Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ah… ik had lastig kunnen doen en ambras maken, maar dat vind ik dan zelf ook belachelijk. De andere koper was een verzamelaar net als ik (en dus geen opkoper volgens mij), dus ja, silver lining I guess…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 11:08
Jumpman schreef op maandag 26 juni 2023 @ 18:12:
[...]

Dit heb ik ook één keer gehad. Ik had een SNES met games gekocht (ook zeldzame), kom ik daar aan. Zegt de vrouw des huizes dat ze het toch niet willen verkopen (van een kennis of buurman gehoor dat de waarde hoger is, denk ik). De man des huizes luistert naar mijn verhaal en zei dat als ze het beloofd heeft, ze het moet meegeven voor de prijs. Maar dat wil ze niet, ze wilde wel een Nintendo Wii met games meegeven (duh). Ik wilde een vergoeding voor de reiskosten, maar daar begonnen ze niet aan. Helaas had ik mijn dochter meegenomen en ben dus weggegaan en heb mijn dochter uitgelegd dat niet eerlijk is en dit kan gebeuren (risico). We zijn toen daar in de buurt samen gezellig een ijsje gaan eten.

Eigenlijk moet ik nog een passende sanctie voor het adres bedenken (eerst kijken of ze er nog wonen). ;)

Edit: Huis verkocht vorige maand, zie ik op Funda.
Haha mevrouw dacht zeker de dag erna een Ferrari te gaan kopen _O-

@Bruiser
Onbeschofte vraag, maar wat moest je betalen? Zie dat er in Duitsland nog een paar te koop staan. Begin daar steeds meer te kopen vanwege spullen die gewoon echt degelijke staat zijn :o Vaak klopt de beschrijving daar ook beter dan op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:56
OG XBOX Stellar HD+ MAKE MHZ:
Ok, waar ik al bang voor was, hardware geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0H6_V-FS7nXRAjb-qVCKZKDxGp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdJ78BXt5GZHRjEfrcxtK2rM.jpg?f=fotoalbum_large

Maar software ???
Alles gecontroleerd, en ding start op.
Door afwezigheid van E:\dasboard\default/xbe doet het niets.
In zoverre met de buggy FTP optie in Stellar, wat verplaats van C naar E, en heb een evox versie lopen, maar zonder de juiste skin.. Geen idee waar zich dat bevind, en hoe dat aan te passen..
Ik kan iig wel alles doen wat ik graag wil, games van HDD spelen waar ik ook echt eigenaar van ben. (heb hem geërfd ban mijn zwager, samen met veel games. Toch jammer dat ik de juiste skin niet heb, maar goed...

Nieuwe HDD install:
In zoverre niet een probleem, want er komt een grotere HDD in, misschien zelfs een SSD.
Dus ik wil even oefenen met een 1TB hdd, welke toch werkeloos hier ligt...

Dashboard
Mijn wens is dan ook om meteen maar naar een andere dashboard te gaan.. Software is niet mijn ding.. In de begin jaren verzorgde een maatje van me, voor mij. Ik de hardware, hij de software, en zo.
Denk dat ik UnleashX als Dashboard wil. Ziet er goed uit, en kan alles wat ik wil denk ik..
Wat wil ik: Spelen spelen vanaf HDD, backups games spelen, en ondersteuning voor iso games. Een goed werkende FTP, en wat emulators. Allemaal vanuit dat menu, zoals dat vroeger met EvoX was.

Ik heb wat spul gevonden in het "archief" nu heb ik zelf de slayers evox disc gebruikt,(en heb deze ook niog liggen van die tijd) maar zie dat er ook "HExen", "true hexen", is, en zelfs ook "auto installer" discs zijn.

Wie kan me wat wegwijs maken ? Mag evt ook per PB , dat is geen probleem..

Zoals ik het nu zie, is stap 1 de nieuwe hdd extern wipen, en laten opbouwen door STELLAR, voor gebruik in de Xbox.

Maar dan????
In mijn idee is er vast wel een soort van auto installer voor UnleashX ? , net zoals ik dat deed met Slayer ?

Edit:
"Slayer's v.2.7 - 2021", hier staat dat UnleashX ge-update is tot de laatste versie..
Denk dat ik hiermee weg kom?

Edit:
Temps:
Wat hebben jullie als temps? ik zit in de range van 58 tot 61 graden, met 24.5 als binnen temp. Dit na een uurtje spelen.. Denk dat ik iets teveel artic silver 4mx erop heb zitten... Heb geen idee hoe heet hij hiervoor werd...

[ Voor 16% gewijzigd door PsYgHo op 26-06-2023 21:54 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:29:
[...]

Haha mevrouw dacht zeker de dag erna een Ferrari te gaan kopen _O-

@Bruiser
Onbeschofte vraag, maar wat moest je betalen? Zie dat er in Duitsland nog een paar te koop staan. Begin daar steeds meer te kopen vanwege spullen die gewoon echt degelijke staat zijn :o Vaak klopt de beschrijving daar ook beter dan op Marktplaats.
Je zit dan alleen nog met de grotere afstand. Sommige dingen, en zeker een handheld zou ik ook liever ophalen. Je zit toch met de tijd die je onderweg bent, hoewel met de huidige levertijden van de pakketdiensten ophalen waarschijnlijk toch nog sneller is. :X Maar tenzij leasebak gaan de brandstofkosten ook aardig de prijsopdrijfen ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_9ak2N6OQZBIpLGCMdQ-lbEFYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRxRNKDtPRgE7LDARiH0Ycoc.jpg?f=fotoalbum_large

Zonet een stukje jeugd terug gekocht voor een schappelijke prijs (via Marktplaats wel te verstaan)

Voorlopig gaat deze in de kast (ook voor een project + video) teveel projecten die ik moet afronden (ook voor video's) maar na jaren twijfelen toch voor de tweede keer in mijn leven een Sega Saturn aangeschaft.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricepuppet op 26-06-2023 21:26 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:47:
[...]

Je zit dan alleen nog met de grotere afstand. Sommige dingen, en zeker een handheld zou ik ook liever ophalen. Je zit toch met de tijd die je onderweg bent, hoewel met de huidige levertijden van de pakketdiensten ophalen waarschijnlijk toch nog sneller is. :X Maar tenzij leasebak gaan de brandstofkosten ook aardig de prijsopdrijfen ;)
Ik begrijp helemaal dat je zoiets wilt ophalen. Die DS is ook nog eens aan de prijs.
Als je het aandurft is het wel aan te raden, maar ik kan me voorstellen dat je zo'n ding altijd in je handen wilt hebben. Ik weet ook altijd dat ik risico loop, maar als ik het doe, dan liever bij de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-03 14:00
Bruiser schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:16:
Ah… ik had lastig kunnen doen en ambras maken, maar dat vind ik dan zelf ook belachelijk. De andere koper was een verzamelaar net als ik (en dus geen opkoper volgens mij), dus ja, silver lining I guess…
Kunt op zijn minst toch vertellen wie de verkoper was op marktplaats. Die kunnen we dan vermijden…of trollen met absurde biedingen😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Ricepuppet schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:24:
[Afbeelding]

Zonet een stukje jeugd terug gekocht voor een schappelijke prijs (via Marktplaats wel te verstaan)

Voorlopig gaat deze in de kast (ook voor een project + video) teveel projecten die ik moet afronden (ook voor video's) maar na jaren twijfelen toch voor de tweede keer in mijn leven een Sega Saturn aangeschaft.
Cool! Maar ben ook benieuwd naar wat schappelijk is😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
davince72 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Cool! Maar ben ook benieuwd naar wat schappelijk is😊
€120.

Heb meerdere keren de kans gehad om in het verleden een Saturn te kopen. Had er vroeger eentje in 2003; toen zelf gemodchipp'ed om CD-R's mee te spelen :9

Uiteindelijk die door verkocht aan iemand van een forum (die niet wist dat er een modchip in zat, dat vertelde ik hem jaren later)

Zo ongeveer 10 jaar geleden nog een Saturn kunnen kopen voor €70, toen op het laatste moment zag ik er vanaf. Maar nu dacht ik; nee, laat ik het maar gewoon doen.

Verkoper was een vriendelijke vent van rond de 30 jaar die zijn verzameling aan het verkopen was. Hij had alleen de Saturn, een PSOne en een PS2 over, de rest had hij al van de week verkocht.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PsYgHo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:46:
OG XBOX Stellar HD+ MAKE MHZ:
Ok, waar ik al bang voor was, hardware geen probleem.
[Afbeelding]

Maar software ???
Alles gecontroleerd, en ding start op.
Door afwezigheid van E:\dasboard\default/xbe doet het niets.
In zoverre met de buggy FTP optie in Stellar, wat verplaats van C naar E, en heb een evox versie lopen, maar zonder de juiste skin.. Geen idee waar zich dat bevind, en hoe dat aan te passen..
Ik kan iig wel alles doen wat ik graag wil, games van HDD spelen waar ik ook echt eigenaar van ben. (heb hem geërfd ban mijn zwager, samen met veel games. Toch jammer dat ik de juiste skin niet heb, maar goed...

Nieuwe HDD install:
In zoverre niet een probleem, want er komt een grotere HDD in, misschien zelfs een SSD.
Dus ik wil even oefenen met een 1TB hdd, welke toch werkeloos hier ligt...

Dashboard
Mijn wens is dan ook om meteen maar naar een andere dashboard te gaan.. Software is niet mijn ding.. In de begin jaren verzorgde een maatje van me, voor mij. Ik de hardware, hij de software, en zo.
Denk dat ik UnleashX als Dashboard wil. Ziet er goed uit, en kan alles wat ik wil denk ik..
Wat wil ik: Spelen spelen vanaf HDD, backups games spelen, en ondersteuning voor iso games. Een goed werkende FTP, en wat emulators. Allemaal vanuit dat menu, zoals dat vroeger met EvoX was.

Ik heb wat spul gevonden in het "archief" nu heb ik zelf de slayers evox disc gebruikt,(en heb deze ook niog liggen van die tijd) maar zie dat er ook "HExen", "true hexen", is, en zelfs ook "auto installer" discs zijn.

Wie kan me wat wegwijs maken ? Mag evt ook per PB , dat is geen probleem..

Zoals ik het nu zie, is stap 1 de nieuwe hdd extern wipen, en laten opbouwen door STELLAR, voor gebruik in de Xbox.

Maar dan????
In mijn idee is er vast wel een soort van auto installer voor UnleashX ? , net zoals ik dat deed met Slayer ?

Edit:
"Slayer's v.2.7 - 2021", hier staat dat UnleashX ge-update is tot de laatste versie..
Denk dat ik hiermee weg kom?

Edit:
Temps:
Wat hebben jullie als temps? ik zit in de range van 58 tot 61 graden, met 24.5 als binnen temp. Dit na een uurtje spelen.. Denk dat ik iets teveel artic silver 4mx erop heb zitten... Heb geen idee hoe heet hij hiervoor werd...
Ik heb altijd OGXBOX installer gebruikt, maar slayer zal vast ook wel werken. Vind persoonlijk XBMC4gamers wel de mooiste en modernste uitstraling hebben. Deze wordt nog af en toe geupdate zelfs.
Verder lijken je temps prima, heb ongeveer hetzelfde. Lees wel tegenwoordig dat het advies om koelpasta te vervangen niet meer geadviseerd wordt omdat het resultaat er niet veel beter op wordt. Verder is een SSD een leuke toevoeging, wordt hij nog stiller van en vooral ook sneller mits je een startech adapter gebruikt. Ook nog de fan veranderen met een Noctua en dan is hij bijna net zo stil als de series x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
@Bruiser @Jumpman

Het hoort er allemaal bij denk ik dan maar.
Ooit was ik ééns anderhalf uur onderweg om een mooi lot op te halen met 1 redelijk zeldzame game.
Kom ik daar aan was alles aanwezig behalve de zeldzame game.
Deed men eerste alsof men van niets wist, na weigering betaling en doorvragen kreeg ik te horen dat hij kapot was en in de vuilbak lag. Heb toen alles laten staan en mijn ongenoegen laten blijken in de beoordeling.
Kreeg ik natuurlijk een negatieve beoordeling terug en een whatsapp met een foto van het spel in perfecte staat boven in de vuilbak mooi op een keukenrol velletje en allerlei verwijten naar mijn hoofd.

Toen maakte ik mij daar nog druk om, gelukkig is er met ouderdom een stuk rust gekomen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 461683

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:17:
[...]

Mijn vrouw is zelf ook bezig met de hobby, en ook aanstichter ervan, Ik had al een klein beetje staan toen ik haar ontmoeten. Samen hebben we dit tot zover bij elkaar gesprokkeld. :)
Nu heb ik het gedaan :o

Nee hoor, zeer tevreden echtgenote en erg blij dat ik "zomaar" een game kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-07 16:49
Ik kom hier terecht na wat onderzoek te hebben gedaan, maar zie door het bomen het bos niet meer.
Ik wil voor mijn zoontje een retro console aanschaffen zodat hij de oude spellen van vroeger kan spelen in handheld.

Nou ga ik hem niet mijn eigen consoles geven, want kleine kinderen betekend kapot :P
Dus ik kom eigenlijk terecht op deze: https://www.gamesellers.nl/products/odroid-go
(Hij wil namelijk de oude Pokemon games spelen)

Helaas zie ik dat die uitverkocht zijn en niet meer gemaakt wrorden. Maar het formaat is perfect ook voor naar school toe (bus vervoer) Iemand nog een andere goeie tip vergelijkbaars met de Odroid GO? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Welke koelpasta gebruiken jullie voor in de consoles? Even uit interesse.

[ Voor 15% gewijzigd door Mosin op 28-06-2023 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mosin schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:08:
Welke koelpasta gebruiken jullie voor in de consoles? Even uit interesse.
Ik heb een dikke spuit Arctic MX4 hier liggen. Gebruik ik voor vrijwel alles.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
marcel19 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:20:
Ik kom hier terecht na wat onderzoek te hebben gedaan, maar zie door het bomen het bos niet meer.
Ik wil voor mijn zoontje een retro console aanschaffen zodat hij de oude spellen van vroeger kan spelen in handheld.

Nou ga ik hem niet mijn eigen consoles geven, want kleine kinderen betekend kapot :P
Dus ik kom eigenlijk terecht op deze: https://www.gamesellers.nl/products/odroid-go
(Hij wil namelijk de oude Pokemon games spelen)

Helaas zie ik dat die uitverkocht zijn en niet meer gemaakt wrorden. Maar het formaat is perfect ook voor naar school toe (bus vervoer) Iemand nog een andere goeie tip vergelijkbaars met de Odroid GO? :)
Ik zou dan gaan voor de Miyoo Mini Plus of de Anbernic RG35XX. Die laatste heb ik en da's echt een top apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Disfigured schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:05:
[...]

Ik zou dan gaan voor de Miyoo Mini Plus of de Anbernic RG35XX. Die laatste heb ik en da's echt een top apparaatje.
Al die nieuwere dingen hebben van die extra knoppen op de achterkant.
Ik vond dat van de Odroid Go wel mooi dat het meer een gameboy gevoel geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Seroczynski schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:37:
[...]

Ik heb een dikke spuit Arctic MX4 hier liggen. Gebruik ik voor vrijwel alles.
Hier ook, dat spul.. is niet geleidend, wel zo handig…. Hahah
Idd wel even uitsmeren,” klassieke blob , en plet de heatsink”. Gaat niet zo goed werken…

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mosin
PsYgHo schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:13:
[...]

Hier ook, dat spul.. is niet geleidend, wel zo handig…. Hahah
Idd wel even uitsmeren,” klassieke blob , en plet de heatsink”. Gaat niet zo goed werken…
Ik zat gisteren me even kort te verdiepen in dat spul, maar zoals ik het interpreteer is Arctic Silver 5 niet geleidend, maar word het wel afgeraden om bij bepaalde componenten uit de buurt te houden, zoals electrical leads, die bijna overal door het bord lopen.. 8)7

Een tijd geleden werd ik best wel getriggerd door een post van @koelebobes zijn gave consoles. Ik heb de afgelopen maanden flink wat liggen uit te zoeken en gekocht. Sommigen in/compleet, anderen met/zonder doos en nog een aantal consoles die er niet op staan. Door woon omstandigheden kan ik helaas niet alles netjes bij elkaar zetten, maar dit is echt een klein begin. Ik heb nog meer consoles en handhelds. Een aantal moeten gerepareerd worden. Playstation 1 Slim is mijn aller eerste game console en moet ook gerepareerd worden, want een of andere beunhaas heeft dat ding gemod en vanaf toen is er alleen maar gezeik mee geweest.
Ik hoef alleen nog maar de Halo 1 en 5 uitvoeringen te kopen en dan heb ik mijn eerste en belangrijkste wenslijst afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDmloPnJy63Ug51_p0KXzBMUn9A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1eTsvcQC8g57txzfvIyJ5ky.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qo9rmp1jhN5Fo5ARwNTs97VmV38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yv1OGjkPpL8ZA7L3uomK4Im2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJKRwK054CD98n0gKbIDBiJ7ChA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5zQLfbHE3e7KYghqw8tf8gq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door Mosin op 29-06-2023 16:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:36

koelebobes

Wen BTC €100K

Mosin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Ik zat gisteren me even kort te verdiepen in dat spul, maar zoals ik het interpreteer is Arctic Silver 5 niet geleidend, maar word het wel afgeraden om bij bepaalde componenten uit de buurt te houden, zoals electrical leads, die bijna overal door het bord lopen.. 8)7

Een tijd geleden werd ik best wel getriggerd door een post van @koelebobes zijn gave consoles. Ik heb de afgelopen maanden flink wat liggen uit te zoeken en gekocht. Sommigen in/compleet, anderen met/zonder doos en nog 2 consoles die er niet op staan. Door woon omstandigheden kan ik helaas niet alles netjes bij elkaar zetten, maar dit is echt een klein begin. Ik heb nog meer consoles en handhelds. Een aantal moeten gerepareerd worden. Playstation 1 Slim is mijn aller eerste game console en moet ook gerepareerd worden, want een of andere beunhaas heeft dat ding gemod en vanaf toen is er alleen maar gezeik mee geweest.
Ik hoef alleen nog maar de Halo 1 en 5 uitvoeringen te kopen en dan heb ik mijn eerste en belangrijkste wenslijst afgewerkt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
MAAAT je hebt echt een post uit 2021 erbij gehaald, dankjewel voor het compliment!

Het herinnerde mij er gelijk aan dat ik sinds 2021 geen nieuwe slim meer heb gekocht! Jij hebt de Reach en de Halo 4 console die ik nog zo graag wil hebben!

Ik ben zelf de laatste tijd wat meer 360 games aan het sparen en elke keer dat ik een "My Horse and Me 2" tegenkom schaf ik hem aan... Waarom I don't know
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4ElebyGzsgABpy-Y51LqljMo0E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Bz9ODzuUCYO9VU3Fg7mPMey.jpg?f=fotoalbum_large

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461683

marcel19 schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:40:
[...]

Al die nieuwere dingen hebben van die extra knoppen op de achterkant.
Ik vond dat van de Odroid Go wel mooi dat het meer een gameboy gevoel geeft.
Anbernic heeft ook een GameBoy model

Hier bijvoorbeeld

Het enige "extra" hierop zijn de schouderknoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 461683 op 29-06-2023 11:28 . Reden: Nog niet klaar.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Anoniem: 461683 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:27:
[...]

Anbernic heeft ook een GameBoy model

Hier bijvoorbeeld

Het enige "extra" hierop zijn de schouderknoppen.
Ja en dat is eigenlijk wat ik dus niet zoek :P
Zoek echt dat gene zoals die Odroid Go ( Gameboy ervaring )
Want hij wil echt alleen de Pokemon spellen spelen op dit moment. Dan is het wel leuke om dan een beetje de echte ervaring te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
marcel19 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:53:
[...]

Want hij wil echt alleen de Pokemon spellen spelen op dit moment. Dan is het wel leuke om dan een beetje de echte ervaring te krijgen :)
Misschien dan gewoon een echte gameboy color aanschaffen ofzo…? (Al dan niet met een everdrive.)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
koelebobes schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:17:
[...]

MAAAT je hebt echt een post uit 2021 erbij gehaald, dankjewel voor het compliment!

Het herinnerde mij er gelijk aan dat ik sinds 2021 geen nieuwe slim meer heb gekocht! Jij hebt de Reach en de Halo 4 console die ik nog zo graag wil hebben!

Ik ben zelf de laatste tijd wat meer 360 games aan het sparen en elke keer dat ik een "My Horse and Me 2" tegenkom schaf ik hem aan... Waarom I don't know
[Afbeelding]
Graag gedaan. Vond het zo gaaf om die console bij elkaar te zien en dat maakte de zin om te verzamelen alleen maar meer :D

Ja, de Halo consoles staan/stonden dik op nummer 1. Reach console vond ik niet snel en de Halo 4 is best goed te verkrijgen. Ook hiervoor geld: Duitsland. Ebaykleinanzeigen. Kreeg de tip van een mede tweaker die ook voetbalshirtjes verzameld. Dus heb daar regelmatig iets gekocht, zo ook de Halo 4 console. Die is in bijzonder goede staat.

Hier heb je een aantal linkjes naar Halo 4 consoles. Een van de advertenties is in Gladbeck, bij Gelsenkirchen. Handig voor als je bij de grens woont en erheen wilt rijden.
https://www.kleinanzeigen...edition/2445522412-279-17
https://www.kleinanzeigen...ition/2448740577-279-6711
https://www.kleinanzeigen...ehoer/2446431320-279-1802

Haha, misschien is het wel een ingeving dat deze games flink wat waard gaan worden :P Stel je voor :o

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 29-06-2023 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:33
Bruiser schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:59:
[...]

Misschien dan gewoon een echte gameboy color aanschaffen ofzo…? (Al dan niet met een everdrive.)
Voor Pokemon lijkt me een emulatorhandheld echt veel beter. Die games zijn slooooom, dus fast forward is een must.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 22:34
[...]

Hij wil niet de GBA versies spelen? Want daarvoor heb je wel weer schouderknoppen nodig (in ieder geval 1 links en 1 rechts :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Flapperbol schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:03:
[...]

Hij wil niet de GBA versies spelen? Want daarvoor heb je wel weer schouderknoppen nodig (in ieder geval 1 links en 1 rechts :P )
De "help" optie zal die niet nodig hebben want dat vraagt die wel aan mij :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
marcel19 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:11:
[...]

De "help" optie zal die niet nodig hebben want dat vraagt die wel aan mij :9
Misschien is de Powkiddy V90 wel wat dan? Die heb ik ooit voor mijn neefje gekocht. Speelt alle Pokemon Gameboy games prima (ook de GBA versies) en ziet eruit als een GBA SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:21
BarôZZa schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:38:
[...]

Voor Pokemon lijkt me een emulatorhandheld echt veel beter. Die games zijn slooooom, dus fast forward is een must.
Dan doe je echt afbreuk aan de game. De muziek in de games voegt behoorlijk veel toe vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Tux3.14 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Dan doe je echt afbreuk aan de game. De muziek in de games voegt behoorlijk veel toe vind ik.
Elke keer dezelfde battle deuntje en overwinningsriedeltje nadat je een pokemon met 1 move afmaakt bij elke random encounter om de 5 stappen? Want dat is het deel dat je versnelt natuurlijk. Van punt A naar B lopen door hoog gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07 11:32
Iemand weet van goede retro videogame magazines? Of gewoon game magazines? Af en toe wat leuke lectuur tijdens de zomervakantie aan het zwembad, altijd wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
BarôZZa schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Elke keer dezelfde battle deuntje en overwinningsriedeltje nadat je een pokemon met 1 move afmaakt bij elke random encounter om de 5 stappen? Want dat is het deel dat je versnelt natuurlijk. Van punt A naar B lopen door hoog gras.
Er zitten veel meer deuntjes in. Bovendien doelde ik ook op de muziek in verschillende battles, als je van routes naar steden gaat enzovoorts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Tux3.14 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:29:
[...]

Er zitten veel meer deuntjes in. Bovendien doelde ik ook op de muziek in verschillende battles, als je van routes naar steden gaat enzovoorts.
De deuntjes herhalen zich elke paar seconde, dus die hoor je toch wel.

Het is puur om de saaie stukken wat dragelijker te maken. Ik denk dat de meeste mensen niet heel de game versneld afspelen. Maar misschien hebben andere mensen meer geduld en daar geen moeite mee. Ik haak meestal af bij Pokemon omdat het op een gegeven moment zo saai wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-07 10:14

s0kkie

Cowabunga

Rebbelx schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:29:
Iemand weet van goede retro videogame magazines? Of gewoon game magazines? Af en toe wat leuke lectuur tijdens de zomervakantie aan het zwembad, altijd wel leuk
Wellicht is dit iets? :P
.geek: Power Unlimited verkoopt volledige digitale archief van 30 jaar oud op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Laatst online: 16-07 11:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:39:
[...]

De deuntjes herhalen zich elke paar seconde, dus die hoor je toch wel.

Het is puur om de saaie stukken wat dragelijker te maken. Ik denk dat de meeste mensen niet heel de game versneld afspelen. Maar misschien hebben andere mensen meer geduld en daar geen moeite mee. Ik haak meestal af bij Pokemon omdat het op een gegeven moment zo saai wordt.

[YouTube: Pokemon Emerald speed up on the RG35xx]
Weet niet hoe oud het zoontje is. Maar kan me dan voorstellen dat een rustigere snelheid beter is.
En trouwens, laat hem anders maar de grind ervaren. Niet eerlijk anders, wij ook moeten doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mosin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Graag gedaan. Vond het zo gaaf om die console bij elkaar te zien en dat maakte de zin om te verzamelen alleen maar meer :D

Ja, de Halo consoles staan/stonden dik op nummer 1. Reach console vond ik niet snel en de Halo 4 is best goed te verkrijgen. Ook hiervoor geld: Duitsland. Ebaykleinanzeigen. Kreeg de tip van een mede tweaker die ook voetbalshirtjes verzameld. Dus heb daar regelmatig iets gekocht, zo ook de Halo 4 console. Die is in bijzonder goede staat.

Hier heb je een aantal linkjes naar Halo 4 consoles. Een van de advertenties is in Gladbeck, bij Gelsenkirchen. Handig voor als je bij de grens woont en erheen wilt rijden.
https://www.kleinanzeigen...edition/2445522412-279-17
https://www.kleinanzeigen...ition/2448740577-279-6711
https://www.kleinanzeigen...ehoer/2446431320-279-1802

Haha, misschien is het wel een ingeving dat deze games flink wat waard gaan worden :P Stel je voor :o
Hoe werkt dat, Ebaykleinanzeigen, als je niet woonachtig bent in Duitsland?
Dacht dat dat niet mogelijk was…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eettjjuuhh
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Rebbelx schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Is er niks fysieks om effectief in te bladeren?
Volgens mij is er Retro gamer. Engelstalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Bruiser schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 15:47:
[...]

Hoe werkt dat, Ebaykleinanzeigen, als je niet woonachtig bent in Duitsland?
Dacht dat dat niet mogelijk was…
Als je een account aanmaakt en je hebt ook PayPal, dan is het erg simpel
Stuur iemand een bericht met de vraag of ze naar Nederland willen verzenden, dat zou met Track&Trace ongeveer €25,00 moeten zijn en dan kun je het via PayPal overmaken :)
Je krijgt iemand zijn e-mail, die kun je in PayPal opzoeken en daar stuur je het geld heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Mosin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:25:
[...]

Als je een account aanmaakt en je hebt ook PayPal, dan is het erg simpel
Stuur iemand een bericht met de vraag of ze naar Nederland willen verzenden, dat zou met Track&Trace ongeveer €25,00 moeten zijn en dan kun je het via PayPal overmaken :)
Je krijgt iemand zijn e-mail, die kun je in PayPal opzoeken en daar stuur je het geld heen.
Je kan ook gewoon vragen of je het over mag boeken, uiteindelijk werkt dat ook prima. Alleen zijn mijn laatste twee bestellingen nooit aangekomen :( De eerste had ik wel koperbescherming gekocht en het geld snel terug gekregen, bij de tweede had ik zonder gekocht, dat wordt een ander verhaal. Eerder geen probleem gehad, mijn PSP en Nintendo 64 komen er ook vandaan en die waren zo bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
ErnstvV schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:27:
[...]

Je kan ook gewoon vragen of je het over mag boeken, uiteindelijk werkt dat ook prima. Alleen zijn mijn laatste twee bestellingen nooit aangekomen :( De eerste had ik wel koperbescherming gekocht en het geld snel terug gekregen, bij de tweede had ik zonder gekocht, dat wordt een ander verhaal. Eerder geen probleem gehad, mijn PSP en Nintendo 64 komen er ook vandaan en die waren zo bezorgd.
Via die weg zou je het ook kunnen doen :)
Je hebt als verkoper wel een bepaalde score op Kleinanzeigen. Aan de hand daarvan kun je wel het een en ander uitsluiten. 100% uitsluiten doe je helaas nooit. Daarom gaf ik eerder al aan dat het toch een risico blijft.
Als je bereid bent om daar iets te kopen, dan heb je wel meer kans op slagen. Aanbod is vanzelfsprekend groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de info! Hangt dus een beetje van de goodwill van de verkoper af als ik het goed begrijp :)
Misschien toch eens op gaan kijken, kan nog wel enkele dingen bedenken die ik zou willen :p

[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 29-06-2023 22:01 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mosin
Bruiser schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:00:
Bedankt voor de info! Hangt dus een beetje van de goodwill van de verkoper af als ik het goed begrijp :)
Misschien toch eens op gaan kijken, kan nog wel enkele dingen bedenken die ik zou willen :p
Ik ben nog niemand tegen gekomen die niet naar Nederland wilde verzenden. Standaard reactie is dat ze het willen doen, maar dat het wel duur is.
Die Gears of War 3 console is eergisteren binnen gekomen en de verkoper had erbij gezet “Wordt niet verzonden, alleen afhalen”. Toen stuurde ik hem toch een berichtje met de vraag of hij het wel wilde doen en kreeg ik netjes een ja terug. Dag erna was ‘ie opgestuurd en 3 dagen later binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mosin op 29-06-2023 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Uiteindelijk is het met één Europa veel makkelijker geworden om dit soort dingen in het buitenland te kopen. Versturen is inderdaad duurder dan binnen Duitsland, maar dat is dan ook het enige verschil. De handelingen voor de verkoper zijn hetzelfde.

Wel opletten dat als je games koopt in Duitsland dat het niet alleen maar een Duitse versie is maar dat er ook Engels als taal bij zit. Final Fantasy op zijn Duits kan toch best lastig te volgen zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Rebbelx schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 14:29:
Ik heb de laatste keren deze Kickstarter/Indigogo gebacked: NintyFresh
Wel alleen Nintendo, maar een leuke mix (imho) tussen 'nieuwe review' en oude (achtergrond) artikelen. Ik heb ze hier alle 8 liggen, zeker een aanrader wat mij betreft.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 22:00:
Onderstaande net gekocht daar, deze stond al lang op het verlanglijstje, ben curieus…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bog6cfIkgddd0uVgRvelG0Q6rn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2NX8jGTkLxf8tANY75WLs7QO.jpg?f=user_large

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
Bruiser schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Onderstaande net gekocht daar, deze stond al lang op het verlanglijstje, ben curieus…

[Afbeelding]
Deze uitvoering is erg gaaf! Naast een ander jasje heeft ie ook andere extra's. Zoals het R2D2 geluidje bij het opstarten/afsluiten van de Xbox :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-07 01:31
Ik was een tijdje weer verder gegaan met Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex op de PS2... is eigenlijk toch wel de opvolger van Crash Bandicoot 3 PS1 :D Alle kristallen heb ik al, maar jemig wat zijn sommige levels (en vooral de time trials ervan) moeilijk :/ En er zitten ook vrij veel niet-leuke levels tussen. Vergeleken met Crash Bandicoot 3 is deze echt een stuk lastiger (of het komt omdat ik de "3" zoveel leuker vind en veel vaker heb gespeeld).

En mijn Xbox OG is defect gegaan, ik vermoed een overleden voeding ;( Hij ging paar dagen geleden plots niet meer aan toen ik NFS: Underground 2 wilde spelen. Op de stekker meet ik geen standby 3,3v meer :| Ik heb 'm pas een half jaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
ErnstvV schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 05:40:
Uiteindelijk is het met één Europa veel makkelijker geworden om dit soort dingen in het buitenland te kopen. Versturen is inderdaad duurder dan binnen Duitsland, maar dat is dan ook het enige verschil. De handelingen voor de verkoper zijn hetzelfde.

Wel opletten dat als je games koopt in Duitsland dat het niet alleen maar een Duitse versie is maar dat er ook Engels als taal bij zit. Final Fantasy op zijn Duits kan toch best lastig te volgen zijn ;)
Ik ben het zelf gewend om zo makkelijk in het buitenland te kunnen kopen, dus wat dat betreft kan ik niet mee praten over dat soort pijntjes :P

Haha, ik heb bij die Gears of War consol een aantal Duitse games zitten. Die gaan gratis de deur uit.
[...]

[Afbeelding]
Leuk man :D Ik ben blij dat je iets moois hebt kunnen vinden.
De console van die verkoper stond ook al in mijn wenslijstje, dus die heb je mooi gestolen >:) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Josefien schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:39:
Ik was een tijdje weer verder gegaan met Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex op de PS2... is eigenlijk toch wel de opvolger van Crash Bandicoot 3 PS1 :D Alle kristallen heb ik al, maar jemig wat zijn sommige levels (en vooral de time trials ervan) moeilijk :/ En er zitten ook vrij veel niet-leuke levels tussen. Vergeleken met Crash Bandicoot 3 is deze echt een stuk lastiger (of het komt omdat ik de "3" zoveel leuker vind en veel vaker heb gespeeld).

En mijn Xbox OG is defect gegaan, ik vermoed een overleden voeding ;( Hij ging paar dagen geleden plots niet meer aan toen ik NFS: Underground 2 wilde spelen. Op de stekker meet ik geen standby 3,3v meer :| Ik heb 'm pas een half jaar :|
Balen zeg van de xbox. Op ogxbox.com/forum zitten wel een paar experts die kunnen helpen, mogelijk is het niet meer dan een paar caps vervangen, het kan overigens ook een kapotte trace zijn. Is de clock capacitor al verwijderd? Check alle caps even of er geen lekt, dat blijkt toch vaak de oorzaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Laatst online: 22-07 00:41
[...]

Maar met die Anbernic kan hij ook de GBA Pokémon spellen spelen. En daar heb je die schouderknoppen eventueel wel bij nodig. Ik zie het probleem niet zo. Ze zitten niet in de weg toch?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
ChokingHazard schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:32:
[...]

Maar met die Anbernic kan hij ook de GBA Pokémon spellen spelen. En daar heb je die schouderknoppen eventueel wel bij nodig. Ik zie het probleem niet zo. Ze zitten niet in de weg toch?
De enige reden voor de schouderknoppen is voor de help sectie.
En hij vind mijn gameboy color juist mooi. Dus wilde meer iets in dat design hebben voor hem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 23-07 10:03
[...]

Dat is wel heel dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:09:
[...]

Balen zeg van de xbox. Op ogxbox.com/forum zitten wel een paar experts die kunnen helpen, mogelijk is het niet meer dan een paar caps vervangen, het kan overigens ook een kapotte trace zijn. Is de clock capacitor al verwijderd? Check alle caps even of er geen lekt, dat blijkt toch vaak de oorzaak
Ik heb de vraag daar al gesteld, even afwachten nog. Maar ik vrees het ergste... :/

De klok cap. is al door de vorige eigenaar verwijderd. En trace corrosion van de power knop heb ik kort na aankoop al gerepareerd met hulp van dat forum :D Condensatoren zien er geen van allen bol uit.

De voeding zou volgens info op dat forum 3,3v moeten geven in uitgeschakelde toestand (met stekker in WCD, standby), maar dat is er niet. Het moederbord krijgt daardoor überhaupt geen spanning voor de inschakel-functie.

Als 'ie echt stuk is... voeding vervangen is niet zo moeilijk, maar een voeding vinden is dat wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mosin schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:59:

[...]

Leuk man :D Ik ben blij dat je iets moois hebt kunnen vinden.
De console van die verkoper stond ook al in mijn wenslijstje, dus die heb je mooi gestolen >:) :P
Sorry…

Dat was de goedkoopste boxed die ik kon vinden. De raad hier opgevolgd en gevraagd of hij naar België wilt verzenden et voila…

Hopelijk komt het in goede staat aan, afwachten maar.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:33:
[...]

Deze uitvoering is erg gaaf! Naast een ander jasje heeft ie ook andere extra's. Zoals het R2D2 geluidje bij het opstarten/afsluiten van de Xbox :P

[YouTube: This Star Wars Xbox 360 plays R2D2 sounds]
Ja, geweldig hé 8)

Deze zal mijn main X360 worden.
Ik zal nog één fat X360 bijhouden, alle andere en de gewone slims mogen dan de deur uit.

Dan heb ik onderstaande collectie, van elke generatie een “specialleke”, I’m pleased ;)

Een Crystal OG Xbox
Deze Star Wars X360 slim
Een Project Scorpio One X
En de Halo Series X

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Bruiser schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 01:01:
[...]

Sorry…

Dat was de goedkoopste boxed die ik kon vinden. De raad hier opgevolgd en gevraagd of hij naar België wilt verzenden et voila…

Hopelijk komt het in goede staat aan, afwachten maar.
Haha, dat was gewoon een grapje :+ Ik ben hartstikke blij voor je :)
Kijk aan en nu heb je in ieder geval een grotere vijver waaruit je kunt vissen, als je iets moois zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Josefien schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 00:22:
[...]

Ik heb de vraag daar al gesteld, even afwachten nog. Maar ik vrees het ergste... :/

De klok cap. is al door de vorige eigenaar verwijderd. En trace corrosion van de power knop heb ik kort na aankoop al gerepareerd met hulp van dat forum :D Condensatoren zien er geen van allen bol uit.

De voeding zou volgens info op dat forum 3,3v moeten geven in uitgeschakelde toestand (met stekker in WCD, standby), maar dat is er niet. Het moederbord krijgt daardoor überhaupt geen spanning voor de inschakel-functie.

Als 'ie echt stuk is... voeding vervangen is niet zo moeilijk, maar een voeding vinden is dat wel :/
De soldeerpunten van de AC connector op de print wil nog wel is afbreken. Vooral bij de 1.0 / 1.1 versie.
Probeer het is opnieuw te ‘smelten’, eventueel met extra tin er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 22:34
marcel19 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 23:40:
[...]

De enige reden voor de schouderknoppen is voor de help sectie.
En hij vind mijn gameboy color juist mooi. Dus wilde meer iets in dat design hebben voor hem :)
Ik denk alleen dat je vrij weinig devices gaat vinden die geen schouderknoppen hebben maar wel GBA ondersteunen, en dan mis je toch een paar toffe Pokémon games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Tux3.14 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:33:
[...]

[YouTube: This Star Wars Xbox 360 plays R2D2 sounds]
Geinig detail zeg! En slimme marketing van Microsoft. Die geluiden zitten natuurlijk gewoon in flashrom/firmware gok ik(software dus)
Wellicht is het mogelijk die te unlocken op normale Xbox 360, maar eens dat het dan wel de charme verliest😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:02:
[...]

Geinig detail zeg! En slimme marketing van Microsoft. Die geluiden zitten natuurlijk gewoon in flashrom/firmware gok ik(software dus)
Wellicht is het mogelijk die te unlocken op normale Xbox 360, maar eens dat het dan wel de charme verliest😊
Zou er geen speakertje vereist zijn in de console hiervoor?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:29:
[...]

Zou er geen speakertje vereist zijn in de console hiervoor?
Volgens mij wel, zit ergens een een aansluiting voor die speaker op het moederbord.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Zo en weer een paar spelletjes erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ol42z9iOo_FXoBvpEZremSC4Hu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lRXxZJFyv0jevjqKfW8wUbB9.jpg?f=fotoalbum_large

Life on Mars komt ook met een omkeerbare cover. Een leuk spelletje beetje combi van wat contra met een beetje metroid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jleFOmEMDzDG63_Gn6jqzrM1Cok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9coluJcubpoMy1494iAue2Zh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-EAX5VQvzwNelBV-oBtChjNFpmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28yi9lnH0BWBTQd3aeimEWgc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Tux3.14 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:36:
[...]

De soldeerpunten van de AC connector op de print wil nog wel is afbreken. Vooral bij de 1.0 / 1.1 versie.
Probeer het is opnieuw te ‘smelten’, eventueel met extra tin er bij.
Ik heb dit voor de zekerheid gedaan, helaas geen verandering. Dit is ook een 1.4 exemplaar met Delta voeding die er geen last van moet hebben.

De loskomende AC connector ken ik, bij mijn 1.0 exemplaar zat het al los en moest gesoldeerd worden. Dat was dacht ik ook een brandgevaar :/ Vroeger werden er netsnoeren geleverd met een beveiliging las ik, die schakelde dan uit als er vonkvorming werd gedetecteerd.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ricepuppet

Vorige week heb ik een PS3 Slim aangeschaft met de bedoeling om er MGS4 op te spelen. Toen hij binnen kwam, was ik eerst tevreden met hoe hij eruit zag, maar eenmaal open..

Laat ik het zo stellen; ik heb nog nooit zo'n vieze console gezien. Duidelijk dat de vorige eigenaar er niks om gaf, maar ik heb wel een PS3 gered van de vuilnisbelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Heb evt ook nog een xecuter, zonder lpt rebuild liggen. Degene met dat zwarte switch ding, en optie voor een lcd. Ook compleet met alles wat erbij hoort, behalve de lpc rebuild pcb.
Deze zat in mijn geërfde xbox, en mag op zich wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:14

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:04:
post hem maar even hier voor de XBOX gebruikers die op zoek zijn naar een modchip.
Deze geruiker zit in duitsland.
https://www.ogxbox.com/fo...-v1-lcd-display-optional/
Sweetdarkdestiny heeft ook een OGX360 van mij gekocht, aardige vent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Ricepuppet schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:02:
[YouTube: Refurbishing this Nasty Sony PS3! + Custom 20th Anniversary Paintjob]

Vorige week heb ik een PS3 Slim aangeschaft met de bedoeling om er MGS4 op te spelen. Toen hij binnen kwam, was ik eerst tevreden met hoe hij eruit zag, maar eenmaal open..

Laat ik het zo stellen; ik heb nog nooit zo'n vieze console gezien. Duidelijk dat de vorige eigenaar er niks om gaf, maar ik heb wel een PS3 gered van de vuilnisbelt!
Ik heb altijd begrepen dat het gebruik van stofzuiger gevaar kan opleveren ivm statische elektriciteit, dus wees daar voorzichtig mee. Dat geldt zeker voor het laten spinnen van de fan, omdat dit (wellicht afhankelijk van de techniek) spanning kan genereren (je doet namelijk het tegenovergestelde van hoe een fan werkt....die werkt normaal op stroom.....dus laat je hem draaien zonder stroom....dan wekt die dus stroom op) Althans zo heb ik het begrepen en klinkt mijn inziens ook logisch.
Wellicht dat iemand met elektronicakennis hier meer over kan zeggen of het klopt of niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:27

D4NG3R

kiwi

:)

davince72 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat het gebruik van stofzuiger gevaar kan opleveren ivm statische elektriciteit, dus wees daar voorzichtig mee.
Correct, een kunststof slang of ongeaarde metalen slang zijn een no-go in de buurt van printplaten.

De kans op schade is overigens niet super groot, maar zonde om je oude hardware naar de filistijnen te helpen omdat je er een stofzuiger op gezet hebt. :'(

(Blikje) perslucht en een kwast bereik je op een veiligere manier meer mee. :)
Een stofzuiger kan je natuurlijk wel prima gebruiken voor de behuizing en eventuele ventilatoren!
Dat geldt zeker voor het laten spinnen van de fan, omdat dit (wellicht afhankelijk van de techniek) spanning kan genereren (je doet namelijk het tegenovergestelde van hoe een fan werkt....die werkt normaal op stroom.....dus laat je hem draaien zonder stroom....dan wekt die dus stroom op) Althans zo heb ik het begrepen en klinkt mijn inziens ook logisch.
Wellicht dat iemand met elektronicakennis hier meer over kan zeggen of het klopt of niet :)
Nee, een vrij hardnekkige mythe. Er zitten diodes (dioden?) op de printplaat om dat te voorkomen, tenzij je de fan absurd hard laat draaien lekt daar weinig tot geen stroom doorheen.

Edit: Laat ik wel zo duidelijk zijn dat ik het dan over het moederbord van een PC of enigszins moderne console heb. :)

Het grootste risico met het laten draaien van de fan terwijl je deze uitblaast/schoonzuigt is dat er zeer gemakkelijk stof tussen de lagers kan komen, als dat gebeurt kan je 'em binnen no time weggooien. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 03-07-2023 16:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Nee, een vrij hardnekkige mythe. Er zitten diodes (dioden?) op de printplaat om dat te voorkomen, tenzij je de fan absurd hard laat draaien lekt daar weinig tot geen stroom doorheen.

Het grootste risico met het laten draaien van de fan terwijl je deze uitblaast/schoonzuigt is dat er zeer gemakkelijk stof tussen de lagers kan komen, als dat gebeurt kan je 'em binnen no time weggooien. ;)
Volgens mij is dat afhankelijk van de fan dan. Ik heb een S-ATA swap box gehad waarvan de power-LED aan ging als ik met de stofzuiger de fan liet draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
D4NG3R schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:13:
[...]

Correct, een kunststof slang of ongeaarde metalen slang zijn een no-go in de buurt van printplaten.

De kans op schade is overigens niet super groot, maar zonde om je oude hardware naar de filistijnen te helpen omdat je er een stofzuiger op gezet hebt. :'(

(Blikje) perslucht en een kwast bereik je op een veiligere manier meer mee. :)
Een stofzuiger kan je natuurlijk wel prima gebruiken voor de behuizing en eventuele ventilatoren!

[...]

Was ook de reden dat ik hem lichtjes boven de printplaat liet zweven.

Voor de rest heb ik de stofzuiger gebruikt om de smerigheid weg te zuigen zoals je in de video ziet.

De rest heb ik gedaan met een bus perslucht en de kwast.

Is natuurlijk niet de eerste keer dat ik een (oudere) console schoon maak 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Jezelf aarden geeft al 99,8% minder kans…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ricepuppet schreef op zondag 2 juli 2023 @ 15:02:
[YouTube: Refurbishing this Nasty Sony PS3! + Custom 20th Anniversary Paintjob]

Filmpje is zeer goed gemaakt, to point en heel duidelijk. Aangenaam om naar te kijken! Vooral dat eerste is iets waar ik me bij sommige content creators wel aan stoor, die blijven maar doordrammen en herhalen.

Het eindresultaat vind ik ook zéér geslaagd! Zou echt kunnen doorgaan voor een officiële 20th anniversary edition _/-\o_ Mocht ik wat handiger zijn met verf/spuitbussen had ik dat graag ook gedaan.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bruiser schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Filmpje is zeer goed gemaakt, to point en heel duidelijk. Aangenaam om naar te kijken! Vooral dat eerste is iets waar ik me bij sommige content creators wel aan stoor, die blijven maar doordrammen en herhalen.

Het eindresultaat vind ik ook zéér geslaagd! Zou echt kunnen doorgaan voor een officiële 20th anniversary edition _/-\o_ Mocht ik wat handiger zijn met verf/spuitbussen had ik dat graag ook gedaan.
Bedankt, ik probeer ook tijdens het filmen te denken aan de kijker: is dit belangrijk? Wat kan ik wegsnijden tijdens editen, want, is dit belangrijk voor het verhaal?

Zo knip ik een hoop weg waarvan ik dacht dat het relevant zou zijn: qua beelden en audio. Hele verhalen verwijder ik uiteindelijk uit de voice over, omdat ik denk dat de kijker daar toch niks aan heeft.

Ook hergebruik ik zo min mogelijk tot geen herhalende beelden of spraak.

Een goed YouTube kanaal waar ik tegenop kijk is This Does Not Compute qua visuals, alsmede voice over.

Voor diegenen die dit kanaal niet kennen, waard om te checken :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Twee toevoegingen aan de collectie.

Een limited edition en een special edition van Uncharted 2 en 3. Waar bij Uncharted 3 ook echt wat extra's bij zit d.m.v. een boek. De cd zit daar weer in verwerkt.

Uncharted 2 wordt alleen met een steelbook geleverd en 2 losse blaadjes met een afbeelding erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vTwzGJvrSUwSSGu_5mDl2ZrClQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P6peOXjLKQD17wX1XdCrFFYa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSPPqr7UxP7FTZtmPaGUdxa3Oig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkaAFtXWApNY8jgF7gVdIUsn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3S3ffohsKHg1bCIyYoCnyYBMxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0kES2gvtYlLBlNHsD6eCOIJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYGwqMZRpjrYRdxTM8Drc_tG0tE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Arf7ZA9upIfX9x1hLQiiSS0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIGmkzwYl8dTDhnNSGi2OfzMLUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUfmjCIowfH8gdZbxGhwhwa1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-07 14:35
Heel nice die uncharted games. Zelf weinig nieuws behalve dat k besloten heb om mijn xbox spullen te gaan verkopen. Het is gewoon niet mijn ding dus hopelijk kan ik er iemand anders blij mee gaan maken en kan ik weer ander mooi spul in huis halen :)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• PsYgHo
Zal er wel geen frontpage post mee behalen, en heb ook geen video gemaakt, en veel toevoegen zou het ook niet doen , maar…. Toch deel ik even wat foto’s…
SSD HDD upgrade voor mijn 1.6 xbox.

SSD zit op dampers, en vast met nylon boutjes. Houd niet zo van metaal boven de powersupply.
Zelf maar een 80 pins kabel gemaakt, want mooi op lengte vind je ze toch niet. Had nog wat afval stukjes liggen en een doos vol connectoren. Alles naar mijn zin geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-XchHdzGBayGyH055NHwlaypNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKRqYbngUsDb1upwh1I4Z0Cy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4rRJMODQ_EGT_TSeWr-1N_Ge-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jjr2BPYzEHRW76hDJSaOuu9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szcbw9EO8fbJJQELhONxFcCHpx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQL03JSfDDSwHf4DLZaSJSb4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4Cc5eodB95_q5ZuSjSVPr5tZJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/za0XRJ3lskXCi3Qc8uB0uFSn.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
Gebruik de bekende star-tech IDE to SATA adapter. In stellar, het spul op udma5 gezet. (Want bij mij op “auto” pakt die dus maar UDMA2) Vervolgens de partitie, (drive F) waar de games op staan op 512 cluster geformatteerd voor nog wat meer snelheidswinst…. Dat merk je behoorlijk. Denk dat de format naar 512 cluster niet zo heel veel winst oplevert, maar goed….

[ Voor 8% gewijzigd door PsYgHo op 05-07-2023 14:46 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Het is een goede dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hitu7jYrVGcKRqkAcQILi-L2kE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8o7mj8V6U2mBzBSQSJ0GG85f.jpg?f=fotoalbum_large

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Waar is de beste plaats om die Stellar modchip te bestellen (voor de EU)?

Mss handig om de beste/meest voorkomende modchips per console (en waar best te krijgen) te vermelden in de startpost?

Even uit mijn hoofd:

OG Xbox:
- Xecuter (niet meer te krijgen)
- Project Stellar

Gamecube:
- Picoboot
- KunaiGC

Tot zover mijn “kennis” van modchips (zelf enkel hands-on ervaring met de installatie van Xecuter voor de OG Xbox)

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 05-07-2023 17:20 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bruiser 8bit mods is de beste plek, verder te koop bij castlemania, makemhz of vide game perfection.

Verdere modchips die nog te koop zijn voor xbox zijn:
-Aladdin - verkocht op Alieexpress maar daar moet je de bios met een externe flasher flashen vanwege verkeerde chip tegenwoordig
- openXenium - Ebay. Is een gast in NL die ze ook verkoopt
- Aladdin/Xblast bij modzvilleusa

Denk dat op dit moment openxenium het goedkoopst hier te krijgen is, hoewel ze op eBay soms ook voor 50 euro gaan. Aladdin van ali kan je het beste skippen voorlopig. Verder kom je zo her en der leuke creaties tegen zoals de xblast van Dtomcat https://www.ogxbox.com/fo...made-an-xblast-i-like-it/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:05:
@Bruiser 8bit mods is de beste plek, verder te koop bij castlemania, makemhz of vide game perfection.

Verdere modchips die nog te koop zijn voor xbox zijn:
-Aladdin - verkocht op Alieexpress maar daar moet je de bios met een externe flasher flashen vanwege verkeerde chip tegenwoordig
- openXenium - Ebay. Is een gast in NL die ze ook verkoopt
- Aladdin/Xblast bij modzvilleusa

Denk dat op dit moment openxenium het goedkoopst hier te krijgen is, hoewel ze op eBay soms ook voor 50 euro gaan. Aladdin van ali kan je het beste skippen voorlopig. Verder kom je zo her en der leuke creaties tegen zoals de xblast van Dtomcat https://www.ogxbox.com/fo...made-an-xblast-i-like-it/
Voor zulke prijzen kan je ook wel een kant en klare kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Weet iemand een adres waar ik mijn PS2 regiovrij kan laten maken (phat model)?

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheBuddha schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:37:
Weet iemand een adres waar ik mijn PS2 regiovrij kan laten maken (phat model)?
free mcboot? volgens mij ben je dan ook volledig regiovrij. is vrij eenvoudig zelf te doen en ook kant en klaar te koop.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Mn laatste aanwinst :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dAo4Ihs36gKzBKz5TgoRbtP8a0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P0jutK80Pf9975WDDltcu5km.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1DHES5N11wWQSuu0_WmAe_O3zo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRpvEAL5wFYogVuz4aAQdSWg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga je hem ook spelen? Als nintendo kid leek me dit altijd een hele coole game, maar vond hem om daadwerkelijk te spelen minder leuk (toegegeven, dat was pas vele jaren later mogelijk had ik het spel anders gezien als ik hem back in de day al speelde...)

edit: aargh :( als mod gewoon zelf de TW negeren |:( ik was benieuw naar je mening over het spel. Mocht je het puur als verzamel object gekocht hebben vind ik het (uiteraard!) ook helemaal prima. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 06-07-2023 10:28 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Ga je hem ook spelen? Als nintendo kid leek me dit altijd een hele coole game, maar vond hem om daadwerkelijk te spelen minder leuk (toegegeven, dat was pas vele jaren later mogelijk had ik het spel anders gezien als ik hem back in de day al speelde...)

edit: aargh :( als mod gewoon zelf de TW negeren |:( ik was benieuw naar je mening over het spel. Mocht je het puur als verzamel object gekocht hebben vind ik het (uiteraard!) ook helemaal prima. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F23d68d86cc836a24e0f6c071fb87fde4%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D16779501&f=1&nofb=1&ipt=920a84558ac488ffe3e77e9796b0286401784133b70a48681b2562df69900a85&ipo=images

Ecco is een soort kunst naar mijn idee. Het is echt geen makkelijke game, maar het is ook niet zodanig dat je er gestrest van wordt. Je kan een beetje rondzwemmen en cryptische puzzels oplossen. Vooral op de Sega CD is dat redelijk rustgevend met de nieuwe soundtrack.

Of ik hem echt aanraden zou weet ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:50:
[...]

[Afbeelding]

Ecco is een soort kunst naar mijn idee. Het is echt geen makkelijke game, maar het is ook niet zodanig dat je er gestrest van wordt. Je kan een beetje rondzwemmen en cryptische puzzels oplossen. Vooral op de Sega CD is dat redelijk rustgevend met de nieuwe soundtrack.

Of ik hem echt aanraden zou weet ik niet :P
Op basis van de beelden met de versnelling, en sonar blasts en het springen zat het er best intensief uit, maar het is meer een puzzel spel, als je er met die mindset ingaat is het denk ik al heel anders!
De soundtrack heeft idd veel complimenten gekregen

Mogelijk probeer ik hem nog wel een keer (cd voor de muziek en/of de cart voor de retroachievements) , maar veel backlog weinig tijd.energie bla bla :+

in other news, they made a clicky stick! Gaan er mensen zich er aan wagen hier? Ik heb milde intresse. Met name in de Terry pad, en ja misschien ook Mai :$ en dan ben je al halverwege en dan krijg ik bijna al de neiging om dat voor de hele set te gaan :o

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Ja, ik ben wel van plan om hem te gaan spelen. Ik heb de cart versie ooit gehuurd(Ja zo oud ben ik :+ ) maar hem nooit uitgespeeld. Ik zag h'm voor een redelijke prijs op MP staan, dus ik dacht, waarom ook niet.
Dingetje is nog wel dat wij thuis maar 1 TV hebben en vrouw lief zich verveelt als ik die in beslag neem met een console :z
Daar zijn oplossingen voor, weet ik, maar dan is er nog een tijd issue...
Dus ja, ik ga hem een keer spelen, wanneer, dat is de vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Even mijn ongenoegen uiten maar $%*$%% BPost is gewoon een enorme geldwolf. €37 aan douaneformaliteiten. G*dverd*mme de helft van de kostprijs voor de inklaring is te wijten aan hun absurde administratieve bedragen.
Sagat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:58:
[...]

in other news, they made a clicky stick! Gaan er mensen zich er aan wagen hier? Ik heb milde intresse. Met name in de Terry pad, en ja misschien ook Mai :$ en dan ben je al halverwege en dan krijg ik bijna al de neiging om dat voor de hele set te gaan :o
Vooral de 'geruchten' dat Analogue met een officiële Neo Geo FGPA console komt... dat vooral!
Alleen daarvoor zou ik al de controller kopen.

[ Voor 58% gewijzigd door Ekfad op 06-07-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:24:
Even mijn ongenoegen uiten maar $%*$%% BPost is gewoon een enorme geldwolf. €37 aan douaneformaliteiten. G*dverd*mme de helft van de kostprijs voor de inklaring is te wijten aan hun absurde administratieve bedragen.

[...]

Vooral de 'geruchten' dat Analogue met een officiële Neo Geo FGPA console komt... dat vooral!
Alleen daarvoor zou ik al de controller kopen.
Het zijn leuke producten, wel wat duur voor wat het biedt en ook iig het vermoedden dat ze nogal kunstmatig 'supply and demand' laat ik zeggen managen......maar eerlijk is eerlijk, ik overweeg zelf een pocket ondanks dat alles.

Qua Neo geo.......ik was enorm geinstresseerd, zowel in een AES maar met name de neo geo cd. En dan wel de og hardware, hoewel ik veel van de gemakken van Anologue zeer waardeer.
Echter recentlijk heef mister dus ook support gekregen voor de NGCD.
Een echte NGCD met een sd loader zou de laadtijden nog verder verbeteren dan nu op mister, maar met 4x lees speed kun je daar imho niet meer overklagen. Probleem is meer de games.
Want 'arguably' alle goede games kun je of spelen (en ook beter?) op anders consoles, OF ze zijn inmiddels verslagen door alternatieven? En dit is imho dan zowel voor de cd als de cart versie van de console.
Maar zeer benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Zeg nooit nooit en hoewel ik mezelf voornamelijk als gamer zie, zou ik het voor mijn bescheiden verzameling hardware nog steeds nog wel geing vinden om iig een neo geo toe te voegen, maar op basis van wat ik tot nu toe gespeeld heb (en disclaimer dat is zeker niet alles) loop ik er niet super warm meer voor.

Maar een controller (of 2 of 4 of 5 8)7 ) ja dat is toch wel grappig :+
---
Ik verwacht ook nog een spel toe te voegen aan mijn mini ps4 shmup verzameling, zou vandaag moeten arriveren. In dat geval update ik deze post nog wel even.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Sagat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Interessant, de clicky stick op m'n Neo Geo Pocket Color is fantastisch. De originele Neo Geo gamepad heb ik nooit in m'n handen gehad, maar deze kan interessant zijn voor m'n Neo Geo Mini en m'n Analogue Pocket + dock als daar support voor is. Dan kan ik fatsoenlijk Neo Geo Pocket games op m'n tv spelen en gewone Neo Geo uiteraard.

Al is de kans ook groot dat het stof gaat verzamelen. Hardware fetisj, maar weinig tijd/zin om te retrogamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Sagat schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:58:
[...]

Het zijn leuke producten, wel wat duur voor wat het biedt en ook iig het vermoedden dat ze nogal kunstmatig 'supply and demand' laat ik zeggen managen......maar eerlijk is eerlijk, ik overweeg zelf een pocket ondanks dat alles.

Qua Neo geo.......ik was enorm geinstresseerd, zowel in een AES maar met name de neo geo cd. En dan wel de og hardware, hoewel ik veel van de gemakken van Anologue zeer waardeer.
Echter recentlijk heef mister dus ook support gekregen voor de NGCD.
Een echte NGCD met een sd loader zou de laadtijden nog verder verbeteren dan nu op mister, maar met 4x lees speed kun je daar imho niet meer overklagen. Probleem is meer de games.
Want 'arguably' alle goede games kun je of spelen (en ook beter?) op anders consoles, OF ze zijn inmiddels verslagen door alternatieven? En dit is imho dan zowel voor de cd als de cart versie van de console.
Maar zeer benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Zeg nooit nooit en hoewel ik mezelf voornamelijk als gamer zie, zou ik het voor mijn bescheiden verzameling hardware nog steeds nog wel geing vinden om iig een neo geo toe te voegen, maar op basis van wat ik tot nu toe gespeeld heb (en disclaimer dat is zeker niet alles) loop ik er niet super warm meer voor.

Maar een controller (of 2 of 4 of 5 8)7 ) ja dat is toch wel grappig :+
De consoles zelf zijn wat mij betreft redelijk geprijsd. Het zijn vooral de verzendkosten die absurd hoog zijn (en de importkosten voor ons Europeanen). Mochten die hoge verzendkosten er niet zijn had ik ook de duo besteld. Is de enige die ik momenteel niet heb gekocht daardoor. (Het is ook hun eerste pre-order die meer dan een maand na opening van de pre-order nog steeds te bestellen is).

Als ze effectief aan een Neo Geo bezig zijn dan hoop ik op een AES console. Ondanks het discformaat kent de Neo Geo CD toch nog wel wat problemen die een fijne spelervaring in sommige gevallen in de weg staat, bovendien is ook niet hun volledige catalogus beschikbaar op de Neo Geo CD (wegens tegenvallende verkoopcijfers).

Momenteel is er reeds een NEO Geo core beschikbaar op de pocket en aangezien de baas van Analogue ook de marketingverantwoordelijke is van 8bitdo is de kans groot dat de pocket in de toekomst de nieuwe controllers zal ondersteunen @BarôZZa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ekfad schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:56:
[...]

De consoles zelf zijn wat mij betreft redelijk geprijsd. Het zijn vooral de verzendkosten die absurd hoog zijn (en de importkosten voor ons Europeanen). Mochten die hoge verzendkosten er niet zijn had ik ook de duo besteld. Is de enige die ik momenteel niet heb gekocht daardoor. (Het is ook hun eerste pre-order die meer dan een maand na opening van de pre-order nog steeds te bestellen is).

Als ze effectief aan een Neo Geo bezig zijn dan hoop ik op een AES console. Ondanks het discformaat kent de Neo Geo CD toch nog wel wat problemen die een fijne spelervaring in sommige gevallen in de weg staat, bovendien is ook niet hun volledige catalogus beschikbaar op de Neo Geo CD (wegens tegenvallende verkoopcijfers).

Momenteel is er reeds een NEO Geo core beschikbaar op de pocket en aangezien de baas van Analogue ook de marketingverantwoordelijke is van 8bitdo is de kans groot dat de pocket in de toekomst de nieuwe controllers zal ondersteunen @BarôZZa
Nog geen Neo Geo Pocket core tenzij je wat mensen support op Patreon geloof ik

Een Neo Geo console lijkt me overigens niet zo super interessant. Uiteindelijk ben je er waarschijnlijk toch roms op aan het draaien omdat de carts idioot duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18:24
Gebruikte zelf ook een neo geo aes heb toen een Mvs consolizde erbij genomen spellen waren een stuk goedkoper en ik kocht los van die shockboxes erbij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oei kingdom come, dat was zo'n goede game ondanks de bugs/glitches. Kijk echt uit naar het vervolg. Zeker geen allemans vriend, maar beetje rondwandelen in 15e eeuw bohemia was zo rustgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:23:
oei kingdom come, dat was zo'n goede game ondanks de bugs/glitches. Kijk echt uit naar het vervolg. Zeker geen allemans vriend, maar beetje rondwandelen in 15e eeuw bohemia was zo rustgevend.
Absoluut. Eindelijk weer 's een realistische(ish) RPG. Die hele setting, sfeer, de manieren waarop je missies kon behalen ook buiten gebaande paden om; heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
Exorcist schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 19:02:
Dit hoef ik niemand hier uit te leggen toch? :+

[Afbeelding]

Switch versie kwam vandaag binnen :)
Bedoel je de games of collectie afstandsbedieningen? ;)
Pagina: 1 ... 197 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.