Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06
Seroczynski schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:29:
Maatje van mij is in Japan op vakantie, dus vanzelfsprekend heb ik hem een boodschappenlijstje meegegeven :+ Tot dusver had hij nog weinig succes, maar vanochtend kreeg ik het bericht dat hij enkele games heeft kunnen vinden. Maybe had ik voor Akoumajou Densetsu voor de Famicom nog een betere deal kunnen scoren, maar nu zit ik ook niet met eventuele verzend en imortkosten vanuit Japan. De GameBoy games vond ik verder prima geprijsd. Nu is het wachten tot hij weer in Nederland is (of tot dat hij weer wat van de lijst vind :+).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, zelf werken lijstjes voor mij nooit zo in Japan. Sowieso heel lastig om de games te vinden als je geen Kanji kan lezen. Ik probeer meestal om me te laten verrassen of om nieuwe games te ontdekken die nooit in Nederland zijn uitgekomen. Ben zelf altijd een fan van weirde cartridges en hardware. Vandaag deze op de kop getikt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqHlV_ihFdgl2GBPbnshF4z1b_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QeYLWP4pNdT2pA04JEWflN6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Twee Tamagotchi games, maar bij de rechter zit er een speakertje in en kan je er dus een batterijtje in stoppen. Dan blijft dat monsterding leven en piepen terwijl de Gameboy uitstaat :+ . Dat zijn dingen die je niet kan emuleren.

Voor de rest kwam ik nog een berg Nintendo games cart only tegen voor een eurootje of 3 per stuk (GBA: Mario Kart, Kirby, DK King of Swing, Mario Bros 4, Warioland de hoeveelste?). Maar zijn allemaal standaard games, dus niet echt zin om geld uit te geven, hoewel de prijs normaal een stuk hoger ligt.

Nieuw ontdekte games oa:

Soort onrails shooter voor de gameboy met toffe graphics en muziek.

Meer Japanse weirdness met mini games oid.

Traditionele gameszaken zijn wel op de retour. Wat me verder opviel is dat Nintendo echt verreweg de meeste floorspace krijgt in zaken als de Yodobashi camera. Ik zou zeggen 70% voor de Switch vs 30% PS4/PS5. De Xbox bestaat hier niet echt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:34:
Heren/dames, ik kom er net achter dat mijn SNES controllers redelijk versleten zijn. Heeft iemand advies over welke controllers ik het beste kan kopen? En vooral ook, waar?
Ik ben het volledig eens met @Seroczynski maar, mocht je echt nieuw willen dan kan je ook naar de scout van Hyperkin kijken, deze krijgt op yt ook wel goede recensies. Alleen moeilijk verkrijgbaar in de EU, er staat een draadloze variant op Amazon nl, maar die is wel redelijk aan de prijs. Met een draadje kan ik alleen aan de andere kant van de plas vinden. Je kan ook kijken voor een super famicom controller op ebay/zenmarket. Daar staat soms ook new old stock voor weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BarôZZa schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:47:
[...]

Nice, zelf werken lijstjes voor mij nooit zo in Japan. Sowieso heel lastig om de games te vinden als je geen Kanji kan lezen. Ik probeer meestal om me te laten verrassen of om nieuwe games te ontdekken die nooit in Nederland zijn uitgekomen. Ben zelf altijd een fan van weirde cartridges en hardware. Vandaag deze op de kop getikt:

[Afbeelding]

Twee Tamagotchi games, maar bij de rechter zit er een speakertje in en kan je er dus een batterijtje in stoppen. Dan blijft dat monsterding leven en piepen terwijl de Gameboy uitstaat :+ . Dat zijn dingen die je niet kan emuleren.

Voor de rest kwam ik nog een berg Nintendo games cart only tegen voor een eurootje of 3 per stuk (GBA: Mario Kart, Kirby, DK King of Swing, Mario Bros 4, Warioland de hoeveelste?). Maar zijn allemaal standaard games, dus niet echt zin om geld uit te geven, hoewel de prijs normaal een stuk hoger ligt.

Nieuw ontdekte games oa:

[YouTube: Cyborg Kuro-chan: Devil Fukkatsu - Stage 1]

Soort onrails shooter voor de gameboy met toffe graphics en muziek.

[YouTube: 【GBA】絶体絶命でんぢゃらすじーさん ~史上最強の土下座~【グッドエンディング】]

Meer Japanse weirdness met mini games oid.

Traditionele gameszaken zijn wel op de retour. Wat me verder opviel is dat Nintendo echt verreweg de meeste floorspace krijgt in zaken als de Yodobashi camera. Ik zou zeggen 70% voor de Switch vs 30% PS4/PS5. De Xbox bestaat hier niet echt :+
Cool man. Beetje Japans kan ik wel lezen, dus kom vooral met de oudere GameBoy en Famicom games een heel eind.
Ik heb de Tamagochi games ook CIB hier, vind het echt geweldig als je zulke games hebt idd. Lekker apart.

Toen ik zelf naar Japan ging heb ik gewoon mijn budget opgemaakt aan alles wat ik zag. Hele berg cart-only GB games voor een euro, yes please :9

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog iets erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQHlUxzuehbaylgo-4SPllTj4gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mq4W6oSFZipxn0RqgXsdXMMw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:10
Even een vraagje.
Heb bestelling gegaan bij makemhz. Pakje ligt nu al een 9 dagen bij de douane. Daar stopt ook de track tracé info. Is via USPS verstuurd, en kan via hun geen mail sturen. Iedere keer geeft hij aan dat dat niet mogelijk is bij dit type product.

Nu ligt er wel eens wat vaker iets te wachten daar, maar dit duurt wel erg lang.
Heb ook bij alle bekende post zaken, het nummer ingevoerd in hun track tracé systeem maar blijft onbekend.
Dhl dpdp ups feddex, etc

Deze melding is wat ik krijg als ik track tracé invoer.
Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:27 pm on June 1, 2023.
Iemand ervaring wat handig is?
Heb ook nog geen rekening gekregen voor invoer en heffingen, welke natuurlijk ook zouden moeten volgen…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:47
PsYgHo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:32:
Even een vraagje.
Heb bestelling gegaan bij makemhz. Pakje ligt nu al een 9 dagen bij de douane. Daar stopt ook de track tracé info. Is via USPS verstuurd, en kan via hun geen mail sturen. Iedere keer geeft hij aan dat dat niet mogelijk is bij dit type product.

Nu ligt er wel eens wat vaker iets te wachten daar, maar dit duurt wel erg lang.
Heb ook bij alle bekende post zaken, het nummer ingevoerd in hun track tracé systeem maar blijft onbekend.
Dhl dpdp ups feddex, etc

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 5:27 pm on June 1, 2023.
Heb ook nog geen rekening gekregen voor invoer en heffingen, welke natuurlijk ook zouden moeten volgen…
Douane kan zomaar twee weken duren. Heb laatst ook een pakket gehad die er lang lag.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• martin_v_z
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFp-fF4bBcjltsEh2qA0aCUy6Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEShZD9ErFiYNTQ4aeiDGcfR.jpg?f=fotoalbum_large

Na wat klooien met de KPN afstandbediening heb ik mijn oude crt tv aan de praat gekregen. Die gingen zijn blijkbaar onverwoestbaar ofzo, ze wegen een ton en na tien jaar niks doen in een kamer boven werkt hij gewoon nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PsYgHo merk de laatste week dat het ook redelijk druk is bij de pakketdiensten. Heb een pakketje dat al sinds donderdag bij de DPD ligt bv. Of een pakketten die al sinds eind vorige week zijn aangemeld maar nog niet opgepikt door postnl. Als de verzenders het niet oppikken stropt het bij de douane ook op een gegeven moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
Bij DHL was het van de week zo erg dat het hele systeem plat lag door de drukte, kon 2 dagen geen retour zending van de vrouw afgeven 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn AliExpress briefpost pakket ligt al drie weken bij de douane, niets aan te doen.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en ondertussen komt dit doodleuk binnen één dag al binnen. Nu eigenlijk een keer opzoek gaan naar een systemlink kabel. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RZzC3yX60wWm4crOlPrxcUKzxRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYLmtSJ81otT8WD1DJFzBO2i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Exorcist schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:50:
[Afbeelding]

Niet bijster retro (alles) maar vandaag pas Horizon 5 toegevoegd aan de "collectie" :+
Ik vind FH echt geweldig. Ik had FH1 uitgespeeld en na lang zoeken eindelijk de X360 versie van FH2 gevonden. Ik me helemaal aan het verheugen op de geweldige Hospital Records soundtrack, zit die alleen in de XONE versie :'( Welke vind jij het beste?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 19:42:
Ja, en ondertussen komt dit doodleuk binnen één dag al binnen. Nu eigenlijk een keer opzoek gaan naar een systemlink kabel. :P

[Afbeelding]
Cool! Heb je wellicht meer foto's van je Megadrive collectie?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:16:
[...]

Ik vind FH echt geweldig. Ik had FH1 uitgespeeld en na lang zoeken eindelijk de X360 versie van FH2 gevonden. Ik me helemaal aan het verheugen op de geweldige Hospital Records soundtrack, zit die alleen in de XONE versie :'( Welke vind jij het beste?
Kan ik me niet direct heugen, heb an sich wel veel muziek uit FH kunnen "trekken" maar dat is allemaal van Pulse Radio en met name via FH4 en FH5, wat ook nog 's een enorm persoonlijke smaak en keuze is. Wat ik wel heel irritant vind aan FH is dat je niet standaard een "radiozender" kunt kiezen en dat dat de default is. Ik heb een enorme hekel aan Jazz, Rock of iets wat er op lijkt dus ik wil niet steeds switchen áls ik al de keuze krijg.

Nog irritanter is het bombastische geluid als je nabij een Festival rijdt; ben gek op de muziek in FH maar zelfs voor mij is dat heel (ver)storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:48:
[...]

Cool! Heb je wellicht meer foto's van je Megadrive collectie?
Ja, maar niks recents, en we zijn op het moment nog een beetje aan het husselen in de ruimte. We hadden plannen om te verhuizen, maar die hebben we nog even uitgesteld, en zijn aan het kijken waar we wat meer ruimte kunnen creëren o.a. in de (game)room. We hebben nu ook in andere vertrekken kasten met spellen staan, en dat willen we wat meer op één plek hebben staan.

Als we eenmaal zover zijn, dan zullen er vast ook nog wat foto's volgens... De huidige temperaturen zorgen alleen nog voor een klein beetje vertraging. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 21:06
Die Rollergames is echt een leuke game, heel veel gespeeld op de NES, huren uit de videotheek was het toen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:03
Exorcist schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:07:
[...]

Kan ik me niet direct heugen, heb an sich wel veel muziek uit FH kunnen "trekken" maar dat is allemaal van Pulse Radio en met name via FH4 en FH5, wat ook nog 's een enorm persoonlijke smaak en keuze is. Wat ik wel heel irritant vind aan FH is dat je niet standaard een "radiozender" kunt kiezen en dat dat de default is. Ik heb een enorme hekel aan Jazz, Rock of iets wat er op lijkt dus ik wil niet steeds switchen áls ik al de keuze krijg.

Nog irritanter is het bombastische geluid als je nabij een Festival rijdt; ben gek op de muziek in FH maar zelfs voor mij is dat heel (ver)storend.
Klopt, dat van die default mis ik ook wel. Vooral bij de stories vind ik het jammer dat de zender scripted is. Je kunt hem wel wijzigen, maar dat zou niet nodig hoeven te zijn. Overigens vind ik het idee van zenders unlocken ook vaag, waarom mag ik niet vanaf het begin naar m'n favoriete zender luisteren?

Het geluid bij de festivals vind ik op zich wel iets toevoegen, daar stoor ik me dan niet echt aan.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
weer een paar leuke aanwinsten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahB0HB2TWPSgEuz0gnSNKlMM2Ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psFncgEnsOoyPn30VraFdOt2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ozPnvoLSQahJijtfiGe1afxy6sE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/589lKayQFxSz0RqTmzgpB1WN.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFWnKwYhkS87rsI4UQUv_W4S9WM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Yoj1Phv7T0gZGRAejAio1JD.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIu18C640180l7GMJ-gfap0TGfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AiWA2XtVmNSxdQB5QalYBwlk.webp?f=fotoalbum_large

Zoals beloofd, de fotoshoot van het Nationaal Videogame Museum waar ik een maand(?) geleden aan heb mee gedaan 🙂

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben nooit een fan geweest van (j)rpg’s, maar zou het toch wel eens willen proberen…

Welke (j)rpg is dan de beste keuze? Welke is ZO goed dat ik mijn visie (saai, langdradig,…) erover wel moet herzien?

Graag beperken tot de (retro) Nintendo/Sega/Xbox/Playstation consoles 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Bruiser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:53:
Ik ben nooit een fan geweest van (j)rpg’s, maar zou het toch wel eens willen proberen…

Welke (j)rpg is dan de beste keuze? Welke is ZO goed dat ik mijn visie (saai, langdradig,…) erover wel moet herzien?

Chrono Trigger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 12:10

Skies of Arcadia en xenoblade 1

Moet overigens wel zeggen als geen van de 3 titels je aanspreekt dat je het genre wellicht beter kunt begraven. Zijn wel de titels die zelfs mensen aan kunnen spreken buiten het genre.

[ Voor 18% gewijzigd door gast7 op 16-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:22
Nog als aanvulling:

Final Fantasy VI, Terranigma, Golden Sun, Suikoden II.

[ Voor 17% gewijzigd door Raem op 16-06-2023 13:20 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
PsYgHo schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:32:
Even een vraagje.

Dhl dpdp ups feddex, etc

Nu net een berichtje dat er een pakket verwacht _/-\o_ :*) word, maar nog niet ontvangen is, waar ik 45 euro inklaring voor moet betalen .. :|
Dit in mijn post nl app.
Maakte me toch echt wel even zorgen… maar lijkt dus goed te komen..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

100x dit. Het is één van de beste RPG's met een tijdloos :+ design en gameplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@Bruiser
Ik heb aardig veel JRPGs gespeeld op zowel oud als modernere hardware.

Zoals anderen al hebben aangegeven is Chrono Trigger een bekende. Xenogears is ook een goeie, maar misschien niet als eerst.

Als je Final Fantasy wilt proberen, dan is Final Fantasy VI, VII, IX en X goede JRPGs. VIII is ook wel oke maar veel mensen hebben mixed feelings dus die zou ik ook niet meteen aanraden.

Daarnaast heb je ook de Tales Of series. Waarbij Tales of Symphonia en Tales of The Abyss hele bekende zijn op de retro consoles. Op moderne hardware kan je ook kijken naar Tales of Arise.

Als laatst wil ik ook even de Ys series benoemen. Ook een goede series, alhoewel deze is meer actie georiënteerd en minder focus op de story. Mijn recommendation daar is vooral Ys VIII, maar dat is geen retro maar wel een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb Chrono Trigger in de collectie zitten, zowel op snes als op DS. Maar dus nog nooit geprobeerd :p

(Stiekem hoopte ik dat Super Mario RPG zou worden aangeraden. Maar deze wordt zelfs niet vermeld?!)

Is dit een game die gemakkelijk te leren is (met nul rpg ervaring)? Ook makkelijk terug op te pikken? (Niet teveel dat je MOET onthouden om verder te kunnen?)

Eén van de redenen om rpg’s links te laten liggen (buiten dat ik dacht dat saai en langdradig zou zijn), is dat ik denk dat er teveel tijd zou inkruipen. Ik heb helaas de luxe niet om uren aan een stuk te kunnen spelen en zelfs dagelijks spelen lukt niet…

[ Voor 10% gewijzigd door Bruiser op 16-06-2023 19:47 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Bruiser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:43:

Ik heb Chrono Trigger in de collectie zitten, zowel op snes als op DS. Maar dus nog nooit geprobeerd :p

(Stiekem hoopte ik dat Super Mario RPG zou worden aangeraden. Maar deze wordt zelfs niet vermeld?!)

Is dit een game die gemakkelijk te leren is (met nul rpg ervaring)? Ook makkelijk terug op te pikken? (Niet teveel dat je MOET onthouden om verder te kunnen?)

Eén van de redenen om rpg’s links te laten liggen (buiten dat ik dacht dat saai en langdradig zou zijn), is dat ik denk dat er teveel tijd zou inkruipen. Ik heb helaas de luxe niet om uren aan een stuk te kunnen spelen en zelfs dagelijks spelen lukt niet…
Veel beter dan chrono trigger gaat het niet worden als ik het zo hoor. Makkelijk op te pakken niet te lang. Prima voor mensen die normaal geen jrpg's spelen

En ik zou zeker super mario rpg aanraden Als je iets in diezelfde trend zoekt. zou mooi in dat straatje passen.

Titels als suikoden II en final fantasy VI zijn ook erg tof maar vooral voor mensen die al fan zijn van het genre. Die zou ik er pas bijpakken als de andere titels je aanspreken en je een stapje verder wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
gast7 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:50:
[...]

Veel beter dan chrono trigger gaat het niet worden als ik het zo hoor. Makkelijk op te pakken niet te lang. Prima voor mensen die normaal geen jrpg's spelen

En ik zou zeker super mario rpg aanraden Als je iets in diezelfde trend zoekt. zou mooi in dat straatje passen.

Titels als suikoden II en final fantasy VI zijn ook erg tof maar vooral voor mensen die al fan zijn van het genre. Die zou ik er pas bijpakken als de andere titels je aanspreken en je een stapje verder wil gaan.
Duidelijk (y)

Dan gaan we met één van beide maar eens starten 8)

Edit: was even aan het kijken naar het aanbod op Switch Online + en zag Paper Mario (N64 - de eerste) ertussen staan. Deze wordt gezien als de opvolger van Super Mario RPG en valt daarom ook onder de noemer “rpg”?
Even opgestart en moet zeggen, dit bevalt mij wel. Niet doelloos rondlopen in een veel te grote wereld, maar dus een duidelijk pad dat je moet volgen. Battlesysteem is ook wel chill. Mss dat ik toch maar eerst even deze speel voordat ik me aan een “echte” rpg (Chrono Trigger, Super Mario RPG of Earthbound) waag :p

[ Voor 28% gewijzigd door Bruiser op 17-06-2023 14:48 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:49
Voor de snes zou ik zeker Lufia aanraden. Bestaat ook een Nederlandse versie voor. Maar anders is het Lufia 2 rise of the sinestrals een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
PsYgHo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 13:25:
[...]

Nu net een berichtje dat er een pakket verwacht _/-\o_ :*) word, maar nog niet ontvangen is, waar ik 45 euro inklaring voor moet betalen .. :|
Dit in mijn post nl app.
Maakte me toch echt wel even zorgen… maar lijkt dus goed te komen..
Laatst eenzelfde situatie gehad, resultaat is dat ik de inklaringskosten terug heb en het aankoopbedrag via cc verzekering :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.retrorgb.com/...ection-free-download.html
Heel jammer dat er geen fysieke release is!
Sega vs Nintendo battle, alleen nu proberen ze elkaar af te troeven wie het beste fan projects kan killen met rechtzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:49
cold_as_ijs schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:42:
https://www.retrorgb.com/...ection-free-download.html
Heel jammer dat er geen fysieke release is!
Sega vs Nintendo battle, alleen nu proberen ze elkaar af te troeven wie het beste fan projects kan killen met rechtzaken
Was dit niet zo uitgave waar Sega voor was gaan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:22:
[...]

Duidelijk (y)

Dan gaan we met één van beide maar eens starten 8)

Edit: was even aan het kijken naar het aanbod op Switch Online + en zag Paper Mario (N64 - de eerste) ertussen staan. Deze wordt gezien als de opvolger van Super Mario RPG en valt daarom ook onder de noemer “rpg”?
Even opgestart en moet zeggen, dit bevalt mij wel. Niet doelloos rondlopen in een veel te grote wereld, maar dus een duidelijk pad dat je moet volgen. Battlesysteem is ook wel chill. Mss dat ik toch maar eerst even deze speel voordat ik me aan een “echte” rpg (Chrono Trigger, Super Mario RPG of Earthbound) waag :p
Shit te laat, alls fellow 'not an rpg guy' even in het kort mijn bevindigen.

- Chrono trigger: gespeeld en ja, snap zeker de recomendations, maar zoals vaker bij mij, na uurtje spelen gestopt en niet verder gegaan. Maar dit ligt dus aan mij en zeker niet aan de game, genoeg rpg's geprobeerd waar ik gewoon weet, 'gaat em niet worden'. En met deze wil ik ooit echt nog verder!

- Illusion of time/gaia is misschien mooi grens geval en meer richting een action RPG ala zelda?

Golden sun: goed a vaker benoemd hier niet echt een handheld speler maar op vakantie vaker gedaan en ook thuis via de cube gba adapter, volgens mij voor mijn doen best ver in gekomen!

Gba: mario en luigi superstar story. was zeer gecharmeerd van het verhaal en de humor, iets minder van de combat. Maar misschien minder gedateerd/makkelijker in te komen als snes mario rpg? Goed neem dit met een bak zou want niet echt een referentie kader dus :+

en not retro maar, final fantasy 7 remake vond ik heel tof, demo gewoon uitgespeeld :o
Uiteraard (volledig volgens verwachting) de main game desondanks niet aangeraakt, ondanks dat ik die via ps plus tot mijn beschikking heb :') 8)7

oh and reminds me
wel retro!
Final fantasy 6 (of euh 6 in de usa geloof ik, bij twijfel/serieuze intresse zoek ik het uit voor je) vond
ik ook leuk, maar meer hardcore rgp achtig dan CT, dus ik zou die dan eventueel later proberen.
Bruiser schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:43:
*snip*

Ja heel herkenbaar, ik zou dan zeker CT doen gezien die idd vaker genoemd word als kort
nog steeds 23 uur volgens how long to beat......

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 19-06-2023 11:46 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45

Grandia (origineel Saturn, PSX conversie van beschikbaar) vond ik erg leuk.

Ook Lunar en Lunar 2 zijn leuk. Ik heb de special editions daarvan, man wat jammer dat ik er daar niet twee van gekocht heb dat ik ze nu mint zou kunnen verkopen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Gisteren een New 3DS aangeschaft, ik heb diverse special editions, maar eigenlijk nog geen enkele om gewoon op te spelen. Het is een gemodde versie, de console heeft ook de nieuwste update van Nintendo erop staan. Toch kan ik alles wat erop staat gewoon spelen, ik heb gisteren gelezen dat deze update juist zou moeten zorgen dat dit niet zou meer kan.

Ik heb hem overigens niet gekocht omdat hij gemod was, want daar ben ik niet zo mee bezig. De meeste games die ik graag speel heb ik sowieso al gewoon fysiek voor de 3DS.

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb geen verstand van gemodde consoles, dus ik ben even wat gaan lezen. Ik heb geen zin in een ban van Nintendo of dat mijn 3DS niet meer werkt zodra ik hem thuis met mijn WiFi verbind (dat heb ik dus nog niet gedaan). Hij is verder niet aan mijn account gekoppeld hoor, ik heb een andere 3DS waar mijn account en al mijn digitale aankopen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Cyrax0508 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:57:
Gisteren een New 3DS aangeschaft, ik heb diverse special editions, maar eigenlijk nog geen enkele om gewoon op te spelen. Het is een gemodde versie, de console heeft ook de nieuwste update van Nintendo erop staan. Toch kan ik alles wat erop staat gewoon spelen, ik heb gisteren gelezen dat deze update juist zou moeten zorgen dat dit niet zou meer kan.

Ik heb hem overigens niet gekocht omdat hij gemod was, want daar ben ik niet zo mee bezig. De meeste games die ik graag speel heb ik sowieso al gewoon fysiek voor de 3DS.

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb geen verstand van gemodde consoles, dus ik ben even wat gaan lezen. Ik heb geen zin in een ban van Nintendo of dat mijn 3DS niet meer werkt zodra ik hem thuis met mijn WiFi verbind (dat heb ik dus nog niet gedaan). Hij is verder niet aan mijn account gekoppeld hoor, ik heb een andere 3DS waar mijn account en al mijn digitale aankopen op staan.
Als de 3DS een nieuw genoeg versie had van Luma, dan heeft de update geen effect op de mod. Als je een ongemodde en geüpdatete 3DS hebt, dan is het zonder hardware hacks, niet te modden.

De laaste update heeft geen timebomb erin zitten, dat is door vele kundige devs bevestigd. Dus je kan er gewoon mee spelen. Ben je er toch bang voor? Even de mod eraf halen en gewoon normaal spelen.
Enig risico hierin, als de verkopende partij al online is geweest in de huidige situatie, maakt het niet meer uit of je het doet of niet als je toch bang bent voor een timebomb. Maar daar is echt geen reden voor bang voor te zijn van wat ik er van gelezen heb.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Shit te laat, alls fellow 'not an rpg guy' even in het kort mijn bevindigen.

- Chrono trigger: gespeeld en ja, snap zeker de recomendations, maar zoals vaker bij mij, na uurtje spelen gestopt en niet verder gegaan. Maar dit ligt dus aan mij en zeker niet aan de game, genoeg rpg's geprobeerd waar ik gewoon weet, 'gaat em niet worden'. En met deze wil ik ooit echt nog verder!

- Illusion of time/gaia is misschien mooi grens geval en meer richting een action RPG ala zelda?

Golden sun: goed a vaker benoemd hier niet echt een handheld speler maar op vakantie vaker gedaan en ook thuis via de cube gba adapter, volgens mij voor mijn doen best ver in gekomen!

Gba: mario en luigi superstar story. was zeer gecharmeerd van het verhaal en de humor, iets minder van de combat. Maar misschien minder gedateerd/makkelijker in te komen als snes mario rpg? Goed neem dit met een bak zou want niet echt een referentie kader dus :+

en not retro maar, final fantasy 7 remake vond ik heel tof, demo gewoon uitgespeeld :o
Uiteraard (volledig volgens verwachting) de main game desondanks niet aangeraakt, ondanks dat ik die via ps plus tot mijn beschikking heb :') 8)7

oh and reminds me
wel retro!
Final fantasy 6 (of euh 6 in de usa geloof ik, bij twijfel/serieuze intresse zoek ik het uit voor je) vond
ik ook leuk, maar meer hardcore rgp achtig dan CT, dus ik zou die dan eventueel later proberen.

[...]

Ja heel herkenbaar, ik zou dan zeker CT doen gezien die idd vaker genoemd word als kort
nog steeds 23 uur volgens how long to beat......
Nuttige feedback van een gelijkgezinde :)

Momenteel even bezig met Paper Mario (N64 - via Switch Online+). Deze boeit mij wel, dus hier nog even verder mee gaan, kijken hoever ik geraak. (Vooral ook handig dat ik in handheld mode kan spelen als de TV onbeschikbaar is…)

Chrono Trigger staat op de shortlist om te proberen, evenals Super Mario RPG (deze zou ook humor moeten bevatten).

Beide GBA titels heb ik in mijn bezit. Ik vind handheld gaming wél leuk, dus mogelijks dat ik die ook eens probeer.

FFVI is inderdaad ook al meermaals genoemd. Deze heb ik niet in mijn bezit, geen PS+ hier, en op Xbox Gamerpass niet beschikbaar (7, 8 en 9 bv wel). Mss eens kijken of ik die ergens goedkoop op de kop kan tikken voor de PS2 (of een remaster ervan op een andere console?)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FF6 heb ik (voor zover ik weet iig ;) ) niet beschikbaar via ps plus. Ik dacht even snel te googlen naar het beste non snes alternatief maar euh....
- pixel remaster
- gba
- ps1
- psp...?

Lijken allemaal hun eigen voor en nadelen te hebben. Dus euh, ik laat de vraag open voor de wel rpg fan en/of experts ;)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Sagat schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:44:
FF6 heb ik (voor zover ik weet iig ;) ) niet beschikbaar via ps plus. Ik dacht even snel te googlen naar het beste non snes alternatief maar euh....
- pixel remaster
- gba
- ps1
- psp...?

Lijken allemaal hun eigen voor en nadelen te hebben. Dus euh, ik laat de vraag open voor de wel rpg fan en/of experts ;)
ps1 versie heeft lange laadtijden, gba versie is gecencureerd qua vertaling. maar los daarvan zou je met andere versies wel goed moeten zitten
Sagat schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:43:
[...]

[...]
Over 2D zelda gesproken zou ik voor Alundra op de ps1 gaan. Beter dan Link to the past als je mij vraagt met dit soort games.

[ Voor 26% gewijzigd door gast7 op 19-06-2023 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Alundra idd ook leuke game! die (uiteraard? O-) ) ook al gespeeld voor een uurtje of 2 ofzo.
LttP is wat mij betreft wel beter, maar die game gespeeld als 12-14jarige ofzo en die 'indruk' O+ maakt objectief vergelijken wellicht wat lastig

En 'for the record' bovenstaande was/is niet voor mij.
Even in spoiler maar waar ik me zelf mee bezig hou atm.......kan me voorstellen dat het de meesten niet boeit

spoiler:
mijn eigen to do lijst momenteel, met wel geteld 0 rpg's ;)
- super mario 3 (nooit uitgespeed, wel tot ver in wereld 8 gekomen en nu speel ik met cheevo's)
- sensible soccer (met patch voor de namen van seizoen 22-23), gestart in de 3e divisie van el salvador met de hoop om door te groeien naar een grote competitie....helaas nu klem in ierland, hoop nog een leuke(re) club ergens anders te vinden in europa, mogelijk als ik de CL win
- Mega man x. fastrom patch tegen slowdown
- super hang on, ik wil die expert one cc in de arcade versie!
- sega rally online (x360 wil kijken of de game kan maxen qua achievements
- mogelijk nog verder met megadrive ghouls n ghosts...maar game is idd echt tricky :+

non retro
- street fighter 6, gister dan eindelijk voor de eerste keer soort van serieus gespeeld, hoop te leren in deze versie
- Stray

En dus nog genoeg te doen in de back log :S

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 19-06-2023 14:39 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 01:26
Vind het wel grappig om te lezen. Ik heb zo ook nog een hele backlog, maar i.p.v. dat ik alles door mekaar speel, probeer ik het een beetje bij één game per console per keer te houden. Zo ben ik nog steeds bezig met A Link to the Past om uit te spelen. De eerste Super Mario Bros. heb ik ook nog nooit uitgespeeld, dus daar ook de tanden maar eens inzetten binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede games, allemaal titels die ik al (vaker) uitgespeeld heb. Behalve Alundra, die heb ik even genoteerd.

Ben recent zomaar begonnen met Metal Gear Solid 2 op de PS2 met een vriend van mij. Veel leuker dan Tears of the Kingdom :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
gast7 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:06:
Over 2D zelda gesproken zou ik voor Alundra op de ps1 gaan. Beter dan Link to the past als je mij vraagt met dit soort games.
Alundra 1 is inderdaad fantastisch. Jammer dat ze bij deel 2 voor totaal iets anders zijn gegaan. Daar ben ik nooit echt goed ingekomen en heb hem ook nooit uitgespeeld. Wellicht ooit eens een nieuwe kans geven.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig om te zien hoe het oude beestje van een megadrive het doet ten opzichte de veel nieuwere playstation Sommige spellen zien er zelfs nog iets beter uit. Minder flets en ingezoomd met afleidende kaders erom heen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• martin_v_z
Waarschijnlijk is het tegen de regels van dit topic maar ik doe het toch even want misschien kan ik iemand er nog blij mee maken.

Deze crt tv mag gratis worden opgehaald. Wel snel want als hij dit weekend niet weg is gaat hij naar de stort, ik heb de ruimte namelijk nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFp-fF4bBcjltsEh2qA0aCUy6Ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vEShZD9ErFiYNTQ4aeiDGcfR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@martin_v_z , welke stad en 50 of 100 hz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
Almere. 2 scart aansluiting. Volgens mij geen 100hz.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
martin_v_z schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:05:
Waarschijnlijk is het tegen de regels van dit topic maar ik doe het toch even want misschien kan ik iemand er nog blij mee maken.

Deze crt tv mag gratis worden opgehaald. Wel snel want als hij dit weekend niet weg is gaat hij naar de stort, ik heb de ruimte namelijk nodig.

[Afbeelding]
Een CRT weggeven die anders naar de stort gaat, ik keur 'm helemaal goed d:)b

Hopelijk is er ook iemand die hem op komt halen..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• PluueeR
De aanwinsten van de laatste tijd. Vooral The Legend of Zelda: The Minish Cap heb ik zin in, om van de zomer op de camping te spelen :)

Wat doen jullie als er een scheurtje in een manual zit? Lekker laten zitten, of plakken? Of is dat laatste not done?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ap1KLevBFlU6NXyud2GH_L8fmEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKYEnTPZipz4Ckuu91S4fUxw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:26:
De aanwinsten van de laatste tijd. Vooral The Legend of Zelda: The Minish Cap heb ik zin in, om van de zomer op de camping te spelen :)

Wat doen jullie als er een scheurtje in een manual zit? Lekker laten zitten, of plakken? Of is dat laatste not done?

[Afbeelding]
not done? Het is nu toch jou (of jullie) boekje ;) ik zou hem van een plakbandje voorzien, al is het om verdere shade te voorkomen. Wat het met de fictieve waarde doet? Geen idee, maar schade beperken heeft voor mijn de voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
sarlo schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:41:
[...]

Laatst eenzelfde situatie gehad, resultaat is dat ik de inklaringskosten terug heb en het aankoopbedrag via cc verzekering :-(
Update wbt mijn pakketje, welke er wel heel lang over heeft gedaan….
Gelukkig had ik meer geluk.. pakketje werd vandaag bezorgd _/-\o_ d:)b *O* oOo :)F <3 :9B
Zal tzt eens de tijd nemen om het te installen…
Lpc rebuild is al eerder gedaan vanwege de xecuter chip, dus dat gedeelte kan ik overslaan denk ik.. zal er eens even goed naar kijken…

Iemand een adresje voor een cap kitje voor een og 1.6 Xbox?
Als ik hem toch open heb, dan meteen maar alles meenemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PsYgHo mouser of digikey
Hier is een mooi overzicht van de caps te vinden. Ook het advies om electrolytische te vervangen door polymeer
https://www.emuxtras.net/...631209d93a8fa88&start=230

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
PluueeR schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:26:

[Afbeelding]
Ik zou als je de manuals toch opbergt, gewoon zo laten. Probleem met plakken (plakband), is dat dat gaat verkleuren met de tijd. Dat is in mijn ogen meer zonde dan een scheurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Arunia schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Ik zou als je de manuals toch opbergt, gewoon zo laten. Probleem met plakken (plakband), is dat dat gaat verkleuren met de tijd. Dat is in mijn ogen meer zonde dan een scheurtje.
Dat is een goede! Zoals je ziet bij het boekje van Tiny Toon Advertures: Buster Busts Loose! zat daar een sticker links boven toen ik het kocht. Een handelaar had daar een wit stickertje met een nummer op geplakt (waarschijnlijk voor zijn inventaris :? ). Die heb ik met een föhn voorzichtig kunnen weghalen. Aangezien ik de manuals allemaal in sleeves heb zitten, laat ik het maar zo.

Ben trouwens nog op zoek naar die plastic doosjes waar GameBoy games vroeger in kwamen. Heb al wel wat repro's gezien, maar zijn die er ook met Nintendo logo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
PluueeR schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:00:
[...]
Ben trouwens nog op zoek naar die plastic doosjes waar GameBoy games vroeger in kwamen. Heb al wel wat repro's gezien, maar zijn die er ook met Nintendo logo?
Dit is nu net iets waar ikzelf lastig van word. Als het niet duidelijk is dat het een reproductie betreft is het gewoon namaak! Ik hoop dat iedereen stopt met het begrip “repro” te misbruiken en idealieter ook stopt met die pure namaak te kopen.

Ik snap waarom de makers van namaak liever het woord repro gebruiken (namaak heeft een vieze bijklank en terecht!), maar laten we het hun niet makkelijker maken door hetzelfde te doen. Zeker de mensen in dit topic zouden toch het onderscheid moeten kunnen maken tussen beide begrippen.

Tegenwoordig durf ik al bijna geen retro cib games meer te kopen online (2dehands) omdat je op (al dan niet opzettelijk wazige) foto’s al bijna niet meer kunt zien of het allemaal wel origineel is.

Ik doe er zelf niet aan mee, maar heb geen problemen met repro. Alleen moet het dus (permanent) duidelijk aangegeven zijn dat het geen origineel item betreft imo

[ Voor 22% gewijzigd door Bruiser op 22-06-2023 17:01 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PluueeR schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:00:
[...]

Voor zover ik weet zijn alle repo's zonder logo. Ik heb er een tijd geleden ook een aantal gescoord. Sommige vragen er naar mijn idee relatief veel voor, maar het is nooit extreem duur om officiële hoesjes aan te schaffen (althans niet toen ik dit nog deed).

Anyway, via MP zijn er regelmatig wat lege hoesjes aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
Volgens mij nog steeds niet zo duur als je al tekort komt bij het kopen van gameboy setjes. De nood was bij mij persoonlijk nooit hoog om losse plastic doosjes te kopen ik had er altijd teveel.

Als de nood hoog is heb je zo nu en dan iemand die plastic doosjes dumpt en dan ben je volgens mij niet meer dan een euro de stuk kwijt als niet een stuk minder.

Lijkt me zonde om daar repro's voor te kopen. super common tenzij je echt waarde hecht aan een nieuw ongebruikt product.

Persoonlijk moet ik wel zeggen wat deze plastic Nintendo doosjes betreft. mochten er repro's bestaan die close to the original lijken. zou ik er niet echt een issue mee hebben gezien de waarde super laag is en het gewoon heel common is. voegt weinig waarde toe aan de game en het is zeer gemakkelijk te vervangen. denk niet dat veel mensen er naar omkijken als je een cib of losse cart game aanschaft en het plastic doosje of plastic zakje niet origineel is. maargoed dat is als mensen er al moeite voor willen doen voor zo'n cheap en common product.

Qua echt dozen en carts das natuurlijk anders. Maar ik moet wel zeggen heb nog geen repro gezien die net als een origineel eruitzien. Je fopt er enkel mensen mee met slechtere foto's. als het voor je staat zie je het vrij snel met zelfs de betere. en qua carts is het gewoon open maken. board is nooit vergelijkbaar

[ Voor 48% gewijzigd door gast7 op 22-06-2023 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Bruiser schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Dit is nu net iets waar ikzelf lastig van word. Als het niet duidelijk is dat het een reproductie betreft is het gewoon namaak! Ik hoop dat iedereen stopt met het begrip “repro” te misbruiken en idealieter ook stopt met die pure namaak te kopen.

Ik snap waarom de makers ervan liever het woord repro gebruiken (namaak heeft een vieze bijklank en terecht!), maar zeker de mensen in dit topic zouden toch het onderscheid moeten kunnen maken tussen beide begrippen.

Tegenwoordig durf ik al bijna geen retro cib games meer te kopen online (2dehands) omdat je op (al dan niet opzettelijk wazige) foto’s al bijna niet meer kunt zien of het allemaal wel origineel is.

Ik doe er zelf niet aan mee, maar heb geen problemen met repro. Alleen moet het dus (permanent) duidelijk aangegeven zijn dat het geen origineel item betreft imo
Je hebt helemaal gelijk! (y) Ben ook al een paar keer "opgelicht", kwam er bij een paar GBA titels pas jaren later achter helaas. Ik ga op zoek naar originele. Zo veel heb ik er niet nodig, en zoveel GB titels staan er niet op mijn wensenlijst. Ik vraag tegenwoordig ook altijd om duidelijke foto's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:07

NeoflexNL

Forever young

Wat een heerlijk topic dit!

Ik zit hier even met het volgende. Ik heb een oud Philips bakbeest op de kop getikt om Duck Hunt op de NES te gaan spelen (voor de kinderen natuurlijk...).

Aansluiten is gelukt, middels de RGB kabels, maar ik weet de eenden nog niet te raken. Nou ben ik geen verfent jager, maar dit ligt niet aan mij. Zou ik iets aan die tv kunnen instellen of iets dat de response verbetert?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeoflexNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:49:

Ik zit hier even met het volgende. Ik heb een oud Philips bakbeest op de kop getikt om Duck Hunt op de NES te gaan spelen (voor de kinderen natuurlijk...).

Aansluiten is gelukt, middels de RGB kabels, maar ik weet de eenden nog niet te raken. Nou ben ik geen verfent jager, maar dit ligt niet aan mij. Zou ik iets aan die tv kunnen instellen of iets dat de response verbetert?
Een NES op RGB zou al bijzonder zijn in de regel maar dat staat los van je vraag. Het bakbeest, welk model? 50 of 100Hz? Ik gok op het laatste, dan werkt een lightgun niet (meer) namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NeoflexNL Wat @Exorcist ook al zegt. Kijk eens achterop de TV, meestal staat er op een sticker hoeveel Hz de TV is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Seroczynski schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:00:
@NeoflexNL Wat @Exorcist ook al zegt. Kijk eens achterop de TV, meestal staat er op een sticker hoeveel Hz de TV is.
Volgens mij staat hier 50 Hz?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WhPk8z1Oul7bm-3wvT70VXa3sA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7qJ8gEvw4ADvtkiC24FO1dg.jpg?f=fotoalbum_large

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Exorcist schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 21:57:
[...]

Een NES op RGB zou al bijzonder zijn in de regel maar dat staat los van je vraag.
Ik ben een noob met dit soort dingen. Bedoel die geel/rode stekkers, dus niet via antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

cold_as_ijs schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:13:
@NeoflexNL die 50 Hz slaat op de net frequentie :D. 220V 50 Hz

Wat is het modelnummer?
28PW9509

Ik zit het te Googlen en dat is idd 100 Hz. Super. Kan ie dan weer terug naar de stort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
NeoflexNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:16:
[...]

28PW9509

Ik zit het te Googlen en dat is idd 100 Hz. Super. Kan ie dan weer terug naar de stort?
Je kan erop gamen, maar Duck Hunt op de NES gaat er dus niet op werken.

Voor latere consoles (Xbox 360 / PS3?) zijn er lightguns op de markt gekomen die claimen wel te werken op 100Hz schermen, maar dat kan ik niet bevestigen…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Bruiser schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:21:
[...]

Je kan erop gamen, maar Duck Hunt op de NES gaat er dus niet op werken
Dit ding neemt ongeveer een hele vierkante meter in beslag, dus die mag wel weer weg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
NeoflexNL schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:23:
[...]

Dit ding neemt ongeveer een hele vierkante meter in beslag, dus die mag wel weer weg :p
Ik denk dat er hier wel mensen zijn die ‘m graag willen overnemen :P
CRT’s worden steeds schaarser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online

Is het wel een echte oude zonder 100 Hz techniek? Want die gaan niet werken aanwezig die het beeld bufferen, anders kunnen ze geen 100Hz laten zien.
Edit: te laat…

Een lightgun werkt doordat een CRT lijn voor lijn, beeldpunt per beeldpunt op bouwt. Als je met iets lichtgevoeligs daar op richt zou op het moment dat de lichtsensor ineens een piek in helderheid ziet, de video controller moeten weten bij welke lijn en pixel die is. Die zorgt namelijk direkt voor de aansturing van de beeldbuis (ongeveer) door de sync pulzen te maken die de TV gebruikt om een beeldlijn te schrijven.
Op die manier kan die detecteren waarop gericht wordt, daarvoor is een CRT langzaam genoeg.
Ga je nu allerlei techniek toevoegen zoals buffering, komt het trigger signaal vanaf de lichtsensor niet meer overeen met waar de vidoechip denkt mee bezig te zijn, dus schiet je mis.

Sommige Philips CRTs hadden de optie om de 100Hz uit te zetten, misschien heeft deze ook die optie? Wel hoofdpijn pillen klaar zetten omdat we 50Hz niet meer geweld zijn ;)

[ Voor 39% gewijzigd door ErnstvV op 23-06-2023 06:24 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Disfigured
Mijn nieuwste aanwinst, de Majora's Mask New 3DS XL. Was al een tijdje op zoek naar een echt nette. Deze is mint op 1 zeer klein plekje na op de shell. Schermen zijn helemaal krasvrij en het bovenste scherm is zelfs IPS!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxZgyNmHw1vB5JV95PHXl5K3FIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77iyhdr01VYjUXgTLmeiU00U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwam deze net tegen, ouder filmpje en mogelijk al eerder gedeeld maar ik (her)kende het iig niet.

Games die het maximale uit de sega MD persen, vind dat toch altijd wel geinig!
disclaimer, dude heeft best heftig brits accent :P
disclaimer 2, hij vond het nodig om veel variateis voor de MD afkorting te verzinnen, dat moet ook maar net je humor zijn.....ik werd dat wel redelijk snel zat. Maar qua games en tech nog steeds de moeite waard ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 23-06-2023 11:32 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Disfigured schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:52:
Mijn nieuwste aanwinst, de Majora's Mask New 3DS XL. Was al een tijdje op zoek naar een echt nette. Deze is mint op 1 zeer klein plekje na op de shell. Schermen zijn helemaal krasvrij en het bovenste scherm is zelfs IPS!

[Afbeelding]
Schitterend. Ik heb precies dezelfde combinatie _/-\o_ Alleen dan helaas zonder IPS scherm, van de SNES editie weet ik dat nog niet, die krijg ik van mijn vriendin als ik jarig ben. Mooi exemplaar hoor, was het een beetje te doen qua prijs? Particulier of via een webshop?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week nog wat binnengekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktu9I46n-1U6nk-e1rS085h23YY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yjds32mBE5KCDK51SIxFDf1a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Schitterend. Ik heb precies dezelfde combinatie _/-\o_ Alleen dan helaas zonder IPS scherm, van de SNES editie weet ik dat nog niet, die krijg ik van mijn vriendin als ik jarig ben. Mooi exemplaar hoor, was het een beetje te doen qua prijs? Particulier of via een webshop?
Ik heb 260 incl. verzenden betaald voor de Majora's Mask editie, bij een particuliere verkoper. Nette prijs al zeg ik het zelf, als ik zie dat ze soms zelfs voor 350-400 gaan. :D

Nu wil ik eigenlijk alleen nog de Samus versie, netjes compleet... Dat word zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Disfigured op 23-06-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Disfigured schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:44:
[...]

Ik heb 260 incl. verzenden betaald voor de Majora's Mask editie, bij een particuliere verkoper. Nette prijs al zeg ik het zelf, als ik zie dat ze soms zelfs voor 350-400 gaan. :D

Nu wil ik eigenlijk alleen nog de Samus versie, netjes compleet... Dat word zoeken.
Dat is een hele mooie prijs man. Ik heb een paar maanden terug € 350,00 betaald voor mijn tweede MM editie en dat zonder IPS scherm. Een van de twee heb ik laatst verkocht voor € 400,00, die was binnen 20 minuten verkocht en dezelfde dag opgehaald.

Die Samus zoek ik ook, dat is de reden dat ik een van mijn MM edities heb verkocht. Van dat geld op zoek naar een Samus editie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
Cyrax0508 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:09:
[...]

Dat is een hele mooie prijs man. Ik heb een paar maanden terug € 350,00 betaald voor mijn tweede MM editie en dat zonder IPS scherm. Een van de twee heb ik laatst verkocht voor € 400,00, die was binnen 20 minuten verkocht en dezelfde dag opgehaald.

Die Samus zoek ik ook, dat is de reden dat ik een van mijn MM edities heb verkocht. Van dat geld op zoek naar een Samus editie
400!? Das lekker. Dan was 'ie supernetjes zeker? :)

Ik had ooit de Samus editie, maar los zonder doos, en aangezien ik nu echt voor kwaliteit i.p.v kwantiteit wil gaan verkoop ik de meeste van m'n consoles. Daarom heb ik nu een weer een New 3DS te koop staan, en ik heb er nog een paar die weg mogen, haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Disfigured schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:40:
[...]

400!? Das lekker. Dan was 'ie supernetjes zeker? :)

Ik had ooit de Samus editie, maar los zonder doos, en aangezien ik nu echt voor kwaliteit i.p.v kwantiteit wil gaan verkoop ik de meeste van m'n consoles. Daarom heb ik nu een weer een New 3DS te koop staan, en ik heb er nog een paar die weg mogen, haha.
Hij was inderdaad in mint conditie. Eigenlijk niet van nieuw te onderscheiden, evenals de doos. Dat helpt uiteraard. De special editions die ik heb zijn allemaal niet van nieuw te onderscheiden. Ik wil ook echt dat er geen krasje op zit.

Ik heb nu laatst een New 3DS (een gewone) gekocht, die bleek gemod te zijn :+ Had ik eerst niet eens goed door. Daar speel ik mijn games nu op. Als jouw advertentie vorige week was geplaatst was ik daarvoor gegaan :+ Ik zocht juist een New 3DS die netjes was maar niet in mint conditie hoeft te zijn. Welke ga je binnenkort nog meer te koop aanbieden als ik vragen mag?

Ik ga nu over op de Game & Watch consoles van Nintendo, daar ben ik mee opgegroeid. Die zijn overigens niet in mint conditie te vinden hoor, maar ze moeten wel in een goede staat zijn (geen kapotte klepjes, serienummer zichtbaar).

[ Voor 16% gewijzigd door Cyrax0508 op 23-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De linker en rechter sinds kort in de collectie, maar dat wist je al :D
Binnenkort komt Gley Lancher er ook nog aan en ik denk dat ik ook voor teveel geld de Taoplan shooter moet gaan aanschaffen nu 8)7 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
- dit is helaas tegen de huisregels, dit had in een DM gekund.-

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 23-06-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:19:
[...]

De linker en rechter sinds kort in de collectie, maar dat wist je al :D
Binnenkort komt Gley Lancher er ook nog aan en ik denk dat ik ook voor teveel geld de Taoplan shooter moet gaan aanschaffen nu 8)7 :Y
Gley Lancher laat ik nog even schieten, en heb al 2 van de 4 die in de Taoplan set zitten in de kast staan Ik zoek daar alleen nog Zerowing, Hellfire doet mijn niet zoveel. Ondertussen is Life on Mars onderweg, met Life on Earth in pre order staan. :9
Sagat schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:27:
[...]

OOOh Ai Katana toch? *googles* Akai Katana Shin, die dus, wat scheelt het :P ik vond die persoonlijk lastig om in te komen, wel tof voor de verzameling!
Het is wel snel onoverzichtelijk maar, ziet er wel heel mooi uit. En idd wel een leuke voor de verzameling en hoop nog wat meer shumps te vinden voor de 360. Veelal alleen in Japan uitgebracht, dus ik ga wel weer een x kijken op zenmarket als de Yen weer lekker gunstig staat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Update: ik heb inmiddels de juiste tv gevonden en alles werkt! Het is hier inmiddels een soort Louwman museum van CRT schermen geworden, maar we kunnen eenden jagen!

Acties:
  • +31 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben hier weer wat verplaats, en @Redax vroeg om wat foto's. Dus de rest van de kamer ook meegenomen. :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5p-dj6FLJC3rOh3dbj_Ycaoh_hk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMUVIvq7y2XFLNbOUzyoyOme.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QljifH1kE170DgpYx6bX88vdlmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZjVBmbAl1uK22aKZ8b4cMLq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4cjY1Ucx_s7pwndkfS1rPo4F_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTrhdrvnMQFC7H3lRVFypG7h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3Qhr82yqpsf8b4u_4qLPA_e_54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FbBTJtSyWceoK8lvPCr6oZCz.jpg?f=fotoalbum_large

Handhelds, en PS4 lag op andere plek in huis, en is ook naar de (game)room verhuisd.
Wii/U en Xbox-x ligt voorlopig nog wel in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQwzzhCIrfp9rkGiHKmlwotejTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjTisxwXoBEV4zCL9grUmiIV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lw_ayccDoQv85XECuzaRErbOCsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBp7uKT9Suf1fg7t23qzI1qp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKKF9BAMKsGLMKpaY8LIEGS-9Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2cXZO4h95ckJLEZSqFxsZp8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANGiQiOx1kbZKnAXj2Lh3i53Vjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKLz91OzfikdYcsyAeU1si3e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1KiBjrvOcKRyhHvFCsW39Q_aIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p4Uso7dy76oUNvEFrGIm2RzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4_XFXIJQUbmeotarPu3TJVQ6fM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bceGaHMYP7QppTZBi9eBUxkd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyxTqUgHatylmZaTiICnvBGwFu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ojhAhGFrFbuWuxYSYf75VYTL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrkESB0lLb2wpSdORu5Sw5LVbuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ryVF2Fr2i9pMC4DuXoRCP1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dnhof_uOt_byCy3NUZj7441JPEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSK8VCNh0Ns8ldEMZYV8SkSD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZVtai57rt5mA9MjzRUxEzmSbFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0B9tT8Dp5d4InH9b7YMvzMX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMz-80RGnNb3H6BIPc-lgVQh-ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUji7z0YUOUpxKvx6JoLUL61.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6qFvBkSekEJuqEW5QoYvr3qrfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3cAZ29bP3ZUf0XGvgnVFkXn.jpg?f=fotoalbum_large

De N64carts zie onderin, passen heel mooi naast elkaar in een vakje. Mijn vrouw is nog bezig om er wat labels voor te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVxhYVgTD3UBW1F-vB-qyySJFZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ud9y6fjOtTroGlrFzM3oftRg.jpg?f=fotoalbum_large

Het PC hoekje ook maar meegenomen. Hoewel op een nieuwere case weinig veranderd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VOBY2pZoWqfcwKR8MwhVvLEsmas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ggU8fJHC4JsQOI4MurYMLexy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivChQV-_IksxO8PWNmHnxAQXxIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSyoNzq6tMqZR4Gzmzq3wBs6.jpg?f=fotoalbum_large

Dan ook nog maar een kleine close-up van wat oude joysticks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dzfj1O-stXEvhMr_wyz7T7TWbvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGQTAtlRUffqWXHtDrc1eKtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!
Maatje van mij is terug uit Japan en heeft een paar items van mijn boodschappenlijst mee terug genomen 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3uZQoSZcCyw9Wzy5SMT1TdWcDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YwNXub9YQdmvZFZm0aVYc9U4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:02:
We hebben hier weer wat verplaats, en @Redax vroeg om wat foto's. Dus de rest van de kamer ook meegenomen. :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Handhelds, en PS4 lag op andere plek in huis, en is ook naar de (game)room verhuisd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De N64carts zie onderin, passen heel mooi naast elkaar in een vakje. Mijn vrouw is nog bezig om er wat labels voor te maken.

[Afbeelding]

Het PC hoekje ook maar meegenomen. Hoewel op een nieuwere case weinig veranderd is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk dat je er aan hebt gedacht! Mooie ruimte met nog mooiere games ook. _/-\o_
Helaas heb ik maar een kleine zolder waar ik mijn gameruimte van heb gemaakt, wellicht dat ik daar ooit eens foto's van maak. De collectie is in ieder geval minder indrukwekkend als de jouwe.

Edit: Het valt me op dat die Mega Drive hoesjes er bijzonder schoon uit zien. Ik neem aan dat je ze niet nieuw hebt gekocht, heb je wellicht een tip om die doosjes weer zo schoon te krijgen?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Verwijderd nice man! :D Vergeleken daarmee heeft mijn vrouw niets te klagen hahaha.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 12:42

OFV

@Verwijderd wat een heerlijke plek. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:02:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige collectie _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sommige mensen… :(

spoiler:
Even stoom afblazen. Reageerde net op een advertentie voor een cib New 3DS XL Snes editie. Ik bied de vraagprijs, zeg dat ik er direct voor kan langskomen en vraag het adres. Ik krijg een antwoord dat het ok is en dat ik direct mag langskomen. Onmiddellijk vertrokken, een uur rijden… komt er exact gelijk met mij nog iemand aan… deze persoon had meer geboden en mocht het meenemen… WTF :( :( :(

Meer dan een uur teruggereden met lege handen. Echt niet normaal sommige mensen! Ik verzamel al 25 jaar, maar de hobby begint meer en meer een ergernis te worden ipv dat ik er plezier aan heb :'(

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:04:

spoiler:
Even stoom afblazen. Reageerde net op een advertentie voor een cib New 3DS XL Snes editie. Ik bied de vraagprijs, zeg dat ik er direct voor kan langskomen en vraag het adres. Ik krijg een antwoord dat het ok is en dat ik direct mag langskomen. Onmiddellijk vertrokken, een uur rijden… komt er exact gelijk met mij nog iemand aan… deze persoon had meer geboden en mocht het meenemen… WTF :( :( :(

Meer dan een uur teruggereden met lege handen. Echt niet normaal sommige mensen! Ik verzamel al 25 jaar, maar de hobby begint meer en meer een ergernis te worden ipv dat ik er plezier aan heb :'(
Ik ben wel benieuwd hoe dat afgelopen is. Heb je je ongenoegen geuit richting de verkoper, en wat was zijn reactie daarop? Waarom kon hij niet even een berichtje sturen dat je niet langs hoefde te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Laatst online: 18:07

spoiler:

Wat een klootzak joh.
Op Marktplaats hoef je geen service te verwachten. Ik heb er inmiddels een aantal consoles gekocht, die worden opgestuurd om er vervolgens achter te komen dat ze naar sigaretten etc stinken…… :')

@Seroczynski
Ik begrijp je gedachte, maar daar heeft hij niks meer aan. Waarschijnlijk is het zo’n gast met een “Ik heb schijt aan” mentaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 26-06-2023 16:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:24:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dat afgelopen is. Heb je je ongenoegen geuit richting de verkoper, en wat was zijn reactie daarop? Waarom kon hij niet even een berichtje sturen dat je niet langs hoefde te komen?
Uiteraard heb ik dat gedaan, hij heeft zich geëxcuseerd en kwam met een verhaaltje dat er al meerdere kopers niet waren komen opdagen (wat zever is natuurlijk). Verder trok hij er zich niet veel van aan zoals Mosin al zei… en werd ik op een nogal onvriendelijke manier de deur gewezen.

Op momenten zoals dit denk ik “de boel verkopen en cashen…” (Maar daar ga ik nadien dan waarschijnlijk spijt van hebben…)

[ Voor 14% gewijzigd door Bruiser op 26-06-2023 16:38 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Leuk dat je er aan hebt gedacht! Mooie ruimte met nog mooiere games ook. _/-\o_
Helaas heb ik maar een kleine zolder waar ik mijn gameruimte van heb gemaakt, wellicht dat ik daar ooit eens foto's van maak. De collectie is in ieder geval minder indrukwekkend als de jouwe.

Edit: Het valt me op dat die Mega Drive hoesjes er bijzonder schoon uit zien. Ik neem aan dat je ze niet nieuw hebt gekocht, heb je wellicht een tip om die doosjes weer zo schoon te krijgen?
Ik haal de covers eruit, stop er een a4tje in en ga er met zo'n doekje overheen. Eventuele sticker restanten even wat WD40 opspuiten, om daarna met een papiertje (pak meestal een rolletje wc papier) af te nemen. Bij ons is het schoonmaken van alles wat binnenkomt een standaard ritueel geworden. Van de buitenkant van de hoesjes tot het schoonmaken van de printplaat, en het plastic hoesje om het boekje heen. ;)
Sp33dFr34k schreef op zondag 25 juni 2023 @ 23:32:
@Verwijderd nice man! :D Vergeleken daarmee heeft mijn vrouw niets te klagen hahaha.
Mijn vrouw is zelf ook bezig met de hobby, en ook aanstichter ervan, Ik had al een klein beetje staan toen ik haar ontmoeten. Samen hebben we dit tot zover bij elkaar gesprokkeld. :)
OFV schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:43:
@Verwijderd wat een heerlijke plek. :*)
Nu alleen nog wat meer tijd gunnen om er te gamen. Ik heb zelfs de ogx 350 van @LoCuTuS2000 nog niet eens kunnen gebruiken :$

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PsYgHo
Vrije dag, en maar eens met de og Xbox bezig.
Begint al goed, door de aanwezigheid van de xecuter, die dus te weinig lpc pinnen gebruikt.
Lpc rebuild was al gedaan, maar kon net zo goed , alles ongedaan maken, en opnieuw beginnen.

Zo gezegd zo gedaan. Wist me nog te herinneren dat deze lastig ging met solderen destijds, van alle die ik gedaan heb, was de groene halo, en de crystal lastiger, net of er meer massa aan zat, moest meer hitte in zeg maar, voor het los kwam. En meer kans op pads die loslieten… heb veel van die consoles in opdracht gerepareerd,bij wie het al mis gegaan was.

Meteen de lpc rebuild er ook maar afgehaald… was toch al bezig…

Tot zover ging het lastig, maar het ging.
Drama was de video connector loshalen. Na wat testen op wat oude Xbox borden, besloten voor de veiligste optie gekozen. Bang dat ik de boel door te veel hitte zou beschadigen… Frees aangezet, en connector afgefreesd, zodat ik pin voor pin los kon solderen. Sommige pinnen hadden echt moeite om los te komen.. Dus de hele connector in 1 keer was een hele uitdaging geweest.. Wellicht ben ik te voorzichtig, maar wil met deze geen enkel risico lopen… Normaal had ik zo de verbrander er met gevoel op gedrukt, hahah

Nu bezig met de ribbon cable,
Deze net een fractie te ver van de chip, zodat ik brugjes moet leggen. Dit omdat ik een goede connectie wil, en ik uit ervaring weet, dat dit beter werkt. Ben geen onbekende met ribben en kapton.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXPcPW9bedS7Zlc3UBCJ3G-NHAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5pvFtkoqbaVJ5sUzOVkRWXC2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door PsYgHo op 03-07-2023 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

spoiler:

Dit heb ik ook één keer gehad. Ik had een SNES met games gekocht (ook zeldzame), kom ik daar aan. Zegt de vrouw des huizes dat ze het toch niet willen verkopen (van een kennis of buurman gehoor dat de waarde hoger is, denk ik). De man des huizes luistert naar mijn verhaal en zei dat als ze het beloofd heeft, ze het moet meegeven voor de prijs. Maar dat wil ze niet, ze wilde wel een Nintendo Wii met games meegeven (duh). Ik wilde een vergoeding voor de reiskosten, maar daar begonnen ze niet aan. Helaas had ik mijn dochter meegenomen en ben dus weggegaan en heb mijn dochter uitgelegd dat niet eerlijk is en dit kan gebeuren (risico). We zijn toen daar in de buurt samen gezellig een ijsje gaan eten.

Eigenlijk moet ik nog een passende sanctie voor het adres bedenken (eerst kijken of ze er nog wonen). ;)

Edit: Huis verkocht vorige maand, zie ik op Funda.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 26-06-2023 18:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 196 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.