Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
D4NG3R schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:06:
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket adapters voor retro consoles? Het valt me op dat m'n SNES adapter eigenlijk ten alle tijden warm is, beestje zit dus aardig wat(t) stroom weg te sluipen. :+

Uiteraard heb ik 'em inmiddels in een stekkerblok met schakelaar gedrukt, maar een wat modernere/zuinigere voeding kan alsnog geen kwaad. :)
Ik heb goede dingen gehoord over onderstaande winkel in de EU. Zou er voor mezelf ook enkele moeten aanschaffen (zoals de 3in1 voor de Tower of Power B-) )

https://en.retrogamesuppl...or-nintendo-super-famicom

Ik ga ervan uit dat het Super Famicom model compatibel is met onze PAL snes…?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:41

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Heeft iemand hier ervaring met aftermarket adapters voor retro consoles? Het valt me op dat m'n SNES adapter eigenlijk ten alle tijden warm is, beestje zit dus aardig wat(t) stroom weg te sluipen. :+

Uiteraard heb ik 'em inmiddels in een stekkerblok met schakelaar gedrukt, maar een wat modernere/zuinigere voeding kan alsnog geen kwaad. :)

Dit zag ik 2 weken geleden voorbij komen, wellicht een idee voor mensen hier? :+

Vake bei te bange

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb er meteen vier gekocht :+

Ik heb ook veel adapters van het merk LEICKE gekocht op Amazon, die zijn allemaal prima. Sommige generieke adapters (ook die van retrogamesupply) hebben van die korte kabeltjes waar ik niets mee kan. Enige grote nadeel aan LEICKE is dat de polariteit nergens staat aangegeven, dus daar moet je even alert op zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Seroczynski op 31-05-2023 11:54 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Ik heb er inmiddels 3 :)
Bedenk wel dat er een recall is geweest voor brandgevaarlijke versie. Gaat om deze versies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gsmdq9LDNhaaNmLgNtjWsIKX0g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n05TwSdfGWzkWz8rxL1tN0ss.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davince72 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Ik heb er inmiddels 3 :)
Bedenk wel dat er een recall is geweest voor brandgevaarlijke versie. Gaat om deze versies:
[Afbeelding]
Thanks man, goed om dit even te checken. Dacht met mijn luck wel drie van de vier onveilige te hebben, maar nope :) Ze zijn allemaal uit 2006.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik kom gewoon ff voor de gezeligheid meedoen, verder weinig bijzonders te melden. Maar tijdje terug de PS1~3 weer terug opgepakt, nadat ik mijn collectie oude Harry Potter games (alles voor de 6e) compleet had op PS1, PS2, PS3 en PC en een Dragon Age: Origins Ultimate Edition USA press (enige met echt alle DLC ivm misprint op UK editie) vond voor een leuke prijs. Die games heb ik toch wel echt veel tijd in gestoken als kind ooit. Hoewel dat op een Xbox was indertijd (helaas is die in dezelfde jeugd ooit verdwenen in een verhuizing :'( ).

Die doorzichtige controllers hebben er voor gezorgd dat ik nogsteeds enorm blij wordt van doorzichtig plastic hardware. Heb nu de blauwe, maar de doorzichtig groene DS2 staat nog altijd hoog op mijn verlanglijst. Hoop hem volgende keer in Japan voor een leuk prijsje te kunnen vinden in een retro store.

Gebruikte nog een composiet voor m'n PS2 wat verassend genoeg op mijn Sony HD smart TV zit, maar wou beeld toch wel graag wat beter. Wil eigenlijk een OSSC maar is beetje duur om ff tussendoor te halen (staat nog op de lange termijn wishlist), dus voor 15 euro een component naar HDMI converter gehaald gezien wisselen naar component toch wel de makkelijkste stap leek voor beter beeld op een moderne TV en moet zeggen, voor die 15 euro ben ik tevreden. Beeld is toch wel een heel stuk beter nu.

Naast dat verloopstukje, op de HDMI kabel van de PS3 na, alle kabels en accessories origineel. Niet dat ik iets super bijzonders of zeldzaams heb staan ofzo, maar vind het toch altijd wel tof om proberen alles officieel te hebben. Bijv. adapters, DS3 dock, DS3 bluetooth toetsenbordje dat op de controller gaat, alle controllers zelf (incl een groen/zwart gestreepte DS3 wat denk ik wel 1 van de minst voorkomende items is die ik heb), memory sticks voor PS2, etc.

Maar goed, zit dus gewoon lekker zo op de bank nu (met het meeste spul in laatjes opgeborgen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/62WHXBa9AwI8zw87OFUwPWc6F1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWjpFYJHiHc5RXEajKpUUT91.jpg?f=fotoalbum_large

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft voedingen. Houd er rekening mee dat hij wel geschikt is voor 250v~ spanning. Op veel locaties zijn ze nog niet zover, maar we gaan wel langzaam die richting op. Ik heb al wel wat trafo's mogen vervangen die tot 220V geschikt waren, en als de energie leverancier dan meer levert heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:09:
Wat betreft voedingen. Houd er rekening mee dat hij wel geschikt is voor 250v~ spanning. Op veel locaties zijn ze nog niet zover, maar we gaan wel langzaam die richting op. Ik heb al wel wat trafo's mogen vervangen die tot 220V geschikt waren, en als de energie leverancier dan meer levert heb je gewoon pech.
Uhm...die sony adapter kan 100-240V~ input hebben. Maar gaan we serieus straks naar 250V ? Dan gaan andere spullen daar ook wellicht last mee krijgen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
davince72 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Uhm...die sony adapter kan 100-240V~ input hebben. Maar gaan we serieus straks naar 250V ? Dan gaan andere spullen daar ook wellicht last mee krijgen :-(
Op je 230volt lijn moet je rekening houden met 10% verhoging. Max 253 is toegestaan en dat gebeurd al regelmatig. Hier vanmiddag in huis 244volt gehad. Het gebeurd vooral bij zonnig weer + wind waar er meer stroom word opgewekt dan verbruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Ja, en nu kan je dat al binnen krijgen "Het Nederlandse laagspanningsnet heeft een spanningsniveau van 230 volt. De spanning mag maximaal 10% afwijken. Om te voorkomen dat apparatuur niet of slecht werkt, moet elk aansluitpunt in het laagspanningsnet een spanning hebben tussen de 207 en 253 volt. Komt het spanningsniveau onder of boven deze grenzen, dan kunnen er spanningsproblemen ontstaan" We hebben nu al in nieuwbouwgebieden een hogere netspanning dan in de oudere wijken (iets met impedantie verschil van de nieuwere trafo's), maar de intense is om de stap van 230 naar 250 te maken. We hebben in het verleden al langzaam de stap van 220 naar 230 gemaakt, en het zal ook niet gelijk morgen gebeuren, maar de drang om de stroom te verlagen is bij velen in de energie markt groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:09:
Mijn buurman heeft om die reden zijn regio voor zijn omvormer ook gewijzigd in zijn bedrijfspand. Op zonnige dagen schakelde bij hem de omvormer al regelmatig uit vanwege te druk netwerk. Nu kan hij net iets hoger dan de omliggende bedrijven. Hij scheen wel wat problemen te hebben met wat apparatuur af en toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 00:54
De PS One wordt ook genoemd. Maar die wil eigenlijk 7,5v i.p.v. 8,5v en hoewel het gros van het binnenwerk achter een regulator zit, lijkt de voedingsspanning wel direct naar het driver-IC van de optical en naar de controller/card poorten te gaan: https://ia800807.us.archi...ce_manual_5th_edition.pdf

Is die 1v extra op lange termijn ook niet erg? :o Een controller bijv. regelt het volgens mij niet terug en krijgen de trilmotoren volgens mij 1v extra :P En sommige third-party memory cards gebruikten ook de 7,5v lijn.

PS One werkt wel op 8,5v, ik had toen ik de mijne net binnen had 'm getest met de PS2 voeding omdat ik wilde weten of hij überhaupt aan ging voordat ik een tientje uitgaf aan een originele adapter. Maar op lange duur niet geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:44:
[...]

Ja, en nu kan je dat al binnen krijgen "Het Nederlandse laagspanningsnet heeft een spanningsniveau van 230 volt. De spanning mag maximaal 10% afwijken. Om te voorkomen dat apparatuur niet of slecht werkt, moet elk aansluitpunt in het laagspanningsnet een spanning hebben tussen de 207 en 253 volt. Komt het spanningsniveau onder of boven deze grenzen, dan kunnen er spanningsproblemen ontstaan" We hebben nu al in nieuwbouwgebieden een hogere netspanning dan in de oudere wijken (iets met impedantie verschil van de nieuwere trafo's), maar de intense is om de stap van 230 naar 250 te maken. We hebben in het verleden al langzaam de stap van 220 naar 230 gemaakt, en het zal ook niet gelijk morgen gebeuren, maar de drang om de stroom te verlagen is bij velen in de energie markt groot.
als in het gemiddelde van 230 naar 250V waarbij de max dus 275Volt mag zijn?

Lijkt me sterkt, inconsistente hoogspanning is een dingetje maar lijkt me sterk dat ze echt naar 250 volt als de nieuwe norm gaan overstappen met de nieuwe max wat dit met zich mee gaat brengen. Lijkt mij dat er dan best wel wat tientallen jaren voorbij aan moeten gaan waarbij de meeste apparaten geen problemen hebben met de wat hogere spanning. lijkt me sterk dat we dat binnen 10 jaar gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:01

Ik heb wel goede ervaringen met de powersupplies van deze site. Ik had ze specifiek nodig voor mijn USA SNES en Super Famicom. Voor mijn NES en N64 gebruik ik wel de originele powersupplies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
gast7 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:00:
[...]

Lijkt me sterkt, inconsistente hoogspanning is een dingetje maar lijkt me sterk dat ze echt naar 250 volt als de nieuwe norm gaan overstappen met de nieuwe max wat dit met zich mee gaat brengen. Lijkt mij dat er dan best wel wat tientallen jaren voorbij aan moeten gaan waarbij de meeste apparaten geen problemen hebben met de wat hogere spanning. lijkt me sterk dat we dat binnen 10 jaar gaan zien.
Voor zo ver ik weet gaan we dat ook niet zien. Als 250v de norm word met 10% marge, dan mogen we alle apparatuur gaan vervangen.
We hebben nu 230Volt, waarbij de norm is dat de voltage max 10% lager of 10% hoger ligt. Als de voltage ook 10% hoger ligt schakelen bijvoorbeeld zonnepanelen omvormers ook af om erger te voorkomen.
Geen enkele huishouden heeft 24/7 een strakke 230volt op hun stroomlijn. Zo had ik gisteren rond 14.00u 244volt, en rond 21.00u 222 volt. Een verschil van 22volt. Het schommelt constant. Het is niets nieuws dus.
Veel moderne apparatuur van pak ‘m beet de laatste 10 a 15 jaar heeft ook wel stikker waar op staat dat ie 250v aankan.

240volt en hoger kan een issue zijn voor oudere voedingen. Ik zou persoonlijk zelf voor USB-C mods gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Bruiser schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb er ook zo één. Toen ook opgezocht en er is één specifieke ab die met dat scherm zou moeten werken als ik het me goed herinner. I’ll check…

Edit: Uit de handleiding:

[...]

Ook heeft het scherm een IR ontvanger, dus universele remotes zouden ook moeten werken.

(Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik zo een CECH-ZRC1E ab dubbel (nieuw in de verpakking)
Hier ook een trotse eigenaar van de playstation 3D display. Ook gezocht naar een afstandsbediening voor zowel de PS3 bluray functies als de tv (volume met name). Ik zag dat er meerdere uitvoeringen zijn voor de PS3 media remote, 1 zonder de volume regeling en 1 met en deze is precies voor deze display.

Helaas nooit 1 kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Tux3.14 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:32:
[...]

Voor zo ver ik weet gaan we dat ook niet zien. Als 250v de norm word met 10% marge, dan mogen we alle apparatuur gaan vervangen.
We hebben nu 230Volt, waarbij de norm is dat de voltage max 10% lager of 10% hoger ligt. Als de voltage ook 10% hoger ligt schakelen bijvoorbeeld zonnepanelen omvormers ook af om erger te voorkomen.
Geen enkele huishouden heeft 24/7 een strakke 230volt op hun stroomlijn. Zo had ik gisteren rond 14.00u 244volt, en rond 21.00u 222 volt. Een verschil van 22volt. Het schommelt constant. Het is niets nieuws dus.
Veel moderne apparatuur van pak ‘m beet de laatste 10 a 15 jaar heeft ook wel stikker waar op staat dat ie 250v aankan.

240volt en hoger kan een issue zijn voor oudere voedingen. Ik zou persoonlijk zelf voor USB-C mods gaan :P
Boven 250 volt gaan je zonnepanelen/omvormer ook uitschakelen. Kan je nog deels voorkomen met een 4 kwadraat naar de meterkast. Maar dat is off- topic :p

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Boven 250 volt gaan je zonnepanelen/omvormer ook uitschakelen. Kan je nog deels voorkomen met een 4 kwadraat naar de meterkast. Maar dat is off- topic :p
regio op polen zetten helpt ook bij enkele omvormers, dan schakelt hij pas uit bij 260 V ofzo :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 19:49
Vrietje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:18:
Vorige week op mijn Mister Super Mario World 2 Yoshi's Island begonnen.
Toendertijd eigenlijk nooit echt in gedoken omdat ik baby Mario maar stom vondt,(ja ik was toen zo leeftijd).
Ik moet zeggen voor de SNES is het 1 echt een mooi spel, en ook heel vermakelijk en uitdagend.
Ook omdat je hier geen terugspoel actie heb, zoals op de switch.
Leuk spel, ondertussen is mijn 3 jarige dochter ook aangesloten bij de speelsessies van Draakje Yoshi, zoals ze het noemt. Ze vraagt nu ook of ik het wil spelen.
En af en toe wilt ze het zelf ook spelen. Wat meestal neer komt op dat ik yoshi laat lopen en zeg welke actie ze moet uitvoeren. En dat weet ze redelijk te doen. Het eerste level komen we zo telkens samen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:14:
[...]

regio op polen zetten helpt ook bij enkele omvormers, dan schakelt hij pas uit bij 260 V ofzo :D
Terug leveren extra kWh'tjes wegen ook heel goed op tegen over je huis vol met kappot apparatuur :+ met beetje geluk ondervindt je buurt hier ook problemen van, vervolgens maken ze een melding en dag later staat de netwerk beheerder voor je deur en wordt je aansprakelijk gesteld. Via slimme meter kunnen ze ook zien wat voor spanning je terug levert.

Gelukkig zit ik bij mij thuis wel op 220~230 volt ondanks dat ik in een nieuw bouw wijk zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2023 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gast7 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:00:
[...]

Het zal ook zeker niet binnen 10jaar gebeuren, en dan nog is de insteek voornamelijk om de stroom naar beneden te brengen. Met de huidige trends van energie besparen, volop nieuwe beweging in de opwekking er van. Geeft genoeg roering dat het nog alle kanten op kan gaan. Het gaat er voor mijn om dat mensen allert zijn op de voedingen die ze gebruiken. Wat hier in Europa nieuw verkocht wordt kan prima nog wat jaren mee. Iets van Alli kan een hoop ellende geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op Amazon.nl wat "nieuwe" upscalers staan. Een GBS controller en, een nieuwe Retrothink 2x kloon. Op zich zelf geen bijzondere producten, maar wel hier door iets makkelijk verkrijgbaar zonder import taxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:44:
[...]

Je zou dit apparaat er tussen kunnen hangen als je echt veilig wil zijn als er "overspanning" op je WCD komt. Kort samen gevat, hij kan een max input van 300V aan en regelt die terug naar 220,230 of 240V (kan je zelf instellen).
https://www.apc.com/shop/...ltage-Regulator/P-LE1200I

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_IY1tFP7oJGsM0DSg8euECqKzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcvQrZHxtcfpmutonYOXXqw3.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn laatste aanwinst, allemaal uit Japan besteld. Echt bizar, dinsdag (heel vroeg in de ochtend) besteld, donderdag binnen.
Was geïnteresseerd in gunstar heroes die op MP stond, maar daar liep de prijs mij te ver op. Toen op Ebay gekeken en daar werd hij verkocht voor een schappelijkere prijs. Deze verkoper had ook Sonic 2 in de aanbieding. Nu wil ik de hele sonic collectie op in de japanse uitvoering sparen, gewoon omdat ik ze mooi vind. Ook had de verkoper nog ghouls & ghosts in de aanbieding, toch maar meegepakt aangezien de verzendkosten toch al betaald waren :D. Alle 3 de spellen zijn in hele goede conditie, wat kleine gebruik sporen, maar zo kom ik ze in NL niet vaak tegen.
Alle 3 getest: ghouls n ghost is gewoon idioot moeilijk echt niet normaal, gunstar heroes super leuk en sonic 2 lekker vertrouwd. Ik vind dat spel fantastisch tot aan oil ocean, die is nog best redelijk maar metropolis zone is echt vervelend. Veel irritant geplaatste vijanden met traag platforming. Hoe vaak ik daar niet al mijn ringen kwijt ben geraakt omdat ik op een randje sprong waar zo’n krab beest stond met lange arm. Een eerdere play through had ik een verkeerde route genomen waardoor ik langs een bidsprinkhaan met werpmessen moest, maar kon er met geen enkele mogelijkheid langs kon maar na iedere dood weer precies op dezelfde net daarvoor uitkwam en niet terug kon backtracken voor een andere route. Ook de eindbaas is vervelend. Sky fortress is wat leuker, bevat meer sonic speed stukken, maar ook vrij pittige platforming gedeeltes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:05:
[Afbeelding]
Mijn laatste aanwinst, allemaal uit Japan besteld. Echt bizar, dinsdag (heel vroeg in de ochtend) besteld, donderdag binnen.
Was geïnteresseerd in gunstar heroes die op MP stond, maar daar liep de prijs mij te ver op. Toen op Ebay gekeken en daar werd hij verkocht voor een schappelijkere prijs. Deze verkoper had ook Sonic 2 in de aanbieding. Nu wil ik de hele sonic collectie op in de japanse uitvoering sparen, gewoon omdat ik ze mooi vind. Ook had de verkoper nog ghouls & ghosts in de aanbieding, toch maar meegepakt aangezien de verzendkosten toch al betaald waren :D. Alle 3 de spellen zijn in hele goede conditie, wat kleine gebruik sporen, maar zo kom ik ze in NL niet vaak tegen.
Alle 3 getest: ghouls n ghost is gewoon idioot moeilijk echt niet normaal, gunstar heroes super leuk en sonic 2 lekker vertrouwd. Ik vind dat spel fantastisch tot aan oil ocean, die is nog best redelijk maar metropolis zone is echt vervelend. Veel irritant geplaatste vijanden met traag platforming. Hoe vaak ik daar niet al mijn ringen kwijt ben geraakt omdat ik op een randje sprong waar zo’n krab beest stond met lange arm. Een eerdere play through had ik een verkeerde route genomen waardoor ik langs een bidsprinkhaan met werpmessen moest, maar kon er met geen enkele mogelijkheid langs kon maar na iedere dood weer precies op dezelfde net daarvoor uitkwam en niet terug kon backtracken voor een andere route. Ook de eindbaas is vervelend. Sky fortress is wat leuker, bevat meer sonic speed stukken, maar ook vrij pittige platforming gedeeltes.
Nice, dat is inderdaad insane snel. Verstuurde de verkoper ook wel echt vanuit Japan dan?

Ik heb laatst via Marktplaats een Japanse Mega Drive 2 gekocht die wel wat liefde nodig had. Maar zoals de meeste van ons hier, die liefde heeft de console natuurlijk ook gekregen. Ziet er nu echt weer heel goed (en compleet) uit, en speelt alle carts als een spelletje zonnetje.
De reden dat ik een Japanse MD moest hebben was precies waarom jij die Game Genie moest gebruiken :P Ik snap de logica er niet helemaal achter, maar in de Japanse MD passen carts uit alle regio's, maar in de Europeese en Amerikaanse passen de Japanse carts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
[Afbeelding]
Zijn die games niet region locked? Mij staat bij dat je vaak een game genie code moet invoeren om spel te starten wat best wel vervelend is eke keer. Of is er een andere truc?
En ghouls en ghost had nooit op de markt mogen komen omdat het zo moeilijk is 😂 Het is nu niets meer dan een hebbeding voor mij.
Gunstar heroes is echt geweldig, die heb ik jaren geleden al eens uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
davince72 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Zijn die games niet region locked? Mij staat bij dat je vaak een game genie code moet invoeren om spel te starten wat best wel vervelend is eke keer. Of is er een andere truc?
En ghouls en ghost had nooit op de markt mogen komen omdat het zo moeilijk is 😂 Het is nu niets meer dan een hebbeding voor mij.
Game genie was puur om te card überhaupt in de console te krijgen, had verder geen codes toegepast. Region lock zit maar op een deel van de games, sonic 2 bv heeft zelfs exact dezelfde rom ongeacht de versie. Niet eens een japanse vertaling. Gunstar heroes is wel region locked, maar heb de switchless mod in mijn sega, dus easy peasy :D.

@Seroczynski was al van plan om een japanse sega megadrive te gaan scoren, liefst boxed. Kan mooi bij mijn boxed mega cd. Vind die toch de mooiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind dat spel fantastisch tot aan oil ocean, die is nog best redelijk maar metropolis zone is echt vervelend. Veel irritant geplaatste vijanden met traag platforming. Hoe vaak ik daar niet al mijn ringen kwijt ben geraakt omdat ik op een randje sprong waar zo’n krab beest stond met lange arm. Een eerdere play through had ik een verkeerde route genomen waardoor ik langs een bidsprinkhaan met werpmessen moest, maar kon er met geen enkele mogelijkheid langs kon maar na iedere dood weer precies op dezelfde net daarvoor uitkwam en niet terug kon backtracken voor een andere route. Ook de eindbaas is vervelend. Sky fortress is wat leuker, bevat meer sonic speed stukken, maar ook vrij pittige platforming gedeeltes.
Toevallig kwam ik deze tegen in mijn zoektocht naar de worst zones in Sonic. Als je hier uitkomt kan je beter meteen je continu gebruiken ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mWCKRuxgeAFi1ogGiIst1tw1zI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/khWEvxhAyPKlnlGyT18xkaii.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Seroczynski schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:11:
[...]

Nice, dat is inderdaad insane snel. Verstuurde de verkoper ook wel echt vanuit Japan dan?

Ik heb laatst via Marktplaats een Japanse Mega Drive 2 gekocht die wel wat liefde nodig had. Maar zoals de meeste van ons hier, die liefde heeft de console natuurlijk ook gekregen. Ziet er nu echt weer heel goed (en compleet) uit, en speelt alle carts als een spelletje zonnetje.
De reden dat ik een Japanse MD moest hebben was precies waarom jij die Game Genie moest gebruiken :P Ik snap de logica er niet helemaal achter, maar in de Japanse MD passen carts uit alle regio's, maar in de Europeese en Amerikaanse passen de Japanse carts niet.
Ik snap de logica daar wel van, efficient om dan voor een japanse console te gaan.

Doe het zelf met een amerikaanse genesis console met een game genie en een 60hz switch op een europese voor de rest. Beide model 1 high definition versies.

ikzelf skip altijd japanse versies van consoles of games tenzij absoluut nodig zoals exclusives en dergelijken. Westerse versies vind ik om de een of andere reden leuker.

[ Voor 93% gewijzigd door gast7 op 02-06-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:31:
Ik zie op Amazon.nl wat "nieuwe" upscalers staan. Een GBS controller en, een nieuwe Retrothink 2x kloon. Op zich zelf geen bijzondere producten, maar wel hier door iets makkelijk verkrijgbaar zonder import taxen.
Ik ben niet zo dol op klonen, maar die 2de lijkt een videosignaal van component en en s-video naar een component signaal door te geven. Wat misschien handig is met de tink 5x , gezien de s-video en component daar poorten delen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:58:
[...]

Je zou dit apparaat er tussen kunnen hangen als je echt veilig wil zijn als er "overspanning" op je WCD komt. Kort samen gevat, hij kan een max input van 300V aan en regelt die terug naar 220,230 of 240V (kan je zelf instellen).
https://www.apc.com/shop/...ltage-Regulator/P-LE1200I
Oh ik maak mijn ook geen zorgen hier is alles netjes beschermt. :)
Vrietje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:36:
[...]

Ik ben niet zo dol op klonen, maar die 2de lijkt een videosignaal van component en en s-video naar een component signaal door te geven. Wat misschien handig is met de tink 5x , gezien de s-video en component daar poorten delen
Ik heb wel ervaring met de eerste ODV van hun, en op zich doet hij het prima. Bouwkwaliteit is zozo en er zit geen aan/uit knop op. Zover ik kan zien zijn die zaken verbeterd. Hangt nu alleen een Nes aan, en het beeld is best goed, zonder vertraging (die ik zie) geen metingen ofzo uitgevoerd.
davince72 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:13:
[...]

Sega kwam daar pas later mee, de eerste paar jaren is alles regiovrij. Pas na dat de snes er was kwam de regio lock in. Ongeveer bij de switch van de zwarte hoesjes na de blauwe zijn ze altijd regio locked.
[Afbeelding]
Dai Makaimura *O* één van de beste spellen op de megadrive!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog even mijn xbox360 aangeslingerd met discje (gta5) wat er nog inzat, eigenlijk ben ik wel verbaasd wat een grafisch geweld ze uit dat kastje konden halen, het ziet er nu op een 55" nog best heel aardig uit. Al zal game mode op een goede tv ook wel wat meespelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 21:36
Game mode is meer om de lag zo laag mogelijk te houden, en in zoverre dus vele verbeteringen etc dingen uit te schakelen, die het beeld mooier maken.. feitelijk heb je nu lelijker beeld in game mode..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

PsYgHo schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 02:42:
Game mode is meer om de lag zo laag mogelijk te houden, en in zoverre dus vele verbeteringen etc dingen uit te schakelen, die het beeld mooier maken.. feitelijk heb je nu lelijker beeld in game mode..
Lelijker beeld wil ik het niet noemen, als ik tv kijk dan zet ik ook alles uit. Al die technieken maken het beeld voor mij persoonlijk alleen maar om natuurlijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:57:
[...]

Lelijker beeld wil ik het niet noemen, als ik tv kijk dan zet ik ook alles uit. Al die technieken maken het beeld voor mij persoonlijk alleen maar om natuurlijker.
Het ligt toch wel erg aan de tv volgens mij, die verbeteringstechnieken zitten er niet voor niets op natuurlijk. Uiteraard geldt ook garbage in garbage out, dus de input moet altijd zo fraai mogelijk zijn. Maar lcd tv’s zijn mijn inziens niet geschikt om beeld direct weer te geven omdat lcd techniek niet te vergelijken is met analoge CRT’s. Dus het beeld zal veelal ge-processed moeten worden om het goed passend te maken voor betreffende tv. Zonder processing toont lcd zijn ware aard😀
Oled heeft hier vermoedelijk minder last van, maar goed…ik kijk hier nog steeds op een Panasonic plasma tv die overigens ook een game mode heeft die vaak aanstaat. Bij films wil ik wel eens gekalibreerd profiel kiezen voor mooiste contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
ben wel benieuwd hoeveel effect game mode heeft op beeld kwaliteit in games. want ik vermoedt dat het verschil erg klein of wellicht non existent is op veel oudere consoles los van current en last gen gezien het grafisch vaak wel minder is dan films.

Hoe moderner en beter de specs van de console des te meer effect het zal hebben vermoed ik. zal ook van de titel af hangen triple A vs iets indi en dan enkel bij microsoft en sony consoles.

[ Voor 16% gewijzigd door gast7 op 03-06-2023 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het er ook niet mee eens dat je lelijker beeld hebt als je veel video processing features uitzet. Veel van die dingen zijn vaak al niet eens goed gekalibreerd, en geven dus sowieso niet het resultaat waar je op zit te hopen. Game modus vereist ook wat handmatig werk, maar hoeft zeker niet lelijker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:07:
Ik ben het er ook niet mee eens dat je lelijker beeld hebt als je veel video processing features uitzet. Veel van die dingen zijn vaak al niet eens goed gekalibreerd, en geven dus sowieso niet het resultaat waar je op zit te hopen. Game modus vereist ook wat handmatig werk, maar hoeft zeker niet lelijker te zijn.
Een dubbele ontkenning in je zin maakt het begrijpend lezen niet eenvoudiger…eigenlijk ben je het eens dat game mode mooi beeld geeft?😁

Over prijzen gesproken? Hebben jullie deze gezien? Huidig bod 2500, maar zo bijzonder is het allemaal niet toch? Ik heb ze allemaal ook….ik zie alien soldier en turtles hyperstone er niet eens bij staan.
https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios
Maar loopt echt spuigaten uit met die prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
davince72 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Een dubbele ontkenning in je zin maakt het begrijpend lezen niet eenvoudiger…eigenlijk ben je het eens dat game mode mooi beeld geeft?😁

Over prijzen gesproken? Hebben jullie deze gezien? Huidig bod 2500, maar zo bijzonder is het allemaal niet toch? Ik heb ze allemaal ook….ik ziet alien soldier en turtles hyperstone er niet eens bij staan.
Maar loopt echt spuigaten uit met die prijzen
Gewoon niet kopen/negeren.

Op mij betreft kunnen ze alles op 10k gooien, veel succes daarmee. Men heeft genoeg alternatieven, of het nou emulator, everdrive, bootlegs of zelfs niet spelen/verzamelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik snap je opmerking niet. Volgens mij is het vrij duidelijk wat ik zeg.

Wat betreft die hoge prijzen op MP ben ik het eens met @laugh, gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
[...]

Over prijzen gesproken? Hebben jullie deze gezien? Huidig bod 2500, maar zo bijzonder is het allemaal niet toch? Ik heb ze allemaal ook….ik zie alien soldier en turtles hyperstone er niet eens bij staan.
is volgens mij meer de hoeveelheid. en alles schijnt compleet te zijn. zitten best wel wat titels in die 100 a 200+ waard zijn alsnog en dat add up met die hoeveelheid aan games.

over het algemeen is de rest niet eens echt filler best wel aardige games dat is ook een best aardig verschil tenzopzichte van de meeste sets

[ Voor 9% gewijzigd door gast7 op 03-06-2023 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:02:
[...]

Ik snap je opmerking niet. Volgens mij is het vrij duidelijk wat ik zeg.
Vooropgesteld dat ik het niet lullig bedoelde _/-\o_

Jij schreef:
[/quote]
Ik ben het er ook niet mee eens dat je lelijker beeld hebt als je veel video processing features uitzet.
[quote]
"Niet mee eens.....lelijker beeld(= niet mooi).......features uitzet" dat is best een rekensom om te begrijpen wat je bedoeld O-)
Het volgende is voor mij makkelijker te begrijpen vind ik zelf:
ik ben het eens dat game-mode een mooi beeld geeft
of : Ik ben het eens dat gamemode geen lelijk beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
gast7 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:14:
[...]

is volgens mij meer de hoeveelheid. en alles schijnt compleet te zijn. zitten best wel wat titels in die 100 a 200+ waard zijn alsnog en dat add up met die hoeveelheid aan games.

over het algemeen is de rest niet eens echt filler best wel aardige games dat is ook een best aardig verschil tenzopzichte van de meeste sets
Het zijn 54 games, waarvan 6 voor de genesis.
Verder zie ik Le Livre de la Jungle ipv The jungle Book.
Aan de andere kant zie ik nu wel Spiderman Maximum carnage ( 200+), Streets of Rage 3 (200), probotector (200+) en castlevania (200+). Maar dan nog vind ik het totaal niet zo bijzonder.

Maar ik zal het negeren 8) , maar krijg bij deze prijzen toch neiging om boel te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Het ligt toch wel erg aan de tv volgens mij, die verbeteringstechnieken zitten er niet voor niets op natuurlijk. Uiteraard geldt ook garbage in garbage out, dus de input moet altijd zo fraai mogelijk zijn. Maar lcd tv’s zijn mijn inziens niet geschikt om beeld direct weer te geven omdat lcd techniek niet te vergelijken is met analoge CRT’s. Dus het beeld zal veelal ge-processed moeten worden om het goed passend te maken voor betreffende tv. Zonder processing toont lcd zijn ware aard😀
Oled heeft hier vermoedelijk minder last van, maar goed…ik kijk hier nog steeds op een Panasonic plasma tv die overigens ook een game mode heeft die vaak aanstaat. Bij films wil ik wel eens gekalibreerd profiel kiezen voor mooiste contrast.
Retro consoles aansluiten op een lcd of een Oled en de tv de upscaling laten doen is zeker geen goed idee. Helemaal bij interlaced wordt het meestal een rotzooitje. Daarom kan je beter er een retrotink tussen zetten. Maar bij game mode staat sowieso al alle verbeter technieken uit, aangezien dat ook extra lag kan toevoegen.

Wanneer je tv gaat kijken staan vaak veel verbeter technieken aan en die zet ik ook allemaal uit. Anders krijg je een soort soap effect eroverheen wat heel onnatuurlijk is.

Maar het klopt wat je zegt dat het per tv verschilt. Sony is heer en meester in veel beeld verbetering algoritmes. Daar is geen enkele fabrikant die daar aan kan tippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat @Seroczynski al zegt gewoon door/weg klikken. Ik kijk al bijna nooit na bundeltjes, het gedoe om de dubbelen te verkopen ben ik wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag is ook of echt geboden wordt of dat het een vriend is die het bod heeft geplaatst om de prijs wat op te drijven. Dat gebeurt ook vaker op marktplaats dan dat je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Het is wel verbazend dat "game mode" op iets nieuwere TV's alsnog meer input lag geeft dan op oude LCD TV's zonder.

Ik merk het vooral met SingStar op de PS2 dat het geluid irritant vertraagd, alsof er een soort echo is. Dat is er niet op mijn oude LG en Fujitsu HD Ready LCD TV's (die niet eens game mode hebben), maar wel op een Samsung 42" plasma en ook een klein 27" Samsung full HD LCD'tje, beide met game mode al aan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb inmiddels ook Crash Team Racing (ook een favoriet van mij) tot de 100% credits kunnen spelen :D

Helaas heb ik wel mijn Gameshark-CD gebruikt voor de 4 niet-race levels :$ Er zitten 4 levels in waarbij je op open veld 20 kristallen moet verzamelen in korte tijd. Dat lukte me na vele pogingen niet, onvoldoende behendigheid. Met GameShark heb ik de "mask power" code ingezet d.w.z. karretje is wat sneller en ik kon door nitro/TNT rijden zonder vertraging, toen haalde ik ze na wat pogingen net :)

Alle race-levels (cup, CTR-munt, relikwie) en boss-races heb ik wel gedaan zonder cheats, het meeste was ook vrij makkelijk incl. de eind-boss.

Het schijnt dat er nog 1% bij kan als je alle relikwieën weet te upgraden naar goud.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kH4wFopm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eEnHaPOm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lw22PaWm.png

De opvolger, Crash Nitro Kart, is helaas een stuk moeilijker. Daar ben ik vorig jaar blijven hangen bij de eind-boss (Xbox versie), was geen doen, minstens 30 pogingen. Daar bestaat ook geen GameShark voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
Goed bezig

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Josefien schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:19:
Het is wel verbazend dat "game mode" op iets nieuwere TV's alsnog meer input lag geeft dan op oude LCD TV's zonder.

Ik merk het vooral met SingStar op de PS2 dat het geluid irritant vertraagd, alsof er een soort echo is. Dat is er niet op mijn oude LG en Fujitsu HD Ready LCD TV's (die niet eens game mode hebben), maar wel op een Samsung 42" plasma en ook een klein 27" Samsung full HD LCD'tje, beide met game mode al aan.
Input lag zal je altijd hebben met niet-crt tv’s in combinatie met analoge inputs. Een CRT bouwt het beeld van boven naar onders, lijn voor lijn op, terwijl een LCD/plasma/OLED eerst het hele beeld binnen moet krijgen en dan ineens toont. Waarbij een non-interlaced scherm ook nog eens beide halve PAL beelden nodig heeft om tot één volledig beeld te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Josefien schreef op zondag 4 juni 2023 @ 02:06:
Ik heb inmiddels ook Crash Team Racing (ook een favoriet van mij) tot de 100% credits kunnen spelen :D

Helaas heb ik wel mijn Gameshark-CD gebruikt voor de 4 niet-race levels :$ Er zitten 4 levels in waarbij je op open veld 20 kristallen moet verzamelen in korte tijd. Dat lukte me na vele pogingen niet, onvoldoende behendigheid. Met GameShark heb ik de "mask power" code ingezet d.w.z. karretje is wat sneller en ik kon door nitro/TNT rijden zonder vertraging, toen haalde ik ze na wat pogingen net :)

Alle race-levels (cup, CTR-munt, relikwie) en boss-races heb ik wel gedaan zonder cheats, het meeste was ook vrij makkelijk incl. de eind-boss.

Het schijnt dat er nog 1% bij kan als je alle relikwieën weet te upgraden naar goud.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De opvolger, Crash Nitro Kart, is helaas een stuk moeilijker. Daar ben ik vorig jaar blijven hangen bij de eind-boss (Xbox versie), was geen doen, minstens 30 pogingen. Daar bestaat ook geen GameShark voor.
Zeer knap, ik heb hem met een paar vrienden 10 jaar geleden ooit helemaal uitgespeeld. Ik weet dat we toen meerdere avonden nodig hadden om de boss te verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
ErnstvV schreef op zondag 4 juni 2023 @ 08:41:
[...]

Input lag zal je altijd hebben met niet-crt tv’s in combinatie met analoge inputs. Een CRT bouwt het beeld van boven naar onders, lijn voor lijn op, terwijl een LCD/plasma/OLED eerst het hele beeld binnen moet krijgen en dan ineens toont. Waarbij een non-interlaced scherm ook nog eens beide halve PAL beelden nodig heeft om tot één volledig beeld te komen.
Je zou echter wel denken dat de techniek verbetert en de nieuwe LCD's sneller zijn dan oude LCD's, maar dat lijkt dus het tegenovergestelde. Een 20 jaar oude Sony 28" LCD die niet eens digitale inputs heeft, heeft minder input lag dan een nieuwer 40" scherm uit 2013.
cold_as_ijs schreef op zondag 4 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Zeer knap, ik heb hem met een paar vrienden 10 jaar geleden ooit helemaal uitgespeeld. Ik weet dat we toen meerdere avonden nodig hadden om de boss te verslaan.
Maar die 4 levels in open veld kristallen verzamelen vond je wel goed te doen? :o

De eind-boss, daar deed ik de 1e keer dacht ik iets van 5-6 keer over en de 2e keer om 100% te krijgen was gedaan in de 2e poging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Josefien schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:34:
[...]

Je zou echter wel denken dat de techniek verbetert en de nieuwe LCD's sneller zijn dan oude LCD's, maar dat lijkt dus het tegenovergestelde. Een 20 jaar oude Sony 28" LCD die niet eens digitale inputs heeft, heeft minder input lag dan een nieuwer 40" scherm uit 2013.

[...]

Maar die 4 levels in open veld kristallen verzamelen vond je wel goed te doen? :o

De eind-boss, daar deed ik de 1e keer dacht ik iets van 5-6 keer over en de 2e keer om 100% te krijgen was gedaan in de 2e poging.
Het is ook niet zo dat een moderne TV per definitie een hogere input lag heeft, sterker nog: wanneer je digitale inputs gebruikt is de input lag vele malen lager bij een goed scherm, zeker wanneer je game mode gebruikt.

Je kan het beste wanneer je retro consoles aansluit ervoor zorgen dat het signaal al is omgezet naar digitaal voordat het bij de TV aankomt. Tegenwoordig zijn er voor de meeste systemen goede kabels of converters te koop.

Of gewoon een good old CRT gebruiken voor het retro spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
sporen, maar zo kom ik ze in NL niet vaak tegen.
Alle 3 getest: ghouls n ghost is gewoon idioot moeilijk echt niet normaal,
Het word vaak genoemd als de 'dark souls' van vroeger. Maar op zich echt wel plezier mee te hebben!
Ik toevallig gisteren nog even zijn voorganger gespeeld (ghosts n goblins) op de GB color. Schijnt een van de beste home conversies te zijn, en ja voor zover ik die gespeeld heb kan ik me er wel in vinden.
gunstar heroes super leuk
Grappig genoeg vond ik deze zelf best wel pittig, goed dat was wel de versie op XBLA geen idee of die aangepast is of wellicht wat meer lag oid?
en sonic 2 lekker vertrouwd. Ik vind dat spel fantastisch tot aan oil ocean, die is nog best redelijk maar metropolis zone is echt vervelend. Veel irritant geplaatste vijanden met traag platforming. Hoe vaak ik daar niet al mijn ringen kwijt ben geraakt omdat ik op een randje sprong waar zo’n krab beest stond met lange arm. Een eerdere play through had ik een verkeerde route genomen waardoor ik langs een bidsprinkhaan met werpmessen moest, maar kon er met geen enkele mogelijkheid langs kon maar na iedere dood weer precies op dezelfde net daarvoor uitkwam en niet terug kon backtracken voor een andere route. Ook de eindbaas is vervelend. Sky fortress is wat leuker, bevat meer sonic speed stukken, maar ook vrij pittige platforming gedeeltes.
Sonic staat nog op mijn to do lijst, denk dat ik nog maar eens ga starten met deel 2 en een paar levels doen, bij 1 verlies ik de zin om te spelen bij die onder water levels....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Het word vaak genoemd als de 'dark souls' van vroeger. Maar op zich echt wel plezier mee te hebben!
Ik toevallig gisteren nog even zijn voorganger gespeeld (ghosts n goblins) op de GB color. Schijnt een van de beste home conversies te zijn, en ja voor zover ik die gespeeld heb kan ik me er wel in vinden.
Dark souls voelt echt als een cake walk ten opzichte van deze haha.
Grappig genoeg vond ik deze zelf best wel pittig, goed dat was wel de versie op XBLA geen idee of die aangepast is of wellicht wat meer lag oid?
Hij is inderdaad niet makkelijk. Eerste level en boss was prima te doen, maar 2e level bossfight is enorm pittig. Het vervelende van de eerste fase is dat je schuin omhoog moet schieten, maar dan loop je dus die kant op. Fase 2 is dan nog pittiger. Heb hem toen maar aan de kant gelegd.
Sonic staat nog op mijn to do lijst, denk dat ik nog maar eens ga starten met deel 2 en een paar levels doen, bij 1 verlies ik de zin om te spelen bij die onder water levels....
Sonic 1 moet ik ook maar eens gaan spelen. Inderdaad dat onderwater level labyrinth zone is gewoon echt verschrikkelijk. Snap ook niet dat ze toch maar een onderwater level hebben toegevoegd aan sonic mania met dan die nog veel vervelendere bossfight onder water. Heb dat spel toen aan de kant gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Nou ook weer leuk,
Ik doe mijn n64 aan om uit te testen, welke van de 4 controllers de slechtste stick heeft.
Geeft mijn n64 alleen nog maar een egaal groen beeld.
Beetje googlen lijkt er op te wijzen, dat hij het waarschijnlijk begeven lijkt te hebben -_-
Iemand toevallig dit ook al eens mee gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrietje schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:19:
Nou ook weer leuk,
Ik doe mijn n64 aan om uit te testen, welke van de 4 controllers de slechtste stick heeft.
Geeft mijn n64 alleen nog maar een egaal groen beeld.
Beetje googlen lijkt er op te wijzen, dat hij het waarschijnlijk begeven lijkt te hebben -_-
Iemand toevallig dit ook al eens mee gemaakt?
Openmaken, alles nakijken, goed schoonmaken. Verwacht dat die het daarna wel weer doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrietje
Nou leuk retro spul, vandaag deed de n64 het wel gewoon🤪
Maar goed in 1 controller de stick vervangen voor de 8bitdo Hall effect stick.
En ja gewoon casual speelt het prima, Mario reageert gewoon goed in Mario 64. En het is voelt “beter” aan dan die versleten N64 sticks.
Maar het is natuurlijk wel een game cube stijl stick, dus het voelt sowieso anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJ9tX6HRIwUlu5CMrCkZ9P4QF7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wc3PgobRaE4o9dTY7ssSeU8k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50
Gisteren gehoord van mijn vriendin dat mijn vroege verjaardagscadeau binnen is. Ik ben pas over 2 maanden jarig, maar ik zoek al een hele tijd naar een CIB in perfecte conditie zijnde New Nintendo 3DS XL SNES Edition.

Deze heb ik gevonden, maar bij zulke dingen kun je natuurlijk niet wachten. Dus ik mocht hem alvast bestellen, maar ze wilde dat hij wel bij haar bezorgd zou worden en ik krijg hem pas op mijn verjaardag.

Maar ja, ik ben dus een verzamelaar en dingen moeten, zeker voor die prijs, in perfecte conditie zijn. Dus mocht ik hem wel zien en hij is absoluut niet van nieuw te onderscheiden, zelfs de doos is in mint conditie. Dat was een dikke wauw, ik had wel verwacht dat hij er goed uit zou zien, maar dit is boven verwachting hoor. Nice.

Ik heb ook 2 Majora's Mask Edities waarvan ik er inmiddels eentje verkocht heb. Op die andere staat mijn account met alles wat ik in de shop heb gekocht. De shop is nu natuurlijk dicht, maar ik wil van mijn SNES editie mijn mainconsole maken en al mijn digitale games daarop hebben. Ik kan toch gewoon alles dan op de SNES editie zetten en opnieuw downloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:31:
Een CJIB 3DS? Heb je die gekocht bij de domeinen? _O- _O- _O-
:o Hahahaha. Macht der gewoonte, ik werk met het CJIB, vandaar de typo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Cyrax0508 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:13:
Gisteren gehoord van mijn vriendin dat mijn vroege verjaardagscadeau binnen is. Ik ben pas over 2 maanden jarig, maar ik zoek al een hele tijd naar een CIB in perfecte conditie zijnde New Nintendo 3DS XL SNES Edition.

Deze heb ik gevonden, maar bij zulke dingen kun je natuurlijk niet wachten. Dus ik mocht hem alvast bestellen, maar ze wilde dat hij wel bij haar bezorgd zou worden en ik krijg hem pas op mijn verjaardag.

Maar ja, ik ben dus een verzamelaar en dingen moeten, zeker voor die prijs, in perfecte conditie zijn. Dus mocht ik hem wel zien en hij is absoluut niet van nieuw te onderscheiden, zelfs de doos is in mint conditie. Dat was een dikke wauw, ik had wel verwacht dat hij er goed uit zou zien, maar dit is boven verwachting hoor. Nice.

Ik heb ook 2 Majora's Mask Edities waarvan ik er inmiddels eentje verkocht heb. Op die andere staat mijn account met alles wat ik in de shop heb gekocht. De shop is nu natuurlijk dicht, maar ik wil van mijn SNES editie mijn mainconsole maken en al mijn digitale games daarop hebben. Ik kan toch gewoon alles dan op de SNES editie zetten en opnieuw downloaden?
Mooi man!

Ik zoek er ook zo eentje (ook al heel lang), maar nog niet, betaalbaar, gevonden helaas… Vraagprijzen daarvoor zijn absurd, of ik zoek op de verkeerde plaatsen?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Mooi man!

Ik zoek er ook zo eentje (ook al heel lang), maar nog niet, betaalbaar, gevonden helaas… Vraagprijzen daarvoor zijn absurd, of ik zoek op de verkeerde plaatsen?
Vind die SNES variant ook fantastisch, maar heb kleine 2 jaar geleden tenminste nog een CIB MINT New 3DS XL simpel Black kunnen kopen voor 120. Ook voor zoiets simpels was ik er blijkbaar nog op tijd bij(doen nu al 200+).
Die SNES variant doet nu 400+ voor CIB ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Bruiser schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:16:
[...]

Mooi man!

Je zoekt zeker niet verkeerd denk ik. Ik zoek sowieso alleen CIB 3DS consoles en deze moeten in perfecte conditie zijn. Special Editions zijn echt heel erg duur, vaak tussen de € 300 en € 400,00. Ik koop ze of bij Reway.nl (als zij aangeven op hun site dat de console 5 sterren is, dan is dat ook echt zo en is hij zgan) of via Tweakers/MP (en dan alleen ophalen want ik wil ze eerst zien).

Ik koop ze in de eerste plaats voor mijn verzameling, ik vind het machtig toffe dingen. Maar ik heb ook het vermoeden dat de consoles die ik koop (alleen special editions, CIB in perfecte conditie) niet minder waard zullen worden, eerder omgekeerd. Dus mocht ik er ooit vanaf willen, dan zal ik er niet (veel) slechter van worden. Voor die prijzen is het alleen lastiger om ze te verkopen, maar mijn Majora's Mask editie was ik echt binnen een half uur kwijt :+

Ik heb nog een Majora's Mask editie in mijn bezit, ook in topconditie. Zodra ik mijn SNES versie daadwerkelijk krijg, plaats ik wel wat pics.

@davince72

Klopt, je was net op tijd. De gewone gaan nu al voor € 250,00 gemiddeld als je er eentje in heel goede conditie wil in doos. En ja, die SNES variant gaat al voor € 400,00 + (dat heb ik niet betaald hoor) en dan heb je vaak niet eens eentje zonder gebruikssporen en met een half gesloopte doos.

[ Voor 17% gewijzigd door Cyrax0508 op 07-06-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Drie jaar geleden nog een Nintendo 3DS XL The Legend of Zelda: A Link Between Worlds met twee games (New Super Mario Bros. 2 en The Legend Of Zelda Ocarina Of Time) voor €60,00 gekocht van iemand.

Ook destijds bij zo'n beetje alle Intertoys winkels in de buurt de 2DS'en opgehaald die ze voor €50,00 in de kassa hadden staan (New Super Mario Bros. 2 en Yokai Watch).

Als ik de prijzen nu zie is het echt bizar geworden, ik dacht eerst zal wel door Corona komen en straks weer terug veren.

[ Voor 11% gewijzigd door Jumpman op 07-06-2023 13:59 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Jumpman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:56:
Drie jaar geleden nog een Nintendo 3DS XL The Legend of Zelda: A Link Between Worlds met twee games (New Super Mario Bros. 2 en The Legend Of Zelda Ocarina Of Time) voor €60,00 gekocht van iemand.

Ook destijds bij zo'n beetje alle Intertoys winkels in de buurt de 2DS'en opgehaald die ze voor €50,00 in de kassa hadden staan (New Super Mario Bros. 2 en Yokai Watch).

Als ik de prijzen nu zie is het echt bizar geworden, ik dacht eerst zal wel door Corona komen en straks weer terug veren.
Aah ja voor die new 2DS en had ik toen ook zitten kijken, maar de intertoysen hier hadden ze niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:31:
[...]

Dark souls voelt echt als een cake walk ten opzichte van deze haha.
Gister even gespeeld en level 1 ging ik vrij snel doorheen, de boss ging voor mijn gevoel zelfs stuk sneller neer dan de eerste boss van snes ghouls n ghosts.

Maar dan level 2......zo dan! Die is best lastig! Dus ja kan me voorstellen dat je daar (ook?) afhaakt. Vind het (ondanks voorgaande) wel toffe games maar soms is het echt trial and error en dat is wel frustrerend.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Jumpman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:56:

Heb de 2DS toen voor 70 gekocht en ook weer voor die prijs verkocht na een poosje. De techniek van de 3DS maakt de console, dus vandaar dat ik niets had met de 2DS (die ook simpelweg maar 1 groot scherm bevat waardoor die niet kan inklappen. Mijn inziens een inferieur product die ik niet in verzameling wil :+
Om die reden dat een New 3DS XL er moest komen als vertegenwoordiging voor dit platform :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:35
Ik heb de 3DS XL Samus editie. Vind die qua kleurstelling één van de mooiste die er is. Ook gelukkig kunnen kopen toen die uitkwam, want is nu ook belachelijk veel in prijs gestegen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
davince72 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Heb de 2DS toen voor 70 gekocht en ook weer voor die prijs verkocht na een poosje. De techniek van de 3DS maakt de console, dus vandaar dat ik niets had met de 2DS (die ook simpelweg maar 1 groot scherm bevat waardoor die niet kan inklappen. Mijn inziens een inferieur product die ik niet in verzameling wil :+
Om die reden dat een New 3DS XL er moest komen als vertegenwoordiging voor dit platform :)
Klopt de Nintendo 3DS is beter, maar ik gebruik deze consoles nu om mint te ruilen voor consoles die ik nog niet heb, heeft ook geen haast. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:20:
[...]

Klopt de Nintendo 3DS is beter, maar ik gebruik deze consoles nu om mint te ruilen voor consoles die ik nog niet heb, heeft ook geen haast. :)
Je hebt ook nog de new 2DS. Dat is ook een hele goede optie voor velen. Zoveel titels die het 3D gebeuren goed benutten zijn er ook weer niet, en voor brildragers schijnt 3D ook niet altijd even lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:49:
[...]

Je hebt ook nog de new 2DS. Dat is ook een hele goede optie voor velen. Zoveel titels die het 3D gebeuren goed benutten zijn er ook weer niet, en voor brildragers schijnt 3D ook niet altijd even lekker te werken.
Ik snap het hoor, speel ook vaak met 3D op off, maar voor je verzameling...come on...hoe ga je iemand uitleg geven over 3DS generatie met een 2DS >:)
Voelt toch als een smartphone zonder internet, een auto zonder stuur, een console zonder controller, een boek zonder letters, een PS Vita, etc etc 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:59:
[...]

Ik snap het hoor, speel ook vaak met 3D op off, maar voor je verzameling...come on...hoe ga je iemand uitleg geven over 3DS generatie met een 2DS >:)
Voelt toch als een smartphone zonder internet, een auto zonder stuur, een console zonder controller, een boek zonder letters, een PS Vita, etc etc 8)
Ja, snap je punt. We hebben hier ook een 3DS, new 3DS maar ook een new 2DS. Mijn vrouw kan niet tegen 3D, op welke manier dan ook. Er zijn op de PS3 ook best wat leuke titels die 3D ondersteuning bieden, maar het hele 3D TV gebeuren is niet voor niets geflopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
De 2DS is ideaal voor kinderen. Ik heb er twee van CFW voorzien met een SD-Card erin. Alle games die ik er op zet heb ik zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn primaire 3DS is de New 2DS XL. Voor mij is dit de beste versie van allemaal. Vind het design ook superstrak.

Heb Super Mario 3D Land in 3D gespeeld, verder alles in 2D. Wat @Verwijderd al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Het klopt dat de 3ds consoles inderdaad enorm in prijs gestegen zijn. Ik ben mijn collectie op mijn gemak aan het ingeven op pricecharting en ik heb hier nog verschillende versies nieuw liggen en allen hebben een gemiddelde waarde boven de 450€. De ambassador editie zit zelfs boven de 1000€ als ik mij niet vergis (en allen zijn echt in nieuw, komen zelfs in de originele verzenddozen).

Idem met de 3ds games trouwens. Die zijn ook absurd gestegen.

En zelfs de WiiU is aan het stijgen. Tot mijn verbazing heb ik hier een Mario Kart 8 versie die 300+ gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Ik heb net op een van mijn Vita's een jailbreak gedaan. Wauw, dat gaat echt wel heel snel en makkelijk via de browser methode. Binnen zo'n 10 minuten was alles klaar en kan ik hem nu met Adrenaline en PKGj gebruiken als PS1/PSP emulator. Voor nu voldoende, omdat ik hem voor PS1 games wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:24:
[...]

En zelfs de WiiU is aan het stijgen. Tot mijn verbazing heb ik hier een Mario Kart 8 versie die 300+ gaat.
Daar staan er meerdere CIB voor minder dan de helft op het internet. Het is maar net wat de idioot er voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Laat ik stoppen met de echte 3ds ophemelen🙏🏻

[ Voor 85% gewijzigd door davince72 op 07-06-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Seroczynski schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:50:
[...]

Daar staan er meerdere CIB voor minder dan de helft op het internet. Het is maar net wat de idioot er voor geeft.
Inderdaad wat de idioot ervoor heeft.
Ik denk dat wel dat jij de limited/collector's edition voor ogen hebt. Die staan idd idioot geprijsd, onlangs nog een CIB verkocht voor 90€.

Dat is niet de versie die ik heb.
Van de versie die ik heb was er slechts 1 listing het afgelopen jaar (is verkocht aan €360 toen).
En het exemplaar is nog sealed, maar desondanks snap ik eigenlijk niet goed waarom iemand zoveel wil geven aan een titel die algemeen goed verkrijgbaar is en waarvan er ondertussen een betere versie op de markt is.

Nu het staat mooi in de collectie en het is goed om weten.

Wat doen jullie eigenlijk met jullie sealed exemplaren van de ondertussen duurdere games?
Steken jullie die in een protector box of laten jullie die zo in de kast staan? (heb hier ook nog een aantal andere duurdere exemplaren liggen in seal)

En voor de verkeerde verstaander. Ik heb/had meestal ook een open exemplaar liggen waarop wel gespeeld is. Alhoewel dat met de groeiende back catalog ondertussen ook iets moeilijker is, ik haal de dubbele pas uit seal als ik ze speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:10:
[...]

Inderdaad wat de idioot ervoor heeft.
Ik denk dat wel dat jij de limited/collector's edition voor ogen hebt. Die staan idd idioot geprijsd, onlangs nog een CIB verkocht voor 90€.

Dat is niet de versie die ik heb.
Van de versie die ik heb was er slechts 1 listing het afgelopen jaar (is verkocht aan €360 toen).
En het exemplaar is nog sealed, maar desondanks snap ik eigenlijk niet goed waarom iemand zoveel wil geven aan een titel die algemeen goed verkrijgbaar is en waarvan er ondertussen een betere versie op de markt is.

Nu het staat mooi in de collectie en het is goed om weten.

Wat doen jullie eigenlijk met jullie sealed exemplaren van de ondertussen duurdere games?
Steken jullie die in een protector box of laten jullie die zo in de kast staan? (heb hier ook nog een aantal andere duurdere exemplaren liggen in seal)

En voor de verkeerde verstaander. Ik heb/had meestal ook een open exemplaar liggen waarop wel gespeeld is. Alhoewel dat met de groeiende back catalog ondertussen ook iets moeilijker is, ik haal de dubbele pas uit seal als ik ze speel.
Ik had even snel gekeken en zag twee versies. Eentje met MK8 en Splatoon inbegrepen, en eentje met enkel MK8. Sealed is altijd duurder, dat vind ik ook wel logisch.

Zelf had ik welgeteld één sealed game in bezit voor de Game Gear. En aangezien ik daar niet aan doe heb ik die voor iets van € 250,- verkocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Raem schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:39:
Ik heb de 3DS XL Samus editie. Vind die qua kleurstelling één van de mooiste die er is. Ook gelukkig kunnen kopen toen die uitkwam, want is nu ook belachelijk veel in prijs gestegen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Helaas is die nergens in de conditie te krijgen zoals ik hem wil voor een prijs dat ik ervoor wil neerleggen. Dat ding is echt zo ontzettend mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Heren/dames, ik kom er net achter dat mijn SNES controllers redelijk versleten zijn. Heeft iemand advies over welke controllers ik het beste kan kopen? En vooral ook, waar?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:34:
Heren/dames, ik kom er net achter dat mijn SNES controllers redelijk versleten zijn. Heeft iemand advies over welke controllers ik het beste kan kopen? En vooral ook, waar?
Is opknappen geen optie? Anders zou ik gewoon weer een andere SNES controller aanschaffen via Marktplaats of een retro store, die zijn meestal niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Seroczynski schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:36:
[...]

Is opknappen geen optie? Anders zou ik gewoon weer een andere SNES controller aanschaffen via Marktplaats of een retro store, die zijn meestal niet zo duur.
Maar wel gebruikt en dus wellicht ook (deels) versleten. Ik was vooral nieuwsgierig of er hier mensen zijn die nieuwe (aftermarket) controllers weten uit te halen die ook erg goed zijn. Wellicht praktijkervaringen van mensen...

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:42:
[...]

Maar wel gebruikt en dus wellicht ook (deels) versleten. Ik was vooral nieuwsgierig of er hier mensen zijn die nieuwe (aftermarket) controllers weten uit te halen die ook erg goed zijn. Wellicht praktijkervaringen van mensen...
Aight, dan zou ik 8Bitdo of NSO controllers adviseren. Vooral de eerste run 8Bitdo SFC en SNES controllers leken veel op die van Nintendo zelf, tegenwoordig hebben ze een iets ander uiterlijk maar de feel is goed.
De NSO controllers zijn echt geweldig. Beide opties zijn wireless dus dan moet er nog wel een receiver bij.

Maar ook versleten SNES controllers kan je als nieuw laten voelen met een goede schoonmaak en nieuwe rubbers.

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 08-06-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blue retro! dat zou ik adviseren kan je zelf gewoon kijken wat je fijne controlers vind, inc. 8bitdo! Wel beetje researchen naar lag van de controllers.
En ja niet authentiek, maar ps5 controller zou voor de meeste games erg fijn zijn denk ik en die heeft super goede cijfers qua lag.

Maar eens met @Seroczynski de snes controllers zijn vrij onverwoestbaar, start en select kunnen wel slecht worden maar schoonmaken zou je dat inderdaad moeten kunnen fixen.
Succes!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermomet3r
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:29

Thermomet3r

het is warm of koud

beste Tweakers,
Weet iemand hier een goed adresje om GBA en DS onderdelen te krijgen binnen europa? Ik heb namelijk afgelopen weekend weer eens de oude gameboy doos geopend, alleen heeft mijn GBA (niet sp) een dood scherm en wil het aan uit knopje niet altijd even goed meewerken. En mijn DS (clasic) heeft een aantal dooie pixels en een erg bekrast touchscreen.
Zou mooi zijn als ik deze weer kan restaureren naar hun oude glorie. :)

specs: AMD Ryzen 7 3700x, AMD Radeon 7900xtx,

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Shenmue real life tour vandaag in Yokosuka met het foldertje van de tourist information.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d72nFeRAY6w2eOZn-t8wtJett2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v1Jw5ByeGzFHkob2mcmBdbM5.jpg?f=fotoalbum_large

Herkenbaar en erg leuk, maar wel wat anders dan bij de Yakuza games. Daar kende ik in het echt de weg in de wijk terwijl ik er nooit was geweest :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Redax schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:34:
Kijken voor een nieuw setje rubbers en je kan er weer 30j tegenaan. En als je hem dan toch open hebt meteen alles even een opknapbeurt geven :)

8Bitdo heeft inderdaad geen slechte controllers maar als je met een bleu retro receiver werkt kan je ook de snes controllers uit de Nintendo Shop halen (als die beschikbaar zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ekfad schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:24:
Het klopt dat de 3ds consoles inderdaad enorm in prijs gestegen zijn. Ik ben mijn collectie op mijn gemak aan het ingeven op pricecharting en ik heb hier nog verschillende versies nieuw liggen en allen hebben een gemiddelde waarde boven de 450€. De ambassador editie zit zelfs boven de 1000€ als ik mij niet vergis (en allen zijn echt in nieuw, komen zelfs in de originele verzenddozen).

Idem met de 3ds games trouwens. Die zijn ook absurd gestegen.

Ik ben een jaar of twee begonnen met 3DS verzamelen. Heb o.a. een SNES XL versie nieuw, nooit geopend en de Xenoblade New 3DS in nieuwstaat. Die Ambassador's Edition New 3DS heb ik twee keer, eentje waar zelfs het ambassador's programme op staat van de vorige eigenaar (10 GBA games en 10 NES games en het certificaat). Die ander ga ik wel verkopen.

De prijzen van tegenwoordig zijn echt niet normaal! Ben benieuwd of dat zo blijft of nog gaat zakken/stijgen.

Ik zoek nog wel een paar heavy hitters zoals Radiant Historia en een paar Shin Megami games, maar ik hoop ze nog een keer voor een normaal prijsje tegen te komen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Disfigured schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Ik ben een jaar of twee begonnen met 3DS verzamelen. Heb o.a. een SNES XL versie nieuw, nooit geopend en de Xenoblade New 3DS in nieuwstaat. Die Ambassador's Edition New 3DS heb ik twee keer, eentje waar zelfs het ambassador's programme op staat van de vorige eigenaar (10 GBA games en 10 NES games en het certificaat). Die ander ga ik wel verkopen.

De prijzen van tegenwoordig zijn echt niet normaal! Ben benieuwd of dat zo blijft of nog gaat zakken/stijgen.

Ik zoek nog wel een paar heavy hitters zoals Radiant Historia en een paar Shin Megami games, maar ik hoop ze nog een keer voor een normaal prijsje tegen te komen. :D
Ik ben vorig jaar pas begonnen en dat is eigenlijk net te laat, hoewel ze behoorlijk zijn gestegen afgelopen jaar. Ik heb een Majora's Mask editie, de SNES editie, een "gewone" grijze New 3DS XL, een rode OG 3DS en een blauwe OG 3DS.

Ik zoek nog een New 3DS (dus niet de XL versie), maar daar heb ik geen haast bij. Vet dat je echt nog een Ambassador edition hebt met het programma erop, die moet je zeker houden. Die andere zal wel prima verkopen lijkt mij zo (ruilen voor mijn Majora's Mask editie? :+ :+ :+ :+ )

Verder zou ik nog de Samus Editie willen en dan vind ik de verzameling wel prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb mijn Ambassador Edition verkocht toen de XL uitkwam. Persoonlijk heeft dat voor mij ook echt geen waarde. Die 3DS is echt velen malen minder prettig om op te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Seroczynski schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:00:
Ik heb mijn Ambassador Edition verkocht toen de XL uitkwam. Persoonlijk heeft dat voor mij ook echt geen waarde. Die 3DS is echt velen malen minder prettig om op te spelen.
Ik ga op die editie ook niet spelen :+ Het is echt puur voor het verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Cyrax0508 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:36:
[...]

Ik ben vorig jaar pas begonnen en dat is eigenlijk net te laat, hoewel ze behoorlijk zijn gestegen afgelopen jaar. Ik heb een Majora's Mask editie, de SNES editie, een "gewone" grijze New 3DS XL, een rode OG 3DS en een blauwe OG 3DS.

Ik zoek nog een New 3DS (dus niet de XL versie), maar daar heb ik geen haast bij. Vet dat je echt nog een Ambassador edition hebt met het programma erop, die moet je zeker houden. Die andere zal wel prima verkopen lijkt mij zo (ruilen voor mijn Majora's Mask editie? :+ :+ :+ :+ )

Verder zou ik nog de Samus Editie willen en dan vind ik de verzameling wel prima zo.
Hmm.. misschien. :P De Samus edition zoek ik ook nog idd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Disfigured schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:02:
[...]

Veel succes met het vinden van die games aan een normale prijs. Ik heb ze gelukkig allemaal al. Ook die prijzen zijn abnormaal hoog, zeker in seal. Als ik zei wat ik voor Radiant Historia heb betaald (en ook de Etrian reeks bijv) dan zou je ze eigenlijk nu moeten verkopen. Er zijn weinig investeringen die zo'n opbrengst hebben. Maarja, we zijn verzamelaar.

Ook de prijzen van de Shin Megami reeks op 3DS snap ik niet, zelfs de reprints daarvan zijn enorm gestegen in prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Ik heb Radiant Historia op de DS met soundtrack. Wist niet eens dat die op de 3DS ook is uitgebracht. Wel een heel goede game!

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Maatje van mij is in Japan op vakantie, dus vanzelfsprekend heb ik hem een boodschappenlijstje meegegeven :+ Tot dusver had hij nog weinig succes, maar vanochtend kreeg ik het bericht dat hij enkele games heeft kunnen vinden. Maybe had ik voor Akoumajou Densetsu voor de Famicom nog een betere deal kunnen scoren, maar nu zit ik ook niet met eventuele verzend en imortkosten vanuit Japan. De GameBoy games vond ik verder prima geprijsd. Nu is het wachten tot hij weer in Nederland is (of tot dat hij weer wat van de lijst vind :+).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uzuf24rvJzYfrCEJwCkgaxyewJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWtf7y81U8Zal4SmFukzLK8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icD1GMbMnjihOsL6scaQ8ti8zPg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5B4QspIxD0LiH7XJxVVUfra.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6tdlQUOCLKBSxDiy0M1jpv5MNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jqnUB7Su8fiG2EE8bjfJNsAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fUwfp-rQ465MQgtXrGwoyR5REc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FZXJMIwMWsVkG7DwD14n5N0L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:28
Ekfad schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Veel succes met het vinden van die games aan een normale prijs. Ik heb ze gelukkig allemaal al. Ook die prijzen zijn abnormaal hoog, zeker in seal. Als ik zei wat ik voor Radiant Historia heb betaald (en ook de Etrian reeks bijv) dan zou je ze eigenlijk nu moeten verkopen. Er zijn weinig investeringen die zo'n opbrengst hebben. Maarja, we zijn verzamelaar.

Ook de prijzen van de Shin Megami reeks op 3DS snap ik niet, zelfs de reprints daarvan zijn enorm gestegen in prijs
Pas bij SMT V begonnen ze het een beetje in het westen te promoten (op Persona na) en dus willen veel mensen de oudere games ook ineens hebben.

Dat zie je wel meer met niche franchises die ineens mainstream worden, denk aan Fire Emblem.

De normale versies van de SMT games ik overigens niet te pruimen met de Engelse dubs. Had homebrew nodig voor de undub zodat je gewoon de Japanse dub hebt met Engelse subs.

Voor de rest is de 3DS een van de allerlaatste consoles waarbij de games nog meestal volledig op de cart staan zonder dat er allemaal updates binnengetrokken moeten worden. De 3DS en Vita consoles zie je trouwens echt nergens meer liggen in Japan. Ook niet in de tweedehandszaken.
Pagina: 1 ... 195 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.