Acties:
  • +3Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
C_V_S schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:39:
Iemand nog een lijstje voor mus have SNES games? Aangezien ik er nu eindelijk (weer) één heb moet ik wel een leuk lijstje met games er bij :) Mario World, All Stars en DK1 en 2 heb ik al :)
Aan je huidige lijstje te zien ben je wel een fan van de traditionele platformers. Dan kan ik je zowat elke disney titel aanraden (Aladdin, Lion King, Mickey,…), evenals de Earthworm Jim serie en inderdaad DKC3. Allemaal topgames imo 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:44:
[...]

1 op de 6 pakjes is wel heel veel. Wellicht een post bezorger die wat pakketten verduisterd in jou buurt? Dat zijn wel heel grote getallen van dat het fout gaat. vertraging is een common iets een pakket als bezorgt bij de track en trace en nog niet ontvangen gebeurt ook zo nu en dan, maar het echt kwijt raken is een rariteit in mijn ervaring. Heb al jaren niks met de post verloren.

in jou geval zou ik eerder aan de verzekerde verzending gaan dan of misschien bij een service punt laten afleveren. kleinere kans dat het dan kwijt raakt.
Klopt, vandaar ook dat ik wat feller begin te reageren, hiervoor was het mijn eerste PS5 game, gelukkig dat Coolblue zonder problemen meteen een nieuwe stuurde. Maar ik zag net dat de track and trace reset is en weer gesorteerd is, nu afwachten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tux3.14 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:21:
Vandaag de Odin Lite binnen gekregen. Eerste indruk tot zo ver goed. Voelt iets degelijker aan dan de Switch Lite.
Ik moet er nog even de tijd deze week voor nemen om alle Retro Console emulators er op te zetten. Ben vooral benieuwd hoe de Dreamcast en PSP emulator het gaat doen :)
Vanmiddag even 'snel' alle instellingen doorlopen en goed gezet. Xbox Series X consoles streamen gaat in ieder geval goed.
Ben nog niet zo'n fan van de analoge pookjes, gelukkig zijn daar eenvoudige mods en replacements voor te vinden. Ga ook overwegen om dat te doen - maar eerst even een week of 2 goed testen alvorens ik er met de schroevendraaier in ga.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er nice uit, 2 vraagjes? Kun je deze eventueel zoals de steamdeck op een dock aansluiten voor op de TV? En is deze bij een Nederlandse winkel te koop? Of gewoon geïmporteerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeuske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 20:15
spartaan1986 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:40:
[...]

Ik zelf vind Lufia een pareltje, maar moet je wel van rpgs houden. 1 van de eerste spellen van die grootte die naar het Nederlands vertaald is. En niet heel slecht gedaan naar mijn mening.
Geloof dat cib wel duur is , want die komt met een big box met strategy guide. Ik heb die zelf helaas niet meer .
Lufia 2 vond ik ook goed... ik heb lang gezocht naar die strategy guide en ik heb hem gevonden maar niet in goede staat :(.

Spijtig dat nintendo daar nooit een vervolg op gemaakt heeft.... :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spartaan1986
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:13
Zeuske schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Lufia 2 vond ik ook goed... ik heb lang gezocht naar die strategy guide en ik heb hem gevonden maar niet in goede staat :(.

Spijtig dat nintendo daar nooit een vervolg op gemaakt heeft.... :p
Nou dan heb ik nieuws voor je,
Lufia was van Taito dat door Square-Enix is overgenomen.
Er is een vervolg op namelijk het GBC spel Lufia The Legend Returns.
Daarnaast is er nog een spin-off op de GBA, Lufia the Ruins of Lore
En er is een ARPG remake op de DS van Lufia 2, namelijk Lufia Curse of the Sinistrals.
En dat is daarmee het laatste wat er ooit van Lufia is uitgekomen.

Probleem is dat van al deze vervolgens volgens mij alleen Lufia the Legend Returns uitgekomen is in Europa, maar niet Nederland, ten minste ik heb hem nooit in de winkel gezien. gezien dat het spel over een duitse vertaling beschikt is ie in iedergeval wel in 1 van de duitstalige landen uitgekomen.
Hij was legaal te krijgen op de 3DS e-shop overigens.
De andere 2 zijn volgens mij nooit in europa gekomen, helaas.

Lufia 3 had een beetje een development hell geloof ik. Waaronder een Playstation deel genaamd Lufia III Ruins Chaser. Maar die is dus gecanceld.
Hier is er nog wel wat over te vinden: https://www.unseen64.net/...ins-chaser-psx-cancelled/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeuske
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 20:15
spartaan1986 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Nou dan heb ik nieuws voor je,
Lufia was van Taito dat door Square-Enix is overgenomen.
Er is een vervolg op namelijk het GBC spel Lufia The Legend Returns.
Daarnaast is er nog een spin-off op de GBA, Lufia the Ruins of Lore
En er is een ARPG remake op de DS van Lufia 2, namelijk Lufia Curse of the Sinistrals.
En dat is daarmee het laatste wat er ooit van Lufia is uitgekomen.

Probleem is dat van al deze vervolgens volgens mij alleen Lufia the Legend Returns uitgekomen is in Europa, maar niet Nederland, ten minste ik heb hem nooit in de winkel gezien. gezien dat het spel over een duitse vertaling beschikt is ie in iedergeval wel in 1 van de duitstalige landen uitgekomen.
Hij was legaal te krijgen op de 3DS e-shop overigens.
De andere 2 zijn volgens mij nooit in europa gekomen, helaas.

Lufia 3 had een beetje een development hell geloof ik. Waaronder een Playstation deel genaamd Lufia III Ruins Chaser. Maar die is dus gecanceld.
Hier is er nog wel wat over te vinden: https://www.unseen64.net/...ins-chaser-psx-cancelled/
Bedankt voor de info. maar ik heb nooit een ds gehad, daarmee wist ik het niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:08
Linksquest schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:34:
[...]

Ziet er nice uit, 2 vraagjes? Kun je deze eventueel zoals de steamdeck op een dock aansluiten voor op de TV? En is deze bij een Nederlandse winkel te koop? Of gewoon geïmporteerd?
Deze is geïmporteerd, kun je helaas niet kopen in een Nederlandse winkel.
Er is een officiële dock beschikbaar, zelfs met N64 en Gamecube controller aansluitingen:

Heb het nog niet getest, maar ik wil eigenlijk proberen om de Nintendo Switch dock te gebruiken. Als dat niet werkt dan koop ik ook onderstaande dock.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartaan1986
Zeuske schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor de info. maar ik heb nooit een ds gehad, daarmee wist ik het niet.
Dat geeft niks, maar al die vervolgen zijn toch wel anders dan lufia 2.
Lufia The legend returns is een vervolg op Lufia and the fortress of doom, en speelt zich 100 jaar daarna af.
Maar alle dungeons zijn random generated, wat dus het verkennen en puzzelen toch minder maakt.
Maar het battle systeem is heel apart. het werkt geloof ik met 3X3 grid en afhankelijk van waar je karakter staat bepaald mede kracht en verdediging enzo. ik ben nooit ver gekomen in mijn 3ds versie.
GBC origineel heb ik helaas niet, net als het gba deel.
GBA deel is leuk, speelt zich een paar jaar na Lufia 2 af, dus je komt daar wel de bekende plaatsen tegen enzo.
Battle systeem lijkt veel op die van Lufia 2. Alleen is er geen traditionele world map, maar is het meer vergelijkbaar met Final Fantasy X of de routes van de oude pokemon spellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:48:
[...]

Er is een officiële dock beschikbaar, zelfs met N64 en Gamecube controller aansluitingen:

Heb het nog niet getest, maar ik wil eigenlijk proberen om de Nintendo Switch dock te gebruiken. Als dat niet werkt dan koop ik ook onderstaande dock.

[Afbeelding]
Goed om te weten, hoeveel invoer kosten kwamen erbij, of was dat niet van toepassing op dit artikel? Ik zoek namelijk iets dat ik ook op TV mode kan gebruiken.

[Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 23-05-2023 12:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Linksquest schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:50:
[...]

Goed om te weten, hoeveel invoer kosten kwamen erbij, of was dat niet van toepassing op dit artikel? Ik zoek namelijk iets dat ik ook op TV mode kan gebruiken.
Invoerkosten zijn altijd een gok. Soms krijg je het wel, soms krijg je het niet. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad terwijl ik echt tientallen dingen buiten de EU heb gekocht de afgelopen jaren. Maar het moest er een keer van komen, en jawel: met de Odin Lite kreeg ik een bericht binnen dat ik import en BTW kosten moest aftikken. Ongeveer 55 euro.
Ik vind het meevallen, zeker omdat het voor mij de eerste keer is dat ik invoerkosten moest afdragen voor een bestelling buiten de EU.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Invoerkosten zijn altijd een gok. Soms krijg je het wel, soms krijg je het niet. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehad terwijl ik echt tientallen dingen buiten de EU heb gekocht de afgelopen jaren. Maar het moest er een keer van komen, en jawel: met de Odin Lite kreeg ik een bericht binnen dat ik import en BTW kosten moest aftikken. Ongeveer 55 euro.
Ik vind het meevallen, zeker omdat het voor mij de eerste keer is dat ik invoerkosten moest afdragen voor een bestelling buiten de EU.
Lucky you, voor mij is het bijna 100%. En de gevallen waar het niet hoeft daar betaal ik gewoon vooraf de NL BTW voor shipment. Je ziet dat Ebay veel verkopers, Aliexpress etc.. dit al bijna standaard vooraf verreken

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Krueger F schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Aan je huidige lijstje te zien ben je wel een fan van de traditionele platformers. Dan kan ik je zowat elke disney titel aanraden (Aladdin, Lion King, Mickey,…), evenals de Earthworm Jim serie en inderdaad DKC3. Allemaal topgames imo 8)
Daar kan je Blues brothers, Lost Vikings, Sparkster en Plok ook nog aan toevoegen. :)

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 16:33
BoomSlang schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Daar kan je Blues brothers, Lost Vikings, Sparkster en Plok ook nog aan toevoegen. :)
En Run Saber, ardy lightfoot, sky blazer, hook, The great circus mystery, Mr nutz en DoReMi fantasy ook 😊

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:27:
[...]

En Run Saber, ardy lightfoot, sky blazer, hook, The great circus mystery, Mr nutz en DoReMi fantasy ook 😊
Oh en de Tiny Toons spellen zijn ook altijd wel goed. :Y

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
davince72 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:27:
[...]

F-zero, Starwing, Mario Kart en Unirally mogen ook niet ontbreken natuurlijk :P

Zoveel goede games op de snes… beste console ooit _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 02-06 13:09
Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:53:
[...]
Invoerkosten zijn altijd een gok. Soms krijg je het wel, soms krijg je het niet.
Bepaalde vervoerders als DHL rekenen het al vooraf met je af, betaal je dat niet dan krijg je evt nog een kans aan de deur. Bestel met regelmaat in de US en dan krijg ik enkele dagen voor het in NL is al een link om de inklaring te betalen. Met de wat kleinere vervoerders heb je idd kans om er nog doorheen te schieten maar is de kans ook groter dat je pakket "lost" raakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
rikoos schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:14:
[...]

Bepaalde vervoerders als DHL rekenen het al vooraf met je af, betaal je dat niet dan krijg je evt nog een kans aan de deur. Bestel met regelmaat in de US en dan krijg ik enkele dagen voor het in NL is al een link om de inklaring te betalen. Met de wat kleinere vervoerders heb je idd kans om er nog doorheen te schieten maar is de kans ook groter dat je pakket "lost" raakt.
Ik denk dat ik dan gewoon heel vaak geluk heb gehad. Het was voor mij weer het eerst sinds jaren dat ik via DHL een betaal verzoek kreeg.
Die keer er voor was echt heel wat jaren terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Wie kent de Phantasy Star Online games nog op de GameCube, een van de eerste games die online te spelen waren op de Gamecube en van SEGA ook nog eens kwamen.

Acties:
  • +5Henk 'm!

Heb de game gelukkig toch binnen gekregen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
Linksquest schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:55:
[Afbeelding]

Heb de game gelukkig toch binnen gekregen :D
Wat zei ik je? ;)

[Voor 8% gewijzigd door davince72 op 23-05-2023 20:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:48:
[...]

[Afbeelding]
@Linksquest
De Nintendo Switch OLED dock werkt in ieder geval niet met de Odin Lite.
Heb nog een 3rd party USB dock, morgen maar is proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Jij hebt geluk gebracht :D Maar alle gekheid aan de kant, ben erg blij dat hij binnen gekomen is, vooral als het vaker bij PostNL fout gaat.

Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:38:
[...]

@Linksquest
Hou me op de hoogte als je wilt, mag ook via PM of we maken even een apart topic aan over dat product. Sta er in ieder geval voor open, vooral als Dock mode en een aparte draadloze controller zou werken, dan hoef ik geen Android console te zoeken :D

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:34
C_V_S schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:39:
Iemand nog een lijstje voor mus have SNES games? Aangezien ik er nu eindelijk (weer) één heb moet ik wel een leuk lijstje met games er bij :) Mario World, All Stars en DK1 en 2 heb ik al :)
Goof Troop, leuke co-op maar ook alleen erg leuk.

Samen met mijn vriendin speel ik ook vaak Tetris/Dr. Mario en Tetris Attack. Al moet dat natuurlijk wel in je straatje passen.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tux3.14
Linksquest schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Hou me op de hoogte als je wilt, mag ook via PM of we maken even een apart topic aan over dat product. Sta er in ieder geval voor open, vooral als Dock mode en een aparte draadloze controller zou werken, dan hoef ik geen Android console te zoeken :D
Mister en andere FPGA/Emulatie producten/projecten voor retro consoles en handhelds komen hier wel vaker voorbij. Er is wel een dedicated topic, maar daar word praktisch nooit in gepost en komt het alsnog hier terecht :)

Maar zal je op de hoogte houden, en de rest hier ook ;)

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier nog meer mensen met een OSSC ?

Ik heb hem gisteren dus aangesloten met de retro RGB cabel van mijn SNES en dan via mijn Denon Reciever met HDMI richting de TV

Geluid via de tulip ook in de versteker.

Eerst geen beeld wat bleek moest nog even HDMI kanaal toevoegen in de Denon

Goed daarna alles aan krijgt je zwart / grijs beeld van de OSSC wat normaal is en wat ik ook krijg als ik hem direct aansluit op de tv enkel dan moet die daarna door gaan richting de SNES maar het beeld blijft dan zwart

Direct aansluiten werkt het wel.

Iemand een idee? Zat zelf te denken aan de output resolutie die niet gesnapt wordt door de Denon

Moet alle instellingen van de OSSC ook nog even bekijken en volgens mij heb ik de laatste firmware er ook nog niet op maar goed misschien dat iemand hier direct de ervaringen heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19
C_V_S schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:41:

Ik heb hem gisteren dus aangesloten met de retro RGB cabel van mijn SNES en dan via mijn Denon Reciever met HDMI richting de TV

Goed daarna alles aan krijgt je zwart / grijs beeld van de OSSC wat normaal is en wat ik ook krijg als ik hem direct aansluit op de tv enkel dan moet die daarna door gaan richting de SNES maar het beeld blijft dan zwart

Iemand een idee? Zat zelf te denken aan de output resolutie die niet gesnapt wordt door de Denon

Moet alle instellingen van de OSSC ook nog even bekijken en volgens mij heb ik de laatste firmware er ook nog niet op maar goed misschien dat iemand hier direct de ervaringen heeft.
Grote kans dat de output van de OSSC niet gelezen kan worden door je versterker.
Jammer genoeg hebben meer en meer versterkers geen eenvoudige switch zitten en wordt het beeld bewerkt.

• C_V_S
  • Niet online
Oke dus dan kan ik hem direct in de tv pluggen en geluid nog wel via de versterker laten lopen via de tulips neem ik aan?

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19
C_V_S schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:49:
Oke dus dan kan ik hem direct in de tv pluggen en geluid nog wel via de versterker laten lopen via de tulips neem ik aan?
Natuurlijk, zo had ik hem vroeger (heb nu een RT5) toch aangesloten

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Sinds afgelopen weekend een nieuwe TV in huis, helaas alleen nog maar met HDMI. Ik zie door de bomen het kabelbos niet helemaal meer voor mn SNES.

Ik overweeg om de RGC RGB Scart kabel i.c.m. een (door hunzelf) aangeraden SCART > HDMI coverter te halen.

Maar ik kom er niet helemaal uit wat nu het verschil is tussen csync en sync on luma, of liever gezegd; hoe relevant eventuele verschillen voor mij zullen zijn.

Daarnaast kan ik uberhaupt niet voor een sync optie kiezen daar, daar nog even navraag over doen. :')

Of toch maar lekker simpel een RAD2X pakken?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheIbex

Mijn Snes Classic Mini werkt ook niet op de frontinput van mijn Marantz NR1506. Die moet direct in de TV. Het zou mij niets verbazen als het signaal uit je OSSC en dus het poppensnessie iets is dat de Denon niet kan processen.

Ik zie het als gebrek van de receiver (Denon en Marantz is zelfde concern).

Die Classic Mini Snes werkt verder op elke TV/Monitor waar ik hem op gebruikt heb.

Bij mij gaat geluid terug naar de Marantz via ARC, werkt ook prima, alleen ziet er even minder strak uit.

[Voor 5% gewijzigd door TheIbex op 24-05-2023 14:31]

Interpolis, glashelder!

• C_V_S
  • Niet online
Zo'n vermoeden had ik al.

Dus kabel direct in de tv das niet zo'n probleem.

En jij zeg geluid kan via de andere HDMI kabel die naar de reciever loopt weer terug?

Dus HDMI1 van OSSC naar TV en dan HDMI2 (daar zit die nu in vraag me niet waarom) naar reciever en dan via ARC krijg ik geluid?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheIbex
Bij mij zit de Marantz ook op HDMI 2 in de TV, juist i.v.m. ARC ondersteuning.

Dus TV op HDMI1. Marantz/Denon op TV Audio (kan wat instelwerk in Denon menu van toepassing zijn) en dan werkt het. Er vanuitgaande dat de OSSC ook audio input heeft.

Interpolis, glashelder!

• BoomSlang
  • Niet online
TheIbex schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:06:
Bij mij zit de Marantz ook op HDMI 2 in de TV, juist i.v.m. ARC ondersteuning.

Dus TV op HDMI1. Marantz/Denon op TV Audio (kan wat instelwerk in Denon menu van toepassing zijn) en dan werkt het. Er vanuitgaande dat de OSSC ook audio input heeft.
Ja, die zitten erop. Bij de scart ingang in de stekker, component ingang via 2 tulp stekkertjes, en bij de vga input zit een 3,5mm jack.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mijn OSSC werkt ook prima, zit in HDMI1 van mijn Sony XF9005 en mijn Denon op de HDMI3 (ARC) poort. Geluid komt dan gewoon via de Denon als ik TV Audio selecteer.

• TheIbex
Mooi, dat wist ik niet. Omdat in het eerste bericht van @C_V_S stond dat er met tulpkabels aangesloten was.

In dat geval kan alles na de OSSC met HDMI verwerkt worden!

Interpolis, glashelder!

• C_V_S
  • Niet online
Top bedankt voor de input!

Andere retro vraag. Als ik mij niet vergis zag ik op de beurs in Tilburg van die "standaards" waar je SNES spellen in kon zetten als een soort display. Meen 3D geprint.

Iemand een idee waar die te krijgen zijn of andere leuke steunen / opberg boxen voor SNES spellen?

Zie soms dat oude Mario koffertje weleens staan voor NES of SNES spellen maar die is de hoofdprijs dan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik heb dat mario koffertje vroeger gehad. Alleen toen gebruikte ik hem dagelijks voor naar school met als gevolg dat die op gegeven moment versleten was en rijp voor de vuilnis :X Achteraf gezien had ik hem niet weg moeten doen. Maar gelukkig heb ik wel leuke herenigen er aan.

Acties:
  • +26Henk 'm!
  • Pinned

• davince72
C_V_S schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:22:

Andere retro vraag. Als ik mij niet vergis zag ik op de beurs in Tilburg van die "standaards" waar je SNES spellen in kon zetten als een soort display. Meen 3D geprint.

Iemand een idee waar die te krijgen zijn of andere leuke steunen / opberg boxen voor SNES spellen?

Zie soms dat oude Mario koffertje weleens staan voor NES of SNES spellen maar die is de hoofdprijs dan :)
Ik heb maar een mager salaris en vind het leuk om te knutselen(1 ding is waar hiervan)
Met beetje karton maak je ze zelf, Heb er afgelopen weekend nog 2 bijgemaakt.

En met een frontje ervoor om het af te maken:

Kleine instructie misschien:
- met ruitjes papier maak ik een trapje met ruimtes van 2cm diep 2cm hoog, dat plak ik op karton en snij het uit. Je hebt dan als goed is direct de 2 helften voor 1 standaard.
- dan reep karton van bijv. 5cm uitsnijden die dient om beide helften aan elkaar te plakken (ps: ik gebruik crea patch van de action (soort houtlijm/vernis)
- dan 2 stukken karton op elkaar plakken om zo hoogte van circa 8mm te maken en dunne reepjes snijden en vervolgens stukjes van bijv 5cm ervan snijden. Let op dat 2 vd stukjes tezamen met tussenruimte printplaat moet passen in de cartridge! Voor SNES is dat 10mm. Voor tussenruimte gebruikte ik een liniaal, maar dun stukje karton ter dikte van print werkt natuurlijk ook. Wellicht kun je ook iets heel anders gebruiken en/of een slimmere manier bedenken als houdertje.
- en dan van dun maar stevig karton traptreden snijden en plakken maar :)
- vervolgens met diezelfde crea patch en een kwastje de boel bestrijken voor extra stevigheid. Zeker belangrijk voor de stukjes die cartridge vasthouden.
- oh en als laatste een bodem plaatje maken (oa voor de eerste trede)
Voldaan gevoel gegarandeerd 8)

TIP: als je alles beetje klaar hebt en klaar bent op de traptreden te plakken? Zorgt dan dat je voldoende cartridges bij de hand hebt om op de treden te plaatsen. Doe dan lijm op de rand van standaard waar trede moet komen (houd beetje afstand aan voorkant zodat lijm niet aan andere cartridge kan gaan zitten) en plaats de trede één voor één met een cartridge op de standaard. Op deze manier zit er nog wat speling en kun je het nog wat bijstellen. Laat het dan drogen. Je kunt altijd daarna (cartridges er weer af) nog een extra lijm/vernis laag aanbrengen (zo vaak als je wilt en dan is het echt stevig). Dat crea patch spul van Action is echt handig en ook eenvoudig te verwijderen als het bijvoorbeeld toch beetje op je cartridge komt. Vochtig doekje en klaar.

TIP 2: Mogelijk kun je het model vereenvoudigen door bijvoorbeeld alleen de eerste 2 treden en laatste 2 treden te voorzien van zo'n houdertje....de rest blijft er dan wel tussen staan en kan niet omvallen gok ik.

TIP3: je kunt de treden ook massaal maken door in 1 keer een hele brede te maken/lijmen (bijv 50 cm of langer)....en vervolgens stukjes van 7cm oid te snijden. Dat gaat makkelijker dan trede voor trede.

[Voor 42% gewijzigd door davince72 op 29-05-2023 10:18. Reden: instructie erbij]

davince72 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb maar een mager salaris en vind het leuk om te knutselen(1 ding is waar hiervan)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel erg cool, Tweaker op een andere manier :D Heeft dit niet de neiging om naar achter te kantelen?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• davince72
Seroczynski schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 09:08:
[...]

Heel erg cool, Tweaker op een andere manier :D Heeft dit niet de neiging om naar achter te kantelen?
Absoluut niet. Ik kan het geheel zelfs oppakken en beetje schudden. De truc zit in die treden die de printplaat klemmen, dus elke cartridge blijft staan. (weet niet of ik het goed uitleg, maar dat is het idee)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mr-ten
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-05 12:25
C_V_S schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:22:

Kijk eens op Etsy.com
Bijvoorbeeld: https://www.etsy.com/nl/s...idge+stand&ref=search_bar
of https://www.etsy.com/nl/s...dge+holder&ref=search_bar

Acties:
  • +4Henk 'm!
Voor de 3d printers onder ons, deze dude heeft ook snes/s famicom houders gemaakt, hier (en veel ander leuk sup) te vinden
https://www.printables.com/@RetroGameRevival/models
hij is een Guerrilla Games medwerker btw! :)F

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:37
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- met ruitjes papier maak ik een trapje met ruimtes van 2cm diep 2cm hoog, dat plak ik op karton en snij het uit
- dan reep karton van bijv. 5cm uitsnijden die dient om beide helften aan elkaar te plakken (ps: ik gebruik crea patch van de action (soort houtlijm/vernis)
- dan 2 stuken karton op elkaar plakken en dunne reepjes snijden en vervolgens stukjes van bijv 5cm ervan snijden. Let op dat 2 vd stukjes tezamen met tussenruimte printplaat moet passen in de cartridge!
- vervolgens met diezelfde crea patch en een kwastje de boel bestrijken voor extra stevigheid
Dat is een geweldige manier van recyclen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
C_V_S schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Hier zitten wel pareltjes tussen!
Denk eraan dat je feitelijk betaald voor het frontje, want de rest zie je feitelijk niet. Althans dat is mijn redenatie.
en 18 euro keer 4 + verzenden is 84 euro wat je uitgeeft :/
Ik ga er bijna aan denken om een mooi snes frontplaatje te printen....op karton te plakken en te bevestigen aan mijn standaards, want daar zie ik het verschil zitten :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- met ruitjes papier maak ik een trapje met ruimtes van 2cm diep 2cm hoog, dat plak ik op karton en snij het uit
- dan 2 stuken karton op elkaar plakken en dunne reepjes snijden en vervolgens stukjes van bijv 5cm ervan snijden. Let op dat 2 vd stukjes tezamen met tussenruimte printplaat moet passen in de cartridge!
- vervolgens met diezelfde crea patch en een kwastje de boel bestrijken voor extra stevigheid
Dit soort dingen vind ik dus echt machtig mooi, en laten we eerlijk zijn; het ziet er ook nog eens tiptop uit met die games erop! _/-\o_

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@davince72 Als je meer informatie kan delen over je DIY SNES cartridge stands zou ik dat wel waarderen. Volgens mij moeten de afmetingen wel vrij strak zijn, in ieder geval voor de cartridge slots.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:56:
@davince72 Als je meer informatie kan delen over je DIY SNES cartridge stands zou ik dat wel waarderen. Volgens mij moeten de afmetingen wel vrij strak zijn, in ieder geval voor de cartridge slots.
Ik had al wat instructies aan originele post toegevoegd. Is dat voldoende?
Denk dat diepte van traptrede belangrijkste is (minimaal 2 cm) Althans dat is de diepte van een snes cartridge.
De hoogte (in mijn geval ook 2cm) bepaald hoeveel je van label gaat zien, maar ook hoe minder cartridges er gaan passen als het tussen twee planken moet staan.
Ik heb gemerkt dat het niet allemaal heel nauw komt, behalve de printplaat houder....die moet in het midden van traptrede geplaatst worden en tezamen met tussenruimte niet dieper dan binnenzijde cartridge(= 1 cm) anders past je cartridge er niet over. Ik gebruikte een liniaal als afstandshoudertje.
Voor de rest is het niet zo lastig (uiteraard gaat er wat tijd in zitten, maar dat is ook de fun een beetje)
En het hoeft er niet fantastisch uit te zien, want de bedoeling is dat die vol met spellen komt.....die je kunt kopen omdat je net geld hebt bespaard :+

[Voor 3% gewijzigd door davince72 op 25-05-2023 12:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Denk eraan dat je feitelijk betaald voor het frontje, want de rest zie je feitelijk niet. Althans dat is mijn redenatie.
en 18 euro keer 4 + verzenden is 84 euro wat je uitgeeft :/
Ik ga er bijna aan denken om een mooi snes frontplaatje te printen....op karton te plakken en te bevestigen aan mijn standaards, want daar zie ik het verschil zitten :)
Ach hobby kost geld! Hoeft ook allemaal niet direct allemaal net als al die games dan heb ik in ieder geval voor kerst, verjaardag en Vaderdag ideeën voor cadeaus i.p.v. douchegel, bierpakketten en scheerschuim :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
C_V_S schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Ach hobby kost geld! Hoeft ook allemaal niet direct allemaal net als al die games dan heb ik in ieder geval voor kerst, verjaardag en Vaderdag ideeën voor cadeaus i.p.v. douchegel, bierpakketten en scheerschuim :P
Los van geld vind ik het persoonlijk ook mooi om te recyclen zoals @Eymas al opmerkte. Karton is ook nog eens wat beter afbreekbaar. Past ook bij het retro verzamelen...we verzamelen spullen die reeds jaren terug geproduceerd zijn en in die zin consumeren we weinig voor onze hobby. Maar dat mag iedereen zelf bepalen :)

En deze vind ik zelf wel mooi, maar zijn 38 euro en er passen ook 8 games in en het is plastic. (maar het frontje ga ik pikken en ook op mijn stands maken ;) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spartaan1986
Voor als je nog een n64 met slechte stick heb,
https://shop.8bitdo.com/p...r-original-n64-controller

En er een Bluetooth controller van wilt maken.

[Voor 16% gewijzigd door spartaan1986 op 25-05-2023 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
spartaan1986 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:24:
Voor als je nog een n64 met slechte stick heb,
https://shop.8bitdo.com/p...r-original-n64-controller

En er een Bluetooth controller van wilt maken.
Geef mij maar de tribute controllers van Retrobit. :)

• spartaan1986
BoomSlang schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Geef mij maar de tribute controllers van Retrobit. :)
Oh die heb ik ook, bevalt goed.
Maar ik heb hier van dus de analoge stick besteld, eens kijken of ie ook als vervanging voor bedrade 64 controller gebruikt kan worden. gezien ze die los verkopen denk ik van wel.
iig 1 van de 4 controllers doet de stick het vast slecht van, dus proberen waard. :+

Acties:
  • +18Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36
Nou, het moest er toch maar eens van komen. Ik heb weer een CRT gekocht. De Beovision MX7000. Stond voor een paar tientjes op Marktplaats. Aanzienlijk groter dan verwacht (vindt vooral mijn vriendin) maar ik denk dat ik er mee weg kom ;). Ik merk nu wel dat ik de goedkope PS2 scartkabel voor een instabiel scherm zorgt. Daar valt nog wat te winnen. Weet iemand waar ik een goede scart voor PS2 kan halen?

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• spartaan1986
ik heb trouwens nog 2 vraagjes, 1 is er een manier om een moderne pc op een consumenten crt aan te sluiten.
En 2 is er een manier om een dreamcast controller op de pc aan te sluiten?

• spartaan1986
TheBuddha schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:30:
Nou, het moest er toch maar eens van komen. Ik heb weer een CRT gekocht. De Beovision MX7000. Stond voor een paar tientjes op Marktplaats. Aanzienlijk groter dan verwacht (vindt vooral mijn vriendin) maar ik denk dat ik er mee weg kom ;). Ik merk nu wel dat ik de goedkope PS2 scartkabel voor een instabiel scherm zorgt. Daar valt nog wat te winnen. Weet iemand waar ik een goede scart voor PS2 kan halen?

[Afbeelding]
ik heb van deze de ps1 versie, maar die werkt gewoon met de ps2.
https://www.retrogamingca...t-cable-lead-sync-on-luma

komt welk uit de uk dus dat kan inklaringskosten betekenen.,
Ik heb ook een snes scart van een ebay verkoper, maar ik weet niet of die ook ps2 doet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
spartaan1986 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:32:
ik heb trouwens nog 2 vraagjes, 1 is er een manier om een moderne pc op een consumenten crt aan te sluiten.
Voor vraag 1 moet je gaan downscalen vermoedelijk. GBS control kan dit goed, maar de vraag is wat je wil doen en of het dus verstandig is. CRT is PAL 576i of 288p ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 15:14
Dag Mensen,
Ik ben sinds kort op de hoogte van de Everdrive systemen voor de N64, hoewel ik graag fysieke games koop, is het voor bepaalde games best interessant om in een everdrive te investeren.
Nu zie ik de knock offs en de "officiele" everdrive maar ik lees verschillende verhalen.

Zo zouden de cheap knock offs alles doen wat de normale everdrive doet, maar voor sterk gereduceerd tarief en wel even de reset knop indrukken als je klaar bent om te saven. Nu las ik echter ook dat de goedkopere kaarten wellicht je systeem om zeep kunnen helpen omdat ze de spanning/voltage niet goed verdelen, waar een everdrive gewoon zoals een officiele cartridge dit wel kan.

Hoe kijken jullie als tweakers naar deze bevindingen?

Het enige systeem wat ik bezit is een N64 Pikachu edition, dus ik zie die liever niet kapot gaan door zoiets.

Acties:
  • 0Henk 'm!
mxmemx schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:16:
Dag Mensen,
Ik ben sinds kort op de hoogte van de Everdrive systemen voor de N64, hoewel ik graag fysieke games koop, is het voor bepaalde games best interessant om in een everdrive te investeren.
Nu zie ik de knock offs en de "officiele" everdrive maar ik lees verschillende verhalen.

Zo zouden de cheap knock offs alles doen wat de normale everdrive doet, maar voor sterk gereduceerd tarief en wel even de reset knop indrukken als je klaar bent om te saven. Nu las ik echter ook dat de goedkopere kaarten wellicht je systeem om zeep kunnen helpen omdat ze de spanning/voltage niet goed verdelen, waar een everdrive gewoon zoals een officiele cartridge dit wel kan.

Hoe kijken jullie als tweakers naar deze bevindingen?

Het enige systeem wat ik bezit is een N64 Pikachu edition, dus ik zie die liever niet kapot gaan door zoiets.
Welkom mxmemx! :) Ikzelf ben ook groot fan van de Everdrive series en heb de meeste ook daadwerkelijk in bezit. Die van mij zijn allemaal origineel, en dat is dan ook meteen wat ik je aanraden zal. Ik denk niet dat je echt veel problemen ondervinden zal met Chinese klonen, behalve dat de compatibiliteit wat minder is. De onderzoeken naar voltages heb ik ook gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het wel aandurven om dergelijke carts te gebruiken op mijn hardware.

Dat gezegd hebben, Krikzz biedt ook de goedkopere EverDrive 64 X5 aan, waar je ongeveer 120 euro incl. verzendkosten voor kwijt bent (daar kunnen nog wel importkosten bovenop komen, ik moest de laatste keer 12 euro betalen). Ik zou je aanraden om voor deze optie te gaan i.p.v. Chinese kloon carts, omdat de compatibiliteit en support hierbij (waarschijnlijk) velen malen hoger liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 15:14
Seroczynski schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:26:
[...]

Welkom mxmemx! :) Ikzelf ben ook groot fan van de Everdrive series en heb de meeste ook daadwerkelijk in bezit. Die van mij zijn allemaal origineel, en dat is dan ook meteen wat ik je aanraden zal. Ik denk niet dat je echt veel problemen ondervinden zal met Chinese klonen, behalve dat de compatibiliteit wat minder is. De onderzoeken naar voltages heb ik ook gezien, maar eerlijk gezegd zou ik het wel aandurven om dergelijke carts te gebruiken op mijn hardware.

Dat gezegd hebben, Krikzz biedt ook de goedkopere EverDrive 64 X5 aan, waar je ongeveer 120 euro incl. verzendkosten voor kwijt bent (daar kunnen nog wel importkosten bovenop komen, ik moest de laatste keer 12 euro betalen). Ik zou je aanraden om voor deze optie te gaan i.p.v. Chinese kloon carts, omdat de compatibiliteit en support hierbij (waarschijnlijk) velen malen hoger liggen.
Bedankt voor de aanbeveling!
Ik meende dat de X5 alleen geen interne klok en auto save had toch? Is er verder nog mechanisch/software matig een kwaliteits verschil met de x7? of zijn ze van gelijkwaardige materialen gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!
mxmemx schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Ik meende dat de X5 alleen geen interne klok en auto save had toch? Is er verder nog mechanisch/software matig een kwaliteits verschil met de x7? of zijn ze van gelijkwaardige materialen gemaakt?
De hardware zelf is kwalitatief van hetzelfde niveau, het verschil zit hem enkel in de feature. Deze afbeelding heb ik van de productpagina gehaald:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:38:
[...]

@Linksquest
@Linksquest
Helaas kan ik mijn andere 3rd party dock nergens meer vinden.
De Odin Lite heeft trouwens ook HDMI aansluiting, dus dan kan je 'm rechtstreeks aansluiten op je TV. Via USB-C kun je hem dan nog steeds wel opladen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Weet niet wie allemaal macho nacho productions of yt kijkt, maar ik vond deze mod echt geweldig

Volledig functionele gamecube, maar dan met een footprint van een gameboy cartridge!
Geen Emulatie of FPGA maar og hardware!

YouTube: Making The World’s Smallest Gamecube Because Nintendidn’t

spoiler:
Ok het is eigenlijk stiekum een wii, maar toch :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:32:
[...]

De hardware zelf is kwalitatief van hetzelfde niveau, het verschil zit hem enkel in de feature. Deze afbeelding heb ik van de productpagina gehaald:

[Afbeelding]
En to add, iedereen moet uiteraard doen wat ze willen, en dit is met name ook iets waar de portemonnee een grote rol speelt, maar probeer waar het kan de og modders te supporten. Krikzz is echt een GEM imho die het dubbel en dwars waard is!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:52:
[...]

@Linksquest
Helaas kan ik mijn andere 3rd party dock nergens meer vinden.
De Odin Lite heeft trouwens ook HDMI aansluiting, dus dan kan je 'm rechtstreeks aansluiten op je TV. Via USB-C kun je hem dan nog steeds wel opladen.
A oke man, en aparte draadloze controller kan ook gewoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
mxmemx schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:28:
[...]

Met de X7 heb je ook de USB poort. Daarmee kan je onder andere saves importen en exporten van gameboy games rechtstreeks tussen PC en N64 via Transfer Pak. En ook de ROM ervan dumpen.

Ik kan de X7 aanraden, de X5 is ook niet bepaald goedkoop en je koopt het ook maar 1x. Maar uiteindelijk, kies wat beter bij jou portemonnee past.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36
Koopje via Vinted. Staat teveel goed spul op voor minder geld dan Marktplaats.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Linksquest schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:52:
[...]

A oke man, en aparte draadloze controller kan ook gewoon?
Zeker! Ik heb de Series S/X controller verbonden. De Odin Lite heeft gewoon Bluetooth.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tux3.14
Sagat schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:19:
Weet niet wie allemaal macho nacho productions of yt kijkt, maar ik vond deze mod echt geweldig

Volledig functionele gamecube, maar dan met een footprint van een gameboy cartridge!
Geen Emulatie of FPGA maar og hardware!

YouTube: Making The World’s Smallest Gamecube Because Nintendidn’t

spoiler:
Ok het is eigenlijk stiekum een wii, maar toch :*)
Ik volg zijn kanaal ook, al kijk ik niet al zijn filmpjes. Deze had ik vanochtend ook gezien, echt super bizar en mooi.
Ik vraag me alleen of hoe lang dat goed gaat met de temperatuur van de CPU en GPU. Het lijkt wel alsof er geen heatsink op zit maar enkel met een fan de boel op temperatuur word gehouden.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:03
Eerder vanavond even Crash Bandicoot 3 verder gespeeld. Ik ben verder gekomen dan ik ooit ben geweest in deze game, zonder cheats.

99%, ik mis nog 1 edelsteen :'( Die moet gewonnen worden door als 1e te finishen in het level Area 51 en dat lukt me bij lange na niet. Het is een race-level en waar de eerdere vergelijkbare levels goed te doen waren, vereist deze dat je eigenlijk nagenoeg geen fouten maakt èn is het in het donker (beperkt zicht).

Het schijnt dat er een ander eindfilmpje wordt getoond als je met 100% nog een keer het final boss level wint.

Edit: Ik weet niet of voor het eindfilmpje de specifieke Area 51 edelsteen gehaald moet worden of dat een andere ook goed is. Er schijnen namelijk 2 verborgen levels te zijn met elk een edelsteen en een relikwie. De game zou zelfs tot 105% uit te spelen zijn met deze spullen + een extra kristal die je krijgt als je alle time trail relikwieën upgrade naar goud.

[Voor 22% gewijzigd door Josefien op 27-05-2023 02:56]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19

Die Arcade1UP Turtles in Time arcade machine waar ik het over had.. gefixed :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
spartaan1986 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:32:
Hoe modern is de PC, zit er nog analoge VGA op? Dat is in principe een analoog RGB signaal wat ook op een SCART connector zit. Een TV heeft echter ook allerlei synchronisatie signalen nodig, die zijn bij VGA anders. Ik dacht dat een TV die normaal uit het compositie signaal haalt terwijl die bij VGA op losse pinnen staat. En je moet de timing van je VGA laag genoeg kunnen zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ricepuppet schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:20:
[YouTube: Can i fix this Arcade1UP Turtles in Time Arcade Cabinet?]

Die Arcade1UP Turtles in Time arcade machine waar ik het over had.. gefixed :)
Kleine opmerking, de standaard WD40 is eigenlijk geen smeermiddel. En hoewel het smerende eigenschappen heeft is het te dun en zal het dus te snel zijn uitgewerkt. Ook lost het de smeermiddelen juist op. Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn ketting schoon te maken van mijn MTB. Een goeie siliconen of teflon spray is beter
Verder mooi gedaan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:19
cold_as_ijs schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:07:
[...]

Kleine opmerking, de standaard WD40 is eigenlijk geen smeermiddel. En hoewel het smerende eigenschappen heeft is het te dun en zal het dus te snel zijn uitgewerkt. Ook lost het de smeermiddelen juist op. Ik gebruik het bijvoorbeeld om mijn ketting schoon te maken van mijn MTB. Een goeie siliconen of teflon spray is beter
Verder mooi gedaan!
Helemaal gelijk!

Het is alleen het enige wat ik bij de hand had op dat moment. Of ik had m'n motorketting spray gebruiken, maar dan had het helemaal smerig geweest :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +13Henk 'm!

• GewoonWouter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-05 14:43
Aloha,

Een tijdje geleden heb ik mijn oude PS2 console terug uit te doos gehaald en de retrogames zijn helemaal terug in huis.
Vandaag mijn twee jongens (6 en 9 jaar oud) eens laten kennis maken met echte goeie retro games. Ridge Racer en Tekken 3 vielen erg in de smaak.

En van de goeie ouwe Metal Gear Solid heb ik de intro even getoond.
K heb wel gemerkt dat de DVD tray niet vlot meer open en dicht gaat dus binnenkort de PS2 maar eens openmaken en reinigen en de tray smeren (al vind ik dat ergens wel een scary idee :P ).

In het doosje van Ridge Racer heb ik trouwens nog de factuur teruggevonden van de aankoop van de PSX destijds.

Mijn jongere broer heeft die indertijd aangeschaft met het bijeengespaarde geld dat ie voor zijn plechtige communie gekregen had. Op een woensdagnamiddag (21/05/97!) met de padre naar de Makro getufd en voor de prijs van 6.745 Belgische Franken (ongeveer een 167€) PSX met Ridge Racer platinum aangeschaft.
Ik had voordien al een Sega Mega Drive II, maar met de PlayStation is het pas echt allemaal begonnen.

De PS2 en PSX games op de moderne tv zagen er minder goed uit dan vroeger (vooral tekst zag er zeer wazig uit), dus misschien haal ik het nog wel in mijn hoofd om een kleine CRT in huis te halen.

Mijn PS3 60GB model staat overigens al jaren werkloos in de kast, maar ik kan er geen afscheid van nemen. Een acht jaar geleden ongeveer was mijn dochter (die toen een 4 jaartjes oud was) naar Monsters Inc aan het kijken toen ze ineens riep: "Oei, papa!". De YLOD was ingetreden.

Ik heb toen een reball laten doen ergens in het verre NL, maar de PS3 heeft nooit meer gefunctioneerd.
Net heb ik wat fora en filmpjes gevonden waar het probleem tegenwoordig beter gekend is.

Nu ben ik eens benieuwd, zijn er hier mensen die toevallig in hun fat PS3 ergens in de Benelux hun 90Nm GPU hebben laten vervangen door de 40Nm versie?
Tux3.14 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Zeker! Ik heb de Series S/X controller verbonden. De Odin Lite heeft gewoon Bluetooth.
Goed om te weten, ga hem eens op mijn lijstje zetten.

TheBuddha schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:13:

[Afbeelding]
Moet ik ook maar eens op kijken, verkoop zelf momenteel alleen op marktplaats en soms hier op Tweakes.net

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartaan1986
ErnstvV schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Hoe modern is de PC, zit er nog analoge VGA op? Dat is in principe een analoog RGB signaal wat ook op een SCART connector zit. Een TV heeft echter ook allerlei synchronisatie signalen nodig, die zijn bij VGA anders. Ik dacht dat een TV die normaal uit het compositie signaal haalt terwijl die bij VGA op losse pinnen staat. En je moet de timing van je VGA laag genoeg kunnen zetten.
Mijn hoofdpc is alleen dp en HDMI. Maar ik heb nog wel onderdelen liggen om een iets meer retro aan te leggen. Oa een gtx970 en 8800gt. Die hebben op zijn minst nog dvi, vga zal ik eens moeten kijken.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
Met dank aan @TheBuddha heb ik volgende aan de collectie kunnen toevoegen (cib):

Weer een Outrun minder op het verlanglijstje :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
spartaan1986 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:58:
[...]

Mijn hoofdpc is alleen dp en HDMI. Maar ik heb nog wel onderdelen liggen om een iets meer retro aan te leggen. Oa een gtx970 en 8800gt. Die hebben op zijn minst nog dvi, vga zal ik eens moeten kijken.
Soms zit op de DVI connector ook nog gewoon analoog VGA, dat kan je zien aan de connector zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Krueger F schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:24:
Met dank aan @TheBuddha heb ik volgende aan de collectie kunnen toevoegen (cib):

[Afbeelding]

Weer een Outrun minder op het verlanglijstje :)
Ik had ook het idee, maar sommige zoals Outrunners. Hoeft voor mijn niet erbij, het is een best brakke conversie. En op zo af en toe een spelletje die zo slecht is, dat het eigenlijk weer te leuk is. Probeer ik iets meer de focus te leggen op spellen die we ook echt gaan spelen.

Overigens de Japanse Saturn versie is wel beter dan de pal versie. O.a. meer soundtracks en een betere framerate. Ze komen alleen los per spel. Volgens mijn hebben alleen de Ages op de PS2 in Japan complicaties erop staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
davince72 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:15:
[...]

Nee de rgb mod voor n64 heb ik niet, had je daar niet speciaal (fra) model voor nodig en een (dure) chip? Ieder geval niet iets dat je met paar draadjes kan regelen dacht ik.
Castlevania heb ik nu dubbel; ruilen?😁 of zoek je de CIB versie?
Voor N64 ga ik altijd voor CIB :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vraagje, hoeveel lag voegt hdmi2vga conversie toe? Ben aan het overwegen om een crt monitor aan te schaffen, maar die accepteert minimaal 480p. Dus mijn gedachte is om de retrotink 5x als upscaler te gebruiken om 240p of 480i naar de juiste resolutie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Josefien
Nooit gemeten, maar ik heb een goedkope HDMI=>VGA adapter voor gebruik met een PC op een LCD monitor met alleen VGA en merk niks van lag. Als het echt merkbaar was zou het aan de muiscursor te merken moeten zijn, lijkt mij.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Josefien
Josefien schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 02:12:
Eerder vanavond even Crash Bandicoot 3 verder gespeeld. Ik ben verder gekomen dan ik ooit ben geweest in deze game, zonder cheats.

99%, ik mis nog 1 edelsteen :'( Die moet gewonnen worden door als 1e te finishen in het level Area 51 en dat lukt me bij lange na niet. Het is een race-level en waar de eerdere vergelijkbare levels goed te doen waren, vereist deze dat je eigenlijk nagenoeg geen fouten maakt èn is het in het donker (beperkt zicht).

Het schijnt dat er een ander eindfilmpje wordt getoond als je met 100% nog een keer het final boss level wint.

[Afbeelding]

Edit: Ik weet niet of voor het eindfilmpje de specifieke Area 51 edelsteen gehaald moet worden of dat een andere ook goed is. Er schijnen namelijk 2 verborgen levels te zijn met elk een edelsteen en een relikwie. De game zou zelfs tot 105% uit te spelen zijn met deze spullen + een extra kristal die je krijgt als je alle time trail relikwieën upgrade naar goud.
Vanavond nog eventjes gespeeld en ik heb 'm eindelijk op 100% :D Ookde final boss moest nog een keer verslagen worden om de "echte" aftiteling te zien. De cutscenes zijn anders dan die bij de aftiteling na het 25e level.

Ik heb daarna nog de 2 verborgen levels geprobeerd. Eggipus Rex was makkelijk, ook de time trial, omdat ik de NTSC-U versie heb (is de zilveren kopie die mijn pa vroeger uit Hong Kong meenam, heb ik 'm toch uitgespeeld na ruim 20 jaar :D ) die veel soepelere tijden hanteert :D Hot Coco daarentegen heb ik alleen de edelsteen, de time trial lukt niet. Maar omdat ik dat level in ben geweest staat er nu 29/30 relikwieën in het pauze-scherm i.p.v. 28/28. Dat voelt héél onbevredigend ;(

Nu zit ik dus op 103%. Het schijnt dat 105% de max. is. Die ene relikwie en je krijgt een extra kristal als je alle time trials naar minimaal gouden relikwie weet te upgraden. Dat is helaas niet weggelegd voor mij, gezien hoeveel moeite ik al had voor saffier :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
TheBuddha schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:13:

[Afbeelding]
Haha nice. Hier ook mijn meest recente aanschaf via Vinted gedaan. :)

Staan idd met regelmaat leuke items op!

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +24Henk 'm!
  • Pinned

• davince72
Nu met frontje om concurrentie met Etsy 3d printed stellages aan te gaan 😁

Acties:
  • +1Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:15:
Nu met frontje om concurrentie met Etsy 3d printed stellages aan te gaan 😁
[Afbeelding]
Ziet er goed uit

Acties:
  • +14Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Hier ook nog een kleine toevoeging erbij :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Josefien
Josefien schreef op maandag 29 mei 2023 @ 00:51:
[...]

Ik heb daarna nog de 2 verborgen levels geprobeerd. Eggipus Rex was makkelijk, ook de time trial, omdat ik de NTSC-U versie heb (is de zilveren kopie die mijn pa vroeger uit Hong Kong meenam, heb ik 'm toch uitgespeeld na ruim 20 jaar :D ) die veel soepelere tijden hanteert :D Hot Coco daarentegen heb ik alleen de edelsteen, de time trial lukt niet. Maar omdat ik dat level in ben geweest staat er nu 29/30 relikwieën in het pauze-scherm i.p.v. 28/28. Dat voelt héél onbevredigend ;(
Ik treurde te snel... blijkbaar geldt voor de NTSC-U versie ook veel langere time trial tijden bij level Hot Coco :o Vandaag met alle concentratie de game aangezet en gehaald bij de 1e poging :D

NTSC-U / PAL:
Saffier: 1:25:00 / 1:00:00
Goud: 1:20:70 / 0:30:08
Platinum: 1:17:10 / 0:19:96

Ik deed 1:01:xx dus meteen platinum :D

Overigens denk ik dat het een bug in de NTSC-U versie is waardoor de tijden voor de 2 verborgen levels zo ruim zijn. In de PAL/NTSC-J hebben de levels eigen (kortere) tijden. Maar omdat de 2 levels alleen via een ander level toegankelijk zijn, wordt in de NTSC-U foutief de tijden van dat toegangs-level gehanteerd waardoor je ruim de tijd heb in de 2 kortere verborgen levels :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online

HDMI direct in de tv en de tulip in de versterker. Juiste kanaal kiezen en alles doet het.

Via HDMI arc had die er geen zin in dus dan maar zo :)

Wat een geweldig scherp beeld geeft die OSSC zeg! Had het niet verwacht.

Nu nog even de Harmony inregelen dat ik alles kan aanzetten.

En games kopen :) Maar goed eerst de nieuwe Zelda maar eens gaan spelen :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde, de Game Boy-posterset is terug op voorraad

https://store.nintendo.be...terset-000000000010011600

[Voor 9% gewijzigd door Krueger F op 30-05-2023 12:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Er zijn er hier meer met een Sony 3D display toch? Sowieso @Ghost babel ?

Heb die TV van zolder gehaald en omgeruild met de 22PX300 PS2TV, die gaat dan weer naar zolder op zijn beurt. Maar, die 3D display heeft geen AB en reageert niet op mijn Sony AB's (die van de PS2 TV of van mijn XF9005). Ik heb nog 2 PS3 remotes (BT), zijn die te koppelen of iets?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Dit is pas echt retro ;) . Niet meegenomen overigens, 16 euro voor een pakje kaarten vind ik wat onnodig.

Volgens mij is trouwens iedereen tegenwoordig into retrogaming. In Akihabara zag je in de retrozaken de hele wereld rondlopen, Amerikaanse vrouwen van 50, Franse stellen met kinderen, hele tourgroepen. Een aantal jaar geleden zag je bijna alleen maar Japanners en wat nerds.

Ook een stuk minder aanbod nu en de prijzen zijn flink gestegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:20:
Er zijn er hier meer met een Sony 3D display toch? Sowieso @Ghost babel ?

Heb die TV van zolder gehaald en omgeruild met de 22PX300 PS2TV, die gaat dan weer naar zolder op zijn beurt. Maar, die 3D display heeft geen AB en reageert niet op mijn Sony AB's (die van de PS2 TV of van mijn XF9005). Ik heb nog 2 PS3 remotes (BT), zijn die te koppelen of iets?
Ik heb er ook zo één. Toen ook opgezocht en er is één specifieke ab die met dat scherm zou moeten werken als ik het me goed herinner. I’ll check…

Edit: Uit de handleiding:
You can operate the 3D display using the Blu-ray Disc™ Remote Control CECH-ZRC1E (sold separately). When operating using the BD remote control, use the TV button, the MENU button, the RETURN button, the ENTER button and the directional buttons. For details on operation, see the instruction manual for the BD remote control.
Ook heeft het scherm een IR ontvanger, dus universele remotes zouden ook moeten werken.

(Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik zo een CECH-ZRC1E ab dubbel (nieuw in de verpakking)

[Voor 31% gewijzigd door Krueger F op 30-05-2023 19:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Krueger F schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:34:
[...]

Ik heb er ook zo één. Toen ook opgezocht en er is één specifieke ab die met dat scherm zou moeten werken als ik het me goed herinner. I’ll check…

Edit: Uit de handleiding:

[...]

Ook heeft het scherm een IR ontvanger, dus universele remotes zouden ook moeten werken.

(Ik ben niet 100% zeker, maar volgens mij heb ik zo een CECH-ZRC1E ab dubbel (nieuw in de verpakking)
Ik zal kijken welke ik dan heb, want zal dan toch wel iets moeten hebben wat zou moeten werken lijkt me. Thx!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheIbex
Josefien schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:34:
[...]

Ik treurde te snel... blijkbaar geldt voor de NTSC-U versie ook veel langere time trial tijden bij level Hot Coco :o Vandaag met alle concentratie de game aangezet en gehaald bij de 1e poging :D

[Afbeelding]

NTSC-U / PAL:
Saffier: 1:25:00 / 1:00:00
Goud: 1:20:70 / 0:30:08
Platinum: 1:17:10 / 0:19:96

Ik deed 1:01:xx dus meteen platinum :D

Overigens denk ik dat het een bug in de NTSC-U versie is waardoor de tijden voor de 2 verborgen levels zo ruim zijn. In de PAL/NTSC-J hebben de levels eigen (kortere) tijden. Maar omdat de 2 levels alleen via een ander level toegankelijk zijn, wordt in de NTSC-U foutief de tijden van dat toegangs-level gehanteerd waardoor je ruim de tijd heb in de 2 kortere verborgen levels :D
Wat een doorzettingsvermogen! Chapeau. Ik ben zelf nooit verder gekomen dan alle levels uitspelen. Blijft een leuke game! (Mijn eerste PS1 game, gekocht samen met de PS1 bij wijlen Bart Smit)

Interpolis, glashelder!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:54
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket adapters voor retro consoles? Het valt me op dat m'n SNES adapter eigenlijk ten alle tijden warm is, beestje zit dus aardig wat(t) stroom weg te sluipen. :+

Uiteraard heb ik 'em inmiddels in een stekkerblok met schakelaar gedrukt, maar een wat modernere/zuinigere voeding kan alsnog geen kwaad. :)

[Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 31-05-2023 11:08]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

D4NG3R schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:06:
Heeft iemand hier ervaring met aftermarket adapters voor retro consoles? Het valt me op dat m'n SNES adapter eigenlijk ten alle tijden warm is, beestje zit dus aardig wat(t) stroom weg te sluipen. :+

Uiteraard heb ik 'em inmiddels in een stekkerblok met schakelaar gedrukt, maar een wat modernere/zuinigere voeding kan alsnog geen kwaad. :)
ik zou hier eens een blik werpen
https://www.retrorgb.com/...for-classic-consoles.html

10 second ninja DONE

Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee