Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08

Zie Modbreak

[Voor 95% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Zie Modbreak

Persoonlijk heb ik er helemaal niets mee. Analogue Pocket lijkt me alleen geinig voor Game Boy (classic), verder is die mij te duur en onpraktisch.

[Voor 68% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:02]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0Henk 'm!
Modbreak:Goed analogue is een apart bedrijf. Denk dat we daar niet over hoeven te discussiëren. Het verkopen/doorverkopen en de prijzen hierom trent wil ik graag niet hier bespreken.

Dus graag naar pm. Mocht dit niet lukken dan zal ik wat gaan opschonen.

En het lukte niet. Post zijn aangepast of verwijderd.

[Voor 14% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:00]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07:35

Zie Modbreak

[Voor 93% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19
Sagat schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Really? dat verbaasd me dan wel weer. Goed op zich heb ik ook niet heel veel nodig gezien het een 'erbij' systeem zou zijn en niet iets waar ik alles op wel spelen.,
Het vervelende is dat je, als je de boel niet wil openen, je eigenlijk je gamecartridgeslot moet opofferen voor meer (en betaalbaar) geheugen. En aangezien de kaartjes ofwel pokkeduur, ofwel erg beperkt zijn ga je sowieso die weg op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarôZZa
Ekfad schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Het vervelende is dat je, als je de boel niet wil openen, je eigenlijk je gamecartridgeslot moet opofferen voor meer (en betaalbaar) geheugen. En aangezien de kaartjes ofwel pokkeduur, ofwel erg beperkt zijn ga je sowieso die weg op.
Maar als je een nieuwkomer bent en vooral wil spelen ipv verzamelen, dan lijkt me een Sd2Vita het meest logische. De games zijn altijd idioot duur geweest voor de Vita. Zelfs voor matige games betaal je nog tientallen euro's. Dus tenzij je diep in de buidel wil tasten niet echt aantrekkelijk om voor te verzamelen.

Plus dat natuurlijk de homebrewdingen erg tof zijn en de mogelijkheid om ook PSP games te spelen.

[Voor 7% gewijzigd door BarôZZa op 16-05-2023 16:22]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:46:
Zeg, ik zoek een universele cartridge slot voor de Super Famicom / Super Nintendo. Ik zou verwachtten dat er tig aanbieders op eBay zouden zijn en zat gratis .STL bestanden te downloaden, maar ik zie het niet. Iemand die dit toevallig ook heeft of weet waar ik moet kijken?
Kom je niet weg met een externe converter zo'n firefx ding of dit modelletje? Ik heb zo'n ding om ntsc-u carts te kunnen spelen. Ja, mis dan wel de versnelling op mijn pal snesje, maar wil nog een keer een regio mod (laten) doen. Zit nu ook een beetje te kijken naar super famicom exclusieve, en overweeg om een super famicom erbij te nemen.

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:47
Ekfad schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:23:
[...]

Ik zou gewoon voor een Vita gaan. Ergonomie is van beiden (heb ze hier alletwee) niet om over naar huis te schrijven maar voor de Vita vind je makkelijk grips die daaraan verhelpen.

Verder kan je alles, en meer op de Vita (als het puur over emulatie gaat). Een andere optie, maar wel iets duurder is gewoon een steam deck in huis halen en emustation er op plaatsen. De steamdeck is de handheld die ik momenteel het meest vastneem.
Een Vita is inderdaad nieuwer en kan meer, maar als ik kijk wat je daar voor spellen betaald, dat is soms niet leuk meer. Het duurste spel dat voor de PSP aangeboden wordt lijkt GTA China nogwat te zijn, meestal rond de 30€. De meeste andere rond de 10€.

Acties:
  • +1Henk 'm!
BoomSlang schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Kom je niet weg met een externe converter zo'n firefx ding of dit modelletje? Ik heb zo'n ding om ntsc-u carts te kunnen spelen. Ja, mis dan wel de versnelling op mijn pal snesje, maar wil nog een keer een regio mod (laten) doen. Zit nu ook een beetje te kijken naar super famicom exclusieve, en overweeg om een super famicom erbij te nemen.
Bedankt voor het meedenken, maar dat vind ik er echt niet uitzien :+ Heb inmiddels wat verder gezocht, en denk toch dat ik maar de twee plastic pootjes uit de USA cartridge slot ga verwijderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BarôZZa
Ben ik de enige die converters juist cool eruit vindt zien? Vond sowieso importspellen wel speciaal toen ik jong was. Die zag je alleen in donkere hoekjes van speciaalzaakjes in de grote steden. Daar lagen dan games die je nog nooit eerder had gezien en die je nergens anders kon vinden.

Bij de Passport plus voor de N64 moest je zelfs twee cartridges erin proppen(1 boot cart). Maar dan was je wel de enige met Smash Bros 64 op de middelbare school :7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar dat vind ik er echt niet uitzien :+ Heb inmiddels wat verder gezocht, en denk toch dat ik maar de twee plastic pootjes uit de USA cartridge slot ga verwijderen.
Ja, het is niet de mooiste oplossing. Maar het is wel een retro oplossing :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb vandaag (waarschijnlijk een noob) fout gemaakt.

Ik had goedkoop een PS2 gevonden (voor de verzameling, 1, 2, 3, 4 en 5 nu compleet dus).
Deze zat vol stickers sticker resten. Dus met hg sticker verwijderaar aan de gang gegaan.

Helemaal wit dof uitgeslagen dus.
Zijn er nog tips, tricks om dit weer mooi te krijgen?

Ik heb al dashboard cleaner gebruikt en het werd ietsjes beter maar ik denk tijdelijk en nog niet helemaal mooi.

[Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2023 01:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ErnstvV
Misschien ergens een nieuwe behuizing zien te scoren? Op ebay Duitsland worden genoeg PS2s als defect aangeboden, dan is het een kwestie van print omwisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben binnenkort in de buurt van Emmen en zie dat daar een gameshop (Play-It) zit. Weet iemand of het de moeite is om daar eens naar binnen te gaan? Zie op de foto's eigenlijk vooral merchandise.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErnstvV
Een paar weken geleden ben ik daar geweest, toen hadden ze opheffingsuitverkoop. Er lag toen nog wel wat maar vooral games. Alle consoles waren al weg.

Ze hebben wel een goede chocoladewinkel in hetzelfde rijtje zitten, dat is denk ik meer de moeite waard.

[Voor 26% gewijzigd door ErnstvV op 16-05-2023 21:42]

Acties:
  • +9Henk 'm!

Nieuw binnen.

Mis volgens mij alleen nog de toaplan arcade collection, dan heb ik ze allemaal van Retrobit voor de sega.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ekfad
Seroczynski schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:46:
[...]

Ik kan mij vergissen maar zijn er geen universele covers met aangepast cartridge slot te vinden op de modmarkt?
Ik dacht dat ik een tijdje terug er 1 gezien had, maar weet niet meer waar en het is allemaal nogal wazig.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ekfad schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:47:
[...]

Ik kan mij vergissen maar zijn er geen universele covers met aangepast cartridge slot te vinden op de modmarkt?
Ik dacht dat ik een tijdje terug er 1 gezien had, maar weet niet meer waar en het is allemaal nogal wazig.
Ze zijn er wel voor de N64, maar niet voor de SNES lijkt het.

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
@Seroczynski Ik zoek ook nog een converter voor de Super Famicom, om Amerikaanse games te kunnen spelen. Die zijn er wel geloof ik. Jij zoekt hem precies andersom?

[Voor 16% gewijzigd door PluueeR op 17-05-2023 09:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!
PluueeR schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:10:
@Seroczynski Ik zoek ook nog een converter voor de Super Famicom, om Amerikaanse games te kunnen spelen. Die zijn er wel geloof ik. Jij zoekt hem precies andersom?
Ik heb een FireFX converter voor de lol, maar speel voornamelijk op de Super Famicom Jr. Heb nu ook een SNES Mini (die originele, niet de kleine) en wil daar ook mijn SFC carts in kunnen stoppen. Maar omdat de USA SNES twee tabs aan de binnenkant heeft passen die niet. De cartridge slots zijn niet om te wisselen, want de schroefgaten zitten net op andere plekken (why tho?).

Maar goed, klopt dus wel wat je zegt :+

P.S. Kan ik geen afbeeldingen meer inladen via URL? :?

• PluueeR
@Seroczynski En het hele mainboard omzetten kan dat? Schijnt tussen de Super Famicom en de USA SNES wel te kunnen. Eens kijken of ik dat doe als ik geen converter kan vinden.

Vond net deze bij Ali.

[Voor 27% gewijzigd door PluueeR op 17-05-2023 12:59]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mutatie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:16:

Ik had goedkoop een PS2 gevonden (voor de verzameling, 1, 2, 3, 4 en 5 nu compleet dus).
Deze zat vol stickers sticker resten. Dus met hg sticker verwijderaar aan de gang gegaan.

Ik heb al dashboard cleaner gebruikt en het werd ietsjes beter maar ik denk tijdelijk en nog niet helemaal mooi.
Kapotte vinden met goeie shell enige manier is fijn schuren met water maar dat ga je nooit mooi krijgen.

Si vis pacem, para bellum

• Mutatie
42dpi schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:10:
[...]

Kapotte vinden met goeie shell enige manier is fijn schuren met water maar dat ga je nooit mooi krijgen.
Ja was er wel bang voor..niet veel aan te doen. Schuren, lakken misschien. Maar dan zijn de blauwe letters weg en niet meer origineel. Jammer maar helaas, wie weet vind ik idd nog eens een kapotte.

Die sticker verwijderaar rook sterk naar wasbenzine, ik had het kunnen weten. Maarja, te laat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mutatie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:36:
[...]

Ja was er wel bang voor..niet veel aan te doen. Schuren, lakken misschien. Maar dan zijn de blauwe letters weg en niet meer origineel. Jammer maar helaas, wie weet vind ik idd nog eens een kapotte.

Die sticker verwijderaar rook sterk naar wasbenzine, ik had het kunnen weten. Maarja, te laat.
Stickerverwijderaar is een oplosmiddel enige wat je kan doen is de laag verwijderen die is aangetast, lakken ga je nooit mooi krijgen, je kan hem altijd in een andere kleurspuiten kan ook tof en uniek zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Stickerverwijderaar heeft vaak aceton erin zitten. Dat lost plastic op.

Je kan aceton-vrije nagellakremover proberen. Maar wat gedaan is is gedaan natuurlijk.

[Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-05-2023 14:07]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:11
Even een algemene vraag. Kent iemand hier een Nederlandse site die de elastiektjes voor de Xbox Classis drive verkoopt? De meeste verkoper zitten in Azie of in de VS en dan wordt zo'n elastiekje van 5 cent ineens wel heel kostbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
@Mutatie

Voor het verwijderen van stickers kun je het beste voorzichtig een heatgun gebruiken. De sticker even warm maken en dan er afhalen. Door het verwarmen word de lijm onder de sticker weer nattig. Restjes eventueel met een vochtig microvezel doekje doen.

Om de PS2 nu weer mooi te krijgen zou je alsnog voorzichtig met een heatgun er over heen gaan, soms hersteld de plastic kleur dan weer.

Hier zie je het iemand doen bij plastic van een auto onderdeel:

[Voor 6% gewijzigd door Tux3.14 op 17-05-2023 14:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!
PluueeR schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:54:
@Seroczynski En het hele mainboard omzetten kan dat? Schijnt tussen de Super Famicom en de USA SNES wel te kunnen. Eens kijken of ik dat doe als ik geen converter kan vinden.

Vond net deze bij Ali.
Mobo wisselen kan, maar het gaat mij erom dat ik beide carts op één console wil gebruiken :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mutatie
Mutatie schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:16:

Even voor en na foto's

:/

Alvast bedankt voor de reacties :)

[Voor 25% gewijzigd door Mutatie op 17-05-2023 17:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:33
Mutatie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:16:
Even voor en na foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

:/

Alvast bedankt voor de reacties :)
Auw...gelukkig was die niet te duur...20 euro zie ik. Benieuwd of de heat-gun tip iets gaat uithalen.
En anders toch met spuitbusje erover en PS2 logo afplakken(lastige)
@Ricepuppet heeft wel videos over het compleet opnieuw spuiten van consoles.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gaat het wit weg als je het vochtig maakt? Als dat zo is dan kan je proberen dit met satijnen vernis over te spuiten. Je kan dat met een airbrush doen maar ook in spuitbusjes krijgen.

Sowieso eerst op een stukje afvalplastic uitproberen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Redax schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:10:
Even een algemene vraag. Kent iemand hier een Nederlandse site die de elastiektjes voor de Xbox Classis drive verkoopt? De meeste verkoper zitten in Azie of in de VS en dan wordt zo'n elastiekje van 5 cent ineens wel heel kostbaar.
Bij ome aliexpress geen zelfde formaat dikte te vinden? Als ik drive belts vervang (nog nooit een van de eerste xbox vervangen) doe ik dat bijna altijd uit zo'n 127 stuks setje van aliX van 3 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mutatie
@davince72 Thanks, ja ik wou er niet teveel aan uitgeven. Goede primer voor plastic kost ook wat geloof ik. Maar ik twijfel nu of ik hem idd helemaal zal verven. Een witte lijkt me gaaf :+ Maar idd de blauwe playstation letters moeten er wel op staan.

Maar mss eerst andere tips proberen en dan maar zien :)

@Dr. Strangelove

Ja maak ik het vochtig of ingesmeerd met dashboard reiniger dan is het wel weer mooi. Tot het weer droogt. Dus dat kan ook een tip zijn idd :)

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dan heb je iets bijtends gebruikt waarschijnlijk, ga je niet meer goedkrijgen zonder een finish te gebruiken of opnieuw te lakken helaas. Heb een keer zoiets gehad bij mijn keukenblad, vond de woningbouw niet zo leuk, kostte me bijna duizend euro... :+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-06 18:25
@Mutatie
Hmm kleur terug krijgen in kunststof is lastig...
Er kan reinigingsmiddel gebruikt zijn waardoor die vlekken ontstaan of simpelweg door de tand des tijds en zonnestraaltjes heel wat procesjes binnen plastics afspelen.
Het materiaal droogt gewoon uit en verliest zijn kracht en kleur.

Probeer eens een plekje aan de binnenzijde met een fohn te bewerken als test, wellicht dat dat wat helpt.
Even voorzichtig heen en weer, niet te lang blijven hangen op één punt.

Anders zal je kunnen denken om een primer aan te brengen, lak aaanbrengen daarover en nog een toplaag blanke lak om die zwarte laklaag weer te beschermen.
Ik gebruik zelf al jaren de primer, lakverf en blanke lak van de Action voor dit soort simpele zaken, houdt prima vast aan plastics en kost je samen iets van een tientje.
Heb je wat meer te besteden koop dan betere spullen van bijv Tamiya, dat is aanzienlijk sterkere lak (bedoeld voor modelbouw en RC cars etc) maar kost je samen al gauw iets van 40 euro.

Belangrijk is wel even dat je het huidige oppervlak goed ontvet (met bv verdunde ammoniak).

[Voor 15% gewijzigd door PepieNL op 17-05-2023 16:12]

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik zou het of gewoon gebruiken in de staat zoals hij is. het ziet er niet heel slecht uit merk je niks van tijdens het spelen. of kijken of je een nieuwe kan scoren, Het is een ps2 console, zijn vrij common en best goedkoop.

[Voor 3% gewijzigd door gast7 op 18-05-2023 01:12]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36
Uitbreiding collectie

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• davince72
PepieNL schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:08:
@Mutatie
Hmm kleur terug krijgen in kunststof is lastig...
Er kan reinigingsmiddel gebruikt zijn waardoor die vlekken ontstaan of simpelweg door de tand des tijds en zonnestraaltjes heel wat procesjes binnen plastics afspelen.
Het materiaal droogt gewoon uit en verliest zijn kracht en kleur.

Probeer eens een plekje aan de binnenzijde met een fohn te bewerken als test, wellicht dat dat wat helpt.
Even voorzichtig heen en weer, niet te lang blijven hangen op één punt.

Anders zal je kunnen denken om een primer aan te brengen, lak aaanbrengen daarover en nog een toplaag blanke lak om die zwarte laklaag weer te beschermen.
Ik gebruik zelf al jaren de primer, lakverf en blanke lak van de Action voor dit soort simpele zaken, houdt prima vast aan plastics en kost je samen iets van een tientje.
Heb je wat meer te besteden koop dan betere spullen van bijv Tamiya, dat is aanzienlijk sterkere lak (bedoeld voor modelbouw en RC cars etc) maar kost je samen al gauw iets van 40 euro.

Belangrijk is wel even dat je het huidige oppervlak goed ontvet (met bv verdunde ammoniak).
@Mutatie
Of plak er een sticker op voor €9 van ome Ali
Er zijn ook aanbieders die het voor €8 aanbieden.

€ 8,90 45% Off | for PS2 slim 70000 Console Skin Sticker
https://a.aliexpress.com/_EyTLMjJ

Acties:
  • +16Henk 'm!

• davince72
Zojuist de RGB mod voor een Master System II uitgevoerd. Briljant beeld !
Eerst niet, maar toen bleek ik de GND vergeten te zijn😊
Kan deze aanraden, werkt nu met dezelfde aansluiting als megadrive II.
Master System 1 beschikt al wel over RGB standaard, maar de master system II is wat compacter om ergens op te stellen👍
Heb dus eigen spulletjes gebruikt ipv modkit van consoleunleashed. Nu nog even de 50/60hz schakelaar erin.
Ps: de high-res foto’s zijn niet bedoeld om commentaar te geven op soldeerwerk😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 20:48

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

cold_as_ijs schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:56:
[Afbeelding]
Nieuw binnen.

Mis volgens mij alleen nog de toaplan arcade collection, dan heb ik ze allemaal van Retrobit voor de sega.
Wellicht raadzaam om even te checken of het saven werkt. Er schijnt een slechte batch te zijn met niet-werkende save / slechte chip.

Heb deze ook in de vitrine staan :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +10Henk 'm!

Tijd om God of War compleet te krijgen, dit vandaag binnen gekregen, de HD Collection 1 en 2 zijn nog onderweg.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• davince72
Enkele zgn hidden gems voor GBA uit Japan vandaag ontvangen 😁 Ziet eruit als nieuw👍 Geinige doosjes ook.
Thumb-up voor diegene die de Engelse naam weet van deze serie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36
Linksquest schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:33:
[Afbeelding]

Tijd om God of War compleet te krijgen, dit vandaag binnen gekregen, de HD Collection 1 en 2 zijn nog onderweg.
Vind je het niet storend dat het een platinum collection is? Ik kan me daar enorm aan irriteren. Die hoesjes zijn altijd lelijker namelijk (imo).

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0Henk 'm!
TheBuddha schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:27:
[...]

Vind je het niet storend dat het een platinum collection is? Ik kan me daar enorm aan irriteren. Die hoesjes zijn altijd lelijker namelijk (imo).
Deels ja, maar heb er vrede mee als het me behoorlijk wat geld spaart. Zo heb ik deel 2 gratis gekregen, en waren deze 4 god of war games samen €25 gekocht. Dus dat scheelt wel.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Vandaag met de post binnen gekregen, alle 2 nog in de seal. Mis alleen nog HD collection 1 van God of War, die komt morgen binnen als het goed is.

Acties:
  • +8Henk 'm!

Het blijft iets bijzonders :P :P :P :+

De 5 WiiU's ook gelijk aan het aansluiten om het NAND probleem een beetje voor te zijn. Vraag me alleen af hoe lang ze daarvoor aan moeten staan, neem aan kortstondig. Iemand die dat weet?

[Voor 40% gewijzigd door Exorcist op 19-05-2023 22:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
Goed dat je aanhaalt. Ik heb ook nog 1 doos zitten die eens deze dagen er uit moet halen. Nachtje lijk mij afdoende, maar anders kan je ze ook wel een weekje aan laten staan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:11
davince72 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:27:
Enkele zgn hidden gems voor GBA uit Japan vandaag ontvangen 😁 Ziet eruit als nieuw👍 Geinige doosjes ook.
[Afbeelding]
Zeker hidden gems! Er is er dacht ik maar 1 ooit in het westen uitgekomen en alleen in de US. Volgens mij een 1st party titel zelfs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
Mutatie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:44:
@davince72 Thanks, ja ik wou er niet teveel aan uitgeven. Goede primer voor plastic kost ook wat geloof ik. Maar ik twijfel nu of ik hem idd helemaal zal verven. Een witte lijkt me gaaf :+ Maar idd de blauwe playstation letters moeten er wel op staan.

Maar mss eerst andere tips proberen en dan maar zien :)

@Dr. Strangelove

Ja maak ik het vochtig of ingesmeerd met dashboard reiniger dan is het wel weer mooi. Tot het weer droogt. Dus dat kan ook een tip zijn idd :)
Tip voor als je ooit weer eens stickers/lijmresten wilt verwijderen: WD40.

Ik ben nog geen stickerlijm tegengekomen die ik er niet mee heb kunnen oplossen en voor zover ik weet tast het geen kunststoffen aan.

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ekfad
verwijderd69 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:17:
[...]

Tip voor als je ooit weer eens stickers/lijmresten wilt verwijderen: WD40.

Ik ben nog geen stickerlijm tegengekomen die ik er niet mee heb kunnen oplossen en voor zover ik weet tast het geen kunststoffen aan.
WD40 tast in ieder geval de PS1 cases aan, daar dus niet op gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
Ekfad schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:20:
[...]

WD40 tast in ieder geval de PS1 cases aan, daar dus niet op gebruiken.
Oh echt? Dat wist ik niet.

Heb even gezocht en er zijn dus inderdaad 2 soorten plastic waar je beter geen WD40 op kunt gebruiken:

It’s important to note that Polycarbonate and clear polystyrene plastic are among the very few surfaces on which to avoid using WD-40 Multi-Use Product.

Bron: https://wd40.com.au/uses/...h-wd-40-multi-use-product

Weer iets geleerd! :)

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09

Tuxie

En WeL nU!

davince72 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:27:
[Afbeelding]
Legend of Starfy

https://starfywiki.org/wiki/Densetsu_no_Starfy

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 23:02
Even spammen, kreeg mailtje van makeMHZ….. erg blij mee!
Kijken wat er nog bij komt betreffende import kosten..

En er is ook een nieuwe update uit betreffende stellar..
https://makemhz.com/blogs...ct-stellar-firmware-1-1-0

[Voor 35% gewijzigd door PsYgHo op 19-05-2023 23:57]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Tux3.14
PsYgHo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:44:
Even spammen, kreeg mailtje van makeMHZ….. erg blij mee!
Kijken wat er nog bij komt betreffende import kosten..

En er is ook een nieuwe update uit betreffende stellar..
https://makemhz.com/blogs...ct-stellar-firmware-1-1-0
Dat is een behoorlijke change log, mooi dat er vooruitgang in zit.
Heeft iemand de Stellar chip al geïnstalleerd?

• davince72
martin_v_z schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:29:
[...]

Zeker hidden gems! Er is er dacht ik maar 1 ooit in het westen uitgekomen en alleen in de US. Volgens mij een 1st party titel zelfs.
De GBA versies zijn nooit buiten Japan uitgebracht. Deel 4 was een DS titel die ook alleen in Japan verscheen en deel 5 (ook DS) is overal verschenen. bron: Wikipedia: The Legendary Starfy
@Tuxie Complimenten voor goede antwoord (y)

[Voor 5% gewijzigd door davince72 op 20-05-2023 10:29]

Acties:
  • +3Henk 'm!
Tux3.14 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 06:55:
[...]

Dat is een behoorlijke change log, mooi dat er vooruitgang in zit.
Heeft iemand de Stellar chip al geïnstalleerd?
Ik sta vooral te kijken van het feit dat ze een oplossing hebben voor cpu upgraded xboxen in de release. Nu is het dus niet meer nodig om games te patchen.

Bij mij staat de install op de planning. Laatse dagen druk geweest weiland klaar te maken voor stel koeien die ik vandaag ga oppikken.
Dan is het eerst PS5 controller fixen, 32x hopelijk fixen en dan is de xbox aan de beurt.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• davince72
Ok hierna ga ik ophouden hoor met bestellen, maar dit is gewoon overblijfsel van onze retro get together…dat geeft toch een boost om meer te willen.
Dit kwam vandaag binnen (2 pakketjes) laat even weten as je er schoon genoeg van hebt😊

Ps: momenteel een gamecube lamp op mp staan, vrees dat ik daar ook weer spelletjes van moet gaan kopen 😂
Ps2: wat zien die n64 games er toch gaar uit op groot scherm en dan is mijn tv nog klein. Beter om het op computermonitor te bekijken (die zal 15” zijn gok ik?)

[Voor 10% gewijzigd door davince72 op 20-05-2023 16:18]

• ErnstvV
Exorcist schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:08:
[Afbeelding]

Het blijft iets bijzonders :P :P :P :+

[Afbeelding]

De 5 WiiU's ook gelijk aan het aansluiten om het NAND probleem een beetje voor te zijn. Vraag me alleen af hoe lang ze daarvoor aan moeten staan, neem aan kortstondig. Iemand die dat weet?
Wat voor een NAND probleem bedoel je? De Wii hier heeft ook wel eens lang uit gestaan zonder problemen zover ik weet.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
ErnstvV schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Wat voor een NAND probleem bedoel je? De Wii hier heeft ook wel eens lang uit gestaan zonder problemen zover ik weet.
Het gaat niet om de Wii, maar om de Wii-U

Acties:
  • +2Henk 'm!
davince72 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:51:
Ok hierna ga ik ophouden hoor met bestellen, maar dit is gewoon overblijfsel van onze retro get together…dat geeft toch een boost om meer te willen.
Dit kwam vandaag binnen (2 pakketjes) laat even weten as je er schoon genoeg van hebt😊
[Afbeelding]
Ps: momenteel een gamecube lamp op mp staan, vrees dat ik daar ook weer spelletjes van moet gaan kopen 😂
Ps2: wat zien die n64 games er toch gaat uit op groot scherm en dan is mijn tv nog klein. Beter om het op computermonitor te bekijken (die zal 15” zijn gok ik?)
Tof hoor! Ik ben wel een fan van Castlevania games. De N64 versie heb ik nog niet.

De N64 heb ik zelf op een 20" pvm aangesloten, maar dat is een N64 met RGB mod. Dan zien de games er nog wel goed uit. Maar via composite via een groot scherm dan is het inderdaad enorm blurry. Een kleiner scherm helpt zeker, maar ook de RGB mod. Ik weet niet of je die hebt?

• Tux3.14
Het schijnt dat vooral de 32GB exemplaren er last van hebben, de 8GB versies voor zo ver nog niet.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:57

Mosin

Zeiverzak

.

[Voor 117% gewijzigd door Mosin op 21-05-2023 06:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Platinum is niet voor de looks, maar het voordeel is wel dat het vaak een stuk goedkoper is. en qua gameplay is het hetzelfde. in sommige gevallen heeft een platinum versie zelfs wat kleinere updates tenopzichte van het origineel.

Er zijn naar mijn mening een aantal platinum/players choice releaseses die echt mooi zijn maar dan met name bij retro.

Classics bij nes bijvoorbeeld. mooier dan het origineel imo

• davince72
Ghost babel schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Tof hoor! Ik ben wel een fan van Castlevania games. De N64 versie heb ik nog niet.

De N64 heb ik zelf op een 20" pvm aangesloten, maar dat is een N64 met RGB mod. Dan zien de games er nog wel goed uit. Maar via composite via een groot scherm dan is het inderdaad enorm blurry. Een kleiner scherm helpt zeker, maar ook de RGB mod. Ik weet niet of je die hebt?
Nee de rgb mod voor n64 heb ik niet, had je daar niet speciaal (fra) model voor nodig en een (dure) chip? Ieder geval niet iets dat je met paar draadjes kan regelen dacht ik.
Castlevania heb ik nu dubbel; ruilen?😁 of zoek je de CIB versie?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• PluueeR

Afgelopen week binnen gekomen. Wat is Xeno Crisis een toffe game. Ik kan er alleen geen hout van. Leuk om te zien dat sprite based games (zonder blur) wel degelijk mogelijk waren op de N64.

Wel jammer dat 'Nicole' het nodig vond haar naam in het boekje van Desert Strike te zetten 8)7.

[Voor 5% gewijzigd door PluueeR op 20-05-2023 16:23]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• davince72
PluueeR schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:23:
[Afbeelding]

Wel jammer dat 'Nicole' het nodig vond haar naam in het boekje van Desert Strike te zetten 8)7.
Dat is toch geweldig! Zolang het niet op/over de covers staat maar binnenin is het wat mij betreft part of the nostalgie. Het is een illusie om te denken dat je de eerste eigenaar van de spellen bent toch, anders stond jouw naam er waarschijnlijk in😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
PluueeR schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:23:
[Afbeelding]

Afgelopen week binnen gekomen. Wat is Xeno Crisis een toffe game. Ik kan er alleen geen hout van. Leuk om te zien dat sprite based games (zonder blur) wel degelijk mogelijk waren op de N64.

Xeno crisis is zeker tof, en helemaal in co-op. Zoek hem zelf ook nog voor de Dreamcast of Megadrive. Het is de spirituele opvolger van super smash tv. Die heb ik gelukkig al wel liggen.

Soms heeft het wel wat als er iets in een boekje staat. Codes of een ingevulde registratie kaartje.En zeker met wat schrift wat duidelijk door een kind geschreven is wel leuk.

De stike serie is sowieso beter op de Megadrive. Die zijn echt daarvoor ontwikkeld. De SNES versie is dan weer eentje met een lagere resolutie, en tragere gameplay ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ghost babel schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:05:
[...]

Ik heb alleen de eerste, maar nooit gespeeld nog. Heb altijd begrepen dat je dan beter Legacy of Darkness kunt spelen, omdat dit meer een 1.5 versie is van de eerste game. Veel van dezelfde levels, maar met verbeterde combat en controls en wat extra content. Helaas is dat ook weer de duurste van de twee.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is volgens jullie de meest gemakkelijke emulator handheld op dit moment? Ik zoek iets wat max. 100 euro kost en het liefst ook nog goed gamecube spellen kan spelen

Ter land, ter zee en in de kroeg

Christiano007 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:05:
Wat is volgens jullie de meest gemakkelijke emulator handheld op dit moment? Ik zoek iets wat max. 100 euro kost en het liefst ook nog goed gamecube spellen kan spelen
Doe ik niet aan :+ Speel hooguit Game Boy games op een Game Boy Color. Voor de rest altijd originele hardware.

Volgens mij is er wel een apart topic voor dit onderwerp, maar dat weet ik niet.

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
De WiiU, is alleen geen emulator en je moet binnen 10 meter van de consol blijven.

Begreep dat je op steamdeck emulator kunt draaien.

[Voor 8% gewijzigd door JKen op 20-05-2023 21:49]

• BoomSlang
  • Niet online
Voor iets meer, zegge €150, heeft Anbernic leuk spul. Ik zou als ik jou was ook opletten dat als je de oudere spellen wil spelen, dat je goed weet wat de beeldverhouding is, en verder of je een d-pad prettig vindt en de plaatsing van de d-pad mee laten wegen in de aankoop. Eigenlijk of je de layout van een PS controller of van een XBox controller prettiger vindt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
JKen schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:49:
De WiiU, is alleen geen emulator en je moet binnen 10 meter van de consol blijven.

Ik kan alleen maar beamen dat de steamdeck een killer device is voor emulatie.

Ik denk dat 100 euro budget gewoon te laag is voor handheld voor GC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
Voor 100 euro word het lastig om wat te vinden wat retro console emulators zoals de Gamecube kan spelen.
Je moet er denk ik wel minstens 150 euro bij doen. Voor minder dan 200 euro heb je de Retroid Pocket 3+ en Pocket Flip, maar die speelt niet probleemloos GC games af. Maar het is maar net hoe je er aan stoort.
Voor 250 euro incl. verzenden & huidige valuta koers heb je een Odin Lite; die dat wel kan en zelfs een aantal GC games met 1.5 of 2x resolution scaling doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
JKen schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:49:

Je moet wel een Softmod op de Wii U toepassen en je GC games rippen. GC Discs speelt ie niet af, ook niet via Nintendont na een softmod.
Werkt verder echt super goed, gewoon native. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
gast7 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:02:
Platinum is niet voor de looks, maar het voordeel is wel dat het vaak een stuk goedkoper is. en qua gameplay is het hetzelfde. in sommige gevallen heeft een platinum versie zelfs wat kleinere updates tenopzichte van het origineel.

Er zijn naar mijn mening een aantal platinum/players choice releaseses die echt mooi zijn maar dan met name bij retro.

Classics bij nes bijvoorbeeld. mooier dan het origineel imo

[Afbeelding]
Leuk dat je deze laat zien, ik heb ooit de Classic gekocht omdat ik die nog niet eerder gezien had, had de gouden al maar die nog niet, helaas in beide gevallen Cart only.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Iemand nog een lijstje voor mus have SNES games? Aangezien ik er nu eindelijk (weer) één heb moet ik wel een leuk lijstje met games er bij :) Mario World, All Stars en DK1 en 2 heb ik al :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PluueeR
C_V_S schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:39:
Iemand nog een lijstje voor mus have SNES games? Aangezien ik er nu eindelijk (weer) één heb moet ik wel een leuk lijstje met games er bij :) Mario World, All Stars en DK1 en 2 heb ik al :)
Ik heb een tijdje terug de IGN top zoveel per console erbij gepakt, en gekeken wat me leuk lijkt. En die dan op mijn wishlist gezet. Wat ik zelf leuk vind: Super Metroid, Mega Man X, DKC3, The Zelda of Zelda A Link to the Past, Contra III, Yoshi's Island, Castlevania IV, The Lost Vikings bijv.

[Voor 11% gewijzigd door PluueeR op 22-05-2023 09:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spartaan1986
  • Laatst online: 22:44
Ik zelf vind Lufia een pareltje, maar moet je wel van rpgs houden. 1 van de eerste spellen van die grootte die naar het Nederlands vertaald is. En niet heel slecht gedaan naar mijn mening.
Geloof dat cib wel duur is , want die komt met een big box met strategy guide. Ik heb die zelf helaas niet meer .

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zo meteen even contact opnemen met postNL, zijn weer eens een pakketje kwijt geraakt. Had God of War Collection Volume 1 op Marktplaats gekocht, track and trace heb ik gewoon, postNL zegt bezorgd te hebben maar zijn gewoon niet gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
Linksquest schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:54:
Zo meteen even contact opnemen met postNL, zijn weer eens een pakketje kwijt geraakt. Had God of War Collection Volume 1 op Marktplaats gekocht, track and trace heb ik gewoon, postNL zegt bezorgd te hebben maar zijn gewoon niet gekomen.
Gebeurd niet vaak, maar is mij ook wel eens overkomen. In beide keren kwam het goed. Houd je T&T in de gaten, daar komt mogelijk wel een update op dat die weer in sorteerproces zit.
Melding maken kan ook geen kwaad(via postnl of twtter), maar beter om daar 2-3 dagen mee te wachten, anders krijg je te horen dat je nog even moet wachten. Maar geduld is vaak schone zaak. Wel vervelend natuurlijk. Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PluueeR
Heb het ook weleens gehad. Had de bezorger aangegeven dat het al bezorgd was, om het vervolgens pas na het weekend naar het afhaalpunt te brengen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Afhankelijk van welke genres je leuk vind, maar met een brede smaak kom je wel een een game of 40-50 zou ik zeggen.... :X

Ben ook wel benieuwd hoe je aankijkt tegen de huidige bedragen voor de games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Gebeurd niet vaak, maar is mij ook wel eens overkomen. In beide keren kwam het goed. Houd je T&T in de gaten, daar komt mogelijk wel een update op dat die weer in sorteerproces zit.
Melding maken kan ook geen kwaad(via postnl of twtter), maar beter om daar 2-3 dagen mee te wachten, anders krijg je te horen dat je nog even moet wachten. Maar geduld is vaak schone zaak. Wel vervelend natuurlijk. Succes!

Zou om een fout gaan, echter Track and Trace geeft nog altijd bezorgd aan, wachten het af.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:16:
[...]

Afhankelijk van welke genres je leuk vind, maar met een brede smaak kom je wel een een game of 40-50 zou ik zeggen.... :X

Ben ook wel benieuwd hoe je aankijkt tegen de huidige bedragen voor de games.
Ze zijn goedkoper dan in de jaren 90 toch :P

Het is voor mij vooral een hobby met wat nostalgie dus dat het iets kost ach prima!

Moet de SNES uberhaupt nog aansluiten. De tulip verlengkabel en HDMI moeten nog binnen komen voor de OSSC upscaler :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
C_V_S schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Ze zijn goedkoper dan in de jaren 90 toch :P

Het is voor mij vooral een hobby met wat nostalgie dus dat het iets kost ach prima!

Moet de SNES uberhaupt nog aansluiten. De tulip verlengkabel en HDMI moeten nog binnen komen voor de OSSC upscaler :)
Ja zo kun je er ook tegenaan kijken ;) Vroeger waren snes games bij release soms wel 180 gulden, maar je kon sommige games toen ook wel in opruiming vinden voor 60 gulden? Maar goed ik had toen een copybox dus nooit eigenlijk iets gekocht toen >:) (gemiste kans)
Om games CIB te vinden is toch wel prijzig tegenwoordig :) Voorbeelden te over: Demon's Crest(500+), Super Metroid(200+), SkyBlazer(200+), etc

Maar over je snes en OSSC....dan heeft je snes toch geen HDMI aansluiting meer nodig?
De OSSC is vooral geschikt om het beste analoge signaal (=RGB) te upscalen naar HDMI, toch? Dus een snes RGB kabel zal al voldoende zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Ja zo kun je er ook tegenaan kijken ;) Vroeger waren snes games bij release soms wel 180 gulden, maar je kon sommige games toen ook wel in opruiming vinden voor 60 gulden? Maar goed ik had toen een copybox dus nooit eigenlijk iets gekocht toen >:) (gemiste kans)
Om games CIB te vinden is toch wel prijzig tegenwoordig :) Voorbeelden te over: Demon's Crest(500+), Super Metroid(200+), SkyBlazer(200+), etc

Maar over je snes en OSSC....dan heeft je snes toch geen HDMI aansluiting meer nodig?
De OSSC is vooral geschikt om het beste analoge signaal (=RGB) te upscalen naar HDMI, toch? Dus een snes RGB kabel zal al voldoende zijn.
Volgens mij was snes sf2 zelfs 250 gulden :o

En qua hdmi, ik las hem als, hdmi kabel voor de scaler. Neem aan dat hij met rgb de scaler in gaat....helemaal een OSSC, die vreet toch geen compos(h)ite? O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:38:
[...]

[Afbeelding]

Zou om een fout gaan, echter Track and Trace geeft nog altijd bezorgd aan, wachten het af.
Wat wel eens gebeurd is dat pakket bezorgers alle pakketjes die ze die dag gaan aanleveren alvast inscannen waarbij ze dat tijdens de bezorging niet meer hoeven te doen. kan daarbij voorkomen dat ze alsnog niet op die dag geleverd worden gezien er geen tijd meer is. en als het eenmaal ingescant is, kan het niet meer terug. Status zal dan op geleverd blijven staan. In de meeste gevallen zal het dus de volgende dag of iets later aankomen maar je kan het dus niet meer volgen dan.

staat zo op de post nl site

https://www.postnl.nl/kla...rgd-maar-niets-ontvangen/

[Voor 6% gewijzigd door gast7 op 22-05-2023 11:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• C_V_S
  • Niet online
davince72 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Heb een retro SNES componenet kabel gekocht die gaat naar mijn OSSC en dan via HDMI naar naar mijn versterker die weer naar de oled loopt.

Deze dus https://8bitmods.com/snes...pr-component-video-cable/

Acties:
  • 0Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Wat wel eens gebeurd is dat pakket bezorgers alle pakketjes die ze die dag gaan aanleveren alvast inscannen waarbij ze dat tijdens de bezorging niet meer hoeven te doen. kan daarbij voorkomen dat ze alsnog niet op die dag geleverd worden gezien er geen tijd meer is. en als het eenmaal ingescant is, kan het niet meer terug. Status zal dan op geleverd blijven staan. In de meeste gevallen zal het dus de volgende dag of iets later aankomen maar je kan het dus niet meer volgen dan.

staat zo op de post nl site

https://www.postnl.nl/kla...rgd-maar-niets-ontvangen/
Ja klopt, dat snap ik, echter als dat gebeurd, is bij mij 9 van de 10 keer ook het pakketje verdwenen, en dat vind ik dan zo raar. Dus van dat scannen kun je dan ook niet meer uitgaan als het pakketje alsnog verdwijnt.

Mocht het van een grote winkel komen, dan bel ik gewoon en dan word het meestal opgelost, maar dit was een marktplaats aankoop, dus als deze kwijt is, dan kan ik nergens meer op terugvallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PluueeR
Jaren terug kocht ik via Marktplaats een DVD box van The Avengers. Zou met track and trace verstuurd worden (had ik voor betaald), maar werd verstuurd als brievenbus pakket. Rond kerst verstuurd en kwam niet aan. Zonder track and trace was er niets te beginnen. Kreeg uiteindelijk de helft van het aankoop bedrag terug. Nog niet fair, want de verkoper besloot eigenhandig niet via track and trace te versture en die paar euro in zijn zak te steken.

Afijn, zo'n vier maanden later rond Pasen, lag er een pakje in de bus... Het kan altijd nog goedkomen (en een beetje karma voor de verkoper ;)).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davince72
C_V_S schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:13:
[...]

Heb een retro SNES componenet kabel gekocht die gaat naar mijn OSSC en dan via HDMI naar naar mijn versterker die weer naar de oled loopt.

Deze dus https://8bitmods.com/snes...pr-component-video-cable/
Ah helder. Maar zo'n kabel kost serieus 64 euro +13 euro verzenden + wellicht nog BTW ? :X
Met een paar draadjes soldeer je er zelf RGB in, althans dat heb ik 25 jaar geleden gedaan. (denk dat het zoiets als dit was: https://gamesx.com/rgbadd/snes2rgb.htm. Opvallend trouwens dat je tegenwoordig overspoeld word met commerciële pcb-mods; vroeger had je gewoon simpele DIY schematics)

Maar mijn tip zou wel zijn om niet via de versterker naar de TV te gaan, dat kan alleen maar latency geven.....en daar had je nu net niet een OSSC voor gekocht, toch?

[Voor 10% gewijzigd door davince72 op 22-05-2023 15:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:54:
Alle bezorgdiensten maken er soms een rommeltje van. Het komt hier ook wel eens voor dat we volgens hun niet thuis waren, maar mijn vrouw is bijna altijd thuis. Daarnaast hangen er ook nog camera's die het tegendeel bewijzen. Zelf wel gehad dat een pakketje uit Japan sneller aankwam dan een pakketje hier uit Nederland :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
BoomSlang schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:55:
[...]

Alle bezorgdiensten maken er soms een rommeltje van. Het komt hier ook wel eens voor dat we volgens hun niet thuis waren, maar mijn vrouw is bijna altijd thuis. Daarnaast hangen er ook nog camera's die het tegendeel bewijzen. Zelf wel gehad dat een pakketje uit Japan sneller aankwam dan een pakketje hier uit Nederland :P
Ik heb inderdaad ook vanwege dit soort praktijken een Eufy Smarhtbel gekocht. En ik snap best dat iets mis kan gaan, maar niet 1 op de 6 pakketjes zeg maar. En gaat nu maar om een Retro game van €30,00, maar je zou maar een game van €100+ hebben gekocht en die raakt dan zoek. Ja je kunt verzekeren, maar dan nog is leuk anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Linksquest schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb inderdaad ook vanwege dit soort praktijken een Eufy Smarhtbel gekocht. En ik snap best dat iets mis kan gaan, maar niet 1 op de 6 pakketjes zeg maar. En gaat nu maar om een Retro game van €30,00, maar je zou maar een game van €100+ hebben gekocht en die raakt dan zoek. Ja je kunt verzekeren, maar dan nog is leuk anders.
Ja, dat iets is wat je niet 123 even ergens anders besteld maakt het extra zuur. En dat er iets mis gaat, of er veelste veel in het busje is gestampt om die dag te bezorgen. Dat kan allemaal gebeuren, en als het dan een dagje later komt vind ik prima, maar communiceer dat dan gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• davince72
Jongens toch. maak je niet gelijk zo zorgen en heb vooralsnog vertrouwen dat het gewoon terecht komt, die kans is namelijk erg groot. Toch klagen? Dan beter op social media, daar houden ze niet van ;-)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Tux3.14
Vandaag de Odin Lite binnen gekregen. Eerste indruk tot zo ver goed. Voelt iets degelijker aan dan de Switch Lite.
Ik moet er nog even de tijd deze week voor nemen om alle Retro Console emulators er op te zetten. Ben vooral benieuwd hoe de Dreamcast en PSP emulator het gaat doen :)
Vanmiddag even 'snel' alle instellingen doorlopen en goed gezet. Xbox Series X consoles streamen gaat in ieder geval goed.
Ben nog niet zo'n fan van de analoge pookjes, gelukkig zijn daar eenvoudige mods en replacements voor te vinden. Ga ook overwegen om dat te doen - maar eerst even een week of 2 goed testen alvorens ik er met de schroevendraaier in ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:19:
[...]

1 op de 6 pakjes is wel heel veel. Wellicht een post bezorger die wat pakketten verduisterd in jou buurt? Dat zijn wel heel grote getallen van dat het fout gaat. vertraging is een common iets een pakket als bezorgt bij de track en trace en nog niet ontvangen gebeurt ook zo nu en dan, maar het echt kwijt raken is een rariteit in mijn ervaring. Heb al jaren niks met de post verloren.

in jou geval zou ik eerder aan de verzekerde verzending gaan dan of misschien bij een service punt laten afleveren. kleinere kans dat het dan kwijt raakt.

[Voor 11% gewijzigd door gast7 op 22-05-2023 20:49]

Pagina: 1 ... 193 194 195 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee