Misschien kan iemand van hier er even naar kijken. Kwamen pas nog allerlei vergrootglazen langs, en twee zien er altijd meer dan één 😉Ghost babel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:15:
@gast7 @Tux3.14 Thanks voor jullie reacties. Ik ga proberen de condensator te vervangen en de contactpunten opnieuw aan brengen. Kijken of dat werkt.
In de printbanen zie ik niks (wat ik met het oog kan zien).
https://tweakers.net/aanbod/user/461683/
De printbanen kan je eventueel ook nog doormetenGhost babel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:15:
@gast7 @Tux3.14 Thanks voor jullie reacties. Ik ga proberen de condensator te vervangen en de contactpunten opnieuw aan brengen. Kijken of dat werkt.

Check even mijn post waarin ik Altered Beast fixGhost babel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:49:
Ik heb een megadrive game (superman) die het niet doet. Ik zie helemaal niks vreemds aan het board. Maar de game doet helemaal niks, de connectoren ook al schoongemaakt maar dat heeft ook niks geholpen. Zal die dan echt defect zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bij die game leek er optisch ook niets aan de hand, maar was er blijkbaar een diode in de chip zelf kapot. Wellicht kan dat de fix zijn

Ik moest ook aan hetgeen denken dat flapperbol ook al aangeeft. Zijn verschillende filmpjes over met achtergrond. Dit is er een:Ghost babel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:49:
Ik heb een megadrive game (superman) die het niet doet. Ik zie helemaal niks vreemds aan het board. Maar de game doet helemaal niks, de connectoren ook al schoongemaakt maar dat heeft ook niks geholpen. Zal die dan echt defect zijn?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
YouTube: Sega Genesis/Megadrive Cart Won't Boot - FIX a faulty ROM - Fixing e...
interssant, dus sega carts kunnen dit probleem krijgen als je het spel eruit trekt als de console aan staat.davince72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:14:
[...]
Ik moest ook aan hetgeen denken dat flapperbol ook al aangeeft. Zijn verschillende filmpjes over met achtergrond. Dit is er een:
YouTube: Sega Genesis/Megadrive Cart Won't Boot - FIX a faulty ROM - Fixing e...
Verbaast me dat dit toch niet heel common is lijkt me wel iets dat kinderen of ouders gaan doen, heb het zelf maar zelden gezien dus ik vermoedt dat dit probleem gelukkig niet heel gemakkelijk te triggeren is.
Met snes carts inderdaad nooit gezien dat er een niet werkt. wel een keer maar het board was letterlijk doormidden

GBA games zijn heel veel repro’s van, waarvan sommige echt goed en lastig te onderscheiden.PluueeR schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:20:
Van het weekend weer eens gekeken naar wat GBA games op marktplaats. Kom je toch weer de nodige repro’s tegen. Mijn eigen games (het er niet zo heel veel) eens bekeken. En helaas zijn mijn Yoshis Story, A Link to the Past en Mario vs Donkey Kong allemaal nep. Destijds wist ik niet beter helaas. Kan ik weer op zoek naar echte
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Het was een gezellige beurs met een leuke sfeer, goede voorzieningen, en ook nog redelijke prijzen, al dan niet met klein beetje onderhandelen

Vandaag weer een bijzonder issue waar ik hulp bij kan gebruiken.
Ik had dus 2 SNES consoles aangeschaft. Eentje werkt zonder problemen (alle 10 test carts werken direct)
Echter de ander werkt niet voor alle test carts. Het is wel consequent, wat wil zeggen dat sommige carts wel altijd werken, maar sommige simpelweg niet.
De carts zijn goed schoongemaakt met IPA en ook de cartridgeslots heb ik gereinigd. Maar telkens blijven dezeflde cartridges problemen geven (zwart beeld). 1 cart (street fighter II) geeft wel het capcom logo intro met geluid en gaat dan op zwart.
Heel apart dus en ik durf te stellen dat het niet aan de carts ligt. De faulty snes console reageert altijd op dezelfde manier.
Lijkt dus op een snes probleem. Ik heb hem nog niet open gemaakt oid. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn waarom die SNES zo reageert? Enig idee wat ik moet checken of vervangen om hem weer 100% te krijgen?
Zijn beide SNESen exact het zelfde model?davince72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:49:
Hi Guys,
Ik had dus 2 SNES consoles aangeschaft. Eentje werkt zonder problemen (alle 10 test carts werken direct)
Echter de ander werkt niet voor alle test carts. Het is wel consequent, wat wil zeggen dat sommige carts wel altijd werken, maar sommige simpelweg niet.
De carts zijn goed schoongemaakt met IPA en ook de cartridgeslots heb ik gereinigd. Maar telkens blijven dezeflde cartridges problemen geven (zwart beeld). 1 cart (street fighter II) geeft wel het capcom logo intro met geluid en gaat dan op zwart.
Heel apart dus en ik durf te stellen dat het niet aan de carts ligt. De faulty snes console reageert altijd op dezelfde manier.
Lijkt dus op een snes probleem. Ik heb hem nog niet open gemaakt oid. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn waarom die SNES zo reageert? Enig idee wat ik moet checken of vervangen om hem weer 100% te krijgen?
Heb je de voeding als eens gewisseld of gebruik je dezelfde voeding voor beide SNESen?
Het kan natuurlijk iets interns zijn bij die SNES die niet goed werkt. condensator, printsporen of andere onderdelen die versleten/oud zijn. Of het slot waar je de cartridge insteekt, die is ook lastig schoon te maken maar op zich te doen.
[Voor 19% gewijzigd door Petje72 op 09-05-2023 23:09]
Thanks. Ja ik heb alles verwisseld. Dus ja beide voedingen werken op de goede snes voor alles carts. Beide voedingen geven op de foutieve snes exact dezelfde symptomen.Petje72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:58:
[...]
Zijn beide SNESen exact het zelfde model?
Heb je de voeding als eens gewisseld of gebruik je dezelfde voeding voor beide SNESen?
Het kan natuurlijk iets interns zijn bij die SNES die niet goed werkt. condensator, printsporen of andere onderdelen die versleten/oud zijn. Of het slot waar je de cartridge insteekt, die is ook lastig schoon te maken maar op zich te doen.
Morgen weer even verder kijken en zien of er verschil in versies zit. Ik zal dan ook verifiëren of mijn nog niet genoemde andere 2 snessen het gewoon doen met de 10 testcarts…mijn verwachting is dat die daarop gewoon ook werken.
De twee snessen zijn hetzelfde model:
Links diegene die het perfect doet, rechts diegene die alleen met bepaalde carts werkt.
[Voor 22% gewijzigd door davince72 op 10-05-2023 08:22]
Ik zou al beginnen denken in de richting van type carts. Degene die niet werken gebruiken misschien allen een bepaald contact (van een speciale chip die de werkende niet hebben) waarvan net die trace in de snes stuk is… zoiets misschien?davince72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:51:
[...]
Thanks. Ja ik heb alles verwisseld. Dus ja beide voedingen werken op de goede snes voor alles carts. Beide voedingen geven op de foutieve snes exact dezelfde symptomen.
Morgen weer even verder kijken en zien of er verschil in versies zit. Ik zal dan ook verifiëren of mijn nog niet genoemde andere 2 snessen het gewoon doen met de 10 testcarts…mijn verwachting is dat die daarop gewoon ook werken.
De twee snessen zijn hetzelfde model:
Links diegene die het perfect doet, rechts diegene die alleen met bepaalde carts werkt.
[Afbeelding]
Met een multimeter alle traces vanaf de cart connector even nalopen?
Ook mijn gedachte. Even los schroeven en dan alle traces nalopen.Krueger F schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:46:
[...]
Ik zou al beginnen denken in de richting van type carts. Degene die niet werken gebruiken misschien allen een bepaald contact (van een speciale chip die de werkende niet hebben) waarvan net die trace in de snes stuk is… zoiets misschien?
Met een multimeter alle traces vanaf de cart connector even nalopen?
Kan de SNES gelijk een schoonmaak beurt krijgen en eventueel alle caps vervangen worden

Mooie projectjes wel. Succes @davince72

Even uit nieuwsgierigheid, was dit nog gelukt of was je te druk met poging nummer 13 om Zelda BotW nog een kans te geven?Ghost babel schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:15:

Nog niet aan begonnen ;-)Tux3.14 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:11:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, was dit nog gelukt of was je te druk met poging nummer 13 om Zelda BotW nog een kans te geven?
Kan ook zijn dat een van de snes consoles een probleem met het moederboard heeftdavince72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:49:
Hi Guys,
Games met bepaalde grapics gaan dan problemen geven. terwijl die normaal zouden werken op een gewone snes.
Je heb best wat games die op zo'n snes zonder problemen afspelen. maar als je dan bepaalde stukken hebt met een bepaalde soort grapics kan dit glitchy of niet af te spelen zijn.
[Voor 6% gewijzigd door gast7 op 10-05-2023 13:21]
Ik had enige tijd terug een gelijkaardig probleem met een snes. Uiteindelijk deed geen enkele cart het nog (sommigen zwart beeld met geluid; anderen enkel nog zwart beeld). Ik heb nog geen condensatoren vervangen maar het zou mij niet verwonderen dat een recap wonderendavince72 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 22:49:
Hi Guys,

ik wacht dan wel eerst jouw recap wonder afEkfad schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:32:
[...]
Ik had enige tijd terug een gelijkaardig probleem met een snes. Uiteindelijk deed geen enkele cart het nog (sommigen zwart beeld met geluid; anderen enkel nog zwart beeld). Ik heb nog geen condensatoren vervangen maar het zou mij niet verwonderen dat een recap wonderendoet.

Wellicht vanavond dat ik de snes open haal en even paar contacten check. Maar heb ook een master-system rgb mod liggen die af moet

Schoonmaken van bord met ipa voor de zekerheid hielp ook niet.
Blijft bizar dat aantal games(heb er nu 4 vd 10) die gewoon perfect werken. Andere slaan direct op zwart. Je zou toch denken het is alles of niets. Ik beschouw het als een won’t fix geval en dan gaat die als donor snes op marktplaats, vast iemand die hem wel weet te fixen.
[Voor 3% gewijzigd door davince72 op 10-05-2023 23:28]
Klopt, die heb ik dan ook helemaal schoongemaakt en nagekeken. Maar toch bedankt, misschien dat iemand het nog niet wist.PluueeR schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:36:
@davince72 Het metalen ding over het cartridge slot kan je ook verwijderen, zodat je het slot beter schoon kan maken.
Lijkt mij dan dat het moederboard aan het einde van zijn tijd is als het echt enkel met bepaalde titels problemen geeft.davince72 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:27:
Het moederbord nagelopen, maar cartridge pinnen maken allemaal contact (niet gecheckt of pin helemaal tot een chip loopt oid)
Schoonmaken van bord met ipa voor de zekerheid hielp ook niet.
Blijft bizar dat aantal games(heb er nu 4 vd 10) die gewoon perfect werken. Andere slaan direct op zwart. Je zou toch denken het is alles of niets. Ik beschouw het als een won’t fix geval en dan gaat die als donor snes op marktplaats, vast iemand die hem wel weet te fixen.
[Afbeelding]
als andere titels perfect werken denk ik niet dat kleinere problemen dit gaan fixen. want die zouden anders ook niet moeten werken. als bepaalde delen van het moederboard niet meer werken kan de console bepaalde grapics niet meer afspelen waarbij je dus een gevalletje krijgt ene game doet het wel andere niet. of dat een spel vanaf een bepaald lvl niet meer af te spelen is.
[Voor 16% gewijzigd door gast7 op 11-05-2023 00:11]
A board revision that doesn't have good long-term prospects. These have slightly better video quality than most 3CHIP systems but are prone to CPU/PPU faults and malfunctions, at a rate which is worsening over time. SHVC boards are very easily distinguished by their larger size and a separate module which contains the sound hardware. Consoles with these boards also have four rubber feet on the bottom case.
Misschien maar eens op zoek naar een reserve SNES, 1-chip bijv.
Niet helemaal een spelletje maar wat ik naast the incredible machines helemaal geweldig vond.
[Voor 3% gewijzigd door 42dpi op 11-05-2023 16:24]
Si vis pacem, para bellum
Ik weet dat ze over het algemeen afgezeken worden, en het zijn ook verschrikkelijke hoesjes, maar ik vind de PAL Saturn cases wel erg mooi om naar te kijken. Ook geinig spelletje trouwens

Leuke vind, ziet er ook keurig uit nog. Soms ook leuk om gewoon nostalgische zaken naast de collectie te hebben. Zo heb ik dat zelf ook met een paar dingen, zoals Transformers G1 of tijdschriften.42dpi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:22:
Vandaag jeugd sentiment gevonden
Niet helemaal een spelletje maar wat ik naast the incredible machines helemaal geweldig vond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Op zich vind ik de NTSC doosjes ook niet verkeerd. Maar ze zijn zo groot! De ps1 had ook van die longboxes in het NTSC gebied het eerste jaar. Daar waren ze vrij snel van afgestapt. Ik vind zelf de doosjes van de Dreamcast ook wel tof.Seroczynski schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:30:
[...]
Ik weet dat ze over het algemeen afgezeken worden, en het zijn ook verschrikkelijke hoesjes, maar ik vind de PAL Saturn cases wel erg mooi om naar te kijken. Ook geinig spelletje trouwens
Gaaf! Ik wist niet dat die er ook in het nederlands was. Ik ken alleen de engelse versie.42dpi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:22:
Vandaag jeugd sentiment gevonden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De pal Saturn hoesjes van EA zijn pas lomp groot. Die krengen zijn nog een slagje groter dan de megadrive hoesjes.Ghost babel schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:33:
[...]
Op zich vind ik de NTSC doosjes ook niet verkeerd. Maar ze zijn zo groot! De ps1 had ook van die longboxes in het NTSC gebied het eerste jaar. Daar waren ze vrij snel van afgestapt. Ik vind zelf de doosjes van de Dreamcast ook wel tof.
Klopt, maar het zijn qua pal saturn wel een van de betere dozen. ze zijn gewoon stevig. De beste zijn de iets kleinere variant met plastic cases voor games als megaman x3BoomSlang schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:14:
[...]
De pal Saturn hoesjes van EA zijn pas lomp groot. Die krengen zijn nog een slagje groter dan de megadrive hoesjes.
Standaard pal saturn dozen breken al als je er naar kijkt. Slechtste cd game cases ever. cd holders zijn ook erg matig in die cases, teveel ruimte disc zit er niet echt stevig in. Ook onvervangbaar mocht er iets mee gebeuren. Ik zou haast karton releases als snes/N64/gba over dit nemen

De ps1 cases zijn niet gek veel beter. Ook vrij kwetsbaar, veel te veel variaties en vervanging is ook niet te doen. Gelukkig zijn ze de generatie erna wel wat beter. Hoewel de Xbox ook wat fragiel op de scharnierende kanten is, en die voor de one/sx zijn niet veel beter. Die vage gedraaide indelinggast7 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:11:
[...]
Klopt, maar het zijn qua pal saturn wel een van de betere dozen. ze zijn gewoon stevig. De beste zijn de iets kleinere variant met plastic cases voor games als megaman x3
Standaard pal saturn dozen breken al als je er naar kijkt. Slechtste cd game cases ever. cd holders zijn ook erg matig in die cases, teveel ruimte disc zit er niet echt stevig in. Ook onvervangbaar mocht er iets mee gebeuren. Ik zou haast karton releases als snes/N64/gba over dit nemen

ps1 cases zijn zeker niet best, vrij breekbaar maar die zijn gelukkig naar mijn mening best makkelijk te vervangen, en de art work is gewoon goed beschermt dus in veel gevallen gewoon in nette staat al is het doosje gebroken.BoomSlang schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:49:
[...]
De ps1 cases zijn niet gek veel beter. Ook vrij kwetsbaar, veel te veel variaties en vervanging is ook niet te doen. Gelukkig zijn ze de generatie erna wel wat beter. Hoewel de Xbox ook wat fragiel op de scharnierende kanten is, en die voor de one/sx zijn niet veel beter. Die vage gedraaide indeling
Bij saturn is het gewoon game over. als de case kapot is kan je het niet vervangen de case is de art work. vind ikzelf wel een aardig groot verschil. saturn doosjes zijn haast karton
Ik zou zelf dreamcast doosjes lager dan ps1 pal cases zetten, want die cd holder tandjes breken veel sneller en de achterkant insert ligt helemaal open. qua algemene breekbaarheid is dreamcast vrij vergelijkbaar met ps1 qua cases als je het mij vraagt.
[Voor 5% gewijzigd door gast7 op 11-05-2023 21:42]
Ik heb er ook een Nederlandstalige boek van uit 2000Zilla schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:37:
[...]
Gaaf! Ik wist niet dat die er ook in het nederlands was. Ik ken alleen de engelse versie.
Ik heb hier ook nog een hele zooi PU's liggen maar die zijn een heel stuk recenter uitgebracht. Zag het nieuws voorbij komen over de USB stick. Vind het wel jammer dat het er als een el cheapo USB stick uit ziet.Krueger F schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:
Zonet me toch maar laten verleiden… ik zie dit als een retro aankoop 😅
[Afbeelding]
Had het ook bijna gedaan, maar uiteindelijk ben ik enkel geïnteresseerd in de eerste twee tot vier jaaruitgaven.Krueger F schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:
[Afbeelding]
Ik download ze wel zodra ze online staan.
Maar mijn aanname is dat alle probleem spellen gebruik maken van mode 7 cq afhankelijk zijn van de chip die daar verantwoordelijk voor is (of aansturing van clu naar die ppu)
Oftewel heb ik nu maar 2 van de 4 snessen die het 100% doen🥲
Maar goede nieuws is dat er vandaag een pakketje kwam. Hieronder de originele foto! Zien jullie welk klein pareltje er tussen zit?
Set was niet goedkoop en ook niet duur(zit ook een super gameboy cart bij)
[Voor 8% gewijzigd door davince72 op 12-05-2023 11:08. Reden: plaatje leek niet ok te renderen]
Die €50 is hun dan ook zeer gegund.
FIFA!!!davince72 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:03:
…
Maar goede nieuws is dat er vandaag een pakketje kwam. Hieronder de originele foto! Zien jullie welk klein pareltje er tussen zit?
[Afbeelding]
Lol, Biker mice uiteraard 😅
Mooi setje games!
[Voor 35% gewijzigd door Krueger F op 12-05-2023 11:08]
hahha...volgens mij is FIFA 98 nog meest bijzondere FIFA voor de SNES. Maar idd biker mice _/-\oKrueger F schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:07:
[...]
FIFA!!!
Lol, Biker mice uiteraard 😅
Mooi setje games!
[Voor 17% gewijzigd door davince72 op 12-05-2023 12:51]
ga ik beetje zoeken, staat er hierWij verzoeken u te controleren of uw aanbieding authentiek is en wettelijk toegestaan.
Als dit waar is heeft dat flinke impact en kan de helft van de advertenties weg.Software en spelcomputers waarvoor je geen verkooplicentie hebt.
En zowaar antwoord van een mp medewerker:
goedemiddag, je mag fysieke versies van games verkopen. Dus een game voor de playstation mag meestal wel maar een steam code mag bijvoorbeeld niet
[Voor 17% gewijzigd door davince72 op 12-05-2023 12:47]
En hoe grappig dat de vorige eigenaar dus zijn doosjes heeft stukgeknipt om de carts te bewaren in aparte doosjes. Had liever de originele dozen gehad, maar dit is toch een extraatje naast alleen de carts.
Ps:wie ziet het kleine pareltje?
[Voor 3% gewijzigd door davince72 op 12-05-2023 13:25]
Ik kreeg laatst ook een melding dat ik het product niet mocht verkopen. Was volgens mij toen ik mijn oude switch ging verkopen. Toen stond er bij dat ik niet gemachtigd was om het product te verkopen. Heel apart. Maar ik kon hem er wel gewoon opzetten. Dus heb het bericht maar gewoon genegeerd.davince72 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:46:
Hmm, krijgen jullie ook de volgende melding vaak te zien op marktplaats bij je advertenties:
[...]
ga ik beetje zoeken, staat er hier
[...]
Als dit waar is heeft dat flinke impact en kan de helft van de advertenties weg.
En zowaar antwoord van een mp medewerker:
[...]
Ik heb hem ook gekochtKrueger F schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:23:
[Afbeelding]

Volgens mij is biker mice from mars de meest zeldzame van de partij.davince72 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:03:
Mijn snes avontuur kreeg gisteren een wending toen ik mijn boxed snes van zolder haalde om daarvan moederbord in de “kapotte” mint uitziende snes te plaatsen. Toen bleek dat mijn snes van zolder ook problemen heeft!! Hij lijkt alles wel te starten, maar bepaalde games hebben zichtbaar problemen, zoals bij street fighter 2 komt het draaiende logo met problemen naar voren(mode 7 chip ppu issue?) en andere spellen hebben color issues(gras van ISS ziet er vreemd uit).
Maar mijn aanname is dat alle probleem spellen gebruik maken van mode 7 cq afhankelijk zijn van de chip die daar verantwoordelijk voor is (of aansturing van clu naar die ppu)
Oftewel heb ik nu maar 2 van de 4 snessen die het 100% doen🥲
[Afbeelding]
De laatste paar dagen wel deze aanvulling kunnen doen. Niet enkel retro. King of Fighters NeoWave voor 18 euro gekocht en zit nog in seal. Dat is echt een koopje.
[Voor 5% gewijzigd door TheBuddha op 12-05-2023 13:34]
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Als het nou een zware CRT was dan had ik mij er nog wat bij voor kunnen stellen (indien diegene het benzinegeld ook wilt betalen), maar een game kan je toch beter opsturen? Is toch sowieso goedkoper...TheBuddha schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:33:
Vorige week mijn Black Ops II voor Wii U op Marktplaats gezet. Die heb ik ooit gratis gekregen en is meer dan niet mijn ding. Krijg ik een bod van 5 euro. Wat op zich redelijk is dus ik ga akkoord. Vraagt de koper of ik het spel kan komen brengen haha. 12 euro benzinegeld. Wat een volk op Marktplaats.
De laatste paar dagen wel deze aanvulling kunnen doen. Niet enkel retro. King of Fighters NeoWave voor 18 euro gekocht en zit nog in seal. Dat is echt een koopje.
[Afbeelding]
En heb je het netjes gebracht? 😂 Er zitten vreemde vogels tussen iddTheBuddha schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:33:
Vorige week mijn Black Ops II voor Wii U op Marktplaats gezet. Die heb ik ooit gratis gekregen en is meer dan niet mijn ding. Krijg ik een bod van 5 euro. Wat op zich redelijk is dus ik ga akkoord. Vraagt de koper of ik het spel kan komen brengen haha. 12 euro benzinegeld. Wat een volk op Marktplaats.
Black Ops II heb ik echt kapot gespeeld met een huisgenote.TheBuddha schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:33:
[Afbeelding]
De Call of Duty games waren echt geweldig op de Wii U omdat je dan 1 persoon op de tv en 1 persoon op de controller kon laten spelen.
Geloof dat Black Ops II ook een van de weinige Wii U games is die nog steeds online gespeeld wordt.
Hebben we ook een topic over in HK "Marktplaats"... ik word er gek van'' heel veel gekkigheid daar "Marktplaats"... ik word er gek van - Deel 2TheBuddha schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:33:
[Afbeelding]
Euh, hoe kom ik daar bij? Heb geen toegang staat er.42dpi schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:20:
[...]
Hebben we ook een topic over in HK "Marktplaats"... ik word er gek van'' heel veel gekkigheid daar "Marktplaats"... ik word er gek van - Deel 2
Forum FAQ #hkTux3.14 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:35:
[...]
Euh, hoe kom ik daar bij? Heb geen toegang staat er.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Inderdaad, ik ook.Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:45:
Ik volg hem al enige tijd, altijd leuke onderwerpen heeft hij.
Altijd zeer informatief en goed opgebouwd (zonder langdradig te zijn)
Edit: nog steeds even verslavend als vroeger

[Voor 6% gewijzigd door Krueger F op 14-05-2023 12:01]
Deze week bleek de PS One verdwenen en op de bijeenkomst zei een jongeman "ik heb een verrassing voor je". Hij had aan de eigenaar gevraagd of 'ie mee mocht voor me

De adapter ontbreekt en de kabel van de controller is afgeknipt.
De controller werkt weer (en voelt anders dan een gewone SCPH-1200)

Aan de controller heb ik een verlengkabel gesoldeerd. Het is een SCPH-110, maar de pinout hier klopte niet, daar staat een 9-pin terwijl ik een 8-pin had. Ik probeerde die van een SCPH-1200 die ook 8-pin was en GND op 3. Ook de kleuren klopten toevallig met de verlengkabel en het bleek een juiste gok

De console las helemaal geen discs toen ik 'm kreeg. Ik heb 'm met smeren en de laser-pot afstellen zover gekregen dat hij originelen kan spelen, maar CD-R doet hij vreemd genoeg alleen als hij "warm" is en niet makkelijk

Ik denk dat de laser echt op is, maar kan niet 100% uitsluiten dat dat het enige defect is. Als ik ergens een goedkope werkende laser unit kan vinden zou ik het een poging willen geven

Waarom deze mod?
Ik vond het altijd jammer dat de Wii U geen blauwe LED verlichting had bij de front panel bij de disc drive, zoals de Wii dat wel heeft. Ik vind het ook altijd wel mooi om bij moderne hardware een subtiele mod toe te passen met een 'knipoog' naar consoles uit het verleden. Mijn Switch heeft bijvoorbeeld een SNES style look (een keer eerder in dit topic gepost). Deze Wii U heeft dat nu dus naar zijn voorganger; de Wii.
Het doorzichtig kunstof frame heb ik daarvoor uit een donor Wii gehaald en overgezet in mijn Wii U. Aangezien de pianolak van de Wii U ook enorm onder de krassen zat, gelijk maar besloten om deze te schuren, spuiten met primer coat en daarna met mat zwart. Staat hem heel goed! Gelijk maar even nieuwe koelpasta + CMOS batterij er in als we toch bezig zijn.
Hieronder het resultaat:
Zoals je ziet gaan de LED's ook uit als de Wii U uit staat. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de 12volt aansluiting in de disc drive. De disc drive gaat namelijk ook altijd uit bij het uitschakelen van de Wii U.
Heb daarvoor een stukje uit de behuizing van de disc drive gezaagd, en vervolgens daar 2 draden gesoldeerd. Een voor 12volt en de andere voor de ground.
Er moest wat plastic weg gefreesd worden om het allemaal passend te maken

De donor Wii heb ik ook refurbished. Deze heb ik uit elkaar gehaald, schoon gemaakt (o.a. de lens met alcohol & alles stofvrij gemaakt), nieuwe CMOS batterij, koelpasta voor de cpu & gpu. Werkt weer als nieuw. Deze heeft alleen de blauwe LED verlichting bij de front panel bij de disc drive niet meer

Ik bewaar 'm mocht ik ooit iemand vinden met een kleine portemonnee of een ander goed doel, dan kan ie gedoneerd worden.
Volgens mij heb ik laatst 2 videos gekeken over het fixen van zo'n PSone die pas na een recap weer goed werkte.Josefien schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:31:
1 avond per maand ga ik naar Groningen voor een bijeenkomst en liep altijd langs de etalage van een barbershop waar een PS One als decoratie stond. Ik was altijd nieuwsgierig naar hoe ver die stuk was.
[Afbeelding]
Deze week bleek de PS One verdwenen en op de bijeenkomst zei een jongeman "ik heb een verrassing voor je". Hij had aan de eigenaar gevraagd of 'ie mee mocht voor me![]()
[Afbeelding]
De adapter ontbreekt en de kabel van de controller is afgeknipt.
De controller werkt weer (en voelt anders dan een gewone SCPH-1200), maar de console lijkt niet te redden, ik krijg 'm niet verder dan dat hij bepaalde originelen leest
![]()
Aan de controller heb ik een verlengkabel gesoldeerd. Het is een SCPH-110, maar de pinout hier klopte niet, daar staat een 9-pin terwijl ik een 8-pin had. Ik probeerde die van een SCPH-1200 die ook 8-pin was en GND op 3. Ook de kleuren klopten toevallig met de verlengkabel en het bleek een juiste gok![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De console las helemaal geen discs toen ik 'm kreeg. Ik heb 'm met smeren en de laser-pot afstellen zover gekregen dat hij originelen kan spelen, maar CD-R doet hij vreemd genoeg alleen als hij "warm" is en niet makkelijkZowel met modchip als softmod. Die laatste om uit te sluiten dat het in mijn modchip-installatie zit.
Ik denk dat de laser echt op is, maar kan niet 100% uitsluiten dat dat het enige defect is. Als ik ergens een goedkope werkende laser unit kan vinden zou ik het een poging willen geven
Bij nader inzien is dat dus geen disc spin, dat is jammer.
Dan valt Link’s Awakenings op de Switch ook onder retro, toch?Krueger F schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:07:
Deze valt eigenlijk ook onder retro, toch… 😎
[Afbeelding]
Edit: nog steeds even verslavend als vroeger

Het is dan niet hetzelfde probleem, maar het brengt me wel op een hele andere richting.LoCuTuS2000 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:20:
[...]
Volgens mij heb ik laatst 2 videos gekeken over het fixen van zo'n PSone die pas na een recap weer goed werkte. [YouTube: Trying To FIX a PSone | No Display & No Disc Spin!]
Bij nader inzien is dat dus geen disc spin, dat is jammer.
Ik heb me de hele tijd blind gestaard op de laser-unit, maar het probleem zit goed mogelijk in het moederbord (al dan niet de condensatoren)

Zojuist heb ik de laser-unit uit de PS One gehaald, de potmeter teruggezet naar 1020 Ohm en aangesloten in mijn werkende SCPH-9002. Daar leest hij wèl verrassend goed, zowel origineel als CD-R

Zou het dan toch de condensatoren zijn? Ik wist niet dat de PS One er ook last van kon hebben

Standaard sega games werken allemaal prima op de 32x, ook de 32x games via de everdrive werken goed. Zal mijn 32x nog voor de zekerheid schoonmaken. Tips wat ik nog kan doen zijn van harte welkom.
Al wel contact met de verkoper, maar die geeft aan dat hij hem nog getest had voor het opsturen
Kan het niet een regio dingetje zijn?cold_as_ijs schreef op zondag 14 mei 2023 @ 15:00:
Grrr gisteren was NBA JAM binnengekomen voor de 32x, doet de card helemaal niks. Contacten schoongemaakt met ipa en daarna ook met een gum. Ding helemaal doorgemeten en niks kunnen vinden.
Standaard sega games werken allemaal prima op de 32x, ook de 32x games via de everdrive werken goed. Zal mijn 32x nog voor de zekerheid schoonmaken. Tips wat ik nog kan doen zijn van harte welkom.
Al wel contact met de verkoper, maar die geeft aan dat hij hem nog getest had voor het opsturen
Heb de switchless mod en heb de auto region mod in de 32x. Game is PAL en op elke regio setting krijg ik zwart scherm.
Kan natuurlijk iets mis zijn met mijn 32x, maar dan zou ik verwachten dat ook mijn 32x everdrive games moeilijk doen
Volgens mij werken 32x spelen op een everdrive ook zonder de 32x erop, maar ik heb geen everdrive dus @Sagat jij hebt toch ook een everdrive? kan je dit bevestigen??cold_as_ijs schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:15:
[...]
Heb de switchless mod en heb de auto region mod in de 32x. Game is PAL en op elke regio setting krijg ik zwart scherm.
Kan natuurlijk iets mis zijn met mijn 32x, maar dan zou ik verwachten dat ook mijn 32x everdrive games moeilijk doen
Dit geldt voor Sega CD games. Voor 32X heb je echt het device nodig.BoomSlang schreef op zondag 14 mei 2023 @ 16:23:
[...]
Volgens mij werken 32x spelen op een everdrive ook zonder de 32x erop, maar ik heb geen everdrive dus @Sagat jij hebt toch ook een everdrive? kan je dit bevestigen??
Oké dan kan het probleem wel in de cartridge liggen, lijkt dan niet aan zijn 32x te liggenSeroczynski schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:35:
[...]
Dit geldt voor Sega CD games. Voor 32X heb je echt het device nodig.
Slechte condensatoren lijkt daadwerkelijk een probleem bij mijn PS OneJosefien schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Het is dan niet hetzelfde probleem, maar het brengt me wel op een hele andere richting.
Ik heb me de hele tijd blind gestaard op de laser-unit, maar het probleem zit goed mogelijk in het moederbord (al dan niet de condensatoren)
Zojuist heb ik de laser-unit uit de PS One gehaald, de potmeter teruggezet naar 1020 Ohm en aangesloten in mijn werkende SCPH-9002. Daar leest hij wèl verrassend goed, zowel origineel als CD-R
Zou het dan toch de condensatoren zijn? Ik wist niet dat de PS One er ook last van kon hebbenIn het filmpje heeft hij er 3 vervangen bij de video-output en van 2 werd de pad al gelift, lijkt niet het fijnste om te solderen... en dan moeten passende condensatoren nog gevonden worden.

Omdat ik geen 0,47uF/50v SMD elco had liggen maar wel 2 stuks 1uF/100v through-hole kon vinden, besloot ik die in serie te zetten om tot 0,5uF te komen en op het bord te solderen om te proberen

Het is niet perfect, maar het verschil is als dag & nacht: ik heb er zo'n 15 games in gedaan (origineel/CD-R/geperste kopie) en ze booten allemaal, hetzij soms bij de 2e poging. Ook discs die op deze PS One niet eerder wilde booten doen het

Hij speelt PAL kopietjes direct. NTSC-U/J alleen via softmod. Omdat de PS One een extra regio-beveiliging heeft die alleen met een Onechip kan worden overbrugd. Maar ik heb alleen een 12F629 PIC liggen wat enkel een MM3 kan worden.
Ook na 2,5u uit laten staan werkt hij nu nog steeds, enkel nog minimale achteruitgang

yup en ik heb nog de ouwe cart zonder de mega cd functionaliteit, heb overwogen te upgraden en mijn huidige te verkopen, maar ik vind het de moeite niet waard.Seroczynski schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:35:
[...]
Dit geldt voor Sega CD games. Voor 32X heb je echt het device nodig.
Mister speelt ook mega cd af....
Mister heeft dan wel weer issues met een patch formaat........msu en md+ heb je en volgens mij kan de mister geen md+.
En dat kan een everdrive of terraonion variant wel volgens mij, zolang je uiteraard degene koopt met die functie(s) aan boord.
10 second ninja DONE
Ik kan een paar spellen verkopen om de kabels te regelen.
[Voor 4% gewijzigd door TheBuddha op 15-05-2023 09:36]
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Saturn heeft gewoon C7 stekker, geen apart blok. Leuke set verder.TheBuddha schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:36:
Ik heb gisteren een Saturn van een vriend overgenomen met wat games. Maar zonder kabels. Dus die moet ik nog regelen. Nu kan ik me van vroeger herinneren dat er een blok achter mijn pc hing voor de power. Maar kan ik me dat nog goed herinneren of kan er gewoon een C7 met directe stekker in?
Ik kan een paar spellen verkopen om de kabels te regelen.
[Afbeelding]
Ik heb gisteren eindelijk Final Fantasy VII uitgespeeld. Moest dit van mijzelf afmaken voordat ik aan Tears of the Kingdom mocht beginnen

Screenshot van final boss in FF7:
[Voor 23% gewijzigd door Seroczynski op 15-05-2023 10:03]
Niet op de foto, een Super Famicom. Als back-up van mijn Amerikaanse SNES. Las ergens dat het type wat ik heb niet bepaald heel betrouwbaar is. Aan een Super Famicom is makkelijker te komenin Nederland dan aan een Amerikaanse SNES.
Een paar games uit Amerika laten overkomen (Mega Man 2 + 3 en Rogue Squadron). Maar denk dat ik daar maar mee stop. Had Rogue Squadron net binnen, stond hij ook opeens op Marktplaats. Uiteindelijk komen de games hier ook wel voorbij. Menu muziek van Mega Man 2 is wel heel vet in de oorspronkelijke snelheid. Grappig ook dat hij zo'n ander label heeft dan de PAL versie.
Mario Kart 64 had ik al, maar de Japanse versie. Deze is toch net even beter leesbaar

A Link to the Past voor de GBA had ik ook al, maar kwam er vorige week achter dat degene die mij die jaren geleden verkocht heeft, me een repro had verkocht

Van het weekend dus Link's Awakenings uitgespeeld op de Switch. Eens kijken waar ik nu voor ga. Misschien Kirby 64 maar eens aan beginnen. Of Yoshi's Island op de SNES.
[Voor 5% gewijzigd door PluueeR op 15-05-2023 10:51]
Lekker man. Ik zoek ook nog een paar USA games om mee verder te gaan, dat vergt altijd wel wat meer tijd. Helemaal nu ik mijn sanni klaar heb ben ik bezig met het omzetten van al mijn savegames naar originele carts, zodat ik ze daar verder op kan spelen. Inmiddels heb ik Secret of Mana en de Donkey Kong Country series klaar staan (al was ik vergeten dat je bij DKC niet kan switchen van co-op naar solo en visa versa). Nu nog Super Mario 64 en maybe Diddy Kong Racing fixen.PluueeR schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:49:
De aanwinsten van de laatste weken:
[Afbeelding]
Niet op de foto, een Super Famicom. Als back-up van mijn Amerikaanse SNES. Las ergens dat het type wat ik heb niet bepaald heel betrouwbaar is. Aan een Super Famicom is makkelijker te komenin Nederland dan aan een Amerikaanse SNES.
Een paar games uit Amerika laten overkomen (Mega Man 2 + 3 en Rogue Squadron). Maar denk dat ik daar maar mee stop. Had Rogue Squadron net binnen, stond hij ook opeens op Marktplaats. Uiteindelijk komen de games hier ook wel voorbij. Menu muziek van Mega Man 2 is wel heel vet in de oorspronkelijke snelheid. Grappig ook dat hij zo'n ander label heeft dan de PAL versie.
Mario Kart 64 had ik al, maar de Japanse versie. Deze is toch net even beter leesbaar![]()
A Link to the Past voor de GBA had ik ook al, maar kwam er vorige week achter dat degene die mij die jaren geleden verkocht heeft, me een repro had verkocht. Ignorance is bliss. Mijn Yoshi's Island en Mario vs Donkey Kong blijken ook repro's te zijn.
Van het weekend dus Link's Awakenings uitgespeeld op de Switch. Eens kijken waar ik nu voor ga. Misschien Kirby 64 maar eens aan beginnen. Of Yoshi's Island op de SNES.
Soms kijk ik ook bij wat winkels zoals Magix Buttons of die nog USA games hebben, maar je moet er een beetje geluk bij hebben denk ik. Vinted staat ook regelmatig wat op, vooral veel SNES games heb ik daarvandaan kunnen plukken.
Dat is wel cool dat je je saves mee kan nemen. Ik ben met A Link to the Past, Super Mario World en Super Mario 64 gewoon opnieuw begonnen. Super Mario 64 had ik al een paar keer uitgespeeldSeroczynski schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:17:
[...]
Lekker man. Ik zoek ook nog een paar USA games om mee verder te gaan, dat vergt altijd wel wat meer tijd. Helemaal nu ik mijn sanni klaar heb ben ik bezig met het omzetten van al mijn savegames naar originele carts, zodat ik ze daar verder op kan spelen. Inmiddels heb ik Secret of Mana en de Donkey Kong Country series klaar staan (al was ik vergeten dat je bij DKC niet kan switchen van co-op naar solo en visa versa). Nu nog Super Mario 64 en maybe Diddy Kong Racing fixen.
Soms kijk ik ook bij wat winkels zoals Magix Buttons of die nog USA games hebben, maar je moet er een beetje geluk bij hebben denk ik. Vinted staat ook regelmatig wat op, vooral veel SNES games heb ik daarvandaan kunnen plukken.

Vinted kijk ik eigenlijk nooit op. Zal het eens in de gaten houden. Ik heb ook wat games van 2dehands.be en eBay Duitsland en Engeland. Kosten vallen dan wel mee. Magix Buttons nog niet gekocht, wel een paar keer bij Retro Nintendo Kopen.
Secret of Mana staat ook nog op mijn wishlist.
Vandaag deze Arcade1Up Turtles in Time kast opgehaald bij een vriend in Almere. Grappige is dat hij deze weer gratis heeft opgehaald bij een kinderopvang die gratis arcadekasten weg gaf via Facebook Marketplace. Dit was dan de meest interessante.
Volgens de persoon van de kinderopvang 'ging hij niet aan'. Dat is, de meest technische uitleg die ze kon geven. Niet heel verwonderlijk, ze zijn ook geen techneuten bij de kinderopvang, maar er zat geen stroomkabel bij, dus die los besteld zojuist.
Het doorzichtige plastic is alleen gekraakt op het paneel; persoonlijk vind ik hem mooier zonder het doorzichtige paneel. En de gele top ball is missend.
Ik ga hem eerst aan de praat proberen te krijgen en dan kijken wat er voor de rest aan de hand mee is. En een video ervan maken uiteraard over het hele proces

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Gaaf man, ben benieuwd naar je progressie en video op Youtube!Ricepuppet schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:12:
[Afbeelding]
Vandaag deze Arcade1Up Turtles in Time kast opgehaald bij een vriend in Almere. Grappige is dat hij deze weer gratis heeft opgehaald bij een kinderopvang die gratis arcadekasten weg gaf via Facebook Marketplace. Dit was dan de meest interessante.
Volgens de persoon van de kinderopvang 'ging hij niet aan'. Dat is, de meest technische uitleg die ze kon geven. Niet heel verwonderlijk, ze zijn ook geen techneuten bij de kinderopvang, maar er zat geen stroomkabel bij, dus die los besteld zojuist.
Het doorzichtige plastic is alleen gekraakt op het paneel; persoonlijk vind ik hem mooier zonder het doorzichtige paneel. En de gele top ball is missend.
Ik ga hem eerst aan de praat proberen te krijgen en dan kijken wat er voor de rest aan de hand mee is. En een video ervan maken uiteraard over het hele proces
Zoekt je vriend trouwens nog vrienden? Ik vraag dit niet voor een vriend

Een PSP van de derde generatie, in eigenlijk prima conditie. Achterkant zien wat krassen maar de voorkant is bijzonder netjes. My First Sony!
Ik vind het tóch makkelijker om een draagbare gamedevice te hebben. Gewoon eventjes een paar minuten spelen op de bank. Gelijk Ebay maar afgestruind naar wat games, gelukkig allemaal nog best goed te vinden en betaalbaar.
Geheel random op een markt stonden daar een aantal arcadekasten met allemaal oudjes die Sega Tetris speelden. Middelste kerel stond op level 99 en ze staan blijkbaar bekend als Grandpa Fighters oid

En om het in perspectief te plaatsen: ik sta ergens in de top 40 wereldwijd in de Tetris Effect leaderboard (stond nummer 1 op de Quest). Tetris 99 win ik meestal ook op de sloffen. Maar bij Sega Tetris kwam ik bij lange na niet in de buurt, dus de opa's zijn legit

Grappig! ik wilde namelijk net posten over mijn ervaringen met de psp maar dan weliswaar via emu. eigenlijk pas 3 games gespeeldErnstvV schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:19:
Na het lezen van dit topic ben ik ook een beetje besmet met de retro-virus. Een Commodore 128 en Amiga 500 had ik al, deze heb ik afgelopen week gekocht:
[Afbeelding]
Een PSP van de derde generatie, in eigenlijk prima conditie. Achterkant zien wat krassen maar de voorkant is bijzonder netjes. My First Sony!
Ik vind het tóch makkelijker om een draagbare gamedevice te hebben. Gewoon eventjes een paar minuten spelen op de bank. Gelijk Ebay maar afgestruind naar wat games, gelukkig allemaal nog best goed te vinden en betaalbaar.
Ghost n goblins ultimate (kort gespeeld. ik vind hem leuk maar wil eigenlijk eerst -NOG STEEDS- meer doen met de oudere games

wipe out pure (medium gespeeld een tournament en 2 of 3 time trials, positief hij is wat makkelijker dan ik me wipeout op de ps1 herinner, nadeel hij voelt wat sloom, weet niet of dit een emulatie dingetje is, of simpel omdat ik natuurlijk in de beginner leaugue zit.....en ik heb fast rmx nog redelijk vers in mijn geheugen ook......voordeel, met upscaling ziet het er echt nog heel goed uit! )
en *drumroll*

Ik weet ook niet of het concept me kan blijven hooken, maar ja ik verwacht dat het wel iets dieper gaat worden naarmate ik verder kom en die sfeer van deze game

Ik vind het moeilijk te omschrijven maar het is schattig met een klein beetje 'tongue in cheek' humor.
Zit er dus serieus over te denken om met name (zoals iemand anders hier eerder) wat pal meuk af te stoten en met het budget dan bijvoorbeeld een analogue pocket te halen, maar een vita is opeens meer kanshebber geworden. Andere optie is natuuurlijk een steamdeck of asus rog.........tsja...
Moet zeggen dat ik geen grote fan ben van de dpads van sony in het algemeen, dat helpt ook niet, denk dat het op de SD/rog ook niet overhoudt (hoewel ik daar relatief veel goede dingen over gehoord heb) echt dan heb je toch weer de optie van een externe controller.........op de vita toch niet?
10 second ninja DONE
Het d-pad op de Vita is echt een héél stuk beter dan wat ze daarvoor hadden. En met de Vita kan je ook PSP games spelen, al moet ik zeggen dat de PSP echt een geniaal stukje hardware was voor die tijd. Met een beetje zoeken kan je ook redelijk goedkoop aan een PSP komen. Ben zelf wel echt fan van de PSP-1004 (phat, eerste model) alsmede het eerste model Vita vanwege het OLED scherm dat daarin zit.Sagat schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Grappig! ik wilde namelijk net posten over mijn ervaringen met de psp maar dan weliswaar via emu. eigenlijk pas 3 games gespeeld
Ghost n goblins ultimate (kort gespeeld. ik vind hem leuk maar wil eigenlijk eerst -NOG STEEDS- meer doen met de oudere games)
wipe out pure (medium gespeeld een tournament en 2 of 3 time trials, positief hij is wat makkelijker dan ik me wipeout op de ps1 herinner, nadeel hij voelt wat sloom, weet niet of dit een emulatie dingetje is, of simpel omdat ik natuurlijk in de beginner leaugue zit.....en ik heb fast rmx nog redelijk vers in mijn geheugen ook......voordeel, met upscaling ziet het er echt nog heel goed uit! )
en *drumroll*Patapon! Dit was altijd een game die ik 'nog eens' wilde proberen, maar goed hier al (HEEL HEEL) vaak gepost dat ik de handhelds die ik wel bezig al amper aanraak en het dus onzin vond om een psp of vita te halen naast mijn nintendo meuk. Maar haha door deze game krijg ik gewoon twijfels!
Ik weet ook niet of het concept me kan blijven hooken, maar ja ik verwacht dat het wel iets dieper gaat worden naarmate ik verder kom en die sfeer van deze game![]()
Ik vind het moeilijk te omschrijven maar het is schattig met een klein beetje 'tongue in cheek' humor.
Zit er dus serieus over te denken om met name (zoals iemand anders hier eerder) wat pal meuk af te stoten en met het budget dan bijvoorbeeld een analogue pocket te halen, maar een vita is opeens meer kanshebber geworden. Andere optie is natuuurlijk een steamdeck of asus rog.........tsja...
Moet zeggen dat ik geen grote fan ben van de dpads van sony in het algemeen, dat helpt ook niet, denk dat het op de SD/rog ook niet overhoudt (hoewel ik daar relatief veel goede dingen over gehoord heb) echt dan heb je toch weer de optie van een externe controller.........op de vita toch niet?
pon pon pata pon, haha blijft een leuke game maar die zal ik waarschijnlijk nooit uitspelen. Loco Roco is ook zo'n aparte titel die erg leuk is op de PSP. En beide Final Fantasy remakes vind ik erg fijn spelen op de PSP.
Verder, hebben jullie deze video van My Life In Gaming gezien over de PS2 Slim power adater?
Lijkt mij wel een uitkomst, dus heb een aantal gekocht om eens wat mee te gaan spelen.
Ik zou gewoon voor een Vita gaan. Ergonomie is van beiden (heb ze hier alletwee) niet om over naar huis te schrijven maar voor de Vita vind je makkelijk grips die daaraan verhelpen.Sagat schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Verder kan je alles, en meer op de Vita (als het puur over emulatie gaat). Een andere optie, maar wel iets duurder is gewoon een steam deck in huis halen en emustation er op plaatsen. De steamdeck is de handheld die ik momenteel het meest vastneem.
Mjah wellicht moet ik het gewoon eens proberen.Seroczynski schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:17:
[...]
Het d-pad op de Vita is echt een héél stuk beter dan wat ze daarvoor hadden.
Goed je kent mijn 'dilemma' voordeel van een vita is meer power dus beter in emu van andere systemen, en groter en beter scherm. Dus denk niet dat ik echt een psp wil. Verder wordt ik ook niet vrolijk van die zwellende accu horror verhalen......maar daar is natuurlijk (eventueel preventief) wel iets aan te doen i guess......En met de Vita kan je ook PSP games spelen, al moet ik zeggen dat de PSP echt een geniaal stukje hardware was voor die tijd. Met een beetje zoeken kan je ook redelijk goedkoop aan een PSP komen. Ben zelf wel echt fan van de PSP-1004 (phat, eerste model) alsmede het eerste model Vita vanwege het OLED scherm dat daarin zit.
Haha, uitspelen wasda?pon pon pata pon, haha blijft een leuke game maar die zal ik waarschijnlijk nooit uitspelen. Loco Roco is ook zo'n aparte titel die erg leuk is op de PSP. En beide Final Fantasy remakes vind ik erg fijn spelen op de PSP.

Locoroco idd ook 'klaargezet' ter test. En ja zelfs ondanks ik geen rpg guy ben ff1 ook. Dit ook n.a.v. een snelle search op goede psp exclusives.
(grappig dat je dan bij ff uitkomt, maar als het nog steeds gezien wordt als een van, zo niet de beste manier is om een game te spelen, heyyyy

Had het nog niet gecheckt maar op papier heeft het zeker voordelen!Verder, hebben jullie deze video van My Life In Gaming gezien over de PS2 Slim power adater?
[YouTube: The Ultimate Multi-Console Power Supply For Your Retro Consoles / MY LIFE IN GAMING]
Lijkt mij wel een uitkomst, dus heb een aantal gekocht om eens wat mee te gaan spelen.
10 second ninja DONE
Zoals ik het zie, heb ik 4 keuzes eigenlijkEkfad schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:23:
[...]
Ik zou gewoon voor een Vita gaan. Ergonomie is van beiden (heb ze hier alletwee) niet om over naar huis te schrijven maar voor de Vita vind je makkelijk grips die daaraan verhelpen.
Verder kan je alles, en meer op de Vita (als het puur over emulatie gaat). Een andere optie, maar wel iets duurder is gewoon een steam deck in huis halen en emustation er op plaatsen. De steamdeck is de handheld die ik momenteel het meest vastneem.
analouge pocket
pro
FPGA, eventueel echte carts
scherm
con:
duur
vaag bedrijf/support?
minste power
cartridge adapers
Vita:
pro
leuk voor verzameling
native voor vita/psp/ps1
con:
oudere tech
klein scherm vergeleken sd&rog
steam deck
pro:
veelzijdig
power
pc games!
con
duur
groot formaat & gewicht
batterijl duur
rog ally
pro
max power
veel zijdig
pc games
Lichter dan SD qua gewicht
con
duur
geen steam os dus minder goed in pc games?
batterij duur
Algemeen
ergonomie zou ook mee moeten spelen maar daar til ik (hur hur) niet zo zwaar aan gezien ik niet verwacht echt veel mobiel te zijn.
Goed op zich zal er vast wel een steam deck 2 uitkomen sooner of later en dan worden de huidige wellicht goedkoper, of misschien nu al door de ROG. Gelukkig geen haast

10 second ninja DONE
Ik herken je dilemmaSagat schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:35:
[...]
Zoals ik het zie, heb ik 4 keuzes eigenlijk
analouge pocket
pro
FPGA, eventueel echte carts
scherm
con:
duur
vaag bedrijf/support?
minste power
cartridge adapers
Vita:
pro
leuk voor verzameling
native voor vita/psp/ps1
con:
oudere tech
klein scherm vergeleken sd&rog
steam deck
pro:
veelzijdig
power
pc games!
con
duur
groot formaat & gewicht
batterijl duur
rog ally
pro
max power
veel zijdig
pc games
Lichter dan SD qua gewicht
con
duur
geen steam os dus minder goed in pc games?
batterij duur
Algemeen
ergonomie zou ook mee moeten spelen maar daar til ik (hur hur) niet zo zwaar aan gezien ik niet verwacht echt veel mobiel te zijn.
Goed op zich zal er vast wel een steam deck 2 uitkomen sooner of later en dan worden de huidige wellicht goedkoper, of misschien nu al door de ROG. Gelukkig geen haast

Uiteindelijk besloten om niet voor de Analogue Pocket Go te gaan. Ik twijfelde enorm om er een dock bij te nemen, en dan ben je sowieso 100 dollar verder. Al met al zou het 380 euro kosten (incl. verzendkosten en dergelijke). Voor iets wat je wil, maar toch over twijfelt wel een fors bedrag. De games die 3:2 vereisen (zoals de GBA) toont dan zwarte balken boven en onder. Want het scherm is 5:4 bij de Analogue Pocket. Ik weet niet of mij dat gaat bevallen.
Blijft wel een indrukwekkend ding.
Eerder deze week een order geplaatst voor een Odin Lite. Dat is een Android Based handheld. Vorig jaar een keer in de pre-order staan maar uiteindelijk gecanceld vanwege de shitty communicatie en levertijden. Maar als ik wat Got'ers moet geloven is dat geen issue meer. Net 249 euro van mn CC afgeschreven, dat is incl. verzenden.
De Odlin Lite heeft een 6" 1080p IPS scherm: meer specs hier:
https://www.ayntec.com/products/odin-lite
Ik ben voor het 6GB/128GB model gegaan.
Het is wel emulatie en geen FPGA, dus dat word wat sleutelen aan emulators om alles er uit te krijgen. Maar wel krachtig genoeg om alles tot aan PS2 / Wii ERA te emuleren. Ben ook benieuwd hoe het streamen vanaf de consoles (zoals Series X en PS5 werkt).
Wellicht ook wat voor jou. Ik verwacht dat ie volgende week een keer binnen komt.
Ik wou de Rog Ally al niet toevoegen gezien de prijs

Ik moet wel bekennen dat ik de Steam Deck enorm veel gebruik. Niet alleen voor pc games (via steam of een andere weg) maar dus ook voor al de rest. Zelfs het streamen vanaf mijn PS5/Xbox seriesX. Ik zit tegenwoordig meer naast mijn vrouw te gamen dan dat ik achter mijn spelcomputers zit.
En op gebied van emulatie draait hij zo goed als alles (wel wat instelwerk).
De Pocket is mooi maar allebehalve leuk om lang vast te houden en bijlange na nog geen afgewerkt product op het gebied van de software. Ze maken sprongetjes maar hebben ook echt nog veel werk voor de boeg als ze de beloftes willen inlossen. Om dan nog over de dock te zwijgen momenteel. Wel potentie om als FGPA apparaat in de toekomst de Mister te vervangen (trouwens ook een optie als handheld er niet toe doet!).
En de Vita heeft dan weer het nadeel dat de opslagmogelijkheden beperkt zijn. Zelfs na het nodige aanpaswerk.
Betwijfel of ik hem nog ergens heb bij m'n ouders in de opslag. Zou me niets verbazen als ik de PSP + games net als de oude 360 (en hoop ander spul) aan de kringloopwinkel heb gegeven bij verhuizing naar buitenland jaren terug.
[Voor 7% gewijzigd door VincentG op 16-05-2023 12:07]
Oh oh Mr. B, oh oh!
Tof! Een game die ik veel op de psp heb gespeeld is Killzone liberation, een aantal aanraders:ErnstvV schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:19:
Na het lezen van dit topic ben ik ook een beetje besmet met de retro-virus. Een Commodore 128 en Amiga 500 had ik al, deze heb ik afgelopen week gekocht:
[Afbeelding]
- Metal gear solid peace walker
- Crazy taxi fare wars
- GTA: Chinatown wars (Remaster van de Nintendo DS game)
- The 3rd birthday
- Little big planet
- Daxter
- Castlevania: the dracula chronicles
- Jak and daxter The lost frontier
- Mega man: Maverick hunter X (Remake van de snes game Mega man X)
- Silent hill origins
- Outrun 2006: coast to coast
- God of war: chains of Olympus
- EA replay (daar zitten o.a. desert strike, road rash, syndicate en wing commander in)
Zoveel toffe games op dat systeem, veel meer leuke games dan op de Vita.
Mja als ik het echt interessant vind, dan komt ie er wel met de prijzen die ik gehoord heb, helemaal als ik het kan bekostigen met spul wat ik niet of amper gebruik, maar zelfs als ik gewoon door blijf hoarden hoeft ik geen boterham minder te eten (en dat scenario is ook niet eens heel erg met mijn postuurEkfad schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:41:
[...]
Ik wou de Rog Ally al niet toevoegen gezien de prijs

Ja dat trekt idd wel. Aan de andere kant, dan zou ik met een headset opzitten en ik weet niet hoeveel meerwaarde dat opleverd. Ik zal het eens vragen hoe ze daar in staat.Ik moet wel bekennen dat ik de Steam Deck enorm veel gebruik. Niet alleen voor pc games (via steam of een andere weg) maar dus ook voor al de rest. Zelfs het streamen vanaf mijn PS5/Xbox seriesX. Ik zit tegenwoordig meer naast mijn vrouw te gamen dan dat ik achter mijn spelcomputers zit.
En voor mezelf vind ik het ook wel fijn om afgezonderd te zitten ivm concentratie of uhm rage (wat op mijn oude dag iets minder is dan vroeger maar goed.....

Ja vandaar dat ik Analogue noemde als nadeel.En op gebied van emulatie draait hij zo goed als alles (wel wat instelwerk).
De Pocket is mooi maar allebehalve leuk om lang vast te houden en bijlange na nog geen afgewerkt product op het gebied van de software. Ze maken sprongetjes maar hebben ook echt nog veel werk voor de boeg als ze de beloftes willen inlossen. Om dan nog over de dock te zwijgen momenteel.
Mister is idd fijne optie, die had ik alWel potentie om als FGPA apparaat in de toekomst de Mister te vervangen (trouwens ook een optie als handheld er niet toe doet!).

ook nog eens afhankelijk per core. Wel is mister wel beter qua support, hoewel ook hier dit core/dev afhankelijk is.
Really? dat verbaasd me dan wel weer. Goed op zich heb ik ook niet heel veel nodig gezien het een 'erbij' systeem zou zijn en niet iets waar ik alles op wel spelen.,En de Vita heeft dan weer het nadeel dat de opslagmogelijkheden beperkt zijn. Zelfs na het nodige aanpaswerk.
10 second ninja DONE
Analogue Pocket heb ik hier ook. Qua graphics en geluid verreweg de beste manier om oude handhelds te spelen. Uiteindelijk kom je dan toch voornamelijk uit bij alle Gameboy (Classic/Color/Advance) games. Cartridgeslot is niet geweldig(cartridges zitten er vrij los in en zijn niet beschermd) en met de converters is het helemaal priegelen, dus ik gebruik voornamelijk roms. Mooi apparaat, wel duur. Pre orders worden dit jaar geleverd,
*knip* Zie Modbreak
Als je nog niet echt bekend bent met de libraries van de Gameboys, dan zijn er nog wel flink wat leuke games.
Steamdeck is een mooie gadget, maar voelt voor mij niet echt als een console. Vermoed dat deze stof zal happen bij mij.
Maar voordeel van handhelds blijft imo dat je makkelijk meerdere kan halen zonder dat het veel ruimte inneemt of gedoe met aansluiten. En het is een soort alternatieve dimensie met mini-versies van allemaal games. Je hebt niet geleefd als je geen Jet Set Radio op de GBA hebt gezien

[Voor 5% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:04]
Zie Modbreak
[Voor 93% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:03]
Zie Modbreak
[Voor 96% gewijzigd door Sagat op 16-05-2023 15:03]

Super leuk spel. Was een speciale editie in een kartonnen bus oid.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.