Ik heb mijn Wii U voorzien van een aantal fysieke mods. Had hem eerder al van diverse softmods voorzien, want voor mij is dit de ideale ''all-in-one'' retro console. Ik gebruik naast het spelen van Wii U games ook games van de Wii, Gamecube en via Retroarch ook praktisch alles tot aan de N64/PS1 era. Dat allemaal via HDMI @ 1080p op mijn TV.
Waarom deze mod?
Ik vond het altijd jammer dat de Wii U geen blauwe LED verlichting had bij de front panel bij de disc drive, zoals de Wii dat wel heeft. Ik vind het ook altijd wel mooi om bij moderne hardware een subtiele mod toe te passen met een 'knipoog' naar consoles uit het verleden. Mijn Switch heeft bijvoorbeeld een SNES style look (een keer eerder in dit topic gepost). Deze Wii U heeft dat nu dus naar zijn voorganger; de Wii.
Het doorzichtig kunstof frame heb ik daarvoor uit een donor Wii gehaald en overgezet in mijn Wii U. Aangezien de pianolak van de Wii U ook enorm onder de krassen zat, gelijk maar besloten om deze te schuren, spuiten met primer coat en daarna met mat zwart. Staat hem heel goed! Gelijk maar even nieuwe koelpasta + CMOS batterij er in als we toch bezig zijn.
Hieronder het resultaat:
Zoals je ziet gaan de LED's ook uit als de Wii U uit staat. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van de 12volt aansluiting in de disc drive. De disc drive gaat namelijk ook altijd uit bij het uitschakelen van de Wii U.
Heb daarvoor een stukje uit de behuizing van de disc drive gezaagd, en vervolgens daar 2 draden gesoldeerd. Een voor 12volt en de andere voor de ground.
:strip_exif()/f/image/Sv30Goer8Fn1A7SnjMZ0Nfeo.gif?f=fotoalbum_large)
Er moest wat plastic weg gefreesd worden om het allemaal passend te maken
De donor Wii heb ik ook refurbished. Deze heb ik uit elkaar gehaald, schoon gemaakt (o.a. de lens met alcohol & alles stofvrij gemaakt), nieuwe CMOS batterij, koelpasta voor de cpu & gpu. Werkt weer als nieuw. Deze heeft alleen de blauwe LED verlichting bij de front panel bij de disc drive niet meer
Ik bewaar 'm mocht ik ooit iemand vinden met een kleine portemonnee of een ander goed doel, dan kan ie gedoneerd worden.