Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:39:
[...]

Voor iedereen die nog een Vita zoekt, zou ik zeker amazon japan aanraden. Daar worden namelijk nog gewoon nieuwe Vita consoles verkocht voor een normale prijs.
Hier de link voor de vita's:

https://www.amazon.co.jp/...ps%2C267&ref=nb_sb_noss_2

Er zijn verschillende verkopers, check altijd ff de reviews. Maar allemaal zijn ze nieuw. Let wel op dat dit allemaal slim vita's zijn. Dus zonder oled scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:32:
[...]

Wat is hier precies retro aan? :)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:27:
[...]

Jammer! Helemaal geen interesse meer in retro games? Je kan altijd nog een series s kopen, deze ombouwen als retro machine. Volgens mij heeft @Sagat en @Exorcist hier ervaring mee hoe je dat moet doen.

Als je een backwards compatible ps3 koopt en een ps5 dan kan je games spelen van 5 verschillende generaties.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit volgens mij wel een verschil in tussen iemand die hier nog nooit iets gepost heeft en ineens een levensgrote advertentie van een current gen console hier plaatst (diegene gaf ook aan dat hij het per ongeluk in het verkeerde topic had gepost) , of dat ik voorstel om een series s om te bouwen naar een retro machine.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Heel leuk dat ze die vita's nog verkopen in Japan, maar kunnen die volledig in engels?
Das echt een heel leuke console die Vita.
Voor mij de leukste handheld tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:53:
Heel leuk dat ze die vita's nog verkopen in Japan, maar kunnen die volledig in engels?
Das echt een heel leuke console die Vita.
Voor mij de leukste handheld tot nu toe.
Je kan ze volledig in het Engels ( of zelfs Nederlands) zetten, daarnaast is de vita regio vrij. Het enige verschil is dat je bij een Japanse PlayStation altijd "rondje" gebruikt om te bevestigen i.p.v. "kruisje" zoals wij hier gewend zijn.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

Paar foto's van een Japanse vita slim. (De kleur blauw is hier ook nooit uitgebracht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CO1ufGDXmmxXatT7_j0w2MtLlek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wXo2pTibV0CYFc5uu2Jlxh1e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubnnlb9coEhrhHmjV7W93lo5B4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elwzWBF4VlM4COGKKNHG4ybm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
Die blauwe Vita ziet er mooi uit! Ik heb een saaie zwarte geimporteerd. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 10:57:
[...]

Je kan ze volledig in het Engels ( of zelfs Nederlands) zetten, daarnaast is de vita regio vrij. Het enige verschil is dat je bij een Japanse PlayStation altijd "rondje" gebruikt om te bevestigen i.p.v. "kruisje" zoals wij hier gewend zijn.
Dus in Japan doen ze het wel goed. Interessant. :P

Moet altijd wennen als ik van Switch naar ps5 ga en andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:31:
[...]

Dankjewel! Ik ga dit zeker proberen zodra ik mijn Xbox weer aan de gang krijg. De lade hangt vast. :(
De rubber v-snaar van de disc drive even in kokend water leggen, was voor mij in ieder geval de oplossing. Ook zou je een no-dvd bios kunnen gebruiken, dan kan je in ieder geval je xbox opstarten zonder functionerende disc drive.

Ik heb mijn insignia code ook van de week ontvangen, vandaag maar eens testen. Weet iemand toevallig hoe het zit met meerdere xboxen? Heb namelijk 2 xboxen waarvan ik 1 uiteindelijk wil gaan gebruiken, moeten nog een paar upgrades op zoals stellar. Ook moet de game collectie geupgrade worden voor 1.4 Ghz en 128 mb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
cold_as_ijs schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:32:
[...]
Ik heb mijn insignia code ook van de week ontvangen, vandaag maar eens testen. Weet iemand toevallig hoe het zit met meerdere xboxen? Heb namelijk 2 xboxen waarvan ik 1 uiteindelijk wil gaan gebruiken, moeten nog een paar upgrades op zoals stellar. Ook moet de game collectie geupgrade worden voor 1.4 Ghz en 128 mb ram.
Check de discord van Insignia. Volgens mij moet het lukken. Uiteraard met twee verschillende mailadressen codes aanvragen, maar pin me er niet op vast.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Thx voor de info, die blauwe vita is prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is weer een nieuwe retrobit release ophanden voor de Sega Mega drive

Hij heeft mijn interesse in ieder geval gewekt ;)

Je kan de collectie pre-orderen bij nedgame

[ Voor 8% gewijzigd door cold_as_ijs op 21-11-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:19:
Paypal is een vloek.

Ondertussen vandaag een NIB PSP-3000 ontvangen en zonet PS Vita in nieuwstaat CIB besteld via ebay.

Even genoeg geweest nu haha.

Slaag er wel niet om ergens mooie display standjes te kopen zonder dat deze van buiten de EU komen.
Tip:
Kijk even naar de 3d print opties. Metal jesus heeft ze dacht ik wel eens geshowed en volgens mij kom je met wat googlen een heel eind, hier op tweakers ook genoeg mensen die tegen kleine vergoedingen ook dit soort dingen wel willen printen!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:27:
[...]

Jammer! Helemaal geen interesse meer in retro games? Je kan altijd nog een series s kopen, deze ombouwen als retro machine. Volgens mij heeft @Sagat en @Exorcist hier ervaring mee hoe je dat moet doen.

Als je een backwards compatible ps3 koopt en een ps5 dan kan je games spelen van 5 verschillende generaties.
Ombouwen is een groot woord, bij de optie die ik gebruik kan je niet eens spreken van soft modden. De xbox (one en series) heeft een (overigens volledig legale) 'development mode' en daarin kan je retroarch en losse emulatoren afspelen. Google en youtube zijn hele goede bronnen en je kan ook nog in het xbox topic info zoeken of vragen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Hij heeft mijn interesse in ieder geval gewekt ;)

Je kan de collectie pre-orderen bij nedgame
Ik ken dit spel nog uit mijn MSX tijd. De MSX2 versie zag er nog redelijk uit, maar speelbaarheid vond ik waardeloos(traag en niet responsive). :'(
YouTube: MSX2 The Fantasm Soldier Valis 2 Longplay / 夢幻戦士ヴァリスⅡ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:32:
[...]

Ik ken dit spel nog uit mijn MSX tijd. De MSX2 versie zag er nog redelijk uit, maar speelbaarheid vond ik waardeloos(traag en niet responsive). :'(
YouTube: MSX2 The Fantasm Soldier Valis 2 Longplay / 夢幻戦士ヴァリスⅡ
Ik heb (een van de?) de pc engine variant(en) gespeeld en ja, ik was ook niet bepaald overtuigd! Op zich voor verzameltechnisch gezien al erg leuk natuurlijk!

Beetje in het verlengde daarvan, kent iemand een site waar versies van spelen vergeleken worden? Ken er wel op yt, maar geschreven vind ik fijner om even snel iets te checken.

Gister namelijk even 'rapid reload' gespeeld, deze was er in de smaakjes jap en eur, geen usa. En ja het leek me toch wel grappig om tekst te kunnen lezen......maar ik heb het donkerbruine vermoedden dat dit geen goede pal conversie was......mijn enige redding is dat op mister nog een soort hack is om via het systeem de games dan naar 60hz te krijgen......
Eerste indruk is dat het wel een toffe gunstar heroes/contra achtge (aka run n gun) game is :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Gisteren de Analogue Pocket binnen gehad. Eerste indrukken zijn erg goed. Vooral voor Gameboy games is het echt geweldig doordat precies 10x de resolutie is. Merkte dat ik het weer leuk vond om de games te spelen, terwijl ik dat op oude of emulatie hardware veel minder heb. Vooral als de resolutie van de moderne schermpjes niet matcht en je gekke artifacts krijgt, dan stoor ik me daar snel aan. Het is ook de eerste keer dat ik de filter mode beter vind dan de pixel mode.

Minder enthousiast ben ik over de Game Gear adapter. Twee games geprobeerd, werken niet terwijl het (vrijwel) nieuwe games waren. Nog niet de Pocklet geupdate. Maar nog erger is dat het de label van een game beschadigde(scheurtjes erin) doordat de cartridge er zo strak inschuift. Heel raar voor hele prijzige hardware die waarschijnlijk veel gebruikt wordt om prijzige originele retro games mee te spelen.
En ik ben niet de enige die dit heeft:

https://www.reddit.com/r/...ged_by_pocket_gg_adapter/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BarôZZa schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:07:
Gisteren de Analogue Pocket binnen gehad. Eerste indrukken zijn erg goed. Vooral voor Gameboy games is het echt geweldig doordat precies 10x de resolutie is. Merkte dat ik het weer leuk vond om de games te spelen, terwijl ik dat op oude of emulatie hardware veel minder heb. Vooral als de resolutie van de moderne schermpjes niet matcht en je gekke artifacts krijgt, dan stoor ik me daar snel aan. Het is ook de eerste keer dat ik de filter mode beter vind dan de pixel mode.

Minder enthousiast ben ik over de Game Gear adapter. Twee games geprobeerd, werken niet terwijl het (vrijwel) nieuwe games waren. Nog niet de Pocklet geupdate. Maar nog erger is dat het de label van een game beschadigde(scheurtjes erin) doordat de cartridge er zo strak inschuift. Heel raar voor hele prijzige hardware die waarschijnlijk veel gebruikt wordt om prijzige originele retro games mee te spelen.

Denk dat 90% van de kopers het alleen koopt om roms af te spelen, dus ja, dit soort ellende verbaasd me niet eens te erg, maar man man man wat een bedrijf :S

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:07:

Heb je dit probleem met die labels alleen voor game gear games of ook de gameboy?

Mij lijkt het echt een fantastisch apparaat, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om hem te bestellen. Maar dat het scherm zo goed is dat is wel erg goed om te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:29:
[...]

Ombouwen is een groot woord, bij de optie die ik gebruik kan je niet eens spreken van soft modden. De xbox (one en series) heeft een (overigens volledig legale) 'development mode' en daarin kan je retroarch en losse emulatoren afspelen. Google en youtube zijn hele goede bronnen en je kan ook nog in het xbox topic info zoeken of vragen :)
Blijkbaar kan het tegenwoordig zelfs zonder dev mode:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kon al langer zonder dev mode, maar dat werkte altijd via invites die eigenlijk voor andere zaken bedoeld waren. Dat vond ik persoonlijk shady en heb ik nooit gebruikt. Dit ziet er idd kinderlijk eenvoudig uit. Hoewel dit natuurlijk nog steeds een unlicensed store is, dus ja, use at your own risk!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:04:
[...]

Heb je dit probleem met die labels alleen voor game gear games of ook de gameboy?

Mij lijkt het echt een fantastisch apparaat, maar ben nog niet in de gelegenheid geweest om hem te bestellen. Maar dat het scherm zo goed is dat is wel erg goed om te horen.
Ja ik zat gisteren idd te zeuren over Analogue. Dat is omdat ik het echt erg vind dat juist de serieuze collectors die toch met de games willen spelen (al hoewel dat mogelijk ook weer tegenstrijdig is, want juist die groep wil hun games pristine houden, dus geen slijtage/gebruikssporen riskeren lijkt me) dus veel geld willen uitgeven voor de perfecte ervaring en die worden dan extra hard geraakt!
Verder hadden we bij die nt noir (uhm ik twijfel over de naam maar iig de meest recente nes analogue console!) het probleem van losse carts.......dus het is iig niet de eerste keer dat iets als dit gebeurd.
Juist bij dure luxe apparaten vind ik dat echt bizar, hoewel nogmaals, en ik denk dat ik hierboven al de verklaring heb gegeven, de meerderheid zal er roms op afspelen verwacht ik.

MAAR, het zijn verder natuurlijk prachtige apparaten! Het scherm word idd overal geprezen en als ik wel zou genieten van handheld gaming zou ik er zeker ook een willen, helemaal nu het inmiddels bijna een soort mini mister is!
Echter ik merk (en wist al) dat ik echt zeer weinig handheld games speel......denk dat mijn meest gespeelde handheld game judgement silversword is voor de wonderswan (wel via mister). Deze is gewoon te koop op steam.
Heb wel laatst even link's awakening gespeeld op mijn og gb color, dacht eerst dat hij stuk was, maar ik moest gewoon zorgen dat ik in het daglicht zat :P
Deze heb ik destijds wel uitgespeeld, maar via de super nes super gamboy......en mogelijk later via de gba adapter op de cube...

De Analogue megadrive en snes varianten zou ik (ja ondanks bovenstaande :( ) ook nog wel overwegen gezien je out of the box support hebt voor hdmi en natuurlijk de wireless controllers en icm recente hardware ipv stuff uit de 90ies!

Goed met mijn gigantische megadrive verzameling van 7 spelen is dat niet echt heel logisch.
En voor de snes met iets van 20-30 eigenlijk ook niet........maar toch *insert spongebob meme hier* O-)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Niet heel bijzonder, maar deze nieuw in de verzameling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_W-KVcAMD7RGL4gTDKMLDOMH26I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XvPliEozoHKVJQ7YaX9mdb38.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
Sagat schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:38:
[...]

Ja ik zat gisteren idd te zeuren over Analogue. Dat is omdat ik het echt erg vind dat juist de serieuze collectors die toch met de games willen spelen (al hoewel dat mogelijk ook weer tegenstrijdig is, want juist die groep wil hun games pristine houden, dus geen slijtage/gebruikssporen riskeren lijkt me) dus veel geld willen uitgeven voor de perfecte ervaring en die worden dan extra hard geraakt!
Verder hadden we bij die nt noir (uhm ik twijfel over de naam maar iig de meest recente nes analogue console!) het probleem van losse carts.......dus het is iig niet de eerste keer dat iets als dit gebeurd.
Juist bij dure luxe apparaten vind ik dat echt bizar, hoewel nogmaals, en ik denk dat ik hierboven al de verklaring heb gegeven, de meerderheid zal er roms op afspelen verwacht ik.
Ik denk dat de meerderheid juist wat games heeft liggen en daarom zo'n handheld koopt. Roms kan je erop spelen via OpenFPGA, maar momenteel mis je dan nog de filters die imo het verschil maken.

Afbeeldingslocatie: https://assets.reedpopcdn.com/gameboy_HMAKDwJ.jpg/BROK/resize/1920x1920%3E/format/jpg/quality/80/gameboy_HMAKDwJ.jpg

Via een Everdrive oid kan natuurlijk wel.
De Analogue megadrive en snes varianten zou ik (ja ondanks bovenstaande :( ) ook nog wel overwegen gezien je out of the box support hebt voor hdmi en natuurlijk de wireless controllers en icm recente hardware ipv stuff uit de 90ies!

Goed met mijn gigantische megadrive verzameling van 7 spelen is dat niet echt heel logisch.
En voor de snes met iets van 20-30 eigenlijk ook niet........maar toch *insert spongebob meme hier* O-)
Maar als je roms speelt, dan is de Pocket + Dock natuurlijk ook prima. Kan je ook de SNES games en dergelijke spelen.

Moet zeggen dat de Super NT me ook wel aantrok, puur doordat je anno 2022 dus een nieuwe en superieure SNES kan kopen.

Probleem is alleen dat ik geen SNES games heb ;) . En bij tv-consoles concurreert alles met m'n PS5/Switch, dus de kans is groot dat het zou verstoffen.

Als je trouwens de SNES leuk vindt, maar handhelds niks, dan zou ik toch aanraden om je eens te verdiepen in de Gameboy Advance library. Die voelde voor mij aan als een SNES opvolger met heel veel hele goede 2D games.
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:04:
[...]

Alleen de Game Gear en specifiek door de adapter.

Als Gameboy is het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BarôZZa schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:24:
[...]

Ik denk dat de meerderheid juist wat games heeft liggen en daarom zo'n handheld koopt. Roms kan je erop spelen via OpenFPGA, maar momenteel mis je dan nog de filters die imo het verschil maken.

[Afbeelding]

Via een Everdrive oid kan natuurlijk wel.
Ik heb me in de pocket nog niet echt verdiept. Maar bij de megadrive en snes varianten waren er jailbreak versies van de 'software' (weet even niet of we spreken over os of slechts firmware, nooit de noodzaak gehad er zo diep in te duiken), waarbij het gerucht ging dat die van analogue/de makers zelf kwamen, dus ja dan mistje niet heel veel features volgens mij.
[...]

Maar als je roms speelt, dan is de Pocket + Dock natuurlijk ook prima. Kan je ook de SNES games en dergelijke spelen.
In theorie was de dock leuk geweest, maar in het begin was juist de dock nogal beperkt volgens de reviews!
Wellicht is dit inmiddels ingehaald door de tijd.
Voor mij persoonlijk is mister het antwoord.
Moet zeggen dat de Super NT me ook wel aantrok, puur doordat je anno 2022 dus een nieuwe en superieure SNES kan kopen.

Probleem is alleen dat ik geen SNES games heb ;) . En bij tv-consoles concurreert alles met m'n PS5/Switch, dus de kans is groot dat het zou verstoffen.
Ja same here, in de praktijd speel ik meer retrogames in mijn office/mancave. Vind het voor actie games ook fijner om wat dichter bij de tv te zitten.
Als je trouwens de SNES leuk vindt, maar handhelds niks, dan zou ik toch aanraden om je eens te verdiepen in de Gameboy Advance library. Die voelde voor mij aan als een SNES opvolger met heel veel hele goede 2D games.
Ik heb wel een gba, en ja op mister kan je die games ook meer dan subliem spelen. Maar toch trekt het niet erg. Ben wel benieuwd naar je favo games dan!
Alleen de Game Gear en specifiek door de adapter.
Als Gameboy is het perfect.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 20-09 11:50
Wat gebruiken jullie voor game collecties te tracken en waarom?

Completionator vind ik toch wel erg mager in gebruik.
CLZ de moeite?

Ik zou graag iets hebben waar ik makkelijk per systeem de games kan toevoegen alsook:
- Status aangeven: wishlist, owned
- Playthrough: backlog, in progress, completed
- Price charting een plus
- Publieke lijst met wishlist, maakt het makkelijker om alles te tracken als ik ga scavengen op rommelmarktjes

Heb wel weet van een aantal sites maar waarom verkiezen jullie een specifieke site precies?

[ Voor 10% gewijzigd door JacobsT op 22-11-2022 15:58 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:58:

CLZ de moeite?

Ik zou graag iets hebben waar ik makkelijk per systeem de games kan toevoegen alsook:
- Publieke lijst met wishlist, maakt het makkelijker om alles te tracken als ik ga scavengen op rommelmarktjes

Heb wel weet van een aantal sites maar waarom verkiezen jullie een specifieke site precies?
Ik gebruik een app op Android genaamd my game collection. Eigenlijk zit de functionaliteit die je hierboven beschrijft er allemaal in. Echter moet je het wel in een app willen hebben en een Android telefoon hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem

CLZ de moeite?

Ik gebruik de CLZ app. Meeste wat jij wil zit daarin. Alleen je progressie bijhouden niet echt zoals jij aangeeft. Al kun je wel custom tags toekennen per game en daarop filteren, dus dan zou je het zo kunnen doen.
Wat ik vooral heel fijn vind aan de app is dat je games kan toevoegen met een barcode scanner. Van mijn 1100 games herkende die nagenoeg alles.

Ik heb hem al wel heel lang geleden gekocht, kon toen nog voor een eenmalig bedrag. Nu werkt het volgens mij met een abonnement. Ik weet niet of ik het dan nog wel waard zou vinden.

Je zou ook naar Gameye kunnen kijken (https://gameye.app/). Volgens mij zit daar ook veel in wat je wilt en is gratis voor zowel Android als iOS.

[ Voor 5% gewijzigd door Raem op 23-11-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Gameye, maar toegegeven nog niet echt gebruikt. Zover ik kan zien zitten alle functies die je zoekt in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

CLZ de moeite?

Ik gebruik een paar simpele Exel lijstjes hiervoor. Makkelijk toegankelijk via OneDrive, en aan te passen naar wens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

CLZ de moeite?

“Retro Collector” van puregaming.org

Gebruik ik al vele jaren en heb ik sterk zien evolueren. Wordt nog steeds constant verbeterd met nieuwe functies en toevoegingen (consoles, accessoires, games, enz…).

Bovendien een geweldige support (in het Nederlands!) voor mocht er toch iets ontbreken. Dit wordt dan quasi onmiddellijk toegevoegd door de ontwikkelaar (een Belg denk ik).

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:20

Dit mag inderdaad niet, maar V&A werkt prima :) en je mag WEL dit soort zaken in je sig zetten.

Edit: dit mag niet zie ik nu. Jammer, wil er geen winst op maken. En ze zijn nagenoeg altijd uitverkocht

[ Voor 74% gewijzigd door Sagat op 23-11-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Bruiser schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:13:
[...]

“Retro Collector” van puregaming.org

Gebruik ik al vele jaren en heb ik sterk zien evolueren. Wordt nog steeds constant verbeterd met nieuwe functies en toevoegingen (consoles, accessoires, games, enz…).

Bovendien een geweldige support (in het Nederlands!) voor mocht er toch iets ontbreken. Dit wordt dan quasi onmiddellijk toegevoegd door de ontwikkelaar (een Belg denk ik).
Doe ik iets fout of heb jij betaald voor gebruik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRuo70TyUrJlgKtnBscPbfzAPYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMpLz90XXLp3xGCiHQGoxurD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
BarôZZa schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:06:
[...]

Hier de leuke verrassing 250 euro invoerrechten en belastingen.
Voor mij valt het nog mee:

"Hallo, uw FedEx verzending met vrachtbrief # is geïmporteerd van buiten de EU; en is onderworpen aan belastingen, invoerrechten en provisies van 83.67 EUR."

Tenzij je ter waarde van 3 pockets en 3 docks hebt besteld lijkt me die €250 welke jij moet betalen wat excessief.

Edit:
€68.67 invoer
€15 voorschotprovisie.

Offtopic:
Dat laatste is intressant want ik heb ze nooit gevraagd om de dienst te leveren om alvast namens mij de invoerkosten te betalen dus het lijkt me sterk dat ze dit in rekening mogen brengen. Ongerechtvaardigde verrijking gaat naar mijn idee hier niet op.

[ Voor 24% gewijzigd door Arno24 op 23-11-2022 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
Sagat schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:45:
[...]

Ik heb me in de pocket nog niet echt verdiept. Maar bij de megadrive en snes varianten waren er jailbreak versies van de 'software' (weet even niet of we spreken over os of slechts firmware, nooit de noodzaak gehad er zo diep in te duiken), waarbij het gerucht ging dat die van analogue/de makers zelf kwamen, dus ja dan mistje niet heel veel features volgens mij.

[...]
Het is geen gerucht. Zowel voor de NT mini (noir), de Mega Sg als de Super Nt zijn er 'jailbreaks' beschikbaar gesteld door diegene die de fpga's heeft geprogrammeerd. Bij de Nt mini was dit algemeen bekend, bij de andere consoles was dit onder een pseudo (Smokemonster denk ik).

Ik zit op een discord channel waar hij regelmatig langskomt en heeft daar laten weten dat hij het voor de pocket niet nodig acht gezien de 2de fpga die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
OFV schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:06:
[...]

Doe ik iets fout of heb jij betaald voor gebruik?

[Afbeelding]
Ah is het tegenwoordig een abonnement?

Zoals ik al zei, ik gebruik het al zeer lang en heb toen een “lifetime” aankoop gedaan (incl alle toekomstige toevoegingen).

Eventueel hem even mailen en vragen of die optie er nog is.

(Er was ook een gratis onderdeel om de app eens te testen vroeger. Misschien dat eerst even doen.)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:37:
[...]

Het is geen gerucht. Zowel voor de NT mini (noir), de Mega Sg als de Super Nt zijn er 'jailbreaks' beschikbaar gesteld door diegene die de fpga's heeft geprogrammeerd. Bij de Nt mini was dit algemeen bekend, bij de andere consoles was dit onder een pseudo (Smokemonster denk ik).

Ik zit op een discord channel waar hij regelmatig langskomt en heeft daar laten weten dat hij het voor de pocket niet nodig acht gezien de 2de fpga die beschikbaar is.
Het kan maar zo, ik heb het altijd gehoord als een gerucht, kan me voorstellen dat het wat dubieus overkomt als het publieke kennis is dat het eigenlijk gewoon direct vanuit de makers komt. Smokemonster wist ik niet van dat hij betrokken was bij analogue. Ken hem alleen als (voormalig) youtuber en (wederom voormalig) maker/beheerder van de smokemonster game packs, later omgezet naar hardware target game database oid. Waar ik met veel plezier gebruik van maak! Het is leuker om een romlijst met sortering te hebben hebben dan 800 of meer games waar je uit 'moet' kiezen (maar ik vind het ook irritant om allen mijn eigen favo games te hebben en dan werk te moeten doen als je een keer iets anders wil proberen :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Sagat schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:30:
[...]

Het kan maar zo, ik heb het altijd gehoord als een gerucht, kan me voorstellen dat het wat dubieus overkomt als het publieke kennis is dat het eigenlijk gewoon direct vanuit de makers komt. Smokemonster wist ik niet van dat hij betrokken was bij analogue. Ken hem alleen als (voormalig) youtuber en (wederom voormalig) maker/beheerder van de smokemonster game packs, later omgezet naar hardware target game database oid. Waar ik met veel plezier gebruik van maak! Het is leuker om een romlijst met sortering te hebben hebben dan 800 of meer games waar je uit 'moet' kiezen (maar ik vind het ook irritant om allen mijn eigen favo games te hebben en dan werk te moeten doen als je een keer iets anders wil proberen :P )
Ik zou het kanaal even moeten doorzoeken maar de Github Smokemonster is volgens mij niet dezelfde als de Youtube Smokemonster. Vroeger was het makkelijker, toen zocht je gewoon naar Kevtris en stak hij het ook niet onder stoelen of banken dat de Nt mini jailbreak van hem was. Denk dat het laden van roms allemaal wat gevoeliger ligt tegenwoordig als je een niet uit china afkomstig commerciëel product uitbrengt.

Update: even gezocht en mijn verhaal is niet helemaal juist. Diegene die de jailbreaks openbaar maakt is niet Kevin Horton, maar hij ontvangt deze wel van hem. Kan dus zijn dat Smokemonster on Github en Youtube wel dezelfde zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Ekfad op 23-11-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Ik kijk regelmatig RetroRGB, en smoke monster is op zijn minst een kennis van Bob, dus mja had verwacht dat er idd wel al iets bekend zou zijn als er 2 smoke monsters waren ;) Oftewel dan hij Bob gezorgd dat er geen verwarring kon zijn.

Maar het lijkt er iig op dat de pocket geen jailbreak krijgt, en tsja dat deze inderdaad ook niet echt nodig zal zijn. Worst case scenario gewoon (en was geloof ik al genoemd) een everdrive oid gebruiken lijkt me.

Wel fijn om te lezen dat gb carts wel gewoon werken natuurlijk......hoewel ik zelf denk ik geen risico zou nemen! Overigens denk ik dat indien we fpga verder willen discusieren even naar een ander topic moeten
MiSTer en andere FPGA hardware

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 23 november 2022 @ 14:14:
offtopic:
Ik kijk regelmatig RetroRGB, en smoke monster is op zijn minst een kennis van Bob, dus mja had verwacht dat er idd wel al iets bekend zou zijn als er 2 smoke monsters waren ;) Oftewel dan hij Bob gezorgd dat er geen verwarring kon zijn.

Maar het lijkt er iig op dat de pocket geen jailbreak krijgt, en tsja dat deze inderdaad ook niet echt nodig zal zijn. Worst case scenario gewoon (en was geloof ik al genoemd) een everdrive oid gebruiken lijkt me.

Wel fijn om te lezen dat gb carts wel gewoon werken natuurlijk......hoewel ik zelf denk ik geen risico zou nemen! Overigens denk ik dat indien we fpga verder willen discusieren even naar een ander topic moeten
MiSTer en andere FPGA hardware
De Pocket is toch bedoeld om retro games op te spelen, lijkt me dus perfect bespreekbaar in dit topic.

Ik heb er alleszins geen problemen mee, meer zelfs, ik lees er graag meer over 😉

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op woensdag 23 november 2022 @ 16:06:
[...]

De Pocket is toch bedoeld om retro games op te spelen, lijkt me dus perfect bespreekbaar in dit topic.

Ik heb er alleszins geen problemen mee, meer zelfs, ik lees er graag meer over 😉
Ik heb er persoonlijk ook geen moeite mee maar kan me voorstellen dat het voor sommigen anders ligt. Ik stel voor dat we het dan lekker zo laten tenzij ik/mijn collega mods TR's/klachten ontvangen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Video staat al tijdje online, maar youtube gebruiker RIP Felix heeft een (uitgebreide) video online gezet over de exacte oorzaak van de Yellow Light Of Death (YLOD).
Misschien dat dit van pas komt, bij reparatie van een PS3 met dit probleem.

YouTube: A PS3 Story: The Yellow Light Of Death

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

DeTjuk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:49:
Video staat al tijdje online, maar youtube gebruiker RIP Felix heeft een (uitgebreide) video online gezet over de exacte oorzaak van de Yellow Light Of Death (YLOD).

Korte samenvatting:

Komt er dus op neer dat het een GPU (bumpgate Nvidia) probleem is, de 90nm Nvidia GPU heeft defecten die onvermijdelijk altijd kapot gaan. Oplossing is dus een 65nm of 40nm RSX in de ps3 plaatsen (Zo heeft Sony de YLOD zelf ook opgelost op oude ps3 consoles), andere oplossingen zijn maar tijdelijk van aard. Echter heb je een modchip nodig om die 65nm of 40nm RSX te plaatsen in de ps3.

Oplossing is dus niet zo makkelijk, als je ps3 games wilt spelen kan je het beste de slim of superslim kopen want die heeft dus een RSX die dit probleem niet heeft.

De BC modellen gaan dus ooit kapot door de RSX en daar zal dus een 40nm of 65nm RSX van een slim in gezet moeten worden, alleen daar is redelijk wat kennis voor nodig om dat te doen.
DeTjuk schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:49:

Interessant, filmpje is wel bloated af tho 8)7

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• JacobsT
Wat zijn hier zo de gebruikte oplossingen voor Playstation 2 op HDMI te spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:44:
Wat zijn hier zo de gebruikte oplossingen voor Playstation 2 op HDMI te spelen?
Even zoeken in het forum. Die vraag is hier enorm vaak gesteld.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:21:
[...]

Korte samenvatting:

Komt er dus op neer dat het een GPU (bumpgate Nvidia) probleem is, de 90nm Nvidia GPU heeft defecten die onvermijdelijk altijd kapot gaan. Oplossing is dus een 65nm of 40nm RSX in de ps3 plaatsen (Zo heeft Sony de YLOD zelf ook opgelost op oude ps3 consoles), andere oplossingen zijn maar tijdelijk van aard. Echter heb je een modchip nodig om die 65nm of 40nm RSX te plaatsen in de ps3.

Oplossing is dus niet zo makkelijk, als je ps3 games wilt spelen kan je het beste de slim of superslim kopen want die heeft dus een RSX die dit probleem niet heeft.

De BC modellen gaan dus ooit kapot door de RSX en daar zal dus een 40nm of 65nm RSX van een slim in gezet moeten worden, alleen daar is redelijk wat kennis voor nodig om dat te doen.
Moet zeggen dat de df foundry video qua motorstorm me wel redelijk optimistisch gemaakt hebben qua emulatie opties (helaas nog geen hands on ervaring vanwege potatoe pc)
Maar het lijk erop dat dit echt een volwaardig tot beter alternatief KAN zijn.
Verder hoor ik ook vaker dat itt 16/32bit consoles, de timing iets minder cruciaal is, waardoor het niet per se FPGA emulatie hoeft te zijn (en met de disclaimer dat software emulatie ook voor de oudere consoles echt prima tot zelfs cycle accurate kan zijn, maar volgens mij vat ik het goed samen als ik zeg dat er met fpga minder overhead is om rekening mee te houden waardoor het resultaat minder lastig te bereiken is? uiteraard check het altijd per console, ymmv ;) )
IIG TLDR, voor de ps3 zie ik emulatie als een goede achtervang.

Verder heb ik nog een og ps3 met een kapotte BR drive, die emulator bak was maar
ik krijg een vervangende BR drive van iemand dus kijken hoever ik kan kan gebruiken om hem als echte ps3 weer in te zetten. Hij is wel gemod, dus alleen om te prutsen, voor online/trophies etc heb ik een ps3 slim die (nog) volledig werkt.
Ik verwacht dat dit klusje 'above my paygrade' is (het inbouwen niet, maar meen dat er idd match moet zijn tussen mobo en drive) maar wel leuk projectje voor wat research en oefening etc.

10 second ninja DONE

• JacobsT
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:00:
[...]

Even zoeken in het forum. Die vraag is hier enorm vaak gesteld.
Misschien leuke tip: zag in youtube dat die PS2 to HDMI vrij goede resultaten gaf.

Heb deze als 'welkomsbonus' op Ali kunnen bestellen voor 1 cent inclusief shipping :9
https://nl.aliexpress.com...29887989402210012513500_1

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:21:
[...]

Korte samenvatting:

Heb het idee dat 90nm GPU's uit die tijd gewoon dikke drame waren. Niet alleen bij de PS3. De Xbox 360 had destijds ook vooral zijn RROD's te danken aan te heet wordende 90nm GPU's van ATI, waardoor o.a. het soldeerwerk defect ging.
Volgens mij ging het pas de goede kant op bij 65nm en kleiner.
Ook de GPU kaarten van nVidia (ik dacht de 7000 of 8000 reeks destijds) hadden behoorlijk wat issues, dat waren volgens mij ook 90nm chips.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
JacobsT schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:02:
[...]

Misschien leuke tip: zag in youtube dat die PS2 to HDMI vrij goede resultaten gaf.

Heb deze als 'welkomsbonus' op Ali kunnen bestellen voor 1 cent inclusief shipping :9
https://nl.aliexpress.com...29887989402210012513500_1
Haha voor 1 cent is prima. Maar voor wat serieuzere resultaten heb je op zn minst een GBS-C nodig en de recommended oplossing is RT5X of CRT. De rest is zonde van de tijd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JacobsT
Collectie blijft hier maar groeien.

Ben wel redelijk excited voor de Vita eens te doorgronden en welke leuke games het te bieden heeft.
De hardcopy games zijn wel verbazend duur te noemen voor dit systeem, zeker als je vergelijkt met de PSP.
Kon het wel al niet laten om Sky Force alsook Astro Aqua Kitty te kopen.
Ben enorm grote fan van shoot'em ups :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ge5MgN0wPSfbe2yATQKDoxwpwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S5nqlkLJYweofcNCA3hzKUVL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 25-11-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:05:

Ben wel redelijk excited voor de Vita eens te doorgronden en welke leuke games het te bieden heeft.
De hardcopy games zijn wel verbazend duur te noemen voor dit systeem, zeker als je vergelijkt met de PSP.

[Afbeelding]
Heel tof (om te hebben alleen al)!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JacobsT
Exorcist schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:06:
[...]

Heel tof (om te hebben alleen al)!
Ja op enkele maanden tijd is men collectie wel enorm geexplodeerd.
Vind het gewoon leuk om mee bezig te zijn en te verzamelen. Af en toe kan ik eens de tijd vinden om ook iets te spelen :P

Actuele lijst:
- Gameboy OG (oem en black)
- GBC
- GBA (fully modded IPS)
- New 3DS XL (NIB in orange en CIB modded)
- NES
- SNES
- N64
- Gamecube
- Wii
- Switch
- PS1 Phat
- PS2 Phat
- PS3 Phat
- PS5
- Mega Drive 1
- Dreamcast
- Gamegear
- Analogue Super NT
- Xbox 360
- Xbox One
- Xbox Series X
- PSP1000
- PSP3000
- PS Vita 1000

Ben dan ook nog begonnen met wat arcade kasten (remakes). 6 stuks totaal waaronder men favo: neo geo mvsx (METAL SLUG IS LIFE) 8)

Kort gezegd: meer backlog dan ik ooit in men leven ga kunnen uitspelen 8)7

Op de shortlist:
- OG Master System
- Sega Saturn
- OG Xbox
- Turbografx/Pc Engine (ben eigenlijk aant wachten op die analogue pro duo)
- Deftige CRT TV vinden (niet makkelijk)

Dan is het op vlak van consoles verzamelen toch zo goed als gedaan

[ Voor 12% gewijzigd door JacobsT op 25-11-2022 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:05:

[Afbeelding]
Leuk genre! Ben ook tijdje flink games aan het uitproberen geweest maar het is momenteel even iets minder. Deze kende ik nog niet! Eens kijken of hij ook op andere consoles te spelen is want een psp heb ik niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Sagat schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:20:
[...]

Leuk genre! Ben ook tijdje flink games aan het uitproberen geweest maar het is momenteel even iets minder. Deze kende ik nog niet! Eens kijken of hij ook op andere consoles te spelen is want een psp heb ik niet.
Sky Force Anniversary en Sky Force Reloaded (ook op switch). Ongeziene toppers. Extreem verslavend en speelt superleuk weg. All time favo. Heb je ook op enkele PS en Xbox platformen dacht ik!

Is zo een genre dat vaak vergeten wordt behalve in retro communities maar heb toch al een aantal van mijn 'only new generation console' vrienden stevig hooked gekregen :9

[ Voor 14% gewijzigd door JacobsT op 25-11-2022 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:22:
[...]

Sky Force Anniversary Anni en Sky Force Reloaded (ook op switch). Ongeziene toppers. Extreem verslavend en speelt superleuk weg. All time favo. Heb je ook op enkele PS en Xbox platformen dacht ik!

Is zo een genre dat vaak vergeten wordt behalve in retro communities maar heb toch al een aantal van mijn 'only new generation console' vrienden stevig hooked gekregen :9
Hmm Skyforce vond ik persoonijk iets minder, om een indruk te geven
DFK (Do-Don-Pachi Dai-Fukkatsu (DoDonPachi Resurrection))) vind ik leuk, maar dat is wel ECHT bullet hell, terwijl ik meer van de oudere shmups ben (ook wel DAD als in PA shmups genoemd :+ )
oa:
Judgement Silversword
Soldier Blade
Truxton
Gynoug
Gradius 3 (maar vind ze allemaal wel tof)
Darius 2
Twin Cobra
Raiden 2 (recentelijk ook met deel 1 gestart met retro achievments suport)
Strikers 1945-2
Solar striker
Battle Garegga

Goed behoorlijke lijst!
Ik hoor wel of je ze kent en zo ja wat je er van vind :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:22:
[...]

Sky Force Anniversary en Sky Force Reloaded (ook op switch). Ongeziene toppers. Extreem verslavend en speelt superleuk weg. All time favo. Heb je ook op enkele PS en Xbox platformen dacht ik!

Ik heb Sky Force wel eens even gespeeld, dacht op de ps4. Wel een toegankelijke fancy shooter, maar ben zelf wat meer van de oudere arcade shooters en eigenlijk minder op een handheld.
Maar ik ga het wel eens checken, ik heb nog een psvita liggen en een pstv dus kan beiden proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:02:
[...]

Ben dan ook nog begonnen met wat arcade kasten (remakes). 6 stuks totaal waaronder men favo: neo geo mvsx (METAL SLUG IS LIFE) 8)
Hey, nog een MVSX eigenaar :)

En heb je je MVSX al gewijzigd qua software en hardware?

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De GGHD Game Gear Consolizer ziet er ook wel heel tof uit. Zijn best wat leuke spellen die alleen maar op de gamegear te spelen zijn, en dan nog de mogelijk tot het spelen van mastersystem spelen. :9

Alleen een beetje prijzig, zonder verzend en import kosten alleen al duurder dan een switch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Ricepuppet schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 17:18:
[...]

Hey, nog een MVSX eigenaar :)

En heb je je MVSX al gewijzigd qua software en hardware?
Neen nog geen verdere mods daar. Staat ergens op de planning om 'ooit' eventueel wel is te doen maar eerst nog tal van andere leuke dingen die ik wil realiseren en nu al geen tijd voor kan vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
JacobsT schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:53:
[...]

Neen nog geen verdere mods daar. Staat ergens op de planning om 'ooit' eventueel wel is te doen maar eerst nog tal van andere leuke dingen die ik wil realiseren en nu al geen tijd voor kan vinden. :P
De MVSX is in vanilla state maar een sobere arcade kast.

Ik raad je aan om hem te softmodden met een ander OS: het maakt een wereld van verschil. De UI word beter, maar ook de scanline opties.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Ik zit hier met een dilemma.
Ben alles aan het opruimen (lees plaats aan het maken want te weinig ruimte) en ik merk dat ik ondanks mijn lijstjes toch wel redelijk wat dubbel heb. Dezelfde games op weliswaar verschillende platformen.

Wat doen jullie hier mee?
Houden jullie de best speelbare, de meest waardevolle of de originele (geen remake/remasters en oorspronkelijke console, dus niet nadien een heruitgave op een andere console)

Ik heb hier bijvoorbeeld 2x Silent Hill 2 liggen, 1 op PS2 en 1 op Xbox. De Xbox versie is minderwaardig maar wel duurder dacht ik. Welke zouden jullie houden bijv?

En heb bijvoorbeeld de Jak & Daxter reeks op PS2 maar ook op PS3. Ook daar opnieuw, de beste houden of de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Meeste games die ik dubbel heb, zoals in jou geval is, doe ik ruilen of verkopen. Er zijn uitzonderingen bij mij.

Het moet een remake zijn van vele generaties later (denk aan PS1 origineel en PS4 remake), of ik moet er een extreme liefhebber van zijn, zoals bij Zelda voor mij het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:18:
Ik zit hier met een dilemma.
Ben alles aan het opruimen (lees plaats aan het maken want te weinig ruimte) en ik merk dat ik ondanks mijn lijstjes toch wel redelijk wat dubbel heb. Dezelfde games op weliswaar verschillende platformen.

Wat doen jullie hier mee?
Houden jullie de best speelbare, de meest waardevolle of de originele (geen remake/remasters en oorspronkelijke console, dus niet nadien een heruitgave op een andere console)

Ik heb hier bijvoorbeeld 2x Silent Hill 2 liggen, 1 op PS2 en 1 op Xbox. De Xbox versie is minderwaardig maar wel duurder dacht ik. Welke zouden jullie houden bijv?

En heb bijvoorbeeld de Jak & Daxter reeks op PS2 maar ook op PS3. Ook daar opnieuw, de beste houden of de originele?
Zou voor de best speelbare gaan, de spellen staan er om gespeeld te worden. Dat de waarde nu meer is dan bij aanschaf is voor mij een bijzaak. Als de gek er niks meer om geeft dan is het ook snel met de waarde gedaan.

Ik probeer hier, mede ook door ruimte gebrek de dubbele te voorkomen. Tenzij er echt verschillen is zitten zoals met bv Soulcaliber 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb zelf bijvoorbeeld GTA San Andreas niet voor de PS2 omdat ik de PS3 versie heb, GTA5 heb ik toen ingeruild voor de PS4 versie. Maar Uncharted heb ik wel weer de PS3 delen en de Trilogie op PS4 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:05:
Ik heb zelf bijvoorbeeld GTA San Andreas niet voor de PS2 omdat ik de PS3 versie heb, GTA5 heb ik toen ingeruild voor de PS4 versie. Maar Uncharted heb ik wel weer de PS3 delen en de Trilogie op PS4 van.
Echter is de ps3 versie gebaseerd op de mobile versie. De ps2 versie is echt een heel stuk beter. Ik zou niemand de ps3 versie van gta San Andreas aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het leuk om zelf games te kunnen vergelijken. Maar als ruimte een issue wordt, denk ik idd dat je per spel moet bepalen welke de leukste of beste is. Ik zou dan zelf spelen en wat googlen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:10:
[...]

Echter is de ps3 versie gebaseerd op de mobile versie. De ps2 versie is echt een heel stuk beter. Ik zou niemand de ps3 versie van gta San Andreas aanraden.
Dat meen je niet??? Dam |:( dan maar een keer kijken voor de PS2 versie en eventueel de PS3 versie verkopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat hier wel vaker SCART switches voorbij zijn gekomen. Alleen die Hama switch kon ik nergens meer vinden en hoorde ook dat er issues waren online? Uiteraard zijn er ook hele dure switches te koop van 250+ euro.

Anyway. Ik heb dus deze cheap SCART switch (18 euro) van onlinekabelshop tijdje zitten proberen.

Afbeeldingslocatie: https://www.onlinekabelshop.nl/media/catalog/product/cache/f134d920f2c23ed2b000e4b799c321db/o/k/oks-59757-scart-multi-schakelbox-met-3-ingangen-en-3-uitgangen-zwart-hoofd_2.jpg

En hier zijn mijn bevindingen:

De kwaliteit is echt heel heel cheap. De case, de uitvoering, alles is cheap. Zoek je echt hoge kwaliteit, kijk meteen ergens anders.

Er is ook een issue met TV/Monitor2 RCA. Heb deze na zitten meten, en komt er op neer dat deze RCA jacks onbruikbaar zijn door een productie fout. Je kan er niks op aansluiten want het is niet wired als een output in de PCB en kan ook niet correct functioneren als input. Een mogelijke fix is de bestaande traces breken en draden te solderen met de output.

B-A en C-A opties werken niet met RGB. De RGB lijnen zijn niet aangesloten.

Desondanks, werkt het switchen tussen A, B en C wel correct met output TV/Monitor1 met RGB SCART kabel. En de OUTPUT RCA werkt ook, waardoor je dus audio uit je SCART kan halen en aansluiten op externe speakers.

Ik heb geen kwaliteit verlies ervaren en geen storing/ruis in beeld of geluid. Dus inprincipe is het bruikbaar. En hoef je geen arm and a leg te betalen om alleen maar van SCART input te wisselen.

Maar nogmaals, zoek je echt goede kwaliteit dan is dit niet wat je zoekt. Dit is echt een cheap cheap cheap oplossing om te switchen tussen SCART maar het werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

laugh schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:23:
Ik kan me herinneren dat hier wel vaker SCART switches voorbij zijn gekomen. Alleen die Hama switch kon ik nergens meer vinden en hoorde ook dat er issues waren online? Uiteraard zijn er ook hele dure switches te koop van 250+ euro.

Anyway. Ik heb dus deze cheap SCART switch (18 euro) van onlinekabelshop tijdje zitten proberen.

[Afbeelding]

De kwaliteit is echt heel heel cheap. De case, de uitvoering, alles is cheap. Zoek je echt hoge kwaliteit, kijk meteen ergens anders.

Er is ook een issue met TV/Monitor2 RCA. Heb deze na zitten meten, en komt er op neer dat deze RCA jacks onbruikbaar zijn door een productie fout. Je kan er niks op aansluiten want het is niet wired als een output in de PCB en kan ook niet correct functioneren als input. Een mogelijke fix is de bestaande traces breken en draden te solderen met de output.

Desondanks, werkt het switchen tussen A, B en C wel correct met output TV/Monitor1 met RGB SCART kabel. En de OUTPUT RCA werkt ook, waardoor je dus audio uit je SCART kan halen en aansluiten op externe speakers.

Ik heb geen kwaliteit verlies ervaren en geen storing/ruis in beeld of geluid. Dus inprincipe is het bruikbaar. En hoef je geen arm and a leg te betalen om alleen maar van SCART input te wisselen.

Maar nogmaals, zoek je echt goede kwaliteit dan is dit niet wat je zoekt. Dit is echt een cheap cheap cheap oplossing om te switchen tussen SCART maar het werkt wel.
Puur alleen voor scart wisselen werkt deze ook voor 3,50:

https://www.kabeldirect.n...m0QBDXVrlD2waAi8GEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Klopt deze had ik ook gezien tijdens de zoektocht. Maar enige nadeel is dat je dan geen audio out hebt mocht je dat nodig hebben en zit je wel "vast" met de bestaande kabel die eraan hangt.

Terwijl met deze oplossing is het niks anders dan een domme schakel switch, waar je zelf voor de bekabeling moet zorgen en heb je iets meer flexibiliteit.

Maar ik moet zeggen als dat allemaal niet nodig is en puur alleen scart wisselen zonder audio out, en als we ervan uitgaan dat de bestaande vaste kabel genoeg shielding heeft etc. is 3,50 zeker netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:20:
[...]

Dat meen je niet??? Dam |:( dan maar een keer kijken voor de PS2 versie en eventueel de PS3 versie verkopen.
Op YouTube zie je veel vergelijkingsvideos. Daar kan je zien wat er mis is met o.a. de ps3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom maakt de ene cd meer geluid dan de andere? Kan het zijn dat een disc een beetje krom is en daardoor meer geluid maakt? Heb het zelfs soms bij nieuwe discs die best wel wat geluid maken. Is hier iets tegen te doen?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Vandaag maar eens behonnen met het opruimen en organiseren van mijn kantoor/gameroom. Begint al ergens op te lijken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7C36sgFvW-70Fb9jkVdSjqXUimc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZmkVObG5ssAnmhcBMYnYIlqq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i5Qeco6vfjjtHuO-n3cdmR2Wrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ExenA8xFP6S51Pq49EBaDOJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e-AIa6zBr13zb-JmLcSDm7koUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9bjnlEUBVnhXXOcR7Gwjo0h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrip1flk4E9T4swzqFm6vQDgQ3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4M5slkaOAFCR2f1DhrY06JCM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
laugh schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 14:23:

[Afbeelding]

Zelf werk ik voor mijn retro consoles met een rca av switch ipv een scart switch. Deze hebben vaak de mogelijkheid tot svideo en geeft in mijn ogen een betere beeldkwaliteit dan scart switches.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
sarlo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:32:
[...]

Zelf werk ik voor mijn retro consoles met een rca av switch ipv een scart switch. Deze hebben vaak de mogelijkheid tot svideo en geeft in mijn ogen een betere beeldkwaliteit dan scart switches.
Ik denk dat je iets door elkaar haalt, SCART is namelijk maar een connector waar meerdere soorten signalen doorheen gestuurd kunnen worden.

Over het algemeen voor Retro consoles wilt men de hoogst mogelijke kwaliteit behalen en dat is meestal component of RGB via SCART.

S-Video is inderdaad een grote vooruitgang ten opzichte van composite in beeld kwaliteit. En composite signaal kan inderdaad prima via SCART door middel van RCA -> SCART adapter.

RGB, dat is weer een ander signaal kan ook via SCART. En RGB is een hogere kwaliteit dan S-video. Dus daarom kan het niet zo zijn dat je betere beeld kwaliteit eruit krijgt, tenzij er iets mankeert aan de switch of de bekabeling, bijvoorbeeld dat je geen echte/goede RGB kabels gebruikt.

Ik gebruik bijvoorbeeld de RGB kabels speciaal gemaakt door het bedrijf Retro Gaming Cables voor al mijn consoles. Dit is dus niet de standaard rood wit geel in een SCART adapter.

Dit zorgt vaak voor veel verwarring want iedereen zegt dol leuk ik gebruik "SCART", maar niet wat er precies door je SCART heen gaat. Garbage in is ook garbage out.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Ik begrijp dat de echte retro console fan nog een CRT televisie wil gebruiken ivm de responsetijd, de 4:3 beeldverhouding en de minder scherpe (natuurlijker) weergave.

Is er daarom hier toevallig iemand die een Sony FD Trinitron KV-29CL11B wil hebben? Ander gaat 'ie naar het grofvuil.
Ik heb er eventueel ook nog een SNES bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Condor70 schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:40:
Ik begrijp dat de echte retro console fan nog een CRT televisie wil gebruiken ivm de responsetijd, de 4:3 beeldverhouding en de minder scherpe (natuurlijker) weergave.

Is er daarom hier toevallig iemand die een Sony FD Trinitron KV-29CL11B wil hebben? Ander gaat 'ie naar het grofvuil.
Ik heb er eventueel ook nog een SNES bij.
PM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
sarlo schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:27:
Vandaag maar eens behonnen met het opruimen en organiseren van mijn kantoor/gameroom. Begint al ergens op te lijken :)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wou dat mijn gameroom zo opgeruimd was...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest
Wie kent deze leuke Gamecube games nog :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
Ik heb er hier nog 2 liggen samen met de games, eens de kamer klaar is eens spelen met de zoon!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
Zekers!
Trotse eigenaar van 4 bongo's, Deel 1 en 2 zowel in PAL als NTSC-J (en misschien NTSC-J deel 3 ook nog)
Hoewel sommige covers super brak zijn is deze game met z'n vieren fantastisch

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kon altijd goed spacen op Donkey Konga, maar heb altijd maar één bongo controller gehad. Dus echt multiplayer spelen zat er niet in.

De covers waren naar mijn idee altijd van vrij slechte kwaliteit, maar desalniettemin moet ik altijd aan deze game denken als ik September van The Jackson Five hoor.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Linksquest schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:47:
Wie kent deze leuke Gamecube games nog :D
Levert het nou nog wat op die youtube filmpjes? ;-) Je hebt er nu wel een hele partij gemaakt.
En ja die trommels heb ik hier ook staan, nieuw gekocht toen het spel Jungle Beat uitkwam Geweldig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:57:
[...]

Ik heb ook #105xxx
Had ook tijd tot 6/11 om adreswijziging door te geven

Momenteel nog steeds “Fulfillment Status: Processing”

Tot nu toe nog geen verzendbevestiging ontvangen. Blijkbaar toch nog wat vertraging…

(Betreft ook een volledige set muv de case.)
Net een mail ontvangen met de melding dat mijn bestelling verzonden is 🎉

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
davince72 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 17:06:
[...]

Levert het nou nog wat op die youtube filmpjes? ;-) Je hebt er nu wel een hele partij gemaakt.
En ja die trommels heb ik hier ook staan, nieuw gekocht toen het spel Jungle Beat uitkwam Geweldig spel.
Verdien er niks mee, maar doe het niet voor de fame maar voor de fun om leuke game items met vrienden en andere gamers te delen. En mocht ik er ooit wat mee verdienen dan is het mooi mee genomen, maar mijn focus is er niet op, gewoon hobby en leuk om het met mede gamers te delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
Seroczynski schreef op woensdag 30 november 2022 @ 16:05:
Ik kon altijd goed spacen op Donkey Konga, maar heb altijd maar één bongo controller gehad. Dus echt multiplayer spelen zat er niet in.

De covers waren naar mijn idee altijd van vrij slechte kwaliteit, maar desalniettemin moet ik altijd aan deze game denken als ik September van The Jackson Five hoor.
Earth, Wind & Fire bedoel je denk ik :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vrNjf1QhEoQnjaUt0n1Rkm__J4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hA4m8ysk51egEl2loumT0Fxo.jpg?f=fotoalbum_large

Ten tijde van de PS2 deze game helemaal gemist. Later de remaster gespeeld op de PS4. Erg goede game, dus dan mag het origineel natuurlijk niet in de collectie ontbreken. :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-DZMjIcaCS4Ca29Y2psoUl19Vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dH2wAqbWVqRl80muYh23UfH.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kan m'n danspasjes weer oefenen. :P

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDGPFEoOyXoapHZ_WMJiY9wet3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aMQSXrybxZPo8hIPwtu14sCo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Ik heb slechts extra gereedschap toegevoegd; een Dell 2007FPb met o.a. composite en s-video input. En een ander trucje voor de arcade/shmup fans :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlfASqSR6tew93biRf4wKf-TRcg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/17Om3IdZIA6EQpQCJP9DhajO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1zbMiMFp39JfBo8yNeqJ5_nTmc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjB2ic7QYwXFaQsk8Hnp8uJ7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wS8KnTI__yv65T9uCi-KFnggoTA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1cQHoB3ky3CLiCpoIlQFKfs8.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik moet wel weer wat oefenen, merkte het ook al met Touhou een poosje terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Eymas schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:07:
Ik heb slechts extra gereedschap toegevoegd; een Dell 2007FPb met o.a. composite en s-video input. En een ander trucje voor de arcade/shmup fans :)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Oeh nice, dus die doet 240P en kan rotaten? Ideaal! Hoe ziet het er IRL uit?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eymas schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:07:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mooi hoor! ik speel zelf tate op mijn Benq lcdtje.....maar moet toegeven dat ik meestal te lui ben om het daadwerkelijk te doen.......dus in de praktijk vaker 'standaard 4x3 op de vga crt of B&O crt tv.
Ik speel ook best veel megadrive en pce shmups, die zelden tate support hebben, dat help ook niet :+

Dodonpachi resurrection heb ik wel vrij consequent TATE gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 04-12-2022 17:14 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
Sp33dFr34k schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:39:
[...]

Oeh nice, dus die doet 240P en kan rotaten? Ideaal! Hoe ziet het er IRL uit?
Helaas lijkt hij 240p/288p niet leuk te vinden via composite/s-video, tot nu toe heb ik enkel succes met 480i. Ongeacht of het 50/60hz is of PAL/NTSC, dat ondersteunt hij beiden. Ik heb even geen idee waarom, daar ga ik later wat meer onderzoek naar doen.

Via VGA of DVI is het geen probleem, daardoor kan één van mijn upscalers weer uit de kast gehaald worden.
Ik had ook al een VGA kabel besteld voor de Dreamcast, dus misschien kan ik later meer zien dan alleen zijn BIOS :)

Qua beeldkwaliteit IRL is het goed scherp te noemen over s-video. Composite heeft zijn gebruikelijke "fuzziness" maar oogt verder niet slecht. Via VGA/DVI komt het s-ips paneel tot zijn recht en kan dat er met de juiste instellingen haarscherp uit komen. Zoals met Raiden II in dit geval.
Sagat schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:13:
[...]

Mooi hoor! ik speel zelf tate op mijn Benq lcdtje.....maar moet toegeven dat ik meestal te lui ben om het daadwerkelijk te doen.......dus in de praktijk vaker 'standaard 4x3 op de vga crt of B&O crt tv.
Ik speel ook best veel megadrive en pce shmups, die zelden tate support hebben, dat help ook niet :+

Dodonpachi resurrection heb ik wel vrij consequent TATE gespeeld.
Ik kom soms ook tegen dat spellen enkel één kant op kunnen draaien, en die kant kan de monitor dan weer niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Eymas schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:47:
[...]

Helaas lijkt hij 240p/288p niet leuk te vinden via composite/s-video, tot nu toe heb ik enkel succes met 480i. Ongeacht of het 50/60hz is of PAL/NTSC, dat ondersteunt hij beiden. Ik heb even geen idee waarom, daar ga ik later wat meer onderzoek naar doen.

Via VGA of DVI is het geen probleem, daardoor kan één van mijn upscalers weer uit de kast gehaald worden.
Ik had ook al een VGA kabel besteld voor de Dreamcast, dus misschien kan ik later meer zien dan alleen zijn BIOS :)

Qua beeldkwaliteit IRL is het goed scherp te noemen over s-video. Composite heeft zijn gebruikelijke "fuzziness" maar oogt verder niet slecht. Via VGA/DVI komt het s-ips paneel tot zijn recht en kan dat er met de juiste instellingen haarscherp uit komen. Zoals met Raiden II in dit geval.

[...]

Ik kom soms ook tegen dat spellen enkel één kant op kunnen draaien, en die kant kan de monitor dan weer niet :+
Ik heb dat scherm ook, je kunt wel de andere kant op draaien maar dan moet je de beugel volledig anders bevestigen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:28
Wetrix is en blijft een heel goed spel! Heb het laatst nog eens met m'n dochter gespeeld!

Easy to pick up, hard to master.

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 168 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.