MiSTer en andere FPGA hardware

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20
Mede-auteurs:
  • PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 22:48

PsYgHo

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13

Sagat

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 05:41

MeZZiN

Samen met een aantal mede Tweakers hebben we onlangs een DE10 Nano FPGA bord aangeschaft en zijn we gestart met het "MiSTer" project. Aangezien er nog geen topic is op dit gebied (en door ons enthousiasme :) ) leek het ons goed om onze ervaringen op deze plek met iedereen te kunnen delen en nieuwe discussies hierover te kunnen starten. Dit topic gaat over alles op het gebied van Mister-FPGA en andere FPGA gebaseerde gaming hardware van retro consoles, clone systemen tot upscalers en flashcarts etc.

FPGA in het kort

FPGA gebaseerde apparaten (Field-programmable gate arrays) worden al langer gebruikt in o.a. apparaten zoals smartphones, medische apparaten, vliegtuigen en dus sinds een aantal jaren in de wereld van (retro) spelcomputers.
Met een FPGA kan de hardware worden geprogrammeerd om nieuwe componenten te simuleren of bestaande te wijzigen. Dit wordt bereikt via programmeerbare logische poorten die flexibel zijn voor wijzingen.
FPGA's hebben weinig stroom nodig hebben, zijn goedkoop te vervaardigen en kunnen dus voor meerdere doeleinden worden geconfigureerd.

Kijkend naar FPGA-based retro consoles zijn er verschillende apparaten ontworpen door o.a. Analogue, retroUSB en is er het MiSTer-project.

MiSTer-project

DF Retro Hardware: MiSTer FPGA - A Brilliant Mini Emulation System Explored!

MiSTer updates and changelog

MiSTer ini file genereren

Lijst van actieve MiSTer developers:

MiSTer Sorgelig - https://www.patreon.com/FPGAMiSTer
Mr.X8B - https://www.patreon.com/MrX_8B/
nullobject - https://www.patreon.com/nullobject/
jotego - https://www.patreon.com/topapate/
furrtek - https://www.patreon.com/furrtek
laxer (PSX) - https://www.patreon.com/laxer3a
alanswx
srg320
electronash - https://www.schrodingersquantumcat.com/electronash
gaz68

Het MiSTer opensource project heeft als doel verschillende klassieke computers, game consoles en arcade machines hardwarematig te simuleren. MiSTer is een open source project en, in vergelijking tot Analogue, zonder focus op sales.
MiSTer gebruikt een "DE10-Nano" FPGA (basis) bord die je standaard met HDMI kunt aansluiten. Er zijn tevens verschillende add-ons beschikbaar (zoals een USB-hub, SDRAM, audio en VGA-uitgang etc.) waarmee je het basis bord eenvoudig kunt uitbreiden.

Afbeeldingslocatie: https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki/pictures/MiSTer.jpg

Met alleen de DE10-Nano kun je in principe al aan de slag met een beperkt aantal cores. De core is geschreven voor de specifieke hardware waar de game op draait.

Het bord waar de Linux-gebaseerde distributie op is gebouwd is de DE-10 Nano van Terasic.

MiSTer is feitelijk een poort van het eerdere MiST project naar een groter "field-programmable gate array (FPGA)" en een snellere ARM processor.

De installatie is verder relatief eenvoudig, alle cores worden bijvoorbeeld door een standaard script geïnstalleerd:

Starten met de MiSTer
https://github.com/MiSTer...-MiSTer#1-board-de10-nano

Installatie:
https://github.com/MiSTer-devel/Main_MiSTer/wiki/Setup-Guide

Er zijn verschillende websites waar je het DE10-Nano bord kunt kopen:
https://nl.mouser.com/Pro...Y%252B4ZdDLJqTxdJ5w%3D%3D

https://www.digikey.nl/pr...nl/P0496/P0496-ND/6817231

Overige FPGA gebaseerde consoles

Analogue

Analogue heeft verschillende FPGA -gebaseerde consoles op de markt gebracht. Deze draaien op een Altera Cyclone V. Een van de laatste consoles is de Mega sg. Deze kan spellen van de Megadrive en Master System afspelen met een resolutie tot 1080p en kan volgens Analogue meer dan 2.180 cartridges afspelen zonder regionale beperkingen. Een van de meest bepalende personen bij Analogue is lead electrical engineer "Kevin Horton" (Kevtris).

Producten:

- NT Mini
- Super NT
- Mega SG
- Pocket
- DAC

NL SETUP van Mister: (by Psygho)
VOOR WINDOS:
1: Download de laatste image file voor het preppen van je sd kaart (minimaal 2gb!):
https://github.com/MiSTer-devel/mr-fusion/releases

2: Download balena (voor het schrijven van de image naar je sd kaart (Dit is voor windows!)
https://www.balena.io/etcher/

3: Unpack de zipfile, en sla deze op.
4: Sart "Balena" en selecteer je image file, en kies je doel (je sd kaart)
5: Flash je sd kaart.

6: Sluit alles aan op je mister. Zet er nog geen stroom op! Sluit in ieder geval je keybord aan! Deze heb je nodig. Eventueel je gamespad(s), of je wifi usb adapter, etc etc. Verget je HDMI kabel niet.

7: steek de geprepareerde SD kaar in de mister, in de sleuf van het nano boad, niet in die van je I/O uitbreiding.

8: Zet je tv aan op juiste input. En zet de spanning op je mister.
Als het goed is zie eerst een blauw scherm, en daarna je een welkomst scherm, en je mister is bezig. Dit duurt maximaal 90 seconden.

9: Mister is opgestart en via de keybord key "f12" kun je het menu oproepen,hierin kun je als je wilt, via menu item "scripts" je wifi instellen. Niet alle usb wifi dongels worden ondersteunt! Check dit goed.
Om alles voor te zijn, sluit je hem eerst even bedraad netwerk aan. Zo weet je zeker dat het werkt, en je de grote update binnen kan halen.

10:ga naar menu item : scripts" en "bevestig" dat je scripts wil gebruiken.Selecteer het script "update", en laat het zijn werk doen... (op je scherm krijg je info wat hij download en wat het doet) Dit duurt even naar gelang je verbinding snelheid.

(Een tip voor de mensen die met mr.Fusion een schone installatie hebben gedaan en waar het update script weigert te werken omdat het geen verbinding kan maken met het internet.Toetsenbord is benodigd.
Druk op F9
User: root [enter]
Pass: 1 [enter]
connmanctl config ethernet_020304050607_cable --nameservers 8.8.8.8 8.8.4.4 [enter]
Kijk of je nu kunt pingen naar bijvoorbeeld google.nl, als het goed is moet het nu gewoon werken en kun je het update script draaien.Om de één of andere reden (in ieder geval bij bekabelde verbinding) worden de nameservers elke keer terug gezet naar het loopback adres.)

11: Als het klaar is, kan je de SD kaart in je computer stoppen. De directory structuur is aangemaakt.
Voor nu is het een kwestie van de items vullen met je backup roms.
Bekijk even goed de structuur, het spreek redelijk voor zichzelf.

[ Voor 30% gewijzigd door 3style op 31-01-2021 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Deze low-lag adapter werkt super voor de Mister. Je kunt hiervoor originele MD/Genesis controllers gebruiken of bijvoorbeeld een 8bitdo M30.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKIpBZLtD9inF49tNtwLr1gF60U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVT8iWo8PdNVTWDPZQN69ZAJ.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.daemonbite.co...ontroller-to-usb-adapter/

[ Voor 14% gewijzigd door 3style op 11-08-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Side note, Ik zie op de foto ook een eigen USB 2.4reciever, welke ook met een m30 komt. Zo te zien is dat een van de sega mini megadrive genesis. (Het zwarte blokje met blokjes patroon) Lijkt me dan simpeler om deze te gebruiken, als je draadloos wil..

[ Voor 8% gewijzigd door PsYgHo op 11-08-2020 13:30 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:47:
Side note, Ik zie op de foto ook een eigen USB 2.4reciever, welke ook met een m30 komt. Zo te zien is dat een van de sega mini megadrive genesis. (Het zwarte blokje met blokjes patroon) Lijkt me dan simpeler om deze te gebruiken, als je draadloos wil..
Ja klopt die is voor de tweede controller (M30 4,2Ghz), maar die werkt dus alleen met de M30 2.4GHz variant.

De Genesis/Mega Drive Retro Receiver is alleen compatible met Bluetooth devices, dus daar kan dan weer alleen de M30 BT controller op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 391619

Ik ben er zelf ook mee bezig moet alleen nog even mijn 128MB module solderen en wacht op wat koperen heatsinks.
Zelf gebruik ik de retrobit saturn controllers, liggen wel lekker in de hand en spelen net zoals de oude saturn controllers die ik destijds had.
De controllers voelen wel erg licht aan moet ik zeggen maar dat is denk ik met name omdat deze geen rumble functie hebben.

De tophat weet ik nog niet of ik deze ga gebruiken, misschien kijken voor de digitale i/o versie alhoewel ik had begrepen dat de kosten voor het maken niet veel lager waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 04:11:
Ik ben er zelf ook mee bezig moet alleen nog even mijn 128MB module solderen en wacht op wat koperen heatsinks.
Zelf gebruik ik de retrobit saturn controllers, liggen wel lekker in de hand en spelen net zoals de oude saturn controllers die ik destijds had.
De controllers voelen wel erg licht aan moet ik zeggen maar dat is denk ik met name omdat deze geen rumble functie hebben.

De tophat weet ik nog niet of ik deze ga gebruiken, misschien kijken voor de digitale i/o versie alhoewel ik had begrepen dat de kosten voor het maken niet veel lager waren.
Cool dat je dat solderen zelf doet, dat maakt de mister ook wel een mooi apparaat.
Ik heb die retrobit Saturn controller ook, ligt lekker in de hand inderdaad. Ik vind de dpad van m30 alleen wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In eerste instantie wilde ik de M30 ook kopen maar dan in 2.4Ghz uitvoering.
Moeilijk doen op amazon zie een hoop verkopers maar allemaal vage namen en 8BitDo stond er ook zelf tussen maar had geen voorraad meer en verder onbekend of het nog zou worden geleverd of niet.
Navraag gedaan via hun eigen website maar kreeg een vaag antwoord en was nog geen stap verder.

Dus gekeken of retrobit wat zou zijn, veel mensen enthousiast dus dan toch maar proberen.
Na wat testen in ultra street fighter IV kreeg ik ook de wat lastigere combo's er gewoon uit, dus voor zover ben ik wel tevreden.
Het enige wat ik minder vind is dat de controller kabeltjes alleen zijn om te laden en geen directe verbinding maken met het systeem.

Misschien wat later nog 8BitDo spullen gaan proberen, ik ben nog wel in de markt voor SNES of PSX stijl controllers.

• 3style
Deze heb ik destijds gehaald op Amazon.

Voor de Super NT (Snes) gebruik ik de SN30 2.4Ghz. Die werkt ook op de Mister. Voor alleen de Mister kun je beter deze kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij bluetooth controllers lees ik vaak dat ze in principe best goed werken maar ze nog wel eens problemen kunnen geven met verbinden e.d. wanneer er andere apparaten in de buurt zijn die BT apparaten scannen.

En wanneer je spellen speelt die frame perfect input vereisen voor sommige trucks kan het zijn dat dit niet gaat omdat de communicatie soms boven de 16ms zit, wanneer dit geen probleem is voor de gebruiker dan kan men deze gewoon zonder problemen aanschaffen.

Het SN30 model is wel interessant, alleen wel jammer dat er alleen een SNES plug bij zit, een normale USB adapter erbij was wel fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:04:
Bij bluetooth controllers lees ik vaak dat ze in principe best goed werken maar ze nog wel eens problemen kunnen geven met verbinden e.d. wanneer er andere apparaten in de buurt zijn die BT apparaten scannen.

En wanneer je spellen speelt die frame perfect input vereisen voor sommige trucks kan het zijn dat dit niet gaat omdat de communicatie soms boven de 16ms zit, wanneer dit geen probleem is voor de gebruiker dan kan men deze gewoon zonder problemen aanschaffen.

Het SN30 model is wel interessant, alleen wel jammer dat er alleen een SNES plug bij zit, een normale USB adapter erbij was wel fijn geweest.
Vreemd genoeg had ik met de 2.4ghz van retrobit steeds verbindingsproblemen.
Die low-lag adapter van deamonbyte, eerdere post, heeft dus bijna geen lag icm de Bluetooth M30. Maar ik heb nog niet heel veel games getest.

“The adapter has a native 1ms/1000Hz polling rate so input lag is minimal (average about 0.75ms with a wired 3-button controller).”

[ Voor 9% gewijzigd door 3style op 14-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft de BT joypads, dit is wat ik zo las van andere gebruikers, zelf geen ervaring en zou dan ook moeten worden getest denk ik.
Bedraad geven ze inderdaad een lagere input latency, het zou natuurlijk ook wel gaan met een 3 meter kabel. :9
De retro bit controller(s) die verbindings problemen hebben, hebben volgens mij een firmware update nodig en je zou evt. hun website / support even kunnen checken daarvoor.
Het is namelijk niet de eerste keer dat ik dit lees, hopelijk hebben ze een oplossing voor je.

Als het goed is krijg ik mijn heatsinks ergens de komende dagen binnen en gaan we weer verder met het project. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:09:
Wat betreft de BT joypads, dit is wat ik zo las van andere gebruikers, zelf geen ervaring en zou dan ook moeten worden getest denk ik.
Bedraad geven ze inderdaad een lagere input latency, het zou natuurlijk ook wel gaan met een 3 meter kabel. :9
De retro bit controller(s) die verbindings problemen hebben, hebben volgens mij een firmware update nodig en je zou evt. hun website / support even kunnen checken daarvoor.
Het is namelijk niet de eerste keer dat ik dit lees, hopelijk hebben ze een oplossing voor je.

Als het goed is krijg ik mijn heatsinks ergens de komende dagen binnen en gaan we weer verder met het project. :D
Had je ook een IO board besteld of ga je eerst alleen met HDMI aan de slag?
Met de HDMI out kun je trouwens ook een CRT aansturen met de juiste hdmi>vga>scart converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik houd het denk ik op de HDMI uitgang, alleen ga ik binnenkort even het design van het I/O bordje bekijken want de knoppen die erop zitten zijn eigenlijk wel handig.
Ik heb geen CRT in huis staan en op dit moment ook geen behoefte om er een aan te schaffen daarvoor dus de VGA uitgang is niet echt handig voor mij.
Misschien zou het digitale I/O bordje nog een optie kunnen zijn, maar ik last dat het qua componenten niet veel scheelt in de prijs.

Ik zal eens kijken wat de kosten zo'n beetje moeten worden ergens in de komende maand, wanneer het even wat minder warm is......

Opties, opties, opties...... |:( :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 391619 op 14-08-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Heel leuk om zo allerlei cores en games uit te proberen die ik vroeger nooit heb gespeeld. Sonic CD op de Sega CD bijvoorbeeld voor het eerst uitgeprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdbU39Li86Ewrb7rOdusPK13UGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0m69wOx0iozRhhfLbgzKVUCW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:49:
Ik houd het denk ik op de HDMI uitgang, alleen ga ik binnenkort even het design van het I/O bordje bekijken want de knoppen die erop zitten zijn eigenlijk wel handig.
Ik heb geen CRT in huis staan en op dit moment ook geen behoefte om er een aan te schaffen daarvoor dus de VGA uitgang is niet echt handig voor mij.
Misschien zou het digitale I/O bordje nog een optie kunnen zijn, maar ik last dat het qua componenten niet veel scheelt in de prijs.

Ik zal eens kijken wat de kosten zo'n beetje moeten worden ergens in de komende maand, wanneer het even wat minder warm is......

Opties, opties, opties...... |:( :9
Die knoppen zijn inderdaad wel handig. Ik heb ook een klein draadloos toetsenbord en daarmee kun je ook even snel weer terug naar het hoofdmenu met F12 zoals je wellicht weet.
Ik heb destijds ook maar meteen die inline power switch gehaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
Gegokt en (eerst)verloren..

Stond op het punt de final run nt mini te kopen van Analogue. Iets aan de dure kant met 650,00 euro bezorgd en invoer betaald. Daarna werd een handels merk geclaimd van de n8. De speculaties draaiden in volle gang. Zou het een goedkope nt mini worden?, of beter , alle 8bit spelcomputers, consoles? De nt mini heeft op jailbreak ook al een zooi extra,dus alle2 zeer goed mogelijk en de meest voor de hand liggende opties.

Voor mij beiden een reden om de nt mini niet te kopen.. en wat heb achteraf een spijt!, en hoe!
Onverwachts trekken ze de n8 als geregistreerd handelsmerk terug... hmm bumer met de hoofd letter b.
Dan verschijnt er nog een hoop gevende mail, er zijn nog wat nt mini,s over. Strak op tijd, ingelogd, maar de scalpers zijn me natuurlijk voor.. Een herhaling van de pocket..

Mijn doel met de nt mini,was voornamelijk de nes, en de atari 2600. Echt veel gamen die ik niet op de nes, maar ja je wilt het toch wel hebben. Maar dan begrijp je ook dat die 650,00 euro wel heel erg veel is ....

Wellicht komt er nog wat vanuit Analogue , wellicht ook niet.. Ik wil niet meer wachten..
En de mister schijnt met de nes en atari 2600 core wel aardig near perfect te zijn.
Een leuk voordeel is dat de c64 , msx, en vroegere arcade games ook prima werken. Laat dat nu ook mijn jeugd systemen zijn geweest.. het budget is meer dan toereikend,door wegvallen van de nt mini noir.....

Heb een hekel aan losse kastjes en draadjes... maar ik zit heftig aan een arcade kabinet met 27" oled te denken als behuizing .. dan word het neo geo verhaal ook erg interesant...
Dus al met al wel heel veel pluspunten ineens.

Ontopic:
Hier druppelt het spul langzaam binnen...
-De nano 10, de 8bit do m30 2.4ghz, en de 8bit do USB bt module zijn binnen..

-Ik wacht nog op de 128mb memory module, het analoge multi io board, usb hub,en de heatsink.

-Als controller heb ik een xbox one, een xbox one x, de ps4, 8bit do sn30 plus pro, en dan een setje m30,s
Deze bad ik al vanwege mijn 2 Analogue setjes. De mega sg, met de mega sd. En een super nt, met een sd2snes pro.

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

3style schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 23:26:
[...]

Die knoppen zijn inderdaad wel handig. Ik heb ook een klein draadloos toetsenbord en daarmee kun je ook even snel weer terug naar het hoofdmenu met F12 zoals je wellicht weet.
Ik heb destijds ook maar meteen die inline power switch gehaald.
Ik wacht even een aantal spullen af en dan ga ik aan de slag voor een (in mijn ogen) mooie totaal oplossing denk ik.
Moet ik ook nog beroep doen op een vriend van mij, die heeft toegang tot wat meer apparatuur die voor mij voorlopig nog te duur zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 14:18:
Gegokt en (eerst)verloren..

Stond op het punt de final run nt mini te kopen van Analogue. Iets aan de dure kant met 650,00 euro bezorgd en invoer betaald. Daarna werd een handels merk geclaimd van de n8. De speculaties draaiden in volle gang. Zou het een goedkope nt mini worden?, of beter , alle 8bit spelcomputers, consoles? De nt mini heeft op jailbreak ook al een zooi extra,dus alle2 zeer goed mogelijk en de meest voor de hand liggende opties.

Voor mij beiden een reden om de nt mini niet te kopen.. en wat heb achteraf een spijt!, en hoe!
Onverwachts trekken ze de n8 als geregistreerd handelsmerk terug... hmm bumer met de hoofd letter b.
Dan verschijnt er nog een hoop gevende mail, er zijn nog wat nt mini,s over. Strak op tijd, ingelogd, maar de scalpers zijn me natuurlijk voor.. Een herhaling van de pocket..

Mijn doel met de nt mini,was voornamelijk de nes, en de atari 2600. Echt veel gamen die ik niet op de nes, maar ja je wilt het toch wel hebben. Maar dan begrijp je ook dat die 650,00 euro wel heel erg veel is ....

Wellicht komt er nog wat vanuit Analogue , wellicht ook niet.. Ik wil niet meer wachten..
En de mister schijnt met de nes en atari 2600 core wel aardig near perfect te zijn.
Een leuk voordeel is dat de c64 , msx, en vroegere arcade games ook prima werken. Laat dat nu ook mijn jeugd systemen zijn geweest.. het budget is meer dan toereikend,door wegvallen van de nt mini noir.....

Heb een hekel aan losse kastjes en draadjes... maar ik zit heftig aan een arcade kabinet met 27" oled te denken als behuizing .. dan word het neo geo verhaal ook erg interesant...
Dus al met al wel heel veel pluspunten ineens.

Ontopic:
Hier druppelt het spul langzaam binnen...
-De nano 10, de 8bit do m30 2.4ghz, en de 8bit do USB bt module zijn binnen..

-Ik wacht nog op de 128mb memory module, het analoge multi io board, usb hub,en de heatsink.

-Als controller heb ik een xbox one, een xbox one x, de ps4, 8bit do sn30 plus pro, en dan een setje m30,s
Deze bad ik al vanwege mijn 2 Analogue setjes. De mega sg, met de mega sd. En een super nt, met een sd2snes pro.
Ik heb er ook nog even over getwijfeld, maar toch niet gedaan. Op reddit zie je wel veel mensen reageren dat ze nu relatief eenvoudig het hebben kunnen bestellen. Ik had het ook met name dan voor de "heb" gekocht en dat kan ik nu eigenlijk niet verantwoorden ;) De Mister is inderdaad veel completer en ziet er met een goede case ook top uit. Ik moet echt zeggen dat ik blij ben met de Mister. De eenvoudige interface is goed en consistent over alle cores en het voelt alsof je op "echte" hardware speelt. Ik speel het eigenlijk alleen op een Sony BVM CRT wat er ook nog heel goed uitziet. Ook al die Arcade cores voelen als de real deal en de NES core is zeker bijna zo goed als die van de NT Mini waarschijnlijk. Die gasten bij Analogue persen er waarschijnlijk nog net wat meer uit, maar voor de NES games die ik speel speelt de Mister alles perfect.
De NeoGeo core op de Mister is ook geweldig trouwens :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-06 02:19
Leuk om te zien dat er nu een topic is voor de MiSTer, even mij toevoeging.

Officiële forum van MiSTer: https://misterfpga.org/

Voorheen via het Atari Forum, maar na meerdere malen down geweest te zijn voor dagen en op het laatst zelfs weken heeft de hoofd ontwikkelaar Sorgelig besloten om de eerdere genoemde website te starten. Maar wie de oude backlog nog wil na zien deze is hier te vinden:

https://www.atari-forum.com/viewforum.php?f=117

Er zijn een hoop indruk wekkende cores uitgekomen waaronder de NeoGeo core, SegaCD core en onlangs de CPS1 core en op dit moment worden er grote stappen gemaakt met de oa486 core. Maar de meest indruk wekkende core waar aangewerkt word en door de ontwikkelaar als zeer waarschijnlijk wordt beschouwen dat die op de DE10 nano te draaien is, is de Playstation 1 core welke te volgen is:

https://www.patreon.com/laxer3a/posts
https://twitter.com/laxer3a

Ook word er aan een Nintendo 64 core gewerkt maar men is er sceptisch of deze op de DE10 nano te draaien is, maar voor wie dit project wil volgen:

https://twitter.com/UFp64

Buiten mouser is de DE10 nano ook te koop via Digi-Key:

Voor MiSTer addons kan er geshopt worden via deze websites, heb zelf alleen met de 2de ervaring maar beide worden als zeer betrouwbaar beschouwd:

https://misterfpga.co.uk/
https://misteraddons.com/

Voor wie het goedkoop wil houden, de addon board waar onder andere de VGA aansluiting op zit is vaak niet nodig. En voor wie toch een vga of één van de andere analoge aansluitingen nodig heeft kan een goedkope hdmi naar vga adapter kopen. Deze is onder andere via Aliexpress te koop voor iets van 5 euro. Ook kan je zonder de dure usbhub head, een simpele usb hub volstaat al en als je de polling rate verhoog naar 1000 dan is het onmerkbaar ten opzichte van duurdere oplossingen. Kort om je kan redelijk goedkoop instappen.

Kan niet anders zeggen dat voor mij MiSTer één van de tofste projecten van alle tijden is. Heb op dit moment één DE10 nano liggen, maar weet al dat ik er nog één bij ga kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door AndreStarTrek op 17-08-2020 03:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Bedankt voor je aanvullingen. Het mooie is inderdaad dat je alleen met het nano bord al meteen aan slag kunt. Je mist alleen wat cores door het beperkte geheugen.
Ik heb het IO board wel gekocht, maar je kunt inderdaad ook via de standaard HDMI out naar vga. Samen met het IO board kun je dan wel twee schermen aansturen :) het bijkomende voordeel, naast de de extra knoppen die je hebt, is o.a. de serial IO (SNAC) voor originele controllers. Deze link vertelt hier mee over.
Ik ben wel benieuwd naar de PSX core, dat zou fantastisch zijn. Er zijn ook nog steeds mooie ontwikkelingen op het gebied van arcade cores. Jotego is bijvoorbeeld bezig met de CPS1 cores.

[ Voor 21% gewijzigd door 3style op 18-08-2020 00:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de CPS2 (en hopelijk 3) core(s) waarover word gespeculeerd of deze mogelijk zijn binnen het systeem.
Voorlopig is de rek er nog niet uit en ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is, ik zag ook al een N64 fpga core voorbij komen maar die staat nog in de kinderschoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:03:
Ik ben bijzonder geïnteresseerd in de CPS2 (en hopelijk 3) core(s) waarover word gespeculeerd of deze mogelijk zijn binnen het systeem.
Voorlopig is de rek er nog niet uit en ik ben benieuwd wat er allemaal mogelijk is, ik zag ook al een N64 fpga core voorbij komen maar die staat nog in de kinderschoenen.
Cps2 is een kwestie van tijd denk ik. Ik zag ook al een cave core beta langskomen die er goed uitziet.

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
AndreStarTrek schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 02:51:
Leuk om te zien dat er nu een topic is voor de MiSTer, even mij toevoeging.

......

Buiten mouser is de DE10 nano ook te koop via Digi-Key:

.....
Wat zijn jullie ervaringen bij het invoeren van de de-10 nano via mouser en/of digikey?

Ik lees daar veel verschillende verhalen op andere fora. Sommigen hebben invoer moeten betalen etc. Bordje lijkt even duur bij beide leveranciers (€115). Bij mouser komt bij het uitchecken opeens 21% BTW bij op hoe zit dat bij digikey? Iemand ervaring hiermee?

• AndreStarTrek
ametis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:12:
[...]

Wat zijn jullie ervaringen bij het invoeren van de de-10 nano via mouser en/of digikey?

Ik lees daar veel verschillende verhalen op andere fora. Sommigen hebben invoer moeten betalen etc. Bordje lijkt even duur bij beide leveranciers (€115). Bij mouser komt bij het uitchecken opeens 21% BTW bij op hoe zit dat bij digikey? Iemand ervaring hiermee?
Zover ik kon vinden is er geen import kosten en ik heb ook geen extra kosten gekregen met mijn bestelling.

• ametis
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
AndreStarTrek schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

Zover ik kon vinden is er geen import kosten en ik heb ook geen extra kosten gekregen met mijn bestelling.
Was dat bij mouser of digikey?

• PsYgHo
Mijn bevindingen, als Analogue fanboy:
Zelf ben ik een newbie wbt Mister, dus ook ik heb nog heel veel vragen!

Toch vindt ik het wel leuk om mijn ervaring te delen:
Alles in elkaar, en de wiki doorgelezen. Overweldigend, en het bos en bomen verhaal bekruipt mij!
Zie je wel dat mijn Analogue setjes de betere keus waren! Had ik toch de nt mini moeten kopen? Nu zit ik met grofweg 300 euro aan kosten, en heb ik nog niets... JA, een lelijk gedrocht.

Rustig maar beginnen.... Installatie is vrij simpel, met "MR fusion". Dit is nu ook de aangeraden methode.
stap voor stap alles gedaan, en het verliep eigenlijk vlekkeloos. De update was even spannend, maar ook die ging prima.

Eenmaal de sd kaart weer in mijn pc, werd alles al een stuk duidelijker.. Alles mooi gesorteerd, en je ziet erg gauw waar wat in moet.

Enige uitdaging was wel de joypad. Nou ja ook eigenlijk wel heel logish... Vooral hoe je deze even goed kan inrichten zodat je geen keybord meer nodig hebt. Wat ik even vergat, is dat het echt behoorlijk low level is. Zo moet je apart knoppen toewijzen aan het osd menu. Start voor een spel, is niet automatisch selecteren in het osd menu! Het osd menu is echt apart. Maar je kunt dus wel dezelfde knoppen toewijzen voor verschillende acties. De acties in het osd menu, en de acties binnen je spel met wel dezelfde knop van de controller.

Eerst maar waar het mij om ging de NES core..
USB poling aangepast, dit zou heel wat kunnen uitmaken.. Daarna de rom files in de betreffende dir. gekopieerd. en spelen maar..
Ik speel nu met de m30 2.4ghz, en een LG Oled tv. Dit om zo min mogelijk lag te hebben, en wel draadloos te kunnen gamen

Ik moet zeggen , ik ben erg verrast. Ik speel nu nog op de normale setting, ik wil de 2 settings voor nog minder lag proberen, of mijn tv dit aan kan, maar qua gevoel ben ik tevreden, mijn benchmark, mario 3 en mike tysons punch out, wijken niet af van wat ik gewend ben. Ik stoor me heel gauw aan lag, maar dit voelt gewoon goed aan!

Vragen heb ik ook natuurlijk:
In de sms core heb ik de joypad anders geconfigureerd in de sms core. Ik wil namlijk altijd de 2e knop voor springen hebben (mario fanboy).. Dit werkt nu bij de meeste spellen goed, echter bijvoorbeeld bij alex kid weer niet. Kan ik ook apart per spel de knoppen anders toewijzen, en dit ook opslaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AndreStarTrek schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:27:
[...]

[...]

Bij Digikey (en voor zover ik weet ook bij Mouser) moet je gewoon BTW betalen over het bedrag, invoerrechten waren zover ik weet niet van toepassing omdat hun DDP gebruiken hiervoor.

Als je nog geen belasting hebt betaald bij het afrekenen dan komt er later waarschijnlijk nog wel een brief op de mat, en de verkoper had je hierover ook moeten informeren tenzij je de overeenkomt voor verkoop niet (goed) hebt gelezen.

Voor de gekochte onderdelen via DigiKey mocht ik de BTW gewoon betalen aan de deur aan de vervoerder en kreeg de factuur later per post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
[...]

Ik heb inderdaad bij mouser 147,23 euro met btw betaald direct bij het uit checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:44:
Mijn bevindingen, als Analogue fanboy:
Zelf ben ik een newbie wbt Mister, dus ook ik heb nog heel veel vragen!

Toch vindt ik het wel leuk om mijn ervaring te delen:
Alles in elkaar, en de wiki doorgelezen. Overweldigend, en het bos en bomen verhaal bekruipt mij!
Zie je wel dat mijn Analogue setjes de betere keus waren! Had ik toch de nt mini moeten kopen? Nu zit ik met grofweg 300 euro aan kosten, en heb ik nog niets... JA, een lelijk gedrocht.

Rustig maar beginnen.... Installatie is vrij simpel, met "MR fusion". Dit is nu ook de aangeraden methode.
stap voor stap alles gedaan, en het verliep eigenlijk vlekkeloos. De update was even spannend, maar ook die ging prima.

Eenmaal de sd kaart weer in mijn pc, werd alles al een stuk duidelijker.. Alles mooi gesorteerd, en je ziet erg gauw waar wat in moet.

Enige uitdaging was wel de joypad. Nou ja ook eigenlijk wel heel logish... Vooral hoe je deze even goed kan inrichten zodat je geen keybord meer nodig hebt. Wat ik even vergat, is dat het echt behoorlijk low level is. Zo moet je apart knoppen toewijzen aan het osd menu. Start voor een spel, is niet automatisch selecteren in het osd menu! Het osd menu is echt apart. Maar je kunt dus wel dezelfde knoppen toewijzen voor verschillende acties. De acties in het osd menu, en de acties binnen je spel met wel dezelfde knop van de controller.

Eerst maar waar het mij om ging de NES core..
USB poling aangepast, dit zou heel wat kunnen uitmaken.. Daarna de rom files in de betreffende dir. gekopieerd. en spelen maar..
Ik speel nu met de m30 2.4ghz, en een LG Oled tv. Dit om zo min mogelijk lag te hebben, en wel draadloos te kunnen gamen

Ik moet zeggen , ik ben erg verrast. Ik speel nu nog op de normale setting, ik wil de 2 settings voor nog minder lag proberen, of mijn tv dit aan kan, maar qua gevoel ben ik tevreden, mijn benchmark, mario 3 en mike tysons punch out, wijken niet af van wat ik gewend ben. Ik stoor me heel gauw aan lag, maar dit voelt gewoon goed aan!

Vragen heb ik ook natuurlijk:
In de sms core heb ik de joypad anders geconfigureerd in de sms core. Ik wil namlijk altijd de 2e knop voor springen hebben (mario fanboy).. Dit werkt nu bij de meeste spellen goed, echter bijvoorbeeld bij alex kid weer niet. Kan ik ook apart per spel de knoppen anders toewijzen, en dit ook opslaan??
Leuk om je ervaringen te lezen. Ik snap je punt met de Analogue setjes. Ik heb zelf ook een Super NT en dat is een mooi kant en klaar product en oogt natuurlijk ook super cool. De nt mini zou voor mij ook een hebbeding zijn geweest waar de mister meer puur voor het gamen is. De mister is in de basis alleen de pcb, maar met uitbreidingen en een goede case wel een tof apparaat en meer volledig zoals je weet.
Ik moest ook wel aan de mister wennen, je kunt met alleen de joypad ook niet terug naar het menu bijv. (of ik heb het nog niet gezien). Ik gebruik daar de fysieke knoppen van het io bord voor of een klein draadloos toetsenbord. De cores hebben wel dezelfde lay-out allemaal. Die buttons heb ik voor de Genesis en de NES ook handmatig anders ingesteld in de core, je kunt dan een save doen van de settings waarmee dit dan wordt opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een tip voor de mensen die met mr.Fusion een schone installatie hebben gedaan en waar het update script weigert te werken omdat het geen verbinding kan maken met het internet.

Toetsenbord is benodigd.
Druk op F9
User: root [enter]
Pass: 1 [enter]
connmanctl config ethernet_020304050607_cable --nameservers 8.8.8.8 8.8.4.4 [enter]

Kijk of je nu kunt pingen naar bijvoorbeeld google.nl, als het goed is moet het nu gewoon werken en kun je het update script draaien.

Om de één of andere reden (in ieder geval bij bekabelde verbinding) worden de nameservers elke keer terug gezet naar het loopback adres.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
ametis schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Was dat bij mouser of digikey?
digikey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style
Ik kan via mijn controller gewoon bij het osd menu hoor.
Deze heb ik zo ingesteld dat het osd menu via een combi van down+start oproep.
Dan "menu ok" of select in osd menu op fire knop 3, en "terug in osd menu" op fire knop 2.

Hiermee kan ik ook via cores wisselen.

@mijn probleem met controls:
Mijn probleem, met de knoppen toewijzingen, spelen zich in dezelfde core af. Ik heb de core zelf afwijkend van de basis mister controls gedaan. Dus die wijkt al af van de standaard controller. Nu wil ik ook in dezelfde core,een (of meerdere) spellen de controls wijzigen.

Wat werkt is dat ik ze wijzig via de "REMAP" optie, maar dan worden deze gereset, bij het laden van een andere core. Dit word ook aangegeven bij betreffende optie. Save setting heeft ook geen zin, wel geprobeerd, maar werkt niet. Niet zo raar natuurlijk...

[ Voor 50% gewijzigd door PsYgHo op 22-08-2020 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 02:06:
@3style
Ik kan via mijn controller gewoon bij het osd menu hoor.
Deze heb ik zo ingesteld dat het osd menu via een combi van down+start oproep.
Dan "menu ok" of select in osd menu op fire knop 3, en "terug in osd menu" op fire knop 2.

Hiermee kan ik ook via cores wisselen.

@mijn probleem met controls:
Mijn probleem, met de knoppen toewijzingen, spelen zich in dezelfde core af. Ik heb de core zelf afwijkend van de basis mister controls gedaan. Dus die wijkt al af van de standaard controller. Nu wil ik ook in dezelfde core,een (of meerdere) spellen de controls wijzigen.

Wat werkt is dat ik ze wijzig via de "REMAP" optie, maar dan worden deze gereset, bij het laden van een andere core. Dit word ook aangegeven bij betreffende optie. Save setting heeft ook geen zin, wel geprobeerd, maar werkt niet. Niet zo raar natuurlijk...
Ah nice van de die menu button combi. Ga ik ook even instellen.
Controls per game instellen in dezelfde core en opslaan heb ik nog niet geprobeerd. Voor welke games wil je dit eigenlijk instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
In dit geval gaat het om de SMS core.
Ik heb de m30 2.4 ghz, zo ingesteld dat de laatste 2 knoppen (meest rechts) de action buttons zijn.

Probleem is bv de games: Wonderboy in Monsterland, en Alex Kidd in Miracle World.
Ik wil bij ieder spel met 2 action buttons, button 2 als springen hebben...

Stel ik de native controller van de SMS core goed in voor het ene spel, klopt deze niet meer bij het andere spel. En vice versa dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
Ik moet zeggen dat de controls voor mij ook een dingetje van irritatie zijn, maar ik denk idd dat het een zaak is van onbekend zjin met de ui En met mijn (oude/non fpga) emulatoren heb je volgens mij niet eens instellingen per games.

Verder iets wat ik beetje mis, met name met de arcade kasten cores......high scores saven. Volgens mij kan dat ook nog niet echt......mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag :)
--------------------
Dan algemeen.
Voor een ieder die zich afvraagt, is de mister iets voor mij?

En met de disclaimer, ik ben de moeilijkste niet met input lag en accuraatheid, ook nog steeds veel lol met mijn oude emulatoren (met doordat die ook achievement support hebben wat ik zeer tof vind) maar
het voelt fantastisch.
Bij spelen met emulatoren heb ik toch af en toe het idee van, er klopt iets niet, kan psyschologisch zijn......kan echt zijn.

Maar om te weten dat het zo accuraat mogelijk is wat je aan het spelen ben (en tuurlijk de ene core is daar vast iets verder in dan de andere) is wel echt een meerwaarde. Ik speel op mister met dezelfde controlers en daar heb ik het gewoon nog niet meegemaakt.

Vervangt het de echte hardware? nee, in een ideale wereld, heb ik dan het liefst de echte hardware, modded naar rgb scart en stereo waar van toepassing en met natuurlijk het liefst org carts of cd's

Helaas is geld en ruimte beperkt......dan is mister echt de next best thing. Mijn grote liefde ligt bij de 16bit games, met name snes, maar ook md (en mega cd!) pce/tg en neo geo, en ja ik had vroeger een amiga dat is ook leuk.

8 bit is dan goede tweede, nes/ms en toch ook de c64

En dan handhelds, ik hou niet van spelen op een portable device, of ja onderweg of op vakantie kan het leuk zijn, maar thuis toch liever op groter scherm met losse controllers......dus ja, ook de gb/gbc/gba en in iets mindere mate game gear cores waardeer ik, op zich raar/jammer dat er nog geen lynx core is, maar goed

Dan nog de 2600, mijn eerste console ooit........en ja dingen die leuk zijn om is mee te prutsen......mxs,spectrum/amstrad sharp 68000. als je je echt verveelt boot je gewoon is even naar een sovjet pc........gewoon omdat het kan 8)

De pc core heb ik nog niet mee gepruts, een VHD voorbereiden is ook nog wel een klusje natuurlijk maar echt icing on the cake en veel praktischer dan een retro pc hebben en werkend houden imho.......
Met meerdere vhd's heb je dan gelijk ook een echte dos bak en een separate win95 en 98 machine...

En dan nog maar te zwijgen over een andere enorm voorbeeld voor mij, controller vrijheid.......snes games met een megadrive controller, megadrive met een ps1, etc etc etc? out of de box werken alle usb controllers bij mij. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar in principe zouden de meeste gangbare controllers (en niet onbelangrijk, joystick en arcade sticks) moeten werken. Wil je authentiek? SNAC is your friend.
Serial Native Accessory Converter (SNAC)

Verder ik stream niet.....maar 1x naar crt/bvm/pvm en 1x via hdmi naar capture card? met ioboard geen enkel probleem, dus ook hier. Wat wil je nog meer?

future projecten:
cave core, cps2/3, stabiele jaguar, en idd zoals paar posts eerder genoemd ps1 en mogelijk n64. The future looks bright. Maar zelfs als nu alles zou stoppen is er voor mij al zoveel wat ik wel wil spelen dat ik mijn geld er allang uit heb.

En ja, daarover gesproeken het is niet goedkoop, maar het is niets anders dan een pc assembleren, dus moeilijk is het niet, en de setup is een kwestie van even met het sd kaartje in je pc kutten tot je kan booten en dan de installeren script(s) aftrappen, kind kan de was doen..........ik last dat smokemonster tegenwoordig 10 mins aanhoud om een mister gebruiksklaar te maken :)

En nee ik heb geen aandelen ;) Maar voor bijna iedere retrogamer is dit gewoon een hele leuke aankoop.
( Of ja get a pi, ook leuk, maar wel anders. :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:25:
Ik moet zeggen dat de controls voor mij ook een dingetje van irritatie zijn, maar ik denk idd dat het een zaak is van onbekend zjin met de ui En met mijn (oude/non fpga) emulatoren heb je volgens mij niet eens instellingen per games.

Verder iets wat ik beetje mis, met name met de arcade kasten cores......high scores saven. Volgens mij kan dat ook nog niet echt......mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag :)
Op de Atari forums zegt een van de code schrijvers recent dat hij misschien de mame high score db gaat gebruiken:

“ We can add high scores using the mame hiscore database. Maybe I will take a pass at it soon.”

Of de mister laten aanstaan zoals een echte arcade kast 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nou eindelijk mijn rgbscart kabel voor mijn mister besteld, dus dan is het ook wel handig om een ioboard met vga uit te hebben.....denk dat ik dit maar bij mijn engelse vrienden ga bestellen, samen met een hub en heatsinkje.....alleen, ze hebben geen cases!

Mister addons heeft er wel een, maar dan zit weer met lange wachttijden en mogelijk nog hoge verzendkosten :S

Utilmate mister lijkt ze niet los te verkopen....iemand nog andere ideeen? eventueel een ontwerp was ik kan laten 3d printen vind ik ook nog wel een optie :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Even wat ervaringen van mijn kant:

De Mister core voor de SNES:

De core zelf doet alles goed, zeker met de "snes sharp scaler" gaat het goed. Maar waar het fout gaat is bij de lag.. Met dezelfde controlller, (ds4 / sn 30pro plus) High usb polling staat aan op mister, (laatste firmware van usb controller) heb ik toch teveel lag voor mijn mening.

Ik speelde "sluggish" Zeker met "Mario World" erg merkbaar. Even de Analogue erbij aangezet op een andere input op de tv (settingen zijn gekloond, en zelfs nog omgewisseld om uit ter sluiten dat het aan de input van de tv ligt.) en daar ging het prima.. Voelde meteen beter aan, en merkbaar.Ik heb gewoon minder lag.

Wat ik vreemd vind is dat ik bij beide dezelfde controller combo gebruik. Met de snelle 2.4 m30 heb ik iets minder lag, dat is merkbaar, maar nog steeds meer dan op de anologue met dezelfde "trage" ds4.

De trage ds4/sn30 plus pro op de mister NES core geeft gewoon prima speelbare "Mario 3" en "puch out" op. Hierin bied de snelle m30 2.4 geen merkbare verbetering. Zelfde geld voor de Master system core..

Alles ook nog ge-update naar de laatste versie, en dit maakt geen verschil. Alles op 60hz, en US roms, en instellingen. Zowel mister, als analogue.

Waar ik bij de NES, SMS, Genesis, echt tevreden ben, kan ik dit niet zeggen van de SNES core....
Laatste test is de gamepad bedraad aan te sluiten om te zien of dat nog wat kan uitmaken...

Ook het spel op de SNES, mario allstars, heeft bij Mario 3, een hoeveelheid LAG. Meer als bij de NES core. Op mijn analogue is dat bij allstars wederom niet zo. En speelt dat zo als de nes core op de mister.
Lijkt echt in de core zelf te zitten, en niet zozeer in de controllers....

Iets van lag kan ik blijkbaar prima me overweg, meer boven een bepaalde waarde, is het dus niet leuk spelen meer... Iets wat ik van mezelf al wist. ;)

Moet nog even testen met de megaCD, en de GG core, maa rals dat ook zo goed gaat als de Genesis, kan het zo zijn dat mijn Mega SG, met mega SD te koop komt... De super NT, met de sd2-snespro blijft eerst nog even aan.... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door PsYgHo op 24-08-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Sagat schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:25:

future projecten:
cave core, cps2/3, stabiele jaguar, en idd zoals paar posts eerder genoemd ps1 en mogelijk n64. The future looks bright. Maar zelfs als nu alles zou stoppen is er voor mij al zoveel wat ik wel wil spelen dat ik mijn geld er allang uit heb.
De N64 schijnt heel lastig te zijn vanwege alle wazige chips. Daarnaast denk ik dat emulators vanaf het PSX tijdperk de ervaring over het algemeen juist beter maken ten opzichte van echte hardware. 3D games schalen beter en 320x240 met framerates tussen de 10-30fps en texture warping is niet enorm aantrekkelijk voor mij persoonlijk.

[YouTube: Fixing The Limitations Of the Original Playstation's GPU - Playstation Perspective Correction]

Ben wel benieuwd of er een soort hybride model komt, waarbij de FPGA bepaalde zaken voor de rekening neemt en software voor zaken als betere rendering zorgt. Het probleem bij de N64 is dat sommige zaken enorm traag zijn om te emuleren, waardoor emulators nog steeds grote moeite hebben met bepaalde games.
En ja, daarover gesproeken het is niet goedkoop, maar het is niets anders dan een pc assembleren, dus moeilijk is het niet, en de setup is een kwestie van even met het sd kaartje in je pc kutten tot je kan booten en dan de installeren script(s) aftrappen, kind kan de was doen..........ik last dat smokemonster tegenwoordig 10 mins aanhoud om een mister gebruiksklaar te maken :)

En nee ik heb geen aandelen ;) Maar voor bijna iedere retrogamer is dit gewoon een hele leuke aankoop.
( Of ja get a pi, ook leuk, maar wel anders. :+ )
Ik zit zelf nog een beetje in dubio.

De aantrekkingskracht van analogue vind ik dat ze moderne consoles uitbrengen die beter zijn dan het origineel, maar waarbij je nog wel echt dat gevoel behoudt van een cartridge erin proppen.

De Mister laat mijn nerdhart sneller kloppen vanwege de FPGA, maar ik krijg er ook weer een beetje het emulatorgevoel van op het gebied van dat je één apparaat voor alles hebt en roms draait. Dan kom je toch weer snel uit bij SD-kaartjes met de volledige game libraries van consoles.

Waar FPGA trouwens ook nog gouden tijden staat te wachten is in de muziekwereld. Digitale synths en instrumenten gaan voor bedragen weg die consoles laten verbleken. Zodra die perfect worden nagebootst zonder enige vertraging: oeioeioei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:27:
Even wat ervaringen van mijn kant:

De Mister core voor de SNES:

De core zelf doet alles goed, zeker met de "snes sharp scaler" gaat het goed. Maar waar het fout gaat is bij de lag.. Met dezelfde controlller, (ds4 / sn 30pro plus) High usb polling staat aan op mister, (laatste firmware van usb controller) heb ik toch teveel lag voor mijn mening.

Ik speelde "sluggish" Zeker met "Mario World" erg merkbaar. Even de Analogue erbij aangezet op een andere input op de tv (settingen zijn gekloond, en zelfs nog omgewisseld om uit ter sluiten dat het aan de input van de tv ligt.) en daar ging het prima.. Voelde meteen beter aan, en merkbaar.Ik heb gewoon minder lag.

Wat ik vreemd vind is dat ik bij beide dezelfde controller combo gebruik. Met de snelle 2.4 m30 heb ik iets minder lag, dat is merkbaar, maar nog steeds meer dan op de anologue met dezelfde "trage" ds4.

De trage ds4/sn30 plus pro op de mister NES core geeft gewoon prima speelbare "Mario 3" en "puch out" op. Hierin bied de snelle m30 2.4 geen merkbare verbetering. Zelfde geld voor de Master system core..

Alles ook nog ge-update naar de laatste versie, en dit maakt geen verschil. Alles op 60hz, en US roms, en instellingen. Zowel mister, als analogue.

Waar ik bij de NES, SMS, Genesis, echt tevreden ben, kan ik dit niet zeggen van de SNES core....
Laatste test is de gamepad bedraad aan te sluiten om te zien of dat nog wat kan uitmaken...

Ook het spel op de SNES, mario allstars, heeft bij Mario 3, een hoeveelheid LAG. Meer als bij de NES core. Op mijn analogue is dat bij allstars wederom niet zo. En speelt dat zo als de nes core op de mister.
Lijkt echt in de core zelf te zitten, en niet zozeer in de controllers....

Iets van lag kan ik blijkbaar prima me overweg, meer boven een bepaalde waarde, is het dus niet leuk spelen meer... Iets wat ik van mezelf al wist. ;)

Moet nog even testen met de megaCD, en de GG core, maa rals dat ook zo goed gaat als de Genesis, kan het zo zijn dat mijn Mega SG, met mega SD te koop komt... De super NT, met de sd2-snespro blijft eerst nog even aan.... _/-\o_
Daarom doe ik mijn Super NT ook nog niet weg :)
Ik las dat de Mega SG PAL versie al is uitverkocht bij Analogue, maar de genesis core is echt goed naar mijn mening op de mister.

Wel vreemd van jouw lag op de SNES, ik zal dat ook eens vergelijken. Ik lees hier eigenlijk niet veel over.

Deze persoon is wel positief over zijn "input lag feeling", maar hij test wel op een crt.

YouTube: test input lag feeling FPGA MISTer snes super famicom sfc super aleste

En anders inderdaad voor de originele controller gaan met de SNAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:05:
Nou eindelijk mijn rgbscart kabel voor mijn mister besteld, dus dan is het ook wel handig om een ioboard met vga uit te hebben.....denk dat ik dit maar bij mijn engelse vrienden ga bestellen, samen met een hub en heatsinkje.....alleen, ze hebben geen cases!

Mister addons heeft er wel een, maar dan zit weer met lange wachttijden en mogelijk nog hoge verzendkosten :S

Utilmate mister lijkt ze niet los te verkopen....iemand nog andere ideeen? eventueel een ontwerp was ik kan laten 3d printen vind ik ook nog wel een optie :)
Ja ik heb destijds maar de pijn gepakt van de dure originele case. Ben er wel nog steeds blij mee moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style
Kan je eens kijken welke software versie er op jouw 8bitdo usb adapter staat ??
Wellicht dat dit nog wat uit zou kunnen maken? De updater downloaden op de website van 8bit do, dan pairing knop indrukken, dan op usb poort prikken, en dan uitlezen...?
Je hoeft dus niet te updaten, om te zien welke versie er nu op staat.

Kan ook nog zijn dat Analogue, hier een foefje heeft toegepast. Het is natuurlijk wel zo dat ik daar ook een 8bitdo adapter in heb zitten. Wie weet is het de combi waar Kevtris nog wat mee gedaan heeft ? De Snes, heeft ook een basis lag. En best een redelijke ook nog... Dus als je een core opnieuw opbouwd, kan je daar natuurlijk wat mee doen.... Ik weet dat deze SNES BT adapter nog een update heeft gekregen welke het BT gedeelte een stuk sneller zou hebben gemaakt. Net als de m30 BT, die heeft deze update ook gehad...

Resume:
Dan zou een snac update een eventuele oplossing kunnen zijn, zodat ik de snses 8bit do adapter kan gebruiken voor de ds4... Mocht het dan nog steeds drama zijn, zit het hem echt in de core.

========
Ik ben ook echt tevreden met de sms, genesis en nes core, deze zijn perfect. Echt, dat is gewoon super!
Morgen de mega cd goed testen, maar de kans zit erin dat de Analogue Mega SG te koop komt. De Mister staat nu ook op die input, dus dat scheelt weer... Heb ook geen input over, of ik moet hem al via de xbox one s laten lopen, iets wat ik niet wil, of via de hifi versterker, dat zou nog een optie zijn, maar liever ook niet.

Denk dat ik die set zo kwijt ben voor niet al te veel verlies... heck ,denk zelfs dat ik wel quitte speel...
========

Tip voor wifi usb adapter:
De usb adapter van ziggo, werkt prima! Hier had ik nog 1 van ongebruikt... De andere usb adapters welke ik had werkten helaas niet. Via het script, zie je zo of hij wel of niet werkt. Dus je kunt er ook niets aan verkloten.

[ Voor 29% gewijzigd door PsYgHo op 25-08-2020 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 02:32:
@3style
Kan je eens kijken welke software versie er op jouw 8bitdo usb adapter staat ??
Wellicht dat dit nog wat uit zou kunnen maken? De updater downloaden op de website van 8bit do, dan pairing knop indrukken, dan op usb poort prikken, en dan uitlezen...?
Je hoeft dus niet te updaten, om te zien welke versie er nu op staat.

Kan ook nog zijn dat Analogue, hier een foefje heeft toegepast. Het is natuurlijk wel zo dat ik daar ook een 8bitdo adapter in heb zitten. Wie weet is het de combi waar Kevtris nog wat mee gedaan heeft ? De Snes, heeft ook een basis lag. En best een redelijke ook nog... Dus als je een core opnieuw opbouwd, kan je daar natuurlijk wat mee doen.... Ik weet dat deze SNES BT adapter nog een update heeft gekregen welke het BT gedeelte een stuk sneller zou hebben gemaakt. Net als de m30 BT, die heeft deze update ook gehad...

Resume:
Dan zou een snac update een eventuele oplossing kunnen zijn, zodat ik de snses 8bit do adapter kan gebruiken voor de ds4... Mocht het dan nog steeds drama zijn, zit het hem echt in de core.

========
Ik ben ook echt tevreden met de sms, genesis en nes core, deze zijn perfect. Echt, dat is gewoon super!
Morgen de mega cd goed testen, maar de kans zit erin dat de Analogue Mega SG te koop komt. De Mister staat nu ook op die input, dus dat scheelt weer... Heb ook geen input over, of ik moet hem al via de xbox one s laten lopen, iets wat ik niet wil, of via de hifi versterker, dat zou nog een optie zijn, maar liever ook niet.

Denk dat ik die set zo kwijt ben voor niet al te veel verlies... heck ,denk zelfs dat ik wel quitte speel...
========

Tip voor wifi usb adapter:
De usb adapter van ziggo, werkt prima! Hier had ik nog 1 van ongebruikt... De andere usb adapters welke ik had werkten helaas niet. Via het script, zie je zo of hij wel of niet werkt. Dus je kunt er ook niets aan verkloten.
Welke game en specifieke kan ik testen voor het vergelijk van lag?

Ik heb versie V3.10. Dit is dus de M30 2.4G mini USB Receiver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9aEFzfYLP0mJcPCQfVCQv7VuDc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tpi15NF62yZT21Z3lkB2dLkB.png?f=user_large

De updater tool werkt trouwens niet met deze usb receiver, althans niet bij mij.
Er is ook een oranje usb receiver waar het wel mee werkt en die heeft ook een pairing knopje die je kunt indrukken. Dat heeft deze zwarte mini usb reciever dus niet.

Dit is de upgrade werkwijze voor de M30 2.4G USB mini receiver:

Update log:
2019.10.23 8BitDo M30 mini 2.4G receiver firmware V3.10
1. Fixed the bug that the receiver is not recognized by SEGA Genesis Mini.

How to upgrade firmware?
1. Insert the receiver into PC.
2. Press start on the controller to connect the receiver.
3. Blue LEDs on both the controller and receiver become solid when connection is successful.
4. Hold L+R and mode button of the controller for 5 seconds.
5. The receiver LED will turn into red, the controller LED will blink.
6. A UDisk will be recognized by PC. Example: V3_10(F:).
7. Copy firmware M30_2.4G_mini_receiver_firmware_V3.10.dat to the UDisk.
8. The receiver LED will turn into blue, firmware upgraded.

Je hebt trouwens lees ik ook de mogelijkheid om wat buttons te re-mappen:

Can I map the buttons? What can I do if I incorrectly mapped the buttons?
Yes, you can map the buttons. This is what you can do if the buttons are incorrectly mapped:

"*Press and hold any of the key combinations above for 5 seconds to map the buttons."

LEFT + Select : set Dpad as left analogue stick
Up + Select : reset Dpad
Right + Select : set Dpad as right analogue stick
Down + Select : Swap A/B and X/Y mapping
*Press and hold any of the key combinations above for 5 seconds to map the buttons.
*LED will blink in red to indicate the success of each button mapping.
*You need to reset the buttons manually.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb toevallig laatst voor de lol mijn snes emulator (rasnes9x) vegeleken met de snes core van de mister.
edit: met super sf2
En hier 'won' de mister het glansrijk, het voelde vele malen soepeler aan. en dont get me wrong, de rasnes9x is voor mij prima speelbaar he (ik ben ook totaal geen combo meester met 1 frame links enzo) maar nogmaals mister voelde veel beter. ik zal dan ook mario 3 via all stars is testen dan maar........volgens mij voelde axelay ook al meer dan prima aan voor mij via mister, dus ik denk dat ik de lag niet of minder ervaar. Ik heb alleen maar een pal launch snesje, dus vergelijken met de echte hardware is wat tricky, maar mochten mensen megadrive of pc engine games hebben waarbij ze lag vermoedden dat kan ik straks testen, helemaal eerlijk als mijn mister straks ook op den crt zit.......

@PsYgHo
had jij nou al een snac/blister en eventueel die llapi cores in gebruik? als jij er wel gevoelig voor bent zijn dit allemaal zaken die veel uitkunnen maken.....hoewel het natuurlijk ook prima echt in de core kan zitten :)
Oh en ik las ook iets over polling op 1000 zetten ofzo? ik kan eventueel kijken waar ik dat ook al weer gezien had.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sagat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:08:
Ik heb toevallig laatst voor de lol mijn snes emulator (rasnes9x) vegeleken met de snes core van de mister.
edit: met super sf2
Is het niet beter om dit te testen met HiGan, aangezien deze behoorlijk accuraat is?
Tenzij de snes9x van tegenwoordig ook deze nauwkeurigheid heeft natuurlijk.
Oh en ik las ook iets over polling op 1000 zetten ofzo? ik kan eventueel kijken waar ik dat ook al weer gezien had.....
Dit staat in je Scripts folder in het OSD van MiSTer, en als ik mij niet vergis staat dit tegenwoordig standaard aan en kun je het uitzetten als je storing ervaart met bepaalde USB apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style
-Het ging me om de usb adapter , die oranje brick van 8bit do... Gezien ik daar mijn SNES core mee bedien...
Sorry voor de onduidelijkheid.

-Te testen spellen zijn in dit geval "Super Mario World" en "Super Mario all stars--> Mario3" Dit met het bukken, en met springen. Beiden kunnen prima zonder te bewegen...

@Sagat
-Usb polling kan je aan of uit zetten in de optie "SCRIPTS" geen idee of deze standaard aan of uit staat. Ik meende uit.... (zie opmerking van @Anoniem: 391619

-Nee heb nog geen Snac... Denk dat ik die maar ga aanschaffen, puur om te kijken of ik erachter kan komen waar het inzit, en waar het verschil hem zit.

Testen met de GAME GEAR, MEGA CD en GB /GBC:
GameGear en Mega CD cores=perfect! Wijkt niet af van Analogue wbt lag.

Gameboy en Gameboy Color=Perfect, maar ook niet anders verwacht gezien de resultaten van de NES core.Ik ben wat huiverig voor de GBA core. Maar moet even kijken waar mijn backup roms staan, deze ben ik even kwijt....

[ Voor 15% gewijzigd door PsYgHo op 25-08-2020 17:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
PsYgHo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:22:
@3style
-Het ging me om de usb adapter , die oranje brick van 8bit do... Gezien ik daar mijn SNES core mee bedien...

-Te testen spellen zijn in dit geval "Super Mario World" en "Super Mario all stars--> Mario3" Dit met het bukken, en met springen. Beiden kunnen prima zonder te bewegen...

@Sagat
-Usb polling kan je aan of uit zetten in de optie "SCRIPTS" geen idee of deze standaard aan of uit staat. Ik meende uit.... (zie opmerking van @Anoniem: 391619

-Nee heb nog geen Snac... Denk dat ik die maar ga aanschaffen, puur om te kijken of ik erachter kan komen waar het inzit, en waar het verschil hem zit.

Gameboy en Gameboy Color=Perfect, maar ook niet anders verwacht gezien de resultaten van de NES core.Ik ben wat huiverig voor de GBA core. Maar moet even kijken waar mijn backup roms staan, deze ben ik even kwijt....
ah ok, ik speel inderdaad met een bekabelde m30 pad (ik ga wsl naar de hel, nintendo spellen spelen met een sega pad! :o :P )
Maar ff de eerste wereld door geraced van smb 3, eerst met de nes core en daarna snes met super mario all stars, geen verschil ervaren...in hoe het voelde behalve dat waar ik vroeger altijd vond dat all stars beter was (betere gfx en muziek) ik nu zoiets heb van, het orgineel heeft meer charme :D
---------------------------
Verder net dan de knoop doorgehakt een een heatsink, ioboard met fan, en officiele usb hub besteld......alleen dus nog geen case, wellicht dat ik toch die aluminium variant haal bij misteraddons als dat ooit te koop komt, maar wsl is beetje rondneuzen naar mooi3 3d print optie en dan is kijken waar die uitgeprint kan worden (kan ik wellicht nog wel via mijn werk regelen ook)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Anoniem: 391619 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:08:
[...]

Is het niet beter om dit te testen met HiGan, aangezien deze behoorlijk accuraat is?
Tenzij de snes9x van tegenwoordig ook deze nauwkeurigheid heeft natuurlijk.
Ha ja, heb dit idd wel is gehoord, wellicht is dat wel eerlijker, de enige reden dat ik specifiek deze emu gebruik is vanwege achievement support (retroachievements).
Dit staat in je Scripts folder in het OSD van MiSTer, en als ik mij niet vergis staat dit tegenwoordig standaard aan en kun je het uitzetten als je storing ervaart met bepaalde USB apparaten.
Ik heb heel in het begin wat settings aangepast, met name de full hd stand omdat ik hem op mijn lcd ging gebruik voor de near future, maar zoals gezegd ik ben helemaal happy met hoe mijn controllers aanvoelen. Inmiddels hebben diverse mensen al met mijn mister gespeeld en tot nu toe geen klachten :) dus denk dat het default wel ok is! of het stond in de install guide die ik gebruikt had natuurlijk :+

[ Voor 23% gewijzigd door Sagat op 25-08-2020 20:23 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:22:
@3style

@Sagat

Ah ok, die oranje die heb ik inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:30:
[...]

ah ok, ik speel inderdaad met een bekabelde m30 pad (ik ga wsl naar de hel, nintendo spellen spelen met een sega pad! :o :P )

Maar ff de eerste wereld door geraced van smb 3, eerst met de nes core en daarna snes met super mario all stars, geen verschil ervaren...in hoe het voelde behalve dat waar ik vroeger altijd vond dat all stars beter was (betere gfx en muziek) ik nu zoiets heb van, het orgineel heeft meer charme :D
---------------------------
Verder net dan de knoop doorgehakt een een heatsink, ioboard met fan, en officiele usb hub besteld......alleen dus nog geen case, wellicht dat ik toch die aluminium variant haal bij misteraddons als dat ooit te koop komt, maar wsl is beetje rondneuzen naar mooi3 3d print optie en dan is kijken waar die uitgeprint kan worden (kan ik wellicht nog wel via mijn werk regelen ook)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

[...]

Ha ja, heb dit idd wel is gehoord, wellicht is dat wel eerlijker, de enige reden dat ik specifiek deze emu gebruik is vanwege achievement support (retroachievements).

[...]

Ik heb heel in het begin wat settings aangepast, met name de full hd stand omdat ik hem op mijn lcd ging gebruik voor de near future, maar zoals gezegd ik ben helemaal happy met hoe mijn controllers aanvoelen. Inmiddels hebben diverse mensen al met mijn mister gespeeld en tot nu toe geen klachten :) dus denk dat het default wel ok is! of het stond in de install guide die ik gebruikt had natuurlijk :+
Ik game ook alles met die M30, blijft een heerlijke controller.
Mooi dat je die Mister add-ons hebt gehaald! IO board en zeker de USB hub vind ik wel een goede toevoeging.
Ik heb nog een transparante case over mocht je interesse hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style
-Ik heb zeker intresse in je case!!.
-Ik dacht dat je die had omdat je een foto postte van een ori zwarte case, met de adapter erin.. mine bad...
Dat was dus gewoon een voorbeeld foto, en niet die van jezelf , hahaha

De m30 van de sega Mini is echt geweldig.. Maar dat was de 2.4 voor de megadrive (9polige stekker) ook...
Bedraad of via usb adapter, met 100mhz poling, ga ik er niet anders van spelen..

Ik had de hoop dat de Ds4 (ps4) ook net zo goed deed, als op mijn analoge Super NT. Daar heb ik namelijk geen lag op.

Om toch positief af te sluiten... ik ben blij dat ik de MISTer heb, Daar waar ik de "NT Mini Noir" voor wou hebben (nes , atari2600) is gewoon supurb. Dus hier bespaar ik me dan mooi dik 300 euro op. Dat hij ook nog perfect de andee cores doet, zodat mijn "Analogue Mega SG", en "Terra Onium Mega SD" feitenlijk overbodig zijn, zegt wel wat...

Het enige wat ik wel ga missen , zijn de 8 save states per spel voor de megadrive.... Dat is wel chil van de T.O. Mega SD. Dus eens goed gaan nadenken :o

[ Voor 64% gewijzigd door PsYgHo op 25-08-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Hey case aanbod was onder mijn post he :P Maar no worries :D

En ik begrijp dus dat als je met een ps4 controller speelt (draadloos) dat je dan dus lag ervaart? En dat je dan verbind met een 8bit do bt adapter? Want op zich is die laatste dan imho de zwakste schakel, want ik heb ook een 8bit do bt adapter (en ps4 is ook bt toch?) voor mijn mini consoles en op mijn nes classic ervoer ik idd ook wat lag. Het is wel vreemd dat dezelfde setup op analogue dan geen lag heeft. of heb je daar vanut de machine al een bt connectie zonder extra adapter?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2024
Porkchopexpress heeft een mooi Excel lijstje in omloop met controller latency tests: https://docs.google.com/s...yGmXaOIUrpfncXIM/htmlview Ik heb zelf de Daemonbite adapters.

Ik heb een Mister met USB hub board, 128MB SDRAM en digital io board.

[ Voor 14% gewijzigd door MrX_Cuci op 25-08-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@Sagat

- Je krijgt geen spijt van het ioboard, en of usb hub. Dat garandeer ik je...
-nes classic: Die is echt buggy, en heeft standaard al veelte veel lag. De snes mini is acceptabel. Maar vergelijk je deze met mijn Super nt, dan wil je die ook echt niet meer, en behoort de snes mini ook in de catagorie.. NOPE!
-Case: Als jij hem niet wilt, dan wil ik hem graag.... Dat was de insteek, niets meer niets minder...
-Lag: Correct. Ik heb de ps4 controller (ds4) in gebruik met mijn "Analoge Super NT" deze is gekoppeld met een 8bit do SNES adapter. Dus met originele snes aansluiting welke in mijn Super NT gaat.. Hier ervaar ik geen (merkbare) lag.

Resume:
Playstation 4 v2 controller / Dual shock 4 controller.
Dezelfde PS4 controller, via de "8bit do usb adapter (oranje brick) ervaar ik bij de SNES core in mister wel teveel lag. Pak ik de m30 controller van de PS classic idezelfde core, dan word het beter, maar nog steeds teveel lag in vergelijk met mijn Analoge setje Welke ik dus met de PS4 speel. Hierbij concludeer ik dat er tussen de ps4 en de m30 minder lag zit. in betreffende core, .

Maar toch ook iets in de core het vertraagd. Dit omdat het op mijn Super NT van Analoge, het draadloos (ps4 controller met BT 8bit do snes ontvanger) perfect werkt. Beter dus dan de snelle m30 op de snes core van mister Ik zal hem bedraad ook nog proberen op de mister.,kijken of het dan beter word..

Pak ik echter dezelfde ps4 controller ,met de "oranje brik usb adapter", de Mister NES core, dan speelt het prima. En heb ik geen problemen, met mario3 en puch out. In deze core is het lag probleem er dus niet.
Dat speelt het dus ook gelijk, als Mario 3 allstars edition, op de Analogue.

[ Voor 20% gewijzigd door PsYgHo op 25-08-2020 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ioboard/subhub: ja denk ik ook, ik heb nu een amazon usb hubje die an sich ook doet wat het moet doen, maar dit is toch net wat praktischer, en eerlijk is eerlijk het oog wil ook wat :)

nes classic: Ja meer gekocht voor de heb dan om echt op te gamen, maar gezien de korte kabels leek met zo'n wireless optie wel een goede....helaas is dat te laggy, zou eigenlijk nog is moeten kijken hoe het bekabeld voelt maar......why? speel net zo lief dan zonder (merkbare) lag op mister op op pc met achievements

case: ik heb @3style een pm gestuurd, ik hou je op de hoogte!

lag: Ik snap je gedachte......nes core met zelfde hardware = geen lag, analogue met zelfde (controller) hardware is geen lag.....dus dan is de factor waar het probleem moet zitten de core....maar ik vind dat echt vaag.....ik zou verwachten dat een controller x lag geeft met de mister en dan dit dan constant zou moeten zijn, niet verschillend per core.......misschien iets om is te vragen in het officiele mister forum?
https://misterfpga.org/
------------------
Ik wil zelf binnenkort is wat tijd vrijmaken om te spelen met die ao486 core. Nadeel is (itt tot c64 en amiga cores) dat je geen kant en klare vhd hebt........vziw dan.....vind het wel tof dat je dus meerdere vhd kan maken, denk dat als ik eruit ben hoe het allemaal werkt dat ik dan iig een dos6.22 en win98 vhdtje bak en wellicht zelfs nog een 95.....hoewel ik me niet veel herinner wat wel werkte op 95 maar niet op 98...then again, tis een tijdje terug :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:17:
@3style
-Ik heb zeker intresse in je case!!.
-Ik dacht dat je die had omdat je een foto postte van een ori zwarte case, met de adapter erin.. mine bad...
Dat was dus gewoon een voorbeeld foto, en niet die van jezelf , hahaha

De m30 van de sega Mini is echt geweldig.. Maar dat was de 2.4 voor de megadrive (9polige stekker) ook...
Bedraad of via usb adapter, met 100mhz poling, ga ik er niet anders van spelen..
Die foto met de zwarte case is wel die van mij :) ik heb eerst een transparante case gekocht en daarma die originele (te dure) zwarte.
Ik heb hem eerst aan Sagat aangeboden dus eerst even kijken of hij het wil kopen.

Op de foto zie je dat ik die low-lag adapter van daemonbite gebruik. Ik heb gisteren zowel de M30 2.4 met USB adapter en de M30 BT met daemonbite en genesis adapter getest op de SNES. Beiden spelen goed, met de daemonbite nog net iets beter en dus minder lag. Ik zou hier een filpmje van kunnen maken misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Ik was deze week ook even aan het prutsen met mijn phat PS2 voor het afspelen van PSX games (POPS) en PS2 games (OPL, FMB) op mijn CRT in 240p. Dat blijft leuk :) Maar wat is een aparaat zoals de Mister dan een verademing. Ik vind tweaken leuk, maar er gaat zoveel tijd vaak zitten in het modden van oude consoles. En dan werkt alles vaak nog niet eens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:59:
Ik wil zelf binnenkort is wat tijd vrijmaken om te spelen met die ao486 core. Nadeel is (itt tot c64 en amiga cores) dat je geen kant en klare vhd hebt........vziw dan.....vind het wel tof dat je dus meerdere vhd kan maken, denk dat als ik eruit ben hoe het allemaal werkt dat ik dan iig een dos6.22 en win98 vhdtje bak en wellicht zelfs nog een 95.....hoewel ik me niet veel herinner wat wel werkte op 95 maar niet op 98...then again, tis een tijdje terug :P
Ik ben ook wel benieuwd naar deze core inderdaad. Wat ik lees is dat ze claimen dat de laatste versie 4x zo snel is.

Dit is wel grappig natuurlijk :)

Dit soort games wil ik wel een keer weer proberen:

[ Voor 13% gewijzigd door 3style op 26-08-2020 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:31:
Ik was deze week ook even aan het prutsen met mijn phat PS2 voor het afspelen van PSX games (POPS) en PS2 games (OPL, FMB) op mijn CRT in 240p. Dat blijft leuk :) Maar wat is een aparaat zoals de Mister dan een verademing. Ik vind tweaken leuk, maar er gaat zoveel tijd vaak zitten in het modden van oude consoles. En dan werkt alles vaak nog niet eens perfect.
Dit!
Ik heb dus idd ook een gemodde ps2, en ja in theorie kan die ook ps1 games aan maar dat is nog best tricky! En als je ze via iso vanaf disk speelt schijnt het dan ook nog is niet via hardware te lopen waardoor je met emulatie te maken hebt ipv van de echte ps1 chips die in de (iig eerste ) fats zaten......dus wat dat betreft kan de ps1 voor de mister wmb ook snel uitkomen, en zolang de 2d games maar werken ben ik al happy :D
3style schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar deze core inderdaad. Wat ik lees is dat ze claimen dat de laatste versie 4x zo snel is.

Dit is wel grappig natuurlijk :)

[YouTube: MiSTer FPGA: ao486 - Setting up Windows 95 Dialup Networking]

Dit soort games wil ik wel een keer weer proberen:

[YouTube: MiSTer FPGA - AO486 FreeDOS VHD and shareware games VHD]
ik hoor dat de performance idd sterk verbeterd is!
Maar thanks voor de fimpjes ga ze zeker checken!

star control 2 lijkt me super vet om weer is te kunnen multiplayer-en. Verder worms 1/2 en ja ook games als doom, duke, misschien wat oude rts-en als starcraft, warcraft en CnC........haha en vast nog wel genoeg anders leuks.......ik ben niet van de hele oude dos games, dingen als eye of the beholder, of LSL en spacequest enzo hoeft allemaal niet voor mij (en ik realsieer me dat velen hier juist wel erg vrolijk van worden!)
, maar er zijn natuurlijk zoveel games die speelbaar worden, dat voor bijna iedere gamer er genoeg te doen zal zijn :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:54:
[...]

Dit!
Ik heb dus idd ook een gemodde ps2, en ja in theorie kan die ook ps1 games aan maar dat is nog best tricky! En als je ze via iso vanaf disk speelt schijnt het dan ook nog is niet via hardware te lopen waardoor je met emulatie te maken hebt ipv van de echte ps1 chips die in de (iig eerste ) fats zaten......dus wat dat betreft kan de ps1 voor de mister wmb ook snel uitkomen, en zolang de 2d games maar werken ben ik al happy :D
Ik heb destijds juist een phat ps2 gekocht voor de echte interne PSX chip, maar dan moet je er wel een fysieke disc er in doen. Dit scenario blijft nog steeds relatief goedkoop om PS1 en PS2 games te spelen.
Ik wilde dus POPS emulatie wel eens proberen en dan ga ik even voor gemak ipv de beste kwaliteit. Nu moet ik zeggen dat ik voor de games die ik nu heb getest nog geen gekke dingen heb gezien (o.a. Castlevania SOTN). Er zitten nogal wat goede 2d games (zoals Rapid Reload, In the Hunt, Silhouette Mirage en Strider 2) in de Playstation library en alles van een USB stick laden is wel makkelijk.Een PSX core zou natuurlijk geweldig zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 26-08-2020 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
@PsYgHo ik heb de case bekeken maar ik denk dat ik zelf liever toch een iets luxere case wil, dus ga gerust met @3style in gesprek :)

ik zelf hou het misterje bloot of wellicht wat met lego prutsen voor tijdelijk ;)

10 second ninja DONE

• 3style
Sagat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:24:
@PsYgHo ik heb de case bekeken maar ik denk dat ik zelf liever toch een iets luxere case wil, dus ga gerust met @3style in gesprek :)

ik zelf hou het misterje bloot of wellicht wat met lego prutsen voor tijdelijk ;)
Lego shell is natuurlijk het leukst om te maken :)

Ik ben wel benieuwd of die PSX core echt lekker speelbaar wordt zonder al te veel lag.
Er zijn kennelijk twee personen die hier nu aan werken.

1. Pgate1 op andere fpga hardware (Terasic DE2-115 FPGA).

2. Laxer3A specifiek voor de Mister. Ze hebben wel contact met elkaar, maar ieder gebruiken ze eigen source en architecture.

Laxer3A: My goal with this project is to recreate the Playstation 1 entirely in FPGA.

It is subdivided into the following goals :
- Recreate the MDEC. (Video decompression part)
- Recreate the GPU. (Rendering of graphic primitives)
- Recreate the SPU. (Audio)
- Recreate the GTE. (Computation accelerator for 3D)
- Recreate the CD Rom controller.
- Recreate all the DMA, IRQ management, etc... basically the logic can connect and manage the chips.

My end goal is to have the system working on MiSTer FPGA platform.

1/ The goal here is to recreate as much part as possible from the original PSX in FPGA.

2/ Perfect accuracy will be likely impossible for a long time due to the complexity of those chip
and the lack of full internal information (the blue print of the chips).

Een perfecte core is dus eigenlijk onmogelijk. Hopelijk wel goed speelbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 27-08-2020 09:54 ]

• Sagat
lego shell: mwah ik ben lui en niet erg creatief, dus ff kijken hoe dat gaat, maar misschien leuk om met mijn kids te doen :D

psx core: ja psx zit volgens mij simpelweg aan de bovenkant van wat de mister aan kan MAAR 2d games zijn volgens mij relatief licht.....dus daar nog wel hoop op, en ja de chips moeten natuurlijk wel bekend zijn. Maar volgens mij is dat bij andere cores (ik dacht een arcade core?) ook wel is voorgekomen, daar werden dan eerst de onbekende chips soft geemuleerd en later toen die info er wel was, werd de core geupdate en werd het echt FPGA emu/simulatie.......we gaan het zien.

Ik ben nog steeds happy dat alles nu echt besteld is en ik dus eindelijk binnenkort (nja....zal minsten nog wel 2-3 weken duren voordat alles er is vrees ik, misschien meer) comy op crt kan misteren :D

10 second ninja DONE

• 3style
Sagat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:59:

psx core: ja psx zit volgens mij simpelweg aan de bovenkant van wat de mister aan kan MAAR 2d games zijn volgens mij relatief licht.....dus daar nog wel hoop op, en ja de chips moeten natuurlijk wel bekend zijn. Maar volgens mij is dat bij andere cores (ik dacht een arcade core?) ook wel is voorgekomen, daar werden dan eerst de onbekende chips soft geemuleerd en later toen die info er wel was, werd de core geupdate en werd het echt FPGA emu/simulatie.......we gaan het zien.
2d is wellicht wel minder zwaar ja. Ik zit toch te denken om misschien nog een Psone te halen.
Deze zijn best goedkoop nog (met chip). Ik vind de PS2 toch vaak wat omslachtig voor alleen PSX games.

3style schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:53:

2/ Perfect accuracy will be likely impossible for a long time due to the complexity of those chip
and the lack of full internal information (the blue print of the chips).

Een perfecte core is dus eigenlijk onmogelijk. Hopelijk wel goed speelbaar.
Zolang er niet ineens spontaan documentatie opduikt over de gebruikte chips of iemand die handig genoeg is om die chips te openen en op transistor niveau het kan documenteren word het wat lastig(er).

Volgens mij had Byuu dit gedaan bij een aantal chips gedaan meen ik, dus ik denk dat het even afhangt van wie van de grote jongens een goede ingeving krijgt?

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Anoniem: 391619 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:32:
[...]

Zolang er niet ineens spontaan documentatie opduikt over de gebruikte chips of iemand die handig genoeg is om die chips te openen en op transistor niveau het kan documenteren word het wat lastig(er).

Volgens mij had Byuu dit gedaan bij een aantal chips gedaan meen ik, dus ik denk dat het even afhangt van wie van de grote jongens een goede ingeving krijgt?
Volgens mij heeft hij dat nog niet bij complexere chips gedaan, maar je legt de vinger wel op de zere plek: het wordt technisch gezien zo complexe dat er nog maar heel weinig jongens overblijven met genoeg domeinkennis, skills, apparatuur en tijd.

In Rusland wordt er wel al een paar jaar aan gewerkt:

http://psxdev.ru/

Eerder hadden ze dit voor de NES gedaan.
http://breaknes.com/

De aanpak van de Rus is wel heel interessant: hi-res foto's en vervolens een neuraal netwerk gebruiken om deze te analyseren. Klinkt als een manier die goed schaalbaar zou moeten zijn. Als je die workflow weet te optimaliseren, dan zou je relatief snel de chips moeten kunnen digitaliseren. Een soort complexere manier van boeken scannen.

Ik ben benieuwd of de FPGA-ontwikkelingen die zaken ook in een versnelling brengen.

Pixel perfect zie ik echter bij PSX/N64 niet op korte termijn gebeuren. Is ook geen ramp, 3D games schalen meestal prima en 2D games gebruiken vanaf die generatie minder gekke low level hardware hacks.

Waar FPGA vanaf de PSX generatie het meest bij helpt is audio imo. Wat visuele artifacts vallen me meestal niet echt op tijdens het spelen, maar mijn oren zijn heel gevoelig voor muziek dat popt, stottert en kraakt. Als dat te erg is, dan is het voor mij echt onspeelbaar en dat is nog regelmatig bij emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:22:
[...]

2d is wellicht wel minder zwaar ja. Ik zit toch te denken om misschien nog een Psone te halen.
Deze zijn best goedkoop nog (met chip). Ik vind de PS2 toch vaak wat omslachtig voor alleen PSX games.
offtopic:
Ik moet zeggen dat ik het zeker ook overwogen heb. Helemaal nu met psio, x station (weet niet of ik den aam goed heb maar de ODE) en de hdmi hacks.....nadelen is dat het wel weer gelijk 'bergen' geld kost dan gezien ik die meuk niet zelf kan installeren.
Dus voor nu, is kijken hoe het bevalt via ps2, via de ps classic en via pc. In alle 3 van deze voorbeelden is het dan dus emulatie (de games die ik wil zijn vermoeddelijk al best prijzig), maar gewoon is kijken wat het best bevalt. PC ging al best aardig met 2 shmups (strikers 1945 en raystorm)

Maar ik hoop idd nog op de mister (en eventueel een mister 2) er zal vast over 2-3-4 jaar zoiets komen.
En dan ben ik ervan overtuigd dat we ook ps1, n64 en hopelijk ook saturn krijgen.....verder hoeft het voor mij niet,
tuurlijk, cube, ps2 en org xb zouden ook fantastisch zijn, maar daar gebruik ik dan wel de echte hardware.

Maar vooral steeds minder zijn daar de games op die ik echt tof vind, ik hou echt van de 2d action games, arcade fighters, shmups etc, en die piekten gewoon rond de generaties die allemaal al op deze mister kunnen. Ik denk als de meest gamers een top10 van ps1 games maken dat er voor mij al 5-8 zullen afvallen omdat ik ze gewoon niet interssant vind. (ik hou niet echt van rpg, en dingen als gta, en simcade is ook niet echt mijn ding,,,,,deze titels kunnen we dan allemaal wel invullen :P ) en 3d platformers ben ik ook niet echt dol op (en die hebben ook remasters gekregen........gameplay over gfx, maar met de remasters heb je beide)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

offtopic:
Ik moet zeggen dat ik het zeker ook overwogen heb. Helemaal nu met psio, x station (weet niet of ik den aam goed heb maar de ODE) en de hdmi hacks.....nadelen is dat het wel weer gelijk 'bergen' geld kost dan gezien ik die meuk niet zelf kan installeren.
Dus voor nu, is kijken hoe het bevalt via ps2, via de ps classic en via pc. In alle 3 van deze voorbeelden is het dan dus emulatie (de games die ik wil zijn vermoeddelijk al best prijzig), maar gewoon is kijken wat het best bevalt. PC ging al best aardig met 2 shmups (strikers 1945 en raystorm)

Maar ik hoop idd nog op de mister (en eventueel een mister 2) er zal vast over 2-3-4 jaar zoiets komen.
En dan ben ik ervan overtuigd dat we ook ps1, n64 en hopelijk ook saturn krijgen.....verder hoeft het voor mij niet,
tuurlijk, cube, ps2 en org xb zouden ook fantastisch zijn, maar daar gebruik ik dan wel de echte hardware.

Maar vooral steeds minder zijn daar de games op die ik echt tof vind, ik hou echt van de 2d action games, arcade fighters, shmups etc, en die piekten gewoon rond de generaties die allemaal al op deze mister kunnen. Ik denk als de meest gamers een top10 van ps1 games maken dat er voor mij al 5-8 zullen afvallen omdat ik ze gewoon niet interssant vind. (ik hou niet echt van rpg, en dingen als gta, en simcade is ook niet echt mijn ding,,,,,deze titels kunnen we dan allemaal wel invullen :P ) en 3d platformers ben ik ook niet echt dol op (en die hebben ook remasters gekregen........gameplay over gfx, maar met de remasters heb je beide)
Ja precies, het gaat mij ook om de 2d games. De Saturn heeft op dat gebied nog meer games, maar de psx heeft ook een aantal goede games en sommige (arcade) versies zijn soms ook beter op de psx (zoals in the hunt). De 3d games van deze 32bit generaties vind ik zelf minder interessant en zijn over het algemeen minder tijdloos.
Ik vind 2d rpgs dan ook nog leuk en daar zijn er ook nog aardig wat van op de psx, maar ook weinig tijd dus ik ben dan lang bezig met 1 game. Lunar is zo'n bijvoorbeeld op de psx. Die is er ook op de Sega CD, maar de game is op de psx net wat mooier uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Ik las net dit stuk op misterfpga.org.

Wel interessant. Er is kennelijk een rom hack van Sonic (Sonic Delta 40Mb ) die wel op originele hardware werkte, maar niet op de Mister en Mega SG. Uiteindelijk is iedereen er op gesprongen en werkt deze hack nu ook op de laatste Mister core (Genesis_20200701).

Deze Sonic hack is trouwens heel goed als ik de reviews lees. Ga ik zeker even checken.

"Sonic Delta 40Mb is a Sonic the Hedhehog hack which combines all Sonic 1, Sonic 2 Delta, Sonic 3 and Sonic & Knuckles Levels. Made by Esrael."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Versie 0.48 sonic delta (latest) geeft bij mij geluids problemen op mijn genesis core van 200701 .... :'(

[ Voor 22% gewijzigd door PsYgHo op 30-08-2020 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 01:26:
Versie 0.48 sonic delta (latest) geeft bij mij geluids problemen op mijn genesis core van 200701 .... :'(
Nee werkt wel :) niet op de juli versie van de core inderdaad.

Ik moest ook even goed lezen, maar er is een nieuwe beta versie van de core Genesis_327d230.rbf).
Om deze te kunnen downloaden moet je even een account aanmaken op misterfpga.org

zie topic:
https://misterfpga.org/vi...fb46bd7b2abdda31&start=25

en post:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tTGY_ZOVyPsCtmRlGdmNEaVNQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89cGnw8Mb3JnG0b610c0c48f.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 30-08-2020 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Thnx , ik zal straks even kijken. Moet nu werken...

OA468 CORE
Heb de oa486 ook werkend, echt een makkie... Maar dat zal wel met mijn retro hobby te maken hebben...
Hen genoeg image files van al mijn floppy,s.. En DOS Versie X.xx kennis..

Vhd aanmaken, lege bestand kopieren op je SD kaart. Daar dosfloppy's mounten, HDD mounten, en here we go... Leuk!

Duke nukem 3d loopt nu niet echt lekker... Doom1, Doom2 en ROTT perfect. Opl3 werkt ook goed.
Mouse.com naar USB is ook erg goed geinplementeerd.. Die word keurig geroute.

Zal me straks even verdiepen in het qemm memory managment, wellicht zal Duke3d dan wat beter draaien, maar goed..
Eerst naar het werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:08:
Thnx , ik zal straks even kijken. Moet nu werken...

OA468 CORE
Heb de oa486 ook werkend, echt een makkie... Maar dat zal wel met mijn retro hobby te maken hebben...
Hen genoeg image files van al mijn floppy,s.. En DOS Versie X.xx kennis..

Vhd aanmaken, lege bestand kopieren op je SD kaart. Daar dosfloppy's mounten, HDD mounten, en here we go... Leuk!

Duke nukem 3d loopt nu niet echt lekker... Doom1, Doom2 en ROTT perfect. Opl3 werkt ook goed.
Mouse.com naar USB is ook erg goed geinplementeerd.. Die word keurig geroute.

Zal me straks even verdiepen in het qemm memory managment, wellicht zal Duke3d dan wat beter draaien, maar goed..
Eerst naar het werk...
Nice! Duke 3D, daar maakte we nog eigen levels mee met die builder die er in zat.
Welke games kun je al eigenlijk allemaal spelen in de 468 core?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Tsja, ik vanwege mijn hobby en passie voor chiptunes, zit ik meer te kijken naar Fast Tracker 2 , en Visual Player 2.0. Respectievelijk om te maken, en af te spelen.

Maar zo te zien werken er best veel wbt games. Het is met name testen, en dat zeggen ze ook...

Het geheugen managen is even wat anders, dat werkt qua adressering net even anders dan dat ik gewend ben, maar was daar al snel uit... Voor Duke 3D heeft het echter geen enkele waarde gehad, dat loopt nog steeds niet goed.. Helaas... Toch een sproberen met QEM 8, wat ik daar vrij kan toveren....

Fast tracker 2 loopt goed, helaas heeft Visual player na 40 seconden distorted geluid... Best vreselijk jammer.. Maar hier valt misschien nog een request van te maken op github.... Ook zal ik eens kunnen kijken wat de opl2 doet ipv nu de opl3... Stereo doet het nu ook niet...

EDIT: heeft weinig soelaas... Blijf het probleem houden in Visual player 2, alle opties al geprobeerd..
Zal eens kijken of ik de officiële drivers heb van de soundblaster, en of dat nog wat toevoegt...

Denk wel dat de games tot ROTT wel interessant zijn.. De echte oude klassiekers.. Wil daar later eens naar kijken..

Wbt de VHD
Korte manual:
Maak in win10 een *.vhd aan tot max 8gb. Kies als optie "MBR" en ontkoppel deze. Formatteer deze niet!
Kopieer deze naar je "games\oa486\*.VHD.

Kopieer boot0.rom en boot1.rom ook naar deze directory.

In mijn geval had ik disk images van dos (*.img)
In de core mount je de 1ste floppy van je dos disk images, en mount ook de HDD image. (*.VHD)
Zorg dat boot order FD/HDD is.
Reset en mount HDD.
Nu zal hij booten van floppy drive.

Kies in setup scherm f3 (exit) en dan heb je dos prompt. Type hier FDiSK in en partitioneer je HDD.
Eventueel kan je ook de schijf opdelen in 2 delen door een externe partitie te maken.
Na deze actie, start je opnieuw op (ctrl alt del) en weer kies je voor f3, om terug te gaan naar je command prompt.

Nu formatteer je je schijf (format c: /s) en eventueel de 2e schijf met (format d:)
na het formateren, opnieuw opstarten...
En begin met dos installleren... Als er gevraagd word om disk 2, mount je in de core de 2e disk bij floppy image, daarna uit de core instellingne, en druk op enter, voor vervolg van installatie. Zo ook voor disk 3.

Dos is nu geinstalleerd.

Het leuke is dat je nu de VHD ook kan mounten in je Win10 en zo heel makkelijk files kan kopieren!

Voor wat memory managment, moeten we nog even wat knutselen aan de config sys:

DEVICE=C:\DOS\EMM386.EXE RAM AUTO FRAME=D000 D=256 I=C800-CDFF X=CE00-CFFF I=D000-EFFF

Autoexec.bat mag je iig toevoegen:
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

Midi gebeuren wil nog niet echt, dus die comments laat ik even achterwege...
Zal met de echte drivers wel werken gok ik...

Edit deze files in je core, en niet in windows!!
c:\edit autoexec.bat
c:\edit config.sys

Tip koop een goede SD kaart, mijn 32gb class10 aliexpress kaartje van 1,20 is er mee grstopt. :+
Dus mag van voor af aan beginnen.. :(

[ Voor 60% gewijzigd door PsYgHo op 31-08-2020 02:33 . Reden: testen voor Visual Player 2.0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:23:
Tsja, ik vanwege mijn hobby en passie voor chiptunes, zit ik meer te kijken naar Fast Tracker 2 , en Visual Player 2.0. Respectievelijk om te maken, en af te spelen.

Maar zo te zien werken er best veel wbt games. Het is met name testen, en dat zeggen ze ook...

Het geheugen managen is even wat anders, dat werkt qua adressering net even anders dan dat ik gewend ben, maar was daar al snel uit... Voor Duke 3D heeft het echter geen enkele waarde gehad, dat loopt nog steeds niet goed.. Helaas... Toch een sproberen met QEM 8, wat ik daar vrij kan toveren....

Fast tracker 2 loopt goed, helaas heeft Visual player na 40 seconden distorted geluid... Best vreselijk jammer.. Maar hier valt misschien nog een request van te maken op github.... Ook zal ik eens kunnen kijken wat de opl2 doet ipv nu de opl3... Stereo doet het nu ook niet...

EDIT: heeft weinig soelaas... Blijf het probleem houden in Visual player 2, alle opties al geprobeerd..
Zal eens kijken of ik de officiële drivers heb van de soundblaster, en of dat nog wat toevoegt...

Denk wel dat de games tot ROTT wel interessant zijn.. De echte oude klassiekers.. Wil daar later eens naar kijken..

Wbt de VHD
Korte manual:
Maak in win10 een *.vhd aan tot max 8gb. Kies als optie "MBR" en ontkoppel deze. Formatteer deze niet!
Kopieer deze naar je "games\oa486\*.VHD.

Kopieer boot0.rom en boot1.rom ook naar deze directory.

In mijn geval had ik disk images van dos (*.img)
In de core mount je de 1ste floppy van je dos disk images, en mount ook de HDD image. (*.VHD)
Zorg dat boot order FD/HDD is.
Reset en mount HDD.
Nu zal hij booten van floppy drive.

Kies in setup scherm f3 (exit) en dan heb je dos prompt. Type hier FDiSK in en partitioneer je HDD.
Eventueel kan je ook de schijf opdelen in 2 delen door een externe partitie te maken.
Na deze actie, start je opnieuw op (ctrl alt del) en weer kies je voor f3, om terug te gaan naar je command prompt.

Nu formatteer je je schijf (format c: /s) en eventueel de 2e schijf met (format d:)
na het formateren, opnieuw opstarten...
En begin met dos installleren... Als er gevraagd word om disk 2, mount je in de core de 2e disk bij floppy image, daarna uit de core instellingne, en druk op enter, voor vervolg van installatie. Zo ook voor disk 3.

Dos is nu geinstalleerd.

Het leuke is dat je nu de VHD ook kan mounten in je Win10 en zo heel makkelijk files kan kopieren!

Voor wat memory managment, moeten we nog even wat knutselen aan de config sys:

DEVICE=C:\DOS\EMM386.EXE RAM AUTO FRAME=D000 D=256 I=C800-CDFF X=CE00-CFFF I=D000-EFFF

Autoexec.bat mag je iig toevoegen:
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

Midi gebeuren wil nog niet echt, dus die comments laat ik even achterwege...
Zal met de echte drivers wel werken gok ik...

Edit deze files in je core, en niet in windows!!
c:\edit autoexec.bat
c:\edit config.sys

Tip koop een goede SD kaart, mijn 32gb class10 aliexpress kaartje van 1,20 is er mee grstopt. :+
Dus mag van voor af aan beginnen.. :(
Bedankt voor de info.

Hier de "AO486 compatibility list":

https://docs.google.com/s...svpomQ4OiwZpgI/edit#gid=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 23:23:
In de lijst staat deze opmerking over Duke 3D:

Make sure its running with 320x240. Some versions are running at 640x480 by default. There is an optimised build available that gives a few more FPS: https://www.vogons.org/viewtopic.php?p=570383#p570383 (this build, however, is incompatible with savegames created with the original exe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
320x240 ziet er niet uit op 55" OLED op 3 meter, hahah
Maar zeker bedankt voor de link!

Morgen maar weer verder met mijn nieuwe build.. ...en even een grote sd kaart bestellen van @~200 tot 400 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 23:48:
320x240 ziet er niet uit op 55" OLED op 3 meter, hahah
Maar zeker bedankt voor de link!

Morgen maar weer verder met mijn nieuwe build.. ...en even een grote sd kaart bestellen van @~200 tot 400 gb
Oja ik speel met name op een CRT dus heb daar minder last van :)
Succes verder, ik heb zelf een sd kaartje van 256gb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb 128gb kaartje geloof ik. Op zich ruim voldoende voor de cartridge systemen....maar cd based en nu pc gaan wel zorgen dat het kan oplopen.

Nou ja, tot heden geen ruimte gebrek, mocht ik dat wel bereiken dan 2 opties.
1 harde schijf gebruiken,
2 kijken naar netwerk share, schijnt dat je dat ietjes langer moet wachten bij opstarten, maar daarna niet te onderscheiden van normaal.

Sowieso schijnen sd kaartjes het niet leuk te vinden om in apparaten als een mister te werken, maar ach, misschien af en toe is de config files back uppen, verder boeit het toch niet mocht het crashen :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik een sd kaartje om te booten en de cores, en dan een 1TB ssd voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Dit is trouwens wel een goede CPS1 arcade shooter van Capcom: Varth: Operation Thunderstorm

Nadeel van deze arcade games is dat ze niet te roteren zijn (zoals het origineel) met de analoge output. Daarom een photo in tate mode :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsZYSht4q30w0yWcyOwNFX5T7XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkdxWBWOLhvTnGSHf9GaZYqc.jpg?f=fotoalbum_large

Met HDMI kan het wel, het vereist wel een extra framebuffer en 1 frame lag

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 01-09-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijd voor een rotatie schanier? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
OA486 core:
Nieuwe update is GE -WEL -DIG !!
Er is nu een native soundblaster pro 2.0... Ofwel OPL3, en STEREO!
Dat klinkt toch echt goed op mij set in de huiskamer...

Moest echter de memory mapping even instellen, anders deed Visual player 2.0 het niet, en de "define"RAM van "AUTO" naar "8129" zetten (8mb).

Vergeet ook de set blaster command te updaten, naar t6, ipv t4.
De bug is eruit. Alle mod files blijven goed spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:15:
OA486 core:
Nieuwe update is GE -WEL -DIG !!
Er is nu een native soundblaster pro 2.0... Ofwel OPL3, en STEREO!
Dat klinkt toch echt goed op mij set in de huiskamer...

Moest echter de memory mapping even instellen, anders deed Visual player 2.0 het niet, en de "define"RAM van "AUTO" naar "8129" zetten (8mb).

Vergeet ook de set blaster command te updaten, naar t6, ipv t4.
De bug is eruit. Alle mod files blijven goed spelen!
Nice! Goed moment om ook de installeren dus.

Ik heb trouwens een link toegevoegd aan de inleiding over de MiSTer updates and changelog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Dit is een leuke video van Josh Bassett over “How to write a Retro Arcade Emulator”

Ik steun hem ook op patreon.com

Het is wel leuk om zo een kijkje te krijgen in het proces en je kunt soms beta versies testen zoals de Cave core DoDonPachi waar hij mee bezig is.

Hij werkt trouwens samen met Rick Wertenbroe die zijn masterthesis in engineering heeft geschreven over CAVE 1st Gen. Hardware on FPGA

[ Voor 101% gewijzigd door 3style op 02-09-2020 12:58 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Hmm, ik krijg het niet voor elkaar om Mr. Fusion werkend te krijgen. Ik heb versie 2.0 van de Github pagina gedownload en uitgepakt. Vervolgens met dd (ik gebruik Linux) op de SD kaart weggeschreven, maar tijdens het booten krijg ik foutmeldingen.

Het gekke is is dat ik de DE10-Nano wel vaker gebruik omdat ik ook hardware ontwikkel op FPGAs en dit soort problemen komen voor als de SW10 pinnen niet goed staan. Ik heb ze op 0-1-0-1-1-1 (van pin 1 t/m 6, 1 = ON). Iemand ervaring hiermee?

EDIT:
Ik heb de HDMI kabel aangesloten en een USB keyboard via een adapter op de OTG poort aangesloten.
U-Boot SPL 2017.03-rc2 (Mar 30 2017 - 19:07:16)
/data/de10-nano/release-build-2017.03.31/build/tmp-angstrom-glibc/work/de10_nano-angstrom-linux-gnueabi/u-boot-socfpga/v2017.03+gitAUTOINC+d03450606b-r0/git/drivers/ddr/altera/sequencer.c: Preparing to start memory calibration
/data/de10-nano/release-build-2017.03.31/build/tmp-angstrom-glibc/work/de10_nano-angstrom-linux-gnueabi/u-boot-socfpga/v2017.03+gitAUTOINC+d03450606b-r0/git/drivers/ddr/altera/sequencer.c: CALIBRATION PASSED
/data/de10-nano/release-build-2017.03.31/build/tmp-angstrom-glibc/work/de10_nano-angstrom-linux-gnueabi/u-boot-socfpga/v2017.03+gitAUTOINC+d03450606b-r0/git/drivers/ddr/altera/sequencer.c: Calibration complete
Trying to boot from MMC1

U-Boot 2017.03-rc2 (Mar 30 2017 - 19:07:16 -0700)

CPU: Altera SoCFPGA Platform
FPGA: Altera Cyclone V, SE/A6 or SX/C6 or ST/D6, version 0x0
BOOT: SD/MMC Internal Transceiver (3.0V)
Watchdog enabled
I2C: ready
DRAM: 1 GiB
MMC: dwmmc0@ff704000: 0
*** Warning - bad CRC, using default environment

In: serial
Out: serial
Err: serial
Model: Terasic DE10-Nano
Net:
Error: ethernet@ff702000 address not set.
No ethernet found.
Hit any key to stop autoboot: 0
reading de10-nano.rbf
3368700 bytes read in 327 ms (9.8 MiB/s)
Setting bus to 2
reading STARTUP.BMP
** Unable to read file STARTUP.BMP **
reading de10_nano_hdmi_config.bin
72872 bytes read in 14 ms (5 MiB/s)
## Starting application at 0x0C100001 ...
HDMI ERROR: reading I2C
HDMI_milestones = 1
## Application terminated, rc = 0x1
switch to partitions #0, OK
mmc0 is current device
Unknown command 'part' - try 'help'
Scanning mmc 0:1...
Found /extlinux/extlinux.conf
Retrieving file: /extlinux/extlinux.conf
reading /extlinux/extlinux.conf
187 bytes read in 6 ms (30.3 KiB/s)
1: Linux Default
Retrieving file: /extlinux/../zImage
reading /extlinux/../zImage
8008056 bytes read in 775 ms (9.9 MiB/s)
append: root=/dev/mmcblk0p2 rootwait mem=0x3F000000 memmap=16M$0x3F000000 ttyS0,115200
ERROR: Did not find a cmdline Flattened Device Tree
Could not find a valid device tree
SCRIPT FAILED: continuing...
reading /socfpga_cyclone5_de10_nano.dtb
29940 bytes read in 10 ms (2.9 MiB/s)
starting USB...
USB0: Core Release: 2.93a
scanning bus 0 for devices... 2 USB Device(s) found
scanning usb for storage devices... 0 Storage Device(s) found

No ethernet found.

missing environment variable: pxeuuid

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/00000000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/0000000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/000000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/00000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/0000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/000

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/00

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/0

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/default-arm-socfpga

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/default-arm

No ethernet found.

Retrieving file: /extlinux/pxelinux.cfg/default

No ethernet found.

Config file not found

No ethernet found.

No ethernet found.

• PsYgHo
Ligt eraan of je met of zonder io board werkt, hoe de pinnen moeten staan...

• Oguz286
Ik heb alleen de DE10-Nano op dit moment. Later bestel ik extra geheugen, IO bord enz.

EDIT:
Ik heb toevallig op een foto op deze pagina gezien dat de configuratiepinnen 1-0-1-0-1-1 moeten zijn. Nu boot hij daadwerkelijk de kernel en breidt het de partitie uit, maar na het rebooten krijg ik kernel panics bij het booten van de kernel.

Met een tweede SD kaart hangt het proces na het uitbreiden van de partitie en boot hij niet meer.

Gaat goed zo :P 8)7

EDIT 2:
Ok, ik heb een andere SD kaart geprobeerd en nu boot hij wel normaal, alleen wil mijn monitor niet syncen met de DE10-Nano. Ik heb in de ini file de resolutie op 1920x1080@60Hz gezet maar ook dat werkt niet. ;(

EDIT 3:
Je moet een MiSTer.ini file op je SD kaart hebben, maar ik paste de example ini file aan 8)7 Nu werkt het :D _/-\o_

[ Voor 97% gewijzigd door Oguz286 op 03-09-2020 21:21 ]

vreemd probleem heb je daar dan, bij mij werkte zo alles uit de doos zonder problemen.
ik gebruik wel een samsung evo sd kaartje, en ik had begrepen dat het systeem nog wel eens picky wil zijn wat betreft SD kaartjes.
ook een andere HDMI kabel geprobeerd misschien?

En nu zie ik dat je alles werkend hebt!
Mooi zo!

EDIT:

Voor de eventuele liefhebber heb ik nog een 128MB bordje in de aanbieding, DM als je geïnteresseerd bent.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 391619 op 03-09-2020 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
EDIT 3:
Je moet een MiSTer.ini file op je SD kaart hebben, maar ik paste de example ini file aan 8)7 Nu werkt het :D _/-\o_
Herkenbaar :)

Gisteren mijn draadloze muis (MX Anywhere, ondersteunt 3 apparaten) maar eens aangesloten op de MiSTer. Het koppelen gaat net zoals bij andere BT devices heel eenvoudig. De muis wordt hierna meteen herkend in bijvoorbeeld de Amiga (minimig) core.

[ Voor 43% gewijzigd door 3style op 04-09-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Nee hoor, bij mij ging het gewoon in een keer goed :X O-) :P

* Sagat waves naar@Oguz286 ltns ouwe Akuma-ert! :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:23:
[...]

Nee hoor, bij mij ging het gewoon in een keer goed :X O-) :P

* Sagat waves naar@Oguz286 ltns ouwe Akuma-ert! :*)
_/-\o_

Jose Tejada (bekend van andere cps1 games) is bezig met de eerste Street Fighter arcade game, Ik vraag me alleen wel af wie er op die game zit te wachten. Het is de eerste ja en misschien kost het niet heel veel werk, maar ik kan betere games bedenken.

@Sagat of ga jij deze game plat spelen :)

Hier wel een leuk artikel over de eerste Street Fighter:

"Why, then, does the original Street Fighter not get its dues as the originator of a series of conventions and characters that have dominated the fighting game genre for two decades? It's not because it was a bad game, or that it was unsuccessful; it's simply that Street Fighter II was so big, so important and perhaps most importantly so culturally dominant that it overshadows other games in the series."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
* Oguz286 zwaait terug naar@Sagat :w d:)b

Ik moet binnenkort even de SDRAM expansion bestellen gezien bijna elke core het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Oguz286 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:45:
* Oguz286 zwaait terug naar@Sagat :w d:)b

Ik moet binnenkort even de SDRAM expansion bestellen gezien bijna elke core het nodig heeft.
Ja zelfs de NES core.
De NeoGeo core heeft het meeste nodig, maar dat zijn ook de mooiste 2D games op dit moment op de MiSTer en hierna wellicht de CPS2 core.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PsYgHo
Case aanpassen:
Via mede tweaker een case overgenomen, voor zeer schappelijk... De case was even gebruikt door hem..
En geheel krasloos! Ik bedoel dat is best netjes, dan ben je serieus zuinig, iets wat ik zeker kan waarderen, zo ben ik ook.

Een doorzichtige dus O-) , niet echt mijn idee van leuk, maar goed, het is een goede basis om wat mee te testen, en beter iets als niet voor de dure mister:

Note:
Ik ben een insecten insiminateur, van het ergste soort. :+ . Goed is niet goed genoeg, het moet perfect!
Sommigen kennen mij nog wel van het modelbouwforum, en mijn bouwsels daar.... >:)

De case is ontworpen voor een oudere versie USB Hub, er moest dus nog een opening gemaakt worden, voor een usb poort. Geen probleem, dit is zo gefixt, de frees erin, klaar...

Eerst 1 zijde ge-frost met korrel 180, (komt de case krasloos aan, en raus ik er zo korrel 180 op... :+ :o ) Dat zag er al beter uit. Helaas bij het passen, zaten de lange zijkanten los, hier zat zeker 1 tot 1,2 mm speling in. Nader inzicht leerde dat de randen niet even hoog waren, en 1 zijkant niet diep genoeg kon komen. De vijl, erin, en passen en meten.. Nou ja en dat een uur lang....

Nadat dat opgelost was, moest ik alle koperen stand-offs omdraaien, (heel MISTer weer uit elkaar) omdat ik anders niet uitkwam. :X Ook meteen de onderste 4 koperen stand-offs 1,45mm ingekort, en zo kon ik mijn idee uitvoeren. Alles zit nu mooi klem, en niet te klem. Even 4 RVS hex doomed nuts, uit de "RC modelbouw-bak" gevist, en een rvs onderleg ring eronder..
Zo krijg ik geen lelijke plekken als de case een aantal keer los moet omdat ik de zijkanten bv rtoch zwart wil hebben, of weet ik veel wat me nog niet zint....

Helaas moest ik wel ALLE gaten bijwerken :F , met de vijl, het liep allemaal net niet vrij, en dat kan niet. Zijde voor zijde gepast, geveild, gepast, geveild, etc , etc... :X

Maar nu ben ik tevreden, heb enkel nog geen knopjes.. Daar moet ik nog iets voor verzinnen..
Op het laats ook nog alles met 240 grid de andere on-gefroste kant, ge-frost, en dat was idd de look die ik voor ogen had... De leds spreiden mooi, en geeft een lichte gloed, genoeg om te zien wat het doet, maar leid niet meer af... Ideaal om in het donker ook nog te spelen

Op de foto's lijken sommige gaten niet helemaal uniform,en of recht en haaks, geloof me dat zijn ze in het echt wel! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5SNwx4v4XnRpUWk51uLoIqH1r4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8xxkR4ersrJVrZMjWC6tIEha.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNmYQz04i6dJt8n3sHn0Rih1hlU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJvVXWFg5UbjQ3yu1zeT8Kgd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lEfRw8pVyONoLc6FOro8cFHdE58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/it3SyVBHw007V16fL5a3Afnf.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5L2xOVV7tlfPFTvtqw6Rk4vSiY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ae8ApbqSxqhxzaqeZqi7XGvK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-kUbYIYBwmzOpjml3cpX2YnbM4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3Z1B3PRu7BE4tEgMXW93XX9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yo9ucrXQ-CvIJf1n7HOX2GKfFfQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npMKiDPIPfbK855Y1JmfEBze.jpg?f=fotoalbum_tile

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-fY_wK8Zf8tHcaj2BC0xuYjqj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sxv4j383x1usD3pWEUXgmAAX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door PsYgHo op 05-09-2020 01:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:08:
Case aanpassen:
Via mede tweaker een case overgenomen, voor zeer schappelijk... De case was even gebruikt door hem..
En geheel krasloos! Ik bedoel dat is best netjes, dan ben je serieus zuinig, iets wat ik zeker kan waarderen, zo ben ik ook.

Een doorzichtige dus O-) , niet echt mijn idee van leuk, maar goed, het is een goede basis om wat mee te testen, en beter iets als niet voor de dure mister:

Note:
Ik ben een insecten insiminateur, van het ergste soort. :+ . Goed is niet goed genoeg, het moet perfect!
Sommigen kennen mij nog wel van het modelbouwforum, en mijn bouwsels daar.... >:)

De case is ontworpen voor een oudere versie USB Hub, er moest dus nog een opening gemaakt worden, voor een usb poort. Geen probleem, dit is zo gefixt, de frees erin, klaar...

Eerst 1 zijde ge-frost met korrel 180, (komt de case krasloos aan, en raus ik er zo korrel 180 op... :+ :o ) Dat zag er al beter uit. Helaas bij het passen, zaten de lange zijkanten los, hier zat zeker 1 tot 1,2 mm speling in. Nader inzicht leerde dat de randen niet even hoog waren, en 1 zijkant niet diep genoeg kon komen. De vijl, erin, en passen en meten.. Nou ja en dat een uur lang....

Nadat dat opgelost was, moest ik alle koperen stand-offs omdraaien, (heel MISTer weer uit elkaar) omdat ik anders niet uitkwam. :X Ook meteen de onderste 4 koperen stand-offs 1,45mm ingekort, en zo kon ik mijn idee uitvoeren. Alles zit nu mooi klem, en niet te klem. Even 4 RVS hex doomed nuts, uit de "RC modelbouw-bak" gevist, en een rvs onderleg ring eronder..
Zo krijg ik geen lelijke plekken als de case een aantal keer los moet omdat ik de zijkanten bv rtoch zwart wil hebben, of weet ik veel wat me nog niet zint....

Helaas moest ik wel ALLE gaten bijwerken :F , met de vijl, het liep allemaal net niet vrij, en dat kan niet. Zijde voor zijde gepast, geveild, gepast, geveild, etc , etc... :X

Maar nu ben ik tevreden, heb enkel nog geen knopjes.. Daar moet ik nog iets voor verzinnen..
Op het laats ook nog alles met 240 grid de andere on-gefroste kant, ge-frost, en dat was idd de look die ik voor ogen had... De leds spreiden mooi, en geeft een lichte gloed, genoeg om te zien wat het doet, maar leid niet meer af... Ideaal om in het donker ook nog te spelen

Op de foto's lijken sommige gaten niet helemaal uniform,en of recht en haaks, geloof me dat zijn ze in het echt wel! _/-\o_
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Resultaat:
[Afbeelding]
Wow, ziet er veel beter uit dan het origineel!
Mooi hoor, staaltje vakmanschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
SNAC adapters zijn weer te koop op misterfpga.co.uk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxnqigHStBZVEIw7NuIB_C-k7NY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBYpjUWI6eFwx706QD8Nkkru.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zelf de nes en snes adapters gekocht.

Je hebt wel deze adapter nodig

[ Voor 19% gewijzigd door 3style op 05-09-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:10:
[...]

_/-\o_

Jose Tejada (bekend van andere cps1 games) is bezig met de eerste Street Fighter arcade game, Ik vraag me alleen wel af wie er op die game zit te wachten. Het is de eerste ja en misschien kost het niet heel veel werk, maar ik kan betere games bedenken.

@Sagat of ga jij deze game plat spelen :)

Hier wel een leuk artikel over de eerste Street Fighter:

"Why, then, does the original Street Fighter not get its dues as the originator of a series of conventions and characters that have dominated the fighting game genre for two decades? It's not because it was a bad game, or that it was unsuccessful; it's simply that Street Fighter II was so big, so important and perhaps most importantly so culturally dominant that it overshadows other games in the series."
Ff snel want phone, maar nope, ooit al emulatie sf1 gedaan en dacht dat het brakke emu was. Later op anni collectie ps4 nogmaals gedaan en nee. Game is gewoon niet zo speelbaar imho. Dus eens had liever dat hij cps2 en 3 zou voorbereiden. En cps2 gebeurd gelukkig ook dacht ik!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style hoe komt dat er precies uit te zien dan?
Waar gaat die adapter in?, en waar gaan fan de snes adapters in, of op?
Kan je dan wel meerdere snes adapters tegelijk aansluiten?

Wellicht een idee om een groepskoop te doen? Verzend en is daar toch al over de 11 euro, dus dat kan wel, uit. Daarnaast heb ik nog een 5 procent kortingsbon.

Wil iig nog die kleine wifi-adapter, hebben, de humax ziggo stick is me te groot, en de sega en supernes snac zou ook wel prettig zijn.. iig de snes snac

[ Voor 18% gewijzigd door PsYgHo op 05-09-2020 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:20:
@3style hoe komt dat er precies uit te zien dan?
Waar gaat die adapter in?, en waar gaan fan de snes adapters in, of op?
Kan je dan wel meerdere snes adapters tegelijk aansluiten?

Wellicht een idee om een groepskoop te doen? Verzend en is daar toch al over de 11 euro, dus dat kan wel, uit. Daarnaast heb ik nog een 5 procent kortingsbon.

Wil iig nog die kleine wifi-adapter, hebben, de humax ziggo stick is me te groot, en de sega en supernes snac zou ook wel prettig zijn.. iig de snes snac
Er zit nog een USB verlengkabel bij die je in de IO USB (SNAC) poort moet dan van het IO board:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QR-_o1dTrkGREmyjNmNWiVuJZg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FRQvx54PxUjwyz3OyOtTPh4t.jpg?f=user_large

User IO USB:
De SNAC adapter gaat dan weer in die verlengkabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChC7QlgsDxmwmNAaSyl2elhXyyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQ66FxFuaMUvdZxjtwOrEPbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Niet de mooiste afwerking misschien dat je de pcb ziet van de SNAC adapter, maar ja.
Wel tof dat je dan de originele controllers kunt gebruiken en zonder lag >:)
Ja idd, goed idee. Ik heb ook nog ergens een bon liggen. Moet je nog wat hebben dan? Das stuur ik een mail naar hem om de order nog aan te passen. Heb ik al een keer eerder gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door 3style op 05-09-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Oke, dus maximaal 1 snac ... niet mogelijk om er 2 tegelijk aan te hangen?

Ik wil iig die Wi-Fi module, en dus de snac ding, en dan de losse snac versie snes en de losse snac versie megadrive , en de meanwell voeding.. wel prettig om wat extra peut te hébben .

Voor mij een test om te zien of 8bit do wat geknutseld heeft in hun snes retro receiver. Daar ervaar ik met mijn analogue setjes geen lag op met een ps4. En mocht het nog steeds lag hebben, dan vernoed ik dat kevtris wat unieks heeft gedaan, en wat magie heeft gestrooid.... en dat zou niet de eerste keer zijn, haha..

[ Voor 94% gewijzigd door PsYgHo op 05-09-2020 15:11 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste