Vraag is flink groter dat het aanbod en bekende chip problemen. Ik zag er net 1 op tweakers staan, maar die is alweer verkocht zie ik.
Even een update:
YouTube: MiSTer FPGA DE10 NANO Nov News! OutRun is HERE! PS1 and Sega Saturn ...
YouTube: MiSTer FPGA DE10 NANO Nov News! OutRun is HERE! PS1 and Sega Saturn ...
[ Voor 12% gewijzigd door 3style op 25-11-2022 12:50 ]
Goed eerst even zeuren, maar groeten svp niet meer doen, zie Het algemeen beleid #groetenmichaelshmitty schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 11:21:
Hey hey, net dit forum en onderwerp ontdekt. Leuk!
Zijn er wel al eens retrogaming samenkomsten hier in de lage landen of zitten de meesten allemaal wat te ver uit elkaar?
Ik zit in Antwerpen maar daar is voor zover ik weet niet veel te doen rond retrogaming / MiSTer. Ooit misschien wel potentieel om daar verandering in te brengen.
Ik ben met MiSTer bezig sinds 2019 en heb in 2020 Mr. Fusion gemaakt om de initiële setup wat te streamlinen.
Ik hou dit forum wel wat in de gaten en ik zit ook op de MiSTer Discord als "shmitty".
Groeten!
Verder welkom! Voor zover ik weet doen we niet echt grote bijeenkomsten maar ik heb zelf iig al diverse mensen van hier ontmoet en sommigen zijn zelfs vrienden geworden
Oh en recent hadden we het tweakers huisfeestje!
Ik heb in het verleden wel diverse tournooitjes voor fighting games bezocht en ik weet dat er in duitsland ook een soort buurt centrum is waar soort van open meets zijn (iets met core gaming treff ofzo, mocht je het precies willen weten dan zoek ik het op of stuur wel een discord link.
Ik ben zelf even kwijt of ik laatst bij in gebruik nemen nieuwe sd kaartje ook mr fusion gebruikt heb, zal nog wel even checken op screenshot e.d. maar iig bedankt dan voor je werkzaamheden, volgens mij is het iig sowieso een zeer bekende en populaire tool!
En mocht je idd iets organiseren in antwerpen laat het weten, altijd leuk!
10 second ninja DONE
Mochten er nog mensen zijn op zoek naar een meer dan complete ultimate MISTer de mijne staat nu te koop op tweakers (en MP)
De hardware blijft lastig te krijgen (was blij dat ik alles al jaren terug had gehaald) nu weer wat meer tijd (lees maak meer tijd) en mijn oude mister setup van het begin geupgrade naar een echte nette mister. Zit wel te denken een tweede te kopen en dan misschien een arcade kast (mini versie te maken aan de muur of iets) alleen. ruimte vinden in huis is zo een ding. Zeker als vrouw lief net een simpsons pinball kast naar binnen gesleept heeft. Zit er aan te denken een mix virtual / arcade kast te maken of iets maar goed dan moet ik wel tijd hebben.
Dus een usb + digital IO en een nette official case moet alleen even klooien met de fan omdat de header gek genoeg verkeerd aangesloten zat (zwart en rood gedraaid) maar goed alles netjes aangesloten nu en lekker spelen. Heb nu ook gelijk een 128MB memory module er ingezet zodat ik alles kan spelen. Mijn analoog IO komt wel weer van pas ooit als ik misschien nog een keer een CRT gaan aansluiten maar misschien dat ik dat dan liever via de HDMI -> analoog doe wat bijna hetzelfde doet.
Heb wel geluk gehad dat ik redelijk betaalbaar een GunCon 3 compleet heb kunnen kopen. De sensors en gun waren best even schrikken maar redelijke prijs betaald. Voor iets dat oud is bijna nieuw prijs betalen is opeens goedkoop
maar het is wel netjes. Weken later pas de handleiding gevonden om zelf de sensors te maken. Maar dit is toch wel even een stukje netter. Wel een GunCon 3 los kunnen kopen voor 7.50 euro was een leuke deal gelukkig dus straks aansluiten op de mister .Natuurlijk ook even op de ps3 maar goed daar was de controller batterij weer van stuk dus gelijk die ook weer vervangen
Het is wel lastig soms tijd te vinden om te spelen en dan dat alles weer niet lekker werkt. Maar verbaas me er wel elke weer over hoe makkelijk mister werkt.
En voor kerst een 8bitdo arcade stick gekregen dus die gelijk aangesloten (2.4hz) maar toch wat een fijn ding is dat. Nu alleen met de button mapping spelen. Heb helaas alleen maar Street fighter en mortal combat op de SNES gespeeld dus de arcade buttons zijn me een beetje vreemd maar komt wel goed.
Mijn issue waar laat ik alles netjes aangesloten misschien uit eindelijk in mijn eigen kamer maar dan heb ik het niet in mijn woonkamer. Lastige keuzes.
Dus een usb + digital IO en een nette official case moet alleen even klooien met de fan omdat de header gek genoeg verkeerd aangesloten zat (zwart en rood gedraaid) maar goed alles netjes aangesloten nu en lekker spelen. Heb nu ook gelijk een 128MB memory module er ingezet zodat ik alles kan spelen. Mijn analoog IO komt wel weer van pas ooit als ik misschien nog een keer een CRT gaan aansluiten maar misschien dat ik dat dan liever via de HDMI -> analoog doe wat bijna hetzelfde doet.
Heb wel geluk gehad dat ik redelijk betaalbaar een GunCon 3 compleet heb kunnen kopen. De sensors en gun waren best even schrikken maar redelijke prijs betaald. Voor iets dat oud is bijna nieuw prijs betalen is opeens goedkoop
Het is wel lastig soms tijd te vinden om te spelen en dan dat alles weer niet lekker werkt. Maar verbaas me er wel elke weer over hoe makkelijk mister werkt.
En voor kerst een 8bitdo arcade stick gekregen dus die gelijk aangesloten (2.4hz) maar toch wat een fijn ding is dat. Nu alleen met de button mapping spelen. Heb helaas alleen maar Street fighter en mortal combat op de SNES gespeeld dus de arcade buttons zijn me een beetje vreemd maar komt wel goed.
Snap je wel ik heb voor mij nu de grens gelegd bij alles lager dan de ps2 / gamecube grens dus daarboven is originele hardware (wel met IO drives) alles daaronder gewoon op de mister omdat je daar echt het verschil merkt van emulatie vs hardware fpga alles dat 3d ish doet is niet zo nodig omdat emulatie juist dingen kan verbeteren zoals resolutie sommige games van de n64 en ps1 zijn niet om aan te zien soms.PsYgHo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:29:
Vanmorgen en vanmiddag even goed geprobeerd, en helemaal tevreden!
Kreeg al een verzoek van de koper van mijn PSX, om ook mijn Supervision, en Tavelmate over te nemen..
Samen met de complete games list, die ik opgebouwd heb...
Ik twijfel wel, maar er is al best wel wat weg, dus compleet heb ik het toch niet meer..
Ik ben meer van het spelen dan verzamelen...
Hij is echt van het verzamelen, en niet van het spelen.. (hoewel het wel werkend moet zijn bij hem)
Zucht.. Ik denk dat ik maar accoord ga met zijn reële bod .
Mijn issue waar laat ik alles netjes aangesloten misschien uit eindelijk in mijn eigen kamer maar dan heb ik het niet in mijn woonkamer. Lastige keuzes.
[ Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 31-01-2023 09:30 ]
Weet niet hoeveel iedereen hier nog het mister nieuws volgt maar Robert Peip, de dev achter de ZEER GOEDE ps1 core, gaat nu een n64 core maken!
They said it couldn't be done! En eerlijk is eerlijk, het zal wsl niet 100% accuraat zijn het schijn dat de cpu min of meer unclocked UNDERclocked word als ik het goed begrepen heb...maar je weet gewoon dat met deze man aan het roer het maximale uit het de10 bordje geperst zal worden. En op een onvermijdelijke 'mister 2' zal het dan wel zo dicht tegen de 100% aan zitten als mogelijk!
ik zat zelf steeds serieuzer te kijken naar opties voor een hdmi (liefst inclusief rgb) mod voor mijn n64, maar daaaaaaaaaaamn. Een usb n64 controlle of tribute zie ik ietsjes meer zitten
They said it couldn't be done! En eerlijk is eerlijk, het zal wsl niet 100% accuraat zijn het schijn dat de cpu min of meer unclocked UNDERclocked word als ik het goed begrepen heb...maar je weet gewoon dat met deze man aan het roer het maximale uit het de10 bordje geperst zal worden. En op een onvermijdelijke 'mister 2' zal het dan wel zo dicht tegen de 100% aan zitten als mogelijk!
ik zat zelf steeds serieuzer te kijken naar opties voor een hdmi (liefst inclusief rgb) mod voor mijn n64, maar daaaaaaaaaaamn. Een usb n64 controlle of tribute zie ik ietsjes meer zitten
10 second ninja DONE
Heb ze zeer zeker overwogen, vooral voor de snes, gezien ik een pal launch snesje heb, met alleen maar een composite kabel en nog geen everdrive ofzo......TheBuddha schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:31:
[Afbeelding]
Ik heb deze sinds gisteren. Heel blij mee!
Daarentegen heeft mijn MD een 60hz mod, rgb aansluiting en heb ik daar WEL een ed.......
dus ja die mega SG zou het wsl sowieso niet worden.........maar mister voldoet eigenlijk voor al mijn snes wishes. Ik vind het wel jammer dat ik mijn carts niet gebruik maar 'that a small price to pay'
10 second ninja DONE
Wist niet dat Irem best wat coole arcade games in de 90s had uitgebracht (update van april):
New arcade core: Irem M92
Happy to announce that after a few weeks of testing and development by the community the M92 core has moved from on from it's alpha state and has been added to MiSTer. https://github.com/MiSTer-devel/Arcade-IremM92_MiSTer
This core has been in development for the last seven months and supports all games released on the platform:
Blade Master
Dream Soccer '94
Gunforce
Gun Force II
Hook
In The Hunt
Lethal Thunder
Major Title 2
Mystic Riders
Ninja Baseball Bat Man
R-Type Leo
Superior Soldiers
Undercover Cops
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&start=690
New arcade core: Irem M92
Happy to announce that after a few weeks of testing and development by the community the M92 core has moved from on from it's alpha state and has been added to MiSTer. https://github.com/MiSTer-devel/Arcade-IremM92_MiSTer
This core has been in development for the last seven months and supports all games released on the platform:
Blade Master
Dream Soccer '94
Gunforce
Gun Force II
Hook
In The Hunt
Lethal Thunder
Major Title 2
Mystic Riders
Ninja Baseball Bat Man
R-Type Leo
Superior Soldiers
Undercover Cops
https://misterfpga.org/viewtopic.php?t=147&start=690
Vandaag voor het eerst iets vernomen over 'MarsFPGA' jullie al iets gehoord hiervan?
https://t.co/ET0QfnJ13L
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, MisTer doet alles wat ik wilde (met name nes,snes, amiga en neo geo en arcade stuff) en dingen als ps1/saturn en n64 (nog under construction maar ziet er al hoopvol uit!)
zijn 'de kers of op de taart'
Ga dit zeker in de gaten houden, ben zelf niet echt een eary adopter, maar als ik kijk hoeveel mister al gegeven heeft ga ik dit zo goed als zeker ook kunnen waarderen.......word vervolgd!
https://t.co/ET0QfnJ13L
Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, MisTer doet alles wat ik wilde (met name nes,snes, amiga en neo geo en arcade stuff) en dingen als ps1/saturn en n64 (nog under construction maar ziet er al hoopvol uit!)
zijn 'de kers of op de taart'
Ga dit zeker in de gaten houden, ben zelf niet echt een eary adopter, maar als ik kijk hoeveel mister al gegeven heeft ga ik dit zo goed als zeker ook kunnen waarderen.......word vervolgd!
10 second ninja DONE
Er is weer voorraad van de de10 nano. Niet zo goedkoop als een paar jaar geleden, maar beter dan de meeste prijzen:
https://nl.mouser.com/Pro...Y%252B4ZdDLJqTxdJ5w%3D%3D
https://nl.mouser.com/Pro...Y%252B4ZdDLJqTxdJ5w%3D%3D
Zoveel updates de laatste tijd voor de N64 en Saturn core. Ik gooi de laatste update er maar eens in.
3style schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 09:04:
Zoveel updates de laatste tijd voor de N64 en Saturn core. Ik gooi de laatste update er maar eens in.
[YouTube: MiSTer FPGA August News! N64 is Here! Saturn gets Updated! New Arcade Cores + More!]
offtopic:
Groot fan van deze youtuber, mooi ge-edit, beetje humor, redelijke tot goede kennis (vooral qua arcade harware die hij ook verzamelt en mod, qua game kennis is het soms beperkt, maar dat geeft hij zelf ook volmondig toe) en vooral een stem als honing, viel zelfs anderen op als ik het in den woonkamer keek
en gewoon veel content in mijn intresse gebied, enige wat ik jammer vond is dat het bij sommige van zijn filmpjes een volledig playthrough in samenvatting doet zonder het te vermelden SPOILERS aargh!
Groot fan van deze youtuber, mooi ge-edit, beetje humor, redelijke tot goede kennis (vooral qua arcade harware die hij ook verzamelt en mod, qua game kennis is het soms beperkt, maar dat geeft hij zelf ook volmondig toe) en vooral een stem als honing, viel zelfs anderen op als ik het in den woonkamer keek
en gewoon veel content in mijn intresse gebied, enige wat ik jammer vond is dat het bij sommige van zijn filmpjes een volledig playthrough in samenvatting doet zonder het te vermelden SPOILERS aargh!
Het zou leuk zijn als een toekomstige 'mister' ook zaken als ps2/cube en (3)ds kan doen. Maar buiten dat, WOW
PS1 is gewoon al ontzettend goed en vaak fijner dan op echte hardware.
Saturn en n64 gaan ook enorm de goede kant op!
Qua n64 vind ik het fijn dat ik controller vrijheid krijgt (vooral voor de weinige 2d games), ik geen expansion pack hoeft te kopen en geen HDMI mod meer hoeft te doen.
Qua saturn is het super dat je kan saven en een expanded memory kan gebruiken straks en dat ik niet nog een extra 1 en/of 4mb cart nodig heb (idealtier heb je 3 carts) en voor mij persoonlijk dat ik geen 3d controller hoef te kopen voor nights.
Ook benieuwd hoe virtual on zal zijn als je een moderne controller met 2x analoge stick kan gebruiken!
Dit is iets wat ik mogelijk dit weekend al eens zal testen.
10 second ninja DONE
Kennelijk komt Analogue op de 16 oktober, met een aankondiging.
Wat zal het zijn een nieuwe FPGA console of gewoon weer een very limited kleurtje van een bestaand product.
(Dat zal dan de Duo of pocket zijn, want dat zijn geloof de enige 2 "levende" producten die ze nog hebben)
Wat zal het zijn een nieuwe FPGA console of gewoon weer een very limited kleurtje van een bestaand product.
(Dat zal dan de Duo of pocket zijn, want dat zijn geloof de enige 2 "levende" producten die ze nog hebben)
Ze hebben nog meerdere producten, maar vrijwel constant uitverkocht. Producten die ze niet meer hebben waren of limited of hebben de status 'discontinued'.Vrietje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:22:
Kennelijk komt Analogue op de 16 oktober, met een aankondiging.
De Pocket kun je soms ook niet pre-orderen/bestellen en staat er gewoon keihard 'sold out'. Terwijl een paar dagen later het soms weer mogelijk is om te bestellen (en dan moet je vaak op tijd zijn).
Anyway, ben benieuwd wat ze aankondigen. Een FPGA Console voor N64, PS1 en DC Games?
Ik dacht dat de pocket en duo nog de enige active waren en de andere 3 eigenlijk en of life.
Ik zie ze idd nog wel met een n64 of ps1 komen.
Zelf hooo ik een combi snes/megadrive ter vervanging van de superNT en MegaST.
Maar dat zal wel niet
Maar dat zal wel niet
Saturn nu officieel onderdeel van 'mister main'.
Mooie mijlpaal, nu N64 nog en dan is al het grote wel voor elkaar.
Ik vermoed dat zaken als cdi, 3d0 en (single memory en dus ook 'main') Jaguar wellicht niet meer zullen komen. Afhankelijk van hoe groot MARS gaat zijn.
Vraag me ook af of cps3 nog gaat komen omdat mars al vermoedelijk direct met dreamcast komt, en dan is cps3 ook goed te doen volgens mij...we shall see
Mooie mijlpaal, nu N64 nog en dan is al het grote wel voor elkaar.
Ik vermoed dat zaken als cdi, 3d0 en (single memory en dus ook 'main') Jaguar wellicht niet meer zullen komen. Afhankelijk van hoe groot MARS gaat zijn.
Vraag me ook af of cps3 nog gaat komen omdat mars al vermoedelijk direct met dreamcast komt, en dan is cps3 ook goed te doen volgens mij...we shall see
10 second ninja DONE
Gezien snes en megadrive nog steeds zeer populair zijn, helemaal icm met echte carts kan ik me haast niet voorstellen dat ze geen vervangers gaan maken van beide producten. Misschien een non portable pocket?Vrietje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:38:
Ik dacht dat de pocket en duo nog de enige active waren en de andere 3 eigenlijk en of life.
Maar dat zal wel niet
Aan de andere kant, volgens mij is de polymega die dan (weliswaar niet via FPGA) dat concept ook doet niet heel populair......maar eerlijk is eerlijk ik hoor er gewoon weinig over, kan ook dat het gewoon zijn niche aanspreek en gewoon prima verkoopt natuurlijk...
10 second ninja DONE
Verwachten jullie dat MARS net zo'n groot ding gaat worden als MiSTer?
Het voordel van MiSTer is dat deze een enorm grote community heeft. Weet ook niet of het heel eenvoudig is om voor developer een MiSTer FPGA core te porteren naar een MARS FPGA compatibel core. Als dat niet zo eenvoudig is - gaan we dan 2 ''aparte'' communities krijgen voor beiden?
Toen de Analogue Pocket de 'OpenFPGA' feature kreeg was het kwestie van dagen voordat veel gangbare cores waren geport. Weet niet of de MARS heel veel gaat afwijken (en daarvoor weet ik ook te weinig van FPGA technologie af).
Het voordel van MiSTer is dat deze een enorm grote community heeft. Weet ook niet of het heel eenvoudig is om voor developer een MiSTer FPGA core te porteren naar een MARS FPGA compatibel core. Als dat niet zo eenvoudig is - gaan we dan 2 ''aparte'' communities krijgen voor beiden?
Toen de Analogue Pocket de 'OpenFPGA' feature kreeg was het kwestie van dagen voordat veel gangbare cores waren geport. Weet niet of de MARS heel veel gaat afwijken (en daarvoor weet ik ook te weinig van FPGA technologie af).
Polymega is dan ook wel behoorlijk duur. En de vraag is daar helemaal wanneer het komt als je besteld.Sagat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:32:
[...]
Gezien snes en megadrive nog steeds zeer populair zijn, helemaal icm met echte carts kan ik me haast niet voorstellen dat ze geen vervangers gaan maken van beide producten. Misschien een non portable pocket?
Aan de andere kant, volgens mij is de polymega die dan (weliswaar niet via FPGA) dat concept ook doet niet heel populair......maar eerlijk is eerlijk ik hoor er gewoon weinig over, kan ook dat het gewoon zijn niche aanspreek en gewoon prima verkoopt natuurlijk...
En het dumpt je rom dus het is eigenlijk een luxe retron 5 om het maar zo te versimpelen.
Ik veracht het an sich wel, volgens mij is er inderdaad al een langere tijd een project om de mister cores zeg maar 'fpga generiek' te maken en idd met de pocket ging het vrij rap (hoewel het me verbaasde dat cps2 nog in beta is.......then again laat ik zeggen dat deze dev wel een reputatie heeft op dat vlak...).Tux3.14 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:34:
Verwachten jullie dat MARS net zo'n groot ding gaat worden als MiSTer?
Maar het valt en staat met de community support, al er om wat voor reden dan ook geen support komt voor mars zal er uiteindelijk wel een echte (en betere?) mister 2 komen denk ik. Daarnaast is de prijs wellicht een dingetje......mars komt compleet en een 'fully featured' mister is bijna even duur.
Maar denk dat het wel een groot voordeel is dat je zelf kan bepalen wat je nodig hebt (voor mij persoonlijk op dit moment...jamma connector? no thanks, om maar eens wat te noemen) en zelfs al wil je de volledige mister, dan kan je de uitgaven ook nog verspreiden....
Maar ik ben op zijn minst benieuwd!
[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 12-10-2023 13:45 . Reden: bericht waar ik op reageer toegevoegd ]
10 second ninja DONE
Als jij een apparaat wil, die vele apparaten kan vervangen en support heeft voor roms * en fysieke games EN ook nog eens een leuke interface heeft........tsja dan is het nog steeds geen goedkoep apparaat, maar heeft het maar weinig concurentie imho.Vrietje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:36:
[...]
Polymega is dan ook wel behoorlijk duur. En de vraag is daar helemaal wanneer het komt als je besteld.
En het dumpt je rom dus het is eigenlijk een luxe retron 5 om het maar zo te versimpelen.
Maar ik weet echt niet hoe goed of slecht het verkoopt. Ik hoor er iig vrijwel nooit meer iets over....?
(* roms die je dan idd zelf moet rippen, volgens mij geen jailbreak oid, maar goed, zie 'ik hoor er niets over' dus mogelijk zit ik hier volledig mis)
10 second ninja DONE
Ik ook niet ik zie vooral mensen van ik heb 2 jaar geleden besteld, wanneer komt ie nou eens.Sagat schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:44:
[...]
Als jij een apparaat wil, die vele apparaten kan vervangen en support heeft voor roms * en fysieke games EN ook nog eens een leuke interface heeft........tsja dan is het nog steeds geen goedkoep apparaat, maar heeft het maar weinig concurentie imho.
Maar ik weet echt niet hoe goed of slecht het verkoopt. Ik hoor er iig vrijwel nooit meer iets over....?
(* roms die je dan idd zelf moet rippen, volgens mij geen jailbreak oid, maar goed, zie 'ik hoor er niets over' dus mogelijk zit ik hier volledig mis)

Ik zag een reddit threadje waar mensen idd al zo lang wachten en erger, waar ook niet gereageerd word wanneer een refund word gevraagd.........iedereen moet zelf doen wat hij wil, maar ondanks de kwaliteit van het geen je zou kunnen krijgen, zou ik inderdaad hier nu niet op instappen!Vrietje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:45:
[...]
Ik ook niet ik zie vooral mensen van ik heb 2 jaar geleden besteld, wanneer komt ie nou eens.
10 second ninja DONE
Nee je kan een hoop zeggen over Analogue maar mijn enige aankoop bij hun, de 2de ronde van de Pocket is iig aangekomen wanneer ze ongeveer belooft hadden, na 1 jaar.
Bij Analogue moet je er een beetje opletten wat je er bij besteld. Bestel je bijvoorbeeld een apparaat wat op voorraad is (bijvoorbeeld een Pocket), en je wil er een dock bij of iets anders wat op dat moment niet voorradig is, dan houden ze de bestelling 'on hold' tot dat alles binnen is.
Heb mijn Analogue Pocket + Dock trouwens afgelopen zomer ongeveer 2 a 3 weken nadat ik had besteld binnen gekregen. Toen ie was verzonden vanuit de USA duurde het maar 2 dagen. Was op een zaterdag verstuurd, maandag stond de bezorger bij mn voordeur.
Heb mijn Analogue Pocket + Dock trouwens afgelopen zomer ongeveer 2 a 3 weken nadat ik had besteld binnen gekregen. Toen ie was verzonden vanuit de USA duurde het maar 2 dagen. Was op een zaterdag verstuurd, maandag stond de bezorger bij mn voordeur.
Analogue komt met een N64 variant, de Analogue 3D:
https://www.analogue.co/3d
A reimagining of the N64.
4K resolution.
Original Display Modes.
Reference quality recreations of specific model CRT’s and PVM’s.
Verder las ik ergens dat ie draait op AnalogueOS. Als dat hetzelfde OS is als de Analogue Pocket, zou dat dan betekenen dat ie OpenFPGA ondersteunt?
Dit is het enige plaatje wat er bij staat. Verder niks geen info, we gaan het afwachten.
4K resolution.
Original Display Modes.
Verder las ik ergens dat ie draait op AnalogueOS. Als dat hetzelfde OS is als de Analogue Pocket, zou dat dan betekenen dat ie OpenFPGA ondersteunt?
Dit is het enige plaatje wat er bij staat. Verder niks geen info, we gaan het afwachten.
/f/image/XXvWDQwKZdoXwXD6JlQZqZfJ.png?f=fotoalbum_large)
In de fine print staat specifiek dat het geen openfpga ondersteund helaas.Tux3.14 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:09:
4K resolution.
Original Display Modes.
[Afbeelding]
Gezien de algemene 3d naam. Zullen ze met een cd adapter komen voor psx,saturn,3do ofzo?
Bedoel anders was de naam analogue 64 voor de hand.
Met de komst van n64 naar mister en het MARS project vraag ik voor mij persoonlijk wel af of het toegevoegde waarde heeft.
Maar goed aan de andere kant mijn n64 heeft net als de super nes soms last van een egaal groen beeld. Wat de volgende dag weer weg is dus misschien kan wat overpriced vervanging geen kwaad.
Ik hoop we dat ze de preorders doen als de 2de ronde pocket. Dus iedereen die wilt kan bestellen je moet alleen lang wachten.
Ohja, ik lees het. Onderaan staat het mooi in het kleinVrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:53:
[...]
In de fine print staat specifiek dat het geen openfpga ondersteund helaas.
Gezien de algemene 3d naam. Zullen ze met een cd adapter komen voor psx,saturn,3do ofzo?
Met de komst van n64 naar mister en het MARS project vraag ik voor mij persoonlijk wel af of het toegevoegde waarde heeft.
Maar goed aan de andere kant mijn n64 heeft net als de super nes soms last van een egaal groen beeld. Wat de volgende dag weer weg is dus misschien kan wat overpriced vervanging geen kwaad.
Ik hoop we dat ze de preorders doen als de 2de ronde pocket. Dus iedereen die wilt kan bestellen je moet alleen lang wachten.
Ben benieuwd naar het prijskaartje.
Een fatsoenlijke Nintendo 64 + degelijke controller + expension pack + HDMI mod + controller pack gaat al over de 250 euro tegenwoordig.
Ben wel benieuwd of ze deze core zelf from scratch hebben ontwikkeld of met die Robert (mister fpga) hebben samengewerkt. Die maakt zoveel meters te laatste weken.Tux3.14 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:09:
4K resolution.
Original Display Modes.
[Afbeelding]
Voor mij is de mister n64 core voldoende en mijn setup voelt authentiek genoeg. Ik heb analoog en digital output, met een n64 (switch) controller en speel op een bvm. Daarnaast vind ik de n64 leuk om af en toe op te gamen (met name Mario 64), maar er zijn andere betere retro consoles imo.
[ Voor 13% gewijzigd door 3style op 16-10-2023 21:21 ]
Tot nu toe heeft kevtris die cores altijd zelf gemaakt geloof ik. Dus ik verwacht nu niks anders maar ik ben benieuwd.3style schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:16:
[...]
Ben wel benieuwd of ze deze core zelf from scratch hebben ontwikkeld of met die Robert (mister fpga) hebben samengewerkt. Die maakt zoveel meters te laatste weken.
Denk overigens dat de meeste van ons die dit willen niet eerder dan 2025 dit onder de tv hebben staan, gezien de verdere onthulling in 2024 is.
Ik wacht dan wel op het mars project, maar eerlijk gezegd heb ik nog meer dan genoeg aan de mister 1.0 met zoveel cores en nog komende cores zoals Saturn (speelt al lekker) en de N64.Vrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:53:
[...]
In de fine print staat specifiek dat het geen openfpga ondersteund helaas.
Ik heb laatste de ram module wel maar eens vervangen door een 3.0 ram module. Ik had nog een 2.5 ram module en die werkt niet lekker de Saturn core.
Ja precies. Ik denk wel dat er markt voor is overigens. Je hebt een grote groep dertigers waarvoor dit een hoog nostalgisch gehalte heeft.Vrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:21:
[...]
Tot nu toe heeft kevtris die cores altijd zelf gemaakt geloof ik. Dus ik verwacht nu niks anders maar ik ben benieuwd.
Denk overigens dat de meeste van ons die dit willen niet eerder dan 2025 dit onder de tv hebben staan, gezien de verdere onthulling in 2024 is.
In 1998 (denk ik) kocht ik de console ook, maar het heeft nu niet zoveel impact meer merk ik. Veel minder dan nes en snes.
Oh dat moet ik dan ook eens na kijken.3style schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Ik wacht dan wel op het mars project, maar eerlijk gezegd heb ik nog meer dan genoeg aan de mister 1.0 met zoveel cores en nog komende cores zoals Saturn (speelt al lekker) en de N64.
Ik heb laatste de ram module wel maar eens vervangen door een 3.0 ram module. Ik had nog een 2.5 ram module en die werkt niet lekker de Saturn core.
Wat is eigenlijk het voordeel van de dual ram versie van de saturn core?
Veel Saturn games werken niet met de 2.5 ram module of deels en lopen dan vast. Ik heb er ook met die gast van video game esoterica over gehad (hij post continu reviews van nieuwe beta versies) en die gaf aan dat het aan de ram module lag (hij had ze allemaal getest). Hij weet ook niet zeker of het wordt opgelost met de 2.5 module.Vrietje schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:44:
[...]
Oh dat moet ik dan ook eens na kijken.
Wat is eigenlijk het voordeel van de dual ram versie van de saturn core?
Heb ook nog een oude ram module.. denk dat ik die ook mag vervangen….
Ga het wel eens testen binnen kort… is er nog een goede eu verkoop punt, of mag ik het gaan kopen in het VK?
Ga het wel eens testen binnen kort… is er nog een goede eu verkoop punt, of mag ik het gaan kopen in het VK?
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik heb idd een 2.5 module.3style schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 22:21:
[...]
Veel Saturn games werken niet met de 2.5 ram module of deels en lopen dan vast. Ik heb er ook met die gast van video game esoterica over gehad (hij post continu reviews van nieuwe beta versies) en die gaf aan dat het aan de ram module lag (hij had ze allemaal getest). Hij weet ook niet zeker of het wordt opgelost met de 2.5 module.
En ik merk wel een paar rare dingen. Slechte kleuren bij sommige spellen.
Andere waar de besturing niet reageert. Dat kan dus allemaal aan de ram module liggen?
Als het goed is, is er ook een memtest functie, dan kan je kijken tot welke snelheid je stabiel bent. En voor zover mij bekend is de saturn core de enige die echt issues ondervind met 'verkeerd' (te langzaam?) geheugen.Vrietje schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:18:
[...]
Ik heb idd een 2.5 module.
En ik merk wel een paar rare dingen. Slechte kleuren bij sommige spellen.
Andere waar de besturing niet reageert. Dat kan dus allemaal aan de ram module liggen?
Dus ja, voor +-50-60 euro weet je het. Zo voor mij normaliter een no brainer zijn maar met MARS zo dicht aan de horizon zing ik het nog wel even uit. Ook omdat de saturn core (ondanks zijn toevoeging aan update all) zeker nog niet uit ontwikkeld is.
Daarnaast ook al een fork gezien voor 4 chips geheugen dus mogelijk is dat ook nog een optie voor ons '4 chip peasants'
10 second ninja DONE
Yup in VKPsYgHo schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 02:05:
Heb ook nog een oude ram module.. denk dat ik die ook mag vervangen….
https://misterfpga.co.uk/product/mister-sdram-128mb-module/
Is idd een no brainer imo. Voordat MARS komt wil ik lekker saturn games kunnen spelen op ene core die mogelijk eerder gereed is.Sagat schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:40:
[...]
Als het goed is, is er ook een memtest functie, dan kan je kijken tot welke snelheid je stabiel bent. En voor zover mij bekend is de saturn core de enige die echt issues ondervind met 'verkeerd' (te langzaam?) geheugen.
Dus ja, voor +-50-60 euro weet je het. Zo voor mij normaliter een no brainer zijn maar met MARS zo dicht aan de horizon zing ik het nog wel even uit. Ook omdat de saturn core (ondanks zijn toevoeging aan update all) zeker nog niet uit ontwikkeld is.
Daarnaast ook al een fork gezien voor 4 chips geheugen dus mogelijk is dat ook nog een optie voor ons '4 chip peasants'
Ik weet überhaupt ook nog niet of ik die MARS ga kopen. Ik kan ook nog voor een dual ram setup gaan en dan kan ik met de komende cores tm 32 bit/N64 eigenlijk nog genoeg.
Maar ik ken mijzelf ook, als MARS echt wat toegevoegd zal ik het ook uiteindelijk wel kopen waarschijnllijk
:strip_exif()/f/image/odacm8LnLIT3pyIssiybDSHL.jpg?f=fotoalbum_large)
NSO N64 controller binnen en moet zeggen dat deze super werkt met de mister N64 core. Had al goede verhalen gelezen en deze is draadloos en bedraad te gebruiken. Er is een mister driver, zodat de analoge stick correct werkt. Ik ergerde mij al aan de ps3 controller, die is namelijk niet zo fijn als een N64 stick.
Driver kan je vinden op mister discord
test builds, hier even zoeken op NSO. Bron en controller lay-out https://vampier.net/N64/. "The N64 Analogue Stick Always gets mapped to Analogue Stick 1 and does not need to be configured. Up to 4 controllers are supported."
Swap analog to dpad vervolgens uitzetten in core menu:
:strip_exif()/f/image/CPvT3rz2r5e89ZJJ9DCSZoQ3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tMOiEI9SCtQVCAO7rad27FMg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door 3style op 17-10-2023 23:00 ]
Waar komt het spul van ultimatemister vandaan?:
Beetje rond kijkend, zo te zien portugal.
Oh ja en die gaan een eigen versie van het mister multisystem verkopen.
https://ultimatemister.co...y/multisystem-fpga/?ref=1
[ Voor 5% gewijzigd door Vrietje op 18-10-2023 15:19 ]
Ja best een leuk integrated pcb voor een goede prijs. Wel uitverkocht zie ik.Vrietje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Waar komt het spul van ultimatemister vandaan?:
Beetje rond kijkend, zo te zien portugal.
Oh ja en die gaan een eigen versie van het mister multisystem verkopen.
https://ultimatemister.co...y/multisystem-fpga/?ref=1
ultimatemister, goede ervaringen mee! Inderdaad Portugal.
Portugal… dat scheelt weer wat invoer… en wellicht ook in verzendkosten….
Tempting..
Tempting..
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Klopt idd, goede webshop. Dan zou ik daar idd die nieuwe ram module halen.PsYgHo schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 22:19:
Portugal… dat scheelt weer wat invoer… en wellicht ook in verzendkosten….
Tempting..
Ik zie trouwens ook dat ze ook snac adapters hebben voor originele controllers. Had ik eerder moeten weten.
Deze is wel interessant als die weer op voorraad is:
https://ultimatemister.com/product/ultimate-snac-multi6/
Mister fpga wordt een stuk betaalbaarder binnenkort:
https://www.timeextension...to-come-down-dramatically
“ Taki Udon adds that "there will be a console version of this with a different PCB layout with most of the existing MiSTer add-ons integrated, plus one big surprise. It looks amazing!" He also says a handheld MiSTer is coming too, "followed by two cheaper consoles with less io/features."
Ok cool
Ok cool
Let er wel op dat dit geen MiSTer FPGA is maar een kloon. Hoe het zit met de timings weet nog niemand. Maar het is wel een leuke ontwikkeling.
Het is een Terrasic DE 10 nano clone idd…hawkeye73 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:51:
Let er wel op dat dit geen MiSTer FPGA is maar een kloon. Hoe het zit met de timings weet nog niemand. Maar het is wel een leuke ontwikkeling.
Ja goed punt. Denk dat het voor velen alleen niet veel zal uitmaken.
[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 02-05-2024 14:49 ]
Hier zie je de kloon in aktie met cores. Zal allemaal snel duidelijk worden.
Ik hoor wel dat het dezelfde cyclone v is, psu is wat efficiënter met ook hetzelfde sdram board.hawkeye73 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 10:51:
Op diverse discord dev mister kanalen lees ik toch dat het een remake is van het sdram board. Daarom maken ze zich zorgen over de timings. Zou wel stukken goedkoper zijn. FPGA en SDRAM en verzenden zou rond de USD 150.00 zijn. We zullen zien.
ik dacht 115 met de-10 nano clone plus extra ram.hawkeye73 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 23:27:
Op diverse discord dev mister kanalen lees ik toch dat het een remake is van het sdram board. Daarom maken ze zich zorgen over de timings. Zou wel stukken goedkoper zijn. FPGA en SDRAM en verzenden zou rond de USD 150.00 zijn. We zullen zien.
Zeker leuk, om toch de knoop door te hakken en een 3e setup te maken in de vorm van een zelfbouw
arcade cabinet ….
arcade cabinet ….
Misschien incl. btw?Vrietje schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:05:
[...]
ik dacht 115 met de-10 nano clone plus extra ram.
Zeker weten! Alleen kijken of de jamma adapter lag free gaat werken...PsYgHo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:31:
Zeker leuk, om toch de knoop door te hakken en een 3e setup te maken in de vorm van een zelfbouw
arcade cabinet ….
Dat is een goede. Import enzo komt er voor ons ook bij kijken . Maar dat was met de echt ook overigens
Zoals deze gastPsYgHo schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 13:31:
arcade cabinet ….
Lijkt een Nederlander zo te horen
Yep dat zou mijn idee kunnen zijn…
Zal een project worden voor een de winter… maar idd dat is wel mijn idee hoe het eruit moet komen te zien…Premium materiaal idd…. En een oled scherm..zodat je geen last hebt van grijze zijkanten…
Wellicht wel wat interessanter is dit:
N64 core / NSO N64 / retwobit Tribute V2 / Retro fighters Brawler
Sinds een poosje ben ik aan het testen geslagen met de N64 core.. En met name het input debacle.
Er zijn een aantal opties wat controllers. Er zijn er meer maar goed...
NSO N64 controller
Tribute v2 van retrofit
Retro figlters brawler
Voordeel van de brawler is het de xbox style.. Nadeel , geen rumble, en je moet de " Z " mappen per spel, dus per keer. maar de schouder. (bv in starfox64)
Voordeel van de tribute, heeft rumble, en kan zelf mappen van Z knop naar schouder button, op hardware matige basis. Maar voelt wel erg goedkoop. Bijna geen merkbare lag.
NSO , ideaal, (rumble, en alles zoals het hoort) maar in combinatie met een generieke BT wel erg veel lag in mister. Maar gebruik je een 8bit DO dongle (de eerste versie!, niet de 2) dan is de lag echt minimaal en vergelijkbaar met de tribute.
Tot zover het nuttige gedeelte...
Zal een project worden voor een de winter… maar idd dat is wel mijn idee hoe het eruit moet komen te zien…Premium materiaal idd…. En een oled scherm..zodat je geen last hebt van grijze zijkanten…
Sinds een poosje ben ik aan het testen geslagen met de N64 core.. En met name het input debacle.
NSO N64 controller
Tribute v2 van retrofit
Retro figlters brawler
Voordeel van de brawler is het de xbox style.. Nadeel , geen rumble, en je moet de " Z " mappen per spel, dus per keer. maar de schouder. (bv in starfox64)
Voordeel van de tribute, heeft rumble, en kan zelf mappen van Z knop naar schouder button, op hardware matige basis. Maar voelt wel erg goedkoop. Bijna geen merkbare lag.
NSO , ideaal, (rumble, en alles zoals het hoort) maar in combinatie met een generieke BT wel erg veel lag in mister. Maar gebruik je een 8bit DO dongle (de eerste versie!, niet de 2) dan is de lag echt minimaal en vergelijkbaar met de tribute.
[ Voor 83% gewijzigd door PsYgHo op 06-05-2024 15:17 ]
Ik heb die NSO controller, vond de lag wel meevallen maar heb ook alleen Kirby gespeeld en Mario 64PsYgHo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 14:56:
Yep dat zou mijn idee kunnen zijn…
NSO N64 controller
Tribute v2 van retrofit
Retro figlters brawler
NSO , ideaal, (rumble, en alles zoals het hoort) maar in combinatie met een generieke BT wel erg veel lag in mister. Maar gebruik je een 8bit DO dongle (de eerste versie!, niet de 2) dan is de lag echt minimaal en vergelijkbaar met de tribute.![]()
Denk dat het erg uitmaakt hoe gevoelig je hiervoor bent, ik heb idd meer gehoord dat de nso controller wireless redelijk laggy is. Ben zelf voor een '4dapter' gegaan. Sluit je aan via usb en dan kan je de originele nes, snes, n64 en db15 (megadrive, 2600, c64 en amiga) controller hardware gebruiken.
Die laatste nog niet getest en nes controllers werkten niet helaas
moet nog steeds eens cross testen op pc om een mister config/software issue uit te sluiten. maar ik vind de nes pad toch ergonomisch onvriendelijk. N64 en snes speelden wel lekker iig, maar ook ik ben niet super gevoelig voor lag.
(wel voor typische geluids bugs met software emulatie, gelukkig minder en minder een issue tegenwoordig maar ugh.....)
Die laatste nog niet getest en nes controllers werkten niet helaas
(wel voor typische geluids bugs met software emulatie, gelukkig minder en minder een issue tegenwoordig maar ugh.....)
[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 07-05-2024 08:13 ]
10 second ninja DONE
Wired heeft de nso dubbel zoveel lag als met BT.
Ik ben helaas erg gevoelig voor lag.. maar dit verbaasde me behoorlijk…
Het suffe is wel dat 8bitdo via de retro adapter geen ondersteuning bied voor hun eigen mod kit in de n64 controller, maar wel de nso ondersteund..
Even over de adapters gesproken, merk dat ze wat schaarser worden.. veelal 2 weken levertijd bij bekende winkels.. geen idee of het een voorbode is, maar net even 2 gekocht bij Nedgame. Had er maar 1 versie 2 nodig maar 1 op reserve kan nooit kwaad. Heb dan een versie 1 en versie 2 op reserve…
Ook maar een controller mee besteld was in de aanbieding, en alles nu in totaal ngoedkoper en sneller in huis dan via Ali.
Ik ben helaas erg gevoelig voor lag.. maar dit verbaasde me behoorlijk…
Het suffe is wel dat 8bitdo via de retro adapter geen ondersteuning bied voor hun eigen mod kit in de n64 controller, maar wel de nso ondersteund..
Even over de adapters gesproken, merk dat ze wat schaarser worden.. veelal 2 weken levertijd bij bekende winkels.. geen idee of het een voorbode is, maar net even 2 gekocht bij Nedgame. Had er maar 1 versie 2 nodig maar 1 op reserve kan nooit kwaad. Heb dan een versie 1 en versie 2 op reserve…
Ook maar een controller mee besteld was in de aanbieding, en alles nu in totaal ngoedkoper en sneller in huis dan via Ali.
:strip_exif()/f/image/okV1jshqyaBiyMatdZcLdnMg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door PsYgHo op 08-05-2024 13:39 ]
Voor de geïnteresseerden m.b.t. clone versie.
Update N64 INPUT: Brawler 64 NSO Edition:
De originele N64 controller,(in de vorm van een Nintendo N64 NSO) kon ik geen vriendjes mee worden. Kramp in mijn handen.. niet fijn..
Dus op zoek naar andere opties. De Tribute 64 ver.2 voelde erg goedkoop aan. En had ik al meteen retour gestuurd.
Nu de tijd voor de R.F. Brawler 64 NSO Edition. Meer als een Xbox controller, dus fijn in de hand.
Eerste indruk prima, wel goedkoper dan de Xbox en de switch pro controller qua gevoel, maar zeker prima te doen en een hele stap voorwaarts ten opzichte van de Nintendo N64 NSO.
Pairing in N64 NSO mod, prima via BT adapter, maar teveel lag in mijn ogen. Na de firmware te hebben ge-upgrade van de controller, nog steeds teveel lag. voel geen verschil.
8bitdo dongle versie 1: (op laatste firmware) Pairen prima, en werkt goed. rumble werkt prima.
8bitdo dongle versie 2: (op laatste firmware) Pairen prima, en werkt goed, rumble werkt, wel ervaar ik miniem meer lag dan versie 1. Na wat testen Ik kon ik blind de 1 en 2 adapter er tussen uithalen. (vrouwlief verwisselde de adapters, en ik zag niets.)
Voor de 8bitdo adapters wel de firmware van de controller updaten naar nieuwste versie. Anders paird hij wel, maar heb je geen knoppen input via de 8bitdo dongle. Met de oudere firmware van de controller had ik bij de switch geen enkel probleem trouwens om alles goed te laten werken. Zowel de n64 als de pro mode.
De originele N64 controller,(in de vorm van een Nintendo N64 NSO) kon ik geen vriendjes mee worden. Kramp in mijn handen.. niet fijn..
Dus op zoek naar andere opties. De Tribute 64 ver.2 voelde erg goedkoop aan. En had ik al meteen retour gestuurd.
Nu de tijd voor de R.F. Brawler 64 NSO Edition. Meer als een Xbox controller, dus fijn in de hand.
Eerste indruk prima, wel goedkoper dan de Xbox en de switch pro controller qua gevoel, maar zeker prima te doen en een hele stap voorwaarts ten opzichte van de Nintendo N64 NSO.
Pairing in N64 NSO mod, prima via BT adapter, maar teveel lag in mijn ogen. Na de firmware te hebben ge-upgrade van de controller, nog steeds teveel lag. voel geen verschil.
8bitdo dongle versie 1: (op laatste firmware) Pairen prima, en werkt goed. rumble werkt prima.
8bitdo dongle versie 2: (op laatste firmware) Pairen prima, en werkt goed, rumble werkt, wel ervaar ik miniem meer lag dan versie 1. Na wat testen Ik kon ik blind de 1 en 2 adapter er tussen uithalen. (vrouwlief verwisselde de adapters, en ik zag niets.)
Voor de 8bitdo adapters wel de firmware van de controller updaten naar nieuwste versie. Anders paird hij wel, maar heb je geen knoppen input via de 8bitdo dongle. Met de oudere firmware van de controller had ik bij de switch geen enkel probleem trouwens om alles goed te laten werken. Zowel de n64 als de pro mode.
:strip_exif()/f/image/tEDBQuBruScIyLEM9Tu9bmJi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door PsYgHo op 19-05-2024 12:13 ]
Kennelijk 115 USD voor het bord plus ram, en 99 voor het bord alleen. Echter, sinds gisteren heeft Taki aangegeven dat ze de prijs nog lager zullen maken. Het is hiermee niet ondenkbaar dat je voor minder dan 150 euro een volledige mister setup hebt. Heel interessant, en ik verwacht wel een set te kopen. De reguliere mister en componenten zijn me nu te duur om in te stappen.3style schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:29:
Mister fpga wordt een stuk betaalbaarder binnenkort:
Hier word het de flagship model… gewoon omdat het,kan..
Kan mijn eigen naar de hobbykamer..
…..en ik ga ws nog een set halen, voor mijn luxe Arcade built, welke ik al jaren op mijn lijstje heb staan van… onder, onzinnig, maar gaaf.
Daarna verkoop ik hem met verlies.. want heb geen ruimte of nut voor het ding..
Ben een bank gamer, geen arcade cabinet gamer
Kan mijn eigen naar de hobbykamer..
…..en ik ga ws nog een set halen, voor mijn luxe Arcade built, welke ik al jaren op mijn lijstje heb staan van… onder, onzinnig, maar gaaf.
Daarna verkoop ik hem met verlies.. want heb geen ruimte of nut voor het ding..

Ben een bank gamer, geen arcade cabinet gamer

[ Voor 6% gewijzigd door PsYgHo op 16-06-2024 13:35 ]
Haha als ik over mijn game voorkeuren spreek hoor ik ook altijd 'oh dan heb je thuis vast een arcade kast staan?' NOPE, bank gaming FTW
Werd overigens wel warm toen ik dit las net:
https://www.timeextension...ng-a-portable-mister-next
Blijkt het om een 'one of' situatie te zijn dus in feite een proof of concept. Portable mister met 6 front facing buttons zou geweldig voor mij zijn. (dat is een van de grootste minpunten die ik heb met de analogue pocket!)
Goed kijken wat Taki gaat leveren en anders wellicht of een steamdeck of goedkopere handheld maar wel in de formfactor die ik wil. Mijn eisen zijn ook niet zo hoog omdat ik het voornamelijk op vakantie zal gebruiken, maar als ik enigszins betaalbaar een mister met deze button layout kan krijgen is dat wel met stip een van de meest interessantste!
10 second ninja DONE
De QMtech clone lijkt wat issues te hebben. Deze gaat het voor mij niet worden.
YouTube: MiSTer FPGA - New Compatible FPGA from QMTech
Ik had ook al zoiets... eerst zien dan geloven.... en ja... compatible.... in ieder geval niet 100%....peeceej schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:49:
De QMtech clone lijkt wat issues te hebben. Deze gaat het voor mij niet worden.
De eerste batch Taki Misters is gisteren in de verkoop gegaan, 02.00u Nederlandse tijd.
Wekker gezet en met veel moeite een setje kunnen bemachtigen, binnen 9 minuten alles uitverkocht. Adresinvoer bleef in eerste instantie problemen geven, anders was het waarschijnlijk binnen 3 minuten al klaar..
Er waren nog wat meer Nederlanders in de discord server aanwezig, dus het lijkt erop dat de Mister scene weer wat Nederlanders rijker is.
Morgenmiddag komt de laatst helft van de huidige voorraad online.
Wekker gezet en met veel moeite een setje kunnen bemachtigen, binnen 9 minuten alles uitverkocht. Adresinvoer bleef in eerste instantie problemen geven, anders was het waarschijnlijk binnen 3 minuten al klaar..
Er waren nog wat meer Nederlanders in de discord server aanwezig, dus het lijkt erop dat de Mister scene weer wat Nederlanders rijker is.
Morgenmiddag komt de laatst helft van de huidige voorraad online.
[ Voor 10% gewijzigd door peeceej op 05-09-2024 21:00 ]
Hier een Nederlander die de Mister scene rijker is. Heb vanmiddag een mister pi kit kunnen bemachtigen.
Ik ook, de mijne heeft echter Hong Kong helaas nog niet verlaten..PeterPoit schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:56:
Hier een Nederlander die de Mister scene rijker is. Heb vanmiddag een mister pi kit kunnen bemachtigen.
Als ik verschillende discordservers als basis neem, zijn er best wat Nederlanders onder de eerste 2000.
[ Voor 15% gewijzigd door peeceej op 12-09-2024 18:20 ]
Ik heb vandaag wel een tracking code gekregen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb wel zin om ermee aan de slag te gaan.peeceej schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:18:
[...]
Ik ook, de mijne heeft echter Hong Kong helaas nog niet verlaten..
Als ik verschillende discordservers als basis neem, zijn er best wat Nederlanders onder de eerste 2000.
Ik ook, ga er in ieder geval voor zorgen dat ik komend weekend de sd card helemaal gereed heb om na ontvangst gelijk te beginnen.PeterPoit schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:03:
[...]
Ik heb vandaag wel een tracking code gekregen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb wel zin om ermee aan de slag te gaan.
Input n64 in combi met de retro fighters brawler controller.. met de MISTer..
Daar had ik dus wat problemen mee. Even copy and paste vanuit een ander forum, maar ik was, en ben wel de originele poster van het stukje proza…
.
.
Post by Psygho » Wed Oct 02, 2024 6:49 pm
Cross post from the section "input devices"
But maybee an informative:
Problem, Brawler 64 does not work properly on some n64 games (concker bad furday) (looses connection only hard reset helps)
Explain the problem:
When playing "Conckers bad Furday" with a brawler64 controller, when using "crouch function", or get some kind of rumble, or in a specific part of game, the connection in the core to the controller is lost, and it inputs last know commands.
I had it mostly when using the crouch function, and on the part in 1st level whem you have the 2nd bridge, and crouch on the bridge,and crouching to the end of bridge.
Connection is fine between dongle and controller, however not to the N64core. Only a hard reset of the MISTer, (power cycle) put it out of this situation.
Tested with turbo core , normal core. Rumble pack on and off, V1 and V2 adapter on different firmware. Controller on different firmware.
Maybee this is common knowledge here, but i was not aware..
After some extensive testing i have com up with a solution that works:
Items used:
-8bit dongle v2 (version 1 does not work stable in mine case)
-PSX or, switch, or Xbox controller compatible with the used dongle.
1: Pair dongle with PSX , switch or XBOX one to the v2 dongle
2: Set dongle into D-input mode. (psx) (share + left dpad) for 3 sec. light wil blink om dongle confirming switch to D input.
3: Set brawler64 to d input mode (hold B+bind button on back) top and bottom led blinks conforming Dinput mode
and is in pairing mode
4: Press bind botton on dongle. Brawler 64 should connect, confriming by rumble and solid led on top and bottom on controller.
(confirming controller is bound in D-input)
5: You only have rumble support on "X-input". So there is no rumble in n64core with this controller.
NOTE:
For games such as "F-zero" and "Starfox" you want to do the following:
Set controller up in N64 core. When used to "setup alternative", select "YES".
Select the "right Z button" to also be "R". So both triggers are "do a barrel roll" or in F-zero to "lean the vehicel" with both
triggers/
Daar had ik dus wat problemen mee. Even copy and paste vanuit een ander forum, maar ik was, en ben wel de originele poster van het stukje proza…
.
.
Post by Psygho » Wed Oct 02, 2024 6:49 pm
Cross post from the section "input devices"
But maybee an informative:
Problem, Brawler 64 does not work properly on some n64 games (concker bad furday) (looses connection only hard reset helps)
Explain the problem:
When playing "Conckers bad Furday" with a brawler64 controller, when using "crouch function", or get some kind of rumble, or in a specific part of game, the connection in the core to the controller is lost, and it inputs last know commands.
I had it mostly when using the crouch function, and on the part in 1st level whem you have the 2nd bridge, and crouch on the bridge,and crouching to the end of bridge.
Connection is fine between dongle and controller, however not to the N64core. Only a hard reset of the MISTer, (power cycle) put it out of this situation.
Tested with turbo core , normal core. Rumble pack on and off, V1 and V2 adapter on different firmware. Controller on different firmware.
Maybee this is common knowledge here, but i was not aware..
After some extensive testing i have com up with a solution that works:
Items used:
-8bit dongle v2 (version 1 does not work stable in mine case)
-PSX or, switch, or Xbox controller compatible with the used dongle.
1: Pair dongle with PSX , switch or XBOX one to the v2 dongle
2: Set dongle into D-input mode. (psx) (share + left dpad) for 3 sec. light wil blink om dongle confirming switch to D input.
3: Set brawler64 to d input mode (hold B+bind button on back) top and bottom led blinks conforming Dinput mode
and is in pairing mode
4: Press bind botton on dongle. Brawler 64 should connect, confriming by rumble and solid led on top and bottom on controller.
(confirming controller is bound in D-input)
5: You only have rumble support on "X-input". So there is no rumble in n64core with this controller.
NOTE:
For games such as "F-zero" and "Starfox" you want to do the following:
Set controller up in N64 core. When used to "setup alternative", select "YES".
Select the "right Z button" to also be "R". So both triggers are "do a barrel roll" or in F-zero to "lean the vehicel" with both
triggers/
Iemand hier die de fpga PSX console gaat kopen van Taki Udon?
Ik twijfel zelf nog tussen origineel grijs en transparant blauw..
Dat ding krijgt 130mhz 128MB RAM. De meeste cores vragen 140+peeceej schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:34:
Iemand hier die de fpga PSX console gaat kopen van Taki Udon?
Ik wacht wel eerst de reviews af.
Het is een risicoloze investering wmb. 150 dollar ipv 225 en ik kan het altijd nog doorverkopen als collectors item.Tux3.14 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:33:
[...]
Dat ding krijgt 130mhz 128MB RAM. De meeste cores vragen 140+
Ik wacht wel eerst de reviews af.
Nog anderen hier die net als ik de SuperStation van Taki hebben gepreordered?
Edit: Spuit 11.
[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 26-01-2025 12:41 ]
Ja ik heb een grijze weten te bemachtigen via de "Friends" link.MaZo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:40:
Nog anderen hier die net als ik de SuperStation van Taki hebben gepreordered?
Jammer dat verzenden en tax er samen nog 75 euro bovenop deden, dat was bij de mister pi niet het geval.
Ik had trouwens helemaal gemist dat levering pas in Q3 zou zijn. Wordt dus een beetje geduld hebben. Achteraf snap ik dan niet zo goed waarom hij het zo gehaast uitbrengt. Hij had wmb prima een weekje extra kunnen pakken om het wat beter uit te werken allemaal.
[ Voor 22% gewijzigd door peeceej op 26-01-2025 16:48 ]
Dat je nu btw betaald scheelt je straks alleen maar import kosten en vertraging bij de douane. Zie het als een voordeelpeeceej schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:45:
[...]
Ja ik heb een grijze weten te bemachtigen via de "Friends" link.
Jammer dat verzenden en tax er samen nog 75 euro bovenop deden, dat was bij de mister pi niet het geval.
Ik had trouwens helemaal gemist dat levering pas in Q3 zou zijn. Wordt dus een beetje geduld hebben. Achteraf snap ik dan niet zo goed waarom hij het zo gehaast uitbrengt. Hij had wmb prima een weekje extra kunnen pakken om het wat beter uit te werken allemaal.
Het komt vaker voorbij in het retro topic :-)peeceej schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:31:
Jammer dat dit topic tegenwoordig niet meer zo leeft. Zo te zien ben ik te laat ingestapt
Maar ook daar word het rustiger. Maar dat heeft een andere reden
@peeceej
Er is een mister forum, Discord, en github, en tal van YouTube kanalen…
Waar veel op te vinden valt..
Dus dan blijft het hier beperkt…
Klopt, daar zit ik zelf ook op. Alleen is het ook wel leuk om er af en toe met Nederlanders op lokale schaal over te praten.PsYgHo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:16:
@peeceej
Sinds MiSTer PI er is zijn er ook een aantal mensen op de Computer Club in Landgraaf die hun MiSTers meenemen. Ik weet niet waar je woont maar zijn vriendelijk en behulpzaam.
In Brabant. Maar voor mij is er digitaal over kletsen meer dan genoeg, ben niet zo van de meet upshawkeye73 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:32:
Sinds MiSTer PI er is zijn er ook een aantal mensen op de Computer Club in Landgraaf die hun MiSTers meenemen. Ik weet niet waar je woont maar zijn vriendelijk en behulpzaam.
Toch bedankt voor de tip
Snap het... veel vrienden houden het ook liever bij online maar is inderdaad Engels....peeceej schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:29:
[...]
In Brabant. Maar voor mij is er digitaal over kletsen meer dan genoeg, ben niet zo van de meet ups
Toch bedankt voor de tip
Moeten we het hier maar gezellig houden
Ik ben in ieder geval blij met mijn MiSTer, JAMMIX en Analogue Pocket FPGA mogelijkheden. Geweldige projecten.
Ik was voorheen vooral van de emulatie, maar wat dat betreft ben ik wel echt blij met mijn mister pi. Dat is wel echt een verschil in responsiviteit. Zodra de SuperStation binnen is, wat nog meer dan een half jaar gaat duren, dan zet ik die bij de televisie en gaat de mister pi naar boven als dedicated DOS/Amiga machine.hawkeye73 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Snap het... veel vrienden houden het ook liever bij online maar is inderdaad Engels....
Moeten we het hier maar gezellig houden
Ik ben in ieder geval blij met mijn MiSTer, JAMMIX en Analogue Pocket FPGA mogelijkheden. Geweldige projecten.
De handheld kijk ik nog even aan. Ik ben in mei een aantal dagen in Hong Kong, en dan hoop ik een Retroid 5 te kunnen kopen zonder de EU tax en verzendkosten.
Jaren geleden toen ik weer begon met retro gaming was ik voor één ding allergisch. Latency. Ik snapte maar niet waarom ik zo slecht was in oude games. Bleek dus echt latency te zijn. Toen naar de echte machines gegaan en later FPGA. Emulatie heeft ook grote stappen gemaakt.
Ja klopt. Ik dacht zelf dat het onzin was totdat ik het verschil zelf kon ervaren. Moet wel zeggen dat ik dit vanaf N64 en PSX wel veel minder heb. Om die reden hoef ik dan ook niet per sé de "echte" ervaring vanaf Dreamcast en hoger. Emulatie is daar wmb prima voor, en de upscaling is mooi meegenomen.hawkeye73 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:42:
Jaren geleden toen ik weer begon met retro gaming was ik voor één ding allergisch. Latency. Ik snapte maar niet waarom ik zo slecht was in oude games. Bleek dus echt latency te zijn. Toen naar de echte machines gegaan en later FPGA. Emulatie heeft ook grote stappen gemaakt.
Voor de MISTer Pi liefhebbers, hij is op voorraad en word direct verstuurd...
De MISTer Pi is initiatief van o.a Taki Udon, welke geen onbekende is in de retro raming wereld, en heeft dus een goedkopere variant gemaakt / ontwikkeld van de DE10-Nano. Alles wa niet nodig was voor MISTer is eruit gehaald er is ook veel toegevoegd.
We zitten al op batch 4!, in tussen tijd is er veel veranderd, en verbeterd. Daar waar er bij de eerste 2 batches wat aanloop problemen waren met hier en daar wat issues, lijkt dat nu helemaal opgelost te zijn.
Batch 3 wou ik al inschuiven, maar was te laat...
Hoewel ik al eenaantal MISTers heb op basis van de originele DE10, heb ik er toch weer een besteld...
De mijne is vanmiddag al verstuurd.. ik houd jullie op de hoogte....
https://retroremake.co/pr...retro-gaming-fpga-board-1
De MISTer Pi is initiatief van o.a Taki Udon, welke geen onbekende is in de retro raming wereld, en heeft dus een goedkopere variant gemaakt / ontwikkeld van de DE10-Nano. Alles wa niet nodig was voor MISTer is eruit gehaald er is ook veel toegevoegd.
We zitten al op batch 4!, in tussen tijd is er veel veranderd, en verbeterd. Daar waar er bij de eerste 2 batches wat aanloop problemen waren met hier en daar wat issues, lijkt dat nu helemaal opgelost te zijn.
Batch 3 wou ik al inschuiven, maar was te laat...
Hoewel ik al eenaantal MISTers heb op basis van de originele DE10, heb ik er toch weer een besteld...
De mijne is vanmiddag al verstuurd.. ik houd jullie op de hoogte....
https://retroremake.co/pr...retro-gaming-fpga-board-1
[ Voor 81% gewijzigd door PsYgHo op 02-09-2025 23:33 ]
Ik pieste net achter het net voor MISTer Pi helaas.
Kwestie van wachten, of een alternatief?
Ik wil graag retro arcades, C64/Amiga draaien met db9 joysticks.
Kwestie van wachten, of een alternatief?
Ik wil graag retro arcades, C64/Amiga draaien met db9 joysticks.
It took the power of Commodore 64 to put man on the moon
Ze zijn idd nu allemaal uitverkocht..
je zou de QM-Tech kunnen overwegen, hoewel daar ook weer clones van zijn, welke minder zijn.. Even goed de reacties lezen bij Ali voordat je over gaat op aanschaf.
Of de originele set via Portugal, door de genoemde winkel ergens een stukje terug..
Of uit UK met een stukje invoer. Maar die zijn beduidend duurder dan Dede MISTer PI , of de QM-Tech.
je zou de QM-Tech kunnen overwegen, hoewel daar ook weer clones van zijn, welke minder zijn.. Even goed de reacties lezen bij Ali voordat je over gaat op aanschaf.
Of de originele set via Portugal, door de genoemde winkel ergens een stukje terug..
Of uit UK met een stukje invoer. Maar die zijn beduidend duurder dan Dede MISTer PI , of de QM-Tech.
Pre order weer mogelijk, shipping in Oktober!
super gaaf ding zo'n MiSTer had ik al veel eerder moeten doen.