MiSTer en andere FPGA hardware

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38
PsYgHo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:34:
*snip*
Ben een bank gamer, geen arcade cabinet gamer O-)
Haha als ik over mijn game voorkeuren spreek hoor ik ook altijd 'oh dan heb je thuis vast een arcade kast staan?' NOPE, bank gaming FTW ;) Dus zeer herkenbaar!

Werd overigens wel warm toen ik dit las net:
https://www.timeextension...ng-a-portable-mister-next
Blijkt het om een 'one of' situatie te zijn dus in feite een proof of concept. Portable mister met 6 front facing buttons zou geweldig voor mij zijn. (dat is een van de grootste minpunten die ik heb met de analogue pocket!)
Goed kijken wat Taki gaat leveren en anders wellicht of een steamdeck of goedkopere handheld maar wel in de formfactor die ik wil. Mijn eisen zijn ook niet zo hoog omdat ik het voornamelijk op vakantie zal gebruiken, maar als ik enigszins betaalbaar een mister met deze button layout kan krijgen is dat wel met stip een van de meest interessantste!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10-06 22:09
De QMtech clone lijkt wat issues te hebben. Deze gaat het voor mij niet worden.

YouTube: MiSTer FPGA - New Compatible FPGA from QMTech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 12:25
peeceej schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:49:
De QMtech clone lijkt wat issues te hebben. Deze gaat het voor mij niet worden.

YouTube: MiSTer FPGA - New Compatible FPGA from QMTech
Ik had ook al zoiets... eerst zien dan geloven.... en ja... compatible.... in ieder geval niet 100%....

• peeceej
De eerste batch Taki Misters is gisteren in de verkoop gegaan, 02.00u Nederlandse tijd.

Wekker gezet en met veel moeite een setje kunnen bemachtigen, binnen 9 minuten alles uitverkocht. Adresinvoer bleef in eerste instantie problemen geven, anders was het waarschijnlijk binnen 3 minuten al klaar..

Er waren nog wat meer Nederlanders in de discord server aanwezig, dus het lijkt erop dat de Mister scene weer wat Nederlanders rijker is.

Morgenmiddag komt de laatst helft van de huidige voorraad online.

[ Voor 10% gewijzigd door peeceej op 05-09-2024 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterPoit
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 12:00
Hier een Nederlander die de Mister scene rijker is. Heb vanmiddag een mister pi kit kunnen bemachtigen.

• peeceej
PeterPoit schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:56:
Hier een Nederlander die de Mister scene rijker is. Heb vanmiddag een mister pi kit kunnen bemachtigen.
Ik ook, de mijne heeft echter Hong Kong helaas nog niet verlaten..

Als ik verschillende discordservers als basis neem, zijn er best wat Nederlanders onder de eerste 2000.

[ Voor 15% gewijzigd door peeceej op 12-09-2024 18:20 ]

• PeterPoit
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 12:00
peeceej schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:18:
[...]

Ik ook, de mijne heeft echter Hong Kong helaas nog niet verlaten..

Als ik verschillende discordservers als basis neem, zijn er best wat Nederlanders onder de eerste 2000.
Ik heb vandaag wel een tracking code gekregen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb wel zin om ermee aan de slag te gaan.

• peeceej
PeterPoit schreef op donderdag 12 september 2024 @ 19:03:
[...]

Ik heb vandaag wel een tracking code gekregen. Ben benieuwd hoe lang het duurt. Heb wel zin om ermee aan de slag te gaan.
Ik ook, ga er in ieder geval voor zorgen dat ik komend weekend de sd card helemaal gereed heb om na ontvangst gelijk te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 22:48
Input n64 in combi met de retro fighters brawler controller.. met de MISTer..

Daar had ik dus wat problemen mee. Even copy and paste vanuit een ander forum, maar ik was, en ben wel de originele poster van het stukje proza…
.
.
Post by Psygho » Wed Oct 02, 2024 6:49 pm

Cross post from the section "input devices"
But maybee an informative:

Problem, Brawler 64 does not work properly on some n64 games (concker bad furday) (looses connection only hard reset helps)

Explain the problem:
When playing "Conckers bad Furday" with a brawler64 controller, when using "crouch function", or get some kind of rumble, or in a specific part of game, the connection in the core to the controller is lost, and it inputs last know commands.

I had it mostly when using the crouch function, and on the part in 1st level whem you have the 2nd bridge, and crouch on the bridge,and crouching to the end of bridge.

Connection is fine between dongle and controller, however not to the N64core. Only a hard reset of the MISTer, (power cycle) put it out of this situation.

Tested with turbo core , normal core. Rumble pack on and off, V1 and V2 adapter on different firmware. Controller on different firmware.

Maybee this is common knowledge here, but i was not aware..

After some extensive testing i have com up with a solution that works:

Items used:
-8bit dongle v2 (version 1 does not work stable in mine case)
-PSX or, switch, or Xbox controller compatible with the used dongle.

1: Pair dongle with PSX , switch or XBOX one to the v2 dongle

2: Set dongle into D-input mode. (psx) (share + left dpad) for 3 sec. light wil blink om dongle confirming switch to D input.

3: Set brawler64 to d input mode (hold B+bind button on back) top and bottom led blinks conforming Dinput mode
and is in pairing mode

4: Press bind botton on dongle. Brawler 64 should connect, confriming by rumble and solid led on top and bottom on controller.
(confirming controller is bound in D-input)

5: You only have rumble support on "X-input". So there is no rumble in n64core with this controller.

NOTE:
For games such as "F-zero" and "Starfox" you want to do the following:
Set controller up in N64 core. When used to "setup alternative", select "YES".
Select the "right Z button" to also be "R". So both triggers are "do a barrel roll" or in F-zero to "lean the vehicel" with both
triggers/

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
Iemand hier die de fpga PSX console gaat kopen van Taki Udon?

Ik twijfel zelf nog tussen origineel grijs en transparant blauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:04
peeceej schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 22:34:
Iemand hier die de fpga PSX console gaat kopen van Taki Udon?

Ik twijfel zelf nog tussen origineel grijs en transparant blauw..
Dat ding krijgt 130mhz 128MB RAM. De meeste cores vragen 140+

Ik wacht wel eerst de reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
Tux3.14 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Dat ding krijgt 130mhz 128MB RAM. De meeste cores vragen 140+

Ik wacht wel eerst de reviews af.
Het is een risicoloze investering wmb. 150 dollar ipv 225 en ik kan het altijd nog doorverkopen als collectors item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Nog anderen hier die net als ik de SuperStation van Taki hebben gepreordered?

Edit: Spuit 11. :)

[ Voor 6% gewijzigd door MaZo op 26-01-2025 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
MaZo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:40:
Nog anderen hier die net als ik de SuperStation van Taki hebben gepreordered?

Edit: Spuit 11. :)
Ja ik heb een grijze weten te bemachtigen via de "Friends" link.

Jammer dat verzenden en tax er samen nog 75 euro bovenop deden, dat was bij de mister pi niet het geval.

Ik had trouwens helemaal gemist dat levering pas in Q3 zou zijn. Wordt dus een beetje geduld hebben. Achteraf snap ik dan niet zo goed waarom hij het zo gehaast uitbrengt. Hij had wmb prima een weekje extra kunnen pakken om het wat beter uit te werken allemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door peeceej op 26-01-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
Jammer dat dit topic tegenwoordig niet meer zo leeft. Zo te zien ben ik te laat ingestapt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
peeceej schreef op zondag 26 januari 2025 @ 16:45:
[...]

Ja ik heb een grijze weten te bemachtigen via de "Friends" link.

Jammer dat verzenden en tax er samen nog 75 euro bovenop deden, dat was bij de mister pi niet het geval.

Ik had trouwens helemaal gemist dat levering pas in Q3 zou zijn. Wordt dus een beetje geduld hebben. Achteraf snap ik dan niet zo goed waarom hij het zo gehaast uitbrengt. Hij had wmb prima een weekje extra kunnen pakken om het wat beter uit te werken allemaal.
Dat je nu btw betaald scheelt je straks alleen maar import kosten en vertraging bij de douane. Zie het als een voordeel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
peeceej schreef op zondag 26 januari 2025 @ 18:31:
Jammer dat dit topic tegenwoordig niet meer zo leeft. Zo te zien ben ik te laat ingestapt ;)
Het komt vaker voorbij in het retro topic :-)

Maar ook daar word het rustiger. Maar dat heeft een andere reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 22:48
@peeceej
Er is een mister forum, Discord, en github, en tal van YouTube kanalen…
Waar veel op te vinden valt..
Dus dan blijft het hier beperkt…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
PsYgHo schreef op zondag 26 januari 2025 @ 22:16:
@peeceej
Er is een mister forum, Discord, en github, en tal van YouTube kanalen…
Waar veel op te vinden valt..
Dus dan blijft het hier beperkt…
Klopt, daar zit ik zelf ook op. Alleen is het ook wel leuk om er af en toe met Nederlanders op lokale schaal over te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Sinds MiSTer PI er is zijn er ook een aantal mensen op de Computer Club in Landgraaf die hun MiSTers meenemen. Ik weet niet waar je woont maar zijn vriendelijk en behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
hawkeye73 schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:32:
Sinds MiSTer PI er is zijn er ook een aantal mensen op de Computer Club in Landgraaf die hun MiSTers meenemen. Ik weet niet waar je woont maar zijn vriendelijk en behulpzaam.
In Brabant. Maar voor mij is er digitaal over kletsen meer dan genoeg, ben niet zo van de meet ups :)

Toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
peeceej schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:29:
[...]

In Brabant. Maar voor mij is er digitaal over kletsen meer dan genoeg, ben niet zo van de meet ups :)

Toch bedankt voor de tip
Snap het... veel vrienden houden het ook liever bij online maar is inderdaad Engels....

Moeten we het hier maar gezellig houden :)

Ik ben in ieder geval blij met mijn MiSTer, JAMMIX en Analogue Pocket FPGA mogelijkheden. Geweldige projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
hawkeye73 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:41:
[...]

Snap het... veel vrienden houden het ook liever bij online maar is inderdaad Engels....

Moeten we het hier maar gezellig houden :)

Ik ben in ieder geval blij met mijn MiSTer, JAMMIX en Analogue Pocket FPGA mogelijkheden. Geweldige projecten.
Ik was voorheen vooral van de emulatie, maar wat dat betreft ben ik wel echt blij met mijn mister pi. Dat is wel echt een verschil in responsiviteit. Zodra de SuperStation binnen is, wat nog meer dan een half jaar gaat duren, dan zet ik die bij de televisie en gaat de mister pi naar boven als dedicated DOS/Amiga machine.

De handheld kijk ik nog even aan. Ik ben in mei een aantal dagen in Hong Kong, en dan hoop ik een Retroid 5 te kunnen kopen zonder de EU tax en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
Jaren geleden toen ik weer begon met retro gaming was ik voor één ding allergisch. Latency. Ik snapte maar niet waarom ik zo slecht was in oude games. Bleek dus echt latency te zijn. Toen naar de echte machines gegaan en later FPGA. Emulatie heeft ook grote stappen gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
hawkeye73 schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 23:42:
Jaren geleden toen ik weer begon met retro gaming was ik voor één ding allergisch. Latency. Ik snapte maar niet waarom ik zo slecht was in oude games. Bleek dus echt latency te zijn. Toen naar de echte machines gegaan en later FPGA. Emulatie heeft ook grote stappen gemaakt.
Ja klopt. Ik dacht zelf dat het onzin was totdat ik het verschil zelf kon ervaren. Moet wel zeggen dat ik dit vanaf N64 en PSX wel veel minder heb. Om die reden hoef ik dan ook niet per sé de "echte" ervaring vanaf Dreamcast en hoger. Emulatie is daar wmb prima voor, en de upscaling is mooi meegenomen.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste