Thnx voor de complimenten!
Edit: Wii u gebruik ik met name voor de Super NT, maar werkt ook gewoon op MISTer.
Wat voegt Analogue (met de betreffende flashcards) toe als je al een MIST-er hebt ??
Dat is erg persoonlijk, maar goed, ik probeer het....
Mega SD, al dan niet met Terra Onion Mega SD:
Ik vind de toevoeging van de Mega SG + Mega SD , toch nog wel zodanig dat ik nog niet weet of ik deze set wel wil verkopen. Was het enkel om de Mega SG gegaan, dan lag het anders. In deze is het de Mega SD van T.O juist wat de set wel erg leuk maakt. Het grote voordeel is dat je 8(!!) save-states hebt per spel! voor megadrive spellen, en dit word in de toekomst uitgebreid voor de Master System games. Het menu heeft ook wel wat, en kun je dus naar je hand stellen. Toch vind ik de scalers in de Analogue serie prettiger.
Echter let wel, dit is in vergelijk. Had ik de MIST-er eerst gehad, dan denk ik niet dat ik dat belachelijke bedrag had uitgegeven voor de Mega SG + Mega SD set! Ook moet je even meenemen dat met de jailbreak firmware van de Analogue Mega SG, je de Master System, Game Gear, en zelfs de SG1000 ook kan spelen! Dus dat is al een vrij goede deal, en daarmee cover je eigenlijk op de mega CD na, het hele belangrijke Sega time periode af, wat betreft home consoles. De sega CD vindt ik overrated, en is met name voor FMV gebruikt, en dat verouderd niet echt voordelig. Op een paar spelen na dan...
De save states, kun je op zich DMV de cheats ook bereiken. Je cheat je naar het punt waar je was. Het is niet hetzelfde, maar werk op zich prima. Behalve met games die met inventory werken, dat is lastiger...
Maar wel van die games werken weer met een password / code systeem,dus dat is dan wel prettig. Er blijft dan maar weinig over, waar je het echt mist. Omslachtig ?, ja dat wel..
De Mega NT, met in dit geval de SD2SNES (pro)
Daar zie ik nog heel veel toevoeging voor, ware het alleen al door het lagfree gebeuren met een BT controller (PS4 / sn30 pro plus), en de FX chip support. Ik weet niet wat Kevtris gedaan heeft, maar het is MAGIE! Feitenlijk de SD2snes (pro) ook voor een 2 spellen (Yoshi's island , en starfox). Ook hier worden straks save states per spel ondersteunt, dit is aangekondigd Uiteraard met een slag om de arm.
Zeker in vergelijk met de mister, is de SNES core , erg knap gemaakt, maarrr is de Analogue tegenhanger echt (als je een nitpick bent) beter.
Vergeet niet dat de Super NT, Satella View ondersteuning bied. Dit doet de Snes core van MIST-er (nog) niet..
Wishfull thinking:
Wat gewoon zou kunnen is dat ze de FPGA in de SD2snes zouden gebruiken, of een Jailbreak voor de Mega NT, met ondersteuning voor bv de 8 bit NES, en de Gameboy / Game Boy Color. Vreemd is dat alle systemen een jailbreak hebben, behalve de SNES variant. Wat ook zou kunnen, is dat de SNES gewoon veel omvangrijker is dan de Sega concurenten ... Er is inmiddels een beta firmware voor de SD2SNES, met GB / GB color ondersteuning! Dit werkt aardig, maar kan niet tippen aan de Cores van MIST-er
Mister:
Gekocht voor de 8 bit NES, en Atari 2600. (deze ondersteunt de jailbraik NT mini ook)
Maar verder ook erg goede cores, waarbij ik, nogmaals moet toegeven dat ik de SNES, in vergelijk met mijn Super NT, echt een "slechte" core vind, van alles wat ik nu geprobeerd heb. Toch kan het zijn dat deze wel natuurgetrouw is, maar dat Kevtris wat gesjoemeld heeft met "iets" Heb helaas geen (werkende) USA SNES, met Marioland, en of F-zero, om te testen. Wellicht is dat de reden waarom er niets meer bij kan , qua jailbreak?, omdat er simpelweg geen plek er meer voor is?
Voorts heel veel meer plezier met de MIST-ter dan ik zou verwachten! Dus zeker een goede aankoop geweest, met potentie voor toekomst. Iets wat ook gezegd mag worden. De oude computers en consoles en arcade machines, waar ik (toen) nog geen interesse in had, zijn ook (psygho proof) binnen handbereik.. Dus mijn intresse gebied, en inzet van MIST-ter breid zich nog steeds uit, en dus word de aanschaf steeds "voordeliger" voor mij.
[
Voor 3% gewijzigd door
PsYgHo op 08-09-2020 23:07
. Reden: typos ]