Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MiSTer en andere FPGA hardware

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• 3style
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-06 15:57
Ja max 1 SNAC idd op het IO bordje. Je hebt denk ik wel controle adapters met meteen 2 poorten. Met het blister bord heb je wel meer mogelijkheden, maar die laat ik nog even links liggen.

Ik vraag me trouwens wel af of gecombineerd kopen met 2 personen wat oplevert. Het moet ook weer in Nederland opgestuurd worden in een bubbel envelop / pakketje.

[Voor 3% gewijzigd door 3style op 05-09-2020 20:54]

• 3style
...

[Voor 98% gewijzigd door 3style op 05-09-2020 20:53]

• 3style
...

[Voor 134% gewijzigd door 3style op 05-09-2020 20:55]

• 3style
Voor mij een test om te zien of 8bit do wat geknutseld heeft in hun snes retro receiver. Daar ervaar ik met mijn analogue setjes geen lag op met een ps4. En mocht het nog steeds lag hebben, dan vernoed ik dat kevtris wat unieks heeft gedaan, en wat magie heeft gestrooid.... en dat zou niet de eerste keer zijn, haha..
Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil met die SNAC op de MiSTer met een bedrade SNES controller en die 8bitdo 2.4 die ik op de Super NT gebruik.

Voor wat betreft meerdere controllers zou je wel een multi tap kunnen gebruiken :)

http://thegamekun.suitedbrandlab.com/wp-content/uploads/2014/02/MCR_5253.jpg

• PsYgHo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02:53
Bestel ik zelf, ook geen probleem, idd...

Edit,
Iets anders, als ik een monitor, een lcd van 1024x786, wil aansluiten, moet ik nog wat doen met de jumper die wisselt tussen 3,3 volt en 5volt, voor VGA power? Deze staat nu uit zeg maar...

En hoe map ik keyboard toetsen aan de game pad?,
Ik zag een example ini file, dese moet ik renamen maar mister.ini ? Want ik heb deze nog niet...
Alvast bedankt.

[Voor 82% gewijzigd door PsYgHo op 06-09-2020 23:24]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:41:
Bestel ik zelf, ook geen probleem, idd...

Edit,
Iets anders, als ik een monitor, een lcd van 1024x786, wil aansluiten, moet ik nog wat doen met de jumper die wisselt tussen 3,3 volt en 5volt, voor VGA power? Deze staat nu uit zeg maar...

Ik zag een example ini file, dese moet ik renamen maar mister.ini ? Want ik heb deze nog niet...
Alvast bedankt.
Volgens mij moet dat gewoon lukken. De VGA connector is 15khz and 31khz compatible.
Je kunt in de ini file trouwens hier genereren via een handige form.

• 3style
Alvast bedankt.
Staat dat hier niet uitgelegd?

• PsYgHo
Super! Huiswerk voor mij!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• 3style
@Sagat

Heb jij trouwens de X68000 core al getest op je CRT?
Ik krijg hem hier niet aan de praat. Ik krijg uiteindelijk geen goede sync op de bvm.

Ik heb de handleiding van onze bekende Pezz gebruikt en het mister forum.
Het is allemaal niet echt complex. Die van Pezz werkt met 2 sd kaarten, maar dat hoeft niet meer in de laatste versie. Het is nog wel in beta allemaal, maar zou dus wel moeten werken (misschien dus alleen nog met hdmi). Er zitten best veel goede shooters bij en andere veel arcade perfect games.

[Voor 15% gewijzigd door 3style op 07-09-2020 18:47]

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23-06 13:56

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
getest op crt:
mijn spullen zijn nog onderweg! mijn hub, fan en ioboard zijn al wel verstuurd, maar de oh zo belangrijke kabel van vga naar scart weet ik nog weinig over!

moet zeggen dat ik ook wenig zin heb even, omdat de mister dus echt nog 'het tijdelijk' gevoel heeft.

Maar goed, sharp staat zeker nog op mijn verlanglijstje, MSX en dus ook de pc core!

verder vroeg je laatst naar sf1, haha nee daar heb ik dus helemaal niets mee, ik zal hem krijgen via de update scripts maar echt niet mijn ding.

En dat brengt me dus bij sf2, die ik nog veel speel met emulatoren. Misschien toch is serieus een run hiervan doen op mister. Want wat iemand laast aangaf, bij emulatie heb je naast timing en controller issues soms ook idd geluid popjes......als je daar op gaat letten word het echt storend!

Dat heb je met mister niet! Als het alleen om het gamen ging zou ik echt geen emulator meer aanraken voor dingen die ook op mister kunnen MAAR ik vind die retroachievements nog steeds super vet!

10 second ninja DONE

• PsYgHo
Case MISTer:
Gelukkig had de mede forum-mer de knopjes nog! Deze zijn nagestuurd _/-\o_ , en kwamen vandaag binnen! Simpele 3d geprinte knopjes, maar wel van zeer goede kwalitiet. En in juiste kleur! 8)

Wel alles "even" op maat moeten maken, omdat het anders niet pastte. Meteen maar een uitsparing in de onderkant gemaakt, zodat de knopje om de bestaande knop valt,en zich centreerd, maar nog wel zo dat het knopje nog wel in te drukken valt. Heb nog nooit een knopje in gedrukt, maar goed, het kan, dus moet het functioneel zijn. Daarnaast stak het knopje, voor mijn idee, ook nog te ver uit, dus daar ook maar wat aangedaan.. :+

Conclusie, ik ben zeer tevreden, en koop de originele MISTer case eerst maar niet.
Kan ik voor dat geld andere add-ons kopen...
Hij staat prima tussen de andere FPGA consoles...

Foto's van mijn FPGA consoles:
Ik houd niet zo van "show hier je verzameling " etc, maar voor nu maak ik een uitzondering, voor wat betreft mijn Analogue setjes, en de MISTer, gebroederlijk naast elkaar..

Van links naar Rechts:

Links: MISTer met de aangepaste (normaal doorzichtige) case, nu met knoppen:
Midden: Analogue Super NT, met SD2SNES PRO, flash card. (fx chip compatible)
Rechts: Analogue Mega SG, met Terra Onion MEGA SD, flashcard (Sega CD compatible)

De door mij meest gebruikte controllers voor bovenstaande setjes:

Links boven: Sony PS4 Dual Dual Shock (v2)
Rechts boven: 8 Bit Do: M30 (heb ik in 2.4Ghz, BT, en in Ps classic 2.4Ghz uitvoering)
Links onder: 8 Bit Do: SN30 Pro Plus (Bt low lag versie)
Rechts onder: Nintendo Wii U Pro controller

[Voor 0% gewijzigd door PsYgHo op 08-09-2020 18:53. Reden: typo's]

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:00:
Case MISTer:
Gelukkig had de mede forum-mer de knopjes nog! Deze zijn nagestuurd _/-\o_ , en kwamen vandaag binnen! Simpele 3d geprinte knopjes, maar wel van zeer goede kwalitiet. En in juiste kleur! 8)

Wel alles "even" op maat moeten maken, omdat het anders niet pastte. Meteen maar een uitsparing in de onderkant gemaakt, zodat de knopje om de bestaande knop valt,en zich centreerd, maar nog wel zo dat het knopje nog wel in te drukken valt. Heb nog nooit een knopje in gedrukt, maar goed, het kan, dus moet het functioneel zijn. Daarnaast stak het knopje, voor mijn idee, ook nog te ver uit, dus daar ook maar wat aangedaan.. :+

Conclusie, ik ben zeer tevreden, en koop de originele MISTer case eerst maar niet.
Kan ik voor dat geld andere add-ons kopen...
Hij staat prima tussen de andere FPGA consoles...

Foto's van mijn FPGA consoles:
Ik houd niet zo van "show hier je verzameling " etc, maar voor nu maak ik een uitzondering, voor wat betreft mijn Analogue setjes, en de MISTer, gebroederlijk naast elkaar..

Van links naar Rechts:

Midden: Analogue Super NT, met SD2SNES PRO flash card. (fx chip compatible)
Rechts: Analogue Mega SG, met Terra Onion MEGA SD, flashcard (Sega CD compatible)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De door mij meest gebruikte controllers voor bovenstaande setjes:

Rechts boven: 8 Bit Do: M30 (heb ik in 2.4Ghz, BT, en in Ps classic 2.4Ghz uitvoering)

[Afbeelding]
Die MiSTer staat er prima naast zo! Netjes hoor.
Ik zie dat je ook een Super NT en Mega SG hebt. Ik heb ook een Super NT, maar geen Mega SG.
Voegt de Mega SG / Mega SD combo nog iets toe als je al een MiSTer hebt? Waarschijnlijk hetzelfde als de Super NT met SD2SNES PRO.

• 3style
Gebruik jij de Wii U Pro op de MiSTer?

• PsYgHo
Thnx voor de complimenten!

Edit: Wii u gebruik ik met name voor de Super NT, maar werkt ook gewoon op MISTer.

Wat voegt Analogue (met de betreffende flashcards) toe als je al een MIST-er hebt ??
Dat is erg persoonlijk, maar goed, ik probeer het....

Mega SD, al dan niet met Terra Onion Mega SD:
Ik vind de toevoeging van de Mega SG + Mega SD , toch nog wel zodanig dat ik nog niet weet of ik deze set wel wil verkopen. Was het enkel om de Mega SG gegaan, dan lag het anders. In deze is het de Mega SD van T.O juist wat de set wel erg leuk maakt. Het grote voordeel is dat je 8(!!) save-states hebt per spel! voor megadrive spellen, en dit word in de toekomst uitgebreid voor de Master System games. Het menu heeft ook wel wat, en kun je dus naar je hand stellen. Toch vind ik de scalers in de Analogue serie prettiger.

Echter let wel, dit is in vergelijk. Had ik de MIST-er eerst gehad, dan denk ik niet dat ik dat belachelijke bedrag had uitgegeven voor de Mega SG + Mega SD set! Ook moet je even meenemen dat met de jailbreak firmware van de Analogue Mega SG, je de Master System, Game Gear, en zelfs de SG1000 ook kan spelen! Dus dat is al een vrij goede deal, en daarmee cover je eigenlijk op de mega CD na, het hele belangrijke Sega time periode af, wat betreft home consoles. De sega CD vindt ik overrated, en is met name voor FMV gebruikt, en dat verouderd niet echt voordelig. Op een paar spelen na dan...

De save states, kun je op zich DMV de cheats ook bereiken. Je cheat je naar het punt waar je was. Het is niet hetzelfde, maar werk op zich prima. Behalve met games die met inventory werken, dat is lastiger...
Maar wel van die games werken weer met een password / code systeem,dus dat is dan wel prettig. Er blijft dan maar weinig over, waar je het echt mist. Omslachtig ?, ja dat wel..

De Mega NT, met in dit geval de SD2SNES (pro)
Daar zie ik nog heel veel toevoeging voor, ware het alleen al door het lagfree gebeuren met een BT controller (PS4 / sn30 pro plus), en de FX chip support. Ik weet niet wat Kevtris gedaan heeft, maar het is MAGIE! Feitenlijk de SD2snes (pro) ook voor een 2 spellen (Yoshi's island , en starfox). Ook hier worden straks save states per spel ondersteunt, dit is aangekondigd Uiteraard met een slag om de arm.
Zeker in vergelijk met de mister, is de SNES core , erg knap gemaakt, maarrr is de Analogue tegenhanger echt (als je een nitpick bent) beter.

Vergeet niet dat de Super NT, Satella View ondersteuning bied. Dit doet de Snes core van MIST-er (nog) niet..

Wishfull thinking:
Wat gewoon zou kunnen is dat ze de FPGA in de SD2snes zouden gebruiken, of een Jailbreak voor de Mega NT, met ondersteuning voor bv de 8 bit NES, en de Gameboy / Game Boy Color. Vreemd is dat alle systemen een jailbreak hebben, behalve de SNES variant. Wat ook zou kunnen, is dat de SNES gewoon veel omvangrijker is dan de Sega concurenten ... Er is inmiddels een beta firmware voor de SD2SNES, met GB / GB color ondersteuning! Dit werkt aardig, maar kan niet tippen aan de Cores van MIST-er

Mister:
Gekocht voor de 8 bit NES, en Atari 2600. (deze ondersteunt de jailbraik NT mini ook)
Maar verder ook erg goede cores, waarbij ik, nogmaals moet toegeven dat ik de SNES, in vergelijk met mijn Super NT, echt een "slechte" core vind, van alles wat ik nu geprobeerd heb. Toch kan het zijn dat deze wel natuurgetrouw is, maar dat Kevtris wat gesjoemeld heeft met "iets" Heb helaas geen (werkende) USA SNES, met Marioland, en of F-zero, om te testen. Wellicht is dat de reden waarom er niets meer bij kan , qua jailbreak?, omdat er simpelweg geen plek er meer voor is?

Voorts heel veel meer plezier met de MIST-ter dan ik zou verwachten! Dus zeker een goede aankoop geweest, met potentie voor toekomst. Iets wat ook gezegd mag worden. De oude computers en consoles en arcade machines, waar ik (toen) nog geen interesse in had, zijn ook (psygho proof) binnen handbereik.. Dus mijn intresse gebied, en inzet van MIST-ter breid zich nog steeds uit, en dus word de aanschaf steeds "voordeliger" voor mij.

[Voor 3% gewijzigd door PsYgHo op 08-09-2020 23:07. Reden: typos]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Mooie foto's!

Ik biijf het alleen apart vinden dat jij problemen hebt met de snes core......nou ga ik echt niet zeggen dat ik het hele internet afgespeurd heb, maar tot nu nergens over deze problemen gehoord. Anders om wel idd gehoord dat de analogue NT idd WEL heel erg goed is.

Ik ben even kwijt of ik dit al gevraagd had, maar ook bekabeld ervaar je dus controller lag in de snes core?
Anders zou het imho eerder een bug met bluethooth./ps controller zijn ipv snes core.

Misschien andere interssante vraag.......zijn er test roms om lag te testen? ik dacht dit ik zoiets laatste een keer voorbij zag komen bij retrorgb? anders kunnen we 'met zijn allen' is wat testen doen, ben zelf straks ook wel benieuwd naar verschil bij gebruik op mijn lcd moni en crt tv en ja dan neem ik mijn oled ook nog wel mee! :)

10 second ninja DONE

Anoniem: 391619

PsYgHo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:59:
Vergeet niet dat de Super NT, Satella View ondersteuning bied. Dit doet de Snes core van MIST-er (nog) niet..
Ik had begrepen dat de kans hierop praktisch nihil is, aangezien de BSX maar een beperkt aantal spellen had en de meeste spellen inmiddels zijn geconverteerd naar gangbare mappers.

Zie: MiSTer FPGA topic

EDIT:

Naar het schijnt raken de LE's ook een beetje op in de SNES core waardoor er in principe geeneens ruimte meer zou zijn om deze te implementeren.
Misschien wanneer er een FPGA op de markt komt die flink wat meer gates bied voor een fatsoenlijke prijs?
Ik denk aan een chip met 250k LE's om maar wat te noemen?

---------

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 391619 op 09-09-2020 11:45]

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:30:
[...]

Ik had begrepen dat de kans hierop praktisch nihil is, aangezien de BSX maar een beperkt aantal spellen had en de meeste spellen inmiddels zijn geconverteerd naar gangbare mappers.

EDIT:

Naar het schijnt raken de LE's ook een beetje op in de SNES core waardoor er in principe geeneens ruimte meer zou zijn om deze te implementeren.
Misschien wanneer er een FPGA op de markt komt die flink wat meer gates bied voor een fatsoenlijke prijs?

---------
Er zijn al wel krachtiger FPGA's, maar daar hangt inderdaad dan ook weer een heel ander prijskaartje aan.
Voorlopig moeten we het nog doen met de nano-10 en daar is nog wel wat rek in. We zullen waarschijnlijk eerst zien wat de echte grenzen zijn als de PSX core af is. Verder zal de meeste focus de komende tijd waarschijnlijk liggen op de arcade cores.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Anoniem: 391619 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:30:
[...]

EDIT:

---------
Initeel dacht ik dat je naar een eerdere post hier verwees, ik had al zoiets van 'hoe heb ik dat gemist? :? :P

Maar waarom idd dus SAT/BSX comp maken als de spellen het iniddels al doen? (of heb ik dat verkeerd begrepen? er zijn namelijk zeker was SAT games die ik nog wel zou willen spelen)
3style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:50:
[...]

Er zijn al wel krachtiger FPGA's, maar daar hangt inderdaad dan ook weer een heel ander prijskaartje aan.
Voorlopig moeten we het nog doen met de nano-10 en daar is nog wel wat rek in. We zullen waarschijnlijk eerst zien wat de echte grenzen zijn als de PSX core af is. Verder zal de meeste focus de komende tijd waarschijnlijk liggen op de arcade cores.
Denk dat er uiteindelijk een mister 2 komt....denk dat het toch wel al 'groot genoeg' is om dat te rechtvaardigen.Ik verwacht wel dat dit nog 2-3 jaar weg is.
Maar idd genoeg nog te doen met deze mister gelukkig! inkoppertjes wat mij betreft
32x, jaguar (inc cd hoewel dat amper games heeft dacht ik), 3do en last but not least atari lynx.
En natuurlijk nog vreselijk veel arcade games......

10 second ninja DONE

3style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:50:
[...]

Vandaar dat ik zei 'schappelijke prijs' ;)
Initeel dacht ik dat je naar een eerdere post hier verwees, ik had al zoiets van 'hoe heb ik dat gemist? :? :P

Maar waarom idd dus SAT/BSX comp maken als de spellen het iniddels al doen? (of heb ik dat verkeerd begrepen? er zijn namelijk zeker was SAT games die ik nog wel zou willen spelen)
Misschien had ik de link beter kunnen formatten als "Topic op het MiSTer FPGA forum". :9

De BSX spellen waren zodanig populair doordat niet heel veel mensen dit konden veroorloven destijds?
In ieder geval meen ik ook dat er toch al wel een tijdje repro casettes in de omloop waren waarop het ROM sausje in de chips is gegoten. ;)

Ook ben ik bezig met het maken van een prototype behuizing op dit moment, het duurt allemaal eventjes en ik ben aan het onderzoeken of er een mogelijk is tot het produceren van complete MiSTer sets voor verkoop.

[Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 391619 op 09-09-2020 14:09]

• 3style
Vandaar dat ik zei 'schappelijke prijs' ;)
klopt ik voegde ook niets toe :) vandaar dat ik zei 'inderdaad' :9
Ook ben ik bezig met het maken van een prototype behuizing op dit moment, het duurt allemaal eventjes en ik ben aan het onderzoeken of er een mogelijk is tot het produceren van complete MiSTer sets voor verkoop.
Goed idee! Ik denk dat hier wel vraag naar is, bij de MiSTer online shops (die ze al hebben) zijn deze altijd uitverkocht. Welk materiaal ga je gebruiken voor de behuizing?

• PsYgHo
Ben benieuwd wat het word, altijd interessant behuizingen!

3style schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:18:
[...]

klopt ik voegde ook niets toe :) vandaar dat ik zei 'inderdaad' :9

[...]

Goed idee! Ik denk dat hier wel vraag naar is, bij de MiSTer online shops (die ze al hebben) zijn deze altijd uitverkocht. Welk materiaal ga je gebruiken voor de behuizing?
De bedoeling is aluminium maar de prototypes zullen eerst in PETG of ABS worden geprint, ik overweeg ook nog spuitmal ABS voor meer de 'oldskool' console feeling.
En als het model bevalt en mensen vinden beide opties leuk dan misschien aluminium als premium optie ten opzichte van ABS?

Wanneer er een model klaar is zal ik ze ter zijner tijd posten. :P

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:59:

Edit: Wii u gebruik ik met name voor de Super NT, maar werkt ook gewoon op MISTer.
Ik heb gisteren mijn arcade stick (PS3 Real Arcade pro 3) even getest op de MiSter.
Ik dacht dat ik een adapter hiervoor nodig had, maar doet die het gewoon meteen! Alleen ff de buttons mappen en spelen maar.

Ik speel niet veel op een arcade stick, maar is wel leuk met arcade games uiteraard. Gisteren even Bubble Bobble mee gespeeld, best wel leuke game.

• 3style
3style schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 10:42:
SNAC adapters zijn weer te koop op misterfpga.co.uk:

[Afbeelding]

Heb zelf de nes en snes adapters gekocht.

Je hebt wel deze adapter nodig
Ik heb de nes en snes adapters binnen. Nu nog even een nes zapper kopen :)

@Sagat heb jij je MiSTer spullen al binnen en in elkaar geknutseld?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
3style schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 18:03:
[...]

Ik heb de nes en snes adapters binnen. Nu nog even een nes zapper kopen :)

@Sagat heb jij je MiSTer spullen al binnen en in elkaar geknutseld?
Ik heb een zapper, dus we kunnen bij mij wel testen :)

En nee, nog steeds niets ontvangen.....mijn hub/ioboard en fan zouden wel al verstuurd moeten zijn en die verwacht ik wel op korte termijn, mijn kabel helemaal niets meer van vernomen.......dus maar is maitje achteraan gestuurd net......

edit:
op basis van de order status op hun site zou mijn kabel al wel verstuurd moeten zijn zien ik

[Voor 8% gewijzigd door Sagat op 14-09-2020 11:42]

10 second ninja DONE

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:27:
Even wat ervaringen van mijn kant:

De Mister core voor de SNES:

Moet nog even testen met de megaCD, en de GG core, maa rals dat ook zo goed gaat als de Genesis, kan het zo zijn dat mijn Mega SG, met mega SD te koop komt... De super NT, met de sd2-snespro blijft eerst nog even aan.... _/-\o_
Ik merk in de MiSTer SNES core wel wat slowdown in level 3 bijvoorbeeld van Super Mario World.
Ik ben benieuwd of dat ook het geval is bij de Super NT, ga ik nog even testen.

• 3style
Sagat schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:40:
[...]

Ik heb een zapper, dus we kunnen bij mij wel testen :)

En nee, nog steeds niets ontvangen.....mijn hub/ioboard en fan zouden wel al verstuurd moeten zijn en die verwacht ik wel op korte termijn, mijn kabel helemaal niets meer van vernomen.......dus maar is maitje achteraan gestuurd net......

edit:
op basis van de order status op hun site zou mijn kabel al wel verstuurd moeten zijn zien ik
Top, even Gumshoe een keer proberen :)
Duurt wel lang dan, had je wat in backorder staan?

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
duurt lang!:
Die kabel heb ik half aug besteld en er stond bij dat die aan aug verstuurd zou worden, half sept had ik idd al iets verwacht, en ja bij mij setje mister onderdelen stonden en of zelfs 2 items in backlog!

slowdown:
Welk level precies? dan ga ik ook testen! hoewel mijn echte snel natuurlijk een pal versie is, benieuwd of ik daar ook het verschil voel of dat die wel pal optimised is. En voor de grap dan ook maar de emu versie, misschien dan zelf is kijken wat dan nu de beste/meest accurate snes software emu is (higan hoorde ik laatst dacht ik?)

zapper:
zal ik kijken of mijn zapper op de echte nes werkt! (heb alleen duck hunt, in 'short bursts' :') is dat nog wel een leuke game

@PsYgHo
Laatste gelezen dat de ps4 controller driver (linux) op mister een probleem heeft, dus dat verklaard de lag mogelijk die je voelt bij de snes........alleen vaag dat je het bij de andere cores niet voelde..... :?

10 second ninja DONE

• PsYgHo
@Sagat Ervaar het ook met ook met de "sn30 pro plus" , en bekabeld met de m30. ik begin er steeds meer van obertuigd te raken dat Kevtris, de oorzaak is. De snes heeft best wel wat basis lag.. Meer dan de genesis... en het voelt voor mij exact het zelfde aan , onderling, in platform games, die precieze timing nodig hebben.

Zou het niet kunnen dat daar het verschil zit? De super nt, word idd geprezen om zijn "responsiveness", en als "zéér goed" door de zeikstengels.. in sit geval zou het dan beter zijn dan origineel...
Of dat er geknutseld word als er een 8bit do ontvanger word ingeplugd? Die gingen wel als combo weg, en zijn ook in samenspraak met analogue gemaakt...

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Ja zou heel goed kunnen hoor.

Ik vind het alleen vreemd dat je daar niet meer over hoort,
De mister is best populair product, en de snes core lijkt me een van de meest populaire.....juist hierom zou je verwachten dat mensen die mister kopen (en gezien cycle accurate accuratie als slogan zou je juist ook hier de 'zeikstengels' verwachtten...?) dan toch echt wel zouden gaan miepen als ze ook slowdown zouden ervaren.....then again ik denk niet dat veel mensen EN mister en een analogue hebben (behalve de 2 uitzondering hier dan die ik 'ken' :P ) en zo makkelijk kunnen vergelijken. Misschien leuk om hier in een poll te gooien?

10 second ninja DONE

• 3style
Sagat schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:09:

slowdown:
Welk level precies? dan ga ik ook testen! hoewel mijn echte snel natuurlijk een pal versie is, benieuwd of ik daar ook het verschil voel of dat die wel pal optimised is. En voor de grap dan ook maar de emu versie, misschien dan zelf is kijken wat dan nu de beste/meest accurate snes software emu is (higan hoorde ik laatst dacht ik?)
dit stuk :)

Nu heb ik de core hierna bijgewerkt en de slowdown lijkt niet meer aanwezig te zijn?
Ik liep wat achter met updaten en ik zie wel dat de SNES core een update heeft gehad op 8-9:

"
SNES:
- Do not autosave during rom loading to prevent save erase (paulb-nl)
- Add DSP1A ROM (Rouven Spreckels)
- Autoselect DSP1A version for Pilotwings (you have to update Main!)
- CX4: Allow CPU to access BSRAM for Megaman X3 mods (steven-a-wilson)
- CX4: revert clock adjustment to prevent X2 menu slowdowns (in attract mode: player will die)
"

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:56:
Zou het niet kunnen dat daar het verschil zit? De super nt, word idd geprezen om zijn "responsiveness", en als "zéér goed" door de zeikstengels.. in sit geval zou het dan beter zijn dan origineel...
Of dat er geknutseld word als er een 8bit do ontvanger word ingeplugd? Die gingen wel als combo weg, en zijn ook in samenspraak met analogue gemaakt...
Die 8bitdo heb ik ook idd, die wordt op de Analogue als combo sell verkocht.
Nu is die adapter wel direct op de Super NT controller poort aangesloten, die waarschijnlijk dus ook als een soort van SNAC zero lag aansluiting fungeert?

Ik heb de SNAC adapters trouwens getest en het voelt wel stukken beter. Ik begreep eerst niet waarom er nog een extra SNAC USB adapter bij moest, want direct op de user I/O op het IO board werkt het ook. Dit is kennelijk geen SNAC aansluting, daar heb je dus nog de aparte SNAC USB adapter voor nodig. Het IO board biedt met de user I/O alleen de mogelijkheid om er een SNAC kaart op aan te sluiten (expansion connector).

"Nat" van misterfpga.co,uk is trouwens ook bezig met een prototypes voor een acrylic MiSter case (melde hij via de mail).

[Voor 4% gewijzigd door 3style op 14-09-2020 17:44]

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:56:
@Sagat Ervaar het ook met ook met de "sn30 pro plus" , en bekabeld met de m30. ik begin er steeds meer van obertuigd te raken dat Kevtris, de oorzaak is. De snes heeft best wel wat basis lag.. Meer dan de genesis... en het voelt voor mij exact het zelfde aan , onderling, in platform games, die precieze timing nodig hebben.
Ik denk dat jij echt naar de SNAC adapter moet, dat zal jij zeker merken.

• PsYgHo
Draadloos Toetsenbord met Touchpad:
Heb vandaag mijn toetsenbord en touchpad combo binnen gekregen...
Dat is zwaar relaxt!

Verlichte toetsen, echte native F1-F12 toetsen!, een Windows toets!. En het werkt standaard uit de doos met een mini dongle, welke meegeleverd word. Formaat als een 15 inch laptop...

Werkt ook prima met games en de touchpad neemt de muis over, bij installatie van de muisdriver in dos bij de oa486 core.

Gezien de naam, ook uitermate geschikt voor pornhub :9 ...
Rii k18+
Ofwel volledig: "Rii k18 plus 2.4g wireless keyboard with touchpad"

Even oppassen dat je de "pornhub" versie koopt, de 18+, de 18 (non plus )heeft geen native F1-F12 toetsen, en erger, geen verlichting! Ik heb hem via de officiële Rii store bij Alieexpres gekocht, omdat bij niet leverbaar was via de reguliere NL, DE, BE, UK kanalen. :(

Neo Geo:
Was even wat uitzoeken, want de read.me file klopt niet helemaal, maar ook achteraf wel simpel, je past de oude tekst toe op de nieuwe directory structuur, en dan werkt alles... Wel even op zoek naar de juiste bios files. De readme geeft exact aan welke files je nodig hebt van de set. Moet bekennen, dat de games me niet echt trekken op het eerste indruk, maar goed..... :+

[Voor 70% gewijzigd door PsYgHo op 15-09-2020 01:41. Reden: edit]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Jij vind neo geo games niet leuk?! je retrogamer lidmaatschapkaart bij deze inleveren! :+

Maar all kidding aside, ik kan me er wel iets bij voorstellen, het waren veelal arcade games, dus het idee van even paar euro/gulden er in en dan door naar de volgende......voor langdurig thuis gebruik wellicht iets minder geschikt, maar dan paar uitzonderingen imho

puur genres:
- fighting games, kijk je hebt mensen die houden van fighting games, en mensen die nog net een digitale versie van woordzoeker kunnen handlen :P dus ligt eraan in welke categorie je valt, maar als je ook maar minale interesse hebt in dat genre, is de neo super, last blade 2, sam shodown, king of fighters en fatal fury en garou mark of the wolves zijn echt topgames.

- side scrollers: mja vroeger was ik er dol op maar vind ze nu wat sneller saai, maar games ala double dragon/final fight heb je ook een hoop de neo
- metal slug: niet echt een heel genre maar hele fijne serie
-shmups: hier had ik persoonlijk iets meer van verwacht, maar zijn nog steeds paar degelijke tot goede games!

En dan wat losse titels
- neo turf masters: erg leuke golf game!
- magician lord
- shock troopers

en dan nog tsja veel arcade goodness, zoals puzzle bobble......word je er heel vrolijk van? kweenie maar gewoon erg leuke game. of windjammers etc etc

bios:
Oh en er is een fanbios he, die is volgens mij copyright vrij.....(zag ik laatste voorbij komen in een yt video over het opzetten van de neo geo cd in retroarch geloof ik.
=================================

Pakketje ontvangen vandaag:
het was mijn hub,io board en fan, dus ik kan losgaan. misschien is kijken hoe vga output bevalt, helaas is mijn rgb scart kabel nog niet binnen dus kan nog niet op de tv spelen.....en nog geen reactie op mijn mail gehad :(

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:50:
bios:
Oh en er is een fanbios he, die is volgens mij copyright vrij.....(zag ik laatste voorbij komen in een yt video over het opzetten van de neo geo cd in retroarch geloof ik.
Bedoel je toevallig de Universe BIOS?

Let wel dat je dan het beste jouw NEO GEO core dan in arcade kan laten staan en de modus schakelt via de universe bios, hiermee kun je wat gesodemieter met memory cards voorkomen zo had ik begrepen.

Voor mij is CPS 1, 2 en 3 en NEO GEO toch wel het summum van het 2D arcade tijdperk.
Man man man, net de overgang van NES naar SNES en daar kwam toen de NEO GEO over de vloer.....

Ik meteen kijken als menneke van 11 wat dat ding mocht kosten.....
1000 gulden was toen het 'gold' systeem, een kale console met 1 controller en 1 memory card en een spel naar keuze als ik mij niet vergis.
Niet te missen de spellen die begonnen vanaf 250 gulden oplopend tot 500 gulden.

Toch maar die SNES dan :+ (die overigens ook niet mis was.)

• 3style
-shmups: hier had ik persoonlijk iets meer van verwacht, maar zijn nog steeds paar degelijke tot goede games!
Twinkle Star Sprites is ook een leuke arcade shooter.
Pakketje ontvangen vandaag:
het was mijn hub,io board en fan, dus ik kan losgaan. misschien is kijken hoe vga output bevalt, helaas is mijn rgb scart kabel nog niet binnen dus kan nog niet op de tv spelen.....en nog geen reactie op mijn mail gehad :(
Op welke kabel wacht je ook alweer? Een vga naar scart?

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:04:
[...]

Voor mij is CPS 1, 2 en 3 en NEO GEO toch wel het summum van het 2D arcade tijdperk.
Man man man, net de overgang van NES naar SNES en daar kwam toen de NEO GEO over de vloer.....

Ik meteen kijken als menneke van 11 wat dat ding mocht kosten.....
1000 gulden was toen het 'gold' systeem, een kale console met 1 controller en 1 memory card en een spel naar keuze als ik mij niet vergis.
Niet te missen de spellen die begonnen vanaf 250 gulden oplopend tot 500 gulden.

Toch maar die SNES dan :+ (die overigens ook niet mis was.)
Ik kende eigenlijk niemand in mijn vriendenkring met een NeoGeo, maar in de gamewinkel in Arnhem destijds hoorde ik wel wat fanaten die hem hadden. Bleef onbereikbaar voor mij.

Vergeet ook de Sega Saturn niet als summum van het 2d arcade tijdperk. Veel arcade perfect 90's shooters en ook veel CPS perfect games, Ik heb deze console eigenlijk pas laat ontdekt (ging in 95 voor de Playstation). Zeker op een CRT spatten de 2D sprites van je scherm af.

3style schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:40:
[...]

Ik kende eigenlijk niemand in mijn vriendenkring met een NeoGeo, maar in de gamewinkel in Arnhem destijds hoorde ik wel wat fanaten die hem hadden. Bleef onbereikbaar voor mij.

Vergeet ook de Sega Saturn niet als summum van het 2d arcade tijdperk. Veel arcade perfect 90's shooters en ook veel CPS perfect games, Ik heb deze console eigenlijk pas laat ontdekt (ging in 95 voor de Playstation). Zeker op een CRT spatten de 2D sprites van je scherm af.
Bij ons was er een verkoper die op de Cuijkse markt stond op zaterdag die het apparaat verkocht en liet mij gewoon spelen op het apparaat, was destijds een behoorlijke ervaring zeker wanneer je Fatal Fury 2 op release kon spelen toen al! :9~

De Sega Saturn, die had ik ook graag gehad op release maar ook daar waren de financiën toen nog niet naar, heb hem toen later gekocht als dump model uit een winkel in Nijmegen.
Maar helaas heeft het apparaat na een jaar of drie de geest gegeven, ik had toen ook x-man vs street fighter met de 4MB RAM cartridge.

Toch mis ik de gaming hoogtij dagen wel een beetje waar de titels nog vaak nieuw en uitdagend waren en niet vol zaten met micro transacties en zo, het zal wel de leeftijd zijn. :+

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:46:
[...]

Bij ons was er een verkoper die op de Cuijkse markt stond op zaterdag die het apparaat verkocht en liet mij gewoon spelen op het apparaat, was destijds een behoorlijke ervaring zeker wanneer je Fatal Fury 2 op release kon spelen toen al! :9~

De Sega Saturn, die had ik ook graag gehad op release maar ook daar waren de financiën toen nog niet naar, heb hem toen later gekocht als dump model uit een winkel in Nijmegen.
Maar helaas heeft het apparaat na een jaar of drie de geest gegeven, ik had toen ook x-man vs street fighter met de 4MB RAM cartridge.

Toch mis ik de gaming hoogtij dagen wel een beetje waar de titels nog vaak nieuw en uitdagend waren en niet vol zaten met micro transacties en zo, het zal wel de leeftijd zijn. :+
Ja zeker, het is allemaal anders nu. Ik ging in 99 met een vriend samen naar London naar de Sega World, het summon op arcade gebied :) Dat was wat. In de arcades zag je wat er allemaal mogelijk was en misschien wel ooit op je eigen console :) Op de NeoGeo kon het toen idd al.

• 3style
shmups: hier had ik persoonlijk iets meer van verwacht, maar zijn nog steeds paar degelijke tot goede
Nog even over shmups. Strikers 1945 is ook een hele goede. Op verschillende consoles uitgekomen zoals de Saturn en de PSX, maar die van de NeoGeo MVS heeft nog een extra level geloof ik. Grafisch is dat ook een van de mooiere arcade CPS2 shooter op de MiSTer.

En deze 2 goede NeoGeo shooters moet ik nog proberen:

Last Resort

Wikipedia: Last Resort (video game)

Ironclad

Een van de laatste shooters (1996):
Wikipedia: Ironclad (video game)

[Voor 36% gewijzigd door 3style op 16-09-2020 00:03]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Neo shmups:
haha ik denk dat ik zelf mijn retro lidmaatschapkaart mag afgeven :P

Maar, zoals gezegd, ik had verwacht zwaar onder de indruk te zijn van de neo shmups, net was ik dus heb met de 2d one on one fighters, de metal slugs en iets minder dan (maar dat ligt voornamelijk aan mezelf) de side scrolling brawlers.
Hoewel ik daarbij de uitspraak wel aandurf dat geen van die games de grootsheid heeft van een final fight of streets of rage. Daarentegen zijn ze op gfx en geluid gebied wel vele malen beter dan de snes/md games....

Bij de shmups viel het mij dus tegen en tsja uiteraardligt ligt dat ook hier aan mezelf.
Nogmaals er zijn echt wel goede shmups, maar misschien kan je ook hier de uitspraak doen dat ze niet het niveau van de echte toppers halen, ik denk dan aan R-type, Gradius, Soldier blade Maar misschien zelfs games als Truxton, en Thunder force 3/4, en Lord & gates of thunder.......of Axelay....

Ik werd even blij toen ik ironclad hoorde...was er een shmup die ik nog niet gespeeld had dan? Maar helaas deze ook gespeeld en ja, ik was niet onder de indruk.

1945 kan heel tof zijn MAAR die had ik al op ps1/2 gespeeld, en dat is al behoorlijk richting bullethell waar ik dan net iets minder mee heb dan die tsja meer klassieke voorbeelden die ik genoemd heb.

Maar disclaimer:
Uiteraard is smaak subjectief, en......de meeste van de genoemde games, zowel aan de 'mijn klassiekers' kant als de neo kant heb ik niet super ver gespeeld. (muv r-type, gradius, soldier blade en truxton, verder heb ik ook gynoug/wing of wor behoorlijk ver gespeeld maar ook dat vind ik een goede shmup, niet omg fantastsch.......met de voetnoot dat ik de muziek ervan WEL heel erg goed vind :*) )

Maar goed, het fijne van de mister is, probeer alles, vind je het leuk speel het meer, vind je het niet leuk dan wat anders, en ja ik ben aan de ene kant van een game tot in het einde herspelen als ik doelen heb en mezelf vermaak. Maar ik vind het ook heel tof om diverse games even kort te proeven.

SWIV op amiga was in mijn herinnering ook echt een top shmup, bij herspelen viel die bijvoorbeeld ook wat tegen. Maar vond het wel heel vet dat ik het weer even kon proberen, zelf spelen is toch heel erg anders dan op yt zien!

Mijn volgende 'project' is de games uit de toadplan collection is (her)spelen.....mening daarover volgt, sneak preview, ik was altijd helemaal verliefd op hellfire toen die in de (engelse) videogame mags die ik las de hemel ingeprezen werd.......ook die viel me toch behoorlijk tegen :+
Nog steeds leuk en interessant, maar op basis wat ik gespeeld heb eerder 7- dan die hoge 8 of 9 in de bladen.....
Anoniem: 391619 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:46:
[...]

Wow toffe verkoper idd!

En ja de sega saturn, misschien leuke vervolg discussie, libary van de saturn beter dan die van de neo? Dat is denk ik wel met stip nu de volgende console waarvan ik de library wil unlocken nu ik al met mijn ps2 al die games en ook de ps1 zou moeten kunnen spelen......

En hoogtij dagen van gaming...tsja wellicht is het net als met muziek en films, er is veel commerciele meuk maar ook in het nieuwe spul zitter en nog steeds briljantjes tussen. Maar vorige gen en zelfs daarvoor ben ik niet meer dag 1 in gestapt......waar ik dat wel deed met snes, saturn,n64, dreamcast en gamecube.
Ik verwacht dat de ps5 en xbsx er echt ooit nog wel is komen maar kan zo maar 2 jaar duren voordat er hier een in huis is.....

[Voor 24% gewijzigd door Sagat op 16-09-2020 09:15]

10 second ninja DONE

• 3style
Bij de shmups viel het mij dus tegen en tsja uiteraardligt ligt dat ook hier aan mezelf.
Nogmaals er zijn echt wel goede shmups, maar misschien kan je ook hier de uitspraak doen dat ze niet het niveau van de echte toppers halen, ik denk dan aan R-type, Gradius, Soldier blade Maar misschien zelfs games als Truxton, en Thunder force 3/4, en Lord & gates of thunder.......of Axelay....
Dat heb ik ook wel, maar dat geldt ook wel voor veel NeoGeo spellen. Er zitten zeker toppers bij, maar er zit wel een NeoGeo sausje over de meeste games en dat zie je ook bij alle Shooters. Die lijken wel veel op elkaar. Ook bij de voetbal spellen bijvoorbeeld. Maar even uitrproberen is wel leuk en grafisch zien ze er ook mooi uit natuurlijk.
1945 kan heel tof zijn MAAR die had ik al op ps1/2 gespeeld, en dat is al behoorlijk richting bullethell waar ik dan net iets minder mee heb dan die tsja meer klassieke voorbeelden die ik genoemd heb.
Klopt en die op de PS1 wordt ook als een van de betere arcade versies gezien. Wel leuk dat je deze dan even op de MiSTer kan aanzwengelen natuurlijk :)
Maar goed, het fijne van de mister is, probeer alles, vind je het leuk speel het meer, vind je het niet leuk dan wat anders, en ja ik ben aan de ene kant van een game tot in het einde herspelen als ik doelen heb en mezelf vermaak. Maar ik vind het ook heel tof om diverse games even kort te proeven
Ik merk alleen wel dat een probeer uurtje leuk is, maar dat ik ook wel focus wil hebben op het echt spelen van games ipv alleen maar hapsnap.
Zo ben ik toch maar weer verder gegaan met SNES Zelda op de MiSTer, wel met een walktrough want echt gen tijd om alles zelf uit te vinden helaas. Nu viel mij gisteren op dat er behoorlijke slowdown was bij de derde baas (desert). Eigenlijk wil ik dat ook even testen op de Super NT of dat daar aanwezig is. Maar wat jij ook al een eerder zei geloof ik dat die slowdown of de originele SNES er misschien ook wel was.
Mijn volgende 'project' is de games uit de toadplan collection is (her)spelen.....mening daarover volgt, sneak preview, ik was altijd helemaal verliefd op hellfire toen die in de (engelse) videogame mags die ik las de hemel ingeprezen werd.......ook die viel me toch behoorlijk tegen :+
Nog steeds leuk en interessant, maar op basis wat ik gespeeld heb eerder 7- dan die hoge 8 of 9 in de bladen.....
Toaplan bedoel je :)
Die kun je mooi op de MiSTer genesis core spelen dan en op de Saturn Batsugun uiteraard, maar dat wordt al wel een beetje bullethell.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
3style schreef op woensdag 16 september 2020 @ 12:47:
[...]

Dat heb ik ook wel, maar dat geldt ook wel voor veel NeoGeo spellen. Er zitten zeker toppers bij, maar er zit wel een NeoGeo sausje over de meeste games en dat zie je ook bij alle Shooters. Die lijken wel veel op elkaar. Ook bij de voetbal spellen bijvoorbeeld. Maar even uitrproberen is wel leuk en grafisch zien ze er ook mooi uit natuurlijk.

[...]

Klopt en die op de PS1 wordt ook als een van de betere arcade versies gezien. Wel leuk dat je deze dan even op de MiSTer kan aanzwengelen natuurlijk :)
Zeker en bij keuze zal ik liever het orgineel spelen dan een remake (tenzij er duidelijke improvements zijn)
Helemaal als het cart vs cd is! Met de voetnote dat deze games natuurlijk amper load times hebben en de muziek vanaf cd wellicht beter is :P
[...]

Ik merk alleen wel dat een probeer uurtje leuk is, maar dat ik ook wel focus wil hebben op het echt spelen van games ipv alleen maar hapsnap.
Ik heb meestal 1 game waar ik echt de focus op heb, en daarom heen hapsnap gaming :D
Zo ben ik toch maar weer verder gegaan met SNES Zelda op de MiSTer, wel met een walktrough want echt gen tijd om alles zelf uit te vinden helaas. Nu viel mij gisteren op dat er behoorlijke slowdown was bij de derde baas (desert). Eigenlijk wil ik dat ook even testen op de Super NT of dat daar aanwezig is. Maar wat jij ook al een eerder zei geloof ik dat die slowdown of de originele SNES er misschien ook wel was.
Zijn dat die 'wormen'? want daar had ik er zelf idd ook last van (maar dan met rasnes9x emu) maar ik denk dat wat je zegt terecht is, veel snes games hebben last van slowdown, gelukkig is het maar zelden zo bont als bij r-type en gradius :)
Ik heb van lttp helaas niet de echte snes cart (en dat zou dan sowieso pal zijn) maar kan wel kijken of die slowdown op mijn gba cart voorkomt......ik verwacht overigens van wel dus.
[...]
Toaplan bedoel je :)
Die kun je mooi op de MiSTer genesis core spelen dan en op de Saturn Batsugun uiteraard, maar dat wordt al wel een beetje bullethell.
Lol echt! ik zou zweren dat het Toad was haha learn something everyday.
En ja kan op mister, maar de md is nou net de console waar ik gelukkig mee ben om met echt hardware te spelen....dus
- echte hardeware (met 50/60hz switch)
- goede controller (mad catz Retrobit 6 button pad met Ryu cartoon.....die ik in het echt ietsjes lelijker vond dan verwacht, dat dan weer wel :P )
- everdrive zodat ik de hele lib unlocked heb,
- rgb scart kabel!
(en je had helemaal gelijk.....ik had voor mijn mister een vga naar rgb scart kabel besteld, en die is ook nog niet binnen, wat ook in het voordeel van de md is :) )

Mijn saturn is nog niet 'klaar' al hoewel het lezen van gebrande cd's geloof ik niet echt super moeilijk te realiseren is.....maar heb daar geen zin (meer) in en ik wil gewoon een ODE.....maar goed even sparen enzo
En mogelijk is emulatie op een beetje fatsoenlijke pc ook al goed genoeg voor me, daar ben ik ook heel eerlijk in.

Oh en misschien dan waar ik de mister dus WEL voor gebruik
Nes/Snes/Gb/c/a
mega cd (ik heb nog een oude everdrive! :'( )
supergfx
Neo geo
atari 2600
c64
amiga
de arcade cores

en op het to install lijstje nog steeds de msx,sharp x68000 en last but certainly not least, de pc core!
(pc engine en pc engine cd speel ik ook op echte hardware en terraonion super sd system 3, en controller vrijheid door brooks adapter EN ook hier goede rgb scart kabel , komt als het goed is morgen terug van zijn vakantie waarbij hij recapped is 8) _/-\o_ )

[Voor 11% gewijzigd door Sagat op 16-09-2020 13:25]

10 second ninja DONE

• 3style
Zijn dat die 'wormen'? want daar had ik er zelf idd ook last van (maar dan met rasnes9x emu) maar ik denk dat wat je zegt terecht is, veel snes games hebben last van slowdown, gelukkig is het maar zelden zo bont als bij r-type en gradius :)
Ja die ja :) maar dan weet ik dt het klopt.
En ja kan op mister, maar de md is nou net de console waar ik gelukkig mee ben om met echt hardware te spelen....dus
- echte hardeware (met 50/60hz switch)
- goede controller (mad catz 6 button pad met Ryu cartoon.....die ik in het echt ietsjes lelijker vond dan verwacht, dat dan weer wel :P )
- everdrive zodat ik de hele lib unlocked heb,
- rgb scart kabel!
(en je had helemaal gelijk.....ik had een vga naar rgb scart kabel besteld, en die is ook nog niet binnen, wat ook in het voordeel van de md is :) )
Alleen die Everdrive mis ik dan op de MiSTer, de andere opties heb je eigenlijk ook toch?
Mijn saturn is nog niet 'klaar' al hoewel het lezen van gebrande cd's geloof ik niet echt super moeilijk te realiseren is.....maar heb daar geen zin (meer) in en ik wil gewoon een ODE.....maar goed even sparen enzo
En mogelijk is emulatie op een beetje fatsoenlijke pc ook al goed genoeg voor me, daar ben ik ook heel eerlijk in.
Ik heb dus vorige maand een ODE besteld voor de Saturn :) Ik wil geen PC emulatie hier mede omdat ik de Saturn ook op een CRT speel.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
3style schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:26:
[...]

Ja die ja :) maar dan weet ik dt het klopt.

[...]

Alleen die Everdrive mis ik dan op de MiSTer, de andere opties heb je eigenlijk ook toch?
De hoofdreden voor een everdrive voor mij is dat ik alle games kan spelen. Er zitten ook wat cheat opties in maar zelfs dat kan mogelijk met de mister.....laat ik het zo zeggen als ik mijn mister al had gehad, had ik denk ik geen extra rgb scartkabel en everdrive gehaald......maar nu het er toch staat, dan vind ik echte hardware toch net iets leuker!
[...]
Ik heb dus vorige maand een ODE besteld voor de Saturn :) Ik wil geen PC emulatie hier mede omdat ik de Saturn ook op een CRT speel.
Vet....gaat wel heel ot om dat hier te bespreken, maar even dm over welke en waarom zie ik graag verschijnen!

10 second ninja DONE

• 3style
Sagat schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:46:
[...]

De hoofdreden voor een everdrive voor mij is dat ik alle games kan spelen. Er zitten ook wat cheat opties in maar zelfs dat kan mogelijk met de mister.....laat ik het zo zeggen als ik mijn mister al had gehad, had ik denk ik geen extra rgb scartkabel en everdrive gehaald......maar nu het er toch staat, dan vind ik echte hardware toch net iets leuker!
Ja ik ken dat.
Die ODE valt trouwens wel in dit topic, want ik heb deze (FPGA ) Terraonion MODE besteld :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
3style schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:00:
[...]

Ja ik ken dat.
Die ODE valt trouwens wel in dit topic, want ik heb deze (FPGA ) Terraonion MODE besteld :)
_O- i stand corrected, echt ik weet dat mijn eigen terraonion EN everdrive FPGA zijn maar vergeet dan dat (m)ODE daar ook onder valt 8)7 tijd voor weekend

10 second ninja DONE

• 3style
Sagat schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:36:
[...]

_O- i stand corrected, echt ik weet dat mijn eigen terraonion EN everdrive FPGA zijn maar vergeet dan dat (m)ODE daar ook onder valt 8)7 tijd voor weekend
Haha, ik moest ook even denken. Ik heb voor deze ODE gekozen vanwege de goede verhalen over terraonion, de mogelijkheden en de ondersteuning voor mijn Saturn PAL model 2 (en Dreamcast!).
De Fenrir ODE support alleen model 1 (Oval Buttons) VA0, VA0.5 or VA1 consoles met een 20-pin drive. Deze is wel goedkoper. De Satiator waar iedereen op aan het wachten was is mij te duur en nog beperkt leverbaar.

Instalatie van de terraonion ODE is vrij eenvoudig als ik dat zo lees, hij vervangt wel de cd-rom speler (dat doet de Satiator niet).

Hierbij wat opvallende specs:

Tech Data:
• 32-bit MCU at 168MHz with 192KB RAM
• High performance FPGA for accurate data transfer speeds
• Saturn 20pin and 21pin interface with mainboard autodetection
• User IO connector for expansion, and support custom interface boards

• Auto region patching (loads games from different regions without patching games)
• SATA 2.5 HDD compatible with exfat (works with both hard drives and SSD drives)
• MicroSD
• USB for USB thumbdrives and powered USB hard drives
• Compatible with CDI, GDI, CCD, MDF, bin/iso+cue images and Redump and Tosec images
• 2 User interfaces: Simple list view and Advanced Cover Art
• Supports multiple Disc games
• Zero seek times providing faster load times
• Supports Mpeg card, ActionReplay/PseudoSaturnKai, Saturn RAM cart compatible

[Voor 41% gewijzigd door 3style op 16-09-2020 17:32]

• PsYgHo
Vind Terra Onion maar matig met after sales, forum behulpzaamheid, en firmware updates..
Ze zijn net sega, veel uitbregen, maar het vorige product nog niet eens goed afleveren... Heb het gevoel dat de user bèta testers zijn... En daar dan ook nog eens traag op reageren..

Dan is het met MISTer beter geregeld.. en daar zit niet eens een verdien model achter..

Maar goed, je moet soms wat, béter te traag, te duur, dan niet te koop...

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:00:
Draadloos Toetsenbord met Touchpad:
Heb vandaag mijn toetsenbord en touchpad combo binnen gekregen...
Dat is zwaar relaxt!

Verlichte toetsen, echte native F1-F12 toetsen!, een Windows toets!. En het werkt standaard uit de doos met een mini dongle, welke meegeleverd word. Formaat als een 15 inch laptop...

Werkt ook prima met games en de touchpad neemt de muis over, bij installatie van de muisdriver in dos bij de oa486 core.

Gezien de naam, ook uitermate geschikt voor pornhub :9 ...
Rii k18+
Ofwel volledig: "Rii k18 plus 2.4g wireless keyboard with touchpad"
Mooi toetsenbord inderdaad. Ik heb zelf een soortgelijk (klein) toetsenbord, maar dan zonder een touchpad (K810).
Vind Terra Onion maar matig met after sales, forum behulpzaamheid, en firmware updates..
Ze zijn net sega, veel uitbregen, maar het vorige product nog niet eens goed afleveren... Heb het gevoel dat de user bèta testers zijn... En daar dan ook nog eens traag op reageren..
Ik ben benieuwd en wacht met spanning af :) Ik heb ze maar even een mail gestuurd wanneer ze denken te gaan verzenden. Het is namelijk alweer een maand geleden.

EDIT: ze geven nu aan op de website "PREORDER - Starts Shipping 2nd Week of October 2020"

[Voor 25% gewijzigd door 3style op 16-09-2020 22:55]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Met mijn super sd 3 van terraonion(TA) is ook iets, ik geloof met save states?
Als het goed is heb ik hem vanaaf weer terug :D en kan ik nog een kijkje nemen.
Maar 'dat' gingen ze niet fixen of toevoegen.

In hun defense ik vind ook wel dat het iets was dat ik zelf had kunnen/moeten researchen, hoewel het niet genoemd is in de video reviews die ik bekeken heb. Verder doet het apparaat precies wat ik er van verwacht en ben ik er daardoor (ondanks hoge prijs) tevreden over.
Maar idd, andere bedrijven lijken meer te doen op dat vlak.

De everdrive vond/vind ik (hoewel niet 1-1 vergelijkbaar in dit geval) wel een fijner product en daardoor zou ik op dit moment als ik heel graag sega cd op mijn echte megadrive wilde denk ik idd kiezen voor de everdrive en niet de TA optie.
Maar wederom, door mister hoeft het ook niet, ik kan op mijn gemakkie die libary aftesten en als ik het echt super vet vind, wellicht dat ik dan nog ooit mijn everdrive upgrade......maar kan me het haast niet voorstellen dat ik dit ga doen, mister is gewoon harstikke goed dus de meerwaarde is dan minimaal, dan wil ik voor het verzamel aspect dan nog liever een echte mega cd (en een cursus ouwe hardware onderhouden voor dubbel linkerhandigen :D )

10 second ninja DONE

• PsYgHo
Ben op zich tevreden met TO en de Mega CD ondersteuning. Daar zijn nu alle kinderziektes wel uit..

• 3style
Vreemd verhaal met de snes core nu met het opslaan van Zelda. Van alles gedaan gisteren en tig keer opgeslagen (in game). Ben ik nu teruggeworpen naar een oude save!? Ik heb bijvoorbeeld de flippers gehaald bij King Zora (en daarna nog veel dingen gedaan en opgeslagen) en die flippers zijn dus nu weg. Het lijkt dus op een oude save. Heel vreemd, ik zal eens zoeken op andere MiSTer fora of meer mensen hier last van hebben gehad.

[Voor 5% gewijzigd door 3style op 17-09-2020 20:47]

Weet je zeker dat je niet de autosave feature hebt uit staan?
Want dan moet je namelijk de SRAM zelf opslaan in MiSTer!
Als je dat vergeet om te doen dan ben jij je save data kwijt van die sessie.

Ze hadden dit zo geïmplementeerd om het aantal schrijf cycli te minimaliseren voor mensen die alleen vanaf een SD kaartje spelen.

• paulb_nl
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:01
Ook als autosave aan staat dan moet je nog wel het Mister menu openen want dan pas wordt het opgeslagen.

Als je dus de stroom eraf haalt en het menu niet opent dan wordt je save niet opgeslagen.

• 3style
Anoniem: 391619 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:32:
Weet je zeker dat je niet de autosave feature hebt uit staan?
Want dan moet je namelijk de SRAM zelf opslaan in MiSTer!
Als je dat vergeet om te doen dan ben jij je save data kwijt van die sessie.

Ze hadden dit zo geïmplementeerd om het aantal schrijf cycli te minimaliseren voor mensen die alleen vanaf een SD kaartje spelen.
Bedankt dat moet het dan wel zijn inderdaad! Ik kan me alleen niet herinneren dat ik deze optie heb uitgezet.
Hmm ok, Analogue products zoals de Super Nt hebben dit dus niet.

• 3style
paulb_nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:39:
Ook als autosave aan staat dan moet je nog wel het Mister menu openen want dan pas wordt het opgeslagen.

Als je dus de stroom eraf haalt en het menu niet opent dan wordt je save niet opgeslagen.
Ik denk dat dit dan is gebeurd. Dan is de vorige save met geluk opgeslagen door terug naar het menu te gaan.

paulb_nl schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:39:

Helemaal vergeten en goed om te herinneren!
Het zou wel fijn zijn als er een optie was waarbij je dit kon uitzetten zodat elke keer de SRAM werd weggeschreven bij een save.

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 02:06:
@3style
Ik kan via mijn controller gewoon bij het osd menu hoor.
Deze heb ik zo ingesteld dat het osd menu via een combi van down+start oproep.
Dan "menu ok" of select in osd menu op fire knop 3, en "terug in osd menu" op fire knop 2.

Hiermee kan ik ook via cores wisselen.
Kun je precies uitleggen hoe jij die osd menu button combo vastlegd op een controller?

Ik kan bij "Define joystick buttons" mijn controllers zonder problemen instellen voor alle standaard knoppen, maar als ik bij optie "Press Menu" een button combi ingeef (ik druk eerst start en hier dpad beneden, of tegelijkertijd) dan ben ik hierna alle button instellingen (A, B, X, Y) kwijt? Ik gebruik hier die M30 controllers voor. Welke stapen voer jij precies uit?

UPDATE: OSD menu knop (START, dpad beneden) werkt idd, die andere knoppen (OK en back) zorgen voor de problemen voor de andere mappings. Maar die heb ik eigenlijk niet eens nodig. Je kunt met de standaard knoppen ("A" en "B") ook navigeren door het menu.

[Voor 12% gewijzigd door 3style op 18-09-2020 15:31]

• PsYgHo
OSD menu, is nu bij mij START + Dpad UP.
Want naar boven druk je niet zoveel, en ik gebruik heel veel het menu, dus dan word het een beetje gelijk verdeeld. "OSD back", is de middelste knop, en "MENU OK", heb ik de meest rechtste knop van de 3 grote knoppen van de m30. Zo heb je alles wat je moet hebben om door osd menu te bladeren, en te activeren, of te cancelen

Combi toetsen, meteen tegelijk indrukken. Niet eerst de een dan de ander... Echt tegelijk de 2 toesten.
Dat werkt prima

[Voor 14% gewijzigd door PsYgHo op 19-09-2020 02:33]

• 3style
@Sagat

Nog even doorgaand op de MiSTer arcade games.
Ik kreeg vandaag een update van Patreon "nullobject" die o.a. werkt aan de nieuwe CAVE DoDonpachi core.
Hij is al best vergevorderd met deze CAVE core en is nu bezig met het programmeren van de YMZ280B (8 channel) audio chip. Hij geeft aan dat deze audio chip ook wordt gebruikt in andere arcade hardware waaronder die van Toaplan. Hij ziet dit dus ook als een investering om voor andere arcade games te gebruiken. Goed nieuws dus voor Toaplan liefhebbers :)

Heb jij trouwens de X68000 core al getest op je CRT? Ik ben wel benieuwd of je dat lukt. Het lukte mij uiteindelijk door de "VGA to scaler" output min de mister.ini op 1 te zetten voor deze core (vga_scaler=1). Bij alle andere cores is dat 0 bij mijn setup. De games werken dan, maar de resolutie lijkt dan niet te kloppen (heel klein allemaal). Het kan een 15Khz/31Khz dingetje zijn, maar ik lees dat de X68000 core het wel moet ondersteunen.

[Voor 31% gewijzigd door 3style op 20-09-2020 23:37]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
3style schreef op zondag 20 september 2020 @ 23:13:
@Sagat

Nog even doorgaand op de MiSTer arcade games.
Ik kreeg vandaag een update van Patreon "nullobject" die o.a. werkt aan de nieuwe CAVE DoDonpachi core.
Hij is al best vergevorderd met deze CAVE core en is nu bezig met het programmeren van de YMZ280B (8 channel) audio chip. Hij geeft aan dat deze audio chip ook wordt gebruikt in andere arcade hardware waaronder die van Toaplan. Hij ziet dit dus ook als een investering om voor andere arcade games te gebruiken. Goed nieuws dus voor Toaplan liefhebbers :)

Heb jij trouwens de X68000 core al getest op je CRT? Ik ben wel benieuwd of je dat lukt. Het lukte mij uiteindelijk door de "VGA to scaler" output min de mister.ini op 1 te zetten voor deze core (vga_scaler=1). Bij alle andere cores is dat 0 bij mijn setup. De games werken dan, maar de resolutie lijkt dan niet te kloppen (heel klein allemaal). Het kan een 15Khz/31Khz dingetje zijn, maar ik lees dat de X68000 core het wel moet ondersteunen.
Ik weet niet waarom maar was nog niet in de stemming om met de mister te prutsen, zowel hardware als software :S ik heb dus wel mijn pce weer terug en die aangesloten (altijd irritant om kabels achterlangs door je tv meubeltje te moeten geleiden....)

Maar moet binnenkort wel mee aan de slag, ik las ook over kant en klare vhd's voor de pc core dus dan heb ik helemaal geen excuses meer.

10 second ninja DONE

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:00:

Ik hoor wel goede verhalen over de oa486 core.
Mooi dat je kan games kan installeren van cd's d.m.v. het mounten van images:

https://www.reddit.com/r/...ames_tested_installation/

• PsYgHo
Moet toegeven dat mijn retro pc hart, er wel sneller van gaat kloppen..
Het muziek gedeelte, en dan met name fast-tracker 2, en Visual player 2.0 , doen het goed, perfecte implementatie van de sb pro. Games gaan ook goed, hoewel mijn nadruk daar niet op ligt, is het wel leuk om de 286 era tot laat 486 te kunnen spelen. Dan de tijdperk van Stunts, met name.

De pornhub versie van de RII, scoort ook erg goed in de lag test, ik verneem geen verschil in bedraad USB, en dus de RII. Met wat te instellingen van de muisdriver, is er in dos zéér goed met het touchpad te werken.

Windows zal ik één dezer dagen ,mee beginnen.. Zie een multiboot wel zitten met dos, win3.11win95..
Zeker met de games die er toen beschikbaar voor waren.. kijken hoe de muis werkt in win95. Ik verwacht geen problemen, omdat windows native al heel wat muistweaks mogelijkheden heeft...

Nu nog de keus maken of ik mijn Analogue Mega SG setje met 2x de m30 2.4GHZ, en de TO Mega SD ga verkopen....

[Voor 24% gewijzigd door PsYgHo op 21-09-2020 14:16]

• 3style
PsYgHo schreef op maandag 21 september 2020 @ 12:37:
Moet toegeven dat mijn retro pc hart, er wel sneller van gaat kloppen..
Het muziek gedeelte, en dan met name fast-tracker 2, en Visual player 2.0 , doen het goed, perfecte implementatie van de sb pro. Games gaan ook goed, hoewel mijn nadruk daar niet op ligt, is het wel leuk om de 286 era tot laat 486 te kunnen spelen. Dan de tijdperk van Stunts, met name.

De pornhub versie van de RII, scoort ook erg goed in de lag test, ik verneem geen verschil in bedraad USB, en dus de RII. Met wat te instellingen van de muisdriver, is er in dos zéér goed met het touchpad te werken.

Windows zal ik één dezer dagen ,mee beginnen.. Zie een multiboot wel zitten met dos, win3.11win95..
Zeker met de games die er toen beschikbaar voor waren.. kijken hoe de muis werkt in win95. Ik verwacht geen problemen, omdat windows native al heel wat muistweaks mogelijkheden heeft...

Nu nog de keus maken of ik mijn Analogue Mega SG setje met 2x de m30 2.4GHZ, en de TO Mega SD ga verkopen....
Maak je ook nog muziek met fast tracker? :) Een vriend van me heeft daar veel in gemaakt destijds.

Ik heb hetzelfde met mijn Super NT. De MiSTer vervangt die eigenlijk, maar ik doe hem voor nu nog niet weg.

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
En ik met mijn echte megadrive en pce! Blijf dat sowieso al tof vinden voor het verzamel idee, maar om op te gamen is mister net zo goed of voor mij door de controller vrijheid misschien wel fijner!

Het enige voordeel van de echte megadrive is, dat er een 32x op kan, tot mijn verassing kan Mister dan (nog?) niet volgens mij......maar die heb ik niet, en het aandeel van games die ik echt wil spelen is ook niet byzonder hoog.

Speaking of verkopen, als je die m30 weg doet, laat me weten svp. zeker interesse!

10 second ninja DONE

• PsYgHo
De m30,s zijn nieuw, dus beter zelf bij bol, of Amazon kopen in dit geval.
Losse verkoop word hem niet, sorry...

Edit,
Erg leuk om eens serieus door de canceld,en unreleased games te lopen van bv sega genesis....
Wist niet eens dat er nog zoveel waren!

[Voor 77% gewijzigd door PsYgHo op 22-09-2020 01:57]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
PsYgHo schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:50:
De m30,s zijn nieuw, dus beter zelf bij bol, of Amazon kopen in dit geval.
Losse verkoop word hem niet, sorry...
Schande! ;)
Maar no worries, het is niet dat ik geen controllers heb (toch @Exorcist ?) Maar vind ze erg fijn dus relatief goedkoop reserver wel intersse in. Ik snap wel dat je liever een complete set verkoopt
Edit,
Erg leuk om eens serieus door de canceld,en unreleased games te lopen van bv sega genesis....
Wist niet eens dat er nog zoveel waren!
Heb je wat voorbeelden? Ik heb daar zelf tot op heden niet heel veel mee. Daarentegen vind ik hacks wel reuze interessant, translations als grootste voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld een map funcite toevoegen bij een metroid 1 voor de nes enzo.....
=====================
Vandaag update gehad over mijn kabel :/ -O- :'( gaat nog EEN MAAND duren voordat die verzonden wordt, retro access dus.....dus custom cable, die schijnbaar minder vaak gemaakt wordt dan rgb kabels voor snes/md enzo. Denk dat de elfjes nog wachten op goed maanlicht :(

Ach ja.......en deze keer wel ot want echt geen fpga, maar me lekker bezig gehouden met ps2 met harddisk, blijf het concept geniaal vinden, alleen ook daar nog een rgb scart kabel nodig, die ga ik echter zeker niet bij retro access bestellen, maar ergens waar ik minder dan een half jaar levertijd heb :+

10 second ninja DONE

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sagat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:06:
[...]

Schande! ;)
Maar no worries, het is niet dat ik geen controllers heb (toch @Exorcist ?) Maar vind ze erg fijn dus relatief goedkoop reserver wel intersse in. Ik snap wel dat je liever een complete set verkoopt

[...]
Kunnen ze wat van mij zeggen met stapels consoles, jouw fetisj voor controllers is ook niet gezond nee :+

• 3style
Sagat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:06:

Vandaag update gehad over mijn kabel :/ -O- :'( gaat nog EEN MAAND duren voordat die verzonden wordt, retro access dus.....dus custom cable, die schijnbaar minder vaak gemaakt wordt dan rgb kabels voor snes/md enzo. Denk dat de elfjes nog wachten op goed maanlicht :(
Welke kabel is dit precies? Wellicht heb ik er nog 1 liggen, neem ik die binnenkort wel mee ;)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Exorcist schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:17:
[...]

Kunnen ze wat van mij zeggen met stapels consoles, jouw fetisj voor controllers is ook niet gezond nee :+
En dat is volkomen terecht, voor elke controller die ik heb, heb jij 4 consoles :P
3style schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:23:
[...]
Welke kabel is dit precies? Wellicht heb ik er nog 1 liggen, neem ik die binnenkort wel mee ;)
Mister of ps2 kabel? Neem aan het 2e. In principe zou iedere ps1/2 to rgb scart kabel goed genoeg zijn. Maar composite wow.......dat valt echt tegen als je rgb or emulatie gewend bent!

10 second ninja DONE

• PsYgHo
Bevindingen Super Mario World, op de SNES core:
Vanmorgen even de GBA core ingesteld. En het spel smw (Super Mario Advance) gespeeld op de m30 2.4 genesis controller.
Het vreemde is dat dit goed speelt. Geen off gevoel wat lag.

Terug, naar de snes, en idd wel lag gevoel, met dezelfde controller.
Ik heb het vermoeden dat de basis lag,van de snes bij de Super NT eruit is gehaald. Maar dit is voor nu een educated guess.

• 3style
Sagat schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:37:
[...]

En dat is volkomen terecht, voor elke controller die ik heb, heb jij 4 consoles :P

[...]

Mister of ps2 kabel? Neem aan het 2e. In principe zou iedere ps1/2 to rgb scart kabel goed genoeg zijn. Maar composite wow.......dat valt echt tegen als je rgb or emulatie gewend bent!
MiSTer kabel bedoelde ik eigenlijk (vga naar scart). Ik heb deze die werkt.

• 3style
PsYgHo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
Bevindingen Super Mario World, op de SNES core:
Vanmorgen even de GBA core ingesteld. En het spel smw (Super Mario Advance) gespeeld op de m30 2.4 genesis controller.
Het vreemde is dat dit goed speelt. Geen off gevoel wat lag.

Ik heb het vermoeden dat de basis lag,van de snes bij de Super NT eruit is gehaald. Maar dit is voor nu een educated guess.
Vreemd idd, ik denk toch dat de SNAC adapter jouw enige oplossing is :)

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
@PsYgHo
Heh ik ga helemaal mee met @3style wsl moet jij aan de snac zodat je weet dat de lag gewoon minimaal is.
Moet het nog steeds zelf is testen!

@3style
oh! mjah in time krijg ik dus zelf een goede kabel, denk dat ik tot die tijd is ga kijken hoe het er via vga op mijn flattron 915 eruit ziet.......ik weet echter 'van vroegah' dat ik mijn emu's er 'te scherp' uit vond zien en daarom de tv out van mijn destijdse videokaart gebruikte om op mijn crt tv te gamen, dat vond ik wel mooi.....hoewel dat composite was! (maar ja al mijn shit was composite back then.......alleen mijn amiga had rgb volgens mij! denk dat mijn xbox 360 de eerste was.... initieel met component en later met hdmi :D

10 second ninja DONE

• PsYgHo
Zal straks even wat bestellen.. haha
Edit

- USB Snac adapter
- snes port adapter
- sega port adapter
- Wi-Fi adapter mini
- Meanwell 4A power supply

Bovenstaande net besteld, en betaald. :o

Prijs loopt ook leuk op zo... :|
Ach ja , kan nu iig weer verder testen.. O-)

[Voor 78% gewijzigd door PsYgHo op 28-09-2020 02:07. Reden: Aankoop spul]

• 3style
PsYgHo schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:18:
Zal straks even wat bestellen.. haha
Edit

- USB Snac adapter
- snes port adapter
- sega port adapter
- Wi-Fi adapter mini
- Meanwell 4A power supply

Bovenstaande net besteld, en betaald. :o

Prijs loopt ook leuk op zo... :|
Ach ja , kan nu iig weer verder testen.. O-)
Ah je hebt het al besteld? Ik kreeg vorige week nog een link van die site voor 10% discount.
Ik stuur ff een pm met die link, misschien werkt het nog met terugwerkende kracht.

• PsYgHo
Thnx..
Ja heb het al besteld, had zelf nog,5% korting coupon.
Was ook maar 3 pond of zo korting... Maar iig bedankt!

• paulb_nl
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:01
PsYgHo schreef op donderdag 24 september 2020 @ 13:05:
Kan je de inhoud van jouw MiSTer.ini eens plaatsen?

• 3style

Eindelijk binnen, laatste aanschaf voor de Analogue Super NT.

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:00:

Midden: Analogue Super NT, met SD2SNES

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@PsYgHo wat is jou ervaring met de snes enhancements games?
Ik ben zelf wel benieuwd naar mods zoals de MSU-1 cd quality voor Zelda.

Gisteren even mijn games overgezet naar de fx pak pro/sd2snes pro. Het werkt allemaal wel makkelijk. Werken de save states al trouwens in de laatste firmware?

[Voor 6% gewijzigd door 3style op 03-10-2020 11:55]

• PsYgHo
@3style
-Nee, deze firmware moet nog uitkomen.
Wel werkt de beta firmware met game boy ondersteuning. Maar gezien wij Mister hebben, is dat totaal niet interesant.

-Msu-1 werkt goed, maar is niet mijn intresse gebied. Wel getest, niet met Zelda though.
Ik ben van het type gamer dat de psg, boven FM verkiest bij bv "wonderboy in monsterland" op de master system. Voor mij is msu-1 te hybride. Het stoort mij als geluid en beeld niet kloppen.

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:54:
@3style
-Nee, deze firmware moet nog uitkomen.
Wel werkt de beta firmware met game boy ondersteuning. Maar gezien wij Mister hebben, is dat totaal niet interesant.

-Msu-1 werkt goed, maar is niet mijn intresse gebied. Wel getest, niet met Zelda though.
Ik ben van het type gamer dat de psg, boven FM verkiest bij bv "wonderboy in monsterland" op de master system. Voor mij is msu-1 te hybride. Het stoort mij als geluid en beeld niet kloppen.
Ja geluid en beeld moeten wel in sync lopen. Ik zal Zelda eens testen. Ik lees ook wel goede verhalen over de mega man x en fzero soundtracks.

• PsYgHo
Juist de F-Zero, zijn iconische soundtracks... Die zou ik niet graag anders horen...

• 3style
Ben toch wel benieuwd naar de Analogue announcement op 16 oktober.

https://www.reddit.com/r/...ctober_16th_announcement/

Met een MiSter kun je natuurlijk al heel veel, maar die Analogue apparaten blijven aantrekkelijk.

Ik ben benieuwd of het een re-stock mededeling is of een nieuw apparaat: Turbografx?

• PsYgHo
Hmm, ben benieuwd!
De nt mini, of de goedkopere variant, heb ik iig geen belangstelling meer bij. MISTer doet dat prima..
Leuk om de reacties te lezen, met alle speculaties...

Ik gok op,het weer in stock hebben van de snes in USA kleuren en de EU/JPN.
Gebruikte kleuren en het 2 tje voor 2x.

Edit:

Lag in Snes core MISTer:
Met SNAC is het opgelost! _/-\o_

Men geeft het op internet over algemeen 1 tot 1,5 frame. Maar ik geloof dat het bij de SNES CORE veel meer moet uitmaken. Ben wel gevoelig, maar dit is volgens mij meer dan 1,5 frame verschil.

De Super NT , en de MISTer naast elkaar, en idd geen verschil in lag, wel vind ik het beeld van de Super NT prettiger, dit vanwege de betere scaling options. :*)

[Voor 60% gewijzigd door PsYgHo op 15-10-2020 02:15]

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:59:
Hmm, ben benieuwd!
De nt mini, of de goedkopere variant, heb ik iig geen belangstelling meer bij. MISTer doet dat prima..
Leuk om de reacties te lezen, met alle speculaties...
Leuke reacties idd: “ Sold out already” 😀
Lag in Snes core MISTer:
Met SNAC is het opgelost! _/-\o_

Men geeft het op internet over algemeen 1 tot 1,5 frame. Maar ik geloof dat het bij de SNES CORE veel meer moet uitmaken. Ben wel gevoelig, maar dit is volgens mij meer dan 1,5 frame verschil.
Ah top! Mooi dat het is opgelost.
De Super NT , en de MISTer naast elkaar, en idd geen verschil in lag, wel vind ik het beeld van de Super NT prettiger, dit vanwege de betere scaling options. :*)
Welke scaling opties bedoel je precies?

[Voor 45% gewijzigd door 3style op 15-10-2020 18:23]

• PsYgHo
De HDMI upscaler, van de super nt. Vind ik fijner dan de "snes interpolation sharp filter" of andere beschikbare filters. Met name zichtbaar in f-zero

• 3style
https://www.analogue.co/duo/

https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Mooi ding, maar de MiSTer is voldoende voor mij.

[Voor 19% gewijzigd door 3style op 16-10-2020 17:19]

• Sagat

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Als eerste! mooi dat snac je issue verhielp @PsYgHo ! Haha vraag me nu wel af of ik zelf dan echt blind ben voor lag ofzo.......misschien teveel (vieze :P ) software emulatie en daarvoor pal troep gespeeld ofzo? ;)

(en voor alle emu lovers ' i am kidding' door retrorach met achievement support vind ik software emulatie echt geweldig en ok met zaken als de recente nes legend of zelda remakte die dus niet eens op echte hardware gespeeld kant worden (hoewel misschien wel op mister? al dan niet met een dedicated core?)
---------
new analogue speeltje...

eerste indruk VET! is het een mister concurent of polymega.....of het lijkt een beetje op een playstation 3 slim, is een device wat ps1-2 en misschien wel 3 speelt! even klikken........een freaking pc engine?!

Tsja what can i say.......i was altijd verliefd of de pce, want het was de onbereikbare liefde.....in retro game winkels zag ik nooit van dat spul.....dus paar jaar geleden een schattig wit kastje laten bezorgen uit japan en ja......het heeft fantastisch shooters, en natuurlijk rondo of blood, en gewoon erg veel toppers in diverse genres.......en het was de eerste echte cd console(weet dit vrijwel zeker, but correct me if i am wrong?) Voor de mega cd, voor de cd i en ruim voor cd32 en ook de cd tv (voor zover je die een games console kan noemen, net als de cd i eigenlijk was dat meer een multiemedia device met hier en daar een verdwaalde game).

En ja ook de arcade kaarten.......art of fighting op een 8bit console, een freaking neo geo game......het kan niet, maar het is er, en net zo (on :P ) speelbaar als op de neo......maar ook een goede sf2 en fatal fury (ook hier...van ff weet ik het niet 100% zeker)

Maar zou hier een doelgroep voor zijn? De nes/md en snes waren super populair, de pocket pakte tig handhelds in een keer........als deze jongen alleen maar pc engine doet......dat is dat misschien te niche?
Want de library.....tsja smaken verschillen enzo, maar denk dat de meeste deze toch nr 3 zouden zetten als ze moesten kiezen tussen deze, snes en md libariers, verwacht ik.

En zoals in het gelinkte reddit topic staat.......echte fysieke games voor de pce zijn duur en schaars.......dus ik gun analogue (ja zelfs met hun grappen grollen) alle succes maar.......ik zie dit somber in?

Maar we gaan het meemaken. Ik heb een org pce, en mister speelt ook alles af, dus nee, persoonlijk ook geen enkele interesse.......

10 second ninja DONE

• 3style
Ja klopt wat je zegt. Ook in US zijn die games schaars. Ik zie ook wel positieve reacties, maar een nieuwe batch super nt’s of een simpeler nt mini zou door velen goed zijn ontvangen. Wel origineel dat ze deze weg inslaan, eerste Analogue met CD! Dat biedt hoop voor een PS1 op fpga, maar ik ben benieuwd hoeveel ze er gaan verkopen en scalpers liggen weer op de loer natuurlijk.

• PsYgHo
Scalpers liggen al klaar, dat is helaas zo... beetje de mini nes , van toen zeg maar.

Eerste idee, hmm leuk, maar niet interessant voor mij persoonlijk.
Het genre is niet mijn intresse gebied, en was het dat wel, dan doet mijn MISTer dat ook al prima.
Op alle vlakken voor mij totaal niet interesant. Had ik de nt mini, wel gehad, dan wellicht voor de verzameling.
Maar ja * PsYgHo heeft geen nt mini..... En dan vergeet ik de pocket, ook nog , welke ik niet heb. Haha. Dus ben ook al geen fanboy... :|

Had liever een restock, van de nt mini gehad, of nog liever, de goedkope versie daarvan.
Een restock van de andere niet verkrijgbare Analogue consoles, en producten, zou beter zijn geweest. Denk ik..

Tweede idee, een console met cd. Dat brengt voor de verwachte jailbreak firmware ,wel opties!
Wie weet een psx, maar dat denk ik niet, eerlijk gezegd.. Maar hopen is, niet verboden :+

Er ligt een Altera Cyclone V, in. Dus ik verwacht wel bv een mega cd optie, in de jailbreak.
Dat moet te doen zijn...

Vraag me af of ze de deadline halen, gezien de pocket, ook al een half jaar is uitgesteld..

Analogue, doet hoe dan ook goed zaken. Verkocht word het ding wel. Of door scalpers, of door liefhebbers.
Ze hebben absoluut hun research gedaan.... O-)

[Voor 40% gewijzigd door PsYgHo op 17-10-2020 01:19]

• 3style
PsYgHo schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:56:
Scalpers liggen al klaar, dat is helaas zo... beetje de mini nes , van toen zeg maar.

Eerste idee, hmm leuk, maar niet interessant voor mij persoonlijk.
Het genre is niet mijn intresse gebied, en was het dat wel, dan doet mijn MISTer dat ook al prima.
Op alle vlakken voor mij totaal niet interesant. Had ik de nt mini, wel gehad, dan wellicht voor de verzameling.
Maar ja * PsYgHo heeft geen nt mini..... En dan vergeet ik de pocket, ook nog , welke ik niet heb. Haha. Dus ben ook al geen fanboy... :|

Had liever een restock, van de nt mini gehad, of nog liever, de goedkope versie daarvan.
Een restock van de andere niet verkrijgbare Analogue consoles, en producten, zou beter zijn geweest. Denk ik..

Tweede idee, een console met cd. Dat brengt voor de verwachte jailbreak firmware ,wel opties!
Wie weet een psx, maar dat denk ik niet, eerlijk gezegd.. Maar hopen is, niet verboden :+

Er ligt een Altera Cyclone V, in. Dus ik verwacht wel bv een mega cd optie, in de jailbreak.
Dat moet te doen zijn...

Vraag me af of ze de deadline halen, gezien de pocket, ook al een half jaar is uitgesteld..

Analogue, doet hoe dan ook goed zaken. Verkocht word het ding wel. Of door scalpers, of door liefhebbers.
Ze hebben absoluut hun research gedaan.... O-)
Die NT mini V2 is nu trouwens (relatief) niet eens zo duur nu op eBay. Bij Analogue was deze 500 USD op de website. Op eBay is deze nu voor ca. 700 te kopen. Uiteraard komen daar shipping en invoerkosten bij, maar dat was bij Analogue natuurlijk ook het geval.
Blijft dan een hebbeding natuurlijk of je moet nog fysieke NES games hebben liggen wat het nostalgisch net wat leuker maakt in vergelijking tot de MiSTer.

• PsYgHo
De MISTer is natuurlijk ongelofelijk lelijk. Dat is en blijft ,voor mij, een ding. Zeker als je consoles gewend bent.
Hoewel ik nu geen fysieke cartridges gebruik, (behalve dan een flash card)is het uiterlijk van de Analogue devices, wel erg gebasseerd op het uiterlijk van de originele consoles. Dat heeft toch net wat meer "nostalgic"

Waar ik nog wel mee speel is de MISTer tzt inbouwen in een console case. Of een remake aftermarket case kopen, en hem daar in stoppen / modden. Ben je ook gelijk die lelijke SNAC kabel kwijt. Die gebruik ik echt enkel voor de SNES core,dus hoe het niet onderling te wisselen. Dat lijkt me voor nu de meest ideale oplossing.

• 3style
Ja de MiSTer is niet heel fraai (beetje technisch ding), al vind ik het nog wel meevallen.
Die NT mini blijft wel aantrekkelijk...

• PsYgHo
Ja, mocht die,simpele versie, voor 200 dollar er komen, dan moet ik me héél erg bedwingen...
Nou ja.. dan bestel ik hem maar gewoon.. :+

• The_Great_Cornholio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:53
Vraagje, wat voor voeding gebruiken jullie in je MiSTer build?

Als ik kijk bij Digikey, dan lijkt de voeding die met de DE10 meegeleverd wordt een Amerikaanse stekker te hebben (en wellicht ook 110V?).

De Meanwell 4amp is een optie, maar het wordt me niet helemaal duidelijk of dat wel nodig is...

(Ik wil de volgende build gaan opbouwen: DE10 + SDRAM board, USB board, analoog IO board, 8bitdo adapter en later evt nog een SNAC adapter.)

• PsYgHo
@The_Great_Cornholio

Zat idd een USA plug op, frees aan, en een potje hars gemaakt.. hup er zit opeens een kabeltje aan met een eu stekker... :+

Maar een verloopje erop lijmen is beter. O-) . ding is 110 tot 240 en 50 en 60hz capabel.

Het is voldoende die 2 ampere, gemeten met de fluke 85v pakt het niet meer dan 2 ampere. Met Neo Geo hangt hij er soms wel tegen aan though.

Heb hier de nano, 128mb, en de analoge io board met fan, en USB hub, printplaat van ze.
Ik heb er in totaal 2x 8bit do USB 2.4 adapters er aan hangen, 1x snac, 1x 8bit do USB bt controller, en een Wi-Fi dongle. Edit, oh ja ook nog een draadloze 2.4 toetsenbord met muis pad.

Dat gezegd hebbende hangt er nu wel een meanwell 4a achter.. Houd niet zo van onder bemeten,en gezien de prijs op het totaal, een no brainer, voor mij persoonlijk. Beter dat de voeding het op zijn slofjes doet, dan dat hij staat te zweten. 8)

[Voor 11% gewijzigd door PsYgHo op 20-10-2020 22:40]

• The_Great_Cornholio
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:53
Helder, dank je! Dan pak ik die Meanwell ook maar mee. Duur wordt het idd toch al :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True