MiSTer en andere FPGA hardware

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 00:36
Mirickle schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:30:
Helder, dank je! Dan pak ik die Meanwell ook maar mee. Duur wordt het idd toch al :)
Ik heb die inderdaad destijds ook maar meteen gekocht bij de hele bestelling:

https://misterfpga.co.uk/product/mister-fpga-power-supply/

De inline power switch vind ik persoonlijk ook wel handig:

https://misterfpga.co.uk/product/mister-inline-power-switch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 17:27
Heb gewoon een schakelaar op de voedingskabel zitten. 2 euro bij de gamma, en je hebt daarmee effectief de voeding uitgeschakeld, ipv de stroom naar de MISTer.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
fpga Sega Saturn mode vandaag binnengekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pZdq25gNXThKI0ZUFRJypkUPDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2T5OIV7aDbQAtEEscDNjACY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Nice!

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07 21:49
3style schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 17:12:
fpga Sega Saturn mode vandaag binnengekomen:

[Afbeelding]
Idd nice, jaloers! ik twijfel zelf nog om voor deze relatief dure variant te gaan of toch ook de alternatieven te overwegen, schijnt wel dat dit een van, zo niet de beste ode is!

(en niet om bijdehand te willen doen, maar saturn mode? nee kan ook op dc en (binnenkort...?) zelfs ps1 toch? of heb jij een discount saturn only versie? :+ O-) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
(en niet om bijdehand te willen doen, maar saturn mode? nee kan ook op dc en (binnenkort...?) zelfs ps1 toch? of heb jij een discount saturn only versie? :+ O-) )
Hehe klopt inderdaad, maar deze blijft wel in mijn Saturn voorlopig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Installatie was relatief eenvoudig. Heb aardig wat uren besteed in het binnenhalen van de (ahum) juiste games (ca 200). Ik gebruik een cheapo sd kaartje van 128gb, maar je kunt er ook een oude schijf inknallen of een sd.
Het is een duur ding, maar als je ziet wat Saturn games kosten tegenwoordig valt het wel weer mee vind ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style
Dit is ook wel mooi, mijn favo m30 op de Saturn via een Brook wingman:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0sCiHcHqAkW6me3PSlLC7_sW1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LrJAtGOTSaKFnGQ4qTcDQRtq.jpg?f=fotoalbum_large

En kun je zoals je ziet ook gebruiken op de Dreamcast

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 30-10-2020 13:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style
Nog wat foto’s van de menu interface. Je kunt van de terraonion website een art database downloaden wat wel geinig is. Een platte lijst wat ook kan blijft wel makkelijker en sneller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqPwKbyq5GHK7dvEwb4TGvnPVjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JYIkNaV8OkYkGY3stlsBmPn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhXKRoNjjgnRfOGx3uk9tfBZKQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zxQETeqVWX82XhuHuXl5VpFL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
:9~

Ik hoor steeds vaker dat sd kaartjes intensief gebruik makkelijker stuk gaan dan hd's (helemaal ssd's) dus denk dat ik zelf mogelijk liever voor een hd zou gaan. Maar moet ook eerlijk zijn, in het geval van kapotte sd kaart koop je een nieuwe en ben je weer onderweg, wsl als je 1x per......tsa natuurlijk afhankeljik van hoevaak je speelt en hoeveel games door elkaar heen, maar denk als ik persoonlijk 1x per jaar een back up zou maken ik niet heel veel save games zou verliezen!

Brooks adapter is idd ook vet! Heb ik zelf ook enkele producten van, met name voor mijn pc engine die en maar 1 joypad poort heeft en die dus games heeft met support voor 2 knoppen (standaard uitvoering) 3 knoppen en 6 knoppen 8)7

Op zijn retro beurs praatje gemaakt met zo'n pc engine verkoper, vraag ik, jij enig idee waar ik een 6 button controller vandaan kon halen.....hij werd er gewoon stil van ;) dingen zijn schaars! dan is zo'n brooks echt een uitkomst!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Ik hoor steeds vaker dat sd kaartjes intensief gebruik makkelijker stuk gaan dan hd's (helemaal ssd's) dus denk dat ik zelf mogelijk liever voor een hd zou gaan. Maar moet ook eerlijk zijn, in het geval van kapotte sd kaart koop je een nieuwe en ben je weer onderweg, wsl als je 1x per......tsa natuurlijk afhankeljik van hoevaak je speelt en hoeveel games door elkaar heen, maar denk als ik persoonlijk 1x per jaar een back up zou maken ik niet heel veel save games zou verliezen!
Ik heb nog een laptop hd liggen die ik ook nog zou kunnen overwegen.
Het nadeel van deze MODE is wel dat je een kaartje of hd niet standaard makkelijk kan verwijderen. Je kunt een verlengkabel gebruiken voor een sd/usb/hd, maar dan nog steeds moet bij een hd de case open als ik dat zo bekijk. Je kunt je afvragen hoe vaak je spellen er op gaat zetten, maar in het begin is het toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:15:
OA486 core:
Nieuwe update is GE -WEL -DIG !!
Er is nu een native soundblaster pro 2.0... Ofwel OPL3, en STEREO!
Dat klinkt toch echt goed op mij set in de huiskamer...

Moest echter de memory mapping even instellen, anders deed Visual player 2.0 het niet, en de "define"RAM van "AUTO" naar "8129" zetten (8mb).

Vergeet ook de set blaster command te updaten, naar t6, ipv t4.
De bug is eruit. Alle mod files blijven goed spelen!
Heb jij de ExoDOSConverter al geprobeerd?

"The ExoDOSConverter will extract the CD files and floppy disks used in the collection and automatically setup your games to auto mount those when launching them from within the AO486 Total DOS Launcher"

YouTube: ExoDOSConverter for MiSTer AO486 (PC DOS) Setup from Scratch and fir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@3style
Nee, heb ik nog niet geprobeerd..
Zit momenteel meer in de NES games.. En dan met name de unreleased, en unlicensed games.
Componeren doe ik toch op een pc en niet op de MISTer. Het afspelen wel, gamen doe ik nu nog niet in DOS op de MISTer. Dat is voor later.. als ik ééns niets te doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Nee, heb ik nog niet geprobeerd..
Zit momenteel meer in de NES games.. En dan met name de unreleased, en unlicensed games.
Nice, welke games heb jij ontdekt die leuk zijn? Ik zie wel Eon Man langskomen die wel de moeite waard is volgens mij:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Five Weird and or Awesome UNRELEASED NES Games!

Ik ben bezig met wat oude (bekende) NES games. Ik wil eigenlijk Zelda 2 nog keer uitspelen en ik ben wat games aan het inhalen die ik vroeger nooit heb gespeeld (zoals kid icarus, Dracula's Curse, mega man etc.) Die 8bit generatie, de eenvoud, blijft mij wel aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Ik zie trouwens dat de NES core gisteren ook weer een update heeft gehad:

https://misterfpga.org/vi...4ad2331810a25e8c&start=75

Nieuwe mappers blijven toegevoegd worden,

NES:
- Add mapper 413 (Gray Rogue)
- Fix reset stack pointer decrement (Gray Rogue)
- Add mappers 91 and 189 (paulb-nl)
- Adjust palettes (paulb-nl)
- Support for custom aspect ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Sagat schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:14:
:9~

Brooks adapter is idd ook vet! Heb ik zelf ook enkele producten van, met name voor mijn pc engine die en maar 1 joypad poort heeft en die dus games heeft met support voor 2 knoppen (standaard uitvoering) 3 knoppen en 6 knoppen 8)7

Op zijn retro beurs praatje gemaakt met zo'n pc engine verkoper, vraag ik, jij enig idee waar ik een 6 button controller vandaan kon halen.....hij werd er gewoon stil van ;) dingen zijn schaars! dan is zo'n brooks echt een uitkomst!
Ja je heb gelijk het gaat dan vaak over de write. Voor mijn tesla had ik een memory stick maar toch overgestapt op een usb ssd drive het gaat hier om hele zware gebruik elk uur rijden is een paar gb aan data die weer overschreven wordt. Maar voor de meeste pi / mister / fpga oplossing is het vaak meer lezen dan schrijven en lezen kan redelijk lang goed gaan schrijven wat minder maar goed die paar kb per save is geen grote impact. Maar als je zeker wilt zijn is een SSD natuurlijk veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Best vreemd gedrag bij de retro pc gasten, met windows 95 en 98, en ME. Zij gaan massaal over van cf, naar sd, vanwege het feit dat sd sneller is met het schrijven van (veel) kleine bestanden. Zeker het "wisselbestand" is hier de oorzaak van. Dit is mede gestart door oa "Phil,s Computerlab"

Daarnaast is het kosten besparend.. maar dat is niet de hoofdoorzaak.
Zelf zie ook vanaf Windows 98 en up, een duidelijk voordeel in snelheid.

Zelf maak ik iedere 2 week een backup van al mijn "memory based" media, welke vaak gebruikt word. Ook wbt mijn MISTer. Voordeel is dat een ghost file zo gemaakt is. De Mister is even wat langer bezig, haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Beetje off topic misschien, maar je kunt de MODE (of gdemu) ook inzetten voor de nieuwe Atomiswave conversies die sinds kort te spelen zijn op de Dreamcast. Atomiswave is een arcade systeem van Sammy met o.a. NeoGeo games. Deze hardware is bijna hetzelfde als de Dreamcast hardware waardoor deze conversies relatief makkelijk te realiseren zijn.

https://www.dreamcast-tal...viewtopic.php?f=5&t=13621

LIjst met conversies:

Metal Slug 6 [megavolt85]
The King of Fighters XI [megavolt85]
Samurai Spirits Tenkaichi Kenkakuden / Samurai Showdown VI [megavolt85]
Neo Geo Battle Coliseum [megavolt85]
Knights of Valour The Seven Spirits [yzb]
Faster Than Speed [megavolt85]
Dolphin Blue [megavolt85]
Maximum Speed [megavolt85]
The King of Fighters Neowave [yzb]

Conversies zijn nog deels in progress, maar dus wel speelbaar via de MODE en de reacties zijn goed.
Hier bijvoorbeeld Dolphin Blue:

Afbeeldingslocatie: https://www.dreamcast-talk.com/forum/download/file.php?id=7644&mode=view
https://www.dreamcast-tal...viewtopic.php?f=5&t=13611

[ Voor 32% gewijzigd door 3style op 17-11-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Flynnsbit top 300 dos games, exo dos, werkt erg leuk!
Kost wat dagen om binnen te halen, maar dan heb je ook wat.. was zelf ook al bezig met exo dos, maar heb ook even de top 100 van hem meegenomen..

De vraag, hoe map ik keyboard inputs, naar mijn game pad ? Ik wil stunts natuurlijk spelen met de m30 van 8bit do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:15:
Flynnsbit top 300 dos games, exo dos, werkt erg leuk!
Kost wat dagen om binnen te halen, maar dan heb je ook wat.. was zelf ook al bezig met exo dos, maar heb ook even de top 100 van hem meegenomen..

De vraag, hoe map ik keyboard inputs, naar mijn game pad ? Ik wil stunts natuurlijk spelen met de m30 van 8bit do...
Heb je wat info over de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Wat wil je precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Hoe dit werkend te krijgen in de AO486 core. Ik heb verder nog niets met deze core gedaan of is dit makkelijk te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Dan raad ik je de kant en klare flynnsbit top 300 dos games aan.
Die is plug and play ... (mount de vhd files in goede orde op IDE 1 en 2)

[ Voor 21% gewijzigd door PsYgHo op 22-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik heb besloten om mijn 2 analoge consoles te verkopen, met alles erop en eraan.
Budget vrij maken voor wat anders ;) Mega SG + mega CD + 2x m30 2.4ghz , en de Super NT + fxpack pro + sn30 pro plus.

Voor interesse, graag een bericht. Heb vele opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:01:
Ik heb besloten om mijn 2 analoge consoles te verkopen, met alles erop en eraan.
Budget vrij maken voor wat anders ;) Mega SG + mega CD + 2x m30 2.4ghz , en de Super NT + fxpack pro + sn30 pro plus.

Voor interesse, graag een bericht. Heb vele opties ;)
Super NT wellicht wat voor @Sagat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Veel interesse, weinig budget ;) en al de mister in bezit. Nee denk dat hij voor iemand anders gaat zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
De super nt is inmiddels verkocht...
Beetje mixed feelings... maar het is niet anders.. hij is naar een liefhebber gegaan...
Tegen een faire prijs voor ons beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lyzanxia
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-06 07:11
Ik heb 2 complete mister fpga kits te koop, maar ben niet zeker of ik de goede categorie gevonden heb om ze te koop te zetten. Waar zou ik ze best classeren in het tweakers v/a?

V&A aangeboden: 2x Mister FPGA complete kit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
lyzanxia schreef op woensdag 9 december 2020 @ 07:53:
Ik heb 2 complete mister fpga kits te koop, maar ben niet zeker of ik de goede categorie gevonden heb om ze te koop te zetten. Waar zou ik ze best classeren in het tweakers v/a?

V&A aangeboden: 2x Mister FPGA complete kit
Interesante vraag, de meeste hier gebruiken het (denk ik) toch als zelfbouw console, maar je kan het zeker ook zien als een computer, misschien is dat zelfs eerlijker omdat dat natuurlijk ook het echte doel van het bordje was.

@Microkid @Bor hoe denken jullie daarover?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
MiSTer FPGA Game Boy - Savestate Preview by FPGAzumSpass

[YouTube: MiSTer FPGA Gameboy - Savestate Preview]

Ben benieuwd of ze dit ook op termijn werkend gaan krijgen voor andere cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
MiSTer ontwikkelaar jotego heeft ontdekt waarom bepaalde 128MB geheugen modules mogelijk defect kunnen zijn.

https://www.reddit.com/r/...why_128mb_memory_modules/

Dit ontstaat met name bij veeleisende cores zoals de komende CPS 2 en CPS 1.5 cores met added q-sound:

"The issues only pop up in jotego's new updated CPS 1.5 MRA packs for Street Fighter Zero (with added q-sound), Cadillacs and Dinosaurs, and Punisher. Any one of those 3 can be faulty with errors due to this memory problem caused by pushing the ram too hard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:55:
MiSTer ontwikkelaar jotego heeft ontdekt waarom bepaalde 128MB geheugen modules mogelijk defect kunnen zijn.

https://www.reddit.com/r/...why_128mb_memory_modules/

Dit ontstaat met name bij veeleisende cores zoals de komende CPS 2 en CPS 1.5 cores met added q-sound:

"The issues only pop up in jotego's new updated CPS 1.5 MRA packs for Street Fighter Zero (with added q-sound), Cadillacs and Dinosaurs, and Punisher. Any one of those 3 can be faulty with errors due to this memory problem caused by pushing the ram too hard."
Vond het al opvallend dat er sprake was van verminderde geheugen bandbreedte bij 128mb modules t.o.v. 32 en 64 (er werd al geopperd dat je dan wellicht moest kiezen, met 128mb alle neo geo games kunnen spelen, of met kleinere modules cores beschikbaar die hogere bandbreedte eisen hebben) ....kreeg er al een naar gevoel bij dat dit dan een opstap zou zijn naar een mister 2.
Wat ik overigens geen bezwaar vind, als er niets bijkomt bij wat er nu is, is mister al een geweldig product, maar het zou fijn zijn al bepaalde consoles er nog bij komen (lynx, goede/officiele jaguar core) en the big one.......playstation 1....hoewel die moeilijk gaat zijn wordt daar imho nog steeds aan gewerkt.
(en persoonlijk zou ik ook graag de arcade versies van hang on en outrun kunnen spelen, zeer verslaafd aan de md varianten....arcade zou beter moeten zijn, al hoewel ik dan wel met analogue joysticks maat gaan spelen, dat tot nu toe nog niet gedaan op mister!)

Defect is helemaal ellendig maar net als met pc is mister natuurlijk zelfbouw en kwaliteit van je componenten kan dan fluctueren.

Caddilacs en dinosaurs overigens al kunnen spelen dus ik verwacht (hoop) dat mijn module ok is! Binnenkort met angst en beven dan maar updaten (na wat tweaken om mijn mister op mijn crt tv werkend te krijgen moet ik mijn mister ini bijwerken om te kunnen updaten....vga scaler of fb scaler moesten aan :S )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ik maak wel, even een backup , voordat ik ga updaten...
Jij heb het je spul toch ook uit de UK weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:02:
Ik maak wel, even een backup , voordat ik ga updaten...
Jij heb het je spul toch ook uit de UK weg?
Yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
hmm dit is geen goed nieuws:

"My 128MB module from Misterfpga.co.uk loads C&D and The Punisher ok but SFZ always shows the illegal address screen no matter what I try. Hopefully Jotego can get to the bottom of it and find a solution that doesn't require buying a new module or modding the existing one :)"

Hier een pol van Jose Tejada:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnBB0FA87-qDOBvcMfd7_TFA6vQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QP2705QXcjLToij7lJADElxB.png?f=fotoalbum_large

• 3style
Media volgend jaar waarschijnlijk de eerste poort van de psx core naar MiSTer!

https://mobile.twitter.co...tatus/1341853428734160897

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Hmm de Retrodrive update gedaan...
Nieuwe aparte sd kaart voor gepakt.
Heb niet zo,n band met de cps arcade games, maar leuk als het werkt, en idd met de PSX core in aantocht, wilde ik wel weten of mijn geheugen goed is.
Een aantal vragen:

1:Wbt de retro driven update: is er al een vervanger voor in het nieuwe jaar ?? (of workaround)
2:Heb idd een cps1.5 dir gekregen. Punishers / Dinosaur and cadillacs werken prima.
3: Enkel kan ik alleen de Streetfighter Zero vinden op de cps1. Deze werkt ook prima.

[ Voor 32% gewijzigd door PsYgHo op 29-12-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:29:
Hmm de Retrodrive update gedaan...
Nieuwe aparte sd kaart voor gepakt.
Heb niet zo,n band met de cps arcade games, maar leuk als het werkt, en idd met de PSX core in aantocht, wilde ik wel weten of mijn geheugen goed is.
Een aantal vragen:

1:Wbt de retro driven update: is er al een vervanger voor in het nieuwe jaar ?? (of workaround)
2:Heb idd een cps1.5 dir gekregen. Punishers / Dinosaur and cadillacs werken prima.
3: Enkel kan ik alleen de Streetfighter Zero vinden op de cps1. Deze werkt ook prima.
Er is kennlijk ook een update sinds vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARzBHhn6oXmcp7Jop9xVI8R38Hk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C7E0Wh0cxmCdAfMmAhBN3Oy2.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 01-01-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Even iets off topic..
De "mega sg set " is ondertussen ook al weer dik 3 weken verkocht. Beneden in de woonkamer dus "analogue console loos."

Vondt het eerst best jammer, maar dat was meer het idéé. Want sinds de snac, stonden de analogue consoles immers toch stof te happen.

Ik mis wat ruimte in de kast, dat is opgelost door mijn crystal og xbox neer te zetten. Mijn aangepaste (frosted) acrylic mistercase past daar heel goed bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:36:
Even iets off topic..
De "mega sg set " is ondertussen ook al weer dik 3 weken verkocht. Beneden in de woonkamer dus "analogue console loos."

Vondt het eerst best jammer, maar dat was meer het idéé. Want sinds de snac, stonden de analogue consoles immers toch stof te happen.

Ik mis wat ruimte in de kast, dat is opgelost door mijn crystal og xbox neer te zetten. Mijn aangepaste (frosted) acrylic mistercase past daar heel goed bij!
Ja snap ik, lekker opgeruimd zo :)
Ik zit nog wel in beide werelden. Ik heb laatst toch nog een van de laatste mega sg’s gekocht bij Analogue. Wat oude carts er in kunnen doen draagt nog wel bij aan het nostalgische gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Carts gebruikte ik toch al niet, althans niet in woonkamer. Dat staat mooi bij de og hardware in de gameroom.
Dus gebruikte altijd al Flash cards, dat aspect had toch al niet in de woonkamer.

Voordeel is wel dat ik nieuwe speakers heb gekocht, en nieuwe versterker voor beneden in de woonkamer.. Met de verkoop van de 2 analogue sets, was dat net de druppel die ik nodig had.

Eindelijk een complete 5 delige wharfedale diamond set gekocht. _/-\o_ :9~ Vanwege de stomme dubbele L vorm van onze woonkamer , werkte een sub niet. Dus zat ik vast aan 2 goede front speakers, voor bass weergave.

Mooie aanbieding bedongen bij de importeur, en zie daar, net in het oude jaar nog geleverd...
Poosje lopen kloten voor de juiste plek en inregelen, maar wat een verbetering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
CPS2 beta core is uit voor de MiSTer. Dit is een Capcom arcade board uit 1993.

https://mobile.twitter.co...tatus/1355206341493665796

https://www.patreon.com/posts/46829227

Eerste game is Super Puzzle Fighter 2 Turbo, meerdere zullen snel volgen waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door 3style op 30-01-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
"What is the MiSTer FPGA? Well, an FPGA is a special kind of processor that can be programmed to emulate other processors at the most fundamental level, meaning stunningly accurate retro emulation... provided that talented developers provide the necessary emulation cores. In this video, John shows off his MiSTer, some of his favourite games and his bespoke set-up."

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
DF Retro Hardware: MiSTer FPGA - A Brilliant Mini Emulation System Explored!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sega Saturn core in de maak voor de MiSTer!
Ambitieus, ben benieuwd!

“Alexey (Sorg) has confirmed that beloved legendary #MiSTerFPGA core developer Sergey of SNES, Mega CD, and TG16 CD fame is indeed working on #SegaSaturn. It may not be possible on current hardware this seems to be really him and how to support.
@srg320_”

https://mobile.twitter.co.../1356831344966463490?s=21

[ Voor 18% gewijzigd door 3style op 03-02-2021 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bsks
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-04-2021
Geen idee of dit de juiste plek is maar ik ben op zoek naar een SuperNT. Mocht iemand tips hebben, ontvang ik graag een berichtje. Thanks!

• 3style
Bsks schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:06:
Geen idee of dit de juiste plek is maar ik ben op zoek naar een SuperNT. Mocht iemand tips hebben, ontvang ik graag een berichtje. Thanks!
Dit is zeker de plek voor vragen! :)

Wil je iets weten over de aanschaf en wil je er een op korte termijn of lange termijn? Waarschijnlijk komt er namelijk weer een nieuwe batch van Analogue (speculatie), maar wanneer is nog onzeker. Reddit kun je hier in de gaten houden.

[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 11-02-2021 09:17 ]

• 3style
De Super NT is trouwens op dit moment (met name op Ebay) gigantisch over priced.
Let wel dat je normaal hogere verzendkosten en importkosten moet rekeken direct bij Analogue.

• Bsks
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-04-2021
Top, bedankt voor de tip.
Helaas kwam ik vorige week pas achter het bestaan van de supernt.
Vond er 1 op marktplaats maar die is helaas al verkocht. Op eBay vragen ze inderdaad de jackpot
Heb inmiddels wel begrepen dat Analogue alles behalve duidelijk is over nieuwe batches.
De voorkeur heeft korte termijn. Heb je enig idee wat de verzend en import kosten zijn?
Snap dat mensen er geld op willen verdienen maar dat heeft wel een grens :-)

• 3style
Bsks schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:06:
Top, bedankt voor de tip.
Helaas kwam ik vorige week pas achter het bestaan van de supernt.
Vond er 1 op marktplaats maar die is helaas al verkocht. Op eBay vragen ze inderdaad de jackpot
Heb inmiddels wel begrepen dat Analogue alles behalve duidelijk is over nieuwe batches.
De voorkeur heeft korte termijn. Heb je enig idee wat de verzend en import kosten zijn?
Snap dat mensen er geld op willen verdienen maar dat heeft wel een grens :-)
Ik heb je even een PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:45
Ik heb nog een leuk nieuwtje voor hier. Na verwachting komt er over niet lange tijd een alternative voor MiSTer als zijnde de OS besturing.

Het gaat hier om een schoon gemaakte en leesbare code waar het nodige verbeteringen aangebracht zijn om het gebruik vriendelijker te maken. Daar door word het voor ontwikkelaars een stuk beter om er aan mee te kunnen werken, wat op dit moment (op de cores na) bijna niet gebeurd.

Ik heb het nodige moge praten met de hoofd ontwikkelaar en het lijkt wat meer de RetroArch kant op te gaan waar overigens mee samen worde gewerkt om ook software emulatie op de de10 nano te krijgen. Ok is het doel van dit project dat het niet alleen met de de10 nano gaat werken, er zijn tal van andere FPGA boarden te koop die ze ook willen gaan ondersteunen. Ook word er gewerkt om FPGA boarden samen te laten werken met Raspberry PI mainboards.

Kortom er word heel groot gedacht om dit FPGA gaming naar nieuwe hoogte te brengen. De gesprekken die ik heb gehad met de ontwikkelaar geeft mij een goed gevoel voornamelijk door zijn ruimdenkendheid, bijvoorbeeld als ik mijn ideeën geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
...en er is en atari lynx core, in de maak... verwacht wordt dat in april er een publieke beta beschikbaar is.
Met "maar" 78 Games is 100% speelbaar van de gehele librairy een haalbaar doel, aldus de developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-07 10:51
Hallo allemaal in dit topic. Ik ben sinds een paar weken ook bezig met een MiSTer. Overgestapt van RetroPie. Ben vooral bezig met de ao486 core voor dos games, de Megadrive core en Arcade cores.
PsYgHo schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:17:
...en er is en atari lynx core, in de maak... verwacht wordt dat in april er een publieke beta beschikbaar is.
Met "maar" 78 Games is 100% speelbaar van de gehele librairy een haalbaar doel, aldus de developer.
Zou leuk zijn. Ben wel benieuwd hoe jullie dit gebruiken. Ik vind het zelf al snel wat teveel opgeblazen op een groot scherm om er lol aan te beleven. Zat al te denken aan een klein monitortje (10 inch) voor erbij.
Ik speel de laatste tijd trouwens weer wat meer Lynx spellen. Maar dan op de Evercade. Ideaal met savesstates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Oled tv, en gewoon wat kleiner beeld.. Door oled, is zwart echt zwart, dus dat kijkt prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 16:25
Heel erg geïnteresseerd hierin, maar ik vind maar niet waar je specifiek (binnen EU / non UK) aan de addons kan raken of aan een volledige premade MISTer (in box). Op digikey vind ik het basisbord, maar ik vind bvb het usb addon bord niet / geen case / geen SDRAM addon bord.

Weinig zin om via een non-EU winkel aan te kopen daar ik de laatste weken al enkele keren erg hoge invoerkosten heb moeten betalen (sinds start van 2021 precies pittige douane-controle in .BE).

Mocht dus iemand links / aanraders hebben van shops waar je dit kan kopen, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Duitsland, of invoer bij Engeland..
Ik ,en met mij velen, hebben hem daar weg, nog voor de brexit.. zie ook de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumbo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 16:25
Enige ervaringen met deze: https://ultimatemister.com/ ? Ziet er Portugees uit die webwinkel, staat nu wel niet in vermeld als hun sdram addon de issues heeft die beschreven zijn hierboven. Ik bekijk intussen ook even als ik die Duitse winkel terugvind die je vermeldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
https://misterfpga.org/viewforum.php?f=34

Kijk hier even... vind je betrouwbare spelers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-07 10:51
Rumbo schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:59:
Heel erg geïnteresseerd hierin, maar ik vind maar niet waar je specifiek (binnen EU / non UK) aan de addons kan raken of aan een volledige premade MISTer (in box). Op digikey vind ik het basisbord, maar ik vind bvb het usb addon bord niet / geen case / geen SDRAM addon bord.

Weinig zin om via een non-EU winkel aan te kopen daar ik de laatste weken al enkele keren erg hoge invoerkosten heb moeten betalen (sinds start van 2021 precies pittige douane-controle in .BE).

Mocht dus iemand links / aanraders hebben van shops waar je dit kan kopen, dan hoor ik het graag.
Ik heb drie weken geleden veel items gekocht bij mister fpga co uk. Beviel goed.
Het ging om een ram module, io board, usb hub, voeding, wifi adapter, acryl plaatjes. Op de doos stond dat het om een paar kleine computer benodigdheden ging. Hierdoor (?) geen invoerrechten of douanekosten hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
The Amiga core (aka. Minimig) with MegaAGS now supports 5× vertical integer scaling, crop and offsets on a per-game basis. And the optimal settings are all handled for you — transparently — with the MegaAGS setup.

https://misterfpga.org/vi...fbd8b06055994a24fc945fef8

@Sagat al getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:15:
The Amiga core (aka. Minimig) with MegaAGS now supports 5× vertical integer scaling, crop and offsets on a per-game basis. And the optimal settings are all handled for you — transparently — with the MegaAGS setup.

https://misterfpga.org/vi...fbd8b06055994a24fc945fef8

@Sagat al getest?
Nope! Sterker nog door wat 'huisvestings' issues staat mijn mister op een aparte kamer waar ik geen internet heb (nou ja, mijn mister verbind ik normaliter met de kabel en dus geen wifi module) maar wil er wel binnenkort mee gaan testen. En sowieso wel handig om weer is te updaten voordat we 'binnenkort' cps2, lynx, ps1 en saturn allemaal 'moeten' toevoegen :D

Vind deze opties erg top, en weer een argument om toch naar een full hd scherm ipv crt te gaan (ook omdat ik mijn fhd schermpie makkelijk kan roteren voor TATE goodness)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Een paar foto's van mijn MISTer project :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcNkxrZPIbOo9U1MdPzryf8tJgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKalFCQcW5vrwVfbzBmGUFgx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2dC3U1-Xg6CoesQcex5f7xnhXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqcMzOiMXtKdfU7gx1HaWk7W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuAtNVDToccc8e_htZxMeJnHO78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWHiQyEZEt6p8uzStr9I6BFf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door rusc op 17-03-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Waar heb je de behuizing weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
is idd mooie behuizing! In other news, atari lynx core uit:
https://github.com/MiSTer-devel/AtariLynx_MiSTer

Heb niet heel veel met de lynx maar meer keuze is altijd beter!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Lynx is leuk, maar mij te groot beeld, even kijken of er een optie is om deze wat kleiner te máken.
Zodat ik zwarte borders rond het beeld heb. Op 55 inch is het even iets teveel van het goede..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
Hoi allemaal,

heb de afgelopen weken de volgende dingen besteld / ontvangen:

DE10 Nano bij Digi-Key voor 111,38 + 27,09 aan invoerrechten (BTW) - https://www.digikey.nl/pr...nl/P0496/P0496-ND/6817231
Helaas voor anderen is de voorraad inmiddels alweer op

En dan nog de volgende accessoires (voor 33,33 totaal):
USA reisstekker - https://www.amazon.nl/gp/product/B000WKG5YS/
12V Inline kabel met aan/uit schakelaar - https://www.amazon.nl/gp/product/B079QJKRGJ/
Micro USB hub - https://www.amazon.nl/gp/product/B078M3Z84Z/
32GB MicroSD kaart - https://www.amazon.nl/gp/product/B08GY9NYRM/ (misschien niet echt nodig, want bij de DE10 Nano zit al een 8GB MicroSD kaartje)
32MB SDRAM module bij aliexpress

Ik ben van plan om dit weekend alles te gaan testen. Alleen de SDRAM module is nog onderweg, dus dan kan ik alleen nog bepaalde cores draaien, waaronder als het goed is de Genesis core.

De DE10 Nano van Digi-Key komt al met een soort van behuizing (met pootjes, niet zichtbaar op de foto)
Afbeeldingslocatie: https://media.digikey.com/Photos/Terasic%20Tech%20Photos/P0496.jpg
Zolang ik geen gekke dingen doe en hem op een stabiele plek neerzet, verwacht ik dat dit voldoende is.

Op basis van deze YouTube video:

Bekijk op YouTube
Build a MiSTer FPGA on a Budget!
zou ik dan nu bijna een volwaardige budget setup hebben, voor totaal 171,80. Dat is veel minder dan de 300-400 euro die vaak wordt genoemd. De 128MB SDRAM haal ik waarschijnlijk nog op een later moment. Die zal rond de 40-50 euro kosten.
En controllers had ik al: Retro-Bit Mega Drive 6 button en Saturn, Elecom SNES en nog PS1/PS2 controllers met USB adapter.
Het enige wat ik eigenlijk nog mis, hoewel het niet echt noodzakelijk lijkt, is een heatsink. Heeft iemand nog een link voor een goede en goedkope heatsink, bv. op aliexpress?

edit: Staan talloze heatsinks op aliexpress. Bv. deze, 5 stuks voor nog geen 3 euro incl. verzending - https://www.aliexpress.com/item/32538204577.html :)

[ Voor 18% gewijzigd door Cooler_King op 02-04-2021 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Heatsink is gewoon nodig, met fan.

Ik heb gewoon alles gekocht.. de hele zwik..
Want je weet dat je later toch meer wilt, en dan is dit op den duur goedkoper..

[ Voor 65% gewijzigd door PsYgHo op 04-04-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Speaking of kopen.....heeft iemand nog een link (of tip voor alternatief) naar een stroom kabel met ingbouwde on off switch en nl plug/stekker? (kan ik mijn reisstekker ook weer gebruiken voor mijn pc enginge :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:41
Sagat schreef op donderdag 8 april 2021 @ 11:19:
Speaking of kopen.....heeft iemand nog een link (of tip voor alternatief) naar een stroom kabel met ingbouwde on off switch en nl plug/stekker? (kan ik mijn reisstekker ook weer gebruiken voor mijn pc enginge :D )
Zoiets? https://www.berrybase.de/...er-a-buchse-0-25m-schwarz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
De prijs is fijn, maar mister maakt gebruik van een rond stroom plug, weet niet of je ook power over usb kan doen.....iemand hier een idee?

edit:
Hrmmm als ik dit zou het met de bovenstaande kabel wel kunnen, maar dan heb ik dus nog een converter naar de rond plug nodig, en een usb naar adapter convertor! Alles kan, maar ik dacht dat er ook kant en klare kabels waren?

[ Voor 27% gewijzigd door Sagat op 08-04-2021 13:27 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:23
Ik zit er eigenlijk ook wel mee, vanmiddag komt als het goed is de Analouge SNES en NES weer op voorraad.
En het kunnen afspelen van orginele cardridges is gaaf, maar ik vraag mij ook af of je niet beter een Mister kan maken, meer systemen. Maar Qua prijs voor een volledig systeem natuurlijk niet echt goedkoper/ aan deze kant van de oceaan misschien zelfs meer dan een super NT. En natuurlijk de nadelen een super NT ziet er gaver uit en speelt echter cardridges. Maar nadeel is bij analogue de 50 dollar verzendkosten.
Dus ik zit een beetje in dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Vrietje schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 07:49:
Ik zit er eigenlijk ook wel mee, vanmiddag komt als het goed is de Analouge SNES en NES weer op voorraad.
En het kunnen afspelen van orginele cardridges is gaaf, maar ik vraag mij ook af of je niet beter een Mister kan maken, meer systemen. Maar Qua prijs voor een volledig systeem natuurlijk niet echt goedkoper/ aan deze kant van de oceaan misschien zelfs meer dan een super NT. En natuurlijk de nadelen een super NT ziet er gaver uit en speelt echter cardridges. Maar nadeel is bij analogue de 50 dollar verzendkosten.
Dus ik zit een beetje in dubio.
De snes is qua nostagie mijn favo console ooit, en ik heb zelf maar een pal 2 chipper die niet rgb modded is. Dus wat dat betreft zeker interesse in de analogue optie (super NT vanaf nu SNT). Maar ik heb niet zoveel games, stuk of 25 denk ik? Meeste pal. Heeft het dan zin? In principe ja, maar ik heb dus ook een mister, en het speelt simpelweg heerlijk.

Dus....ja, had ik onbeperkte geld dan zou ik absoluut ook de analogue halen, hell dan beiden. Want dan zou ik ook meer echte carts kopen. Maar helaas dat heb ik niet. Dus dat is 1

2 is simpel, als je nou gezegd had, het gaat me alleen om de snes. Dan was de SNT mogelijk de betere keuze door cart optie. Maar je noemt ook andere systemen. Dan is het mij betreft klaar. Mister doet al zoveel systemen en mogelijk binnenkort ook ps1 en saturn. Dus ja wat mij betreft 2 en ook de beste reden, veelzijdigheid.

Dus ja het blijft subjectief en ik weet dat er mensen zijn met mister EN analogue spul, maar ook iemand die sceptisch over mister was maar uiteindelijk zijn snt en md van analogue verkocht heeft...
Het zijn beide iig toffe apparaten!

Succes

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ja dat is precies een beetje waar ik mee zit. Ik ben natuurlijk met een snes opgegroeid. Maar de Mister zou een mogelijkheid zijn om nieuwe oude spellen te ontdekken. Nou ja nog tot 17 uur vanmiddag om te besluiten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@Vrietje
Hier de sceptist, haha
Ergens verdeeld in dit topic staat wel mijn hele verhaal, en ervaringen...
Wellicht de moeite waard om dat even helemaal te lezen. Desnoods zoek je even in dat topic op mijn naam..

Voor mij was de overgang naar de snes wel een ding. .. Het 8 en 16 bit sega gebeuren en Nintendo 8 bit, deed de mister na wat aanpassingen al helemaal goed. Voor de snes lag dit anders. Uiteindelijk was de oplossing een snac adapter. Eerder dus al mijn Analogue mega sg, en mega sd verkocht, en later dus ook de super nt, en fxpack pro verkocht.

Nu heb ik een nette case om de mister en staat hij naast mijn crystal x box. Want uiterlijk vond ik ook wel een puntje... Ding is lelijk!
Ook Daar zijn wel plaatjes van..

Story short,
Voor de snes, raad ik wel de snac adapter aan, en de 8bit do dongle, voor de snes. En dan gekoppeld met bv een ps4 controller. Daar ervaar ik geen merkbare lag mee. Voor de andere cores, pak je de 8bitdo controller voor de genesis mini. Dan heb je ook geen merkbare lag voor de rest van de cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
@PsYgHo
Dankjewel erg interessant om je van overtuigd analoge gebruiker naar mister gebruiker zien te schuiven.
Ik heb wel 2 8bitdo Bluetooth sn30s en een sn30pro plus. Samen met een usb retro receiver, maar ik begrijp uit jouw verhaal dat die te veel lag geven met de SNES core?
Ik neig nu toch meer naar de mister ook al is dat wat meer tweaken.
Moet hem alleen nog wel ergens op voorraad vinden of iig de de10 nano ergens vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door Vrietje op 09-04-2021 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
@Vrietje

Met de snac en de 8bit do retro adapter van de snes, ben je er al..
Omdat die de onnodige signalen niet doorzend, heb je met bv de sn30 pro plus gewoon perfect lag free.
Net als met de ps4 en zelfs de xbox ons controller, of welke er ook maar op past.

Met dezelfde controllers en bv de USB ontvanger, zendt je wel alle beschikbare info mee. Gyroscopen, touch etc... Dus dat werkt minder prettig, wat het minste lag.

Voor de snes raad ik je snac aan. En dan of bedraad... of dus de retro adapter van 8bit do. Voor draadloos.
En maakt dan niet echt uit welke controller je erop zet.

https://www.8bitdo.com/retro-receiver-snes/

De sn30 in 2.4, met dus de bijbehorende USB receiver.
https://www.amazon.nl/M30...fRID=20TJ9AAADPMNJEW2FJ4P

2.4 is echt een heel stuk sneller dan de bt variant van de sn30
De 2.4 versie staat garant voor near lag free gamen, de bt variant dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door PsYgHo op 09-04-2021 13:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
Ik zag dat de de10 nano op Voorraad was by digikey. Dus ik heb die besteld bedank voor het advies. Even kijken of het ook echt opgestuurd wordt en of het ingeklaard wordt. En even kijken wat buiten de snac ik nog meer nodig heb. Maar dat staat gelukkig hier ook uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 08:11:
[...]

De snes is qua nostagie mijn favo console ooit, en ik heb zelf maar een pal 2 chipper die niet rgb modded is. Dus wat dat betreft zeker interesse in de analogue optie (super NT vanaf nu SNT). Maar ik heb niet zoveel games, stuk of 25 denk ik? Meeste pal. Heeft het dan zin? In principe ja, maar ik heb dus ook een mister, en het speelt simpelweg heerlijk.

Dus....ja, had ik onbeperkte geld dan zou ik absoluut ook de analogue halen, hell dan beiden. Want dan zou ik ook meer echte carts kopen. Maar helaas dat heb ik niet. Dus dat is 1

2 is simpel, als je nou gezegd had, het gaat me alleen om de snes. Dan was de SNT mogelijk de betere keuze door cart optie. Maar je noemt ook andere systemen. Dan is het mij betreft klaar. Mister doet al zoveel systemen en mogelijk binnenkort ook ps1 en saturn. Dus ja wat mij betreft 2 en ook de beste reden, veelzijdigheid.

Dus ja het blijft subjectief en ik weet dat er mensen zijn met mister EN analogue spul, maar ook iemand die sceptisch over mister was maar uiteindelijk zijn snt en md van analogue verkocht heeft...
Het zijn beide iig toffe apparaten!

Succes
toon volledige bericht
Ja hier ook een mister en een snes er naast. Ik had ook een super nt met heb die verkocht en een echte snes met rgb mod etc. gekocht voor de real deal met carts. Een echte snes met evedrive cart heeft enkele voordelen wellicht (save states, al werken die nog niet super), maar de mister doet alles verder net zo goed en je kunt hem out of the box aansluiten op een crt of lcd met hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:36:
[...]

Ja hier ook een mister en een snes er naast. Ik had ook een super nt met heb die verkocht en een echte snes met rgb mod etc. gekocht voor de real deal met carts. Een echte snes met evedrive cart heeft enkele voordelen wellicht (save states, al werken die nog niet super), maar de mister doet alles verder net zo goed en je kunt hem out of the box aansluiten op een crt of lcd met hdmi.
Wellicht then overvloede, maar de GB/GBC/GBA en (ieders favo core ;) ) de atari lynx hebben al werkende save states, voor de nes is het al beschikbaar voor patrons, en het lijkt me dus niet on realistisch om te verwachten dat het uiteindelijk ook naar andere cores zal komen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:39:
[...]

Wellicht then overvloede, maar de GB/GBC/GBA en (ieders favo core ;) ) de atari lynx hebben al werkende save states, voor de nes is het al beschikbaar voor patrons, en het lijkt me dus niet on realistisch om te verwachten dat het uiteindelijk ook naar andere cores zal komen.
Ja hopelijk wel en wellicht een kwestie van tijd alleen zijn save states voor de snes volgens mij wel een uitdaging. Ik begrijp ook niet waarom KRIKZZ van de everdrive nog geen goede versie heeft.
Ik moet ook eigenlijk zeggen dat ik de save states voor de snes nog niet echt heb gemist wanneer je op check points kan saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Idd, juist bij de 8bit consoles, is de save feature een welkome toevoeging..
De savestates van bv de megadrive , van de TO MEGA SD , werkte goed, maar echt heel crude., en onprettig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Hmm voor de megadrive heeft iemand ook een optie saves gemaakt, even zoeken.......

edit:
sram saves!
https://www.retrorgb.com/sega-genesis-sram-patches.html

[ Voor 32% gewijzigd door Sagat op 13-04-2021 16:59 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
PsYgHo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:49:
Idd, juist bij de 8bit consoles, is de save feature een welkome toevoeging..
De savestates van bv de megadrive , van de TO MEGA SD , werkte goed, maar echt heel crude., en onprettig dus.
Ja de savestates op de nes zijn heel fijn om door een spel heen te gaan en het verpest eigenlijk niet zoveel maar maakt het vaak veel leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:53:
[...]

Ja de savestates op de nes zijn heel fijn om door een spel heen te gaan en het verpest eigenlijk niet zoveel maar maakt het vaak veel leuker :)
Bleh, dat je dit zo al moet zeggen vind ik zo erg! Kijk als jij mario hacked zodat je continue star power hebt en dat iedereen verteld dat het spel zo makkelijk is ben je niet goed bezig, maar een save state is een optie voor mensen met minder tijd en een manier om gericht te trainen......beetje alsof je tegen een spits zegt dat ie bij zijn eigen doel moet starten om te leren afronden........err ja uiteindelijk kom je bij het doel waar je moet scoren maar tussendoor veel loze tijd!

Dus als je het leuk vind om zonder save states te spelen, prima, en ik vind het ook super tof dat bij retroachievements er een hardcore mode is waar dit disabled is maar echt......geef mensen gewoon de keuze hoe ze willen spelen?

En volgens mij bijna iedereen die vroeger een nes had, of zelfs een snes, heeft wel momenten gehad waar ze 'de console aanlieten om later verder te gaan' ja toch? :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:24:
[...]

Bleh, dat je dit zo al moet zeggen vind ik zo erg!
Haha bleh. :D iedereen zijn eigen ding natuurlijk, maar als je er gaat over opscheppen als je "cheat" met save states is wel sneu inderdaad.

Niet alle spellen lenen zich hiervoor natuurlijk. Super Mario Bros zou ik nooit met saves states spelen, maar er zijn er genoeg die heel pittig zijn waar ik anders de moeite niet eens voor neem en dus nu wel. :)
Zie het ook niet te negatief, een save hebben als je op de helft van een game bent verpest niet perse de beleving verder van het spel.
Sagat schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:24:
[...]

maar een save state is een optie voor mensen met minder tijd
Dit dus.

[ Voor 11% gewijzigd door 3style op 13-04-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Juist vroeger de console aan laten, totdat je terug was van school.. nu dus save state. En console uit..
Niet vóór trainen, of cheaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Nou hij komt vandaag binnen sneller dan ik gedacht had. Helaas 41 euro aan import kosten (28 euro btw+13 euro verwerking kosten van FedEx). Dan volgende maand maar eens kijken wat ik nog nodig heb, als ik er weer wat budget voor vrij heb. En met een beetje mazzel kunnen nnen die uitbreidingen uit Europa komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Vrietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:17:
Nou hij komt vandaag binnen sneller dan ik gedacht had. Helaas 41 euro aan import kosten (28 euro btw+13 euro verwerking kosten van FedEx). Dan volgende maand maar eens kijken wat ik nog nodig heb, als ik er weer wat budget voor vrij heb. En met een beetje mazzel kunnen nnen die uitbreidingen uit Europa komen.
Dat is jammer inderdaad, maar nog steeds je investering dubbel en dwars waard. :)

Het enige wat me wat tegenvalt is het IO board. Ik heb dit aangeschaft voor de analoge koppeling (vga naar scart) naar mijn 15khz monitor (Sony bvm), maar tov hdmi>vga voegt dit niets toe en is ook minder qua video zoals hier wordt beschreven:

"the I/O board outputs 6-bit, VGA adapter outputs 8-bit. It's also says the video (and audio) are better than the I/O board"

https://www.atari-forum.c...pic.php?t=37304&start=125

[ Voor 29% gewijzigd door 3style op 14-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik heb hem net binnen, even een domme vraag misschien maar de 5V adapter die er bij zit ik zie wel dat de input 100 tot 240v verlangt, als ik het goed begrijp heb ik daar alleen een verloop voor nodig naar eurostekker, en niet een hele transformator van 110v naar 230v / even checken voordat ik het ding opblaas ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:20:
[...]

Dat is jammer inderdaad, maar nog steeds je investering dubbel en dwars waard. :)

Het enige wat me wat tegenvalt is het IO board. Ik heb dit aangeschaft voor de analoge koppeling (vga naar scart) naar mijn 15khz monitor (Sony bvm), maar tov hdmi>vga voegt dit niets toe en is ook minder qua video zoals hier wordt beschreven:

"the I/O board outputs 6-bit, VGA adapter outputs 8-bit. It's also says the video (and audio) are better than the I/O board"

https://www.atari-forum.c...pic.php?t=37304&start=125
Ik denk dat dit idd erg belangrijk is om in je achterhoofd te houden, als je ALLEEN analoog wil spelen dan is het ioboard niet nodig, bij mij speelde mee dat je ook meerdere schermen kan aansluiten en dat sommige cores ook 2 sd kaartjes tegelijk nodig hadden (moet nog steeds kijken of dat nog van toepassing is, want uiteindelijk is de enige core waar dit nodig was de sharp 68000k en zelfs daar is die vereiste weggevallen dacht ik ;) )

Vind het wel een fijn idee om makkelijk te kunnen switchen tussen gamen op lcd en crt. Met name omdat ik mijn lcd makkelijk naar TATE mode kan draaien, is met een crt toch lastiger plus vraag me ook af hoe goed dat voor die apparaten is!

edit:
En om mijn eigen vraag te beantwoorden, denk dat ik deze kabel ga bestellen:

En dan dus nog een extra reisstekker, zou niet weten waar je zoiets als dit kan kopen met een nl stekker.....?

[ Voor 9% gewijzigd door Sagat op 14-04-2021 11:38 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:35:
[...]

edit:
En om mijn eigen vraag te beantwoorden, denk dat ik deze kabel ga bestellen:

En dan dus nog een extra reisstekker, zou niet weten waar je zoiets als dit kan kopen met een nl stekker.....?
Die precies heb ik ook gehaald, werkt super.
Ik dacht dat @PsYgHo er een zelf had gemaakt en dit een betere opossing vond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Vrietje schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:31:
Ik heb hem net binnen, even een domme vraag misschien maar de 5V adapter die er bij zit ik zie wel dat de input 100 tot 240v verlangt, als ik het goed begrijp heb ik daar alleen een verloop voor nodig naar eurostekker, en niet een hele transformator van 110v naar 230v / even checken voordat ik het ding opblaas ..
Input 100v - 240v, dus je hoeft niets te transformeren, alleen een verloop naar eurostekker is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
rusc schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:39:
[...]

Input 100v - 240v, dus je hoeft niets te transformeren, alleen een verloop naar eurostekker is voldoende.
Mooi die heb ik huis. dus dan ik het in iedergeval gaan instellen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
3style schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:47:
[...]

Die precies heb ik ook gehaald, werkt super.
Ik dacht dat @PsYgHo er een zelf had gemaakt en dit een betere opossing vond?
Klopt, tussen stopcontact en adapter blok.
Zo heb je de adapter spanningsloos. Dat is altijd de beste oplossing. Ik zie het als de motor uitzetten als je niet rijd.. dat kan ook door hem in de vrij te zetten... maar dan draait de motor ook.

Standby, is weer anders geregeld in de elektronica wereld, wbt de die apparaten. Zeker Als het in ons geval noch echt blokjes zijn, ipv geschakelde voedingen..

Daarnaast voeg je weer extra ketens toe, en overgangs weerstand. Een no go voor mij....maar ik ben een zinnig mannetje..

[ Voor 8% gewijzigd door PsYgHo op 14-04-2021 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Installatie was makkelijker dan gedacht, ik heb het werkend gekregen. Nu nog een usbhub, zodat ik een controller ook werkend kan krijgen, en een SDRAM module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Deze coole arcade cave/capcom cps2 horizontale shooter uit 2001 zit er aan te komen. Ziet er goed uit!

Progear

YouTube: MiSTer FPGA - CPS2 Beta By Jotego - Progear

[ Voor 8% gewijzigd door 3style op 16-04-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
En voor de echte retro fan, is er een officiële Atari7800 core.. waarbij straks dec2600 core ook ge-enabled word, zodat er ook een officiële Atari2600 core is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
3style schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:49:
Deze coole arcade cave/capcom cps2 horizontale shooter uit 2001 zit er aan te komen. Ziet er goed uit!

Progear

YouTube: MiSTer FPGA - CPS2 Beta By Jotego - Progear
Progear werd ook benoemd als een van de beste game uit de recent capcom classics compilaties, dus zeker ook veel zin in deze. Ben normaliter niet zo van patreons maar als iemand het verdiend is het deze knakkert, dus misschien toch maar is doen enige wat me tegenhoudt is dat ik relatief weinig game de laatste tijd, en dan vind ik het toch wel soort van zonde ponder ponder......

verder net mijn schakelaar kabel besteld! enige wat ik me afvraag is wat de douane kosten gaan zijn, is momenteel wel gekken werk, maar goed deze kabel zal ik hopelijk jarenlang gebruiken dus dan lig ik er niet wakker van en......met een waarde van 5 euro wellicht/hopelijk vrijstelling!
PsYgHo schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:18:
En voor de echte retro fan, is er een officiële Atari7800 core.. waarbij straks dec2600 core ook ge-enabled word, zodat er ook een officiële Atari2600 core is!
Ik las dit ook al ergens maar er is toch gewoon al een 2600core? Ik heb er nog niet bar veel mee gedaan omdat ik de meeste atari 2600 games niet super spannend vind, maar het geen ik gespeeld heb kwam vrij authentiek over :?

Ik dacht ook gezien te hebben dat de save functionaliteiten live waren inmiddels, kan het even zo snel niet terugvinden, maar als ik dat nog doe update ik deze post even.

edit:
helaas alleen nes erbij, de andere cores hadden het al

tekst:
New unified savestate controls are now in place for these #MiSTerFPGA cores: Gameboy, GBA, Lynx and NES. If you want to see how that works, you can watch here:

filmpje hier:
YouTube: MiSTer FPGA - Savestate controls

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 19-04-2021 14:11 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Er is een 2600 core, maar die is niet helemaal perfect... meer 80%...
Dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:27
De DE10 Nano is circa 33 euro duurder geworden. De geruchten zijn dat de prijsverhoging permanent is.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste