MiSTer en andere FPGA hardware

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 10:24
Cooler_King schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:19:
De DE10 Nano is circa 33 euro duurder geworden. De geruchten zijn dat de prijsverhoging permanent is.
Ik zie dat de prijzen op mouser inderdaad ook al duurder zijn geworden tov een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 12:58
Yep part shortages en/of shipping issues raken alle electronica boeren.......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Dit is wel een coole feature! De eerste game screensaver SAM voor de MiSTer:

“MiSTer SAM puts all your games on display to enjoy whenever your MiSTer is idle!

Like a screen saver, MiSTer SAM comes on when your MiSTer is idle. Then SAM will launch a random game from your library every few minutes. If you like a game that's currently playing, just pick up your controller and push a button, press a key, or move the mouse. SAM will wait until your MiSTer goes idle again. Then the gaming tour begins again!”

https://github.com/mrchrisster/MiSTer_SAM

Zeker even testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-04 07:08
Mocht iemand nog interesse hebben in een MiSTer dan staat er eentje bij V&A O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:57
Cooler_King schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:56:
Mocht iemand nog interesse hebben in een MiSTer dan staat er eentje bij V&A O-)
In gerelateerd nieuws... ik heb net een MiSTer gekocht :*)

Ik ga deze thread een beetje uitpluizen.

Gevaarlijk spul, zo'n MiSTer... Ik heb nu al een berg accessoires die ik er bij wil hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
walterg schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:23:
[...]
In gerelateerd nieuws... ik heb net een MiSTer gekocht :*)

Ik ga deze thread een beetje uitpluizen.

Gevaarlijk spul, zo'n MiSTer... Ik heb nu al een berg accessoires die ik er bij wil hebben :)
Cool, ga je geen spijt van hebben.
Als je vragen hebt of ervaringen wil delen horen wel het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Mijn eerste indrukken zijn zeer positief, en ik herken me in het gevoel van "... waarom heb ik zo veel geld aan flash cards uitgegeven...?". En ik heb nét een groot deel van mijn originele hardware netjes aangesloten op een PVM en via de PVM doorgelust naar een OSSC :*)

Ik worstel nog een beetje met sommige cores maar ik heb vooral erg genoten van de CPS spellen, de MSX en de Neo Geo spellen.

Ook interessant dat er een PC core is. Ik had dat niet verwacht. Het was erg grappig om gisteren met wat vrienden op Discord Windows 95 aan de praat te krijgen.

Als ik de MiSTer eerder had gekocht dan had ik naar alle waarschijnlijkheid geen FXPAK Pro en Mega Everdrive Pro gekocht... maar goed... ook dat is mooie hardware... ;)

Ik heb nu nog een 32MB RAM module en geen IO board. Ik heb zitten kijken naar de volle upgrade (IO, hub, case, ram etc.) maar ik denk dat ik er nog even mee wacht. Zeker gezien het gedoe met de 128MB modules. Voorlopig vermaak ik me prima met de cores die compatible zijn met 32MB.

Als de CPS2 core daadwerkelijk gereleased wordt dan zwicht ik wellicht alsnog... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:26
Iemand tips betreffende Bios files voor sega cd enzo?
ik heb er wel een paar maar het probleem is dat de mister meestal een boot.rom vereist en ik alleen .bin en .iso heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
Deze zijn gewoon te vinden in het "archief" op internet.. ;)

Maar ook via de "update all" script, heb je een optie om deze binnen te lepelen... :+
https://github.com/theypsilon/Update_All_MiSTer

Zie, https://github.com/MiSTer-devel/MegaCD_MiSTer
De bios rename naar boot.rom, , zet je in de games folder. De bin en que, zet je dan weer in een sub dit, met bv naam van spel.

[ Voor 34% gewijzigd door PsYgHo op 12-05-2021 23:09 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
walterg schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 19:04:
Mijn eerste indrukken zijn zeer positief, en ik herken me in het gevoel van "... waarom heb ik zo veel geld aan flash cards uitgegeven...?". En ik heb nét een groot deel van mijn originele hardware netjes aangesloten op een PVM en via de PVM doorgelust naar een OSSC :*)

Ik worstel nog een beetje met sommige cores maar ik heb vooral erg genoten van de CPS spellen, de MSX en de Neo Geo spellen.

Ook interessant dat er een PC core is. Ik had dat niet verwacht. Het was erg grappig om gisteren met wat vrienden op Discord Windows 95 aan de praat te krijgen.

Als ik de MiSTer eerder had gekocht dan had ik naar alle waarschijnlijkheid geen FXPAK Pro en Mega Everdrive Pro gekocht... maar goed... ook dat is mooie hardware... ;)

Ik heb nu nog een 32MB RAM module en geen IO board. Ik heb zitten kijken naar de volle upgrade (IO, hub, case, ram etc.) maar ik denk dat ik er nog even mee wacht. Zeker gezien het gedoe met de 128MB modules. Voorlopig vermaak ik me prima met de cores die compatible zijn met 32MB.

Als de CPS2 core daadwerkelijk gereleased wordt dan zwicht ik wellicht alsnog... :)
Die CPS2 core zit ik ook wel op te wachten ja.
Kun je wel neo geo spelen dan met de 32mb module? Ik dacht dat die meer vereiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
3style schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Die CPS2 core zit ik ook wel op te wachten ja.
Kun je wel neo geo spelen dan met de 32mb module? Ik dacht dat die meer vereiste.
Er is een handvol spellen die 128MB nodig hebben, maar de voor mij belangrijkste werken gewoon. Als kind speelde ik veel Super Sidekicks 3 en Windjammers in de speelhal :)

Roms van het kaliber Garou werken inderdaad niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
PsYgHo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 23:04:
Deze zijn gewoon te vinden in het "archief" op internet.. ;)

Maar ook via de "update all" script, heb je een optie om deze binnen te lepelen... :+
https://github.com/theypsilon/Update_All_MiSTer

Zie, https://github.com/MiSTer-devel/MegaCD_MiSTer
De bios rename naar boot.rom, , zet je in de games folder. De bin en que, zet je dan weer in een sub dit, met bv naam van spel.
Dankje,
ik ga er eens mee knutselen om te kijken of ik het werkend krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Vrietje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:40:
[...]

Dankje,
ik ga er eens mee knutselen om te kijken of ik het werkend krijg :)
Het update_all script haalt onder andere alle benodigde bios bestanden binnen van alle consoles (en volgens mij ook computers) die het nodig hebben. Erg fijn!

In de standaard setting worden ook bijvoorbeeld de cps core en bijbehorende mame roms binnengehaald, dus als je dat niet wil dan moet je na het runnen van het script op UP drukken om het menu in te gaan. Als je met een kleine SD werkt dan kan het niet de bedoeling zijn om de hele bende binnen te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
walterg schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 00:36:
[...]

Het update_all script haalt onder andere alle benodigde bios bestanden binnen van alle consoles (en volgens mij ook computers) die het nodig hebben. Erg fijn!

In de standaard setting worden ook bijvoorbeeld de cps core en bijbehorende mame roms binnengehaald, dus als je dat niet wil dan moet je na het runnen van het script op UP drukken om het menu in te gaan. Als je met een kleine SD werkt dan kan het niet de bedoeling zijn om de hele bende binnen te halen :)
Daar kwam ik dus te laat achter, maar goed wilde de arcade ook wel eens proberen dus het is niet een grote ramp. Kan je trouwens makkelijk migreren naar een grotere sd kaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Vrietje schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:45:
[...]

Daar kwam ik dus te laat achter, maar goed wilde de arcade ook wel eens proberen dus het is niet een grote ramp. Kan je trouwens makkelijk migreren naar een grotere sd kaart?
:*) Vooral de Jotego cores die dan binnen komen zijn ZEER de moeite waard. De verschillende fighters en brawlers zijn een van de redenen dat ik een MiSTer heb gekocht (Final Fight, Captain Commando, The Punisher en alle Street Fighter spellen).

Ik ben nu nog erg aan het experimenteren dus ik vind het niet erg om elke keer from scratch te beginnen. Vandaag krijg ik een 256GB kaart binnen en die ga ik ook weer schoon installeren.

Moet kunnen, maar gevoelsmatig zou ik eerder een kopie maken van de ini files dan dat ik een backup zou willen van de hele SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Backup is fijn, mocht je sd het begeven.. wat wel eens voorkomt..
Dan is het gewoon de nieuwe sd via progje voorbereiden, en backup op de 2e partitie terug zetten, klaar.. 8)

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ja mijn sd kaart lezer heeft wat problemen dus op een gegeven moment mislukte telkens de image op mijn 16gb sd, dus een 8gb geprobeerd en die werkte. Heb nu maar een andere sdkaart lezer besteld. Hoop dat daarmee de 16gb kaart weer te gebruiken is. Maar de arcade cores wil ik zeker proberen. Ik heb vorige maand een arcade stick van 8bitdo gekocht dus die wil ik daar ook wel eens mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb zelf wat Hori arcade sticks liggen voor ps3 (wired) en xbox 360 (wireless) maar los van het feit dat die ergens achterin een bergingkast verstopt zitten wilde ik ook wat geschikte controllers hebben.

Op advies heb ik gekeken naar de Hori Fighting Commander. De PS4 versie is niet echt goed te krijgen, maar de Switch versie wel. De button layout werkt perfect voor de meeste dingen die ik er mee wil doen.

Mijn eerste indruk is zeer positief. Ik krijg nog steeds niet de dragon punch consequent werkend, maar dat ligt meer aan mij dan aan de controller vermoed ik :)

@Vrietje 8GB is wel wat aan de kleine kant, hoewel het natuurlijk relatief is. Ik hou er van om zowat alles beschikbaar te hebben, ondanks het feit dat ik het daarna amper aanraak.

Iets dat ik niet aan zag komen is dat ik de 486 core zo leuk zou vinden om mee te spelen. Vooral Prince of Persia, Wolfenstein en de Lucasarts games waren heerlijk om weer eens te spelen. De CD versies van die spellen nemen relatief gezien veel ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Ik heb nu een 64gb uit mijn retropie maar op geofferd ervoor. Koop ik wel eens een andere voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
PsYgHo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:09:
Backup is fijn, mocht je sd het begeven.. wat wel eens voorkomt..
Dan is het gewoon de nieuwe sd via progje voorbereiden, en backup op de 2e partitie terug zetten, klaar.. 8)
Wat gebruik je om de backup te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
walterg schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:22:
[...]
:*) Vooral de Jotego cores die dan binnen komen zijn ZEER de moeite waard. De verschillende fighters en brawlers zijn een van de redenen dat ik een MiSTer heb gekocht (Final Fight, Captain Commando, The Punisher en alle Street Fighter spellen).

Ik ben nu nog erg aan het experimenteren dus ik vind het niet erg om elke keer from scratch te beginnen. Vandaag krijg ik een 256GB kaart binnen en die ga ik ook weer schoon installeren.

Moet kunnen, maar gevoelsmatig zou ik eerder een kopie maken van de ini files dan dat ik een backup zou willen van de hele SD.
Ja echt mooi dat die cps2 games komen. Mooi hoe jotego dat oppakt. Het is een full job voor hem denk ik en gelukkig krijgt hij er ook wat voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
walterg schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Wat gebruik je om de backup te maken?
Externe HDD van 3tb, en dan heb ik er nog 1 van 4tb , van een ander merk, die backup is van de backup hdd.
Alle roms staan dus ook op die back schijf, maar ook alle firmware versies van controllers, etc, etc, echt alles van mijn retro console spul. Documenten, schema,s diagrammen, manual,,etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
PsYgHo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 22:31:
[...]

Externe HDD van 3tb, en dan heb ik er nog 1 van 4tb , van een ander merk, die backup is van de backup hdd.
Alle roms staan dus ook op die back schijf, maar ook alle firmware versies van controllers, etc, etc, echt alles van mijn retro console spul. Documenten, schema,s diagrammen, manual,,etc, etc.
Nice! Ik heb soortgelijke archieven. Maar hoe maak je de backup en hoe zet je hem terug? Ik ben nu via SFTP de kaart aan het vullen en ik word niet erg vrolijk van de snelheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Kaart eruit... en via usb in laptop.. dan pas lukt het met 90mb per seconde ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
PsYgHo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:18:
Kaart eruit... en via usb in laptop.. dan pas lukt het met 90mb per seconde ..
Ik zag inderdaad net dat de image waar de configuratie bestanden en roms op staat gewoon exfat is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Ja , gewoon leesbaar via usb adapter... as we speak een backup aan het maken..
105gb, en gaat met 110mb per seconde... Heb 256gb sd kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Voor diegenen die de audio out gebruiken van het io board met een standaard audio jack. Met een optical out toslink en een dac er tussen is het geluid stukken beter en heb je ook geen last van “noise” tijdens het switchen van cores. Ik wist even niet meer dat de audio out hier een dual out is voor analoog en digitaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/32psGiPfNryCvDdIHCDbBqtvxiE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JyQmdjWnQx7kWSRiin7XLZ2c.jpg?f=fotoalbum_large

Is ook al eerder door jotego aangekaart trouwens, maar werkt dus super.

[ Voor 5% gewijzigd door 3style op 20-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik verbaasde me daar al over, dat de digital versie van het bord twee optische uitgangen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Zo iedereen lekker bezig geweest met de nieuwe wonderswan core? Ikzelf uiteraard niet :P

In ander nieuws, de cps2 core is onofficieel vrijgegeven, het is wel nog steeds beta, en schijnbaar zonder geluid (qsound module niet af...?) , maar deze kan je schijnbaar ook met de hand erin klussen en de games spelen!
Ook deze niet gespeeld
(wel achievement gehaald voor het uitspelen van super sf2 op 8 sterren difficulty with Blanka :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:41:
Zo iedereen lekker bezig geweest met de nieuwe wonderswan core? Ikzelf uiteraard niet :P

In ander nieuws, de cps2 core is onofficieel vrijgegeven, het is wel nog steeds beta, en schijnbaar zonder geluid (qsound module niet af...?) , maar deze kan je schijnbaar ook met de hand erin klussen en de games spelen!
Ook deze niet gespeeld
(wel achievement gehaald voor het uitspelen van super sf2 op 8 sterren difficulty with Blanka :+ )
Ik zag hem langskomen, maar niet echt mijn ding ook inderdaad.
Ik wacht nog even op de final CPS2 core. Ik kijk er wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik heb minder met handhelds, ik zou eigenlijk echt meer moeten doen met de gba, die library heeft echt gigantisch veel games, waar sommigen dan (schijnbaar) minder zijn de hun snes versie/inspiraties, maar nog steeds is daar een hoop leuks te vinden, Minisch cap is misschien nog wel beter dan LTTP :o bijvoorbeeld, en wellicht geld hetzelfde wel voor metroid.

De ws heeft als nadeel voor mij dat ik die library totaal niet ken, en dat veel games echt heavy jap text zijn, dat vind ik bij mijn aleste collectie al irritant, en dat zijn dan schietspellen waar het amper boeit. Maar zeker installeren en beetje checken, maar te lui om mijn mister te verhuizen naar mijn game hok om hem te updaten (misschien toch maar is kijken naar iets van wifi.....)

cps2: ja ik wil ook de full experience, niet halfbakken zonder geluid. Wel grappig dat er een soort splitsing lijkt, aan de ene kant mensen die het allemaal best vinden hoe het gaat, en anderen die nu vinden dat je niet langer kan spreken van een beta voor cps2, maar meer timed exclusiveness.

Goed een hoeft het ander niet uit te sluiten, de man doet geweldig werk en mag helemaal zelf weten hoe hij het aanpakt, maar het is niet 'in line' met hoe het normaal gaat in deze community en daar mag je best iets van vinden/zeggen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 08:41:
Ik heb minder met handhelds, ik zou eigenlijk echt meer moeten doen met de gba, die library heeft echt gigantisch veel games, waar sommigen dan (schijnbaar) minder zijn de hun snes versie/inspiraties, maar nog steeds is daar een hoop leuks te vinden, Minisch cap is misschien nog wel beter dan LTTP :o bijvoorbeeld, en wellicht geld hetzelfde wel voor metroid.

De ws heeft als nadeel voor mij dat ik die library totaal niet ken, en dat veel games echt heavy jap text zijn, dat vind ik bij mijn aleste collectie al irritant, en dat zijn dan schietspellen waar het amper boeit. Maar zeker installeren en beetje checken, maar te lui om mijn mister te verhuizen naar mijn game hok om hem te updaten (misschien toch maar is kijken naar iets van wifi.....)

cps2: ja ik wil ook de full experience, niet halfbakken zonder geluid. Wel grappig dat er een soort splitsing lijkt, aan de ene kant mensen die het allemaal best vinden hoe het gaat, en anderen die nu vinden dat je niet langer kan spreken van een beta voor cps2, maar meer timed exclusiveness.

Goed een hoeft het ander niet uit te sluiten, de man doet geweldig werk en mag helemaal zelf weten hoe hij het aanpakt, maar het is niet 'in line' met hoe het normaal gaat in deze community en daar mag je best iets van vinden/zeggen.
Ja het is weer een verdienmodel natuurlijk, maar dan deed nullobject (van dodonpachi) het wellicht wel wat "eerlijker", maar die had ook maar 1 CAVE game. Als de CPS2 core werkt heb je wel meteen alle games te pakken volgens mij.
Ik (of wij) zouden ons natuurlijk even kunnen aanmelden voor een paar euro en dan heb je de beta ook, maar ik heb geen haast eigenlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
tsja, ik ben beetje verscheurd, voor 3 euro geloof ik mag je los, en in feite sooner or later word het gratis dus het hoeft niet.

Maar, als je dan gaat doneren dan dus jotego
fpgazumspass (save states, wonderswan, gaat mogelijk werken aan ps1 en neo geo pocket)
sorg uiteraard
vitor veila doet geweldig werk voor de snes.
en dan content creators, die wil ik dan ook wel steuen
shmup junkie
digital foundry
spawn wave kijk ik veel
retro rgb doet veel nuttige dingen
my life in gaming?
MVG?

Dus ja, kan je nog wel even doorgaan. Doet u mij even 2e hypotheek op mijn huis :+
Zit er wel serieus aan te denken om die vitor veila dan via een maand patreon lidmaatschap ofzo, te betalen voor gradius 3, dat is echt een van mijn favo games van het jaar met zijn sa1 patch! Wil ook gaan testen met zijn widescreen hack voor supermario world!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
Ach ik doneer een paar euro per persoon, van wat ik, veel speel..
Ieder gelijk en ach ja dat ,kost eens 60 euro , voordeel, sinds de mister staat de Xbox uit. Dus dat bespaar ik en geef ik weer uit aan mister dev. Prima, had anders wel 2 of 3 retro games, of retro bases gekocht op de store, was ik het geld ook kwijt..
Ik voel me er goed bij, en dat is wat telt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Even kijken ik heb nu een goedkoop usb hubje en ram bij mijn mister. De boel draait best goed. Maar zijn er nog uitbreidingen die je echt nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Vrietje schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:44:
Even kijken ik heb nu een goedkoop usb hubje en ram bij mijn mister. De boel draait best goed. Maar zijn er nog uitbreidingen die je echt nodig hebt?
Op zich niet. Ik heb nog een io board, maar die hoef je niet perse te hebben voor analoog uit. Die kan je ook uit HDMI halen met direct video. Ik gebruik bij analoog alleen wel de analoog naar digitaal toslink van het io board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
3style schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:56:
[...]

Op zich niet. Ik heb nog een io board, maar die hoef je niet perse te hebben voor analoog uit. Die kan je ook uit HDMI halen met direct video. Ik gebruik bij analoog alleen wel de analoog naar digitaal toslink van het io board.
Je hebt dat IO board ook niet nodig voor een fan. Iig ik zag dat sommige het over een fan hebben, dus ik zat mij af te vragen dat ik niet het apparaat aan het slopen ben omdat ik geen fan heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Een fan zou ik iig wel plaatsen!
Daar heb je mooie fan boards voor..
Zelf heb ik hier een complete setup met io board, 128mb ram, , fan, en USB hub.
Ben je in een keer klaar, leuke behuizing erom, en het lijkt al heel wat.. 4a voeding van meanwell, met schakelaar tussen de 220 en de meanwell.

[ Voor 7% gewijzigd door PsYgHo op 25-06-2021 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Iemand de cps2 core al geprobeerd? Is nu dus public beschikbaar.

https://github.com/jotego/jtbin/tree/master/mister/cps2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is de Ultimate MiSTer ook echt de moeite waard als MiSTer beginner, of kan het ook goedkoper maar zonder consessies?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Seroczynski schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:49:
Is de Ultimate MiSTer ook echt de moeite waard als MiSTer beginner, of kan het ook goedkoper maar zonder consessies?
Is dat die volledige set met case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Seroczynski schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 14:49:
Ervaring leert dat je roch alles wil proberen...
Dus ja ik neig dan ook ook naar 'full out" te gaan...

Zelf ook gedaan, laatste was een case en de snac.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mja, dat geldt voor mij dus ook wel. Ik speel het liefst op de OG consoles, maar nu ik inmiddels bij aangekomen bij de meer exotische consoles én dat ik dit ook regelmatig bij een maat wil doen zónder mijn consoles mee te nemen, zit ik toch eens te kijken richting een MiSTer.
TLDR: Ik wil een compleet pakket.

Dus zodoende kwam ik bij de Ultimate MiSTer website uit. De case ziet er erg strak uit, en er zitten volgens mij standaard al ton van opties bij. Alleen ik heb nog geen tijd genomen om te onderzoeken of dit allemaal nodig is, en ga dus voornamelijk af op de naam van de uitvoering :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Seroczynski schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:41:
Mja, dat geldt voor mij dus ook wel. Ik speel het liefst op de OG consoles, maar nu ik inmiddels bij aangekomen bij de meer exotische consoles én dat ik dit ook regelmatig bij een maat wil doen zónder mijn consoles mee te nemen, zit ik toch eens te kijken richting een MiSTer.
TLDR: Ik wil een compleet pakket.

Dus zodoende kwam ik bij de Ultimate MiSTer website uit. De case ziet er erg strak uit, en er zitten volgens mij standaard al ton van opties bij. Alleen ik heb nog geen tijd genomen om te onderzoeken of dit allemaal nodig is, en ga dus voornamelijk af op de naam van de uitvoering :P
Op die site is er geen voorraad zie ik, alles op backorder.
De complete prijs lijkt best redelijk, maar wel alles excl VAT. Een losse DE10-Nano kost echter tegenwoordig ook al rond de 150 euro zie ik en een losse case is ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Voor beta cores zoals die CPS2 van Jotego:

• Sagat
Zo dan! Na de EWJ demo op saturn het volgende grote nieuws.

FPGA Developer Robert Peip aka FPGAzumSpass gaat werken aan de ps1 core, err sterker nog het is zijn ' geheime' project wat al paar weken terug (misschien al maanden, zit nog in vakantie mode dus tijd is wat weird :P ) is aangekondigd. Hij heeft dus al zelf een pc emulator ' even' gemaakt :o
Dus natuurlijk geen enkele garanties maar...

Gezien zijn andere werk mag je verwachten dat de kwaliteit hoog gaat zijn! Dat het snel gaat (hoewel dit is vermoeddelijk de meest complexe core waaraan hij werkt...en natuurlijk ook tegen de limieten van de mister aan.........dus snel is relatief)
En zelfs met save states heeft hij al genoemd?! Hoewel dit schijnbaar zo'n 20% van de mister capaciteit ' kost' .

Dus hype! (hoewel ik toevallig binnenkort een ' echte' ps1 aan mijn ouwe crt tv ga hangen :P )

10 second ninja DONE

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 15:07

[ Voor 6% gewijzigd door ariekanari op 26-08-2021 22:02 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• PsYgHo
Ha, wou hem net posten!
Het enige wat ik mis, is de rtc module...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 23:37
Waar zou ik op dit moment het makkelijkste (met het oog op BTW en extra kosten bij invoer die ik liever vermijd) een DE10 nano kunnen bestellen? Zijn er plaatsen binnen de EU waar dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 15:07
Gewoon bij Mouser of DigiKey. Zonder bijkomende kosten.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
ariekanari schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:36:
Gewoon bij Mouser of DigiKey. Zonder bijkomende kosten.
Maar zij zitten buiten de EU, dus als zij van buiten de EU verschepen zitten daar kosten aan (BTW en de provisie die het postbedrijf vraagt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Mouser, zo te gokken, als ze hem op voorraad hebben, zie ook de links in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
RealAlcatraZ schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:57:
[...]

Maar zij zitten buiten de EU, dus als zij van buiten de EU verschepen zitten daar kosten aan (BTW en de provisie die het postbedrijf vraagt)
Correct. Heb bij digikey besteld, en daar kwam nog 35 euro aan kosten bovenop via fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Die dev is echt geniaal. Helaas zullen we vermoeddelijk nog steeds tot eind van het jaar moeten wachten gezien hij zelf verwacht voor het cd element nog +- 2 maanden nodig te hebben.......(hoewel ik het nieuws de laatste dagen niet echt gevolgd heb helaas)

Op dit moment is het ook nog de bedoeling om save states toe te voegen! Dat zou helemaal super zijn!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Hey iedereen

Ik ben ook van plan om aan de slag te gaan met Mister :) Ik veronderstel dat ik met onderstaande opties voldoende heb om aan de slag te gaan? (ik heb geen analoge monitor, speel op HDTV)

https://www.mouser.be/Pro...uiyY%252B4ZdDLJqTxdJ5w==# - De-10 Nano
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A14XNGD361J218&psc=1 - Ram module
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A14XNGD361J218&psc=1 - USB hub

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Elbaceever schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:46:
Hey iedereen

Ik ben ook van plan om aan de slag te gaan met Mister :) Ik veronderstel dat ik met onderstaande opties voldoende heb om aan de slag te gaan? (ik heb geen analoge monitor, speel op HDTV)

https://www.mouser.be/Pro...uiyY%252B4ZdDLJqTxdJ5w==# - De-10 Nano
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A14XNGD361J218&psc=1 - Ram module
https://www.amazon.nl/gp/...smid=A14XNGD361J218&psc=1 - USB hub
Yes en een goede controller, maar die heb je wellicht al. De 8bitdo m30 is wel een goede.
Naar welke cores en games kijk je uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealAlcatraZ
gravitone schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Correct. Heb bij digikey besteld, en daar kwam nog 35 euro aan kosten bovenop via fedex.
Bij Mouser niet, daar regelen zij alles, dus je krijgt het verder zonder kosten. Ik heb er dus inmiddels een. Nu wachten op de Mister Multisystem

[ Voor 9% gewijzigd door RealAlcatraZ op 26-10-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
3style schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:12:
[...]

Yes en een goede controller, maar die heb je wellicht al. De 8bitdo m30 is wel een goede.
Naar welke cores en games kijk je uit?
Thx :) ik heb nog een Xbox one controller liggen. Ik kijk vooral uit naar snes games maar ben evengoed benieuwd hoe goed samurai showdown bv. speelt :o
Ga wel nog even moeten zoeken waar ik de roms kan vinden.. Pm zeker welkom moest iemand mij op weg willen zetten :)
In ieder geval zeeeeer benieuwd.
Verzenddatum bij mouser lijkt ook nog mee te vallen. Staat nu voorlopig op 29/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Elbaceever schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

Thx :) ik heb nog een Xbox one controller liggen. Ik kijk vooral uit naar snes games maar ben evengoed benieuwd hoe goed samurai showdown bv. speelt :o
Ga wel nog even moeten zoeken waar ik de roms kan vinden.. Pm zeker welkom moest iemand mij op weg willen zetten :)
In ieder geval zeeeeer benieuwd.
Verzenddatum bij mouser lijkt ook nog mee te vallen. Staat nu voorlopig op 29/10
Met een SNAC controller kan je ook met een originele SNES controller spelen zoals je wellicht al weet:

https://misterfpga.co.uk/...snac-controller-adapters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
SNAC met 8bit do retro receiver voor snes, en dan bv de ps4 controller draadloos, near lag free..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
3style schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Met een SNAC controller kan je ook met een originele SNES controller spelen zoals je wellicht al weet:

https://misterfpga.co.uk/...snac-controller-adapters/
Yup, zal ik later zeker nog aanschaffen om het nostalgie gevoel nog wat te verhogen :)
Ik had echter nog enkele vraagjes betreft de opties welke ik bij mn mister al dan niet moet bestellen:

https://misterfpga.co.uk/...ur-of-plate=Crystal+Clear Gezien ik enkel via HDMI speel lijkt een IO board mij overbodig. Is het nodig om er een actieve fan op te plaatsen of is een heatsinkje voldoende?

https://misterfpga.co.uk/product/mister-inline-power-switch/ Deze lijkt mij ook onmisbaar of zetten jullie de mister aan / uit via een andere manier?

https://misterfpga.co.uk/...ket-type=3+Pin+IEC320+C14 ik ga er van uit dat m'n DE-10 board zal geleverd worden met een US adapter? Lijkt mij iets netter om ineens een EU adapter aan te sluiten ipv met verloop stukken te werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
Wees,slim, en zet er een heatsink én fan op. Minimaal is een heat sink aangeraden, maar zeker als je hem in een leuk kastje bouwt, vind ik betere koeling altijd beter. De fan hoor je niet....

Ik heb een 4 ampere meanwell, en heb daar zelf een schakelaar tussen gezet tussen stekker, en het blokje. Dit zodat de adapter fysiek uitgaat. Dat is voordeliger,en veiliger.

Je hebt vast wel een apparaat stekker, zo'n euro stekker. Oude computer voeding kabel , die past hier gewoon op. Daar waar die ingaat in die voeding is universeel, enkel de andere kant, wat in stopcontact gaat is anders.

Juist in dit snoer monteer je even zo'n lnline lamp schakelaar, van een euro bij de gamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeceej
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-05 13:02
Ik wilde er vandaag eentje aanschaffen, rechtstreeks via Terasic, maar ze rekenen momenteel 46 dollar voor het verzenden. Daar komt ook de BTW nog overheen.

Jammer dat Mouser en Digikey ze momenteel niet op voorraad hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Da's minder prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
pff is écht wel lang wachten op de DE10-nano... Levertijd blijft maar naar voor schuiven. Levertijd staat nu al op begin februari '22 :-( (besteld via mouser.com)

Intussen al aan de slag gegaan met een retropie (op een RPI4) Leuk projectje maar bij Mame games (oa MK2, UMK3) heb ik wel gigantisch veel input delay. Anyway tijdens de kerstvakantie kan ik toch al beginnen met enkele retro RPG's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Elbaceever op 20-12-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Elbaceever schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:47:
pff is écht wel lang wachten op de DE10-nano... Levertijd blijft maar naar voor schuiven. Levertijd staat nu al op begin februari '22 :-( (besteld via mouser.com)

Intussen al aan de slag gegaan met een retropie (op een RPI4) Leuk projectje maar bij Mame games (oa MK2, UMK3) heb ik wel gigantisch veel input delay. Anyway tijdens de kerstvakantie kan ik toch al beginnen met enkele retro RPG's :)
Lag is vervelend maar idd het verschilt hoe erg je er last van hebt, zowel per genre als per persoon. Op mister geen retroachievements support dus speel toch ook zeker nog graag met software emulatie, maar vooral met de 2d figthing games merk je lag idd behoorlijk!

Je kan wel tweaken met runahead en mogelijk net als bij windows wat power managment settings aanpassen om lag te minimaliseren.

Je kan de pi overigens later nog inzetten als midi geluidskaart voor de mister 8)
https://www.reddit.com/r/.../oel8ea/mt32pi_on_mister/

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Sagat schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:44:
[...]

Lag is vervelend maar idd het verschilt hoe erg je er last van hebt, zowel per genre als per persoon. Op mister geen retroachievements support dus speel toch ook zeker nog graag met software emulatie, maar vooral met de 2d figthing games merk je lag idd behoorlijk!

Je kan wel tweaken met runahead en mogelijk net als bij windows wat power managment settings aanpassen om lag te minimaliseren.

Je kan de pi overigens later nog inzetten als midi geluidskaart voor de mister 8)
https://www.reddit.com/r/.../oel8ea/mt32pi_on_mister/
thx! idd de "runahead setting" + tv op game mode lijken mij de meest aangewezen tweaks om het iets draaglijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Nou gelukt! Ultimate Mister Gold is besteld en onderweg. Wat een gedoe om nog beschikbare Misters te vinden. Kan niet wachten om alle arcade CPS2 en NEO GEO games te spelen op mijn tv en zonder lag. Toch een stuk goedkoper dan het kopen van die oude arcade kasten en al mijn sticks werken. Kan niet wachten!

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
TheBuddha schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:23:
Nou gelukt! Ultimate Mister Gold is besteld en onderweg. Wat een gedoe om nog beschikbare Misters te vinden. Kan niet wachten om alle arcade CPS2 en NEO GEO games te spelen op mijn tv en zonder lag. Toch een stuk goedkoper dan het kopen van die oude arcade kasten en al mijn sticks werken. Kan niet wachten!
Nice! Dat is een complete kit neem ik aan?
Hier ga je zeker plezier van hebben. CPS2 en NeoGeo zijn de toppers en er komt alleen maar meer content bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Ja, dat is een complete kit inderdaad. Solderen is niet mijn ding dus dan maar iets meer centen op tafel. Ieder zijn ding. Hopelijk in de nabije toekomst ook CPS3 want wil heel graag Third Strike op dit ding spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:25
Knap inderdaad, mag ik vragen waar je die gevonden heb? ik heb er nog geen kunnen vinden.
TheBuddha schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:23:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
UltimateMister FPGA. Een maat van me zit op de Patreon Discord voor MiSTer en die hield het voor me in de gaten. 10 minuten na bestellen waren ze alle 15 weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeye73
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-04 22:25
dat geloof ik... toch merci voor de update. ik heb daar wat tips gevonden!
TheBuddha schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:45:
UltimateMister FPGA. Een maat van me zit op de Patreon Discord voor MiSTer en die hield het voor me in de gaten. 10 minuten na bestellen waren ze alle 15 weer weg.

[ Voor 4% gewijzigd door hawkeye73 op 16-02-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
Hier kan je ook nog een DE10 krijgen, geen idee hoe representatief dat is en of de prijs (veels) te hoog is: https://www.terasic.com.t...No=1046&PartNo=8#contents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Lizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:19:
Hier kan je ook nog een DE10 krijgen, geen idee hoe representatief dat is en of de prijs (veels) te hoog is: https://www.terasic.com.t...No=1046&PartNo=8#contents
Wat denk je zelf? dat is letterlijk de fabrikant van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28
gravitone schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 21:38:
[...]

Wat denk je zelf? dat is letterlijk de fabrikant van die dingen.
Dat het de fabrikant is dat wist ik. :P
Maar ik meen me te herinneren dat ik de boards wel goedkoper heb gezien.
Maar ja hun inkoopsprijzen veranderen natuurlijk ook door de chip/component 'shortage'.
Vandaar mijn ongelukkige verwoording van de disclaimer.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Lizard schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:19:
Tja ‘te hoge prijs’ ach over een langere periode en de lol die je er aan hebt… ik heb twee weken terug, vlak voor Chinees nieuwjaar, besteld. Op de 7de verzonden met FedEx (als je ‘t dan over te hoge prijs hebt ;) ) twee dagen later in huis…. Ach DigiKey zal wat goedkoper zijn maar ach tja…

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Ik heb ook de hoofdprijs betaald voor een complete set en daar kwam bijna 100 euro VAT bij. Maar een arcade board en het vervangen van de zoveelste Trinition kost je meer duiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 15:10
Heb gisteren van een mede tweaker een Analogue Super NT en Mega SG overgenomen, beide in nieuwstaat.

Helaas kwam ik erachter dat ik al mijn retro spullen een tijd geleden had verkocht dus nu maar even nieuwe gezocht op internet.

Zit ook te kijken naar een MiSTer, maar bij Ultimate MiSTer komt een totaal uit op over de 650,- wat in mijn ogen wat veel is, of is dit ook zo wanneer je de zaken los besteld? Via de Leverancier is het voor studenten / docenten 175 dollar, alleen zit daar denk ik ook VAT en Tax nog niet bij.

Wat is er minimaal nodig om met de MiSTer te kunnen starten? Ik begrijp de NANO DE10, maar verder is er zoveel voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Zoek even op mijn naam ,in dit topic....
Was voormalig Analogue fanboy, maar nu MISTer.. en ik ben een pietlut..

Lees ok "even" het hele topic door... staan alle antwoorden in, en linkjes, waar je zult kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
ik heb m'n accessoires al maanden liggen maar de beschikbaarheid van de DE-10 nano blijft een ramp. Heb m'n order gecanceld bij Mouser gezien ik terug een mail kreeg met vertraging naar sept dit jaar.
Indien iemand interesse zou hebben: https://www.marktplaats.nl/plaats/m1807945237/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Ik heb mijn mister eindelijk binnen. Alle cores werken als een trein en ook met mijn PS5 controller. Maar niet met mijn Saturn Retro-Bit controllers. Die had ik er nou net speciaal voor gekocht. 1 met USB en 1 met 2.4 receiver. Ik kan de knoppen ook mappen in de cores - die hij ziet ze wel maar in game registreert de mister ze niet. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBuddha
Opgelost. Moest in het hoofdmenu en daarna pas in the cores.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sagat
Nou gisteren initiele test op de beta ps1 core gedaan en wow, ziet er zeer goed uit! Kan iedereen aanbevelen om deze te proberen. En ja, hoop spul te testen nog natuurlijk maar kan me niet voorstellen dat het nog erg lang gaat duren voordat deze echt 'live' gaat.

Voor mede shmup fans is ESP RA.DE (nieuwe cave arcade core) natuurlijk ook zeer interessant (hoewel ik die zelf nog niet heb kunnen testen!)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Sagat schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:53:
Nou gisteren initiele test op de beta ps1 core gedaan en wow, ziet er zeer goed uit! Kan iedereen aanbevelen om deze te proberen. En ja, hoop spul te testen nog natuurlijk maar kan me niet voorstellen dat het nog erg lang gaat duren voordat deze echt 'live' gaat.

Voor mede shmup fans is ESP RA.DE (nieuwe cave arcade core) natuurlijk ook zeer interessant (hoewel ik die zelf nog niet heb kunnen testen!)
ja ik hoorde het ook a in My Life in Gaming dat de core bijna af is. Heb je ook al gespeeld met de instellingen (dithering etc.)?
ESP RA.DE ga ik ook checken, volgens mij een relatief eenvoudiger CAVE shmup dacht ik. Wel weer TATE wat op mijn CRT wat lastiger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sagat
nee, was meer eerste indruk en 'voelen' of de games rare dingen hadden vs spelen op de echte ps1.
Overigens wel verschil en dat zou toch kunnen zitten in pal vs ntsc. Merkte dit vooral in Strikers, maar in mijn huidige setup zou ik ze letterlijk naast elkaar kunnen vergelijken (mister op crt monitor, ps1 op de B&O crt)
Goed ik kan de core natuurlijk ook nog op pal zetten, dan is het helemaal 'eerlijk' :)

Verder alleen gekeken naar normal en full screen en de bijbehorende aspect ratio settings. Miste overigens wel scanlines! Dacht dat dit altijd default setting was, maar wellicht nu dus soort van vervangen door de 'masks'.

ESP:
Ik heb deze wat gespeeld op de ps2, vond dat nog vrij pittig, maar toegegeven dat was voorat ik DDP resurrection op easy one cc-ed heb 8) misschien heb ik nu meer kans!

Las wel dat het advies was om de dipswitches op easy te zetten :o

edit:
gister even ESPRADE gespeeld, 2 dingen: spel speelt technish heerlijk, inhoudelijk is het niet je standaard shooter, iig voor mij, dus daar nog hoop te leren.

Was bij mij default ook tate, maar kan op de pc crt wel makkelijk via mister scherm draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door Sagat op 20-04-2022 12:47 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Oh! ESP RA.DE moet ik echt even binnen harken. Bedankt voor de tip. Hopelijk volgen er snel meer CAVE Shmups. Waar kan ik deze vinden na update all? (Arcade?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
TheBuddha schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:57:
Oh! ESP RA.DE moet ik echt even binnen harken. Bedankt voor de tip. Hopelijk volgen er snel meer CAVE Shmups. Waar kan ik deze vinden na update all? (Arcade?)
@Sagat Is die al wel publiek beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Ik heb trouwens dual output nog niet getest met de mister, omdat ik de hdmi out ook gebruik voor mijn pvm setup (hdmi>vga). Ik heb ook een IO board maar die heeft toch wat issues met het beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
32X is ook af?

[ Voor 37% gewijzigd door TheBuddha op 21-04-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
Maar wel cool, zeker gezien de omstandigheden waar hij in verkeerd. Hopelijk komt de Saturn ook uiteindelijk snel.

[ Voor 34% gewijzigd door 3style op 21-04-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
ik begreep dat 32x nog wel wat bugs heeft, goed helemaal eens met @3style gezien de omstandigheden is dit al wonderbaarlijk, het schijnt dat mk2 soort van 'alvin en de chipmunks' voices heeft, misschien dat zelfs nog eens proberen voor de lol factor ;)

Vind het wel top dat het er is, 32x is zo'n niche systeem dat ik er eigenlijk geen geld aan wil uitgeven, maar toch wel grappig om sommige games te kunnen testen of zelfs serieus spelen, hoewel mijn favo games (mk2, nba jam en virtua racing) natuurlijk ook al op andere en soms betere manieren te spelen zijn. Dingen als knuckles & chaotix, tempo(tembo?) en die vage kolibri shmup vond ik bij korte emulatie sessies niet echt spectaculair......ook star wars leek me altijd zeer tof maar vond ik ook wat tegenvallen. Goed misschien herzie ik bovenstaande nu ik het (wellicht na wat bugfixes) cycly accurate kan spelen :)

@TheBuddha
Is gewoon een publieke core, ik gebruik uitstluitend update al en ben nergens patreon ofzo. Als je alleen het spel wil een geen andere meuk dan 'gewoon' doen als normaal, maar als update all gebruiker weet ik dus niet exact hoe dat in zijn werk gaat!

Wil ook nog eens gaan prutsen met het downloader script, met name omdat je dan ook filters kan maken. Kan ik cores die ik niet of nauwelijks gebruik uitvinken (met name vage jaren 80 pc's en oudere arcade games.....)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
Ja ik ga de core ook wel even checken, maar zal er niet veel op spelen waarschijnlijk. In het kader van “game preservation” wel top natuurlijk.
Volgens mij zijn after burner en space harrier wel aardig arcade perfect. Die zijn er dacht ik nog niet arcade perfect op de mister toch? Ja wacht de x68000, maar die kan ik niet spelen op een 15khz crt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
nou net even 32x mk gedaan voices zijn idd wat apart :D maar euh klopt het dat je geen button mag instellen? Dat kon/kan zelfs al op de snes versie?!

Voor de rest is het ok, 32x mk2 werd altijd genoemd als vrij goed maar meh, is toch ingehaald door de tijd :S
Toch nog wat langer wachten op de arcade core :)

(en de steam versie vind ik ook nog wel ok! qua gfx zelfs bijna arcade perfect)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
Audio fix, is er ook al voor de 32x
Zoals ik nu kan oordelen, klopt het geluid weer, en ook de snelheid van diverse games..

Edit,
En net mijn sega tower of power de deur uitgedaan... ;w
Zonde? ja!, maar ieder jaar met die mega cd aan het repareren, was ik ook aardig zat!
De 32x is ook niet de stabielste, dus in het kader van het werkt nu nog, en dat is ieder jaar weer de vraag..
Ach er is iemand blij, die aasde al 6 jaar op mijn set... :+

Gaat aardig hard , het ongepland afbouwen van mijn verzameling... :X

[ Voor 88% gewijzigd door PsYgHo op 26-04-2022 01:28 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste