Idd ik heb mijn er aardig mee vermaakt, en via vga op de Dreamcast ziet het erg strak uit.Liegebeest schreef op zondag 4 december 2022 @ 20:03:
[...]
Wetrix is en blijft een heel goed spel! Heb het laatst nog eens met m'n dochter gespeeld!
Easy to pick up, hard to master.
Ik had de USA versie geimporteerd toen hij uitkwam.sarlo schreef op maandag 5 december 2022 @ 00:01:
Vandaag dit pareltje (voor mij iig) kunnen ophalen
[Afbeelding]
Fun fact: daar zat een extra gallery modus in waarmee je foto's van de Pokémon kon maken a la Pokémon Snap. Als je destijds ook nog in de VS woonde, dan kon je ze vervolgens in een Blockbuster uitprinten als stickers op een Snap Station
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ylcaIPxu9yzETs2t5C3C7r1y.jpg?f=user_large)
Hier ook, 250 gulden voor betaald toen nog.BarôZZa schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:10:
[...]
Ik had de USA versie geimporteerd toen hij uitkwam.
Heb die kiosken wel eens gezien, maar dacht dat die alleen voor snap waren.BarôZZa schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:10:
[...]
Fun fact: daar zat een extra gallery modus in waarmee je foto's van de Pokémon kon maken a la Pokémon Snap. Als je destijds ook nog in de VS woonde, dan kon je ze vervolgens in een Blockbuster uitprinten als stickers op een Snap Station![]()
[Afbeelding]
Deze game was wel een steal qua prijs (€35) overigens
Verwijderd
Je kan de transfer pack voor nog meer spellen gebruiken. Zie hier Secrets of the N64 Transfer Pak grappig accessoires met wat gemiste kansen.BarôZZa schreef op maandag 5 december 2022 @ 10:10:
[...]
Fun fact: daar zat een extra gallery modus in waarmee je foto's van de Pokémon kon maken a la Pokémon Snap. Als je destijds ook nog in de VS woonde, dan kon je ze vervolgens in een Blockbuster uitprinten als stickers op een Snap Station![]()
[Afbeelding]
/f/image/rUUponJJujgPn0KzimcNkHMl.webp?f=fotoalbum_large)
Vorige week had @Condor70 een berichtje geplaatst over een gratis op te halen tv, te weten een Sony Trinitron. Met daaronder als laatste zinnetje 'en ook een SNES'. Binnen enkele seconden had ik hem een PB gestuurd dat ik interesse had.
Geen probleem uiteraard, hij woont ook nog op 10 minuten afstand van mijn werk locatie, dus dat was helemaal makkelijk. Een aantal dagen later kreeg ik nogmaals een bericht 'dat hij ook nog een Nintendo 64 had gevonden met een aantal games'.
Dat was natuurlijk helemaal een bonus. Eenmaal bij hem thuis lag de tv klaar en ook nog eens een tas met bovenstaande/onderstaande.
/f/image/ITPxIkGCWTus3s2mgbArDuvq.webp?f=fotoalbum_large)
Van binnen was mijn kinder hartje helemaal enthousiast: ik heb een tijd geleden mijn collectie flink moeten afstoten en had eigenlijk, niks meer over. De Nintendo 64 heeft zelfs een originele Memory Pak geïnstalleerd
/f/image/klbgsMy7yOWuhlBsOXCE2G3o.webp?f=fotoalbum_large)
De TV staat nog beneden, ik heb deze in mijn eentje naar binnen weten te tillen (en daarbij mijn onderarm spier verzwikt) met zijn bijna 50kg maar staat nog beneden.
De bedoeling is om alles compleet schoon te maken (binnen en buiten) en te herstellen (de kabels liggen buiten beeld op de foto's) en dit allemaal te filmen voor m'n Youtube channel - dus die videos volgen later -
Nogmaals super bedankt @Condor70
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
50kg moet je tegenwoordig ook met zijn tweeën tillen.Ricepuppet schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]
Vorige week had @Condor70 een berichtje geplaatst over een gratis op te halen tv, te weten een Sony Trinitron. Met daaronder als laatste zinnetje 'en ook een SNES'. Binnen enkele seconden had ik hem een PB gestuurd dat ik interesse had.
Geen probleem uiteraard, hij woont ook nog op 10 minuten afstand van mijn werk locatie, dus dat was helemaal makkelijk. Een aantal dagen later kreeg ik nogmaals een bericht 'dat hij ook nog een Nintendo 64 had gevonden met een aantal games'.
Dat was natuurlijk helemaal een bonus. Eenmaal bij hem thuis lag de tv klaar en ook nog eens een tas met bovenstaande/onderstaande.
[Afbeelding]
.
Van binnen was mijn kinder hartje helemaal enthousiast: ik heb een tijd geleden mijn collectie flink moeten afstoten en had eigenlijk, niks meer over. De Nintendo 64 heeft zelfs een originele Memory Pak geïnstalleerd![]()
[Afbeelding]
De TV staat nog beneden, ik heb deze in mijn eentje naar binnen weten te tillen (en daarbij mijn onderarm spier verzwikt) met zijn bijna 50kg maar staat nog beneden.
De bedoeling is om alles compleet schoon te maken (binnen en buiten) en te herstellen (de kabels liggen buiten beeld op de foto's) en dit allemaal te filmen voor m'n Youtube channel - dus die videos volgen later -
Noted.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:49:
[...]
50kg moet je tegenwoordig ook met zijn tweeën tillen.Het is wel een retro topic maar, als iemand die nog de zakken cement van 50kg versleept heeft, met nu krakende gewrichten als gevolg, mag je van mij aannemen dat een extra handje erbij vragen een goed idee is. Een klein beetje moderne gedachtegang kan geen kwaad
Ik had geen hondje bij de hand (uitgeleend) dus heb de TV op mijn longboard gezet en naar de voordeur 'geskate'.
Daar eenmaal aangekomen in mijn eentje over de drempel getild - dacht, dat lukt mij wel - maar dat ging niet goed, dus m'n onderarm spier verrekt.
Het is ook verwonderlijk dat zulke tv's geen ingangen hebben voor optil mogelijkheden, wetende dat dit de norm voor tv's was mid jaren '90.
Arme verhuizers en koeriers.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik vond die Sony bvm (37kg) van mij al zwaar en die heeft nog van die hendels. Even alleen op een tafel is wel te doen.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:49:
[...]
50kg moet je tegenwoordig ook met zijn tweeën tillen.Het is wel een retro topic maar, als iemand die nog de zakken cement van 50kg versleept heeft, met nu krakende gewrichten als gevolg, mag je van mij aannemen dat een extra handje erbij vragen een goed idee is. Een klein beetje moderne gedachtegang kan geen kwaad
Blijft mooi die snes, naast de Dreamcast mijn favo retro console. Met een beetje geluk heb je een 1chip.Ricepuppet schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van binnen was mijn kinder hartje helemaal enthousiast: ik heb een tijd geleden mijn collectie flink moeten afstoten en had eigenlijk, niks meer over. De Nintendo 64 heeft zelfs een originele Memory Pak geïnstalleerd![]()
[Afbeelding]
Verwijderd
Als er trinitron op staat mag je er altijd 10kg bijtellen. Er zit meer glas in, dus ook zwaarder dan reguliere beeldbuizen.Ricepuppet schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn mx7000 die een vergelijkbare beeldmaat heeft is 40kg. Deze heeft een Philips beeldbuis. Maar Trinitron blijft ook mijn favoriet als beeldbuis.
De beovision die ik nu heb, weegt 37,8kg zonder de poot (die ook nog een kilo of 15 weegt)3style schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:05:
[...]
Ik vond die Sony bvm (37kg) van mij al zwaar en die heeft nog van die hendels. Even alleen op een tafel is wel te doen.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Heel netjes man, echt tof!!Ricepuppet schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En zo'n gewicht...had mijn Sony Trinitron (KV-32CS70U/43,5KG) in mijn eentje op een meubel gezet, maar in de eerste poging liet ik het ding van een relatief kleine hoogte op mijn teen vallen. Was geen pretje
Maar die dingen zijn leuke aanwinsten, zeker als je eerst aan het slinken was met je collectie. Mooi!
Oh wauw, dat is enorm gaaf man.Ricepuppet schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja, CRT's tillen is wel even een uitdaging. Toen ik 15 - 18 jaar was heb ik veel CRT's gerepareerd (was audio/TV reparateur bij een reparatie toko op de vrije middagen en zaterdagen).
Ook veel CRT TV's moeten tillen maar op een gegeven moment vind je er wel handigheid in, ook al zijn ze heel zwaar (voorkant TV tegen de buik aan, TV iets draaien, 1 arm onder de TV, andere arm achter de TV, zoiets
Mocht je de CRT van binnen schoonmaken: ook al is ie spanningsloos; er zit nog steeds een lading stroom in de CRT buis zelf maar ook de condensatoren. Ontlaad deze voordat je er mee bezig gaat. Ik heb een keer een flinke klap er van gehad en was er wel even goed ziek van.
Anyway: succes met het opknappen hiervan. Ga je retrobrighten of gaat er een andere kleur overheen?
Ben benieuwd naar je Youtube video.
Voor de GoT'ers hier; dit is het Youtube kanaal van @Ricepuppet : https://www.youtube.com/@fistbumpbros
Vinden een aantal ongetwijfeld wel interessant om te volgen
Ben ook wel benieuwd of deze sony tv's softwarematig te calibreren zijn, waarschijnlijk wel onder de kap hardwarematig. Bij een B&O met de juiste firmware kan dat bijv. in het servicemenu.Tux3.14 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:28:
[...]
Oh wauw, dat is enorm gaaf man.
Ja, CRT's tillen is wel even een uitdaging. Toen ik 15 - 18 jaar was heb ik veel CRT's gerepareerd (was audio/TV reparateur bij een reparatie toko op de vrije middagen en zaterdagen).
Ook veel CRT TV's moeten tillen maar op een gegeven moment vind je er wel handigheid in, ook al zijn ze heel zwaar (voorkant TV tegen de buik aan, TV iets draaien, 1 arm onder de TV, andere arm achter de TV, zoiets).
Mocht je de CRT van binnen schoonmaken: ook al is ie spanningsloos; er zit nog steeds een lading stroom in de CRT buis zelf maar ook de condensatoren. Ontlaad deze voordat je er mee bezig gaat. Ik heb een keer een flinke klap er van gehad en was er wel even goed ziek van.
Anyway: succes met het opknappen hiervan. Ga je retrobrighten of gaat er een andere kleur overheen?
Voor de GoT'ers hier; dit is het Youtube kanaal van @Ricepuppet : https://www.youtube.com/@fistbumpbros
Ja hangt echt af van het model. Mijn Sony Trinitron kon ik helaas niet softwarematig calibreren. Dus ik moest de TV openen en aan potentiometers draaien terwijl de TV online is...3style schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:15:
[...]
Ben ook wel benieuwd of deze sony tv's softwarematig te calibreren zijn, waarschijnlijk wel onder de kap hardwarematig. Bij een B&O met de juiste firmware kan dat bijv. in het servicemenu.
Nou dan weet je wel hoe fijn dat is, met je hand tussen de draden en met een plastic tool proberen grip te krijgen en te draaien tussen de draden... En dan weer naar voren en kijken naar het verschil, en dan opnieuw terug en weer draaien. Dat kostte mij best veel tijd.
Uiteraard handig om te weten waar het "gevaar" is en daar rekening mee houden en de safety precautions te volgen. Zodat je weet wat je aanraakt en niet een flinke schok krijgt. Ik deed het ook met 1 hand, en de ander in me zak.
Ik kan me voorstellen dat velen afhaken en zeker eng, maar dit maakte het verschil of de Everdrive menu leesbaar werd of niet. Voorheen viel een gedeelte weg en dat was niet te doen zo. Was weer een unieke ervaring als Tweaker haha...
De meeste ‘moderne’ CRT TV’s hebben een service menu. Deze kun je raadplegen door een bepaalde toets combinatie in te drukken via de afstand bediening. De procedure verschilt per merk/type. Als dat niet kan is hardware matig soms nog een optie door met een schroevendraaier aan bepaalde componenten te draaien in de TV zelf.3style schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:15:
[...]
Ben ook wel benieuwd of deze sony tv's softwarematig te calibreren zijn, waarschijnlijk wel onder de kap hardwarematig. Bij een B&O met de juiste firmware kan dat bijv. in het servicemenu.
Sony TV’s waren vanuit de fabriek vaak wel erg goed ingesteld. Philips TV’s hadden dan vaak een enorme bak aan overscan. Het loonde om dan met een testbeeld meer ‘beeld’ te krijgen.
Nice, mooi exemplaar die transparante. Italiaanse editie?didado schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:09:
Nieuw in box Game Boy Pocket clear besteld.
[Afbeelding]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Ik weet nog wel in mijn tijd dat ik in de winkel stond dat je in het service menu van Philips bepaalde tv's kon upgraden door functionaliteiten aan te zetten. Ik kan mij het model 28pw8807 nog goed herinneren, die kon je toen upgraden naar een duurder model door simpelweg even het service menu te openen en wat functionaliteiten aan te vinken.Tux3.14 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:25:
[...]
De meeste ‘moderne’ CRT TV’s hebben een service menu. Deze kun je raadplegen door een bepaalde toets combinatie in te drukken via de afstand bediening. De procedure verschilt per merk/type. Als dat niet kan is hardware matig soms nog een optie door met een schroevendraaier aan bepaalde componenten te draaien in de TV zelf.
Sony TV’s waren vanuit de fabriek vaak wel erg goed ingesteld. Philips TV’s hadden dan vaak een enorme bak aan overscan. Het loonde om dan met een testbeeld meer ‘beeld’ te krijgen.
Ja klopt. GiG variant altijd Italië.Seroczynski schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:15:
[...]
Nice, mooi exemplaar die transparante. Italiaanse editie?
Dat klopt. Beetje vergelijkbaar bij VAG auto's waar je met een VAG-com bepaalde opties kunt aanzettenVerwijderd schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:37:
[...]
Ik weet nog wel in mijn tijd dat ik in de winkel stond dat je in het service menu van Philips bepaalde tv's kon upgraden door functionaliteiten aan te zetten. Ik kan mij het model 28pw8807 nog goed herinneren, die kon je toen upgraden naar een duurder model door simpelweg even het service menu te openen en wat functionaliteiten aan te vinken.
Echter, als je bij een TV dan een optie aanzette waarvan het hardware gedeelte ontbrak kon je daarmee ook de TV stuk maken. Dan gaat ie gewoon niet meer aan. Beetje vergelijkbaar met een PC die niet wil opstarten omdat ie niet door zijn POST komt.
Ik heb hier nog een bvm staan die moet geregeld worden. Als je interesse hebt …Tux3.14 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:28:
[...]
Oh wauw, dat is enorm gaaf man.
Ook veel CRT TV's moeten tillen maar op een gegeven moment vind je er wel handigheid in, ook al zijn ze heel zwaar (voorkant TV tegen de buik aan, TV iets draaien, 1 arm onder de TV, andere arm achter de TV, zoiets).
Edit: je vindt er trouwens ook erg weinig over online. Ik dacht even online het nodige te zoeken/volgen maar dat was ook een misrekening.
[ Voor 4% gewijzigd door Ekfad op 06-12-2022 20:00 ]
Ik heb gekeken en ..3style schreef op maandag 5 december 2022 @ 20:06:
[...]
Blijft mooi die snes, naast de Dreamcast mijn favo retro console. Met een beetje geluk heb je een 1chip.
/f/image/1IPzW6B3UYZuRQ5Nufm6r4PM.png?f=fotoalbum_large)
Geen 1-Chip. Zowiezo zijn PAL 1-Chip exemplaren super zeldzaam.
Het zal customizen zijn; wel de originele kleuren, maar puur herstel. Retrobright is een toffe techniek, maar als ik zie dat het van tijdelijke aard is - de vergeling komt op den duur weer terug - is een nieuwe verflaag eroverheen permanenter.Tux3.14 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:28:
[...]
Ook is het zo dat plastic brozer word na verloop van tijd. De SNES is natuurlijk al 30+ jaar oud, dus dat plastic kan slechter worden.
Geen retro console, maar wel retro looks. Was niet helemaal happy met mijn recent aangekochte Switch OLED. Heb een SNES look-a-like body en buttons gekocht voor de Joycons.
Wat is er veranderd:
- SNES look
- Een normale D-PAD ipv losse knopjes > ik kan nu weer fatsoenlijk Tetris spelen en andere games die vooral gebruik maken van de D-PAD.
- Ik heb de batterijen uit de Joycons gehaald > dit zorgt voor best wat gewichts besparing. De OLED ligt nu een stuk fijner in mijn hand.
Wat is er veranderd:
- SNES look
- Een normale D-PAD ipv losse knopjes > ik kan nu weer fatsoenlijk Tetris spelen en andere games die vooral gebruik maken van de D-PAD.
- Ik heb de batterijen uit de Joycons gehaald > dit zorgt voor best wat gewichts besparing. De OLED ligt nu een stuk fijner in mijn hand.
:strip_exif()/f/image/0Wa5noGtK6tfTjUyFRoeigM2.gif?f=fotoalbum_large)
True… in de +25 jaar dat ik verzamel (en ettelijke snes’sen heb/heb gehad nooit een PAL 1-chip tegengekomen 😓Ricepuppet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:06:
[...]
Oh damn, die is mooi!Tux3.14 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:09:
Geen retro console, maar wel retro looks. Was niet helemaal happy met mijn recent aangekochte Switch OLED. Heb een SNES look-a-like body en buttons gekocht voor de Joycons.
Wat is er veranderd:
- SNES look
[Afbeelding]
Heb je een linkje naar waar je die onderdelen hebt gekocht? Misschien ga ik die maar eens kopiëren 😄
[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 07-12-2022 10:12 ]
@RicepuppetRicepuppet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:06:
[...]
Ik heb gekeken en ..
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/wYDyIZBf0rcmlE33sptDT9gU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HyGpnzoxuBsje2jdGF7FBJjR.jpg?f=fotoalbum_large)
Kun je aan het serienummer zien of het een 1-Chip is?
Anders moet ik een keer ook op die manier een foto maken.
[ Voor 40% gewijzigd door didado op 07-12-2022 10:22 ]
Deze site legt het goed uit :didado schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:21:
[...]
@Ricepuppet
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kun je aan het serienummer zien of het een 1-Chip is?
Anders moet ik een keer ook op die manier een foto maken.
https://www.retrorgb.com/1chipsnes.html
En:
:fill(white):strip_exif()/f/image/m44C0OqDv4ZA7hhT3gwXz6JA.png?f=user_large)
1-CHIP PAL SNES console is sowieso een vreemde eend. Je krijgt dezelfde kwaliteit als in de SNES Mini en SFC Jr., maar je zit nog steeds met 50Hz. Als je een 1-CHIP SNES wil, zou je beter naar die opties kunnen zoeken. Zijn ook veel eenvoudiger te vinden.
Voultar werkt momenteel aan een PCB waarmee je de kwaliteit van een 2-CHIP zo goed als op hetzelfde niveau als een 1-CHIP kan krijgen. Zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn, maar als je om de een of andere reden ben gehecht aan je console is dit wel een mooie oplossing.
Daarnaast bied de Tink ook aardig wat opties om het beeld van een 2-CHIP dichter in de buurt te laten komen van de 1-CHIP.
Voultar werkt momenteel aan een PCB waarmee je de kwaliteit van een 2-CHIP zo goed als op hetzelfde niveau als een 1-CHIP kan krijgen. Zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn, maar als je om de een of andere reden ben gehecht aan je console is dit wel een mooie oplossing.
Daarnaast bied de Tink ook aardig wat opties om het beeld van een 2-CHIP dichter in de buurt te laten komen van de 1-CHIP.
[ Voor 43% gewijzigd door Seroczynski op 07-12-2022 10:46 ]
Ricepuppet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:37:
[...]
Deze site legt het goed uit :
En:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3p20AXTcTqtQ2BREPtOt2vOe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3RcVWG4qfrEExyNUSEeDJJUD.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo te zien van wel.
Ik heb online een PS3 Soundbar gescored voor een paar tientjes. Nooit geweten dat hij bestond, het lijkt me een leuke aanvulling op de collectie en mooi item om op een PS3 aan te sluiten.
uitvoering: Sony Soundbar (voor PS3)
Binnenkort wordt ie op gestuurd, de afstandsbediening zou niet werken, dat is het enige mankement.
added: YouTube: Sony Surround Sound System SCPH-98057 for PlayStation 3 PS3
Binnenkort wordt ie op gestuurd, de afstandsbediening zou niet werken, dat is het enige mankement.
added: YouTube: Sony Surround Sound System SCPH-98057 for PlayStation 3 PS3
[ Voor 13% gewijzigd door Petje72 op 07-12-2022 16:12 ]
Cool ook nooit van gehoord.Petje72 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:56:
Ik heb online een PS3 Soundbar gescored voor een opaar tientjes. Nooit geweten dat hij bestond, het lijkt me een leuke aanvulling op de collectie en mooi item om op een PS3 aan te sluiten.
Klopt, ik heb er zelf wel een en met alle mods. Echt een mooi ding, maar was ook niet goedkoop destijds. Icm met de RTX5 kun je alle kanten op.Seroczynski schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:44:
1-CHIP PAL SNES console is sowieso een vreemde eend. Je krijgt dezelfde kwaliteit als in de SNES Mini en SFC Jr., maar je zit nog steeds met 50Hz. Als je een 1-CHIP SNES wil, zou je beter naar die opties kunnen zoeken. Zijn ook veel eenvoudiger te vinden.
Is er een reden voor zo een TV te kiezen? Ben je niet beter met een traditioneel 4:3 formaat voor de meeste analoge retroconsoles?Exorcist schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
[...]
Heel netjes man, echt tof!!
En zo'n gewicht...had mijn Sony Trinitron (KV-32CS70U/43,5KG) in mijn eentje op een meubel gezet, maar in de eerste poging liet ik het ding van een relatief kleine hoogte op mijn teen vallen. Was geen pretje![]()
Maar die dingen zijn leuke aanwinsten, zeker als je eerst aan het slinken was met je collectie. Mooi!
Zijn er consoles waarvoor men specifiek zegt: neem een 16:9 TV ?
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Nee, puur esthetisch, ik vind een 16:9 TV mooier. Ook is het ding 100Hz wat het onmogelijk maakt om lightgun games erop te spelen maar dat neem ik ook op de koop toe.JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:55:
[...]
Is er een reden voor zo een TV te kiezen? Ben je niet beter met een traditioneel 4:3 formaat voor de meeste analoge retroconsoles?
Heb nu recent een platte Sony 4:3 tv kunnen scoren maar nog niet 100 percent wat ik wil.Exorcist schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:56:
[...]
Nee, puur esthetisch, ik vind een 16:9 TV mooier. Ook is het ding 100Hz wat het onmogelijk maakt om lightgun games erop te spelen maar dat neem ik ook op de koop toe.
Zou ZO graag een goede CRT kunnen scoren (ook CRT schermen voor retro computers) maar lijkt echt onmogelijk om hier iets deftig te vinden in Belgie.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Kun je dan niet 's op Marktplaats(.nl) kijken of er in NL wellicht iets te vinden is? Volgens mij is dat voor velen hier in dit topic op die manier wel te doen geweest.JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:57:
[...]
Heb nu recent een platte Sony 4:3 tv kunnen scoren maar nog niet 100 percent wat ik wil.
Zou ZO graag een goede CRT kunnen scoren (ook CRT schermen voor retro computers) maar lijkt echt onmogelijk om hier iets deftig te vinden in Belgie.
Zoek eens op Tweedehands.be , op B&O MX4000 , MX5000 of MX7000, super TV's voor retrogamingJacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:57:
[...]
Heb nu recent een platte Sony 4:3 tv kunnen scoren maar nog niet 100 percent wat ik wil.
voorbeeldje: https://www.2dehands.be/v...21264-bang-olufsen-mx4000
of wat @Exorcist zegt, als je relatief dicht bij de NL grens woont, op Marktplaats.nl
Op basis van deze informatie maar eens mijn snes uit de kast gepakt (die ik al heb sinds eind 1992) en ik heb dus een 1chip als ik van de buitenkant uit ga (heb geen bitje om te openen)?Ricepuppet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:37:
[...]
Deze site legt het goed uit :
En:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/kbHnlSuF6WYS6fRuEHsRDlkU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XMmoy2BaHRFbnDhinSV2007a.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Wat @Petje72 al aangeeft. B&O televisies zijn erg goed, helemaal als je geluid belangrijk vindt. Ik heb zelf een MX7000.JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:57:
[...]
Maar wat noem je een goede CRT? Een Sony 4:3 met platte beeldbuis is naar mijn mening ook een goede CRT.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vergeet ook niet dat vrijwel alle tv's uit die periode een 4x3 stand hebben, goed dan uiteraard wel zwarte balken, maar iig een optie voor spellen die geen widescreen support hebben.JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 13:55:
[...]
Is er een reden voor zo een TV te kiezen? Ben je niet beter met een traditioneel 4:3 formaat voor de meeste analoge retroconsoles?
10 second ninja DONE
Nooit stilgestaan bij B&O TV's. Heb al een MX4000 deal gemaakt en vraag gestuurd voor nog een MX7000 naar iemand anders.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:35:
[...]
Wat @Petje72 al aangeeft. B&O televisies zijn erg goed, helemaal als je geluid belangrijk vindt. Ik heb zelf een MX7000.
Maar wat noem je een goede CRT? Een Sony 4:3 met platte beeldbuis is naar mijn mening ook een goede CRT.
Supertip!! (incoming excited smiley spam)
Ga nu eens moeten kijken hoe ik alles netjes bij elkaar kan zetten.
Staan een heel aantal gamedesks voor lan party die we regelmatig hosten en wil die layout niet teveel wijzigen aangezien ik overal vaste stroom en netwerk voorzien heb.
Misschien de kasten in een 2x8 matrix horizontaal steken. Kan er potentieel links en rechts een CRT staan.
:strip_exif()/f/image/C9JJfoKoBLL7O4db6sPI5VS4.jpg?f=fotoalbum_large)
Ondertussen nog een heleboel consoles bijgekomen, heb nu al geen ruimte meer om daar alles te zetten. Ik overweeg om een aantal analoge oude consoles misschien elders te plaatsen?
Recent eens mijn lijstje gemaakt met problematisch aankoopgedrag en eens neergeschreven wat ik nu precies heb vergaard in het laatste jaar en half:
- Gameboy OG (oem en black)
- GBC
- GBA (fully modded IPS)
- New 3DS XL (NIB in orange en CIB modded)
- NES
- SNES
- N64
- Gamecube
- Wii
- Switch
- PS1 Phat
- PS2 Phat
- PS3 Phat
- PS5
- Mega Drive 1
- Dreamcast
- Gamegear
- Analogue Super NT
- Xbox 360
- Xbox One
- Xbox Series X
- PSP1000
- PSP3000
- PS Vita 1000
Op de shortlist en dan is de collectie compleet voor mij:
- OG Master System
- Sega Saturn
- OG Xbox
- Turbografx/Pc Engine (ben eigenlijk aan het wachten op die analogue pro duo)
[ Voor 69% gewijzigd door JacobsT op 07-12-2022 15:03 ]
Die B&O's zijn zeker fraai (kun je ook verticaal neerzetten) en hebben goed geluid. Zelf ben ik verder gegaan in mijn CRT zoektocht en uiteindelijk beland bij een Sony BVM. Ander prijskaartje natuurlijk, maar dan heb je ook echt strakke en scherpe lijnen. Maar consumer crt sets zijn natuurlijk het meeste bang for buck.JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:50:
[...]
Nooit stilgestaan bij B&O TV's. Heb al een MX4000 deal gemaakt en vraag gestuurd voor nog een MX7000 naar iemand anders.![]()
Supertip!! (incoming excited smiley spam)![]()
![]()
![]()
imposante lijst al en dat in korte tijd zo te lezen!JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:50:
[...]
- OG Master System
- Sega Saturn
- OG Xbox
Maar ik mis op je shortlist toch nog wel de Atari's (2600/Jaguar) en Sega add-ons(32x, sega-cd)
Verwijderd
Een PVM/BVM is zeker het beste wat er is, ik heb zelf ook een PVM van Sony en dat is echt een andere gradatie. Daarnaast zijn deze machines gebouwd om de hele dag aan te staan, dus hij kan nog wel een tijdje mee. Maar er zit wel verschil in de diverse PVM/BVM's, ze hebben niet allemaal RGB of component, daarnaast zit er ook veel verschil in de hoeveelheid beeldlijnen, die van mij heeft volgens mij 900 lijnen.3style schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:57:
[...]
Die B&O's zijn zeker fraai (kun je ook verticaal neerzetten) en hebben goed geluid. Zelf ben ik verder gegaan in mijn CRT zoektocht en uiteindelijk beland bij een Sony BVM. Ander prijskaartje natuurlijk, maar dan heb je ook echt strakke en scherpe lijnen. Maar consumer crt sets zijn natuurlijk het meeste bang for buck.
Ja klopt, die bvm die ik heb (20F1U) heeft ook 900 lijnen (TVL) en super veel inputs. Je moet wel van dikke lijnen houden overigens, ik denk dat die pvm van jou wat dunner zijn. Daarnaast is dit scherm met name top in 240p, dus nes/snes/mega drive/n64 etc. 480i is ook wel tof, maar dan geen progressive maar interlaced beeld.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:47:
[...]
Een PVM/BVM is zeker het beste wat er is, ik heb zelf ook een PVM van Sony en dat is echt een andere gradatie. Daarnaast zijn deze machines gebouwd om de hele dag aan te staan, dus hij kan nog wel een tijdje mee. Maar er zit wel verschil in de diverse PVM/BVM's, ze hebben niet allemaal RGB of component, daarnaast zit er ook veel verschil in de hoeveelheid beeldlijnen, die van mij heeft volgens mij 900 lijnen.
Verwijderd
Ik heb zelf een pvm-20m4u. Die heeft ook alleen 240p/480I en geen 480p helaas. Maar alsnog ziet 480I er wel erg goed uit op dit scherm.3style schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:06:
[...]
Ja klopt, die bvm die ik heb (20F1U) heeft ook 900 lijnen (TVL) en super veel inputs. Je moet wel van dikke lijnen houden overigens, ik denk dat die pvm van jou wat dunner zijn. Daarnaast is dit scherm met name top in 240p, dus nes/snes/mega drive/n64 etc. 480i is ook wel tof, maar dan geen progressive maar interlaced beeld.
Geen idee of de lijnen dunner zijn, je kan ze wel echt goed zien. Er zijn mensen die het prettiger vinden als er minder lijnen zijn.
Als je geen bitje hebt: wat ik vroeger deed toen ik geen Gamebits had (heb er nu vier volgens mij) was de gesmolten pen methode.sarlo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:05:
[...]
Op basis van deze informatie maar eens mijn snes uit de kast gepakt (die ik al heb sinds eind 1992) en ik heb dus een 1chip als ik van de buitenkant uit ga (heb geen bitje om te openen)
Je pakt een balpen (een BIC is ideaal) haalt de vulling eruit en maakt met een aansteker de tip van de balpen heet - niet laten smelten en niet roosteren - waardoor de tip makkelijk kan vervormen.
Druk de balpen (zo snel mogelijk, anders word de tip weer hard) op de Gamebit schroef in de Super Nintendo, wacht een paar seconden totdat de tip van de balpen de vorm van de schroef heeft overgenomen en je hebt zo een low quality Gamebit schroevendraaier
Verwijderd
Geen Wii u?JacobsT schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:50:
[...]
Nooit stilgestaan bij B&O TV's. Heb al een MX4000 deal gemaakt en vraag gestuurd voor nog een MX7000 naar iemand anders.![]()
Supertip!! (incoming excited smiley spam)![]()
![]()
![]()
Ga nu eens moeten kijken hoe ik alles netjes bij elkaar kan zetten.
Staan een heel aantal gamedesks voor lan party die we regelmatig hosten en wil die layout niet teveel wijzigen aangezien ik overal vaste stroom en netwerk voorzien heb.
Misschien de kasten in een 2x8 matrix horizontaal steken. Kan er potentieel links en rechts een CRT staan.
[Afbeelding]
Ondertussen nog een heleboel consoles bijgekomen, heb nu al geen ruimte meer om daar alles te zetten. Ik overweeg om een aantal analoge oude consoles misschien elders te plaatsen?
Recent eens mijn lijstje gemaakt met problematisch aankoopgedrag en eens neergeschreven wat ik nu precies heb vergaard in het laatste jaar en half:
- Gameboy OG (oem en black)
- GBC
- GBA (fully modded IPS)
- New 3DS XL (NIB in orange en CIB modded)
- NES
- SNES
- N64
- Gamecube
- Wii
- Switch
- PS1 Phat
- PS2 Phat
- PS3 Phat
- PS5
- Mega Drive 1
- Dreamcast
- Gamegear
- Analogue Super NT
- Xbox 360
- Xbox One
- Xbox Series X
- PSP1000
- PSP3000
- PS Vita 1000
- OG Master System
- Sega Saturn
- OG Xbox
@JacobsT Misschien een goed moment om een nette PS4 phat toe te voegen? Dit is wel redelijk het moment van dumpen op marktplaats denk ik.
Verwijderd
Enige reden waarom je nu nog een ps4 zou willen hebben is voor AC Syndicate. Voor de rest lopen de spellen allemaal een stuk beter op de ps5.OFV schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:04:
@JacobsT Misschien een goed moment om een nette PS4 phat toe te voegen? Dit is wel redelijk het moment van dumpen op marktplaats denk ik.
3 balpennen later maar het is inderdaad dus een 1chip. Wat ik wel vreemd vind is dat ik deze console al echt sinds eind 1993 heb en dat er wel een 1995 stamp op het mobo zit? Wellicht hebben mijn ouders ooit de console verwisseld (of iemand in de familie ofzoRicepuppet schreef op woensdag 7 december 2022 @ 17:54:
[...]
Als je geen bitje hebt: wat ik vroeger deed toen ik geen Gamebits had (heb er nu vier volgens mij) was de gesmolten pen methode.
Je pakt een balpen (een BIC is ideaal) haalt de vulling eruit en maakt met een aansteker de tip van de balpen heet - niet laten smelten en niet roosteren - waardoor de tip makkelijk kan vervormen.
Druk de balpen (zo snel mogelijk, anders word de tip weer hard) op de Gamebit schroef in de Super Nintendo, wacht een paar seconden totdat de tip van de balpen de vorm van de schroef heeft overgenomen en je hebt zo een low quality Gamebit schroevendraaier
:strip_exif()/f/image/kQHCMtTkq8JTUO3ldx0JvpzS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door sarlo op 08-12-2022 10:33 ]
Verwijderd
Of je had een snes uit de toekomst ;-)sarlo schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:27:
[...]
3 balpennen later maar het is inderdaad dus een 1chip. Wat ik wel vreemd vind is dat ik deze console al echt sinds eind 1993 heb en dat er wel een 1995 stamp op het mobo zit? Wellicht hebben mijn ouders ooit de console verwisseld (of iemand in de familie ofzo[Afbeelding]
Dit is een beetje een aanname, maar volgens mij heb je minder baat bij een 1-CHIP als je composiet gebruikt dan als bij RGB.
https://shop.action.com/n...ade-1up-street-fighter-ii
Voor de liefhebbers. Volgens mij wel een prima prijs.
Al liggen over denken maar die is natuurlijk redelijk redundant naast een PS5.OFV schreef op donderdag 8 december 2022 @ 09:04:
Dat zal er ongetwijfeld nog wel is komen al is dat waarschijnlijk de console waar ik het minst excited voor ben.
Kan me niet direct iets voor de geest halen dat ik daar perse van backlog op zou willen spelen.
De Wii U heeft een paar fantastische games, maar daarvan is het meeste ondertussen al wel opnieuw uitgebracht op de Switch.JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:41:
[...]
Dat zal er ongetwijfeld nog wel is komen al is dat waarschijnlijk de console waar ik het minst excited voor ben.
Kan me niet direct iets voor de geest halen dat ik daar perse van backlog op zou willen spelen.
Zijn er zo enkele van die toppers die je voor de geest kan halen die geen release gezien hebben op de Switch?Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:51:
[...]
De Wii U heeft een paar fantastische games, maar daarvan is het meeste ondertussen al wel opnieuw uitgebracht op de Switch.
Backlog zal hier sowieso wel even blijven liggen vanaf 31 december: ADVANCE WARS
Can't wait
off-topic, maar volgens mij is er nog helemaal geen releasedate voor die game bekend gemaakt.JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Zijn er zo enkele van die toppers die je voor de geest kan halen die geen release gezien hebben op de Switch?
Backlog zal hier sowieso wel even blijven liggen vanaf 31 december: ADVANCE WARS![]()
Can't wait
Verwijderd
Twilight princess HD, Paper mario color splash, Starfox zero, Windwaker HD, SplatoonJacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Zijn er zo enkele van die toppers die je voor de geest kan halen die geen release gezien hebben op de Switch?
Backlog zal hier sowieso wel even blijven liggen vanaf 31 december: ADVANCE WARS![]()
Can't wait
Ai, kom ik ff zeuren hoor. Maar Twilight Princess en Windwaker zijn natuurlijk al op de Cube uitgebracht. Splatoon is geinig maar volgens mij kan je beter deel 3 spelen dan deel 1. StarFox Zero was echt een prut-game met veel te geforceerde motion joypad controls, en Paper Mario Color Splash betreft al de nieuwe Paper Mario reeks toch, zonder XP en veelal veel herhaling (dat is de enige uit het rijtje die ik niet gespeeld heb)?Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:04:
[...]
Twilight princess HD, Paper mario color splash, Starfox zero, Windwaker HD, Splatoon
[ Voor 4% gewijzigd door Seroczynski op 08-12-2022 12:06 ]
Advance wars valt voor mij onder retro dus geen downvote hier haha.Seroczynski schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:04:
[...]
off-topic, maar volgens mij is er nog helemaal geen releasedate voor die game bekend gemaakt.
31 december!
https://www.bol.com/nl/nl...oJFK4A.2_6.7.ProductTitle
Sorry to burst your bubble, maar Bol.com zet games waarvan de releasedatum onbekend is standaard op de laatste dag van het jaar.JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:07:
[...]
Advance wars valt voor mij onder retro dus geen downvote hier haha.
31 december!
https://www.bol.com/nl/nl...oJFK4A.2_6.7.ProductTitle
Er is nog geen releasedatum voor deze game. Kijk er zelf ook naar uit.
Als ik naar mijn eigen collectie kijk;JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Can't wait
- Xenoblade Chronicles X
- Yoshi's Woolly World
- Kirby and the Rainbow Paintbrush
- Wind Waker HD & Twilight Princes HD (al zijn die natuurlijk ook op de Gamecube)
Die 31-12 van Advance Wars is overigens een placeholder. Is nog geen release datum van bekend.
Overigens vond ik Super Mario Maker op de WiiU eigenlijk beter dan Super Mario Maker 2 op de Switch. Dat heeft voornamelijk te maken gehad met het feit dat ik de controls op de gamepad van de WiiU velen malen beter vond dan via de Switch, ook al kan je daar ook een stylus voor aanschaffen. Het kan natuurlijk ook zijn dat de magie er op dat punt al een beetje vanaf was.
Ja klopt. Echt zonde. Net zoals Sticker Star (3DS) en Origami King (Switch). Heb ze alle 3 liggen, maar allemaal niet uitgespeeld. Hoop echt dat er weer eens een klassieke Paper Mario komt.Seroczynski schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:05:
[...]
en Paper Mario Color Splash betreft al de nieuwe Paper Mario reeks toch, zonder XP en veelal veel herhaling
Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:09:
[...]
Als ik naar mijn eigen collectie kijk;
- Xenoblade Chronicles X
- Yoshi's Woolly World
- Kirby and the Rainbow Paintbrush
- Wind Waker HD & Twilight Princes HD (al zijn die natuurlijk ook op de Gamecube)
Die 31-12 van Advance Wars is overigens een placeholder. Is nog geen release datum van bekend.

Dan maar een Wii U nog zoeken CIB?
Ik vond Paper Mario Origami op de Switch echt GE-WEL-DIG. Heb me er kostelijk mee geamuseerd.Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]
Ja klopt. Echt zonde. Net zoals Sticker Star (3DS) en Origami King (Switch). Heb ze alle 3 liggen, maar allemaal niet uitgespeeld. Hoop echt dat er weer eens een klassieke Paper Mario komt.
[ Voor 30% gewijzigd door JacobsT op 08-12-2022 12:12 ]
De beste is uiteraard Xenoblade Chronicles X. De game die nooit op de Switch zal verschijnen vanwege hoge kosten om te porten en de underpowered performance van de Switch.JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Het was de game die mij een aantal maanden geleden heeft over gehaald om een Wii U aan te schaffen. En in mijn opinie, een van de beste JRPGs ooit gemaakt (en voor mij ook de beste Chronicles game)
Verwijderd
Alleen was volgens mij de vraag welke games niet op de switch uitgekomen zijn. Dan is de ervaring alsnog wel beter van die games op de Wii u dan de Cube. Aangezien deze een hd makeover hebben gekregen.Seroczynski schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:05:
[...]
Ai, kom ik ff zeuren hoor. Maar Twilight Princess en Windwaker zijn natuurlijk al op de Cube uitgebracht. Splatoon is geinig maar volgens mij kan je beter deel 3 spelen dan deel 1. StarFox Zero was echt een prut-game met veel te geforceerde motion joypad controls, en Paper Mario Color Splash betreft al de nieuwe Paper Mario reeks toch, zonder XP en veelal veel herhaling (dat is de enige uit het rijtje die ik niet gespeeld heb)?
Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:11:
[...]
Ja klopt. Echt zonde. Net zoals Sticker Star (3DS) en Origami King (Switch). Heb ze alle 3 liggen, maar allemaal niet uitgespeeld. Hoop echt dat er weer eens een klassieke Paper Mario komt.
De zure nasmaak die ik van Sticker Star op de 3DS heb overgehouden hebben mij ervan weerhouden om Origami King te halen, ook al vind ik de artstyle er heel erg leuk uitzien. Ik blijf stiekem nog een beetje hopen op een meer ouderwetse Paper Mario, al wil ik Origami King nog wel een keer proberen als ik het wat goedkoper kan vinden.JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:12:
[...]
Ik vond Paper Mario Origami op de Switch echt GE-WEL-DIG. Heb me er kostelijk mee geamuseerd.
Ik heb Xenoblade Chronicles X hier ook nog liggen, maar heb de WiiU terug in de doos gestopt. Denk dat ik in 2023 weer wat losse consoles "moet" gaan aanschaffenRicepuppet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:13:
[...]
De beste is uiteraard Xenoblade Chronicles X. De game die nooit op de Switch zal verschijnen vanwege hoge kosten om te porten en de underpowered performance van de Switch.
Het was de game die mij een aantal maanden geleden heeft over gehaald om een Wii U aan te schaffen. En in mijn opinie, een van de beste JRPGs ooit gemaakt (en voor mij ook de beste Chronicles game)
Technisch heb je natuurlijk helemaal gelijk, maar ik kon het niet laten om mijn mening te geven over die titels. Wind Waker HD was voor mij ook de eerste keer dat ik die game helemaal uitgespeeld heb. Was destijds (van de Cube release) nogal zuur over de graphics, terwijl ze juist erg goed tot hun recht komen tegenwoordig.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:14:
[...]
Alleen was volgens mij de vraag welke games niet op de switch uitgekomen zijn. Dan is de ervaring alsnog wel beter van die games op de Wii u dan de Cube. Aangezien deze een hd makeover hebben gekregen.
Verwijderd
Iemand ervaring met dat ding? Is het wat?Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:05:
Lage zit, er zijn extenders te koop. Voor de rest lastig om te softmodden (in tegenstelling tot de MVSX)Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]
Iemand ervaring met dat ding? Is het wat?
Bedrijf schijnt zelf ook niet echt te geven om hun klanten.
Daarnaast vind ik de kast(en) van hun persoonlijk ook lelijk
Origami King is al een tijdje voor €28 te koop bij Nedgame. Denk dat dat wel redelijk de bodemprijs is waarop die (vanuit winkels in ieder geval) te koop zal zijn.Seroczynski schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:17:
Ik blijf stiekem nog een beetje hopen op een meer ouderwetse Paper Mario, al wil ik Origami King nog wel een keer proberen als ik het wat goedkoper kan vinden.
Weer een update van de ontwikkelingen rond Astebros. Niet normaal wat Neofid uit een Sega MD weet te persen
https://www.kickstarter.c...t_update_registered_users. Kan niet wachten om de alpha te testen
https://www.kickstarter.c...t_update_registered_users. Kan niet wachten om de alpha te testen
WTF, this is a thing now?Raem schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:05:
Dat is toch wel cool!
Liege, liege, liegebeest!
De verschillende Lego games? Hmm, of zitten die ook op de Switch?JacobsT schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:59:
[...]
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Ze zijn al een tijdje op de markt met dit concept. Met verschillende variaties van complicaties spellen van bepaalde series, en ze hebben zelfs een pinball variant gemaakt.Liegebeest schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:33:
[...]
WTF, this is a thing now?
Dat is toch wel cool!
Mediamarkt heeft deze street fighter ook gehad, was wel ietsje duurder daar. Die nog bijna van mijn vrouw gehad maar, ruimte is wel een dingetje, en de bouwkwaliteit is méh. Voor de huidige prijs vind ik het dan wat meer een redelijke deal.
Een thinclient of laptop met retroarch, en een setje arcade-usb pcb erin... Ik ben alleen meer van hangende met een joypad, dan rechtop met een arcade stick.
Liegebeest schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:33:
[...]
WTF, this is a thing now?
Dat is toch wel cool!
/f/image/6XtqOdrWK2ySZXvnWvN5Wobq.png?f=fotoalbum_large)
Replica arcade cabinets bestaan nu toch wel een aantal jaar. 1UP is een bekende fabrikant, maar staat recht tegenover de concurrent, UNICO met hun MVSX SNK cabinet.
:strip_exif()/f/image/cZkWKNYGB6UJWN2nt2YeVq6I.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb zelf een MVSX; zeker omdat de community goede softmods heeft gemaakt voor de MVSX en de 1UP arcade cabinet is door de community links gelegd.
1UP heeft wel diverse cabinets uitgebracht; allemaal met 1 (type) game erop. UNICO heeft 1 arcade cabinet - de MVSX - maar is een tijd bezig met een (aan de hand van een poll destijds op Facebook) nieuwe replica arcade cabinet, gebaseerd op de Sega Astro City.
/f/image/y30hQ8HVjeunLZYZ5Dc7g139.webp?f=fotoalbum_large)
(met een mooie foto van Tweaker @dexx2233
Verwijderd
Ik was er al bang voor. Ook de joysticks en knoppen zijn van lage kwaliteit lees ik. Dan hou ik mijn geld op de bank :-)Ricepuppet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:30:
[...]
Lage zit, er zijn extenders te koop. Voor de rest lastig om te softmodden (in tegenstelling tot de MVSX)
Bedrijf schijnt zelf ook niet echt te geven om hun klanten.
Daarnaast vind ik de kast(en) van hun persoonlijk ook lelijk
Ergens moeten concessies worden gemaakt. Overigens zijn knoppen en sticks altijd te vervangen, kost je wel natuurlijk iets meer.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 21:01:
[...]
Ik was er al bang voor. Ook de joysticks en knoppen zijn van lage kwaliteit lees ik. Dan hou ik mijn geld op de bank :-)
Ik heb ook erg getwijfeld tussen een originele Sega Astro City, maar heb hem vaak genoeg gespeeld bij het Nationaal Videogame Museum. Het zijn absoluut mooie kasten - ik vind het uiterlijk geweldig - maar dat grote CRT scherm 'right in your face' vind ik storend.
Dan is een replica cabinet zoals de MVSX een fijnere keuze voor mijn ogen met een LCD scherm.
Ik heb die 1up arcademast van SFII. Geluid is drama, heel slecht. Op YouTube vele mod video's te vinden voor deze kasten. Ik heb hem vooral gekocht omdat de prijs zo laag is en voor die prijs haal ik er genoeg lol uit. Alleen al het idee dat ik thuis een arcadekast heb is voor mij een dream come true.
Wat mij tegen zou staan is het kleine formaat, vooral in de breedte. Als ik de 2 player foto’s zie dan lijkt het niet comfortabel, te smal
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 07:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Het komt neer op een budget arcade ervaring. Dus als je het idee van een kast leuk vind, is het ok.Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:25:
[...]
Iemand ervaring met dat ding? Is het wat?
Ze zijn natuurlijk niet full size, en als je ervoor wil staan zul je vrijwel zeker ook voor die riser moeten gaan.
Maar verder is het ok voor deze prijs.Genoeg mensen die er vrolijk van worden en sommigen hebben zelfs mini arcades gemaakt in hun woning met deze kasten.
Maar het is in principe vrij basic software emulatie.
Dus als het je gaat om beeldkwaliteit en speelervaring, dan zou ik altijd kiezen voor iets als mister (daar kan je eventueel ook een arcade kast omheen bouwen natuurlijk). Helemaal als je gevoelig bent voor lag.
Of als je echt hardcore bent natuurlijk een echt cps2 bord, modden met kits voor alle games, of ja, alles origineel natuurlijk, nothing beats that, maar je portemonnee zal flink huilen
Disclaimer:
Dit is op basis van diverse reviews, comments, tweets etc, zelf geen hand on ervaring ermee, maar gezien ik niet echt 'de arcade kast ervaring' tof vind, EN ik al een mister heb, mjah.....ik was ook nooit de doelgroep! En bij mij zullen de arcade one ups dus ook niet snel in huis komen.
10 second ninja DONE
Dit klopt inderdaad. Hier staan er regelmatig twee 7 jarige achter en dat is al krap.cold_as_ijs schreef op donderdag 8 december 2022 @ 23:57:
Wat mij tegen zou staan is het kleine formaat, vooral in de breedte. Als ik de 2 player foto’s zie dan lijkt het niet comfortabel, te smal
Ik denk dat ik het daarom maar hou op een goede arcade stick dan een hele kast. Die berg je ook wat makkelijker opSagat schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 09:17:
[...]
Het komt neer op een budget arcade ervaring. Dus als je het idee van een kast leuk vind, is het ok.
Ze zijn natuurlijk niet full size, en als je ervoor wil staan zul je vrijwel zeker ook voor die riser moeten gaan.
Maar verder is het ok voor deze prijs.Genoeg mensen die er vrolijk van worden en sommigen hebben zelfs mini arcades gemaakt in hun woning met deze kasten.
Maar het is in principe vrij basic software emulatie.
Dus als het je gaat om beeldkwaliteit en speelervaring, dan zou ik altijd kiezen voor iets als mister (daar kan je eventueel ook een arcade kast omheen bouwen natuurlijk). Helemaal als je gevoelig bent voor lag.
Of als je echt hardcore bent natuurlijk een echt cps2 bord, modden met kits voor alle games, of ja, alles origineel natuurlijk, nothing beats that, maar je portemonnee zal flink huilen![]()
Disclaimer:
Dit is op basis van diverse reviews, comments, tweets etc, zelf geen hand on ervaring ermee, maar gezien ik niet echt 'de arcade kast ervaring' tof vind, EN ik al een mister heb, mjah.....ik was ook nooit de doelgroep! En bij mij zullen de arcade one ups dus ook niet snel in huis komen.
Helaas zijn deze vaak ook net zo duur als zo'n kast (vooral zelfbouw)...
[ Voor 0% gewijzigd door Eymas op 09-12-2022 10:51 . Reden: onderbouwing ]
hehe, tegenwoordig is emulatie bijna net zo goed als the real thing, ok ok... BIJNA heRicepuppet schreef op donderdag 8 december 2022 @ 20:51:
[...]
[Afbeelding]
Replica arcade cabinets bestaan nu toch wel een aantal jaar. 1UP is een bekende fabrikant, maar staat recht tegenover de concurrent, UNICO met hun MVSX SNK cabinet.
[Afbeelding]
Ik heb zelf een MVSX; zeker omdat de community goede softmods heeft gemaakt voor de MVSX en de 1UP arcade cabinet is door de community links gelegd.
1UP heeft wel diverse cabinets uitgebracht; allemaal met 1 (type) game erop. UNICO heeft 1 arcade cabinet - de MVSX - maar is een tijd bezig met een (aan de hand van een poll destijds op Facebook) nieuwe replica arcade cabinet, gebaseerd op de Sega Astro City.
[Afbeelding]
(met een mooie foto van Tweaker @dexx2233)
Verwijderd
De nieuwe Evercade EXP krijgt best goede reviews op Youtube, en de prijs valt allerzins ook wel mee. Zeker gezien de huidige financiële klimaat waarin we nu leven. Ik heb zelf al een Anbernic RG351MP maar, het idee van losse cartridges en volledige gelicentieerde spellen erop maakt het wel een leuk apparaat.
Dus meer een twitter rand, ik heb alleen geen twitter dus val ik jullie maar lastig
Dus meer een twitter rand, ik heb alleen geen twitter dus val ik jullie maar lastig
@didado nice! Zuinig op zijn. Zo worden ze niet meer gemaakt
Ik weet nog dat ik de mijne nieuw kreeg van mn ouders. Was bij Correct in Rotterdam. Ergens in '92, als ik het me goed herinner.
Pff, das alweer 30 jaar geleden

Ik weet nog dat ik de mijne nieuw kreeg van mn ouders. Was bij Correct in Rotterdam. Ergens in '92, als ik het me goed herinner.
Zeker was nog al lastig een compleet setje te vinden tussen alle mini's en klonen door.Vuikie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:37:
@didado nice! Zuinig op zijn. Zo worden ze niet meer gemaakt![]()
Mooie tijd!
Ik had nog steeds een Commodore 64 in 92/93..
En ook nog een Mega Duck. 😎
De SEGA Mega Drive controller was toen echt magie voor mij. Helemaal als ik er even op kon spelen!
Heeft iemand eigenlijk alle consoles gehad in die tijd? Ik was in ieder stink jaloers voordat ik eindelijk de PlayStation 1 had.
Helaas. 16 bit was voor ons thuis te duur. Ik kreeg een master system waar ik overigens wel genoeg plezier mee had. Wat heb ik veel staan kwijlen naar de mega drive in de speelgoedwinkel. Vervolgens kocht ik een amiga en jaren later ps1 van mijn eigen geld.didado schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:35:
[...]
Zeker was nog al lastig een compleet setje te vinden tussen alle mini's en klonen door.
Mooie tijd!
De SEGA Mega Drive controller was toen echt magie voor mij. Helemaal als ik er even op kon spelen!
Heeft iemand eigenlijk alle consoles gehad in die tijd? Ik was in ieder stink jaloers voordat ik eindelijk de PlayStation 1 had.
Ff bijkomen hier pfffdidado schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:35:
[...]
Zeker was nog al lastig een compleet setje te vinden tussen alle mini's en klonen door.
Mooie tijd!
Maar ik heb ergens in 1992 denk ik de eerste mega drive weten te bemachtigen toen ik 12 was denk ik. Ik weet nog dat in in Deventer terug kwam van de orthodontist en ergens buiten een winkel voor het eerst Sonic the hedgehog zag, mind blowing…Meteen mijn nes verkocht en met die centen een mega drive met Sonic gehaald.
Eigenlijk telkens dat gedaan, console inruilen op het juiste moment voor de nieuwe generatie.
Maar ik weet nog wel dat ik al dikke mazzel had met die nes. Wij hadden eigenlijk nooit computers thuis (ouders hadden geen interesse) en via een soort van erfenis kreeg ik destijds 500 gulden. Dus dat werd na mijn Atari 2600 de dikke upgrade. Ik dacht echt dat ik droomde. Het was een tijd van 1 spel per jaar en alles uitspelen
Gisteren weer eens Crash Bandicoot voor de PS1 geprobeerd te spelen na minstens 15 jaar
Destijds opgegeven door de hoge moeilijkheidsgraad en de daaruit voortvloeiende frustratie. Helaas blijkt hij nu nog steeds zo moeilijk en na 2 uurtjes heb ik 'm van frustratie uitgezet
De latere Crash Bandicoot 2, 3 en (voor PS2) "The Wrath of Cortex" waren een stuk beter speelbaar qua moeilijkheidsgraad, ik kwam (hoewel niet makkelijk) i.i.g. alle levels door. Maar in deze eerste Crash Bandicoot kom ik nog niet eens tot de helft
Het spel lijkt veel precisie te vereisen omdat je vaak moet landen op kleine/smalle platforms (waar ik dus vaak naast val) en vraagt ook een vrij hoge verwerkingssnelheid omdat je vaak niet kunt stilstaan (bijv. platforms die intrekken of vijanden die meteen aanvallen zodra in zicht zijn). Het helpt ook niet mee dat je alleen kunt opslaan na een succesvol bonus-level en bij uitzetten altijd het laatste level opnieuw moet doen
Dit spel is oorspronkelijk gemaakt voor kinderen, volgens mij. Waarom is het dan zo moeilijk?
Het was maar goed dat ik vroeger deze eerste CB als laatste kreeg. Want als dit mijn eerste ervaring was geweest, had ik de 2 en 3 geen kans meer gegeven 
Ik heb onlangs ook de nieuwe Crash Bandicoot 4 geprobeerd (da's niet retro
), die blijkt ook pittig en de levels erg lang. Hoewel je daar onbeperkt aantal levens hebt, is het toch frustrerend als je per level 40-50x dood gaat en een half uur bezig bent
De latere Crash Bandicoot 2, 3 en (voor PS2) "The Wrath of Cortex" waren een stuk beter speelbaar qua moeilijkheidsgraad, ik kwam (hoewel niet makkelijk) i.i.g. alle levels door. Maar in deze eerste Crash Bandicoot kom ik nog niet eens tot de helft
Dit spel is oorspronkelijk gemaakt voor kinderen, volgens mij. Waarom is het dan zo moeilijk?
Ik heb onlangs ook de nieuwe Crash Bandicoot 4 geprobeerd (da's niet retro

[ Voor 10% gewijzigd door Josefien op 10-12-2022 01:52 ]
Op dat gebied was ik echt een verwend nest en heb ik elke console gehad tussen vanaf de nes tot en met de GameCube.didado schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 20:35:
[...]
Mooie tijd!
Had zelfs de PlayStation pre release omdat mijn oom destijds bij Sony werkte en het personeel twee weken voor release meerdere exemplaren konden kopen. Weet nog dat ik vertelde dat ik een PlayStation had, geen enkel klasgenootje het geloofde en helemaal mind blown waren toen ze konden spelen bij mij voor de release.
https://youtu.be/HJCyiUOgJSE
Samenwerking tussen Michael Jackson en SEGA.
Blijkbaar een verloren filmpje herontdekt en gedigitaliseerd.
Voor de geïnteresseerde.
Samenwerking tussen Michael Jackson en SEGA.
Blijkbaar een verloren filmpje herontdekt en gedigitaliseerd.
Voor de geïnteresseerde.
De GC, een van de weinige Nintendo consoles die ik niet heb, al had het weinig gescheeld. Ooit eens tijdens een Tweakers event in een zijgebouw van de Jaarbeurs Utrecht uit het publiek geplukt om kans te maken er eentje te winnen door vragen te beantwoorden, net op 1 antwoord verloren van iemand anders. Oh the memoriessarlo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:34:
[...]
Op dat gebied was ik echt een verwend nest en heb ik elke console gehad tussen vanaf de nes tot en met de GameCube.
Had zelfs de PlayStation pre release omdat mijn oom destijds bij Sony werkte en het personeel twee weken voor release meerdere exemplaren konden kopen. Weet nog dat ik vertelde dat ik een PlayStation had, geen enkel klasgenootje het geloofde en helemaal mind blown waren toen ze konden spelen bij mij voor de release.
Adjust non olet, plerumque...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.