geez ontzettend moeilijk om voor sommige consoles een keuze te maken, helemaal als je strategisch moet kiezen (ik doe hier een rpg en daar een platformer en dan een shmup

)
dus even de makkelijke manier, meeste gespeelde recent.
nes: niet veel opgespeeld...dus denk dan solar jetman
snes: super sf2
n64: tetrissphere (hoewel ik die best veel gespeeld heb toen ik mijn ED net had, maar er op een gegeven moment genoeg van had en toen niet meer gespeeld. Mario 64 zal hoog blijven scoren, en diddy kong racing ook!
cube: zie nes, dus super monkey ball
wii: sports is wel heel flauw, dus uhm dk returns
wii u: zelda windwaker (ook tot op heden met enige game gespeeld op wii u!)
switch: virtua racing
gb: tetris
gba: minish cap
(3)ds: contra 4
pc engine: Kyukyoku Tiger aka twin cobra
ms: wonderboy 3 dragons trap
megadrive: super hang on
sat: outrun (battle garegga heel erg dichtbij, hou het niet bij natuurlijk)
dc: MSR
ps1: strikers 1945-2/raiden project......denk dat strikers wint omdat ik raiden meer op pce gespeeld heb ivm retro archievements
ps2: kof collection en dan voornamelijk 96 of dodonpachi DOJ....moet zeggen dat ik de ps2 wat vervelend vind, lastig om spellen toe te voegen en duurt best lang om op te starten en spellen te wisselen met freemcboot
ps3: dit jaar amper op gespeeld, Resogun schiet me nu als eerste te binnen
ps4: Horizon chase turbo
ps5: hek nie
og xb: soul calibur 2
360: sf4
xb1: slay the spire
series: lastig met al die cross gen titels, even googlen....en nope
pc: heel lastig op basis van recent gespeeld comand and conquer maar neig erg naar quake (die ik dan weer op xbox one/series gespeeld heb!) maar muis en tobo toch fijner dan controller
c64: IK+
amiga: dogs of war AARGH vind het echt een b game maar had me toch even gehooked paar maanden terug! Gelukkig ook nog best veel swos gedaan.....daar heb ik meer vrede mee. super cars 2 en lotus scoren ook hoog.
wonderswan: judgement silversword.
en even qua obscuur!
PCFX: Kishin Douji Zenki FX: Vajura Fight
Zo denk dat ik dan alles wel zo'n beetje gehad heb