Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:25:
[...]

Ik dacht dat het ging over de versie voor de Switch
oh, dan zou je zo maar gelijk kunnen hebben, ik heb niks met de switch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 16:24
Ik weet dat er uiteraard geen illegale dingen op het forum mogen maar los daarvan even: ik koop dus fysieke games (zoals je hier wel al eens hebt zien voorbij komen meermaals 8)7 ) en ik had een CF op mijn New 3ds XL maar zonet dus een absurde app ontdekt dat je dus niet langer QR codes meer moet gaan scannen.

Installeer je gewoon en kan je gewoon door lijsten rechtstreeks roms downloaden op de New 3DS XL. Vind het eigenlijk straf dat Nintendo dit nog niet compleet de kop heeft ingedrukt want doorgaans zijn ze als de kippen erbij om zoiets uit de lucht te halen (desondanks het natuurlijk een EOL platform is).

Wel echt zeer aangenaam dit. Kan ik al men NIB 3DS games gewoon leuk sealed in de Nintendo wrap laten en ze toch lekker spelen. Bespaart me een dubbele aankoop van Bravely Default alvast (ga ik lekker aan beginnen op het vliegtuig volgende week) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door JacobsT op 19-12-2022 20:04 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JacobsT PS3 heeft ook zo’n store waar alles te vinden is. Van wat ik begreep komen de downloads zelfs direct van de psn store.
Ik had het eens geprobeerd omdat ik gewoon niet meer in de psn store kon inloggen, dacht dat ze hem al hadden gesloten wat achteraf niet klopte.

Hier ligt voor mij persoonlijk ook de morele grens, wordt het via een legale weg nog nieuw aangeboden dan mag het van mij niet. Houd dat op dan heb ik er niet zo’n moeite mee want dan wordt conservatie belangrijker. Ik probeer daarnaast ook wel een tweedehands op disc te verzamelen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
cold_as_ijs schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:49:
@JacobsT PS3 heeft ook zo’n store waar alles te vinden is. Van wat ik begreep komen de downloads zelfs direct van de psn store.
Ik had het eens geprobeerd omdat ik gewoon niet meer in de psn store kon inloggen, dacht dat ze hem al hadden gesloten wat achteraf niet klopte.

Hier ligt voor mij persoonlijk ook de morele grens, wordt het via een legale weg nog nieuw aangeboden dan mag het van mij niet. Houd dat op dan heb ik er niet zo’n moeite mee want dan wordt conservatie belangrijker. Ik probeer daarnaast ook wel een tweedehands op disc te verzamelen hoor.
Goh ik doe in mijn ogen niets verkeerd. Ik koop de fysieke game alvorens ik de rom installeer als de game NIB is. Anders speel ik gewoon van de cart. Ik heb in de laatste 20 jaar tienduizenden euros gespendeerd met alles legaal aan te kopen van muziek (jaren professioneel clubdj geweest, alleen al meer dan 5000 vinyl platen liggen) en ik koop letterlijk alles legaal op steam, uplay, whatever wegens: geen gezeik met copy protection etc. (Als ik tiener was was het een ander verhaal… FCKGW 🤣)

Edit: kleine tip trouwens voor 3DS bezitters en liefhebbers van Outrun. Outrun 3D is de beste versie van Outrun die ik ooit gespeeld heb. 3D effect is erg prettig en vooral: deze draait op 60 fps!

[ Voor 7% gewijzigd door JacobsT op 20-12-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JacobsT schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:28:
[...]

Edit: kleine tip trouwens voor 3DS bezitters en liefhebbers van Outrun. Outrun 3D is de beste versie van Outrun die ik ooit gespeeld heb. 3D effect is erg prettig en vooral: deze draait op 60 fps!
Die staat nog op het verlanglijstje, maar enkel uitgekomen in Japan dacht ik (en de originele cart waar die bij opstaat en behoorlijk duur 🙄)

Edit: net gezien dat die wel nog legaal te downloaden is van de store. Ik geef de voorkeur aan cart ipv digitale aankopen maar in dit geval…

[ Voor 13% gewijzigd door Bruiser op 20-12-2022 12:37 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Bruiser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:35:
[...]

Die staat nog op het verlanglijstje, maar enkel uitgekomen in Japan dacht ik (en de originele cart waar die bij opstaat en behoorlijk duur 🙄)

Edit: net gezien dat die wel nog legaal te downloaden is van de store. Ik geef de voorkeur aan cart ipv digitale aankopen maar in dit geval…
Als je Outrun fan bent, must buy, zelfs al is het digitaal. You can thank me later :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
F.E.A.R is een topgame de multiplayer heb ik ook veel gespeelt (pc) zalige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:02:
[...]

Als je Outrun fan bent, must buy, zelfs al is het digitaal. You can thank me later :D
Toevallig gister nog filmpje over outrun gecheckt. deze knakker was ook gecharmeerd van de master system en zelfs spectrum versies :o
Kan hem even 1-2-3 niet terugvinden want euh, laten we zeggen dat er meer content te vinden is!

De megadrive versie vond hij niets en ja. hij vond de gfx wat slecht en houterig en daar ben ik het alleen maar mee eens, maar gameplay vind ik wel on point. Daarnaast uiteraarde de saturn versie, en ook nog de ps2 versie, gfx zijn apart maar game speelt verder op zijn minst aardig.

Maar.......en ja, arcade emulatie + romhack, maar de cannonball mod, dat vind ik toch echt wel de fijnste versie!

3ds nooit geprobeerd. Maar hmmm misschien dat op 3ds ik geen kramp in mijn handen krijg, op 2ds hield het niet over!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 26-09 10:44
JacobsT schreef op maandag 19 december 2022 @ 20:04:

Wel echt zeer aangenaam dit. Kan ik al men NIB 3DS games gewoon leuk sealed in de Nintendo wrap laten en ze toch lekker spelen. Bespaart me een dubbele aankoop van Bravely Default alvast (ga ik lekker aan beginnen op het vliegtuig volgende week) >:)
Wellicht is dat juist illegaal.....dat je wel de games speelt en de fysieke games NIB laat? Met welk doel doe je dat dan? In de hoop dat je het later voor meer geld kunt verkopen?
Ik heb ook een paar games NIB hoor, maar dit vraag ik mijzelf dan wel af? Althans ik beschouw het voor mijzelf gewoon als ordinaire piraterij. Zolang het NIB zit kan ik het legaal niet spelen. En als ik de NIB game echt voor mijzelf hou.....dan heeft het wrapje geen zin....behalve als ik het ooit wil verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
davince72 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:45:
[...]

Wellicht is dat juist illegaal.....dat je wel de games speelt en de fysieke games NIB laat? Met welk doel doe je dat dan? In de hoop dat je het later voor meer geld kunt verkopen?
Ik heb ook een paar games NIB hoor, maar dit vraag ik mijzelf dan wel af? Althans ik beschouw het voor mijzelf gewoon als ordinaire piraterij. Zolang het NIB zit kan ik het legaal niet spelen. En als ik de NIB game echt voor mijzelf hou.....dan heeft het wrapje geen zin....behalve als ik het ooit wil verkopen...
Nul interesse in verkopen. Is gewoon leuk om te hebben NIB toch? Als je windows cd koopt met licentie en de image download van MS, is dat dan ook piraterij? Je koopt de key, licentie en het medium van waar je het installeert is toch ook anders dan dat van de initiele aankoop? Ik vind het illegaal als je de game niet gekocht hebt maar als je fysiek de kopie aangekocht hebt kan er toch moeilijk sprake zijn van piraterij lijkt me omdat er nog een plastic wrapje rond zit. Is me iets te zwart/wit bekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
JacobsT schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:18:
[...]

Nul interesse in verkopen. Is gewoon leuk om te hebben NIB toch? Als je windows cd koopt met licentie en de image download van MS, is dat dan ook piraterij? Je koopt de key, licentie en het medium van waar je het installeert is toch ook anders dan dat van de initiele aankoop? Ik vind het illegaal als je de game niet gekocht hebt maar als je fysiek de kopie aangekocht hebt kan er toch moeilijk sprake zijn van piraterij lijkt me omdat er nog een plastic wrapje rond zit. Is me iets te zwart/wit bekeken :)
Zeker leuk om spellen/consoles NIB te hebben, maar voor mij persoonlijk voelt het wel krom als ik een illegale kopie ervan heb gespeeld. Voor mijzelf heb ik altijd regel gehanteerd als ik een (kopie) spel nagenoeg uitspeelde dan was het de moeite dus geweest om hem te kopen en dan kocht ik hem dus alsnog...maar dan zat die veelal NIB.
Maar iets dat NIB zit kan ik feitelijk niet gespeeld hebben toch? (Kip-ei probleem)
Neem als voorbeeld een film die je NIB hebt, die heb je vaak legaal kunnen zien op TV of via een streamingdienst. In dat geval kun je hem NIB bezitten want de content heb je legaal kunnen afnemen.
Bij een game is dat meestal onmogelijk.
En ook ik heb de insteek niet om het te verkopen....maar die tijd gaat toch een keer komen. Ik heb niet het eeuwige leven en wat mijn zoon ermee doet is aan hem, maar de kans is dat het de verkoop ingaat. Ik zou het ook kunnen weggeven natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
davince72 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:56:
[...]

Ik zou het ook kunnen weggeven natuurlijk :9
Ik stuur je alvast even men adres via PM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TysyTube Restoration heeft een nieuwe video met een SNES:

Disclaimer: ik heb hem zelf nog niet gekeken maar ga dat zo wel doen :)

Heerlijke video's altijd.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVwOalsVMn7W9ZGSaZCGhRJFMK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7cbUfRxlPrXJI5JM3c5f1By.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YIgODLf5FvHAXmkgdZy2PRS2hIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFSC0zs0ZXSk6npbL6D4cDfO.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn kerstboom wat gepimpt met wat zelf gemaakte retro versiering. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:47:
TysyTube Restoration heeft een nieuwe video met een SNES:

[YouTube: Subscriber Sent Me This Yellowed SNES to Restore - Check the Letter !]

Disclaimer: ik heb hem zelf nog niet gekeken maar ga dat zo wel doen :)

Heerlijke video's altijd.
Er is iets vreemd rustgevend en satisfying aan dergelijke videos kijken. Echt wel knap als je ziet hoe ver zoiets mag zitten en je dat naar vrijwel nieuwstaat kan krijgen met wat zorg en liefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:07:
[...]

Er is iets vreemd rustgevend en satisfying aan dergelijke videos kijken. Echt wel knap als je ziet hoe ver zoiets mag zitten en je dat naar vrijwel nieuwstaat kan krijgen met wat zorg en liefde.
Klopt, ik ben al langer een fan van restoration video's, gereedschappen en oude voorwerpen bijvoorbeeld (en uiteindelijk zelf doen ;) ). Zo heb ik ooit het bankschroefje van mijn opa helemaal gerestaureerd naar bijna nieuwstaat, maar ook consoles schoonmaken en opknappen. Dankzij zulke video's hoef je dan niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Is gewoon leuk en leerzaam die video's, maar ook is het lekker om anderen aan het werk te zien terwijl je zelf lekker onderuit gezakt zit. :+

Die TysyTube heeft soms wel wat vreemde toevoegingen zoals deze keer met zijn kippen etc. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:29:
[...]

Klopt, ik ben al langer een fan van restoration video's, gereedschappen en oude voorwerpen bijvoorbeeld (en uiteindelijk zelf doen ;) ). Zo heb ik ooit het bankschroefje van mijn opa helemaal gerestaureerd naar bijna nieuwstaat, maar ook consoles schoonmaken en opknappen. Dankzij zulke video's hoef je dan niet het wiel opnieuw uit te vinden.

Is gewoon leuk en leerzaam die video's, maar ook is het lekker om anderen aan het werk te zien terwijl je zelf lekker onderuit gezakt zit. :+

Die TysyTube heeft soms wel wat vreemde toevoegingen zoals deze keer met zijn kippen etc. :?
Today we are restoring this chicken back into a baby chick :+

Lijkt me leuk om me is aan te wagen wel maar momenteel laat ik het nog aan me voorbij gaan tot ik wat meer extra vrije tijd kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door JacobsT op 21-12-2022 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

LoCuTuS2000

Resistance is futile

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:43:
Mijn Vita Oled 3G is binnen. Had al een Henkaku jailbreak er op dus ik dacht het is allemaal geregeld. Helaas is de jailbreak verwijderd voor verkoop en er zit geen memory card in. Dus nu moet ik dat even regelen.

[Afbeelding]
Mijn Vita avontuur heeft mij niet gebracht wat ik er van had gehoopt, de library is wel leuk maar kan mij niet vastpakken. Had gedacht dat ik het leuk zou vinden om te gamen in de trein maar als ik eenmaal in de trein zit moet ik of nog iets voor werk afmaken of ik wil gewoon even niets aan mijn hoofd. Betekent dit dat ik oud word? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:58:
[...]

Mijn Vita avontuur heeft mij niet gebracht wat ik er van had gehoopt, de library is wel leuk maar kan mij niet vastpakken. Had gedacht dat ik het leuk zou vinden om te gamen in de trein maar als ik eenmaal in de trein zit moet ik of nog iets voor werk afmaken of ik wil gewoon even niets aan mijn hoofd. Betekent dit dat ik oud word? :P
Je wordt oud ;-)

De library van westerse games die echt leuk zijn is vrij mager. Ook een beetje afhankelijk wat voor games je leuk vindt of er iets voor je tussen zit. Ik zelf kan mij al jaren vermaken met Rayman origins. Voor mij de mooiste game op de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:01:
[...]

Je wordt oud ;-)

De library van westerse games die echt leuk zijn is vrij mager. Ook een beetje afhankelijk wat voor games je leuk vindt of er iets voor je tussen zit. Ik zelf kan mij al jaren vermaken met Rayman origins. Voor mij de mooiste game op de console.
Uncharted vond ik wel leuk maar die speelt prettiger op de PS3 eerlijk gezegd. Lemmings was ook 5 minuten leuk. Ook had ik gedacht dat het installeren van Vita Ports minder tijd en inspanning zou kosten, maar goed ik heb het ervaren. Het OLED scherm is wel echt heel gaaf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:04:
[...]

Uncharted vond ik wel leuk maar die speelt prettiger op de PS3 eerlijk gezegd. Lemmings was ook 5 minuten leuk. Ook had ik gedacht dat het installeren van Vita Ports minder tijd en inspanning zou kosten, maar goed ik heb het ervaren. Het OLED scherm is wel echt heel gaaf.
De games die ik je kan aanraden:

- Rayman origins
- Rayman Legends
- Unit 13
- Sly cooper thieves in time
- Wipeout 2048
- Need for speed most wanted
- Soldner-X2
- Killzone mercenary
- Sly collection
- Mortal kombat
- Sonic & all-stars racing transformed
- God of war collection
- Tearaway
- Ac chronicles
- Lumines
- Metal gear solid HD collectie
- Little big planet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:55
Soul Sacrifice was voor mij de grote verrassing op de Vita. Duurde wel even voordat ik erin kwam, even een tijdje laten liggen. Maar daarna heel veel gespeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Ja ik kom er weer op terug maar sky force anniversary heeft me toch al talloze uren gekost op men Vita.

Benieuwd of ik in New York volgende week wat leuke Vita games kan scoren (region free) en zitten toch paar leuke retro gaming stores daar. Kunnen we daar ook eens op een shopping spree gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:58:
[...]

Idem hier, het spreekt me niet aan. Ook oncomfortabel om vast te houden vind ik, maar dat heb ik wel met meerdere toestellen/controllers…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:50
JacobsT schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:37:
Ja ik kom er weer op terug maar sky force anniversary heeft me toch al talloze uren gekost op men Vita.

Benieuwd of ik in New York volgende week wat leuke Vita games kan scoren (region free) en zitten toch paar leuke retro gaming stores daar. Kunnen we daar ook eens op een shopping spree gaan.
Ik vond New Yorkse game stores redelijk tegenvallen. Hebben veel spul maar ook duur. Enfin, in ieder geval toen wij er een 6 jaar terug waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JacobsT geen ervaring met New Yorkse gamestores, al bijna 10x in NYC geweest maar nooit naar game stores gezocht. Ik kan alleen maar zeggen dat alles duur is in NYC;). Upstate zal het beter zijn. Ben wel laatst in norwalk CT in een game store geweest. Ik was redelijk teleurgesteld in het aanbod, totdat de sega 32x achter de toonbank mij opviel. Die ging ineens voor 50% van de gangbare marktprijs van de hand. Kreeg er zelfs een gratis game bij tot 6 dollar. Uiteindelijk American Chopper voor de XBOX meegenomen. Was niet omdat het zo’n goede game zou zijn, maar meer voor de nostalgie:D

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 11:27
Shiny Disco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:03:
[...]

Een Miyoo Mini is op AliExpress te koop voor ongeveer tussen de €70 en €80 met een normale verkoopprijs. Het probleem is alleen dat alle Miyoo Mini’s op de officiële Miyoo verkooppagina uitverkocht zijn. Zodra er voorraad is zijn ze vaak binnen no time weer weg omdat ze momenteel zo gewild zijn. Er zijn wel aanbieders die de Miyoo Mini verkopen maar vaak zijn dat verkoopprijzen die 3 x over de kop gaan( €180 voor een Miyoo)

Het is zonde dat het aanbod zo schaars is want het is wel een mooi apparaatje die je volledig zelf kan modden zoals jij het wilt
@Negakinu

In de kerst gift guide wordt hij zelfs voor "vanaf €55" aangeraden. Maar als ik zoek op Amazon, eBay en AliExpress dan vind ik de meeste voor rond de 150 euro. Op AliExpress was er een voor rond de 60 euro, maar die aankoop werd een week later geannuleerd. Wie heeft er tips hoe/waar ik een goede handheld emulator kan kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-10 15:57
PizzaMan79 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:34:
[...]

@Negakinu

In de kerst gift guide wordt hij zelfs voor "vanaf €55" aangeraden. Maar als ik zoek op Amazon, eBay en AliExpress dan vind ik de meeste voor rond de 150 euro. Op AliExpress was er een voor rond de 60 euro, maar die aankoop werd een week later geannuleerd. Wie heeft er tips hoe/waar ik een goede handheld emulator kan kopen?
Je moet gewoon de Miyoo Mini Reddit groep in de gaten houden. Zodra er ergens stock is krijg je daar updates. Ik heb die van mij ongeveer een half jaar geleden voor €55 bij de officiele Miyoo Aliex store gekocht op het moment dat er voorraad beschikbaar was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5lOOyr8sXka2hLYVk5jZIvnFH0A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ol891kO5O2ALm0D9lowLuNU9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Negakinu op 22-12-2022 08:50 ]

too old, too cold

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik had nog nooit van de Miyoo mini gehoord, dus even wat videos bekeken.

Maar is de PS Vita niet een veel beter apparaat voor dit doeleinde of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 07-10 15:57
laugh schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:07:
Ik had nog nooit van de Miyoo mini gehoord, dus even wat videos bekeken.

Maar is de PS Vita niet een veel beter apparaat voor dit doeleinde of zie ik iets over het hoofd?
PS Vita is groter, duurder tweedehands, end of life en je moet hem hacken, waar niet iedereen zin/skills voor heeft. De value van de Miyoo wordt nu een beetje teniet gedaan door de hype en de scalper prijzen. Voor de MSRP van ongeveer $60 is hij echter ongeëvenaard.

Voor de huidige scalper prijzen van de Miyoo zou ik zelf eerder een Retroid Pocket 3 of 3+ kopen. https://www.goretroid.com/collections/retro-game-system

Leuke website: https://retrogamecorps.com

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 22-12-2022 13:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

De Anbermic RG280V komt ook nog aardig in de buurt op basis van prijs/formaat

Ik heb dit nog toegevoegd, een leuk bundeltje opgepikt. Op een ontbrekend accu klepje na, in uitstekende conditie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRV1x_hXKk6auAaPRSIIq9OH7s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8LDxEMrATJJe6v9jC1F8Dvb.jpg?f=fotoalbum_large

• laugh
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:18:
[...]

PS Vita is groter, duurder tweedehands, end of life en je moet hem hacken, waar niet iedereen zin/skills voor heeft. De value van de Miyoo wordt nu een beetje teniet gedaan door de hype en de scalper prijzen. Voor de MSRP van ongeveer $60 is hij echter ongeëvenaard.

Voor de huidige scalper prijzen van de Miyoo zou ik zelf eerder een Retroid Pocket 3 of 3+ kopen. https://www.goretroid.com/collections/retro-game-system

Leuke website: https://retrogamecorps.com
Ja oke duidelijk, in de ogen van de $60 kan ik het begrijpen.

De "modding" van PS Vita valt volgens mij reuze mee, maar ik snap inderdaad dat niet iedereen er zin in heeft.

Helaas gaat het zo altijd met de hype met die scalper prijzen. En ineens zit iedereen dan te vechten ervoor.

Maar als je kijkt bijvoorbeeld naar de huidige prijzen en ook die van Retroid Pocket 3 of 3+, dan zit je ook al vanaf $120, en dan hebben we nog geen shipping en inklaring meegerekend.

Daarom dacht ik dus van, dan zit je uiteindelijk nog goedkoper uit met een tweedehandse Vita van marktplaats voor ook in de circa 100 euro. Het is dan wel iets groter, maar ook meer power, met PSP en Vita games compatibility en nog steeds portable.

Op die manier keek ik er naar, maar inderdaad als je out of the box wilt en kleiner, dan is de Miyoo of Retroid Pocket een betere optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Was deze al voorbij gekomen?

YouTube: This Monitor is the Future | Nostalgia Nerd

Een prototype van Checkmate, een klassiek-ogende AIO met verwisselbare pods voor hardware en aansluitingen. TLDR: een IPS paneel met standaard aansluitingen voor composite, component, VGA, HDMI en nog wat. Plus ruimte voor nog twee "pods" met bijv een Mister en een ander met SCART en CGA/EGA.

Vind't wel een geinig idee. :)

De KickStarter.

[ Voor 13% gewijzigd door Liegebeest op 22-12-2022 20:42 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Liegebeest schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:37:
Was deze al voorbij gekomen?

YouTube: This Monitor is the Future | Nostalgia Nerd

Een prototype van Checkmate, een klassiek-ogende AIO met verwisselbare pods voor hardware en aansluitingen. TLDR: een IPS paneel met standaard aansluitingen voor composite, component, VGA, HDMI en nog wat. Plus ruimte voor nog twee "pods" met bijv een Mister en een ander met SCART en CGA/EGA.

Vind't wel een geinig idee. :)

De KickStarter.
Dit is zeker grappig en heb zelfs overwogen last-minute in te stappen, maar die prijs vond ik toch te hoog.
Idee was dat je eerst 250 pond betaald en dan later nog 150 voor paneel + 60 voor RGB module. Totaal dus 460 pond....in dat geval blijf ik toch maar mijn oude 55cm CRT gebruiken (of twee Loewe CRT's die prima 4:3 kunnen weergeven met balken aan de zijkant). En dan heb ik nog aantal 1084 crt's. Dit werd gewoon te gek voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog de laatste toevoeging (voor dit jaar althans) :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KJS1ibf2BVFUwWPAfFoMX38YGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4v1kdHqAYBp87dJ7hpprfBE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
@Verwijderd OE! Toki, die moet ik nog een keer uitspelen! Dat vind ik een zeer ondergewaardeerd spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

davince72 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:55:
[...]

Dit is zeker grappig en heb zelfs overwogen last-minute in te stappen, maar die prijs vond ik toch te hoog.
Idee was dat je eerst 250 pond betaald en dan later nog 150 voor paneel + 60 voor RGB module. Totaal dus 460 pond....in dat geval blijf ik toch maar mijn oude 55cm CRT gebruiken (of twee Loewe CRT's die prima 4:3 kunnen weergeven met balken aan de zijkant). En dan heb ik nog aantal 1084 crt's. Dit werd gewoon te gek voor mij.
Een echte CRT beeldbuis wordt het natuurlijk niet met authentieke beeldlijnen, maar wel heel mooi concept en verleidelijk om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:23:
Hier nog de laatste toevoeging (voor dit jaar althans) :)

[Afbeelding]
Woah 'Toki - going ape spit' . Moeilijk game is dat. Vroeger ooit gehad maar toen kon je nog de volgende dag het spel nog ruilen. :P Daar ook gebruik van gemaakt toen. Ik heb ook nog het spel Dark Castle... dat ik die nooit terug gebracht had 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuikie schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:23:
@Verwijderd OE! Toki, die moet ik nog een keer uitspelen! Dat vind ik een zeer ondergewaardeerd spel.
Het is een hele goede die zeker iets meer aandacht verdient. Denk dat de cover art ook de nodige mensen heeft afgeschrikt, zeker als ouder zijnde niet echt aantrekkelijk om voor je kid(s) te kopen.
wauskoek schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:44:
[...]

Woah 'Toki - going ape spit' . Moeilijk game is dat. Vroeger ooit gehad maar toen kon je nog de volgende dag het spel nog ruilen. :P Daar ook gebruik van gemaakt toen. Ik heb ook nog het spel Dark Castle... dat ik die nooit terug gebracht had 8)7 .
Bij een shooter als Toki is het met reflex, en patronen onthouden nog wel redelijk te doen. Dark castle heeft zoveel ontwerp fouten dat je zou denken dat de makers het zelf nooit gespeeld hebben :F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vP8jpoKba1T3yEp7nMqxp1ePDm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbRSIZXHJsiE9B8RHGAaks71.jpg?f=fotoalbum_large

Een tijdje geleden de N64 + SNES (en toebehoren) overgenomen van Condor.

Vandaag even een paar minuten de tijd gehad om te testen.

Helaas krijg ik bij beide consoles geen beeld. Niet via composiet, niet via een HDMI adapter.

Twee monitoren al geprobeerd, maar ook geen succes. Nu moet ik zeggen dat ik de consoles ook nog niet heb schoongemaakt, gewoon een koude test zo vanuit de tas waar ze in lagen.

Hopelijk helpt refurbishen van binnen en buiten in de aankomende periode.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vuiligheid in de cartridge slot, of de cart zelf? Isopropyl alcohol min 80% en de nodige wattenstaafjes zal de oplossing zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
@Ricepuppet als je ze toch open schroeft en het past binnen je kunnen, zou ik ze ook recappen. Bij oudere consoles geen overbodige luxe en kan ook een reden zijn waarom ze het niet doen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAi2_OiQFVCsi4Eb4aw8_k_H3Fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI9pyM5onumf7V3qAE6ZZ44v.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdje terug hier nog de vraag gesteld over een betere GBA. Besloten toch maar geld bij te leggen en voor een GBA met IPS scherm te gaan. Erg blij mee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:32:
Vuiligheid in de cartridge slot, of de cart zelf? Isopropyl alcohol min 80% en de nodige wattenstaafjes zal de oplossing zijn. ;)
De N64 en SNES zijn .. zacht gezegd, niet schoon. Vol met stof, van binnen vol met stof. De reset knop van de N64 zit vast (aangekoekt)

Maar zal er binnenkort videos van maken van het hele schoonmaak en customizing proces.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:24:
[...]

De N64 en SNES zijn .. zacht gezegd, niet schoon. Vol met stof, van binnen vol met stof. De reset knop van de N64 zit vast (aangekoekt)

Maar zal er binnenkort videos van maken van het hele schoonmaak en customizing proces.
Voor het geval dat het niet hier gepost wordt, maar gelijk lid geworden worden van jouw kanaal op yt. :w als je nog wat projectjes zoekt voor extra content, dan heb ik hier ook nog wel wat liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:42:
[...]

Voor het geval dat het niet hier gepost wordt, maar gelijk lid geworden worden van jouw kanaal op yt. :w als je nog wat projectjes zoekt voor extra content, dan heb ik hier ook nog wel wat liggen ;)
Bedankt!

Ik heb nog een flinke backlog liggen aan spullen die gerepareerd, refurbished en gecustomized moeten worden.

Denk aan laptops, retro consoles, PC desktops. Maar ook game review videos die ik allemaal heb genoteerd in een to-do-list :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:40
Nice gifts from miss Santa *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWJph5MZHmnSVofdp-ox7cNBTh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qk9SYwcv4wOkBd6JiB1ALhBN.jpg?f=fotoalbum_large

fijne kerstdagen allemaal o<:) :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30
Petje72 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]

Top mix van Bier en Games 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Raem schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 14:53:
[Afbeelding]

Tijdje terug hier nog de vraag gesteld over een betere GBA. Besloten toch maar geld bij te leggen en voor een GBA met IPS scherm te gaan. Erg blij mee! :)
Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-10 21:29
Man man man, de tweedehands markt is compleet gek geworden.
Zit even te kijken voor een Gameboy DMG. Worden compleet vergeeld en zonder batterij klepje aangeboden voor 85 euro. Waar is de tijd gebleven dat je die voor 2 tientjes op een rommelmarkt kon meenemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skinnyice schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:20:
Man man man, de tweedehands markt is compleet gek geworden.
Zit even te kijken voor een Gameboy DMG. Worden compleet vergeeld en zonder batterij klepje aangeboden voor 85 euro. Waar is de tijd gebleven dat je die voor 2 tientjes op een rommelmarkt kon meenemen..
Dit is de reden dat ik nu voornamelijk last en current games nog koop. De prijzen zijn niet leuk meer, ik ben benieuwd wanneer die markt in elkaar zakt en mensen het niet meer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Redax schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:19:
[...]

Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
https://www.boysmods.com/

Het is wel duurder dan wanneer je het zelf doet. Maar ik wilde de helderheid aan kunnen passen en de laatste keer dat ik gesoldeerd heb was op de middelbare school, dus daar wilde ik zelf liever niet aan beginnen. :P
En ik had geen zin meer om via Marktplaats een GBA te zoeken om ervoor te kunnen gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wrEwJl0PabYO4Vef6jmzKtKYF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iruoSAvnw8t9xEr6119InJll.jpg?f=fotoalbum_large

Project dat al een half jaar ligt te wachten. En dat op eerste kerstdag 😅

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Deze lag onder boom, wilde ik al een tijd hebben. Heb wel wat met oude originele guides.
Ik wist niet dat deze guide ook coole illustraties heeft van het hele verhaal:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KRAZ56zFXUgSa9CHxBBbfYcJQOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXZfu3V48OE4t5wEyqPHxxsY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4litIzDVZarmp6nM-m1Co5MNr68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qOxq2RnlU1w2D8dp6v6brx61.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbBaQtv83hD_xg85KoCF3eoAUIc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLspYmRogp1ZFpUf1vd6qx1x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fr-GbALrMws8fxzTxFxp5vrMOUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HhA0xl38mhLMDo6S8yNt0hHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkVTadyLSj3irFFp4NIvHflEWTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoCrItz1d4y7dkra8eY6pnAA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RCOdWPuBzYVyHW75kXRZovmtAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWbmA2d1dAMH032u5yB0RWbk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt_wt3JFykvZBHAY4a6RnLqndmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkibPiuB9xRwWNzo7MrkwZeO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 12:48

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Petje72 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:10:
[Afbeelding]

Veel plezier; vooral de amiga500 mini is erg bruikbaar. Ik heb enkele 500 en 1200 amiga's maar die laat ik denk ik liever recappen.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:23:
[...]

Dit is de reden dat ik nu voornamelijk last en current games nog koop. De prijzen zijn niet leuk meer, ik ben benieuwd wanneer die markt in elkaar zakt en mensen het niet meer kopen.
Als je wat wil moet je MP gewoon goed in de gaten houden en soms heel erg veel geduld hebben, soms meerdere maanden zelfs. Zelfs defecte consoles worden instant gekocht door handelaren of voor bizar hoge prijzen verkocht. Ik zoek soms met bewust een defecte handheld of consoles omdat ik er zelf wel handig mee ben, maar soms zijn ze gewoon niet te vinden. Als ze soms wel makkelijk vindbaar zijn is het omdat ze nog verder zijn kapot gemaakt/gesoldeerd wat weinig tot geen kans meer maakt. Met veel geduld komt er af en toe iets voorbij voor een leuke en acceptabele prijs.
eBay is eigenlijk al compleet kansloos geworden. En op Vinted was het een paar maanden terug allemaal nog prima, maar nu ook niet meer te doen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 16:49:
[...]

Bedankt!

Ik heb nog een flinke backlog liggen aan spullen die gerepareerd, refurbished en gecustomized moeten worden.

Denk aan laptops, retro consoles, PC desktops. Maar ook game review videos die ik allemaal heb genoteerd in een to-do-list :)
Gaaf man, doe je dan enkel behuizingen of ook bijvoorbeeld condensatoren vervangen, of kleine upgrades zoals HDMI, SD-CARD of network mods?

Helaas zelf niks meer om te fixen. Mijn wens is om in 2023 nog een N64 te doen (al moet ik nog op zoek naar een N64), ik wil namelijk zo graag een keer Pokemon Stadium 1 en 2 op originele N64 hardware spelen. Als het kan inclusief cartridge modules waar je de GB(C) Pokemon games in kunt stoppen. Uiteraard ook nog wel wat andere games, maar vooral dus Pokemon Stadium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:47:
[...]

Gaaf man, doe je dan enkel behuizingen of ook bijvoorbeeld condensatoren vervangen, of kleine upgrades zoals HDMI, SD-CARD of network mods?

Helaas zelf niks meer om te fixen. Mijn wens is om in 2023 nog een N64 te doen (al moet ik nog op zoek naar een N64), ik wil namelijk zo graag een keer Pokemon Stadium 1 en 2 op originele N64 hardware spelen. Als het kan inclusief cartridge modules waar je de GB(C) Pokemon games in kunt stoppen. Uiteraard ook nog wel wat andere games, maar vooral dus Pokemon Stadium.
Ik ben vooral een customizer. Wat je daadwerkelijk ziet.

Kleine reparaties kan ik eventueel wel (deed vroeger ook wel modchips installeren in consoles) maar niet verder dan dat.

Ben recentelijk weer begonnen met solderen nadat ik het verleerd was en dat gaat weer aardig. Alsof ik na 20 jaar weer op een fiets stap.

Maar mijn specialisme is toch wel compleet schoonmaken van electronica tot in details :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:47:
[...]

ik wil namelijk zo graag een keer Pokemon Stadium 1 en 2 op originele N64 hardware spelen. Als het kan inclusief cartridge modules waar je de GB(C) Pokemon games in kunt stoppen. Uiteraard ook nog wel wat andere games, maar vooral dus Pokemon Stadium.
Nu je het zegt heb ik gisteren nog Stadium 1 zitten spelen. Ik wil deze echt een keer uitgespeeld hebben.

Ik ben bij Round 2, ik mis bij Stadium alleen nog de Prime Cup Master Ball en de Castle. En dan heb ik het uitgespeeld.

Transfer Pak is echt noodzakelijk, anders is het bijna niet te doen met name in Round 2. Round 1 kwam ik nog mee weg zonder de GB game.

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 25-12-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:40:
[...]

Als je wat wil moet je MP gewoon goed in de gaten houden en soms heel erg veel geduld hebben, soms meerdere maanden zelfs. Zelfs defecte consoles worden instant gekocht door handelaren of voor bizar hoge prijzen verkocht. Ik zoek soms met bewust een defecte handheld of consoles omdat ik er zelf wel handig mee ben, maar soms zijn ze gewoon niet te vinden. Als ze soms wel makkelijk vindbaar zijn is het omdat ze nog verder zijn kapot gemaakt/gesoldeerd wat weinig tot geen kans meer maakt. Met veel geduld komt er af en toe iets voorbij voor een leuke en acceptabele prijs.
eBay is eigenlijk al compleet kansloos geworden. En op Vinted was het een paar maanden terug allemaal nog prima, maar nu ook niet meer te doen :(
Op eBay is soms ook nog wel wat leuks te vinden. Ik kijk vaak wat een verkoper nog meer te koop heb, en probeer dan items te combineren, doe dan voor een bod wat in mijn ogen vrij redelijk is. Soms duurt het antwoord iets langer, maar de succes ratio is nog vrij aardig. Nu is het voornamelijk mega drive spellen bij Franse verkopers geweest, maar dan nog het is nog steeds mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Ik heb de Fire Stick 4K gekocht en wil graag via Retroarch games erop willen zetten. Welke kabel heb ik nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• davince72
babbi schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:29:
Ik heb de Fire Stick 4K gekocht en wil graag via Retroarch games erop willen zetten. Welke kabel heb ik nodig?
Wil je dat ik de video bekijk en antwoord geef of ga je hem toch zelf maar bekijken?
YouTube: Retro Gaming on the Amazon Fire TV Stick 4K Max

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YaKul-2yY6OhqesS79Q54bxNCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N2rNPBKNxYM2PYUevkkZKLNB.jpg?f=user_large

(even de welbekende foto erbij gepakt)

Ik zit al een tijdje DM's te sturen met @Verwijderd waar we vooral praten over retro gaming. In ons laatste bericht vroeg ik mij af; zou er animo voor zijn om met een groepje Tweakers - voornamelijk uit dit topic - ergens een keer af te spreken voor de gezelligheid?

Gamen en kletsen over retro gaming; op andere fora's (waar ik lid van ben) gebeurt het ook, dus waarom hier ook niet?

Tux stelde voor om een bijeenkomst te doen in het Helmond Computer Museum, gerund door @WHiZZi maar een andere locatie kan natuurlijk; zolang het voor iedereen makkelijk bereikbaar is lijkt mij.

Bij interesse, graag een DM naar mij, @Verwijderd of @Sagat om toegevoegd te worden aan de Telegram groep voor alle info wat betreft data, eventuele locatie en meer!

[ Voor 8% gewijzigd door Ricepuppet op 28-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JacobsT
Ben intussen in New York.

Paar dingen:
Op het vliegtuig begonnen aan Bravely Default. Wat een geweldige game zeg. Eigenlijk de eerste JRPG die ik serieus benader en ben helemaal in de game getrokken. Het herbouwen van de stad, streetpass integratie, allemaal erg knap gedaan. Zou zo een ‘full size console’ game kunnen zijn.

Streetpass: ik dacht, why not. Gisteren hele dag door Manhattan met de 3DS en wel wel, 1 streetpass match :+

Dan ook maar men vrouw is meegesleurd naar een retro game winkel en gamestop. Gamestop niks van retro games, de andere winkel https://g.co/kgs/bFBvs6 J&L games had een uitzonderlijk coole stock. Neo geo consoles, virtual boy, massa’s games voor ook obscure platformen. Het probleem was de prijzen. Echt helemaal van de pot gerukt. GB Advance Micro zonder box 400-500usd. Had gehoopt wat vita games op de kop te kunnen tikken maar voor generische zaken zoals rayman vroegen ze meer dan 70usd used. Meerdere deel vd games +100 dollar en dan heb ik het niet over special editions of jap import. Redelijk teleurstellend.

Ook per toeval in de Nintendo New York winkel beland. Een boel leuke kleding merch kunnen kopen. Leuk om is te bezoeken en ze hadden ook deze leuke display

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjPHe-OSMbaT-EZ2xmfLN0_Nxog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMlu8eB5hvYL0LvC5ShShpTE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70dkXtbPruf_eTqrn7s05wzezm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9beVbEjGtCP9Y25HF8JIMVo1.jpg?f=fotoalbum_large

Dan nog korte sfeerbeelden en men vrouw die ik verplicht had te poseren (ze poseert anders zo graag in Manhattan, kon ze dit ook wel even doen :9 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWfuHBYwi3vNTPcFkKCi4heThuw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGfdKAj3GF3vDMu29fAqQWJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNvuU7lTZwrXsHHqwr8imzNN7ZM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9hNHErUkHeDwHha5GXok1adB.jpg?f=fotoalbum_large

Vette manier voor Amiibo collectie te displayen. Leuk ideetje voor thuis mss.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_RJYkcKBDBV_ZOFnCzOpqugSIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MfKiSHfrxsnB1rrey7tn3RQD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_L2Fk7eh_fDa8DcFYdSjT-_daQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23zr2EpT7yKsLH9boL4Fwr6r.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag eens naar ‘videogamesnewyork’ , die leken wel redelijk normale prijzen te hebben. Erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er vet uit

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JacobsT schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:58:
Ben intussen in New York.

Paar dingen:
Op het vliegtuig begonnen aan Bravely Default. Wat een geweldige game zeg. Eigenlijk de eerste JRPG die ik serieus benader en ben helemaal in de game getrokken. Het herbouwen van de stad, streetpass integratie, allemaal erg knap gedaan. Zou zo een ‘full size console’ game kunnen zijn.

Streetpass: ik dacht, why not. Gisteren hele dag door Manhattan met de 3DS en wel wel, 1 streetpass match :+

Dan ook maar men vrouw is meegesleurd naar een retro game winkel en gamestop. Gamestop niks van retro games, de andere winkel https://g.co/kgs/bFBvs6 J&L games had een uitzonderlijk coole stock. Neo geo consoles, virtual boy, massa’s games voor ook obscure platformen. Het probleem was de prijzen. Echt helemaal van de pot gerukt. GB Advance Micro zonder box 400-500usd. Had gehoopt wat vita games op de kop te kunnen tikken maar voor generische zaken zoals rayman vroegen ze meer dan 70usd used. Meerdere deel vd games +100 dollar en dan heb ik het niet over special editions of jap import. Redelijk teleurstellend.

Ook per toeval in de Nintendo New York winkel beland. Een boel leuke kleding merch kunnen kopen. Leuk om is te bezoeken en ze hadden ook deze leuke display

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dan nog korte sfeerbeelden en men vrouw die ik verplicht had te poseren (ze poseert anders zo graag in Manhattan, kon ze dit ook wel even doen :9 )

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vette manier voor Amiibo collectie te displayen. Leuk ideetje voor thuis mss.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag eens naar ‘videogamesnewyork’ , die leken wel redelijk normale prijzen te hebben. Erg benieuwd.
Bravely Default 2 is er op de Switch. Misschien niet volledig console gericht, maar komt in ieder geval wel meer in de richting dan de 3DS game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:01:
[Afbeelding]

Ik zit al een tijdje DM's te sturen met @Verwijderd waar we vooral praten over retro gaming. In ons laatste bericht vroeg ik mij af; zou er animo voor zijn om met een groepje Tweakers - voornamelijk uit dit topic - ergens een keer af te spreken voor de gezelligheid?

Gamen en kletsen over retro gaming; op andere fora's (waar ik lid van ben) gebeurt het ook, dus waarom hier ook niet?

Tux stelde voor om een bijeenkomst te doen in het Helmond Computer Museum, gerund door @WHiZZi maar een andere locatie kan natuurlijk; zolang het voor iedereen makkelijk bereikbaar is lijkt mij.
Leuk idee. Alleen ik denk dat Helmond vooral voor de mensen in het zuiden van het land goed bereikbaar is ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Leuke foto's van New York, heel leuk om te zien top man.
Bedankt om te delen, ben ff op hun site gaan zien, nice redelijk wat Neogeo stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Raem schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:10:
[...]

Bravely Default 2 is er op de Switch. Misschien niet volledig console gericht, maar komt in ieder geval wel meer in de richting dan de 3DS game.
Die ligt al klaar id verpakking. Wel ook Bravely Second nog op de 3DS. Momenteel full on handheld mode hier. Me al kostelijk vermaakt op de 3DS, psp en vita. Switch is bij mij vrijwel uitsluitend docked only. Misschien eens een lite aanschaffen voor wat handheld gaming te proberen daarop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Sure, I'm in.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:13:
[...]

Leuk idee. Alleen ik denk dat Helmond vooral voor de mensen in het zuiden van het land goed bereikbaar is ;-)
Valt mee vanuit de randstad, laatste keer dat ik dat heb bekeken althans :P

Maar 't is zeker een leuk idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, dat blijft altijd wel een dingentje. Nu zit ik wel redelijk centraal, en ben bezig om een bankje in de gameroom te plaatsen, maar dan nog is het wel een heel klein hokje :P

Er zit in Zwollen nog wel Bonami, in Zoetemeer ook nvg maar die kunnen voor sommige ook weer een brug te ver zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Fietsafstand :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
[Afbeelding]

Lijkt mij heel leuk, eens wat mensen in het echt te zien.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JacobsT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cll51i8riCnfbnswY3wN8ZFlJz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tKeWL5Lex2YktPnWn9zva5Qa.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke pickup in videogamesnewyork!
Alles NIB op Vita FF na. Stond echt extreem veel. Knapste winkel qua voorraad die ik al gezien heb en faire prijzen. De consoles gaan hier wel allemaal erg duur tov Europa.

Stond ook een sealed Bravely Default collectors edition. Nog stevig getwijfeld om mee te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
JacobsT schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]

Leuke pickup in videogamesnewyork!
Alles NIB op Vita FF na. Stond echt extreem veel. Knapste winkel qua voorraad die ik al gezien heb en faire prijzen. De consoles gaan hier wel allemaal erg duur tov Europa.

Stond ook een sealed Bravely Default collectors edition. Nog stevig getwijfeld om mee te nemen 8)7
3DS is regio locked toch? Dus ook daar nog even een 3DS op de kop tikken, mocht je die nog niet hebben. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
Raem schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:24:
[...]

3DS is regio locked toch? Dus ook daar nog even een 3DS op de kop tikken, mocht je die nog niet hebben. :P
Heb region free New 3DS XL :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Ik heb een DM-thread gestart, dit om te voorkomen dat het topic onder gesneeuwd word. Mocht iemand interesse hebben: let me know en dan voeg ik je toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:28:
Deze lag onder boom, wilde ik al een tijd hebben. Heb wel wat met oude originele guides.
Ik wist niet dat deze guide ook coole illustraties heeft van het hele verhaal:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt, nu moet ik dit ook perse hebben :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:40
More MK is binnen, MK4 is onderweg en dan is het weer geweest met kopen dit jaar :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyAEKKRkboSk1UQa2h4Neoq9PFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VmiTzJDK5FzvtexaKkeM2SvX.jpg?f=fotoalbum_large
(onderste is een dvd , van dezelfde verkoper dus laat maar mee komen voor paar eurie)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Het is HomeComputerMuseum

Helmond is goed bereikbaar met OV. Het HomeComputerMuseum op op 7 minuten lopen van Helmond Centrum station en de auto, helaas wel betaald, kun je in de buurt parkeren.

Maar het kan geregeld worden hoor, I'm in ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
WHiZZi schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:00:
[...]

Het is HomeComputerMuseum

Helmond is goed bereikbaar met OV. Het HomeComputerMuseum op op 7 minuten lopen van Helmond Centrum station en de auto, helaas wel betaald, kun je in de buurt parkeren.

Maar het kan geregeld worden hoor, I'm in ;)
Voordat ik jou door elkaar haal met een ander: was HCM ook de toko met een paar enorme, uit-de-kluiten gegroeide ooit-super-computers in de schuur? Zo ja, bedankt voor al je toffe JijBuis video's! Zo nee, verdraaid, aan wie denk ik dan wel?

[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 27-12-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:40

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Liegebeest schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:19:
[...]

Voordat ik jou door elkaar haal met een ander: was HCM ook de toko met een paar enorme, uit-de-kluiten gegroeide ooit-super-computers in de schuur? Zo ja, bedankt voor al je toffe JijBuis video's! Zo nee, verdraaid, aan wie denk ik dan wel?
Uhm.. we hebben een Aesthedes die uit een schuur komt die we weer bijna werkend hebben en recentelijk hebben we een schuur in België leeggemaakt met gigantisch veel computers erin. Maar we hebben verder geen supercomputers in het museum.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
WHiZZi schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:36:
[...]

Uhm.. we hebben een Aesthedes die uit een schuur komt die we weer bijna werkend hebben en recentelijk hebben we een schuur in België leeggemaakt met gigantisch veel computers erin. Maar we hebben verder geen supercomputers in het museum.
Dan denk ik aan een andere Nederlander met veel mooi, oud spul. Pfff, wie was dat toch ook al weer?

EDIT:
Bingo, niet zoeken naar "schuur", maar "barn". Dan vind ik Camiel's site weer -> https://www.vaxbarn.com

[ Voor 11% gewijzigd door Liegebeest op 27-12-2022 21:08 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Moet 'm alvast even delen (zonder foto's :P) maar deze week komt m'n eerste Wii U "basic" binnen (dus de witte). Heb al 4 Premiums inc. de Zelda variant maar had nog geen basic wit. Voor 60 Euro en met twee Wii U pro controllers, Mario Kart 8, Smash Brothers en GC Hori controller een no-brainer.

Ben even wat dagen afwezig maar als ik 'm heb deel ik de foto's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:44:
Moet 'm alvast even delen (zonder foto's :P) maar deze week komt m'n eerste Wii U "basic" binnen (dus de witte). Heb al 4 Premiums inc. de Zelda variant maar had nog geen basic wit. Voor 60 Euro en met twee Wii U pro controllers, Mario Kart 8, Smash Brothers en GC Hori controller een no-brainer.

Ben even wat dagen afwezig maar als ik 'm heb deel ik de foto's :D
Nice find!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:02:
[...]

Bedankt, nu moet ik dit ook perse hebben :+
Haha herkenbaar, zo wordt ik ook vaak besmet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

In TLOU part 1, een ps3 phat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-NTWaFAuWHrt4IozVz2qmJF_5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VaeINjLyDemcl6hDcqeadxvp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Firmware 3.0 is uit voor de rtx5. We kunnen nu (weer) downscalen naar 240p en naar 480i, voor diegenen die dat leuk vinden om te doen op een CRT. Met name leuk voor 2d games bijvoorbeeld op de ps4 oid:

https://www.retrotink.com...k-5x-pro-firmware-updates

240p output mode revived (for 240p, 480i, 480p and 720p inputs).
480i output mode added (for 240p, 480i, 480p and 720p inputs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Zitten leuke verwijzingen in TLOU inderdaad. De PS3 ligt in meerdere huizen en ook af en toe een stapeltje games met onder andere Jak&Daxter en Uncharted. En natuurlijk de Vita in TLOU2.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:09

OFV

Vandaag in Eindhoven centrum op een Cex winkel gestuit waar nog heel wat games te vinden waren. Kon deze twee voor mijn Street Fighter verzamelwoede niet laten liggen. (nooit een ps3 gehad overigens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8OrirSGgCAgyN1K0qnq5twDYViA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GiB4HQGSX22p9K1c1vj8Gxhi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uvay6PWwydYdJNRjSeXsaGr55iY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyZjcb1LBhRyrIKmtHm1364k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door OFV op 28-12-2022 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nice, ken alleen de webshop, die Street Fighter X Tekken wil ik nog voor mijn Tekken verzameling

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:30:
[...]

Ik heb een DM-thread gestart, dit om te voorkomen dat het topic onder gesneeuwd word. Mocht iemand interesse hebben: let me know en dan voeg ik je toe :)
Ondertussen is het Retro get-together een Telegram groep chat geworden. Mocht iemand interesse hebben, laat het mij weten via DM en dan deel ik de Telegram link.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/843z_6BfWQqLpqqvi8j6oBZEs8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OacjxoIbLvEV8UKPjBzlqm18.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb op AliExpress deze lapsap besteld: in de basis een heel leuk apparaatje om een weekje op te gamen, maar het is alleen met een toegevoegde handicap. Om de haverklap blijven knoppen hangen.... of het met de software te maken heeft?

Wel heeft een intresse aangewakkerd: aangezien ik begrepen heb, dat er ook goede handheld game consoles op AliExpress te koop zijn. Een van de merken is Abernic, welke een goede reputatie heeft. Kost alleen wel flink wat meer, dan dit onding van € 7,50 inclusief verzendkosten. Of ja eigenlijk gratis, want ik heb het geld heb ik al terug gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNkIkhdT21gNxKLrCLJ92Z8bPUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udRLxX90sCHC1DMABROM2R9R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBSzq2bpcjQyQ2F7Y8pNjO0K04c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpzps1Q9nRnE9bcdpQuSS9xS.jpg?f=fotoalbum_tile

Van deze 16bit game stick, gebaseerd op de Sega Mega Drive: daar heb ik wel hele hoge verwachtingen van. Want volgens diverse YouTubers, zou dit in tegenstelling tot de meeste game sticks wel een geslaagd product zijn.

Je kunt er Mega Drive games en NES games opspelen, waarbij je het voordeel hebt dan je voortgang kunt opslaan. Op de originele NES is dat onmogelijk:(

Ik heb thuis ook een Nintendo 64, GameCube en Wij: waarbij ik op de Wii ook allerlei klassieke games kan spelen. Maar zo'n game stick lijkt mij toch vele maken praktischers en een originele NES of Mega Drive, heb ik sowieso niet. Vroeger weleens een Mega Drive gehad..... helaas weer verkocht.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MARYhXYLu-VpF7VR4x5EnExbU9w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4kjrDRzTsIUXAEPLVevZQdpx.webp?f=fotoalbum_large

Gamecorner/achtergrond voor Youtube videos bijna af. Nog een kleine finishing touch maar ben er bijna!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:55:
[Afbeelding]

Gamecorner/achtergrond voor Youtube videos bijna af. Nog een kleine finishing touch maar ben er bijna!
Gaaf kerel! De neon/led controller lamp is ook wel vet :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op donderdag 29 december 2022 @ 17:55:
[Afbeelding]

Ik zie een kabelgootje naar de lijst van Kirby, zit daar een LEDje achter? Geinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Seroczynski schreef op donderdag 29 december 2022 @ 19:16:
[...]

Ik zie een kabelgootje naar de lijst van Kirby, zit daar een LEDje achter? Geinig.
Dat is een Divoom Pixoo 64 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ricepuppet op 30-12-2022 11:03 ]

Pagina: 1 ... 171 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.