Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 00:27
Net speciaal diep Brooklyn in getrokken voor nog een leuke retro winkel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVL8sZEXd5WW_TtFrPTDTAY2Ehc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Y7I4RSXbwcDCKXCIhXvRqUM.jpg?f=fotoalbum_large

Weer een aantal leuke finds gedaan en pickups voor Vita en 3ds.

Gezien mijn huidige obsessie met Bravely Default was het wel leuk om Bravely Second daar op te pikken voor 3ds CIB.

Vita titels waren minder spectaculair maar faire prijzen. Heb daar nog vrijwel geen games voor dus paar van de classics kunnen meenemen zoals Tearaway, little big planet maar ook aqua kitty dx en shakedown hawaii haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcNDccw669Aax0Yt7s6gra5sMns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kzF8OAg4nQmv8GQKFWnrlmhf.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat ik nu wel wat rond ben met mijn ‘lootruns’. Mijn vrouwtje genoeg meegesleurd. Nog wat rondlopen, lekker eten en morgenavond vliegtuig op richting België

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Nou beste mensen, 2022 is alweer bijna om. En hier zijn dan mijn laatste aanwinsten van dit jaar.

Eerste aanwinst is een DDR dance pad met high impact polycarbonate panelen.

Zelf een custom design ingestuurd voor de arrows + center panelen, en ook gekozen voor de start/selection button addon. Verder bevat het aluminium borders en 1000Hz polling rate.

Het is gemaakt in Polen en is hier naartoe geshipped (20kg). Dit is de beste DDR pad voor thuis die verkrijgbaar is, tenzij je kiest voor Arcade pad (vanaf 1000 euro) of Stepmaniax (vanaf 1500 euro).

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/dzus4c3gnx6a1.jpg

En tweede aanwinst is de officiële Namco Guncon1 (G-Con 45) met AV multi out adapter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv_pWNu1vCDDNk_dEGY1A3XmiT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8548gCFqs1bHYcOlazLUnl2f.jpg?f=fotoalbum_large

En hoppa Time Crisis 2 op een CRT met de Guncon, geweldig spel dit.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/imkekfwsfj8a1.jpg

Ik wens iedereen alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier ook nog snel €10 opgeladen naar mijn Nintendo account voor een laatste aankoop voor het einde van het jaar… digitaal want de cart is veel te duur, maar goed, we kunnen de game nu wel (legaal) spelen.

Ik heb natuurlijk over “3D Outrun” voor de 3DS! (€4,99)

En aangezien ik dan nog €5 overschot had gelijk ook maar ineens volgende 3DS titels digitaal aangeschaft:

- 80’s Overdrive (momenteel in promo voor €0,99)
- Sonic Drift 2 (€3,99)

€10 Well spent denk ik dan 😅

Beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar! Game on ✊

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 30-12-2022 12:22 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:21:
Hier ook nog snel €10 opgeladen naar mijn Nintendo account voor een laatste aankoop voor het einde van het jaar… digitaal want de cart is veel te duur, maar goed, we kunnen de game nu wel (legaal) spelen.

Ik heb natuurlijk over “3D Outrun” voor de 3DS! (€4,99)

En aangezien ik dan nog €5 overschot had gelijk ook maar ineens volgende 3DS titels digitaal aangeschaft:

- 80’s Overdrive (momenteel in promo voor €0,99)
- Sonic Drift 2 (€3,99)

€10 Well spent denk ik dan 😅

Beste wensen aan iedereen voor het nieuwe jaar! Game on ✊
Wanneer sluit die store eigenlijk?

Acties:
  • +16 Henk 'm!
As promised:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeVyYqyyaMcvoKnuq19s2cMAP1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hB20hvXk0gPhUK1rRN3Rl5rs.jpg?f=fotoalbum_large

Netter dan verwacht/omschreven moet ik zeggen. Duimsticks wel vergeeld maar so be it. En als plus (voor mij) een Motion Plus controller\remote, die had ik nog niet ondanks de vele Wii's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:45:
[...]

Wanneer sluit die store eigenlijk?
Volgens nintendolife op 27 Maart 2023

Edit: Te goed toevoegen kan tot 23 Maart 2023

[ Voor 7% gewijzigd door Bruiser op 30-12-2022 13:53 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Weet er iemand waar je volledige lijsten van alle Gameshark codes (voor Everdrive’s) voor alle spellen per console kunt downloaden? Of heeft iemand deze en wil ze delen?

Ik slaag er maar niet in om deze te vinden, en ze één per één downloaden van een site zoals gamehacking is nogal tijdrovend 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:13
Omdat ik er nooit eerder 1 heb gehad, gisteren deze Xbox (door vorige eigenaar in deze kleuren gespoten...) voor weinig gekocht met defecte (softmod) HDD :)

Vervangen ging met frustratie. Het 1e deel, 3 draden solderen aan het mobo en met een Raspbery Pi de EEPROM uitlezen ging vlot :D, daarna begon de frustratie }:|

Na uitnemen v/h bord viel een 3v-batterij op, aan de onderkant gesoldeerd. Google'n en ik vond nergens dat die erin hoorde, wel een lekkende condensator die weg was. Waarschijnlijk had iemand 'm vervangen door een batterij. Blijkt niet nodig, dus weggehaald :+

Ik vond een programma om een nieuwe HDD te rebuilden & locken, maar werkte alleen met CD & HDD aan P-ATA. Pas de 4e PC die ik open had werkte ermee. Het locken ging echter niet ("frozen"-status, na POST inpluggen ging niet omdat er maar 1 IDE-kanaal was en de CD ook per se op P-ATA moest).

Verder Google'n en ik vond software die kon locken op een Windows-PC, mits de xbox-HDD met een USB-IDE adapter werd aangesloten. En die bleek ook nog eens een softmod te kunnen inladen :o Dat uren P-ATA gedoe was dus nergens voor nodig geweest :P :D

Bij de eerste keer de Xbox opstarten met de geprepareerde HDD werd de installatie afgerond en werkt het prima :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6IgGBvQl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E8XyNV8l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RzvVQFwl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4xAUJnxl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ietNNnql.jpg

Er staat nu Need for Speed: Underground 2 op omdat ik dit spel vroeger heel vaak op de PC heb gespeeld :P

[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 30-12-2022 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:46:
Omdat ik er nooit eerder 1 heb gehad, gisteren deze Xbox (door vorige eigenaar in deze kleuren gespoten...) voor weinig gekocht met defecte (softmod) HDD :)

Vervangen ging met frustratie. Het 1e deel, 3 draden solderen aan het mobo en met een Raspbery Pi de EEPROM uitlezen ging vlot :D, daarna begon de frustratie }:|

Na uitnemen v/h bord viel een 3v-batterij op, aan de onderkant gesoldeerd. Google'n en ik vond nergens dat die erin hoorde, wel een lekkende condensator die weg was. Waarschijnlijk had iemand 'm vervangen door een batterij. Blijkt niet nodig, dus weggehaald :+

Ik vond een programma om een nieuwe HDD te rebuilden & locken, maar werkte alleen met CD & HDD aan P-ATA. Pas de 4e PC die ik open had werkte ermee. Het locken ging echter niet ("frozen"-status, na POST inpluggen ging niet omdat er maar 1 IDE-kanaal was en de CD ook per se op P-ATA moest).

Verder Google'n en ik vond software die kon locken op een Windows-PC, mits de xbox-HDD met een USB-IDE adapter werd aangesloten. En die bleek ook nog eens een softmod te kunnen inladen :o Dat uren P-ATA gedoe was dus nergens voor nodig geweest :P :D

Bij de eerste keer de Xbox opstarten met de geprepareerde HDD werd de installatie afgerond en werkt het prima :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er staat nu Need for Speed: Underground 2 op omdat ik dit spel vroeger heel vaak op de PC heb gespeeld :P
De batterij was waarschijnlijk bedoeld i.p.v. de klok condensator. Alle Xboxen moederborden voor revisie 1.6 stonden berucht om slechte caps voor de klok. ;) Nu heb ik alles via kika schakelaars lopen, en dan ben je altijd de tijd en datums kwijt. Nu heb ik wel vaker last van daaaaag besef, dus voor mijn niet zo'n probleem. :$ De save games staan mooi op oude datum's geregistreerd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:19
Zijn er hier eigenaren van de eerste Sega Master System? Is het het waard ophef gebied van exclusives die je (buiten ROM’s) nog alleen op dat systeem kan spelen?

De console is in tegenstelling tot de Master System II bijna niet te vinden op de handelsplaatsen dus betwijfel ik of ik nog wel wil verder zoeken.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand deze documentaire gezien? Gaat over de laatste arcadehal in New York. Wel interessant om te kijken, de documentaire komt uit 2015 en is in samenwerking met IGN gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDbDBIycDvNLwNFwhJIvX-A5sPY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IM20qbFL3xo287WuEGohehmm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:05:
Zijn er hier eigenaren van de eerste Sega Master System? Is het het waard ophef gebied van exclusives die je (buiten ROM’s) nog alleen op dat systeem kan spelen?

De console is in tegenstelling tot de Master System II bijna niet te vinden op de handelsplaatsen dus betwijfel ik of ik nog wel wil verder zoeken.
Heb je zelf een mega drive? Je kan ook de master system converter kopen. Dan kan je alle master system games op de megadrive spelen. Vaak goedkoper en betere kwaliteit, aangezien de mega drive een betere video output heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:18:
[...]

Heb je zelf een mega drive? Je kan ook de master system converter kopen. Dan kan je alle master system games op de megadrive spelen. Vaak goedkoper en betere kwaliteit, aangezien de mega drive een betere video output heeft.
Nope, nog niet, maar ik koop zo’n beetje voor elke console zijn exclusives en speel die daarop. Het is een beetje een principe kwestie, net zoals dat ik de PS1 games per sé op de PS1 wil spelen of de PS2 per sé op de PS2. (Tenzij de game op een nieuwere console of PC is uitgekomen met verbeterde graphics, maar dan is het ook geen exclusive meer).

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Josefien welkom bij de club :D. Wat modden betreft is de ogxbox echt een toppertje, is nog steeds een goede scene. Verder nog goed betaalbaar. Je zou kunnen overwegen om de softmod te vervangen door een TSOP, maakt het allemaal net iets makkelijker. Geen gedoe meer met locken van de HDD of zorgen maken om eeprom. Als je de XBOX met enigmah naar NTSC switch kan je veel games op 480p of zelfs 720p output krijgen met de juiste kabels. Dat ziet er echt retestrak uit (voor die tijd dan :D). Als je alleen digitaal wil spelen kan je veel in een bekend internet archief vinden, maar verder zijn veel games op schijf ook hartstikke goedkoop. Soms nog geen euro per stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:05:

Welke exclusieve op de Sega mastersystem hebben we het dan over? Buiten de ingebouwde Snail en wat Japanse Sega card spelen is er niks wat je niets wat je ook niet op een master system II kan spelen.

Je mist voornamelijk rgb uit, iets wat wel op de mastersystem 1 zit. Dat en de looks, voor mij is de Sega mastersystem 1 een console die een '80 look heeft zoals weinig andere dat hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welkom bij de Xbox fanclub haha :D Je kan met gemak een SATA HDD aansluiten, het beste kun je een newstar IDE-SATA adapter kopen. Dan moet je wel een 80 pin UDMA66 IDE kabel er nog bij aansluiten. Tot 3TB kun je prima installeren (2,2TB bruikbaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:41:
[...]

Welkom bij de Xbox fanclub haha :D Je kan met gemak een SATA HDD aansluiten, het beste kun je een newstar IDE-SATA adapter kopen. Dan moet je wel een 80 pin UDMA66 IDE kabel er nog bij aansluiten. Tot 3TB kun je prima installeren (2,2TB bruikbaar).
Startech, dan met UDMA 5 Cerbios, 100MB/s en tot 16 TB opslag ;). Natuurlijk wel een 80 wire IDE kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:13
Er zit nu een oude 80GB Hitachi Deskstar schijf in en hij is nog niet voor de helft vol :$ Het was ook de grootste P-ATA schijf die ik had liggen :P Als 'ie vol raakt zal ik eens kijken naar een S-ATA upgrade :P

Maakt de 40-pins kabel die er nu in zit nog uit met het originele BIOS?
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 17:55:
[...]

De batterij was waarschijnlijk bedoeld i.p.v. de klok condensator. Alle Xboxen moederborden voor revisie 1.6 stonden berucht om slechte caps voor de klok. ;) Nu heb ik alles via kika schakelaars lopen, en dan ben je altijd de tijd en datums kwijt. Nu heb ik wel vaker last van daaaaag besef, dus voor mijn niet zo'n probleem. :$ De save games staan mooi op oude datum's geregistreerd :P
Dat zou goed kunnen, bij zat op ongeveer dezelfde plek als waar de condensator had moeten zitten. Overigens was dit de eerste keer dat ik hoorde over een lekkende condensator die het PCB aantast :o Ik kende dat alleen van lekkende backup-batterijen, condensatoren deden doorgaans alleen bol staan :o
cold_as_ijs schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:31:
@Josefien welkom bij de club :D. Wat modden betreft is de ogxbox echt een toppertje, is nog steeds een goede scene. Verder nog goed betaalbaar. Je zou kunnen overwegen om de softmod te vervangen door een TSOP, maakt het allemaal net iets makkelijker. Geen gedoe meer met locken van de HDD of zorgen maken om eeprom. Als je de XBOX met enigmah naar NTSC switch kan je veel games op 480p of zelfs 720p output krijgen met de juiste kabels. Dat ziet er echt retestrak uit (voor die tijd dan :D). Als je alleen digitaal wil spelen kan je veel in een bekend internet archief vinden, maar verder zijn veel games op schijf ook hartstikke goedkoop. Soms nog geen euro per stuk.
Om die TSOP te flashen moet blijkbaar het bord eruit, dat komt dan wel als 'ie een volgende keer open gaat :)

Na de softmod stond hij al automatisch in NTSC. Dat werkt echter niet met bepaalde PAL spellen (Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex), het beeld werd groen en vervormd. Ik heb 'm met NKpatcher teruggezet naar PAL. Er zit een RGB-SCART kabel bij en die gaat niet verder dan 576i/480i. Volgens mij gaat progressive alleen met een component kabel.

Ik vind het wel grappig dat de Xbox automatisch de tv naar 16:9 laat schakelen als een spel breedbeeld ondersteunt. De PS2 uit dezelfde periode kan dat niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Hierbij mijn laatste 2 aanwinsten van het jaar.

De Europese en Japanse NES MAX:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NOVC5imdZRZ5nX5UeGHltuV6UhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R1RjJX2cqLjrgR4eEjSzWxUI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GH8CW3L53gdgdHcTmwSuF86w1Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GC0MB2xEN2PZS5FnAs37xAwk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K76EiXnWlFgn5bxrjHDjD7L7UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7aT3NAKbDifE9cul66qDkjEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJRdMqpBhu2c_EqqmmipBllQoL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cHpUNYxOep3a94BNOYgFRa2d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7H-894885C3ttsbiiATmTqEjL0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0JLn16GpNGLdKND1eNS9fHOn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZUNAjQTdac5IM4psEegIMbKAXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IzbiTAaw1t0dxfIq4n7RJTJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Fijne jaarwisseling alvast allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Josefien schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:56:

Om die TSOP te flashen moet blijkbaar het bord eruit, dat komt dan wel als 'ie een volgende keer open gaat :)

Na de softmod stond hij al automatisch in NTSC. Dat werkt echter niet met bepaalde PAL spellen (Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex), het beeld werd groen en vervormd. Ik heb 'm met NKpatcher teruggezet naar PAL. Er zit een RGB-SCART kabel bij en die gaat niet verder dan 576i/480i. Volgens mij gaat progressive alleen met een component kabel.

Ik vind het wel grappig dat de Xbox automatisch de tv naar 16:9 laat schakelen als een spel breedbeeld ondersteunt. De PS2 uit dezelfde periode kan dat niet.
Je moet een XBOX HD AV video pack hebben, dat is een XBOX naar connector. Je hebt nog een aparte component kabel nodig. Die dingen zijn echt idioot duur. Je kan ook een gemodde x360 component kabel maken/kopen. Je kan een goedkope XBOX naar HDMI kabel zoeken, die kunnen last hebben van variabele frametimes en de wat afwijkende kleuren. Ik heb er eentje Pound, was niet ontevreden maar X360 met retrotink 5x is beter. Chimeric systems maakt een iets duurdere maar heel veel betere variant. Ik mocht tijdje geleden na 1.5 jaar wachten er een bestellen niet gedaan, weet niet of mijn kans is vergeven want ze zijn gesloten tussen kerst en nieuw. Mocht je interesse hebben, stuur een pm dan check ik ff. Ps aanbod geld voor iedereen in het topic. Als laatste kan je voor HDMI mod gaan. Project Stellar is daar de nieuwste optie did veel mogelijkheden bied.

Mocht je meer willen modden aan de xbox of tegen problemen aanlopen, kijk even op ogxbox.com/forum. Redelijk actief forum met een paar specialisten op gebied van de og xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ricepuppet schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:01:
[Afbeelding]

(even de welbekende foto erbij gepakt)

Ik zit al een tijdje DM's te sturen met @Tux3.14 waar we vooral praten over retro gaming. In ons laatste bericht vroeg ik mij af; zou er animo voor zijn om met een groepje Tweakers - voornamelijk uit dit topic - ergens een keer af te spreken voor de gezelligheid?

Gamen en kletsen over retro gaming; op andere fora's (waar ik lid van ben) gebeurt het ook, dus waarom hier ook niet?

Tux stelde voor om een bijeenkomst te doen in het Helmond Computer Museum, gerund door @WHiZZi maar een andere locatie kan natuurlijk; zolang het voor iedereen makkelijk bereikbaar is lijkt mij.

Bij interesse, graag een DM naar mij, @Tux3.14 of @Sagat om toegevoegd te worden aan de Telegram groep voor alle info wat betreft data, eventuele locatie en meer!
Reminder voor bovenstaande! :) Er zijn veel actieve members in dit topic die zich al reeds hebben gemeld, maar ook nog een aantal niet. Is natuurlijk niet verplicht, maar wellicht dat het een aantal ontgaan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Josefien schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 20:56:
Er zit nu een oude 80GB Hitachi Deskstar schijf in en hij is nog niet voor de helft vol :$ Het was ook de grootste P-ATA schijf die ik had liggen :P Als 'ie vol raakt zal ik eens kijken naar een S-ATA upgrade :P

Maakt de 40-pins kabel die er nu in zit nog uit met het originele BIOS?
Nee dat is prima, de Xbox bios is ingesteld op UDMA33, met een Titan of CERBIOS kun je UDMA 66 en 100 instellen en daarmee heb je de 80pin kabel ook nodig bij je 80GB HDD, dan gaat die ook iets sneller werken maar zal niet veel uitmaken omdat de schijf al ongeveer 20 jaar oud is. Bij SATA HDDs moet je ook bij UDMA33 een 80 pin kabel gebruiken en dan is het zinvol om Titan of CERBIOS te flashen om naar UDMA100 te gaan. Je kan net als @cold_as_ijs en ik helemaal down the rabbithole gaan maar voor nu zou ik eerst zeggen veel speelplezier :).

Persoonlijk heb ik best goede ervaringen met de goedkope Component AV cables, deze heb ik persoonlijk ook gemod met een WII2HDMI adapter om HDMI op de Xbox te zetten, daar heb ik wel over gepost in dit topic. Volgend jaar zal ik Titan en XboxHD+ eindelijk installeren in mijn Xbox, is ook leuk om meer over te lezen als Xbox modding je interesse heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@LoCuTuS2000 inderdaad ik kan denk ik niet dieper _O- . 1.4 Ghz, 128 MB RAM, SSD, Noctua fan, straks Stellar met XBOX HD+ waardoor hopelijk ook Bluetooth wireless controllers mogelijk zijn en zelfs 256 MB RAM :X. Weet niet of de XBOX er überhaupt iets aan heeft, maar soms is het leuk omdat het kan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
dames en heren ik wens jullie allen een gezond, liefdevol en topretrogaming 2023 !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVnrL-_cQ6YfVEC-bpYlCHqV5WA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HCv9mYWHDWCrXOzqqzSh22P3.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Pff… leuk einde van het jaar…

Deze hobby begint frustrerender en frustrerender te worden.

8 Jaar geleden had ik nog een -zeer uitgebreide- gameroom. Eén van mijn topitems was toen een grote rode Nintendo vitrine. Met mijn domme kop heb ik die toen verkocht (plaats nodig voor een kinderkamer) voor €1000, aan een “echte” verzamelaar…

Een klein half jaar geleden zag ik deze terug te koop worden aangeboden (dezelfde want ik herkende ze). Verkoper gecontacteerd en deze bevestigde idd dat hij deze toen van mij gekocht heeft. Afgesproken dat ik deze terug zou overnemen van hem voor €2000. Maar hij begon te twijfelen en beloofde om, eens hij klaar was om ze van de hand te doen, mij terug te contacteren.

Vandaag zie ik ze plots opnieuw te koop staan maar dan voor €4000. Hem wederom gecontacteerd maar zijn toenmalige belofte is wazig geworden door de extra €-tekens…

Leuke hobby…

/rant (sorry, dit moest er even uit)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:

8 Jaar geleden had ik nog een -zeer uitgebreide- gameroom. Eén van mijn topitems was toen een grote rode Nintendo vitrine. Met mijn domme kop heb ik die toen verkocht (plaats nodig voor een kinderkamer) voor €1000, aan een “echte” verzamelaar…

Een klein half jaar geleden zag ik deze terug te koop worden aangeboden (dezelfde want ik herkende ze). Verkoper gecontacteerd en deze bevestigde idd dat hij deze toen van mij gekocht heeft. Afgesproken dat ik deze terug zou overnemen van hem voor €2000. Maar hij begon te twijfelen en beloofde om, eens hij klaar was om ze van de hand te doen, mij te contacteren.

Vandaag zie ik ze plots opnieuw te koop staan maar dan voor €4000. Hem wederom gecontacteerd maar zijn toenmalige belofte is wazig geworden door de extra €-tekens…

Leuke hobby…

Erg frustrerend, helemaal als je een afspraak met diegene hebt. Ik had gehoopt dat de prijsstijgingen na corona zouden stoppen. Maar het lijkt maar door te gaan, elk jaar lijken de prijzen te verdubbelen. Het vervelende is dat dit gewoon in stand gehouden wordt door alle verkopers op marktplaats. Die kopen alles op en verkopen het door voor belachelijke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:22:
[...]

Erg frustrerend, helemaal als je een afspraak met diegene hebt. Ik had gehoopt dat de prijsstijgingen na corona zouden stoppen. Maar het lijkt maar door te gaan, elk jaar lijken de prijzen te verdubbelen. Het vervelende is dat dit gewoon in stand gehouden wordt door alle verkopers op marktplaats. Die kopen alles op en verkopen het door voor belachelijke prijzen.
Ik snap ook zijn frustratie. Ik heb ook gezien dat dezelfde mensen vaak bieden op dezelfde items om vervolgens te scalpen.

Al is het maar een simpele gameboy die weinig waard meer was, hebben ze inmiddels alweer een prijskaart van 80 opgezet. En zo gaat dat bij meerdere retro games en consoles. Of recent zelfs een Sony consumer 14 inch CRT TV zag ik op 140 euro, uiteraard met "RETRO" in de titel.

En ook fake controllers/cartridges die verkocht worden voor hoge prijzen. Het wordt steeds gekker, en voor de echte verzamelaar/Retrogamer steeds minder interessant door dit soort prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
laugh schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:19:
[...]

Ik snap ook zijn frustratie. Ik heb ook gezien dat dezelfde mensen vaak bieden op dezelfde items om vervolgens te scalpen.

Al is het maar een simpele gameboy die weinig waard meer was, hebben ze inmiddels alweer een prijskaart van 80 opgezet. En zo gaat dat bij meerdere retro games en consoles. Of recent zelfs een Sony consumer 14 inch CRT TV zag ik op 140 euro, uiteraard met "RETRO" in de titel.

En ook fake controllers/cartridges die verkocht worden voor hoge prijzen. Het wordt steeds gekker, en voor de echte verzamelaar/Retrogamer steeds minder interessant door dit soort prijzen.
Toch geen kat die €80 betaald voor een gameboy in slechte staat… die zal dan lang te koop blijven staan 😂

[ Voor 76% gewijzigd door Bruiser op 31-12-2022 14:46 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:22:
[...]

Op mijn reactie ivm zijn belofte antwoordde hij simpelweg “maar ga geen 1000euro laten gaan hoor..” Dan zijn we uitgepraat zeker… 🤬

Het begint inderdaad absurder te worden met opkopen en doorverkopen:

Ik ben op zoek naar een hard case voor de Analogue Pocket (vergeten bij te bestellen met snel te willen zijn). Voor deze plastiek doosjes van Analogue zelf vragen ze inmiddels >€100 voor.
Iemand wees mij erop dat een Pelican 1040 case is ook perfect geschikt voor dit doel. Hij bood mij zo één aan voor €99, en dan had ik nog “geluk”, want hij had er nog maar één over.
Die dingen zijn online gewoon te bestellen voor €30 🙄

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 31-12-2022 14:50 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met corona zijn de prijzen zeker gestegen, maar ook daarvoor zag je de prijzen ieder jaar wel stijgen.
En met steeds meer partijen die zich in de retro markt gaan mengen verwacht ik ook eigenlijk niet dat het ooit nog veel gaat zakken.

Kwam in mijn mail nog een ebay veiling tegen die ik in 2005 had gewonnen. Metroid, Zelda en Final Fantasy CIB voor de NES voor $50. Met een beetje pech heb je daar nu alleen 1 cartridge voor.

[ Voor 29% gewijzigd door Raem op 31-12-2022 14:49 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik heb de hoop een beetje opgegeven om een CRT tv te verkrijgen (heb geen auto/vervoer) en wil niet de hoofdprijs betalen voor iets 'ouds'. Nu zie ik vaker die Retrotink 5x pro langskomen, kan iemand deze aanraden voor mijn usecase?

Ik wil voornamelijk mijn oude consoles spelen zonder heel veel geklooi, met name de Playstation 1&2 / Nintendo 64 en Gamecube (ik heb al de hdmi versies van de snes en megadrive). Is die Retrotink dan de beste keuze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:19:
[...]

Ja ik vermijd altijd advertenties waar retro in de titel staat of dat de persoon in kwestie de naam "retro" heeft. Dan weet je al dat je teveel gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:35:
[...]

Toch geen kat die €80 betaald voor een gameboy in slechte staat… die zal dan lang te koop blijven staan 😂
Net zoals 140 euro voor een normale 14inch crt.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buMf00d schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:51:
Ik heb de hoop een beetje opgegeven om een CRT tv te verkrijgen (heb geen auto/vervoer) en wil niet de hoofdprijs betalen voor iets 'ouds'. Nu zie ik vaker die Retrotink 5x pro langskomen, kan iemand deze aanraden voor mijn usecase?

Ik wil voornamelijk mijn oude consoles spelen zonder heel veel geklooi, met name de Playstation 1&2 / Nintendo 64 en Gamecube (ik heb al de hdmi versies van de snes en megadrive). Is die Retrotink dan de beste keuze?
Je kan een zoekopdracht instellen op marktplaats en daarbij ook een max. Aantal km's. Als iemand dan iets aanbiedt dan kan je er snel op reageren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@buMf00d ik heb zelf de retrotink 5x pro. Prachtig apparaat. Voor jou consoles consoles denk ik de beste oplossing, PS1 en PS2 switchen nog wel eens tussen resoluties van game naar menu en vice versa en dat doet de retrotink naadloos zonder zwart scherm.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Bovenkant van de kasten een beetje opgeruimd. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz8Z1dGFhGRO-WfD5ieU81gR9js=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TFWuUH2jeZOCx9RHfMfOaBAN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o5sFas4Txr_ETmj1dLOBbvBR7ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dy6l5s9dRlJC94Yo4OCcOy9Q.jpg?f=fotoalbum_large

De Atari 2600 staat nu op een Ali telefoonstandaard, en de C64 op een laptopstandaard van de Action.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 16:07:
@buMf00d ik heb zelf de retrotink 5x pro. Prachtig apparaat. Voor jou consoles consoles denk ik de beste oplossing, PS1 en PS2 switchen nog wel eens tussen resoluties van game naar menu en vice versa en dat doet de retrotink naadloos zonder zwart scherm.
Ik sluit me hierbij aan. Ik heb zelf niet de 5x Pro, maar wel al jaren verdiept in al dit spul om Retro consoles aan de praat te krijgen.

Voor de PS2 kan ik niet zo een game bedenken die constant tussen resolutie zit te switchen, ze runnen in feite op 480i of 576i en soms 480p/1080i. En sommige PS2 games zoals Ico op 240p.

Bij PS1 games heb je inderdaad resolution switch games. Denk aan Chrono Cross, Silent Hill, Dino Crisis etc. Dit is dan onspeelbaar tenzij je een apparaat hebt die er goed mee om kan gaan zoals de 5x.

En voor hem zonder vervoer/auto is dit een goede optie. Of je moet zoals Ghost ook al zegt kijken of je de km kan beperken en wat geduld hebben.

Ik had al een tijd marktplaats in de gaten gehouden, toen ik zocht voor een CRT en ik wilde niet helemaal naar Nijmegen... En het duurde ook voor mij even totdat ik de juiste vond, maar ik had dan wel de flexibiliteit om er zelf heen te rijden.

Uiteindelijk was dit het 100% waard geweest voor mij, en nu zoek ik helemaal geen 5x meer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Verwijderd

The new year DLC van Sonic adventure in 1999:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hm0mQYHmEG1eGhJuQhN7ShngLT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aqwSa8ewIoisEyMer8I6EYgy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f76ehbgvYB2tX3mKMDNPORpZPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02E4FySgBEdzSJFA6XJ6w1kk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Gisterenavond op de valreep toch nog een laatste aankoop gedaan voor 2022: een N64 FRA, uiteraard om te RGB-modden.

Nu dus op zoek naar een setje componenten ervoor 😅

(Ik weet dat er rgb-mods te koop zijn voor elke versie N64, maar zou niet weten waar ik deze in de EU goedkoop kan vinden. Ook nog niet achter gezocht trouwens. Die Franse N64 consoles zijn, op enkele componenten na, “origineel voorzien van RGB”. Wat toch authentieker aanvoelt 😋)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36ZCEyjPbKMBQ03wmmO8QuiW9ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x9aKo7VqExds5Jz2LSabMCbP.png?f=fotoalbum_large

Gisteren werd ik er op geattendeerd dat mijn foto nog steeds (sinds 2017) op de landing page staat van Gamestate. Super grappig dat Gamestate deze foto nog steeds gebruikt als promo :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 12:42

OFV

Haha free play card for life voor gekregen hoop ik. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 19:07:
Iemand deze documentaire gezien? Gaat over de laatste arcadehal in New York. Wel interessant om te kijken, de documentaire komt uit 2015 en is in samenwerking met IGN gemaakt.

[Afbeelding]
Nog even over (retro)game docu's. Mooi lijstje: https://www.imdb.com/list/ls555807171/

Zelf vond ik High Score wel goed, keek lekker weg, mooie verhalen zonder dat traag, sloom of eenzijdig werd. Was makkelijk kijken omdat ie op netflix draait.

Lost Arcade lijkt me ook cool maar is alleen op Apple of Amazon te kijken.... om daar nu alleen een abo voor te nemen...

8 bit legacy daar ga ik eens naar op zoek. YouTube: 3 (More) Unexpected Stories Behind Your Favorite Video Games

[ Voor 5% gewijzigd door Petje72 op 01-01-2023 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
OFV schreef op zondag 1 januari 2023 @ 19:07:
Haha free play card for life voor gekregen hoop ik. 8)
Nee dat niet :)

Voor deze fotoshoot kregen we elk een kaart met €50 aan tegoed. Deze foto's zijn gemaakt in 2017 in ruil voor een video reportage over Gamestate Rotterdam.

Die heeft destijds op het Youtube kanaal gestaan, maar heb ik om prive redenen weer verwijderd. Grappig detail; deze foto's zouden door Gamestate zelf niet meer gebruikt worden (terwijl dat wel de bedoeling was) omdat Marco Borsato - gekoppeld aan Warchild - zich met Gamestate had verwoven.

Warchild wilde weer niet gekoppeld worden aan vuurwapens (logisch) maar wilde dus ook dat dat bij Gamestate niet tot uiting kwam. In meerdere foto's hadden wij diverse lightguns beet (van Gamestate zelf) dus ik vond dat destijds .. niet met elkaar stroken.

Totdat ik gisteren een appje kreeg erover. Blijkbaar zijn de foto's toch gebruikt en staat mijn hoofd al jaren op de voor pagina van Gamestate :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:01:
[...]

Nog even over (retro)game docu's. Mooi lijstje: https://www.imdb.com/list/ls555807171/

Zelf vond ik High Score wel goed, keek lekker weg, mooie verhalen zonder dat traag, sloom of eenzijdig werd. Was makkelijk kijken omdat ie op netflix draait.

Lost Arcade lijkt me ook cool maar is alleen op Apple of Amazon te kijken.... om daar nu alleen een abo voor te nemen...

8 bit legacy daar ga ik eens naar op zoek.
Ik vond high score wel aardig. Maar ik vond vooral dat Netflix er weer een dubbele agenda doorheen wilde duwen. Ik vond "console wars" een veel betere documentaire.

Insert coin gaat blijkbaar over Midway/mortal Kombat. Ook wel interessant.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een toevoeging aan de documentaires. Zojuist "Not for resale" gezien. Gaat over het verdwijnen van de physical games en de video game stores. Aanrader!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni9QxHsk0LdFWlmT6taGP9mLNtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vmfH3qpucP4k40WYoZNzA553.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2023 22:39 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe toevoeging aan de collectie, spirit camera. Een spin off van de fatal frame/project Zero games. Je kan via de camera in je eigen kamer op zoek gaan naar geesten in de game. Soms heb je ook het boekje nodig waar je de camera op kan richten. Het boekje komt dan tot leven. Wel grappig gedaan.

Had er zelf nog nooit van gehoord. Maar zag het voorbij komen op twitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCj5ZQ9QQ66pc2mpcClCIEs9GxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pon9pos4PvV9WYTIEOWIc0G1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Z2batXI8Ty-E7EZSScF4dd6UZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BYenxWOcKPAWOjmHeNs33kJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:38:
Nieuwe toevoeging aan de collectie, spirit camera. Een spin off van de fatal frame/project Zero games. Je kan via de camera in je eigen kamer op zoek gaan naar geesten in de game. Soms heb je ook het boekje nodig waar je de camera op kan richten. Het boekje komt dan tot leven. Wel grappig gedaan.

Had er zelf nog nooit van gehoord. Maar zag het voorbij komen op twitter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Grappig, hier was ik recent naar op zoek door een artikel. Hoe kom jij eraan als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 1 januari 2023 @ 22:51:
[...]

Grappig, hier was ik recent naar op zoek door een artikel. Hoe kom jij eraan als ik vragen mag?
Via reway, doosje is Frans. Game is volledig in het Engels. Ze bieden het nog steeds aan:

https://www.reway.nl/spir...9234&utm_campaign=EasyAds

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Raem schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Skyward Sword uitgespeeld. 1 gehad, nog 18 te gaan. :P Minish Cap wordt de volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSJKveAbLHezqsvECQEGV8OYf8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzPEhyvfgvv1MG1Z33ClRAT8.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste game van 2023 uitgespeeld, The Minish Cap. Dit jaar weer verder met de Zelda games uitspelen in volgorde van tijdlijn. Lag even stil, omdat ik aan het wachten was op mijn GBA met IPS scherm.

Volgende game zou Four Swords (GBA) zijn, maar die heeft geen singleplayer. Ik begrijp dat er een Anniversary Edition is uitgekomen, die je wel alleen kan spelen. Maar die is niet meer te downloaden helaas.

Dus dan wordt Ocarina of Time de volgende. Ga deze wel op de 3DS spelen voor het gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
[b]Krueger F schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:

Leuke hobby…

That sucks! :'( Het is dat we alleen thumbsup kunnen geven op je post, maar ik vind het zeker niet grappig.
Erg flauw ook om het niet (met vette winst) terug te verkopen aan jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29
Bruiser schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:14:

de extra €-tekens…

Leuke hobby…

Ik voel met je mee, maar ik ben bang dat niet alleen deze hobby hier aan onderhevig is. Ik heb nog een andere hobby, namelijk camping kooktoestellen op benzine, petroleum of alcohol. Ook hier gaat het nergens meer over. Bijvoorbeeld een Coleman 550b, een jaar of 10 geleden kon je deze gebruikt/opknappertje voor €20 ~ €25 en een nette uitziende/werkende voor €30 ~ €50,- vinden op MP. Tegenwoordig durven ze voor eentje die er niet uitziet al €50 te vragen en een nette gaat voor €100,- of meer. Heb al een keer een voor meer dan €200,- gezien omdat ie ongebruikt zou zijn... zoveel kostte ze nieuw niet eens...

Nog een voorbeeld: Ik zie dezelfde motor die ik heb, uit bj. 2000 met bijna dezelfde KM's op de teller, nu voor €1000 meer te koop staan dan wat ik er in 2019 voor heb betaald 8)7

De 2de hands markt is heel raar op dit moment. En gun factor is tegenwoordig ver te zoeken...

Toegegeven, het is niet alleen maar doom en gloom, maar ik heb het gevoel dat het wel veel meer is dan 'vroeger'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Mag ik vragen hoe SNES eigenaren met een moderne TV hun machine hebben aangesloten? Ik wil graag wat meer spelen, maar begin mij met de dag toch wel meer te storen aan hoe wazig composite er uit ziet.

Ik zoek echt niet naar een oplossing die alles tot in de puntjes perfect doet, maar een wat scherper beeld via HDMI moet toch wel lukken onder de €80? :)

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 02-01-2023 13:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:47
buMf00d schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:51:

Wait what?? Vragen mensen geld voor oude normale crt televisies? Ik heb zo'n rot ding staan boven. Zwaar ding, moet ooit eens de wil vinden om hem de trap af te tillen en dan gaat hij naar de stort. Had hem ooit naar boven gedaan om mijn snes op aan te sluiten maar hij staat al jaren stof te happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
D4NG3R schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:29:
Mag ik vragen hoe SNES eigenaren met een moderne TV hun machine hebben aangesloten? Ik wil graag wat meer spelen, maar begin mij met de dag toch wel meer te storen aan hoe wazig composite er uit ziet.

Ik zoek echt niet naar een oplossing die alles tot in de puntjes perfect doet, maar een wat scherper beeld via HDMI moet toch wel lukken onder de €80? :)
Ik heb een omvormer gekocht bij alle kabels, eentje van rond de €75,00 (weet even niet meer het merk), maar die doet het prima, het kan zeker beter, maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Als ik er meer mee ga doen dan wil ik wel een betere halen, maar voor mijn gebruik prima.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Puur alleen voor je Snes kan je een individuele upscaler overwegen. Zoiets bijvoorbeeld heb ik aan de N64 hangen, en geeft voor die console een prima beeld, maar vond het voor de Snes minder, die heeft standaard al een betere rgb output ten opzichte van de N64...

Als je meerdere consoles wil aansluiten, waaronder ook de playstation 1 dan kom je voor nu niet onder de retrotink5x uit. Voor de rest kan je ook een ossc kopen. Daar draait de snes hier ook prima op, maar de juiste scartkabel maakt ook een groot verschil.

Je hebt de premium bij een retrogaminguk maar, er zijn ook nog wat verkopers op e-bay die aardige kabels aanbieden. Zolang de kabel maar wat afscherming aan buitenzijde bied, en goed aangesloten zijn op de scart zijde. De generieke alles in één kabel vermijden, de GameCube heeft caps in de kabel, waar de Snes er weerstanden tussen zitten, de caps zitten al in het apparaat.. iets met dubbel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:48
Heb nog eens gekeken, ik heb Crown Products Scart to HDMI coverter, klik hier.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72

Het begint met het juiste signaal uit je SNES halen. Dat is het RGB signaal. (heb vroeger zelf een scart-rgb kabel aan mijn snes gesoldeerd, maar je kunt ze dus ook kopen voor 13,- (geen ervaring met deze kabel, maar volgens de beschrijving is het een RGB kabel).
Daarna is het een kwestie van een goede rgb2hdmi upscaler ertussen hangen. En daar kun je in los gaan. Ik heb de snes gewoon aan een CRT hangen met scart en zelfs met een simpele omvormer was destijds 25 euro op aliexpress heb je een goedkope oplossing om het via hdmi aan te sluiten. Maar dit is de el-cheapo oplossing, dus bijna vloeken in de retro-kerk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
martin_v_z schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Wait what?? Vragen mensen geld voor oude normale crt televisies? Ik heb zo'n rot ding staan boven. Zwaar ding, moet ooit eens de wil vinden om hem de trap af te tillen en dan gaat hij naar de stort. Had hem ooit naar boven gedaan om mijn snes op aan te sluiten maar hij staat al jaren stof te happen.
Dit is precies de reden dat er geld voor gevraagd wordt, ze worden steeds schaarser omdat ze verdwijnen (naar stort gaan of simpelweg kapot gaan). Maar er zijn er natuurlijk ontzettend veel in omloop, dus moet niet onmogelijk zijn om ze toch nog gratis te scoren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dus ik kan het beste kijken naar een SCART kabel en een SCART > HDMI adapter? Gaan we dat doen. d:)b

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

martin_v_z schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Jup en soms nog veel ook :P
Maar dat is wel een klein clubje, en met al wil men dan meestal wel liever een grote TV, en als het even kan een triniton enzo.
Maar de meeste mensen denken er hetzelfde over, kringloop neemt ook al jaren geen crt's meer aan.
Dus bijna alle tv's die nog in omloop zijn (en dat zijn er denk ik al niet veel meer) , staan bij mensen die hem richting sloop doen

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:23:
Dus ik kan het beste kijken naar een SCART kabel en een SCART > HDMI adapter? Gaan we dat doen. d:)b
Let wel op dat de scart > hdmi minimale input pakt van 240p, dit is bijna de resolutie van de snes. Meeste generieke zijn alleen geschikt voor 480p, en veelal ontworpen voor video recorders in gedachten wat ook de nodige vertragingen ook nog met zich mee brengt. Kijk ander ook even bij retrorgb voor wat meer info, en anders mylifeingaming op yt heeft ook wat filmpjes over rgb, upscalers en de hele ratteplan die daar bij komt kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:47
heuveltje schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Jup en soms nog veel ook :P
Maar dat is wel een klein clubje, en met al wil men dan meestal wel liever een grote TV, en als het even kan een triniton enzo.
Maar de meeste mensen denken er hetzelfde over, kringloop neemt ook al jaren geen crt's meer aan.
Dus bijna alle tv's die nog in omloop zijn (en dat zijn er denk ik al niet veel meer) , staan bij mensen die hem richting sloop doen
Nou als iemand hier er een wil in Almere, geef maar een gil. Wie hem van de trap af komt dragen mag hem houden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst. Inclusief de muziek cd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc9JVk3ukmY-ZDWJeEE-UMGSoW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QQJz1YagBRkCTjF72IaCjrr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• RazorMaron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhXEGy9FE88GPrYuF3IQgUmHuyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eNJm5UUlzZ86qcZF75IxxEyD.jpg?f=fotoalbum_large

Ook ik trap het jaar af met een nieuwe haul. Voor een paar euro’s kunnen oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben nu I am Setsuna aan het spelen op de PS5. Voor wie op zoek is naar een old-skool snes/ps1 jrpg, maar in een moderner grafisch jasje, is dit echt een aanrader!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:37:

[Afbeelding]
Daar heb ik toen ook wel even naar opzoek geweest, incl de cd bedoel ik dan, omdat ik die ook had ik als tiener. De game op zich interesseert me eigenlijk bitter weinig 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:47

[Afbeelding]
De game is helaas jaren geleden bij een verhuizing verloren gegaan, maar de cd heb ik hier ook nog naast me in de kast liggen. Wel al eeuwen niet naar geluisterd..

Killer cuts >:)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[Afbeelding]
Nice, las toevallig gisteren dat de versie mét CD voor aardig geld kan gaan. Had deze in 1995 nieuw gekocht, voor 25 Gulden...met CD. Spijtig genoeg ooit weggedaan en heb nu alleen nog maar de cart.

Maarrrrr dit vandaag wel binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hoyzc7E0DkCp6GWb_b9dBPaKsXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjJS93H9klnlHBFjL85DzcCd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik kreeg na direct contact met makemhz dat de Stellar over 2 weken wordt verzonden :-) Ben benieuwd naar deze super uitbreiding voor de original Xbox.

https://makemhz.com/products/stellar.

Vorige week een 2TB ingebouwd en volgende week wordt de XboxHDMI in mijn xbox gebouwd dus ik ben de komende dagen wel weer druk hahahaha Van een machine uit 2002 weer helemaal 2023 proof.

Weet iemand trouwens of memory cards voor de Xbox nodig zijn, ik heb er geen maar kan voor heel weinig ze overnemen van iemand. Heb altijd de veronderstelling gehad die dingen niet echt nodig zijn omdat je via de HDD en FTP overal bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Nice, las toevallig gisteren dat de versie mét CD voor aardig geld kan gaan. Had deze in 1995 nieuw gekocht, voor 25 Gulden...met CD. Spijtig genoeg ooit weggedaan en heb nu alleen nog maar de cart.

Maarrrrr dit vandaag wel binnen:

[Afbeelding]
Gelukkig kon ik hem nog voor een redelijk bedrag ophalen gisteren. Ik heb er 40 euro voor betaald, dat is zeker een koopje.

Nice, je hebt hem binnen dus. Compleet met het bijbehorende boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:28:
[...]

Gelukkig kon ik hem nog voor een redelijk bedrag ophalen gisteren. Ik heb er 40 euro voor betaald, dat is zeker een koopje.

Nice, je hebt hem binnen dus. Compleet met het bijbehorende boekje?
Nee...dussss heb er weinig aan op dit moment. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:56:
[...]

[Afbeelding]

Eerste game van 2023 uitgespeeld, The Minish Cap. Dit jaar weer verder met de Zelda games uitspelen in volgorde van tijdlijn. Lag even stil, omdat ik aan het wachten was op mijn GBA met IPS scherm.

Volgende game zou Four Swords (GBA) zijn, maar die heeft geen singleplayer. Ik begrijp dat er een Anniversary Edition is uitgekomen, die je wel alleen kan spelen. Maar die is niet meer te downloaden helaas.

Dus dan wordt Ocarina of Time de volgende. Ga deze wel op de 3DS spelen voor het gemak.
Kwam er van de week achter dat hij ook zit in de Windwaker limited edition op de Gamecube. Alleen geen idee of die veel verschilt met de originele N64 versie, maar dat zou ook nog een optie kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rikoos had jij hem direct bij makemhz besteld?

Memory cards nog nooit gebruikt, waren dacht ik alleen nodig als je je savegames wilde meenemen naar een andere xbox. Saves worden automatisch op de HDD opgeslagen. Misschien leuk voor de heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

rikoos schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:16:
Ik kreeg na direct contact met makemhz dat de Stellar over 2 weken wordt verzonden :-) Ben benieuwd naar deze super uitbreiding voor de original Xbox.

https://makemhz.com/products/stellar.

Vorige week een 2TB ingebouwd en volgende week wordt de XboxHDMI in mijn xbox gebouwd dus ik ben de komende dagen wel weer druk hahahaha Van een machine uit 2002 weer helemaal 2023 proof.

Weet iemand trouwens of memory cards voor de Xbox nodig zijn, ik heb er geen maar kan voor heel weinig ze overnemen van iemand. Heb altijd de veronderstelling gehad die dingen niet echt nodig zijn omdat je via de HDD en FTP overal bij kan.
Nice, dan komt mijn Stellar er dus ook aan! Memory card is niet nodig inderdaad. Je kunt eventueel met een Xbox -> USB kabel een 512MB/1GB USB stick aansluiten en als memory card gebruiken. Zo heb ik ook softmods gedaan. Een USB stick werkt dus als memory card in een niet gemodde Xbox dus ja voor portabiliteit van save games kan dat handig zijn, anders totaal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Kwam er van de week achter dat hij ook zit in de Windwaker limited edition op de Gamecube. Alleen geen idee of die veel verschilt met de originele N64 versie, maar dat zou ook nog een optie kunnen zijn ;)
Ocarina of Time bedoel je dan? Het is meer dat ik de N64 of Gamecube niet kan aansluiten in de woonkamer en ik moet de zolder opruimen om daar fatsoenlijk te kunnen gamen. Dus vandaar dat ik de 3DS versie pak.

Van The Wind Waker en Twilight Princess zal ik de HD remaster op de WiiU gaan spelen en de rest is handheld of op de Switch te spelen.

Alleen Four Swords Adventures kan alleen op de Gamecube. Maar die staat pas als 14e op de lijst, dus heb nog even de tijd om de zolder op orde te krijgen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Ocarina of Time bedoel je dan? Het is meer dat ik de N64 of Gamecube niet kan aansluiten in de woonkamer en ik moet de zolder opruimen om daar fatsoenlijk te kunnen gamen. Dus vandaar dat ik de 3DS versie pak.

Van The Wind Waker en Twilight Princess zal ik de HD remaster op de WiiU gaan spelen en de rest is handheld of op de Switch te spelen.

Alleen Four Swords Adventures kan alleen op de Gamecube. Maar die staat pas als 14e op de lijst, dus heb nog even de tijd om de zolder op orde te krijgen. :P
Ja, die bedoelde ik ook. Snap de gemak keuze ook wel, het was dan ook een suggestie. Mijn vrouw heeft ook de 3DS versie voor die reden ondanks we al die andere ook hebben staan.

Rustig aan met de zolder, als je tegen die tijd, maar niet vergeet dat proces met ons hier te delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Nee...dussss heb er weinig aan op dit moment. 8)7
Nee, meen je niet. Dat is balen.

Dan heb ik blijkbaar geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Nog ergens een methode om dit simpel binnen te hengelen denk je?
Je kan hem ook terugsturen en hem dan op eBay bestellen. Ik zie hem daar ook staan (Italiaanse versie), volledig nieuw in doos voor 25 euro inclusief verzendkosten.

https://www.ebay.nl/itm/2...et_ver=artemis&media=COPY

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Je kan hem ook terugsturen en hem dan op eBay bestellen. Ik zie hem daar ook staan (Italiaanse versie), volledig nieuw in doos voor 25 euro inclusief verzendkosten.

https://www.ebay.nl/itm/2...et_ver=artemis&media=COPY
Ik ga die moeite niet nemen/doen, ben ik echt veel te lui voor...wacht wel tot er weer 's iets op mn pad komt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Ik ga die moeite niet nemen/doen, ben ik echt veel te lui voor...wacht wel tot er weer 's iets op mn pad komt :+
Ik kan hem voor je inscannen. Dan kan je hem tenminste spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Jullie hadden laatst nog over die torenhoge prijzen.

Moet je eens zoeken op Marktplaats voor Pokemon Crystal. Wat een deal, voor slechts 70 euro.

Nou niet allemaal tegelijk mensen.

En uiteraard is het de vraag hoe goed het interne soldeerwerk is van de cheap battery replacement waar een Jaap mogelijk weer aan geklungeld heeft...

Oh wacht, het is inderdaad een deal. Want de volgende persoon koopt die weer om, om voor 100 euro terug erop te zetten.

Het jammere is dat je dan toch personen hebt die dan alsnog voor die scalper prijs gaan, waardoor straks de vaste prijs 100 wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:20:

Moet je eens zoeken op Marktplaats voor Pokemon Crystal. Wat een deal, voor slechts 70 euro.

Nou niet allemaal tegelijk mensen.

En uiteraard is het de vraag hoe goed het interne soldeerwerk is van de cheap battery replacement waar een Jaap mogelijk weer aan geklungeld heeft...

Oh wacht, het is inderdaad een deal. Want de volgende persoon koopt die weer om, om voor 100 euro terug erop te zetten.

Het jammere is dat je dan toch personen hebt die dan alsnog voor die scalper prijs gaan, waardoor straks de vaste prijs 100 wordt.
Laatst nog een mooie snes in doos gezien. Zag er nog nieuw uit. Was er net te laat voor. Dag later werd hij door iemand anders aangeboden voor het dubbele van de prijs 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja scalpers :( maar je doet er weinig aan.

Misschien om het dan nog maar klein beetje positief te maken, voor weinig op (o.a.) de switch Super Cyborg!
Leuke contra clone voor minder dan 3 euro!

Hoewel het natuurlijk geen retro game is, en digitaal...dus mogelijk niet voor iedereen hier een aanrader....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
laugh schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 21:20:
Vinted is ook echt niet meer wat het was. Alles daarop is zoveel duurder dan op Marktplaats. Normale PlayStation 2’s en Xbox 360 Arcade’s met bijbehorende kabels en controller staan er constant op voor €80, en dat wordt steeds hoger. Een PS3 is nog duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
cold_as_ijs schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 18:30:
@rikoos had jij hem direct bij makemhz besteld?

Memory cards nog nooit gebruikt, waren dacht ik alleen nodig als je je savegames wilde meenemen naar een andere xbox. Saves worden automatisch op de HDD opgeslagen. Misschien leuk voor de heb.
Yes direct bij hun bestelt, kost wel iets qua invoer maar leek mij wel waard en zeker van de eerste batch levering ;-)
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 19:11:
[...]
Nice, dan komt mijn Stellar er dus ook aan! Memory card is niet nodig inderdaad. Je kunt eventueel met een Xbox -> USB kabel een 512MB/1GB USB stick aansluiten en als memory card gebruiken. Zo heb ik ook softmods gedaan. Een USB stick werkt dus als memory card in een niet gemodde Xbox dus ja voor portabiliteit van save games kan dat handig zijn, anders totaal overbodig.
Wat ik mij wel afvraag of mijn huidige mod chip niet in de weg gaat zitten hiermee.

[ Voor 37% gewijzigd door rikoos op 04-01-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:11:
Ja scalpers :( maar je doet er weinig aan.

Misschien om het dan nog maar klein beetje positief te maken, voor weinig op (o.a.) de switch Super Cyborg!
Leuke contra clone voor minder dan 3 euro!

Hoewel het natuurlijk geen retro game is, en digitaal...dus mogelijk niet voor iedereen hier een aanrader....
Jammer dat zoiets gelijk weer zo sci-fi achtig moet zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

rikoos schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:52:
[...]

Yes direct bij hun bestelt, kost wel iets qua invoer maar leek mij wel waard en zeker van de eerste batch levering ;-)

[...]

Wat ik mij wel afvraag of mijn huidige mod chip niet in de weg gaat zitten hiermee.
De USB stick als memory card staat los van je modchip, kun je gewoon gebruiken voor save files. Die save files kun je vast ook via FTP overzetten naar iets anders dus hoe nuttig het is moet je dan zelf inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:08:
[...]
De USB stick als memory card staat los van je modchip, kun je gewoon gebruiken voor save files. Die save files kun je vast ook via FTP overzetten naar iets anders dus hoe nuttig het is moet je dan zelf inschatten.
Was wat onduidelijk in mijn zin zie ik, ik bedoelde de Stellar plaatsen in de Xbox ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

rikoos schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Was wat onduidelijk in mijn zin zie ik, ik bedoelde de Stellar plaatsen in de Xbox ;-)
De stellar zal de vervanging zijn van je modchip inderdaad.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Verwijderd

Vier nieuwe toevoegingen binnen gekregen.

Nu nog ergens return of the Jedi vandaan halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nVbq2GK-hLCa3dyMvyRZFh0Lzr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pKwoXMqBv8Cyf6RlQCFwvtn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:13:

[Afbeelding]
Nice! Mooie staat ook allemaal zo te zien 👍

Return of the Jedi is de enige waarvan ik geen doosje heb, de andere twee wel (helaas wel allemaal zonder boekje… 🙄)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Nice! Mooie staat ook allemaal zo te zien 👍

Return of the Jedi is de enige waarvan ik geen doosje heb, de andere twee wel (helaas wel allemaal zonder boekje… 🙄)
Zeker, ook allemaal met boekje.

Donkey kong is alleen wat gekreukeld, maar een strijkbout eroverheen doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:55:
[...]

Jammer dat zoiets gelijk weer zo sci-fi achtig moet zijn....
Heerlijk Sci-fi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:13:

[Afbeelding]
A Link to the Past. <3 Mijn meest favoriete Zelda game.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:39:
[...]

A Link to the Past. <3 Mijn meest favoriete Zelda game.
Ik wil nu ook beginnen met wat Zelda games. Blijkbaar had ik the minish cap nog in een doos liggen. Ook nog een echte en geen repro. Kan ik mijn gba met IPS scherm weer een keer uit de kast halen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1K8xdlev-L1KZBhTOSeYEoZdW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wm5F5CITPtCMzSLr1ihxnkc8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3IAhIb4UPfDwCsYGIUBgNJNkL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhjyzjJ2HGdbmxr1lmJdvS2J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:42
Moet eerlijk bekennen dat ik GBA games toch liever op m'n DS Lite speel :X Die 1:1 pixel mapping ziet er zoveel beter uit dan IPS schermen met blocky pixels (4:1). Die aftermarket shells en knoppen vond ik kwalitatief ook ondermaats. Zelfs als je de originele membranes gebruikt voelt het allemaal nét niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Skire op 04-01-2023 17:29 ]

Pagina: 1 ... 172 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.