• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-02 21:51
Ghost babel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:13:
Vier nieuwe toevoegingen binnen gekregen.

Nu nog ergens return of the Jedi vandaan halen.

[Afbeelding]
Netjes hoor. Verzamel je specifieke snes games of gewoon wat er op je pad komt?
Ik dacht laatst een harvest moon even te kunnen vinden, maar die game gaat helemaal door het dak tegenwoordig. NOE versie kun je wel vinden, maar die heeft leuk alleen Duits als taal.
3style schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Netjes hoor. Verzamel je specifieke snes games of gewoon wat er op je pad komt?
Ik dacht laatst een harvest moon even te kunnen vinden, maar die game gaat helemaal door het dak tegenwoordig. NOE versie kun je wel vinden, maar die heeft leuk alleen Duist als taal.
Ik verzamel wel specifieke snes games, de volgende games staan o.a. nog op mijn lijst (CIB):

- Donkey kong country 2
- Donkey kong country 3
- Return of the jedi
- Super mario world
- Street fighter 2
- Zombies ate my neighbours
- Earthworm jim 1 en 2
- Super metroid
- Aladdin
- Lion king
- Another world

Er komen er vast nog wel wat meer bij :-)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:21
Ghost babel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:39:
[...]

Ik verzamel wel specifieke snes games, de volgende games staan o.a. nog op mijn lijst (CIB):

- Donkey kong country 2
- Donkey kong country 3
- Return of the jedi
- Super mario world
- Street fighter 2
- Zombies ate my neighbours
- Earthworm jim 1 en 2
- Super metroid
- Aladdin
- Lion king
- Another world

Er komen er vast nog wel wat meer bij :-)
Heb je Goof Troop al? Ook een aanrader vind ik. :)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:22:
[...]

Heb je Goof Troop al? Ook een aanrader vind ik. :)
Nee, nog niet! Die zet ik ook op mijn lijst.

• 3style
Deze binnen vandaag, even terug in de tijd:

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33
3style schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:30:
Deze binnen vandaag, even terug in de tijd:

[Afbeelding]
Whahahaha, WTF is dat voor cover 8)7 8)7 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33
Nice man, ziet er nog mint uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:38
Ghost babel schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:37:
Vandaag weer een mooie snes game binnen gekregen:

[Afbeelding]
Nice! Ik ben nu toevallig bezig om de GBA port daarvan uit te spelen. Had hiervoor Yoshi’s Woolly World op de Wii U uitgespeeld. Prachtige games :)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 09:34
Nice! Heb hem ook op de GBA. Toch weer eens tevoorschijn halen :)

Biedt de RetroTink 5x veel voordelen t.o.v. de Framemeister als het om de SNES of NES gaat (beide RGB)?

[Voor 45% gewijzigd door PluueeR op 06-01-2023 07:42]

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 13:09
PluueeR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:37:
Biedt de RetroTink 5x veel voordelen t.o.v. de Framemeister als het om de SNES of NES gaat (beide RGB)?
In dagelijks gebruik vind ik het een fijner apparaat om te gebruiken dan de Framemeister, minder log en makkelijker om een goed resultaat mee te behalen.. Het is nog veel meer plug in and play. Daarnaast veel update en nieuwe features zoals HDR support in nieuwe firmwares voor de RetroTink5x zijn heel erg tof.

https://www.gamegeschiedenis.nl

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:59
PluueeR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 07:37:
Nice! Heb hem ook op de GBA. Toch weer eens tevoorschijn halen :)

De RT5X heeft sinds de release al een aantal nieuwe features gekregen, waaronder meer output resoluties en masks. De Framemeister is een product dat al lang niet meer ondersteund wordt. Als je vandaag de dag een keuze moet maken, ga je naar mijn inzien voor de Retrotink.

Maar als je voor cheap een Framemeister kan krijgen is dat natuurlijk een no-brainer.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• PluueeR
Thanks voor de antwoorden. Dat plug and play staat me wel aan. De Framemeister heb ik al jaren, vroeg me af of het het waard is om die te vervangen.
De vraag is of je last heb van de frame lag van de framemeister

Retrotink bied ook nog hele goede scanline opties. Ik was zelf kritisch erover in het begin, maar vind het nu zelf wel een stuk mooier voor 240p games.

Heb zelf geen ervaring met de framemeister, maar denk dat je voor NES/SNES niet perse hoeft te upgraden.

Wil verder geen FOMO creëeren maar lees nu net in het OSSC pro topic dat Mike Chi ook al problemen ondervind met FPGA’s te bemachtigen.
Ik kwam toevallig dit artikel weer tegen:

nieuws: PS3 Slim blijkt veel zuiniger dan oude PS3

De ps3 slim is meer dan de helft zuiniger dan de ps3 phat. Voor diegene die nog veel ps3 games speelt en wilt letten op het energieverbruik. De ps3 slim is the way to go!

Acties:
  • +17Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-02 21:08
Ik kan het niet voor me houden :9 een console uit mijn Top 3 Wishlist kunnen scoren in de USA. Zal binnen een weekje of 2 binnen zijn. Alles kompleet, werkend en in nette staat.

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:11
Petje72 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:51:
Ik kan het niet voor me houden :9 een console uit mijn Top 3 Wishlist kunnen scoren in de USA. Zal binnen een weekje of 2 binnen zijn. Alles kompleet, werkend en in nette staat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik deze doos op het bovenste schap bij de lokale Intertoys zag staan. De PAL-versie uiteraard. Veel te duur natuurlijk en had al een normale, grijze N64. Helaas heb ik DK64 nooit gespeeld, staat nog altijd op mijn bucketlist.

• PluueeR
Seroczynski schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:49:
[...]

De RT5X heeft sinds de release al een aantal nieuwe features gekregen, waaronder meer output resoluties en masks. De Framemeister is een product dat al lang niet meer ondersteund wordt. Als je vandaag de dag een keuze moet maken, ga je naar mijn inzien voor de Retrotink.

Maar als je voor cheap een Framemeister kan krijgen is dat natuurlijk een no-brainer.
En de RetroTink 2X SCART? Aangezien ik alleen een NES en SNES heb, beide met RGB over SCART? (Oh en een N64, maar die wil ik ooit nog eens modden).
Retro schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:02:
[...]

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik deze doos op het bovenste schap bij de lokale Intertoys zag staan. De PAL-versie uiteraard. Veel te duur natuurlijk en had al een normale, grijze N64. Helaas heb ik DK64 nooit gespeeld, staat nog altijd op mijn bucketlist.
Ik weet nog wel dat DK64 een expansion pack nodig had omdat er een bug in zat die ervoor zorgde dat de game na een uur vast liep. Als je een expansion pack gebruikt dan is er meer geheugen beschikbaar en loopt hij pas vast na vele uren. Die bug konden ze niet snel genoeg voor release oplossen, daarom hebben ze ervoor gekozen om de expansion pack verplicht te maken.
PluueeR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:27:
[...]

En de RetroTink 2X SCART? Aangezien ik alleen een NES en SNES heb, beide met RGB over SCART? (Oh en een N64, maar die wil ik ooit nog eens modden).
Voor N64 is de 5x de betere optie, die kan interlaced heel goed scalen met minimale inputlag

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
PluueeR schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:27:
[...]

Als je al een Framemeister hebt, zie ik niet in waarom je voor een RetroTink 2X SCART zou gaan.

En zo te zien heeft een unmodded NES ook geen RGBs output (?). Dus zonder mod kan je deze niet aansluiten op de 2X SCART.

Ik denk dat momenteel de 5X echt de beste koop is die verkrijgbaar is. De OSSC Pro komt nog lang niet. Marqs heeft eind december gezegd dat het beter gaat met de beschikbaarheid van componenten, maar volgens hem is er nog steeds FPGA te kort.

PixelFX Morph niks meer van gehoord. Maar die wordt vast nog duurder dan de rest.

Dus veel keus heb je niet. Of eventueel voor een GBS-Control, maar ik denk echt dat de 5X de beste keuze is qua upscaler. Of gewoon lekker verder met de Framemeister ;)

En laatste alternatief is gewoon een CRT neerzetten. Dan heb je een prachtige en goedkope oplossing, en daarnaast nog een Framemeister voor op je moderne scherm. En dan kijk je over paar jaar wel weer of er dan iets interessants is. Zo is Mike ook al een tijd bezig met de Retrotink 4K.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 18:23
Weet iemand hier een NL/EU adres waar ik een nieuwe 40 pins 80 wires ribbon cable kan kopen voor mijn xbox original harddisk. Lees op OGxbox.com deze minimaal 60 cm (24 inch) moeten zijn om hem goed te laten passen ivm de Startech adapter echter kan ik alleen 45 cm kabels vinden :-(

Heb sinds gisteren een 2TB in mijn Xbox original gezet met de originele kabel maar wat ik lees zou een 80 wires kabel de snelheid enorm verbeteren. Iemand dit al eens gedaan?
Original Xbox 80-wire IDE Cable Specifications
============================================================================
7.5" centers between MB and DVD drive connectors
14.5" centers between DVD and HDD connectors
|<--------------------------22" overall length------------------------->|

Cable Connector Layout
|HDD
-------------------------------------------------------------------------
|MB |DVD
\___________________/ \_______________________________________________/
7.5" 14.5"
Cable for original Xbox 80-wire IDE cable

Key
- = 80-wire ribbon cable
| = 40-pin IDE connector
80-wire cable 22.5-23 inches actual length depends on how much cable is
required to fold over to install the strain-relief at each end.
Of misschien een extend cable kopen ergens? Ik ga er gelijk een paar kopen want IDE lijkt bijna helemaal te zijn uitgestorven :-(

• maasmaas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:48
rikoos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:28:
Weet iemand hier een NL/EU adres waar ik een nieuwe 40 pins 80 wires ribbon cable kan kopen voor mijn xbox original harddisk. Lees op OGxbox.com deze minimaal 60 cm (24 inch) moeten zijn om hem goed te laten passen ivm de Startech adapter echter kan ik alleen 45 cm kabels vinden :-(

Heb sinds gisteren een 2TB in mijn Xbox original gezet met de originele kabel maar wat ik lees zou een 80 wires kabel de snelheid enorm verbeteren. Iemand dit al eens gedaan?

[...]

Of misschien een extend cable kopen ergens? Ik ga er gelijk een paar kopen want IDE lijkt bijna helemaal te zijn uitgestorven :-(
Hier heb ik er afgelopen jaar 2 van gekocht voor 5eu per stuk, maar die kost ineens bijna 17eu 8)7
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1
@rikoos de kabel is niet zozeer nodig voor de snelheid, maar wel voor de stabiliteit. Op een gegeven moment wil hij niet meer opstarten. Ik in het verleden er eentje gekocht op amazon dacht ik. Die had ik meteen gesloopt tijdens het dichtmaken van de xbox, kabel zat voor het schroefgat en gek genoeg kan die er niet tegen als je de schroef met veel kracht erin probeert te draaien :9 . Die vervangen maar uiteindelijk enkele spulletjes bij Chimeric systems besteld in de VS. Voordeel van die kabel is dat hij exact hetzelfde is qua lengte en oriëntatie van de connectoren. Bij de amazon variant zaten de connectoren verkeerd om. Het past wel maar mooi is anders.
Zie er wel al op amazon staan van 0.6 m

• rikoos
cold_as_ijs schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:35:
@rikoos
Zie er wel al op amazon staan van 0.6 m
Thanks voor de duidelijkheid waarom een 80 beter is, ik dacht werkelijk dat het voor de snelheid was :-)

Ik zag er wel een paar maar van die begreep ik (uit de comments te lezen) dat ze idd problemen met de positionering van de connectors hebben.
rikoos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Thanks voor de duidelijkheid waarom een 80 beter is, ik dacht werkelijk dat het voor de snelheid was :-)

Ik zag er wel een paar maar van die begreep ik (uit de comments te lezen) dat ze idd problemen met de positionering van de connectors hebben.
op UDMA2 (standaard XBOX setting) zou de 40 wire snel genoeg moeten zijn, maar om een of andere reden gaat het toch niet goed in combinatie met IDE2SATA adapters. Mogelijk komt het doordat ze vaak UDMA4 of 5 zijn waardoor het signaal meer verstoord wordt. Grappig genoeg hebben die 80 wire niet meer signaal draden, maar de 40 extra draden zijn allemaal aangesloten op de ground, denk dat ze hierdoor iets meer ruimte creëren zodat de draden elkaar niet verstoren.

• maasmaas
rikoos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Het ziet er wel ok uit als je ze op een bepaalde manier vouwt (er zijn genoeg instructies voor te vinden), maar die van Chimeric zijn inderdaad wel het mooist.

• maasmaas
Verder nog steeds aan het wachten totdat m'n vorig jaar bestelde Stellar XBoxHD+ een keer binnen komt. In de tussentijd ben ik online aan het inkopen om een OGX360 te maken. Iemand daar toevallig ook ervaringen mee?
Nog een reden dat een WATA rating complete onzin is. Ze hebben nu dus een repro game gecertificeerd:

• rikoos
maasmaas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:04:
Verder nog steeds aan het wachten totdat m'n vorig jaar bestelde Stellar XBoxHD+ een keer binnen komt. In de tussentijd ben ik online aan het inkopen om een OGX360 te maken. Iemand daar toevallig ook ervaringen mee?
Ik heb in de week van kerst contact gehad met de Stellar boys want ik was de adapter HDMI+ vergeten erbij te doen en ze gaven aan dat het heel snel verzonden gaat worden (voor einde feb).

• maasmaas
rikoos schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Ik heb in de week van kerst contact gehad met de Stellar boys want ik was de adapter HDMI+ vergeten erbij te doen en ze gaven aan dat het heel snel verzonden gaat worden (voor einde feb).
Thanks voor de info, ik had inderdaad wel gelezen in 1 van hun blogposts dat ze wat uitliepen!

En heb jij dan los alleen die Stellar gekocht? Want in die kit met de XboxHD+ zou toch alles al moeten zitten?

• Raem
Ik heb voor een paar euro een Xbox 360 Kinect gekocht. Zijn er nog games echt de moeite waard? Of is het allemaal meer eventjes voor de lol?

• BoomSlang
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:54:
Ik heb voor een paar euro een Xbox 360 Kinect gekocht. Zijn er nog games echt de moeite waard? Of is het allemaal meer eventjes voor de lol?
Starwars Kinect, en Fable the journey is hier wel populair. :) Daarnaast nog wat van die fitnes dingen, maar het vergt wel heel veel fantasie om dat onder games te scharen. :P

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

• rikoos
maasmaas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Thanks voor de info, ik had inderdaad wel gelezen in 1 van hun blogposts dat ze wat uitliepen!

En heb jij dan los alleen die Stellar gekocht? Want in die kit met de XboxHD+ zou toch alles al moeten zitten?
Ja de Stellar los gekocht want de hdmi had ik al via via gekregen.

• rikoos
maasmaas schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Hier heb ik er afgelopen jaar 2 van gekocht voor 5eu per stuk, maar die kost ineens bijna 17eu 8)7
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s01?ie=UTF8&psc=1
Ik heb ze goedkoop nu eindelijk kunnen vinden :-)

Bij Reichelt hadden ze voor 3,95 helaas wel 6,95 verzendkosten maar gelijk 4 besteld om de andere 3 xboxen die ik heb liggen ook te voorzien van een nieuwe HDD.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Batman returns voor de snes en de megadrive. Waar je in eerste instantie zou denken dat je dezelfde game zou krijgen. Niets is minder waar, de snes versie is gemaakt door Konami en de megadrive versie door Sega. Die laatste is voor mij echt een stuk minder dan de snes versie. De snes versie is een enorm goede brawler. Voor iedereen aan te raden die van het genre houdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3style
Ghost babel schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:23:
Batman returns voor de snes en de megadrive. Waar je in eerste instantie zou denken dat je dezelfde game zou krijgen. Niets is minder waar, de snes versie is gemaakt door Konami en de megadrive versie door Sega. Die laatste is voor mij echt een stuk minder dan de snes versie. De snes versie is een enorm goede brawler. Voor iedereen aan te raden die van het genre houdt.

[Afbeelding]
Nice, altijd leuk megadrive vs snes. Is de snes versie niet PAL optimised, dus 60hz?
3style schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Nice, altijd leuk megadrive vs snes. Is de snes versie niet PAL optimised, dus 60hz?
Pal snes consoles kunnen regulier toch geen 60hz aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ghost babel schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:30:
[...]

Correct, je kan met een convertor wel usa (of jap) carts spelen maar die gaan dan naar pal speed.

Er schijnt wel een mod te zijn. Twijfel om die te (laten) doen. Maar dan wil ik ook kijken naar een video mod, gezien het een 2 chipper launch snes is.
Maar kan ook usa snes halen of toch nog die super nt (hoewel die zouden stoppen ofzo?)
En mister snes bevalt ook zeer goed natuurlijk.

Heb ook niet mega veel cart games (+- 25-30 ofzo?) en verwacht er ook niet veel meer te halen met huidige prijzen. Dat speelt ook erg mee in (gebrek aan) keuze op dit vlak

10 second ninja DONE

Dit is dacht ik dec50/60hz mod, maar mogelijk meer wegen naar Rome…
https://gamesx.com/importmod/snes5060.htm

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Klopt. SuperCIC nodig daarvoor, maar dan nog passen US carts niet in een PAL console.

Dat is ook de reden waarom +10 jaar geleden een US snes heb gekocht, daar een supercic in (en een EU-powersupply). Die speelt alles af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3style
[...]

Klopt, maar heb een gemodde pal supercic inderdaad. Met name Nintendo games waren hier en daar optimized. In die gevallen heb ik vaak beide versies (ntsc en pal), zodat ik de shell kan swappen :)

• PluueeR
Ik heb afgelopen weekend mijn NES (met NES RGB) en SNES weer eens tevoorschijn gehaald. Beide via RGB aangesloten op een Framemeister. SMB1 op de NES voelt heel snappy aan. Van input lag is weinig te merken. Toch heb ik dat gevoel bij de SNES wel. Is dit een bekend iets?

Ik heb geen CIB games, alleen losse carts. Welke protectors raden jullie aan?

• Raem

Er is schijnbaar een nieuwe eenvoudige methode om de Vita te jailbreaken via de browser op de handheld zelf. Heb je dus geen PC nodig. Wellicht interessant voor sommige hier.

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-02 19:15
Hallo mede-tweakers, ik volg dit topic al een tijdje met interesse en wil zelf ook beginnen met een kleine verzameling. Ik had toevallig een mega master system 2 met daarbij de oorspronkelijke doos gevonden. Ik weet niet goed hoeveel die dingen waard zijn, maar de verkoper vraagt er 100 euro voor.
maghribier schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:08:
Hallo mede-tweakers, ik volg dit topic al een tijdje met interesse en wil zelf ook beginnen met een kleine verzameling. Ik had toevallig een mega master system 2 met daarbij de oorspronkelijke doos gevonden. Ik weet niet goed hoeveel die dingen waard zijn, maar de verkoper vraagt er 100 euro voor.
Ik vind pricecharting op zich wel een redelijke bron. Je moet hierbij wel meerekenen dat het de wereldmarkt is van ebay en niet NL. Vaak zie je dat je bij particulieren op MP vaak dingen voor een iets lagere prijs kan krijgen, maar je zie ook wel uitschieters die nergens op slaan.

https://www.pricecharting...-master-system-ii-console

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-02 19:15
cold_as_ijs schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik vind pricecharting op zich wel een redelijke bron. Je moet hierbij wel meerekenen dat het de wereldmarkt is van ebay en niet NL. Vaak zie je dat je bij particulieren op MP vaak dingen voor een iets lagere prijs kan krijgen, maar je zie ook wel uitschieters die nergens op slaan.

https://www.pricecharting...-master-system-ii-console
Bedankt. Ik zie wel dat de prijs heel erg varieert. In dit geval gaat het om een compleet wonderboy variant en die zie ik wel voor wat meer gaan op Ebay

• 3style
maghribier schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Bedankt. Ik zie wel dat de prijs heel erg varieert. In dit geval gaat het om een compleet wonderboy variant en die zie ik wel voor wat meer gaan op Ebay
Voor meer gaan op Ebay zegt eigenlijk nog weinig. Hier zitten veel scalpers tussen of verkopers die onrealistische prijzen vragen en die producten staan er dan ook maanden op. De vraag is dus ook of je het snel wilt verkopen of voor lange termijn en hogere prijs gaat.
Een betere graatmeter vind ik zelf vaak een normale veiling van een spel (op Ebay dus niet MP). Een veiling duurt dan vaak iets van 6 dagen en vaak geeft de prijs waarvoor die dan weggaat wel een enigszins een goed beeld van de markt.

• BoomSlang
  • Niet online
Ghost babel schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:23:

[Afbeelding]

Ja, dat was mijn al bekend. De mastersystem, en gamegear versies zijn ook weer anders. meer een platformer met Bionic commando elementen erin. Wel heel leuk zodra je de mechanischme onder de knie hebt.

De Dos versie is helemaal weer een ander verhaal. Dit is min of meer een point and click adventure die dan wel weer door Konami is uitgegeven maar, dan weer door een andere studio is gemaakt.

Ik zou eerder voor de eerste Batman op de megadrive gaan. Ook een aanrader voor geluidstesten mee te doen. :)

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
BoomSlang schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:47:
[...]

Ik zou eerder voor de eerste Batman op de megadrive gaan. Ook een aanrader voor geluidstesten mee te doen. :)
Dan mag The Adventures of Batman & Robin toch ook niet missen in dat lijstje. Erg gaaf gemaakt. Is er ook voor snes(Konami) maar op megadrive door andere studio gemaakt en veel verschillen dan ook.

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:02:
[...]

Dan mag The Adventures of Batman & Robin toch ook niet missen in dat lijstje. Erg gaaf gemaakt. Is er ook voor snes(Konami) maar op megadrive door andere studio gemaakt en veel verschillen dan ook.
Die mag er ook zekers zijn, alleen is die weer wat komischer van noot. Batman hoort voor mijn een beetje meer grimmiger te zijn. Arkham Asyllum behoort ook wel tot de top in het lijstje van Batman spellen. :)

• Raem

Return of the Joker is ook fantastisch. Ziet er ook echt goed uit voor een 8bit game.

Acties:
  • +18Henk 'm!
Weer 's de N64 collectie na de trigger op de Jungle DK variant :)

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
Exorcist schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:59:

[Afbeelding]
Gaaf man! Heb je ook de ‘saaie’ grijze variant? :+ :P
Tux3.14 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Gaaf man! Heb je ook de ‘saaie’ grijze variant? :+ :P
Zeker, als Frans RGB model die aangesloten is op m'n Hydra. En nog een grijze in de bijkeuken op m'n Sony CRT :+

• laugh
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik mis de mijne, de clear red variant! En ik mis ook de oranje variant van Pikachu :)

Ga je de collectie nog compleet maken?
laugh schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 01:14:
[...]

Ik mis de mijne, de clear red variant! En ik mis ook de oranje variant van Pikachu :)

Ga je de collectie nog compleet maken?
Als het goed is, zijn dit alle in Europa uitgebrachte N64's. De Clear Red is (naar mijn weten) nooit in Europa uitgebracht. Dus wat dat betreft ben ik voldaan/compleet :)

• rikoos

[Afbeelding]
Zijn de controllers van de Pikachu variant eigenlijk ook los verkocht. Ik heb ook blauwe staan met één controller maar wil er zo graag een tweede bij maar die zijn echt nooit te vinden en als ze ergens staan dan voor ENORME prijzen.
Nieuwe aanwinst. Na Street fighter alpha 3 op de dreamcast kan alpha 2 op de Saturn natuurlijk niet ontbreken.

Weer een stap dichterbij mijn tower of power :D. Mis nog de cleaning cartridge en de mega cd. Dan ga ik wel voor versie 1, want dan krijg je tenminste een echte toren.
Enige vervelende is dat de pakketbezorger het pakketje in de regen bij de voordeur heeft gezet ipv een paar meter verder onder de overkapping droog. Originele doos heeft nu waterschade grrrrrr. Mochten er nog tips zijn om het op te lossen dan hoor ik het graag, doos is nog nat.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:27
Josefien schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:26:
Ik heb een hele irritante storing. De plasma-TV veroorzaakt ruis in de Singstar microfoon :?

De PS2 stond eerst bij een 32" LCD in de woonkamer, maar verhuisde sinds kort naar de hobbykamer waar een 42" plasma staat :) En nu merk ik dat de Singstar microfoon een vrij harde statische ruis geeft :'(

Andere mic loste het niet op. Toen besloot ik de PS2 op de 14" beeldbuis ernaast te proberen en verdween de ruis :o Maar zodra ik de plasma-TV inschakel, is er weer ruis :o Hoe feller het scherm (bijv. veel wit), hoe harder de ruis :(

Dat de storing door de plasma wordt veroorzaakt kan ik bevestigen door de PS2 terug erop aan te sluiten en dan de TV in spaarstand te zetten waarbij het scherm uit gaat maar het geluid doorloopt, dan is de ruis weg.

Is er een manier om die storing vanuit de TV "weg te filteren"? :?
Dit probleem kon uiteindelijk alleen "opgelost" worden door een set draadloze Singstar microfoons te kopen (€30,- ;( ) Die pakken op de e.o.a. manier niet de storing vanuit de TV op om mee te versterken (wat de bekabelde set wel deed) :)

De latency van de draadloze set is echter net iets hoger dan die van de bekabelde set en gecombineerd met de input lag van de TV (die al in game-mode staat) kreeg ik een hele irritante "echo" die het spelplezier bedierf }:| Om dat te voorkomen moest een rechtstreekse audiokabel vanaf de PS2 naar de versterker worden getrokken, dan werkt het prima :) Kost wel weer een schaarse input op de oude versterker (Technics SU-Z200, 3 inputs)...
Zal fysieke games ooit gaan verdwijnen? Of zal het net zoals bluray nog steeds blijven bestaan, daar wordt ook al jaren geroepen dat het verdwijnt. Maar toch blijven er films uitkomen (al wordt het aanbod ook minder laatste jaar).

• Krueger F
  • Niet online
Ghost babel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 20:40:
Zal fysieke games ooit gaan verdwijnen? Of zal het net zoals bluray nog steeds blijven bestaan, daar wordt ook al jaren geroepen dat het verdwijnt. Maar toch blijven er films uitkomen (al wordt het aanbod ook minder laatste jaar).

[Twitter]
Dat ligt volledig bij de consument. Als de meerderheid digitaal koopt zullen fysieke media onvermijdelijk ooit stoppen met bestaan.

Ikzelf ben heel hard tegen digitale aankopen, maar zelfs dan nog heb ik er mij ook al aan “bezondigd” als het prijsverschil met fysiek té groot is (of fysiek gewoon niet te krijgen)…
Krueger F schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:01:
[...]

Dat ligt volledig bij de consument. Als de meerderheid digitaal koopt zullen fysieke media onvermijdelijk ooit stoppen met bestaan.

Ikzelf ben heel hard tegen digitale aankopen, maar zelfs dan nog heb ik er mij ook al aan “bezondigd” als het prijsverschil met fysiek té groot is (of fysiek gewoon niet te krijgen)…
Het grote probleem met digitaal is dat de "normale" prijs altijd hoog is. Ook al is een game 4 jaar oud alsnog is die buiten de aanbieding de volledige prijs als bij de introductie van de game. Alleen bij aanbiedingen zijn de prijzen soms wel aantrekkelijk, maar na de aanbieding schiet de prijs weer naar 70 euro. Kijk bijvoorbeeld bij ac Valhalla, in de digitale store is die 69,99 euro. Terwijl de fysieke versie 19,99 euro is. Dat is en blijft voor mij gewoon een groot obstakel.Of kijk naar alle digitale games in de ps3 store, zijn nooit meer in de aanbieding, maar wel allemaal de volle prijs.

En het tweede probleem is het sluiten van de store betekent vaak ook het einde van je aankopen. Nintendo heeft hier vooral een handje van, de games zijn allemaal niet meer te downloaden na het sluiten van de store. PlayStation en Xbox doen dit een stuk beter. Maar geeft nog steeds geen garantie voor de toekomst.
En de Mega CD is nu ook onderweg. Stond er eentje op Ebay untested. Dacht voor een redelijk prijs gekocht, maar ik was de extra ebay kosten vergeten :S. At best heb ik nu een dure paper weight, of gewoon een projectje om het ding te repareren. Geen idee wat er allemaal mis kan zijn (nieuwe laser, nieuwe caps? ). Ach ja we gaan het zien.

Overigens was ik niet meteen van plan om sega cd games te gaan spelen van CD, is vooral om de collectie compleet te hebben. Dus zelfs als het een paperweight wordt dan kan ik er wel mee leven ;)
ooh wacht, zie nu dat de extra kosten btw is dat ebay meteen verrekend. Dus dan valt het nog wel te overzien. Het is wel duurder geworden dan gewenst, maar ja in de heat of the battle :D. Mocht hij wel werken dan heb ik een goede deal te pakken ;) maar ja hij staat er niet voor niets untested op :D.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:00
maghribier schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:35:
[...]

Pricecharting kan op de europese markt een vertekend beeld geven.
Eerst en vooral zijn de listings niet altijd correct (kan je melden) maar belangrijker is idd dat ze continentaal europa nemen, hierin zijn ook kleinere markten in opgenomen waar wij invoerrechten en btw moeten over betalen als we ze daar aankopen. Daarnaast wordt er ook geen onderscheid gemaakt in staat van het product.

Wat ik vaak doe is opzoeken op ebay. Verkochte items aanduiden en filteren op europese unie. Dan krijg je een beter beeld van de verkoopprijzen en vooral ook de staat waarin het verkocht is.

• Raem
Ik ben weer wat aan het gamen op de New 3DS XL, maar merk dat ik de circle pad niet heel fijn vind. Iets te plat eigenlijk waardoor het niet comfortabel speelt.
Heeft iemand ervaring met opzetstukjes waardoor je iets meer grip krijgt? Zoiets als dit: YouTube: Nintendo 3DS Extra Pad 3D

Heb geprobeerd erop te zoeken, maar ik vind eigenlijk alleen maar onderdelen om de circle pad te vervangen.

• PluueeR

Onlangs de retro consoles weer eens uit de opslag gehaakd. En meteen twee games gekocht voor de SNES: Super Metroid van het weekend binnen gekregen en Mega Man X gisteren. Ben nu al fan van Super Metroid, hele toffe game.

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:00
Raem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:42:
Ik ben weer wat aan het gamen op de New 3DS XL, maar merk dat ik de circle pad niet heel fijn vind. Iets te plat eigenlijk waardoor het niet comfortabel speelt.
Heeft iemand ervaring met opzetstukjes waardoor je iets meer grip krijgt? Zoiets als dit: YouTube: Nintendo 3DS Extra Pad 3D

Heb geprobeerd erop te zoeken, maar ik vind eigenlijk alleen maar onderdelen om de circle pad te vervangen.
lees even de reacties bij het filmpje. Lijkt niet echt een oplossing te zijn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet of je de pad in zijn geheel kan vervangen. Dat zou misschien wel een oplossing zijn, al kan je hem dan niet meer sluiten.

• Raem
Ekfad schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:49:
[...]

lees even de reacties bij het filmpje. Lijkt niet echt een oplossing te zijn.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet of je de pad in zijn geheel kan vervangen. Dat zou misschien wel een oplossing zijn, al kan je hem dan niet meer sluiten.
Reacties had ik gelezen inderdaad. Ben ook niet specifiek op zoek naar die, maar misschien dat iemand ervaring heeft met een alternatief. Ik heb de Samus 3DS editie, dus ga er zelf niet aan zitten sleutelen.
Een opzetstukje die je er ook zo weer af kan halen zou ideaal zijn, zodat de 3DS inderdaad ook weer gewoon dicht kan.

[Voor 9% gewijzigd door Raem op 11-01-2023 13:58]

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-02 19:52
Tijdje terug bij mijn vader wat spullen opgehaald en ook een doos met Megadrive games.

Bij sommige mis ik het boekje en Sonic 3 mis ik de cartridge en die zullenhopelijk nog wel ergens liggen. Ook miste ik Quackshot maar wellicht dat ik die ooit een keer heb verkocht. Wat ik wel weet is dat ik ooit Turtles Hyperstone verkocht heb waar ik echt gigantisch spijt van heb (terug kopen gaat pijn in de portemonnee doen).

Ik heb even rond gezocht op internet en ben de exacte cartridges nog niet tegen gekomen. Ooit een keer bij een schimmige persoon thuis gekocht. De 10 in 1 en 4 in 1 game cartridges. :+

Het gave van dit soort cartridges dat ik wel de spellen heb kunnen spelen die ik nooit hier in de winkel ben tegen gekomen. Spellen zoals:
- Aleste / Musha
- E-swat
- Shiten Myooh / Shadow blasters
- Dangerous Seed
- Kabuki / Mystical fighters

8 jaar geleden liep ik in Akihabara-Tokyo rond en kwam in een mega winkel nog een afdeling Megadrive games tegen. Alles achter glas en kon alleen de ruggen van de doosjes zien dus goed zien welke games het waren was moeilijk te zien doordat natuurlijk alles in het Japans erop staat. Maar Aleste pikte ik er gelukkig wel uit doordat er een kleine foto op de rug staat van de cover :D En voor 12000 Yen(rond de 90 euro toen) gekocht. ZOOM! ook gekocht (ook al had ik die al) koste maar 180 Yen ( 1,50 euro) leuk voor de heb en een mooiere box.

• Seroczynski
wauskoek schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:41:
Tijdje terug bij mijn vader wat spullen opgehaald en ook een doos met Megadrive games.

Bij sommige mis ik het boekje en Sonic 3 mis ik de cartridge en die zullenhopelijk nog wel ergens liggen. Ook miste ik Quackshot maar wellicht dat ik die ooit een keer heb verkocht. Wat ik wel weet is dat ik ooit Turtles Hyperstone verkocht heb waar ik echt gigantisch spijt van heb (terug kopen gaat pijn in de portemonnee doen).

[Afbeelding]

Ik heb even rond gezocht op internet en ben de exacte cartridges nog niet tegen gekomen. Ooit een keer bij een schimmige persoon thuis gekocht. De 10 in 1 en 4 in 1 game cartridges. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gave van dit soort cartridges dat ik wel de spellen heb kunnen spelen die ik nooit hier in de winkel ben tegen gekomen. Spellen zoals:
- Aleste / Musha
- E-swat
- Dangerous Seed

8 jaar geleden liep ik in Akihabara-Tokyo rond en kwam in een mega winkel nog een afdeling Megadrive games tegen. Alles achter glas en kon alleen de ruggen van de doosjes zien dus goed zien welke games het waren was moeilijk te zien doordat natuurlijk alles in het Japans erop staat. Maar Aleste pikte ik er gelukkig wel uit doordat er een kleine foto op de rug staat de cover :D En voor 12000 Yen(rond de 90 euro toen) gekocht. ZOOM! ook gekocht (ook al had ik die al) koste maar 180 Yen ( 1,50 euro) leuk voor de heb en een mooiere box.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi man, vooral jaloers op die Sonic & Knuckles. Die heb ik als kind destijds opgeknipt :+

• wauskoek
Seroczynski schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Mooi man, vooral jaloers op die Sonic & Knuckles. Die heb ik als kind destijds opgeknipt :+
Begrijpelijk! Echt verschrikkelijk zo'n kartonnen doos want bijna als kind zijnde niet netjes te houden is. :P

En de Megadrives. Links heb ik laatst erbij gekocht omdat deze nog in originele staat is. De rechter die ik als sinds kind zijnde heb die niet meer origineel is. Jackplug voor deed het helaas niet meer en jaren geleden wat mods uitgevoerd zoals een regio switch en een andere synthesizer chip de YM3438 boven op de originele YM2612 synth chip geplaatst en die een aparte opamp gegeven met een eigen uitgang achterop. Ooit wil ik nog een keer de originele uitgang repareren als ik een keer zin heb.

• 3style
Aladdin binnen vandaag, leuke toegankelijke game. Even wat action shots in dit topic (Sony BVM):

wauskoek schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

- Aleste / Musha
- E-swat
- Dangerous Seed

8 jaar geleden liep ik in Akihabara-Tokyo rond en kwam in een mega winkel nog een afdeling Megadrive games tegen. Alles achter glas en kon alleen de ruggen van de doosjes zien dus goed zien welke games het waren was moeilijk te zien doordat natuurlijk alles in het Japans erop staat. Maar Aleste pikte ik er gelukkig wel uit doordat er een kleine foto op de rug staat van de cover :D En voor 12000 Yen(rond de 90 euro toen) gekocht. ZOOM! ook gekocht (ook al had ik die al) koste maar 180 Yen ( 1,50 euro) leuk voor de heb en een mooiere box.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie collectie en ik snap de pijn van Hyperstone heist. Ik zit hier ook al een tijdje naar te kijken, maar de CIB prijzen beginnen steeds idioter te worden. Ook gaaf dat je Streets of Rage 3 hebt, die is ook zijn gewicht in goud waard ondertussen

• wauskoek
cold_as_ijs schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Mooie collectie en ik snap de pijn van Hyperstone heist. Ik zit hier ook al een tijdje naar te kijken, maar de CIB prijzen beginnen steeds idioter te worden. Ook gaaf dat je Streets of Rage 3 hebt, die is ook zijn gewicht in goud waard ondertussen
Ik wist wel dat Aleste en Hyperstone aardig aan de prijs zijn.

Maar van SOR3 wist ik dat niet. Tevens na aanleiding van @Seroczynski naar Sonic & Knuckles gekeken... Mijn god wat een prijzen vragen ze er nu voor. :(

Ik wil namelijk de spellen die ik vroeger verkocht heb of weer ingeruild bij de winkels en spellen die ik toen der tijd bij vrienden gespeeld heb die ik zelf nooit gehad heb bij elkaar verzamelen. Gaat een dure aangelegenheid worden zie ik al. :/

• Seroczynski
wauskoek schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:46:
[...]

Ik wist wel dat Aleste en Hyperstone aardig aan de prijs zijn.

Maar van SOR3 wist ik dat niet. Tevens na aanleiding van @Seroczynski naar Sonic & Knuckles gekeken... Mijn god wat een prijzen vragen ze er nu voor. :(

Ik wil namelijk de spellen die ik vroeger verkocht heb of weer ingeruild bij de winkels en spellen die ik toen der tijd bij vrienden gespeeld heb die ik zelf nooit gehad heb bij elkaar verzamelen. Gaat een dure aangelegenheid worden zie ik al. :/
Ja, dit is niet het beste moment om er mee te beginnen. Maar als je het niet erg vind om op zoek te gaan naar goede deals, dan is het nog wel eens leuk als je af en toe wat tegen komt. En tot die tijd zou je gamen met flashcarts op originele hardware of emulators kunnen overwegen.

• Krueger F
  • Niet online
SOR3 Is een game die ik nooit (+20 jaar verzamelen) voor een leuke prijs ben tegengekomen. Die is dus al heel lang heel prijzig, inmiddels ook de hoop opgegeven 🙄

[Voor 15% gewijzigd door Krueger F op 11-01-2023 20:45]

• Krueger F
  • Niet online
Delete

[Voor 96% gewijzigd door Krueger F op 11-01-2023 20:44]

• BoomSlang
  • Niet online
Krueger F schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:42:
SOR3 Is een game die ik nooit (+20 jaar verzamelen) voor een leuke prijs ben tegengekomen. Die is dus al heel lang heel prijzig, inmiddels ook de hoop opgegeven 🙄
Hij is idd altijd duur geweest, maar een kleine kans is evengoed een kans. ;) Zoals reeds hierboven al aangegeven geduldig afwachten het kan altijd nog een keer gebeuren :)

Ghost babel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:10:
Nieuwe aanwinst. Na Street fighter alpha 3 op de dreamcast kan alpha 2 op de Saturn natuurlijk niet ontbreken.

[Afbeelding]
Eigelijk kan sf3 zero op saturn niet ontbreken! schijnt beter (meer animatie) te zijn dan dc versie :P

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:28:
[...]

Eigelijk kan sf3 zero op saturn niet ontbreken! schijnt beter (meer animatie) te zijn dan dc versie :P
Ik heb hem op de ps1, weet jij of die vergelijkbaar is met de saturn versie?

Anders komt er weer een game bij die ik moet kopen :P

Edit:

Zit dus wel wat verschil tussen inderdaad:
The DreamCast port is based of the Naomi street fighter zero upper which is an whole different game
I’m astonished how the Saturn has virtually no load times while the PS1 has 10 second loading before each fight, that’s incredible. The Saturn truly was a 2D powerhouse.

[Voor 41% gewijzigd door Ghost babel op 12-01-2023 11:37]

Ah je hebt hem zelf al afgetikt zie ik, sorry O-)

In het kader gedeelde smart, ik heb zelf de saturn versie ook niet van sfa3. Wel DC, ps2 in anthology. en mogelijk nog op last gen ofzo (ps4 denk ik? weet het al niet eens meer :') ).....maar als ik er zin in heb pak ik tegenwoordig meestal de mister voor den arcade versies.

Marvel super heroes was voor de tijd een gfx beest maar de slowdown op saturn....niet fijn. Arcade versie is buttery smooth.
Sfa3 is technish wel een super game op saturn, maar dat wisten we al :+

edit:
ps4 versie is deze, zit sfa3 ook bij, maar ook arcade versie, mis je wel wat chars. mogelijk zijn op mister weer romhacks oid voor..... 8)7

[Voor 28% gewijzigd door Sagat op 12-01-2023 14:37. Reden: sf3 en sfa3 zijn andere games]

10 second ninja DONE

• 3style
Weer typisch handelaars. Super Metroid op eBay was in een veiling verkocht voor 300 euro, om vervolgens direct na de veiling op MP te staan voor 450 euro met dezelfde eBay foto’s…
3style schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:02:
Weer typisch handelaars. Super Metroid op eBay was in een veiling verkocht voor 300 euro, om vervolgens direct na de veiling op MP te staan voor 450 euro met dezelfde eBay foto’s…
De handel in die games verstoort enorm. Daardoor is het verzamelen een stuk minder leuk geworden.

• 3style
Ghost babel schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:13:
[...]

De handel in die games verstoort enorm. Daardoor is het verzamelen een stuk minder leuk geworden.
Ja precies. Het is natuurlijk wat een gek ervoor geeft, maar die bedragen zijn eigenlijk niet marktconform. Je ziet games in die categorie (zoals bij chrono trigger ook) maanden/jaren op MP staan voor absurde hoge bedragen.

• Raem
Ik zag toevallig laatst dat Chrono Trigger voor €800-€1000 wordt aangeboden op marktplaats. 8)7 Echt niet normaal meer hoe belachelijk die prijzen nu zijn.

Edit
Wat @3style dus zegt. :P

Of Conker's Bad Fur day. Die heb ik ook jaren laten liggen, omdat ik €150 te duur vond voor een CIB. Dat is nu een koopje.

[Voor 34% gewijzigd door Raem op 12-01-2023 19:25]

• 3style
Mint is weer een andere markt, maar dit is gewoon gebruikt in redelijke/goede staat allemaal.
Je zag het wel met bepaalde Saturn games (zoals panzer dragoon saga) een paar jaar geleden met name in de US. Veel vraag van een bepaalde groep gamers die veel geld willen uitgeven voor bepaalde nostalgie of herbeleving (en scalpers uiteraard). Die game levert nu wel veel op, maar dat zijn er weinig.

[Voor 6% gewijzigd door 3style op 12-01-2023 19:26]

3style schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:24:
Mint is weer een andere markt, maar dit is gewoon gebruikt in redelijke/goede staat allemaal.
Je zag het wel met bepaalde Saturn games (zoals panzer dragoon saga) een paar jaar geleden met name in de US. Veel vraag van een bepaalde groep gamers die veel geld willen uitgeven voor bepaalde nostalgie of herbeleving (en scalpers uiteraard). Die game levert nu wel veel op, maar dat zijn er weinig.
Ik had hem even opgezocht. Maar de doos is helemaal vervaagt. Deze game is echt geen 450 euro waard, dit slaat echt helemaal nergens op. Ik hoop dat diegene er verlies op draait.

• laugh
  • Niet online
Als ik nou een repro cartridge koop en dan nog even door WATA laat graden met een 9.5.
Dan staat @3style voorin om 500 neer te tikken :Y
Nee maar dat mensen daar hoge bedragen voor betalen voor een stikker met een cijfer erop in een harde case is ongelofelijk...

• Krueger F
  • Niet online
3style schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:02:
Holy shit! €300 in een veiling?!
Volgens pricecharting heeft die PAL versie CIB een waarde van €173. En een nieuwe (waar ik sealed onder versta) €450…

Net zelf even gechecked bij de verkochte items op ebay en idd, de -effectief betaalde- prijzen voor die game zijn crazy 🙄

Edit: net gekeken op MP, gaat blijkbaar over de big box versie. Bovenstaande gaat over de normale box.

[Voor 8% gewijzigd door Krueger F op 12-01-2023 20:03]

Krueger F schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Volgens pricecharting heeft die PAL versie CIB een waarde van €173. En een nieuwe (waar ik sealed onder versta) €450…

Net zelf even gechecked bij de verkochte items op ebay en idd, de -effectief betaalde- prijzen voor die game zijn crazy 🙄

Edit: net gekeken op MP, gaat blijkbaar over de big box versie. Bovenstaande gaat over de normale box.

• Krueger F
  • Niet online
Krueger F schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Ja, er zijn er ook aan die prijs. Mijn punt is waarom zou iemand €300 ervoor willen betalen…

Zag trouwens net dat de gewone box ook op MP staat voor €500 😅

• 3style
Dat is al beter, maar nog zonder invoerkosten.
Ik hou eigenlijk niet van die big box uitgave. Staat niet mooi in de rij met bestaande snes games :)

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-01 23:48
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:14:
[...]
Volgend jaar zal ik Titan en XboxHD+ eindelijk installeren in mijn Xbox, is ook leuk om meer over te lezen als Xbox modding je interesse heeft.
Even ter verduidelijking: de titan patch en de xbox HD+ patch kunnen momenteel niet samen gebruikt worden. Dustin heeft beloofd om dit op te lossen maar momenteel geen eta voor dit issue.

Discogs collection

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:04

Herinnering!

Binnenkort organiseren wij met de leden in dit topic een get-together! Dit zal hoogstwaarschijnlijk plaatvinden in Helmond Computer Museum en bestaat uit gamen, chillen en eten.

Mocht je interesse hebben, dan hebben wij een Telegram groep opgericht met alle informatie; de link hiervoor kan je vragen door een DM naar mij @Tux3.14 of @Sagat te sturen ;)

P.S: Je hoeft geen telefoonnummer af te staan, alleen de Telegram app installeren, welke ook via de browser benaderbaar is.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

LoCuTuS2000

Resistance is futile

serial_killa159 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 00:07:
[...]

Even ter verduidelijking: de titan patch en de xbox HD+ patch kunnen momenteel niet samen gebruikt worden. Dustin heeft beloofd om dit op te lossen maar momenteel geen eta voor dit issue.
Ik schreef Titan en bedoelde Stellar, ik zit in de eerste batch van Stellar chips, Xbox HD heb ik al namelijk dus ik heb een upgrade kit gekocht. Door Stellar is Titan overbodig.
Ghost babel schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:12:
[...]

Het grote probleem met digitaal is dat de "normale" prijs altijd hoog is. Ook al is een game 4 jaar oud alsnog is die buiten de aanbieding de volledige prijs als bij de introductie van de game. Alleen bij aanbiedingen zijn de prijzen soms wel aantrekkelijk, maar na de aanbieding schiet de prijs weer naar 70 euro. Kijk bijvoorbeeld bij ac Valhalla, in de digitale store is die 69,99 euro. Terwijl de fysieke versie 19,99 euro is. Dat is en blijft voor mij gewoon een groot obstakel.Of kijk naar alle digitale games in de ps3 store, zijn nooit meer in de aanbieding, maar wel allemaal de volle prijs.

En het tweede probleem is het sluiten van de store betekent vaak ook het einde van je aankopen. Nintendo heeft hier vooral een handje van, de games zijn allemaal niet meer te downloaden na het sluiten van de store. PlayStation en Xbox doen dit een stuk beter. Maar geeft nog steeds geen garantie voor de toekomst.
Goed voorbeeld van de prijzen in de digitale store. NFD most wanted voor de Vita kost in de store dus nog 49,99 euro..... Zijn ze nou helemaal.... Daarom altijd fysiek blijven kopen!
Pagina: 1 ... 173 ... 177 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee