De Xbox OG die ik 2 weken geleden kocht en de kapotte HDD van had vervangen, daar zijn inmiddels echt spelletjes mee gedaan

De moeilijkheidsgraad is wel een dingetje
En het apparaat behoefde 2 reparaties: spoortje van aan/uit-knop gebroken (waardoor hij spontaan uit/aan ging) en slechte soldeerverbindingen bij de AV-connector. Het forum van OGXbox die hier werd genoemd bleek een goede tip, ze hebben daar de aanwijzingen gegeven voor de reparaties
Met een goedkope component-kabel blijken de 480p en 720p resoluties ook te werken

Voor de meeste spellen wel een verbetering t.o.v. de (originele) RGB SCART kabel.
Crash Nitro Kart is het enige wat ik heb gespeeld met 720p-ondersteuning. Framerate ging terug naar 30fps en op sommige momenten heeft 'ie het duidelijk zwaar. Maar, nu wil ik CNK nooit meer op PS2 spelen

In het spel alle trofeeën gehaald, maar de final boss niet te doen

De relikwieën heb ik nog niet gedaan, die dragen niet bij aan het bereiken v/d aftiteling
Midtown Madness 3, daar ging de meeste tijd in

Begonnen met het Paris-deel, maar blijf hangen bij "Police Officer" in "Work Undercover" en bij de "Checkpoint"-races kom ik niet verder dan 7/10. Na 20 of meer pogingen niet dichtbij komen, gaat de lol er wel van af. Ik overweeg maar het het Washington-deel te beginnen...
Verder, Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex ziet er in 480p (+ 16:9 patch) fenomenaal uit

Maar omdat het PAL-spel in 60Hz wordt afgespeeld lopen de cutscenes niet meer goed: de video is sneller dan de spraak en wordt dan afgekapt. En bewegingen zijn sneller wat de moeilijkheidsgraad ophoogt
Dead or Alive 3 is prachtig, wel een frustrerende moeilijkheidsgraad
Need for Speed: Underground 2 lijkt er in 480p maar marginaal beter uit te zien dan in 480i. Nog niet veel gespeeld.
Forza Motorsport, blijkt niet echt mijn ding.
Burnout 3: Takedown ziet er met 480p en 16:9-ondersteuning véél beter uit dan op de PS2

Ik speel het alleen als een arcade-racer en heb daarom alles unlocked met een save-file

Dat bleek op de Xbox wat meer haken en ogen te hebben.
Whacked! en Fuzion Frenzy zijn beide wel grappige spelletjes om tussendoor te spelen
Het BIOS van de Xbox is nog origineel

Ik had me een beetje ingelezen over Cerbios en kreeg het idee dat als ik niet van plan was een grote/snellere (S-ATA) HDD te monteren, ik weinig voordelen ervan ging hebben. Behalve dan dat ik de HDD niet meer hoeft te locken bij toekomstige vervanging.