• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
@BarôZZa Zit je in Japan? Altijd een rommeltje daar in die winkels hè?

Leuke foto's en veel plezier daar.

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Nu online

barktus

Moehhhh!

wauskoek schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Ik zit in het zelfde schuitje als jou. Het begon voor de grap tijdje terug toen ik de Megadrive weer eens afgestoft had en aangesloten. Ik ben weer helemaal om! Het erin rammen van de cartridge, console aan en de druk op start. Niks geen accounts aanmaken, updates, grinding etc... gewoon spelen! Zalig! :7

Nadeel is dat juist net de leuke games vaak een vermogen kosten helaas. Van de week bij een lokale kringloop geweest en die hadden niks aan games helaas. Dat wordt dus of het internet afstruinen of toch meer naar andere kringloopwinkels of rommelmarkten gaan.

Of er in Amerika veel voordeel te halen is moeilijk te zeggen. Je bent wel veel onkosten kwijt als verzending en import kosten. Merk wel dat sommige Megadrive games hier in Europa duurder zijn dan de Genesis versie in Amerika maar ook andersom.

Het "schat" zoeken alleen al is een bezigheid/hobby apart.
Ik bedoelde met Amerika, dat daar leukere deals lijken te zijn als je daar woont. Importeren ga ik niet doen. :P

@iedereen, bedankt voor de tips. Hier heb ik wat aan :)

My middle finger salutes you.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:42:
[...]
Heb nog een paar klusjes te gaan, nieuwe batterij, region free bios installeren en het geratel definitief oplossen. Voor dat laatste moet ik waarschijnlijk met de soldeerbout aan de slag. Eerst kijken of er reserve te vinden zijn.
Wees heel voorzichtig met die BIOS, Sega heeft een periode epoxy onder bioschips gebruikt, zou zonde zijn als je het moederbord sloopt als je de BIOS gaat swappen.
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Wees heel voorzichtig met die BIOS, Sega heeft een periode epoxy onder bioschips gebruikt, zou zonde zijn als je het moederbord sloopt als je de BIOS gaat swappen.
te laat :D
gisteren heb ik de bios chip al een keer losgehaald. Even met plastic tooltje wrikken en toen kwam hij los. Waarschijnlijk voor het eerst in 30 jaar :D.
barktus schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Ik bedoelde met Amerika, dat daar leukere deals lijken te zijn als je daar woont. Importeren ga ik niet doen. :P

Check ook ebay van tijd tot tijd. Bij auctions maak je soms nog wel eens kans om iets leuks te scoren voor een redelijke prijs. Zal geen super deal zijn, maar ruim onder de scalper prijs wil soms nog wel lukken.

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
barktus schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:17:
[...]

Bedenk ook goed in wat voor staat je wil verzamelen. Ik heb bijvoorbeeld Nintendo hier alles voor de Gamecube alleen cart. De doosjes zijn wel heel mooi, maar ook heel duur oud papier. ;) Kijk op marktplaats, en E-bay ook altijd even naar andere objecten van de verkoper. Dan is een prijsje onderhandelen voor meerdere items vaak wel een optie, daarnaast kan het ook wat in verzendkosten schelen.

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
BoomSlang schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:26:
[...]

Bedenk ook goed in wat voor staat je wil verzamelen. Ik heb bijvoorbeeld Nintendo hier alles voor de Gamecube alleen cart. De doosjes zijn wel heel mooi, maar ook heel duur oud papier. ;) Kijk op marktplaats, en E-bay ook altijd even naar andere objecten van de verkoper. Dan is een prijsje onderhandelen voor meerdere items vaak wel een optie, daarnaast kan het ook wat in verzendkosten schelen.
“Nintendo hier alles voor de Gamecube alleen cart” ?
Je bedoelt voor Nintendo alles cart behalve voor de GameCube?

Ja cib games kunnen heel prijzig zijn, maar mooie carts kunnen ook moeilijk te vinden zijn met een goed label en niet vergeelde cart.

• BoomSlang
  • Niet online
3style schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:42:
[...]

“Nintendo hier alles voor de Gamecube alleen cart” ?
Je bedoelt voor Nintendo alles cart behalve voor de GameCube?

Ja cib games kunnen heel prijzig zijn, maar mooie carts kunnen ook moeilijk te vinden zijn met een goed label en niet vergeelde cart.
Ja, pas vanaf Gamecube. Nes, Snes enzo gewoon alleen losse carts. Het netjes openmaken van zo'n doosje om een spelletje te spelen is ook niks voor mij. We hebben van die pet protectors eromheen met een kleine aanpassing om het makkelijker open te maken. Het zijn ook in mijn ogen gebruiksartikelen zelfs de wat prijzigere spellen staan gewoon tussen de rest in.

Wat betreft conditie van carts, nu heb ik het meeste daarvan op beurzen gekocht. Dan is het wel goed te doen, dan kan je alles goed bekijken voor het kopen. (op zich ook wel een goede tip voor de beginners, check bij de beurzen ook regelmatig naar beneden. Staat regelmatig leuke dingen in bakken op de vloer.) Duurdere titels kan je vaak net zo goed bij een Presstart of Madgames kopen de prijzen doen er niet veel onder, en je weet wel dat de kwaliteit goed is.

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nav de recentelijke berichten hier was ik op ebay wat aan het browsen naar mega-cd.

Om vervolgens hetzelfde te doen op 2dehands.

Dus nu bieden ze het zelfs al voor meer aan dan de Ebay prijs ZONDER het eerst zelf gekocht te hebben…

En die handelaar op 2dehands gaat dan nog wat uit de hoogte doen nadat ik hem ermee confronteerde 🙄😂

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:11
Koldur schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:58:
@BarôZZa Zit je in Japan? Altijd een rommeltje daar in die winkels hè?

Leuke foto's en veel plezier daar.
Nope, Taiwan. De winkeltjes hier zijn een stuk rommeliger. In Japan zag ik geen Virtual Boys rondslingeren, die waren netjes gewrapt in plastic.

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online

Na schoonmaak zag hij er al beter uit:

In peroxide onder de UV lamp: (Een vloeibaar peroxide bad is beter, maar dit is wat ik heb)

Resultaat na eerste bleeksessie van 8 uren:

Knapt al leuk op. Alleen al het schoonmaken in een sopje geeft direct een wereld van verschil, weg met die jarenlange opbouw van viezigheid.

Straks de 2e bleeksessie en vandaag de backlight en bivert chip installeren op de ingewanden :)

I live inside that bubble, reality of the naive.

• verwijderd69
  • Nu online
Krueger F schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:32:
Nav de recentelijke berichten hier was ik op ebay wat aan het browsen naar mega-cd.

Om vervolgens hetzelfde te doen op 2dehands.

Dus nu bieden ze het zelfs al voor meer aan dan de Ebay prijs ZONDER het eerst zelf gekocht te hebben…

En die handelaar op 2dehands gaat dan nog wat uit de hoogte doen nadat ik hem ermee confronteerde 🙄😂
Zo dat is echt brutaal, niet best :F

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:51
Zojuist de Retro Scaler GBS-C bestelt op Ali (ETA: eind feb...best vlot gezien chinees nieuwjaar)
https://nl.aliexpress.com/item/1005005104643787.html

Was beetje impulsieve aankoop, maar was ook niet duur (70 euro) en voor wat ik zo snel erover lees is men enthousiast(althans over het vorige model en dit lijkt een verbeterde variant met wifi (GBS control) en clock-mod (Si5351)
Iemand hier ervaring mee?

[Voor 50% gewijzigd door davince72 op 21-01-2023 10:51]

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-02 19:52
@verwijderd69 Heeft je GB ook last van strepen in het display die uit zijn gevallen?

• verwijderd69
  • Nu online
wauskoek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:54:
@verwijderd69 Heeft je GB ook last van strepen in het display die uit zijn gevallen?
Toen ik hem binnenkreeg wel. Verticale lijnen die ontbraken. Heb hem destijds al een keer opengeschroefd om dat met de soldeerbout te verhelpen.

• 3style
  • Nu online
davince72 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:48:
Zojuist de Retro Scaler GBS-C bestelt op Ali (ETA: eind feb...best vlot gezien chinees nieuwjaar)
[Afbeelding][Afbeelding]

Was beetje impulsieve aankoop, maar was ook niet duur (70 euro) en voor wat ik zo snel erover lees is men enthousiast(althans over het vorige model en dit lijkt een verbeterde variant met wifi (GBS control) en clock-mod (Si5351)
De GBS voorganger heb ik gehad, mooi apparaat wel met leuke opties. Wel wat minder opties dan een rtx5, maar daar is de prijs ook naar.

[Voor 3% gewijzigd door 3style op 21-01-2023 12:20]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:00
barktus schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:12:
Heren/Dames,

Na 10 jaar afwezigheid meld ik me hier weer. We gaan een gamekamer maken en wat is er dan mooier dan de retro consoles wegzetten. Nu heb ik nog het een en ander staan, o.a. Nes, Snes, N64, PS2 etc. Maar ik wil de collectie langzaam wat uitbreiden. Ik kijk de laatste dagen veel Retro Rick en andere kanalen.

Kringlopen zijn me bekend, maar ik heb het idee dat er in Amerika veel meer voordeel te halen is. Of zijn Nederlandse kringlopen ook nog leuk wat betreft prijs? En waar halen jullie mooie deals? Ik wil niet gaan herverkopen, maar puur voor eigen gebruik. :)
Wat hier niemand zegt, maar waar ik mijn collectie heb rond opgebouwd, is het opkopen van grote loten en dan terug verkopen. De meeste inkopers rekenen 30% voor de minder populaire titels en 60% voor de populaire.
Daar kan je op afstemmen met je startbod.

• 3style
  • Nu online
Yes, transparante case voor de snes binnen!
Duurde lang (retro game store uit Taiwan), maar dan heb je ook wat. Ik heb er ook een ntsc-us optioneel slot bij. We duur, maar hoefde geen importkosten te betalen.

Foto’s van het resultaat volgen later.

Voelt heel stevig en solid allemaal:

[Voor 25% gewijzigd door 3style op 21-01-2023 15:07]

• Krueger F
  • Niet online
3style schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:05:
Yes, transparante case voor de snes binnen!
Duurde lang (retro game store uit Taiwan), maar dan heb je ook wat. Ik heb er ook een ntsc-us optioneel slot bij. We duur, maar hoefde geen importkosten te betalen.

[Afbeelding]

Foto’s van het resultaat volgen later.

Voelt heel stevig en solid allemaal:

[Afbeelding]
Die is wel heel mooi idd 👍
Wil je de link naar de shop misschien even delen? Ben wel curieus naar wat ze nog allemaal hebben.

• 3style
  • Nu online
Krueger F schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:09:
[...]

Die is wel heel mooi idd 👍
Wil je de link naar de shop misschien even delen? Ben wel curieus naar wat ze nog allemaal hebben.
https://retrogamerestore.com/store/

Verwacht geen aliexpress prijzen. Wel top kwaliteit zo op het eerste gezicht.

https://www.retrorgb.com/...rent-case-pre-orders.html

[Voor 9% gewijzigd door 3style op 21-01-2023 16:19]

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:11
Er is toch wel een hele vreemde gang van zaken gaande. Waar komen als die sealed games opeens vandaan en deze onrealistische woekerprijzen zijn gewoon lachwekkend. Ebay:

• 3style
  • Nu online
OFV schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 17:01:
Er is toch wel een hele vreemde gang van zaken gaande. Waar komen als die sealed games opeens vandaan en deze onrealistische woekerprijzen zijn gewoon lachwekkend. Ebay:

[Afbeelding]
Wachten op die ene rijke persoon die niet weet wat die met zijn geld moet. Er zijn er maar weinig die nu sealed snes games gaan sparen denk ik.

[Voor 5% gewijzigd door 3style op 21-01-2023 17:19]

Ben ze op mp ook wel eens tegengekomen waarvan ik me afvraag wel seal apparaat ze hebben gebruikt. Snap sowieso niks van het sparen van sealed games, snap best dat mensen games willen sparen om er niet mee te spele. Maar sealed? Je kan niet eens checken of je wel het goede product koopt en dan wordt het ineens 10k duurder

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:57
davince72 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:48:
[Afbeelding][Afbeelding]

Wat is de lag hiervan?
Zoek nog iets voor mijn og crystal Xbox

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• 3style
  • Nu online
PsYgHo schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:31:
[...]

Wat is de lag hiervan?
Zoek nog iets voor mijn og crystal Xbox
https://shmups.system11.o...ic.php?t=52172&start=4290

• PsYgHo
Thnx, ik zit totaal niet in deze materie..
Feit is dat ik een crystal Xbox heb, en deze heb ik zelf nog omgebouwd.. deze heb ik geërfd , van mijn zwager.
Nu wil ik het aansluiten op mijn oled via HDMI.

De makemhz, is een optie, maar niet leverbaar, edit lijkt toch end feb. te kunnen.
Prijs maakt me niet zoveel uit…
Vraag is wel dat ik dan die van 140 moet hebben?
Wil gewoon dat ding lag free op mijn oled hebben… Xbox heb ik nooit zoveel mee gedaan, behalve dan multi discs maken, met intro, en heb er tig omgebouwd, deze is met de xcecuter chip, er dat zwarte frontje vooraan, met 4 banks !en dat verlichte X .

Was degene die goed kon solderen, dus me nooit echt verder verdiept in de xbox. Enkel zoveel mogelijk voor iedereen solderen. Werd ingehuurd om te solderen, de andere deden de software gedeelte zeg maar…

[Voor 18% gewijzigd door PsYgHo op 22-01-2023 02:08]

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• BoomSlang
  • Niet online
PsYgHo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 02:00:
Thnx, ik zit totaal niet in deze materie..
Feit is dat ik een crystal Xbox heb, en deze heb ik zelf nog omgebouwd.. deze heb ik geërfd , van mijn zwager.
Nu wil ik het aansluiten op mijn oled via HDMI.

De makemhz, is een optie, maar niet leverbaar, edit lijkt toch end feb. te kunnen.
Wil gewoon dat ding lag free op mijn oled hebben… Xbox heb ik nooit zoveel mee gedaan, behalve dan multi discs maken, met intro, en heb er tig omgebouwd, deze is met de xcecuter chip, er dat zwarte frontje vooraan, met 4 banks !en dat verlichte X .

Was degene die goed kon solderen, dus me nooit echt verder verdiept in de xbox. Enkel zoveel mogelijk voor iedereen solderen. Werd ingehuurd om te solderen, de andere deden de software gedeelte zeg maar…[Afbeelding]
Ik heb hier de Xbox aangesloten staan via component op de ossc. Wat in mijn ogen een mooi beeldje geeft. Het apparaat wat @davince72 linkt zou ook prima moeten werken voor jou Xbox. Het zal hooguit wat meer gedoe hebben met de instellingen maar, dan nog niet gek veel meer dan met je mister. ;) Als ik nog geen upscalers had staan, dan zou ik voor de retrothnik5x gaan. Ja, die is een stuk duurder, maar daar mee heb je meer een plug & play apparaat. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de gbs controller, al is dat dan voornamelijk voor gebruik met de ps1/2.

Wat spellen betreft zou ik kijken naar de line up van Sega. Veel wat voor de Dreamcast in ontwikkeling was is op de Xbox uitgekomen. Daarnaast zijn er aardig wat only on titels die het bekijken waard zijn. Sommige zijn wat apart, maar dat heeft juist wel wat.

• davince72
PsYgHo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 02:00:
Jij lijkt me kandidaat om sealed WATA rated games te kopen ;-)
En in dat geval zou ik idd voor de retrotink5x gaan (300-350 euro) die beschouwd wordt als het beste (tevens een upgrade tov OSSC)
Ik zit meer aan de budget kant (en zo vaak heb ik een upscaler niet nodig) Mijn Amiga hangt via een Scart HD converter van 25 euro aan LCD waarop ik alle demo's bekijk en beeld heeft me nooit gestoord.
Dus toen ik de GBS-C voor 60 euro voorbij zag komen werd ik wel nieuwsgierig. We gaan het zien of ik hiermee op de goedkoopste manier in de buurt kom van upscalers in het duurste segment ;-)
De nieuwste versie heeft ook GBS-control oid waarmee ik volgens mij de instellingen via wifi makkelijk kan wijzigen, dus minder gedoe hopelijk.
More info: YouTube: GBS Control: Installation & Overview Maar die betreft de oude versie en haat ervan uit dat je hem zelf moet modden.

[Voor 16% gewijzigd door davince72 op 22-01-2023 10:49]

Acties:
  • +16Henk 'm!

• verwijderd69
  • Nu online
En hij is klaar! Was weer een leuk weekend project zo. En nog genoeg tijd om er vandaag een potje Tetris op te spelen :*)

Voor:

Na:

Lastig altijd om die backlights mooi op de foto te krijgen, foto's doen de werkelijkheid niet echt eer aan.

Was een behoorlijke strijd met deze unit, uiteindelijk beide polarizers moeten vervangen omdat er secondelijm op was gedruppeld door de vorige eigenaar. Maar ben zeker tevreden met het resultaat! :)

Lekker die oldschool look, maar toch heerlijk bruikbaar in het donker.

• Krueger F
  • Niet online
verwijderd69 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:03:
En hij is klaar! Was weer een leuk weekend project zo. En nog genoeg tijd om er vandaag een potje Tetris op te spelen :*)

Voor:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lastig altijd om die backlights mooi op de foto te krijgen, foto's doen de werkelijkheid niet echt eer aan.

Was een behoorlijke strijd met deze unit, uiteindelijk beide polarizers moeten vervangen omdat er secondelijm op was gedruppeld door de vorige eigenaar. Maar ben zeker tevreden met het resultaat! :)

Lekker die oldschool look, maar toch heerlijk bruikbaar in het donker.
Dat is een zéér mooi resultaat!

• PsYgHo
davince72 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Jij lijkt me kandidaat om sealed WATA rated games te kopen ;-)
En in dat geval zou ik idd voor de retrotink5x gaan (300-350 euro) die beschouwd wordt als het beste (tevens een upgrade tov OSSC)
Ik zit meer aan de budget kant (en zo vaak heb ik een upscaler niet nodig) Mijn Amiga hangt via een Scart HD converter van 25 euro aan LCD waarop ik alle demo's bekijk en beeld heeft me nooit gestoord.
Dus toen ik de GBS-C voor 60 euro voorbij zag komen werd ik wel nieuwsgierig. We gaan het zien of ik hiermee op de goedkoopste manier in de buurt kom van upscalers in het duurste segment ;-)
De nieuwste versie heeft ook GBS-control oid waarmee ik volgens mij de instellingen via wifi makkelijk kan wijzigen, dus minder gedoe hopelijk.
More info: YouTube: GBS Control: Installation & Overview Maar die betreft de oude versie en haat ervan uit dat je hem zelf moet modden.
@BoomSlang

Kleine side note,
In zoverre , is dit waarschijnlijk de enige console die ik nog gebruik, buiten mijn MISTer.
Hier grote opruiming gehouden, en alles is zowat de deur uit. Ik wil niet meer terug op crt.
Alles word nu op HDMI. En heb fysiek ook geen oude consoles meer liggen..

Ik zal de games moeten gaan ontdekken, maar vanwege de manier hoe ik deze door mijzelf omgebouwde Xbox weer terug krijg, en het speciale verhaal hierachter, wil ik dit dus zeker gaan doen.

Dus in zoverre maakt het me niet zoveel uit wat de kosten zijn…
Wel ben ik voor gemak, als dat ding van 70 euro goed genoeg is, dan koop ik die, wel handig mocht ik ooit nog weer actief worden in het repareren van spul. Dit vanwege het ontbreken van een crt,

Maar als die make mhz, wbt lag, of met name het ontbreken hiervan, beter is, dan is dat ook een optie.

Eerlijk vind ik 500 euro wat gortig voor maar 1 console… als ik nu alles nog had wbt oude consoles, en dat over wou op HDMI, dan wel, maar dat is allemaal de deur al uit…

Acties:
  • +20Henk 'm!

• 3style
  • Nu online
Nog wat foto’s van zondag klusje snes case vervangen:

@PsYgHo weet niet of de gbs control echt geschikt is voor de xbox, die is met name gericht op 240p en 480i als input. Weet niet hoe die met 480p/720 omgaat. Tenminste neem aan dat je de games van disk draait en dus op 480p/720p ipv 480i. Je hebt daar wel een component kabel voor nodig om die resoluties mogelijk te maken en je moet de console naar ntsc zetten.
Alternatief kan zijn een goedkope xbox to hdmi kabel. Voor 3 tientjes werken ze echt wel prima. Ze geven wel wat variabele inputlag. Ook zou je naar de kabel van chimeric systems kunnen kijken. Schijnt top beeldkwaliteit te geven zonder extra inputlag. Als laatste is natuurlijk HD+ met stellar nog een optie

• BoomSlang
  • Niet online
PsYgHo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:47:
[...]

@BoomSlang

Kleine side note,
In zoverre , is dit waarschijnlijk de enige console die ik nog gebruik, buiten mijn MISTer.
Hier grote opruiming gehouden, en alles is zowat de deur uit. Ik wil niet meer terug op crt.

Ik zal de games moeten gaan ontdekken, maar vanwege de manier hoe ik deze door mijzelf omgebouwde Xbox weer terug krijg, en het speciale verhaal hierachter, wil ik dit dus zeker gaan doen.

Wel ben ik voor gemak, als dat ding van 70 euro goed genoeg is, dan koop ik die, wel handig mocht ik ooit nog weer actief worden in het repareren van spul. Dit vanwege het ontbreken van een crt,

Maar als die make mhz, wbt lag, of met name het ontbreken hiervan, beter is, dan is dat ook een optie.

Eerlijk vind ik 500 euro wat gortig voor maar 1 console… als ik nu alles nog had wbt oude consoles, en dat over wou op HDMI, dan wel, maar dat is allemaal de deur al uit…
Ik denk idd dat de optie die @cold_as_ijs aangeeft, de beste oplossing voor jou is. Kan overigens wel een aardig wachttijd opleveren. Geloof er gelezen te hebben dat elke chimeric per order gemaakt werdt.

• verwijderd69
  • Nu online
Heerlijk he om lekker om te prutsen met die oude consoles :)

Mooi gedaan!

• 3style
  • Nu online
verwijderd69 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Heerlijk he om lekker om te prutsen met die oude consoles :)

Mooi gedaan!
Ja idd lekker prutsen :)
Zeker met deze nog overzichtelijke “eenvoudige” consoles.
BoomSlang schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Ik denk idd dat de optie die @cold_as_ijs aangeeft, de beste oplossing voor jou is. Kan overigens wel een aardig wachttijd opleveren. Geloof er gelezen te hebben dat elke chimeric per order gemaakt werdt.
Dat was zo, nu lijkt het erop dat er een batch gemaakt worden en halverwege februari verstuurd

• Krueger F
  • Niet online
Door al die mooie projectjes hier heb ik terug zin gekregen om er zelf ook nog eens eentje te doen 😄

Op mijn shortlist:
N64 FRA RGB-modden
De mega-cd (proberen te) repareren
Licht met bivert inbouwen in een gameboy

Morgen komt de digitale microscoop binnen (bpost en de douane wouden er eerst ook nog iets op verdienen 🙄), dus daarna kunnen we aan de slag!

• linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 18:33

Nieuwe aanwinst, geruild tegen 2 games die ik niet leuk vond.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

linksquest schreef op zondag 22 januari 2023 @ 23:04:
[Afbeelding]

Nieuwe aanwinst, geruild tegen 2 games die ik niet leuk vond.
Black is wel een erg goede en mooie shooter voor die tijd! In tegenstelling tot killzone op de ps2, wat een zeer matige shooter is.

[Voor 7% gewijzigd door Ghost babel op 22-01-2023 23:39]

• linksquest
Killzone was mijn eerste game op de PS2, ik heb pas in 2005 mijn eerste niet Nintendo console gekocht, 1 jaar voordat ik ging samen wonen :P

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

PsYgHo schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:47:
[...]

@BoomSlang

Kleine side note,

XboxHD+ kun je goed inzetten met elke modchip, je kan niet zomaar elk bios gebruiken. Je moet naar M8+ en die dan patchen voor HD+. Je kan ook nog de UDMA5 patch draaien voor hogere HDD snelheid en nog een 128MB RAM patch, je kan niet naar een HDD groter dan 2TB patchen. Als je dat wil zul je een Stellar moeten kopen als vervanging van je huidige modchip.

Verder kun je in de MakeMHZ discord veel extra informatie vinden.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik heb deze vraag jaren geleden ook al een keer gesteld, maar zijn er ook aftermarket SNES shells in de originele kleuren? Zo'n transparante case is wel heel gaaf, maar voor mij is het beestje ook een stukje nostalgie om naar te kijken. :Y

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

https://makemhz.com/blogs/news/project-stellar-update-3
weer vertraging op de Stellar shipment helaas, gelukkig maar 1 maandje.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:09:
Maar 1 maandje voor nu ;). XboxHDMI heeft meerdere vertragingen gehad ook helaas.

• 3style
  • Nu online
D4NG3R schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:21:
[...]

Ik heb deze vraag jaren geleden ook al een keer gesteld, maar zijn er ook aftermarket SNES shells in de originele kleuren? Zo'n transparante case is wel heel gaaf, maar voor mij is het beestje ook een stukje nostalgie om naar te kijken. :Y
Verder niet gezien, misschien kwestie van tijd of er is niet zoveel vraag naar.
Transparant geeft het wel een fris modern retro jasje vind ik en als ik zat ben switch ik wel weer naar de oude grijze look :)

• 1nsane
  • Laatst online: 12:40
Gaaf! Ik kreeg gelijk het idee om dit te doen met mijn SNES, ik had ooit een SNES en die heeft mijn sneaky broertje ooit verkocht (heeft ie nooit toegegeven) en destijds een losse console ergens vandaan gehaald, die werkt goed maar de case is lelijk, is een hoekje af, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar hem open wilde maken omdat de resetknop wel werkt maar nauwelijks in te drukken is. Zoiets lijkt me dan een perfecte oplossing, totdat ik het prijskaartje zag op retro game restore :/

Adjust non olet

• 3style
  • Nu online
1nsane schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Gaaf! Ik kreeg gelijk het idee om dit te doen met mijn SNES, ik had ooit een SNES en die heeft mijn sneaky broertje ooit verkocht (heeft ie nooit toegegeven) en destijds een losse console ergens vandaan gehaald, die werkt goed maar de case is lelijk, is een hoekje af, waarschijnlijk omdat de vorige eigenaar hem open wilde maken omdat de resetknop wel werkt maar nauwelijks in te drukken is. Zoiets lijkt me dan een perfecte oplossing, totdat ik het prijskaartje zag op retro game restore :/
Klopt, helaas zijn er nog geen Aliexpress varianten. Voor mij als hobby is dit het wel waard, maar kan natuurlijk niet bij iedereen in de portemonnee kijken.

• 1nsane
  • Laatst online: 12:40
3style schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Klopt, helaas zijn er nog geen Aliexpress varianten. Voor mij als hobby is dit het wel waard, maar kan natuurlijk niet bij iedereen in de portemonnee kijken.
Voor de esthetische waarde had ik er best wel wat voor over gehad maar niet zo veel, ik zet hem heeeel af en toe aan voor een potje Zelda of ISS maar over het algemeen gebruik ik voor retro gamen een RPI 4 met RetroPi en een setje PS3 controllers. Ik had hier een werk/game kamer in huis waar ik destijds al m'n retrospul uitgestald en aangesloten had maar met de komst van een dochtertje, moest ik die kamer inleveren en ligt het meeste wat ik heb opgeslagen. Enfin, vrouw en ik zijn naar een groter huis aan het koekeloeren dus dan zou er weer een mogelijkheid kunnen komen voor een separate hobby kamer en dan is het wel leuk als ik het uit kan stallen op z'n minst en het er weer presentabel uit ziet.

Ik had idd ook al even op AliE gekeken maar daar is opvallend weinig te vinden op dit gebied helaas.

Oh well, we zien het wel, misschien moet ik als ik er ooit tijd voor heb eens met polyester putty aan de slag enz om de huidige case te herstellen.

Adjust non olet

• Flapperbol
  • Laatst online: 10:50
1nsane schreef op maandag 23 januari 2023 @ 11:20:
[...]

Voor de esthetische waarde had ik er best wel wat voor over gehad maar niet zo veel, ik zet hem heeeel af en toe aan voor een potje Zelda of ISS maar over het algemeen gebruik ik voor retro gamen een RPI 4 met RetroPi en een setje PS3 controllers. Ik had hier een werk/game kamer in huis waar ik destijds al m'n retrospul uitgestald en aangesloten had maar met de komst van een dochtertje, moest ik die kamer inleveren en ligt het meeste wat ik heb opgeslagen. Enfin, vrouw en ik zijn naar een groter huis aan het koekeloeren dus dan zou er weer een mogelijkheid kunnen komen voor een separate hobby kamer en dan is het wel leuk als ik het uit kan stallen op z'n minst en het er weer presentabel uit ziet.

Ik had idd ook al even op AliE gekeken maar daar is opvallend weinig te vinden op dit gebied helaas.

Oh well, we zien het wel, misschien moet ik als ik er ooit tijd voor heb eens met polyester putty aan de slag enz om de huidige case te herstellen.
Ik verwacht ze eigenlijk wel binnenkort op Alie te kunnen vinden. Zie dat ze daar nu ook N64 shells hebben, en volgens mij hadden ze die voorheen ook niet.

Zou wel mooi uitkomen want heb nog 4 SNES shells nodig, en om er nou €500 voor neer te leggen is mij een beetje te gortig

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:09:
Stellar is een modchip?
De productpagina is bijzonder onduidelijk...

Zo'n HDMI kit zou ik nog wel tof vinden voor m'n XBOX, maar heb gelukkig een OpenXenium kunnen vinden waarmee ik No-DVD bios kan draaien.
@FuaZe ja stellar is een modchip, maar deze bevat wel heel veel nieuwe features die andere modchips niet kunnen waaronder de voornaamste: TRIM (voor SSD), 256 MB ram en controller support voor xbox one controllers. In de toekomst ook BT support
Built-in tools for system troubleshooting, configuration, hard-drive setup, etc.
Automatic network based system updating.
Kernel level ODE. (ISO Loading)
Compressed ISO Loading. (CISO)
Additional controller support. (Xbox One)
Network loading of ISOs and virtual HDD images.
Titan+ support. Supports legacy configured drives and Titan formated HDDs for up to 16TBs of native storage.
Auto optimal UDMA timing. Up to UDMA5 autoconfigured, verifed, and tested on boot.
Native ATA TRIM support.
True no-DVD drive bypass. No external modifications required.
Support for 64MB, 128MB, and 256MB RAM configurations.
Automatic system time updating via network on boot.
Analog video improvements and fixes with feature parity of the XboxHD+.
Native boot animation in 720P.
Native force 480P with HD+ fixes.
Insignia enhancments.
Advance fan control.
Kernel debugger over USB.
GDB debugger via USB.
And so much more...
kleine toevoeging:
Als je nu de XBOXHD+ besteld wordt project stellar modchip er bij geleverd.

[Voor 3% gewijzigd door cold_as_ijs op 23-01-2023 13:30]

• PsYgHo
Vind het ook lastig die product pagina..
De HD+ is toch gewoon de optie om naar HDMI uit te gaan toch?
En steller, de Mod chip met veel mogelijkheden, oa dus bt controller, is dan wel erg prettig.. want dat is dan de volgende horde, wil draadloos kunnen gamen.

Kortom, met die optie ben ik klaar?

Of moeten er. Og andere tools bij als upgrade spul pcbs of programmers?
Ben echt een nitwit wat dat betreft…

[Voor 15% gewijzigd door PsYgHo op 23-01-2023 14:02]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

PsYgHo schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:53:
Vind het ook lastig die product pagina..
De HD+ is toch gewoon de optie om naar HDMI uit te gaan toch?
En steller, de Mod chip met veel mogelijkheden, oa dus bt controller, is dan wel erg prettig.. want dat is dan de volgende horde, wil draadloos kunnen gamen.

Kortom, met die optie ben ik klaar?

Of moeten er. Og andere tools bij als upgrade spul pcbs of programmers?
Ben echt een nitwit wat dat betreft…
Voor wireless kun je nu al aan de slag met: https://github.com/Ryzee119/ogx360_t4 Die gebruik ik zelf met een 8Bitdo retro receiver (PS3 controller) of met een Xbox 360 wireless USB receiver.

Volgens mij kun je gewoon een XboxHD+ los kopen: https://makemhz.com/products/xboxhd
Je kunt ook een stellar erbij bestellen maar hoeft niet. XboxHD+ plaats je als vervanging van de AV out, de chip pakt de digitale videosignalen op voor zij naar de encoder gaan (als ik het goed heb) en zo krijg je een true digital signal.

Nu heb ik het idee dat de compatibiliteit van HD+ wel het beste is als je een Stellar gaat plaatsen maar er zijn genoeg tevreden gebruikers nu met een normale modchip.
LoCuTuS2000 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:16:
[...]

Voor wireless kun je nu al aan de slag met: https://github.com/Ryzee119/ogx360_t4 Die gebruik ik zelf met een 8Bitdo retro receiver (PS3 controller) of met een Xbox 360 wireless USB receiver.

Volgens mij kun je gewoon een XboxHD+ los kopen: https://makemhz.com/products/xboxhd
Je kunt ook een stellar erbij bestellen maar hoeft niet. XboxHD+ plaats je als vervanging van de AV out, de chip pakt de digitale videosignalen op voor zij naar de encoder gaan (als ik het goed heb) en zo krijg je een true digital signal.

Nu heb ik het idee dat de compatibiliteit van HD+ wel het beste is als je een Stellar gaat plaatsen maar er zijn genoeg tevreden gebruikers nu met een normale modchip.
Je kan de XBOX HD+ niet meer los bestellen, dat is dus de Stellar XBOXHD+ geworden.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Je kan de XBOX HD+ niet meer los bestellen, dat is dus de Stellar XBOXHD+ geworden.
Ah ik zie het nu, dat is wel cryptisch neergezet

• FuaZe
  • Nu online
Wireless controllers :)

TRIM is wel interessant, al schijf ik niet zo veel naar de SSD dat het de moeite waard is, lijkt me.

• FuaZe
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:28:
[...]

Hebben ze wel de tekorten aan OpenXenium 'opgelost'.
FuaZe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Hebben ze wel de tekorten aan OpenXenium 'opgelost'.
Ze leven de Stellar bij de XBOX HD+, dus dan hoeven ze het niet op te lossen

• FuaZe
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:12:
[...]

Ze leven de Stellar bij de XBOX HD+, dus dan hoeven ze het niet op te lossen
Ja, dat bedoel ik.
"Daarmee hebben ze wel de tekorten 'opgelost'."
Of, meer omzeild.
Maar goed om te zien dat ook 2023 d'r nog ontwikkelingen zijn op gebied van 'og xbox'.

Anyways, zojuist een kabel getrokken naar de woonkamer (we hebben losse AP's dus goede WiFi en nog geen kabel nodig gehad).

Ik wil toch wel eens kijken naar die "Insignia" kloon van "Xbox Live".

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:04

Dacht, laat ik eens een PS2 to HDMI kabel proberen van Aliexpress..

Wat een drama.

Bovenste beeld is de PS2 to HDMI kabel, onderste beeld is RGB scart. Direct maar m'n geld terug gevraagd.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• davince72
Ricepuppet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:47:
[Afbeelding]

Dacht, laat ik eens een PS2 to HDMI kabel proberen van Aliexpress..

Wat een drama.

Bovenste beeld is de PS2 to HDMI kabel, onderste beeld is RGB scart. Direct maar m'n geld terug gevraagd.
In de description staat: only converts, does not improve picture quality en nergens staat RGB support.

Heb je wel de juiste output ingesteld? Je kunt ook proberen component (YPbPr) in te stellen ? Krijg het idee dat die gewoon composiet pakt en omzet, maar wellicht support die wel component.
En geld terugvragen omdat kwaliteit tegenvalt maar de kabel wel doet wat die beschrijft is een andere discussie😊

[Voor 6% gewijzigd door davince72 op 23-01-2023 23:04]

• Ricepuppet
davince72 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:58:
[...]

In de description staat: only converts, does not improve picture quality en nergens staat RGB support.

Heb je wel de juiste output ingesteld? Je kunt ook proberen component (YPbPr) in te stellen ? Krijg het idee dat die gewoon composiet pakt en omzet, maar wellicht support die wel component.
En geld terugvragen omdat kwaliteit tegenvalt maar de kabel wel doet wat die beschrijft is een andere discussie😊
Zelfs m'n composite kabel geeft beter beeld. Dit beeld is donker en onscherp. Kan niet eens zien wat ik aan het doen ben.

Heb gewoon weer m'n RGB scart braaf aangesloten.

Dit is toevallig Megaman X7, maar tijdens Gran Turismo 4 kon ik nog net de randen van het voertuig zien en amper de baan.

Er zit in mijn ogen een verschil tussen 'niks kunnen zien, maar wel enigzins een beeld weergeven' en 'dezelfde kwaliteit als minimaal composite of net een stukje beter.'

Verder is het 1 kabel die alle audio en video transfer doet. Er komt geen RGB of component aan te pas. Er zit een mini switch aan de zijkant voor 720/1080p - maakt alleen het beeld meer stretched - dus dit is wat de kabel weer geeft.

En een discussie hoeft niet hoor: maar als ik niet zie wat ik aan het doen ben, lever je in mijn ogen gewoon een crap product.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:59
Het is wachten tot ik de juiste condensator met de post geleverd krijg, maar de vorderingen met de sanni cart readers die ik aan het maken ben verlopen voorspoedig 8)

Leuk project ook, zo ga ik af en toe even helemaal terug naar de basics van het solderen. En het feit dat ik alles meerdere malen herhaal zorgt er ook voor dat ik er steeds sneller en beter mee word. Inmiddels ook mijn oude soldeerbout vervangen door een nieuwe Hakko, maar de microscoop is nog niet nodig geweest :P

De reden dat ik dit apparaat nu aan het maken ben is dat ik mijn savedata van de verschillende Everdrives wil gaan overzetten naar de fysieke exemplaren van de games die ik bezit. En het is natuurlijk handig om games waarvan de save-batterij vervangen dient te worden te backuppen (mits je de batterij preventief vervangt natuurlijk).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• 3style
  • Nu online
Seroczynski schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:15:
Het is wachten tot ik de juiste condensator met de post geleverd krijg, maar de vorderingen met de sanni cart readers die ik aan het maken ben verlopen voorspoedig 8)

[Afbeelding]

Leuk project ook, zo ga ik af en toe even helemaal terug naar de basics van het solderen. En het feit dat ik alles meerdere malen herhaal zorgt er ook voor dat ik er steeds sneller en beter mee word. Inmiddels ook mijn oude soldeerbout vervangen door een nieuwe Hakko, maar de microscoop is nog niet nodig geweest :P

De reden dat ik dit apparaat nu aan het maken ben is dat ik mijn savedata van de verschillende Everdrives wil gaan overzetten naar de fysieke exemplaren van de games die ik bezit. En het is natuurlijk handig om games waarvan de save-batterij vervangen dient te worden te backuppen (mits je de batterij preventief vervangt natuurlijk).
Nice hoor. Het back-uppen en restoren van snes saves doe ik zelf met een super ufo cart.

• Seroczynski
3style schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Nice hoor. Het back-uppen en restoren van snes saves doe ik zelf met een super ufo cart.
Ik heb gezocht naar dergelijke producten met die mogelijkheid, waaronder de UFO. Maar die kon ik ook nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) vinden.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35

[Afbeelding]

Dit waarom ik Tweakers bezoek 8) Gaaf man! Succes met je project.

• 3style
  • Nu online
Seroczynski schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb gezocht naar dergelijke producten met die mogelijkheid, waaronder de UFO. Maar die kon ik ook nergens meer (voor een fatsoenlijke prijs) vinden.
Jouw oplossing is beter, die UFO carts gaan ook nog wel eens stuk (sd card reader) en dan heb je er qua saves niks meer aan. Er staat er nu ook een op MP geloof ik met dus een defecte card reader.

• PluueeR
  • Laatst online: 03-02 09:34
[...]

En het is natuurlijk handig om games waarvan de save-batterij vervangen dient te worden te backuppen (mits je de batterij preventief vervangt natuurlijk).
Wat is hiervoor de meest geaccepteerde methode (ook i.v.m. de waarde van het spul), een nieuwe batterij met de lipjes er al aan, of een batterij houder zodat je in het vervolg makkelijker kan wisselen?

• Seroczynski
PluueeR schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Wat is hiervoor de meest geaccepteerde methode (ook i.v.m. de waarde van het spul), een nieuwe batterij met de lipjes er al aan, of een batterij houder zodat je in het vervolg makkelijker kan wisselen?
Geen idee, ik vervang ze altijd door tabbed batterijen. Als het goed is gaan ze dan zo weer tien jaar of langer mee. Vind het een beetje overkill om overal een houder in te maken. Heb dat voor mijn N64 Memory Pack gedaan, maar dat was eigenlijk ook niet nodig achteraf gezien.

Zat hier al een tijdje naar te kijken onder het mom van die wil ik nog een keer aanschaffen. Toen kwam er eerst een paar andere dingen tussendoor. Zag ik zondag dat er nog maar 2 op voorraad waren, dus snel besteld.

• BoomSlang
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 19:46:
[Afbeelding]
Zat hier al een tijdje naar te kijken onder het mom van die wil ik nog een keer aanschaffen. Toen kwam er eerst een paar andere dingen tussendoor. Zag ik zondag dat er nog maar 2 op voorraad waren, dus snel besteld.
Ik heb hem toen al gelijk via een preorder binnen geharkt. Wel weer een mooie van retrobit, leuke kleine details en netjes verzorgd. :)

BoomSlang schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Ik heb hem toen al gelijk via een preorder binnen geharkt. Wel weer een mooie van retrobit, leuke kleine details en netjes verzorgd. :)
Ja idd. mooie set. Denk dat Valis collectie ook nog wel gaat volgen ;)

Net Gaiares even geprobeerd, eerst SHMUP in 30 jaar ofzo. Wel flink pittige game zeg

• Ricepuppet

Een van de consoles die ik een tijdje geleden heb overgenomen van Tweaker @Condor70 maak ik schoon, refurbish ik en geef hem een nieuwe paintjob zodat hij er weer zo goed als nieuw uit ziet :)

• linksquest
Ricepuppet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:33:
[YouTube: The Dirtiest Super Nintendo! And i refurbish and Customize it! | Fistbumpbros]

Een van de consoles die ik een tijdje geleden heb overgenomen van Tweaker @Condor70 maak ik schoon, refurbish ik en geef hem een nieuwe paintjob zodat hij er weer zo goed als nieuw uit ziet :)
Leuke video man, en mooi opgeknapt.

• linksquest
Vraagje, voor bepaalde Retro doeleinde wil ik deze op een mooie manier opnemen, nu heb ik in het verleden de Elgato Game Capture HD gehad, waar je heel makkelijk Retro consoles op kon aansluiten, nu is deze niet meer te krijgen en die paar die op marktplaats staan zijn niet compleet of worden niet met de post opgestuurd, iemand een suggestie voor me? beetje betaalbaar natuurlijk :D

• Ricepuppet
linksquest schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:59:
Vraagje, voor bepaalde Retro doeleinde wil ik deze op een mooie manier opnemen, nu heb ik in het verleden de Elgato Game Capture HD gehad, waar je heel makkelijk Retro consoles op kon aansluiten, nu is deze niet meer te krijgen en die paar die op marktplaats staan zijn niet compleet of worden niet met de post opgestuurd, iemand een suggestie voor me? beetje betaalbaar natuurlijk :D
Betaalbaar wil ik het niet noemen, maar ik gebruik sinds 2020 deze video capture device van Startech.

Hij is duurder geworden sindsdien (ik heb er zo'n €40 minder voor betaald) maar wat het kan en doet verslaat de concurrentie by far. Zeker als het gaat om retro capture.

HDMI, VGA, Composite, S-Video, DVI(D), Component: en met een zgn. 'break out cable' kan je nog meer exotische aansluitingen verbinden.

Ik gebruikte hiervoor van die goedkope Easycap capture rommel, maar die gingen na een maand weer stuk.

• davince72
Ricepuppet schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:52:
[...]

Verder is het 1 kabel die alle audio en video transfer doet. Er komt geen RGB of component aan te pas. Er zit een mini switch aan de zijkant voor 720/1080p - maakt alleen het beeld meer stretched - dus dit is wat de kabel weer geeft.
Ik probeer alleen te helpen hier, maar je moet wel degelijk de juiste videooutput configuren op je ps2. Zo had ik een ps2toHdmi adapter die zwart beeld gaf omdat ik niet juiste output had ingesteld, daarna gaf die wel beeld. Dus in eerste instantie dacht ik dat stomme ding defect was, maar later bleek het ook gewoon in de handleiding te staan. Jouw betreffende kabel heeft ook stroom nodig, heb je die ook aangesloten ?

[Voor 9% gewijzigd door davince72 op 24-01-2023 23:55]

• davince72
linksquest schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:59:
Zou combinatie van een HDMI to usb capture stick van €8 bijvoorbeeld deze: https://www.googleadservi...CAYQEg&nis=8&dct=1&adurl=
Icm met een €25 scart HD converter iets zijn?
Ja die converter wordt verguist vanwege lag(terecht overigens), maar is een prima oplossing voor streaming / opnemen omdat lag daar niet het issue is.
De kwaliteit van die scart HD converter is namelijk niet slecht en gaat ook nog eens goed overweg as game switcht tussen 240p en 480i.

• linksquest
Ricepuppet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:37:
[...]

Betaalbaar wil ik het niet noemen, maar ik gebruik sinds 2020 deze video capture device van Startech.

Hij is duurder geworden sindsdien (ik heb er zo'n €40 minder voor betaald) maar wat het kan en doet verslaat de concurrentie by far. Zeker als het gaat om retro capture.

HDMI, VGA, Composite, S-Video, DVI(D), Component: en met een zgn. 'break out cable' kan je nog meer exotische aansluitingen verbinden.

Ik gebruikte hiervoor van die goedkope Easycap capture rommel, maar die gingen na een maand weer stuk.
Thnx, als ik veel ermee ga doen zeker het overwegen waard, maar dat weet ik nu nog niet, heb een YouTube kanaal maar daar Upload ik wat fun dingen op om met vrienden en mede gamers te delen. Ga hem wel in mijn favoriete zetten. Heb me trouwens meteen lid gemaakt van jou kanaal ;)

• linksquest
davince72 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:07:
[...]

Zou combinatie van een HDMI to usb capture stick van €8 bijvoorbeeld deze: https://www.googleadservi...CAYQEg&nis=8&dct=1&adurl=
Icm met een €25 scart HD converter iets zijn?
Ja die converter wordt verguist vanwege lag(terecht overigens), maar is een prima oplossing voor streaming / opnemen omdat lag daar niet het issue is.
De kwaliteit van die scart HD converter is namelijk niet slecht en gaat ook nog eens goed overweg as game switcht tussen 240p en 480i.
Ik heb een component/scart/composit box naar hdmi, dus die stick is misschien wel een optie voor tijdelijk om eens mee te beginnen.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn OGX360-T4 wil ik gaan upgraden naar een OGX360, dat betekent dat ik PCBs ga bestellen en onderdelen om deze zelf te bouwen, als meer mensen mee willen doen dan maak ik er met plezier meer om zo de kosten met elkaar te delen. Waarschijnlijk kost dat 40-45 euro per OGX360 voor de variant met 4 (-€4 voor elke controller minder). Kabels van MicroUSB naar Xbox kan ik maken maar ik heb de donor stekkers niet, als je ze zelf levert dan maak ik de kabels wel. In ieder geval als iemand dit ook cool vind, stuur mij dan een PB.

Meer info over OGX360 vind je hier: https://github.com/Ryzee119/ogx360

• 3style
  • Nu online
[YouTube: The Dirtiest Super Nintendo! And i refurbish and Customize it! | Fistbumpbros]

Heerlijk zo op de ochtend, mooi gedaan hoor!
Welke kleur spray heb je precies gebruikt en elke printer heb je voor die labels?

• Ricepuppet
3style schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:24:
[...]

Heerlijk zo op de ochtend, mooi gedaan hoor!
Welke kleur spray heb je precies gebruikt en elke printer heb je voor die labels?
Thanks!

Weet het niet meer precies, maar ik gebruik altijd Motip spuitbussen. Was een van de grijze kleuren in elk geval (is alweer een paar weken geleden dat ik de console heb gespoten)

In de video zie je dat de Cricut snij en print machine word gebruikt 😉

• linksquest
@davince72 en @Ricepuppet heb er net een besteld, de Elgato Game Capture HD met alle kabels (zonder dood) voor €40,- exclusief verzendkosten. Prijs waar ik mee kan leven om eens wat mee te stoeien.

• davince72
linksquest schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:00:
@davince72 en @Ricepuppet heb er net een besteld, de Elgato Game Capture HD met alle kabels (zonder dood) voor €40,- exclusief verzendkosten. Prijs waar ik mee kan leven om eens wat mee te stoeien.
Heb je een linkje waar die 40 euro is? Zag alleen maar prijzen van 160+ euro en dat die niet leverbaar was.

• Retro
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10:11
davince72 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Heb je een linkje waar die 40 euro is? Zag alleen maar prijzen van 160+ euro en dat die niet leverbaar was.
Klinkt als 2e hands (zonder doos).

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35

Dit zijn de betere video's, gaaf man!
Mag de volgende keer ook gerust wat langer duren hoor :+

• rikoos
  • Laatst online: 03-02 18:23
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 08:01:
[Afbeelding]

Mijn OGX360-T4 wil ik gaan upgraden naar een OGX360, dat betekent dat ik PCBs ga bestellen en onderdelen om deze zelf te bouwen, als meer mensen mee willen doen dan maak ik er met plezier meer om zo de kosten met elkaar te delen. Waarschijnlijk kost dat 40-45 euro per OGX360 voor de variant met 4 (-€4 voor elke controller minder). Kabels van MicroUSB naar Xbox kan ik maken maar ik heb de donor stekkers niet, als je ze zelf levert dan maak ik de kabels wel. In ieder geval als iemand dit ook cool vind, stuur mij dan een PB.

Meer info over OGX360 vind je hier: https://github.com/Ryzee119/ogx360
Count me in!!!! Laat maar weten als je begint en dan regel het qua geld. Zit nu vol in Steel Battalion dus de Xbox is weer hot bij mij :-)
@LoCuTuS2000 doe mij er ook maar 1. Was begonnen aan een interne variant voor 2 controllers (met USB hub). Maar dat project ligt al veel te lang stil. Eerst op onderdelen, nu vanwege nieuwe projecten en andere hobbies
@PsYgHo misschien ook goede optie voor jou

• Ricepuppet
Tux3.14 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:59:
[...]

Dit zijn de betere video's, gaaf man!
Mag de volgende keer ook gerust wat langer duren hoor :+
Bedankt 🙂

Ik probeer de videos juist deze lengte te houden (max 8 minuten) omdat ik ervan uit ga dat de meeste mensen het concentratie vermogen niet hebben om iets langer dan 1 minuut te bekijken. Tenzij er sport auto's, explosies, BBQ's en mooie vrouwen in voor komen.

Daarnaast krijg ik hem ook niet langer: er zijn gewoon niet meer stappen dan dit 😁

• BoomSlang
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:10:
[...]

Ja idd. mooie set. Denk dat Valis collectie ook nog wel gaat volgen ;)

Net Gaiares even geprobeerd, eerst SHMUP in 30 jaar ofzo. Wel flink pittige game zeg
Die heb ik ook al in preorder staan. Was al bezig met Valis op de Wonderswan (wel via emulatie op de Abernic) en het zit wel sterk in elkaar, het is geen generieke duizend in één platformer.
Shumps genoeg op de megadrive, en er zijn wel wat (makkelijkere) zoals een Bio-hazard battle.

@LoCuTuS2000 Klinkt goed, ik ben ook wel geïnteresseerd. Is zo'n verlengkabel ook een optie? Offer liever geen originele controller op.

• linksquest
davince72 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:43:
[...]

Marktplaats, is used. Die wat je bedoeld is dat de Elgato Game Capture HD?

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

BoomSlang schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Die heb ik ook al in preorder staan. Was al bezig met Valis op de Wonderswan (wel via emulatie op de Abernic) en het zit wel sterk in elkaar, het is geen generieke duizend in één platformer.
Shumps genoeg op de megadrive, en er zijn wel wat (makkelijkere) zoals een Bio-hazard battle.

@LoCuTuS2000 Klinkt goed, ik ben ook wel geïnteresseerd. Is zo'n verlengkabel ook een optie? Offer liever geen originele controller op.
Zeker, maar ik heb de stekkers los gevonden op Aliexpress dus dat neem ik wel mee in de bestelling. Zal van de aanmeldingen die we hebben een groepsDM hebben om de details te bespreken.

• FuaZe
  • Nu online
FuaZe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:21:
[...]
Ik wil toch wel eens kijken naar die "Insignia" kloon van "Xbox Live".
Het is toch best grappig om weer online te kunnen spelen.
Interessant hoe ze XBOX Live reverse-egineered hebben en je dus enkel de DNS in de XBOX aan hoeft te passen; en de stappen voor registratie binnen het normale xbox dashboard gebruikt worden.

Net wat "Midtown Madness" gespeeld online, d'r zijn echter niet altijd veel mensen online, maar op reddit of discord willen ze nog wel een 'avondje' hosten waarbij iedereen hetzelfdespel zou gaan spelen, klinkt leuk!

• Seroczynski
FuaZe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Interessant hoe ze XBOX Live reverse-egineered hebben en je dus enkel de DNS in de XBOX aan hoeft te passen; en de stappen voor registratie binnen het normale xbox dashboard gebruikt worden.

Net wat "Midtown Madness" gespeeld online, d'r zijn echter niet altijd veel mensen online, maar op reddit of discord willen ze nog wel een 'avondje' hosten waarbij iedereen hetzelfdespel zou gaan spelen, klinkt leuk!
Ik moet ook echt eens de tijd nemen om te connecten. Heb al vanaf het begin een key maar ben te lui geweest om mijn account aan te maken.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:27
FuaZe schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:07:
[...]

Het is niet zo probleemloos, al kreeg ik te horen via de support-discord dat het aan mijn ISP lag. Ik moest in de router de MTU verkleinen naar 1399 om überhaupt te kunnen registreren. De verbinding deed het daarna telkens slechts enkele minuten, als ik te traag was met invullen van de wizard moest ik weer opnieuw starten en later proberen.

Ik heb daarna 1x Midtown Madness 3 online gespeeld omdat toevallig iemand online was (maar was geen succes omdat ik erg slecht was, altijd verloren), sindsdien werkt het niet meer, onmogelijk om in te loggen.

• PsYgHo
cold_as_ijs schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:26:
@LoCuTuS2000 doe mij er ook maar 1. Was begonnen aan een interne variant voor 2 controllers (met USB hub). Maar dat project ligt al veel te lang stil. Eerst op onderdelen, nu vanwege nieuwe projecten en andere hobbies
@PsYgHo misschien ook goede optie voor jou
@LoCuTuS2000
Ja lijkt me goed, denk dat ik dan voor de 8 bit do dongle ga..
Heb ik op de mister ook, werkt prima,
Even per pb wat verder wat je van me moet hebben?
Offer liever geen controller op. En liefst interne oplossing, maar heb wel wat ruimte in de doos denk ik..
Ik pb je…

[Voor 5% gewijzigd door PsYgHo op 26-01-2023 01:06. Reden: Type]

• PluueeR
  • Laatst online: 03-02 09:34
Na al de jaren eindelijk eens echt voor Super Mario World gaan zitten, en uitgespeeld. Nu alle levels en secret exits nog die ik gemist heb :)

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
@PluueeR
Waarop gespeeld, de SNES of GBA?

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

Pagina: 1 ... 175 176 177 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee