Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PluueeR schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:58:
Na al de jaren eindelijk eens echt voor Super Mario World gaan zitten, en uitgespeeld. Nu alle levels en secret exits nog die ik gemist heb :)

[Afbeelding]
Dit vind ik bewonderenswaardig (en maakt me tegelijk lichtelijk jaloers 😋). Ik heb veel consoles én games, maar het is sinds mijn jeugd geleden dat ik een spel nog eens echt heb uitgespeeld…

Vroeger veel tijd maar geen geld
Nu wel geld maar geen tijd
Because… life 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfZap64TdqllhhT0M14jhv8RMvM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FHwxovoDtryY99vzzmhZqODR.jpg?f=fotoalbum_large
Net binnen, helemaal nieuw in de verpakking. Niet te gek voor €12,50 inclusief verzending!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
SNES. Heb hem op de GBA ook, maar vind de SNES controller toch een stuk prettiger spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:46

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Gisteravond bedacht ik mij dat ik eigenlijk "m'n childhood xbox" in de Crystal case wil doen en dan en gebruiken als "main xbox".
Het moederbord van de 'marktplaats xbox' gaat dan in de (zwarte) case zonder DVD-drive, met kleine SSD en modchip. Dan kan ik de zwarte case misschien zelfs verlagen.

Heb meteen ook maar de koelpasta vervangen, pro tip is om de heatsink een beetje te verwarmen met een föhn, dan plakt de oude koelpasta niet zo.

Alleen jammer dat de ventilator die ik besteld had, net niet past tussen de originele clips, maar na wat droogsmeer (en de combinatie met de repaste) heb ik wel het idee dat hij stiller is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhO6nN6o1-NtDKnRXcW0O_voYtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7o6FbOsVk21pJIdwpp8SynVZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:33:
[YouTube: The Dirtiest Super Nintendo! And i refurbish and Customize it! | Fistbumpbros]

Een van de consoles die ik een tijdje geleden heb overgenomen van Tweaker @Condor70 maak ik schoon, refurbish ik en geef hem een nieuwe paintjob zodat hij er weer zo goed als nieuw uit ziet :)
Heel gaaf gedaan man, top video weer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Accretion misschien wat te laat maar het huidige advies uit de community is om de koelpad niet te vervangen met koelpasta. Het leid zelden tot verbetering, vaak zelfs verslechtering. Om hem stiller te krijgen kan je het best de fan vervangen, ik heb een 80mm noctua geplaatst. Vergt wat werk met een dremel maar nu is hij wel lekker stil. Er is ook nog een fan te koop die je 1 op 1 kan vervangen die ook stil schijnt te zijn, maar die is alleen op amazon.com te bestellen. Als laatste kan je een houder printen voor 60mm noctua.
Samen met een ssd krijg je dan een fluisterstille xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Ik ben voor het inrichten van de game room later dit jaar, op zoek naar een scaler. De Retrothink vind ik momenteel gewoon nog te duur. Hetzelfde geld voor de OSSC. Na wat lezen in dit topic en zoeken op YouTube heb ik mijn oog laten vallen op een GBS-C8200. Dit lijkt me prijstechnisch de leukste oplossing. Beetje solderen is geen probleem.

Er komt een 40 inch led tv te hangen, hierop wil ik aansluiten:
  • PS4
  • PS3
  • PS2
  • WII
  • N64
  • SNES
  • NES
Tevens heb ik nog een kleine crt staan waar ik dan een tweede nes op aan wil sluiten, puur voor Duck Hunt en nostalgie.

Op de LCD wil ik eigenlijk aansluiten zonder dat ik moet "herpluggen", dit doormiddel van bijv. een HDMI switch en een switch voor de oudere consoles etc. Dus juiste invoer kiezen op switch, tv en console aan en gamen maar. Of gaat dit problemen opleveren met de signalen?

Het geluid wil ik regelen via een goedkope soundbar, maar kan later nog eens vervangen worden door bijvoorbeeld een oude receiver.

Tevens zag ik dit bericht. Wat is het voordeel van een kant en klare unit? (naast dat je zelf niet meer zoveel hoeft te doen)
davince72 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:48:
Zojuist de Retro Scaler GBS-C bestelt op Ali (ETA: eind feb...best vlot gezien chinees nieuwjaar)
https://nl.aliexpress.com/item/1005005104643787.html
[Afbeelding][Afbeelding]

Was beetje impulsieve aankoop, maar was ook niet duur (70 euro) en voor wat ik zo snel erover lees is men enthousiast(althans over het vorige model en dit lijkt een verbeterde variant met wifi (GBS control) en clock-mod (Si5351)
Iemand hier ervaring mee?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:35:
Ik ben voor het inrichten van de game room later dit jaar, op zoek naar een scaler. De Retrothink vind ik momenteel gewoon nog te duur. Hetzelfde geld voor de OSSC. Na wat lezen in dit topic en zoeken op YouTube heb ik mijn oog laten vallen op een GBS-C8200. Dit lijkt me prijstechnisch de leukste oplossing. Beetje solderen is geen probleem.

Er komt een 40 inch led tv te hangen, hierop wil ik aansluiten:
  • PS4
  • PS3
  • PS2
  • WII
  • N64
  • SNES
  • NES
Tevens heb ik nog een kleine crt staan waar ik dan een tweede nes op aan wil sluiten, puur voor Duck Hunt en nostalgie.

Op de LCD wil ik eigenlijk aansluiten zonder dat ik moet "herpluggen", dit doormiddel van bijv. een HDMI switch en een switch voor de oudere consoles etc. Dus juiste invoer kiezen op switch, tv en console aan en gamen maar. Of gaat dit problemen opleveren met de signalen?

Het geluid wil ik regelen via een goedkope soundbar, maar kan later nog eens vervangen worden door bijvoorbeeld een oude receiver.

Tevens zag ik dit bericht. Wat is het voordeel van een kant en klare unit? (naast dat je zelf niet meer zoveel hoeft te doen)

[...]
Ik heb zelf eentje van alle kabels, die doet het prima, rond de €40,00 ligt deze nog. Soundbar heb ik een LG met Dolby Atmos en TV een LG OLED C2.

Ik heb zelf gewoon stroom en een HDMI in het kastje liggen, waar ik dan gemakkelijk mijn retro systeem mee kan aansluiten. Ik deel de video van mijn Game Room even, dan zie je een beetje hoe ik het momenteel heb. Misschien kun je er wat mee.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Linksquest schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb zelf eentje van alle kabels, die doet het prima, rond de €40,00 ligt deze nog. Soundbar heb ik een LG met Dolby Atmos en TV een LG OLED C2.

Ik heb zelf gewoon stroom en een HDMI in het kastje liggen, waar ik dan gemakkelijk mijn retro systeem mee kan aansluiten. Ik deel de video van mijn Game Room even, dan zie je een beetje hoe ik het momenteel heb. Misschien kun je er wat mee.

[YouTube: Game Room Tour 2022]
Als je een retro console aansluit op dat kastje, hoe is het beeld dan? Heb je daar toevallig ook beeld van? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:06:
[...]

Als je een retro console aansluit op dat kastje, hoe is het beeld dan? Heb je daar toevallig ook beeld van? :*)
Momenteel even niet bij de hand, maar ik vind het beeld prima. Als je wilt kan ik je wel een keer een foto maken als ik tijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Linksquest schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:22:
[...]

Momenteel even niet bij de hand, maar ik vind het beeld prima. Als je wilt kan ik je wel een keer een foto maken als ik tijd heb.
Graag. Ik heb ook geen haast met de aanschaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
prima, mocht ik hem morgen nog met je gedeeld hebben, herinner me er dan nog even aan als je wilt ;) mag via PM.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
De Elgato Game Capture HD binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjCGMzRm3lChIXKm_DMAs9QnhFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnA0DHJnneDDDqoaGjjI8ACH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Kun je daar ook rgb scart op aansluiten?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:21:
@Accretion misschien wat te laat maar het huidige advies uit de community is om de koelpad niet te vervangen met koelpasta. Het leid zelden tot verbetering, vaak zelfs verslechtering
Ah, top ik heb twee xboxen, dus denk dat ik de tweede maar zo laat. Als je kijkt, die heatsink en GPU waren zowat versmolten tot een stuk, dus ik snap het wel, dikke laag koelpasta gaat niet helpen.

Maar idd, eens kijken naar vervangende fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:21:
@Accretion ik heb een 80mm noctua geplaatst. Vergt wat werk met een dremel maar nu is hij wel lekker stil. Er is ook nog een fan te koop die je 1 op 1 kan vervangen die ook stil schijnt te zijn, maar die is alleen op amazon.com te bestellen. Als laatste kan je een houder printen voor 60mm noctua.
Ik geloof dat de interne fan ongeveer 70mm is?
Maar op het internet lees ik dat de noctua wel minder airflow heeft.

Al zegt dat niet zo veel, gezien die toch veel stiller is voor dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsing, lijkt me.

Voor nu is de originele fan met droogsmering prima, maar ik zal het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Bruiser schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:39:
[...]

Kun je daar ook rgb scart op aansluiten?
Ja, de gele plug moet je dan in de groene of blauwe inpluggen, weet even niet welke het was, maar NeS, Sens enzo lukt daar mee.

Ik heb deze gekocht om wat items voor deze groep te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
@barktus heb een video voor je gemaakt en even op mijn prive account gezet, is wat duidelijker dan een foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Linksquest schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:09:
@barktus heb een video voor je gemaakt en even op mijn prive account gezet, is wat duidelijker dan een foto.

[YouTube: demo video kwaliteit scart to hdmi converter]
Dat valt nog niet tegen daarom, voor dat geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@barktus Een ding om wel rekening mee te houden is dat de video upscalers geen rekening hoeven te houden met inputlag, tenminste het moet constant zijn natuurlijk maar het is geen probleem als dat 10 frames is.
Dit wordt met name bij 480i input een probleem omdat de deinterlacer er vaak ook al 1 frame lag aan toevoegd. Nu ken ik het apparaat van @Linksquest niet, dus misschien dat dit een goeie is. Maar over het algemeen zijn die upscalers minder geschikt voor gaming. Retrorgb heeft wel wat lagtesten gedaan met meerdere upscalers. OSSC komt er goed uit, enige nadeel is resolution switching, Retrotink 5x is de beste, GBS control was ook echt super maar had minder opties en bedieningsgemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Dat valt nog niet tegen daarom, voor dat geld :D
Nee daarom, en we hebben het hier over een Philips CD-i, die moest ik toch nog testen en moest de Elgato testen, dus 3 vliegen in 1 klap.

[ Voor 39% gewijzigd door Linksquest op 27-01-2023 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:40:
@barktus Een ding om wel rekening mee te houden is dat de video upscalers geen rekening hoeven te houden met inputlag, tenminste het moet constant zijn natuurlijk maar het is geen probleem als dat 10 frames is.
Dit wordt met name bij 480i input een probleem omdat de deinterlacer er vaak ook al 1 frame lag aan toevoegd. Nu ken ik het apparaat van @Linksquest niet, dus misschien dat dit een goeie is. Maar over het algemeen zijn die upscalers minder geschikt voor gaming. Retrorgb heeft wel wat lagtesten gedaan met meerdere upscalers. OSSC komt er goed uit, enige nadeel is resolution switching, Retrotink 5x is de beste, GBS control was ook echt super maar had minder opties en bedieningsgemak.
Klopt inderdaad wat je zegt, heb eerst een hele simpele van wish gehad, €5,- en daar merkte ik vertraging in, bij deze eigenlijk niet, heb verschillende games erop gespeeld, van F-Zero tot turtles in time en Mega Man, geen vertraging gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:49:
[...]

Ja, de gele plug moet je dan in de groene of blauwe inpluggen, weet even niet welke het was, maar NeS, Sens enzo lukt daar mee.

Ik heb deze gekocht om wat items voor deze groep te maken.
Die “gele plug” die uit een NES/Snes komt is composiet.

Ik zie een component kabel liggen op je foto. Ik ga maar eens kijken of er ook een scart (met rgb) adapterkabel voor te krijgen valt…

Of, als iemand een ander betaalbaar extern capture apparaat kent dat zowel composiet als component als rgb scart en hdmi accepteert hoor ik graag 😉

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
De Framemeister is er ook nog natuurlijk. Nog niet zolang geleden was dat “de top” wbt upscalers. Mogelijk is deze door de komst van de retrothink wat goedkoper geworden…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geinig, dit is het wat oudere model of niet? Ik had een tijdje de Elgato HD60 S voordat ik over ging op de HD60 Pro. Via mijn RT5X sluit ik dan mijn oude consoles aan zo. Maar goed, het is niet alsof ik er echt iets mee doe, vind het gewoon cool om te kúnnen streamen als ik dat zou willen :P

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Na al de jaren eindelijk eens echt voor Super Mario World gaan zitten, en uitgespeeld. Nu alle levels en secret exits nog die ik gemist heb :)

[Afbeelding]
Binnen 1 dag? :o

Ik heb een tijdje geleden de SNES versie in RetroArch (op de PS3) gespeeld, maar kwam niet verder dan het level "Donut Plains 1". Na meer dan 20x "Game Over" te gaan had ik het opgegeven :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Seroczynski schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:19:
[...]

Geinig, dit is het wat oudere model of niet? Ik had een tijdje de Elgato HD60 S voordat ik over ging op de HD60 Pro. Via mijn RT5X sluit ik dan mijn oude consoles aan zo. Maar goed, het is niet alsof ik er echt iets mee doe, vind het gewoon cool om te kúnnen streamen als ik dat zou willen :P
Klopt, juist vanwege de retro consoles dit idee gepakt en voor €40 wilde ik het wel eens proberen voor wat leuke opnames te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Astebros is nu beschikbaar als pre order. Kan niet wachten totdat deze uitkomt. De demo had een heel leuke gameloop. Demons of Asteborg is ook echt een topgame. Hoop dat de studio nog even door blijft gaan met games ontwikkelen voor de sega MD

https://neofid-studios.co...ive-genesis-i-ii-and-iii/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geen fan van deze youtuber, maar heb van onderstaande video genoten.

Childhood memories. O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
barktus schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:35:

[...]
Dat is vragen naar wat het voordeel is tussen een ikea-kast die nog in elkaar gezet moet worden en een ikea kast die al in elkaar gezet is zonder het kant-en-klare als voordeel te noemen?
Dan is er mijn inziens geen voordeel, want uiteindelijk zouden ze gelijkwaardig moeten zijn :+
Wel bespaard het veel tijd en zitten de verschillende mods er al op (daarom noemen ze het een verbeterde GBS-C8200). Denk ook dat het stuk goedkoper is dan de losse onderdelen aanschaffen.
Maar goed, ik heb hem zelf nog niet in handen gehad en/of kunnen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Heeft iemand hier trouwens tips om die rubber-knopjes beter te laten geleiden?
De startknop van mijn snes controller doet het nauwelijks meer. Contact schoonmaken verhielp issue niet (heb het rubber...het zwarte geleidende materiaal ook met IPA schoongemaakt(moet dat wel?)
Kortom ik denk dat het geleidende materiaal versleten is. Mogelijke oplossingen waar ik aan zit te denken is lijm met ijzerpoeder erop plakken of een klein ijzerdraadje aan het rubbertje te bevestigen?!
Dat is mogelijk erg houtje touwtje om dit probleem te fixen, maar jullie vast beter en makkelijke oplossingen ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Vanaf welke console is de input 480i? De OSSC trekt me totaal niet, de Framemeister kan ik nergens meer nieuw kopen, de Retrothink vind ik voor nu nog veel te duur. Ik neig daarom naar de GBS, vandaar ook mijn eerdere vraag. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2yc40tFy/9-E2-ABBA9-3351-42-AD-B01-D-2-CA4090961-E4.jpg

Vandaag begonnen met het opruimen van de schuur en het bij elkaar verzamelen van pallet hout voor het meubel dat ik wil maken voor op de gameroom.

Maar zoals te zien is, heb ik nog wat te doen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/L6Wtfr80/55236488-EFAC-4768-A1-CD-2-D19377-F8324.jpg

Het overgrote gedeelte van de huidige collectie had ik alweer boven water gehaald om in GamEye te zetten. Echter de PS2 games nog niet. Die gisteren boven water gehaald en daar zat een aangename verassing in: Diverse PS1 games, umd's, Tetris, Donkey Kong en de doos van mijn PSP.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/02jGz8Pw/B9-C747-E9-8-D7-B-4-F48-AD64-2-A83-C16-D7-C55.jpg

Verder gisteren een Gameboy Advance CIB gekocht in de zwarte uitvoering. Precies zoals ik hem zelf vroeger ook had. De gameboy gaat gewoon gebruikt worden, maar de doos wil ik graag in een beschermhoes plaatsen. Zijn die van ome Ali goed, of kan ik die beter ergens anders scoren?
davince72 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:42:
[...]

Dat is vragen naar wat het voordeel is tussen een ikea-kast die nog in elkaar gezet moet worden en een ikea kast die al in elkaar gezet is zonder het kant-en-klare als voordeel te noemen?
Dan is er mijn inziens geen voordeel, want uiteindelijk zouden ze gelijkwaardig moeten zijn :+
Wel bespaard het veel tijd en zitten de verschillende mods er al op (daarom noemen ze het een verbeterde GBS-C8200). Denk ook dat het stuk goedkoper is dan de losse onderdelen aanschaffen.
Maar goed, ik heb hem zelf nog niet in handen gehad en/of kunnen uitproberen.
Dat is ook weer zo! Ik ga dat gewoon eens uitzoeken :)

[ Voor 14% gewijzigd door barktus op 28-01-2023 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
Josefien schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:11:
[...]

Ik heb een tijdje geleden de SNES versie in RetroArch (op de PS3) gespeeld, maar kwam niet verder dan het level "Donut Plains 1". Na meer dan 20x "Game Over" te gaan had ik het opgegeven :|
Haha nee dat niet. In een weekje ofzo. Maar het scheelt dat je SNES games kan saven ;) Ik weet niet hoe de PS3 controller speelt, maar vind NES en SNES games op de Switch ook niet fijn spelen met de Pro Controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Haha nee dat niet. In een weekje ofzo. Maar het scheelt dat je SNES games kan saven ;) Ik weet niet hoe de PS3 controller speelt, maar vind NES en SNES games op de Switch ook niet fijn spelen met de Pro Controller.
Amen, ook met de standaard joycons niet. En de juiste controllers zijn altijd uitverkocht. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 16-09 21:36
Speel nes en snes met een ps4 controller, en sinds kort ook met de 8bitdo snes 2.4ghz.. bevalt prima.
De ps4 heeft de beste dpad. Maar de 8bit do, is ook erg fijn, moet ik zeggen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zo, nu kan ik de condensatoren mooi in de gaten houden ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBnaHDO0Zc--uPfKws-_VKMgnjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1zJEijyXpR8krwZRyNRvgGI.jpg?f=fotoalbum_large

Ook heb ik 'm "slim"/lager gemaakt, de DVD drive deed het toch al niet meer. Gelukkig doet die van de crystal het wel nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYdQasHADF2l7LYnQ09yd5BIQZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxp03782uqQwxgMDP3AP4ELX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Accretion op 28-01-2023 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
werk je de slim nog af? want ik zie geen enkele aangesloten kabel en geen fan? :P
edit: en wat gebruik jij daar als ide adapter?

[ Voor 22% gewijzigd door serial_killa159 op 28-01-2023 19:16 ]

Discogs collection

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PluueeR
PsYgHo schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:24:
Speel nes en snes met een ps4 controller, en sinds kort ook met de 8bitdo snes 2.4ghz.. bevalt prima.
De ps4 heeft de beste dpad. Maar de 8bit do, is ook erg fijn, moet ik zeggen..
Dat is misschien nog wel eens wat :) Hoe zit het met input lag?

Eerder deze week Super Mario World uitgespeeld. Vandaag was het de beurt aan Super Mario 2 op de SNES. Dat was me vroeger ook nog nooit gelukt. Misschien dat ie makkelijk is dan de NES versie? Zal die ook eens proberen.

Ook nog wat box protectors binnen gekregen en cases voor GBA games. De IPS mod had ik een tijd terug al gedaan, maar nog nooit laten zien. Zag dat er nu weer een ander schermpje is die je zou "moeten" hebben. Ik blijf bezig 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6D7UxSqvG99KHU_AxzfKtHVtNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2QNkHeQOsV4tDjOPWScQkgv4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Dat is misschien nog wel eens wat :) Hoe zit het met input lag?

Eerder deze week Super Mario World uitgespeeld. Vandaag was het de beurt aan Super Mario 2 op de SNES. Dat was me vroeger ook nog nooit gelukt. Misschien dat ie makkelijk is dan de NES versie? Zal die ook eens proberen.

Ook nog wat box protectors binnen gekregen en cases voor GBA games. De IPS mod had ik een tijd terug al gedaan, maar nog nooit laten zien. Zag dat er nu weer een ander schermpje is die je zou "moeten" hebben. Ik blijf bezig 8)7

[Afbeelding]
Damnnnnn :9~ Ik heb zojuist de 3S code ontvangen voor mijn GBA. Maakt zo'n ips mod nu veel verschil, en eigenlijk het belangrijkste: wat doet het met de waarde?

Heb je nog aanraders voor games? Ik had vroeger Tony Hawk, maar kan me geen andere games herinneren helaas. :+

Vandaag eens batterijen in de Gameboy classic gedaan en de gisteren gevonden Tetris. Ik heb me vermaakt vanmiddag. :*)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GmbMZGv1/5-C911-E82-12-F0-4049-9-A9-B-A7-DA892625-D6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

serial_killa159 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:15:
werk je de slim nog af? want ik zie geen enkele aangesloten kabel en geen fan? :P
edit: en wat gebruik jij daar als ide adapter?
Goed gespot :)
De fan is besteld, maar nog niet geleverd.
Weet ook nog niet of ik 'm nog wil verven of nog verder schuren; de randjes zijn niet zo heel 'clean', maar tja.

De SSD zit momenteel ook nog vast met elastiekjes, persoonlijk heb ik nog geen idee wat ik daar exact mee wil gaan doen, de adapter is een generieke/chinese IDE-SATA (welke amazon CERRXIAN genoemd heeft).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMGeaWgsQt_nxUMGj57h7GfcF0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/creA32RbbTOB09kilzH9TDUn.jpg?f=fotoalbum_large

De SSD is een Crucial BX500 (480GB), het grappige is dat in de behuizing van de SSD eigenlijk maar een relatief kort printplaatje zit.
Op zich zitten de modchip en de SSD zo mooi naast elkaar en zie je door de 'gaten' tenminste nog iets van het bord; en niet meteen een dikke HDD & DVD drive.

Het lukte mij niet om een 'right angle 40pin female->female' adapter te vinden; dus de IDE kabel heb ik maar afgesneden na de connector en d'r een beetje onder gefrut :)

[ Voor 41% gewijzigd door Accretion op 28-01-2023 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
Het past wel allemaal mooi bij elkaar zo. Indien je de noctua 60mm fan hebt besteld, vergeet niet in je bios de fan wat sneller te zetten als de 20%, anders zal de console wat warmer lopen omdat die fan minder luchtdoorstroom heeft.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

serial_killa159 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:21:
Het past wel allemaal mooi bij elkaar zo. Indien je de noctua 60mm fan hebt besteld, vergeet niet in je bios de fan wat sneller te zetten als de 20%, anders zal de console wat warmer lopen omdat die fan minder luchtdoorstroom heeft.
Klopt, de airflow zal door die luchtgaten ook minder gestroomlijnd zijn.
Maar; de SSD lijkt mij veel kouder te blijven dan zo'n dikke 3.5".

Ik heb kort nog even overwogen om twee 60mm fans d'r in te zetten, maar we zullen eerst eens zien wat de temperaturen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 16-09 21:36
@PluueeR
Heb er geen problemen mee, en ben er wel gevoelig voor..
Wel is het zo dat de dedicated 2.4 van 8bit do, voor mijn gevoel net iets sneller is, maar dat kan ook komen omdat ik wellicht iets wakkerder was, en daar de kaizoo hacks , wat beter gingen dan , toen ik van me werk kwam, en met de ds4 speelde.. ik was net wakker toen ik met de 8bitdo snes controller speelde…….
Dus denk dat dat meer invloed heeft, hahah

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Damnnnnn :9~ Ik heb zojuist de 3S code ontvangen voor mijn GBA. Maakt zo'n ips mod nu veel verschil, en eigenlijk het belangrijkste: wat doet het met de waarde?

Heb je nog aanraders voor games? Ik had vroeger Tony Hawk, maar kan me geen andere games herinneren helaas. :+
Of het veel verschil maakt is afhankelijk van de GBA die je hebt. De originele GBA heeft geen verlichting in het scherm. Eigenlijk is daar alleen met daglicht mee te spelen. De GB A SP (AGS-001) waren frontlight, het AGS-101 model had backlight. Ik had eerder al een AGS-101 scherm in mijn originele GBA geplaatst wat al heel fijn was. Maar IPS scherm is wel een stuk mooier, hoewel het ook wel wat van de charme weg haalt van het AGS-101 scherm (scanlines bijvoorbeeld). Als ik het nu zou doen, zou ik denk ik voor een CleanScreen gaan van RetroSix. Qua waarde, weet ik niet. De scherm mods maken de GBA vooral een stuk speelbaarder. En daarom heb ik hem uiteindelijk :)

Tony Hawk heb ik ook (eens bij een GBA gekregen, nooit gespeeld :)) Ik speel vooral de Mario Advance games, Link to the Past en Metroid Fusion. Mario vs Donkey Kong is ook wel aardig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Of het veel verschil maakt is afhankelijk van de GBA die je hebt. De originele GBA heeft geen verlichting in het scherm. Eigenlijk is daar alleen met daglicht mee te spelen. De GB A SP (AGS-001) waren frontlight, het AGS-101 model had backlight. Ik had eerder al een AGS-101 scherm in mijn originele GBA geplaatst wat al heel fijn was. Maar IPS scherm is wel een stuk mooier, hoewel het ook wel wat van de charme weg haalt van het AGS-101 scherm (scanlines bijvoorbeeld). Als ik het nu zou doen, zou ik denk ik voor een CleanScreen gaan van RetroSix. Qua waarde, weet ik niet. De scherm mods maken de GBA vooral een stuk speelbaarder. En daarom heb ik hem uiteindelijk :)

Tony Hawk heb ik ook (eens bij een GBA gekregen, nooit gespeeld :)) Ik speel vooral de Mario Advance games, Link to the Past en Metroid Fusion. Mario vs Donkey Kong is ook wel aardig.
Het is een AGB-001. Ik heb dus geen idee, ga het zien als hij binnen is. Welke Mario Advance vind je echt een aanrader?

Gisteravond laat nog even de kleine crt naar beneden gehaald samen met de Nintendo 64. Helaas deed Mario 64 het niet meer. :'(

Vanmorgen even aan de gang geweest met wat alcohol en wattenstaafjes. En jawel, succes! :D De eerste tien sterren zijn alweer binnen. :9

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DfHXsJx9/F4706-EBA-97-EE-4547-83-A7-C1-E26-D23255-C.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
AGB-001 is de originele. Qua form factor wel het fijnst vind ik. De Mario Advance games zijn allen eerder uitgekomen op de NES of SNES (wel in 16-bit jasje). Ben zelf altijd fan geweest van Super Mario Bros. 2 op de NES, op de GBA is dat Super Mario Advance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:48:
AGB-001 is de originele. Qua form factor wel het fijnst vind ik. De Mario Advance games zijn allen eerder uitgekomen op de NES of SNES (wel in 16-bit jasje). Ben zelf altijd fan geweest van Super Mario Bros. 2 op de NES, op de GBA is dat Super Mario Advance.
Het gaat Super Mario Advance 2 worden.
Waar kopen jullie die doorzichtige bescherming voor de dozen? Heb nu een site gevonden, maar de verzendkosten zijn net zo duur als alle protectors die ik wil :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Ook een leuk spel. Vorige week nog veel gespeeld op de SNES. Ik ga de komende tijd SMA3 spelen op de GBA denk ik. Ik heb ze hier vandaan. Tip van een mede Tweaker.

[ Voor 37% gewijzigd door PluueeR op 29-01-2023 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:56:
[...]

Het gaat Super Mario Advance 2 worden.
Waar kopen jullie die doorzichtige bescherming voor de dozen? Heb nu een site gevonden, maar de verzendkosten zijn net zo duur als alle protectors die ik wil :o
Meestal bij Presstart, die heeft destijds de protector handel van retrogamefreak overgenomen. En vandaaruit eigenlijk geen reden gehad om te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:23:
Ook een leuk spel. Vorige week nog veel gespeeld op de SNES. Ik ga de komende tijd SMA3 spelen op de GBA denk ik. Ik heb ze hier vandaan. Tip van een mede Tweaker.
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:46:
[...]

Meestal bij Presstart, die heeft destijds de protector handel van retrogamefreak overgenomen. En vandaaruit eigenlijk geen reden gehad om te wisselen.
Bedankt, inmiddels een aantal protectors besteld. :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:42:
[...]

Vandaag eens batterijen in de Gameboy classic gedaan en de gisteren gevonden Tetris. Ik heb me vermaakt vanmiddag. :*)

[Afbeelding]
Qua waarde kun je denk ik niet op tegen een orgineel exemplaar in mint CIB conditie.

Qua speelbaarheid is het een verademing :)

Aanrader voor games:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVS6bcm7p2dnaQpmeafebJBeH2w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VWg0GuopySmLqKRbQv4GVBPe.jpg?f=user_large

Zowel Golden Sun als Golden Sun The Lost Age. Mits je van RPG's houdt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ook fraai! IPS of een CleanScreen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:09:
Ook fraai! IPS of een CleanScreen?
IPS. Tenminste, dat zei de verkoper :+ Heb deze zelf niet gemod, ik was op zoek naar een 2e hands advanced om te modden maar kwam toen deze tegen voor een bedragje waarvoor ik alle benodigdheden niet bij elkaar kon verzamelen.

Dusja dat was geen lastige keus, al blijft zelf doen wel het aller leukste ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Wel leuk: ik heb deze unit verkocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhDm8-pAgoLDbJpGcgX1iV4zg6g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRHRZjNpU4CxSRhCellQKpgz.jpg?f=user_large

Voor een deel van de opbrengst weer een nieuwe om op te knappen gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wt9cGJypsCzwifceO1BVOv_zUqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lG3j1pHsq9h43V2woCMgg57j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfARtQxTmxJa6B0fOOG6O65iY5k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ojEwRpktsIgIgsIzolqJIjik.jpg?f=user_large

Deze unit heeft zelfs nog de originele beschermfolie op het glaasje, die daaronder dus als nieuw is. Die ga ik zeker proberen te behouden.

Als het allemaal lukt wil ik die dan ook weer verkopen en met dat budget proberen een Gameboy light aan te schaffen om de collectie uit te breiden. Mocht dat lukken, heb ik eigenlijk een gratis Gameboy light (tenzij je alle manuren telt, dan heeft ie een klein vermogen gekost :+ )

Het leukste van de hobby vind ik sleutelen aan de oude units maar ook het sneupen blijft prachtig werk.

En als je met wat omprutsen uiteindelijk je collectie weet uit te breiden, mooi toch :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:47:
Wel leuk: ik heb deze unit verkocht:

[Afbeelding]

Voor een deel van de opbrengst weer een nieuwe om op te knappen gekocht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze unit heeft zelfs nog de originele beschermfolie op het glaasje, die daaronder dus als nieuw is. Die ga ik zeker proberen te behouden.

Als het allemaal lukt wil ik die dan ook weer verkopen en met dat budget proberen een Gameboy light aan te schaffen om de collectie uit te breiden. Mocht dat lukken, heb ik eigenlijk een gratis Gameboy light (tenzij je alle manuren telt, dan heeft ie een klein vermogen gekost :+ )

Het leukste van de hobby vind ik sleutelen aan de oude units maar ook het sneupen blijft prachtig werk.

En als je met wat omprutsen uiteindelijk je collectie weet uit te breiden, mooi toch :P
Leuk man. Ik heb ooit twee CIB GBA's (destijds nog enkel met AGS-101 schermen) verkocht toen ik er drie had gemaakt. Ik vond toen de concurrentie al vrij moordend en heb daarna nooit meer iets dat ik gemod heb verkocht, omdat ik het dan net zo lief zelf houd :+ Speel nog altijd op een AGS-101 scherm in een AGB, en heb nog een IPS scherm liggen. Zo eentje zonder pixelgrid volgens mij, vind ik eigenlijk maar niets :P
Meende dat er nu ook pre-laminated GBA IPS schermen zijn zoals voor de GBC, wellicht dat ik daar nog een keertje naar kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Vind je zo'n pixelgrid nu niks of juist wel? 8)7

Wat doet de pre-laminated? Ik begreep dat het RetroSix CleanScreen ook de transparency in bijv F-Zero goed weergeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Leuk man. Ik heb ooit twee CIB GBA's (destijds nog enkel met AGS-101 schermen) verkocht toen ik er drie had gemaakt. Ik vond toen de concurrentie al vrij moordend en heb daarna nooit meer iets dat ik gemod heb verkocht, omdat ik het dan net zo lief zelf houd :+ Speel nog altijd op een AGS-101 scherm in een AGB, en heb nog een IPS scherm liggen. Zo eentje zonder pixelgrid volgens mij, vind ik eigenlijk maar niets :P
Meende dat er nu ook pre-laminated GBA IPS schermen zijn zoals voor de GBC, wellicht dat ik daar nog een keertje naar kijk.
Klopt, vooral de echte modders/handelaars die in bulk spullen aanschaffen en verkopen kun je vaak niet tegenop. Als ik de manuren mee zou rekenen kan het ook lang niet uit. Maar het gaat me niet om het geld, het is puur voor de hobby en ach, het houdt je van de straat :+

Ik heb ook veel moeite met dingen wegdoen hoor, het liefste houd ik alles zelf als een soort Golem met zijn ring :) Maar mijn vrouw denkt daar anders over dus die stimuleert de verkoop wel ;)

Er is tegenwoordig echt een boel mooi spul te krijgen voor al die types Gameboys, een hele industrie is er omheen gebouwd. De prijzen zijn ook echt hoog, benieuwd of dat ooit nog een beetje normaal wordt. Zo heb ik bijvoorbeeld nog een Micro liggen, compleet met doos, boekjes, en alles. Die lagen destijds in zo'n groot krat bij de Mediamarkt, vlak bij de kassa om mee te pakken. Moet je eens zien wat ze tegenwoordig vragen voor een CIB Micro, niet normaal... :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PluueeR schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:04:
Vind je zo'n pixelgrid nu niks of juist wel? 8)7

Wat doet de pre-laminated? Ik begreep dat het RetroSix CleanScreen ook de transparency in bijv F-Zero goed weergeeft.
Ik moet wél een pixelgrid hebben. Op mijn originele AGS-101 scherm heb je ook dat je de pixels kan zien, dus daarop speel ik ook bijna al mijn GBA games. Ik heb voor een verjaardag iemand een GBA gegeven met zo'n IPS scherm zonder grid, en dan vind ik het er niet hetzelfde uitzien, te clean waardoor er (vreemd genoeg) detail verloren gaat, althans zo ervaar ik dat.

Pre-laminated schermen zijn schermen die vanuit de fabriek al aan de lens vastzitten. Dan zitten ze dus ook echt tegen het glas aan, en kan er ook geen stof tussen het beeld en de lens komen. Volgens mij zijn alle moderne schermen, zoals die van je telefoon, pre-laminated.

Van RetroSix heb ik alleen een scherm van de GameGear. Volgens mij zijn de meningen over het bedrijf verdeeld, maar ik heb er alleen maar een goede ervaring mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:06:
[...]

Klopt, vooral de echte modders/handelaars die in bulk spullen aanschaffen en verkopen kun je vaak niet tegenop. Als ik de manuren mee zou rekenen kan het ook lang niet uit. Maar het gaat me niet om het geld, het is puur voor de hobby en ach, het houdt je van de straat :+

Ik heb ook veel moeite met dingen wegdoen hoor, het liefste houd ik alles zelf als een soort Golem met zijn ring :) Maar mijn vrouw denkt daar anders over dus die stimuleert de verkoop wel ;)

Er is tegenwoordig echt een boel mooi spul te krijgen voor al die types Gameboys, een hele industrie is er omheen gebouwd. De prijzen zijn ook echt hoog, benieuwd of dat ooit nog een beetje normaal wordt. Zo heb ik bijvoorbeeld nog een Micro liggen, compleet met doos, boekjes, en alles. Die lagen destijds in zo'n groot krat bij de Mediamarkt, vlak bij de kassa om mee te pakken. Moet je eens zien wat ze tegenwoordig vragen voor een CIB Micro, niet normaal... :o
Hier ook nog een zilveren Game Boy Advance Micro nieuw in doos, volgens mij waren ze destijds €50,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Hier ook nog een zilveren GameBoy Advance Micro nieuw in doos, volgens mij waren ze destijds €50,00.
Ik zag ze bij de Dixons liggen vroeger, en dacht toen (en nu nog altijd): "Wie wil die dingen nou? Daar krijg je toch per direct kramp in je vingers van." :+ Leuk hebbeding voor de verzamelaars wellicht, maar ik blijf bij de originele AGB.

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2n1jtvEhEC1Yng09Cixx_K_5scg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv68VEsxmCsHmSQSWmOxNK1Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsGKZCfaoLKTXwkAlv_bGhxVdUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFHJ9eRSyTbqbjbXE3q2sHDd.jpg?f=fotoalbum_large
Net even mijn mega cd gefixed en een bios update gegeven. Moest de cd speler eruit halen om kleine schakelaar te fixen. Als de laser module op einde van zijn bereik komt raakt hij het schakelaartje aan wat uit 2 metalen plaatjes bestaat die dan tegen elkaar worden gedrukt. Die was vuil waardoor hij bleef doordrukken met veel lawaai tot gevolg. Gelukkig kon ik er net bij en was een wattenstaafje met ipa voldoende om het schoon te maken. Nu is hij weer stil. Natuurlijk vergeten om de eprom te vervangen met een region free bios, dus moest de boel weer open :D

[ Voor 12% gewijzigd door cold_as_ijs op 30-01-2023 16:45 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Ik zag ze bij de Dixons liggen vroeger, en dacht toen (en nu nog altijd): "Wie wil die dingen nou? Daar krijg je toch per direct kramp in je vingers van." :+ Leuk hebbeding voor de verzamelaars wellicht, maar ik blijf bij de originele AGB.
Ja het speelt echt belabberd, heb er later nog een hoesje bij gekocht waardoor het een soort controller werd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AArhKjR2wyZGDKXZ-DCgATDgA3k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zae29iqrtMc1hhluecmEtVTo.jpg?f=user_large

Daar kunnen ook 4x AAA in zodat je batterij duur verlengt.

Daardoor ligt het al een stuk comfortabeler in de hand, maar dan is alsnog het schermpje echt klein :P

De normale advanced blijft de beste.

Al pak ik om de klassieke Gameboy games te spelen het allerliefste een DMG, met ghosting in het scherm en het krakkemikkige geluid. Blijft toch het allermooiste vind ik :Y

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:01:
[...]

Qua waarde kun je denk ik niet op tegen een orgineel exemplaar in mint CIB conditie.

Qua speelbaarheid is het een verademing :)

Aanrader voor games:
[Afbeelding]

Zowel Golden Sun als Golden Sun The Lost Age. Mits je van RPG's houdt natuurlijk ;)
Dat is zeker waar! Wellicht dat ik er toch een scherm in ga doen. Wat betreft games, ik wacht op de acceptatie van een bod op Super Mario Advance 2 CIB.

De GBA is binnen. Doos is meer gehavend dan ik dacht en het scherm ook meer gekrast. Maar hoe dan ook leuk om te hebben. Samen met de handleiding en de GBA zelf een prima aanschaf geweest voor pakweg 100 euro lijkt me. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZnKKyPyt/29-E3084-C-9156-4-E28-8-DFD-0-C2-D370809-A4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qv9RZCWy/2-E9216-D2-78-D0-4-BA0-90-D8-E79-B24-BCC3-A9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QM1tLdrP/3-CF2-A686-6711-40-F9-A55-B-9-B9-CCE718-F7-D.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Y9xC9D0z/5-CFC621-B-BB43-4312-8738-7644-E9-AEB056.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Voor originele GB games blijft de DMG Game Boy mijn favoriet (met het originele scherm + verlichting ingebouwd).

Voor alle overige geniet de originele GBA de voorkeur (met een AGS-101 scherm erin).

Al nieuwe en betere schermen zijn leuk, maar neemt toch wel wat weg van de charme/beleving.
Mijn Analogue Pocket ligt daar dan ook maar een beetje stof te vangen 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Seroczynski schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:30:
[...]

Ik moet wél een pixelgrid hebben. Op mijn originele AGS-101 scherm heb je ook dat je de pixels kan zien, dus daarop speel ik ook bijna al mijn GBA games. Ik heb voor een verjaardag iemand een GBA gegeven met zo'n IPS scherm zonder grid, en dan vind ik het er niet hetzelfde uitzien, te clean waardoor er (vreemd genoeg) detail verloren gaat, althans zo ervaar ik dat.

Pre-laminated schermen zijn schermen die vanuit de fabriek al aan de lens vastzitten. Dan zitten ze dus ook echt tegen het glas aan, en kan er ook geen stof tussen het beeld en de lens komen. Volgens mij zijn alle moderne schermen, zoals die van je telefoon, pre-laminated.

Van RetroSix heb ik alleen een scherm van de GameGear. Volgens mij zijn de meningen over het bedrijf verdeeld, maar ik heb er alleen maar een goede ervaring mee gehad.
Ik snap wel wat je bedoelt. Maar om dezelfde truc met de GBA nog een keer uit te gaan halen... dacht dat ik nog een boardje had liggen. Die CleanScreen kan je dat grid wel instellen. Het AGS-101 scherm wat ik had, had toch wel erg veel last van ghosting.

Mijn IPS scherm en case etc. komen bij RetroSix vandaan. Prima service, had zelfs dat het 1e scherm wat ik kreeg het niet deed, kreeg toen gewoon een nieuwe opgestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Ja het speelt echt belabberd, heb er later nog een hoesje bij gekocht waardoor het een soort controller werd:

[Afbeelding]

Daar kunnen ook 4x AAA in zodat je batterij duur verlengt.

Daardoor ligt het al een stuk comfortabeler in de hand, maar dan is alsnog het schermpje echt klein :P

De normale advanced blijft de beste.

Al pak ik om de klassieke Gameboy games te spelen het allerliefste een DMG, met ghosting in het scherm en het krakkemikkige geluid. Blijft toch het allermooiste vind ik :Y
Dit soort gadgets vind ik dus fantastisch en zou ik ook wel een paar euro voor over hebben. Eens zoeken op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:53:
[...]

Dit soort gadgets vind ik dus fantastisch en zou ik ook wel een paar euro voor over hebben. Eens zoeken op eBay
Ik heb nog even voor je gekeken of er iets van een merk of typenummer op staat om je zoektocht te vergemakkelijken, maar er staat helaas helemaal niets op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:03:
[...]

Ik heb nog even voor je gekeken of er iets van een merk of typenummer op staat om je zoektocht te vergemakkelijken, maar er staat helaas helemaal niets op...
En voorlopig enkel geprinte grips terug gevonden. (Maar nog niet zo erg goed gezocht)

Sommige van deze grips zijn trouwens erg prijzig. Zou zijn er verschillende goede 3ds grips die nu makkelijk tegen de 100€ aanleunen (nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
@Ekfad https://www.ebay.com/itm/265530503420

[Update] Je hebt al gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door PluueeR op 31-01-2023 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:38
[...]

Ik heb er eentje, veel op gespeeld. Prima te doen eigenlijk. Schermpje is een stuk scherper en backlight ten opzichte van de niet-SP. En oplaadbaar.

Had hem inderdaad ook voor 50 euro gehaald destijds. Ik had geleerd van de Jaguar/Lynx acties: afgeprijsde consoles altijd kopen ;) . Heb ook nog een 2DS liggen die ik ooit voor 48 euro kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

[...]

Tja, Gameboy Micro kwam ook vrij laat op de markt.
En alsnog....ik vond het klein en ik wilde wel mijn Gameboy Color-games kunnen blijven spelen. Dus kocht ik een AGS als vervanger van de AGB....per toeval was dit een AGS-101. :o

Enige misser van een AGS-101 vergeleken met AGS-001 van een familielid is dat geluid minder hard kan.
Hebben jullie dat ook?

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 31-01-2023 19:53 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
BarôZZa schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:52:
[...]

Ik heb er eentje, veel op gespeeld. Prima te doen eigenlijk. Schermpje is een stuk scherper en backlight ten opzichte van de niet-SP. En oplaadbaar.

Had hem inderdaad ook voor 50 euro gehaald destijds. Ik had geleerd van de Jaguar/Lynx acties: afgeprijsde consoles altijd kopen ;) . Heb ook nog een 2DS liggen die ik ooit voor 48 euro kocht.
Inderdaad, beste tip die je kan geven. Afgeprijsde consoles altijd (met de nadruk op altijd) kopen.
Al lang spijt dat ik een aantal exemplaren heb laten schieten voor 'weinig' geld omdat ik het later wel zou kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:55:
Heeft iemand hier trouwens tips om die rubber-knopjes beter te laten geleiden?
De startknop van mijn snes controller doet het nauwelijks meer. Contact schoonmaken verhielp issue niet (heb het rubber...het zwarte geleidende materiaal ook met IPA schoongemaakt(moet dat wel?)
Kortom ik denk dat het geleidende materiaal versleten is. Mogelijke oplossingen waar ik aan zit te denken is lijm met ijzerpoeder erop plakken of een klein ijzerdraadje aan het rubbertje te bevestigen?!
Dat is mogelijk erg houtje touwtje om dit probleem te fixen, maar jullie vast beter en makkelijke oplossingen ;-)
Wat wel eens wil helpen is de rubber pads met geleidend materiaal heel licht afstrijken op papier. Op het papier laten rusten, heel licht indrukken en dan over het a4tje strijken. Er slijt dan een minimaal laagje af waardoor je weer een goed contact krijgt.

Zo dus:

Wat je ook kunt doen: nieuwe conductive pads bestellen. Voor een euro of 9, inclusief verzending, heb je via Aliexpress 10 nieuwe conductive pad setjes voor de snes in huis :P

Ik zou in ieder geval niet met ijzerdraad oid beginnen te knoeien, grote kans dat dit uiteindelijk ten koste gaat van de contacten op je printplaat ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

Een van de twee andere consoles die ik destijds heb gehad van @Condor70 de Nintendo 64, heb ik in deze video refurbished en een Kirby paintjob gegeven.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:27:
[...]

Inderdaad, beste tip die je kan geven. Afgeprijsde consoles altijd (met de nadruk op altijd) kopen.
Al lang spijt dat ik een aantal exemplaren heb laten schieten voor 'weinig' geld omdat ik het later wel zou kopen. :)
Ja, dat is een understatement in deze hobby. Zoveel wat jaren terug in verhouding met nu bijna goedkoop was maar, waar we nu spijt van hebben dat we het toen niet hebben gekocht. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Vraagje voor iemand (ik dus) die geen elektra achtergrond heeft. Ik heb een dreamcase behuizing voor mijn dreamcast gekocht en moet voor de ventilator de connector overzetten echter heb ik geen idee welke kleur erbij hoort. De noctua ventilator heeft zwart rood geel als drie pin connector echter de connector die ik moet hergebruiken heeft roze blauw rood.

Welke kleur moet op welke kleur? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRMrUeGVtPMMrLpGaScwZeSD2cQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i0iRiCXf6Mx3PUA88a0zEBXS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed3WEgK1ub1m8EKrwZH-bk92LVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUDnLrejdgs93hIf9B2gQf5F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TnmHNtU63RplGFHNBuk4BajKr3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXG8qICPS56M0DuM80sfBRaF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door rikoos op 31-01-2023 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

rikoos schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:35:
Welke kleur moet op welke kleur?
Check de pinout van beide, het is ook fijn om te weten of ze beide 12V zijn of de een 12V en de ander 5V.

Je hoeft overigens niets uit je hoofd te weten als je goed kunt googelen:

In dit topic heeft iemand een adapter geknutseld.
https://assemblergames.org/viewtopic.php?t=10082

En hier een hele beschrijving van iemand die een zelfde trucje uithaald?:
https://raskulous.com/2021/05/sega-dreamcast-noctua-fan-mod/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Paar nieuwe toevoegingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wukZpZPk7wNx3yzcJFcqGChsbaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DoXBovu6EsnGdygJzm3JoZS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
Accretion schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:24:
[...]
En hier een hele beschrijving van iemand die een zelfde trucje uithaald?:
https://raskulous.com/2021/05/sega-dreamcast-noctua-fan-mod/
Thnx! Schijnbaar zijn mijn Google skills minder goed dan ik dacht want ik heb echt gezocht maar de 2de link die je plaatste heeft de oplossing. HET WERKT!

Nu uitzoeken waarom ik geen signaal krijg via de hdmi converter maar daar kom ik wel uit 😉

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Vandaag Super Mario Advance 2 opgehaald. Erg mooie staat :P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nVkTvxj4/34-A34-BB7-A909-4-DA5-84-FC-02-BB135-E7-BBF.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/kXgssHKk/970-B3-E4-A-B641-40-C4-BDF8-4-E955-AF64-F2-E.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
Iemand in dit topic nog op zoek naar een goedkope Kaico OSSC? Heb hem gekocht voor mijn PS2 zonder goede research te doen en dat ding is echt niet voor mij. Stuur me anders even een DM.

Nu ik wel wat research heb gedaan, blijkt de RetroTINK 5x duidelijk de beste converter voor een PS2, wat is de beste plaats om die aan te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

ctrlaltdelbe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:27:
Iemand in dit topic nog op zoek naar een goedkope Kaico OSSC? Heb hem gekocht voor mijn PS2 zonder goede research te doen en dat ding is echt niet voor mij. Stuur me anders even een DM.

Nu ik wel wat research heb gedaan, blijkt de RetroTINK 5x duidelijk de beste converter voor een PS2, wat is de beste plaats om die aan te kopen?
Wat doet hij precies niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ctrlaltdelbe schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:27:

Ik heb de RT5X bij de ontwikkelaar besteld, dus vanuit de VS geïmporteerd. Het alternatief is VideoGamePerfection.com, die zitten in Ierland. Onder de streep is de prijs ongeveer gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55
barktus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Wat doet hij precies niet goed?
Het beeld is jittery en ik heb heel wat verticale lijnen in het beeld. Bovendien zijn er echt véél te véél instellingen en ben ik niet meer dan een casual gamer voor wie het gewoon moet werken. Heb geen zin in het gefiddle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
Seroczynski schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Ik heb de RT5X bij de ontwikkelaar besteld, dus vanuit de VS geïmporteerd. Het alternatief is VideoGamePerfection.com, die zitten in Ierland. Onder de streep is de prijs ongeveer gelijk.
Zelfde hier gedaan en ik ga niet meer terug naar de OSSC/FM. Echt een aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand welke Sega Master System games een save functionaliteit hebben? Ik zoek een paar games om wat mee te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 21:35
Seroczynski schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:57:
Weet iemand welke Sega Master System games een save functionaliteit hebben? Ik zoek een paar games om wat mee te testen.
Link!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
Seroczynski schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Ik ben zelf zojuist ook maar overstag gegaan en bij de ontwikkelaar zelf besteld.
Half jaar geleden was ik bij de Ierse website net 2 dagen te laat, en sindsdien elke dag de website zitten checken of hij weer op voorraad was.

Zal je zien dat hij daar morgen weer op voorraad is :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Vandaag weer iets kunnen toevoegen aan mij Street Fighter collectie. Bewust gekocht omdat het een promotional copy is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFO2xE4Q6veD7bS5DlEWe_DkgUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6Hs4O3D5PtOIGe1EQoJ8EDc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YxTV8ynKdtCKRLz5CoyllcfTsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPdVClZI4L1usEoB269YlNXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Ik heb zelf de RetroTINK 5X ook bij de ontwikkelaar besteld. Kost wel wat, maar ben er dik tevreden mee. Ik gebruik hem met NES, SNES en N64. De eerste twee heb ik aangesloten via RGB (NES gemod) en de N64 via S-Video. Vind de kwaliteit daarvan met de RetroTink een stuk beter dan met Framemeister die ik hiervoor had.

Ook de scanlines op de RetroTINK zijn top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:32:
Ik heb zelf de RetroTink 5X ook bij de ontwikkelaar besteld. Kost wel wat, maar ben er dik tevreden mee. Ik gebruik hem met NES, SNES en N64. De eerste twee heb ik aangesloten via RGB (NES gemod) en de N64 via S-Video. Vind de kwaliteit daarvan met de RetroTink een stuk beter dan met Framemeister die ik hiervoor had.

Ook de scanlines op de RetroTink zijn top.
Ik neem aan dat je dan tussen de SNES/N64 en de retrothink nog een schakelaar of iets dergelijks hebt? Of steek je ze gewoon om? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
PluueeR schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:32:
Ik heb zelf de RetroTink 5X ook bij de ontwikkelaar besteld. Kost wel wat, maar ben er dik tevreden mee. Ik gebruik hem met NES, SNES en N64. De eerste twee heb ik aangesloten via RGB (NES gemod) en de N64 via S-Video. Vind de kwaliteit daarvan met de RetroTink een stuk beter dan met Framemeister die ik hiervoor had.

Ook de scanlines op de RetroTink zijn top.
Ik ben heel erg benieuwd. Ga hem zelf initieel alleen voor een PS2 gebruiken, hopelijk geeft het ook het gewenste resultaat qua input/audio lag
OFV schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:28:
Vandaag weer iets kunnen toevoegen aan mij Street Fighter collectie. Bewust gekocht omdat het een promotional copy is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afgelopen tijd een hoop oude Xbox360 games verkocht. Voor het verzenden check ik altijd voor de zekerheid nog even de staat van de discs. Ik ga er altijd voorzichtig mee om, maar je weet maar nooit.

Kom ik erachter dat mijn Skate 3 last van "disc rot" heeft ;(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/onZkdtr.jpg

Ik wist dat dit bij gebrande discs niet heel uniek is, maar dit is voor het eerst dat ik het tegenkom op een legale (gedrukte) dvd.
Niet dat ik er veel geld door misloop (zelfs voor €1 per stuk is er bar weinig interesse voor X360 games), maar ik vind het wel een beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Flapperbol schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:40:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd. Ga hem zelf initieel alleen voor een PS2 gebruiken, hopelijk geeft het ook het gewenste resultaat qua input/audio lag

[...]

Afgelopen tijd een hoop oude Xbox360 games verkocht. Voor het verzenden check ik altijd voor de zekerheid nog even de staat van de discs. Ik ga er altijd voorzichtig mee om, maar je weet maar nooit.

[Afbeelding]

Ik wist dat dit bij gebrande discs niet heel uniek is, maar dit is voor het eerst dat ik het tegenkom op een legale (gedrukte) dvd.
Niet dat ik er veel geld door misloop (zelfs voor €1 per stuk is er bar weinig interesse voor X360 games), maar ik vind het wel een beetje zonde
Discs van de X360 zijn van extreem lage kwaliteit. Het verbaast mij niets. Maar wel zonde idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[Afbeelding]

Het komt niet vaak voor, helemaal niet bij een dergelijk nieuwe disc. Ik weet dat er problemen zijn met hd-dvd's, dreamcast en Saturn games. Maar verder nog niet vaak gehoord. Sowieso is een bluray veel beter beschermd dan een cd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

De protectors zijn binnen. Rotwerk om al die beschemering eraf te halen. Maar het resultaat mag er zijn. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VNjq37qM/FA521-A45-4-D30-4-B4-D-A638-29-CE9-E2-F86-AB.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/65yd96VB/634-E8306-B774-4-E30-A499-CF0-A8-A58234-F.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1XYwpbSx/A43-FBAA9-C09-E-4270-89-E2-044-C714-A67-D4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:39:
Ik neem aan dat je dan tussen de SNES/N64 en de retrothink nog een schakelaar of iets dergelijks hebt? Of steek je ze gewoon om? :P
De SNES is aangesloten via SCART (RGB) en de N64 met S-Video, dus die kunnen er te gelijk in. Tussen de SNES en NES (ook SCART) steek ik gewoon om op dit moment. Ik speel doorgaans toch 1 game op 1 console tot ik het zat ben/uit heb.
Op de Framemeister merkt ik alleen lag bij de SNES, niet bij de NES of N64. Bij de RetroTINK merk ik helemaal geen lag. E.e.a. hangt wel af van je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

[Afbeelding]
Nice! hoeveel exits heb je gehaald? (getal achter je savegame) Het zijn er in totaal 96. Mogelijk heb je nog wat uurtjes plezier voor de boeg!
Josefien schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:11:
[...]

Binnen 1 dag... Meer dan vier uurtjes hoeft het niet te duren hoor 8)

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:06:
[...]

De SNES is aangesloten via SCART (RGB) en de N64 met S-Video, dus die kunnen er te gelijk in. Tussen de SNES en NES (ook SCART) steek ik gewoon om op dit moment. Ik speel doorgaans toch 1 game op 1 console tot ik het zat ben/uit heb.
Ja dat is ook waar. Aan de andere kant lijkt het me gewoon tof om een console aan te kunnen zetten en direct te kunnen spelen.

Deze moet ik nog ergens hebben liggen.
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/459-0/3-poorts-audio-video-schakelaar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Nu we toch bezig zijn over disc rot. Hoe controleren jullie 'snel' jullie cd's?

Ik gebruik VBO Inspector maar die is jammer genoeg niet bruikbaar voor Saturn discs (ik krijg enkel foutmeldingen als ik een saturn disc controleer) en jammer genoeg heb ik een slechte disc drive om die cdroms te controleren via Redump.

Zijn er hier die nog andere software gebruiken?
Pagina: 1 ... 176 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.