cold_as_ijs schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:40:
@barktus Een ding om wel rekening mee te houden is dat de video upscalers geen rekening hoeven te houden met inputlag, tenminste het moet constant zijn natuurlijk maar het is geen probleem als dat 10 frames is.
Dit wordt met name bij 480i input een probleem omdat de deinterlacer er vaak ook al 1 frame lag aan toevoegd. Nu ken ik het apparaat van @
Linksquest niet, dus misschien dat dit een goeie is. Maar over het algemeen zijn die upscalers minder geschikt voor gaming. Retrorgb heeft wel wat lagtesten gedaan met meerdere upscalers. OSSC komt er goed uit, enige nadeel is resolution switching, Retrotink 5x is de beste, GBS control was ook echt super maar had minder opties en bedieningsgemak.
Vanaf welke console is de input 480i? De OSSC trekt me totaal niet, de Framemeister kan ik nergens meer nieuw kopen, de Retrothink vind ik voor nu nog veel te duur. Ik neig daarom naar de GBS, vandaar ook mijn eerdere vraag.
Vandaag begonnen met het opruimen van de schuur en het bij elkaar verzamelen van pallet hout voor het meubel dat ik wil maken voor op de gameroom.
Maar zoals te zien is, heb ik nog wat te doen
Het overgrote gedeelte van de huidige collectie had ik alweer boven water gehaald om in GamEye te zetten. Echter de PS2 games nog niet. Die gisteren boven water gehaald en daar zat een aangename verassing in: Diverse PS1 games, umd's, Tetris, Donkey Kong en de doos van mijn PSP.
Verder gisteren een Gameboy Advance CIB gekocht in de zwarte uitvoering. Precies zoals ik hem zelf vroeger ook had. De gameboy gaat gewoon gebruikt worden, maar de doos wil ik graag in een beschermhoes plaatsen. Zijn die van ome Ali goed, of kan ik die beter ergens anders scoren?
davince72 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:42:
[...]
Dat is vragen naar wat het voordeel is tussen een ikea-kast die nog in elkaar gezet moet worden en een ikea kast die al in elkaar gezet is zonder het kant-en-klare als voordeel te noemen?
Dan is er mijn inziens geen voordeel, want uiteindelijk zouden ze gelijkwaardig moeten zijn
Wel bespaard het veel tijd en zitten de verschillende mods er al op (daarom noemen ze het een verbeterde GBS-C8200). Denk ook dat het stuk goedkoper is dan de losse onderdelen aanschaffen.
Maar goed, ik heb hem zelf nog niet in handen gehad en/of kunnen uitproberen.
Dat is ook weer zo! Ik ga dat gewoon eens uitzoeken
[
Voor 14% gewijzigd door
barktus op 28-01-2023 13:08
]
My middle finger salutes you.