Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheIbex schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:33:
Binnen 1 dag... Meer dan vier uurtjes hoeft het niet te duren hoor 8)
Mja denk dat dit niet voor iedereen weggelegd is, voor mij misschien in 2x2 uur uur of 4 blokjes die het liefst dan niet gelijk zijn in tijdsduur anders lijkt het echt op werken! Denk dat ik op een goede dag dag sowieso max 2-3 uur game, doorgaans minder en soms ook gewoon dagen niet.

Verder heeft iedereen andere skills, in mijn herinnering was marioworld super simpel 'back in the day' op mijn pal snesje maar toen ik het herspeelde vond ik het vrij pittig, ben even kwijt waar ik het speelde want als het via emu was zou dat zo maar meegespeeld kunnen hebben ( sprong van 50-60hz en naar wat ra/snes9x lag).

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

€ 148,54 | Secondhand Original Japan Made Japanese Version SEGA 16 BIT MEGA DRIVE MEGA-CD Video Game Console with Adapter and Gamepad
https://a.aliexpress.com/_m0wQWFY

Dit ziet er niet gek uit toch? Of is het toch wel duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LoCuTuS2000 op zich een prima prijs, zeker omdat het inclusief sega komt. Zeker met de japanse sega md ziet hij er super vet uit, denk dat ik er nu ook 1 moet scoren.

Vraag is alleen hoe goed hij werkt, op een foto staat de disc drive beetje open. Kom trouwens dezelfde advertentie voor een veel hoger bedrag tegen. Dus goed checken wat je werkelijk krijgt. Staan namelijk ook andere foto’s bij van een mega cd 2 https://m.nl.aliexpress.c...144&gatewayAdapt=Pc2Msite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:03:
@LoCuTuS2000 op zich een prima prijs, zeker omdat het inclusief sega komt. Zeker met de japanse sega md ziet hij er super vet uit, denk dat ik er nu ook 1 moet scoren.

Vraag is alleen hoe goed hij werkt, op een foto staat de disc drive beetje open. Kom trouwens dezelfde advertentie voor een veel hoger bedrag tegen. Dus goed checken wat je werkelijk krijgt. Staan namelijk ook andere foto’s bij van een mega cd 2 https://m.nl.aliexpress.c...144&gatewayAdapt=Pc2Msite
Alleen voor de looks zou ik hem kopen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:39:
€ 148,54 | Secondhand Original Japan Made Japanese Version SEGA 16 BIT MEGA DRIVE MEGA-CD Video Game Console with Adapter and Gamepad
https://a.aliexpress.com/_m0wQWFY

Dit ziet er niet gek uit toch? Of is het toch wel duur?
Laat je niet vangen, die €148,54 is enkel voor de MD…

Bovendien heeft elke(!) foto van die advertentie een andere achtergrond. Dat zou ik al niet vertrouwen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 03-02-2023 07:32 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Bruiser schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:29:
[...]

Laat je niet vangen, die €148,54 is enkel voor de MD…

Bovendien heeft elke(!) foto van die advertentie een andere achtergrond. Dat zou ik al niet vertrouwen.
Wow 550 euro voor de megacd inderdaad, belachelijk! Jammer ik dacht hier een leuke deal te delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:57
TheIbex schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:33:
Nice! hoeveel exits heb je gehaald? (getal achter je savegame) Het zijn er in totaal 96. Mogelijk heb je nog wat uurtjes plezier voor de boeg!
Ik zit op 85. Moet met name in de Star World alles nog doen. Maar dat is volgens mij best pittig 8)7

Ben nu vooral Link to the Past aan het spelen. Erg leuk, maar stiekem wel met een guide >:)

[ Voor 11% gewijzigd door PluueeR op 03-02-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:58:
[...]

Wow 550 euro voor de megacd inderdaad, belachelijk! Jammer ik dacht hier een leuke deal te delen!
er worden af en toe belachelijke prijzen betaald voor die dingen. Check pricecharting maar. Probleem is ook dat ze ook wat issues kunnen hebben, sommige makkelijk op te lossen, andere bijna niet omdat er geen reserve onderdelen zijn. Als je ebay in de gaten houdt kan je af en toe geluk hebben, tenminste ik denk dat ik wel geluk had met mijn mega cd uit japan (CIB). En dan heb je hem, dan kom je tot de conclusie dat de meeste games ook niet zo interessant zijn. Zijn eigenlijk gewoon standaard 16 bit games met hele goede soundtrack, zo goed zelfs dat het in mijn ogen niet eens past haha. De games die wel interessant zijn kosten klauwen met geld, ik bedoel sonic cd pal versie gaat voor ruim 100 euro. Een troost op de 32x is het nog erger haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
OFV schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:28:
Vandaag weer iets kunnen toevoegen aan mij Street Fighter collectie. Bewust gekocht omdat het een promotional copy is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is in mijn ogen de beste Street Fighter game samen met Street Fighter 2. Ik hoop dat je deze niet alleen voor op de plank hebt gekocht want deze is ook bijzonder leuk om te spelen!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:17:
[...]

er worden af en toe belachelijke prijzen betaald voor die dingen. Check pricecharting maar. Probleem is ook dat ze ook wat issues kunnen hebben, sommige makkelijk op te lossen, andere bijna niet omdat er geen reserve onderdelen zijn. Als je ebay in de gaten houdt kan je af en toe geluk hebben, tenminste ik denk dat ik wel geluk had met mijn mega cd uit japan (CIB). En dan heb je hem, dan kom je tot de conclusie dat de meeste games ook niet zo interessant zijn. Zijn eigenlijk gewoon standaard 16 bit games met hele goede soundtrack, zo goed zelfs dat het in mijn ogen niet eens past haha. De games die wel interessant zijn kosten klauwen met geld, ik bedoel sonic cd pal versie gaat voor ruim 100 euro. Een troost op de 32x is het nog erger haha
In mijn herinnering is de MegaCD super vet, als kleine jongen zag ik hem staan op de games afdeling bij de groothandel (voorloper Hanos, K-Max geloof ik). Daar stond een MegaCD1 op demo met Road Avenger er op. Die FMV zag er zo vet uit, de game heb ik nooit gespeeld. Die MegaCD doosjes zagen er ook vet uit van Batman Returns. Mijn warme herinnering is dus volledig gebaseerd op false advertising :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Het is, in mijn geval toch, vooral een hebbeding. Ziet er gewoon vet uit 😎

Maar hij moet ook wel werken uiteraard

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Redax schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Dit is in mijn ogen de beste Street Fighter game samen met Street Fighter 2. Ik hoop dat je deze niet alleen voor op de plank hebt gekocht want deze is ook bijzonder leuk om te spelen!
Ik heb een werkende 360 staan dus ga hem zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PluueeR schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:14:
[...]

Ik zit op 85. Moet met name in de Star World alles nog doen. Maar dat is volgens mij best pittig 8)7

Ben nu vooral Link to the Past aan het spelen. Erg leuk, maar stiekem wel met een guide >:)
Nice! Kwam zelf een vertaling/restoration tegen van LTTP en doe die nu af en toe, blijft een heerlijke game! Ook gestart met Oracle of Ages.....gameboy color games stonden me nooit erg aan back in the day dus geskipt destijds, maar ook zeer fijne game!

Ook nog klein beetje metroid gedaan, eerst nes versie maar daarna door naar zero mission op gba. Meen dat dit een soort re-imagening is van het nes deel, maar boeien wederom erg leuke game!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:58:
[...]

In mijn herinnering is de MegaCD super vet, als kleine jongen zag ik hem staan op de games afdeling bij de groothandel (voorloper Hanos, K-Max geloof ik). Daar stond een MegaCD1 op demo met Road Avenger er op. Die FMV zag er zo vet uit, de game heb ik nooit gespeeld. Die MegaCD doosjes zagen er ook vet uit van Batman Returns. Mijn warme herinnering is dus volledig gebaseerd op false advertising :D
Ja dat idee had ik ook ,cd tech was gewoon erg vet in die tijd.....maar toen ik zelf een pc had met een cd rom drive kwamen die gevoellens aardig tot rust, en tsja als je puur kijkt naar de games is het aantal mega cd games natuurlijk relatief laag en zitten er niet heel veel must plays tussen. dus hoe veel plezier haal je uit het verzamelen en het spelen op echte hardware? Ik zelf ga ooit misschien nog mijn everdrive upgraden naar een exemplaar die ook megacd doet maar staat zeer laag op de prio lijst. Op mister kan ik zo goed als alle mega cd games ook spelen, alleen md+ spul niet....maar ook dat is voor mijn niet bepaald iets waar ik wakker van lig, gezien de pc dat ook prima doet.
Anyways TLDR:
voor mij megacd vet in herinnering, minder vet om nu te spelen (itt bijvoorbeeld nes/nes/gba zoals hierboven genoemd. Maar ik hecht dus ook duidelijk minder waarde aan het fysieke/verzame aspect. Hou ons op de hoogte over de eventuele aankoop svp :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:39:
[...]

2,3,4 zijn allen topgames, maar denk dat het voor mij persoonlijk ook 4,2,3 is terwijl (voor zover dat mogelijk is) objectief gezien het misschien 3,4,2 zou moeten zijn. 5 klikt niet met mij, maar genoeg mensen die daar ook enorm veel lol mee hebben, 1 ugh......nee die moeten we gewoon lekker in het verleden laten hoewel er schijnbaar wel een hack is die de controls flink verbeterd, en dat is volgens mij (en ook anderen) het grootste probleem van die game.

Denk dat velen hier nog wel een 360 hebben dus als je online iets wil doen geef gerust een gil (en er is ook nog een street fighter topic ergens, maar zal flink afstoffen worden denk ik :*) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Weer een klusje opgepakt voor de psvita. Had nog wat mods liggen en een aliexpress shell en nu wel zin om te schroeven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmdi_K5gZhmsVLzPB9EqxZWYRTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWYnS5t2xcJTRdEzzyoMPwZS.jpg?f=fotoalbum_large

Eens kijken hoe retroarch draait hierop. Zag laatst een video waar iemand eea goed had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

3style schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:49:
Weer een klusje opgepakt voor de psvita. Had nog wat mods liggen en een aliexpress shell en nu wel zin om te schroeven :)

[Afbeelding]

Eens kijken hoe retroarch draait hierop. Zag laatst een video waar iemand eea goed had ingesteld.
Die kende ik nog niet, wat is het verschil/voordeel t.o.v. de SD2Vita?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Sp33dFr34k schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Die kende ik nog niet, wat is het verschil/voordeel t.o.v. de SD2Vita?
Er is in ieder geval een nadeel, de batterij zal altijd ontladen helaas. Voor de rest is het ideaal, geen gedoe meer met de SD2Vita adapters die het nog wel eens begeven en je cart slot is beschikbaar.

Het loshalen van de SIM adapter geeft alleen wel vaak problemen, vooral omdat de schroeven soms niet los te maken zijn. Dat kan echt een struikelblok zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Koldur op 03-02-2023 12:17 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Koldur schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Er is in ieder geval een nadeel, de batterij zal altijd ontladen helaas. Voor de rest is het ideaal, geen gedoe meer met de SD2Vita adapters die het nog wel eens begeven en je cart slot is beschikbaar.

Het loshalen van de SIM adapter geeft alleen wel vaak problemen, vooral omdat de schroeven soms niet los te maken zijn. Dat kan echt een struikelblok zijn.
Klopt allemaal. Die simkaart adapter had ik al eens losgehaald, Nu je het zegt, was een K kusje om die schroeven los te krijgen. Wel gelukt gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:49:

[Afbeelding]

Nice, de kit die ik heb was iets van $4 en zijn wat losse draadjes en een SD adapter :P Heb nog geen zin gehad om die in te bouwen though.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Eerste aankleding voor de gameroom is vandaag binnen gekomen. 8) En ik moet nog aan het meubel en de hele ruimte zelf beginnen :X

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t4h6mMJ8/2-C311154-FD61-47-C9-864-F-B67277-F3-B491.jpg

Een GBS-8200 board kost inclusief verzenden zo'n 24 euro (aliexpress) en een esp8266 kost daar ook niets. Een behuizing kan ik zelf maken, en een voeding komt ook wel goed. Prijstechnisch erg aantrekkelijk dus. Iemand hier ervaring met het zelf maken?

[ Voor 57% gewijzigd door barktus op 03-02-2023 19:58 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:55:
Eerste aankleding voor de gameroom is vandaag binnen gekomen. 8) En ik moet nog aan het meubel en de hele ruimte zelf beginnen :X

[Afbeelding]

Een GBS-8200 board kost inclusief verzenden zo'n 24 euro (aliexpress) en een esp8266 kost daar ook niets. Een behuizing kan ik zelf maken, en een voeding komt ook wel goed. Prijstechnisch erg aantrekkelijk dus. Iemand hier ervaring met het zelf maken?
Ik vind dit wel een leuk concept voor een gameroom:

Ben zelf alleen nog niet verder gekomen dan een aantal plastieken opbergboxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:29:
[...]

[YouTube: Ultimate Gaming room]

Ik heb een ruimte van 2 bij 3 meter schat ik. En de twee muren links en recht lopen direct schuin in een punt. Dus dit gaat hem niet worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Ik heb onlangs een Xbox 360 Slim en een Kinect sensor gekocht omdat ik de Kinect wilde proberen. Hij werkt thuis i.i.g. veel beter dan toen in dat Praagse museum :) Al is de kamer net te klein, ik kan bijv. KinectID niet instellen en kalibreren lukte maar net met TV en stoel maximaal naar achteren :P

Nu had ik dus Kinect Adventures! gespeeld, hij is best leuk :D Alleen één dingetje... elke keer als het spel wordt gestart begint hij met het "Rivierrace" intro-level, terwijl ik 'm al afgerond heb :? De instellingen en de vooruitgang worden wel opgeslagen. Dit lijkt niet te horen en schijnbaar ben ik ook niet de enige die er last van heeft (https://www.xboxachieveme...rvy-creek-always-loading/), echter geen oplossing. Komt iemand dit bekend voor?

Verder wordt mijn profiel in het spel wel geladen, maar de avatar keert elke keer terug naar het standaard-exemplaar i.p.v. de schattige avatar die bij mijn profiel hoort waardoor ik elke keer eerst naar de instellingen moet op de mijne te selecteren :? Hoort dit zo?

Het spel spelen vanaf de originele DVD of vanaf USB-schijf (ik heb inmiddels de RGH3 mod op de console toegepast) maakt hierin geen verschil.

De avatars in de 360 vind ik trouwens leuk, een beetje de gedetailleerde variant van Mii's op de Wii O+ Alleen lijken er niet zoveel spellen te zijn die ze gebruiken, behalve wat (matige) Indie-games :| Je kunt voor je avatar zelfs de kleding uitkiezen in de systeemsoftware, maar die wordt dus ook in bijna geen enkel spel gebruikt (ook niet in Adventures!) :| Het enige grappige spel waar ik het in gezien heb is de XBLA-game "Doritos Crash Course".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

barktus schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:55:

YouTube: LET'S BUILD A RETRO 240P VIDEO UPSCALER THAT RIVALS the OSSC & RT5X!

Hier een heel duidelijke uitleg van een tijdje terug, toen ik dit filmpje keek kreeg ik zin om er 1 te bouwen wetende dat ik het niet zal gebruiken omdat ik geen scaler nodig heb. Toch leek het mij vet, ik heb mij kunnen inhouden tot nu toe :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:29:
[...]

[YouTube: Ultimate Gaming room]

Buiten plaats is het vaak ook dat geld en een beetje handigheid ook mee speelt. Ben zeer blij met mijn game room alleen toch vaak wat plaats te kort om alles te bewaren.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Linksquest schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:23:
[...]

Buiten plaats is het vaak ook dat geld en een beetje handigheid ook mee speelt. Ben zeer blij met mijn game room alleen toch vaak wat plaats te kort om alles te bewaren.
Dit en dan ook nog de WAF :P . Ik wil enkel de spellen/consoles die ik vroeger gehad heb/echt gaaf vind CIB hebben. De rest mag gewoon enkel cartridge zijn, scheelt ook weer ruimte. Het meubel maak ik zelf, van gratis materiaal. Een flatscreen van 40 inch hebben we over 8) en ik heb nog een kleine beeldbuis. Kortom, zo goedkoop mogelijk, zeker in het begin. :)

[ Voor 6% gewijzigd door barktus op 04-02-2023 15:19 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat bijgevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywnTXCMm6ojBRJ4f86s_eIWXDEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sw6649gIUHfLkukT3ZMEGChB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! Revolt is echt een hele toffe game. Vroeger veel op de ps1 gespeeld. Maar de dreamcast is superieur aan de ps1 versie. Erg leuk om dit met vrienden te spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Nice, mooie score!

Zelf gisteren opgelicht met het kopen van een Ninentdo 64 in doos. De prijs was goed, verhaal klopte (ondanks Duitse rekening) en ook Google leverde geen rariteiten op. Na betaling werd ik direct geblokkeerd.

Daarna samen met een andere verzamelaar gekeken of daar wel berichten afgeleverd werden en erop gereageerd werd. Dat was het geval.

Duitse rekening lijkt mijn geluk te zijn, gezien het weekend is. Direct direct de bank gebeld en deze plukken de betalingsopdracht eruit. Omdat buitenlandse betalingen in het weekend niet direct doorgang vinden. Nu nog even fingers crossed tot de terugboeking er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-09 21:49
Phelios en Splatterhouse zou ik ook nog wel willen hebben. :P

Wist trouwens niet dat er een True Lies spel was voor de MD :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Netjes! Revolt is echt een hele toffe game. Vroeger veel op de ps1 gespeeld. Maar de dreamcast is superieur aan de ps1 versie. Erg leuk om dit met vrienden te spelen.
Ja, en eentje met vga support het ziet er haarscherp uit. :9
barktus schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Nice, mooie score!

Zelf gisteren opgelicht met het kopen van een Ninentdo 64 in doos. De prijs was goed, verhaal klopte (ondanks Duitse rekening) en ook Google leverde geen rariteiten op. Na betaling werd ik direct geblokkeerd.

Daarna samen met een andere verzamelaar gekeken of daar wel berichten afgeleverd werden en erop gereageerd werd. Dat was het geval.

Duitse rekening lijkt mijn geluk te zijn, gezien het weekend is. Direct direct de bank gebeld en deze plukken de betalingsopdracht eruit. Omdat buitenlandse betalingen in het weekend niet direct doorgang vinden. Nu nog even fingers crossed tot de terugboeking er is.
Geluk bij een ongeluk. Voor boxed consoles zou ik altijd proberen ze op te halen. Je kan ook even op een beurs wachten, daar staan altijd wel een paar N64 boxen, en dan kan je ook alles uitvoerig bekijken voor je gaat onderhandelen.
wauskoek schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Phelios en Splatterhouse zou ik ook nog wel willen hebben. :P

Wist trouwens niet dat er een True Lies spel was voor de MD :o
Je ziet hem ook niet heel vaak voorbij komen, het is ook nog eens de enige Arnie met bloed erin. Het speelt een beetje zoals the chaos engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:32:
[...]

Geluk bij een ongeluk. Voor boxed consoles zou ik altijd proberen ze op te halen. Je kan ook even op een beurs wachten, daar staan altijd wel een paar N64 boxen, en dan kan je ook alles uitvoerig bekijken voor je gaat onderhandelen.
Zeker weten, dit ga ik ook niet meer doen. Bij beurzen heb ik het gevoel dat je snel naar retail prijzen gaat, al kan ik dat ook fout hebben. Heb daar nog geen ervaring mee. Wil dit jaar wel wat markten aandoen, gewoon erg vroeg gaan en kijken of het wat is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wauskoek
Het heeft mij 2x pijn gedaan... Ik het spel vroeger ooit een keer verkocht (waarschijnlijk voor een schijntje) en nu weer terug gekocht voor veel teveel.. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m05ugBAJS397rJanqik-YLPD3VM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/USMW4eVuVSF3y4GbrXOMMC9v.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

wauskoek schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:48:
Het heeft mij 2x pijn gedaan... Ik het spel vroeger ooit een keer verkocht (waarschijnlijk voor een schijntje) en nu weer terug gekocht voor veel teveel.. :'(

[Afbeelding]
Ik heb laatst de cowabunga collection gekocht. Daar staan alle turtle games op van de afgelopen 25 jaar. Inclusief de gameboy versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Ik heb laatst de cowabunga collection gekocht. Daar staan alle turtle games op van de afgelopen 25 jaar. Inclusief de gameboy versies.
Dat is idd een hele mooie collectie. Blijf het wel raar/jammer vinden dat de Castlevania collectie voor de ps4 niet een normale print run heeft gehad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig, super Mario Bros 2 in de EU en de VS is een remake van doki doki panic. Want de echte super Mario Bros 2 (Japanse versie) zou te moeilijk zijn voor het westen.

Terwijl super Mario Bros 2 in Japan heel erg lijkt op het eerste deel. Deel 2 hier in de eu wijkt ook wel erg af van normale super Mario Bros games.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2023 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:54:
Wel grappig, super Mario Bros 2 in de EU en de VS is een remake van doki doki panic. Want de echte super Mario Bros 2 (Japanse versie) zou te moeilijk zijn voor het westen.

[YouTube: NES Longplay [156] Yume Koujou Doki Doki Panic (Fan Translation)]

Terwijl super Mario Bros 2 in Japan heel erg lijkt op het eerste deel. Deel 2 hier in de eu wijkt ook wel erg af van normale super Mario Bros games.

[YouTube: LGR - Super Mario Bros 2 Japan - NES Game Review]
Volgens mij is de Japanse (echte) SMB2 hier toch uitgekomen als “The lost levels”, oa op de Super Mario All Stars voor de snes.

Edit: youtube over gevonden:

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 05-02-2023 20:00 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:10:
[...]

Volgens mij is de Japanse (echte) SMB2 hier toch uitgekomen als “The lost levels”, oa op de Super Mario All Stars voor de snes.
Ohh ja daar heb je helemaal gelijk in! Heb altijd gedacht dat het levels waren voor deel 1 die nooit waren uitgebracht. Weer wat geleerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst. Erg leuk spel, doet mij een beetje denken aan NBA jam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0sZCEAVW-dnM5b6D1kwm6Rc3v68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0moSxWaE5n4boHkxHgZKSP6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Hoi allemaal, ik heb nu sinds een paar dagen een Wii in bezit (eerste Wii ooit voor mij!).
Nu heb ik de volgende vraag (via google zie ik vele opties voor 1080p): heeft iemand een 1080p convertor waar men echt positief over is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog dit geval opgepikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMFlFS5xpILRE2PEL6lvU2BnDPo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYgbQNiQEasQcSfFlLtEyfAu.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de ene kant heel aparte manier van spelen maar, het went nog vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Heb hem toevallig van het weekend ook aangeschaft, tenminste als ik niet ben opgelicht want moet hem nog ontvangen ;). Is echt een van de beste brawlers op de sega md en kost een aardige duit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:58

[Afbeelding]
Deze zat 2 jaar geleden bij de Megadrive die ik van een collega kost voor 35 euro, en nog 23 andere spellen. Ik schrok een paar weken geleden behoorlijk toen ik de waarde ervan zag.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
cold_as_ijs schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Heb hem toevallig van het weekend ook aangeschaft, tenminste als ik niet ben opgelicht want moet hem nog ontvangen ;). Is echt een van de beste brawlers op de sega md en kost een aardige duit.
Samen met SOR inderdaad van de beste brawlers die er voor de MD zijn. Zo'n gigantisch spijt van gehad dat ik hem verkocht had toen der tijd dat ik hem nu wel moest kopen.
ChokingHazard schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Deze zat 2 jaar geleden bij de Megadrive die ik van een collega kost voor 35 euro, en nog 23 andere spellen. Ik schrok een paar weken geleden behoorlijk toen ik de waarde ervan zag.
Inderdaad ik was er ook zo geschrokken van dat ik daarom tegen mijn principes in veel geld heb voor heb betaald.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
sderooij schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:51:
Hoi allemaal, ik heb nu sinds een paar dagen een Wii in bezit (eerste Wii ooit voor mij!).
Nu heb ik de volgende vraag (via google zie ik vele opties voor 1080p): heeft iemand een 1080p convertor waar men echt positief over is?
Ja, een WiiU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Dit vind ik geen antwoord voor jouw doen, gaat toch niet alleen om het spel an sich in dit topic maar ook de verzamelwaarde ervan? :P :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Probeer nog even op de PS1 game te komen die ook echt heel leuk is, die ik eerder heb genoemd....

Afbeeldingslocatie: https://static.wikia.nocookie.net/gamia_gamepedia_en/images/a/ad/Front-Cover-RC-de-GO%21-EU-PS1.jpg/revision/latest?cb=20180806162830

Die dus, ook leuk :)

/ wil zelf nog 's kijken of ik nog iets mis in mijn PAL Singstar collectie, ik denk weinig of niets.
Blijft jammer dat ik boel ooit gedownloade/gekochte nummers kwijt ben geraakt toen men stopte met ondersteunen en kwijt=kwijt hanteerden. Staan er nog genoeg op m'n PS4 Pro en heb sowieso alle (of veel) discs voor de PS2, PS3 en PS4 maar toch. Blijft jammer.

Doe het nu weer wat vaker met m'n vriendin en vrienden/familie dus zit er ook meer in :)

[ Voor 46% gewijzigd door Exorcist op 05-02-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
cold_as_ijs schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:26:
[...]

Ik heb hem paar maanden geleden juist verkocht nadat ik hem 2 jaar geleden gekocht had voor 75€. Het voelde op een of andere niet fijn om in collectie te hebben, omdat ik niet eerder zoveel geld had betaald voor een md spel. Ik ben toch meer van de koopjes hoewel die tegenwoordig nauwelijks bestaan😂
Zat ook geen handleiding bij en doosje was niet de originele van Konami. Wellicht speelde dat ook mee😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Dit vind ik geen antwoord voor jouw doen, gaat toch niet alleen om het spel an sich in dit topic maar ook de verzamelwaarde ervan? :P :>
Zeker waar. Maar bij bepaalde prijzen trek ik tegenwoordig toch echt een grens. 150 euro voor een megadrive game gaat mij toch echt iets te ver. De prijzen liggen tegenwoordig zo hoog dat ik dan toch kies voor een dergelijke verzameling. Toffe is dat de arcade versie van turtles in time die je met zijn vieren kan spelen er ook op staat. En die is nooit eerder op een console uitgebracht ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:50:
[...]

Nog niet gezocht, maar goed te vinden/doen? NBA Jam en aanverwante games vind ik altijd leuk met wat vrienden namelijk.
Ik ben hem niet heel vaak tegengekomen. Toevallig kwam die op marktplaats voorbij voor een schappelijke prijs (15 euro).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:29:
[...]

Zeker waar. Maar bij bepaalde prijzen trek ik tegenwoordig toch echt een grens. 150 euro voor een megadrive game gaat mij toch echt iets te ver. De prijzen liggen tegenwoordig zo hoog dat ik dan toch kies voor een dergelijke verzameling. Toffe is dat de arcade versie van turtles in time die je met zijn vieren kan spelen er ook op staat. En die is nooit eerder op een console uitgebracht ;-)
Ja, ik heb die Cowabunga collectie ;) maar verder eens met je uitleg/prijzen/verzamelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Sagat schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:45:
Ook nog klein beetje metroid gedaan, eerst nes versie maar daarna door naar zero mission op gba. Meen dat dit een soort re-imagening is van het nes deel, maar boeien wederom erg leuke game!
Die heb ik ook nog steeds liggen, ook maar eens aan beginnen. Ondertussen ook al bezig met Super Metroid op de SNES en Metroid Dread op de Switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:51
[...]

Leuk om over Revolt te lezen. Ik kwam er een tijd geleden achter dat er een hele community blijkt te zijn voor Revolt die custom maps en auto's maken maken voor de PC versie. https://re-volt.io

Zelf dit spel in 1999/2000 helemaal te pletter gespeeld. 8)

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Pfew, komt er toch een hoop geld bij als je buiten de EU iets koopt. In dit geval een tweedehands game van 38 euro vanuit de US. 8,96 inklaringskosten en 11 euro afhandeling van Postnl. (kan 5 euro goedkoper bij vooruit betalen, iets dat gigantisch mis ging de vorige keer dus dat doe ik niet meer). Al met al 20 euro extra wat de game 58 euro maakt. Zet de hobby ook wel enigszins onder druk. Zo komt er veel spul uit de UK wat nu niet meer zo interessant is. Normale prijzen worden opeens te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
sderooij schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:51:
Volgens mij is een WiiU kopen eigenlijk de betere optie.
Een Wii heeft als beste aansluiting een Component kabel. Maar daar moet je dan wel aansluitmogelijkheden voor hebben. Hier heb ik zelf op die manier de Wii aangesloten op een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Volgens mij is een WiiU kopen eigenlijk de betere optie.
Een Wii heeft als beste aansluiting een Component kabel. Maar daar moet je dan wel aansluitmogelijkheden voor hebben. Hier heb ik zelf op die manier de Wii aangesloten op een versterker.
Al hoewel ik toch geregeld (ik dacht ook hier?) mensen heb horen zeggen dat wii spellen op wii u er vaak toch niet helemaal lekker uitzien? Zelf nog niet heel vee ervaring me, toevallig afgelopen vrijdag mijn dochter nog wat wii fit zien spelen via de wii u en mja, viel me niets heel ergs op.

Maar is natuurlijk ook niet het meest interesante spel ooit om te kijken dus veel meer dan een zijdelingse blik was het ook weer niet :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
Sagat schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:51:
[...]

Al hoewel ik toch geregeld (ik dacht ook hier?) mensen heb horen zeggen dat wii spellen op wii u er vaak toch niet helemaal lekker uitzien? Zelf nog niet heel vee ervaring me, toevallig afgelopen vrijdag mijn dochter nog wat wii fit zien spelen via de wii u en mja, viel me niets heel ergs op.

Maar is natuurlijk ook niet het meest interesante spel ooit om te kijken dus veel meer dan een zijdelingse blik was het ook weer niet :+
Op WiiU zijn de Wii games inderdaad iets minder scherp dan op de Wii met een component kabel.
Maar het gemak is er groter op. Mits wat zoekwerk kan je de WiiU neerzetten als GC, Wii en WiiU gametoestel.

Nadeel van de WiiU is wel dat die minder betrouwbaar is dan de Wii. Ik heb al verschillende WiiU's gezien met het black screen of death (en dat is voor zover ik weet nog niet te herstellen) en ook de batterij van de tablet heeft de neiging te zwellen als je hem te lang laat ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ekfad schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Op WiiU zijn de Wii games inderdaad iets minder scherp dan op de Wii met een component kabel.
Maar het gemak is er groter op. Mits wat zoekwerk kan je de WiiU neerzetten als GC, Wii en WiiU gametoestel.

Nadeel van de WiiU is wel dat die minder betrouwbaar is dan de Wii. Ik heb al verschillende WiiU's gezien met het black screen of death (en dat is voor zover ik weet nog niet te herstellen) en ook de batterij van de tablet heeft de neiging te zwellen als je hem te lang laat ontladen.
Al die ingebouwde batterijen zijn lastig voor verzamelingen, want elk van die batterijen zal na verloop van tijd leeglopen én dus beschadigd raken.
Dergelijke apparaten probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden in de collectie. Ik heb echt geen zin om om de zoveel tijd alles uit te pakken en op te laden…

Gewone AA of AAA zijn wat dat betreft handiger.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Zojuist geleverd de Andostar AD209 microscoop! Ziet er fraai uit en om het spannend te maken een quizvraagje: welk md spel ligt er onder de microscoop? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lX9T7kEO6CjC4nSWAFdXAGB-9Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/802FZKcC7tqXD3788gIy5DYt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
davince72 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:09:
Zojuist geleverd de Andostar AD209 microscoop! Ziet er fraai uit en om het spannend te maken een quizvraagje: welk md spel ligt er onder de microscoop? ;)

[Afbeelding]
Truxton?

Nee is hem niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
wauskoek schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Truxton?

Nee is hem niet...
Inderdaad Truxton is het niet, maar complimenten voor de poging. Is natuurlijk bewust een gemeen plaatje. De cartridge zelf verraad zichzelf nauwelijks vanwege de overbelichting , misschien met fotobewerking dat je het licht kunt reduceren en contouren kunt terughalen....doen ze ook altijd in films ;-)
Andere hint: hetgeen je op scherm ziet is slechts 6 bij 10 mm gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

davince72 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Inderdaad Truxton is het niet, maar complimenten voor de poging. Is natuurlijk bewust een gemeen plaatje. De cartridge zelf verraad zichzelf nauwelijks vanwege de overbelichting , misschien met fotobewerking dat je het licht kunt reduceren en contouren kunt terughalen....doen ze ook altijd in films ;-)
Onderbelicht kan je er prima uithalen, overbelicht is gewoon alle details weg. Dus het geen je in films ziet klopt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ekfad schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:00:
[...]

Fatsoenlijke wii component kabel (speedlink zwart heb ik) en dan eventueel nog component naar hdmi (avermedia ET113 zonder fratsen) werkt hier fijn, ook qua scherpte een stuk beter dan die gare wii2hdmi adapters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Het heeft toch wel wat weg van het kleine robotje van Probotector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:10:
[...]

Het heeft toch wel wat weg van het kleine robotje van Probotector ;)
Boomslang heeft het gewoon! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:38:
[...]

Boomslang heeft het gewoon! _/-\o_
Het is er ook één die ook echt een rerelease verdient, en dan nog het liefst op cart via een retrobit o.i.d. :9

Ja, er is een Contra collectie digitaal maar, voor ons als verzamelaars heeft dat geen waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:56:
YouTube: LET'S BUILD A RETRO 240P VIDEO UPSCALER THAT RIVALS the OSSC & RT5X!

Hier een heel duidelijke uitleg van een tijdje terug, toen ik dit filmpje keek kreeg ik zin om er 1 te bouwen wetende dat ik het niet zal gebruiken omdat ik geen scaler nodig heb. Toch leek het mij vet, ik heb mij kunnen inhouden tot nu toe :P
Filmpjes van Voultar zijn sowieso 8) Best een leuk project voor een paar tientjes… hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

PluueeR schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Filmpjes van Voultar zijn sowieso 8) Best een leuk project voor een paar tientjes… hmm
Voultar is epic! Zelfs zijn livestream kijk ik met plezier terug, wel op hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Ik zag er ook een goed filmpje van bij RetroRGB. Maar inderdaad wat je zegt, is ook waarom ik het wil proberen. Mooie behuizing maak ik wel met m'n laser graveerder/snijder. Dacht zelf aan een nes cartridge 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:51:
[...]

Het is er ook één die ook echt een rerelease verdient, en dan nog het liefst op cart via een retrobit o.i.d. :9

Ja, er is een Contra collectie digitaal maar, voor ons als verzamelaars heeft dat geen waarde.
Niet sarcastisch bedoeld of waarde oordeel ofzo, maar retrobit rerelease is 'alleen maar' een goede repro toch? Maakt dat niet uit voor verzamelen?
(zelf ook de megaman retrobit gekocht, dus voor mij niet, maar ben ook niet zo fanatiek als jij, met je fantastische collectie _/-\o_ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens in other news, van een vriend een paar chinesium usb snes controllers gekregen, en ugh de de pad is zo.....sponzig? Is er nog hoop om dit te tweaken naar het og gevoel (bijvoorbeeld met een console 5 setje?)?

Dit zou je zelfs je kleine broertje niet aan willen doen (hoewel ik wel de eerste paar mariowolrd levels inc het eerste kasteel ermee heb kunnen clearen, had in een andere sessie wel alvast de gele ! geactiveerd :P )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Niet sarcastisch bedoeld of waarde oordeel ofzo, maar retrobit rerelease is 'alleen maar' een goede repro toch? Maakt dat niet uit voor verzamelen?
(zelf ook de megaman retrobit gekocht, dus voor mij niet, maar ben ook niet zo fanatiek als jij, met je fantastische collectie _/-\o_ )
Het is er wel eentje die voor ruim 300euro verkocht wordt, en daarmee door voor minder mensen toegankelijk is. Voorkeur gaat verzamel technisch natuurlijk wel uit naar het origineel maar, zoals als een retrobit het doet met een officiële licentie eraan vast geeft iets ander gevoel dan een repro van ali.

Ik heb dan ook de Valis set ook in pre order staan. Die zijn afzonderlijk ook wel origineel te koop, alleen zijn ze niet allemaal hier uitgebracht, en zit je weer met maantaal erin die ik niet kan lezen. Het is dan nu ook meer het probleem waar laat je dat allemaal. Met 241 megadrive spellen die toch best wel wat ruimte in beslag nemen.

Staat nu ook een stapeltje wat nog ergens een plekje moet krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK3yW5ev94_Q3X7NiNGKo6bAqwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xa3scIPkwxtr8RPOQuI5UVNP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davince72
Deze video kan ik aanbevelen als je stukje geschiedenis wil over Konami en MSX (mijn oude honecomputer)
Veel ideeen en games zijn daar ontstaan(metal gear, castlevania, etc)
YouTube: Konami's creative MSX team: From Pippols to Metal Gear 2

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzd5LJIgRH5fqiHO_xmxUNStLuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QKiUtVVlaaXQRQdZRZgJVTQg.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn laatste toevoegingen, vooral turtles ben ik blij mee. Kostte wat, maar uiteindelijk denk ik een hele faire prijs betaald. Zeker als je kijkt wat andere er voor vragen. Net alles even getest en natuurlijk Turtles stak er met kop en schouders bovenuit. Nou wat speelt die game toch lekker zeg. Op PAL tempo lekker snel, merkte geen verschil met NTSC. Level 4 zit er wel een difficulty spike door even de 3 vorige bossfights over te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
cold_as_ijs schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:24:
Net alles even getest en natuurlijk Turtles stak er met kop en schouders bovenuit.
Top man! Ja heerlijke game! Staat zeker in mijn persoonlijke top 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Komende dagen weer voor de brievenbus doorbrengen.

- Boxprotectors
- Tekken Advance
- Tony Hawk skateboarding 2 Advance
- Mario 64 CIB
- Tetris NES CIB
- PinBot NES CIB
- Turbo Racing NES doos en cartridge

Tetris en Turbo racing heb ik nog het boekje en de cartridge van. Dus Turbo racing kan ik zo compleet maken en de dubbele cartridges en boekje kunnen weer door verkocht worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:24:
[Afbeelding]

Mijn laatste toevoegingen, vooral turtles ben ik blij mee. Kostte wat, maar uiteindelijk denk ik een hele faire prijs betaald. Zeker als je kijkt wat andere er voor vragen. Net alles even getest en natuurlijk Turtles stak er met kop en schouders bovenuit. Nou wat speelt die game toch lekker zeg. Op PAL tempo lekker snel, merkte geen verschil met NTSC. Level 4 zit er wel een difficulty spike door even de 3 vorige bossfights over te moeten doen.
Hrmm, shinobi is ook wel een ZEER goede game. Denk dat ik die wel hoger zou raten, Toki op de md viel me wat tegen, maar misschien nog eens vergelijken met de amiga versie want daarvan zag ik de gfx wel door de beroemde roze bril. Gameplay vond ik op de miga zeer frustrerend (moelijk) mogelijk op de md iets fijner...

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:47:
[...]

Hrmm, shinobi is ook wel een ZEER goede game. Denk dat ik die wel hoger zou raten, Toki op de md viel me wat tegen, maar misschien nog eens vergelijken met de amiga versie want daarvan zag ik de gfx wel door de beroemde roze bril. Gameplay vond ik op de miga zeer frustrerend (moelijk) mogelijk op de md iets fijner...
Ja dat frustrerende snap ik wel, 1 keer geraakt en mag weer helemaal overnieuw beginnen. Heb hem vrij snel uitgezet :D
Shinobi heb ik vroeger weinig gespeeld, vriendje had hem in de mega games collectie. Maar vond hem toen wel lastig. Merkte nu dat ik de controls ook niet meteen doorhad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Ja dat frustrerende snap ik wel, 1 keer geraakt en mag weer helemaal overnieuw beginnen. Heb hem vrij snel uitgezet :D
Shinobi heb ik vroeger weinig gespeeld, vriendje had hem in de mega games collectie. Maar vond hem toen wel lastig. Merkte nu dat ik de controls ook niet meteen doorhad
Toki zou ik persoonlijk niet te veel tijd aan spenderen, maar mocht je er toch lol uit halen hoor ik het graag :)

Revenge of Shinobi is zo'n game die zeer hoog aangeschreven staat maar die ik toch maar weinig gespeeld heb, probleem is vaak dat je niet kan saven (dacht ik, not sure :P ) en dus altijd bij het begin moet starten,
ideaal met save states. Verder zie ik ook achievement support dus mogelijk nog eens een kans geven weer.

Maar idd, het is niet iets dat je even casually wegspeelt, denk wel dat je serieus moet oefenen, helemaal als je hem dus zonder saven moet spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
cold_as_ijs schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Herken dit wel ja. :D Spel daarom toen de volgende dag geruild voor iets anders. Shinobi pas op een emulator gespeeld en ik vind hem ook behoorlijk lastig. Al wil ik ooit er een keer goed voor gaan zitten voor Shinobi.

Saven kan volgens mij bij een bepaalde Everdrive cartridge wel. Al zijn die best prijzig :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27
Speciaal voor de HALO fans onder ons :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wauskoek schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Herken dit wel ja. :D Spel daarom toen de volgende dag geruild voor iets anders. Shinobi pas op een emulator gespeeld en ik vind hem ook behoorlijk lastig. Al wil ik ooit er een keer goed voor gaan zitten voor Shinobi.

Saven kan volgens mij bij een bepaalde Everdrive cartridge wel. Al zijn die best prijzig :'(
Mja toen ik een megadrive gekocht had ben ik gelijk maar volledig gegaan, dus rgb kabel erbij en everdrive.
Daarnaast kan je via emulatie doorgaans savestaten en mogelijk is deze ook in het nso abbo (hoewel ik twijfel...) daar heb je ook deze opties.

Heb momenteel al enkele spellen die geregeld hun arcade toughness of iig roots bewijzen (of ik ben gewoon slecht @ gaming :D)
- Super hang on (arc) expert level wil nog niet
- super street fighter 2 snes, level 8 met bison op 1 cc is :(
- kyuu tiger (twin cobora) pce..super shmupje, echter LANG. Wel al uitgespeeld met savestates, maar moet natuurlijk ook nog op echte hareware in een run.....maar ook die is pittig! Denk serieus dat ik hier misschien elke 3 levels een pauze moet nemen ofzo.......en na level 6 elke 2 levels...... spel heeft 10 levels.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Hier ook nog eens iets aangeschaft

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7PBvx2gslwYOaoUh5s4FH0M1oE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rvjyjNHJr0U77g65LFhzpVLg.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder handleiding en bijhorende adapter, maar die laatste had ik thuis al los liggen.
Een handleiding komen we hopelijk ooit ook nog wel eens tegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Bruiser op 08-02-2023 19:31 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Vet, ik zag dat ding vroeger in de Sinterklaas boeken staan :) Werkt het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
PluueeR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:22:
Geen idee, moet nog testen. De verkoper wist het ook niet.

De doos heeft al afgezien, maar de bril zelf is in quasi nieuwstaat. Geen gebruikssporen erop!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wauskoek
PluueeR schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:22:
Intertoys heeft nog enkele voorbeelden van de Speelboeken online staan.

https://www.intertoys.nl/speelboek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9-24rxBB5DlAF8_Sl6BNro_AQDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/28feUB9ocrPV9imifuyXm2JK.png?f=fotoalbum_large

edit..

ok nog een dan ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN_x9HsxReE8iIZj8BgzWAEHzNA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EhFHHfVyQXmgvf9zviXg8SNw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door wauskoek op 08-02-2023 20:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Beetje aan het tweaken geweest met de ps vita. Homebrew community is wel top.

Dit is ook heel nice, controller support en video output werkt goed met een stukje Windows software:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erLSrZmt4wdui1U1AegL_QH88sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNYvJnVKqyEEvHOrw8XS2U0e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6Yt8pQZITpj1ujF-b4A1OVBa6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xBWwtfUU7PNw3LgT6UJjJwc6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Na laatst een gameboy advance te hebben aangeschaft, merk ik toch dat ik hem niet snel pak. Mede doordat de knoppen niet altijd lekker reageren en het scherm niet verlicht is.

Daarom heb ik besloten deze in de nabije toekomst schoon te maken en te voorzien van een backlit scherm. Hiervoor ga ik een andere shell bestellen, gezien ik de originele wil houden.

Tevens wil ik natuurlijk een zo goed en goedkoop mogelijk scherm, liefste zonder solderen op het moederboard. Ik weet het, dat is veel gevraagd. :+.

Dus bij deze: wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ik weet niet wat de prijzen van GBAs tegenwoordig zijn op Marktplaats, maar ik zou op zoek gaan naar een gehavend, maar werkend exemplaar. Met een nieuwe shell en scherm kan je die dan ombouwen tot de ultieme GBA. Ik heb nu een IPS scherm, maar zou ik nu zou mogen kiezen voor een cleanscreen gaan van RetroSix. Dan heb je wel scanlines e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:18:
Ik weet niet wat de prijzen van GBAs tegenwoordig zijn op Marktplaats, maar ik zou op zoek gaan naar een gehavend, maar werkend exemplaar. Met een nieuwe shell en scherm kan je die dan ombouwen tot de ultieme GBA. Ik heb nu een IPS scherm, maar zou ik nu zou mogen kiezen voor een cleanscreen gaan van RetroSix. Dan heb je wel scanlines e.d.
De advance die ik nu heb liggen heeft krassen in het scherm. Een andere shell komt er dus sowieso. Zou je in dat geval nog steeds een gehavende zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Als je het helemaal zonder solderen kan doen, dan maakt het niet uit. Dan kan je altijd terug. Ik weet wel dat ik voor een eerdere AGS-101 scherm wel moest solderen, maar voor de IPS dacht ik niet. Maar dan moet je even de YouTube filmpjes bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn laatste aanwinsten voor de sega cd
Helaas beetje rare beschadigingen op cd’s. Leek wel op schimmel, maar zijn toch hele fijne krasjes. Gelukkig werkte final fight gewoon prima, sonic gaf een rare error. Iets van error 13, was in het japans ;). In het ergste geval is het dus een leuke decoratie, mijn plan is om de hele japanse sonic collectie bij elkaar te krijgen.

Viel me trouwens op hoe clunky final fight aanvoelt tov turtles.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sosWwwH1z4W9EQk1Re4l11YNk-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G48bcBtcKhUh6AjXyFt205Em.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnKzlF11tKA1FZQX1OcYo2QrDeY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKoU6zmw4x6dgYK5NEP1CqvR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmUtdbFd1IeMSv2u5z4IBpTBGyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ocKTijbpHXGVVF5sCve4DO54.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 12:58
PluueeR schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:05:
Als je het helemaal zonder solderen kan doen, dan maakt het niet uit. Dan kan je altijd terug. Ik weet wel dat ik voor een eerdere AGS-101 scherm wel moest solderen, maar voor de IPS dacht ik niet. Maar dan moet je even de YouTube filmpjes bekijken.
Het scherm welke ik gebruikt heb was zonder solderen, tenzij je de backlight in wilt kunnen stellen (dmv de shoulder buttons)
cold_as_ijs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:27:
Helaas beetje rare beschadigingen op cd’s. Leek wel op schimmel, maar zijn toch hele fijne krasjes. Gelukkig werkte final fight gewoon prima, sonic gaf een rare error. Iets van error 13, was in het japans ;). In het ergste geval is het dus een leuke decoratie, mijn plan is om de hele japanse sonic collectie bij elkaar te krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien kan je de discs laten polijsten als de krasjes niet te diep zijn?
Tweedehands winkels en/of GameMania's (als je die nog kan vinden) hebben vaak wel zo'n machine staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:24
cold_as_ijs schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:27:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Probeer ze eerst eens te poetsen met brillenreiniger en doekje, veel kans dat de rond vlekjes weg zijn. Je ziet ze tegenwoordig ook vaker op PS2 games als ze lang niet gebruikt zijn.
Pagina: 1 ... 177 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.