Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Flapperbol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:29:
[...]

Het scherm welke ik gebruikt heb was zonder solderen, tenzij je de backlight in wilt kunnen stellen (dmv de shoulder buttons)
Welke is dat? :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Was er één via Aliexpress, maar ik kan ineens orders ouder dan 6 maanden niet meer terugvinden op de website :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Flapperbol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:55:
[...]

Was er één via Aliexpress, maar ik kan ineens orders ouder dan 6 maanden niet meer terugvinden op de website :\
Ik heb inmiddels uitgevonden dat de v2 gewoon werkt als je niet soldeerd. Enkel kan je dan de helderheid niet instellen, maar die lijkt standaard al goed te zijn. Binnenkort maar even rondkijken op aliexpress :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:11
Ik heb de shoulder buttons ook niet gesoldeerd voor de brightness, werkt prima as is inderdaad. Gisteren nog lekker een stukje Metroid Fusion op zitten spelen. Jammer dat er geen HDMI port op zit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
barktus schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:18:
[...]

Ik heb inmiddels uitgevonden dat de v2 gewoon werkt als je niet soldeerd. Enkel kan je dan de helderheid niet instellen, maar die lijkt standaard al goed te zijn. Binnenkort maar even rondkijken op aliexpress :P
Ik zou nog wel even wat goede heroplaadbare batterijen halen, want zo'n scherm vreet batterijen :P
(Vond zelf de brightness in kunnen stellen wel fijn, want zodra het lampje rood wordt zet je m gewoon een standje lager)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het solderen van de brightness controls voor zo'n GBA IPS schermpje stelt echt niets voor, kan iedereen die een soldeerbout kan aanschaffen. Ik zou adviseren om het gewoon even te doen, is toch wel chill. Vooral als je in een donkere omgeving op je GBA wil gamen is het prettig dat het scherm wat donkerder ingesteld kan worden.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Seroczynski schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:18:
Het solderen van de brightness controls voor zo'n GBA IPS schermpje stelt echt niets voor, kan iedereen die een soldeerbout kan aanschaffen. Ik zou adviseren om het gewoon even te doen, is toch wel chill. Vooral als je in een donkere omgeving op je GBA wil gamen is het prettig dat het scherm wat donkerder ingesteld kan worden.
Precies wat ik ook dacht, super simpel soldeerklusje om het te leren met mooi resultaat.

Sowieso vind ik die GBA mod een van de leukste en eenvoudigste om te doen. 3DS is bijvoorbeeld een heel ander verhaal, psvita is weer veel beter te doen met name door het scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door 3style op 09-02-2023 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou net even kort wat (revenge of) shinobi gespeeld.
Positief, muziek erg fijn, geluid effecten niet storend (pet peeve van mij met MD games)
Negatief: Voelt echt aan als een early action platformer, zeer stug.

Maar all in all wel vermakelijk, idd save statje je gemaakt na eerste boss, dus kijken of ik er mee verder ga binnekort (place your bets :P )

edit:
is idd uit 89 deze game :o Ik had Shinobi III: Return of the Ninja Master (Mega Drive) al eerder gespeeld en die voelde minder clunky maar die is ook uit 93.

[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 09-02-2023 13:12 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Flapperbol schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Ik zou nog wel even wat goede heroplaadbare batterijen halen, want zo'n scherm vreet batterijen :P
(Vond zelf de brightness in kunnen stellen wel fijn, want zodra het lampje rood wordt zet je m gewoon een standje lager)
Ik heb eneloops liggen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:49
Nieuwe scherm + shell voor de Advance SP was van de week binnen gekomen. Ook de headphone jack mod uitgevoerd en doordat hij een schroefje mist wilt de behuizing wel iets open staan. Wellicht een keer proberen om ergens anders een schroefje erheen te draaien. O-)

Was even gepiel en alles werkt! Wel een irritante zoem/brom/his door de hoofdtelefoon. Blijkt er ook een mod te zijn met een flexibele print met condensatoren erop die je er zo op kunt solderen om het geluid tegen te gaan. Alleen zijn die best duur voor enkel wat condensatoren en wou dit eigenlijk zelf doen met losse condensatoren.
Echter op een andere website staat dit mooi beschreven en scheelt het uitzoek werk en ze bieden ook een betaalbare condensatoren setje aan, die ik uiteindelijk uit goede daad heb besteld. Daarop even wachten nog.

Des betreffende website met goede uitleg: https://www.retrosix.wiki...g-audio-noise-from-gba-sp.

Pakketje uit China gearriveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjMG2H-zQwSo6anYYArXOUX_KaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WoqhWvuELfud099NAQleMrpO.jpg?f=fotoalbum_large

Gaatje in de behuizing gemaakt en met 2 componenten lijm de connector vast gelijmd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAqgEQNtY3IeTIKzgjCycsDzWuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oShMKSHJHkv0pVrGGuytQBvk.jpg?f=fotoalbum_large

Dradenwerk en het scherm reeds gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3Vpm3KeUA0uhg4MLfV1_n5wSgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7hx43pJZyovSjetkCd1IR1Sb.jpg?f=fotoalbum_large

Connector ziet er bijna OEM uit. En hier valt ook op dat de twee delen iets uit elkaar staan. Wellicht een extra schroefje zien te maken in de cartridge sleuf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bewn-jx2FeMMFpzzbHcgOgD6KuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SOiEm2TRbZ3tl3v6nGo2SEQX.jpg?f=fotoalbum_large

Yay het werkt! Weg met de slechte display en smerige oude behuizing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4HNH0If1q29sCYKV9Xkz8-WcP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NS5rZpFFh6ftntvXor1LdyLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

wauskoek schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:27:
Nieuwe scherm + shell voor de Advance SP was van de week binnen gekomen. Ook de headphone jack mod uitgevoerd en doordat hij een schroefje mist wilt de behuizing wel iets open staan. Wellicht een keer proberen om ergens anders een schroefje erheen te draaien. O-)
Gaaf zeg!

Hier kwamen vandaag 3 NES games binnen. Allemaal mooie staat, maar turbo racing springt er wel uit. Gelijk maar even in box protectors gedaan. 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xjH8PcfS/69-BB3-CDF-8-DC4-44-DD-ACAA-A0-E742-BCC473.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/prDdV1Gd/17-BBC7-DF-B15-D-4817-A232-D62-B941697-ED.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bN9vKWSC/D8-ADBAA2-2181-4493-98-E0-9-E1-CEAED6-AE0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pLVdxCD2/56087-E5-C-54-AE-4429-B528-C2-A28-DEF6-A99.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vHsB2bTx/7-EF02-CC1-DB81-4221-8-C8-F-5-DB609-CBDDCD.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Heerlijk retro inclusief Bart Smit sticker. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
wauskoek schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:27:

Was even gepiel en alles werkt! Wel een irritante zoem/brom/his door de hoofdtelefoon. Blijkt er ook een mod te zijn met een flexibele print met condensatoren erop die je er zo op kunt solderen om het geluid tegen te gaan. Alleen zijn die best duur voor enkel wat condensatoren en wou dit eigenlijk zelf doen met losse condensatoren.
Echter op een andere website staat dit mooi beschreven en scheelt het uitzoek werk en ze bieden ook een betaalbare condensatoren setje aan, die ik uiteindelijk uit goede daad heb besteld. Daarop even wachten nog.

Des betreffende website met goede uitleg: https://www.retrosix.wiki...g-audio-noise-from-gba-sp.

Pakketje uit China gearriveerd.

[Afbeelding]

Gaatje in de behuizing gemaakt en met 2 componenten lijm de connector vast gelijmd.

[Afbeelding]

Dradenwerk en het scherm reeds gemonteerd.

[Afbeelding]

Connector ziet er bijna OEM uit. En hier valt ook op dat de twee delen iets uit elkaar staan. Wellicht een extra schroefje zien te maken in de cartridge sleuf.

[Afbeelding]

Yay het werkt! Weg met de slechte display en smerige oude behuizing.

[Afbeelding]
Dehum/dehiss kits zijn helaas snakeoil, versterkers werken wel, maar versterken alleen die effecten.

Is puur om extra geld aan je verdienen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:39
Ik heb 2 NDS phat liggen, maar daar zijn de hinges van de Shell gebroken. Daar is dus niets qua kwaliteit voor te vinden. Had ooit al eens shells besteld bij die andere voorloper van Ali, maar dat was toen al bagger, maar nu dus nog steeds niks te vinden wat wat meer kwaliteit is. Er wordt zelfs kapotte dsen aangeraden als de Shell goed is. Nahja, wellicht is er ergens nog een projectje om ze met een custom shell wellicht een ander uiterlijk te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
Koldur schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:11:
[...]

Dehum/dehiss kits zijn helaas snakeoil, versterkers werken wel, maar versterken alleen die effecten.

Is puur om extra geld aan je verdienen.
We gaan het beleven of het helpt.

Wel apart dat Nintendo er niets aan gedaan heeft aan het hissen en hummen. Via de officiële headset zou het gehum en gehis ook te horen moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
wauskoek schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:07:
[...]

We gaan het beleven of het helpt.

Wel apart dat Nintendo er niets aan gedaan heeft aan het hissen en hummen. Via de officiële headset zou het gehum en gehis ook te horen moeten zijn?
De Game Boy is vooral een zo goedkoop mogelijk spel systeem voor kinderen gemaakt. Totaal niet gericht op de best mogelijke geluidskwaliteit.
Dat is de reden dat het er inherent inzit en dus niet met een goedkoop dehum/dehiss op te lossen. Er is een Game Boy mod Discord en is daar lang en breed over gediscussieerd, vrij duidelijk blijkt daar dat het echt niet te verhelpen is.

Ik heb in de corona tijd een gemodde GBA met zo'n kit gekocht, is daar eerder erger dan niet. Moet die nog eens verwijderen, want veel van die kits blazen ook nog de moederborden van GBA's op. Vooral bij de SP komt dat veel voor.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn CD’s uit JP toch goed schoon gekregen IPA en daarna nog met brillendoekje was voldoende
Krijg nu deze error bij sonic cd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rjdY0fkCX1dFV2ubJ6mCWrsFzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqbLz2SlJUd2tRF9YRCGNfvd.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn japans is hiervoor te roestig en translate maakt er niks zinnigs van. Iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:
Mijn CD’s uit JP toch goed schoon gekregen IPA en daarna nog met brillendoekje was voldoende
Krijg nu deze error bij sonic cd
[Afbeelding]
Mijn japans is hiervoor te roestig en translate maakt er niks zinnigs van. Iemand een idee wat het probleem is?
"The ram is not initialized
Please initialize the ram"

Meer uitleg (bron
What should you do?
1)Reformat your Sega CD's internal memory: Restart your system. Instead of pushing 'start' at the initialization screen (which typically has a picture of Sonic and says 'press Start'), push the 'A' button on your controller. This will bring up the menu, which is the same menu you get if you put a music CD in your SegaCD instead of a game CD. There are options on the right side of the screen, the second from the top being 'memory'. I never knew what that did until now. You can select that option and then you will get another screen of options. From here, you can reformat your memory, copy items from memory, etc. You can try to copy files for games you've played now onto a SegaCD RAM cartridge, but in all likelihood, if you are getting that black screen of death, your saves are gone anyway. Sorry to be the one to tell you. Reformat the memory. It only takes a jiff. Now restart your system with your game and press start and see if you get that annoying black screen again.

If this solves your problem, then congratulations. If this problem occurs every time you restart your unit (forcing you to reformat every time), then keep reading.

2)Recharging your Sega CD's battery: Since the battery powering your SegaCD's memory is rechargeable, some sources recommend recharging that battery by either keeping the unit plugged in overnight, or even leaving the unit powered on for 6 hours. I would try just leaving the unit plugged in overnight before I left my system on for 6 hours. Repeat step 1), try your game again, and if you don't get the black screen of death, then your problem has been solved.

If this does not solve your problem, then the battery in your unit is probably dead. Keep reading.

3)Replace your Sega CD's battery: This type of operation is a bit more involved than any of the others. The instructions are here (digital press link!). I am a pretty poor technician, but I managed to do this with a soldering iron and a little luck. The battery you need is a 2016. I used a non-rechargable one. Perhaps I'll live to regret it, but you can probably get a rechargable 2016 pretty easily. It's a good 45-60 minute operation. I didn't remove the cables from the motherboard. I desoldered the battery contacts, removed them from the rechargable (which was a sloppy worrisome affair achieved by force), then reattached them to the motherboard. I then put a little piece of cardboard under the bottom contact, put in the 2016 letters up, secured the lot with electrical tape, and it all worked like a charm. I just wish someone had spelled out the other steps like this post does because I might not have had to do it, in retrospect, thus my inspiration to post this. I hope it is useful to all you Sega bitches!

[ Voor 69% gewijzigd door Flapperbol op 10-02-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:11:
[...]

"The ram is not initialized
Please initialize the ram"

Meer uitleg (bron

[...]
Thanks, raar dat Sonic erover klaagt terwijl final fight gewoon werkte. Ik had het al eens eerder gedaan om Sonic aan de gang te krijgen, toch maar eens de batterij vervangen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Midtown Madness 3 (Xbox OG) is 1 v/d weinige race-games die ik op een eerlijke manier heb geprobeerd uit te spelen, maar het ziet er naar uit dat 100% niet te doen is ;(

Alle Blitz en Checkpoint races heb ik gehaald :)

In Paris hang ik bij de 2e van "Police Officer" ;( , je moet daar met een politieauto een SUV stuk rammen 8)7 Deze niet halen en de 4e v/d job gaat niet open, net als de volgende job.

In Washington heb ik alle jobs vrij, maar 2 opdrachten lukken niet ;( De 4e van "Stunt Driver" is een lastige Checkpoint-race. En de 3e van "Private Eye" is het stuk rammen van een snelle sportauto met een sportauto... kansloos met mijn skills 8)7

Nah... :| :z

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j6i7DJc.jpg

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PluueeR
Uitspelen is soms nog niet zo eenvoudig :) . Zelf kijk ik vaak op YouTube hoe je een bepaald level haalt, of waar bepaalde geheimen zitten. Zo speel ik A Link to the Past nu ook op de SNES. Misschien niet helemaal eerlijk, maar och, vroeger lieten buurjongens of vriendjes op school zien waar je bepaalde secrets kon vinden ;) Of stond e.e.a. uitgelegd in het Club Nintendo blad.

Afgelopen week wat games aangeschaft voor de N64:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPOPlhSDUx6XzT-008rLubevsmo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTbdkxeDn8FkNiJokJbucuWg.jpg?f=fotoalbum_large

Ook Banjo Kazooie nog binnen gekregen van de week.

Onderweg zijn nog Kirby 64 en Micro Machines 64. Heb Lylat Wars, Donkey Kong 64 en Conker's Bad Fur Day nog op mijn lijstje staan. Maar toen ik de prijs van die laatste zag... 8)7 Voor DK64 heb je Expansion Pack nog nodig volgens mij. Die zijn ook niet goedkoop.

Bij de N64 stond ik vroeger, zwaar onder de indruk, te kijken bij Intertoys, was zelf meer een PC gamer in die tijd. Maar als je het nu ziet, heeft het de tand des tijds niet heel goed doorstaan >:) . Dan vind ik sprite based games beter overeind blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 17:29:

Bij de N64 stond ik vroeger, zwaar onder de indruk, te kijken bij Intertoys, was zelf meer een PC gamer in die tijd. Maar als je het nu ziet, heeft het de tand des tijds niet heel goed doorstaan >:) . Dan vind ik sprite based games beter overeind blijven.
Dat heb ik dus ook. Maar de N64 was mijn eerste eigen console. Blijft toch een speciale plek houden, met Mario 64 in het bijzonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Van mijn schoonvader 2 ZX Spectrums geerft. Mijn vader had er eentje compleet, maar zonder vertellen weggedaan. Nu alleen kijken of er makkelijkere manieren zijn van spellen laden. Ofwel, SD kaart of iets, maar verwacht eigenlijk van wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YSdbGOb_fO4DRa1MIE3d6qAq344=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/su5B85NhTX7XLZohiXNtvmKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

didado schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Verzamel je nu toevallig ook alleen de gesealde Dreamcast varianten? Of gewoon als het zo uitkomt.
Alleen als het zo uitkomt. Hahaha maar er zijn nog bizar veel gesealde dreamcast games op de markt. Erg bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Josefien schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 01:12:
Midtown Madness 3 (Xbox OG) is 1 v/d weinige race-games die ik op een eerlijke manier heb geprobeerd uit te spelen, maar het ziet er naar uit dat 100% niet te doen is ;(

Alle Blitz en Checkpoint races heb ik gehaald :)

In Paris hang ik bij de 2e van "Police Officer" ;( , je moet daar met een politieauto een SUV stuk rammen 8)7 Deze niet halen en de 4e v/d job gaat niet open, net als de volgende job.

In Washington heb ik alle jobs vrij, maar 2 opdrachten lukken niet ;( De 4e van "Stunt Driver" is een lastige Checkpoint-race. En de 3e van "Private Eye" is het stuk rammen van een snelle sportauto met een sportauto... kansloos met mijn skills 8)7

Nah... :| :z

[Afbeelding]
Ik werd getriggerd en ik dacht ik zoek die van mij ook even op. Nu blijkt dat ik alleen de "not for resale" versie heb. Binnenkort maar eens op zoek naar een versie met doosje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy9BlYPD0ZtaFxiZ4v_1gfn6egw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v0Ag6McqsAIpLf9DcxXHacCU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:48:
[...]

Alleen als het zo uitkomt. Hahaha maar er zijn nog bizar veel gesealde dreamcast games op de markt. Erg bijzonder.
Ja de accessories ook nog allemaal makkelijk nieuw te vinden behalve de Arcade stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Uitspelen is soms nog niet zo eenvoudig :) . Zelf kijk ik vaak op YouTube hoe je een bepaald level haalt, of waar bepaalde geheimen zitten. Zo speel ik Link to the Past nu ook op de SNES. Misschien niet helemaal eerlijk, maar och, vroeger lieten buurjongens of vriendjes op school zien waar je bepaalde secrets kon vinden ;) Of stond e.e.a. uitgelegd in het Club Nintendo blad.
Ik kijk ook vaak een filmpje als een spel niet lukt. Het helpt als het om iets vinden gaat of kijken hoe het gespeeld moet worden. In het geval van het racespel mis ik echter de vaardigheid/snelheid :/
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:54:
[...]

Ik werd getriggerd en ik dacht ik zoek die van mij ook even op. Nu blijkt dat ik alleen de "not for resale" versie heb. Binnenkort maar eens op zoek naar een versie met doosje.

[Afbeelding]
Is dat een demo of een exemplaar voor een kiosk en qua inhoud hetzelfde als de volledige versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:10:
Dat heb ik dus ook. Maar de N64 was mijn eerste eigen console. Blijft toch een speciale plek houden, met Mario 64 in het bijzonder :)
Mijn 1e eigen TV, een Sony Trinitron 37cm had ik toch niet weg moeten doen. Had het er nu geweldig uitgezien waarschijnlijk. Mario 64 ook al verschillende keren uitgespeeld zowel op de N64 als op de Switch. Hoop dat Kirby en Banjo Kazooie ook goede platformers zijn. Vond F-Zero X alvast een toffe game, lekker snel/veel fps. A Link to the Past vind ik erg goed, maar Ocarina of Time (3 tellen opgestart) viel iig tegen qua fps.
Josefien schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:16:
[...]

Ik kijk ook vaak een filmpje als een spel niet lukt. Het helpt als het om iets vinden gaat of kijken hoe het gespeeld moet worden. In het geval van het racespel mis ik echter de vaardigheid/snelheid :/
Training, je wordt er vanzelf handiger in. Gitaarspelen leer je ook niet in een avondje ;)

Als ik toch die Dreamcast spullen zie, heb ook ooit zo’n ding gehad met best toffe games. Weggedaan omdat hij het “opeens” niet meer deed. Als ik toen wist wat ik nu weet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
PluueeR schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:53:
[...]

Mijn 1e eigen TV, een Sony Trinitron 37cm had ik toch niet weg moeten doen. Had het er nu geweldig uitgezien waarschijnlijk. Mario 64 ook al verschillende keren uitgespeeld zowel op de N64 als op de Switch. Hoop dat Kirby en Banjo Kazooie ook goede platformers zijn. Vond F-Zero X alvast een toffe game, lekker snel/veel fps. A Link to the Past vind ik erg goed, maar Ocarina of Time (3 tellen opgestart) viel iig tegen qua fps.

[...]
Check wel even de batterij van OoT, als de originele er nog in zit zal die wel (bijna) dood zijn. Zou jammer zijn als je halverwege je savegame kwijtraakt

Is gelukkig redelijk eenvoudig te vervangen met een soldeerbout, maar je hebt natuurlijk wel het "nintendo-bitje" nodig om de cartridge open te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Dat moet ik inderdaad nog doen. Wel grappig dat mijn SNES cartridges met batterij het nog gewoon doen. Een inventariseren hoeveel ik er nodig heb.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog een kleine toevoeging kunnen doen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xHGUQdlEDJIPB-WgOA3HrQnJcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqxyjw6YelC9HyLPYamDyBUX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tsja gamer skill blijft interessant. ik heb me zelf gister geërgerd aan punch out op de nes. vrij gemakkelijk het 2e kampioenschap gewonnen en verwachtte eigenlijk wel vrij eenvoudig tot Tyson zelf te komen.
Of eigenlijk tot 1-2 gevechten ervoor, meen me te herinneren dat die ook al vrij pittig waren destijds. (ook Tyson zelf nooit verslagen voor zover ik het me kan herinneren :S )

Maar toen kwam *drumroll* Soda Popinksy.

Denk dat je wel kan spreken van een difficulty spike. Opeens word het vrij lastig, En op zich doe ik ook wel schade (hoewel dat ook wel wat potjes nodig gehad heeft!) alleen, krijg zelf ook klappen en ja bij de 3e keer neer ben je gewoon ko. Wat op zich ook niet vreemd is want je bent zelf een klein kereltje en 'Soda' ziet er idd uit alsof hij rake klappen kan uitdelen :S

Paar keer ook gehad dat ik me afvroeg of mijn controller me in de steek liet wat ik nog niet veel vaker heb meegemaakt op mister!
Maar goed, kan altijd nog kijken of echte hardware, mogelijk dat pal versie en dus wat traagheid behoorlijk helpen!

Moet zeggen dat ondanks de frustratie het wel een ontzettend leuke game blijft! Heb ook nog de verleiding kunnen weerstaan om te googlen of yt, muv hoe je tussen ronden in (eenmalig) een life boost kan krijgen, maar dit staat gewoon in de manual volgens mij :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:17:
Van mijn schoonvader 2 ZX Spectrums geerft. Mijn vader had er eentje compleet, maar zonder vertellen weggedaan. Nu alleen kijken of er makkelijkere manieren zijn van spellen laden. Ofwel, SD kaart of iets, maar verwacht eigenlijk van wel.
Ik heb niet het hele filmpje bekeken maar er word iig gesproken over 'modern solutions to play games' dus mogelijk kan je er iets mee.
Vind het sowieso geweldige 'tv' en wil mogelijk zelf nog wel een keer op visite daar in engeland (tweakers meet daar? :*) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Sagat schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:31:
[...]

Ik heb niet het hele filmpje bekeken maar er word iig gesproken over 'modern solutions to play games' dus mogelijk kan je er iets mee.
Vind het sowieso geweldige 'tv' en wil mogelijk zelf nog wel een keer op visite daar in engeland (tweakers meet daar? :*) )
Ik kwam na mijn post eigenlijk nog wel iets tegen a 75 pond. Is prijzig, maar wel leuk een keer aan te schaffen. Daar kan een SD kaart in met software en dan de spellen.
Zag dat mijn schoonvader ook nog een ZX 80 heeft met handleidingen. Hij heeft er veel over vertelt, maar denk dat het een ander doel heeft dan spellen spelen. :D
Wil die Spectrum toch in ere houden. De mini console varianten als ze al te koop zijn, zijn echt heel duur en de ZX Spectrum is op zichzelf ook niet al te groot en kan met zo'n module als mini console fungeren. Wel tof om weer eens op te starten en hoop er ook echt eens tijd voor te hebben om er wat mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
@Sagat Netjes dat je het Googlen hebt kunnen weerstaan. Mij lukt dat in het geval van A Link to the Past echt niet, maar als ik zie waar allemaal geheimen zitten verstopt dan had ik die nooit gevonden. Had er sowieso de tijd niet voor gehad om alles te doorzoeken. Ik heb de games allemaal cartridge only, weet nog van vroeger dat de boekjes behoorlijk uitgebreid konden zijn met allemaal details over de vijhanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:31:
[...]

Nog geen eens een slecht idee. Zit ook naar wat spul aldaar te kijken, en met de invoer + btw tax is ophalen bijna nog goedkoper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PluueeR schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:32:
@Sagat Netjes dat je het Googlen hebt kunnen weerstaan. Mij lukt dat in het geval van A Link to the Past echt niet, maar als ik zie waar allemaal geheimen zitten verstopt dan had ik die nooit gevonden. Had er sowieso de tijd niet voor gehad om alles te doorzoeken. Ik heb de games allemaal cartridge only, weet nog van vroeger dat de boekjes behoorlijk uitgebreid konden zijn met allemaal details over de vijhanden.
Het is maar hoe belangrijk je het vindt. Ik heb zo'n twee jaar geleden Super Metroid op de SNES gewoon voor het eerst kunnen spelen, zonder er ook maar iets van af te weten. Ik kijk van selecte titels op mijn backlog geen speedruns (iets wat ik overigens heel leuk vind om naar te kijken) en ik zoek dan ook niets op tijdens het spelen. Zo kan ik toch nog een beetje het gevoel van waardering vinden dat je tijdens de originele release gehad zou hebben.

Zo doe ik nu hetzelfde met Final Fantasy VII op de PS1, alhoewel ik soms op de Wiki even kijk wat een bepaalde stat doet. En heb nog wat andere titels klaar liggen. Het kost wel veel meer tijd zo maar ik vind dit dan weer leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:56

Onderweg zijn nog Kirby 64 en Micro Machines 64. Heb Lylat Wars, Donkey Kong 64 en Conker's Bad Fur Day nog op mijn lijstje staan. Maar toen ik de prijs van die laatste zag... 8)7 Voor DK64 heb je Expansion Pack nog nodig volgens mij. Die zijn ook niet goedkoop.
Als je de meest volledige Micro Machines ervaring wil kan je best ook even kijken om de PS1 versie op te pikken. De N64 versie is eigenlijk een kale versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 16-09 12:21
Vraagje,
Ik had een snes rgb kabel van retrogamingcables.co.uk maar die lijkt het ermee op gehouden. volgens mij net gekocht voordat de overgangsperiode brexit voorbij was. opzicht niet vaak gebruikt.

Hebben jullie nog suggesties voor een alternatief? bij voorkeur uit de eu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekfad schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 08:37:
[...]

Als je de meest volledige Micro Machines ervaring wil kan je best ook even kijken om de PS1 versie op te pikken. De N64 versie is eigenlijk een kale versie
:( Drie keer raden welke versie is fysiek heb.....

Goed, is niet een heel groot probleem, maar toch.....

@Exorcist
Hebben wij deze al eens gespeeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 14-02-2023 16:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sagat schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:29:
[...]

@Exorcist
Daarom is dat ook de enige versie die ik niet heb 8)
Vrietje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:08:
Vraagje,
Ik had een snes rgb kabel van retrogamingcables.co.uk maar die lijkt het ermee op gehouden. volgens mij net gekocht voordat de overgangsperiode brexit voorbij was. opzicht niet vaak gebruikt.

Hebben jullie nog suggesties voor een alternatief? bij voorkeur uit de eu?
Ik heb net bij deze verkoper op e-bay eentje voor de gamecube besteld. Wat ik op de plaatjes zie, ziet er in ieder geval goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@Exorcist
Micro maniacs is ook wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:11:
[...]

Micro maniacs is ook wel een aanrader.
Die is idd ook erg leuk. :) Veel beter dan Sonic R, en de poging op de Xbox Mad dash racing. Rock 'N Roll Racing is dan wel weer een goede, het neemt zicht niet zo serieus, en de omroeper erin is veelal ook leuk. Rush rush rally is ook wel leuk, die is ook nog eens van :)F makelaardij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Zo, de onderdeeltjes voor mijn Mega-CD van Console5 zijn binnen. Dit weekend heb ik dus hopelijk een perfect werkend model 😊

Eens hij werkt ga ik nog een setje condensatoren bestellen om hem gelijk wat futureproof te maken.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bruiser wat had jij bij console5 allemaal besteld?
Ik kwam wel cap kits tegen, drive belt en een batterij.
Ik zoek nog een robuste oplossing voor de microswitch voor de laser head end of stroke. Schoonmaken heeft veel geholpen maar niet voldoende in mijn ogen (maakt nog herrie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:56:
[...]
Rock 'N Roll Racing is dan wel weer een goede, het neemt zicht niet zo serieus, en de omroeper erin is veelal ook leuk.
Die zet ik meestal uit en je wordt dan bedankt met een "ouch". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:46:
@Bruiser wat had jij bij console5 allemaal besteld?
Ik kwam wel cap kits tegen, drive belt en een batterij.
Ik zoek nog een robuste oplossing voor de microswitch voor de laser head end of stroke. Schoonmaken heeft veel geholpen maar niet voldoende in mijn ogen (maakt nog herrie)
TR3 en TR4 (transistors zijn dat denk ik) en een drivebelt. Kijken of ik er daarmee terug leven in krijg voordat ik er meer geld inpomp.

Je kan Luke van Console5 gewoon mailen met je vraag. Zeer vriendelijke en hulpvaardige kerel. Misschien heeft hij een oplossing voor je die niet op de site vermeld is.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

@Exorcist
Nee, wij hebben de SNES, MD en PS2 versies gedaan van Micro Machines. Ik heb V3 wel echter (en Micro Maniacs maar dat terzijde). Ik vind V4 op de PS2 echter leuker/beter, maar V3 is voor mij wel lang geleden dusssss.....voel je hem al aankomen? Binnenkort? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Dan moet ik ook een PS1 op pikken. En had nooit zoveel met die console in die tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Als jullie tweedehands een console kopen, waarmee maken jullie deze dan schoon aan de buitenkant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:38:
Als jullie tweedehands een console kopen, waarmee maken jullie deze dan schoon aan de buitenkant?
Water, soms wat afwasmiddel erbij. Voor de afwerking gebruik ik een "aerospace protectant" zodat deze weer een beetje zijn originele shine terug krijgt, eigenlijk alleen nodig voor zwarte consoles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
Seroczynski schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:50:
[...]

Water, soms wat afwasmiddel erbij. Voor de afwerking gebruik ik een "aerospace protectant" zodat deze weer een beetje zijn originele shine terug krijgt, eigenlijk alleen nodig voor zwarte consoles.
Dit is inderdaad alles wat je nodig hebt. Misschien een tandenborstel erbij om in de lastige hoekjes te komen.
@barktus : Ga in ieder geval niet met alcohol aan te slag om schoon te maken, dit lost inkt (logo's etc) op

Toevoeging:
Als het een vergeelde console is trakteer ik hem ook nog even op een waterstofperoxide bad met UV licht, dan is ie weer helemaal als nieuw

[ Voor 12% gewijzigd door Flapperbol op 15-02-2023 16:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:38:
Meestal alleen even een vochtig doekje er langs, en bij een cartridge systeem even de pinaansluitingen doormiddels van 90% alcohol en een goedkoop spelletje.

De controllers gaan wel altijd even uit elkaar. De ruimte tussen de knoppen blijft altijd wat vuiligheid in zitten, nog erger is wat tussen de boven en onderzijde van een controller zit, daar waar je vaak zo'n mooi bruin randje aantreft :X
Flapperbol schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Dit is inderdaad alles wat je nodig hebt. Misschien een tandenborstel erbij om in de lastige hoekjes te komen.
@barktus : Ga in ieder geval niet met alcohol aan te slag om schoon te maken, dit lost inkt (logo's etc) op

Toevoeging:
Als het een vergeelde console is trakteer ik hem ook nog even op een waterstofperoxide bad met UV licht, dan is ie weer helemaal als nieuw
Plus tandenstokers en wattenstaafjes (hoewel dat laatste standaard is bij de uitrusting van een retrogamer)
WD40 tegen de sticker restanten, en babybillendoekjes doen ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flapperbol schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:10:
[...]

Toevoeging:
off-topic: Ik zoek nog een goede UV lamp. Heb nu een TL lamp met UV maar die is niet krachtig genoeg naar mijn idee. Suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ook nog onder de aandacht brengen dat er weer een beurs komt. Zaterdag 25 februari is het alweer zover Retrogamecon in Zwolle. Altijd een leuk sfeertje, en in het verleden altijd wel veel aanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:18:
Mag ik ook nog onder de aandacht brengen dat er weer een beurs komt. Zaterdag 25 februari is het alweer zover Retrogamecon in Zwolle. Altijd een leuk sfeertje, en in het verleden altijd wel veel aanbod. :)
Oef Zwolle, toch wel ver vanuit het zuiden van Limburg. Ziet er overigens wel uit als een leuke beurs!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redax schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:39:
[...]

Oef Zwolle, toch wel ver vanuit het zuiden van Limburg. Ziet er overigens wel uit als een leuke beurs!
Ja, ik snap je punt. Wij (mijn vrouw en ik) maken er gewoon een dagje van. Na de beurs nog even omgeving bekijken, een hapje eten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Die staat al zeker 3 maanden op mijn lijstje.....maar ik blijk dan nog niet terug te zijn van het skiën, dus moet het helaas missen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Seroczynski schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:50:
[...]

@Flapperbol @Verwijderd . Bedankt voor jullie antwoorden. Heb een wii op de kop kunnen tikken met gitaar en alles erbij voor weinig. Puur om te verkopen en nieuwe retro spullen voor mezelf te kopen. :+ Maar wil dat wel schoon aanbieden zegmaar :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• OFV

OFV

..

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
OFV schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:14:
Gisteren deze schoenen gekregen van mijn vriendin. Die gaan de vitrine in.

[Afbeelding]
Was dat ook de bedoeling van je vriendin? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

davince72 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Was dat ook de bedoeling van je vriendin? ;)
Haha ja ze weet dat ik een collector ben qua SF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
Ik gebruik ook wel vaak Glassex om cartridges aan de buitenkant te reinigen. Is niet zo agressief als isopropyl alcohol (ipa). Voor de cartridges zelf maak ik gebruik van ipa, maar nog mooi werkt een bruynzeel gummetje. Daar krijg je de connectors stralend schoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Voordeel van Sega, allemaal zwart, dat vergeeld niet 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:13:
[...]

@Flapperbol @Verwijderd . Bedankt voor jullie antwoorden. Heb een wii op de kop kunnen tikken met gitaar en alles erbij voor weinig. Puur om te verkopen en nieuwe retro spullen voor mezelf te kopen. :+ Maar wil dat wel schoon aanbieden zegmaar :P
Lijkt me niet de beste “investering”, maar ok, veel succes…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Ik ben toch nog eens aan het kijken naar het maken van zo'n GBS C.

De kant en klare versie van aliexpress kan geen composiet aan. Dus valt bijvoorbeeld de N64 af, welke voor mij belangrijk is.

Als je hem zelf maakt, dan kan je hem zo maken dat hij beiden aan kan. Maar moet je kiezen tussen composiet en rgb en daar een weerstand voor solderen. Met een schakelaar kan je dat dan weer bypassen om zo handmatig te kunnen kiezen. Als ik de prijs voor alles en de risico's zo bij elkaar op tel, dan begint een retrothink pro 2x wel aantrekkelijk te worden. :X

Bruiser schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:44:
[...]

Lijkt me niet de beste “investering”, maar ok, veel succes…
Alleen de gitaar en bijhorende game brengen bij verkoop al genoeg op om het gehele bedrag terug te verdienen. De rest is extra :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:02:
Ik ben toch nog eens aan het kijken naar het maken van zo'n GBS C.

De kant en klare versie van aliexpress kan geen composiet aan. Dus valt bijvoorbeeld de N64 af, welke voor mij belangrijk is.

Als je hem zelf maakt, dan kan je hem zo maken dat hij beiden aan kan. Maar moet je kiezen tussen composiet en rgb en daar een weerstand voor solderen. Met een schakelaar kan je dat dan weer bypassen om zo handmatig te kunnen kiezen. Als ik de prijs voor alles en de risico's zo bij elkaar op tel, dan begint een retrothink pro 2x wel aantrekkelijk te worden. :X
Als ik het filmpje van Voultar bekijk heeft hij het over SCART en component (de rode, groene en blauwe connector voor video) en niet over composite (gele connector. De N64 doet alleen composite en s-video (niet alle modellen geloof ik). Volgens dit draadje zou je er een RetroTINK 2x tussen kunnen zetten die het composite signaal omzet naar component en die dan door de GBS-C verder laten upscalen. Of je N64 (laten) modden voor RGB.

[ Voor 3% gewijzigd door PluueeR op 15-02-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Nu online
Ik zal er in ieder geval in de ochtend even aanwezig zijn, vorig jaar voor de Dreamcast Planet Ring (met mic) ,NBA Jam TE voor de Megadrive, en Pokémon Gold voor een goede prijs op kunnen pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

PluueeR schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Als ik het filmpje van Voultar bekijk heeft hij het over SCART en component (de rode, groene en blauwe connector voor video) en niet over composite (gele connector. De N64 doet alleen composite en s-video (niet alle modellen geloof ik). Volgens dit draadje zou je er een RetroTINK 2x tussen kunnen zetten die het composite signaal omzet naar component en die dan door de GBS-C verder laten upscalen. Of je N64 (laten) modden voor RGB.
Even heel gek gedacht. De n64 kabel in een scart stoppen en die in de gbs gebruiken als input. Gaat niet werken lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Die [Micro maniacs] is idd ook erg leuk. :) Veel beter dan Sonic R, en de poging op de Xbox Mad dash racing. Rock 'N Roll Racing is dan wel weer een goede, het neemt zicht niet zo serieus, en de omroeper erin is veelal ook leuk. Rush rush rally is ook wel leuk, die is ook nog eens van :)F makelaardij.
Concept is erg geinig bedacht en ik snap ook de vergelijking met sonic R. Maar 2e race pleurde ik continue van de race track af, ik ben natuurlijk veel te volwassen voor een race rage quit maar uhm ja......mogelijk nog een kans geven :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is lang geleden dan ik de n64 versie gespeeld heb maar, net even de ps1 versie gedaan en meh, heb het idee dat de camera wat hyper actief is? Kreeg ook een deja vu gevoel terwijl ik de ps1 versie nooit eerder gespeeld heb, mogelijk dat het menu bij beiden gelijksoortig is.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Even heel gek gedacht. De n64 kabel in een scart stoppen en die in de gbs gebruiken als input. Gaat niet werken lijkt me?
Nope, want dan gebruik je nog steeds composite (over SCART), en niet RGB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@barktus is de OSSC geen betere oplossing voor je? Om nou relatief veel geld uit te geven om een goedkope gbs control aan de gang te krijgen lijkt me ook van de zotte.
Volgens mij doet de N64 niet aan resolutie switching in games, wat eigenlijk naast de prijs de voornaamste reden is om voor de GBS control te gaan
cold_as_ijs schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:40:
@barktus is de OSSC geen betere oplossing voor je? Om nou relatief veel geld uit te geven om een goedkope gbs control aan de gang te krijgen lijkt me ook van de zotte.
Volgens mij doet de N64 niet aan resolutie switching in games, wat eigenlijk naast de prijs de voornaamste reden is om voor de GBS control te gaan
Bijv. RE2 voor de N64 doet weldegelijk resolutie veranderen in game, tussen de cutscenes en gameplay bijv.

/

gisteren nog even GTA IV weer 's gespeeld. Destijds uitgespeeld op de 360 maar wilde nu verder met m'n PS3 savegame. Ik heb het niet langer volgehouden dan een halfuur helaas, de framerate op de 360 is al zo zo maar de PS3 loopt tussen de 18 en 25 FPS voor m'n gevoel, heel onprettig.

Hoop dat ze die nog 's een remake geven, het rijgedrag van de auto's bijv. vind ik in GTA IV vele malen beter dan in de andere delen.

[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 16-02-2023 09:17 ]

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Exorcist schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:15:
[...]

Bijv. RE2 voor de N64 doet weldegelijk resolutie veranderen in game, tussen de cutscenes en gameplay bijv.

/

gisteren nog even GTA IV weer 's gespeeld. Destijds uitgespeeld op de 360 maar wilde nu verder met m'n PS3 savegame. Ik heb het niet langer volgehouden dan een halfuur helaas, de framerate op de 360 is al zo zo maar de PS3 loopt tussen de 18 en 25 FPS voor m'n gevoel, heel onprettig.

Hoop dat ze die nog 's een remake geven, het rijgedrag van de auto's bijv. vind ik in GTA IV vele malen beter dan in de andere delen.
Mee eens, GTA IV lijkt wel een beetje de verloren zoon van Rockstar. Zou hem ook graag nog eens willen spelen in opgepoetste versie.

• barktus

barktus

Moehhhh!

cold_as_ijs schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:40:
De OSSC die ik vond zijn ook snel boven de honderd euro en ondersteunen geen composiet. Of heb ik dan gewoon de verkeerde gevonden? :)

• PluueeR
Seroczynski schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:49:
[...]

Het is maar hoe belangrijk je het vindt. Ik heb zo'n twee jaar geleden Super Metroid op de SNES gewoon voor het eerst kunnen spelen, zonder er ook maar iets van af te weten. Ik kijk van selecte titels op mijn backlog geen speedruns (iets wat ik overigens heel leuk vind om naar te kijken) en ik zoek dan ook niets op tijdens het spelen. Zo kan ik toch nog een beetje het gevoel van waardering vinden dat je tijdens de originele release gehad zou hebben.

Zo doe ik nu hetzelfde met Final Fantasy VII op de PS1, alhoewel ik soms op de Wiki even kijk wat een bepaalde stat doet. En heb nog wat andere titels klaar liggen. Het kost wel veel meer tijd zo maar ik vind dit dan weer leuker.
Eigenlijk doe je dat wel beter dan ik. Ben maar een beetje slaafs zo'n guide aan het doorlopen 8)7 Had je Super Metroid toen ook uitgespeeld? Als ik bij A Link to the Past kijk waar alle geheimen zitten, dan zou ik dan anders nooit gevonden hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:35:
[...]

De OSSC die ik vond zijn ook snel boven de honderd euro en ondersteunen geen composiet. Of heb ik dan gewoon de verkeerde gevonden? :)
je hebt helemaal gelijk dat hij geen composiet ondersteund. Beetje raar dat ze dit niet hebben meegenomen.

Dan zou ik de N64 gewoon verkopen, franse terugkopen en die RGB modden :D
Of gewoon een goede CRT scoren, stuk goedkoper :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PluueeR schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Eigenlijk doe je dat wel beter dan ik. Ben maar een beetje slaafs zo'n guide aan het doorlopen 8)7 Had je Super Metroid toen ook uitgespeeld? Als ik bij A Link to the Past kijk waar alle geheimen zitten, dan zou ik dan anders nooit gevonden hebben.
Zeker, uitspelen is voor mij altijd het doel. Ik heb de game niet op 100% uitgespeeld, maar dat is ook helemaal niet nodig. Bij Zelda op de SNES ben je beperkt tot een relatief kleine speelwereld, en is het waarschijnlijk beter te doen dan je zal denken. Ook daar is het niet nodig om all heart containers te vinden ;)

Nu met FF7 hetzelfde. Als ik iets mis, jammer dan. Heb recent nog een puzzeltje opgelost die in eerste instantie nogal lastig leek (en daar zijn er volgens mij niet zo veel van). Dan is het gewoon een kwestie van good ol' doorzettingsvermogen. Koste me een klein half uurtje ofzo, en daar heb ik dan wel weer héél veel EXP mee gefarmed :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@SD5k @Exorcist Enige wat je zou kunnen doen, maar dan op de pc met GTA IV, is modden. Maar dat kan dan weer niet op de PS3 of X360. Heb zelf GTA IV ook op de PS3, maar later ergens bij gekregen op de pc. Maar met een beetje modden ziet het er al wat beter uit. Framerate is in het spel zelf toch ook al niet denderend.

@PluueeR Die spellen vroeger zonder hulp wel uitgespeeld. Super Metroid en aLttP. Maar dat is ook geheel mijn jeugd geweest. :+ Ook alle geheimen vinden was best wel te doen. In die laatste ook alle hartjes en dergelijke gevonden. In nieuwere versies is eigenlijk het idee ook hetzelfde waar geheimen zitten. Maar dat is meer van de 2D varianten zeg maar.

Tegenwoordig pak ik na een paar keer zoeken ook gewoon een guide erbij, gewoon geen tijd meer voor om moeilijk te doen.

FF7 is nog steeds mijn favo FF game. En dan niet de Remake welke ik uberhaupt nog niet uit heb gespeeld. Moet er nog eens mee verder ook. Het spel is totaal anders dan de oude versie.
ik heb GTAIV toen het uitkwam op een single core PC gespeeld met een iets te oude GPU. Textures vielen regelmatig weg, pop-in gigantisch erg en framerate waarschijnlijk op 10 FPS (kan me niet meer herinneren). Maar wel uitgespeeld. Later nog een keer of 3 uitgespeeld op een nieuwere PC inclusief de expansions.

Heb hem nu ook voor mijn steam deck. Blijft echt een super spel. Waar GTA 3, VC en SA nog relatief basic waren in open wereld design, kwam in GTA4 de wereld echt tot leven. Iets wat ze in RDR hebben meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Kwam de volgende game tegen op Steam. Een betere plek dan dit topic kan ik niet verzinnen om de link te droppen:

https://store.steampowered.com/app/1730260/Retro_Gadgets/

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

PluueeR schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:51:
[...]

Het eerste model de grijze heeft nog s-video. Bij de fancy kleurtjes hebben ze dat eruit gesloopt. Beetje het zelfde wat Sega gedaan heeft met de revisie van de mastersystem. De kaartlezer, en 3d bril kon mij ook gestolen worden. maar de rgb uitgang eruit halen :/
cold_as_ijs schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:54:
[...]

je hebt helemaal gelijk dat hij geen composiet ondersteund. Beetje raar dat ze dit niet hebben meegenomen.

Dan zou ik de N64 gewoon verkopen, franse terugkopen en die RGB modden :D
Of gewoon een goede CRT scoren, stuk goedkoper :D
composiet zou nog met een add-on board komen.. er zou ook gewerkt worden aan een opvolger de pro. die zou wel het ingebakken moeten hebben, alleen daar al een tijdje geen updates meer over gehoord.

Resolutie switchen doen wel meer consoles. De megadrive, en saturn doet het ook, alleen is het minder storend omdat het minder in game gebeurt. Het is dan vaak de menu's of intro's die andere resoluties hebben.
barktus schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:56:
[...]

Alleen voor je N64? Dan kan ik je deze dongel wel aanbevelen, wil je nu of in de toekomst nog meer aansluiten, dan zou ik voor de Retrotink 5x gaan. Ik zit ook te kijken naar de gbs controller, maar dan enkel alleen voor de PS2 (met name de ps1 spellen dan. we hebben hier geen ps1 staan). Nu is het al een wildgroei met verschillende upscalers, buitende die voor de N64 heb ik ook nog dit ding voor de nes, en een ossc voor de rest staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkxO9diMUA62uShdvze7imzHAXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNQFnJyDkzVpBY21CJuSfFwd.jpg?f=fotoalbum_large

Bijna alle bestellingen zijn binnen om de ogx360 pcb’s te gaan maken. Mist nog 1 onderdeel. In totaal voor 16 controllers ga ik kabels maken van Xbox connector naar micro usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Het eerste model de grijze heeft nog s-video. Bij de fancy kleurtjes hebben ze dat eruit gesloopt. Beetje het zelfde wat Sega gedaan heeft met de revisie van de mastersystem. De kaartlezer, en 3d bril kon mij ook gestolen worden. maar de rgb uitgang eruit halen :/

[...]

composiet zou nog met een add-on board komen.. er zou ook gewerkt worden aan een opvolger de pro. die zou wel het ingebakken moeten hebben, alleen daar al een tijdje geen updates meer over gehoord.

Resolutie switchen doen wel meer consoles. De megadrive, en saturn doet het ook, alleen is het minder storend omdat het minder in game gebeurt. Het is dan vaak de menu's of intro's die andere resoluties hebben.

[...]

Alleen voor je N64? Dan kan ik je deze dongel wel aanbevelen, wil je nu of in de toekomst nog meer aansluiten, dan zou ik voor de Retrotink 5x gaan. Ik zit ook te kijken naar de gbs controller, maar dan enkel alleen voor de PS2 (met name de ps1 spellen dan. we hebben hier geen ps1 staan). Nu is het al een wildgroei met verschillende upscalers, buitende die voor de N64 heb ik ook nog dit ding voor de nes, en een ossc voor de rest staan.
Ik wil uiteindelijk aansluiten: SNES, N64, Gamecube, Wii, PS1, PS2
De retrothink 5x heb ik naar gekeken, maar met alle bijkomende kosten is dat wel echt duur.

De reviews van dongle verschillen nogal. Heb je een eigen filmpje/foto's voor me? :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Het begint er hier ook op te lijken. Er zijn nog een paar kleine onderdelen waar ik op zit te wachten voordat ik alle vijf de cart readers kan afmaken, maar ik ben inmiddels in staat om mijn eigen games en saves te backuppen én te restoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0rlL0VnVSEUroNRLpy_xs2lCvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrq6XzlWbk6pXTzhHcNxBBfm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKJD6eM1p8n7GFf1UGY1gV3L5fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/341Md6XKFb5OGCKLIGL44G9L.jpg?f=fotoalbum_large

Meteen mijn saves van Donkey Kong Country 1, 2 en 3 naar de originele carts geschreven (die ik later aangeschaft heb). Leek me leuk om verder te gaan met de uitgespeelde saves voor de "100%", alleen was ik vergeten dat ik die game in co-op team heb gespeeld en er geen mogelijkheid is om deze om te zetten naar singleplayer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:51:
Het begint er hier ook op te lijken. Er zijn nog een paar kleine onderdelen waar ik op zit te wachten voordat ik alle vijf de cart readers kan afmaken, maar ik ben inmiddels in staat om mijn eigen games en saves te backuppen én te restoren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meteen mijn saves van Donkey Kong Country 1, 2 en 3 naar de originele carts geschreven (die ik later aangeschaft heb). Leek me leuk om verder te gaan met de uitgespeelde saves voor de "100%", alleen was ik vergeten dat ik die game in co-op team heb gespeeld en er geen mogelijkheid is om deze om te zetten naar singleplayer :+
Heel mooi! weet jij toevallig of je en PAL save ook naar een NTSC cart kan saven? Schijnt per game te verschillen volgens mij, maar moet het zelf nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 19:38
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Over de Nintendo 64 en S-video is nogal wat verschillende informatie te vinden. Ik heb zelf een zwarte met s-video output en een groen-witte zonder s-video output (volgens mij, gebruik altijd de zwarte). Maar er is dus ook een website die claimt dat die gekleurde modellen een betere video dac hebben, waardoor die dus nog een beter plaatje tonen (Beetje a-la 1chip SNES) zowel op s-video als composite trouwens.

Daar worden onder andere de Jungle Green en de Grape Purple aangeprezen.

Maar de Ice Blue (Blauwe bovenkant, witte onderkant) is een beetje een vreemde eend in de bijt. Dit is officieel geen funtastic console. Die is ergens tussen de grijze en de funtastic serie ingekomen. En die mijne stuurt dus ook geen s-video uit, voor zover ik weet.

Ik heb helaas geen Funtastic console om dit te kunnen verifiëren. Die wil ik nog wel een keer kopen, net als een 1chip snes trouwens.

Hier wat aanvullende informatie over verschillende moederbord revisies.

[ Voor 4% gewijzigd door TheIbex op 17-02-2023 14:10 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
barktus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:52:
[...]

De retrothink 5x heb ik naar gekeken, maar met alle bijkomende kosten is dat wel echt duur.

De reviews van dongle verschillen nogal. Heb je een eigen filmpje/foto's voor me? :)
Klopt dat de RetroTINK vrij prijzig is. Ik was ook de btw even vergeten die er nog overheen kwam 8)7 . Maar ben er wel super blij mee. Als ik jou rijtje console zie, dan zijn dat wel allemaal verschillende soorten kabels en resoluties volgens mij (als je het beste uit iedere console wil halen). Dan is de RetroTINK 5X wel ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Heel mooi! weet jij toevallig of je en PAL save ook naar een NTSC cart kan saven? Schijnt per game te verschillen volgens mij, maar moet het zelf nog testen.
Ik heb het getest met mijn Super Donkey Kong JAP en Donkey Kong Country USA. Tegen mijn verwachting in heb ik de savedata van de JAP game zonder problemen naar de USA game kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Ik heb het getest met mijn Super Donkey Kong JAP en Donkey Kong Country USA. Tegen mijn verwachting in heb ik de savedata van de JAP game zonder problemen naar de USA game kunnen schrijven.
Maar dat zijn beide wel NTSC varianten

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:29:
[...]

Maar dat zijn beide wel NTSC varianten
Goed punt, en ik vind het ook wel leuk om te testen eerlijk gezegd. Dus ik heb even alle drie de versies van Super Mario All-Stars erbij gepakt.

PAL > JAP werkte niet
PAL > USA werkte wel

In Japan heet de game Super Mario Collection en heeft deze in-game niet The Lost Levels maar Super Mario Bros. USA erin zitten (en andersom). Dat lijkt me een vrij logische verklaring waarom die saves niet compatible zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:52:
[...]

Ik heb nog wel wat foto's, het zijn niet de mooiste en in het echt is het altijd mooier. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HQtLyAVjBBURKUS-P7Ok7_Xhuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knlWMJj2w8MDtg9xBg1MHKKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7XAGDaoopiKYHInTuT53j9OV3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moGYsuFcKPlHBW25DHXtRi6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhSyzAmkujt9UiLMg4X2DTNnkSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FwhiyyP4gWRR4z2E5wrLKGvb.jpg?f=fotoalbum_large

Het is ook de vreemde eend. De rest heeft gewoon rgb uit, het zij via scart of component. Hier staan nu een Xbox en PS2 via component. Megadrive, Mastersystem Gamecube,Snes, Saturn via Scart, en de DC via VGA op een OSSC. De nes via de eerder gelinkte retrothink2x kloon.

De uiteindelijke bron maakt ook nog al wat verschil uit. Ik had voorheen een instap (slimme) LG 4k tv staan maar, dat gaf nog wel eens problemen. Nu staat er een (stomme) Philips FHD en, een wereld van verschil. Alle extra's die de tv nodig vond om te doen om het beeld te verbeteren, werkte alleen maar averechts.
TheIbex schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:04:
[...]

Over de Nintendo 64 en S-video is nogal wat verschillende informatie te vinden. Ik heb zelf een zwarte met s-video output en een groen-witte zonder s-video output (volgens mij, gebruik altijd de zwarte). Maar er is dus ook een website die claimt dat die gekleurde modellen een betere video dac hebben, waardoor die dus nog een beter plaatje tonen (Beetje a-la 1chip SNES) zowel op s-video als composite trouwens.

Daar worden onder andere de Jungle Green en de Grape Purple aangeprezen.

Maar de Ice Blue (Blauwe bovenkant, witte onderkant) is een beetje een vreemde eend in de bijt. Dit is officieel geen funtastic console. Die is ergens tussen de grijze en de funtastic serie ingekomen. En die mijne stuurt dus ook geen s-video uit, voor zover ik weet.

Ik heb helaas geen Funtastic console om dit te kunnen verifiëren. Die wil ik nog wel een keer kopen, net als een 1chip snes trouwens.

Hier wat aanvullende informatie over verschillende moederbord revisies.
Ik kan in ieder geval bevestigen dat de transparant groene geen s-video ondersteunt. Vermoed dat de wisselende informatie ook komt van verschil in waar de informatie vandaan komt. In elke regio verschilt het nog wel eens hoe ze uitgerust worden, en dan word er zelfs in europa al onderscheid gemaakt. Duitsland, Engeland en Frankrijk krijgen nog wel eens iets andere uitvoering dan de rest.

Als je dit mysterie verder wil onderzoeken kan @Exorcist je misschien nog helpen. Die is van alle kleurtjes, varianten van consoles verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:44:
[...]

Goed punt, en ik vind het ook wel leuk om te testen eerlijk gezegd. Dus ik heb even alle drie de versies van Super Mario All-Stars erbij gepakt.

PAL > JAP werkte niet
PAL > USA werkte wel

In Japan heet de game Super Mario Collection en heeft deze in-game niet The Lost Levels maar Super Mario Bros. USA erin zitten (en andersom). Dat lijkt me een vrij logische verklaring waarom die saves niet compatible zijn.
Thanks, kun je Super Metroid ook testen :) PAL>NTSC
Pagina: 1 ... 178 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.