Hier zit toch wel wat in. Er was de corona bump, de Wata oplichters maar, er zijn denk ik idd wel nog meer mensen die de hobby aardig verzieken. Het is nog wel mogelijk om leuke dealtjes te vinden, alleen het wordt wel steeds lastiger om het leuk te houden.
Kan het bevestigen dat de retrotink 5x echt super is. Hij accepteert sowieso gewoon composiet, heeft heel veel optie qua output resolutie. De scanlines zijn ook van super kwaliteit. Klinkt misschien stom maar ook de afstandsbediening met osd maakt instellen van het ding makkelijk.PluueeR schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:05:
[...]
Klopt dat de RetroTINK vrij prijzig is. Ik was ook de btw even vergeten die er nog overheen kwam. Maar ben er wel super blij mee. Als ik jou rijtje console zie, dan zijn dat wel allemaal verschillende soorten kabels en resoluties volgens mij (als je het beste uit iedere console wil halen). Dan is de RetroTINK 5X wel ideaal.
Ik ben blij dat ik hem heb voor mijn MD
Hoeveel heb je er uiteindelijk met shipping, btw en inklaring voor betaald? En hoe lang duurde het voordat je hem in huis had?cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:02:
[...]
Kan het bevestigen dat de retrotink 5x echt super is. Hij accepteert sowieso gewoon composiet, heeft heel veel optie qua output resolutie. De scanlines zijn ook van super kwaliteit. Klinkt misschien stom maar ook de afstandsbediening met osd maakt instellen van het ding makkelijk.
Ik ben blij dat ik hem heb voor mijn MD
My middle finger salutes you.
Ik heb hem besteld bij de tweede wave. Kan niet zeggen hoelang ik erop heb moeten wachten, maar was in totaal € 350,- kwijt.barktus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:25:
[...]
Hoeveel heb je er uiteindelijk met shipping, btw en inklaring voor betaald? En hoe lang duurde het voordat je hem in huis had?
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Mensen moeten altijd leuke dealtjes hebben, maar als ze zelf iets verkopen willen ze de hoofdprijs.
Begrijp wie begrijpen kan.Ik verkoop niks meer, krijg ik toch spijt van.
Ik had hem op 10 januari besteld op de officiële website. Twee dagen later had ik hem in huis. Was ik best verbaasd over.
359 euro voor het apparaat incl shipping. Nog eens 77 euro voor inklaringskosten. Best pittig inderdaad. Maar het waard. Inderdaad zijn de scanlines super.
359 euro voor het apparaat incl shipping. Nog eens 77 euro voor inklaringskosten. Best pittig inderdaad. Maar het waard. Inderdaad zijn de scanlines super.
Verwijderd
Klopt. Laatst ook iemand die een belachelijk lage prijs had geboden en vond dat die game dat waard was. Even kijken op zijn profiel en hij had 300 advertenties met games voor de hoofdprijs. Vervolgens confronteer je diegene daarmee en krijg je nooit meer een antwoord terugelsympatico schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:52:
Mensen moeten altijd leuke dealtjes hebben, maar als ze zelf iets verkopen willen ze de hoofdprijs.

Verwijderd
Ik had verleden week ook zo'n grapjurk. Zie wat leuks in een bundeltje staan. Reageer met de vraag of ik voor ( in mijn ogen) schappelijke prijs alleen dat ene spelletje kan kopen.
Krijg als antwoord. Nee, ik verkoop niks individueel, om vervolgens de volgende dag het betreffende spelletje los aan te bieden.
Krijg als antwoord. Nee, ik verkoop niks individueel, om vervolgens de volgende dag het betreffende spelletje los aan te bieden.
Ik denk dat ik ook rond zoiets kwijt was, maar toen stond de dollar nog wel voordeliger als nu.Seroczynski schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:16:
[...]
Ik heb hem besteld bij de tweede wave. Kan niet zeggen hoelang ik erop heb moeten wachten, maar was in totaal € 350,- kwijt.
Fantastisch apparaat dat naar mijn mening excelleert met 2D spellen. Anders gezegd n64 blijft krap. Maar ook leuk is dat je via component ook de Ps3,wiiu, Xbox 360 kan aansluiten. En dan oa scanlines daaraan toevoegen.
350 euro ongeveer. Veel geld, maar wel een apparaat dat vlekkeloos werkt en veel verschillende input accepteert.barktus schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 18:25:
[...]
Hoeveel heb je er uiteindelijk met shipping, btw en inklaring voor betaald? En hoe lang duurde het voordat je hem in huis had?
Ik zie overigens dat hij op de site is uitverkocht en meende tijdje terug gelezen te hebben dat de FPGA die gebruikt wordt heel moeilijk is aan te komen. Dus kan zijn dat hij voorlopig is uitverkocht
Je bedoelt dat de n64 er dan nog steeds niet geweldig uit ziet?Vrietje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat ik ook rond zoiets kwijt was, maar toen stond de dollar nog wel voordeliger als nu.
Fantastisch apparaat dat naar mijn mening excelleert met 2D spellen. Anders gezegd n64 blijft krap. Maar ook leuk is dat je via component ook de Ps3,wiiu, Xbox 360 kan aansluiten. En dan oa scanlines daaraan toevoegen.
Ja dat. Die profiteert echt van een crt tv overigens.barktus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Je bedoelt dat de n64 er dan nog steeds niet geweldig uit ziet?
Hmm, in dat geval kan ik misschien beter een GBS-C kopen en een grotere CRT zoeken voor de N64. Want de kleine crt die ik nu heb is wel echt te kleinVrietje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:40:
[...]
Ja dat. Die profiteert echt van een crt tv overigens.
Je kan met de RT5X ook de sharpness verlagen, en een goede mask gebruiken. Dan krijg je praktisch hetzelfde effect als spelen op een CRT. Hoe dan ook, ik vind dat ik mijn N64 heel strak krijg.
[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 18-02-2023 20:20 ]
Ik ben vandaag eens gaan rond kijken naar oude N64 games voor mijn vertrouwde console. Viel me op dat prijzen toch wel aardig duur zijn geworden voor de eyecatchers. Is dat nieuw dat er zoveel voor oude games gevraagd wordt? Of is het een nieuwe verzamelmarkt geworden?
Ik kan mij vergissen, zou de video eens moeten opzoeken, maar volgens mij zaten er inde PS1 versies meer modes, was de camera dynamischer, kon je met 8 spelen en was de framer&te hoger en de gft scherper.Sagat schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:05:
[...]
Het is lang geleden dan ik de n64 versie gespeeld heb maar, net even de ps1 versie gedaan en meh, heb het idee dat de camera wat hyper actief is? Kreeg ook een deja vu gevoel terwijl ik de ps1 versie nooit eerder gespeeld heb, mogelijk dat het menu bij beiden gelijksoortig is.
Ik was er ook zo iets aan kwijt maar heb hem uit Ierland gehaald. @barktus Ik vind de retorting zo goed dat ik zelfs mij BVM verkocht heb. Als je een HDR compatibele tv hebt is het zelfs bijna een nobrainer om met alle opties aan te gamen. Mits wat tweaking kom je dan erg dicht in de buurt van een CRT beeld.Vrietje schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:42:
[...]
Ik denk dat ik ook rond zoiets kwijt was, maar toen stond de dollar nog wel voordeliger als nu.
Laten we vooral niet veralgemenen. Af en toe heb je er ook die wel nog realistisch zijn en met goede ruilvoorstellen komen. Ik heb nu toevallig wat ervaring de laatste weken en je hebt er idd die vinden dat je voor hun een geste moet doen en zelf wel alles er uit willen halen, maar je komt er gelukkig nog voldoende andere tegen.elsympatico schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:52:
Waar ik wel gevoelig voor ben zijn doorverkopers, een verzamelaar zal bij mij steeds meer gedaan krijgen dan zo’n doorverkoper.
Verwijderd
Het is min of meer het broertje van Fire Shark.wauskoek schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:26:
[...]
Die kende ik nog niet.
[YouTube: Classic Game Room - TWIN HAWK review for Sega Mega Drive]
:strip_exif()/f/image/2ff2fMVn4jgIUrI4bO28iSk2.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou moet ik wel zeggen mijn crt heeft 1 scartport die s-video accepteert. Ik weet niet of de scartpoort op de Retrotink dit ook doet. Maar kan eventueel wel verklaren waarom ik de crt er stiekem beter uit vindt zien.Ekfad schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 22:56:
[...]
Ik was er ook zo iets aan kwijt maar heb hem uit Ierland gehaald. @barktus Ik vind de retorting zo goed dat ik zelfs mij BVM verkocht heb. Als je een HDR compatibele tv hebt is het zelfs bijna een nobrainer om met alle opties aan te gamen. Mits wat tweaking kom je dan erg dicht in de buurt van een CRT beeld.
.
Denk trouwens dat je in combi met een oled helemaal dichtbij een highrres crt ervaring kan komen.
Verwijderd
Afgelopen week een nieuwe game binnen gekregen voor de Gameboy:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbGX92PC3yjjSAWbkMpzYNKG.jpg?f=user_large)
Niet zozeer om het verzamelen maar gewoon lekker om te spelen. Naast het schoonmaken van de pins meteen maar ff de save batterij vervangen. Wat een heerlijke game is dit zeg, pak hem nu regelmatig een uurtje, savonds op de bank. Legt ook makkelijk weer weg, precies mijn ding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l2Pqlmg4BP0Lj6E5ijXJLpKt.jpg?f=user_large)
Tevens eens door mijn bakken op zolder gegaan om te kijken wat ik ook alweer ongeveer heb liggen en of daar nog iets speciaals tussen zat. Ik schrok best wel toen ik de prijzen zag van sommige dingen... Gaat nergens meer over.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CLQRPbQW8qdXdXDCuWXYo22.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gvNcIlp13mzM1fFizl2Mdlmh.jpg?f=user_large)
Maar lekker boeiend die belachelijke prijzen waanzin, op die oude consoles spelen blijft het leukste
daar zijn ze tenslotte voor gemaakt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MbGX92PC3yjjSAWbkMpzYNKG.jpg?f=user_large)
Niet zozeer om het verzamelen maar gewoon lekker om te spelen. Naast het schoonmaken van de pins meteen maar ff de save batterij vervangen. Wat een heerlijke game is dit zeg, pak hem nu regelmatig een uurtje, savonds op de bank. Legt ook makkelijk weer weg, precies mijn ding.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l2Pqlmg4BP0Lj6E5ijXJLpKt.jpg?f=user_large)
Tevens eens door mijn bakken op zolder gegaan om te kijken wat ik ook alweer ongeveer heb liggen en of daar nog iets speciaals tussen zat. Ik schrok best wel toen ik de prijzen zag van sommige dingen... Gaat nergens meer over.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CLQRPbQW8qdXdXDCuWXYo22.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gvNcIlp13mzM1fFizl2Mdlmh.jpg?f=user_large)
Maar lekker boeiend die belachelijke prijzen waanzin, op die oude consoles spelen blijft het leukste

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/10dcajijHlXNf0iOg2C7YFwV.jpg?f=user_large)
Dat is echt zo een goede game! Nog steeds, na al die jaren.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:27:
Afgelopen week een nieuwe game binnen gekregen voor de Gameboy:
Liege, liege, liegebeest!
Zou dit wat zijn voor het gamen? Mag hem gratis ophalen.

Verwijderd
In principe is elke crt goed voor gamen. Maar de foto is te vaag om te zien welk merk het is. Het lijkt een beetje op een Philips/Aristona.barktus schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:28:
[Afbeelding]
Verwijderd
Ik zou het gewoon proberen, als het gratis is... Is het niets kun je hem altijd nog weggeven/wegdoen.barktus schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:28:
[Afbeelding]
FinluxVerwijderd schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:30:
[...]
In principe is elke crt goed voor gamen. Maar de foto is te vaag om te zien welk merk het is. Het lijkt een beetje op een Philips/Aristona.
Verwijderd
Ja heerlijk, zit er ook echt van te genieten. Soms ook wel frustrerend, als je een mooie run hebt met je eerste leven en dan de andere 2 compleet verpestLiegebeest schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:12:
[...]
Dat is echt zo een goede game! Nog steeds, na al die jaren.

Verwijderd
Kijk of je via het type nummer iets van handleiding/specificatie kan vinden. Je wilt voor megadrive, snes en opwaarts een scart ingang die rgb ondersteund. Als je hem ook voor light gun spellen wil gebruiken is een 50Hz buis ook van belang, bijvoorkeur ook eentje met een lichte bolling.
Dit inderdaad. Al zou ik ook kijken of ie flink wat overscan heeft of niet. Vaak zijn de goedkopere B merken echt waardeloos afgesteld.Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:48:
[...]
Kijk of je via het type nummer iets van handleiding/specificatie kan vinden. Je wilt voor megadrive, snes en opwaarts een scart ingang die rgb ondersteund. Als je hem ook voor light gun spellen wil gebruiken is een 50Hz buis ook van belang, bijvoorkeur ook eentje met een lichte bolling.
Je moet er trouwens ook maar van houden om met een bolle CRT te gamen, ipv een CRT die vlak is aan de voorkant.
Verwijderd
Ja, dat is ook belangrijk. De televisies in het duurdere segment hebben vaak wel betere instelmogelijkheden, soms via een extra service/onderhoud menu.Tux3.14 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:44:
[...]
Dit inderdaad. Al zou ik ook kijken of ie flink wat overscan heeft of niet. Vaak zijn de goedkopere B merken echt waardeloos afgesteld.
Je moet er trouwens ook maar van houden om met een bolle CRT te gamen, ipv een CRT die vlak is aan de voorkant.
Zou je de settings kunnen delen die je gebruikt? Ben wel benieuwd.Seroczynski schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 20:20:
Hoe dan ook, ik vind dat ik mijn N64 heel strak krijg.
De RetroTINK 5x ondersteund geen S-Video over SCART, maar er zit een losse S-Video aansluiting op. Moet wel zeggen dat ik de S-Video uit de N64 via de RetroTINK behoorlijk goed vind. Dat een RGB mod weinig toe lijkt te voegen.Vrietje schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:43:
[...]
Nou moet ik wel zeggen mijn crt heeft 1 scartport die s-video accepteert. Ik weet niet of de scartpoort op de Retrotink dit ook doet.
Gebruiken jullie eigenlijk NTSC of PAL consoles? Ik heb (van oudsher eigenlijk) alleen PAL consoles (NES, SNES en N64). Maar als ik de YouTube filmpjes zie van NTSC (en dan met name van de N64) dan is dat toch een behoorlijk verschil. Misschien loop ik te mierenn.... Om alles dan ook weer opnieuw aan te schaffen. Hmm.
Ik wil hem enkel voor de N64 en nes gebruiken. Voor de snes wil ik de gbs-c gebruiken. Want die kan gewoon met een rgb kabel aangesloten worden meen ik?Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:48:
[...]
Nee klopt, anderzijds kan ik hem altijd nog weg doenTux3.14 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:44:
[...]
Dit inderdaad. Al zou ik ook kijken of ie flink wat overscan heeft of niet. Vaak zijn de goedkopere B merken echt waardeloos afgesteld.
Ik heb altijd 1080p over, grille mask.PluueeR schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:40:
[...]
Zou je de settings kunnen delen die je gebruikt? Ben wel benieuwd.
[...]
De RetroTINK 5x ondersteund geen S-Video over SCART, maar er zit een losse S-Video aansluiting op. Moet wel zeggen dat ik de S-Video uit de N64 via de RetroTINK behoorlijk goed vind. Dat een RGB mod weinig toe lijkt te voegen.
Gebruiken jullie eigenlijk NTSC of PAL consoles? Ik heb (van oudsher eigenlijk) alleen PAL consoles (NES, SNES en N64). Maar als ik de YouTube filmpjes zie van NTSC (en dan met name van de N64) dan is dat toch een behoorlijk verschil. Misschien loop ik te mierenn.... Om alles dan ook weer opnieuw aan te schaffen. Hmm.
Ik gebruik alleen maar NTSC consoles of PAL consoles die gemod zijn dat ze 60Hz gebruiken.
Alles PAL N64 is ook een normale PAL geen Franse.PluueeR schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:40:
[...]
Zou je de settings kunnen delen die je gebruikt? Ben wel benieuwd.
[...]
De RetroTINK 5x ondersteund geen S-Video over SCART, maar er zit een losse S-Video aansluiting op. Moet wel zeggen dat ik de S-Video uit de N64 via de RetroTINK behoorlijk goed vind. Dat een RGB mod weinig toe lijkt te voegen.
Hmm dat met S-video verklaard dan misschien het verschil. Nadeel is dat ik ook een console met component heb. En ja die deelt op de tink pluggen met de S-video aansluiting.
Toch maar telkens los trekken.
@PluueeR ik heb mijn sega MD gewoon gemod zodat hij NTSC uitstuurt. Meeste games draaien daar sneller op NTSC, en vaak spelen ze dan ook echt beter.
Ook op mijn xbox speel ik NTSC games, die heeft een modchip. Reden is dat die games hogere resolutie uitstuurt, PAL is gelimiteerd tot 480i. Je hebt wel een andere kabel nodig.
Voordat je de boel gaat omruildn voor NTSC consoles check even of je de console kan modden.
Ook op mijn xbox speel ik NTSC games, die heeft een modchip. Reden is dat die games hogere resolutie uitstuurt, PAL is gelimiteerd tot 480i. Je hebt wel een andere kabel nodig.
Voordat je de boel gaat omruildn voor NTSC consoles check even of je de console kan modden.
@Seroczynski Toch eens bedenken dan of ik dat het waard vind. Hier in Nederland vind ik geen NTSC consoles. De NES zal ik opnieuw moeten RGB modden, gaat dus wel in de papieren lopen. Games vallen mee, als je ze in Nederland kan vinden. Maar dat zou een behoorlijke operatie zijn om die overstap te maken
@cold_as_ijs Modden heb ik al wel naar gekeken, bijvoorbeeld bij de NES. Maar dan heb je wel een andere PPU en CPU nodig, uit een NTSC console. Dan is zo'n console eigenlijk makkelijker.

@cold_as_ijs Modden heb ik al wel naar gekeken, bijvoorbeeld bij de NES. Maar dan heb je wel een andere PPU en CPU nodig, uit een NTSC console. Dan is zo'n console eigenlijk makkelijker.
Zojuist maar een N64 NTSC deck gekocht op eBay. Je kan gewoon de voeding van de PAL gebruiken lijkt me?
Nu de games nog
Nu de games nog
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 15:57
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Weet niet hoe belangrijk de fysie media voor je is maar lees je ook eens in op mister. Kan je het pal spul houden voor verzamelen en mister on te gamen.PluueeR schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:25:
@Seroczynski Toch eens bedenken dan of ik dat het waard vind. Hier in Nederland vind ik geen NTSC consoles. De NES zal ik opnieuw moeten RGB modden, gaat dus wel in de papieren lopen. Games vallen mee, als je ze in Nederland kan vinden. Maar dat zou een behoorlijke operatie zijn om die overstap te maken![]()
En ja als modden leuk vind kan je natuurlijk ook heel eind komen met je bestaande consoles en games .
10 second ninja DONE
Volgens het internet moet het gewoon mogelijk zijn, zolang je je PAL voeding gewoon 230V geeft zal de adapter het omzetten naar 12VPluueeR schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:47:
Zojuist maar een N64 NTSC deck gekocht op eBay. Je kan gewoon de voeding van de PAL gebruiken lijkt me?
Nu de games nog
Ik vind spelen met fysieke cartridges wel wat hebben. Heb ook al gedacht om de games gewoon op PAL te houden en dan maar te spelen met een EverDrive op een NTSC console. Er komt nu in ieder geval een NTSC N64 deze kant op. Volgens mij is de framerate afhankelijk van de refreshrate die de console draait. En dan soms gedeeld door 2 of 3 (zoals bij Ocarina of Time) dus bij NTSC: 60/30/20 ftps bij PAL 50/25/17. Vooral die 17fps is niet te doen
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik meen gelezen te hebben dat een n64 (i.t.t. nes en snes) geen hardware matige limiet heeft qua framerate en regio/signaal, dus dat als je op een pal n64 via een ED een ntsc game draait dat die dan in principe de 60hz ntsc versie is op 60 ip van 50.PluueeR schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:58:
Ik vind spelen met fysieke cartridges wel wat hebben. Heb ook al gedacht om de games gewoon op PAL te houden en dan maar te spelen met een EverDrive op een NTSC console. Er komt nu in ieder geval een NTSC N64 deze kant op. Volgens mij is de framerate afhankelijk van de refreshrate die de console draait. En dan soms gedeeld door 2 of 3 (zoals bij Ocarina of Time) dus bij NTSC: 60/30/20 ftps bij PAL 50/25/17. Vooral die 17fps is niet te doen
Goed zoals je zelf al aangeeft in de praktijk zal 60 niet vaak gehaald worden (f-zero is een van de bekende uitzonderingen).
Misschien grappig om idd mijn cart pal zelda ocarina te vergelijken met de ntsc ED versie.
10 second ninja DONE
Het is deze geworden een JVC, 100hz zie ik er nog opstaan.
Vanavond even ophalen.

100Hz, dan gaan lightguns er niet op werken. Maar dat is volgens mij het enige nadeel…barktus schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:41:
Het is deze geworden een JVC, 100hz zie ik er nog opstaan.Vanavond even ophalen.
[Afbeelding]
Als dat het enige nadeel isBruiser schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:44:
[...]
100Hz, dan gaan lightguns er niet op werken. Maar dat is volgens mij het enige nadeel…
En een mooi vergeelde NTSC SNES gevonden op eBay Duitsland. Nu is het ff klaar
Gelukkig heb ik niet heel veel games, dus nu op zoek naar de NTSC versies en dan de PAL versies de deur uit doen.
We gaan het zien. Zo niet word het toch die andereVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:48:
[...]
Volgens mij zorgt een 100hz CRT ook voor extra input lag.
Verwijderd
Prima toch? Je kunt er sowieso los mee en bevalt het niet, om welke reden dan ook, dan heb je zomaar iets andersbarktus schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:52:
[...]
We gaan het zien. Zo niet word het toch die andere
Tijdje geleden voor m'n PS2 een setje PS2 controllers gevonden in een kringloop winkel. Zoals gewoonlijk dacht ik dat het wel even zo gebeurd was om alles schoon te maken.
Maar dan kom je toch weer dingen tegen..
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Toen kon het nog ;-) Lara Croft is er in de laatste 15 jaar aardig in cup maat geslonken ;-)Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:53:
Je zou bijna denken dat ze dachten dat een gamer maar aan één ding denkt
[Afbeelding]
In Frankrijk dan, hier had de pu toch hele andere covers
Had jij de scart kabel al binnen gekregen? Ik dacht in wacht even met bestellen om te weten hoe de kabel is.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:51:
[...]
[...]
Daarom is dat ook de enige versie die ik niet heb
[...]
Ik heb net bij deze verkoper op e-bay eentje voor de gamecube besteld. Wat ik op de plaatjes zie, ziet er in ieder geval goed uit.
Verwijderd
Ja, tijden zijn veranderd. Zelfs de boeken van Ronald Dahl ontkomen er niet meer aan.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:02:
[...]
Toen kon het nog ;-) Lara Croft is er in de laatste 15 jaar aardig in cup maat geslonken ;-)
Nog niet, hij komt ergens in de komende 2weken... De pakketdiensten blijven een mysterie, soms geven ze zelfs aan dat we niet thuis waren terwijl we thuis waren.Vrietje schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:26:
[...]
Had jij de scart kabel al binnen gekregen? Ik dacht in wacht even met bestellen om te weten hoe de kabel is.

Ja ik heb nu een pakketje al sinds vrijdag bij de inklaringen liggen. Vorige week toevallig ook een pakketje bij inklaringen maar die werd de dag na betalen gelijk bezorgd( ik was toen niet thuis dus jeeh)Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:44:
[...]
Ja, tijden zijn veranderd. Zelfs de boeken van Ronald Dahl ontkomen er niet meer aan.
[...]
Nog niet, hij komt ergens in de komende 2weken... De pakketdiensten blijven een mysterie, soms geven ze zelfs aan dat we niet thuis waren terwijl we thuis waren.
Maar ik heb de kabel besteld. Dankje voor de tip nog.
Net binnen gekomen. Stond nog op mijn verlanglijstje voor de SNES, gelijkj maar voor de NTSC versie gegaan. Hopelijk komt de console van de week binnen. Nooit gespeeld dit spel, terwijl ik hem al jaren heb op de GBA
. Gaat nu verandering in komen.:strip_exif()/f/image/zxs3OLSPq8ftJ1IWIVMLuxpL.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan je de Europese powersupply voor de NES/SNES gebruiken op een USA SNES?
:strip_exif()/f/image/zxs3OLSPq8ftJ1IWIVMLuxpL.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door PluueeR op 21-02-2023 13:56 ]
Neen, kan je niet. De connector is anders.PluueeR schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:55:
Net binnen gekomen. Stond nog op mijn verlanglijstje voor de SNES, gelijkj maar voor de NTSC versie gegaan. Hopelijk komt de console van de week binnen. Nooit gespeeld dit spel, terwijl ik hem al jaren heb op de GBA. Gaat nu verandering in komen.[Afbeelding]
Oh, no. Dat helse baby gejank als die baby van Yoshi gescheiden is.PluueeR schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:55:
Net binnen gekomen. Stond nog op mijn verlanglijstje voor de SNES, gelijkj maar voor de NTSC versie gegaan. Hopelijk komt de console van de week binnen. Nooit gespeeld dit spel, terwijl ik hem al jaren heb op de GBA. Gaat nu verandering in komen.[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Geinig, die herken ik wel van de advertentie denk ik. Had er een tientje op geboden maar dat wilde die nietPluueeR schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:55:
[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 21-02-2023 15:22 ]
Vandaag eindelijk Ori and the blind forest binnen gekregen. Al met al via eBay ruim 38 euro betaald en ik mocht zojuist bij PostNL ook nog ruim 13 euro afrekenen. Kon de game in de EU helaas niet vinden of te duur. Al met al is dit eigenlijk ook wel stevig aan de prijs maar ja...
Die 20 dollar sticker maakt het af.
:strip_exif()/f/image/BiWtJspU3S5DJUw7F3DCh1SG.jpg?f=fotoalbum_large)
Die 20 dollar sticker maakt het af.
:strip_exif()/f/image/BiWtJspU3S5DJUw7F3DCh1SG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y3qZPNEeDkCMFKBdFQaay6mO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat zijn dan de opties? Misschien is er ook wel een verschil in voltage en AC/DC? Of een step-down converter. Maar dat vind ik ook geen fraaie oplossing.
@Seroczynski Heb er wel wat meer voor betaald, vind het wel lastig met die NTSC games om een waarde te bepalen aangezien het aanbod zeer beperkt is in NL. Marktplaats maar in de gaten blijven houden.
[ Voor 4% gewijzigd door PluueeR op 22-02-2023 08:26 ]
Third party adapter is de makkelijkste oplossing.PluueeR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:25:
[...]
Wat zijn dan de opties? Misschien is er ook wel een verschil in voltage en AC/DC? Of een step-down converter. Maar dat vind ik ook geen fraaie oplossing.
@Seroczynski Heb er wel wat meer voor betaald, vind het wel lastig met die NTSC games om een waarde te bepalen aangezien het aanbod zeer beperkt is in NL. Marktplaats maar in de gaten blijven houden.
Een andere oplossing is om een voeding uit een EU snes over te zetten
Hij wilde hem ook niet verkopen voor die prijs, proberen waard. Het is idd vaak iets duurder dan de PAL versie om die reden die je noemt. Soms heeft een verkoper meerdere titels en dan merk ik ook dat je wat eenvoudiger tot een goede prijs kan komen. Ik bezit ook (nog) niet veel NTSC-U titels, maar pak ze zo af en toe mee.PluueeR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 08:25:
[...]
Ja dat klopt. Ik trof van de week een verkoper op MP die DKC 1, 2, 3 en A Link to the Past had. Die heeft een mooi prijsje kunnen maken. DKC zal wel niet heel veel anders zijn, omdat deze in Europa ontwikkeld zijn.Seroczynski schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Hij wilde hem ook niet verkopen voor die prijs, proberen waard. Het is idd vaak iets duurder dan de PAL versie om die reden die je noemt. Soms heeft een verkoper meerdere titels en dan merk ik ook dat je wat eenvoudiger tot een goede prijs kan komen. Ik bezit ook (nog) niet veel NTSC-U titels, maar pak ze zo af en toe mee.
Is dat veranderd de laatste jaren? Mijn broer spaart NTSC SNES games, maar begon hier in eerste instantie juist mee omdat het over het algemeen goedkoper was dan de PAL games. Misschien minder aanbod, maar ook minder vraag.Seroczynski schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:10:
[...]
Hij wilde hem ook niet verkopen voor die prijs, proberen waard. Het is idd vaak iets duurder dan de PAL versie om die reden die je noemt. Soms heeft een verkoper meerdere titels en dan merk ik ook dat je wat eenvoudiger tot een goede prijs kan komen. Ik bezit ook (nog) niet veel NTSC-U titels, maar pak ze zo af en toe mee.
Alles is duurder gewordenRaem schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:06:
[...]
Is dat veranderd de laatste jaren? Mijn broer spaart NTSC SNES games, maar begon hier in eerste instantie juist mee omdat het over het algemeen goedkoper was dan de PAL games. Misschien minder aanbod, maar ook minder vraag.

- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Goed lastig met een fysieke cart maar volgens mij zijn er mods om dat weg te halen MAAR dan optie 2Jumpman schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:05:
[...]
Oh, no. Dat helse baby gejank als die baby van Yoshi gescheiden is.
Git gud
10 second ninja DONE
Ja, weet ik.
Ik heb waarschijnlijk nog niet voldoende NTSC-U games gekocht om dat met zekerheid te kunnen vaststellen. En ik heb al tijden geen PAL games meer aangeschaft dus ook daar weet ik niet het fijne vanRaem schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Ja, weet ik.Maar ik bedoel de verhouding tussen NTSC en PAL. Is het gebruikelijk dat NTSC nu duurder is dan PAL? Want dat is eigenlijk altijd andersom geweest.
Is toch wel afhankelijk van een aantal zaken.Raem schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Ja, weet ik.Maar ik bedoel de verhouding tussen NTSC en PAL. Is het gebruikelijk dat NTSC nu duurder is dan PAL? Want dat is eigenlijk altijd andersom geweest.
- Eerst en vooral is de NTSC markt tijdens corona geëxplodeerd, veel meer nog dan hier en blijven ook daar de prijzen hoog.
Daarnaast zit je met de veel hogere dollar.
Maar nog belangrijker, het hang toch wel af van de titel. Sommige PAL games die hier makkelijk beschikbaar zijn vind je niet of zelden in de NTSC regio en andersom.
Verwijderd
Vraagprijzen zijn af en toe echt debiel, maar het blijft ook een vraag, die bij navraag soms ook een extreem hoopvolle indicatie blijkt te zijn. Sommige mensen doen niet genoeg onderzoek, en dat druipt ook van de advertentie af.Seroczynski schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:59:
[...]
Ik heb waarschijnlijk nog niet voldoende NTSC-U games gekocht om dat met zekerheid te kunnen vaststellen. En ik heb al tijden geen PAL games meer aangeschaft dus ook daar weet ik niet het fijne vanMaar ik zie soms nog wel vraagprijzen die naar mijn idee veel te hoog zijn.
Afgelopen maandag de JVC televisie opgehaald en geïnstalleerd. Thuis aangekomen bleef het beeld springen, dus dat ging hem niet worden.
Andere gevonden, die moest ik nog ophalen. Gisteren helemaal vergeten om reacties bij advertentie uit te schakelen. Krijg ik vandaag een reactie: ik heb een Trinitron staan.
Lang verhaal kort, voor een kleine vergoeding heb ik nu de heilige graal staan: een Sony Trinitron. Die kleuren
.

Andere gevonden, die moest ik nog ophalen. Gisteren helemaal vergeten om reacties bij advertentie uit te schakelen. Krijg ik vandaag een reactie: ik heb een Trinitron staan.
Lang verhaal kort, voor een kleine vergoeding heb ik nu de heilige graal staan: een Sony Trinitron. Die kleuren

Precies zo'n ab had mijn 1e 37cm teeveetje vroeger ook. Was ook een Sony Trinitron. Als ik toen wist, wat ik nu weet
Ik had er in 2011 een gekocht voor 10 euro. Na m'n studie zo aan straat gezet. Dus dat gevoel had ik ook, tot vandaag danPluueeR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:18:
Precies zo'n ab had mijn 1e 37cm teeveetje vroeger ook. Was ook een Sony Trinitron. Als ik toen wist, wat ik nu weet
Mijn Trinitron was op. Ik een een kneitersgrote, destijds had mijn vader die nieuw in de winkel gekocht en wist mijn moeder niet wat ze met zo'n grote TV moest
Die heb ik nog een tijdje zelf gebruikt toen mijn vader een nieuwe had gekocht. Maar zoals ik zei, deze was op een gegeven moment op, beeld kapot. Kon misschien gerepareerd worden, maar dat vond ik toen niet zo belangrijk. Ik mis hem ook niet echt als ik eerlijk ben.
Heb van mijn vader later nog een kleinere Trinitron gekregen, die heeft amper branduren gehad. Gebruik ik nu op de testbank
Heb van mijn vader later nog een kleinere Trinitron gekregen, die heeft amper branduren gehad. Gebruik ik nu op de testbank
Ver hoor. Ik zie een USA Hook?! Ik wist niet eens dat die bestond. Is dat de Genesis game maar dan met betere audio, of zitten er meer verschillen in? Hoe dan ook, supertof man.Bruiser schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
Hier ook nog eens een nieuwe aanwinst, vandaag ontvangen:
[Afbeelding]
Filmpje van gemaakt, maar dat moet ik nog editten
Nee is gewoon een PAL Hook. Voor de één of andere reden kwam die origineel in zo een grotere case.Seroczynski schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:23:
Ver hoor. Ik zie een USA Hook?! Ik wist niet eens dat die bestond. Is dat de Genesis game maar dan met betere audio, of zitten er meer verschillen in? Hoe dan ook, supertof man.
De verschillen met de cart versie zijn mij onbekend.
[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 22-02-2023 22:33 ]
Verwijderd
Tja als mijn zusje een pikkie had gehad dan was het mijn broertje geweest... We hebben allemaal wel de nodige spijt van verkochte of niet gekochte producten.barktus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
[...]
Ik had er in 2011 een gekocht voor 10 euro. Na m'n studie zo aan straat gezet. Dus dat gevoel had ik ook, tot vandaag dan
Ik had een redelijke aantal (ruim 150) big box pc spelen, waarvan ik nu alleen nog maar de discs en sommige boekjes nog van heb. Woonde toen nog al klein en dacht dat de doosjes wel gemist konden worden
Haha, ja echt hé. Ik had alles super netjes, dozen en boekjes compleet. En natuurlijk gewoon verkocht begin 2000. Maar goed, maakt het verzamelen nu ook wel weer leukVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:43:
[...]
Tja als mijn zusje een pikkie had gehad dan was het mijn broertje geweest... We hebben allemaal wel de nodige spijt van verkochte of niet gekochte producten.
Ik had een redelijke aantal (ruim 150) big box pc spelen, waarvan ik nu alleen nog maar de discs en sommige boekjes nog van heb. Woonde toen nog al klein en dacht dat de doosjes wel gemist konden worden
Verwijderd
Heel tof dat je een trinitron hebt gevonden. Weet je ook wel type nummer het is?barktus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:10:
Afgelopen maandag de JVC televisie opgehaald en geïnstalleerd. Thuis aangekomen bleef het beeld springen, dus dat ging hem niet worden.
Lang verhaal kort, voor een kleine vergoeding heb ik nu de heilige graal staan: een Sony Trinitron. Die kleuren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik zo snel vind op internet is: kV-C2560B. Kan morgen wel even achterop de tv kijken als je wilt?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:13:
[...]
Heel tof dat je een trinitron hebt gevonden. Weet je ook wel type nummer het is?
Vraagje,
Ik ben een verzamelaar van Nintendo zooi en heb eergisteren een N3DSXL Majora’s Mask editie in mint conditie gekocht, CIB that is. Nu zag ik gisteren dat het serienummer op de doos niet overeenkomt met die op de console. Het serienummer op de console is wel die van een MM editie en bij het aankopen van een spel zag ik op de transactie van Nintendo dat dit ook daadwerkelijk het serienummer is. Ook is het zo dat ik na de systemtransfer tussen mijn andere 3DS en de MM editie de game Majora’s Mask kon downloaden (zonder deze te hebben aangeschaft). Nu weet ik dat als de serienummers op de doos en de console niet overeenkomen, dat er iets niet helemaal klopt. Voor mij als verzamelaar is het belangrijk dat het een “echte” versie is, dus geen MM shell van de AliExpress. De sticker op de achterkant zit er trouwens ook echt perfect op.
Omdat de game er pre installed op staat (anders had ik hem niet opnieuw kunnen downloaden lijkt) lijkt het me wel een echte MM editie. Iemand hier ervaring mee?
Ik ben een verzamelaar van Nintendo zooi en heb eergisteren een N3DSXL Majora’s Mask editie in mint conditie gekocht, CIB that is. Nu zag ik gisteren dat het serienummer op de doos niet overeenkomt met die op de console. Het serienummer op de console is wel die van een MM editie en bij het aankopen van een spel zag ik op de transactie van Nintendo dat dit ook daadwerkelijk het serienummer is. Ook is het zo dat ik na de systemtransfer tussen mijn andere 3DS en de MM editie de game Majora’s Mask kon downloaden (zonder deze te hebben aangeschaft). Nu weet ik dat als de serienummers op de doos en de console niet overeenkomen, dat er iets niet helemaal klopt. Voor mij als verzamelaar is het belangrijk dat het een “echte” versie is, dus geen MM shell van de AliExpress. De sticker op de achterkant zit er trouwens ook echt perfect op.
Omdat de game er pre installed op staat (anders had ik hem niet opnieuw kunnen downloaden lijkt) lijkt het me wel een echte MM editie. Iemand hier ervaring mee?
Nice! De MD1 met de MC2, dat is een combi die je niet heel vaak ziet... Met 3 leuke games erbij, vooral Hook is een leuke.Bruiser schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:22:
Hier ook nog eens een nieuwe aanwinst, vandaag ontvangen:
[Afbeelding]
Filmpje van gemaakt, maar dat moet ik nog editten
Wat zou kunnen is dat diegene 2 stuks heeft gehad en wellicht dit de doos was die hij/zij nog in bezit had, of niet opgelet.Cyrax0508 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:14:
Vraagje,
Moet eerlijk zeggen dat ik met launch de MM editie heb gekocht en mijn vrouw in België tijdens een tripje voor haar ook eentje heeft gekocht.
Ofwel, wij hebben ook 2 dozen en 2 MM edities.
Lijkt me dat het gewoon echt is, naar mijn mening is het een drama met die DS shells qua kwaliteit.
Mijn N3DSXL is na een week in de metro gevallen en door Nintendo gefixt, geen idee waar de sticker zit ook alweer, maar wellicht dat de achterkant eens vervangen is om wat voor reden.
Die van mijn vrouw had een scherp schilfertje en is hierom door Nintendo de achterkant vervangen.
Thnx voor je reactie,Arunia schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:30:
[...]
Wat zou kunnen is dat diegene 2 stuks heeft gehad en wellicht dit de doos was die hij/zij nog in bezit had, of niet opgelet.
Moet eerlijk zeggen dat ik met launch de MM editie heb gekocht en mijn vrouw in België tijdens een tripje voor haar ook eentje heeft gekocht.
Ofwel, wij hebben ook 2 dozen en 2 MM edities.
Lijkt me dat het gewoon echt is, naar mijn mening is het een drama met die DS shells qua kwaliteit.
Mijn N3DSXL is na een week in de metro gevallen en door Nintendo gefixt, geen idee waar de sticker zit ook alweer, maar wellicht dat de achterkant eens vervangen is om wat voor reden.
Die van mijn vrouw had een scherp schilfertje en is hierom door Nintendo de achterkant vervangen.
Dat zou inderdaad kunnen. Of het is in de winkel verwisseld ofzo.
De verkoper reageert helemaal niet op mijn appjes waarin ik vraag hoe er een verschil in kan zitten. Dat vind ik wel heel vreemd als er een logische verklaring voor zou zijn. Maar ik begreep dat de game er al op was geïnstalleerd in de EU versie en dat ik hem daarom nu "gratis" kan downloaden en dat zou anders niet kunnen.
Hij heeft er zelfs de bon bij gedaan, die datum komt ook overeen met de releasedatum van de console in Nederland.
Ik heb er goed voor betaald, dus ik zit echt te twijfelen of ik dit moet accepteren of dat ik gewoon de console moet terugbrengen naar hem.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyrax0508 op 23-02-2023 08:55 ]
@Cyrax0508 Qua niet meer reageren is vreemd, maar hoeft ook niets te zeggen. De game staat in eerste instantie op de console zelf. Wanneer je hem download met je account, wordt die over gezet naar jouw account en dus niet meer op de console. Twijfel of dit overzetten gebeurd tijdens het maken van een account of toevoegen van een account, of dat je hem echt in de store moet downloaden waarna het over gezet wordt.
Als je het spel al had op dat account, dan is dat ook een verklaring natuurlijk.
Of je hem terug moet brengen, tja, je hebt het spel nu ook al van de console gehaald zullen we maar zeggen. Daardoor is deze ook minder waard geworden. De vraag of het het waard is omdat er daar een verschil in zit, dat zou ik niet voor je kunnen zeggen.
Als je het spel al had op dat account, dan is dat ook een verklaring natuurlijk.
Of je hem terug moet brengen, tja, je hebt het spel nu ook al van de console gehaald zullen we maar zeggen. Daardoor is deze ook minder waard geworden. De vraag of het het waard is omdat er daar een verschil in zit, dat zou ik niet voor je kunnen zeggen.
Ik had het spel niet op mijn account (ik heb de fysieke versie al jarenlang). Ik begreep juist dat de game op de console staat geïnstalleerd, dat is niet hetzelfde als een downloadcode zoals je tegenwoordig vaak ziet volgens mij. Daarom kon ik hem nu weer downloaden, anders had dat niet gekund en was hij gelinkt aan de account waarop je hem download. Dus als ik hem nu aan jou verkoop (theoretisch uiteraardArunia schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:58:
@Cyrax0508 Qua niet meer reageren is vreemd, maar hoeft ook niets te zeggen. De game staat in eerste instantie op de console zelf. Wanneer je hem download met je account, wordt die over gezet naar jouw account en dus niet meer op de console. Twijfel of dit overzetten gebeurd tijdens het maken van een account of toevoegen van een account, of dat je hem echt in de store moet downloaden waarna het over gezet wordt.
Vraagje wat vinden jullie van de Retro game beurzen in Nederland?
Of hij nu in Schiedam of Tilburg is, ik vind het persoonlijk de laatste tijd steeds minder worden.
Het zijn altijd dezelfde winkels, en er komen steeds meer pokemon kaarten bij kijken.
Daarom verwacht ik ook dat ik niet meer naar dit soort beurzen ga.
Of hij nu in Schiedam of Tilburg is, ik vind het persoonlijk de laatste tijd steeds minder worden.
Het zijn altijd dezelfde winkels, en er komen steeds meer pokemon kaarten bij kijken.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
En dat laatste stuk is wat ik begreep dat dat niet zo werkt. Het spel staat in eerste instantie op de console. Totdat je deze download met een eshop account. Wanneer je je account transfered naar een nieuwe 3DS, dan gaat dat spel ook mee en is de console waar het op stond leeg en kun je het spel ook niet meer op die console downloaden met een ander account.Cyrax0508 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:07:
[...]
Ik had het spel niet op mijn account (ik heb de fysieke versie al jarenlang). Ik begreep juist dat de game op de console staat geïnstalleerd, dat is niet hetzelfde als een downloadcode zoals je tegenwoordig vaak ziet volgens mij. Daarom kon ik hem nu weer downloaden, anders had dat niet gekund en was hij gelinkt aan de account waarop je hem download. Dus als ik hem nu aan jou verkoop (theoretisch uiteraard), ik haal hem helemaal leeg, dan kun jij hem ook weer downloaden.
Dus je transfered het spel van de console naar je account. Dit is volgens mij ook een verplichting wanneer je het spel wilt spelen.
Ik heb oprecht geen digitale editie van Marjora's Mask 3D, nooit gehad ook. Maar nadat ik mijn oude 3ds gegevens had overgezet naar de nieuwe 3DS kon ik het spel zien in en downloaden. De console was leeg toen ik hem van hem kocht.Arunia schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:18:
[...]
En dat laatste stuk is wat ik begreep dat dat niet zo werkt. Het spel staat in eerste instantie op de console. Totdat je deze download met een eshop account. Wanneer je je account transfered naar een nieuwe 3DS, dan gaat dat spel ook mee en is de console waar het op stond leeg en kun je het spel ook niet meer op die console downloaden met een ander account.
Dus je transfered het spel van de console naar je account. Dit is volgens mij ook een verplichting wanneer je het spel wilt spelen.
Verwijderd
Dat het aanbod minder wordt is op zich logisch, het zijn spullen die niet meer in productie zijn. En de vraag neemt alleen maar toe. Het wordt steeds meer een mainstream ding.Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:11:
Vraagje wat vinden jullie van de Retro game beurzen in Nederland?
Ik ben ook niet van de pokemon, en funkopop, maar heel veel andere mensen blijkbaar wel. Om een beetje beurs rendabel te houden heb je veel bezoekers nodig, dus ik zie het meer als noodzakelijk kwaad, en loop er gewoon om heen. Wij gaan er naar toe voor de sfeer, een beetje rondstruinen, babbeltje maken met wat stamgasten.
Verwijderd
Tot de mensen er geen interesse meer in hebben die er nostalgische waarde in zien. Dan zakken de prijzen ineens enorm. Je hebt er best kans van dat bepaalde games over 15 jaar ineens niks meer waard zijn omdat er geen interesse meer is. De nieuwe generatie heeft natuurlijk veel minder interesse in games op de ps1 of ps2 etc.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:44:
[...]
Dat het aanbod minder wordt is op zich logisch, het zijn spullen die niet meer in productie zijn. En de vraag neemt alleen maar toe. Het wordt steeds meer een mainstream ding.
Ik ben ook niet van de pokemon, en funkopop, maar heel veel andere mensen blijkbaar wel. Om een beetje beurs rendabel te houden heb je veel bezoekers nodig, dus ik zie het meer als noodzakelijk kwaad, en loop er gewoon om heen. Wij gaan er naar toe voor de sfeer, een beetje rondstruinen, babbeltje maken met wat stamgasten.
Sorry, was ook niet wat ik bedoelde. Als je nu de 3DS leeg maakt en een ander account zonder MM erop instelt, ga je geen MM meer kunnen downloaden. Als je je huidige account op een andere 3DS zet, dan zul je daar wel MM kunnen downloaden.Cyrax0508 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:30:
[...]
Ik heb oprecht geen digitale editie van Marjora's Mask 3D, nooit gehad ook. Maar nadat ik mijn oude 3ds gegevens had overgezet naar de nieuwe 3DS kon ik het spel zien in en downloaden. De console was leeg toen ik hem van hem kocht.
Ofwel, de MM van de N3DSXL MM editie is overgezet naar je account. Terugsturen is hierom geen optie meer. Dat is mijn ervaring hiermee. Betwijfel ook of dit ondertussen anders is geworden.
Ik heb zelf later de Cart van MM gekocht omdat ik hem fysiek wilde. Vind het ook eigenlijk helemaal niets dat ze overgestapt zijn op digitaal.
Ik heb Nintendo gewoon gebeld en het serienummer doorgegeven. Het blijkt inderdaad een MM editie te zijn.
Verwijderd
Ik zie het ook niet echt als een investering. Het is nu een leuk idee dat je je inleg makkelijk terug krijgt, maar als dat wel je ding is, dan kan je nogal bedrogen ervan af komen. Ik weet niet of de jeugd er zoveel minder interesse in heeft. Je ziet toch best wat jong volk op beurzen, en met de extra plus plus abonnement van PlayStation, en het Nintendo extra's platform die meer oude spellen digitaal aanbieden zou er best wel wat vraag naar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:47:
[...]
Tot de mensen er geen interesse meer in hebben die er nostalgische waarde in zien. Dan zakken de prijzen ineens enorm. Je hebt er best kans van dat bepaalde games over 15 jaar ineens niks meer waard zijn omdat er geen interesse meer is. De nieuwe generatie heeft natuurlijk veel minder interesse in games op de ps1 of ps2 etc.
Verwijderd
Ik denk dat de jeugd snes games altijd wel leuk blijft vinden. Maar ps1, n64 etc games zijn toch wel slecht oud geworden. Daar moet je het vaak toch doen voor de nostalgische waarde.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Ik zie het ook niet echt als een investering. Het is nu een leuk idee dat je je inleg makkelijk terug krijgt, maar als dat wel je ding is, dan kan je nogal bedrogen ervan af komen. Ik weet niet of de jeugd er zoveel minder interesse in heeft. Je ziet toch best wat jong volk op beurzen, en met de extra plus plus abonnement van PlayStation, en het Nintendo extra's platform die meer oude spellen digitaal aanbieden zou er best wel wat vraag naar zijn.
Ik verzamel eigenlijk niet perse omdat sommige dingen meer waard kunnen worden, hoewel ik het wel heel leuk vind om dingen te vinden (het zoeken vind ik ook leuk) die moeilijk te krijgen zijn. Ik verzamel vooral Nintendo spul, maar dan alleen van dingen die ik ook leuk vind. Ik verzamel bijvoorbeeld niets dat met Pokemon te maken heeft ook al is dat Nintendo gerelateerd. Ik hecht er vooral een bepaalde waarde voor mezelf aan, die is niet echt financieel.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:08:
[...]
Ik zie het ook niet echt als een investering. Het is nu een leuk idee dat je je inleg makkelijk terug krijgt, maar als dat wel je ding is, dan kan je nogal bedrogen ervan af komen. Ik weet niet of de jeugd er zoveel minder interesse in heeft. Je ziet toch best wat jong volk op beurzen, en met de extra plus plus abonnement van PlayStation, en het Nintendo extra's platform die meer oude spellen digitaal aanbieden zou er best wel wat vraag naar zijn.
Verwijderd
Ja, dat denk ik ook wel. De eerste stapjes in 3D is niet voor iedereen weggelegd, maar dat geldt denk ik ook wel voor de oudere generatie 2D alla atari 2600 enzo. Daar heb je ook wat meer verbeelding voor nodig om uit te maken wat de sprites voor moeten stellen, en het geluid wat voornamelijk verschillende tonen piepjes zijn helpt ook niet echt mee. Sommige dingen kan je wel proberen uitte legen, maar je had er bij moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:10:
[...]
Ik denk dat de jeugd snes games altijd wel leuk blijft vinden. Maar ps1, n64 etc games zijn toch wel slecht oud geworden. Daar moet je het vaak toch doen voor de nostalgische waarde.
Verwijderd
De zoektocht is ook zeker een leuk aspect, net als het onderhandel voor een leuker prijsje. En als het eenmaal binnen is, alles mooi schoonmaken en een leuk plekje geven is ook erg leuk.Cyrax0508 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:19:
[...]
Ik verzamel eigenlijk niet perse omdat sommige dingen meer waard kunnen worden, hoewel ik het wel heel leuk vind om dingen te vinden (het zoeken vind ik ook leuk) die moeilijk te krijgen zijn. Ik verzamel vooral Nintendo spul, maar dan alleen van dingen die ik ook leuk vind. Ik verzamel bijvoorbeeld niets dat met Pokemon te maken heeft ook al is dat Nintendo gerelateerd. Ik hecht er vooral een bepaalde waarde voor mezelf aan, die is niet echt financieel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.