Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Ja, dat denk ik ook wel. De eerste stapjes in 3D is niet voor iedereen weggelegd, maar dat geldt denk ik ook wel voor de oudere generatie 2D alla atari 2600 enzo. Daar heb je ook wat meer verbeelding voor nodig om uit te maken wat de sprites voor moeten stellen, en het geluid wat voornamelijk verschillende tonen piepjes zijn helpt ook niet echt mee. Sommige dingen kan je wel proberen uitte legen, maar je had er bij moeten zijn.
2D kwam dan ook pas echt tot wasdom op de 16bit generatie. 3D eigenlijk pas echt op de PS3/X360 als je het mij vraagt. 1 generatie eerder had je zeker wel veel top 3d games, maar de controls waren vaak nog heel erg clunky en niet precies en ook de camera liet vaak nog eens te wensen over. Tijd terug max payne 2 gespeeld wat echt een super game is, maar de sectie waar je op een richel moet lopen op een hoog gebouw is door de controls super uitdagend, maar dan op een verkeerde manier. Frustrerend omdat je er vaak niets aan kan doen voor je gevoel dat je doodgaat. Dus ga je maar heel voorzichtig lopen....

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:48:
[...]

2D kwam dan ook pas echt tot wasdom op de 16bit generatie. 3D eigenlijk pas echt op de PS3/X360 als je het mij vraagt. 1 generatie eerder had je zeker wel veel top 3d games, maar de controls waren vaak nog heel erg clunky en niet precies en ook de camera liet vaak nog eens te wensen over. Tijd terug max payne 2 gespeeld wat echt een super game is, maar de sectie waar je op een richel moet lopen op een hoog gebouw is door de controls super uitdagend, maar dan op een verkeerde manier. Frustrerend omdat je er vaak niets aan kan doen voor je gevoel dat je doodgaat. Dus ga je maar heel voorzichtig lopen....
De 3d platformers waren wel heel goed op de ps2/xbox. Zoals ratchet and clank, jak and daxter etc. strak 60fps en goede graphics.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30
Cyrax0508 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:53:
[...]

Thnx voor je reactie,

Dat zou inderdaad kunnen. Of het is in de winkel verwisseld ofzo.

De verkoper reageert helemaal niet op mijn appjes waarin ik vraag hoe er een verschil in kan zitten. Dat vind ik wel heel vreemd als er een logische verklaring voor zou zijn. Maar ik begreep dat de game er al op was geïnstalleerd in de EU versie en dat ik hem daarom nu "gratis" kan downloaden en dat zou anders niet kunnen.

Hij heeft er zelfs de bon bij gedaan, die datum komt ook overeen met de releasedatum van de console in Nederland.

Ik heb er goed voor betaald, dus ik zit echt te twijfelen of ik dit moet accepteren of dat ik gewoon de console moet terugbrengen naar hem.
Waar is hij gekocht? Sommige retailers zetten de lege verpakkingen in de winkel en vullen hem dan met de inhoud die ze in het magazijn hebben liggen. Dit is vroeger waarschijnlijk in grote getale fout gegaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:58
Jumpman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:08:
[...]

Waar is hij gekocht? Sommige retailers zetten de lege verpakkingen in de winkel en vullen hem dan met de inhoud die ze in het magazijn hebben liggen. Dit is vroeger waarschijnlijk in grote getale fout gegaan.
Bij de Mediamarkt

• Jumpman
Hmmm, die staan daar niet echt om bekend.

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:58
Jumpman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:12:
[...]

Hmmm, die staan daar niet echt om bekend.
Nee, dat is meer een Intertoys en dergelijke. Die hebben de neiging om dingen uit de verpakking te halen. Maar goed, ik heb dus Nintendo zelf gebeld en het serienummer op de console komt overeen met een MM editie, hij kon ook zien dat de game MM er oorpronkelijk op was geïnstalleerd. Het serienummer op de box is ook van een MM editie. Inmiddels de verkoper gesproken, die heeft hem in 2015 ook via MP gekocht van iemand anders (er zat ook een T&T code bij van zijn aankoop). Als NIntendo zegt dat het een originele is, dan ga ik daar verder niet moeilijk over doen. Mogelijk heeft de oorspronkelijke verkoper meerdere consoles opgekocht en e.e.a. verkeerd opgeborgen oid...

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Situatie, op zolder bij ouders ps2 helaas geen tas met games. Behalve GTA3 in en envelop.

2012 model tv 47pfl6907 via een scart adapter aangesloten
(PS2 -- Composite kabel -- scart blokje --- scart adapter -- TV)

Beeld is niet om aan te gluren natuurlijk. De vraag is, wat is de beste optie:

1: component kabel + met verloopje voor huidige tv (verloopje met Jackplug ingang)
2: component kabel + LCD/HD ready tv van de kringloop met component aansluiting
3: component naar hdmi adapter op huidige tv?
4: geen idee? Andere ideeën?

Ben geen purist. Dus ivm ruimte en gedoe ben ik niet opzoek naar een crt trinitron etc. Maar gezien de tijdsframe van de ps2 zou deze ook op een "platte lcd" bekeken kunnen worden uit die tijd. Heb al wat modellen zien staan bij de kringloop van 22 tot 32 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Millie-ano schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:32:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Situatie, op zolder bij ouders ps2 helaas geen tas met games. Behalve GTA3 in en envelop.

1: component kabel + met verloopje voor huidige tv (verloopje met Jackplug ingang)

Ben geen purist. Dus ivm ruimte en gedoe ben ik niet opzoek naar een crt trinitron etc. Maar gezien de tijdsframe van de ps2 zou deze ook op een "platte lcd" bekeken kunnen worden uit die tijd. Heb al wat modellen zien staan bij de kringloop van 22 tot 32 inch.
Er zijn Sony PlayStation 2 naar HDMI converters die goed zijn (dus één kabel met een converter ertussen).

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Millie-ano schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:32:

Als je huidige toestel rgb accepteert zou ik, in jouw geval, voor optie 1 gaan…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk boekje binnengekregen vol met leuke feitjes en plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggmwq9dhObF2I4Itn6FyooX422g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYSJ3UMTPzKSX95kcegXynQC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiB-CbV-tWmOn4YBB5WDx-daDPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rOI3ot4Mi2Efp5gKHhecURAO.jpg?f=fotoalbum_large

@Vrietje de kabel is binnen. Bouwkwaliteit is vrij goed, en de kleuren spatten weer van het scherm af.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkT2C-TPTT-uL44Cft9uHzSQCgA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdGHKJgpMtApZC32GpExk2kS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:35:
Leuk boekje binnengekregen vol met leuke feitjes en plaatjes :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@Vrietje de kabel is binnen. Bouwkwaliteit is vrij goed, en de kleuren spatten weer van het scherm af.
[Afbeelding]
Nice! Dat boek staat ook nog op mijn verlanglijstje. De Super Nintendo variant zit al wel in de collectie.

Daarnet op de valreep een JAP Mega-CD model 1 voor €70 gemist. Dat is wel even balen 😢
(Edit: de console werd verkocht als defect, kleine nuance. Maar dan nog, had een leuk projectje geweest.)

[ Voor 8% gewijzigd door Bruiser op 23-02-2023 18:01 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:43:
[...]

Nice! Dat boek staat ook nog op mijn verlanglijstje. De Super Nintendo variant zit al wel in de collectie.

Daarnet op de valreep een JAP Mega-CD model 1 voor €70 gemist. Dat is wel even balen 😢
De snes variant staat nu ook op mijn verlanglijstje, en misschien dat de nes ook nog wel komt. :)

e-bay bieding? voor dat geld wil iedereen hem wel hebben ;)
@Bruiser ik had er laatst het dubbele voor betaald ex shipping en BTW. 70 euro was dan echt een steal. Natuurlijk wel afhankelijk van wat er kapot aan was natuurlijk. Anders was de prijs alsnog goed genoeg voor de decoratieve waarde :D

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

BoomSlang schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:35

[Afbeelding]
Die kleuren :P _/-\o_

My middle finger salutes you.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:21
[Afbeelding]
Dankje voor het laten weten de snes kabel is iig opgestuurd .

• Vrietje
Wat is trouwens de beste aansluitings manier voor een originele Xbox?

Zijn Xbox 360s the repareren? Ik heb er 2 gekregen maar beide hebben een red ring of dead. Eentje heeft een mod chip de ander niet.
Wel allebei een net andere power plug. En modellen met HDMI en normale aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Vrietje heb je een upscaler? Anders een XBOX HD AV PACK (component kabel) kopen of zelf eentje maken van een XBOX 360. Mocht je geen upscaler hebben en geen component dan heb je meerdere opties, goedkope XBOX to HDMI kopen (bv van pound). Die kan variabele inputlag geven. Ietsje duurder zijn de Chimeric kabels maar wel top kwaliteit. Als laatste zou je een HDMI mod kunnen inbouwen.

Ik gebruik mijn XBOX nu via de retrotink, mijn andere XBOX krijgt straks de project Stellar geinstalleerd.

• Millie-ano
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Er zijn Sony PlayStation 2 naar HDMI converters die goed zijn (dus één kabel met een converter ertussen).
En dan krijg je niet dat vage beeld op zo'n grote televisie?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week even twee Mario games opgelapt, die ik bij een oude DMG kreeg. Super Mario bootte twee van de drie keer niet (bricked logo) en van Super Mario 2 was de save batterij leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJHMCJGLKS_mpov6T_MNgAC-plI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hcGsvI1XGVfoVpbiYWW4VKkB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0XolobcVX2tj1b4iu58yIPf_fR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0OEqnQeAUuO79w2OrXoudDDU.jpg?f=user_large

Pins weer netjes schoon, starten lopen.

Doe ze denk ik samen met Tetris bij de volgende DMG die ik op ga lappen met backlight en bivert chip. Dan is het een leuke starterset voor een beginnend retrogamer.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kwam van de week ook nog binnen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWd_Us3_Vf3-WvffH8y-Dm14zAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4hgfIzGAlr07JG9pZMBUGLP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

Een samenwerkings verband tussen mij en de Wicked Gamer Collector die ik half host 8)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:30:
[YouTube: Found a Rare N64 Kirby Console in 2023 😳 @fistbumpbros]

Een samenwerkings verband tussen mij en de Wicked Gamer Collector die ik half host 8)
Ik heb het filmpje niet gezien, maar die titel is wel erg clickbaity :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 16:40
Ricepuppet schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:30:
[YouTube: Found a Rare N64 Kirby Console in 2023 😳 @fistbumpbros]

Erg mooie console geworden! Maar persoonlijk vind ik het met een cartridge erin een stuk minder passen qua kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Seroczynski schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:57:
[...]

Ik heb het filmpje niet gezien, maar die titel is wel erg clickbaity :+
Het is dan ook niet echt mijn video 😉

Staat op zijn kanaal, dus hij moet zelf weten wat hij er uiteindelijk van maakt.
Flapperbol schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:26:
[...]

Erg mooie console geworden! Maar persoonlijk vind ik het met een cartridge erin een stuk minder passen qua kleur
Dan zou ik elke cartridge van zijn label moeten af doen, cartridge spuiten, label terug plaatsen..

Kirby blijft Kirby: een grote roze bal 🙂

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:07
Wat zijn er toch een hoop pannenkoeken in de wereld. Gisteren een Japanse Mario Kart binnen gekregen van een handelaar, waarbij de cartridge is aangepast zodat hij ook past in een Amerikaanse N64. En net een Super Nintendo opgehaald die ik via eBay Duitsland had laten komen. Ingepakt in een kartonnendoos met slecht een paar velletje krantenpapier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMw1Yng8QPuq8HGzKwvJdKDdeFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTZ8Noe6f8WO1QHWmz7HvVKO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer gezwicht; deze is momenteel onderweg hier naartoe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyJSSwLAtYgsmv7j5GlB6KrCSo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwhmSqM2u3s8MkB7zWQmxrth.jpg?f=fotoalbum_large

De knopjes zijn 'stuk' (reageren niet lekker).

Vermoedelijk dus een kwestie van schoonmaken en dan een zwarte play it loud editie in leuke conditie voor een leuke prijs :Y

Ik zag laatst op Reddit deze mod waarvan ik de looks echt super vet vind:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuBiV9a_-G5d2UkcqhYPy-ybPDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LB1pgKBovNpQu2LhY44MU2Ug.jpg?f=fotoalbum_large

Maar of ik hem origineel laat of ga modden ben ik nog niet over uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:21:
Wat zijn er toch een hoop pannenkoeken in de wereld. Gisteren een Japanse Mario Kart binnen gekregen van een handelaar, waarbij de cartridge is aangepast zodat hij ook past in een Amerikaanse N64. En net een Super Nintendo opgehaald die ik via eBay Duitsland had laten komen. Ingepakt in een kartonnendoos met slecht een paar velletje krantenpapier:

[Afbeelding]
Man wat zonde... :(

Kan daar echt niet bij, daar klap je toch minimaal 3 lagen bubblewrap omheen? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje

[Afbeelding]
Aah zonde
Nu kan je hier https://retrogamerestore.com/store/snes_shell/
Wel een nieuwe Shell kopen voor die snes. Maar ja is wel weer 120 dollar plus kosten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
:o dat is balen. Is de verzending niet verzekerd verzonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
Nou het lijkt erop dat de multiav het van de snes heeft begeven. Ook geen beeld met de nieuwe kabel en waar ik eerst met de GameCube rgb kabel nog wel beeld kreeg(slecht beeld immers andere sync) krijg ik nu nergens meer mee beeld… of heb in hem verder gesloopt?
Even zoeken of in nog een rf kabel heb.

Wat zijn eventueel alternatieven als hij niet te repareren valt?( geloof van de kloon consoles alleen de analogue echt goed is?)

Nou schiet mij maar lek, composiet via de multi av werkt wel
Oh ik denk dat ik het al weet. Scartswitch niet op de goede poort gezet🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsZ34el6g0W1-x72IBSYAV5PQtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lohUqlCqyn5nQ1UCghAkqoqG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Vrietje op 25-02-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:52:
Nou het lijkt erop dat de multiav het van de snes heeft begeven. Ook geen beeld met de nieuwe kabel en waar ik eerst met de GameCube rgb kabel nog wel beeld kreeg(slecht beeld immers andere sync) krijg ik nu nergens meer mee beeld… of heb in hem verder gesloopt?
Even zoeken of in nog een rf kabel heb.

Wat zijn eventueel alternatieven als hij niet te repareren valt?( geloof van de kloon consoles alleen de analogue echt goed is?)

Nou schiet mij maar lek, composiet via de multi av werkt wel
Oh ik denk dat ik het al weet. Scartswitch niet op de goede poort gezet🙈

[Afbeelding]
Geloof dat de analogeu uit gefaseerd is. Het is dat je niet echt in de buurt woont, anders zou ik zeggen kom even langs dan kijken we er even naar ;) Ik zou gewoon een andere snes oppikken van marktplaats, en desnoods via een webshop voor wat meer garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:04:
[...]

Geloof dat de analogeu uit gefaseerd is. Het is dat je niet echt in de buurt woont, anders zou ik zeggen kom even langs dan kijken we er even naar ;) Ik zou gewoon een andere snes oppikken van marktplaats, en desnoods via een webshop voor wat meer garantie.
Dankje wel maar dit was mijn eigen fout. De scartswitch stond op de verkeerde poort🙈

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Zo het was weer eens gezellig in Zwolle, en niet met lege handen naar huis gegaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIo8m-iAOuYAe1Nsubq7dUlmyVU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1HbsJN1lDmef8HwBe6nVXYm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Vrietje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:54:
[...]

Aah zonde
Nu kan je hier https://retrogamerestore.com/store/snes_shell/
Wel een nieuwe Shell kopen voor die snes. Maar ja is wel weer 120 dollar plus kosten natuurlijk.
Ja had ik ook al gezien, best wel aan de prijs. Eerst maar een kijken of hij het überhaupt nog doet. Heb al wel een andere voeding besteld, maar die is er helaas nog niet. Ik hoop dat die begin volgende week komt.

@Verwijderd Dat weet ik niet. De verkoper wil eerst weten of hij het nog doet of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Jumpman schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:36:
[...]

Kan soms zo simpel zijn. PS2 to HDMI dongel gekocht en dat doet voor mij tot nu toe prima zijn werk. Harde schijf adapter erin en gaan. Thanks.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om te pronken met andermans veren, maar kwam op Reddit (r/N64) de meest indrukwekkende Nintendo 64 collectie tegen die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpdJGjuSBDHJ1f2h1pcoH_FsyjY=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZgnXMwClqIJrh0h7d4tpWUGt.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51SBVoMVXnoX80O2-2waVMMPbyU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M2bWgEA7bYlQSfyIzk7IPlh5.webp?f=fotoalbum_large

Wat een verzameling <3 Imposant om te zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:04:
Niet om te pronken met andermans veren, maar kwam op Reddit (r/N64) de meest indrukwekkende Nintendo 64 collectie tegen die ik tot nu toe heb mogen aanschouwen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een verzameling <3 Imposant om te zien!
Wow? Gaaf om te zien zeg! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt de PS2 BC op een PS3 (CECHC) een beetje fatsoenlijk? Of zijn er bijvoorbeeld veel titels die problemen geven?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:30:
Werkt de PS2 BC op een PS3 (CECHC) een beetje fatsoenlijk? Of zijn er bijvoorbeeld veel titels die problemen geven?
95% van de games werkt prima. Ergens op internet zwerft er een lijst van games die problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:49

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:25:
Ik ben ook weer gezwicht; deze is momenteel onderweg hier naartoe.

[Afbeelding]

De knopjes zijn 'stuk' (reageren niet lekker).

Vermoedelijk dus een kwestie van schoonmaken en dan een zwarte play it loud editie in leuke conditie voor een leuke prijs :Y

Ik zag laatst op Reddit deze mod waarvan ik de looks echt super vet vind:

[Afbeelding]

Maar of ik hem origineel laat of ga modden ben ik nog niet over uit.
Kan je ergens een kwalitatief goede zwarte case kopen? De meeste replacement shells voelen redelijk cheap afgewerkt

BTC €94.837,08

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Kan je ergens een kwalitatief goede zwarte case kopen? De meeste replacement shells voelen redelijk cheap afgewerkt
Geen idee, ik heb zelf maar 1 gameboy met een witte replacement shell (van aliexpress).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SF_C6xY49_DA3favso2toEHyes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eGujqe7NelFhDxPVojxIIYvX.jpg?f=user_large

Pads, knopjes en venster komen van handheldlegend. De shells die zij hebben zijn vaak weer IPS ready (groter scherm uitsnede), en daar ben ik dan weer niet naar op zoek.

Een zwarte shell met rode letters heb ik vaker om gezocht maar ben ik zelf nog niet tegen gekomen. Wel veel zwarte shells te krijgen, maar dus niet met rode bedrukking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28

[Afbeelding]
Zonde is dat/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]
Als het mogelijk is op eBay of andere sites vraag ik altijd of ze 1 of 2 plastic afval of vuilniszakken "eerst" er om heen doen. Kost niks, geen krassen, waterdicht en geen beschadigingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:28
Ik had deze game al als Limited Edtion voor de PS3, maar mijn dochter verraste me gisteren met deze game, had ze bij de kringloop winkel zien liggen en speciaal voor me gekocht toen ze daar met haar oma was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8dg09XMFjOPB9igiLZElN4q2LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2X5dpyGh5TDVSDImbY7u4By.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

[Afbeelding]
Als ik iets verzend, dan is dat vaak ook in krantenpapier/allerhande. Maar dan wel zo met allemaal proppen er omheen zodat het goed beschermd is. Het kan dus wel :P

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/NM9scd7S/3-B0-DDF5-C-21-A3-4713-9127-FA8-DD9159-A97.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/y8s8ZXs3/8-FDEB6-E3-FF11-4205-A432-928-F4-C6-C6941.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g0BzQCR3/DF93699-A-B275-4-E40-AFCD-39-A48-A1-D068-E.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:56
koelebobes schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:50:
[...]

Kijk eens bij Zedlabz. Zou kunnen dat zij er hebben.

Zitten in Engeland maar verzenden via Duitsland, tot nu toe geen import moeten betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:59:
[...]

Kijk eens bij Zedlabz. Zou kunnen dat zij er hebben.

Zitten in Engeland maar verzenden via Duitsland, tot nu toe geen import moeten betalen.
Misschien is dit ook wel wat voor @PluueeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Ik zie dat ze daar die snes Shells idd ook verkopen.
Denk niet veel duurder dan als je ze uit de vs laat komen plus importkosten.

Overigens merk ik dat ik niet meer kan opslaan op mijn n64. Dus of het controller pack heeft het begeven. Of de aansluiting in des betreffende controller is kapot.
Zijn hier nog goede moderne alternatieven voor?
Ik zie wel wat thirdparty “nieuwe” opties. Maar ja wat daar de kwaliteit van is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Die kende ik nog niet. Inderdaad wel een optie. Eerst eens kijken of het ding het überhaupt doet. Hoop de juiste voeding morgen binnen te krijgen. Vandaag het ding open gemaakt aardig wat "gruis" kwam er uit. Verder is het wel het voordeel van deze oude techniek dat er niet veel kapot kan gaan dus fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:52:
[...]

Die kende ik nog niet. Inderdaad wel een optie. Eerst eens kijken of het ding het überhaupt doet. Hoop de juiste voeding morgen binnen te krijgen. Vandaag het ding open gemaakt aardig wat "gruis" kwam er uit. Verder is het wel het voordeel van deze oude techniek dat er niet veel kapot kan gaan dus fingers crossed.
Die SNESjes kunnen inderdaad wel tegen een stootje, een maat van mij had vroeger ook 1 die al wat schade vertoonde na een valpartij van de kast. De controllers kunnen trouwens ook best wat hebben, meerdere keren meegemaakt dat hij en zijn broertje ruzie kregen en elkaar de kop probeerden in te slaan met een controller.

Gelukkig was de SNES een goede upgrade met die ronde controllers, die van de NES waren wat dat betreft een stuk linker met die scherpe hoekjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Vrietje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:03:
[...]

Overigens merk ik dat ik niet meer kan opslaan op mijn n64. Dus of het controller pack heeft het begeven. Of de aansluiting in des betreffende controller is kapot.
Forever Pak 64 schijnt erg goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:03:
[...]

Ik zie ze wel op Amazon, en Alles gut wir lieben N64 volgens een recensie ;) of je kan even kijken op Dragonbox, hoewel die nu niet op voorraad lijkt te zijn.

Volgens mijn zijn er nog geen alternatieven waar een sd-kaartje in kan, maar dat komt misschien nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou zweren dat de 'memcard pro' voor de ps1 nog een opvolger gekregen had voor een andere console, maar totaal kwijt welke console dat was. Kwam dacht ik voorbij bij retrorgb voor iemand die wel zin heeft om te zoeken :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:15:
ik zou zweren dat de 'memcard pro' voor de ps1 nog een opvolger gekregen had voor een andere console, maar totaal kwijt welke console dat was. Kwam dacht ik voorbij bij retrorgb voor iemand die wel zin heeft om te zoeken :P
Staat mijn ook wel iets van bij, alleen ook geen idee meer voor welke console dat was. Voor de Gamcube is er allang een sd-kaart ding, voor de xbox is het een beetje overbodig gezien hij op de hd opslaat.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vandaag eindelijk toegekomen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iAMqJscIB7RFa0x3rJXgFPJtT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9eYkMS9aSQlqHD1uRAClzWw.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:31:
[...]

Staat mijn ook wel iets van bij, alleen ook geen idee meer voor welke console dat was. Voor de Gamcube is er allang een sd-kaart ding, voor de xbox is het een beetje overbodig gezien hij op de hd opslaat.
Hmm grote kans dat de memcard '2' voor de cube was, maar goed we shall see. Was zeer geintresseerd in de ps1 variant, maar ps1 op mister is zo goed dat ik me afvraag waarom ik het zou moeten doen? (want in principe zou lik dan ook die xstation and ps1 digital mod willen.....en weet niet eens of een eu ps1 dan op 60hz speelt...?)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:38:
[...]

Hmm grote kans dat de memcard '2' voor de cube was, maar goed we shall see. Was zeer geintresseerd in de ps1 variant, maar ps1 op mister is zo goed dat ik me afvraag waarom ik het zou moeten doen? (want in principe zou lik dan ook die xstation and ps1 digital mod willen.....en weet niet eens of een eu ps1 dan op 60hz speelt...?)
Het is de memcard pro voor de Gamecube die je bedoelt. Preorders zijn open voor levering in mei :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:38:
[...]

Voor de ps1 heb ik, een hele vracht memory cards liggen. Zijn dan wel 3e party dingen, maar ze voldoen voor ons. Was ook een genereuze gift van @Exorcist (y) Bij sommige spellen krijg je bij de intro een optie om 60hz te kiezen. Met name neogeo heeft dat er standaard in zitten, en dat zijn ook spellen waarbij het verschil merkbaar is. Bij een generieke platformer of een rpg is het niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik strikers and raiden eerst op mijn echte pal ps1 speelde en daarna op mister en daar al geen verschil gemerkt, en juist bij shmups zou je het erg moeten merken. Misschien eens een keer naast elkaar aanzetten!

Bij mijn saturn en kof95 merkte ik het laatst wel....die voelt echt ernorm traag aan op pal als je ntsc gewend bent.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nog op een Japanse Saturn, en de meeste fighters ook op Japanse discs liggen. Dus dat probleem heb ik weinig last van.

Kof 95 staat ook op de orochi saga, maar ook die zal wel alleen ntsc zijn. Kom hem voor de ps4 alleen als limited run tegen, en de psp versie is ook ntsc, maar had je ook niet een ode in je Saturn zitten? Kan je daarmee ook niet de ntsc op de juiste snelheid spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 15:56
PS1 pal ondersteunt gewoon 60hz net als de PS2, meer zelfs volgens mij zijn er op de PS1 & PS2 meer 60hz games uitgebracht dan op de PS3

En de MemCardpro was idd voor de GC, ik ben nog aan het wachten op de verzending van mijn exemplaar dat ik midden november bestelde (hopelijk deze week). Ondertussen is er een nieuwe window voor levering in mei zoals @Sp33dFr34k zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Bij SOR1 en 2 merk ik duidelijk verschil tussen PAL en NTSC op mijn Mega drive, maar gek genoeg merkte ik dit verschil niet bij Turtles Hyperstone heist. De game start alleen maar op als de console op PAL staat, maar zelfs met PAL voelt de game heel erg responsive en gaat het vechten heel soepel en snel. Sterker nog, tot nu toe de enige brawler waarbij ik gewoon kan vechten tegen vijanden als ik ben ingesloten aan beide zijdes. Dus weet niet hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen, maar lijkt er dus echt op alsof dit een ROM is waarbij ze de snelheid hebben aangepast ipv zelfde ROM alleen dan trager op PAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Beide games vroeger gespeeld. Vooral Probotector (zoals Contra in Europa heette) heel wat in coop gespeeld als er visite was. Mooie tijden! :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Weer 2 dreamcast games voor de collectie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ha-MlgrVe8y1qwQ4dKbeNi-oeJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIwpvTLS6RvsdTDtBzB5TK5H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:15:
Ik draai nog op een Japanse Saturn, en de meeste fighters ook op Japanse discs liggen. Dus dat probleem heb ik weinig last van.

Kof 95 staat ook op de orochi saga, maar ook die zal wel alleen ntsc zijn. Kom hem voor de ps4 alleen als limited run tegen, en de psp versie is ook ntsc, maar had je ook niet een ode in je Saturn zitten? Kan je daarmee ook niet de ntsc op de juiste snelheid spelen?
Ik heb 2 saturns
mijn eigen oude pal versie waar ik dus ook een fysieke kof95 inc cart heb (de art is O+ )
En idd een jap saturn met een ODE.

Ook een ps2 met free mcboot waar ik de kof collection op kan spelen (preferred way, heb je keuze tussen og muzie of de geniale neo geo cd arranged tunes, maar dan zonder laad tijden! Enige waar ik over kan zeuren is dat de menu's japans zijn....spellen zelf kunnen geloof ik wel naar engels.....maar not sure)

Verder ook de kof collectie op ps4, ooit digitaal gesnaaid voor een miniem bedrag....... 5 dollar ofzo?
Wel irritant wilde die zaterdag bij een kennis spelen, maar doordat die met mijn usa account gekocht is ging dat niet :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:17:
@Sagat Bij SOR1 en 2 merk ik duidelijk verschil tussen PAL en NTSC op mijn Mega drive, maar gek genoeg merkte ik dit verschil niet bij Turtles Hyperstone heist. De game start alleen maar op als de console op PAL staat, maar zelfs met PAL voelt de game heel erg responsive en gaat het vechten heel soepel en snel. Sterker nog, tot nu toe de enige brawler waarbij ik gewoon kan vechten tegen vijanden als ik ben ingesloten aan beide zijdes. Dus weet niet hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen, maar lijkt er dus echt op alsof dit een ROM is waarbij ze de snelheid hebben aangepast ipv zelfde ROM alleen dan trager op PAL
Goed gelukkig waren sommige games absoluut aangepast voor 'ons' het klinkt alsof dit ook voor turtles het geval is. Maar soms is het gewoon ook fijner om iets meer tijd te hebben :)

Bij megaman werd ik initieel helemaal nerveus van de ntsc versie....gewoon omdat de muziek veel te snel ging naar mijn smaak! (opgegegroeid met pal deel 1 op mijn nesje) maar goed alles went! De 'trage' kof vroeger ook genoeg gespeeld en met veel plezier.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:43:
Weer 2 dreamcast games voor de collectie:

[Afbeelding]
Via marktplaats? Mijn Dreamcast collectie bestaat nog uit 0 spellen. Maar das meer omdat ik de spellen toch net iets te veel nog vind kosten🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:27:
[...]

Ik heb 2 saturns
mijn eigen oude pal versie waar ik dus ook een fysieke kof95 inc cart heb (de art is O+ )
En idd een jap saturn met een ODE.

Ook een ps2 met free mcboot waar ik de kof collection op kan spelen (preferred way, heb je keuze tussen og muzie of de geniale neo geo cd arranged tunes, maar dan zonder laad tijden! Enige waar ik over kan zeuren is dat de menu's japans zijn....spellen zelf kunnen geloof ik wel naar engels.....maar not sure)

Verder ook de kof collectie op ps4, ooit digitaal gesnaaid voor een miniem bedrag....... 5 dollar ofzo?
Wel irritant wilde die zaterdag bij een kennis spelen, maar doordat die met mijn usa account gekocht is ging dat niet :P
Veel keuzes, en alleen die ene met extra mooie boxart (en de nodige jeugd sentiment) is verre van ideaal.

Waarom niet gewoon de mister meenemen als je op pad gaat? Daar kan je toch ook bijna alles mee doen.
Vrietje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:45:
[...]

Via marktplaats? Mijn Dreamcast collectie bestaat nog uit 0 spellen. Maar das meer omdat ik de spellen toch net iets te veel nog vind kosten🙈
Genoeg dure titels voor de dreamcast, maar er zijn ook veel leuke spellen te vinden die max een paar tientjes kosten. En als je nog niks hebt dan zijn bundeltjes altijd ook wel winstpakkers. Als je eenmaal wat meer hebt staan ook wel, maar dan zit je weer meer te klooien met de dubbelen verkopen. Of je moet het verkopen aan webshop, en rekening houden met wat minder winst marge. Ongeveer 60% op populaire spellen, een 30/40% op de wat meer common spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:45:
[...]

Jup. Zit nu bijna op 150 games. Er zijn ongeveer 210 pal games beschikbaar voor de dreamcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:02:
[...]

Veel keuzes, en alleen die ene met extra mooie boxart (en de nodige jeugd sentiment) is verre van ideaal.

Waarom niet gewoon de mister meenemen als je op pad gaat? Daar kan je toch ook bijna alles mee doen.
Heel simpel, had niet verwacht te gaan gamen, maar er was opeens een ps5 beschikbaar. En ik zat beetje mijn library te checken en zag ze.....maar nope werd hem dus niet. Maar verder eens, mister zeker ideaal om mee te nemen met klein formaat en een shitload aan consoles, retro pc's en ook arcade games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Waar haal je die bundeltjes vandaan? Niet om domme vragen te stelen. Maar buiten wat winkels die retrospelen verkopen, ben ik verder niet zo bekent met waar het allemaal te halen..

[ Voor 67% gewijzigd door Vrietje op 01-03-2023 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:28:
Waar haal je die bundeltjes vandaan? Niet om domme vragen te stelen. Maar buiten wat winkels die retrospelen verkopen, ben ik verder niet zo bekent met waar het allemaal te halen..
Vooral marktplaats. Maar ook daar komt dreamcast steeds minder vaak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook nog 2ehans.be en natuurlijk nog e-bay. Kijk vooral ook wat een verkoper nog meer erop heb staan, en kijk of je wat kan afdingen als je meer afneemt.

Viel mijn ook op de beurs in Zwolle ook al op. Dreamcast maar sporadisch gezien, wel weer veel meer snes/N64 carts, boxed was ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Jumpman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Beide games vroeger gespeeld. Vooral Probotector (zoals Contra in Europa heette) heel wat in coop gespeeld als er visite was. Mooie tijden! :)
Die Turtles is een nieuwe game die vorig jaar is uitgekomen.

De andere is de Contra Anniversary Collection, daar staan dus maw een heleboel (10-tal) verschillende Contra titels op. (Blijkbaar heb ik deze collection ook digitaal aangeschaft op de Switch, was toen dus vergeten dat ik hem bij LRG fysiek had besteld 😅)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PluueeR
De beschadigde SNES doet het. Kon ik in ieder geval al mijn NTSC aankopen checken. En alles werkt. Wel grappig, vooral bij Zelda en Super Mario World merk ik verschil. Zal wel even wennen zijn. Nu vraagt de verkoper me hoe ik compenseerde wil worden. Volledige terugbetaling is niet redelijk, en was denk ik wel van plan zo’n shell te gaan aanschaffen. Maar eens over denken.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o088BmDRxGq1WocslZsMpR-opFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTIgmsw4P91WfyqFzsCYjot7.jpg?f=fotoalbum_large

Wat nieuwe aankopen. Spyro bestaat dit jaar 25 jaar, dus een mooi moment om de collectie (op de Playstation in ieder geval) compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:56:
De beschadigde SNES doet het. Kon ik in ieder geval al mijn NTSC aankopen checken. En alles werkt. Wel grappig, vooral bij Zelda en Super Mario World merk ik verschil. Zal wel even wennen zijn. Nu vraagt de verkoper me hoe ik compenseerde wil worden. Volledige terugbetaling is niet redelijk, en was denk ik wel van plan zo’n shell te gaan aanschaffen. Maar eens over denken.
Mooi om te horen dat hij het nog doet! Je mag toch wel een flink deel van het aankoopbedrag terugeisen vind ik.

Of misschien heeft ie nog wat games liggen die hij na kan sturen? O-)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een dreamcast game erbij. Hier was ik al een tijd op zoek naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3XAktxfCND3o9uHLfu3RfUWDPsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3rnHosjpi7MWdIUCfWmtQny.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:50
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:27:
En weer een dreamcast game erbij. Hier was ik al een tijd op zoek naar.

[Afbeelding]
Top games, beide THR/THC games, veel plezier mee gehad 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Top games, beide THR/THC games, veel plezier mee gehad 8)
Ja ik heb beide, de eerste is redelijk makkelijk te vinden. Alleen de tweede is redelijk zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
Dank jullie wel, dan weet ik waar ik een een beetje kan gaan rond neuzen.
En anders maar eens naar andere methoden kijken ben ik bang,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-08 17:49
didado schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:49:
Mijn eerste jaren 80 semi-spel computer weer nieuw in bezit!

[Afbeelding]
Ik hoop wel voor je dat die paksticker er netjes vanaf komt en niet de doos beschadigd 8)7

Helaas snappen veel mensen niet dat de doos onderdeel is van het geheel en het idd letterlijk als verpakking zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 16:40
rikoos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Ik hoop wel voor je dat die paksticker er netjes vanaf komt en niet de doos beschadigd 8)7

Helaas snappen veel mensen niet dat de doos onderdeel is van het geheel en het idd letterlijk als verpakking zien.
Je doelt op dat opgeplakte garantiebewijs uit 1993? Dat vind ik wel wat hebben :P
Gok ook niet dat, als die er al 30 jaar opzit, hij er netjes af zal komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
Flapperbol schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Je doelt op dat opgeplakte garantiebewijs uit 1993? Dat vind ik wel wat hebben :P
Gok ook niet dat, als die er al 30 jaar opzit, hij er netjes af zal komen.
ahhhhhh oeps ik zag alleen die plastic zak en dacht dat die nieuw erop geplakt was. Ja als hij zo oud is dan heeft het wel een nostalgische toevoeging ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Colecovision? Hij kwam in het verleden wel eens langs hier in het topic. Nu heb ik er één vorige maand gekocht met een soort everdrive achtige cartridge erbij. Alle games ooit draaien er dus nu dus op :-) maar wat een juweeltje voor die tijd zeg. De games zijn bijna identiek qua graphics aan de Arcade versies van die tijd.

Ik weet dat ik hem begin jaren 80 in tijdschriften zag en hem toen al wilde en nu eindelijk 40 jaar verder heb ik hem :-)

Heb er ook de Atari addon bij "gekregen" en die werkt ook gewoon nog goed. Dus oude Atari 2600 cartridges werken op de Colecovission. Kan je je nu niet meer voorstellen dat de PS5 een Addon heeft om Xbox games te draaien (okay okay met emulatie oudere wel ;-))

Maar een vraagje, ik lees veel over een mod voor dit ding om RGB output te krijgen. Wie heeft er meer info over want het allemaal beperkt en ik zie niet waar ik die dingen ergens nog kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
rikoos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:03:
Colecovision? Hij kwam in het verleden wel eens langs hier in het topic. Nu heb ik er één vorige maand gekocht met een soort everdrive achtige cartridge erbij. Alle games ooit draaien er dus nu dus op :-) maar wat een juweeltje voor die tijd zeg. De games zijn bijna identiek qua graphics aan de Arcade versies van die tijd.

Ik weet dat ik hem begin jaren 80 in tijdschriften zag en hem toen al wilde en nu eindelijk 40 jaar verder heb ik hem :-)

Heb er ook de Atari addon bij "gekregen" en die werkt ook gewoon nog goed. Dus oude Atari 2600 cartridges werken op de Colecovission. Kan je je nu niet meer voorstellen dat de PS5 een Addon heeft om Xbox games te draaien (okay okay met emulatie oudere wel ;-))

Maar een vraagje, ik lees veel over een mod voor dit ding om RGB output te krijgen. Wie heeft er meer info over want het allemaal beperkt en ik zie niet waar ik die dingen ergens nog kan kopen.
Volgens mij heb ik er eens over gepost. Stond al jaren stof te vangen op zolder en uiteindelijk verkocht aan iemand op Marktplaats. Had er ET bij en nog een aantal andere spellen en controllers in vele vormen en maten.
Mooi ding en in mijn ogen wel beter dan de Atari vanwege dat hij al die dingen kon afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:03:

Het is zekers een console die voor zijn tijd geweldig dingen vertoonden, maar voor mijn iets te primitief. Alles voor de nes/sms is wel leuk om gameplay van te zien, niet om zelf te ervaren in ieder geval langer dan een paar minuten. Er staan wel wat rgb mod pcb op vgp. Gaat dan wel om een ntsc variant, maar ze hebben misschien ook wel info over eentje voor pal?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 25-08 14:31
Omdat mijn PS1 aan een 14" CRT'tje hangt voor de lightgun en ik soms ook wel spellen op het grote scherm wil spelen, heb ik een extra PS1 opgehaald :D Een oudere dan mijn eigen exemplaar, SCPH-5552.

Hij werkt, ik heb 'm bij de verkoper ook werkend gezien. Thuis wachtte echter een onaangename verrassing... er is ooit een vloeistof in gemorst en ik heb het idee dat het geen water was :/ Metalen delen zijn verroest en er zit op bepaalde plekken (lichte) corrosie op het moederbord.

Ik heb schoongemaakt wat ik kan. Roest blijft en op een gegeven moment zullen de metalen delen verdwijnen, denk ik :o Ook denkt de PS1 dat het deksel altijd gesloten is (CD draait ook als deksel is geopend) omdat de schakelaar altijd gesloten meet, is van binnen waarschijnlijk gecorrodeerd.

Vervelender is dat de AV-connector ook corrosie heeft op de pinnen :/ Ik heb 'm al schoongemaakt met alcohol en een tandenborstel, dat helpt maar beperkt. Als de AV-kabel "niet goed" zit hoor ik maar 1 geluidskanaal of zelfs geen beeld tot de connector wordt gewiebeld.

Is er nog een manier om de AV-connector schoon/goed te krijgen zonder hem te vervangen? :o Ik zie mezelf die hoeveelheid pinnen niet desolderen namelijk :$

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c7q6Rgpl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N4hOxdFl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4S1wJPRl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/544YClol.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FdO88TWl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qu46hh4l.jpg

Ik ken roest wel van apparatuur die in voertuigen heeft gezeten, maar ik heb niet verwacht dat ooit in een spelcomputer tegen te komen, zeg... :|

[ Voor 4% gewijzigd door Josefien op 03-03-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Josefien schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:36:
Omdat mijn PS1 aan een 14" CRT'tje hangt voor de lightgun en ik soms ook wel spellen op het grote scherm wil spelen, heb ik een extra PS1 opgehaald :D Een oudere dan mijn eigen exemplaar, SCPH-5552.

Hij werkt, ik heb 'm bij de verkoper ook werkend gezien. Thuis wachtte echter een onaangename verrassing... er is ooit een vloeistof in gemorst en ik heb het idee dat het geen water was :/ Metalen delen zijn verroest en er zit op bepaalde plekken (lichte) corrosie op het moederbord.

Ik heb schoongemaakt wat ik kan. Roest blijft en op een gegeven moment zullen de metalen delen verdwijnen, denk ik :o Ook denkt de PS1 dat het deksel altijd gesloten is (CD draait ook als deksel is geopend) omdat de schakelaar altijd gesloten meet, is van binnen waarschijnlijk gecorrodeerd.

Vervelender is dat de AV-connector ook corrosie heeft op de pinnen :/ Ik heb 'm al schoongemaakt met alcohol en een tandenborstel, dat helpt maar beperkt. Als de AV-kabel "niet goed" zit hoor ik maar 1 geluidskanaal of zelfs geen beeld tot de connector wordt gewiebeld.

Is er nog een manier om de AV-connector schoon/goed te krijgen zonder hem te vervangen? :o Ik zie mezelf die hoeveelheid pinnen niet desolderen namelijk :$

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ken roest wel van apparatuur die in voertuigen heeft gezeten, maar ik heb niet verwacht dat ooit in een spelcomputer tegen te komen, zeg... :|
Wow, dat is idd wel heel veel roest…

Azijn neutraliseert corrosie, dus misschien daar eerst mee behandelen. Nadien goed afspoelen en drogen.
Wbt de connector, misschien dat een glasvezel pen kan helpen maar betwijfel het.

Ik zou een andere ps1 kopen (zijn gelukkig heel goedkoop te vinden)…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Azijn voor alleen de metalen delen, niet voor de connector of delen v/h PCB neem ik aan? Dat ga ik zondag eens proberen :)

Ik wil eerst proberen deze goed te krijgen, als de connector echt niks wordt zie ik dan wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Nu online
Josefien schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:36:

Ik snap nooit hoe mensen dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Doe ff zuinig met je spullen.
En dan ook nog zonder schaamte verkopen.
Ooit eens een Wii gekocht (in een bundel. Ging me om de spellen) die krassen had, alsof ze het als een snijplank in de keuken hadden gebruikt 8)7 Kon me bijna niet inhouden om ze te vragen of ze dat hadden gedaan.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Josefien schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 23:26:
Azijn voor alleen de metalen delen, niet voor de connector of delen v/h PCB neem ik aan? Dat ga ik zondag eens proberen :)

Ik wil eerst proberen deze goed te krijgen, als de connector echt niks wordt zie ik dan wel verder.
Op de connector en pcb zou ik het ook durven gebruiken indien nodig (met een wattenstaafje). Daarna wel goed drogen en vervolgens overvloedig kuisen met IPA.
Daarna voldoende contactspray in de connector en dan de stekker zelf enkelen malen in en uit de connector doen kan ook wel helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 04-03-2023 08:20 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check even ook alle condensatoren of ze niet lekken, weet niet hoe groot het probleem is op ps1 maar kan zomaar zijn dat het electrolyt de vloeistof was

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xyphoid schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 01:53:
[...]
Ik snap nooit hoe mensen dit in godsnaam voor elkaar krijgen. Doe ff zuinig met je spullen.
Hij ziet er aan de buitenkant netjes uit en hij werkt, waarom zou je hem dan niet verkopen? De verkoper weet waarschijnlijk niet eens dat die er zo van de binnenkant uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09 15:09

OFV

Dit is ook mijn eerste semi spelcomputer. Geweldig dat je hem in deze staat hebt weten te bemachtigen. Ongelooflijk dat ze er nog in nieuwstaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OFV schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Dit is ook mijn eerste semi spelcomputer. Geweldig dat je hem in deze staat hebt weten te bemachtigen. Ongelooflijk dat ze er nog in nieuwstaat zijn.
Nu nog de games Bruce Lee en Wizard of Wor (cartridge) zien te vinden. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Xyphoid schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 01:53:
[...]

Ooit eens een Wii gekocht (in een bundel. Ging me om de spellen) die krassen had, alsof ze het als een snijplank in de keuken hadden gebruikt 8)7 Kon me bijna niet inhouden om ze te vragen of ze dat hadden gedaan.
Ik denk dat de verkoper niks te verwijten valt. Hij werd verkocht in onbekende staat zonder kabels en was al meer dan 10j niet gebruikt, daar was de prijs van 2 tientjes ook naar. Pas toen ik naar de werking vroeg bedacht hij dat de kabels hetzelfde waren als zijn PS2 en liet hij 'm werkend zien.
Bruiser schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:18:
[...]

Op de connector en pcb zou ik het ook durven gebruiken indien nodig (met een wattenstaafje). Daarna wel goed drogen en vervolgens overvloedig kuisen met IPA.
Daarna voldoende contactspray in de connector en dan de stekker zelf enkelen malen in en uit de connector doen kan ook wel helpen.
Een gewoon wattenstaafje bleek helaas te dik om bij de pinnen te komen. Contactspray ga ik morgen halen om te proberen.

Gisterenavond ben ik nog wel met een tandenstoker over de pinnen een voor een gegaan om de zichtbare corrosie wat weg te krijgen, hij deed het toen wel beter, had nog een uurtje Crash Bash gespeeld erop :D
cold_as_ijs schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:37:
Check even ook alle condensatoren of ze niet lekken, weet niet hoe groot het probleem is op ps1 maar kan zomaar zijn dat het electrolyt de vloeistof was
Deze zagen er allemaal nog goed uit, ook niet bol :D

De vloeistof kwam overigens duidelijk van boven, de sporen waren in de CD drive duidelijk zichtbaar :D Liep via de ruimte bij de laser en de deksel-sensor naar beneden.

Die deksel sensor/schakelaar kan trouwens toch ook permanent doorverbonden worden (solderen) zonder noemenswaardige gevolgen? Hij staat nu zoals eerder geschreven permanent dicht. Echter merk ik dat als hij bewogen wordt hij kortstondig open gaat m.a.w. als het deksel wordt aangeraakt (bewogen) denkt de PS1 dat het deksel kortstondig open is geweest. Voor nu opgelost door de schakelaar vast te zetten met een stukje papier, maar dan kan ik 'm net zo goed aan de onderkant doorsolderen lijkt me.
Pagina: 1 ... 180 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.