Gebruik diezelfde contactspray ook in die deksel sensor/schakelaar, daarna veelvuldig bewegen.Josefien schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:30:
[...]
Een gewoon wattenstaafje bleek helaas te dik om bij de pinnen te komen. Contactspray ga ik morgen halen om te proberen.
Gisterenavond ben ik nog wel met een tandenstoker over de pinnen een voor een gegaan om de zichtbare corrosie wat weg te krijgen, hij deed het toen wel beter, had nog een uurtje Crash Bash gespeeld erop
[...]
Die deksel sensor/schakelaar kan trouwens toch ook permanent doorverbonden worden (solderen) zonder noemenswaardige gevolgen? Hij staat nu zoals eerder geschreven permanent dicht. Echter merk ik dat als hij bewogen wordt hij kortstondig open gaat m.a.w. als het deksel wordt aangeraakt (bewogen) denkt de PS1 dat het deksel kortstondig open is geweest. Voor nu opgelost door de schakelaar vast te zetten met een stukje papier, maar dan kan ik 'm net zo goed aan de onderkant doorsolderen lijkt me.
Of, haal die sensor/schakelaar voorzichtig uit mekaar om deftig op te kuisen…
Permanent gesloten geeft overigens geen problemen. Zo werden vroeger kopies gespeeld mbv de disc swap methode.