Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Josefien schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:30:
[...]

Een gewoon wattenstaafje bleek helaas te dik om bij de pinnen te komen. Contactspray ga ik morgen halen om te proberen.

Gisterenavond ben ik nog wel met een tandenstoker over de pinnen een voor een gegaan om de zichtbare corrosie wat weg te krijgen, hij deed het toen wel beter, had nog een uurtje Crash Bash gespeeld erop :D

[...]

Die deksel sensor/schakelaar kan trouwens toch ook permanent doorverbonden worden (solderen) zonder noemenswaardige gevolgen? Hij staat nu zoals eerder geschreven permanent dicht. Echter merk ik dat als hij bewogen wordt hij kortstondig open gaat m.a.w. als het deksel wordt aangeraakt (bewogen) denkt de PS1 dat het deksel kortstondig open is geweest. Voor nu opgelost door de schakelaar vast te zetten met een stukje papier, maar dan kan ik 'm net zo goed aan de onderkant doorsolderen lijkt me.
Gebruik diezelfde contactspray ook in die deksel sensor/schakelaar, daarna veelvuldig bewegen.

Of, haal die sensor/schakelaar voorzichtig uit mekaar om deftig op te kuisen…

Permanent gesloten geeft overigens geen problemen. Zo werden vroeger kopies gespeeld mbv de disc swap methode.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:00

OFV

didado schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Nu nog de games Bruce Lee en Wizard of Wor (cartridge) zien te vinden. 😉
Wil zelf Last Ninja II graag nog eens hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1032405

Wat een prachtig exemplaar, gaaf om te zien zeg! :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Anoniem: 1032405 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Wat een prachtig exemplaar, gaaf om te zien zeg! :Y
Ja de Commodore 64 zelf zou dus nog nooit uit het plastic geweest zijn. En dat ziet er zeker zo uit.

Vooral hoe de kabels van de stroomadapter nog in een mooie perfecte lus gebonden zijn

De grootvader van de persoon verzamelde computers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:58
[...]

Ik denk dat de verkoper niks te verwijten valt. Hij werd verkocht in onbekende staat zonder kabels en was al meer dan 10j niet gebruikt, daar was de prijs van 2 tientjes ook naar. Pas toen ik naar de werking vroeg bedacht hij dat de kabels hetzelfde waren als zijn PS2 en liet hij 'm werkend zien.
Oh, ok. 2 tientjes valt wel mee.

De vloeistof kwam overigens duidelijk van boven, de sporen waren in de CD drive duidelijk zichtbaar :D Liep via de ruimte bij de laser en de deksel-sensor naar beneden.
Alleen de discdrive van een pc is als bekerhouder te gebruiken...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Afgelopen week een paar mooie pokemon games gescoord voor de GBA. Maar de batterijen moeten vervangen worden. Naast dat wil ik ook nog een ips scherm in mijn GBA.

Ik ben dus op zoek naar een temperatuur instelbare soldeerbout. Ik heb er een gezien van Parkside, instelbaar, goedkoop (25 euro exclusief verzendkosten) en goed genoeg voor de hoeveelheid die ik hem zal gebruiken.

Maar, zijn er nog aanraders rond dit bedrag die beter zijn of waar ik meer aan heb? Tweedehands is geen probleem :)

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:54:
Afgelopen week een paar mooie pokemon games gescoord voor de GBA. Maar de batterijen moeten vervangen worden. Naast dat wil ik ook nog een ips scherm in mijn GBA.

Ik ben dus op zoek naar een temperatuur instelbare soldeerbout. Ik heb er een gezien van Parkside, instelbaar, goedkoop (25 euro exclusief verzendkosten) en goed genoeg voor de hoeveelheid die ik hem zal gebruiken.

Maar, zijn er nog aanraders rond dit bedrag die beter zijn of waar ik meer aan heb? Tweedehands is geen probleem :)
Over het algemeen houden de goedkopere boutjes minder langdurig, en consequent hun warmte aan. Je hoeft niet gelijk aan een Ersa of zelfs een Weller te gaan, maar bv deze Aoyue is al iets betere klasse.

Excuses voor mijn grammatica.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:05
Ik heb deze, heel goede budget soldeerstation
https://www.eleshop.nl/atten-at-989-soldeerstation.html
Punt kan makkelijk vervangen worden en is zeer snel warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

BoomSlang schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Over het algemeen houden de goedkopere boutjes minder langdurig, en consequent hun warmte aan. Je hoeft niet gelijk aan een Ersa of zelfs een Weller te gaan, maar bv deze Aoyue is al iets betere klasse.
Die is wel heel ruim boven budget :P
cold_as_ijs schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:52:
Ik heb deze, heel goede budget soldeerstation
https://www.eleshop.nl/atten-at-989-soldeerstation.html
Punt kan makkelijk vervangen worden en is zeer snel warm
Gaaf! Nog wat aan de dure kant voor de hoeveelheid gebruik, maar dit is een overweging waard. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-05 21:31
geen game maar een VHS band met Sonic film en soort van serie met adventures. lijkt me wel lachen om straks eens te bekijken als de gameroom klaar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWEYfPXJlXtrfodU7F3eCZQeZS4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iel1gBT3L6aMnMEIA4RgcpE2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAMmzz_sWyIQ-DlWOpvy6_6mmCs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tO8TB29bYlBOnX5dFjCAjT9S.jpg?f=fotoalbum_tile

4€ op ebay.nl , verzendkosten waren meer 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

barktus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 14:54:

Ik heb gewoon een 60w soldeerbout van Aliexpress van nog geen tientje, en dat ding werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Anoniem: 1032405 schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:48:
[...]

Ik heb gewoon een 60w soldeerbout van Aliexpress van nog geen tientje, en dat ding werkt perfect.
Linkje? Mag ook via pm eventueel :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

barktus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Linkje? Mag ook via pm eventueel :p
https://a.aliexpress.com/_EQcbWpL

Ik heb 'set 2' , de 60w blauwe met allerlei meuk erbij.

Heb er al heel wat bivert modjes en gameboy game batterijen mee gedaan, werkt prima voor zulke klusjes.

Natuurlijk is het rotzooi in vergelijking met een deftige set, maar voor mijn doeleinden is het ruim voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Bruiser schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:25:
[...]

Gebruik diezelfde contactspray ook in die deksel sensor/schakelaar, daarna veelvuldig bewegen.

Of, haal die sensor/schakelaar voorzichtig uit mekaar om deftig op te kuisen…

Permanent gesloten geeft overigens geen problemen. Zo werden vroeger kopies gespeeld mbv de disc swap methode.
Kontakt 60 is een goede contactspray ervoor, toch?

Ik denk dat ik 'm dan bij Reichelt ga bestellen. Ik wil de PS1 namelijk ook zelf proberen te chippen en daarvoor heb ik een PIC nodig van hun. En 3 220uF condensatoren om een RGB kabel van een PS2 geschikt te maken voor de PS1. Dan kan de spray er ook bij.

Van de schakelaar kon het witte kapje af, de schakelaar zelf leek niet dusdanig te openen dat het ook weer in elkaar kon :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barktus schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Die is wel heel ruim boven budget :P

[...]

Gaaf! Nog wat aan de dure kant voor de hoeveelheid gebruik, maar dit is een overweging waard. :)
Er zijn nog wel goedkopere versies, maar de ingebouwde afzuiging is wel erg fijn ;) Je kan ook voor een Solomon gaan, die zijn ook wel betrouwbaar. Ik heb er met eentje ruim 20jaar gedaan, hoewel dat natuurlijk ook geen garantie hoeft te zijn.
Josefien schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Kontakt 60 is een goede contactspray ervoor, toch?

Ik denk dat ik 'm dan bij Reichelt ga bestellen. Ik wil de PS1 namelijk ook zelf proberen te chippen en daarvoor heb ik een PIC nodig van hun. En 3 220uF condensatoren om een RGB kabel van een PS2 geschikt te maken voor de PS1. Dan kan de spray er ook bij.

Van de schakelaar kon het witte kapje af, de schakelaar zelf leek niet dusdanig te openen dat het ook weer in elkaar kon :D
Ja, dat is wel een goede contactspray, en voor de veelvuldig gebruikte stekkerbare contacten zoals de memory/controller kan een behandeling hiermee nooit geen kwaad. Bovendien altijd makkelijk om in huis te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
didado schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 11:15:
[...]

Nu nog de games Bruce Lee en Wizard of Wor (cartridge) zien te vinden. 😉
Ow, die heb ik ook vaak gespeeld. Ik heb ze nog op floppy. Ik heb Wizzard of Wor pas nog met mijn 10 jarige zoon gespeeld, die was verbaasd hoe games er vroeger uit zagen.

Wel even je voeding controleren, die wil nog wel eens C64 opblazen door veroudering.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Vanavond ff omgeprutst met mijn meest recente aanschaf; een zwarte Gameboy.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hpYC141o9bz2RzV8fifReJpRQBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v1k0RIw7fp2CywFCldJiktuT.jpg?f=user_large

Sommige knoppen werkten niet, helaas was het niet de simpele oplossing van vervuiling waar ik op hoopte. Toen ik de Gameboy openschroefte zag ik direct al dat de serienummers van de borden niet overeenkwamen. Er was dus al vaker mee geprutst.

Als ik het bovenste bord met scherm aan een andere moederbord met CPU aansloot werkten de knoppen wel gewoon netjes.

Alle traces op het CPU bord nagelopen, niks te vinden. CPU een reflow gegeven, ook dat mocht niet baten. Tja, dan houdt het voor mij wel op, dus uiteindelijk maar gewoon een reserve moederbord erin geprakt van een unit die al schermrot had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPyF-py_oVDq0-GhA1i_G-8qc5E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/15OxeWTvL0coEmtF0XqEPKES.jpg?f=user_large

Alles werkt weer, leuke unit. Maar aangezien hij toch al niet origineel meer is ga ik hem wel bivert modden om lekker op te spelen zo nu en dan. Al een glaasje besteld om hem een mooie look te geven.

Tevens mijn telefoonhoesje binnengekregen van de week:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NK3pU85JljltuF1P7MCz8Ke_F9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1wt3iDYmCMxt5PcyzNvLERi3.jpg?f=user_large

De oude links heb ik 3+ jaar gehad, nieuwe vandaag in gebruik genomen. Je zou kunnen stellen dat ik iets met Gameboys heb :+

Mijn vrouw zegt ook altijd dat ik teveel Gameboys heb, maar dat kan natuurlijk helemaal niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:03:
Vanavond ff omgeprutst met mijn meest recente aanschaf; een zwarte Gameboy.

[Afbeelding]

Sommige knoppen werkten niet, helaas was het niet de simpele oplossing van vervuiling waar ik op hoopte. Toen ik de Gameboy openschroefte zag ik direct al dat de serienummers van de borden niet overeenkwamen. Er was dus al vaker mee geprutst.

Als ik het bovenste bord met scherm aan een andere moederbord met CPU aansloot werkten de knoppen wel gewoon netjes.

Alle traces op het CPU bord nagelopen, niks te vinden. CPU een reflow gegeven, ook dat mocht niet baten. Tja, dan houdt het voor mij wel op, dus uiteindelijk maar gewoon een reserve moederbord erin geprakt van een unit die al schermrot had.

[Afbeelding]

Alles werkt weer, leuke unit. Maar aangezien hij toch al niet origineel meer is ga ik hem wel bivert modden om lekker op te spelen zo nu en dan. Al een glaasje besteld om hem een mooie look te geven.

Tevens mijn telefoonhoesje binnengekregen van de week:

[Afbeelding]

De oude links heb ik 3+ jaar gehad, nieuwe vandaag in gebruik genomen. Je zou kunnen stellen dat ik iets met Gameboys heb :+

Mijn vrouw zegt ook altijd dat ik teveel Gameboys heb, maar dat kan natuurlijk helemaal niet :P
Mooi man 👍

No such thing as to many gameboy’s 😄
Game Boy en Snes (en in mindere mate de Game Gear) zijn voor altijd mijn favorieten!
Geweldige tijd was dat…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bruiser schreef op zondag 5 maart 2023 @ 01:21:
[...]

Mooi man 👍

No such thing as to many gameboy’s 😄
Game Boy en Snes (en in mindere mate de Game Gear) zijn voor altijd mijn favorieten!
Geweldige tijd was dat…
Voor mij ook, prachtige periode was dat inderdaad.

Een hoog nostalgie gehalte :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:32
Anoniem: 1032405 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:03:

Ben jij Elliot Coll van The Retro Future? :+
[YouTube: “GameBoys ruined my life” | My Strange Addiction]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

_O-

Zo te zien zit ik in mijn verslaving nog niet op rock bottom :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15:00

OFV

Heel tof om deze te zien:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
“Now you’re playing with Super Power”…

Dat is mij altijd bijgebleven 😎

Ik heb nog een aantal vintage stickers met dergelijke slagzinnen ergens liggen 😄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Over Street Fighter 2 gesproken. Xfixium heeft zijn grafische upgrade van Master System versie afgerond.

Alle achtergronden zijn onder handen genomen. Xfixium heeft het meeste uit de het beperkte aantal tiles van de SMS geperst. Vooral het boedha-beeld in het Sagat was lastig om passend te krijgen.

Daarnaast heeft hij alle fighters opnieuw getekend. Het zijn verkleinde versies van de snes frames. Ik kan je zeggen dat er erg veel handmatig werk in zit.

Er zitten enkele (een stuk of 12, haha) frames van Guile die ik heb gemaakt, maar dat valt in het niet bij alle honderd(en) oveirge frames door Xfixium!

Het origineel was al indrukwekkend, maar deze hack maakt het het mooiste spel op de SMS.

YouTube: Sega Master System Street Fighter II Hack: World Warrior Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Slogra niet normaal wat er uit de master system HW wordt gepusht! Echt knap gedaan, petje af.

@OFV fl 299,- en dan klagen ze nu dat de games 80 euro kosten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:28:
@Slogra niet normaal wat er uit de master system HW wordt gepusht! Echt knap gedaan, petje af.

@OFV fl 299,- en dan klagen ze nu dat de games 80 euro kosten :o
Het is niet te vergelijken met elkaar. Er is zoveel veranderd in de loop der jaren, de ontwikkeling productie kosten zijn bijna op films niveau.

Ik vind het alleen sneu dat je steeds vaker een half product krijgt. Het zijn nu soms ook gewoon een code in een box, en dan ook nog day one patches om de boel fatsoenlijk werkend te krijgen :/ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

BoomSlang schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Het is niet te vergelijken met elkaar. Er is zoveel veranderd in de loop der jaren, de ontwikkeling productie kosten zijn bijna op films niveau.

Ik vind het alleen sneu dat je steeds vaker een half product krijgt. Het zijn nu soms ook gewoon een code in een box, en dan ook nog day one patches om de boel fatsoenlijk werkend te krijgen :/ .
Alleen nu lijken de grote AAA games wel heel veel op elkaar. Ze durven geen risico's meer te nemen, want de budgetten zijn zo hoog. Kijk naar de Xbox/ps2 tijd, toen werd er zoveel geëxperimenteerd met games, ook door de grote uitgevers. Dat gebeurt nu een heel stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
BoomSlang schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Ja snap ik, prijzen zijn niet simpelweg te vergelijken. Cartridge is nou eenmaal duurder om te maken, maar daar staat tegenover dat de ontwikkelkosten veel lager zijn.

Maar om het even in perspectief te brengen, street fighter 2 is over alle consoles en arcade kasten ongeveer 15 miljoen keer verkocht. Totaal 10 miljard omzet voor Capcom, meer dan GTA 5 en Minecraft samen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Alleen nu lijken de grote AAA games wel heel veel op elkaar. Ze durven geen risico's meer te nemen, want de budgetten zijn zo hoog. Kijk naar de Xbox/ps2 tijd, toen werd er zoveel geëxperimenteerd met games, ook door de grote uitgevers. Dat gebeurt nu een heel stuk minder.
Ja, voor wat meer creativiteit kom je al snel bij de indie scene terecht. Wat voor de verzamelaars minder is door de beperkte fysieke uitgifte. Ik merk dat mijn interesse in de nieuwe uitgaves ook steeds minder wordt. Lees soms alleen nog maar de headlines.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:39:
[...]
Maar om het even in perspectief te brengen, street fighter 2 is over alle consoles en arcade kasten ongeveer 15 miljoen keer verkocht. Totaal 10 miljard omzet voor Capcom, meer dan GTA 5 en Minecraft samen!
Dat zijn een hoop kwartjes!

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:15
Mijn broer had nog wat spullen op zolder de oogst:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59AjUjYPmWXsRNTKRD2JOJJGscE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7B0TZiQY9y5GnrzmBZRFBBLA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsuBy_AfvwxZ_4dcfzJFhqR7Mss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqwOUknIUX0zDhTCydWVxygg.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen heeft de xbox 360 die ik heb gekregen van hem een red ring of death. geloof 3 knipperende lampjes.
dus ik weet nog niet goed wat ik met de spellen ga doen. (kijken voor een andere 360, of uitzoeken welke hiervan het doen op een series x).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02
Laat maar. @barktus was het ook al opgevallen.

[ Voor 84% gewijzigd door PluueeR op 11-03-2023 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
https://exputer.com/news/wii-u-memory-error-long-period/

Vanavond mijn Wii U maar eens checken. Die heb ik ook al een tijdje niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Exorcist schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Hmm...ik heb er vier en die gebruik ik niet, ik laad ze wel om de beurt op steeds. Ook maar 's doen dan :X
Volgens mij gaat het hier vooral in de Wii U console zelf, dus niet de Gamepads wat stuk gaat.
De Wii U word hier eens per week wel gebruikt, soms wel dagelijks. Dus nog geen zorgen hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van mij zit "as new" terug in de verpakking, en om dat zo te krijgen ben ik wel even bezig geweest. Heb het even nagekeken, maar ik heb (nog) geen NAND dump van mijn systeem. Twijfel heel hard of ik de gok wil wagen, of dat ik er toch aan geloven moet en hem er weer uithalen moet..

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Seroczynski schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:28:
Die van mij zit "as new" terug in de verpakking, en om dat zo te krijgen ben ik wel even bezig geweest. Heb het even nagekeken, maar ik heb (nog) geen NAND dump van mijn systeem. Twijfel heel hard of ik de gok wil wagen, of dat ik er toch aan geloven moet en hem er weer uithalen moet..
Idem hier, al vele jaren zelfs 😨
Vanavond dan toch nog maar eens uitpakken…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Volgens mij gaat het hier vooral in de Wii U console zelf, dus niet de Gamepads wat stuk gaat.
De Wii U word hier eens per week wel gebruikt, soms wel dagelijks. Dus nog geen zorgen hier :P
Ja, dat snap ik, maar nu moet ik ipv de gamepads alleen opladen idd ook de WiiU's zelf apart gaan aanzetten, wat niet echt praktisch is ().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Omdat de jongste hier op de Retro Game Conv. in Zwolle Dora voor de Wii, ja echt, zag liggen de WiiU ook maar weer aangesloten (makkelijker in de woonkamer op TV via HDMI, dan in kantoor op de MX7000 te moeten spelen) ..

WiiU doet 't gewoon, geen probleem heeft ook al jaren gewoon in de kast gestaan, maar GamePad wordt niet meer gevonden. Maar eens een keer kijken of 't de BT module in de Gamepad is die de geest gegeven heeft..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Waar bestellen jullie batterijen voor gameboy cartridges? Heb er twee die ik moet vervangen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 29-04 13:44
Raem schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:54:

Vanavond mijn Wii U maar eens checken. Die heb ik ook al een tijdje niet gebruikt.
Ik heb er hier één liggen die jaren in de kast heeft gelegen en de gebruiker gewoon heeft weggelegd.

Black screen maar wel zonder de error code, gamepad doet het nog wel. Hdmi geeft trouwens wel een signaal door maar daar stopt het ook gewoon.
Jumpman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Hmmm, ik heb hier nog Nintendo Wii U's die nog nooit uit de verpakking zijn geweest.
Idem hier maar die laat ik zitten. Ligt blijkbaar aan de Samsung NAND die ze gebruikt hebben in de vroegere types, deze die ik liggen hebben was één van de laatste die geproduceerd zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Ekfad op 07-03-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:32
Raem schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 10:54:

Hmmm, ik heb hier nog Nintendo Wii U's die nog nooit uit de verpakking zijn geweest.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 10:01
barktus schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:39:
Waar bestellen jullie batterijen voor gameboy cartridges? Heb er twee die ik moet vervangen. :p
Ik bestel het meestal op Amazon.nl, puur vanwege het gemak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
Ekfad schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Ik heb er hier één liggen die jaren in de kast heeft gelegen en de gebruiker gewoon heeft weggelegd.

Black screen maar wel zonder de error code, gamepad doet het nog wel. Hdmi geeft trouwens wel een signaal door maar daar stopt het ook gewoon.

[...]

Idem hier maar die laat ik zitten. Ligt blijkbaar aan de Samsung NAND die ze gebruikt hebben in de vroegere types, deze die ik liggen hebben was één van de laatste die geproduceerd zijn.
Ik heb een launch (denk ik) 32GB Deluxe, 32GB Deluxe Zombi U en 32GB Deluxe TLOZ The Windwaker HD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o2JqQryurylRe9RjhBHqsABzL0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/obup0TZqfkyG5gnM69Vc7DX1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99iCvqK9c3Ifzr1H8_NBqnH4C1A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hkan3LuK4GiVj7oDkplPmd9s.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 07-03-2023 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Jumpman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:47:
[...]

Ik heb een launch (denk ik) 32GB Deluxe, 32GB Deluxe Zombi U en 32GB Deluxe TLOZ The Windwaker HD.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het exemplaar dat bricked is betreft een Zombi U edition.

Heb trouwens nog een Zombi U edition die het wel nog goed doet. Maar die wordt regelmatig (lees ongeveer 1x jaar) gebruikt. De console die het niet meer doet heeft volgens mij een 6-tal jaar in de doos gezeten.

De andere console die ik liggen heb is een Mario Kart/Splatoon pakket. Die is nog sealed dus dat laat ik maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ekfad schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Het exemplaar dat bricked is betreft een Zombi U edition.

Heb trouwens nog een Zombi U edition die het wel nog goed doet. Maar die wordt regelmatig (lees ongeveer 1x jaar) gebruikt. De console die het niet meer doet heeft volgens mij een 6-tal jaar in de doos gezeten.

De andere console die ik liggen heb is een Mario Kart/Splatoon pakket. Die is nog sealed dus dat laat ik maar zo :)
Bedankt, ik ben benieuwd.

Wel erg balen, op vijf games na heb ik mijn PAL Nintendo Wii U Games compleet (en heel veel nog in seal). En de games die ik nog moeten zijn geen moeilijk te vinden games (Sky Lander en Just Dance). En nu gaan sommige consoles het dus misschien begeven. Met de SNES en N64 had ik daar geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 07-03-2023 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:09:
[...]

Bedankt, ik ben benieuwd.

Wel erg balen, op vijf games na heb ik mijn PAL Nintendo Wii U Games compleet (en heel veel nog in seal). En de games die ik nog moeten zijn geen moeilijk te vinden games (Sky Lander en Just Dance). En nu gaan sommige consoles het dus misschien begeven. Met de SNES en N64 had ik daar geen last van.
Ik heb zelfs een paar games verkocht, waarvan ik zeker weet dat ik die nooit ga spelen of de games die ik al op andere systemen heb. En als de Wii u het op een gegeven moment gaat begeven dan ga je ook niks meer aan die collectie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Ik heb zelfs een paar games verkocht, waarvan ik zeker weet dat ik die nooit ga spelen of de games die ik al op andere systemen heb. En als de Wii u het op een gegeven moment gaat begeven dan ga je ook niks meer aan die collectie hebben.
Games verkocht terwijl je een complete set had? Ik ga zeker geen games verkopen, die laatste vijf kom ik nog wel tegen in nieuwstaat voor een leuke prijs en dan is de collectie compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Games verkocht terwijl je een complete set had? Ik ga zeker geen games verkopen, die laatste vijf kom ik nog wel tegen in nieuwstaat voor een leuke prijs en dan is de collectie compleet.
Ja, als ik niks met die games ga doen. Ik heb nu meer het idee dat ik de games ook echt leuk moet vinden om ze te behouden, al die just dance games, phineas and pherbs game etc. Voor mij allemaal ruk games, als ik dan alleen voor die laatste game al 150 euro kan krijgen dan is de keuze snel gemaakt. Ik ga nooit die game spelen. Daarnaast zit mijn gameroom op een gegeven moment ook vol, dan moet je de keuze maken om games weg te doen die je nooit speelt. Net zoals veel RPG games die ik heb, ik heb weinig met dat genre. Dus waarom nog houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Ja, als ik niks met die games ga doen. Ik heb nu meer het idee dat ik de games ook echt leuk moet vinden om ze te behouden, al die just dance games, phineas and pherbs game etc. Voor mij allemaal ruk games, als ik dan alleen voor die laatste game al 150 euro kan krijgen dan is de keuze snel gemaakt. Ik ga nooit die game spelen. Daarnaast zit mijn gameroom op een gegeven moment ook vol, dan moet je de keuze maken om games weg te doen die je nooit speelt. Net zoals veel RPG games die ik heb, ik heb weinig met dat genre. Dus waarom nog houden?
Snap ik, doe ik bij nieuwe consoles wel. Is Phineas And Pherbs al zoveel waard? Die heb ik driedubbel in seal. :) Destijds voor €14,99 per stuk gekocht. Dan kan ik er één verkopen om een Wii U console (uiteraard met zo'n recent mogelijk serienummer) te kopen, mocht er één niet meer werken. Ik volg de prijzen al enige tijd niet meer, momenteel druk met andere dingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 07-03-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jumpman schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Snap ik, doe ik bij nieuwe consoles wel. Is Phineas And Pherbs al zoveel waard? Die heb ik driedubbel in seal. :) Destijds voor €14,99 per stuk gekocht.Dan kan ik er één verkopen om een Wii U console (uiteraard met zo'n recent mogelijk serienummer) te kopen, mocht er één niet meer werken.
Jup en al helemaal in seal. Net zoals mario tipping stars, alleen het hoesje is al 100 euro waard. Daarnaast zijn er veel exclusives ook al op de switch uitgekomen. Dus ik heb er al een paar verkocht van mijn collectie. Ik speel veel liever 3d mario dan Phineas and Pherb. Terwijl die een stuk goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Jup en al helemaal in seal. Net zoals mario tipping stars, alleen het hoesje is al 100 euro waard. Daarnaast zijn er veel exclusives ook al op de switch uitgekomen. Dus ik heb er al een paar verkocht van mijn collectie. Ik speel veel liever 3d mario dan Phineas and Pherb. Terwijl die een stuk goedkoper is.
Die Mario vs. Donkey Kong: Tipping Stars PAL Wii U lag tot ergens in 2019 bij Media Markt nog in de bakken restanten (omdat het een voucher game is) voor op den duur €5,00. Helaas waren die wel in het Nederlands en bij pricecharting.com zal het vast om de UKV gaan.

Overigens speel ik zelf ook alleen de Mario's, Zelda's en een keer een door Nintendo zelf ontwikkelde game, de andere games zelfs nooit geïnstalleerd of opgestart, omdat ik weinig tijd heb om te gamen en dan liever de klassiekers pak.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 07-03-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Mijn eigen Wii U (nieuw gekocht) betreft het Mario Kart pak (waarbij de game er nog fysiek bijzit). Die zit al vele jaren terug “als nieuw” in de originele verpakking.

Eén of twee jaar geleden de Zombi U versie opgepikt. In de originele doos in goede staat maar helaas zonder inlays…

Die laatste met de bedoeling om te modden want mijn eigen consoles hou ik graag helemaal origineel. Maar als ik dit zo lees ga ik de andere ook maar best softmodden om de NAND te kunnen uitlezen?

Ik zie er ook niet direct het nut van in om de Wii U te modden, tenzij deze dan plots Gamecube disks zou kunnen afspelen. Maar eens in inlezen…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:56:
Mijn eigen Wii U (nieuw gekocht) betreft het Mario Kart pak (waarbij de game er nog fysiek bijzit). Die zit al vele jaren terug “als nieuw” in de originele verpakking.

Eén of twee jaar geleden de Zombi U versie opgepikt. In de originele doos in goede staat maar helaas zonder inlays…

Die laatste met de bedoeling om te modden want mijn eigen consoles hou ik graag helemaal origineel. Maar als ik dit zo lees ga ik de andere ook maar best softmodden om de NAND te kunnen uitlezen?

Ik zie er ook niet direct het nut van in om de Wii U te modden, tenzij deze dan plots Gamecube disks zou kunnen afspelen. Maar eens in inlezen…
Zo lees ik het ook. Het wordt dus modden om je console werkend te houden, of alleen updaten naar de laatste firmware en god zege de greep mocht je ze ooit willen gebruiken. We hebben hier eentje die regelmatig aan gaat, en eentje liggen als back-up zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14

Als je een softmod heb toegepast kun je native GC games op de Wii U afspelen. Het moet dan wel met iso’s gedaan worden. Geen idee of het ondertussen ook gewoon met discs werkt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Josefien
Josefien schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 20:36:
Omdat mijn PS1 aan een 14" CRT'tje hangt voor de lightgun en ik soms ook wel spellen op het grote scherm wil spelen, heb ik een extra PS1 opgehaald :D Een oudere dan mijn eigen exemplaar, SCPH-5552.

Hij werkt, ik heb 'm bij de verkoper ook werkend gezien. Thuis wachtte echter een onaangename verrassing... er is ooit een vloeistof in gemorst en ik heb het idee dat het geen water was :/ Metalen delen zijn verroest en er zit op bepaalde plekken (lichte) corrosie op het moederbord.

Ik heb schoongemaakt wat ik kan. Roest blijft en op een gegeven moment zullen de metalen delen verdwijnen, denk ik :o Ook denkt de PS1 dat het deksel altijd gesloten is (CD draait ook als deksel is geopend) omdat de schakelaar altijd gesloten meet, is van binnen waarschijnlijk gecorrodeerd.

Vervelender is dat de AV-connector ook corrosie heeft op de pinnen :/ Ik heb 'm al schoongemaakt met alcohol en een tandenborstel, dat helpt maar beperkt. Als de AV-kabel "niet goed" zit hoor ik maar 1 geluidskanaal of zelfs geen beeld tot de connector wordt gewiebeld.

Is er nog een manier om de AV-connector schoon/goed te krijgen zonder hem te vervangen? :o Ik zie mezelf die hoeveelheid pinnen niet desolderen namelijk :$

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ken roest wel van apparatuur die in voertuigen heeft gezeten, maar ik heb niet verwacht dat ooit in een spelcomputer tegen te komen, zeg... :|
De contactspray en PIC waren vandaag al binnen :D

Met de contactspray is tegen mijn verwachtingen in de gecorrodeerde AV-connector weer heel goed werkend geworden, geen storingen meer in beeld/geluid :D

De deksel-sensor daarentegen was niet meer te redden. Hij was bij nader inzien wel te openen, maar het veertje binnenin was reeds gecorrodeerd tot stukjes :P De sensor is nu overbrugd met soldeer :)

De modchip (MM3) maken en solderen is wel goed gegaan (makkelijker dan een 360 Slim RGH3'en). Ik heb een PIC12F629 gebruikt die ik met de Willem Programmer kon programmeren die ik al had :D

1e poging ging trouwens fout, ik had per ongeluk de hex file voor een 12f508 PIC gebruikt, en daar kwam ik pas achter toen alles weer in elkaar zat en hij geen kopieën wilde booten |:( Toen kon alles weer los, pootjes rechtmaken en herprogrammeren 7(8)7

De laser is waarschijnlijk wel matig. De geperste kopieën die mijn pa vroeger uit Hong Kong meenam leest hij wel net zo makkelijk als originele schijven, maar CD-R's leest hij moeizaam en alleen die van dit jaar gebrand en niet die van 10j geleden. Terwijl mijn andere PS1 ze wel makkelijk leest.

Het kan vast netter, maar voor iemand met matige ervaring vind ik het heel redelijk :D
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/652GlQVl.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Josefien schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:47:
[...]

Met de contactspray is tegen mijn verwachtingen in de gecorrodeerde AV-connector weer heel goed werkend geworden, geen storingen meer in beeld/geluid :D

De deksel-sensor daarentegen was niet meer te redden. Hij was bij nader inzien wel te openen, maar het veertje binnenin was reeds gecorrodeerd tot stukjes :P De sensor is nu overbrugd met soldeer :)

De modchip (MM3) maken en solderen is wel goed gegaan (makkelijker dan een 360 Slim RGH3'en). Ik heb een PIC12F629 gebruikt die ik met de Willem Programmer kon programmeren die ik al had :D

1e poging ging trouwens fout, ik had per ongeluk de hex file voor een 12f508 PIC gebruikt, en daar kwam ik pas achter toen alles weer in elkaar zat en hij geen kopieën wilde booten |:( Toen kon alles weer los, pootjes rechtmaken en herprogrammeren 7(8)7

De laser is waarschijnlijk wel matig. De geperste kopieën die mijn pa vroeger uit Hong Kong meenam leest hij wel net zo makkelijk als originele schijven, maar CD-R's leest hij moeizaam en alleen die van dit jaar gebrand en niet die van 10j geleden. Terwijl mijn andere PS1 ze wel makkelijk leest.

Het kan vast netter, maar voor iemand met matige ervaring vind ik het heel redelijk :D
[Afbeelding]
Weer een console gered van de vuilnisbelt!
Knap werk hoor 👍

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Josefien schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:47:
[...]

[Afbeelding]
Voor "iemand met matige ervaring" vind ik het behoorlijk goed d:)b

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:32:
[...]

Gelijk heb je het kost ook nog eens geld en ruimte zelf heb ik nog mijn games die ik graag speelde toen die hou ik en een paar die ik graag wilde van de gamecube / wii / wii u de rest wat zou ik er mee moeten ik heb al te kort uren in een dag.

Misschien dat ik hem ook nog een keer mod heb er nu toch 3 wii u's liggen blijf een van de betere console na de gamecube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Nou, mijn Wii U doet het gelukkig nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Same here maar we wilde splatoon met zijn tweeen spelen dus nog een wii u geregelt met splatoon en daarna leek mijn originele zelda gamepad stuk te zijn (helaas een paar keer te veel gevallen) dus een trigger deed het niet meer dus nog een derde geregeld. Maar na een nog een minder goede val deed hij het weer (waarscrhijnlijk het stukje los gekomen) dus nu 3 stuks blij er meer zeker omdat de gamepad geen eeuwig leven hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 19-03 14:00
MeZZiN schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:40:
.. (helaas een paar keer te veel gevallen)....na een nog een minder goede val ..

zeker omdat de gamepad geen eeuwig leven hebben helaas.
Spreek voor jezelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:46
Raem schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:23:
Nou, mijn Wii U doet het gelukkig nog. :P
Ik heb nog een defecte Wii U hier liggen, daar zou volgens Nintendo de grafische kaart van kapot zijn, maken was net zo duur als een nieuwe kopen, daarom terug laten sturen, een keer kijken wat ik daar mee doe.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeZZiN
Het is en blijft een controller die stuk kan gaan dus een backup kan nooit kwaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb zelf het idee dat Wii U's wat minder robuust zijn dan de Wii's. Ik heb er 2 waarvan eentje wat vaker wordt gebruikt dan de andere. Het minder gebruikte exemplaar wil vaak niet in één keer opstarten. De eerste keer is er dan geen beeldsignaal en klaagt de gamepad dat er geen verbinding is met de console. Pas met geforceerd uit/aan zetten start hij goed.

En dan de accu in de gamepad... beide lopen ze vanzelf leeg als ze ongeveer 2 weken niet gebruikt zijn :/ Het is een li-ion accu... ik zie het voor me dat hij nog een keer bol kan staan als 'ie gedurende langere tijd "vergeten" raakt en tè leeg raakt :o

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Gescoord voor 10 euro. Nog nog even een euro stekker en av-kabel scoren.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SRMMFFT0/F021-E4-CB-EB45-4-E04-A497-205-A5-A35-C814.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
barktus schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:12:
Gescoord voor 10 euro. Nog nog even een euro stekker en av-kabel scoren.

[Afbeelding]
Veel betere koop dan de mijne... ik had voor 20 euro slechts 1 originele controller 1 third-party :o Ook zonder AV- en voedingskabel. En met verrassing aan de binnenkant (gemorste vloeistof) }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Josefien schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:02:
Ik heb zelf het idee dat Wii U's wat minder robuust zijn dan de Wii's. Ik heb er 2 waarvan eentje wat vaker wordt gebruikt dan de andere. Het minder gebruikte exemplaar wil vaak niet in één keer opstarten. De eerste keer is er dan geen beeldsignaal en klaagt de gamepad dat er geen verbinding is met de console. Pas met geforceerd uit/aan zetten start hij goed.

En dan de accu in de gamepad... beide lopen ze vanzelf leeg als ze ongeveer 2 weken niet gebruikt zijn :/ Het is een li-ion accu... ik zie het voor me dat hij nog een keer bol kan staan als 'ie gedurende langere tijd "vergeten" raakt en tè leeg raakt :o
Het zou zomaar kunnen dat je al problemen hebt met je nand op die 2de console. Maar het zou ook aan je cr batterij kunnen liggen die op is.
De batterij van de gamepad komen idd bol te staan als je ze laat leeglopen en laat liggen. Ik kan er het weten want had er hier eentje met een bolle batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 09-03-2023 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Josefien schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:01:
[...]

Veel betere koop dan de mijne... ik had voor 20 euro slechts 1 originele controller 1 third-party :o Ook zonder AV- en voedingskabel. En met verrassing aan de binnenkant (gemorste vloeistof) }:|
Ja, kon deze van een collega overnemen. Moet hem nog wel even goed schoonmaken :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
barktus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Ja, kon deze van een collega overnemen. Moet hem nog wel even goed schoonmaken :)
Ik heb nog wel een originele AV kabel liggen (composiet, geel/wit/rood) met playstation logo. Die mag je voor de verzendkosten overnemen in een bubble envelop. Kan waarschijnlijk met DHL voor 2,95 tot 500 gram. DM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Millie-ano schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb nog wel een originele AV kabel liggen (composiet, geel/wit/rood) met playstation logo. Die mag je voor de verzendkosten overnemen in een bubble envelop. Kan waarschijnlijk met DHL voor 2,95 tot 500 gram. DM me maar.
Graag! Ik stuur je een dm :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:30
Gba clear purple voorzien van een nieuw jasje en scherm. Normaal ben ik van het origineel houden van het spul, maar voor deze keer een uitzondering gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDWzUk9pk3X_iYD3ll9ayfExWR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7v9z815ivKBfAeuL5oHyyLjy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4mQb7tbD8JsBt4p1vJculSwZMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtQnTa86lZEjlgEYWtnwfvAN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKq7dDVaQXHlf-_BP1nEWjnyjXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqlxzYjdgVB8HWvAmDTHKgEp.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:46
Ziet er mooi uit zo.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
GBA

BESTE

GAMEBOY

OOIT!

😎

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Pelox schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:03:
Gba clear purple voorzien van een nieuw jasje en scherm. Normaal ben ik van het origineel houden van het spul, maar voor deze keer een uitzondering gemaakt:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan. Was het veel werk? Ik heb zelf nog een gba waar echt een vers verlicht scherm in moet. Nu is het alleen bruikbaar onder een lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Taarmen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:00:
[...]

Netjes gedaan. Was het veel werk? Ik heb zelf nog een gba waar echt een vers verlicht scherm in moet. Nu is het alleen bruikbaar onder een lamp.
Heb het in 1 uurtje gedaan met behulp van een YouTube video. Af en toe een beetje opletten en goed rustig kijken, maar prima te doen hoor.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-04 13:54
Pelox schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Heb het in 1 uurtje gedaan met behulp van een YouTube video. Af en toe een beetje opletten en goed rustig kijken, maar prima te doen hoor.
Is het te doen zonder te solderen? Een is het mogelijk om de video en link naar spullen te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pelox schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 18:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes gedaan, die all-black case is wel een hele vette look!

En zo'n verlicht scherm is voor het gamen echt een verademing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Taarmen schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Is het te doen zonder te solderen? Een is het mogelijk om de video en link naar spullen te plaatsen?
Deze heb ik besteld. Levering was ongeveer 1 week na bestellen. Zonder solderen kan gewoon. Mijn gba staat tussen de recensies, de enige uit Nederland, met nog wat meer foto's.

https://a.aliexpress.com/_msUxzEq

En let op, de prijzen veranderen van dag tot dag.

[ Voor 16% gewijzigd door Pelox op 10-03-2023 23:40 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Zonder solderen kun je alleen niet de helderheid van het scherm aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Een tijdje terug haalde ik mijn PS1 memory cards weer tevoorschijn, 1 origineel en 2 third-party. De originele werkte niet meer, als ik 'm in de PS1 deed bleven save-screens van games hangen en in de memcard-manager zorgde het ervoor dat een andere aangesloten kaart ook niet meer werd herkent zolang deze "defecte" erin zat.

Vandaag besloot ik 'm in de PS2 te proberen en die zag een normale lege kaart met 128KB ruimte :o Nadat ik vanaf een andere PS1-kaart saves naartoe had gekopieerd werkte de kaart plotseling weer, ook in de PS1 :o Was die toch op de een of andere manier softwarematig stuk na 10+ jaar onbruik? :o
Ekfad schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 07:37:
[...]

Het zou zomaar kunnen dat je al problemen hebt met je nand op die 2de console. Maar het zou ook aan je cr batterij kunnen liggen die op is.
De batterij van de gamepad komen idd bol te staan als je ze laat leeglopen en laat liggen. Ik kan er het weten want had er hier eentje met een bolle batterij.
Ik heb de gamepad meteen maar opgeladen nu, hij was weer vanzelf leeg.

Die NAND-problemen, als ik erop Google lijkt het de laatste dagen best actueel, artikelen waarin staat dat de kans erop groter is als een Wii U langere tijd niet wordt gebruikt :o Wel heel toevallig dat bij mij het minder gebruikte exemplaar problemen heeft... ik hoop niet dat 'ie stuk gaat zeg... :/

Het lijkt wel hoe krachtiger een console, hoe minder betrouwbaar. Er was al PS3 en XB360 die kon sterven met allerlei gekleurde ringen, nu Wii U's met defect geheugen :|

[ Voor 5% gewijzigd door Josefien op 11-03-2023 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Josefien schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 01:25:
Een tijdje terug haalde ik mijn PS1 memory cards weer tevoorschijn, 1 origineel en 2 third-party. De originele werkte niet meer, als ik 'm in de PS1 deed bleven save-screens van games hangen en in de memcard-manager zorgde het ervoor dat een andere aangesloten kaart ook niet meer werd herkent zolang deze "defecte" erin zat.

Vandaag besloot ik 'm in de PS2 te proberen en die zag een normale lege kaart met 128KB ruimte :o Nadat ik vanaf een andere PS1-kaart saves naartoe had gekopieerd werkte de kaart plotseling weer, ook in de PS1 :o Was die toch op de een of andere manier softwarematig stuk na 10+ jaar onbruik? :o

[...]

Ik heb de gamepad meteen maar opgeladen nu, hij was weer vanzelf leeg.

Die NAND-problemen, als ik erop Google lijkt het de laatste dagen best actueel, artikelen waarin staat dat de kans erop groter is als een Wii U langere tijd niet wordt gebruikt :o Wel heel toevallig dat bij mij het minder gebruikte exemplaar problemen heeft... ik hoop niet dat 'ie stuk gaat zeg... :/

Het lijkt wel hoe krachtiger een console, hoe minder betrouwbaar. Er was al PS3 en XB360 die kon sterven met allerlei gekleurde ringen, nu Wii U's met defect geheugen :|
Ik zou starten met het vervangen van de CR32 (denk ik) batterij in de WiiU. Mijn post was niet goed geschreven, ik vermoed immers dat bij jou er een grotere kans is dat het daaraan ligt (gezien een reboot wel helpt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Wat een ellende weer. Afgelopen week 5 NTSC N64 games gekocht via Marktplaats. Van de 5 was er slechts 1 origineel, de rest was een reproductie. Een van de verkopers reageerde gelukkig snel, en mag ik het naar terug sturen. De anderen hebben (nog) niet gereageerd. Begin nu toch wel erg te twijfelen wat te doen… voor de SNES heb ik bijna al mijn PAL games nu ook in NTSC variant, en allemaal zijn ze origineel. Voor de N64 en NES schiet het totaal niet op. Misschien toch maar een EverDrive gebruiken? En de spellen als PAL houden/verzamelen… hoewel ik niet echt een verzamelaar ben, staat het natuurlijk wel leuk al die carts op een rij… :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18
Even een vraag naar aanleiding van de Wii U die niet meer werkte.

Zelf heb ik een aantal limited Switch consoles nieuw in de doos. Nu hebben de Switch consoles geen seal oid op de doos, is het dan aan te raden om die eens in de zoveel tijd op te laden om vervolgens weer terug in de doos te doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davince72
Vandaag mijn impulsaankoop ontvangen.
Lekker gemaakt door de vele nieuwe aanwinsten die hier gedeeld worden.
De 4 games onderin laat ik maar gewoon in seal, waren erg goedkoop en heel misschien worden ze over 10 jaar wat meer waard(of zijn ze bij voorbaat al waardeloos?), heb niet de neiging om ze te spellen, heb niet eens een Xbox one.
Nu voel ik mij wel een kleine scalper😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80WeJKNgHCnRjY34qboUu89kqW8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xl2rTXEsy6M8PqT3lhPFAD87.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vandaag begonnen aan de eerste van 4 OGX360 bordjes. Van een collega mocht ik een infrarood ic heater lenen dus de eerste bakt nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BovHMPfdOBTnAhNEP8Kpuf8U-N4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DpYiDNBDW94RCeIHDJrlsjU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0rp8bk-DS2diJd6Ao8cnjCmzuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoHNaPrDQjMSz1RtNXV0G7Fr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFlpNkInOi5UcitRZV02KUKwMGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PNMhmY9aIw8pvyGfquyVcDMb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fbszs4t8lvH_W_TOBDOA7hR17eE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxB5zPbNJq96Ve9QIAE53Bdy.jpg?f=fotoalbum_large

@BoomSlang @rikoos @PsYgHo @cold_as_ijs

[ Voor 12% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 11-03-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online

Met tegenzin daarnet mijn, als nieuw terug ingepakte, Wii U dan maar terug uitgepakt en aangesloten. Werkt gelukkig nog perfect!

Meer nog, de gamepad en de pro controller waren zelfs nog goed opgeladen 😊

Gelijk de andere twee dan ook maar aangesloten. Zal ze allemaal even in de stekker laten zitten gedurende het weekend (en Mario Kart er nog maar eens op spelen dan 😎).

Viel me trouwens net op, je kunt met je Nintendo account maar op één Wii U tegelijk aanmelden. Niet op verschillende consoles tegelijk blijkbaar. Vraag me af wat daar de reden voor was van Nintendo… belachelijk volgens mij.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Viel me trouwens net op, je kunt met je Nintendo account maar op één Wii U tegelijk aanmelden. Niet op verschillende consoles tegelijk blijkbaar. Vraag me af wat daar de reden voor was van Nintendo… belachelijk volgens mij.
Top dat je Wii U’s het doen!
De reden voor het aanmelden zal wel zijn om de digitale aankopen te beschermen. Normaal kun je aannemen dat er 1 Wii U per gezin is. Zouden ze dit niet beschermen dat zou je met 100 personen een account kunnen delen en de kosten kunnen delen €60/100 is 60 cent voor Mario Kart😊
Maar dit is een gokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Met tegenzin daarnet mijn, als nieuw terug ingepakte, Wii U dan maar terug uitgepakt en aangesloten. Werkt gelukkig nog perfect!

Meer nog, de gamepad en de pro controller waren zelfs nog goed opgeladen 😊

Gelijk de andere twee dan ook maar aangesloten. Zal ze allemaal even in de stekker laten zitten gedurende het weekend (en Mario Kart er nog maar eens op spelen dan 😎).

Nintendo zal altijd een speciale plek in mijn hart houden echter…ze zijn wat mij betreft de apple van de gaming wereld, zowel in de goede als in de slechte eigenschappen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

davince72 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:18:
[...]

Top dat je Wii U’s het doen!
De reden voor het aanmelden zal wel zijn om de digitale aankopen te beschermen. Normaal kun je aannemen dat er 1 Wii U per gezin is. Zouden ze dit niet beschermen dat zou je met 100 personen een account kunnen delen en de kosten kunnen delen €60/100 is 60 cent voor Mario Kart😊
Maar dit is een gokje.
Bij PlayStation kan je max iets van 5 of 6 devices aansluiten. Dat snap ik nog. Maar 1 is wel heel karig. Overigens kan je volgens mij wel bij je Wii u aanmelden en tegelijkertijd bij je switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ekfad schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:03:
[...]

Ik zou starten met het vervangen van de CR32 (denk ik) batterij in de WiiU. Mijn post was niet goed geschreven, ik vermoed immers dat bij jou er een grotere kans is dat het daaraan ligt (gezien een reboot wel helpt).
Die is blijkbaar nog vrij vol, 3v terwijl een nieuwe 3,3v meet. Maar er zit nu een nieuwe in omdat ik 'm toch al eruit had :)
[...]

En een gekoppeld Nintendo-account kan je ook niet meer ontkoppelen zonder het lokale account te verwijderen (incl. een deel van de game saves)... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
PluueeR schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:37:
Wat een ellende weer. Afgelopen week 5 NTSC N64 games gekocht via Marktplaats. Van de 5 was er slechts 1 origineel, de rest was een reproductie. Een van de verkopers reageerde gelukkig snel, en mag ik het naar terug sturen. De anderen hebben (nog) niet gereageerd. Begin nu toch wel erg te twijfelen wat te doen… voor de SNES heb ik bijna al mijn PAL games nu ook in NTSC variant, en allemaal zijn ze origineel. Voor de N64 en NES schiet het totaal niet op. Misschien toch maar een EverDrive gebruiken? En de spellen als PAL houden/verzamelen… hoewel ik niet echt een verzamelaar ben, staat het natuurlijk wel leuk al die carts op een rij… :?
Waardeloos. Waren het repro doosjes of carts of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@PluueeR ja je moet echt goed opletten. Ik kom ze ook regelmatig tegen voor de sega MD, gelukkig is het beperkt tot de zeldzamere titels. Ook zijn ze relatief makkelijk te spotten, vaak kloppen de kleuren niet helemaal en ook het logo op de achterkant van de cart is afwijkend. Zo was ik een tijd terug bezig om turtles te kopen, doosje had geen konami logo, boekje was genesis formaat met megadrive logo. Nu wilde ik daar wel overheen stappen om hem een stuk goedkoper aan te schaffen. Maar toen ik de foto van de achterkant van de cart zag (stond niet op mp) wist ik genoeg. Verkoper verteld dat het een repro was. Advertentie werd verwijderd en paar maanden later meende ik dat hij er weer op stond.
Dus wanneer je iets koop altijd goed opletten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PluueeR
@martin_v_z @cold_as_ijs Het ging alleen om de carts. Ik kreeg wat argwaan omdat vooral het plastic van de carts er nog zo goed uitzag, geen verkleuringen e.d. Toen er eens een site bij gepakt waar stond waar je op moet letten. Van de vier, vielen er 3 door de mand, omdat ze op de achterzijde een ronde stip op de 'i' van Nintendo hebben, waar deze vierkant hoort te zijn. Ook ontbrak bij alle vier het nummer wat ingedrukt in het label op de achterzijde zit. Twee van de verkopers reageerde, dat ze het niet wisten en hebben het geld teruggestuurd, erg netjes. De ander reageert vooralsnog niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/db0kxCLeZT9P3F3awvL6r9gN0FI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4EUpmgrEdG0ErMi7X0eSJXl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl2gHS7YjgEZRoen9L-171KUwak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQiihiNs7zjHs16NtcYEoiae.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was op vakantie vorige week dat ik deze via Marktplaats kocht, heb niet heel aandachtig naar de foto's gekeken. Wat naïef 8)7 Gelijk ook alle SNES NTSC titels gecheckt die ik laatst gekocht heb, die waren gelukkig allemaal origineel.

[ Voor 8% gewijzigd door PluueeR op 12-03-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
PluueeR schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:17:
@martin_v_z @cold_as_ijs Het ging alleen om de carts. Ik kreeg wat argwaan omdat vooral het plastic van de carts er nog zo goed uitzag, geen verkleuringen e.d. Toen er eens een site bij gepakt waar stond waar je op moet letten. Van de vier, vielen er 3 door de mand, omdat ze op de achterzijde een ronde stip op de 'i' van Nintendo hebben, waar deze vierkant hoort te zijn. Ook ontbrak bij alle vier het nummer wat ingedrukt in het label op de achterzijde zit. Twee van de verkopers reageerde, dat ze het niet wisten en hebben het geld teruggestuurd, erg netjes. De ander reageert vooralsnog niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was op vakantie vorige week dat ik deze via Marktplaats kocht, heb niet heel aandachtig naar de foto's gekeken. Wat naïef 8)7 Gelijk ook alle SNES NTSC titels gecheckt die ik laatst gekocht heb, die waren gelukkig allemaal origineel.
Zo die repros zien er tegenwoordig wel echt heel goed uit. Ik kom nog uit de tijd dat er geen n64 repros waren en SNES repros met donor carts werkte. In dat laatste geval heb je er niks aan om de achterkant van de cart te zien maar moet hij open. Het meest bekend ben ik met gba fakes, gezien die er al waren toen de spellen nog in de winkel lagen. DS zie ik tegenwoordig ook langs komen, heel irritant want ik zie zo vaak nu mensen sealed spellen aanbieden die als repro uit de bekende webshops zijn gekocht.

Natuurlijk kan je een verkoper niet altijd kwalijk nemen want misschien is hij ooit ook opgelicht, maar ik vermoed dat het gros die dat soort zooi momenteel aanbied gewoon oplichters zijn die dondersgoed weten waarmee ze bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Nu online
Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:15:
[...]

Bij PlayStation kan je max iets van 5 of 6 devices aansluiten. Dat snap ik nog. Maar 1 is wel heel karig. Overigens kan je volgens mij wel bij je Wii u aanmelden en tegelijkertijd bij je switch.
Playstation kan dat toch ook niet? Als je met je account bent aangemeld op bijvoorbeeld een PS4 en je logt met hetzelfde account aan op een andere PS4 word je toch afgemeld van de eerste PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
martin_v_z schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Zo die repros zien er tegenwoordig wel echt heel goed uit. Ik kom nog uit de tijd dat er geen n64 repros waren en SNES repros met donor carts werkte. In dat laatste geval heb je er niks aan om de achterkant van de cart te zien maar moet hij open. Het meest bekend ben ik met gba fakes, gezien die er al waren toen de spellen nog in de winkel lagen. DS zie ik tegenwoordig ook langs komen, heel irritant want ik zie zo vaak nu mensen sealed spellen aanbieden die als repro uit de bekende webshops zijn gekocht.

Natuurlijk kan je een verkoper niet altijd kwalijk nemen want misschien is hij ooit ook opgelicht, maar ik vermoed dat het gros die dat soort zooi momenteel aanbied gewoon oplichters zijn die dondersgoed weten waarmee ze bezig zijn.
Wat een smeerlapperij zeg... pfff. Zal mijn GBA games eens checken vanavond. Het is wel irritant, want ik ben geen verzamelaar als in dat ik zoveel mogelijk games wil bezitten, maar wel de titels die ik echt speel. En als je die dan vind in een NTSC versie, dan blijken er van de 6 games, er 4 fake te zijn. Je moet bijna al foto's van de binnenkant gaan vragen, want vaak zijn de foto's bij de advertentie niet heel duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door PluueeR op 12-03-2023 14:36 ]

Pagina: 1 ... 181 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.