Raem schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:07:
[...]

Playstation kan dat toch ook niet? Als je met je account bent aangemeld op bijvoorbeeld een PS4 en je logt met hetzelfde account aan op een andere PS4 word je toch afgemeld van de eerste PS4?
Ik bedoel dat je meerdere consoles kan registreren tegelijkertijd.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:38
PluueeR schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:17:
@martin_v_z @cold_as_ijs Het ging alleen om de carts. Ik kreeg wat argwaan omdat vooral het plastic van de carts er nog zo goed uitzag, geen verkleuringen e.d. Toen er eens een site bij gepakt waar stond waar je op moet letten. Van de vier, vielen er 3 door de mand, omdat ze op de achterzijde een ronde stip op de 'i' van Nintendo hebben, waar deze vierkant hoort te zijn. Ook ontbrak bij alle vier het nummer wat ingedrukt in het label op de achterzijde zit. Twee van de verkopers reageerde, dat ze het niet wisten en hebben het geld teruggestuurd, erg netjes. De ander reageert vooralsnog niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik was op vakantie vorige week dat ik deze via Marktplaats kocht, heb niet heel aandachtig naar de foto's gekeken. Wat naïef 8)7 Gelijk ook alle SNES NTSC titels gecheckt die ik laatst gekocht heb, die waren gelukkig allemaal origineel.
Dus als ik kijk naar de carts, op basis van wat je zegt, is alleen smash origineel?

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
sarlo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:25:
[...]

Dus als ik kijk naar de carts, op basis van wat je zegt, is alleen smash origineel?
Zijn alle repro's ;) een smash in die conditie is al bijna te mooi om waar te zijn. Hier wordt ook het één en ander aan info gegeven. Voor zulke spellen kan het geen kwaad om meer foto's te vragen, en als het even kan ophalen die handel. Neem ook gewoon een setje schroevendraaiers (met gamebits) mee om de boel op te maken. Als de verkopende partij moeilijk doet, dan weet je denk ik al genoeg

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

@BoomSlang de kleuren op het label waren voor mij de eerste hint, ook het feit dat er een hoekje mist. Ik las het bericht van @PluueeR ook alsof er maar 3 repro bij zaten en kreeg hem ook niet gespot. Geeft maar aan hoe lastig het wel niet is. Gelukkig zijn de repro’s bij sega redelijk makkelijk te spotten, voor mij een zorg minder. Maar heb nog steeds het plan om een N64 aan te schaffen, dus wordt straks ook mijn probleem :|

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 13:42
Allemaal repro's inderdaad. Puntje op de 'i' is wel hoekig/net rond, maar de ingedrukte nummers in het label ontbreken. Grappig is ook de bij allemaal de schroefjes op de shielding ontbreken.

@cold_as_ijs Een PAL of NTSC N64? Ik heb ook nog een PAL N64, ben daar nog geen repro tegen gekomen. Misschien toch maar voor een EverDrive gaan dan en de fysieke carts als PAL aanhouden.
@PluueeR waarschijnlijk wordt het een japanse n64. Voornaamste reden is om hem te kunnen rgb modden, iets wat op de europese variant niet kan (uitzonderingen daargelaten). Ik dacht dat ze de gamesnelheid wel gefixed hadden op deze generatie, maar blijkt dus dat nog steeds veel PAL games trager lopen.

• PluueeR
@cold_as_ijs Klopt het is nog steeds merkbaar, vooral ook bij Ocarina of Time die niet op de helft van de refreshrate (30fps/25 fps) draait, maar op een derde (20fps/17fps). De USA N64 is ook makkelijk te modden naar RGB volgens retrorgb.com. En met een 3D geprinte cartridge slot kan je Japanse en Amerikaanse games spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

https://store.nintendo.be...-boot-camp-70010000063860

Leuk! Eén van mijn favoriete titels van de GBA.
Maar… €60?! Dat is er toch wel over 🤔

[Voor 26% gewijzigd door Krueger F op 13-03-2023 14:17]

Zie mijn vorige post :P

En natuurlijk straks BotW2 voor 70.

Goed ze mogen het natuurlijk vragen, ik heb geen haast en straks... als de nood heel hoog word, start ik de gba (ds?) of zelfs cube spin off wel op om de tijd tot de budget bak te overbruggen....

[Voor 1% gewijzigd door Sagat op 13-03-2023 15:20. Reden: zinsopbouw/spelling etc]

10 second ninja DONE

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:33
Oef 60 euro is wel te fors. Vreemd dat ze niet eenzelfde prijs hanteren als Metroid Prime die 40 euro is. Daar hebben ze mijn inziens ook nog meer werk aan gehad. Maar inderdaad Nintendo is niet zo van het voordelig weggeven.

• Krueger F
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:28:
[...]

Zie mijn vorige post :P

En natuurlijk straks BotW2 voor 70.

Goed ze mogen het natuurlijk vragen, ik heb geen haast en straks... als de nood heel hoog word, start ik de gba (ds?) of zelfs cube spin off wel op om de tijd tot de budget bak te overbruggen....
Moest even zoeken…
Sagat schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 12:26:
[...]

Nintendo zal altijd een speciale plek in mijn hart houden echter…ze zijn wat mij betreft de apple van de gaming wereld, zowel in de goede als in de slechte eigenschappen.
Ook bij mij het geval.

Je oplossing tot aan de budgetbak is inderdaad ook een optie, hopelijk, want bewust lage prints zijn tegenwoordig wel een beetje een ding…
Krueger F schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:02:
[...]
Ook bij mij het geval.

Je oplossing tot aan de budgetbak is inderdaad ook een optie, hopelijk, want bewust lage prints zijn tegenwoordig wel een beetje een ding…
Ja wel irritant als het een lage print run is, hoewel ik tegenwoordig wat minder waarde hect aan de fysieke game, zolang ik het maar kan spelen is het goed. (in dit geval bedoel ik dan een digi download bij nintendo, geen YARRRR taferelen! :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +18Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:34

barktus

Moehhhh!

Net weer wat games opgehaald voor de eigen collectie.

My middle finger salutes you.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17
davince72 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Oef 60 euro is wel te fors. Vreemd dat ze niet eenzelfde prijs hanteren als Metroid Prime die 40 euro is. Daar hebben ze mijn inziens ook nog meer werk aan gehad. Maar inderdaad Nintendo is niet zo van het voordelig weggeven.
Metroid Prime is een remaster. AW Re-Boot is een complete remake van 2 games. Ik ga er vanuit dat die wel wat meer werk heeft gekost.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• PluueeR
In de laatste video van Voultar is een RetroTINK 4K prototype te zien, voor wie het interessant vindt.

Ben met Zelda A Link to the Past opnieuw begonnen nu in een Amerikaanse SNES heb, maar dat is nog een stuk pittiger dan de PAL versie. Geloof dat ze voor PAL de snelheid van Link wel hebben aangepast, maar dat vijhanden 17% langzamer bewegen >:)

• sarlo
Geen idee of dat dit hier mag?

Nee, dit mag niet. Graag even de topic warning lezen de volgende keer.

[Voor 86% gewijzigd door Sagat op 14-03-2023 12:56]

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:36
Ik heb een ps Vita besteld in Japan, komt binnekort binnen zal pics posten.
Het is een nieuwe slim versie, welke flash geheugen best Sandisk? Samsung sneller kapot?
Opladen moet ik dan met een spanningsomvormer, is er nog iets dat ik best koop buiten die dingen, geloof het of niet maar is pas men 2de handheld Game Gear Sega was de eerste en men gameboy moet ik nog kopen lol

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
elsympatico schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:00:
Het is een nieuwe slim versie, welke flash geheugen best Sandisk? Samsung sneller kapot?
Opladen moet ik dan met een spanningsomvormer, is er nog iets dat ik best koop buiten die dingen, geloof het of niet maar is pas men 2de handheld Game Gear Sega was de eerste en men gameboy moet ik nog kopen lol
Je kunt gewoon de meegeleverde oplader gebruiken. Heb je alleen een wereldstekker nodig. Als je ander geheugen wilt gebruiken moet je hem jailbreaken, anders moet je officiele Vita kaartjes hebben van Sony.
En hou er rekening mee dat de input van X en O is omgedraaid ten op zichte van wat wij gewend zijn. O is bevestigen en X annuleren. Kun je geloof ik in de instellingen wel aanpassen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
elsympatico schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:00:
Je hebt geen spanningsomvormer nodig, de adapter doet dit al. Alleen een Europese stroomkabel er aanhangen en het werkt.

• elsympatico
Bedankt nog een vraagje , bannen ze vita bij jailbreaks?

Acties:
  • +1Henk 'm!
elsympatico schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:37:
Bedankt nog een vraagje , bannen ze vita bij jailbreaks?
Grijs gebied, niet eerder gehoord. Volgens mij niet, maar dat is nooit een garantie natuurlijk.
Interesse vraag, is dat bij jullie ook zo dat jullie steeds minder met Retro beginnen te doen? Ik raak het de laatste tijd zo goed als niet meer aan en ben zelfs het denken een deel ervan te verkopen. Weet niet of jullie ook zo iets hebben, maar kan bij mij ook gewoon komen door weinig tijd en dat het dan makkelijker is door een game die ik al het spelen ben gewoon verder te spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 07:35
Linksquest schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 07:55:
Interesse vraag, is dat bij jullie ook zo dat jullie steeds minder met Retro beginnen te doen? Ik raak het de laatste tijd zo goed als niet meer aan en ben zelfs het denken een deel ervan te verkopen. Weet niet of jullie ook zo iets hebben, maar kan bij mij ook gewoon komen door weinig tijd en dat het dan makkelijker is door een game die ik al het spelen ben gewoon verder te spelen.
Ik speel het zelden. Voor mij is het mijn persoonlijke museum aan herinneringen uit mijn jeugd. Het kijken naar de consoles en games geeft me een goed gevoel over mooie tijden. De keren dat ik retro games speelde vroeg ik me meestal af wat er zo gaaf aan was. Gaf het me eerder teleurstelling dan plezier. Ingehaald door de tijd blijken games niet zo tof als hoe ik ze me herinner. Daarom hou ik het liever bij die oude herinnering.
Spelen of verzamelen?

Verzamelen doe ik steeds minder, maar dat komt door de hoge prijzen.

Spelen doe ik nog regelmatig, vooral dreamcast of ps3. Die arcade games op de dreamcast blijven toch mijn favoriet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 13:54
Dat zal denk ik vooral liggen aan de insteek ja. Ik verzamel zelf eigenlijk weinig, heb maar een handje vol games voor de oude consoles hier in huis. Maar het zijn wel spellen die ik ook daadwerkelijk speel.

Beetje stereotype vrouw met 100 paar schoenen in de kast maar niks om aan te doen, of nog accurater; de stereotype gamer met 500 games op z'n account maar niks om te spelen. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 14:38
Ik heb een kast vol consoles en raak het nooit aan haha
Zit ook een beetje op de wip om alles weg te doen, maar toch zet ik ze steeds niet te koop...
Zeker niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik zo veel probeer te modden / repareren e.d. dat ik altijd wel wat op de plank heb liggen om te doen. En dan is het leukste om daarna op die systemen een spel te spelen natuurlijk.

Afgelopen weekend begonnen aan Rayman op Saturn. Helaas is zonder enige aanleiding één van mijn wireless Retro-Bit Saturn controllers defect gegaan, de switch voor de linker shoulder button is kapot. Nieuw onderdeel besteld en dus weer iets te repareren.

Ik heb wel hetzelfs als @Ghost babel, dat ik minder ben gaan aanschaffen sinds de prijzen zo enorm zijn gestegen. Nu wil ik voornamelijk alleen dealtjes kopen. Ik ben niet in staat én heb geen zin om grote lots te kopen en de rest door te verkopen, dus dan moet je wel geduld hebben :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Afgelopen weekend een oude Gameboy meegekregen om te kijken of die het nog doet. Het antwoord is ja.
Nu heb ik een andere Gameboy (nog veel meer eigenlijk) en daar zat een Tetris in. Echter op beide lukt het me niet om een potje te starten. Select werkt wel om te wisselen tussen 1 speler en 2 spelers, maar dan het spel starten lukt niet. Of ik moet gewoon geen idee meer hebben hoe dat gaat. :+

Denk dat ik ergens wel een GB ga modden met een nieuwe case en wellicht ook meteen een IPS scherm en verlichting. Want waarom ook niet.
Speel retro games sowieso in golven en dan ga ik weer terug naar mijn PS5 of steam deck. Het is voor mij beetje de combi van childhood memories en lekker modden en misschien ook een klein beetje verzamelen (hoewel dit nou juist niet de bedoeling was :D)
Ben overigens met de witcher 1 begonnen op mijn steam deck. Beetje janky controls, ook zijn de vecht mechanics niet heel logisch. Maar eens kijken of ik deze kan uitspelen. Dacht eerst te wachten op de remake, maar die wordt pas naar verluid na the witcher 4 opgeleverd. Vermoed werd dat dit pas na 2026 zou gebeuren.....
Ik ben zelf juist meer en meer retro aan het spelen, vind modern gamen ook tof, verbaas me over de gfx (laatst gg strife, atomic heart and res evil 4 remake demo gedaan WOW) maar de gameplay hooked me maar zelden.

Helpt ook dat ik op twitter wat gasten hebben gevonden die meerdere highscore challenges per week doen. Dat vind ik ook geinig, verder genoeg projectjes waar ik gewoon veel moet oefenen voordat ik het kan afronden, hoewel ik met twin cobra erg dichtbij was laatst en verwacht dat ik die dan mag weg strepen
1 game down 1832409182301243 te gaan inderdaad 8)7

10 second ninja DONE

• Raem
Zowel het verzamelen als spelen is een stuk minder geworden bij mij. 1,5 jaar terug vader geworden van een tweeling, dus dan komen je prioriteiten qua tijd en uitgaven toch ergens anders te liggen. :P
Ik game nog wel bijna iedere avond even, maar dan vooral op de PS5 of Switch. Voor retro pak ik er af en toe wel een handheld bij. Ik wil nog een keer een BC PS3 zien te scoren, zodat ik in ieder geval de gehele PS generatie kan spelen met maar 2 consoles aangesloten in de woonkamer. Ik ga niet zo snel nu op zolder zitten om te gamen.

Verkopen ga ik niet doen. Heb in het verleden wel eens wat dingen verkocht, maar daar heb ik later echt spijt van gekregen. Vooral als ik zie wat ik er nu aan kwijt zou zijn om het weer terug te kopen. :X

[Voor 9% gewijzigd door Raem op 15-03-2023 10:29]

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 10:37
Verzamelen staat zeker op een laag pitje, gezien de prijzen maar ook de noodzaak. Sommige spellen heb je al op andere wijzen (Virtual Console op de Wii bijvoorbeeld) en je hebt daarnaast nog een heleboel om (opnieuw) te spelen.

Het spelen gaat onverminderd door, maar alles op zijn beurt; nu even modern, straks weer retro, en daarna zien we weer wat het wordt :)
Ghost babel schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Spelen of verzamelen?

Verzamelen doe ik steeds minder, maar dat komt door de hoge prijzen.

Spelen doe ik nog regelmatig, vooral dreamcast of ps3. Die arcade games op de dreamcast blijven toch mijn favoriet.
Ik heb ooit al een deel weg gedaan, zoals Sega en Atari. Speelde er nooit op en tegenwoordig kun de leukste games op moderne systemen via een collectie spelen.

Aan de rest, bedankt voor jullie tips, ik wil zo wie zo niet alles weg doen, maar wel wat uitdunnen met dingen waar ik toch niks mee doe. En 11 Nes controllers is ook een beetje overkill 🙈

Linksquest schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:54:
Aan de rest, bedankt voor jullie tips, ik wil zo wie zo niet alles weg doen, maar wel wat uitdunnen met dingen waar ik toch niks mee doe. En 11 Nes controllers is ook een beetje overkill 🙈
Ik verkoop ook games waarbij ik weet dat ik ze nooit ga spelen. Ik wil vooral games hebben die iets voor mij betekenen of die ik ook echt leuk vind of ga vinden om te spelen.
Dit weekend ga ik weer eens rustig alles doornemen en testen, en dan kijken wat weg kan 🙈

• Raem
Linksquest schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 07:10:
op een gegeven moment bijna 2 jaar lang niks meer met Xbox Algemeen gedaan en toen dat verkocht, beetje spijt van.
Ghost babel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:16:
[...]
Ik weet wel dat ik nooit wat ga verkopen, ik weet gewoon dat ik daar spijt van ga krijgen.
Doe het nou niet jongens. :P

Raem schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:15:
[...]

[...]

Doe het nou niet jongens. :P
Systemen doe ik voor nu ook niet meer weg, alleen dubbele :P Ik heb nog een Philips CD-I voor slechts 4 games, je mag zelf raden welke 4 8)7

• davince72
Linksquest schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Systemen doe ik voor nu ook niet meer weg, alleen dubbele :P Ik heb nog een Philips CD-I voor slechts 4 games, je mag zelf raden welke 4 8)7
We zien dat wel in een nieuw filmpje van jou😉

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
Ik speel zowel Retro als ook 'moderne' games, met name op de Switch en zo af en toe wat op de Xbox Series X.
Er zijn periodes dat ik ook even geen retro games speel, maar ook periodes dat ik het wel weer veel doe. Maar dat ik er even niks mee doe is voor mij geen trigger om dan gelijk maar alles de deur uit te doen.
Heb trouwens wel een keer een collectie retro spullen weg gedaan omdat ik er echt niets meer mee deed (en waarvan ik zeker wist dat ik er niets meer mee ga doen). De spullen die ik dus heb word ook echt gebruikt.
Heb zelf ook een lijst met games die ik ook nog echt een keer wil spelen, dat zijn games uit de SNES era, maar ook N64/PS1, OG Xbox, 360/PS3 era. Als jij dat ook hebt zou ik die games en bijbehorende hardware ook houden, de rest eventueel verkopen. Tenzij je verzamelen ook een onderdeel is van je retro hobby, dan is het een ander verhaal en word het lastig :P
davince72 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:38:
[...]

We zien dat wel in een nieuw filmpje van jou😉
Is dat een aanvraag 😝 Geen probleem hoor als je die wilt zien, dan maak ik die speciaal voor jou 😝

• sarlo
Speel regelmatig retro alleen grijp toch eerder naar mijn ps5 of switch. Puur omdat die aangesloten zijn in de woonkamer.

Op zolder heb ik mijn gameroom met een psx, snes, megadrive en GameCube die aangesloten zijn. Maar omdat ik vaak heel de dag boven aan het werken ben, heb ik geen zin meer om dan ook nog boven te gaan gamen.

• PluueeR
Ik ben juist sinds kort weer begonnen. De consoles uit de berging en spelen maar. Heb de Framemeister vervangen voor een RetroTINK Ik had nooit heel veel games, voornamelijk games die ik nog steeds leuk vind om te spelen. En ben nu een beetje aan het switchen van PAL naar NTSC. Omdat ik er niet zoveel heb, is dat wel goed te doen.

Ik heb ook een Switch, maar vind de oude games spelen op oude hardware toch net even toffer. Controllers werken fijner, dat soort dingen :) Het feit dat je cartridges moet wisselen, maakt ook dat ik vooral 1 game te gelijk speel en probeer uit te spelen.

• rikoos
  • Laatst online: 02-06 13:09
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:16:
Vandaag begonnen aan de eerste van 4 OGX360 bordjes. Van een collega mocht ik een infrarood ic heater lenen dus de eerste bakt nu.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@BoomSlang @rikoos @PsYgHo @cold_as_ijs
Was een paar dagen weg dus late reactie maar wat ziet dat er professioneel uit _/-\o_ echt onwijs tof dat je dat doet !!!
https://www.marktplaats.nl/u/flavios/17322737/

Meteen gemeld bij Marktplaats toen ik een advertentie van hem zag, maar die doen er toch geen f*** mee :( Die vent verkoopt enkel repo's zonder dat ook maar ergens te vermelden.

• davince72
Seroczynski schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:16:

Meteen gemeld bij Marktplaats toen ik een advertentie van hem zag, maar die doen er toch geen f*** mee :( Die vent verkoopt enkel repo's zonder dat ook maar ergens te vermelden.
Ik heb ook diverse keren melding gemaakt (ook tegen die Flavios), maar er gebeurd echt niets mee. Ik vermoed dat ze niet snel optreden tegen zakelijke accounts die geld in het laatje brengen. Erg dubieus natuurlijk. Kun je zien of iemand zakelijk/betaalde gebruiker is op marktplaats?

[Voor 8% gewijzigd door davince72 op 16-03-2023 16:23]

Verzameling aan het uitdunnen staat er dan bij. Dat is echt moedwillig mensen op het verkeerde been zetten...

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:21:
[...]

Ik heb ook diverse keren melding gemaakt (ook tegen die Flavios), maar er gebeurd echt niets mee. Ik vermoed dat ze niet snel optreden tegen zakelijke accounts die geld in het laatje brengen. Erg dubieus natuurlijk. Kun je zien of iemand zakelijk/betaalde gebruiker is op marktplaats?
Je kan dat net als bij e-bay alleen zien als de verkoper dat zelf zo instelt. Ik ben al blij dat het hier aangegeven wordt dan kan deze verkoper bij ons in de black-list (verkoper verbergen vinkje) :)

Even eerlijk, wat denk je dat MP kán doen? Hoe moeten zij als platform controleren wat echt is of niet? Of dit nu kleding, games of schilderijen (ik roep maar wat) betreft?

Ja, je zet mensen op het verkeerde been en het is een vorm van oplichting. Aan de andere kant heb je twee soorten mensen die dit kopen: mensen die het spel willen, en mensen die het willen om te verzamelen (en om te spelen). De laatste groep zoals wij weten waar we op moeten letten en vallen hierover, maar hoe zit dat met de eerste groep?

Het is een "ziekte" binnen onze gemeenschappelijke hobby maar dat heb je met alle vormen van kunst en/of cultuur, waar games ook onder vallen. Jezelf druk maken heeft geen nut, het melden aan MP evenmin. Deel je ervaringen en kennis met je sociale contacten en hier, hoe meer hoe beter, maar verder dient het geen nut.

• Krueger F
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:48:
[...]

Even eerlijk, wat denk je dat MP kán doen? Hoe moeten zij als platform controleren wat echt is of niet? Of dit nu kleding, games of schilderijen (ik roep maar wat) betreft?

Ja, je zet mensen op het verkeerde been en het is een vorm van oplichting. Aan de andere kant heb je twee soorten mensen die dit kopen: mensen die het spel willen, en mensen die het willen om te verzamelen (en om te spelen). De laatste groep zoals wij weten waar we op moeten letten en vallen hierover, maar hoe zit dat met de eerste groep?

Het is een "ziekte" binnen onze gemeenschappelijke hobby maar dat heb je met alle vormen van kunst en/of cultuur, waar games ook onder vallen. Jezelf druk maken heeft geen nut, het melden aan MP evenmin. Deel je ervaringen en kennis met je sociale contacten en hier, hoe meer hoe beter, maar verder dient het geen nut.
Dat is een nuchtere kijk op de zaak… en ik kan je geen ongelijk geven eigenlijk.

Goed dat het hier gemeld is, dan is de aandacht erop gevestigd. (Alhoewel niemand van hier zich zou laten vangen denk ik dan - “if it sounds to good to be true…”)

Maar inderdaad, sommige (het merendeel?) van de mensen geven er inderdaad niet om of iets origineel is of niet, zie maar naar alle aliexpress reshells voor consoles.
Die gameboys met nieuwe shell verkopen blijkbaar als zoete broodjes, zelfs al zijn ze niet origineel…

Buiten de prijzen is dit “gewoon” een extra uitdaging in onze hobby 😅

Acties:
  • +1Henk 'm!

Aan de ene kant wel kwalijk natuurlijk, ben gewoon eerlijj. Maar aan de andere kant zijn de prijzen wel heel veel lager dan wat je van origineel mag verwachten in box. If it’s too good to be true……

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:27
Josefien schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:47:
[...]

De laser is waarschijnlijk wel matig. De geperste kopieën die mijn pa vroeger uit Hong Kong meenam leest hij wel net zo makkelijk als originele schijven, maar CD-R's leest hij moeizaam en alleen die van dit jaar gebrand en niet die van 10j geleden. Terwijl mijn andere PS1 ze wel makkelijk leest.
Weer even bezig geweest met deze PS1... veel te laat geworden weer :z

Bij die matige laser had ik destijds de potmeter bijgesteld van oorspronkelijk 1192 Ohm naar 1065 Ohm, daarmee bootte originelen wat vlotter en CD-R's deden meestal 1 of 2 pogingen (zonder bijstellen pas een boot na 3-4 resets). Maar ik merkte dat kleinere spellen als Crash Bash en Crash Team Racing het wel deden, maar Tekken 3 geen muziek had in de helft v/d gevallen en Vigilante 8 crashte bij het laadscherm.

Ik had een vervangende made-in-China laser geprobeerd, maar die kon meteen retour.

Toen las ik over het smeren van de spindle en laser motortjes :o Het loopwerk had ik destijds al gesmeerd, maar de motortjes niet. Nu deze ook gedaan en wauw... hij is een heel stuk stiller geworden en alle spellen die ik heb laden vlot, ook de gebrande Vigilante 8 die eerder niet speelbaar was :D *O*

De potmeter heb ik teruggedraaid naar 1150 Ohm (de originele 1192 is net te hoog om haperen te minimaliseren), daarmee laden alle spellen en booten ook nog steeds in 1x :D Alleen de achtergrondmuziek van de gebrande Tekken 3 wil af en toe een keer haperen, dat van andere spellen zijn prima :D

Een lagere waarde kan ze vrijwel helemaal wegnemen, maar ik had begrepen dat die pot de spanning naar de laser regelde en als die te hoog wordt ingesteld, de levensduur v/d laser drastisch wordt verkort.

Hij werkt nu even goed als mijn andere PS1 :D

Acties:
  • +1Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 00:51:
[...]

Aan de ene kant wel kwalijk natuurlijk, ben gewoon eerlijj. Maar aan de andere kant zijn de prijzen wel heel veel lager dan wat je van origineel mag verwachten in box. If it’s too good to be true……
Ik heb 1x een Pokémon game gehad ik die verkocht had omdat ik hem niet meer speelde, voor de GBA, en ik wist niet 100% zeker of die nu echt of fake was. Ook met opzoeken was het lastig te zien. Dat er ook eerlijk bij vermeld op marktplaats zodat ik niemand misleiden doe.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• flyyy
[...]

Moet wel even toevoegen dat hij Ali repro's van 18 eu verkoopt voor 49 eu...
Dat maakt het wel net even wat vervelender, als je er naar vraagt btw in een gesprek geeft hij wel aan dat het repro's zijn.
Dus het is niet zo dat hij erover liegt als je het vraagt, maar hij vermeld het wel bewust niet in de advertentie.
Daar heb ik wel moeite mee.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Ja, maar je mag er ook zelf vanuit gaan of zelf onderzoek doen.
Alle games die hij aanbied zijn de doosjes echt strak en nieuw. Daar hoef je echt niet voor op de achterkant te kijken of open te schroeven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flyyy
Millie-ano schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:56:
Ja, maar je mag er ook zelf vanuit gaan of zelf onderzoek doen.
Alle games die hij aanbied zijn de doosjes echt strak en nieuw. Daar hoef je echt niet voor op de achterkant te kijken of open te schroeven.
Absoluut, en een verzamelaar/kenner ziet dit ook wel meteen.
Maar een leek/beginner miscchien niet? Vind het gewoon niet netjes dit niet te vermelden in de advertentie.
Het voelt wat oneerlijk.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
eens, maar ik kan er voor mijzelf dan de humor wel van inzien dat ik er ingetrapt zou zijn. Als het spel wel gewoon werkt heb je een rekwisiet die je eraan herinnert voor de volgende aankopen.

Andersom is het eigenlijk ook niet eerlijk als je een echte variant van iemand koopt die ook geen benul heeft van de waarde (die relatief is)

Off topic: Of nog erger die nep filmpjes op Youtube van die zogenaamde 'steals/backyard sales' yeah i bought this Wii .. and OMG ZELDA is still in the disc tray! this is worth 1miljoenmiljard op ebay.
-knip- ondanks alle goede bedoelingen is dit niet toegestaan; hierin trekken we een harde lijn op het hele forum...

[Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 20-03-2023 02:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb de Vita juist binnen staat PCH 1100 op das dan de OLED variant zo te zien lol
Splinternieuw.
Morgen zal ik in de loop van de dag wat pics posten.

Acties:
  • +18Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
Ik zie hier zelf ook graag foto’s verschijnen, dus bij deze enkele van mijn laatste aanwinsten:

Alledrie defect:

Groot lot:

Volledig werkend:

Originele handleidingen:

JAP Game Boy boxed:

Leest geen discs:

En een lokale pickup van vandaag:

JAP Gamecube Spicy Orange

Metroid Prime Gamecube met Gameboy Player:

😅

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-06 10:36
Krueger F schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 22:29:
Ik zie hier zelf ook graag foto’s verschijnen, dus bij deze enkele van mijn laatste aanwinsten:

Alledrie defect:
[Afbeelding]

Groot lot:
[Afbeelding]

Volledig werkend:
[Afbeelding]

Originele handleidingen:
[Afbeelding]

JAP Game Boy boxed:
[Afbeelding]

Leest geen discs:
[Afbeelding]

En een lokale pickup van vandaag:

JAP Gamecube Spicy Orange
[Afbeelding]

Metroid Prime Gamecube met Gameboy Player:
[Afbeelding]

😅
Nice! dit is hoop ik niet van 1 dag of week 😁
Die Metroid Prime GC hoort zwart te zijn origineel....

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 08:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gisteren het Xbox 360 wireless racing wheel opgehaald bij DHL die ik had gekocht op Marktplaats en ik ben nogal geschrokken van hoe het is verstuurd. Het zat ingepakt in gebruikte en vieze LIDL boodschappen tassen die waren ingetaped Zonder bescherming. In de auto gelijk uitgepakt en bekeken en kon gelijk het volgende al zien:

- De schakel flippers klikken niet
- Het deel waarmee hij klemt aan de onderkant van de tafel ontbreekt
- De verkeerde adapter zat erbij (een sticker met de tekst modem zit zelfs aan de draad vast, maar zeker geen 24V 2A adapter)
- Het stuur is ontzettend vies en zitten zelfs dode spinnen op
- De batterijen hebben gelekt.

Dit was allemaal niet duidelijk uit de advertentie dus ik ben oprecht teleurgesteld. Als ik naar de verkoper toe was gereden om het af te halen had ik mijn teleurstelling uitgesproken en het stuur zeker niet gekocht.

Totale schade 16 euro, dus dat valt heel erg mee, hopelijk is hij nog te redden. Heb nu even geen zin om dat ding helemaal uit elkaar te halen, ik moet eerst even afkoelen.

Edit: https://www.thingiverse.com/thing:4924011 Dit onderdeel lost mijn probleem op om aan de tafel te klemmen, gelukkig komt mijn 3d printer volgende week binnen :D

[Voor 8% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 18-03-2023 08:46]

• Krueger F
  • Niet online
Petje72 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 06:26:
[...]

Nice! dit is hoop ik niet van 1 dag of week 😁
Die Metroid Prime GC hoort zwart te zijn origineel....
Nee, dit is van de voorbije weken 😅

De Metroid Prime GC is inderdaad een zwarte normaal gezien. Maar de jewel is wel de originele. Iemand zal die dus ooit mooier gevonden hebben op zijn paarse Cube…
Ik heb wel een zwarte GC DOL-001 in mijn collectie, dus makkelijk origineel te maken 😎

Een groter probleem is dat ik geen Spicy Orange Gameboy Player heb 🤪

Wat betreft die Gameboy Players heb ik trouwens een vraag waar iemand hier mogelijks wel een antwoord op heeft. Welke kleur/kleuren ervan waren er officieel in de EU (of toch BE/NL) te verkrijgen? Enkel de zwarte toch? Kan me niet herinneren hier ooit andere kleuren te koop hebben gezien…

Edit: antwoord gevonden. Was hier bij ons inderdaad enkel in het zwart verkrijgbaar.

“The Game Boy Player is available in Indigo, Black, Spice, or Platinum in Japan; Black in North America and Europe and Black and Indigo in Australia.”
Bron

[Voor 14% gewijzigd door Krueger F op 18-03-2023 09:30]

• elsympatico
De beloofde foto's van de Vita (dit is toch de OLED) stond slim bij.
De vita is wel Nieuw.
Ik had ook nog een PS3 bij Used products gekocht 50Euro en 2 controllers in nette staat en Samsung Tv van familielid gekregen.
Ik had ook nog een Spanningsomvormer van de Neogeo cd, hier kan ik de Vita mee opladen of toch beter niet?

[Voor 83% gewijzigd door elsympatico op 18-03-2023 09:56]

• Krueger F
  • Niet online
elsympatico schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:55:
De vita is wel Nieuw.
Ik had ook nog een PS3 bij Used products gekocht 50Euro en 2 controllers in nette staat en Samsung Tv van familielid gekregen.
Ik had ook nog een Spanningsomvormer van de Neogeo cd, hier kan ik de Vita mee opladen of toch beter niet?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Mooi man!

Waarom zou je niet gewoon de lader van de Vita zelf gebruiken?

Die NeoGeo CD is wel vet trouwens. Een PS3 had je niet, maar iets exotisch als die NeoGeo dan weer wel 😅

• BoomSlang
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:16:
Gisteren het Xbox 360 wireless racing wheel opgehaald bij DHL die ik had gekocht op Marktplaats en ik ben nogal geschrokken van hoe het is verstuurd. Het zat ingepakt in gebruikte en vieze LIDL boodschappen tassen die waren ingetaped Zonder bescherming. In de auto gelijk uitgepakt en bekeken en kon gelijk het volgende al zien:

- De schakel flippers klikken niet
- Het deel waarmee hij klemt aan de onderkant van de tafel ontbreekt
- De verkeerde adapter zat erbij (een sticker met de tekst modem zit zelfs aan de draad vast, maar zeker geen 24V 2A adapter)
- Het stuur is ontzettend vies en zitten zelfs dode spinnen op
- De batterijen hebben gelekt.

Dit was allemaal niet duidelijk uit de advertentie dus ik ben oprecht teleurgesteld. Als ik naar de verkoper toe was gereden om het af te halen had ik mijn teleurstelling uitgesproken en het stuur zeker niet gekocht.

Totale schade 16 euro, dus dat valt heel erg mee, hopelijk is hij nog te redden. Heb nu even geen zin om dat ding helemaal uit elkaar te halen, ik moet eerst even afkoelen.

Edit: https://www.thingiverse.com/thing:4924011 Dit onderdeel lost mijn probleem op om aan de tafel te klemmen, gelukkig komt mijn 3d printer volgende week binnen :D
Ik zou eerder naar een brooks adaptertje kijken, en bijna elk ander stuur wat er verkocht is. We hebben er zo eentje gehad in iets betere staat, maar wat een plastic fantastic ervaring was dat :X
elsympatico schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:55:
De vita is wel Nieuw.
[Afbeelding][Afbeelding]
Kan je niet gewoon een eu oplader voor een vita scoren?

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:03
[...]

Los van dat ze mensen bewust misleiden. Box is wellicht makkelijk te zien maar cart only niet.

Maar ze zorgen er ook voor dat de mensen die het kopen later wellicht onbewust andere mensen benadelen wanneer ze hun spellen weer verkopen. Met al het gezeik wat daar bij kan komen.

Het is niet moeilijk. Gewoon in de advertentie titel vermelden dat het een repro is . Het liefst zie ik dat de makers van de repros ook een tekst op hun label printen.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

BoomSlang schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:14:
[...]

Ik zou eerder naar een brooks adaptertje kijken, en bijna elk ander stuur wat er verkocht is. We hebben er zo eentje gehad in iets betere staat, maar wat een plastic fantastic ervaring was dat :X

[...]

Het doel is om deze aan te melden op de ogx360 voor de Xbox. Ik ben nogal een casual gamer dus 95 euro voor een converter zonder stuur is niet aan mij besteed.

• BoomSlang
  • Niet online
Hier één spelletje erbij, en een werkende WiiU :) gooi er nog even de nieuwste firmware op. voor die weer netjes in de doos gaat. Helaas was de accu van de gamepad wel slecht, maar bestel wel een nieuwe en met aangesloten accu opbergen lijkt mijn toch al niet zo handig.

@LoCuTuS2000 ik hoop dat de retrobit usb saturn controller hier mee werkt.

• PluueeR
Vorige week de Amerikaanse NES al binnen gekregen, met RGB mod. Had al een PAL versie met RGB mod. En deze is ook netjes gedaan, alleen de bovenkant van de behuizing is een hoekje uitgebroken. Maar deze is dan wel weer niet zo geel als mijn PAL NES. Afgelopen week ook de Amerikaanse versie van Kirby binnen gekregen. Toch optisch wel een van de mooiste NES games.

Voor gehavende eBay SNES is een nieuwe shell onderweg. Laat ik t.z.t. wel even zien hoe dat smoelt :) . Moet voor de Amerikaanse SNES nog steeds een goede RGB kabel bestellen, maar verbaas me echt over het beeld met S-Video door de RetroTINK 5X. Echt fraai :9

[Voor 14% gewijzigd door PluueeR op 18-03-2023 12:46]

• elsympatico
Mooi man!

Waarom zou je niet gewoon de lader van de Vita zelf gebruiken?

Die NeoGeo CD is wel vet trouwens. Een PS3 had je niet, maar iets exotisch als die NeoGeo dan weer wel 😅
Thx is een Japanse stroomkabel die hebben 2 platte pinnen.

Ik heb nog een 60GB PS3 launch model een een slim in bijna perfecte staat hoor, maar de PS3 is 1 van men lievelingsconsoles net als de exotic Neogeo CD.Ik ga ook wel nog een Neogeo met Cartidges kopen zoals als 2 van men vrienden hadden als we kind waren, een console dat diep in men geheugen gegrift staat.
Heel erg bedankt, hele goeie tip.
Ik veronderstel dat er binnenin de Vita toch niks kapot kan, aangezien de Japanners, maar 100V hebben en hier 220V hebben?

Zo eentje dan https://www.bol.com/nl/nl...ZAKA.2_17.28.ProductTitle

Ik vermoed dat dit voor de rest geen kwaad kan, staat niet bij voor de slim of de PCH 1100

• PluueeR
@elsympatico Dan kan je ook een wereld stekker gebruiken. Die zijn niet zo duur bij de Decathlon of zo.

• BoomSlang
  • Niet online
Ja, inwendig zullen ze vast het zelfde zijn. Houd alleen rekening met die wereldstekkers zijn vaak van dubieuze bouwkwaliteit, en echt alleen voor lage vermogens geschikt. Ook de aarde is veelal niet eens inwendig doorverbonden...

• elsympatico
Toch liever die kabel van bij Bol.com dan.
Das origineel precies.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 12:47

angerfist-yentl

vake bei te bange!

Maak mij al een stuk minder zorgen om mij Wii-U systemen :*)

Mijn Systeem(en)

Ben nu bezig mrt de witcher 1, speel hem op de steam deck. Maar wat is de gameplay toch clunky. Dat de controls wat clunky zijn is niet zo’n probleem, maar het vecht systeem is gewoon irritant af en toe. Voelt niet als een game uit 2008. Verder wel een goede game!

• Raem
@elsympatico Je kunt ook een standaard europese c7 kabel kopen voor een paar euro en die gebruiken op de adapter die bij je Japanse Vita zit.

Die van bol.com is geen originele lader trouwens. Komt gewoon van aliexpress ofzo.

[Voor 23% gewijzigd door Raem op 18-03-2023 21:47]

• elsympatico
Thx had het daarjuist ook gelezen, bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Terwijl @LoCuTuS2000 hard bezig is om voor mij en enkele medetweakers OGX360’s aan het solderen is komt er een een bedrijf die ondertussen wireless controllers uitbrengt voor de xbox :X
https://www.retrorgb.com/...less-xbox-controller.html
Lage inputlag, hall sensor sticks… lijkt een mooie controller te zijn.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:11:
Ben nu bezig mrt de witcher 1, speel hem op de steam deck. Maar wat is de gameplay toch clunky. Dat de controls wat clunky zijn is niet zo’n probleem, maar het vecht systeem is gewoon irritant af en toe. Voelt niet als een game uit 2008. Verder wel een goede game!
Ik heb 'm overgeslagen en ben begonnen bij deel 2.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:49:
Terwijl @LoCuTuS2000 hard bezig is om voor mij en enkele medetweakers OGX360’s aan het solderen is komt er een een bedrijf die ondertussen wireless controllers uitbrengt voor de xbox :X
Ja, die had ik ook voorbij zien komen, maar de OGX360 is een echt tweakers project. Dat is al een reden genoeg om mee te doen :) Ik wel de defender van retrofighters net besteld. De ps2/3 controllers zijn op zich niet slecht, ik kan er alleen niet erg lang achtereen mee spelen. Bij Dragonbox hebben ze de hunter ook al als perorder staan.
Seroczynski schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Ik heb 'm overgeslagen en ben begonnen bij deel 2.
Ik heb deel 2 ook maar gelijk overgeslagen, en ben met deel 3 begonnen.

Acties:
  • +18Henk 'm!
Met dank aan @Sagat twee Sonic CD's toe kunnen voegen (V en VI) :D

Thanks dude :) !

Acties:
  • +1Henk 'm!
Netjes

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:49:
Gaaf! Toch vind ik de Xbox 360 controller met ogx360 gaver.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36

Ik had het ook al in het fpga topic gezet maar hier ben ik toch wel bijzonder blij mee. Zowel de Mega SG als de Super NT FPGA consoles gekocht van een maat van me. Die dingen zijn op eBay niet meer te betalen (maar what's new).

Heel tof om al mijn games in full hd te spelen op mijn oled met scanlines. Regiovrij gelukkig.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +1Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:16:
[...]

Enige nadeel is dat je de x360 receiver nodig hebt, is niet zo’n cleane oplossing. Heb gelukkig genoeg xboxen om een x360 in td bouwen en anders koop ik er gewoon nog een :D

• PluueeR
TheBuddha schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:22:
[Afbeelding]

Ik had het ook al in het fpga topic gezet maar hier ben ik toch wel bijzonder blij mee. Zowel de Mega SG als de Super NT FPGA consoles gekocht van een maat van me. Die dingen zijn op eBay niet meer te betalen (maar what's new).

Heel tof om al mijn games in full hd te spelen op mijn oled met scanlines. Regiovrij gelukkig.
Wow! Heel vet! Wat is nu het voordeel van deze tov de AVS van RetroUSB? Komen er helemaal geen runs meer van Analogue?
Het lijkt erop dat PlayStation Home binnenkort uit de gesloten Beta gaat. Dit betekent dat iedereen het straks weer kan proberen. Ben wel benieuwd, was destijds best een leuke toevoeging aan de ps3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 23:38
LoCuTuS2000 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:16:
[...]

En een extra plus voor de ogx360 is dat hij ondersteuning heeft voor de 8bitdo adapters waardoor je de meeste moderne controllers kunt gebruiken, ook fight sticks ect

Discogs collection

PluueeR schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:41:
[...]

Wow! Heel vet! Wat is nu het voordeel van deze tov de AVS van RetroUSB? Komen er helemaal geen runs meer van Analogue?
Ze hebben in het verleden al een paar keer opgehint, maar lijkt erop dat ze vooral de hype aan de gang proberen te houden. Q2 wordt er gewoon weer een lading geleverd :D
https://www.retrorgb.com/...-of-super-nt-mega-sg.html

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:56

Geronimous

Moderator Spielerij

Letten we wel op de forumregels (en de topicwaarschuwing)? ;)

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

Geronimous schreef op maandag 20 maart 2023 @ 02:10:
[mbr]Letten we wel op de forumregels (en de topicwaarschuwing)? ;)[/mbr]
Ik moest even kijken waar het over ging, maar zie het al. Komt ook een beetje omdat sommige mensen hier wat langer rondhangen en dan beschouwen wij het niet als vervelend, ook al is dat natuurlijk mega hypocriet O-)

Seroczynski schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Ik moest even kijken waar het over ging, maar zie het al. Komt ook een beetje omdat sommige mensen hier wat langer rondhangen en dan beschouwen wij het niet als vervelend, ook al is dat natuurlijk mega hypocriet O-)
Het duurde even voordat ik door had welke discussie er nu gemod was :D. Lekker strenge mods hebben we hier, goedzo!/. Zeker de stamgasten moeten kei hard aangepakt worden ;) >:)

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 16:29
TheBuddha schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:22:
[Afbeelding]

Geen NT Mini?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36
PluueeR schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:41:
[...]

De AVS RetroUSB heeft een 720p output en de apparaten van Analogue een 1080p output. Maar voor het afspelen van NES games heb je een Analogue Nt Mini nodig. Dat is een duur geintje want nieuw was de Nt Mini al 500 dollar. Ze staan nu voor het veelvoudige op eBay en in tegenstelling tot de Mega Sg (Megadrive) en Super Nt (SNES) is de Nt Mini niet vaak opnieuw uitgebracht. Dit heeft naar mijn weten te maken met de aanzienlijk hogere productie kosten voor de Nt Mini.

De Nt Mini is een originele hardware-oplossing omdat hij authentieke NES-verwerkingschips gebruikt op een opnieuw ontworpen moederbord. De AVS is net iets anders. Het heeft ook een FPGA achtergrond en is dus geen emulatiebox (vermijd die altijd). Dus de AVS leeft buiten de typische categorieën die je zou kunnen bedenken. Het is geen originele NES-hardware, maar heeft wel een geavanceerd circuit, een FPGA. Dus hardware simulatie en geen software emulatie.

Een ander nadeel is dat de AVS enkel cartridges speelt en geen roms (zover ik weet). Maar wel met flash drives van Everdrive. Het grote voordeel aan de producten van Analogue is dat je deze kan softmodden en op de Mega Sg kan je ook alle Game Gear en Master System games draaien op basis van roms (naast alle MD games). De Super Nt kan dit nog niet met NES games. Maar dat is een kwestie van tijd.

Daarbij vind ik het menu van de AVS verschrikkelijk en ook de AVS-controller die je kan bestellen. Zeker in vergelijking met de producten van 8bit do die Analogue aan hun product heeft gekoppeld. Maar de AVS vult een gat in de markt waarbij je voor minder geld en minder moeite toch een goed product krijgt dat zijn wortels vindt in FPGA ipv emulatie. De Nt Mini is op vele vlakken beter maar veel duurder. De Hi-Def NES upgrade kit is ook beter maar moet je zelf modden.

@dezeppo - Die is lastiger te krijgen. Deze kon ik voor heel cheap overkopen van een vriend.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

https://store.nintendo.nl...switch-000000000010002877

Ze zijn weer op voorraad. En weer uitverkocht.

[Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 20-03-2023 12:10]

• densy
  • Laatst online: 02-06 16:21
TheBuddha schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:15:
[...]

De AVS RetroUSB heeft een 720p output en de apparaten van Analogue een 1080p output. Maar voor het afspelen van NES games heb je een Analogue Nt Mini nodig. Dat is een duur geintje want nieuw was de Nt Mini al 500 dollar. Ze staan nu voor het veelvoudige op eBay en in tegenstelling tot de Mega Sg (Megadrive) en Super Nt (SNES) is de Nt Mini niet vaak opnieuw uitgebracht. Dit heeft naar mijn weten te maken met de aanzienlijk hogere productie kosten voor de Nt Mini.

De Nt Mini is een originele hardware-oplossing omdat hij authentieke NES-verwerkingschips gebruikt op een opnieuw ontworpen moederbord. De AVS is net iets anders. Het heeft ook een FPGA achtergrond en is dus geen emulatiebox (vermijd die altijd). Dus de AVS leeft buiten de typische categorieën die je zou kunnen bedenken. Het is geen originele NES-hardware, maar heeft wel een geavanceerd circuit, een FPGA. Dus hardware simulatie en geen software emulatie.

Een ander nadeel is dat de AVS enkel cartridges speelt en geen roms (zover ik weet). Maar wel met flash drives van Everdrive. Het grote voordeel aan de producten van Analogue is dat je deze kan softmodden en op de Mega Sg kan je ook alle Game Gear en Master System games draaien op basis van roms (naast alle MD games). De Super Nt kan dit nog niet met NES games. Maar dat is een kwestie van tijd.

Daarbij vind ik het menu van de AVS verschrikkelijk en ook de AVS-controller die je kan bestellen. Zeker in vergelijking met de producten van 8bit do die Analogue aan hun product heeft gekoppeld. Maar de AVS vult een gat in de markt waarbij je voor minder geld en minder moeite toch een goed product krijgt dat zijn wortels vindt in FPGA ipv emulatie. De Nt Mini is op vele vlakken beter maar veel duurder. De Hi-Def NES upgrade kit is ook beter maar moet je zelf modden.

@dezeppo - Die is lastiger te krijgen. Deze kon ik voor heel cheap overkopen van een vriend.
Ik ben zelf best wel teleurgesteld in de NT Mini Noir. Het is mijn minst favoriete Analogue product, terwijl die wel het meest heeft gekost. De FPGA core is voor het laatst jaren geleden geupdate met nogal wat bugs die het hele idee van accuraatheid teniet doen. FPGA is geen toverwoord voor accuraatheid. Het heeft het vertrouwen van mij in Analogue wel wat verlaagd. Het lijkt er op dat Analogue de interesse in hun claims van accuraatheid verliest als ze het product niet meer verkopen.

De AVS is ook niet perfect maar wel een no-frills product dat precies doet wat het zegt. Als je NES of Famicom cartridges wil spelen kan ik 'm van harte aanbevelen.

https://www.gamegeschiedenis.nl

• PluueeR
Helder verhaal. Nu heb ik twee NES frontloaders, een PAL en een NTSC (beide met RGB mod). Maar goed om te weten dat er een goed alternatief is. Het eeuwige leven zal het spul wel niet hebben hehe.

• davince72
Was net weer even wel en nu weer niet. Knipperende voorraad. Maar aan mij niet besteed, wel als er een dongle bij had gezeten voor de originele SNES. Zoals de sega wireless arcade stick van retro-bit.

[Voor 9% gewijzigd door davince72 op 20-03-2023 16:26]

Pagina: 1 ... 182 ... 195 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee