• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
PluueeR schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:36:
Helder verhaal. Nu heb ik twee NES frontloaders, een PAL en een NTSC (beide met RGB mod). Maar goed om te weten dat er een goed alternatief is. Het eeuwige leven zal het spul wel niet hebben hehe.
Eeuwig zekers niet, maar een nes zal denk ik veel langer mee gaan dan de huidige generaties. Er zitten op de processor na weinig bijzonder componenten op/in. Zijn ook al alternatieven moederborden oplossingen in omloop, en genoeg handige tweakers die daar wat van kunnen maken ;)

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:36
Dus deze kabel C7 kan ik op mijn Japanse adaptor van de PS Vita aansluiten?

https://www.allekabels.nl...418/apparaatsnoer-c7.html

Alvast bedankt

Sorry voor de vragen, heb wat schrik om zo'n mooie console op te blazen lol

Acties:
  • +1Henk 'm!
elsympatico schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:21:
Dus deze kabel C7 kan ik op mijn Japanse adaptor van de PS Vita aansluiten?

https://www.allekabels.nl...418/apparaatsnoer-c7.html

Alvast bedankt

Sorry voor de vragen, heb wat schrik om zo'n mooie console op te blazen lol
Dat kan zeker. Je kan op de adapter zelf ook zien welk voltage hij accepteert. Als daar gewoon 220/230 volt op staat dan komt het helemaal goed.

• elsympatico
Heel erg bedankt.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17

Ik had al een Vita slim, maar zat al een tijdje te kijken naar een OLED model. Kwam dit pakketje tegen met meteen een stapeltje games erbij die ik nog niet had.

Had helaas wel gelezen dat Jak & Daxter hele slechte ports zijn op de Vita.

[Voor 6% gewijzigd door Raem op 20-03-2023 22:02]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:01:
[Afbeelding]

Ik had al een Vita slim, maar zat al een tijdje te kijken naar een OLED model. Kwam dit pakketje tegen met meteen een stapeltje games erbij die ik nog niet had.

Jup. Gemiddeld 20fps. Als je hem overclockt loopt hij wel beter. De ps3 Trilogy is toch nog steeds de beste port. (De ps4 versie is ook erg slecht)

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:35
Ik moet echt eens beter opletten als ik op Marktplaats zit haha. Heb een wensenlijstje waarop o.a. Super Star Wars: The Empire Strikes Back staat. Helemaal euforisch vanmiddag… gaat het om de NES versie. Nou ja, kijk wel of het wat is, en anders retour Marktplaats :)
PluueeR schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:20:
Ik moet echt eens beter opletten als ik op Marktplaats zit haha. Heb een wensenlijstje waarop o.a. Super Star Wars: The Empire Strikes Back staat. Helemaal euforisch vanmiddag… gaat het om de NES versie. Nou ja, kijk wel of het wat is, en anders retour Marktplaats :)
Oei, dat is minder, ik heb dat een keer met een Woms Blast voor de Gamecube gehad, gekocht met de gedachte dat ik die nog zocht, had ik hem al.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PluueeR
Dat is ook wel minder…. Nou ja, als het niet bevalt verkoop ik hem weer. Misschien een paar euro verlies, dat overleef ik ook wel weer ;)

Iemand een gouden tip om permanent marker/viltstift van een cartridge te verwijderen? Kennelijk vinden sommige mensen het nodig hun naam op cartridges te schrijven 8)7 Ik zie Amerikanen die het doen met Magic Erasers, wat een soort zeer fijn schuurspons is lijkt het. Ik heb alcohol al eens geprobeerd dat werkt aardig, maar niet alles gaat weg. Aceton is te agressief, dat haalt haalt de structuur van de cartriges zelfs weg (ben ik proefondervindelijk achter gekomen :*) ).
PluueeR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:03:
Dat is ook wel minder…. Nou ja, als het niet bevalt verkoop ik hem weer. Misschien een paar euro verlies, dat overleef ik ook wel weer ;)

Iemand een gouden tip om permanent marker/viltstift van een cartridge te verwijderen? Kennelijk vinden sommige mensen het nodig hun naam op cartridges te schrijven 8)7 Ik zie Amerikanen die het doen met Magic Erasers, wat een soort zeer fijn schuurspons is lijkt het. Ik heb alcohol al eens geprobeerd dat werkt aardig, maar niet alles gaat weg. Aceton is te agressief, dat haalt haalt de structuur van de cartriges zelfs weg (ben ik proefondervindelijk achter gekomen :*) ).
Magic erasers kan je bij de Action halen, maar die halen ook de structuur van de cartridge weg als je te hard schuurt. Wat je zou kunnen proberen is eerst met IPA, en dan lichtjes met de magic eraser als het nodig is.

Op mijn GB carts heb ik redelijk succes geboekt met enkel IPA en veel boenen, maar je krijgt het volgens mij nooit 100% weg.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17
Linksquest schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:16:
[...]

Oei, dat is minder, ik heb dat een keer met een Woms Blast voor de Gamecube gehad, gekocht met de gedachte dat ik die nog zocht, had ik hem al.
Haha, dat heb ik 2 keer op een beurs gehad. Game gekocht, kom ik thuis... heb ik hem al. 8)7

Toen dus maar een app geinstalleerd om mijn hele collectie in te zetten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stuiterballie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-05 09:59

Stuiterballie

Insomniac

Als je over de permanente marker "schrijft" met een whiteboard marker, kun je het daarna met een doekje eraf vegen. Soms is een keer herhalen nodig.

Verzamelt retro met @BoomSlang

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Even een crosspost. Op de PS5 Disc van Call Of Duty Modern Warfare II staat maar 72MB, mooie farce dus om de fysieke industrie de nek om te draaien en de retro verzamelaars.

Zie het hier nu ook: https://www.digitaltrends...n-warfare-iis-disc-empty/

Kortom disc verzameling is waardeloos geworden, met zulke discs. dit was het natuurlijk vaak toch al met soms enorme 'day one' patches om de game te laten werken zoals bedoeld.

[Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 21-03-2023 19:21]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elsympatico
Ghost babel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:08:
[...]

Dat kan zeker. Je kan op de adapter zelf ook zien welk voltage hij accepteert. Als daar gewoon 220/230 volt op staat dan komt het helemaal goed.
100V en 240V staat erop input.

Dus ik zal die kabel bestellen.

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:33
Jumpman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:43:
Even een crosspost. Op de PS5 Disc van Call Of Duty Modern Warfare II staat maar 72MB, mooie farce dus om de fysieke industrie de nek om te draaien en de retro verzamelaars.

Zie het hier nu ook: https://www.digitaltrends...n-warfare-iis-disc-empty/.

Kortom disc verzameling is waardeloos geworden, met zulke discs. dit was het natuurlijk vaak toch al met soms enorme 'day one' patches om de game te laten werken zoals bedoeld.
Juiste url:
https://www.digitaltrends...n-warfare-iis-disc-empty/
nu wil okt 2022 ook zijn oude nieuws weer terug ;-)
Jumpman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:43:

Zie het hier nu ook: https://www.digitaltrends...n-warfare-iis-disc-empty/.

Voor de ps5 is dit meer de uitzondering dan de regel. Is echt 1 van de enige games die dit heeft. Alle andere ps5 games hebben de volledige game op de disc staan.

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36

Mijn kinderen hebben laatst stift en nagellak op mijn oled gesmeerd (don't even ask!). Ik heb alles met nagellakremover verwijderd. Dat is minder agressief dan alcohol maar krijgt veel spullen schoon. Poging waard denk ik.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31
Ghost babel schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:37:
[...]

Voor de ps5 is dit meer de uitzondering dan de regel. Is echt 1 van de enige games die dit heeft. Alle andere ps5 games hebben de volledige game op de disc staan.
Ik lees net dat Kena Bridge Of Spirits ook alleen een file op de disc heeft en de game helemaal gedownload moet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Jumpman schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:14:
[...]

Ik lees net dat Kena Bridge Of Spirits ook alleen een file op de disc heeft en de game helemaal gedownload moet.
2 op de 500 games die verkrijgbaar zijn, dat is nog steeds een uitzondering.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• PluueeR
@Seroczynski @Stuiterballie @TheBuddha Dank voor alle tips. Ga ze gelijk proberen. Nagellak remover heb ik niet, hoewel dat volgens mij ook aceton in zich heeft (of misschien was dat vroeger zo, toen er wel meer gemene goedjes dagelijks werden gebruikt ;)).

Vandaag deze stapel binnen gekregen. De conversie van PAL -> NTSC begint al aardig vorm te krijgen. Zelfs twee games bij een handelaar gekocht (foei!), maar die prijzen waren eigenlijk harstikke redelijk _/-\o_

[Voor 28% gewijzigd door PluueeR op 21-03-2023 21:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@TheBuddha nagellak remover bevat over het algemeen aceton, en aceton is naar mijn weten een stuk agressiever dan isopropanol. Wordt ook niet voor niet gebruikt om 3d printjes mooi glad te krijgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
@PluueeR @TheBuddha Ga alsjeblieft geen nagelak remover gebruiken op je spul. Ik heb dat 1x gedaan op het plastic van een PS2 controller en dat was een ramp. Nooit weer.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
Seroczynski schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:36:
@PluueeR @TheBuddha Ga alsjeblieft geen nagelak remover gebruiken op je spul. Ik heb dat 1x gedaan op het plastic van een PS2 controller en dat was een ramp. Nooit weer.
Dit inderdaad. Maar ook niet op je elektronica, dat is killing spul.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:27
Nagellak remover is er met en zonder aceton. De variant met aceton vind ik vaak beter werken voor het verwijderen van nagellak. Maar het tast veel kunststoffen aan, lost ze zelfs op.

Spelcomputers tast het zeker aan. De bovenkant van mijn PS3 Slim heeft weinig structuur en rare vlekken omdat de vorige eigenaar het apparaat destijds schoongemaakt had met nagellak remover voordat ik 'm kocht :| Hij heeft daarna nog lang gestonken, de geur die je ruikt als je dat spul morst op kunststof kwam er van af. Gelukkig werkt de PS3 nog wel tot op heden.

Of de remover zonder aceton ook kunststof aantast, weet ik niet, nooit geprobeerd.

• Mizgala28
  • Laatst online: 19:26
Raem schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:01:
[Afbeelding]

Mooie set met leuke games erbij :)

ik wist niet eens dat Vita tegenwoordig onder retro valt

• PluueeR
Met ipa en een whiteboard marker heb ik 50% van de permanent marker er af gekregen. Het is vooral lichter geworden. Nu vond ik nog een filmpje en ook deze thread. Heb maar een bus van het goedje besteld. Eens kijken wat het doet.
PluueeR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:09:
Met ipa en een whiteboard marker heb ik 50% van de permanent marker er af gekregen. Het is vooral lichter geworden. Nu vond ik nog een filmpje en ook deze thread. Heb maar een bus van het goedje besteld. Eens kijken wat het doet.
Interessant, laat het ons even weten als je met dat spul aan de slag bent geweest.

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
PluueeR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:09:
Filmpje in kwestie 😉
Er is weer een posterset beschikbaar op de Nintendo Store welke enkel met platina punten aangeschaft kan worden. Verzendkosten zijn € 3,- naar Nederland, en de posters kosten 600 platina punten.

Te bestellen op https://store.nintendo.nl...terset-000000000010011600

Jammer dat ik dit niet eergisteren al had gezien, dan konden ze tegelijkertijd met de SNES controllers verstuurd worden.

[Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 22-03-2023 10:46]

PluueeR schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:20:
Volgens mij nog relatief indrukwekkende game voor de nes, maar wel takke moeilijk! Goed is voor de snes versie niet heel anders dus ja, als dat geen bezwaar is kan je er denk ik lol mee hebben!

10 second ninja DONE

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 12:08
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:45:
Er is weer een posterset beschikbaar op de Nintendo Store welke enkel met platina punten aangeschaft kan worden. Verzendkosten zijn € 3,- naar Nederland, en de posters kosten 600 platina punten.

[Afbeelding]

Jammer dat ik dit niet eergisteren al had gezien, dan konden ze tegelijkertijd met de SNES controllers verstuurd worden.
De Mario Land 2 poster is wel nice. Zonde dat al m'n punten zijn vervallen. Wist niet eens dat het nog een ding was. Normaal gesproken was er nooit iets in de store of kon je meer verzendkosten betalen dan dat het waard was. 10 euro voor een sleutelhanger oid.

SNES controller is ook weer weg, leek me wel aardig voor m'n Analogue Pocket + dock

• Krueger F
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:44:
[...]

De Mario Land 2 poster is wel nice. Zonde dat al m'n punten zijn vervallen. Wist niet eens dat het nog een ding was. Normaal gesproken was er nooit iets in de store of kon je meer verzendkosten betalen dan dat het waard was. 10 euro voor een sleutelhanger oid.

SNES controller is ook weer weg, leek me wel aardig voor m'n Analogue Pocket + dock
Ik wist niet dat die controllers compatibel waren met de Analogue Pocket Dock, bedankt voor de tip. Ik heb zowel de nes als de snes switch controllers 😊

(Ik probeer al een tijd de N64 controller te pakken te krijgen maar dat lijkt onbegonnen werk 🙄 De Mega drive controller zou ik ook wel willen maar dan de Japanse 6-button versie. Nog geen manier gevonden om die laatste te bestellen (buiten ebay)…)

• Krueger F
  • Niet online

[Afbeelding]

Nice, bedankt voor de tip.
De vorige set heb ik toen ook besteld.

Nu weer op zoek naar een manier om aan 600 punten te geraken 😅

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:34

barktus

Moehhhh!

[Afbeelding]

Bedankt voor de tip. Krijg jij hier melding van dat er een nieuw item is, of kijk je gewoon elke dag? :P

My middle finger salutes you.

barktus schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:41:
[...]

Bedankt voor de tip. Krijg jij hier melding van dat er een nieuw item is, of kijk je gewoon elke dag? :P
Ik monitor automatisch de SNES en N64 controller voorraad. Vandaag keek ik even naar de status van mijn bestelling en toen zag ik ineens deze posters staan. Heb toen ook de vorige set aan posters besteld, en ben groot fan van SML2 en de originele Zelda GB art dus kon deze niet laten liggen.
Als ik beter had opgelet kon ik dit meebestellen met de SNES controllers, maar helaas, € 3,- weg :+

@Krueger F Als je een Nintendo Switch met NSO hebt kan je heel eenvoudig punten krijgen door bepaalde games op te starten. De exacte informatie is te vinden in het NSO tab op de Switch.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:13
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ik monitor automatisch de SNES en N64 controller voorraad. Vandaag keek ik even naar de status van mijn bestelling en toen zag ik ineens deze posters staan. Heb toen ook de vorige set aan posters besteld, en ben groot fan van SML2 en de originele Zelda GB art dus kon deze niet laten liggen.
Als ik beter had opgelet kon ik dit meebestellen met de SNES controllers, maar helaas, € 3,- weg :+

@Krueger F Als je een Nintendo Switch met NSO hebt kan je heel eenvoudig punten krijgen door bepaalde games op te starten. De exacte informatie is te vinden in het NSO tab op de Switch.
Zie je die N64 controllers wel eens op voorraad dan? Ik kijk af en toe, maar die zijn er echt nooit :|

Hail to the king baby!

urk_forever schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Zie je die N64 controllers wel eens op voorraad dan? Ik kijk af en toe, maar die zijn er echt nooit :|
Nee, maar mocht dat gebeuren en ik heb ze besteld dan zal ik dat hier tijdig melden (je kan het ook zelf eenvoudig monitoren via een extensie als distill). Afgelopen week de SNES controllers was ook voor het eerst in maanden.

[Voor 8% gewijzigd door Seroczynski op 22-03-2023 16:57]

• TheBuddha
Typisch Nintendo weer. Ze kunnen hier goud geld aan verdienen maar doen dat wellicht nog meer door het aanbod verschrikkelijk beperkt te houden. Ook de tweedehands gamemarkt voor die consoles is peperduur. Wii U games zijn nog steeds duur en vind maar eens een Switch game voor minder dan 30 euro.

• PluueeR
Sagat schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Volgens mij nog relatief indrukwekkende game voor de nes, maar wel takke moeilijk! Goed is voor de snes versie niet heel anders dus ja, als dat geen bezwaar is kan je er denk ik lol mee hebben!
Haha, het is echt een behoorlijk waardeloze game. Slechte mechanics, geluid is heel maf en muziek is ook vaak afwezig haha.

• Krueger F
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Wederom bedankt voor die tip 😊
Ik heb geen Nintendo Switch Online abo meer…
Misschien toch maar eens terug nemen (tegen dat die N64 controllers beschikbaar zijn 🙄)

[Voor 29% gewijzigd door Krueger F op 22-03-2023 18:46]

PluueeR schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 18:45:
[...]

Haha, het is echt een behoorlijk waardeloze game. Slechte mechanics, geluid is heel maf en muziek is ook vaak afwezig haha.
haha even snel wat reviews gechecked en dat geluids dingtje komt idd terug. Nerdbacon (wie kent ze niet?) gaf het nog steeds 4,5 uit 5 _O-

Ik probeer het zo zelf wel even!

Maar eerlijk is eerlijk, ik dacht dat df retro deze games ook gereviewed had en enthousiast was, dat is voor mij doorgaans een vrij goed indicator, dat betrof echter de snes games....mogelijk ook die nog eens checken om te kijken of de nes games (en specifiek empire) ter sprake kwam!

10 second ninja DONE

• PluueeR
Sagat schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Maar eerlijk is eerlijk, ik dacht dat df retro deze games ook gereviewed had en enthousiast was, dat is voor mij doorgaans een vrij goed indicator, dat betrof echter de snes games....mogelijk ook die nog eens checken om te kijken of de nes games (en specifiek empire) ter sprake kwam!
Valt mee hoor ;).
urk_forever schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:52:
[...]

Hier ook dat probleem, al maanden het wachten tot die een keer op voorraad is, vraag me af waarom dit zo lang moet duren bij Nintendo.

Heb het gister even gespeeld......vaag level design en wampa's die +- 500 laser blast nodig hebben (turbo is heeeeeel fijn)
Het spel geeft daarover aan: gebruik je light saber maar die koen ik niet vinden?
En dan een boss die eigenlijk amper schade doet? dus mja.....eerste indruk niet heel goed.

Qua filmpje hierboven, ik zag even snel dat de titlel de snes games betrof.....en toen niet verder gekeken.
Ach ja, niet alle games zijn leuk voor een ieder. Ik meen me te herinneren dat de japanse originele nes star wars een totaal andere game was dan 'onze'europe/de usa variant en dat dit wel een goede game is, maar die zit nog in den back log ;)

10 second ninja DONE

• PluueeR
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Interessant, laat het ons even weten als je met dat spul aan de slag bent geweest.
Vandaag het goedje binnen gekregen. Nou ik weet het niet. Ik denk dat de magic erasers van de Action tot hetzelfde resultaat komen.

1. Zoals we begonnen:

2. Behandeling met IPA. Lost ongeveer 50% op van de stipt. Het trekt toch wel echt in het plastic:

3. Rain-X. Flink poetsen. Lost uiteindelijk wel op, maar ook het oppervlak van de cartridge, nu is die op een N64 niet zo grof als op NES:

4. Omdat het behoorlijk glimt na de Rain-X maar een paar dunne laagjes satin vernis van Humbrol er op gespoten (alleen op het vlak waar de test stond:

Ik laat het maar zo.

Ik had van 2 geen foto van deze cart, vandaar dat dit een andere is. Ik ga voortaan wel op zoek naar een exemplaar zonder stift.

• rikoos
  • Laatst online: 02-06 13:09
Ik heb laatst zo'n restauratie filmpje gezien van oud speelgoed waarbij iemand de oude tekst met een permanent marker stift overschreef die enige minuten liet staan en hiermee de oude tekst redelijk makkelijk met IPA kon weghalen.

Ik heb het nog niet geprobeerd op mijn 2 n64 cartridges (durf het niet hahaha) maar als iemand het lef wel heeft is het misschien iets om te proberen ;-)
rikoos schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:09:
Ik heb laatst zo'n restauratie filmpje gezien van oud speelgoed waarbij iemand de oude tekst met een permanent marker stift overschreef die enige minuten liet staan en hiermee de oude tekst redelijk makkelijk met IPA kon weghalen.

Ik heb het nog niet geprobeerd op mijn 2 n64 cartridges (durf het niet hahaha) maar als iemand het lef wel heeft is het misschien iets om te proberen ;-)
permanent of white board? Want die laatste gebruiken we regelmatig op het werk als iemand weer eens de verkeerde marker heeft gebruikt op een whiteboard. Gewoon overschrijven en uitvegen, daarmee haal je het meeste in 1x weg

• rikoos
  • Laatst online: 02-06 13:09
Dat weet ik dus niet zeker meer en heb even gezocht of ik het filmpje nog kon vinden maar helaas. Dat is ook de reden dat ik het zelf niet durf (en het erger maak dan het was).

• Krueger F
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:45:
[...]

permanent of white board? Want die laatste gebruiken we regelmatig op het werk als iemand weer eens de verkeerde marker heeft gebruikt op een whiteboard. Gewoon overschrijven en uitvegen, daarmee haal je het meeste in 1x weg
White board marker… ik had het ook al eens gezien/gehoord. Zelf nog niet getest.

• PluueeR
Whiteboard marker heb ik wel geprobeerd op de cartridges hier boven. Nadat ik IPA al gedaan had. Geen effect. Waarschijnlijk doet IPA hetzelfde als een whiteboard marker. Volgens mij is het punt dat de stift echt in het plastic is getrokken. Vandaar dat alleen schuren werkt, of dat nu met een magic eraser is of met rain-x.

Wellicht dat bleken met waterstofperoxide of bleek werkt? Maar dat durf ik niet zo goed uit te proberen.

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 07:35
Geen game, je kon er wel games mee maken. In zeer goede staat over kunnen nemen. Volledig compleet met handleiding etc.

Start van mijn development carrière waardoor ik later een prima baan kon vinden. Voor mij dus zeer waardevol en gaat de vitrine in.

• TheBuddha
Je kan het je bijna niet voorstellen om met een stift om een cartridge te schrijven. Maar die dingen waren vroeger zo algemeen en je nam die dingen zo vaak mee naar je vriendjes van school en in de straat dat je geen keuze had.

Ik kan me nog een middag herinneren in 1989 (ja, ik ben oud) waarbij mijn buurjongen, mijn neef, mijn klasgenootje, zijn neef en ik allemaal Super Mario Bros 2 mee hadden. Je was 'zuinig' op je eigen cartridges want niet iedereen ging er even voorzichtig mee om.

• PluueeR
TheBuddha schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:31:
Je kan het je bijna niet voorstellen om met een stift om een cartridge te schrijven. Maar die dingen waren vroeger zo algemeen en je nam die dingen zo vaak mee naar je vriendjes van school en in de straat dat je geen keuze had.

Ik kan me nog een middag herinneren in 1989 (ja, ik ben oud) waarbij mijn buurjongen, mijn neef, mijn klasgenootje, zijn neef en ik allemaal Super Mario Bros 2 mee hadden. Je was 'zuinig' op je eigen cartridges want niet iedereen ging er even voorzichtig mee om.
Kan het me best voorstellen hoor. Maar achteraf hadden ze beter stickers gebruikt :) Maar toen hadden we nooit gedacht dat bijna 35 jaar later we nog steeds deze games zouden spelen. Overigens heb ik een Mega Man 2, waar de naam met en scherp voorwerp in het plastic is gekerfd. Man man man. Al jaren in bezit, maar zag het pas van de week (of mijn geheugen laat me in de steek haha).

Wat heeft jullie voorkeur? 1. De tekst laten zitten met behoud van de structuur van de cartridge. 2. Wegpoetsen met als gevolg dat de structuur iets anders wordt.

[Voor 7% gewijzigd door PluueeR op 23-03-2023 20:39]

• Krueger F
  • Niet online
TheBuddha schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 20:31:

Ik was als klein ventje (12 jaar toen denk ik) al heel zuinig op mijn spullen. Altijd de doosjes met alles erin netjes mint bewaard. Het “probleem” van mijn eigen carts terug te vinden loste ik op door een klein papiertje met mijn initialen mbv een klein stukje plakband op de achterkant van mijn carts te plakken…
Er zitten nu nog steeds enkele van die carts met dat “stickertje” in mijn collectie 😅

Acties:
  • +13Henk 'm!

• davince72
Enkele spellen overgenomen van medetweaker @Linksquest, ik wilde metal gear solid voor ps1 maar eindige met de volgende games😂

Acties:
  • +2Henk 'm!
davince72 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:46:
Enkele spellen overgenomen van medetweaker @Linksquest, ik wilde metal gear solid voor ps1 maar eindige met de volgende games😂
[Afbeelding]
Nice! Maar nu nog steeds geen Metal gear solid? :'(

MGS op de gamecube is wellicht ook nog interessant, dat is de remake. Enige is wel dat ze de muziek en geluiden compleet veranderd hebben. And not in a good way....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
Ghost babel schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:47:
[...]

MGS op de gamecube is wellicht ook nog interessant, dat is de remake. Enige is wel dat ze de muziek en geluiden compleet veranderd hebben. And not in a good way....
Twin Snakes op GameCube heb ik reeds, echter heb ik MGS op PS1 uitgespeeld (wat een ervaring destijds!) Daarom dat ik het leuk vond om die aan verzameling toe te voegen. Het exemplaar van Linkquest bleek de cover te hebben van het origineel, maar de discs en handleiding van de platinum versie... Bijzonder maar niet wat ik zoek, maar gelukkig paar andere leuke games erbij! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:13
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Nee, maar mocht dat gebeuren en ik heb ze besteld dan zal ik dat hier tijdig melden (je kan het ook zelf eenvoudig monitoren via een extensie als distill). Afgelopen week de SNES controllers was ook voor het eerst in maanden.
Lijkt erop dat ze weer op voorraad zijn, heb er net eentje kunnen kopen. Hier dus.

[Voor 12% gewijzigd door urk_forever op 24-03-2023 10:26]

Hail to the king baby!

Ghost babel schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:47:
[...]

Het bleek, had ik zelf niet op gelet, dat mijn exemplaar de cover van de normale game heeft, maar de schijfjes van de platinum versie, dus snap dat je dit als verzamelaar liever niet wilt, zoals gezegd het was mij niet opgevallen en ik heb hem zo ooit op een retro beurs of retro winkel gekocht.

• BarôZZa
urk_forever schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:24:
[...]

Lijkt erop dat ze weer op voorraad zijn, heb er net eentje kunnen kopen. Hier dus.
Het probleem voor mij is nog steeds: wat moet ik ermee? N64 games op de switch doe ik toch niet of nauwelijks. Zou het als controller voor emulators kunnen gebruiken maar ook daar is de N64 niet echt de meest gespeelde.

Zou meer verzamelen zijn dan dat ik echt zou spelen. Net zoals m'n N64 in een doos is de schuur ligt.
[...]

Held! Op mijn vrije dag zit ik niet zo veel achter de PC en dus monitor ik het eigenlijk niet. Maar dankzij jouw bericht nu toch nog snel twee N64 controllers kunnen bestellen :)

Nu heb ik 2x SNES, 2x MD (3 button) en 2x N64. Ooit nog een keer de MD 6 button van eBay trekken en de NES controllers halen. Al vind ik die laatste de minst mooie vanwege die rare rail aan de bovenkant om de controllers aan de Switch te bevestigen (echt wtf).

Acties:
  • +1Henk 'm!
BarôZZa schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:30:
[...]

Het probleem voor mij is nog steeds: wat moet ik ermee? N64 games op de switch doe ik toch niet of nauwelijks. Zou het als controller voor emulators kunnen gebruiken maar ook daar is de N64 niet echt de meest gespeelde.

Zou meer verzamelen zijn dan dat ik echt zou spelen. Net zoals m'n N64 in een doos is de schuur ligt.
Het zijn BT controllers, dus je kan ze op alle apparaten aansluiten die dat ondersteunen. De originele N64 heeft daar ook adapters voor, en dat is in mijn geval de meest aantrekkelijkste optie.

• BarôZZa
Seroczynski schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Het zijn BT controllers, dus je kan ze op alle apparaten aansluiten die dat ondersteunen. De originele N64 heeft daar ook adapters voor, en dat is in mijn geval de meest aantrekkelijkste optie.
Ik las net dat rumble niet fijn is op de originele N64.

Is een geinige optie, maar zoals gezegd ligt deze te verstoffen. Mijn vrije tijd besteed ik gewoon niet snel aan brakke oude 3d games met blurry textures en lage framerates :p .

Nintendo doet dat wel slim trouwens. Doordat het altijd uitverkocht is staat nu iedereen op het punt de controllers in te slaan. Denk niet dat het hard zou lopen als ze altijd in stoch waren.

• Krueger F
  • Niet online
[...]

Ik heb gvd letterlijk een uur voor de mail dat het terug op stock is een NSO trial gestart.
Deze kun je niet annuleren en dus kan ik er nu geen bestellen 😭

Acties:
  • +7Henk 'm!

• TheBuddha
Hebben jullie dit al gezien? Een NES emulator die 2D naar 3D overzet. Zelf geen interesse in maar wel een interessante ontwikkeling.

Deze heb ik vandaag binnen:

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Krueger F
  • Niet online
Hier ook enkele nieuwe aanwinsten:

Nu de dubbele (box upgrades) uitfilteren

Die Soul Calibur II ook alleen maar omdat Yoda erop staat 😅

[Voor 10% gewijzigd door Krueger F op 24-03-2023 15:05]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:22
Seroczynski schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Hier voor mij ook de reden ok de controllers te hebben gekocht. Wellicht tzt nog 2 erbij voor 4 spelers.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 18:52
Na lange tijd mijn Super Mario World hack weer opgepakt.

Met een nieuwe background layer zit er nu meer diepte in de achtergrond.
In sommige levels heb ik hdma gebruikt zoals bijv het onderwatereffect.

YouTube: Super Mario World parallax scrolling hack WIP SNES

Acties:
  • +11Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 08:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Even de 3D printer aan het werk gezet om de Xbox HDMI adapter een behuizing te geven en een SSD adapter te printen voor de 2TB SSD die ik gister heb besteld.

• elsympatico
Heel netjes, tof gedaan.

• Krueger F
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:33:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even de 3D printer aan het werk gezet om de Xbox HDMI adapter een behuizing te geven en een SSD adapter te printen voor de 2TB SSD die ik gister heb besteld.

[Afbeelding]
Dit is knap werk!

In zo een SSD adapter zou ik ook wel interesse hebben 😅

[Voor 3% gewijzigd door Krueger F op 25-03-2023 16:51]

• Krueger F
  • Niet online
Pff, tweedehands kopen is vermoeiend…

Een Wii en een WiiU gekocht zogezegd CIB en 100% compleet van 2 verschillende verkopers.
Na meerdere (!) vragen van mij of ook al het originele karton aanwezig is kreeg ik van beide als antwoord “exact als nieuw”…

Bij de WiiU ontbrak de originele doos helemaal en nog wat accessoires op de koop toe.
Bij de Wii ontbraken een aantal interne kartonnen dozen en de scart adapter.

Over het originele beschermins materiaal zullen we maar helemaal zwijgen.

Als je dan klaagt krijg je een reactie als “het werkt toch, de rest is niet belangrijk” 🤬

“Als nieuw” heeft toch een heel andere betekenis voor mij.
Mensen hebben echt geen respect meer…

Héél vermoeiend 😓

[Voor 4% gewijzigd door Krueger F op 25-03-2023 17:01]

• TheBuddha
Ik leef met je mee @Krueger F. Vaak hetzelfde liedje. Doodvermoeiend.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Krueger F schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Dit is knap werk!

In zo een SSD adapter zou ik ook wel interesse hebben 😅

Dit is het eindresultaat met de startech adapter en een bescherming voor de startech adapter om sluiting te voorkomen. Stuur maar een dm als je hier meer over wil weten.
Voor de Resident Evil 4 liefhebbers onder ons.

• davince72
Krueger F schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:00:
Pff, tweedehands kopen is vermoeiend…

Een Wii en een WiiU gekocht zogezegd CIB en 100% compleet van 2 verschillende verkopers.
Na meerdere (!) vragen van mij of ook al het originele karton aanwezig is kreeg ik van beide als antwoord “exact als nieuw”…

Bij de WiiU ontbrak de originele doos helemaal en nog wat accessoires op de koop toe.
Bij de Wii ontbraken een aantal interne kartonnen dozen en de scart adapter.

Over het originele beschermins materiaal zullen we maar helemaal zwijgen.

Als je dan klaagt krijg je een reactie als “het werkt toch, de rest is niet belangrijk” 🤬

“Als nieuw” heeft toch een heel andere betekenis voor mij.
Mensen hebben echt geen respect meer…

Héél vermoeiend 😓
Behalve vermoeiend ook erg vervelend. Ik vraag altijd wel om extra foto’s omdat miscommunicatie snel is gemaakt. En wellicht is kopersbescherming een optie om te overwegen(heb ikzelf nooit gebruikt). Waren de prijzen wel gunstig ?

• Krueger F
  • Niet online
davince72 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Behalve vermoeiend ook erg vervelend. Ik vraag altijd wel om extra foto’s omdat miscommunicatie snel is gemaakt. En wellicht is kopersbescherming een optie om te overwegen(heb ikzelf nooit gebruikt). Waren de prijzen wel gunstig ?
De prijzen waren “ok”, geen koopjes maar ook geen absurde bedragen.
Maar uiteindelijk beide teruggestuurd voor een refund. Hoef ik niet in de collectie en geen zin om het zelf proberen door te verkopen…

Kost alleen veel moeite en een hoop gedoe

• Krueger F
  • Niet online
Meer positief nieuws, volgende wél aan de collectie kunnen toevoegen:

Had het nog nooit gezien en blijkbaar wel een officieel Nintendo product. Bovendien groot Mario Kart fan dus… 😎

Acties:
  • +12Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Zo de defender is binnen gekomen. Daarbij ook nog een wingman SD voor de Saturn, en Dreamcast erbij gekocht.

Het werkt allemaal top. De defender ligt heerlijk in de hand, en analoge controle op de Saturn is bij veel titels wel erg prettig :)

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zo laatste dagen flink wat tijd in de witcher gestoken. Ik moet zeggen, hij speelt toch wel lekker weg. Controls waren echt wennen, maar de control scheme op de steam deck zit toch best goed in elkaar als je de touch pads gewend bent. Ja besturing is wat clunky, maar dat was in die tijd wel vaker in 3rd persons games. Het verhaal is af en toe moeilijk te volgen, komt denk ik voornamelijk omdat side en main quests enorm door elkaar lopen. Je moet dezelfde karakters spreken voor meerdere quests. Sommige sidequests zijn ook weer zo lang dat het niet duidelijk meer is dat het een sidequest is :D. Daardoor staan er ook teveel quests open. Ook zie je dat er geen duidelijk goed of fout pad is waardoor de impact van keuzes pas duidelijk zijn als het te laat is ;).
Voelt allemaal als een old school rpg en dat bedoel ik positief. Ik hou daar wel van. Al met al een echte aanrader, als je aan de besturing kan wennen. Denk dat de remake met moderne controls wel eens een succes kan worden.
Voor mij overigens de eerste witcher game die ik speel, heb deel 3 een uurtje op mijn pc gespeeld. Had de intentie hem weer op te pakken, maar gamen op een console is veel relaxter. Verder nogmaals, wat is de steamdeck toch een mooi en veelzijdig apparaat. Super apparaat voor retro gaming en emulatie.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• TheBuddha

Import doosje binnen. Heel blij mee!

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 14:33
Ik ben aan het kijken om de retro consoles aan mijn nieuwe tv te koppelen.
Nu ban ik dit tegen gekomen op Bol Adapter

Ik heb alleen niet veel ervaring of dit bijvoorbeeld een goede is.
Welke gebruiken mensen hier en raden jullie aan?
Of is het allemaal ongeveer wel het zelfde.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 07:35
Mooie Street Fighter II vangst.

• TheBuddha
Nylato schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:46:

Voor dat geld hoef je geen wonderen te verwachten. Waarschijnlijk is de kwaliteit van de output niet om over naar huis te schrijven. Het is een converter geen upscaler.

Een andere optie is een RF switch. Veel moderne televisies hebben nog steeds een kabel aansluiting. Vaak zit een NES op bijvoorbeeld 47-68Mhz. Anders zit je inderdaad aan een converter vast. Ook daar maakt het uit welke kwaliteit je koopt. Welke console(s) wil je aansluiten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Nylato schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:46:

Nee het is geen goede. Maar het hangt ervan af wat je eisen zijn, je budget en welke consoles.

De mensen hier gebruiken Retrotink, OSSC, GBS-C of CRT beeldbuis TV.

Nee het is niet allemaal hetzelfde. Het is maar wat je ervoor over hebt.

• Nylato
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-06 14:33
Beste,

Ik zou er graag een ps1 en ps2 op aan willen sluiten.
Als het kan ook de NES maar dat is niet echt noodzakelijk.
(Wordt momenteel niet veel gebruikt)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Nylato schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:22:
Beste,

Dan is de keuze simpel. Retrotink 5X.

Het is duur, maar dit is wel de manier om PS2 goed op een modern scherm te krijgen.

OSSC zou ik je sterk afraden voor deze consoles. En heel misschien kan je in GBS-C verdiepen, maar ik denk echt dat het beter is om de 5X te halen, plug and play en klaar.

En anders, zoals ik op een Sony Trinitron aansluiten. Dat is ècht waar de PS2 op shined 8)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Nylato schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:22:
Beste,

Ik had die ook. Maar op een moderne tv (Philips 2012) kreeg ik er geen goed beeld uit op mijn ps2. Ik heb daarvoor deze klik.

Beeld van ps2 crash nitro kart ps2

Of die ook op ps1 werkt. Weet ik niet.

• laugh
  • Niet online
Dat soort dongles kan je geen goede kwaliteit van verwachten als dat is wat je zoekt.

Behalve de kwaliteit heb je ook te maken met input lag, compatibility problemen en resolution switch problemen. Met name bij PS1, PS2.

Denk maar aan zwart scherm als je TV het niet kan de-interlacen over HDMI, of een sync issue bij resolution switch games (PS1 games), of zwart scherm bij 240p over HDMI bij zo'n dongle (PS1 maar ook PS2 zoals Ico).

De dongle doet niet hetzelfde als wat een 5X doet om het signaal echt te verwerken.

Dat is ook de reden dat ik de 5X aanraad om je al die ellende te besparen, en is eigenlijk bijna een soort must have geworden voor veel mensen die veel Retro consoles hebben.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Ja. Maar ik speel sporadisch een potje. Hoef er niet competitief mee te spelen. Voor mijn gevoel is dit hetzelfde als vroeger. Zonder de kwaliteit te bagatelliseren van de 5x. Vind ik het voor dit geld heel goed speelbaar. Als over een jaartje of 2 mijn zoontje (nu 4) er een potje mee wil spelen, verwacht ik geen discussie met hem over input lag.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vandaag verder gegaan met mijn ultieme Xbox. Eerste stap is om het ram te upgraden. Dat is best een klusje maar de eerste chip zit er succesvol op! Nog 3 te gaan.
@LoCuTuS2000 wat komt er nog naast de 128 MB RAM in?
Ik wacht nog op mijn stellar, als die binnen is ga ik mijn ultimo XBOX afmaken. Moet nog wat tijd spenderen om mijn games allemaal te patchen. Hopelijk bied stellar makkelijk de mogelijkheid om FSB speed aan te passen al dan niet met 2 BIOS versies. Voor een deel van mijn games moet ik namelijk de clock speed terugdraaien van 1.4 Ghz naar 733 mhz om ze fatsoenlijk werkend te krijgen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:29:
@LoCuTuS2000 wat komt er nog naast de 128 MB RAM in?
Ik wacht nog op mijn stellar, als die binnen is ga ik mijn ultimo XBOX afmaken. Moet nog wat tijd spenderen om mijn games allemaal te patchen. Hopelijk bied stellar makkelijk de mogelijkheid om FSB speed aan te passen al dan niet met 2 BIOS versies. Voor een deel van mijn games moet ik namelijk de clock speed terugdraaien van 1.4 Ghz naar 733 mhz om ze fatsoenlijk werkend te krijgen
Xbox HD+, stellar, startech sata adapter met 2TB ssd, ogx360 en dat alles in een crystal shell.

Overigens zijn er wel wensen om verbeteringen voor 1.4Ghz Xboxen te maken maar niet bij launch.

[Voor 7% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 26-03-2023 18:45]

• TheBuddha
Wat gaan jullie/ga je met die Ultimo Xbox spelen uiteindelijk?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:13

Zalmanman

So long,

Millie-ano schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:39:
[...]

Ik had die ook. Maar op een moderne tv (Philips 2012) kreeg ik er geen goed beeld uit op mijn ps2. Ik heb daarvoor deze klik.

[Afbeelding]

Njet, die werkt niet op de PS1 (normaal, dan). Je hebt ze die 480p doen én die 240p/480p doen. In het laatste geval gaat een PS1 prima werken, maar je weet eigenlijk nooit zeker welke van de twee je te pakken hebt. Ervaring leert dat de meeste 480p only zijn.

Ik heb goede ervaringen met dit ding voor PS1/PS2 games:
https://www.bol.com/nl/nl...FPxg.2_15.17.ProductImage

Er zijn meerdere van, maar het gaat mij om de 480p/1080i switchende versie. De PAL/NTSC versie doet mij niets :P Ik heb de RCA kabels van de PS2 in een SCART blokkie gedrukt en dat SCART blokkie weer in die converter. Nu werken ook mijn PS1 games op de PS2 prima, waar dat met 't andere blokje niet zo was.

Enige nadeel is dat ik nu zeker weet dat de lens van m'n Phat stervende is, gezien de skippende/herhalende soundtrack van Rayman 1. De onderdelen voor een HDD mod zijn nu dus onderweg :9

and thanks for all the fish.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

TheBuddha schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:25:
Wat gaan jullie/ga je met die Ultimo Xbox spelen uiteindelijk?
Nu ben ik zelf nogal weird, ik vind het leuker om met de hardware te spelen dan om er mee te gamen. Maar ik vind het wel leuk om de Xbox klaar te hebben staan als emulator voor NES/SNES/MD/N64. Dan speel ik graag Mario Kart 64 en Goldeneye bijvoorbeeld. Ook zijn er best wel wat Xbox games die ik leuk vind en met de hele library op de SSD (minus alle varianten van alles sportgames) kom ik een heel eind.

GTA Vice City, Need for Speed underground, Burnout, Return to Castle Wolfenstein, Red Dead Revolver, 007 From Russia with love en FarcCry zijn in ieder geval de eerste games die te binnen schieten. Verder is er nog veel dat ik eens wil op starten omdat ik die games niet ken.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dat rode blok onderaan het topic staat daar niet alleen maar mooi te wezen natuurlijk ;)

Verkoop / reclame / advertenties zijn hier niet de bedoeling

[Voor 76% gewijzigd door BM op 27-03-2023 11:01]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:27
Millie-ano schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]

In de reviews van de dongle staat dat de output v/d PS2 op component moet staan en er anders geen beeld is. De dongle gebruikt dus het component signaal om naar HDMI om te zetten. Een PS1 heeft voor zover ik weet geen component output, dus gaat er niet mee werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Millie-ano kijk eens naar een Pound of Hyperkin kabel. Zijn ietsje duurder maar werken wel voor beide consoles. Ik heb redelijk goede ervaring met de pound kabel voor de ogXBOX. Ja hij geeft wat inputlag, maar dat is voor mijn gevoel een minder groot probleem voor de meeste games op die consoles, zijn minder arcade dan 16 bit consoles. Weet overigens niet hoe deze kabels omgaan met resolution switching. Kan zijn dat je een seconde geen beeld krijgt, wat heel irritant kan zijn in bepaalde games.

Ben overigens overgestapt op de retrotink 5x voor de XBOX. Dat is zoals eerder gezegd de ultimo oplossing, maar daar betaal je ook naar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PluueeR
Is de RAD2X van RetroTINK misschien nog een optie? Zo te lezen kan die met PS1 en PS2 (moet je hem wel op RGB zetten) en sowieso nauwelijks latency. Heb zelf geen PlayStation 1 of 2. Dus de ins en outs ervan ken ik niet.

[Voor 29% gewijzigd door PluueeR op 27-03-2023 11:20]

Pagina: 1 ... 183 ... 195 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee