• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Thanks. Ik heb geen PS1 .. dus voor mij gaat het niet op. Maar goed om te weten. Ik reageerde op Nylato

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
PluueeR schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:19:
Is de RAD2X van RetroTINK misschien nog een optie? Zo te lezen kan die met PS1 en PS2 (moet je hem wel op RGB zetten) en sowieso nauwelijks latency. Heb zelf geen PlayStation 1 of 2. Dus de ins en outs ervan ken ik niet.
Yes zover ik weet gaat dat prima werken met RGB. De reden waarom ik dit niet vermeld had en wel de 5X:

1) Bob de-interlacing. Veel mensen vinden het onprettig met de flicker. En de PS2 is toch wat matig met bob.

2) Slecht verkrijgbaar/momenteel niet verkrijgbaar.
Millie-ano schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:29:
Thanks. Ik heb geen PS1 .. dus voor mij gaat het niet op. Maar goed om te weten. Ik reageerde op Nylato
Daarom had ik ook niet verder meer hierop gereageerd. Mijn reactie ging met name over de combi PS1+PS2 die hij had vermeld. En niet zozeer om competitief.

Ik gaf de meest bekende oplossingen aan, waarbij al vele mensen voor zijn gegaan wat wel prettige en minder prettige resultaten levert. Zonder dat hij al die Youtube filmpjes moet gaan bekijken, wat wel en niet werkt voor wat hij wilt bereiken.

Maar uiteraard, je hebt gelijk dat niet iedereen het beste wilt hebben. Dat is aan hem om die afweging te maken ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:59:
[...]

Nu ben ik zelf nogal weird, ik vind het leuker om met de hardware te spelen dan om er mee te gamen. Maar ik vind het wel leuk om de Xbox klaar te hebben staan als emulator voor NES/SNES/MD/N64. Dan speel ik graag Mario Kart 64 en Goldeneye bijvoorbeeld. Ook zijn er best wel wat Xbox games die ik leuk vind en met de hele library op de SSD (minus alle varianten van alles sportgames) kom ik een heel eind.

GTA Vice City, Need for Speed underground, Burnout, Return to Castle Wolfenstein, Red Dead Revolver, 007 From Russia with love en FarcCry zijn in ieder geval de eerste games die te binnen schieten. Verder is er nog veel dat ik eens wil op starten omdat ik die games niet ken.
Bij mij is dat 100% andersom! Vind het prutsen met de consoles echt 'noodzakelijk kwaad' en speel veel liever!
Daardoor dus idd nog een wii u en 3ds die wat mods nodig hebben, en een xb series die nog een herinstall nodig heeft om veel beter inzetbaar te zijn voor RA en wat standalone emulators

erger me ook dood aan die updates voor mame die veel te snel achter elkaar uitkomen....tenzij er echt mega verbeteringen inzitten laat ik die meestal lekker voorbij passeren :+

Goed ik heb nu wel een pal nes en met name snes waar ik weinig mee doe, die verdienen eigenlijk wel een upgrade naar ntsc/crystal mod. Maar staat niet heel hoog op mijn prio lijst dus...

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
davince72 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 10:48:
Zojuist de Retro Scaler GBS-C bestelt op Ali (ETA: eind feb...best vlot gezien chinees nieuwjaar)
https://nl.aliexpress.com/item/1005005104643787.html
[Afbeelding][Afbeelding]

Was beetje impulsieve aankoop, maar was ook niet duur (70 euro) en voor wat ik zo snel erover lees is men enthousiast(althans over het vorige model en dit lijkt een verbeterde variant met wifi (GBS control) en clock-mod (Si5351)
Iemand hier ervaring mee?
Heb je hem inmiddels al een x binnengekregen?? ;) Misschien is het ook wel iets voor @Nylato ?

https://tweakers.net/aanbod/user/461683/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:33
BoomSlang schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Heb je hem inmiddels al een x binnengekregen?? ;) Misschien is het ook wel iets voor @Nylato ?
Jazeker heb hem al tijd binnen(9 feb geleverd!), maar ik heb er nog niet echt een goede toepassing voor en of heel veel mee gedaan ;-)
Op mijn retro kamer staat namelijk een CRT voor meeste retro consoles en enkel de Amiga(en DC) hangt aan HDMI-TV via de HD Video converter (die met input lag, maar voor kijken demos is dat perfect en voordeel is dat dat kastje kleiner is en ik de voeding uit de TV kan trekken met usb)
Zoals gezegd nog weinig mee getest dus, wel heb ik mijn Amiga er wel eens aan gehangen en dat zag er uitstekend uit. Dus het lijkt me zeker een optie voor @Nylato als het goed* moet zijn voor minder dan 100 euro. *) Meer op basis van reviews dan eigen bevindingen, omdat ik zelf niet de PS1 of PS2 etc via GBS-C heb geprobeerd.
Ik heb de GBS-C in ieder geval voor de toekomst als de behoefte komt dat ik de anologe consoles aan HDMI only schermen moet hangen en omdat ik geen 400+ euro over heb voor scart2hdmi converter al is die nog zo geweldig. Dan zou ik het geld stoppen in een MiSTer oid of meer games (die ik vervolgens niet speel :P )

[Voor 9% gewijzigd door davince72 op 27-03-2023 18:01]

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:13:
@Millie-ano kijk eens naar een Pound of Hyperkin kabel. Zijn ietsje duurder maar werken wel voor beide consoles. Ik heb redelijk goede ervaring met de pound kabel voor de ogXBOX. Ja hij geeft wat inputlag, maar dat is voor mijn gevoel een minder groot probleem voor de meeste games op die consoles, zijn minder arcade dan 16 bit consoles. Weet overigens niet hoe deze kabels omgaan met resolution switching. Kan zijn dat je een seconde geen beeld krijgt, wat heel irritant kan zijn in bepaalde games.

Ben overigens overgestapt op de retrotink 5x voor de XBOX. Dat is zoals eerder gezegd de ultimo oplossing, maar daar betaal je ook naar.
OG Xbox icm OG component kabels naar 5X? Dat is wat ik ook gebruik, maar zat schuin te kijken naar een HDMI oplossing.. heb jij ervaring met beide toevallig?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Sp33dFr34k schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:53:
[...]

OG Xbox icm OG component kabels naar 5X? Dat is wat ik ook gebruik, maar zat schuin te kijken naar een HDMI oplossing.. heb jij ervaring met beide toevallig?
Nog niet, heb stellar met xbox hd+ wel besteld.
Ik verwacht overigens geen groot verschil in het resultaat, vraag me überhaupt af of ik het ga zien.
Ik heb 2 XBOXen dus kan het vergelijken als ik de stellar geïnstalleerd heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Jazeker heb hem al tijd binnen(9 feb geleverd!), maar ik heb er nog niet echt een goede toepassing voor en of heel veel mee gedaan ;-)
Op mijn retro kamer staat namelijk een CRT voor meeste retro consoles en enkel de Amiga(en DC) hangt aan HDMI-TV via de HD Video converter (die met input lag, maar voor kijken demos is dat perfect en voordeel is dat dat kastje kleiner is en ik de voeding uit de TV kan trekken met usb)
Zoals gezegd nog weinig mee getest dus, wel heb ik mijn Amiga er wel eens aan gehangen en dat zag er uitstekend uit. Dus het lijkt me zeker een optie voor @Nylato als het goed* moet zijn voor minder dan 100 euro. *) Meer op basis van reviews dan eigen bevindingen, omdat ik zelf niet de PS1 of PS2 etc via GBS-C heb geprobeerd.
Ik heb de GBS-C in ieder geval voor de toekomst als de behoefte komt dat ik de anologe consoles aan HDMI only schermen moet hangen en omdat ik geen 400+ euro over heb voor scart2hdmi converter al is die nog zo geweldig. Dan zou ik het geld stoppen in een MiSTer oid of meer games (die ik vervolgens niet speel :P )
Ik denk dat ik er ook maar eentje bestel. Nu ik een betere controler voor de PS2 heb, zal deze vast meer gebruikt worden, en het wegvallen van het beeld met de ossc kan dan best gaan irriteren. Zou opzich ook wel voor een retrothink 5x gaan als die dingen niet zo duur, en slecht verkrijgbaar waren.

• davince72
BoomSlang schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat ik er ook maar eentje bestel. Nu ik een betere controler voor de PS2 heb, zal deze vast meer gebruikt worden, en het wegvallen van het beeld met de ossc kan dan best gaan irriteren. Zou opzich ook wel voor een retrothink 5x gaan als die dingen niet zo duur, en slecht verkrijgbaar waren.
Het wegvallen van beeld heb ik niet gezien met GBS-C en dat wil wat zeggen, want amiga demo's switchen was af mbt schermmodi, maar er was continue beeld ;) Wel had ik idee dat mijn scherm ' AUTO-FIT' toepaste op het beeld(aspect ratio bijstellen/zoomen etc), voor de duidelijkheid had die optie al uit moeten staan op mijn TV natuurlijk ;-)

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:22:
[...]

Nog niet, heb stellar met xbox hd+ wel besteld.
Ik verwacht overigens geen groot verschil in het resultaat, vraag me überhaupt af of ik het ga zien.
Ik heb 2 XBOXen dus kan het vergelijken als ik de stellar geïnstalleerd heb.
Ok, ik ben benieuwd, keep us posted please :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:45:
[...]

Het wegvallen van beeld heb ik niet gezien met GBS-C en dat wil wat zeggen, want amiga demo's switchen was af mbt schermmodi, maar er was continue beeld ;) Wel had ik idee dat mijn scherm ' AUTO-FIT' toepaste op het beeld(aspect ratio bijstellen/zoomen etc), voor de duidelijkheid had die optie al uit moeten staan op mijn TV natuurlijk ;-)
Hij staat hier standaard op 4:3 ingesteld. Ik kan wel het beeld in de hoogte en breedte naar gelang aanpassen, en eventueel opslaan per input. Gebruik een zo gezegde domme tv, maar dat is meer in de zin van geen internet verbinding.

• laugh
  • Niet online
BoomSlang schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik de OSSC momenteel niet meer in gebruik heb. Dat wegvallen van beeld is inderdaad heel vervelend. Elke keer dat je naar een menu gaat, gelijk weer zwart scherm. Dan weer uit menu, weer zwart scherm. En ondertussen draait het spel verder terwijl jij nog naar zwart zit te kijken.

Op de 1 of andere manier had ik weer net zo een pech dat ik games zat te spelen die dit fenomeen hadden. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.

En ook al was het geswitched, dan zag 480i er altijd niet uit met bob deinterlacing. Eenmaal aangesloten op een CRT, zie ik pas weer hoe mooi 240p en 480i echt kan zijn. Nu wil ik niet meer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

De PS2 ziet er op de 5X echt heerlijk uit in vergelijking met de OSSC, was dat ook helemaal zat... moet zeggen dat ik weer best vaak de PS2 aanslinger om die reden. Maar op CRT blijft natuurlijk het beste, dat mag duidelijk zijn :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 23:36

Sunset Riders anybody?

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:34

barktus

Moehhhh!

davince72 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:45:
[...]

Welke gbs-c heb je? Of heb je hem zelf gemaakt?

My middle finger salutes you.

• davince72
barktus schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Welke gbs-c heb je? Of heb je hem zelf gemaakt?
Als je dialoog terugvolgt kom je uit bij deze post ;-)

• BoomSlang
  • Niet online
laugh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Dat is ook 1 van de redenen waarom ik de OSSC momenteel niet meer in gebruik heb. Dat wegvallen van beeld is inderdaad heel vervelend. Elke keer dat je naar een menu gaat, gelijk weer zwart scherm. Dan weer uit menu, weer zwart scherm. En ondertussen draait het spel verder terwijl jij nog naar zwart zit te kijken.

Op de 1 of andere manier had ik weer net zo een pech dat ik games zat te spelen die dit fenomeen hadden. Op een gegeven moment ben je er gewoon klaar mee.

En ook al was het geswitched, dan zag 480i er altijd niet uit met bob deinterlacing. Eenmaal aangesloten op een CRT, zie ik pas weer hoe mooi 240p en 480i echt kan zijn. Nu wil ik niet meer terug.
Ik heb hier nu niet de ruimte voor een crt, en de wisselingen in beeld zijn ook alleen echt storend bij ps1/2 spelen. Bij o.a. megadrive en Saturn heb je dat ook wel, maar niet met in game menu's. Interlaced blijf ik een rare zet van Sony vinden. Terwijl alle televisies richting progressief gingen, en ondertussen zelfs een Nintendo al wel 480p uitstuurde. Krijg niet het idee dat er intern lekker gecommuniceerd werd.

• laugh
  • Niet online
BoomSlang schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb hier nu niet de ruimte voor een crt, en de wisselingen in beeld zijn ook alleen echt storend bij ps1/2 spelen. Bij o.a. megadrive en Saturn heb je dat ook wel, maar niet met in game menu's. Interlaced blijf ik een rare zet van Sony vinden. Terwijl alle televisies richting progressief gingen, en ondertussen zelfs een Nintendo al wel 480p uitstuurde. Krijg niet het idee dat er intern lekker gecommuniceerd werd.
Ja en de PS2 kan 480p output hebben.

Geen idee, misschien op dat moment is de meerderheid nog op televisies die het niet ondersteunen en was de vraag helemaal niet zo groot er naar. En daarom 480p op een per game basis en niet standaard.

Uiteindelijk veroveren zij wel de markt met deze 480i console, die iedereen in huis wilde hebben. Heb ook het gevoel dat mensen vroeger minder met een vergrootglas zaten te kijken naar graphics dan nu. We hebben veel hogere eisen nu.

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar mijn Denon x4700 versterker kan gewoon 480i component omzetten naar HDMI en moet zeggen dat kwaliteit en deinterlace erg goed is.

Echter accepteert die vervolgens 480p dan weer niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• davince72
JKen schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:23:
Ik weet niet of je er wat aan hebt. Maar mijn Denon x4700 versterker kan gewoon 480i component omzetten naar HDMI en moet zeggen dat kwaliteit en deinterlace erg goed is.

Echter accepteert die vervolgens 480p dan weer niet.
Het word tijd voor een apart forum (of pinned comment) over dit onderwerp. Het komt om de zoveel tijd terug😀
Een Denon x4700 is trouwens heel specifiek en ondersteund blijkbaar 480p niet dus om die reden al ongeschikt…en heeft ongetwijfeld geen minimale inputlag.
En de prijs ervan is 1500 euro?
Als die voor jou voldoet: top! Maar ik zie niet in hoe dit als een generieke oplossing gezien kan worden.
Een goede omvormer ondersteund alle schermmodi zonder lange omschakeltijden en heeft minimale (near zero) lag.
(Ps: Ben misschien beetje narrig op dit moment😂)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 08:44

LoCuTuS2000

Resistance is futile

3 chips geïnstalleerd, nog 1 te gaan! Dit is een klus die al mijn geduld vraagt maar inmiddels begin ik het fingerspitzengefühl te krijgen. Als het meezit morgenavond een Xbox met 128 MB ram gereed.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 13:42
Ik vind het ware kunst dat je dit voor mekaar krijgt @LoCuTuS2000 _/-\o_

Vandaag eindelijk de Taiwanese SNES replacement shell binnen voor m’n USA Super Nintendo. Het moederbord stond in de lijst met ondersteunde exemplaren, maar niks gaat zoals het moet (zoals gewoonlijk ;) )… het pastte niet. Er zaten twee randen in de bodem waardoor het moederbord er niet in pastte.

Terugsturen levert sowieso niks op, de SNES werkt perfect (op de reset knop na, kwam ik vanavond achter) en de originele behuizing was sowieso al keduuk… toen de Dremel maar aangeslingerd. En vervolgens met een mes en tang in de weer en toen pastte het wel :)

[Voor 8% gewijzigd door PluueeR op 29-03-2023 00:21]

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:36
PluueeR schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 00:09:
Ik vind het ware kunst dat je dit voor mekaar krijgt @LoCuTuS2000 _/-\o_

Vandaag eindelijk de Taiwanese SNES replacement shell binnen voor m’n USA Super Nintendo. Het moederbord stond in de lijst met ondersteunde exemplaren, maar niks gaat zoals het moet (zoals gewoonlijk ;) )… het pastte niet. Er zaten twee randen in de bodem waardoor het moederbord er niet in pastte.

Terugsturen levert sowieso niks op, de SNES werkt perfect (op de reset knop na, kwam ik vanavond achter) en de originele behuizing was sowieso al keduuk… toen de Dremel maar aangeslingerd. En vervolgens met een mes en tang in de weer en toen pastte het wel :)

[Afbeelding]
Ziet er vet uit zo _/-\o_

Ik heb wel een zwak voor die transparante behuizingen.

I live inside that bubble, reality of the naive.

• JKen
@davince72
Ik bedoelde meer in de zin van als je een av-reciver hebt, kijk eens of die niet toevallig component om kan zetten naar HDMI.

Input lag. Is er een makkelijke manier hoe je dit kunt testen op en Wii. Ik wil best wel een keer voor je kijken.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 13:54
@LoCuTuS2000 Dat is wel gaaf ja, dat dat überhaupt mogelijk is. :D
Zijn er ook daadwerkelijk spellen die er baat bij hebben, of is het meer voor homebrew e.d. of toch maar "omdat het kan"? :)

@PluueeR smaken verschillen, maar wat voor shell men er ook omheen doet blijf ik de NTSC SNES een lelijk ding vinden. Zo'n doorzichtige case is echter wel een verbetering boven het origineel. :Y

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

D4NG3R schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:32:
@LoCuTuS2000 Dat is wel gaaf ja, dat dat überhaupt mogelijk is. :D
Zijn er ook daadwerkelijk spellen die er baat bij hebben, of is het meer voor homebrew e.d. of toch maar "omdat het kan"? :)

@PluueeR smaken verschillen, maar wat voor shell men er ook omheen doet blijf ik de NTSC SNES een lelijk ding vinden. Zo'n doorzichtige case is echter wel een verbetering boven het origineel. :Y
Met 128MB doet de N64 emulator het beter en kun je Sega chihiro arcade games spelen. Ook hoop ik dat xbmc4gamers sneller opstart. Maar zeker ook omdat het kan!

• PluueeR
@D4NG3R Ben het wel met je eens, vind de Japanse/Europese ook fraaier, alleen is deze 60hz, en de Europese niet. En mijn Japans is wat roestig :+

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 13:54
PluueeR schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:55:
@D4NG3R Ben het wel met je eens, vind de Japanse/Europese ook fraaier, alleen is deze 60hz, en de Europese niet. En mijn Japans is wat roestig :+
60Hz mod op een Europees beestje? :D

Ik blijf het overigens jammer vinden dat er geen aftermarket shells voor de SNES in de originele kleuren te krijgen zijn. Het is nogal een loterij om een shell in goede (vooral stevige) staat te vinden.

Heb mazzel met hoe de voorkant van mijn eigen SNES er uit ziet, maar openmaken doe ik liever nooit weer. De posts waar schroeven in gaan brokkelen uit elkaar als je er naar kijkt.

Misschien eens gaan spelen met een doorzichtige shell en verf aan de binnenkant van said shell. :)

[Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 29-03-2023 09:07]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

PluueeR schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:55:
De Amerikaanse SNES Mini ziet er nog wel sexy uit:

Die van mij is wat gelig, vandaar de internet photo :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• PluueeR
Zo'n 60hz mod had ook gekund. Alleen niet alle games zijn zomaar een 60hz -> 50hz conversie. Bij Link to the Past hebben ze bijvoorbeeld de snelheid van Link wel aangepast, maar die van de vijanden niet. Als je die op 60hz zou spelen, bewegen de vijanden op de juiste snelheid, maar Link veel te snel. Wel kan je dan US carts spelen met een converter natuurlijk.

De originele shell van de shell had dat ook met die posts. Gaar plastic :-|

Wel jammer dat er veder (nog) helemaal geen shells zijn. Terwijl er wel SNES shells zijn om je Raspberry Pi in te stoppen. Misschien wel omdat er verschillende moederbord revisies zijn, waardoor een shell niet universeel is? AliExpress heeft wel shells voor de N64.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 17:45
Uniracers _/-\o_

Af en toe mis ik die 'goede oude' tijd wel, waarin spellen zo lekker simpel waren en je niet eindeloos door tutorials heen hoeft te worstelen en als je het een week niet speelt je de helft weer vergeten bent.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
VincentG schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:44:
Uniracers _/-\o_

Af en toe mis ik die 'goede oude' tijd wel, waarin spellen zo lekker simpel waren en je niet eindeloos door tutorials heeft hoeft te worstelen en als je het een week niet speelt je de helft weer vergeten bent.
+1

Vandaar ook mijn retro collectie 😋

[Voor 5% gewijzigd door Krueger F op 29-03-2023 10:47]

BoomSlang schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Ruimte heb je zeker wel, het past niet in je huidige indeling, met 1/2 of misschien wel 1/3 van de ruime heb ik 2 crt's in gebruik en een 3e standby :P
Met de voetnoot dat ik jouw gameroom een dikke 8 of zelfs 9 zou 'raten' en de mijne meer een rommel hok vind, maar dat geheel terzijde :') :$

[Voor 9% gewijzigd door Sagat op 29-03-2023 10:58]

10 second ninja DONE

Seroczynski schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]

ik vind hem absoluut mooier dan de het og model usa snes....maar deze vind ik ook niet geweldig. beetje generiek?
De transparante case maakt de usa snes inderdaad een heel stuk cooler!

10 second ninja DONE

• PluueeR
In Atomic Purple is ie nog toffer, maar die hadden ze helaas niet bij de Europese verdeler.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:23
Vandaag mijn oude Mega Drive II weer eens aangesloten nadat deze jaren en jaren op zolder heeft gelegen. Heb een nieuw kabeltje gekocht zodat deze op een moderne tv aangesloten kan worden (met rode, witte en gele tulp).

Het doet het, het geluid komt helder over. Maar het beeld een stuk minder. Gaat ook steeds van kleur naar zwart/wit en wat daar tussen zit. De kabel eruit en er stevig weer in helpt niet, andere cartridge ook niet, blazen in het slot ook niet.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Retrospect schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:37:
Vandaag mijn oude Mega Drive II weer eens aangesloten nadat deze jaren en jaren op zolder heeft gelegen. Heb een nieuw kabeltje gekocht zodat deze op een moderne tv aangesloten kan worden (met rode, witte en gele tulp).

Het doet het, het geluid komt helder over. Maar het beeld een stuk minder. Gaat ook steeds van kleur naar zwart/wit en wat daar tussen zit. De kabel eruit en er stevig weer in helpt niet, andere cartridge ook niet, blazen in het slot ook niet.

Is de kabel aangesloten op de composite aansluiting? Er is namelijk ook een component aansluiting (Groen,blauw rood), wanneer je hem op component aansluit kan je dit soort problemen krijgen.

Belangrijkste is dus dat de gele stekker ook in een gele tulp aansluiting zit.

Het kan ook zijn dat je tv niet weet om te gaan met het signaal, welke tv is het?

En als laatste kan ook de kabel niet goed zijn, welke kabel heb je precies gekocht? Er is veel troep in omloop namelijk.

• BoomSlang
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:11:
[...]

[Afbeelding]

tja smaken verschillen. Vind het meer op een Chinese kloon lijken :P
Sagat schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Ruimte heb je zeker wel, het past niet in je huidige indeling, met 1/2 of misschien wel 1/3 van de ruime heb ik 2 crt's in gebruik en een 3e standby :P
Met de voetnoot dat ik jouw gameroom een dikke 8 of zelfs 9 zou 'raten' en de mijne meer een rommel hok vind, maar dat geheel terzijde :') :$
Als ik toch zulke cijfers op school haalde :o ;) Met een beetje husellen zou het wel moeten passen, maar we zijn ook aan het overwegen om te verhuizen, en een grotere/delicate gameroom is één van de hoofdredenen. :Y)
Retrospect schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:37:

Klinkt als een kabel/aansluiting issue. Maar blazen in je cartridge is uit de bozen. Daarvoor zijn wattenstaafjes , en ipa een betere oplossing. :)

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 23:23
Ghost babel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 15:59:
[...]

Is de kabel aangesloten op de composite aansluiting? Er is namelijk ook een component aansluiting (Groen,blauw rood), wanneer je hem op component aansluit kan je dit soort problemen krijgen.

Belangrijkste is dus dat de gele stekker ook in een gele tulp aansluiting zit.

Het kan ook zijn dat je tv niet weet om te gaan met het signaal, welke tv is het?

En als laatste kan ook de kabel niet goed zijn, welke kabel heb je precies gekocht? Er is veel troep in omloop namelijk.
Het is een wat oudere Philips tv. Ik heb voor het gemak de 3 kabeltjes maar in een scart blok geduwd. Ik zal eerst eens op een andere tv proberen. Of anders via de originele kabel aansluiting.
Retrospect schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:11:
[...]

Het is een wat oudere Philips tv. Ik heb voor het gemak de 3 kabeltjes maar in een scart blok geduwd. Ik zal eerst eens op een andere tv proberen. Of anders via de originele kabel aansluiting.
Dat is de beste oplossing, uitsluiten waar het aan kan liggen.

Acties:
  • +13Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Het is mij gelukt, ik heb een 128MB Xbox met de hdd in udma5. 100MB/sec doorvoer snelheid ipv 33. Werkt een stuk prettiger

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:12
LoCuTuS2000 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:32:
[Afbeelding]

Het is mij gelukt, ik heb een 128MB Xbox met de hdd in udma5. 100MB/sec doorvoer snelheid ipv 33. Werkt een stuk prettiger
Goed gedaan! veel plezier met je 'super XboX' 8)
[Afbeelding]

Nice. Is dat gewoon een kwestie van de RAM chips desolderen en de nieuwe erop doen, of komt er nog meer bij kijken? En is het vereist voor die 100Mbyte doorvoersnelheid? Dat klinkt namelijk wel interessant.

[Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 29-03-2023 21:19]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Seroczynski schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Nice. Is dat gewoon een kwestie van de RAM chips desolderen en de nieuwe erop doen, of komt er nog meer bij kijken? En is het vereist voor die 100Mbyte doorvoersnelheid? Dat klinkt namelijk wel interessant.
Op een 1.0-1.4 xbox zijn er 4 lege RAM banken, dus daar kun je extra chips op zetten, ik heb ze van een matig werkende xbox verwijderd die aan het fraggen was. Als je Xblast BIOS op je modchip flashed kun je de chips testen (zie foto), vervolgens moet je een bios flashen die 128MB gepatched is en dan werkt het.

Voor UDMA5 moet je de Titan patch voor UDMA5 uitvoeren op je 128MB BIOS. Het werkt alleen met een Startech SATA adapter en een 80-pin IDE kabel. Als je een goedkope Aliexpress SATA adapter gebruikt kun je maximaal UDMA4 flashen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[Afbeelding]

Dik! Heb je installpics? Ik heb het zelf nooit aangedurfd... misschien toch eens proberen :9

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Sp33dFr34k schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:06:
[...]

Dik! Heb je installpics? Ik heb het zelf nooit aangedurfd... misschien toch eens proberen :9

Ik heb een stukje van de installatie gefilmd met mijn microscoop. Zonder microscoop had ik waarschijnlijk niet het geduld gehad om dit te installeren. Met een goed vergrootglas kom je natuurlijk ook een heel eind. Deze video is van de eerste chip die ik installeerde, bij de 4e was ik een stuk effectiever.

• Josefien
  • Laatst online: 01:27
Is er een manier om draadbreuk in controllerkabels te voorkomen?

In mijn jeugd hadden PS1/PS2 controllers altijd last van draadbreuk binnen een jaar, zowel origineel als third-party. Achteraf gezien kwam het waarschijnlijk door het oprollen v/d kabels om de controllers.

Nu doe ik dat niet en leg ik de kabel in lusjes weg na gebruik, maar deze week is er weer draadbreuk ontstaan in de PS2 controller :| Weliswaar een third-party en 2e hands, maar hij lag wel lekker in de hand voor mij en had "auto fire". Hij heeft het iets meer dan een jaar uitgehouden met erg weinig gebruik. Dit is geen "normale slijtage" als ik zie hoe oud andermans controllers kunnen worden :|

[Voor 7% gewijzigd door Josefien op 30-03-2023 01:28]

Josefien schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 01:27:
Is er een manier om draadbreuk in controllerkabels te voorkomen?

In mijn jeugd hadden PS1/PS2 controllers altijd last van draadbreuk binnen een jaar, zowel origineel als third-party. Achteraf gezien kwam het waarschijnlijk door het oprollen v/d kabels om de controllers.

Nu doe ik dat niet en leg ik de kabel in lusjes weg na gebruik, maar deze week is er weer draadbreuk ontstaan in de PS2 controller :| Weliswaar een third-party en 2e hands, maar hij lag wel lekker in de hand voor mij en had "auto fire". Hij heeft het iets meer dan een jaar uitgehouden met erg weinig gebruik. Dit is geen "normale slijtage" als ik zie hoe oud andermans controllers kunnen worden :|
Idd netjes oprollen, maar dat doe je dus al. Draadbreuk is wel iets dat je eenvoudig repareren kan. Als ik jouw andere berichten lees denk ik dat dat geen probleem voor jouw hoeft te zijn. Ik zou adviseren om er een mooi krimpkousje omheen te doen voor de afwerking.

Heb zelf tig ogxbox controller moeten repareren :')

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 23:20:
[...]

[YouTube: Original xbox 128MB RAM installation]

Ik heb een stukje van de installatie gefilmd met mijn microscoop. Zonder microscoop had ik waarschijnlijk niet het geduld gehad om dit te installeren. Met een goed vergrootglas kom je natuurlijk ook een heel eind. Deze video is van de eerste chip die ik installeerde, bij de 4e was ik een stuk effectiever.
Volgende keer “dragsoldering” proberen, gaat aanzienlijk sneller ;)

Maar mooi gedaan!

• verwijderd69
[Afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik het ook erg leuk vind om je berichten over het proces van de bouw van je ultieme Xbox hier te volgen, toch echt wel een prachtig retro project met een hoog Tweaker gehalte! d:)b

Stiekem spiek ik iedere ochtend even in dit topic :D

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Maar mooi gedaan!
Chip 3 en 4 met de Knife punt gedaan en drag toegepast. Nummer 4 werkte in 1 keer dus dit kan ik bevestigen :D

• verwijderd69
[...]

Mag ik vragen wat voor soort flux je gebruikt? Deze vloeit heel mooi, heb zelf momenteel wat flux liggen waar ik niet zo tevreden over ben en ben nog steeds een beetje zoekende naar een goede flux.

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:46
[...]

Man man, echt gaaf bezig. Dit is waarom ik Tweakers bezoek, foto's + uitleg wat je doet. Weet je al wanneer je Stellar kit binnen komt?
Ik kijk uit naar je volgende Ultimate OG Xbox updates. :)

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

verwijderd69 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Mag ik vragen wat voor soort flux je gebruikt? Deze vloeit heel mooi, heb zelf momenteel wat flux liggen waar ik niet zo tevreden over ben en ben nog steeds een beetje zoekende naar een goede flux.
Deze heb ik gekocht, is mogelijk niet de echte Amtech maar zoals je ziet werkt het top. € 5,33 24% Off | 100% Original AMTECH NC-559-ASM BGA PCB No-Clean Solder Paste Welding Advanced Oil Flux Grease 10cc Soldering Repair Tools C0011
https://a.aliexpress.com/_mqzAUXG

@Tux3.14 Dank je wel! Stellar is nog niet verstuurd, de volgende stap is de 2TB SSD installeren en de XboxHDMI inbouwen want die moet ik eerst updaten voordat ik Stellar kan inbouwen.

• Tux3.14
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Deze heb ik gekocht, is mogelijk niet de echte Amtech maar zoals je ziet werkt het top. € 5,33 24% Off | 100% Original AMTECH NC-559-ASM BGA PCB No-Clean Solder Paste Welding Advanced Oil Flux Grease 10cc Soldering Repair Tools C0011

@Tux3.14 Dank je wel! Stellar is nog niet verstuurd, de volgende stap is de 2TB SSD installeren en de XboxHDMI inbouwen want die moet ik eerst updaten voordat ik Stellar kan inbouwen.
Mooi werk. Worden SSD's wel aangeraden voor de OG Xbox? Levert dat geen problemen op i.c.m. het Fatx bestandssysteem?
Ik heb hier nog de standaard 10GB disc in mijn Xbox. Maar die is wel aan vervanging toe, traag en maakt kabaal. Welke modchip heb je nu trouwens?
Heb je nog specifieke soldeertin gebruikt?

• verwijderd69
LoCuTuS2000 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:29:
[...]

Bedankt d:)b

[Edit] heb er meteen een aantal besteld, er komen hier nog wat soldeerklusjes aan.

[Voor 6% gewijzigd door verwijderd69 op 30-03-2023 10:01]

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Tux3.14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Mooi werk. Worden SSD's wel aangeraden voor de OG Xbox? Levert dat geen problemen op i.c.m. het Fatx bestandssysteem?
Ik heb hier nog de standaard 10GB disc in mijn Xbox. Maar die is wel aan vervanging toe, traag en maakt kabaal. Welke modchip heb je nu trouwens?
Zeker nu er biosen zijn die bijna het maximale uit de IDE bus halen heeft een SSD voordelen, naast levensduur, geluid, warmte en stroomverbruik. En voor de kosten hoef je het ook niet echt meer te laten. Je moet wel deze kopen uitvoering: Startech.com IDE to SATA Hard Drive or Optical Drive Adapter - 40...

Op dit moment gebruik een OpenXenium en ook een DuoX2; de OpenXenium kan met de Xblast bios niet RAM chips 1 voor 1 testen, dat kan de DuoX2 (of aladdin) wel. Nu het ram geinstalleerd is draai ik weer op de OpenXenium met de laatste MakeMhz firmware er op. Met een dashboard als LithiumX, XBMC-Emustation of XBMC4Gamers is het super leuk om de SSD helemaal vol te gooien met spellen en emulatoren.

Als ik de Stellar chip straks heb overweeg ik om de DVD drive te verwijderen om ruimte en gewicht te besparen in de Xbox, ziet er ook wel toffer uit wellicht in mijn Crystal box.

Verder gebruik ik gewoon een relatief dunne soldeertin 60/40 loodhoudend.

• Josefien
  • Laatst online: 01:27
Seroczynski schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Idd netjes oprollen, maar dat doe je dus al. Draadbreuk is wel iets dat je eenvoudig repareren kan. Als ik jouw andere berichten lees denk ik dat dat geen probleem voor jouw hoeft te zijn. Ik zou adviseren om er een mooi krimpkousje omheen te doen voor de afwerking.

Heb zelf tig ogxbox controller moeten repareren :')
Het lokaliseren van de breuk is wel lastig als hij al amper verbinding meer maakt door de kabel te bewegen. Ik weet nu alleen dat het "ergens" in het midden is. En de multimeter vertelt welk draadje, maar niet waar precies :P

In het uiterste geval wordt het de bestaande kabel desolderen en van een verlengkabel een vervanger maken.

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:10
LoCuTuS2000 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:59:
[...]

Nu ben ik zelf nogal weird, ik vind het leuker om met de hardware te spelen dan om er mee te gamen. Maar ik vind het wel leuk om de Xbox klaar te hebben staan als emulator voor NES/SNES/MD/N64. Dan speel ik graag Mario Kart 64 en Goldeneye bijvoorbeeld. Ook zijn er best wel wat Xbox games die ik leuk vind en met de hele library op de SSD (minus alle varianten van alles sportgames) kom ik een heel eind.

GTA Vice City, Need for Speed underground, Burnout, Return to Castle Wolfenstein, Red Dead Revolver, 007 From Russia with love en FarcCry zijn in ieder geval de eerste games die te binnen schieten. Verder is er nog veel dat ik eens wil op starten omdat ik die games niet ken.
Niet vreemd hoor ;) . Heel herkenbaar, lange tijd meer tijd gestopt in verzamelen, om later de boel weer te verkopen. Ook veel tijd besteed aan ombouwen en modificaties, en als het dan werkte, was het doel bereikt, hoe vreemd ook.
Zo ging het ook met de eerste xbox, veel met xmbc etc bezig geweest. Als ik dan al keer een game start, is het mario/mario kart/tony hawk, en steeds weer een potje streets of rage 2 :)
Tux3.14 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Heb je nog specifieke soldeertin gebruikt?
Stellar gaat nog TRIM toevoegen, verder hebben moderne SSD's het voordeel dat de controller zelf al veel nadelen wegneemt van het bestandsysteem.
Zelfs zonder de UDMA5 zul je zien dat een SSD de boel sneller maak maar ook weer wat stiller. UDMA gooit er nog een schepje bovenop de snelheid. Ik heb niet uitgebreid pre and post testen gedraaid, maar met UDMA5 halveerden de laadtijden bij mij in Mafia.

• laugh
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Maar mooi gedaan!
Drag soldering en veel meer flux toepassen. Andere manier is met hot air, dan ben je veel sneller klaar dan nu :)

• Tux3.14
cold_as_ijs schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:15:
[...]

Stellar gaat nog TRIM toevoegen, verder hebben moderne SSD's het voordeel dat de controller zelf al veel nadelen wegneemt van het bestandsysteem.
Zelfs zonder de UDMA5 zul je zien dat een SSD de boel sneller maak maar ook weer wat stiller. UDMA gooit er nog een schepje bovenop de snelheid. Ik heb niet uitgebreid pre and post testen gedraaid, maar met UDMA5 halveerden de laadtijden bij mij in Mafia.
Ja, had het al gelezen. Heb alvast maar een Startech IDE > SATA besteld, met 80pin IDE kabel en dergelijke :+

• spartaan1986
  • Laatst online: 22:44
Een moderne SSD in een ps3 stoppen, heeft dat eigenlijk zin?
spartaan1986 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:23:
Een moderne SSD in een ps3 stoppen, heeft dat eigenlijk zin?
Deels, verwijderen van games gaat veel en veel sneller. je merkt in het OS ook wel wat verbeteringen. Laadtijden zijn soms wat sneller en games waarbij de texture streaming niet goed is (Rage bijvoorbeeld), zijn de problemen eigenlijk verdwenen.
Ghost babel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Deels, verwijderen van games gaat veel en veel sneller. je merkt in het OS ook wel wat verbeteringen. Laadtijden zijn soms wat sneller en games waarbij de texture streaming niet goed is (Rage bijvoorbeeld), zijn de problemen eigenlijk verdwenen.
@spartaan1986
En als toevoeging op bovenstaande. Draai het is om!
Zijn er nadelen om een SSD te gebruiken? Ze zijn zeker ook niet perfect en hebben niet het eeuwige leven maar denk dat je een behoorlijk aan jaren vooruit kan met een ssd en met een harddisk vind ik dat toch wat enger....

Dus zelfs al zouden ze er zijn denk ik dat als ik nu nog een van mijn consoles zou upgraden op dit vlak, ik eigenlijk altijd voor ssd zou gaan.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:57:
[...]

@spartaan1986
En als toevoeging op bovenstaande. Draai het is om!
Zijn er nadelen om een SSD te gebruiken? Ze zijn zeker ook niet perfect en hebben niet het eeuwige leven maar denk dat je een behoorlijk aan jaren vooruit kan met een ssd en met een harddisk vind ik dat toch wat enger....

Dus zelfs al zouden ze er zijn denk ik dat als ik nu nog een van mijn consoles zou upgraden op dit vlak, ik eigenlijk altijd voor ssd zou gaan.
Ook afhankelijk wat voor ssd het is. Een nvme ssd heeft volgens mij stroom nodig om de data te bewaren. Als die een tijd zonder stroom zitten dan ben je dat kwijt. Dat heb je met hdd weer niet. Geen idee hoe dat met een sata ssd is , heeft ook met de gebruikte chips te maken volgens mij.

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

laugh schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Drag soldering en veel meer flux toepassen. Andere manier is met hot air, dan ben je veel sneller klaar dan nu :)
3 van de 4 chips heb ik ook met hete lucht geprobeerd. De pootjes trokken niet het soldeer in op de pads. Allemaal heb ik met de bout opnieuw moeten doen. Chip 4 heb ik met meer flux, knife tip en drag solderen in 1 keer goed gezet in 10 minuten tijd. Dat was voor mij het meest effectief.
Ghost babel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:01:
[...]

Ook afhankelijk wat voor ssd het is. Een nvme ssd heeft volgens mij stroom nodig om de data te bewaren. Als die een tijd zonder stroom zitten dan ben je dat kwijt. Dat heb je met hdd weer niet. Geen idee hoe dat met een sata ssd is , heeft ook met de gebruikte chips te maken volgens mij.
Ook voor SATA SSD geld dat. Na 1 jaar zonder stroom kan het voorkomen dat je dat gaat verliezen. De console opstarten lost dat probleem weer op.
Hmm, heb net een 1TB SSD in mijn "nieuwe" PS3 en 360 gestopt. Moet 'm toch iets vaker gaan aanslingeren dan.

cold_as_ijs schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:57:
[...]

Ook voor SATA SSD geld dat. Na 1 jaar zonder stroom kan het voorkomen dat je dat gaat verliezen. De console opstarten lost dat probleem weer op.
Is standby niet voldoende? Of staat er pas stroom op de ssd wanneer je de console start?
Ghost babel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:15:
[...]

Is standby niet voldoende? Of staat er pas stroom op de ssd wanneer je de console start?
Geen idee, zal van de console afhangen. Mogelijk dat het voldoende is. Ik slinger mijn XBOX gewoon eens per 6 maanden aan. Weer een excuus om te gamen :D
Hoewel het vervelend nieuws is, ben ik wel erg blij dit nu te weten! ik heb paar jaar terug wat hd's vervangen/ingebouwd maar toen vond ik SSD nog te duur, ben er nu stiekum wel blij mee! Vooral mijn oude xbox word zeker niet al te vaak gestart, zou het aardig naar vinden als die meld dat de hd leeg is!

10 second ninja DONE

• davince72
Vandaag een super exemplaar van MGS kunnen bemachtigen. Gelukjes bestaan nog op marktplaats, zoals deze aardige kerel die mij heeft gematst.

Ik zat verder te denken…met die bizarre prijzen…zou het kunnen dat handelaren bieden op gelijksoortige games van particulieren (en het niet kopen!) om zo hun eigen dure waar te rechtvaardigen? Zou wel een tactiek kunnen zijn.

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:29:
Vandaag een super exemplaar van MGS kunnen bemachtigen. Gelukjes bestaan nog op marktplaats, zoals deze aardige kerel die mij heeft gematst.
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zat verder te denken…met die bizarre prijzen…zou het kunnen dat handelaren bieden op gelijksoortige games van particulieren (en het niet kopen!) om zo hun eigen dure waar te rechtvaardigen? Zou wel een tactiek kunnen zijn.
Er wordt wel het nodige geboden door kennissen, en verkopers met dubbele accounts. Denk dat de handelaren meer op lage prijzen voor bundeltjes gaan.

• davince72
Neem als voorbeeld even MGS, daar vragen ze zo 50 euro voor en op pricecharting is die 30 oid. Maar ik zie bij particulieren dus ook 40+ geboden worden maar raken vervolgens niet verkocht lijkt.
Anyhow…dit was de enige PS1 game op mijn wanted lijstje 😁

• Krueger F
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Seroczynski schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:45:
Er is weer een posterset beschikbaar op de Nintendo Store welke enkel met platina punten aangeschaft kan worden. Verzendkosten zijn € 3,- naar Nederland, en de posters kosten 600 platina punten.

[Afbeelding]

Te bestellen op https://store.nintendo.nl...terset-000000000010011600

Jammer dat ik dit niet eergisteren al had gezien, dan konden ze tegelijkertijd met de SNES controllers verstuurd worden.
Ben ik druk bezig geweest om de nodige punten te verzamelen (op 550 momenteel), zie ik net dat deze al niet meer op voorraad is 😓

Voor die N64 controller, speciaal een online abo + uitbreiding genomen. Was die controller ook al terug uitverkocht tegen dat mijn abo in orde was…

Voorliefde voor Nintendo, maar ze beginnen het toch echt wel uit te hangen 🙄

• BoomSlang
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:48:
Neem als voorbeeld even MGS, daar vragen ze zo 50 euro voor en op pricecharting is die 30 oid. Maar ik zie bij particulieren dus ook 40+ geboden worden maar raken vervolgens niet verkocht lijkt.
Sommige mensen hebben ook hogere verwachtingen, die niet altijd waar gemaakt worden. Prichecharting is ook maar een indicatie. Het blijft ouwe zooi met wat de gek er voor geeft, en de ene gek heeft er veel meer voor over dan de andere :P
Krueger F schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Ben ik druk bezig geweest om de nodige punten te verzamelen (op 550 momenteel), zie ik net dat deze al niet meer op voorraad is 😓

Voor die N64 controller, speciaal een online abo + uitbreiding genomen. Was die controller ook al terug uitverkocht tegen dat mijn abo in orde was…

Ach je hebt je in ieder geval niet verveelt :(:)

davince72 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 19:48:
Is mgs alweer 50 euro tegenwoordig? Pff. Ik weet nog wel toen ze 20 euro waren. Wordt steeds minder leuk op deze manier. Ik moet nog 50 pal dreamcast games en dan heb ik mijn collectie compleet. Maar koop ze alleen als ik ook een goede deal kan maken

Edit: Silent Hill tegenwoordig al 135 euro 7(8)7

[Voor 3% gewijzigd door Ghost babel op 30-03-2023 20:44]

Krueger F schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:01:
[...]

Ja jammer man, maar goed wellicht heb je straks voldoende punten voor de volgende posters :) Ik heb het saldo ook direct ff opgehoogd door wat NSO games te doen.

• laugh
  • Niet online
Ghost babel schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:34:
[...]

Is mgs alweer 50 euro tegenwoordig? Pff. Ik weet nog wel toen ze 20 euro waren. Wordt steeds minder leuk op deze manier. Ik moet nog 50 pal dreamcast games en dan heb ik mijn collectie compleet. Maar koop ze alleen als ik ook een goede deal kan maken

Edit: Silent Hill tegenwoordig al 135 euro 7(8)7
Niet alleen de games maar ook de consoles zijn duurder nu. Heb je de leuke grappen gezien van DK Oldies in de US? Premium prijs betalen voor "refurbished, "tested" en dan krijg je troep kwaliteit terug.

Dit is blijkbaar waar het naar toe gaat, alles duur zetten en scalpen. Zelfs voor defect worden er hoge bedragen naar toe gegooid.

Maar het is heel simpel, dan houdt het op een gegeven moment ook op voor veel mensen.

Acties:
  • +4Henk 'm!
@laugh als jullie nou eens allemaal ophouden met verzamelen, dan wordt het voor mij vanzelf goedkoop _O- .
Maar even serieus, het is een rat race waar we allemaal aan mee doen. Waarde van het retro spul is gewoon enorm subjectief en is echt gebaseerd op wat een gek er voor geeft. Je moet ook niet verbaasd zijn als iedereen grote verzamelingen heeft dat de boel zeldzamer en duurder wordt + dat bedrijven er dan ineens een markt in zien en de prijzen nog verder opdrijven. Ik wil hiermee geen waardeoordeel geven maar het in perspectief zetten dat we allemaal zowel slachtoffer al schuldige zijn in het systeem. Naast de schuldigen heb je je ook nog criminelen als WATA en dus nu blijkbaar DK oldies, maar das een andere discussie :D

Acties:
  • +11Henk 'm!

• verwijderd69
cold_as_ijs schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:43:
@laugh als jullie nou eens allemaal ophouden met verzamelen, dan wordt het voor mij vanzelf goedkoop _O- .
Maar even serieus, het is een rat race waar we allemaal aan mee doen. Waarde van het retro spul is gewoon enorm subjectief en is echt gebaseerd op wat een gek er voor geeft. Je moet ook niet verbaasd zijn als iedereen grote verzamelingen heeft dat de boel zeldzamer en duurder wordt + dat bedrijven er dan ineens een markt in zien en de prijzen nog verder opdrijven. Ik wil hiermee geen waardeoordeel geven maar het in perspectief zetten dat we allemaal zowel slachtoffer al schuldige zijn in het systeem. Naast de schuldigen heb je je ook nog criminelen als WATA en dus nu blijkbaar DK oldies, maar das een andere discussie :D
En toch zijn er nog wel leuke koopjes te vinden, je moet alleen geduld hebben en ook een beetje discipline. Natuurlijk is het lastiger wanneer je op zoek bent naar specifiek CIB spul.

Persoonlijk heb ik altijd wel wat biedingen lopen op Marktplaats. Het leeuwendeel wordt overboden maar af en toe krijg je een berichtje van de verkoper met acceptabel tegenbod of akkoord.

Leuke koopjes zijn dus zeker nog te scoren, al worden ze wel zeldzamer.

Zo heb ik een klein tijdje terug dit setje nog opgepikt voor 50 euro:

laugh schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:16:
Maar het is heel simpel, dan houdt het op een gegeven moment ook op voor veel mensen.
Yuuup, games ben ik al vrijwel klaar mee, ipv van 10tallen of zelfs 100-erden eurotjes uit te geven aan 2e hands zut, dan maar naar flashcards en ode's.
Ik steun de industrie dan liever door huidige games te kopen en ben ook lid van bijna alle suscriptions
nso + expansion
gold + gamepass
ps plus (wel alleen essentials geloof ik, de basis versie iig)

En hardware is ook al een twijfelgeval. Het is van gebruiksvoorwerp meer naar plankvulling gegaan.
Omdat het daad werkelijke gamen door mij vaak al via mister of emulatie gaat.

En dan kom je al bijna uit op een situatie dat je met foto's of posters misschien wel beter af bent.

Hoofdreden om niet volledig uit te stappen en te cashen is de fomo/angst om spijt te krijgen, mijn collectie is echt niet mega byzonder maar als ik alles wil terugkopen gaat dat veel tijd/geld/moeite kosten......ach ja mens moet een hobby hebben.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:26
Zei er iemand Silent Hill?
Ik heb een beetje een vreemde verhouding met de reeks. Geen enkele heb ik ooit uitgespeeld namelijk :P

De spellen op diverse platformen:

Boeken en films:

Soundtracks:

Oh, nu ik toch met retro dingen bezig ben:

Op Overkill na allemaal tweedehands gekocht. Dead Space en Mirror's Edge had ik ook al op de pc maar wilde ik nog op de PS3 hebben. Battlefield en CoD kwam ik in de kringloop tegen, voor twee euro per stuk 8)

Hier ben ik om de één of andere reden stiekem een beetje trots op dat ik ze heb. Alleen heb ik geen idee of de lightgun die ik voor de PS2 ooit heb gekocht nog wel werkt op een "moderne" lcd tv. Ook ICO en SotC heb ik op de PS2 nooit uitgespeeld. SotC pas toen het op de PS4 kwam en ICO moet ik nog steeds aan beginnen. Ik heb wel de PS3 bundel van beide spellen trouwens. SotC was wel een prachtig spel dat echt het uiterste uit de PS2 haalde.

Enkele geinige uitvoeringen welke ik nog in mijn kast tegenkwam:

De Ellie editie is echt zoals je een Collector's Edition verwacht:

Hoewel geen consolegames, vond ik deze ook nog wel nostalgisch. Nocturne is, net als Clive Barker's Undying, Nightmare Creatures en Alice: Madness Returns, één van de spellen waarbij ik hoop dat er ooit een remake van gemaakt wordt.

En Warhammer 40k Space Marine kwam in verschillende uitvoeringen. Die moest ik hebben natuurlijk 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wil hier geen games verkopen of advertenties promoten van mezelf.

Eerder een vraag van waar kun je je games het beste verkopen want Marktplaats zit echt vol met koopjesjagers.

Ik wil een deel van mijn gamesverzameling voor een marktwaardige prijs verkopen zonder dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er eigenlijk veel te weinig voor heb gekregen.

Hoe doen jullie dit?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Zakkenwasser schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:16:

Eerder een vraag van waar kun je je games het beste verkopen want Marktplaats zit echt vol met koopjesjagers.

Ik wil een deel van mijn gamesverzameling voor een marktwaardige prijs verkopen zonder dat ik achteraf spijt ga krijgen dat ik er eigenlijk veel te weinig voor heb gekregen.

Hoe doen jullie dit?
Marktplaats met een vaste prijs zonder bieden.

Vraag en aanbod op Tweakers (al krijg ik daar voor retro spul vrij weinig reacties)

eBay met een vaste prijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JKen
Ik denk dat marktplaats juist de juiste plek is. Kijken wat de andere vragen en daar 10% onder gaan zitten.

Voor rest is raar om mensen die realistisch prijs voor willen geven een koopjesjager te noemen. Zelf heb ik voor de spellen in mijn collectie niet meer betaalt dan 15 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-06 14:38

Hoe doen jullie dit?
Zet voor jezelf een prijs vast die je er graag voor wil hebben en zet het 10% duurder op MP.
Vaste prijs - geen biedingen.
Dan geef je jezelf ruimte om te overleggen qua prijs en ben je tevreden met de eind prijs.

En belangrijk, niet verkopen als het niet goed voelt. Voorkomt spijt achteraf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verwijderd69

Hoe doen jullie dit?
Met koopjesjagers hoef je natuurlijk helemaal niet akkoord te gaan :P . Ik zou het zelf gewoon op Marktplaats zetten en verkopen voor een prijs waar jij je comfortabel bij voelt :Y Als verkoper bepaal jij de regels, daarin kun je gewoon assertief zijn. Verzenden of alleen ophalen, betaling uitsluitend via betaal voorstel etc. Jij bent degene die de regels omtrent verkoop bepaalt.

Vind je privéberichten met lage biedingen of bodemprijs vragen vervelend; niets stelt jouw verplicht om daar überhaupt op te reageren.

Tref je een overeenkomst en voelt het niet goed of komt de koper met vage betaal voorstellen, dan gewoon niet doen. Zo simpel is het.

Zoals hierboven in eerdere reacties ook al aangegeven: je kunt bieden vanaf een bepaalde prijs instellen of bieden simpelweg uitschakelen en je (minimale) vraagprijs duidelijk maken.

Je zou eventueel ook op Ebay kunnen verkopen. Zelf heb ik daar echter geen ervaring mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ben de gameroom weer aan het opruimen geweest, kleine verbouwing :P Maar goed, met tegenzin ook maar weer eens een aantal boxprotectors aangeschaft. Althans, diegene die ze aanbieden, want lang niet alles dat ik heb zit in het assortiment.

Vind dit ook echt véél te duur worden. Vorig jaar had die al een fikste prijsverhoging doorgevoerd, nog altijd geen gratis verzending vanaf X bedrag, en het is gewoon een beetje plastic.. Maar goed, zo zie je maar weer, wat de gek er voor geeft :+ :/

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JKen schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:22:
Ik denk dat marktplaats juist de juiste plek is. Kijken wat de andere vragen en daar 10% onder gaan zitten.

Voor rest is raar om mensen die realistisch prijs voor willen geven een koopjesjager te noemen. Zelf heb ik voor de spellen in mijn collectie niet meer betaalt dan 15 euro.
Ik heb nogal zeldzame games in complete (zeer) nette conditie (sommige zelfs sealed) op Marktplaats staan. Je wilt niet weten wat mensen allemaal sturen terwijl ik een vaste prijs heb staan.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • +5Henk 'm!
Zakkenwasser schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Ik heb nogal zeldzame games in complete (zeer) nette conditie (sommige zelfs sealed) op Marktplaats staan. Je wilt niet weten wat mensen allemaal sturen terwijl ik een vaste prijs heb staan.
Ben jij die met die games die [MINT+++] zijn maar waar dan stickers van de winkel op staan? :+

Maar even zonder gein. Ik zie dat je op Tweakers een SNES game aanbiedt, in zeer nette staat, absoluut. Maar je vraagt er ongeveer € 1.500,- meer voor dan op Pricecharting staat en waarvoor die op eBay wordt verkocht. Ik heb enkel even snel gekeken dus misschien zie ik iets over het hoofd.

[Voor 26% gewijzigd door Seroczynski op 31-03-2023 16:48]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• PluueeR
Deze week nog weer wat NTSC versies van games binnen en gekregen die ik al had voor PAL. Vooral Excitebike heb ik leuke herinneringen aan, s’nachts uit de kroeg met een vriend een baan maken en proberen elkaars tijden te verbeteren.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17
[...]

Tja, als je €700 vraagt voor Paper Mario 64... wat verwacht je dan?
Absurde bedragen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-06 07:35
Tja... Die nickname zegt genoeg toch. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tux3.14
[...]

Ik mag hopen dat die prijzen van je een vervroegde 1 april grap is… Ik vind het niet gek dat mensen minder bieden.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• BoomSlang
  • Niet online
Tux3.14 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:00:
[...]

Ik mag hopen dat die prijzen van je een vervroegde 1 april grap is… Ik vind het niet gek dat mensen minder bieden.
Ik vind het al gek als mensen een bod doen. Zulke advertenties lekker negeren :w

Acties:
  • +9Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vanavond de flex kabel voor de Xboxhd+ bevestigd. Hopelijk morgen het resultaat: native digital out van de originele Xbox.

Edit: hij zit er in. Morgen testen.

[Voor 29% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 31-03-2023 22:57]

• PluueeR
Zijn er hier meer die vooral NTSC games spelen? Voor de N64 zijn sommige USA games behoorlijk aan de prijs, terwijl hun Japanse evenknie een stuk goedkoper is. Voor sommige games boeit het weinig, maar voor sommige wellicht wat meer. Ben even benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!
PluueeR schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:24:
Zijn er hier meer die vooral NTSC games spelen? Voor de N64 zijn sommige USA games behoorlijk aan de prijs, terwijl hun Japanse evenknie een stuk goedkoper is. Voor sommige games boeit het weinig, maar voor sommige wellicht wat meer. Ben even benieuwd hoe anderen hier mee omgaan.
Ik speel uitsluitend NTSC. Koop de games die ik echt graag origineel wil bezitten vaak cart-only. Bezit vanuit sentiment sommige games PAL CIB, maar die speel ik niet. De rest via de flashcart.

Ik heb ook een hele hoop NTSC-J games. Sommige daarvan zijn idd prima te spelen, afhankelijk van het genre.

Pagina: 1 ... 184 ... 195 Laatste

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee