Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:39
Ik koop ook alleen cart only zoals je kan zien. Via o.a. Marktplaats, eBay en 2dehands.be (was iemand die op een beurs per ongeluk de USA versie van Ducktales had gekocht, en ik had de PAL versie :)). Via eBay een aantal keer mazzel gehad dat ik geen inklaringskosten moest betalen, maar vanavond toch een bericht binnen gekregen voor Metroid voor de NES.

Mario Kart 64 en Wave Race 64 zijn nog onderweg in het Japans, volgens mij prima te doen. Bij Zelda lijkt het me lastiger :). Misschien ga ik nog eens op zoek naar een Japanse Famicom, want die carts in al die kleuren zien er wel heel tof uit hahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sega op de E3 in '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
En dat te bedenken dat ik ooit mijn Dreamcast heb weg gepleurd, omdat hij het niet meer deed :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PluueeR schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:56:
En dat te bedenken dat ik ooit mijn Dreamcast heb weg gepleurd, omdat hij het niet meer deed :X
Zonde! Beste console ooit gemaakt _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PluueeR
Als ik toen wist, wat ik nu allemaal weet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wel geinig, aan de hand van de prijzen discussie eens mijn PS1/Megadrive bak open getrokken om te zien of daar nog iets van 'waarde' tussen zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NBNcxy53sctXdEtsYb3zGoO_qQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wj9w8VeSOq9cH6FzQ01Iz23a.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljxqIqHtPv7Bt3d1jybNY0-qy4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ls4u9gEKTyR9NmuKmtMvCcOZ.jpg?f=user_large

Toch nog wel een paar leuke titels, als je puur kijkt naar wat mensen er nu voor willen geven.

Ik weet nog dat ik een periode (jaar of 14/15 terug inmiddels?) behoorlijk interesse had in de retro RPG's, en ook voor de megadrive toen enkele titels had gekocht om te proberen. In die periode ontmoette ik echter ook mijn vrouw, dus kreeg toen andere prioriteiten.

Misschien binnenkort eens proberen op een regenachtige zondag ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Veel mensen zien retro games (naast hobby) ook als een investering.

Ik begrijp dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn. Toch verdienen er enorm veel resellers op het Marktplaats platform veel geld mee. Kijk eens voor de grap hoeveel retro gameshops er nu bestaan.

Mijn verzameling doe ik ook niet weg om geld aan te verdienen maar eerder uit noodzaak dat ik het geld beter kan gebruiken voor andere zaken (het leven kost nu eenmaal geld).

Ik gun een andere verzamelaar echt veel maar sommige games zijn in nette conditie nou eenmaal meer gewild en daardoor meer waard. Moet ik dan maar meer games gaan verkopen om op een bepaald bedrag te komen of is het slimmer om te onderzoeken wat de gemiddelde waarde van een spel in mint conditie is?

Dat is een beetje mijn dillema. Hoe doen jullie dat?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:24
Sagat schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Yuuup, games ben ik al vrijwel klaar mee, ipv van 10tallen of zelfs 100-erden eurotjes uit te geven aan 2e hands zut, dan maar naar flashcards en ode's.
Ik steun de industrie dan liever door huidige games te kopen en ben ook lid van bijna alle suscriptions
nso + expansion
gold + gamepass
ps plus (wel alleen essentials geloof ik, de basis versie iig)

En hardware is ook al een twijfelgeval. Het is van gebruiksvoorwerp meer naar plankvulling gegaan.
Omdat het daad werkelijke gamen door mij vaak al via mister of emulatie gaat.

En dan kom je al bijna uit op een situatie dat je met foto's of posters misschien wel beter af bent.

Hoofdreden om niet volledig uit te stappen en te cashen is de fomo/angst om spijt te krijgen, mijn collectie is echt niet mega byzonder maar als ik alles wil terugkopen gaat dat veel tijd/geld/moeite kosten......ach ja mens moet een hobby hebben.....
Ik ben al jaren mijn verzameling aan het uitdunnen. Eigenlijk heb ik vrijwel niks qua spellen meer over. Ik koop spellen tweedehands, speel ze en daarna weer in de verkoop. Zo kan ik zelfs dure spelen spelen gezien ik het geld toch weer terug krijg.

Verder verzamel ik alleen heel gericht. Dus alleen bepaalde series of dingen die ik echt wil. De kasten vol games heb ik niet meer en eerlijk gezegd, ik mis het ook niet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Zakkenwasser schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 02:19:

Ik begrijp dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn. Toch verdienen er enorm veel resellers op het Marktplats platform er gewoon veel geld mee. Kijk eens voor de grap hoeveel retro gameshops er nu bestaan.

Mijn verzameling doe ik ook niet weg om geld aan te verdienen maar eerder uit noodzaak dat ik het geld beter kan gebruiken voor andere zaken (het leven kost nu eenmaal geld).

Ik gun een andere verzamelaar echt veel maar sommige games zijn in nette conditie nou eenmaal meer gewild en daardoor meer waard. Moet ik dan maar meer games gaan verkopen om op een bepaald bedrag te komen of is het slimmer om te onderzoeken wat de gemiddelde waarde van een spel in mint conditie is?

Als je games voor hoge prijzen gaat aanbieden is het noodzakelijk dat je goed marktonderzoek doet. Ik kan je een paar tips geven, maar uiteindelijk is het aan jou om er tijd en moeite in te steken. Ik kan mij ook voorstellen dat als je het als investering ziet, er meer moeite mee hebt om te accepteren dat je niet overal de hoofdprijs voor kan vragen. Dat gezegd hebben, hier enkele tips:

1) Mint = mint. Een product met een sticker erop is niet mint, hooguit in erg goede conditie. Ik kan een verkoper niet serieus nemen als deze een product als mint bestempeld terwijl dat niet zo is.
2) Gebruik Pricecharting.com - Deze website kijkt naar daadwerkelijk verkochte games op eBay, het grootste verkoopplatform ter wereld. Veel games die daar worden aangeboden worden niet verkocht voor de vraagprijs, dus het is beter om te kijken naar de daadwerkelijke verkochte items.
3) Houd er rekening mee dat PAL games vaak iets minder waard zijn dat NTSC. Dat heeft te maken met het feit dat PAL games vaak inferieur zijn en trager afspelen dan NTSC. Tevens zijn Engelstalige hoesjes meer gewild dan anderen. Hier is rekening mee gehouden op websites zoals Pricecharting, waar je de keuze hebt tussen verschillende edities.
4) Verdergaande op punt 3, Duitse edities van games zijn al helemaal een heel stuk minder waard. Vanwege verschillende redenen zie je vooral in Nederland regelmatig Duitse games aangeboden worden.
5) Sta open voor biedingen. Accepteer dat als je meerdere biedingen krijgt onder je vraagprijs, je wellicht te hoog ingezet hebt. Het kan best zijn dat de prijs die je, zelfs na onderzoek, vraagt voor je product momenteel te hoog is.

Ik moet je toegeven dat ik het netjes van je vind dat je hier ondanks alle kritiek toch serieus vragen stelt zonder direct in de aanval te gaan. Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt en uiteraard dat je er iets mee gaat doen / kan doen. Succes met het verkopen van je verzameling.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn. Toch verdienen er enorm veel resellers op het Marktplats platform er gewoon veel geld mee. Kijk eens voor de grap hoeveel retro gameshops er nu bestaan.

Ik heb toevallig je Marktplaats ontdekt en je hebt echt hele mooie spullen te koop staan, maar je vraagt ook wel de max.

Wil je een snelle verkoop dan zul je wat water bij de wijn moeten doen. Games zijn nu eenmaal niet erg liquide. Er is een algemene waarde die vastgelegd is door (recente) verkopen. Wil je het onderste uit de kan, dan moet je geduld hebben en wachten op die ene koper die richting je vraagprijs komt.

Mensen willen nu eenmaal een leuke deal en het gevoel hebben dat ze niet teveel betaald hebben, maar juist iets minder betaald hebben voor iets dat veel waard is. Zo werkt de psyche.

Met CIB spul in mooie staat en vraagprijzen rond de maximale waarde beperk je ook je categorie kopers. Mensen die een game willen hebben om te spelen of handelaars die er marge in zien, gaan dit bijvoorbeeld niet kopen.

Voor dit soort spullen kun je misschien beter op Ebay zitten dan op Marktplaats. Ebay is internationaal en je bereikt op die manier veel meer verzamelaars.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn maar weinig mensen die de bedragen willen betalen die je ervoor vraagt. De vraag is dan ook wil je ze snel verkopen of heb je genoeg geduld om te wachten tot die ene verkoper die het bedrag wel wilt betalen. Ten eerste moet je dan niet op marktplaats zijn, maar eerder op Ebay. Groter bereik en Nederlanders zijn nu eenmaal beter in het zoeken van goede deals.

Daarnaast moet je denk ik ook wel even goed kijken of je vraagprijs marktconform is. Je hebt Banjo - Tooie voor 250 euro er op staan, ik heb die game gisteren gekocht in dezelfde conditie voor minder dan de helft.

Ik was dus deels onderdeel van je doelgroep, maar ik heb jouw advertentie direct overgeslagen omdat ik dat bedrag er niet voor wil betalen.

En wat betreft die verkopers die er geld aan willen verdienen. Uiteraard zijn die er, maar die hebben ook een averechts effect op de markt. Deze verkopers creëren bewust deze hoge prijzen, kopen alles op wat er op de markt is en verkopen die voor woeker prijzen door. Dit zorgt ervoor dat de afnemers geen vertrouwen meer in de markt hebben en het ook niet meer kopen. Op een gegeven moment is dan het resultaat dat de prijzen in elkaar storten.

Daarnaast vertrouw ik zelf die verkopers een stuk minder. Want wat @Seroczynski al aanhaalde er wordt vaak met mint conditie gestrooid, echter is dat zeker niet altijd het geval. Ik heb toen een keer rogue squadron gekocht in mint conditie. Zag er prima uit op de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urMCM17w--n6vosHXuZ-AAJF7tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OVICIuGwHPf3qDmzgMTvcZbR.jpg?f=fotoalbum_large

Echter had die verkoper even niet de onderkant gefotografeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iXnrz6-mOzYjaGWvNk8fEQjVO2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoxYj4V8Uhh7x3VxIrJQhOYV.jpg?f=fotoalbum_large

Het bewust niet fotograferen van bepaalde stukken van games komt steeds vaker voor (ik zeg niet dat jij dit doet, maar dit zorgt er wel voor dat ik minder snel een aankoop doe). Ik had toen een hele discussie met de verkoper want hij vond dit wel mint....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Mint mijn kont. Degene die bij Nintendo ook heeft bedacht dat kartonnenhoesjes een goede keuze was? Sega had dat veel beter voor elkaar.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 18:40

OFV

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89GTM-H8qUZYrJayr-KfsYxc9go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J63M5u9vUOy68wf55de74R1q.png?f=fotoalbum_large

Ik weet het... je hebt maar 1 gek nodig. Kan me niet voorstellen dat iemand dit gaat betalen voor deze game. De TH reeks deed het leuk waarbij deel 2 voor mij persoonlijk wel een mooie herinnering is. Dit bedrag verwacht ik bij een echt grote game. Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheBuddha schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:40:
Mint mijn kont. Degene die bij Nintendo ook heeft bedacht dat kartonnenhoesjes een goede keuze was? Sega had dat veel beter voor elkaar.
Ja, vooral bij de Saturn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
OFV schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:48:
[Afbeelding]

Ik weet het... je hebt maar 1 gek nodig. Kan me niet voorstellen dat iemand dit gaat betalen voor deze game. De TH reeks deed het leuk waarbij deel 2 voor mij persoonlijk wel een mooie herinnering is. Dit bedrag verwacht ik bij een echt grote game. Of zie ik het verkeerd?
Ik ben niet echt op de hoogte van de huidige n64 sealed prijzen. Maar ik neem aan dat deze ook sealed is, een 5.5 is wel een wat lage grade maar ja.

Ik vind het sowieso teveel geld. Dit soort spellen kon je voor een paar tientjes sealed kopen voordat de hele grading hype er kwam. Pal met een red tear strip was lastiger te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of de 32x :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:48:
[Afbeelding]

Nee hoor dat zie je niet verkeerd. Dit gaat gewoon nergens over :D

Zie nu ook steeds vaker oude vergeelde Gameboys waar men rustig €100 voor vraagt. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELauEDQ8YoiGsvXgcubTO_DGonc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ycl8ZNemwpTLybjuwZ3sAHPS.jpg?f=fotoalbum_large

Hahaha, bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:08:
[...]

Nee hoor dat zie je niet verkeerd. Dit gaat gewoon nergens over :D

Zie nu ook steeds vaker oude vergeelde Gameboys waar men rustig €100 voor vraagt. 8)7

[Afbeelding]

Hahaha, bizar.
Als je er maar "Vintage" of "Retro" bij zet dan zijn ze sowieso veel meer waard _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:02:
[...]

Er zijn maar weinig mensen die de bedragen willen betalen die je ervoor vraagt. De vraag is dan ook wil je ze snel verkopen of heb je genoeg geduld om te wachten tot die ene verkoper die het bedrag wel wilt betalen. Ten eerste moet je dan niet op marktplaats zijn, maar eerder op Ebay. Groter bereik en Nederlanders zijn nu eenmaal beter in het zoeken van goede deals.

Daarnaast moet je denk ik ook wel even goed kijken of je vraagprijs marktconform is. Je hebt Banjo - Tooie voor 250 euro er op staan, ik heb die game gisteren gekocht in dezelfde conditie voor minder dan de helft.

Ik was dus deels onderdeel van je doelgroep, maar ik heb jouw advertentie direct overgeslagen omdat ik dat bedrag er niet voor wil betalen.

En wat betreft die verkopers die er geld aan willen verdienen. Uiteraard zijn die er, maar die hebben ook een averechts effect op de markt. Deze verkopers creëren bewust deze hoge prijzen, kopen alles op wat er op de markt is en verkopen die voor woeker prijzen door. Dit zorgt ervoor dat de afnemers geen vertrouwen meer in de markt hebben en het ook niet meer kopen. Op een gegeven moment is dan het resultaat dat de prijzen in elkaar storten.

Daarnaast vertrouw ik zelf die verkopers een stuk minder. Want wat @Seroczynski al aanhaalde er wordt vaak met mint conditie gestrooid, echter is dat zeker niet altijd het geval. Ik heb toen een keer rogue squadron gekocht in mint conditie. Zag er prima uit op de foto:

[Afbeelding]

Echter had die verkoper even niet de onderkant gefotografeerd:

[Afbeelding]

Het bewust niet fotograferen van bepaalde stukken van games komt steeds vaker voor (ik zeg niet dat jij dit doet, maar dit zorgt er wel voor dat ik minder snel een aankoop doe). Ik had toen een hele discussie met de verkoper want hij vond dit wel mint....
Sorry maar dat is bewust mensen misleiden. Iemand die mint bij zijn spellen zet weet dat er een verschil is in conditie. Een gat in het doosje niet vermelden doe je dan echt expres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martin_v_z schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:10:
[...]

Sorry maar dat is bewust mensen misleiden. Iemand die mint bij zijn spellen zet weet dat er een verschil is in conditie. Een gat in het doosje niet vermelden doe je dan echt expres.
Klopt. Maar ik maak het echt vaak mee. Zoals bij ps1 games. Het doosje openklappen en het boekje links op het doosje leggen en dan rechts heb je de disc. Vervolgens krijg je hem binnen en dan blijkt de cover te missen. Vervolgens hoor je niks meer van de verkoper. Daarom vraag ik altijd extra foto's voordat ik iets koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Kan er voor prijzen geneuzel niet een apart topic geopend worden? Het is wat het is, zeuren gaat het niet veranderen en is niet bevorderlijk voor de sfeer hier.

Ik snap waar het vandaan komt, maar het is nu eenmaal de realiteit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:13:
Kan er voor prijzen geneuzel niet een apart topic geopend worden? Het is wat het is, zeuren gaat het niet veranderen en is niet bevorderlijk voor de sfeer hier.

Ik snap waar het vandaan komt, maar het is nu eenmaal de realiteit.
Dat er nu toevallig 1 pagina over prijzen gaat betekent niet direct dat er een nieuw topic voor geopend moet worden. Dan kan je overal wel een nieuw topic voor openen (hardware, mods, games etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:15:
[...]

Dat er nu toevallig 1 pagina over prijzen gaat betekent niet direct dat er een nieuw topic voor geopend moet worden. Dan kan je overal wel een nieuw topic voor openen (hardware, mods, games etc).
Ik lees het hier wekelijks en voegt echt niets toe, is gewoon ongegeneerd ventileren. Of een apart topic of gewoon in het rode kader toevoegen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:16:
[...]

Ik lees het hier wekelijks en voegt echt niets toe, is gewoon ongegeneerd ventileren. Of een apart topic of gewoon in het rode kader toevoegen.
Dat herken ik eerlijk gezegd niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:16:
[...]

Dat herken ik eerlijk gezegd niet echt.
Of je het herken of niet, er wordt hier regelmatig geklaagd over de prijzen, mensen reageren daar weer op en wordt zo een beetje en vicieuze cirkel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:18:
[...]

Of je het herken of niet, er wordt hier regelmatig geklaagd over de prijzen, mensen reageren daar weer op en wordt zo een beetje en vicieuze cirkel.
Prijzen zijn een groot deel van de retro hobby. Aangezien iedereen er mee te maken heeft, dus dan worden er ook ervaringen uitgewisseld. Daarnaast gaat het niet alleen over prijzen. Maar ook over definities (mint conditie etc). Eerlijk gezegd vind ik het zelf wel wat toevoegen omdat ik dan ook weet hoe andere mensen dit ervaren. Ik vind het tot nu toe niet storend en het komt ook niet zo vaak voor dat er een apart topic voor nodig is. Dat het hier wekelijks over gaat vind ik erg overdreven eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:21:
[...]

Prijzen zijn een groot deel van de retro hobby. Aangezien iedereen er mee te maken heeft, dus dan worden er ook ervaringen uitgewisseld. Daarnaast gaat het niet alleen over prijzen. Maar ook over definities (mint conditie etc). Eerlijk gezegd vind ik het zelf wel wat toevoegen omdat ik dan ook weet hoe andere mensen dit ervaren. Ik vind het tot nu toe niet storend en het komt ook niet zo vaak voor dat er een apart topic voor nodig is. Dat het hier wekelijks over gaat vind ik erg overdreven eerlijk gezegd.
Wat voegt het toe dan? Het is gewoon klagen, er veranderd niets door. Dan voegt het niets toe. Je kan het op meerdere manieren interpreteren maar de regel "Te vragen wat een game of console waard is." vind ik wel aardig overeenkomen met het prijzen bediscussiëren. Als er over prijzen geklaagd wordt, wordt er indirect gevraagd wat iets waard is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martin_v_z
Koldur schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:18:
[...]

Het kopen en verkopen is denk ik een groot onderdeel van de hobby. Mensen willen dat deel soms ook bespreken. Ik heb soms ook minder met bepaalde onderwerpen die hier langs komen, die negeer ik dan ook gewoon. Meestal is het na een pagina of twee namelijk toch wel weer over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:24:
[...]

Wat voegt het toe dan? Het is gewoon klagen, er veranderd niets door. Dan voegt het niets toe. Je kan het op meerdere manieren interpreteren maar de regel "Te vragen wat een game of console waard is." vind ik wel aardig overeenkomen met het prijzen bediscussiëren. Als er over prijzen geklaagd wordt, wordt er indirect gevraagd wat iets waard is.
Moet een discussie er altijd voor zorgen dat er iets door veranderd? Het gaat vooral om ervaringen uit wisselen, dat is wat anders dan klagen.

Wat het toevoegt? Dat mensen ervaring op doen waar ze op moeten letten bij een aankoop. Trucjes die verkopers gebruiken ( bijvoorbeeld mijn uitleg van de ps1 game hierboven) om games als mint te adverteren, terwijl dit niet zo is omdat de foto gemanipuleerd is. Etc etc. En ik heb niet het idee dat de andere users het storend vinden dat hier over gediscussieerd wordt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige prijzen zijn ook ronduit hilarisch, daar mag soms best over gediscussieerd worden vind ik.

Ik volg dit topic regelmatig, zo niet dagelijks, en eerlijk gezegd gaat het helemaal niet zo vaak over de prijzen.

Daarnaast hebben beginnende verzamelaars er last van, dus ik vind het wel on-topic. Er komen ook tips langs om toch nog koopjes te vinden ondanks de manische prijs ontwikkelingen.

Overigens vind ik het ook interessant om te zien dat de meeste verzamelaars de prijzen als vervelend ervaren, ondanks dat hun verzameling daardoor aanzienlijk in marktwaarde is gestegen.

Ik zou zeggen: relevant en on-topic. Er moet ook ruimte zijn om (met mate) te kunnen ventileren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
[...]

Ik snap wat je bedoeld, en ik ben ook niet iemand die talloze games zit te kopen en te verkopen op Marktplaats en Ebay.

Maar toch vond ik de discussie wel wat toevoegen en ben je iets meer alert wil je het gaan doen en wat voor verwachtingen daarbij komen.

Wekelijks ervaar ik het ook niet. Soms over mods zoals we gezien hadden, soms over upscalers en nu wat over prijzen.

Ik vind de regel van wat een game of console waard is, meer gaan over goh, hier is een foto van mijn collectie of game, voor hoeveel kan ik dit verkopen? Oh, en hier de link erbij van mijn V&A om het te promoten.

Voor alles een nieuw topic, dan krijg je hier ook alleen maar wat foto's van hier is mijn aanwinst en klaar. Terwijl nu heb je ook andere topics, behalve collectie show-off. Dat is tenminste hoe ik het zie.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• martin_v_z
Nieuwe aanwinsten voor mijn retro video game trading cards collectie.

Op de ene foto een complete set scratch offs cards van de twee serie Nintendo cards. 36 kaartjes.

Op de andere foto een nog sealed doos van de UK topps Nintendo kaartjes. Die ga ik binnenkort openen om een complete set te proberen samen te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/by2z0pJfHqgHLfgYPOpudNzuHW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B9WcaEo1AMI1cb2MmLqXVzwC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3r-O0wYlu9kwHN8bbZuHLmceIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lVf3WUvrQIfNfFFYi5idgrD4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

[...]

Jij hebt sowieso een vrij matige klik met overige Tweakers. Herken je nickname van het simrace topic. Hoe vind je zelf dat het gaat deze week? :)

Belangrijker... Mag ik iedereen hier tippen over de retro gamebeurs in Tilburg? 30 april.

https://facebook.com/p/100063747482298/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:05:In die periode ontmoette ik echter ook mijn vrouw, dus kreeg toen andere prioriteiten.

Misschien binnenkort eens proberen op een regenachtige zondag ofzo :P
Je vrouw? Of die retrogames? :P

Prioriteiten stellen hè 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:47:
[...]

Je vrouw? Of die retrogames? :P

Prioriteiten stellen hè 8)
Een combi van beide zou nog mooier zijn 8)

Eens kijken wat er mogelijk is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
OFV schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:46:
[...]

Jij hebt sowieso een vrij matige klik met overige Tweakers. Herken je nickname van het simrace topic. Hoe vind je zelf dat het gaat deze week? :)

Belangrijker... Mag ik iedereen hier tippen over de retro gamebeurs in Tilburg? 30 april.

Valt mee hoor, er wordt sinds tijden al veel uit verband getrokken. Een mening geven die de grote meute niet deelt zorgt voor aanvallen. Jammer, want een discussie moet gewoon kunnen zonder meteen in de verdediging te schieten. Helaas is dat door social media echt negatief veranderd op het grote internet ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:50
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:48:
[...]

Een combi van beide zou nog mooier zijn 8)

Eens kijken wat er mogelijk is :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C165oeIUllLeODx9ZIO4WsFTtB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URQCxlyx0mfEZ0k8osN19PhU.jpg?f=fotoalbum_large

"We can do it doggystyle so we can both play X-Files"

8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
OFV schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 14:46:
[...]

Is dat ook interessant voor als je op zoek ben naar NTSC games? Het is niet in de buurt, maar misschien best eens leuk om te bezoeken.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen hier nog wel wat spelletjes binnengekregen, en mijn vrouw heeft wat steuntjes gekocht om o.a. de handhelds wat leuker uit te stallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ssTyLrn7MIOsJzNlMQ-TxLLeLQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MrThSZfwgoundZO8eUxgYDK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPxqFua_lOs1yu4OdGw_abfH3Tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kx8LHO1fp7CjF6BmIl7oSPD6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_D2mqVU8wP2cMTKfvhkbdArTKiU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUaTCR8QViqsk0wig0Ds8X5K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezx6D4h3OTe7e-Q21nQs6ysmQfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1e6tnbOO9EyEOsmz24r0eSKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRKqi8brOgsPfr8gF09hZP6-1Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGbEgvqbGBPDK6sv6sNLpHTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat veel mensen het daar niet mee eens zullen zijn. Toch verdienen er enorm veel resellers op het Marktplaats platform veel geld mee. Kijk eens voor de grap hoeveel retro gameshops er nu bestaan.
Ik betwijfel heel erg of wel echt mee verdient wordt. Als ik de tijd weg zet die je kwijt bent tot dat je een goede koper hebt plus afhandeling naar mijn uur salaris dan kan loont het voor mij meer om een uurtje extra te werken.
Ik heb zelf meer idee dat het hobby shops zijn van studenten.

En advertenties met zeer hoge prijzen zie ik doorgaans dat er zelden wat verkocht wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2023 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

PluueeR schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:33:
[...]

Is dat ook interessant voor als je op zoek ben naar NTSC games? Het is niet in de buurt, maar misschien best eens leuk om te bezoeken.
Durf ik niet te beloven maar het is enorm groot. In een ijshal. Veel verkopers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:35
[...]

Mijn ervaring is dat er op zulke beurzen wel wat NTSC games verkocht worden. NES, SNES, PS1 en PS2 heb ik vooral zien liggen, andere consoles nooit echt op gelet. Uiteraard geen kraampjes vol, maar je moet vast wel wat kunnen vinden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:30:
[...]

Ik betwijfel heel erg of wel echt mee verdient wordt. Als ik de tijd weg zet die je kwijt bent tot dat je een goede koper hebt plus afhandeling naar mijn uur salaris dan kan loont het voor mij meer om een uurtje extra te werken.
Ik heb zelf meer idee dat het hobby shops zijn van studenten.

En advertenties met zeer hoge prijzen zie ik doorgaans dat er zelden wat verkocht wordt.
Soms verkoop ik een opgeknapte Gameboy, maar dat kan sowieso absoluut niet uit qua manuren. Steek er veel tijd in, maar dat is hobby, ik vind het erg leuk om zo'n oudje op te knappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wJCESnoxsiwDEhbN343u9DTpbk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AU0GNVSOlUeOtJMnK3kMbzH9.jpg?f=user_large

Het goed werkend krijgen, upgraden en het in ere herstellen van een stukje nostalgie is gewoon een rustgevende hobby, lekker omprutsen. Daarnaast verkoop je het aan iemand die er blij mee is en er hoogstwaarschijnlijk mee gaat gamen, dat is ook wel weer erg leuk.

Maar uiteindelijk gaat het om tientjeswerk aan winst.

Ik verkoop dan ook niet om het geld maar meer om mijn vrouw het gevoel te geven dat er nog een plan achter de waanzin zit _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:43:
[...]

Soms verkoop ik een opgeknapte Gameboy, maar dat kan sowieso absoluut niet uit qua manuren. Steek er veel tijd in, maar dat is hobby, ik vind het erg leuk om zo'n oudje op te knappen.

[Afbeelding]

Het goed werkend krijgen, upgraden en het in ere herstellen van een stukje nostalgie is gewoon een rustgevende hobby, lekker omprutsen. Daarnaast verkoop je het aan iemand die er blij mee is en er hoogstwaarschijnlijk mee gaat gamen, dat is ook wel weer erg leuk.

Maar uiteindelijk gaat het om tientjeswerk aan winst.

Ik verkoop dan ook niet om het geld maar meer om mijn vrouw het gevoel te geven dat er nog een plan achter de waanzin zit _O-
Die is trouwens wel héél netjes!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Verwijderd schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:30:
[...]

Als je de prijzen van een zakkenwasser neemt dan blijft er niets overeind van je betoog. Maar wellicht wil je even opscheppen over je uurtarief?

Behalve de belachelijke prijzen die ik voorbij zie komen van zgn mint games…zie ik wel een bod van €850 op Demon’s Crest!?!. Onwerkelijk gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@davince72 dan ga je er vanuit dat het voor de vraagprijs verkocht wordt. Voor 100 euro meer kan je hem sealed kopen en voor 350 euro minder eentje in vergelijkbare staat. Dus hoe groot acht jij de kans dat hij voor die prijs weggaat? En wat was de inkoopprijs?

We kennen de meeste handelaren op MP onderhand wel en meestal zijn ze duurder maar ze kunnen geen 100 euro meer vragen voor een game van 50. Als ze 20% marge zouden pakken is het nog steeds hard doorwerken.
Je moet namelijk voor dat tientje wel het product inkopen, dus zoeken op MP of ebay, verkopen dus op de serieuze biedingen reageren en vervolgen inpakken en op de bus doen. Je moet dan aardige volumes draaien om een leuk salaris over te houden. En niet vergeten dat wanneer jij 600 advertenties uit hebt staan á 50 euro je 30k aan voorraad hebt.
En dan heb je het over handel en niet over restauratie zoals @Verwijderd doet.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:40

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Mijn XboxHDMI werkt sinds gisteravond. Hij deed het al eerder maar zonder geluid helaas. Na alles doorgemeten te hebben kwam ik tot de conclusie dat ik geen fouten had gemaakt tijdens de installatie. Terwijl ik op Discord om hulp vroeg ben ik ruzie gaan maken met de bios settings en partitie indeling van de ssd. Dat werkte na enige tijd en nu heb ik een 2TB F partitie die met UDMA5 snelheid bestanden doorvoert. Booten gaat razendsnel.

Ondertussen op discord kwam men met de suggestie dat onder het moederbord of een tracé beschadigd was of dat een smd weerstand ontbrak. Omdat ik 2 moederborden heb kon ik de verschillen onderzoeken en inderdaad de weerstand ontbrak op het bord waar de hdmi poort op zat. Die heb ik omgewisseld en boem: HDMI audio en video.

Van de week kom ik hier terug met foto’s en video’s van de installatie. De HDMI upgrade is wel een stuk eenvoudiger dan de RAM upgrade maar nog steeds iets wat wel geduld en ervaring vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
[...]

Sowieso staat er altijd een hele grote variatie van aanbieders. Ook jp, ntsc etc

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zoals beloofd het eindresultaat van de Xbox HD+ 128MB SSD Xbox:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yArDz-42pN1A2lFaZq7KUrpdk5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSKyFipeLI9xVF1wDik1DMXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LoFzE9QkQYXY4wBvzKwt2IEaLH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bt2z8iE55TGME5SUgeuggpdx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIlrrSdWIp7qhGrxAFo1b3PE0xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/scHa899ANx4HvLrx0w5DaloP.jpg?f=fotoalbum_large

En voor wie het soldeerwerk wil bekijken van de installatie:

Bedankt voor de leuke reacties van jullie allemaal, ik meld mij weer zodra Stellar binnen is of wanneer de eerste OGX360s klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: XboxHD+ Installation]

Bedankt voor de leuke reacties van jullie allemaal, ik meld mij weer zodra Stellar binnen is of wanneer de eerste OGX360s klaar zijn.
Mooi gedaan man, respect! Ben even vluchtig door je soldeer video gegaan, daar heb je wel wat werk van gehad zeg! Leuk solderen die kleine chips >:)

Resultaat mag er zijn, prachtig project _/-\o_

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzHzs5B5luXq8D5e4UlC8Mh4TPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ClbnVv69kXDdBgmTYEFQOh0c.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, eindelijk de spullen op kunnen halen die al sinds 2020 in een garage in de Bay Area stonden.

Ik heb het hier wel eens verteld maar ik had een reis gepland naar San Francisco dus heb wat retro spullen gekocht en naar een bekende laten sturen die in de buurt woont.

Twee weken vóór ik zou gaan is de conferentie waar ik heen zou gaan geannulleerd. Het was maart 2020, dus... sja...

Inmiddels dus eindelijk (bijna) alles in huis :)

Ik had ook nog wat losse carts gekocht (waarvan er alsnog per ongeluk twee in California achter zijn gebleven :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:26:
[Afbeelding]

Zo, eindelijk de spullen op kunnen halen die al sinds 2020 in een garage in de Bay Area stonden.

Ik heb het hier wel eens verteld maar ik had een reis gepland naar San Francisco dus heb wat retro spullen gekocht en naar een bekende laten sturen die in de buurt woont.

Twee weken vóór ik zou gaan is de conferentie waar ik heen zou gaan geannulleerd. Het was maart 2020, dus... sja...

Inmiddels dus eindelijk (bijna) alles in huis :)

Ik had ook nog wat losse carts gekocht (waarvan er alsnog per ongeluk twee in California achter zijn gebleven :+ )
Lekker man, ik zou nooit zo lang op die Nomad en 32X kunnen wachten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Seroczynski schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:27:
[...]

Lekker man, ik zou nooit zo lang op die Nomad en 32X kunnen wachten :9~
Dit is een back-up Nomad en een NTSC 32X, ik heb al een PAL 32X ;)

Oh en onder andere de 32X heb ik een maandje geleden pas toegevoegd aan de stash. Omdat het er toch lag te wachten heb ik de afgelopen drie jaar zo nu en dan wat toegevoegd :)

[ Voor 25% gewijzigd door walterg op 02-04-2023 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PluueeR
Wat @Verwijderd zegt, diep respect!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook nog ff aan het knutselen geslagen na het eten, en heb mijn meest recente aanschaf zoals ik hem hebben wil:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq59q0qGQ7vVW1hI6ZDtkqOX1r0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5duBsQqkYWoftLOxFGFtC6zK.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0hZZtuQRAGzXLf7C_cUIDKPzek=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T87ZqIpvHdTKJMYXwzsYOnFW.jpg?f=user_large

Ben erg blij met het kleurenschema zo, lekker veel contrast met het groen tegen het zwarte en rode. Je ziet het niet echt lekker op de foto's maar het scherm is felgroen.

Ik speelde altijd op de witte, maar denk vanaf nu op de zwarte :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oj085hqpr7VCQPO36ZPKu3vZ6z0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5MOyVjYNVkXpg0JcUX9t7M1y.jpg?f=user_large

Ach, heeft ie ook een broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Heeft iemand een goede source voor de batterij plaatjes van de Game Boy? Ik heb er meerdere waar batterijen in gelekt hebben.

Ik heb de meeste redelijk schoon gekregen maar een nieuw plaatje kan geen kwaad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:07:
Heeft iemand een goede source voor de batterij plaatjes van de Game Boy? Ik heb er meerdere waar batterijen in gelekt hebben.

Ik heb de meeste redelijk schoon gekregen maar een nieuw plaatje kan geen kwaad
Bijna identieke moederbord plaatjes zijn op Aliexpress wel te vinden:

https://a.aliexpress.com/_EyNm347

Helaas zijn batterij compartiment plaatjes die daar te vinden zijn totaal anders dan de originele. Ze werken en passen wel, maar ze zien er heel anders uit. Zelf gebruik ik die daarom liever niet.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een leverancier die mooie reproducties maakt van het originele model plaatjes.

Er zijn wel Amerikaanse retro sites die ze verkopen maar dan zit je met verzendkosten van 20-30 euro voor een setje plaatjes van 2 euro :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:43:
[...]

Helaas zijn batterij compartiment plaatjes die daar te vinden zijn totaal anders dan de originele. Ze werken en passen wel, maar ze zien er heel anders uit. Zelf gebruik ik die daarom liever niet.

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een leverancier die mooie reproducties maakt van het originele model plaatjes.

Er zijn wel Amerikaanse retro sites die ze verkopen maar dan zit je met verzendkosten van 20-30 euro voor een setje plaatjes van 2 euro :+
Dat had ik een paar weken geleden moeten weten, dan had ik nog het een en ander kunnen bestellen en ophalen :*)

Liefst heb ik natuurlijk ook zo origineel mogelijk, maar als ik moet kiezen tussen schoon en werkend maar net iets anders of origineel maar in abominabele staat dan is dat eerste de lesser evil :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBuddha
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2023 @ 23:43:
[...]

Die verzendkosten uit de VS lopen echt de pan uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
TheBuddha schreef op maandag 3 april 2023 @ 07:52:
[...]

Die verzendkosten uit de VS lopen echt de pan uit.
Lopen uit de hand
Of rijzen de pan uit

Sorry, kon het niet laten 😈

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 03-04-2023 08:29 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Delete

[ Voor 97% gewijzigd door Bruiser op 03-04-2023 08:29 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
cold_as_ijs schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:12:
@davince72 dan ga je er vanuit dat het voor de vraagprijs verkocht wordt. Voor 100 euro meer kan je hem sealed kopen en voor 350 euro minder eentje in vergelijkbare staat. Dus hoe groot acht jij de kans dat hij voor die prijs weggaat? En wat was de inkoopprijs?
@cold_as_ijs Uhm nee, ik was hier ironisch op de opmerking van JKen en zakenwasser.
Het is altijd jammer als je je grap moet gaan uitleggen, maar je hebt hem gemist lijkt :o Zakenwasser (zijn naam is al grappig in perspectief) vraagt woekerprijzen en JKen houdt een betoog dat er maar weinig verdient wordt aan verkoop zonder opmerking over de bizarre prijzen en begint terloops over zijn uurtarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBuddha
Bruiser schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:26:
[...]

Lopen uit de hand
Of rijzen de pan uit

Sorry, kon het niet laten 😈
Je hebt ook helemaal gelijk :). Het was nog vroeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
davince72 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:37:
[...]

@cold_as_ijs Uhm nee, ik was hier ironisch op de opmerking van JKen en zakenwasser.
Het is altijd jammer als je je grap moet gaan uitleggen, maar je hebt hem gemist lijkt :o Zakenwasser (zijn naam is al grappig in perspectief) vraagt woekerprijzen en JKen houdt een betoog dat er maar weinig verdient wordt aan verkoop zonder opmerking over de bizarre prijzen en begint terloops over zijn uurtarief.
Haha had niet door dat het ironisch bedoeld was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik het nu ook met een glimlach lees _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook een paar advertenties op marktplaats staan. De hoeveelheid reacties die ik krijg van mensen die games voor 5 euro willen kopen is niet normaal. Ik wil er niet de hoofdprijs voor, maar die 5 euro kopers ben ik nu al klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:32:
Ik heb nu ook een paar advertenties op marktplaats staan. De hoeveelheid reacties die ik krijg van mensen die games voor 5 euro willen kopen is niet normaal. Ik wil er niet de hoofdprijs voor, maar die 5 euro kopers ben ik nu al klaar mee...
Geen last van hoor, die mensen negeer je en klaar! Dan moet je niet op Marktplaats gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Een bekende issue op marktplaats, ook een reden waarom ik zeldzamere games op eBay verkocht vroeger, veel betere ervaringen mee en alles eromheen (support van eBay) is ook stukken beter.

Alleen Nederlanders vermijden eBay blijkbaar, dus al het goedkopere spul qua games of non gaming spullen verkoop ik alsnog op marktplaats (want bijvoorbeeld een oude videokaart verzend ik liever niet buiten NL, te duur en te riskant)

En bepaalde niet game gerelateerde dingen verkoop ik nog liever aan tenten als CeX en dergelijke, zonder gezeik achteraf, alleen voor games zijn ze niet geschikt.

ik herinner mij marktplaats ook niet anders, het was altijd een zooitje maar soms zijn ze de enige reële optie

Gewoon de mensen negeren die niet serieus zijn op Marktplaats.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 03-04-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Dit is meestal het geval als je advertentietype "BIEDEN" gebruikt. Ze zijn nu eenmaal op zoek naar een koopje en hopen dat iemand hapt. (inderdaad negeren of bod verwijderen)
Betere ervaring heb ik met gewoon vraagprijs instellen (dan blijven de serieuze mensen over en kan zelfs gebeuren dat men over de vraagprijs gaat bieden. Of gewoon een vanaf prijs instellen.
En sowieso jij bepaalt of je wilt verkopen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:34:
[...]

Een bekende issue op marktplaats, ook een reden waarom ik zeldzamere games op eBay verkocht vroeger, veel betere ervaringen mee en alles eromheen (support van eBay) is ook stukken beter.

Alleen Nederlanders vermijden eBay blijkbaar, dus al het goedkopere spul qua games of non gaming spullen verkoop ik alsnog op marktplaats (want bijvoorbeeld een oude videokaart verzend ik liever niet buiten NL, te duur en te riskant)

En bepaalde niet game gerelateerde dingen verkoop ik nog liever aan tenten als CeX en dergelijke, zonder gezeik achteraf, alleen voor games zijn ze niet geschikt.

ik herinner mij marktplaats ook niet anders, het was altijd een zooitje maar soms zijn ze de enige reële optie

Gewoon de mensen negeren die niet serieus zijn op Marktplaats.
Enige nadeel van Ebay is dat je een percentage van je verkoopbedrag kwijt bent aan Ebay. Waardoor je sowieso je vraagprijs daar weer op moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 15:50
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:48:
[...]

Enige nadeel van Ebay is dat je een percentage van je verkoopbedrag kwijt bent aan Ebay. Waardoor je sowieso je vraagprijs daar weer op moet aanpassen.
Dat nam ik destijds voor lief, niet alleen vanwege service en gemak, maar vooral omdat als een bepaalde game (bijvoorbeeld) €90 euro waard was en ik deze voor (bijvoorbeeld) €80 wou verkopen, ik dan sneller er vanaf was en geen berg aan berichten kreeg (zoals op marktplaats) dat “dit een te hoge prijs is” of “ik bied €5” en ga zo door.

Gewoon no nonsense.

Nou heeft marktplaats ook zo z’n voordelen, daarom gebruik ik deze ook.

en dan bieden ze €5 euro terwijl ik altijd bij zet dat ik geen biedingen accepteer en ik zet deze ook uit, ik ben ook zelf iemand die niet anderen hun tijd ga verspillen met onnozele biedingen ver onder de prijs of preken erover ga geven, als de prijs mij niet bevalt, of het nou waard is of niet, dan zoek ik gewoon verder. Wel zo makkelijk

Wel moet ik bij zeggen dat de problemen met Marktplaats verergerd zijn, vooral sinds de pandemie.

En support contacteren wanneer nodig haalt ook niks uit, viel mij op.

P.S. en ik accepteer biedingen op marktplaats ook vooral niet doordat veel mensen onrealistisch laag bieden, ik vraag een vaste prijs en soms als iemand netjes en realistisch is wil ik weleens daar van afwijken.

Want ik vraag geen onrealistische bedragen, meestal zit ik rond de prijs dat ik zelf bereid zou zijn om voor iets te betalen, en vaak is dat lager dan de meeste mensen die dingen verkopen.

Plus ik ben altijd zuinig op mijn spullen, dus ik verkoop geen troep, ik verkoop geen dingen in een staat die ik zelf ze nooit in zou kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 03-04-2023 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin_v_z
Mizgala28 schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:15:
[...]

Dat nam ik destijds voor lief, niet alleen vanwege service en gemak, maar vooral omdat als een bepaalde game (bijvoorbeeld) €90 euro waard was en ik deze voor (bijvoorbeeld) €80 wou verkopen, ik dan sneller er vanaf was en geen berg aan berichten kreeg (zoals op marktplaats) dat “dit een te hoge prijs is” of “ik bied €5” en ga zo door.

Gewoon no nonsense.

Nou heeft marktplaats ook zo z’n voordelen, daarom gebruik ik deze ook.

en dan bieden ze €5 euro terwijl ik altijd bij zet dat ik geen biedingen accepteer en ik zet deze ook uit, ik ben ook zelf iemand die niet anderen hun tijd ga verspillen met onnozele biedingen ver onder de prijs of preken erover ga geven, als de prijs mij niet bevalt, of het nou waard is of niet, dan zoek ik gewoon verder. Wel zo makkelijk

Wel moet ik bij zeggen dat de problemen met Marktplaats verergerd zijn, vooral sinds de pandemie.

En support contacteren wanneer nodig haalt ook niks uit, viel mij op.

P.S. en ik accepteer biedingen op marktplaats ook vooral niet doordat veel mensen onrealistisch laag bieden, ik vraag een vaste prijs en soms als iemand netjes en realistisch is wil ik weleens daar van afwijken.

Want ik vraag geen onrealistische bedragen, meestal zit ik rond de prijs dat ik zelf bereid zou zijn om voor iets te betalen, en vaak is dat lager dan de meeste mensen die dingen verkopen.

Plus ik ben altijd zuinig op mijn spullen, dus ik verkoop geen troep, ik verkoop geen dingen in een staat die ik zelf ze nooit in zou kopen.
De biedingen op marktplaats gaan soms echt nergens over. Zelfs als je bieden uit zet krijg je soms berichtjes van mensen die 10% van de vraagprijs bieden. Best irritant inderdaad.

Bij eBay tel ik gewoon 10 procent bij de prijs op in verhouding met marktplaats om de kosten te compenseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:19
Mijn vader heeft mijn Sega Master System terug gevonden op zolder en nu willen we die eens testen natuurlijk 🙂

Klopt het dat ik enkel een AV to HDMI convertor nodig heb? Of is er nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
LoCuTuS2000 schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:17:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[YouTube: XboxHD+ Installation]

Nu nog die hoek van de HDD tray verwijderen waar de warning sticker zit zodat je de 60mm case fan kan vervangen door een 80mm van een beter merk. 8)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Hendro schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:05:
[...]

Nu nog die hoek van de HDD tray verwijderen waar de warning sticker zit zodat je de 60mm case fan kan vervangen door een 80mm van een beter merk. 8)
idd kan het aanraden om er een 80mm noctua fan in te zetten. Wordt hij echt een heel stuk stiller van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superiscch schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:42:
Mijn vader heeft mijn Sega Master System terug gevonden op zolder en nu willen we die eens testen natuurlijk 🙂

Als je tv over een scart aansluiting beschikt zou ik voor zoiets als dit gaan:

https://www.onlinekabelsh...n-master-system-1-8-meter

Wel even goed kijken of je de C of V versie moet hebben.

Het beeld op een moderne tv zal hoe dan ook te wensen overlaten, je master system beschikt nu eenmaal niet over een moderne output.

Denk dat scart (indien mogelijk) je beste optie is. De meeste goedkope AV naar HDMI converters geven ook behoorlijk brak beeld.

Maar, dat mag de pret niet drukken. Ik hoop dat ie het nog doet en dat jullie mooie herrineringen maken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

superiscch schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:42:

Als je een Sega Master System 2 hebt dan moet je deze eerst modden omdat deze alleen RF (antenne) uit heeft. De SMS1 (rood/zwart rechthoekig ding) heeft een DIN stekker waar een scart kabel op kan.

Goeie instructie hier:

[ Voor 11% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 03-04-2023 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LoCuTuS2000 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:18:
[...]

Als je een Sega Master System 2 hebt dan moet je deze eerst modden omdat deze alleen RF (antenne) uit heeft. De SMS1 (rood/zwart rechthoekig ding) heeft een DIN stekker waar een scart kabel op kan.

Goeie instructie hier:

[YouTube: Sega removed it. I'm putting it BACK.]
Woeps ik dacht dat hij over dezelfde poort beschikte als een megadrive...

@superiscch negeer mijn 'tip' aub!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
martin_v_z schreef op maandag 3 april 2023 @ 12:29:
[...]

De biedingen op marktplaats gaan soms echt nergens over. Zelfs als je bieden uit zet krijg je soms berichtjes van mensen die 10% van de vraagprijs bieden. Best irritant inderdaad.

Bij eBay tel ik gewoon 10 procent bij de prijs op in verhouding met marktplaats om de kosten te compenseren.
Iets wat mij van ebay weerhoudt is, omdat je internationaal wil aanbieden, het bepalen van de verzendkosten. Ik heb het idee dat je dit van te voren moet aangeven en je wilt niet hebben dat als het verkocht is de verzendkosten 2x hoger zijn dan ingeschat. Hoe doe jij dat? En wat als, om wat voor reden ook, de prijs toch zwaar achterblijft op je verwachting....dan ben je ook verplicht te verkopen toch?
Ik zou willen dat ebay niets anders is dan een 10% opslag...maar er kleven mijn inziens meer nadelen aan die in het nadeel van verkoper zijn. Maar zoals gezegd ik heb het telkens nog niet aangedurft om zaken op ebay aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23
Ik heb nog een Dreamcast met een Noctua Silent Fan mod, DCHDMI mod en een GDEMU ergens ingepakt liggen samen met de OG controller met VMU... Eens kijken wat daar allemaal nog op staat...

Het minst leuke van retro gaming vind ik toch wel de AV aansluitingen op de oudere systemen, wil je echt HDMI kom je toch meestal wel uit op hele dure mods, of (hele dure) dongles.

Dat maakt de Analogue producten leuk voor mij, geen gemiep, gewoon HDMI :)

[ Voor 7% gewijzigd door dezeppo op 03-04-2023 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dezeppo schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:04:
Ik heb nog een Dreamcast met een Noctua Silent Fan mod, DCHDMI mod en een GDEMU ergens ingepakt liggen samen met de OG controller met VMU... Eens kijken wat daar allemaal nog op staat...

Het minst leuke van retro gaming vind ik toch wel de AV aansluitingen op de oudere systemen, wil je echt HDMI kom je toch meestal wel uit op hele dure mods, of (hele dure) dongles.

Dat maakt de Analogue producten leuk voor mij, geen gemiep, gewoon HDMI :)
Of gewoon een crt kopen ;-)

Met die Silent fan is die dan ook echt stil? Ben wel benieuwd. Wellicht dat ik die dan ook een keer ga uitvoeren. Moet je daarvoor de case ook aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:11:
[...]

Met die Silent fan is die dan ook echt stil? Ben wel benieuwd. Wellicht dat ik die dan ook een keer ga uitvoeren. Moet je daarvoor de case ook aanpassen?
Geen plek/geen zin in/voor een CRT, dus in mijn geval gewoon een HDMI laten installeren. Echt stil, nee, het blijft natuurlijk een kleine fan maar dan wel van Noctua dus stil genoeg, ik dacht niet dat de case aangepast moest worden, zit vast met custom bracket,

En ik zou natuurlijk ook de RetroTInk x5 kunnen gebruiken maar dan is de eenvoud ver te zoeken, die zet ik beter op MP

[ Voor 9% gewijzigd door dezeppo op 03-04-2023 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:11:
[...]

Toevallig laatst nog side by side vergeleken, zoals hierboven ook al gezegd werd, echt stil is het niet, want het blijft een kleine fan... maar hij is wel zeker een heel stuk stiller. En case aanpassing is niet nodig inderdaad, je schroeft er gewoon een andere houder in en klaar.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dezeppo @Sp33dFr34k thanks! Binnenkort maar eens bestellen en uitproberen. Wel fijn dat je de kast niet hoeft aan te passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martin_v_z
davince72 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:40:
[...]

Iets wat mij van ebay weerhoudt is, omdat je internationaal wil aanbieden, het bepalen van de verzendkosten. Ik heb het idee dat je dit van te voren moet aangeven en je wilt niet hebben dat als het verkocht is de verzendkosten 2x hoger zijn dan ingeschat. Hoe doe jij dat? En wat als, om wat voor reden ook, de prijs toch zwaar achterblijft op je verwachting....dan ben je ook verplicht te verkopen toch?
Ik zou willen dat ebay niets anders is dan een 10% opslag...maar er kleven mijn inziens meer nadelen aan die in het nadeel van verkoper zijn. Maar zoals gezegd ik heb het telkens nog niet aangedurft om zaken op ebay aan te bieden.
Je kan bij eBay selecteren welke delen van de wereld je wil aan verkopen en welke niet. Wat ik doe is een verzendprijs voor Nederland, binnen de eu en internationaal. Of soms kies ik er voor om iets alleen binnen de eu aan te bieden.
Even op PostNL kijken wat de verzendkosten zijn voor die drie verschillende opties. Dan zou je altijd wel goed moeten zitten.
Verder kan je bij eBay er voor kiezen een veiling of vaste prijs in te stellen. Zorg er dus bij de vaste prijs voor dat.je rekening houdt met ongeveer 10 procent eBay fees.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheBuddha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_A2f239l8pT4ZhHGuO3kz1FyCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WRCRaha4Yn2BMDZV4qi8LpDI.jpg?f=fotoalbum_large

Aardig compleet nu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 13:50
En na lange tijd is de serie weer compleet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuYInS7fe7-0uPa3uyKw1Gf9O_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oUFSuirr5dNGJVG0C6GbBVco.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:30:
[...]

Je hebt wel deels gelijk. De eerste mastersystem gebruikt de zelfde video din, en voeding als de eerste megadrive. Alle latere versies zijn verschillend

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flyyy schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:52:
En na lange tijd is de serie weer compleet :)

[Afbeelding]
Ik weet vrij zeker dat DF1 en 2 ook een big box uitvoering hadden, mocht je nog verder willen gaan :+ Heb beide games online kapotgespeeld 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-09 13:50
Seroczynski schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:53:
[...]

Ik weet vrij zeker dat DF1 en 2 ook een big box uitvoering hadden, mocht je nog verder willen gaan :+ Heb beide games online kapotgespeeld 8)
Haha dat hebben ze zeker! Land Warrior ook.
Dit is één koop geweest van de week.
Ik zoek nog de fysieke copy van Delta Force: Xtreme 2 (volgens mij alleen in US?)
En eventueel als het voor een normale prijs te vinden is de big boxes ;)

Ja heb DF1 helemaal grijs gespeeld, castle battles! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:29:
[...]

Je hebt wel deels gelijk. De eerste mastersystem gebruikt de zelfde video din, en voeding als de eerste megadrive. Alle latere versies zijn verschillend
Ik las laatst dat Franse Master System 2's wél een DIN hebben zoals de Mega Drive.

https://www.retrorgb.com/frenchrgbconsoles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:15:
[...]

Als je tv over een scart aansluiting beschikt zou ik voor zoiets als dit gaan:

https://www.onlinekabelsh...n-master-system-1-8-meter

Wel even goed kijken of je de C of V versie moet hebben.

Het beeld op een moderne tv zal hoe dan ook te wensen overlaten, je master system beschikt nu eenmaal niet over een moderne output.

Denk dat scart (indien mogelijk) je beste optie is. De meeste goedkope AV naar HDMI converters geven ook behoorlijk brak beeld.

Maar, dat mag de pret niet drukken. Ik hoop dat ie het nog doet en dat jullie mooie herrineringen maken d:)b
LoCuTuS2000 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:18:
[...]

Goeie instructie hier:

[YouTube: Sega removed it. I'm putting it BACK.]
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:30:
[...]

Het is niet de 2 ☺️ die zoals de foto op wikipedia

Wikipedia: Sega Master System

Voor zo ver ik zie en me kan herinneren is dat met één kabel (die er bij zit) van de Sega naar TV.

Ik vrees dat de tv een scart zal hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superiscch schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:11:
[...]

[...]

[...]

Voor zo ver ik zie en me kan herinneren is dat met één kabel (die er bij zit) van de Sega naar TV.

Wat voor kabel zit er bij, composiet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDDVnUEjz47XQ_YRAepv2WOyh9Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U7pn3rTkio76TKOMRILstVTI.jpg?f=user_large

In dat geval zal je idd een composiet naar HDMI converter moeten hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
davince72 schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:40:
[...]

Ik heb aan het begin hier onderzoek naar gedaan en vond destijds een Tutorial (Ik kan het helaas niet meer vinden), maar het komt er op neer dat ik veel landen uitgesloten heb van koop en verzending. Ik hanteer dan de hoogste verzendprijs naar het verste land. Wel ga ik in op biedingen met lagere verzending als de koper uit Nederland, Duitsland of België bijvoorbeeld komen. vergeet ook niet het percentage dat je mag afdragen aan eBay op de verkoopprijs exclusief verzendkosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 03-04-2023 19:30 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:28:
[...]

Ik heb aan het begin hier onderzoek naar gedaan en vond destijds een Tutorial (Ik kan het helaas niet meer vinden), maar het komt er op neer dat ik veel landen uitgesloten heb van koop en verzending. Ik hanteer dan de hoogste verzendprijs naar het verste land. Wel ga ik in op biedingen met lagere verzending als de koper uit Nederland, Duitsland of België bijvoorbeeld komen.
Ik had alles netjes gechecken, wereldwijd verzenden via DHL voor ~ 25 euro. Ga ik de bestelling klaarmaken voor verzending naar de VS, is het 50 euro :+ Goed, toen mocht ik dus ook de helft betalen. Snap niet waar het verkeerd ging, maar het is altijd iets als ik iets buiten de EU versturen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superiscch schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:11:
[...]

[...]

[...]

Als je kan ook wel een compositie kabel ervoor gebruiken. Je mist wel wat in scherpte, en veel meer kleur verzadiging. Rgb scart blijft de mooiste optie zeker met spellen als Fantasy Zone spatten de kleuren er vanaf.
walterg schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:09:
[...]
Ik las laatst dat Franse Master System 2's wél een DIN hebben zoals de Mega Drive.

https://www.retrorgb.com/frenchrgbconsoles.html
Tja de Franse N64 heeft ook als enige rgb uit. Dus dat verbaast mijn niks, maar de eerste mastersystem is ook van buiten veel mooier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:42:
[...]

Als je kan ook wel een compositie kabel ervoor gebruiken. Je mist wel wat in scherpte, en veel meer kleur verzadiging. Rgb scart blijft de mooiste optie zeker met spellen als Fantasy Zone spatten de kleuren er vanaf.

[...]

Tja de Franse N64 heeft ook als enige rgb uit. Dus dat verbaast mijn niks, maar de eerste mastersystem is ook van buiten veel mooier ;)
Daarvan wist ik het, maar dat van de Master System 2 was nieuw voor me :)

Maar werkt dat bij de N64 standaard? Ik dacht van wel maar ging twijfelen door dit stukje van op de retrorgb pagina:
N64:And here is the biggest question mark of them all… the French N64.
While some early NTSC systems could be modded to output RGB by directing the video signal trough an additional circuit, the early French systems not only had the right DA converter (as the NTSC systems did) but had all the traces on the board for RGB output. While it’s lacking some necessary electronic components, they can easily be added and thus restore RGB functionality. It seems like Nintendo had RGB in mind for the French version (which came out AFTER the non-RGB PAL version) but dropped it during production in order to save money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

walterg schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:46:
[...]
Daarvan wist ik het, maar dat van de Master System 2 was nieuw voor me :)

Maar werkt dat bij de N64 standaard? Ik dacht van wel maar ging twijfelen door dit stukje van op de retrorgb pagina:

[...]
Als er fra/fra bij het type nummer staat dan heeft hij rgb uit. Fra/fah is dan weer alleen max s-video. Beide modellen zijn in Frankrijk verkocht, en dat zorgt denk ik voor de verwarring. In de eu was het altijd al een soep zooitje. Engelse, Duitse en Italiaanse varianten, exclusieve uitgaven zowel in spellen als consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:58:
[...]

Als er fra/fra bij het type nummer staat dan heeft hij rgb uit. Fra/fah is dan weer alleen max s-video. Beide modellen zijn in Frankrijk verkocht, en dat zorgt denk ik voor de verwarring. In de eu was het altijd al een soep zooitje. Engelse, Duitse en Italiaanse varianten, exclusieve uitgaven zowel in spellen als consoles.
Zijn die zo gewild als ik vermoed? Of is er nog voor een redelijk bedrag aan te komen?

Ik heb erg weinig gebruik gemaakt van mijn N64, mede door het gebrek aan RGB. Ik had hem als kind niet dus ik had geen nostalgische redenen om door die wazige bende heen te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Wordt de N64 zoveel beter van RGB? Ik speel hem via S-Video en dat ziet er best prima (voor een N64) uit. Nu heb ik sinds kort een Amerikaanse en die zijn vrij makkelijk te midden geloof ik. Overigens speel ik mijn Amerikaanse SNES nog via S-Video over de RetroTINK 5X en dat ziet er prima uit. Vraag me dus af of het voor de N64 het waard is om die moeite te doen. Iemand hier met een RGB gemodde N64?
Pagina: 1 ... 185 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.