Ik vergeet steeds dat ik er ook een s-video kabel voor heb, maar voor mijn setup zou een RGB out het makkelijker maken om te integreren dan een s-video connectie. Het is natuurlijk de vraag of ik er dan daadwerkelijk mee aan de gang zou gaan, maar goed, dat is een ander verhaalPluueeR schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:51:
Wordt de N64 zoveel beter van RGB? Ik speel hem via S-Video en dat ziet er best prima (voor een N64) uit. Nu heb ik sinds kort een Amerikaanse en die zijn vrij makkelijk te midden geloof ik. Overigens speel ik mijn Amerikaanse SNES nog via S-Video over de RetroTINK 5X en dat ziet er prima uit. Vraag me dus af of het voor de N64 het waard is om die moeite te doen. Iemand hier met een RGB gemodde N64?
Ik heb een Japanse RGB modded N64 met een (inmiddels oude) advanced kit van Borti. Ik heb geen ervaring met N64 S-Video, maar zover ik had begrepen was het verschil klein vergeleken met RGB.PluueeR schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:51:
Wordt de N64 zoveel beter van RGB? Ik speel hem via S-Video en dat ziet er best prima (voor een N64) uit. Nu heb ik sinds kort een Amerikaanse en die zijn vrij makkelijk te midden geloof ik. Overigens speel ik mijn Amerikaanse SNES nog via S-Video over de RetroTINK 5X en dat ziet er prima uit. Vraag me dus af of het voor de N64 het waard is om die moeite te doen. Iemand hier met een RGB gemodde N64?
Voor mij is RGB een must, anders krijg ik geen kleur uit mijn CRT via composite. Hier een lijst van features die ik kreeg met mijn kit.
- RGB en YPbPr output
- Composite via AV blijft werken (geen traces verbroken bij sommige opties)
- In game Reset (IGR). Handig voor Everdrive users
- VI-Deblur toggle. Beeld en tekst wat scherper.
- On screen Menu, om meer opties aan te passen zoals line doubler.
Uiteindelijk is het afhankelijk van de kit welke functies je krijgt. Zo krijg je op N64Digital de HDMI output maar die was dan 3x zo duur als mijn kit. En sinds de laatste batch ondersteunen ze bij N64 Digital geen RGB output meer.
Dus tsja, allemaal opties. Afhankelijk van je eisen en je equipment.
Ik heb 2 FRA N64 consoles in de collectie (en een derde onderweg 🙄). Ook alle componenten in huis om ze native RGB te laten uitsturen. Moet er alleen eens de tijd voor maken.PluueeR schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:51:
Ik heb er nog één met een UltraHDMI mod, maar die mag de deur uit eens de RGB op de andere werkt…
Gezien het feit dat ik weinig heb met de N64 (3D games zijn niet mijn ding), heb ik er toch teveel eigenlijk 😅
@LoCuTuS2000
Betreffende de HDMI install,
Ik vraag me trouwens af.. zou die folie cable niet prachtig kunnen met soldeerpasta, wat op 183, of zelf op 138 graden smelt?
Dan met een hot air station, het spul flowen?
Weet dat het met SMD materiaal en ook met smd chips , prima gaat..
Vraag is of het goed pakt op bestaande soldeer van moederbord van de Xbox.
Ik heb veel ervaring met solderen, en ook veel met modden van consoles in opdracht, naast reparatie van moederborden uit het jaartal 1980 tot 1990.
Het hete lucht heb ik nog niet veel ervaring mee, behalve het reballen van ps4 (pro) HDMI chips..
En natuurlijk talloze HDMI connectors op diverse apparatuur…
Side note,
Vandaag een bestelling gedaan bij make mhz, voor een upgrade voor mijn wel besproken crystal Xbox, welke ik ooit zelf nog heb omgebouwd met een xecuter chip. Destijds voor mijn zwager. Nu dus weer terug omdat hij slechts 42 mocht worden…en toen zijn partner het aankon, deze in opdracht van hem
, aan mij heeft gegeven. Dit is ook de reden dat ik hem beneden wil hebben.. in de woonkamer, naast de MISTer.
Normaal heb Ik geen emotie bij het modden van een console, er is mij ook nog nooit een mislukt.. nu merk ik dat ik deze mod perfect wil doen.. en zit ik te kijken om een manier te vinden om dit wat makkelijker te maken, dan alles punt voor punt te doen bij die folie kabels…. Vandaar eigenlijk mijn vraag… of dit zou kunnen met bv een hot air , en low temp, of medium temp soldeerpaste…. Iemand ervaring hiermee?
Eenmaal het gemak bij HDMI aansluitingen, ga je ze noot meer stuk voor stuk doen.. maar ben ook wel wat ouderwets… heb eigenlijk veel te lang gewacht om het gemak van lucht te ervaren.. stukje onbekend, maakt onbemind.. En waarom investeren als het niet nodig is… zowel in tijd als in geld..
Ik vraag me trouwens af.. zou die folie cable niet prachtig kunnen met soldeerpasta, wat op 183, of zelf op 138 graden smelt?
Ik heb veel ervaring met solderen, en ook veel met modden van consoles in opdracht, naast reparatie van moederborden uit het jaartal 1980 tot 1990.
Het hete lucht heb ik nog niet veel ervaring mee, behalve het reballen van ps4 (pro) HDMI chips..
Side note,
Vandaag een bestelling gedaan bij make mhz, voor een upgrade voor mijn wel besproken crystal Xbox, welke ik ooit zelf nog heb omgebouwd met een xecuter chip. Destijds voor mijn zwager. Nu dus weer terug omdat hij slechts 42 mocht worden…en toen zijn partner het aankon, deze in opdracht van hem
, aan mij heeft gegeven. Dit is ook de reden dat ik hem beneden wil hebben.. in de woonkamer, naast de MISTer.
Normaal heb Ik geen emotie bij het modden van een console, er is mij ook nog nooit een mislukt.. nu merk ik dat ik deze mod perfect wil doen.. en zit ik te kijken om een manier te vinden om dit wat makkelijker te maken, dan alles punt voor punt te doen bij die folie kabels…. Vandaar eigenlijk mijn vraag… of dit zou kunnen met bv een hot air , en low temp, of medium temp soldeerpaste…. Iemand ervaring hiermee?
Eenmaal het gemak bij HDMI aansluitingen, ga je ze noot meer stuk voor stuk doen.. maar ben ook wel wat ouderwets… heb eigenlijk veel te lang gewacht om het gemak van lucht te ervaren.. stukje onbekend, maakt onbemind.. En waarom investeren als het niet nodig is… zowel in tijd als in geld..
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Verwijderd
Staan er genoeg op e-bay, en niet veel duurder dan een standaard variant. De gekleurde varianten zijn wel heel populair.walterg schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:22:
[...]
Zijn die zo gewild als ik vermoed? Of is er nog voor een redelijk bedrag aan te komen?
Ik heb erg weinig gebruik gemaakt van mijn N64, mede door het gebrek aan RGB. Ik had hem als kind niet dus ik had geen nostalgische redenen om door die wazige bende heen te kijken
Voor mijn persoonlijk heeft rgb niet veel meerwaarde in kwaliteit. Het beeld van de N64 blijft een blurred bende, maar dat hoort bij de console. Wat meer impact heeft gehad zijn andere controllers. Gebruik nu de retrobit tribute erop, en ze zijn best goed voor een paar tientjes.
Bedenk me net dat ik een US N64 heb. Komt omdat de videotheek hier die dingen verkocht. Ook als eerste SNES een US variant gehad (paarse), maar teruggebracht en een EU genomen omdat we het beeld bij ons niet goed kregen. Ofwel, kleur zonder geluid of zwart/wit met geluid. 
De kabel die bij de N64 zit om het beeld in de EU goed te krijgen is een vrij dikke met alle pootjes. Lijkt me RGB te zijn. Misschien toch nog eens uitpakken en weer eens gaan gebruiken. Kan dan meteen eens die adapters bestellen om zo de nieuwe N64 draadloze controllers te gebruiken. ^_^
Dan moet ik er nog wel 2 bij gaan kopen.
De kabel die bij de N64 zit om het beeld in de EU goed te krijgen is een vrij dikke met alle pootjes. Lijkt me RGB te zijn. Misschien toch nog eens uitpakken en weer eens gaan gebruiken. Kan dan meteen eens die adapters bestellen om zo de nieuwe N64 draadloze controllers te gebruiken. ^_^
US N64 kan (standaard) geen RGB uitsturen, en ik betwijfel of ze die toen al konden modden om dat wel te doen…Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:11:
Bedenk me net dat ik een US N64 heb. Komt omdat de videotheek hier die dingen verkocht. Ook als eerste SNES een US variant gehad (paarse), maar teruggebracht en een EU genomen omdat we het beeld bij ons niet goed kregen. Ofwel, kleur zonder geluid of zwart/wit met geluid.
Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe jullie daar dan wel beeld (in kleur) hebben kunnen uitkrijgen 🤔
Ah ok, niet goed gelezen inderdaad.Bruiser schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:28:
[...]
US N64 kan (standaard) geen RGB uitsturen, en ik betwijfel of ze die toen al konden modden om dat wel te doen…
Ben nu wel nieuwsgierig naar hoe jullie daar dan wel beeld (in kleur) hebben kunnen uitkrijgen 🤔
Qua kleur was het een SCART kabel met een dik blok eraan die waarschijnlijk het één en ander aanpaste aan het signaal. Weet er het zijne niet van en moet ook eerlijk bekennen dat die N64 ergens achter een schot staat op dit moment, anders had ik hem binnenkort wel even opgepakt om te kijken en foto's te maken. Heb namelijk ook de voeding met een dik blok eraan om van 110V naar 220V te gaan.
Heb ook best veel US SNES en N64 spellen vanuit die tijd. Veel dus ook gekocht bij die videotheek.
De eerste USA N64's zijn juist heel eenvoudig RGB te modden. Zie dit filmpje van Voultar.
Mooie aan de N64 is juist dat de powerbricks uitwisselbaar zijn. Ik heb laatst alleen het control deck gekocht van een USA N64 en daar kan gewoon je Europese powerbrick in. Bij de SNES is dat een ander verhaal, daar moest ik een aparte voeding of een omvormer voor kopen.
Mooie aan de N64 is juist dat de powerbricks uitwisselbaar zijn. Ik heb laatst alleen het control deck gekocht van een USA N64 en daar kan gewoon je Europese powerbrick in. Bij de SNES is dat een ander verhaal, daar moest ik een aparte voeding of een omvormer voor kopen.
Na het lezen van je verhaal kan ik mij voorstellen dat je het zo veilig mogelijk wil doen! Hete lucht is geen optie voor de installatie van de flex, je moet een flinke temperatuur gebruiken om het moederbord heet genoeg te krijgen en daardoor langdurig hete lucht gebruiken richting de 450 graden, dat vind de flex niet leuk.PsYgHo schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 02:09:
@LoCuTuS2000
Side note,
Wat je niet ziet in mijn video is het voortinnen van de flex kabel. Dit probeerde ik op 260 graden met de bout en dat was niet heet genoeg, 330 ging prima. In de video zie je ook dat ik met 330 graden en flux de flexkabel vrij snel en eenvoudig er in zet. Als je met hete lucht dit zou doen moet je minuten lang de flex op de juiste plek vasthouden, met de bout zet je 1 pin vast en kun je gerust de rest vastsolderen.
Voor het verwijderen van de AV poort zou ik ook adviseren om ChipQuick of ouderwets met de desoldeerpomp te doen, omdat ik hete lucht heb gebruikt ben ik een weerstand kwijt geraakt waardoor ik geen audio had, dat troubleshooten is met veel geluk goed gekomen.
Anyway als je meer hier over wil chatten kun je ook een DM sturen.
Klopt.PluueeR schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:45:
De eerste USA N64's zijn juist heel eenvoudig RGB te modden. Zie dit filmpje van Voultar.
…
Maar ik ging ervan uit dat ze de N64 in die videotheek heeft gekocht ten tijde dat deze is uitgekomen. Toen deed men nog niet aan RGB modden (voor zover ik weet). Vroeg me dus af hoe ze -toen- beeld eruit kreeg.
Onze tv’s toen konden wel ntsc weergeven, maar zonder rgb kabel had je zwart/wit beeld.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 07:36
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dit is wel een mooie, normaliter HAAT ik geluiden, met name cd access geluiden, vooral bij ps2 (paarse discscold_as_ijs schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:07:
[...]
idd kan het aanraden om er een 80mm noctua fan in te zetten. Wordt hij echt een heel stuk stiller van
10 second ninja DONE
disc access vond ik op de PS3 ook enorm storend. Wat dat betreft is de xbox toch echt wel stukken stiller. Daar is ook meer het probleem dat de fan zelf al best wat lawaai maakt. Ik vond mijn noctua mod echt wel een flinke verbeteringSagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:53:
[...]
Dit is wel een mooie, normaliter HAAT ik geluiden, met name cd access geluiden, vooral bij ps2 (paarse discs) en ook de DC cd access sounds vind ik naar. Maar bij de og xbox vind het geluid dat het ding maakt er toch soort van bij hoort........selectieve nostalgie!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ja en er zijn toch recent een paar n64 hdmi mod kids gekomen? Enige irritante is dat het ook echt ALLEEN hdmi mods zijn vanaf een bepaalde batch en dat rgb dan er niet standaard meer bij zit....PluueeR schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:45:
Ik weet alleen even niet zeker of dit dan alleen was voor de n64 digital of ook ultradhdmi ofzo
ik vond dit artikel wat wellicht nog wat extra info heeft...
Goed aan de ene kant leek het me wel grappig, maar (ook?) ik heb niet heel veel love voor de n64. mario 64, de zelda's en wat Rare (let op de hoofdletter hier, hoewel ik ook wel van rare meuk hou soms
10 second ninja DONE
Haha de hoofdletter, goed dat je het zegt. Je hebt het over de het development bedrijf Rare, achter games als Jet Force Gemini, Conker's Bad Fur day.Sagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:05:
[...]
Ja en er zijn toch recent een paar n64 hdmi mod kids gekomen? Enige irritante is dat het ook echt ALLEEN hdmi mods zijn vanaf een bepaalde batch en dat rgb dan er niet standaard meer bij zit....
Ik weet alleen even niet zeker of dit dan alleen was voor de n64 digital of ook ultradhdmi ofzo
ik vond dit artikel wat wellicht nog wat extra info heeft...
Goed aan de ene kant leek het me wel grappig, maar (ook?) ik heb niet heel veel love voor de n64. mario 64, de zelda's en wat Rare (let op de hoofdletter hier, hoewel ik ook wel van rare meuk hou soms) meuk en veel meer wil ik niet spelen...en daar zijn vaak opties voor waar het net zo goed als, zo niet beter dan op de console zelf speelt......vind de pad ook drama dus mja.....
Ja ik vind het ook apart hoor met de RGB removal. Misschien omdat de meeste mensen het rechtstreeks op een flatscreen aansluiten. Het mooie juist aan RGB is dat je de vrijheid hebt om op zowel scaler als CRT aan te sluiten.
UltraHDMI waren echt zoveel slechte verhalen over, die kan je beter overslaan.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
goed ultra hdmi, duur, moelijk verkrijgbaar een ook nog eens slechte verhalenlaugh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:28:
[...]
Haha de hoofdletter, goed dat je het zegt. Je hebt het over de het development bedrijf Rare, achter games als Jet Force Gemini, Conker's Bad Fur day.
Ja ik vind het ook apart hoor met de RGB removal. Misschien omdat de meeste mensen het rechtstreeks op een flatscreen aansluiten. Het mooie juist aan RGB is dat je de vrijheid hebt om op zowel scaler als CRT aan te sluiten.
n64digital, iig ook moeilijk verkrijgbaar, geen rgb meer, ook duur?
voultar mod: goedkoop, maar kan alleen op n64 met serienummer NS1.....net nog even gekeken of ik kon zien wat de mijne is, maar kabels lieten het niet toe en was te lui om de kabels los te maken
Maar vrijwel zeker dat wij een andere hebben.....
Dus mja, denk idd gewoon een pass en lekker pc remakes, of emulatie met achievements zowel retroarch als bijvoorbeeld rare replay voor mij, en natuurlijk ook via NSO, voor als ik ergens alleen de switch heb vind ik dat nog best ok!
10 second ninja DONE
Verwijderd
Dan word je al helemaal niet blij van de disc access van de dreamcast;-)cold_as_ijs schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:39:
[...]
disc access vond ik op de PS3 ook enorm storend. Wat dat betreft is de xbox toch echt wel stukken stiller. Daar is ook meer het probleem dat de fan zelf al best wat lawaai maakt. Ik vond mijn noctua mod echt wel een flinke verbetering
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
paarse disc's ps2 echt met stip op 1......Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:07:
[...]
Dan wordt je al helemaal niet blij van de disc access van de dreamcast;-)
dan idd dreamcast.
ps3/4 maar ook xbox 360 vond ik ook een verschrikking, ik was echt zoooo blij met de optie om spellen te kunnen installeren!
grappig genoeg ben ik de disc geluiden van mijn amiga en ook c64 vrijwel helemaal kwijt, goed beiden speel ik nu op mister, geen geluiden en amper laadtijden, toekomst is zo slecht nog niet
10 second ninja DONE
Verwijderd
Paarse disc zijn volgens mij gewoon cd's toch? Nooit echt opgevallen dat die meer geluid maken dan de dreamcast. Bij mij staat op nummer 1 de dreamcast.Sagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:15:
[...]
paarse disc's ps2 echt met stip op 1......
dan idd dreamcast.
ps3/4 maar ook xbox 360 vond ik ook een verschrikking, ik was echt zoooo blij met de optie om spellen te kunnen installeren!
grappig genoeg ben ik de disc geluiden van mijn amiga en ook c64 vrijwel helemaal kwijt, goed beiden speel ik nu op mister, geen geluiden en amper laadtijden, toekomst is zo slecht nog niet
Een hij.Bruiser schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:07:
[...]
Klopt.
Maar ik ging ervan uit dat ze de N64 in die videotheek heeft gekocht ten tijde dat deze is uitgekomen. Toen deed men nog niet aan RGB modden (voor zover ik weet). Vroeg me dus af hoe ze -toen- beeld eruit kreeg.
Onze tv’s toen konden wel ntsc weergeven, maar zonder rgb kabel had je zwart/wit beeld.
Heb me er toen niet echt mee bezig gehouden. Mocht ik er ooit weer bij komen, dan zal ik hier een foto posten. Het zat er bij aanschaf voor ons al bij, net als converters voor de spellen en dergelijke.
Uit je uitleg maak ik op dat je het “van horen zeggen…” hebt?laugh schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:28:
[...]
Die UltraHDMI werkt hier perfect…
Was ik de enige die hierom moest lachen? n64 hdmi mod kids ipv n64 hdmi mod kitsSagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:05:
[...]
Ja en er zijn toch recent een paar n64 hdmi mod kids gekomen?
Excuses… was een aanname ivm je nick en je foto 😅Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:25:
[...]
Een hij.
Heb me er toen niet echt mee bezig gehouden. Mocht ik er ooit weer bij komen, dan zal ik hier een foto posten. Het zat er bij aanschaf voor ons al bij, net als converters voor de spellen en dergelijke.
Ik hoor het graag eens je tijd ervoor zou hebben
Haha, geeft helemaal niets!Bruiser schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:29:
[...]
Excuses… was een aanname ivm je nick en je foto 😅
Ik hoor het graag eens je tijd ervoor zou hebben
Nickname komt nog uit mijn Final Fantasy XIV fase en inderdaad heel veel mensen denken aan een vrouw met die naam! En dan ook nog de foto van Jewel erbij maakt het af.
Ooit zal ik weer achter dat schot komen en hopen dat ik de mogelijkheid heb om dan even te kijken. Ik weet er ook verder niets meer van dan dat er ergens op de kabel een blok zit met tekst en dat we dacht ik thuis een Samsung beeldbuis hadden in die tijd. Ik had zelf exact dezelfde, maar dan het kleine model.
[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 04-04-2023 17:34 ]
Ja slechte uitleg van mij. Het ging voornamelijk over dat mensen lange tijd toen in queue stonden, zelfs betaald hadden maar het product niet kregen.Bruiser schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:26:
[...]
Uit je uitleg maak ik op dat je het “van horen zeggen…” hebt?
Die UltraHDMI werkt hier perfect…
Een heel feest, waarbij er ook geen duidelijkheid werd gegeven of de persoon ervan door was met het geld, en refund kregen mensen ook moeilijk tot niet.
Dus qua support kan je niet op die mensen rekenen.
Je hebt nog de optie voor een kit van Tim Worthington. Die werkt op elke N64 en is vrij goedkoop. Maar het is RGB, geen HDMI.Sagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:58:
[...]
goed ultra hdmi, duur, moelijk verkrijgbaar een ook nog eens slechte verhalen
n64digital, iig ook moeilijk verkrijgbaar, geen rgb meer, ook duur?
voultar mod: goedkoop, maar kan alleen op n64 met serienummer NS1.....net nog even gekeken of ik kon zien wat de mijne is, maar kabels lieten het niet toe en was te lui om de kabels los te maken![]()
Maar vrijwel zeker dat wij een andere hebben.....
Dus mja, denk idd gewoon een pass en lekker pc remakes, of emulatie met achievements zowel retroarch als bijvoorbeeld rare replay voor mij, en natuurlijk ook via NSO, voor als ik ergens alleen de switch heb vind ik dat nog best ok!
Verwijderd
Die van de c64 heb ik nog ergens een wave file van liggen. Die heb ik een tijdje als opstartgeluid gebruikt bij een windows xp pc, inclusief een aangepast bootschermpje van de c64. Het leverde soms nog leuke verbaasde blikken van mensen op.Sagat schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:15:
[...]
paarse disc's ps2 echt met stip op 1......
dan idd dreamcast.
Verwijderd
Ik ben ook weer gezwicht, ditmaal een:
:strip_exif()/f/image/PGEIQ5NiXv8SrOAbyYLS4OnR.jpg?f=fotoalbum_large)
+ 4 games.
Mocht hem overnemen voor een leuke eerlijke prijs. Het scherm is slecht en geluid dood.
Ik heb er al 1tje die het nog doet die alleen wat dode pixels heeft en die ik graag origineel wil houden.
Plan voor deze unit is een full recap + led backlight mod. Eerst een recap en dan kijken naar de staat van het scherm. Het liefst houd ik de originele LCD, maar als het nodig is hang ik er een ander scherm in.
Ik heb een maatje die een 3d printer bezit, hopelijk wil hij even een stel backlight brackets voor mij printen zodat ik de originele niet hoef te slopen.
Heb er zin in om lekker mee bezig te gaan, weer eens wat anders.
:strip_exif()/f/image/PGEIQ5NiXv8SrOAbyYLS4OnR.jpg?f=fotoalbum_large)
+ 4 games.
Mocht hem overnemen voor een leuke eerlijke prijs. Het scherm is slecht en geluid dood.
Ik heb er al 1tje die het nog doet die alleen wat dode pixels heeft en die ik graag origineel wil houden.
Plan voor deze unit is een full recap + led backlight mod. Eerst een recap en dan kijken naar de staat van het scherm. Het liefst houd ik de originele LCD, maar als het nodig is hang ik er een ander scherm in.
Ik heb een maatje die een 3d printer bezit, hopelijk wil hij even een stel backlight brackets voor mij printen zodat ik de originele niet hoef te slopen.
Heb er zin in om lekker mee bezig te gaan, weer eens wat anders.

Cool! Audio is bekend issue. Eigenlijk alle caps in gamegear hebben geen goede reputatie.Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 19:34:
Ik ben ook weer gezwicht, ditmaal een:
[Afbeelding]
+ 4 games.
Plan voor deze unit is een full recap
Moet zelf ook 1-2 gamegears re-cappen eigenlijk.
Heb jij of andere nog tips waar je betaalbare setjes kunt kopen(er zijn ook meerdere revisies om rekening mee te houden). De grote websites vragen nog behoorlijke prijzen voor die setjes en verzendkosten vanuit buitenland duur terwijl ik altijd dacht dat caps zelf erg cheap zijn.
Verwijderd
Volgens de ondergrondse kanalen van de gamegear subcultuur schijnt deze ebay verkoper de beste complete recap setjes te hebben:davince72 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:17:
[...]
Cool! Audio is bekend issue. Eigenlijk alle caps in gamegear hebben geen goede reputatie.
Moet zelf ook 1-2 gamegears re-cappen eigenlijk.
Heb jij of andere nog tips waar je betaalbare setjes kunt kopen(er zijn ook meerdere revisies om rekening mee te houden). De grote websites vragen nog behoorlijke prijzen voor die setjes en verzendkosten vanuit buitenland duur terwijl ik altijd dacht dat caps zelf erg cheap zijn.
https://www.benl.ebay.be/str/dreamicsmaster
De setjes van €6,90 bestaan uitsluitend uit goede capacitors van Panasonic.
Aangezien een setje op Aliexpress maar een paar euro goedkoper is wilde ik zelf voor bovenstaande gaan.
Verzendkosten voor de ebay store heb ik nog niet gecheckt, maar hij is Frans, meestal valt dat mee.
Super! Heb een setje besteld. 6,50 + 3,00 verzendkosten 👍Verwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:50:
[...]
Volgens de ondergrondse kanalen van de gamegear subcultuur schijnt deze ebay verkoper de beste complete recap setjes te hebben:
Aangezien een setje op Aliexpress maar een paar euro goedkoper is wilde ik zelf voor bovenstaande gaan.
Verzendkosten voor de ebay store heb ik nog niet gecheckt, maar hij is Frans, meestal valt dat mee.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Uhm euh, ja kids die modden want euh jonge gastjes vandaar ook recent......tssss watdenkiedoejedan zelf huh?davince72 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:28:
[...]
Was ik de enige die hierom moest lachen? n64 hdmi mod kids ipv n64 hdmi mod kits
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
yup, maar de ps2 word er helemaal hyper van. ik heb een kof voor de ps2 die ik graag wilde spelen maar het geluid vond ik zo irritant dat ik het nooit veel gedaan heb. Goed eerlijk is eerlijk die game ook gekocht toen ik al mijn 360 had en denk dat het al in de sf4 tijd was dus die game had ook serieuze concurentieVerwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:19:
[...]
Paarse disc zijn volgens mij gewoon cd's toch? Nooit echt opgevallen dat die meer geluid maken dan de dreamcast. Bij mij staat op nummer 1 de dreamcast.
10 second ninja DONE
Dikke merci! Ik was ook nog op zoek naar een replacement set voor mijn Saturn. Kan ik onmiddellijk alles daar bestellenVerwijderd schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:50:
[...]
Volgens de ondergrondse kanalen van de gamegear subcultuur schijnt deze ebay verkoper de beste complete recap setjes te hebben:
Edit:
Heb even bijgelezen en vond de discussie over de prijzen net erg interessant.
In ieder geval, voor wie het nuttig kan zijn, heb ik een half jaar geleden en onlangs nog een groot lot dubbele verkocht en heel wat ervaring opgedaan daardoor.
Eerst en vooral, weet dat opkopers/winkels voor je spullen tussen de 30% en 60% van de pricecharting prijs willen geven. Ga er bovendien van uit dat die 30% geldt voor 90% van wat je aanbiedt.
Ikzelf vond dat te weinig dus heb mijn advertentie zo gezet dat ik net op de pricecharting prijs zat (aangezien alles in uitstekende staat was niet onrealistisch).
Daarnaast was ik bereid om tot 40% te zakken afhankelijk van de grootte van het lot dat men wou overnemen.
Via pricecharting was het volledige lot op €10.000 geschat. Momenteel zijn de grootste kleppers weg en heb ik €6500 opgehaald. Volgens de lijst staat er nog een €2000 open.
Maw, ik heb niet de hoofdprijs gekregen voor mijn spullen, gezien de staat en de kleppers die er tussen zaten zeker en vast niet, maar door deze strategie te hanteren heb ik wel mijn SNES/GB/GBA/N64/PS1 en PS2 CIB lot met weinig inspanning kunnen verkopen. Meestal aan een medeverzamelaar die het 'afval' er dan gezien de mooie prijs bij nam. Van wat over blijft denk ik nog zo'n 40% op te kunnen halen gezien dat erg specifieke zaken zijn. Daarvoor ga ik waarschijnlijk ebay op (PC big boxes en veel promo exemplaren) en daar zal ik dus erg veel tijd in moeten investeren en zal de winst de tijdsinvestering waarschijnlijk niet dekken.
Als geld minder belangrijk is en je snel van je spul afwil, contacteer winkels en opkopers (voor €3500 zou ik van alles "verlost" zijn) en had ik weinig moeite moeten doen.
Wil je nog steeds weinig moeite doen, hou er dan rekening mee dat je best 30% tot 40% onder de gemiddelde marktprijs moet zitten om er snel vanaf te zijn.
Wil je graag toch de volle prijs, hou er dan rekening mee dat het langer duurt en dat je met veel meuk blijft zitten.
[ Voor 58% gewijzigd door Ekfad op 05-04-2023 12:00 ]
Vast al geantwoord, maar wat voor voordeel tijdens het gamen heb je van de 128mb ?LoCuTuS2000 schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:17:
Zoals beloofd het eindresultaat van de Xbox HD+ 128MB SSD Xbox:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En voor wie het soldeerwerk wil bekijken van de installatie:
[YouTube: XboxHD+ Installation]
Bedankt voor de leuke reacties van jullie allemaal, ik meld mij weer zodra Stellar binnen is of wanneer de eerste OGX360s klaar zijn.
Ziet er wel goed uit.
Enige mod die ik aan mijn gekochte xbox heb gedaan, is zo capacitator voor de klok ofzo verwijderd, omdat die kunnen gaan lekken.
Geen, er zijn homebrew games en emulator games die alleen met 128MB werken. Sommige Dashboards hebben het makkelijker met 128MB maar vooral omdat het kanVrietje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:28:
[...]
Vast al geantwoord, maar wat voor voordeel tijdens het gamen heb je van de 128mb ?
Ziet er wel goed uit.
Enige mod die ik aan mijn gekochte xbox heb gedaan, is zo capacitator voor de klok ofzo verwijderd, omdat die kunnen gaan lekken.
Micky & Donald World of illusion is echt tof! Soundtrack van de tunnels schiet me gelijk te binnen. En maar springen. TOK TOK!TheBuddha schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 22:59:
[Afbeelding]
Vandaag weer een nieuwe lading binnen. Mooie deal gesloten. 24 euro voor deze vier spellen. Deel gaat in de verkoop en een deel in de eigen collectie.
Er zijn ook behoorlijk wat games voor gepatched die ervan kunnen profiteren anders hoorLoCuTuS2000 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:54:
[...]
Geen, er zijn homebrew games en emulator games die alleen met 128MB werken. Sommige Dashboards hebben het makkelijker met 128MB maar vooral omdat het kan
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dit is interessant! heb je voorbeelden? En dan goede games graag, 10 frames extra in barbie happy horse adventure vind ik persoonlijk iets minder spannedSp33dFr34k schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:15:
[...]
Er zijn ook behoorlijk wat games voor gepatched die ervan kunnen profiteren anders hoor
En was het nou zo dat latere og xboxen al af fabriek met dit extra geheugen kwamen? Mijn xbox is een vrij laat moden. 1.6 geloof ik.....?
10 second ninja DONE
Ik heb geen lijst gevonden van wat wel/niet voordeel heeft van de RAM patch, maar er bestaat een XBOX Ram Delimit tool die basically de RAM limiet van een xbe file af haalt. Sommige games laten het toe om in 720P gerund te worden bijvoorbeeld, sommige games geven wat meer FPS. Google maar eens, dan kom je wel het e.e.a. tegen.Sagat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:36:
[...]
Dit is interessant! heb je voorbeelden? En dan goede games graag, 10 frames extra in barbie happy horse adventure vind ik persoonlijk iets minder spanned
En was het nou zo dat latere og xboxen al af fabriek met dit extra geheugen kwamen? Mijn xbox is een vrij laat moden. 1.6 geloof ik.....?
Voorbeeldje:
EDIT: m.b.t. je laatste vraag; nee. De 1.6 heeft zelfs geen soldeerpunten meer om extra geheugen op te solderen, die kun je alleen piggybacken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 06-04-2023 10:06 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
En om mijn eigen vraag te beantwoorden, NEE dat was niet zo, sterker nogSagat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:36:
Xbox 1.6
New Board Layout with additional RAM Pads removed
Removed data and power lines from LPC port
Xyclops chip (includes ROM instead of flash = BIOS no longer flashable)
Switched to the "XCalibur" Video Encoder
Microsoft later switched to lower quality Hynix RAM. These Xboxes with non-Samsung RAM are sometimes referred to as 1.6b by the modding community.
Grmmble, lower quality ram, *shakes fist at MS*
10 second ninja DONE
Check mijn editSagat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:13:
[...]
En om mijn eigen vraag te beantwoorden, NEE dat was niet zo, sterker nog
Xbox 1.6
New Board Layout with additional RAM Pads removed
Removed data and power lines from LPC port
Xyclops chip (includes ROM instead of flash = BIOS no longer flashable)
Switched to the "XCalibur" Video Encoder
Microsoft later switched to lower quality Hynix RAM. These Xboxes with non-Samsung RAM are sometimes referred to as 1.6b by the modding community.
Grmmble, lower quality ram, *shakes fist at MS*
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
haha ja staat er bij mij ook bij, regel 1
Goed, gezien hoe 'vaak' ik mijn xbox nog opstart heb ik er wel vrede mee. Maar vind het wel leuk om dit soort mods etc te zien, maakt in doom 3 echt wel groot verschil (ik bedoel als ik het zonder mijn bril al kan zien
10 second ninja DONE
Ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld Morrowind er mee zou kunnen doen, spel was eigenlijk net iets te (geheugen)intensief voor de originele xdoos.Sp33dFr34k schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:12:
Ik heb geen lijst gevonden van wat wel/niet voordeel heeft van de RAM patch, maar er bestaat een XBOX Ram Delimit tool die basically de RAM limiet van een xbe file af haalt. Sommige games laten het toe om in 720P gerund te worden bijvoorbeeld, sommige games geven wat meer FPS. Google maar eens, dan kom je wel het e.e.a. tegen.
In zoverre dat bij sommige (super) lange laadschermen de xbox op de achtergrond letterlijk opnieuw opstart om geheugen vrij te maken. Deden meer games schijnbaar.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Game boy advance
- 16 bit
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Saturn
- Dreamcast
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Morrowind is sowieso niet mijn genre, maar ik vind dit echt een pc game eigenlijk. Goed genoeg mensen die alleen op consoles willen spelen dus ja dan is dit natuurlijk een fijne optie.D4NG3R schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:04:
[...]
Ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld Morrowind er mee zou kunnen doen, spel was eigenlijk net iets te (geheugen)intensief voor de originele xdoos.
In zoverre dat bij sommige (super) lange laadschermen de xbox op de achtergrond letterlijk opnieuw opstart om geheugen vrij te maken. Deden meer games schijnbaar.![]()
![]()
[YouTube: Did Morrowind on the Original XBOX really reboot itself to free memory ? | MVG]
10 second ninja DONE
Lange laadschermen worden er denk ik niet mee opgelost, het kan er wel voor zorgen dat de game soepeler loopt omdat er meer vrij geheugen over is voor de GPU/CPU. Want tijdens het laden wordt er neem ik aan een vaste hoeveelheid data in het geheugen geladen. Groter geheugen maakt dat niet sneller. Lange laadschermen kan je oplossen met SSD en UDMA5D4NG3R schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:04:
[...]
Ben wel benieuwd wat bijvoorbeeld Morrowind er mee zou kunnen doen, spel was eigenlijk net iets te (geheugen)intensief voor de originele xdoos.
In zoverre dat bij sommige (super) lange laadschermen de xbox op de achtergrond letterlijk opnieuw opstart om geheugen vrij te maken. Deden meer games schijnbaar.![]()
![]()
[YouTube: Did Morrowind on the Original XBOX really reboot itself to free memory ? | MVG]
Mijn vraag is dus ook of het er voor zorgt dat die reboots om geheugen vrij te maken dan niet of minder voorkomen.cold_as_ijs schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:32:
[...]
Lange laadschermen worden er denk ik niet mee opgelost, het kan er wel voor zorgen dat de game soepeler loopt omdat er meer vrij geheugen over is voor de GPU/CPU. Want tijdens het laden wordt er neem ik aan een vaste hoeveelheid data in het geheugen geladen. Groter geheugen maakt dat niet sneller. Lange laadschermen kan je oplossen met SSD en UDMA5
@D4NG3R denk het niet. Heb paar korte stukjes van het MVG filmpje bekeken, maar zoals ik het begrijp moet de ontwikkelaar dus code toevoegen om die soft reboot te doen. Dus zodra je naar een andere ruimte gaat in morrowind, trap je dus die code af voor een softreboot. Geheugen gecleared, nieuwe ruimte ingeladen en door. Ik ga vanavond wel het hele filmpje kijken, want is best interessant
Nee ik denk ook van niet, maar wie weet wordt er daadwerkelijk gechecked hoe veel geheugen er nog beschikbaar is voordat zo'n reboot af wordt getrapt.
MVG heeft altijd wel leuke content vind ik, kijk vrijwel alles zelfs van consoles die ik nooit gehad/bespeeld of interesse in heb. Geweldig wat voor creatieve, soms kromme, oplossingen er wel niet allemaal verzonnen werden om met of rondom bepaalde limitaties te werken.
MVG heeft altijd wel leuke content vind ik, kijk vrijwel alles zelfs van consoles die ik nooit gehad/bespeeld of interesse in heb. Geweldig wat voor creatieve, soms kromme, oplossingen er wel niet allemaal verzonnen werden om met of rondom bepaalde limitaties te werken.
Erg gaaf man! Een aantal mensen ergens in de wereld hebben ‘m al ontvangen. Op Youtube is al wat te vinden.LoCuTuS2000 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 06:51:
[Afbeelding]
Mijn Stellar chip voor de Xbox is verstuurd!
Ben benieuw naar je installatie ervaring en de ervaring met Stellar in het algemeen.
Ik twijfel om op de bestel knop te rammen, ik wacht wat user reviews af.
Nee,lijkt me niet dat er een check zit. De XBOX werd verscheept met 64 mb RAM. Reden dat de pads er nog opzitten voor 128 mb RAM is dat development kits met 128 mb RAM verscheept werden. Reden is natuurlijk is dat in game development je eerst met een ruwe game begint die veel meer geheugen gebruikt en dat je daarna gaat optimaliseren. Dus er is geen reden om een check in te voeren op geheugen grootte tijdens boot.D4NG3R schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:13:
Nee ik denk ook van niet, maar wie weet wordt er daadwerkelijk gechecked hoe veel geheugen er nog beschikbaar is voordat zo'n reboot af wordt getrapt.
128 MB ram bied dus meer mogelijkheden richting hogere resolutie en hogere framerates, maar vragen dus dat de games gemod worden.
Verwijderd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vuQtKopXVGeMK3HCJmNpYFWR.jpg?f=user_large)
De Gamegear is binnen, nog best een leuke set zo. Het scherm heeft geen dode pixels en de backlight licht nog prima op, dus heb goede hoop dat hij na een recap volledig werkend gaat zijn, al is dat natuurlijk afwachten.
Heb er inclusief verzending €47 voor betaald, een setje capacitors kost me dan nog ruwweg een tientje. Mocht hij dan weer goed werken vind ik het persoonlijk een acceptabele deal, maar dat blijft altijd een beetje een gokje aangezien er nog andere mankementen kunnen zijn. Dan met de tijd nog een LED backlight erin.
Het gaat me ook voornamelijk om al mijn gamegear titels eens lekker te spelen op een unit die het prima doet.
Dat is een zeer nette deal, zo kom je ze helaas niet snel meer tegen.Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:10:
[Afbeelding]
De Gamegear is binnen, nog best een leuke set zo. Het scherm heeft geen dode pixels en de backlight licht nog prima op, dus heb goede hoop dat hij na een recap volledig werkend gaat zijn, al is dat natuurlijk afwachten.
Heb er inclusief verzending €47 voor betaald, een setje capacitors kost me dan nog ruwweg een tientje. Mocht hij dan weer goed werken vind ik het persoonlijk een acceptabele deal, maar dat blijft altijd een beetje een gokje aangezien er nog andere mankementen kunnen zijn. Dan met de tijd nog een LED backlight erin.
Het gaat me ook voornamelijk om al mijn gamegear titels eens lekker te spelen op een unit die het prima doet.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Mooie deal voor die Game Gear. Daar ben ik gezond jaloers op.
Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl
Ik ben opzoek naar een CRT voor mijn broer, die zijn oude consoles eraan wil hangen. Nu heb ik al wat dingen gezien op Youtube, maar wat het meeste mijn aandacht trok is een HD CRT. Nu ben ik niet helemaal thuis in deze dingen, want het is nogal voor mijn tijd, maar is het mogelijk om er een te vinden? Het zal wel prijzig worden, maar dat zien we dan wel.
Ik heb me even op deze video gericht en ik las al een oud topic op Tweakers dat ze in Nederland niet bestaan/zeldzaam zijn. Tips zijn dus welkom!
YouTube: What to Look for in a CRT TV - Budget to Best
Ik heb me even op deze video gericht en ik las al een oud topic op Tweakers dat ze in Nederland niet bestaan/zeldzaam zijn. Tips zijn dus welkom!
Verwijderd
Wat is de reden dat je dit wilt? Er zitten namelijk ook flink wat nadelen aan een HD CRT. O.a. dat er meer inputlag op zit dan een normale crt, je kan daarnaast ook geen zappers gebruiken.Mosin schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:44:
Ik ben opzoek naar een CRT voor mijn broer, die zijn oude consoles eraan wil hangen. Nu heb ik al wat dingen gezien op Youtube, maar wat het meeste mijn aandacht trok is een HD CRT. Nu ben ik niet helemaal thuis in deze dingen, want het is nogal voor mijn tijd, maar is het mogelijk om er een te vinden? Het zal wel prijzig worden, maar dat zien we dan wel.
Stom gezegd, omdat hij het aangeeft in het filmpjeVerwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:46:
[...]
Wat is de reden dat je dit wilt? Er zitten namelijk ook flink wat nadelen aan een HD CRT. O.a. dat er meer inputlag op zit dan een normale crt, je kan daarnaast ook geen zappers gebruiken.

De input lag die je opnoemt hoef ik er niet op te hebben, want ik lees vaak dat juist input lag op een CRT goed/laag is. Zappers zijn die pistolen etc? Dat is natuurlijk wel een onderdeel bij het retro gamen.
[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 06-04-2023 15:54 ]
Verwijderd
Normale CRT's hebben een lage inputlag. Een HD CRT dient het beeld te upscalen naar een hd resolutie (digitaal) om het beeld juist weer te geven. Waardoor je extra input lag krijgt.Mosin schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:53:
[...]
Stom gezegd, omdat hij het aangeeft in het filmpje![]()
De input lag die je opnoemt hoef ik er niet op te hebben, want ik lees vaak dat juist input lag op een CRT goed/laag is. Zappers zijn die pistolen etc? Dat is natuurlijk wel een onderdeel bij het retro gamen.
De zappers zijn die pistolen ja. Die werken niet op een HD CRT.
Ik weet niet welke console je wilt aansluiten? Maar HD resoluties zijn altijd breedbeeld. Dit zou betekenen dat het beeld vervormt gaat worden bij games die alleen 4:3 ondersteunen. Tenzij de HD CRT native 480p ondersteund. (Maar dat ondersteunen veel games weer niet).
Dus de vraag is, wat is je doel met de tv?
Welke consoles wil je er op aan sluiten?
@Mosin Kost wat maar dan heb je ook wat (als je hem kan vinden), werkt trouwens fantastisch op moderne consoles https://www.youtube.com/watch?v=V8BVTHxc4LM
Zijn trouwens meer monitoren in breedbeeld, sommige toch nog voor een mooie prijs te vinden
Zijn trouwens meer monitoren in breedbeeld, sommige toch nog voor een mooie prijs te vinden
Verwijderd
Echter is de YouTube video waar je naar linkt een monitor en geen tv. Daar zit wel wat verschil in qua inputlag, maar ook qua features. Een monitor is niet 1 op 1 te vergelijken met een crt tv.cold_as_ijs schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:18:
@Mosin Kost wat maar dan heb je ook wat (als je hem kan vinden), werkt trouwens fantastisch op moderne consoles https://www.youtube.com/watch?v=V8BVTHxc4LM
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2023 16:23 ]
@Verwijderd Ja klopt dat ik naar een monitor heb gelinkt, maar deze wordt dus alom geroemd als de beste CRT ever. Ze zijn overigens zo goed als niet te vinden, maar dan betaal vaak net zoveel als de nieuw waarde
De volgende consoles zullen aangesloten worden:Verwijderd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:59:
[...]
Normale CRT's hebben een lage inputlag. Een HD CRT dient het beeld te upscalen naar een hd resolutie (digitaal) om het beeld juist weer te geven. Waardoor je extra input lag krijgt.
De zappers zijn die pistolen ja. Die werken niet op een HD CRT.
Ik weet niet welke console je wilt aansluiten? Maar HD resoluties zijn altijd breedbeeld. Dit zou betekenen dat het beeld vervormt gaat worden bij games die alleen 4:3 ondersteunen. Tenzij de HD CRT native 480p ondersteund. (Maar dat ondersteunen veel games weer niet).
Dus de vraag is, wat is je doel met de tv?
Welke consoles wil je er op aan sluiten?
XBOX OG
Playstation 1
Playstation 2
SNES
Nintendo 64
Gamecube
Beeld kwaliteit staat voorop. Scherm mag voor een CRT groot zijn, maar dat zal wel niet passen bij de verhouding? Er gaat geen TV op gekeken worden, dus misschien opent dat de weg naar een monitor.
Welke features missen er op een monitor die invloed kunnen hebben op het gamen?
@cold_as_ijs
Bedankt voor de tip.
[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 06-04-2023 18:09 ]
Voor deze consoles kun je beter een normale CRT TV nemen ipv een HD CRT TV.Mosin schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:05:
[...]
De volgende consoles zullen aangesloten worden:
XBOX OG
Playstation 1
Playstation 2
SNES
Nintendo 64
Gamecube
Beeld kwaliteit staat voorop. Scherm mag voor een CRT groot zijn, maar dat zal wel niet passen bij de verhouding? Er gaat geen TV op gekeken worden, dus misschien opent dat de weg naar een monitor.
@cold_as_ijs
Bedankt voor de tip.
Deze consoles renderen toch niet in HD (op een paar uitzonderingen na).
Verwijderd
Een HD scherm is leuk als je consoles dat ook ondersteunen. Aangezien je alleen maar SD consoles wilt aansluiten is het aan te raden om gewoon een normale crt te nemen.Mosin schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:05:
[...]
De volgende consoles zullen aangesloten worden:
XBOX OG
Playstation 1
Playstation 2
SNES
Nintendo 64
Gamecube
@cold_as_ijs
Bedankt voor de tip.
Verwijderd
@Mosin Je kunt ook voor zo'n professionele CRT gaan. Deze hebben vaak meer scanlines dan consumenten CRT's.
Toevallig staat er momenteel een op Marktplaats voor een betaalbare prijs (of het een goede deal is durf ik niet te zeggen, geen idee wat zoiets zou moeten kosten... maar het is wel een prijs die te realiseren is):
https://link.marktplaats.nl/m1962126493
Zelf geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat zo'n unit je toch het beste beeld geeft als we het hebben over analoge technologie.
Een gewone CRT vind ik persoonlijk al prima zat en die zijn vaak wel voor een habbekrats op te pikken.
Toevallig staat er momenteel een op Marktplaats voor een betaalbare prijs (of het een goede deal is durf ik niet te zeggen, geen idee wat zoiets zou moeten kosten... maar het is wel een prijs die te realiseren is):
https://link.marktplaats.nl/m1962126493
Zelf geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat zo'n unit je toch het beste beeld geeft als we het hebben over analoge technologie.
Een gewone CRT vind ik persoonlijk al prima zat en die zijn vaak wel voor een habbekrats op te pikken.
Ik heb een probleem en kan geen oplossing vinden. Wie weet, kan iemand hier helpen.
Mijn 8Bitdo M30 2.4G Wireless Gamepad voor Megadrive wil niet koppelen aan de dongle in mijn Sega SG. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd, de handleiding gelezen, de FAQ gelezen en gezocht op Google en Reddit om de oplossing te vinden maar niets.
Voor mijn Super NT gebruik ik ook 9Bitdo controllers maar daar zit een knop op om te pairen. Die zit niet om de Megadrive controllers voor de Sega SG.
Zowel de dongle als de controller zitten qua knipperende lampjes in pairing mode maar geen succes. De controller werkt wel als ik deze op de PC aansluit.
Wie weet kan iemand hier helpen. Op goed geluk.
Mijn 8Bitdo M30 2.4G Wireless Gamepad voor Megadrive wil niet koppelen aan de dongle in mijn Sega SG. Ik heb allerlei combinaties geprobeerd, de handleiding gelezen, de FAQ gelezen en gezocht op Google en Reddit om de oplossing te vinden maar niets.
Voor mijn Super NT gebruik ik ook 9Bitdo controllers maar daar zit een knop op om te pairen. Die zit niet om de Megadrive controllers voor de Sega SG.
Zowel de dongle als de controller zitten qua knipperende lampjes in pairing mode maar geen succes. De controller werkt wel als ik deze op de PC aansluit.
Volgens mij zit daar enkel een kabel in met aan beide uiteinden een AV met pinVerwijderd schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:25:
[...]
Wat voor kabel zit er bij, composiet?
[Afbeelding]
In dat geval zal je idd een composiet naar HDMI converter moeten hebben.
Ik heb deze controller ook gehad (maar weer verkocht) en het enige zinnige wat ik kan zeggen; je dongle is waarschijnlijk defect.TheBuddha schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:57:
Ik heb een probleem en kan geen oplossing vinden. Wie weet, kan iemand hier helpen.
Bij mij werkte het op mijn Megadrive en PC naar behoren en als het wel werkt op je PC (zonder dongle) dan is je dongle het probleem.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Heb je geen foto? Een RF kabel is in principe ook een av kabel. Meer informatie maakt het vinden naar een oplossing makkelijker.superiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:07:
[...]
Volgens mij zit daar enkel een kabel in met aan beide uiteinden een AV met pin
Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:33:
[...]
Heb je geen foto? Een RF kabel is in principe ook een av kabel. Meer informatie maakt het vinden naar een oplossing makkelijker.
:strip_exif()/f/image/wl8d2JjLzWsKcenYixquFwvQ.jpg?f=fotoalbum_large)
@TheBuddha De M30 2.4G is geen BT controller, maar maakt gebruik van een eigen protocol op 2.4 ghz.
De M30 is dus de BT variant, maar daar heb je deze adapter voor nodig om te koppelen aan de sega. Die kleine zonder knopje is de dongle van de 2.4G, die is standaard gepaired.
Dit is de BT adapter voor de sega https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld
De M30 is dus de BT variant, maar daar heb je deze adapter voor nodig om te koppelen aan de sega. Die kleine zonder knopje is de dongle van de 2.4G, die is standaard gepaired.
Dit is de BT adapter voor de sega https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld
Verwijderd
Ja, een RF-kabel. Ook wel coax genoemd. Het geeft beeld, en niet veel meer dan dat. Er zijn genoeg opties om daar verbetering in te brengen.
Blijft het bij ėėn console, of zijn er meerdere die je aan wil sluiten. Wat voor medium wil je het zien, en ook wel belangrijk hoeveel heb je ervoor over. Zulke informatie is ook wel makkelijker. Staan ook genoeg voorbeelden hierover in dit topic genoemd.
Het is puur voor de nostalgie om nog eens de spellen te kunnen spelen ☺️Verwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:08:
[...]
Ja, een RF-kabel. Ook wel coax genoemd. Het geeft beeld, en niet veel meer dan dat. Er zijn genoeg opties om daar verbetering in te brengen.
Blijft het bij ėėn console, of zijn er meerdere die je aan wil sluiten. Wat voor medium wil je het zien, en ook wel belangrijk hoeveel heb je ervoor over. Zulke informatie is ook wel makkelijker. Staan ook genoeg voorbeelden hierover in dit topic genoemd.
Maar om te beginnen heb ik dus een coax to hdmi nodig ☺️
Verwijderd
Als het alleen daarom gaat is een rechtstreekse hdmi oplossing betere, en goedkoper oplossing. Volgens mij heeft @cold_as_ijs nog zo'n kabel liggen, die niet meer gebruikt wordt. Dus misschien kunnen jullie elkaar helpensuperiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:37:
[...]
Het is puur voor de nostalgie om nog eens de spellen te kunnen spelen ☺️
Mijn derde FRA N64 is intussen ook gearriveerd (had ooit eens 3 rgb setjes ervoor gekocht), dus misschien toch maar eens aan beginnen… 😅
Dit vat het trouwens goed samen. Telkens ik een leuk projectje zie denk ik “Cool, dat wil ik ook wel doen/maken”. Vervolgens bestel ik dan alle onderdelen en komt het op de to-do lijst te staan, om er dan nooit meer af te komen. Hoofdzakelijk uit tijdsgebrek, te moe of gewoon geen zin…
Als ik al die mooie projectjes hier zie passeren lijk ik wel de enige die hier last van heeft 🤔
Dit vat het trouwens goed samen. Telkens ik een leuk projectje zie denk ik “Cool, dat wil ik ook wel doen/maken”. Vervolgens bestel ik dan alle onderdelen en komt het op de to-do lijst te staan, om er dan nooit meer af te komen. Hoofdzakelijk uit tijdsgebrek, te moe of gewoon geen zin…
Als ik al die mooie projectjes hier zie passeren lijk ik wel de enige die hier last van heeft 🤔
Ik heb idd nog een Pound kabel liggen. Ik stuur je wel een PM @superiscchVerwijderd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:44:
[...]
Als het alleen daarom gaat is een rechtstreekse hdmi oplossing betere, en goedkoper oplossing. Volgens mij heeft @cold_as_ijs nog zo'n kabel liggen, die niet meer gebruikt wordt. Dus misschien kunnen jullie elkaar helpen
Nee hoor, ik ervaar hetzelfde. Het probleem voor mij is niet het niet kunnen doen. Ik heb de tools, en kan modden wat ik wil. Maar ik heb momenteel een gebrek aan tijd voor deze hobby.Bruiser schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:38:
Mijn derde FRA N64 is intussen ook gearriveerd (had ooit eens 3 rgb setjes ervoor gekocht), dus misschien toch maar eens aan beginnen… 😅
Ik heb wel leuk modded retro consoles, maar tegen de tijd dat je eindelijk wat tijd hebt ben je eigenlijk al te moe om ook echt een spel te gaan spelen

superiscch schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:37:
[...]
Het is puur voor de nostalgie om nog eens de spellen te kunnen spelen ☺️

Dit is wat er op de RF out hoort van de Master System. Tulp naar een RF Demodulator met een COAX uitgang (zoals Ziggo ook gebruikt). Moderne TVs kunnen moeite hebben met het analoge TV signaal.
Een COAX (RF) naar HDMI adapter bestaat volgens mij niet. Het is vrij eenvoudig om op de Sega Master System 2 een RCA (tulp) tv output te maken, composite video dus. Zie hier een tutorial https://www.dreamcast.nu/en/sega-master-system-2-av-mod/
Een coax to hdmi kabel heb ik inderdaad ook nog nooit gezien (en mocht het wel bestaan zou dat een verschrikkelijke beeldkwaliteit geven volgens mij 😅)LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:37:
[...]
[Afbeelding]
Dit is wat er op de RF out hoort van de Master System. Tulp naar een RF Demodulator met een COAX uitgang (zoals Ziggo ook gebruikt). Moderne TVs kunnen moeite hebben met het analoge TV signaal.
Een COAX (RF) naar HDMI adapter bestaat volgens mij niet. Het is vrij eenvoudig om op de Sega Master System 2 een RCA (tulp) tv output te maken, composite video dus. Zie hier een tutorial https://www.dreamcast.nu/en/sega-master-system-2-av-mod/
Ik zou dan eerder een no-cut rgb mod adviseren.
https://www.consolesunlea...-video-mod-install-guide/
En dit filmpje hierover is ook als eens eerder gepost:
Verwijderd
De koperen kern van een coax kabel kan wel enorm veel data versturen. Ik heb thuis mijn Ethernet netwerk (1Gbit) over coax lopen. Werkt perfect. In principe zou je de data over coax kunnen sturen net zoals over hdmi.Bruiser schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:21:
[...]
Een coax to hdmi kabel heb ik inderdaad ook nog nooit gezien (en mocht het wel bestaan zou dat een verschrikkelijke beeldkwaliteit geven volgens mij 😅)
[YouTube: Sega removed it. I'm putting it BACK.]
@Verwijderd @Verwijderd @Tux3.14
Bedankt voor de hulp. Een normale CRT lijkt me dan het makkelijkste
Bedankt voor de hulp. Een normale CRT lijkt me dan het makkelijkste
Retro consoles connected met een retro ethernet netwerkVerwijderd schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:32:
[...]
De koperen kern van een coax kabel kan wel enorm veel data versturen. Ik heb thuis mijn Ethernet netwerk (1Gbit) over coax lopen. Werkt perfect. In principe zou je de data over coax kunnen sturen net zoals over hdmi.
Dat is wel next level retro
Verwijderd
In een retro huis ;-) (1880). Je moet wat als de kabels zo vast zitten in de pvc buizen dat je geen andere kabels kan trekken. Dan is de Hirschmann Inca een uitkomst. Tegenwoordig gaat het tot 2,5Gbit volgens mij.Tux3.14 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:59:
[...]
Retro consoles connected met een retro ethernet netwerk![]()
Dat is wel next level retro
Die had ik inderdaad gepost, de link die ik net beschreef is wat toegankelijker, voor een paar euro krijg je zo beeld uit je Master System.Bruiser schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:21:
[...]
Een coax to hdmi kabel heb ik inderdaad ook nog nooit gezien (en mocht het wel bestaan zou dat een verschrikkelijke beeldkwaliteit geven volgens mij 😅)
Niet echt retro, maar kwam deze vandaag tegen in de stad. Ga hem maar gewoon gebruiken denk ik.

My middle finger salutes you.
Ja, die standaard pairing lukt dus niet. Heel spijtig. Vanmiddag in de gameshop maar een nieuwe gekocht voor de Megadrive. Dit keer bekabeld van retrobit. 12 euro dus prima prijs.cold_as_ijs schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:43:
@TheBuddha De M30 2.4G is geen BT controller, maar maakt gebruik van een eigen protocol op 2.4 ghz.
Mooie uitbreiding hoor! Het toevoegen van die rumble pack aan je controller geeft echt een geweldig gevoel.
Verwijderd
Is dit niet wat een Digitene kastje doetBruiser schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:21:
[...]
Verwijderd
Mijn neefje logeert hier een weekendje, straks hebben we een lekkere paasbrunch. Heb de mannen maar even aan de Gameboy gezet om ze koest te houden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yfx57hYzzh68MpkHEtaBnR7x.jpg?f=user_large)
Je moet ze toch wat normen en waarden bijbrengen

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yfx57hYzzh68MpkHEtaBnR7x.jpg?f=user_large)
Je moet ze toch wat normen en waarden bijbrengen
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb].
Een goede film over de geschiedenis van Tetris, een must-see voor de retro (console) fans hier.
Vond het on-topic genoeg om hier even kort te noemen, en wellicht eventuele verdere ervaringen en meningen e.d. delen in het Het Nintendo films en series topic ?
Een goede film over de geschiedenis van Tetris, een must-see voor de retro (console) fans hier.
Vond het on-topic genoeg om hier even kort te noemen, en wellicht eventuele verdere ervaringen en meningen e.d. delen in het Het Nintendo films en series topic ?
[ Voor 5% gewijzigd door Sanny1987 op 10-04-2023 10:39 ]
Verwijderd
Wil hem zeker gaan kijken!Sanny1987 schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:50:
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb], niet echt van Nintendo, maar ik denk wel on-topic genoeg?
[YouTube: Tetris — Official Trailer | Apple TV+]
Zag deze scène op Reddit, in r/Gameboy:
https://www.reddit.com/r/...ovie_tetris_guaranteed_to
Nee dat is niet wat een digitenne kastje doet; die zet een digitaal DVB-T signaal om naar iets wat een tv kan draaien via scart of hdmi. Dat heeft niets meer te maken met analoge RF, helaas.Verwijderd schreef op zondag 9 april 2023 @ 08:45:
[...]
Is dit niet wat een Digitene kastje doetEchter ondersteund die wel enkel DVB over coax wat die omzet naar HDMI.
Gisteren langs geweest in het Noorden van het land en kreeg dit gedoneerd..

En maar onder mijn CRT geplaatst voor in de collectie (voor nu, i guess)
Volgens mij zitten er zowiezo een aantal pareltjes/zeldzame (PSP) games tussen, maar nu heb ik drie PS2 consoles

Volgens mij zitten er zowiezo een aantal pareltjes/zeldzame (PSP) games tussen, maar nu heb ik drie PS2 consoles

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Verwijderd
Forbidden siren 2 is wel een unieke game die je niet zo vaak ziet. Een soort Silent Hill achtige game is dat.Ricepuppet schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:50:
Gisteren langs geweest in het Noorden van het land en kreeg dit gedoneerd..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En 3 ps2 consoles, dat is nog niks ;-)
Dat hoorde ik ook, ik kijk meestal veel later wel wat dingen waard zijn. Ik ben al blij dat veel mensen aan mij denken als ze hun retro game spullen willen donerenVerwijderd schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:58:
[...]
Forbidden siren 2 is wel een unieke game die je niet zo vaak ziet. Een soort Silent Hill achtige game is dat.
En 3 ps2 consoles, dat is nog niks ;-)
Naja ik had het idee misschien om van alle PS2's, een goede PS2 te maken, maar ik heb alleen maar 3000 versies series, geen 5000..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.