Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op maandag 10 april 2023 @ 17:44:
[...]

Ferrari al gespeeld? ik heb die op de DC, maar zo dan, ik bakte er HE-LE-MAAL niets van destijds
Ja, maar een paar minuten. Het lijkt ook meer een simracer dan arcade. Ik heb de eerste race niet eens uit kunnen rijden... Moet het nog een keer met stuurtje proberen, dan zal het misschien wat beter gaan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Ricepuppet schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:50:
Gisteren langs geweest in het Noorden van het land en kreeg dit gedoneerd..
Bofkont! Mooie verzameling erbij!

Vandaag heb ik het volgende erbij(dynablaster had ik al maar die probeer ik wel weer te verkopen😊)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfQbagu4ehFVzeNODGcgHzHdQj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uFJVX2dnpu1aIVitBQpYYKTN.jpg?f=fotoalbum_large
Verder vloekend en tierend geprobeerd de gamegear te voorzien van nieuwe capacitors. Tjonge wat valt dat tegen. Heb nu psu en soundboard gedaan en alles zat tegen. Maar uiteindelijk had ik wel geluid, wat zoveel betekent (denk ik) dat PSU en Soundboard werken. Capacitors op moederbord moet ik nog doen en dan hopelijk zie ik dan ook beeld(nu zie ik alleen maar wit scherm met wat strepen.
De capacitors waren al aan het lekken wat niet te zien was met blote oog en dat maakt verwijderen en solderen een ramp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkVy0gKrujJz70nRAsyDydX4_0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNy5k93YWiuQ4lDHELQIG74B.jpg?f=fotoalbum_large
Tot zover tweede paasdag😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:36:
[...]

Vandaag heb ik het volgende erbij(dynablaster had ik al maar die probeer ik wel weer te verkopen😊)
[Afbeelding]
Verder vloekend en tierend geprobeerd de gamegear te voorzien van niet capacitors. Tjonge wat valt dat tegen. Heb nu psu en soundboard gedaan en alles zat tegen. Maar uiteindelijk had ik wel geluid, wat zoveel betekent (denk ik) dat PSU en Soundboard werken. Capacitors op moederbord moet ik nog doen en dan hopelijk zie ik dan ook beeld(nu zie ik alleen maar wit scherm met wat strepen.
De capacitors waren al aan het lekken wat niet te zien was en dan maakt verwijderen en solderen een ramp.
[Afbeelding]
Darkwing gisteren nog gespeeld. De jumps vragen wel de nodige timing, maar wel een leuk spel. Was dan wel op emulator dus dat zou ook van invloed kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Sanny1987 schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:50:
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb].
Alleen via AppleTV te zien? Jammer had verwacht dat ze hem breder zouden releasen, dan moeten we maar wachten op andere mogelijkheden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog 3 dagen apple tv (gratis Abbo), eigenlijk meteen weer stop gezet omdat de hoeveelheid content beperkt en voor veel je alsnog een ander abbo moet afsluiten. Toch maar even snel meepakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 16:57
Sanny1987 schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:50:
Vandaag de net uitgebrachte Tetris film gekeken [imdb].

[YouTube: Tetris — Official Trailer | Apple TV+]
Een goede film over de geschiedenis van Tetris, een must-see voor de retro (console) fans hier.

Vond het on-topic genoeg om hier even kort te noemen, en wellicht eventuele verdere ervaringen en meningen e.d. delen in het Het Nintendo films en series topic ?
Ik had het geluk om bij premiere te kunnen zijn van de Tetris film. Heb in het topic wat geplaatst over wat ik er van vond vanuit een gamegeschiedenis perspectief: densy in "Het Nintendo films en series topic"

[ Voor 4% gewijzigd door densy op 11-04-2023 10:49 ]

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:19:
[...]

Alleen via AppleTV te zien? Jammer had verwacht dat ze hem breder zouden releasen, dan moeten we maar wachten op andere mogelijkheden ;-)
Is er geen proefperiode van een paar dagen of zo? Of je moet eenmalig 7 euro betalen voor de eerste maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:47:
[...]

Is er geen proefperiode van een paar dagen of zo? Of je moet eenmalig 7 euro betalen voor de eerste maand.
Wie een PS4 of PS5 heeft kan 6 maanden gratis Apple TV+ afnemen: https://www.playstation.c...le-tv-playstation-offers/

Zelf geprobeerd gebruik van te maken, maar de gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken als je geen Apple producten in huis hebt. Apple ID aangemaakt -> Foutmelding in de app dat ik een betaalmethode moet toevoegen. Betaalmethode toegevoegd -> Foutmelding dat ik een iTunes account moet hebben. Apple Music app gedownload op mijn telefoon, daarmee kon ik het blijkbaar omzetten naar een iTunes account -> Foutmelding dat ik een betaalmethode moet toevoegen.
8)7 8)7 8)7

Nu staat hij dus maar op mijn NAS. Ben benieuwd hoeveel Hollywood saus eroverheen zit. Zag in de trailer al iets over KGB achtervolgingen. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:36:
[...]

[Afbeelding]
Verder vloekend en tierend geprobeerd de gamegear te voorzien van nieuwe capacitors. Tjonge wat valt dat tegen. Heb nu psu en soundboard gedaan en alles zat tegen. Maar uiteindelijk had ik wel geluid, wat zoveel betekent (denk ik) dat PSU en Soundboard werken. Capacitors op moederbord moet ik nog doen en dan hopelijk zie ik dan ook beeld(nu zie ik alleen maar wit scherm met wat strepen.
De capacitors waren al aan het lekken wat niet te zien was met blote oog en dat maakt verwijderen en solderen een ramp.
[Afbeelding]
Dit geeft mij goede hoop om de caps te vervangen op de mijne _O- Setjes caps zullen ergens deze week hopelijk binnenkomen.

Hoop wel dat het je uiteindelijk lukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 11:35:
[...]

Dit geeft mij goede hoop om de caps te vervangen op de mijne _O- Setjes caps zullen ergens deze week hopelijk binnenkomen.

Hoop wel dat het je uiteindelijk lukt!
hahah, wellicht ben ik ook gewoon een prutser ;-)
Maar de uitdaging begon vooral met soundboard. Die caps zitten plat/vlak op het board?! Oftewel een soldeerfohn zou daar beter werken maar die heb ik niet. Gevolg is dat het heel moeilijk is ze er schadevrij af te krijgen en als gevolg van lekkage komen ze er sowieso niet schoon af. Later kreeg ik er daarom 1 cap ook niet op en heb ik die met draadjes wel kunnen aansluiten.
Verder is het mij nog nooit gelukt om soldeer makkelijk weg te krijgen met zo'n koper lintje?!(in youtubefilmpjes werkt dat wel altijd super :9 ), dus het is altijd een gevecht om board schoon te krijgen en gaatjes vrij te krijgen. Mogelijk door de lekkage veroorzaakt....dat smelt niet als soldeer en verstopt daardoor het gat. Ik heb met een naald en geweld bepaalde gaatjes vrij moeten krijgen. Dus gelukkig kwam er uiteindelijk geluid uit, want anders stond ik niet voor mezelf in en had ik het spul mogelijk tegen de muur gesmeten >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:09:
[...]

Maar de uitdaging begon vooral met soundboard. Die caps zitten plat/vlak op het board?! Oftewel een soldeerfohn zou daar beter werken maar die heb ik niet. Gevolg is dat het heel moeilijk is ze er schadevrij af te krijgen en als gevolg van lekkage komen ze er sowieso niet schoon af. Later kreeg ik er daarom 1 cap ook niet op en heb ik die met draadjes wel kunnen aansluiten.
Verder is het mij nog nooit gelukt om soldeer makkelijk weg te krijgen met zo'n koper lintje?!(in youtubefilmpjes werkt dat wel altijd super :9 ), dus het is altijd een gevecht om board schoon te krijgen en gaatjes vrij te krijgen. Mogelijk door de lekkage veroorzaakt....dat smelt niet als soldeer en verstopt daardoor het gat. Ik heb met een naald en geweld bepaalde gaatjes vrij moeten krijgen. Dus gelukkig kwam er uiteindelijk geluid uit, want anders stond ik niet voor mezelf in en had ik het spul mogelijk tegen de muur gesmeten >:)
Hahaha herkenbaar _O-

Voor het solderen eerst alles goed schoonmaken met isopropyl, verse soldeer toevoegen voordat je spul verwijderd en flux flux flux flux flux flux kunnen een boel verschil maken heb ik in de praktijk ondervonden. Vooral oude soldeer wil vaak lastig vloeien, een beetje vers spul toevoegen kan dan een groot verschil maken.

Soldeer lint ook goed in de flux, dan vloeit het er vaak wel in.

Ach, al doende leert men denk ik dan maar, heb ook wel eens een pad van een bordje getrokken en chipjes verschroeid _O-

Maar als je het uiteindelijk weer werkend krijgt blijft het mooi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
davince72 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:09:
[...]

Desoldeerlint werkt goed… als je soldeerbout warm genoeg kan worden (350C) en je de juiste tip gebruikt. Met goedkope prul lukte dit vroeger ook niet.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:53:
[...]

Desoldeerlint werkt goed… als je soldeerbout warm genoeg kan worden (350C) en je de juiste tip gebruikt. Met goedkope prul lukte dit vroeger ook niet.
Ik heb onlangs een nieuw soldeerstation in gebruik genomen en die kan wel warm genoeg worden. Maar ik heb direct een tip stuk gemaakt, want plots bleef soldeer er niet meer aan vastzitten....en toen ben ik gaan krabben en schuren (Advies: DOE DAT NOOIT). Met ander tipje kon ik gelukkig weer verder.
Maar uiteraard is mijn keus nog steeds geen high-end WELLER oid, maar deze: https://www.amazon.nl/gp/...age_o05_s00?ie=UTF8&psc=1 (heeft goede reviews )

(meer context voor diegene die het wil weten: ik had ooit een professioneel station gekregen van een vriend(een elektronica goeroe) die toe was aan een nieuwe. Dat station heeft het denk ik 10-15 jaar volgehouden maar ging uiteindelijk stuk. Toen moest ik toch wel ets nieuws aanschaffen, maar ik doe te weinig om een station van 300 euro te rechtvaardigen.)

[ Voor 19% gewijzigd door davince72 op 11-04-2023 18:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:17:
[...]

Ik heb onlangs een nieuw soldeerstation in gebruik genomen en die kan wel warm genoeg worden. Maar ik heb direct een tip stuk gemaakt, want plots bleef soldeer er niet meer aan vastzitten....en toen ben ik gaan krabben en schuren (Advies: DOE DAT NOOIT). Met ander tipje kon ik gelukkig weer verder.
Maar uiteraard is mijn keus nog steeds geen high-end WELLER oid, maar deze: https://www.amazon.nl/gp/...age_o05_s00?ie=UTF8&psc=1 (heeft goede reviews )
Ik heb zelf een Hakko FX-888D aangeschaft
https://www.eleshop.nl/hakko-fx-888d.html

Maar die van amazon zal ook wel doen wat hij moet veronderstel ik. Het zijn die simpele boutjes zonder instelmogelijkheden die je best vermijd 😎

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met de volgende producten? Ik heb de Brook Wingman SD voor de Saturn/Dreamcast en een PS4 Plus Fighting Board, maar de XBERSTAR is gewoon BlueRetro en dat zou praktisch hetzelfde moeten zijn (en een stuk goedkoper).

Wil dit gebruiken i.c.m. de 8Bitdo PS1 DIY kit.

XBERSTAR BlueRetro adapter of Brook Wingman PS2 convertor

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Seroczynski schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:13:
Iemand ervaring met de volgende producten? Ik heb de Brook Wingman SD voor de Saturn/Dreamcast en een PS4 Plus Fighting Board, maar de XBERSTAR is gewoon BlueRetro en dat zou praktisch hetzelfde moeten zijn (en een stuk goedkoper).

Ga voor Brook

Mijn aanwinst die vandaag is binnengekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i28qDiFlrntt-3r1U26BQex_I-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tgzjmwgajm1dltr0yEdrQpJP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door TheBuddha op 11-04-2023 20:29 ]

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:44
davince72 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:17:
[...]

I....en toen ben ik gaan krabben en schuren (Advies: DOE DAT NOOIT). Met ander tipje kon ik gelukkig weer verder.
Gebruik een messing tip reiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
PluueeR schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:38:
[...]

Gebruik een messing tip reiniger.
Of koper/messing wol. Dit gebruik ik al jaren. Sponsjes heb ik heel lang gedag gezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:13:

Alleen ervaring met de Brooks adapters, en die zijn erg goed. Nu ook wat ervaring met de defender van Retro fighters, dat is ook een heerlijke manier om PlayStation spelen te spelen. Met name de d-pad is heerlijk i.p.v. het vage standaard ding van een normale PlayStation controller.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ0M3hkN-GW7DoXianIN60Z7D4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WY9PmyXzHI9stl83Re4ntU5S.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond de Tetris film gekeken. Leuke film waarin best veel klopt, maar ook wel het een en ander bij bedacht is om het allemaal net wat spannender te maken.
Daarna natuurlijk even een paar potjes gespeeld. Kwam tot een score van 154000, dus een medium raket maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Raem schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:33:
[Afbeelding]

Vanavond de Tetris film gekeken. Leuke film waarin best veel klopt, maar ook wel het een en ander bij bedacht is om het allemaal net wat spannender te maken.
Daarna natuurlijk even een paar potjes gespeeld. Kwam tot een score van 154000, dus een medium raket maar. :P
Beetje offtopic misschien, maar is de Tetris film ook buiten Apple TV+ ergens anders te kijken, of exclusief Apple TV+

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Linksquest schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:03:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar is de Tetris film ook buiten Apple TV+ ergens anders te kijken, of exclusief Apple TV+
Alleen Apple TV+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Linksquest schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:03:
[...]

Exclusief volgens mij als het legaal moet, maar er zijn mooie alternatieven op youtube van gaming historian en de BBC (hier genoemd: Sanny1987 in "Het Nintendo films en series topic" )

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:07:
[Afbeelding]

Herinnering!

Binnenkort organiseren wij met de leden in dit topic een get-together! Dit zal hoogstwaarschijnlijk plaatvinden in Helmond Computer Museum en bestaat uit gamen, chillen en eten.

Mocht je interesse hebben, dan hebben wij een Telegram groep opgericht met alle informatie; de link hiervoor kan je vragen door een DM naar mij @Tux3.14 of @Sagat te sturen ;)

[Afbeelding]

P.S: Je hoeft geen telefoonnummer af te staan, alleen de Telegram app installeren, welke ook via de browser benaderbaar is.
Ik wil bovenstaande post van @Ricepuppet nog eenmalig herinneren :)

Zaterdag 6 mei is er een Retro Get Together. Deze vind plaats bij HCM in Helmond, gerund door @WHiZZi. Zijn er nog meer Tweakers die hier bij willen zijn? Stuur mij even een DM en dan voeg ik je toe aan een Telegram group.

De volgende Tweakers zijn sowieso van de partij:
@JacobsT
@cold_as_ijs
@Seroczynski
@Petje72
@Tux3.14
@Eymas
@davince72
@Vuikie
@Verwijderd
@Sagat
@Ricepuppet
@Exorcist
@wauskoek
@WHiZZi

Dit is ongeveer de dagindeling:
- inloop/ontmoeting/koffie rond 10.30u bij HCM
- lunch 12:30
- rondhangen/gamen/praten
- uit eten 17.00
- richting huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist de Witcher 1, volgens steam een playtrhough van 82 uur, en ik maar denken dat het de kortste game was van de 3 :D
Op de steam deck was hij best wel goed te spelen. Het verhaal zat goed in elkaar, leuke twist op het eind. Wel iets te langdradig. Grappig op het laatst krijg je de optie om te vechten tegen de wild hunt, verwacht een episch en moeilijk gevecht. Nou hij werd afgeslacht als een mak lammetje ;).
Nu de grote vraag, vanilla beginnen aan deel 2 of de save file van deel 1 in deel 2 laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:29:
Zojuist de Witcher 1, volgens steam een playtrhough van 82 uur, en ik maar denken dat het de kortste game was van de 3 :D
Op de steam deck was hij best wel goed te spelen. Het verhaal zat goed in elkaar, leuke twist op het eind. Wel iets te langdradig. Grappig op het laatst krijg je de optie om te vechten tegen de wild hunt, verwacht een episch en moeilijk gevecht. Nou hij werd afgeslacht als een mak lammetje ;).
Nu de grote vraag, vanilla beginnen aan deel 2 of de save file van deel 1 in deel 2 laden?
Uiteraard doorspelen met je save, anders moet je zelf wat keuzen vooraf maken. Beetje apart dan wel toch? Ik vind het overzetten van saves naar de volgende game een erg leuke feature, zoals bij Mass Effect en Dragon Age (al ging die laatste hard achteruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:29
Oke, jammer.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Net nog wat shmups zitten spelen op mijn Dreamcast, ik ben er door de jaren heen niet beter in geworden merk ik haha. Maar mijn favoriet blijft denk ik toch wel Ikaruga, man wat een dikke game, ook al ben ik er echt slecht in.

Ik kwam er ook nog achter dat ik een Beharbros Toro over heb (met zowel scart als VGA output, en 15/31KHz), mocht iemand interesse hebben, hij staat in V&A.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• davince72
Zowaar de rust gevonden om na lange werkdag toch nog 11 condensators te vervangen in mijn gamegear. Deze keer bleef ik rustig en ging het aardig!
Maar het mooiste moment was natuurlijk het aanzetten…en tegen verwachting in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DF_XFohqQXAzGKzKCZiLKA3RQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqovM1MdhB3iDmfmmd6x9zpK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFIj-fjPZzRACQOGN6kzC5lyfHU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gwmBb1u1zZEe20454s4icDWX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnmNYShiorP_KJ3SarDSHBzcAqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZ85s6wEGatytHzUVLTrh9FV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lZu6SZ_5Y5PF4R2E3lvA54Ut2rU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmokMZmKpArSCY9Vcn6jHdzL.jpg?f=fotoalbum_tile

Yes!!! Hij werkt! Ok originele gamegear scherm valt wat tegen, maar dat was vroeger nu eenmaal zo(geen diep zwart contrast hahah)
Maar goed ik heb nu een biertje verdient! Trusten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

davince72 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:51:
Zowaar de rust gevonden om na lange werkdag toch nog 11 condensators te vervangen in mijn gamegear. Deze keer bleef ik rustig en ging het aardig!
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Yes!!! Hij werkt! Ok originele gamegear scherm valt wat tegen, maar dat was vroeger nu eenmaal zo(geen diep zwart contrast hahah)
Goed bezig. Ik heb er jaren geleden een handjevol gedaan, maar die vislucht blijft je wel ff bij pfffff... geen merk caps erin gezet though?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Mooi man, leuk klusje om het e.e.a. van te leren. Goed om te zien dat je hem weer aan de praat hebt gekregen. Het originele scherm is niet eens zo verschrikkelijk slecht, ik heb er een paar jaar geleden nog Sonic 1 mee uitgespeeld :D Tegenwoordig heb ik er wel een LCD schermpje inzitten tho, maar die vind ik ook niet geweldig omdat die niet 1:1 de resolutie hebben.

Kan het toch niet laten om je nog wat advies mee te geven: Bij een eventueel volgende GG kan je beter de pootjes van de condensatoren wat korter houden. Je kan ze makkelijk buigen dat je binnen de vakjes van de originele blijft en toch de pads aanraakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
[Afbeelding]

Heel mooi.
Ik begin steeds meer de originele schermpjes te waarderen van oude handhelds. Het is gewoon onderdeel van de ervaring en laat zien hoe ver we zijn gekomen. Met zo'n modern IPS scherm is dat hele gevoel weg imo (en de pixels zien er vaak raar uit). Heb hier ook nog een oude Gameboy liggen en dat groene non-backlit screen hoort er gewoon bij, blij dat ik niet aan het scherm heb gerommeld.

Als ik games op z'n best wil spelen, dan pak ik de Analogue Pocket er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:23:
Net nog wat shmups zitten spelen op mijn Dreamcast, ik ben er door de jaren heen niet beter in geworden merk ik haha. Maar mijn favoriet blijft denk ik toch wel Ikaruga, man wat een dikke game, ook al ben ik er echt slecht in.
Ikaruga is absoluut tof maar qua shmup ern beetje raar, sommigen normen het zelfs een puzzlegame (goed meestal wel gekscherend maar toch) zelf laatst Border down weer even gespeeld, ook tof, ook moeilijk. Ben wel benieuwd wat je nog meer gespeeld hebt in het genre. Ik iig ook sturmwind en neo xyz ofzo. Maar eigenlijk al deze games krijgen me niet weg bij de 16/32 bit shmups!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Seroczynski schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:20:
[...]
Kan het toch niet laten om je nog wat advies mee te geven: Bij een eventueel volgende GG kan je beter de pootjes van de condensatoren wat korter houden. Je kan ze makkelijk buigen dat je binnen de vakjes van de originele blijft en toch de pads aanraakt.
Dank voor het advies! Ik heb mij volledig laten leiden door plaatjes die bij ebay-item zaten (version 2) en ik dacht nog dat zal met een reden zijn zodat ze flexibeler zijn met in elkaar zetten weer, omdat de batterijcompartemeneten er bovenop komen te zitten ;-)

Ik heb nog een andere gamegear die gefixed moet worden, dus dan nemen we dit advies zeker mee (y)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:57
Sagat schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:15:
[...]

Ikaruga is absoluut tof maar qua shmup ern beetje raar, sommigen normen het zelfs een puzzlegame (goed meestal wel gekscherend maar toch) zelf laatst Border down weer even gespeeld, ook tof, ook moeilijk. Ben wel benieuwd wat je nog meer gespeeld hebt in het genre. Ik iig ook sturmwind en neo xyz ofzo. Maar eigenlijk al deze games krijgen me niet weg bij de 16/32 bit shmups!
Under Defeat is een van mijn favo's op de Dreamcast. Een van de laatste games die werd uitgebracht. Graphics en explosies zijn erg nice.

[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 13-04-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:26:
De N64 controller ook binnen (via een vriend) :)

[Afbeelding]
Nice, hier laatst ook de Europeese set compleet. Nou ja, compleet voor mij dan, want ik hoef die NES controllers niet met die lelijke rails bovenop :+ Heb nu twee van de MD, SNES en N64 controllers. Ben nog wel van plan om de Japanse MD controllers via eBay te bestellen, inclusief de eBay tax die daarbij hoort helaas.

Kan de SNES en MD controllers via de 8Bitdo receivers gebruiken op de OG hardware. Enkel de BR adapter voor de N64 heb ik nog niet. Ga jij ze gebruiken of is het voor de display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op donderdag 13 april 2023 @ 00:15:
[...]

Haha, ik snap wat je bedoelt. Maar dat vind ik er juist zo tof aan, het is af en toe best goed nadenken wanneer je switcht. Maar ik heb verder nog Giga Wing 2 en Mars Matrix gespeeld, Border Down, Sturmwind en Under Defeat zijn ook goeie games. Staan nog op het todo lijstje :) Op de CPS2 is mijn favoriet Progear, ook een hele toffe game. Nog meer aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:05:
[...]

Haha, ik snap wat je bedoelt. Maar dat vind ik er juist zo tof aan, het is af en toe best goed nadenken wanneer je switcht. Maar ik heb verder nog Giga Wing 2 en Mars Matrix gespeeld, Border Down, Sturmwind en Under Defeat zijn ook goeie games. Staan nog op het todo lijstje :) Op de CPS2 is mijn favoriet Progear, ook een hele toffe game. Nog meer aanraders?
Op de DC niet echt, en bovendien zijn de titels die jij noemt meer modern/bullet hell, ik ben zelf meer van de old school . 'dad' shmups.

dodonpachi resurrection/ Do-Don-Pachi Dai-Fukkatsu (DFK) is denk ik de modernste shmup die ik echt serieus gespeeld heb: Oorspronkelijke releasedatum: 22 mei 2008
:S
Battle garegga vond ik ook tof. Wel moeilijk. Maar goed, dat lijkt voor het genre meestal wel te gelden, ze zijn moeilijk, extreem moelijlk of saai :+

favo 'oude meuk' ;) shmups:
Kyuu tiger/twin cobra - pce
gradius 3 - snes, met sa1 patch+guyperfect mod
raiden 2 - ps 1
strikers 1945-2 - ps1
truxton 1 md/arcade/pce
truxton 2 - arc
gynoug - md
soldier blade - pce

Zoals je ziet veel home console versies, die zijn vaak niet net iets minder frustrerend :)

oh en tellen we twin stick shooters ook als shmup? Zo ja dan vind ik alle drie de geometry wars games echt fantastisch!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seroczynski schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:48:
[...]

Nice, hier laatst ook de Europeese set compleet. Nou ja, compleet voor mij dan, want ik hoef die NES controllers niet met die lelijke rails bovenop :+ Heb nu twee van de MD, SNES en N64 controllers. Ben nog wel van plan om de Japanse MD controllers via eBay te bestellen, inclusief de eBay tax die daarbij hoort helaas.

Kan de SNES en MD controllers via de 8Bitdo receivers gebruiken op de OG hardware. Enkel de BR adapter voor de N64 heb ik nog niet. Ga jij ze gebruiken of is het voor de display?
Ik heb op mijn beurt de MD controllers niet, vind ik wat minder boeiend. En nee, ik gebruik ze geen van allen/ga ze niet gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Sp33dFr34k schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:06:
[...]
Goed bezig. Ik heb er jaren geleden een handjevol gedaan, maar die vislucht blijft je wel ff bij pfffff... geen merk caps erin gezet though?
Ik zie nu pas dat er verschillende setjes aangeboden worden (oa. merkloos & panasonic) maar ook Franstalig en Engels?! Had ik het geweten had ik wel Panasonic Frans gekozen, waarschijnlijk was dat nog goedkoper geweest omdat die 2 euro verzendkosten heeft ipv 3.
Dus tip bestel deze: https://www.benl.ebay.be/itm/224380679919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:18:
[...]

Op de DC niet echt, en bovendien zijn de titels die jij noemt meer modern/bullet hell, ik ben zelf meer van de old school . 'dad' shmups.

dodonpachi resurrection/ Do-Don-Pachi Dai-Fukkatsu (DFK) is denk ik de modernste shmup die ik echt serieus gespeeld heb: Oorspronkelijke releasedatum: 22 mei 2008
:S
Battle garegga vond ik ook tof. Wel moeilijk. Maar goed, dat lijkt voor het genre meestal wel te gelden, ze zijn moeilijk, extreem moelijlk of saai :+

favo 'oude meuk' ;) shmups:
Kyuu tiger/twin cobra - pce
gradius 3 - snes, met sa1 patch+guyperfect mod
raiden 2 - ps 1
strikers 1945-2 - ps1
truxton 1 md/arcade/pce
truxton 2 - arc
gynoug - md
soldier blade - pce

Zoals je ziet veel home console versies, die zijn vaak niet net iets minder frustrerend :)

oh en tellen we twin stick shooters ook als shmup? Zo ja dan vind ik alle drie de geometry wars games echt fantastisch!
Geen idee, ik schaar ze allemaal onder shmup, ben niet zo'n purist :P Maar bullet hell shooters zijn wel echt mijn ding, hou wel van de chaos en de visuele elementen. Alle Cave shooters zijn best gaaf, helaas kosten die een arm en een been voor de arcadekast, dus heb er ook geen enkele van. Maargoed, met emulatie kom je ook een heel eind :) Maar jouw lijstje "oude meuk" zitten zeker wat pareltjes tussen, Raiden moet ik weer eens aan beginnen, ook een hele gave!
davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:08:
[...]

Ik zie nu pas dat er verschillende setjes aangeboden worden (oa. merkloos & panasonic) maar ook Franstalig en Engels?! Had ik het geweten had ik wel Panasonic Frans gekozen, waarschijnlijk was dat nog goedkoper geweest omdat die 2 euro verzendkosten heeft ipv 3.
Dus tip bestel deze: https://www.benl.ebay.be/itm/224380679919
Panasonic en Nichicon zijn meestal mijn 2 go-to merken, en 105gr ipv 85gr waar mogelijk (vooral voor monitor/tv chassis). Het zal niet zo gek veel uitmaken hoor, maar als ik toch bezig ben, dan koop ik het liever "goed" voor die paar cent verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:31:
[...]

Panasonic en Nichicon zijn meestal mijn 2 go-to merken, en 105gr ipv 85gr waar mogelijk (vooral voor monitor/tv chassis). Het zal niet zo gek veel uitmaken hoor, maar als ik toch bezig ben, dan koop ik het liever "goed" voor die paar cent verschil.
Vroeger, toen ik mijn eerste caps in een OG Xbox ging vervangen, kocht ik deze nog in de winkel. De winkelier gaf mij twee opties; goede caps of de duurdere variant. Ik zou nooit vergeten wat hij toen aan mij vroeg:

"Wil je het apparaat aan de praat krijgen en op Marktplaats verkopen, of wil je hem zelf houden en niet meer naar om hoeven te kijken?"

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:31:

Maar moraal van dit verhaal is dat deze verkoper letterlijk 5 soortgelijke setjes aanbiedt met verschillende prijzen. 2 van de 5 sets zijn van merk Panasonic. Dus ik probeer een ieder te behoeden om niet dezelfde fout te maken en de duurste merkloze set te bestellen ipv goedkopere panasonic set 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
[Afbeelding]

Cool dat je de handschoen hebt opgepakt en bent gaan solderen en helemaal te gek dat het weer werkt!

Even opbouwende kritiek om je te helpen.
Het soldeerwerk kan een stuk beter, alle joints zijn cold solder joints. Je hebt niet warm genoeg gesoldeerd, loodvrij soldeer gebruikt, geen/te weinig flux gebruikt of een combinatie van dat alles.
De kans dat dit problemen op gaat leveren is aanwezig. Waarschijnlijk kan je de meeste verbindingen zo los trekken.

Ik raad je aan practice kits te gebruiken om eerst goed te leren solderen. Het is niet moeilijk, maar het kost even wat ervaring/inzet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnQGmmrQ8ZHuOGF8ZugKCvc6STs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kTxE4yBdnCm8vQcbqiBGKDQN.jpg?f=user_large

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Koldur schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:56:
[...]

Cool dat je de handschoen hebt opgepakt en bent gaan solderen en helemaal te gek dat het weer werkt!

Het soldeerwerk kan een stuk beter, alle joints zijn cold solder joints. Je hebt niet warm genoeg gesoldeerd, loodvrij soldeer gebruikt, geen/te weinig flux gebruikt of een combinatie van dat alles.
De kans dat dit problemen op gaat leveren is aanwezig. Waarschijnlijk kan je de meeste verbindingen zo los trekken.

Ik raad je aan practice kits te gebruiken om eerst goed te leren solderen. Het is niet moeilijk, maar het kost even wat ervaring/inzet.

[Afbeelding]
hahah betrapt! Dat krijg je als je hd plaatjes deelt. Ik heb wel gecheckt of ze wel echt vastzitten...ik kon ze niet eenvoudig lostrekken in ieder geval. Maar ben het eens dat het niet is zoals het hoort (mooi vloeiend en glazend idd) Ben ook bang dat ik het board te warm maak en daardoor schade maak die niet te fixen is. Ik had de bout nu op circa 360 graden en ik verbrande al haast mijn vingers bij het desolderen van de oude condensators....werd vliegensvlug erg heet.
ps: ik gebruik soldeervrij loodvrij tin met wat flux/hars erin.

[ Voor 1% gewijzigd door davince72 op 13-04-2023 16:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:56:
[...]

[Afbeelding]
Alle tin is tegenwoordig toch loodvrij? Ik heb gelukkig nog wel wat liggen, maar dan nog als de verhoudingen afwijken, dan vloeit het ook minder mooi. Het is net als kitten op bestaande kit. Op een afstandje lijkt het wat, maar het hecht voor geen meter en zorgt voor ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:14:
[...]

hahah betrapt! Dat krijg je als je hd plaatjes deelt. Ik heb wel gecheckt of ze wel echt vastzitten...ik kon ze niet eenvoudig lostrekken in ieder geval. Maar ben het eens dat het niet is zoals het hoort (mooi vloeiend en glazend idd) Ben ook bang dat ik het board te warm maak en daardoor schade maak die niet te fixen is. Ik had de bout nu op circa 360 graden en ik verbrande al haast mijn vingers bij het desolderen van de oude condensators....werd vliegensvlug erg heet.
ps: ik gebruik soldeervrij tin met wat flux/hars erin.
Soldeervrij? Neem aan dat je loodvrij bedoelt? Dan moet je echt warmer solderen, 360 op de bout is vaak een stuk lager in de praktijk. Hangt ook af van de bout, maar ik zou echt 60/40 soldeer kopen, dat is zoveel makkelijker solderen.
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:27:
[...]

Alle tin is tegenwoordig toch loodvrij? Ik heb gelukkig nog wel wat liggen, maar dan nog als de verhoudingen afwijken, dan vloeit het ook minder mooi. Het is net als kitten op bestaande kit. Op een afstandje lijkt het wat, maar het hecht voor geen meter en zorgt voor ellende.
Je kan gelukkig gewoon soldeertin met lood kopen nog, laatst nog 500gr gekocht hier in NL.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Koldur schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:42:

Je kan gelukkig gewoon loodvrij kopen nog, laatst nog 500gr gekocht hier in NL.
Neem aan dat je tin met lood bedoelt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Koldur gelukkig? Volgens mij is er een reden dat lood uitgebannen wordt in veel producten :D
Is redelijk off topic, maar hier een filmpje over de grootste moordenaar in de history..... het was niet een van de bekende dictators :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
cold_as_ijs schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:00:
@Koldur gelukkig? Volgens mij is er een reden dat lood uitgebannen wordt in veel producten :D
Is redelijk off topic, maar hier een filmpje over de grootste moordenaar in de history..... het was niet een van de bekende dictators :D
[YouTube: The Man Who Accidentally Killed The Most People In History]
Lood is geen probleem in soldeer hoor, het kan met de soldeertemperaturen niet verdampen en als je gewoon je handen wast na het solderen, is er niets aan de hand.

Geldt voor veel gevaarlijke stoffen, er goed mee omgaan zorgt ervoor dat het niet gevaarlijk hoeft te zijn.

Zonder lood hobby solderen is nagenoeg niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:42:
[...]

Soldeervrij? Neem aan dat je loodvrij bedoelt? Dan moet je echt warmer solderen, 360 op de bout is vaak een stuk lager in de praktijk. Hangt ook af van de bout, maar ik zou echt 60/40 soldeer kopen, dat is zoveel makkelijker solderen.

[...]

Je kan gelukkig gewoon soldeertin met lood kopen nog, laatst nog 500gr gekocht hier in NL.
Ik raad ook aan om leaded solder 60/40 te gebruiken. Ik dacht zelf dat dit vrij standaard was voor hobbyisten en professionele modders. 360 graden is ook erg hoog, maar logisch want je gebruikt unleaded.

Alle hobby SMD soldeer projecten die ik had gedaan toen waren op 315 graden op een Weller soldeer station en dat werkte echt perfect. Veel flux erop gooien en prachtige soldeer joints komen eruit.

En de Atten ST-862D kan ik sterk aanbevelen als hot air station. Dat ding is geweldig.

Laatste ding dat ik ook zou aanraden is een veiligheidsbril dragen. Mocht je uitschieten, of soldeer spatten wil je dit zeker niet in je ogen krijgen. Jezelf beschermen is 10x belangrijker dan een stom hobby projectje.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:47
eindelijk weer eens wat games binnen voor de verzameling en een nice cdbox van Zelda
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9B6ZgYLoO_ONuF0el0hODTfF9fI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOLsHSzcg4N7ATloiaDUHHKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
laugh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:48:
[...]

Ik raad ook aan om leaded solder 60/40 te gebruiken. Ik dacht zelf dat dit vrij standaard was voor hobbyisten en professionele modders. 360 graden is ook erg hoog, maar logisch want je gebruikt unleaded.

Alle hobby SMD soldeer projecten die ik had gedaan toen waren op 315 graden op een Weller soldeer station en dat werkte echt perfect. Veel flux erop gooien en prachtige soldeer joints komen eruit.

En de Atten ST-862D kan ik sterk aanbevelen als hot air station. Dat ding is geweldig.

Laatste ding dat ik ook zou aanraden is een veiligheidsbril dragen. Mocht je uitschieten, of soldeer spatten wil je dit zeker niet in je ogen krijgen. Jezelf beschermen is 10x belangrijker dan een stom hobby projectje.
Fraai achtergrondartikel over loodvrij vs loodhoudend tin hier: https://www.reichelt.com/...r-bij-handmatig-solderen/
Daar staat alles nog eens op een rijtje. Loodhoudend kent idd voordelen, maar zoals @cold_as_ijs al aangeeft is het gewoon gif. Wellicht heb ik er vroeger wel mee gewerkt, want doen lukte het me beter om te solderen met een simpel boutje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:35:
[...]

Fraai achtergrondartikel over loodvrij vs loodhoudend tin hier: https://www.reichelt.com/...r-bij-handmatig-solderen/
Daar staat alles nog eens op een rijtje. Loodhoudend kent idd voordelen, maar zoals @cold_as_ijs al aangeeft is het gewoon gif. Wellicht heb ik er vroeger wel mee gewerkt, want doen lukte het me beter om te solderen met een simpel boutje ;-)
Dat filmpje gaat over vloeibaar lood wat in de lucht eindigt, met soldeertin 60/40 lood zijn er echt geen problemen. Aardappels kan je prima eten, maar niet als ze zwart geblakerd zijn. Niet dat je lood kunt eten, maar je snapt hopelijk wel waar ik op doel ;)

EDIT:
Dat stuk gelezen, maar heb dat allemaal geprobeerd. Loodvrij solderen is echt lastiger, alle ervaren soldeerders zijn het daar wel over eens. Van mij hoef je niet met lood te solderen, maar dan wordt het echt lastiger.

Probleem van lood in soldeertin zit hem vooral in het afvoeren ervan. Gelukkig werkt het met machines wel redelijk, maar ook daar zijn nadelen aan. De verbindingen verbreken sneller, hebben ze al wat verbetering in gebracht, maar is nog steeds niet zo goed als met soldeertin met lood erin.
Was vooral met de eerste GPU chips een groot probleem, komt nog steeds wel voor, maar minder.

[ Voor 27% gewijzigd door Koldur op 13-04-2023 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 18:35:
[...]

Handen goed wassen en niet met je handen aan je mond of ogen zitten. Herhaaldelijk blootstelling wil je zeker beperken. En ook de fumes die vrij komen tijdens solderen niet inademen. Verder is er niet veel aan de hand als je af en toe een projectje wilt doen.

Voor mezelf is dit ook geen dagelijkse activiteit, en ook geen maandelijks activiteit. Solderen is niet gezond ongeacht leaded of unleaded, minder is altijd beter.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat leuks binnengekomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DWwu-yygdAkZzHzefXqxwOYff0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlGBLhTQQhcNR7OnZGrKtE2L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
laugh schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:39:
[...]

Handen goed wassen en niet met je handen aan je mond of ogen zitten. Herhaaldelijk blootstelling wil je zeker beperken. En ook de fumes die vrij komen tijdens solderen niet inademen. Verder is er niet veel aan de hand als je af en toe een projectje wilt doen.

Voor mezelf is dit ook geen dagelijkse activiteit, en ook geen maandelijks activiteit. Solderen is niet gezond ongeacht leaded of unleaded, minder is altijd beter.
Wat er aan rook vrijkomt, is overigens het flux wat verbrand. Tin en lood verbranden niet onder het solderen. Wist ik eerst ook niet, maar dat is wat er dus in de lucht vrijkomt. Zeer zeker niet goed om in te ademen overigens, maar is dus geen tin/lood.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 19:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6TWtg-OOYeYghO7SS5JfyrOpp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8EtzMqb5LAne0gYBD36D6q7V.jpg?f=fotoalbum_large
Even kleine toevoeging aan mijn collectie. Nog nooit een mgs gespeeld overigens.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

Netjes gedaan man en super dat hij weer werkt! Ik heb vandaag op mijn vrije dag de mijne ook gerecapped:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B27o-RSYLp3AhHVGPQtYKcKDEpM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AoT9b0bHIBzw4tSM8Gxklyjx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0tVTuTceONY18p2yK47oUtfP5zU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VTrz8ifH75QNz6RgiyeIzqlB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Roo9qZU7WBaGxFqOixwlrnyCaG4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Mygl7LNHeBbrqyrzQZ1SkKWg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTw-xfDWR2qaIYrtyFvDmJGb_9k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/307c5rU036BlDj2X0GkiRVVG.jpg?f=user_large

Ik begon bij het powerboard en voelde me toen echt een pro, tot ik bij het soundboard kwam en meteen al een pad van het bordje trok bij het verwijderen van een cap :D

Het mainboard ging best goed en uiteindelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXKNq1I3VWahsKXRbJW0CiCnWBU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IhCZjc1eSoT7EBdbcAhgvnTG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1mLTtdLnOHMz4LkTozuouaym5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V587gPE6wyLFmtLjMTvdrnij.jpg?f=user_large

Beeld en geluid! Man, wat maakt dat ding qua volume ook een herrie zeg >:)

Vanavond lekker languit op de bank en een retrogame avondje op de planning :Y Heb nu al zin in Castle of Illusion :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-WZQdJNp9ocZoLFO5zax1WHUY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cnuG0WudGabAObgpCJV9VvqW.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:27:
[...]

Netjes gedaan man en super dat hij weer werkt! Ik heb vandaag op mijn vrije dag de mijne ook gerecapped:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begon bij het powerboard en voelde me toen echt een pro, tot ik bij het soundboard kwam en meteen al een pad van het bordje trok bij het verwijderen van een cap :D

Het mainboard ging best goed en uiteindelijk:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beeld en geluid! Man, wat maakt dat ding qua volume ook een herrie zeg >:)

Vanavond lekker languit op de bank en een retrogame avondje op de planning :Y Heb nu al zin in Castle of Illusion :)

[Afbeelding]
Jij ook super gedaan en top dat die ook weer werkt d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:31:
[...]

Jij ook super gedaan en top dat die ook weer werkt d:)b
Ik wil er uiteindelijk nog een led backlight in zetten om het batterij verbruik naar beneden te brengen. Het originele scherm wil ik wel behouden, dikke grijns toen ik Sonic weer zag. Heeft toch wel iets zo'n origineel scherm.

LED backlight is nu onderweg hiernaartoe, samen met nog wat andere dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:35:
[...]
Ik wil er uiteindelijk nog een led backlight in zetten om het batterij verbruik naar beneden te brengen. Het originele scherm wil ik wel behouden, dikke grijns toen ik Sonic weer zag. Heeft toch wel iets zo'n origineel scherm.

LED backlight is nu onderweg hiernaartoe, samen met nog wat andere dingetjes.
Zou je linkje kunnen delen wat je hebt besteld? Lijkt me ook wel wat idd om die TL bak te vervangen voor zuiniger led ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:36:
[...]

Zou je linkje kunnen delen wat je hebt besteld? Lijkt me ook wel wat idd om die TL bak te vervangen voor zuiniger led ;)
Ik heb het volgende besteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owe-20ATQrOYRVb4lO7jbH4tS0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEqSrgXCbBDIuaCZcX21lsvI.jpg?f=fotoalbum_large

Allemaal via www.handheldlegend.com

Aanvankelijk wilde ik alleen voor de backlight gaan maar verzending is 12 dollar... Dus denk dan meteen maar wat andere spulletjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Wellicht ook een idee om te overwegen collectief dingen te bestellen als het van ver moet komen en kosten te delen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

davince72 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:01:
Wellicht ook een idee om te overwegen collectief dingen te bestellen als het van ver moet komen en kosten te delen..
Ja dat is sowieso wel een goeie voor de toekomst!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• TheBuddha
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5iRjmoxcF5Yivf9TPJ-Sk_CHgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNz5vIdVYfPwQehlOlAFjxBA.jpg?f=fotoalbum_large

Yes, I got mine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Laatst online: 18:44
Dat is wel heel dik! Daar zit toch ook een map bij?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSVfB0dGsFL-5uCEzpOJEXPTQx0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ovcjens9EVixRSAqcetmuD0v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVlROgD-dmGQBUBI0Pe1RhMyI3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jDbKYIesxMG2EdBKDsRB1Cp8.png?f=fotoalbum_large

Het is mij eindelijk gelukt, de OGX360 zit goed in elkaar. Het probleem was een slechte connectie tussen de grote USB chip onder de reset knop en de PCB, nu doet hij het. De komende 2 weken ga ik er 4 bouwen.

Edit:

Het werkt ook echt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8tzSzdJuDLJ7nyWyjdNopmiAIA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pvxOgpdTEynP6PuHnE3L5Lq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 14-04-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
PluueeR schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:01:
Dat is wel heel dik! Daar zit toch ook een map bij?
Ja, dat klopt! Tegenwoordig krijg je er geen eens meer een regulier boekje bij.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Victorppp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-07 18:30
Kwam dus dit topic tegen dus dacht laat ik mijn collectie showen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gyw6lMtCiCn5ynCn3-eoCNkxtb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtViUNgvyysMey7IAg0CjYQY.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik een leuke deal tegen kom wordt het nog groter.

<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Victorppp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:30:

[Afbeelding]

Dat is al een zeer mooi begin! Hopelijk heb je er veel plezier van.
Maarre… hoeveel R4 kaartjes heeft één persoon nodig? 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Nieuwste aanwinsten hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIvhqhCB98bgtcbN0iS5us1Fe84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9xcA3bcW7N8VlpwthDv6dA4.jpg?f=fotoalbum_large

Zo een New 3DS XL stond al langer op het verlanglijstje, maar holy sh*t, daar vragen ze tegenwoordig serieus €€€ voor 😳 Zelfs al is hij niet compleet. Ik heb het geluk dat de lader erbij is, maar de stylus ontbreekt jammer genoeg…

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 14-04-2023 19:43 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorppp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-07 18:30
Bruiser schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:37:
[...]

Dat is al een zeer mooi begin! Hopelijk heb je er veel plezier van.
Maarre… hoeveel R4 kaartjes heeft één persoon nodig? 😅
Waren van de familie :) vandaar ook 3x ds

<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Victorppp schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 19:30:

[Afbeelding]

De voorste ps1 controller is zeker van een roker :P Het groeit bijna van zelf. Paar jaar terug kon ik ook nog alles in één kastje stoppen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond weer lekker bezig geweest met een Gameboy, stiekem wel een beetje trots hoe het solderen gaat de laatste tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0d-Z2_hJWysD0J4oeafZfkBmz0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3MPGvoTsVuH6ISu9UhLI8a3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqGzDTM3CWRg5ESKUlhvYFsZFpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsjAUDijPXhy70qGL1zTFktx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gxlnsrz2zXV5X03n0c_xKWy-BGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfpL4HnJ206eXxL5roz2YUED.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugbp2NA2uyDhfQGAIVoSr4hobqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IkGct7pPP6E2pHxgPOAdSyo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1qAcKMLlyNM8_T-H5_xVX27UsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2IEYEvWelObGaqL4wyWVkyds.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYM4VyGaaWeaRf5CV5skuCwMv_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZcL4u6K1PT5HCYrHF0cly7q.jpg?f=fotoalbum_large

En dat met mijn Aliexpress natte vingerwerk boutje _O-

Het verwijderen van de ribbon geeft me veel vrijheid met het verwijderen en monteren van de achterste polarizor film en voorkomt stress op de ribbon.

Affijn, al doende leert men. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:09:
[...]

Discworld _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Nette staat man, topspel. Heb je 'm wel 's (uit)gespeeld?
Ja, althans de pc versie jaaaaren geleden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• TheBuddha
Gisteren een mooie uitbreiding kunnen doen van mijn collectie. Een goede vriend van mij nam afscheid van zijn consoles die al een tijd op zolder lagen. Dus Playstation 2 slim, Playstation 3 model 2 en gamecube gekocht voor 15 euro per console en de games voor 2,50 per stuk. Uiteindelijk kost het me minder dan dat omdat ik hem nog wat mooie LP's kan geven. Een hele mooi koop/ruil.

Vanochtend alles aan de buitenkant schoongemaakt. Dat was ook echt nodig. Hoeveel vuil kan een apparaat verzamelen zeg.

De Gameboy Advance lijkt niet helemaal goed te zijn. Ik krijg deze niet structureel aan. Slechts 1 op de 20 keer gaat de handheld aan. De keren dat ik hem uitzet na het aandoen gaat het powerlampje even aan het uit. Vermoedelijk een contactje dat niet goed meer is. Wat denk jij @Verwijderd?

Ik ben ook benieuwd welke kleur die GBA ooit was? 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eumhs_BjUF0ctg22RjnOxFqp5Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBgi5twlLZUqD209qL0cxyts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:48:
[...]

Ja, althans de pc versie jaaaaren geleden.
Heel tof, als ik ooit m'n collectie wegdoe dan zou ik Discworld 1,2 en Noir (PS1) en 1 en 2 (Saturn) nooit wegdoen. Blijft m'n nummer 1 spel/serie (Noir minder).

/gisteravond met een maat nog Nightfire gespeeld op de Gamecube, wat blijft dat toch onbeperkte fun, zeker met de Sentinal in het level met de skilift >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheBuddha schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:54:
Gisteren een mooie uitbreiding kunnen doen van mijn collectie. Een goede vriend van mij nam afscheid van zijn consoles die al een tijd op zolder lagen. Dus Playstation 2 slim, Playstation 3 model 2 en gamecube gekocht voor 15 euro per console en de games voor 2,50 per stuk. Uiteindelijk kost het me minder dan dat omdat ik hem nog wat mooie LP's kan geven. Een hele mooi koop/ruil.

Vanochtend alles aan de buitenkant schoongemaakt. Dat was ook echt nodig. Hoeveel vuil kan een apparaat verzamelen zeg.

De Gameboy Advance lijkt niet helemaal goed te zijn. Ik krijg deze niet structureel aan. Slechts 1 op de 20 keer gaat de handheld aan. De keren dat ik hem uitzet na het aandoen gaat het powerlampje even aan het uit. Vermoedelijk een contactje dat niet goed meer is. Wat denk jij @Verwijderd?

[Afbeelding]
Iets minder retro maar zelfde onderwerp (vuil):

met diezelfde maat één van m'n PS4's gisteren opengemaakt. Die stond bij m'n vriendin als we Singstar of quizgames doen, maar ding blies als een malle, zelfs zonder game te hebben gestart. Het werd snel duidelijk wat het probleem was: nicotine en stof. Het koelblok zat onder aangekoekte stof o.a.

Alles schoongemaakt, nieuwe Artic Silver 5 op de CPU gedaan en nog de fan gerepareerd want de connector was half afgbroken die op het mainbord gaat. Ding is nu fluisterstil, niet normaal, heerlijk.

Ook maar gelijk m'n beide PS4 Pro's voorzien van een 2TB SSD na een backup te hebben gemaakt 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Zou wel eens een vervuilde powerswitch kunnen zijn. Het schuifje schoonmaken met alcohol zou misschien kunnen helpen.

Ik denk dat de kleur officieel een 'Glacier' was :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrietje
  • Laatst online: 19:35
Toch een verwoede poging gedaan om een red ring Xbox 360 te repareren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RROft7q-QXI0WeVB4uxrLYI-RX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gb5XjGUaLWF5f3Ofzaq3iMB9.jpg?f=fotoalbum_large

In ieder geval een poging wagen om de koelpasta te vervangen.
Maar met open maken zie ik eigenlijk dat dit niet de oplossing gaat zijn. Ik zie roest op de caps(?) maar goed toch geprobeerd. Maar de fan springt niet eens aan.
Dus ja voor mijn skills is ie nu verloren gegaan. Ook omdat de casing gebroken is met het open maken. Jammer maar helaas. Toch maar eens voor een andere kijken. Misschien model s of e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:25:
[...]

Zou wel eens een vervuilde powerswitch kunnen zijn. Het schuifje schoonmaken met alcohol zou misschien kunnen helpen.

Ik denk dat de kleur officieel een 'Glacier' was :)
Bedoel je aan de binnen- of aan de buitenkant?

En ik zie gelukkig dat je nog nieuwe behuizingen kan kopen voor weinig geld voor de GBA. Gebruiken jullie daarvoor Aliexpress of is er een alternatief? Ik probeer daar niet teveel te kopen.

Nog even een vraag van een andere order: kennen jullie goede retro discord channels?

Edit: ik draai mezelf nu steeds meer verder in retro doe het zelf winkel (doodeng). Besteld is nu een tri-wing schroevendraaien en een gamebit 3.8 voor SNES en NES. Zijn er nog meer van dit soort tools die praktisch gaan worden?

[ Voor 15% gewijzigd door TheBuddha op 15-04-2023 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBuddha schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:42:
[...]

Bedoel je aan de binnen- of aan de buitenkant?

En ik zie gelukkig dat je nog nieuwe behuizingen kan kopen voor weinig geld voor de GBA. Gebruiken jullie daarvoor Aliexpress of is er een alternatief? Ik probeer daar niet teveel te kopen.

Nog even een vraag van een andere order: kennen jullie goede retro discord channels?
Aan de binnenkant.

Hier kun je zien hoe de powerswitch in elkaar steekt:

Ze verwijderen hier het hele kapje, (dat is natuurlijk het mooiste) maar een druppel pure alcohol erin en heen en weer bewegen van het schuifje doet vaak al wonderen. Wel even laten drogen daarna.

Wat betreft de GBA shells: Aliexpress is de goedkoopste maar die dingen kun je bijna overal kopen, zelfs op bol.com :P

Alleen even op letten, sommige zijn 'IPS ready', dan is de scherm uitsnede in de shell wat groter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 13:03

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FW4I9ajY7CSauu4S4YFOceLD2SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Jgp9irg1QCpOC1bh2PtRE5r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blPyjDhaRV3R3xo_zuLFeWI0lKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ry41dZw8JOadl3wlfsO5q8hB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Stellar is binnen, helaas de komende dagen geen tijd om het in te bouwen ivm werk en Kubecon. Las wel dat hij nu een paar weken stopt met uitleveren orders en mijn order is in de eerste 24 uur geplaatst na aankondiging 11 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:11:
[...]

Heel tof, als ik ooit m'n collectie wegdoe dan zou ik Discworld 1,2 en Noir (PS1) en 1 en 2 (Saturn) nooit wegdoen. Blijft m'n nummer 1 spel/serie (Noir minder).

/gisteravond met een maat nog Nightfire gespeeld op de Gamecube, wat blijft dat toch onbeperkte fun, zeker met de Sentinal in het level met de skilift >:)
Noir heb ik dan nog niet maar, die staat ook niet hoog op het lijstje. Van wat ik gezien heb is het een beetje doorgeslagen parodieën, en niet de droge humor van daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:18:
[...]

Noir heb ik dan nog niet maar, die staat ook niet hoog op het lijstje. Van wat ik gezien heb is het een beetje doorgeslagen parodieën, en niet de droge humor van daarvoor.
En de artstyle is compleet veranderd. Veel games die van 2d naar 3d zijn gegaan hebben dit probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 16-09 21:36
LoCuTuS2000 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn Stellar is binnen, helaas de komende dagen geen tijd om het in te bouwen ivm werk en Kubecon. Las wel dat hij nu een paar weken stopt met uitleveren orders en mijn order is in de eerste 24 uur geplaatst na aankondiging 11 oktober.
Nice,
Mijn setje (Stellar HD+) word als goed is , begin mei verstuurd, was halverwege april…

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mijn stellar is onderweg, gisteren inklaringskosten betaald dus zal wel in de loop van de week binnenkomen. Ik had hem overigens bij 8bit mods besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Voor de gameboy, waar halen jullie die glazen lens vandaan? Qua kwaliteit zeg maar. Gewoon Ali, of ergens anders?

We hebben er ooit eentje via Ali of die andere site van wayback when gehaald, maar nog niet geplakt eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:11:
Voor de gameboy, waar halen jullie die glazen lens vandaan? Qua kwaliteit zeg maar. Gewoon Ali, of ergens anders?

We hebben er ooit eentje via Ali of die andere site van wayback when gehaald, maar nog niet geplakt eigenlijk.
In mijn tijd :+ had je DeadPanRobot in de UK. Tegenwoordig heb je in de UK nog RetroSix zitten. In de VS heb je HandHeldLegend, en in China zit FunnyPlaying. Die laatste heeft een officiële winkel op AliExpress en op hun eigen website, en zij maken kwaliteit spul voor je GameBoy e.a. apparaten.

RetroSix is een beetje hit or miss, maar zal ook weinig teleurstellen. HandHeldLegend is een reseller en daar zit je voornamelijk met hoge verzendkosten, maar zij hebben wel een uitgebreid assortiment. Alles via eBay is voornamelijk doorverkoop vanaf AliExpress.

Ik zou FunnyPlaying aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
@Seroczynski Thanks! Ik zie daat die FunnyPlaying alleen de GB IPS lens heeft Ga nog even zoeken hier en daar voor de niet IPS variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:11:

Dat klinkt bekend, ooit gekocht nooit toegepast, en niet meer terug te vinden. Ik heb er hier eentje bij besteld, meer voor het gemak, en je bij die gasten altijd verzendkosten betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06
Vrietje schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:36:
Toch een verwoede poging gedaan om een red ring Xbox 360 te repareren.
[Afbeelding]

In ieder geval een poging wagen om de koelpasta te vervangen.
Maar met open maken zie ik eigenlijk dat dit niet de oplossing gaat zijn. Ik zie roest op de caps(?) maar goed toch geprobeerd. Maar de fan springt niet eens aan.
Dus ja voor mijn skills is ie nu verloren gegaan. Ook omdat de casing gebroken is met het open maken. Jammer maar helaas. Toch maar eens voor een andere kijken. Misschien model s of e
Die lekkende elco`s kan je toch vrij makkelijk vervangen? Dat lijkt iig een groot deel van het probleem zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:06

[Afbeelding]
Ik heb laatst ook een Gameboy Advance binnen gekregen die dit probleem had, en inderdaad openhalen en schoonmaken van de corrosie op de aan/uit schakelaar heeft het opgelost. Kreeg klachten over batterijen, maar die waren niet de schuldige. :)
Pagina: 1 ... 187 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.