Acties:
  • +23 Henk 'm!

Verwijderd

Paar nieuwe games en een controller:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzDr52PRcNmvMvn2BWU115GUmpk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DU7BVtslpy2PFd9wI1svhRr0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:18:
[...]

Noir heb ik dan nog niet maar, die staat ook niet hoog op het lijstje. Van wat ik gezien heb is het een beetje doorgeslagen parodieën, en niet de droge humor van daarvoor.
Het heeft wel humor, maar op een meer donkere/morbide manier/stijl. Vond hem OK, maar niet geweldig. En in dat kader ook niet écht te vergelijken met 1 en 2. Wel zonde ergens dat ook die de Saturn nooit bereikt heeft zoals zoveel (vervolg)delen.

/Kwam deze tegen die blijkbaar niet in mijn lijst stond maar wel al sinds tijden in mijn kast, weet alleen niet meer hoe ik eraan kom. Staat niet in de database van Collectorz, alleen Tuff n Nuff.

Iemand hier meer bekend mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjryABRkfHY3_LrbrVZijtZFBQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sl8zwjkrOotdcrFoXhNuSRPU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
Exorcist schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:35:
[...]

Het heeft wel humor, maar op een meer donkere/morbide manier/stijl. Vond hem OK, maar niet geweldig. En in dat kader ook niet écht te vergelijken met 1 en 2. Wel zonde ergens dat ook die de Saturn nooit bereikt heeft zoals zoveel (vervolg)delen.

/Kwam deze tegen die blijkbaar niet in mijn lijst stond maar wel al sinds tijden in mijn kast, weet alleen niet meer hoe ik eraan kom. Staat niet in de database van Collectorz, alleen Tuff n Nuff.

[Afbeelding]
Het is Dead Dance Fighting Spirit of ook wel eens Tuff E Nuff genoemd
https://www.pricecharting...uper-nintendo/tuff-e-nuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:35:
[...]

[Afbeelding]
Ja, Tuff n Nuff Dead dance is de Japanse titel. Zal wel aangepast zijn voor de Europese markt. Het ziet er wel het zelfde uit. Jaleco maakte best aardige spelen, geen Capcom kwaliteit, maar meer niveautje Data east.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:20
TheInsider schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:26:
[...]

Die lekkende elco`s kan je toch vrij makkelijk vervangen? Dat lijkt iig een groot deel van het probleem zo te zien.
Ik vermoed idd dat het probleem daar ligt, maar ik heb nog nooit die dingen vervangen. En ik heb niet eens een soldeerbout. Maar ik bewaar de Xbox wel, kan sowieso een mooi oefen projectje worden.
Enig idee waar die Elco’s te krijgen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Vrietje op 16-04-2023 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 21:06
Vrietje schreef op zondag 16 april 2023 @ 19:39:
[...]

Ik vermoed idd dat het probleem daar ligt, maar ik heb nog nooit die dingen vervangen. En ik heb niet eens een soldeerbout. Maar ik bewaar de Xbox wel, kan sowieso een mooi oefen projectje worden.
Enig idee waar die Elco’s te krijgen zijn?
Bij Conrad kan je ze wel bestellen en anders Mousser of Farnell denk ik wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Ik heb gemakshalve een aantal adapters op 1 stekkerdoos aangesloten om snel alles op te laden wat ik maar nauwelijks gebruik (PSP's, GBA SP's, Vita's, Sony Ericsson Play, DS Lite, 3DS etc.). Dit om de accu's nog een beetje te "sparen".

Tijdens het klaarleggen van m'n portables viel me op dat van mijn normale GBA's (heb er drie, twee in de standaard kleur) vergeeld is geraakt. Dit ondanks dat deze geen zonlicht ziet (letterlijk 0, ligt al jaren in een tafel/opberg en dan ook nog 's in een ruimte waar de zon niet schijnt/komt. Vroeger (want gebruikte hem rond 2004-2006 wel met regelmaat) wel. Is dan zo'n verkleuringsproces alsnog in gang gezet?

Met die reden bewaar ik namelijk alles wat wit en/of kan verkleuren (Gamecubes hebben ook die neiging, die frontjes) in mijn gameroom (waar dus geen zon komt) en zwarte consoles allemaal in de aangrenzende bijkeuken. Zou zonde zijn als bijv. al m'n 360's of andere witte consoles alsnog ooit gaan verkleuren.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpjzcQ-Me434x3z3QKutyNcIloc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BWTiZuFDFd4fxlmWULvpffQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:38:
Ik heb gemakshalve een aantal adapters op 1 stekkerdoos aangesloten om snel alles op te laden wat ik maar nauwelijks gebruik (PSP's, GBA SP's, Vita's, Sony Ericsson Play, DS Lite, 3DS etc.). Dit om de accu's nog een beetje te "sparen".

Tijdens het klaarleggen van m'n portables viel me op dat van mijn normale GBA's (heb er drie, twee in de standaard kleur) vergeeld is geraakt. Dit ondanks dat deze geen zonlicht ziet (letterlijk 0, ligt al jaren in een tafel/opberg en dan ook nog 's in een ruimte waar de zon niet schijnt/komt. Vroeger (want gebruikte hem rond 2004-2006 wel met regelmaat) wel. Is dan zo'n verkleuringsproces alsnog in gang gezet?

Met die reden bewaar ik namelijk alles wat wit en/of kan verkleuren (Gamecubes hebben ook die neiging, die frontjes) in mijn gameroom (waar dus geen zon komt) en zwarte consoles allemaal in de aangrenzende bijkeuken. Zou zonde zijn als bijv. al m'n 360's of andere witte consoles alsnog ooit gaan verkleuren.

Voorbeeld:

[Afbeelding]
Ja, de zon versneld het hooguit maar het vergeeld sowieso. Ik ben dit onderwerp een keer tegengekomen toen ik voor het eerst met retrobright aan de slag ging.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Seroczynski schreef op zondag 16 april 2023 @ 22:17:
[...]

Ja, de zon versneld het hooguit maar het vergeeld sowieso. Ik ben dit onderwerp een keer tegengekomen toen ik voor het eerst met retrobright aan de slag ging.
Nochtans, soms verkleurt enkel de bovenste shell van een snes, soms enkel de onderste. Soms enkel de voorste shell van een gameboy, soms enkel de achterste,…

Dat het dus sowieso verkleurt lijkt me niet correct te zijn. Dat de zon er niets mee te maken heeft ook niet, getuige de deels verkleurde memorycards van bv de gamecube.

Het is een bizar fenomeen. Ben echt wel nieuwsgierig naar een (wetenschappelijke) verklaring ervoor 🤔

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 00:54
Maakt luchtvochtigheid en misschien temperatuur niet ook uit? Mijn oude (inmiddels retro :P ) PC's die in de kelder staan zijn zonder zonlicht ook ernstig verkleurd, zelfs nog meer dan de exemplaren die gewoon in huis staan en wat zon hebben gezien. Het zijn weliswaar geen consoles, maar qua verkleuring lijkt het me vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Maar waarom bij de ene helft van een console wel en bij de andere niet…?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 17-09 00:54
Hmmm... dat weet ik ook niet :D Zou de samenstelling van het materiaal misschien niet stiekem toch een beetje anders zijn ondanks dat het dezelfde console is? Ik meen me te herinneren dat ik ergens een PS1 heb gezien waarvan alleen de knoppen extra vergeeld waren en de rest nog "normaal" grijs was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:40:
Ander soort plastic, zie ook bij de snes.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 20:42
Nieuwste aanwinsten 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bugBj5fRQcq4g2NOM2wj4xM2q9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/me5io9AWEaND8gSt0zqYjS7l.jpg?f=fotoalbum_large

Mr Moskeeto is echt zo’n typische HUH?! game vanuit Japan indertijd.

3D Dot Game Heroes ook kunnen oppikken voor een redelijke prijs 🤑

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sunz schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:40:
Nieuwste aanwinsten 😍

[Afbeelding]

Mr Moskeeto is echt zo’n typische HUH?! game vanuit Japan indertijd.

3D Dot Game Heroes ook kunnen oppikken voor een redelijke prijs 🤑
Vaag dat een PS3 game nu al zo gestegen is. Ik heb hem toen ie nieuw was voor 3 tientjes oid gekocht. Gave game, maar heb hem nooit kunnen uitspelen. Hopelijk lukt me dat nog een keer :9

EDIT: ik heb het even opgezocht, kostte € 35,06 inclusief verzending in 2010 dus zat dichtbij :+

[ Voor 6% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-04-2023 17:23 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik moest 3D Dot Game Heroes perse hebben bij release. Echt mooie homage aan voornamelijk Zelda. Zag er goed uit voor die tijd, maar had wel flink last van framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Sp33dFr34k schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:22:
[...]

Vaag dat een PS3 game nu al zo gestegen is. Ik heb hem toen ie nieuw was voor 3 tientjes oid gekocht. Gave game, maar heb hem nooit kunnen uitspelen. Hopelijk lukt me dat nog een keer :9

EDIT: ik heb het even opgezocht, kostte € 35,06 inclusief verzending in 2010 dus zat dichtbij :+
Verschoot ook toen ik de prijzen zag. Ps3 games zijn over het algemeen wel goedkoop op een paar uitzonderingen na zoals deze 😅 55 eur heeft deze me gekost..vond ik wel goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:59
3D Dot Game Heroes is zo'n game die ik steeds uitgesteld heb om te kopen, omdat ik hem te duur vond. 2 jaar terug was die nog voor €60 te vinden, dat zou nu een koopje zijn.

Ach, ooit kom ik hem nog wel tegen voor zo'n €25. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Ik heb dat met Quackshot, Kid Chameleon en Shinobi voor de Megadrive. Die hoop ik allemaal voor een bepaalde prijs op de kop te tikken maar dat is me nog niet gelukt. Maar ik blijf mijn max.

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
Ben ook zo…wil gerust wat geld uitgeven voor sommige “zeldzame” games sommige prijzen zijn echt overdreven imo.

Zou nog graag Tombi en castlevania SOTN voor de PS1 willen o.a. maar no way dat ik daar zoveel voor uitgeef.. Tegenwoordig heel moeilijk eerlijke deals te vinden met al die resellers, opkopers, price charting.

Eventjes geleden nog DBZ Tenkaichi 3 voor de PS2 willen scoren. 20-25 eur leek mij een faire prijs en de koper was akkoord..tot zo’n gast replyed op het zoekertje dat je er gerust 50 eur kan voor krijgen..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8euupJh2lHmzZlurEVPkM-THWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEVRq4nZmJHNLerA5MsHLD25.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTnk_lDiGyejHlxf3Hz1l5TLlW4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTNGf0vs1zg1o3CGU1AjLYTd.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat ik weer eigenwijs ben heb ik besloten dat ik de arduino voor de ogx360 op een socket zet. Dan zijn ze ook makkelijker te vervangen. Helaas betekende dat de behuizing de verkeerde maat had. Dus heb ik uitgevogeld hoe je een 3d ontwerp aanpast en het is gelukt, deze past.

Nog even het dekseltje aanpassen en dan is dat onderdeel ook gereed.

https://www.thingiverse.com/thing:5976384 Voor iedereen die hetzelfde wil printen.

[ Voor 3% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 17-04-2023 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:06:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Omdat ik weer eigenwijs ben heb ik besloten dat ik de arduino voor de ogx360 op een socket zet. Dan zijn ze ook makkelijker te vervangen. Helaas betekende dat de behuizing de verkeerde maat had. Dus heb ik uitgevogeld hoe je een 3d ontwerp aanpast en het is gelukt, deze past.

Nog even het dekseltje aanpassen en dan is dat onderdeel ook gereed.
Netjes, maar verwacht je dat de arduino defect zal raken dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Seroczynski schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:07:
[...]

Netjes, maar verwacht je dat de arduino defect zal raken dan?
Ik heb zo'n arduino in mijn https://www.partsnotinclu...deck-mini-macro-keyboard/ zitten en daar was de MicroUSB van afgebroken. Op de OGX360 github heb ik gelezen dat het onderdeel dat onder de primaire arduino zit niet altijd goed contact maakt. Daar kom je pas achter als je de arduino er op zet en de test firmware laat draaien. Al die pinnen weer los solderen en de gaatjes in het PCB vrijmaken is een vervelende klus.

Het is ook een beetje tegen murphy's law; als ik het niet doe gaat het fout, als ik wel de sockets gebruik zal alles vast in 1 keer werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retrotical
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 18:18
Gebruikt hier eigenljk iemand zo'n game stick voor aan je tv aan te sluiten met enkele duizenden retro game pre installed? Of is dit hier niet toegestaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33
Bruiser schreef op maandag 17 april 2023 @ 00:40:
De weekmakers in plastic verdampen over tijd. Daardoor verkleurt het resterende materiaal.

De snelheid waarmee dit gebeurt is afhankelijk van verschillende factoren maar met name blootstelling aan UV licht (zon) en omgevingstemperatuur.

Verschillende types plastic hebben verschillende hoeveelheden en types weekmakers en reageren daarom allemaal uniek.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 02:39:
[...]

De weekmakers in plastic verdampen over tijd. Daardoor verkleurt het resterende materiaal.

De snelheid waarmee dit gebeurt is afhankelijk van verschillende factoren maar met name blootstelling aan UV licht (zon) en omgevingstemperatuur.

Verschillende types plastic hebben verschillende hoeveelheden en types weekmakers en reageren daarom allemaal uniek.
En die gebruikte Nintendo toen dus blijkbaar allemaal door mekaar bij de assemblage… 🙄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

retrotical schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:13:
Gebruikt hier eigenljk iemand zo'n game stick voor aan je tv aan te sluiten met enkele duizenden retro game pre installed? Of is dit hier niet toegestaan?
Het meerendeel van de mensen hier speelt op originele hardware maar, daarnaast is het altijd een lastig onderwerp. Je kan hooguit over de hardware praten, en daar valt denk ik weinig over te zeggen. Denk dat je beter bij een ander forum terecht kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBuddha
retrotical schreef op maandag 17 april 2023 @ 23:13:
We zijn een inclusieve club dus alles is hier toegestaan zolang jij je aan de regels van het forum houdt ;). Het probleem met die sticks is vaak veelvuldig. Input delay is samen met slechte emulatie de boosdoener. Maar als jij gewoon gezellig een avondje met wat vrienden en/of vriendinnen (inclusief) op de bank zit dan kunnen jullie nog steeds een toffe avond hebben. Wil jij echter die arcade ervaring of gamen zoals jij wellicht vroeger deed op je console dan slaan deze producten 10/10 keer de plank mis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E_G0mJGROPL-B2NvTujPr4VQ6q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5CepY6G548QsmZLjDkwRiYz.jpg?f=fotoalbum_large

Nou - het is gelukt! Het was inderdaad een smerige aan/uit knop. Hele ding uit elkaar gehaald. Sowieso leuk om eens te doen. Volledig schoongemaakt aan de binnenkant. Van een vriend gekregen maar er zat echt heel veel tabak in :X . Werkt nu 10/10 met aan uit ipv 1/30. Bedankt voor de tips!

[ Voor 30% gewijzigd door TheBuddha op 18-04-2023 22:48 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:01
Nieuwe aanwinsten van de laatste twee weken. De conversie van PAL naar NTSC is bijna ten einde (heeft ook wat extra games opgeleverd die ik niet kon laten liggen :) Vooral erg blij met Zelda (jammer alleen dat mijn PAL versie in betere staat verkeerd, maar uiteindelijk is het voor mij om te spelen en niet zozeer naar te kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aC0gQ77lGzKYK1S0jVmozKGvFrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X1D8zLxc6dwbQJWH5ULdpxJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmtX9RMxChtTA0M7ChVPnKuLeI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtuPNxJwe7726LKJZzWnJe0t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNxVHJrBY2dcL6R12EtBZP2dlwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/re3y02P29pcvqU1BvIWrO7Q2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem ook eindelijk binnen :-) Daar gaat mijn weekend hahaha

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@rikoos de mijne is toevallig gisteren binnengekomen. Schijnt wel dat de laatste bios nog wat features mist, dus ik wacht nog even met de install

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
De FM sound mod voor de Master System is écht wel een mooie upgrade.

Dat gezegd zijnde, ik kan de mod voor beide console versies terugvinden en zelfs een third party converter (de PowerBase Mini FM) zodat je de games ook met FM sound op een Mega Drive kunt spelen.

Wat ik echter niet kan terugvinden is een FM mod voor de originele Master System Converter. Als ik de 3D titels (en dan met name Outrun 3D) wil spelen op de MD moet ik de originele SMS Converter gebruiken ivm het cart-slot voor de 3D bril. Het zou leuk zijn mocht ik dan ook kunnen genieten van het betere geluid…

Heeft iemand instructies om die FM mod toe te passen op de originele Powerbase Converter / Master System Converter?

Afbeeldingslocatie: https://segaretro.org/images/9/9c/SegaMegaAdaptor.jpg

Want ik kan solderen, maar heb geen verstand van elektronica 🙄

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 21-04-2023 10:02 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Ik heb hulp nodig. Sinds kort heb ik weer een gamecube. Ontzettend blij mee maar ik wil deze gaan aansluiten op mijn monitor (HDMI). Wat zijn de beste opties? Ik zie online wat goedkopere opties maar ik ben bang voor input delay. Hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De batterij van mijn Gameboy advance SP staat bol en wil ik gaan vervangen. Echter is er zoveel troep te koop dat ik ga twijfelen wat een goede accu is. Hebben jullie tips en of ervaring met vervangende accu’s?

39

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
TheBuddha schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:35:
Ik heb hulp nodig. Sinds kort heb ik weer een gamecube. Ontzettend blij mee maar ik wil deze gaan aansluiten op mijn monitor (HDMI). Wat zijn de beste opties? Ik zie online wat goedkopere opties maar ik ben bang voor input delay. Hoor het graag.
Voor de Gamecube zijn er meerdere opties, bij voorkeur gebaseerd op GCvideo

RetroGaming Cables RAD2X (Deze gebruik ik zelf):

Insurrection Industries Carby:

Retro-Bit Prism (lijkt op het eerste zicht wel overal uitverkocht)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fietsbel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:39:
De batterij van mijn Gameboy advance SP staat bol en wil ik gaan vervangen. Echter is er zoveel troep te koop dat ik ga twijfelen wat een goede accu is. Hebben jullie tips en of ervaring met vervangende accu’s?
Gewoon op AliExpress zoeken naar een SP barrerij en dan sorteren op meeste aantalen verkocht, en dan de reviews bij de twee of drie eerste results doornemen. Kost je relatief weinig moeite en zo heb ik in 80% van de gevallen de goede te pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:22:
[...]

Gewoon op AliExpress zoeken naar een SP barrerij en dan sorteren op meeste aantalen verkocht, en dan de reviews bij de twee of drie eerste results doornemen. Kost je relatief weinig moeite en zo heb ik in 80% van de gevallen de goede te pakken.
Helaas zijn alle GBA SP batterijen allemaal heel slecht op AliExpress. Meestal zijn ze 20% van de geadverteerde capaciteit. Voor veel andere zaken ben ik het mee eens, maar het beste is een Makho batterij te maken/kopen. In de EU worden ze niet direct verkocht helaas:
https://retrogamerepairsh...ho?variant=32212802109514

https://www.reddit.com/r/...ement_battery_for_gba_sp/

Of Helder's batterij.

[ Voor 6% gewijzigd door Koldur op 21-04-2023 11:33 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 15:24
Fietsbel schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 10:39:
Iemand zal mij hier wel corrigeren als ik het verkeerd voor heb maar volgens mij is de GBASP batterij dezelfde als de batterij in een DS en die kan je voor zover ik weet nog steeds bestellen bij Nintendo zelf dacht ik.

Even contact opnemen met Nintendo zelf kan helpen (al weet ik wel niet wat ze ondertussen vragen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
Ekfad schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:51:
[...]

Iemand zal mij hier wel corrigeren als ik het verkeerd voor heb maar volgens mij is de GBASP batterij dezelfde als de batterij in een DS en die kan je voor zover ik weet nog steeds bestellen bij Nintendo zelf dacht ik.

Even contact opnemen met Nintendo zelf kan helpen (al weet ik wel niet wat ze ondertussen vragen)
Bij deze corrigeer ik je :P Helaas kan je geen DS batterij in een SP zetten zonder mods o.i.d. en dan zijn het lastigere mods dan de Makho mod.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Nieuwe aanwinst, echt retro want MSX games zie ik zelden hier 😊Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTVDzD1wqF1KXl3OoOyNEc7qiKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sST41znGMulwzUOmEz2nak1f.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
https://www.gamesellers.n...er?variant=40278837952611

Iemand ervaring met dit product? Bedankt voor de tips @Bruiser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
cold_as_ijs schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:40:
@rikoos de mijne is toevallig gisteren binnengekomen. Schijnt wel dat de laatste bios nog wat features mist, dus ik wacht nog even met de install
Ik zat net ook op Reddit te lezen dat veel mensen "boos" zijn dat hij zo afwijkt van de geldende standaards betreft modchips en dat MakeMHz zichzelf veel te bijzonder probeert te maken (volgens mensen daar Apple praktijken hahaha).

Ach ik heb één Xbox met de XboxHD+ mod met een relatief kleine HDD en daar plaats ik hem in om te spelen en verder heb een doorzichtige Xbox met een openxenium mod en 2 TB hdd die ik dus gebruik om te gamen dus ik merk het wel of de bios lekker werkt of niet. Het is vooral leuk dat er nog steeds nieuwe dingen uitkomen voor een console van meer dan 20 jaar oud :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Zeker! Lees maar eens terug in dit forum. Ik heb hem zelf en heb er goede ervaringen mee maar heb nog niet behoefte gehad elk apparaat erop aan te sluiten. Ik gebruik nog veel crt voor de oude consoles namelijk.
Kijk op YouTube maar eens reviews en die zijn allemaal positief (goede kwaliteit en 0 latency) anders vallen we hier in de herhaling😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Als je hem kan krijgen is dit echt een aanrader hoor, zo simpel in gebruik !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:44
davince72 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:33:
Nieuwe aanwinst, echt retro want MSX games zie ik zelden hier 😊[Afbeelding]
Hé dat is gaaf! Ik wist niet eens dat MSX spellen een eigen cartridge hadden. Ken het alleen van de 3,5 floppy 🤔

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikoos schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:03:
[...]

Ik zat net ook op Reddit te lezen dat veel mensen "boos" zijn dat hij zo afwijkt van de geldende standaards betreft modchips en dat MakeMHz zichzelf veel te bijzonder probeert te maken (volgens mensen daar Apple praktijken hahaha).

Ach ik heb één Xbox met de XboxHD+ mod met een relatief kleine HDD en daar plaats ik hem in om te spelen en verder heb een doorzichtige Xbox met een openxenium mod en 2 TB hdd die ik dus gebruik om te gamen dus ik merk het wel of de bios lekker werkt of niet. Het is vooral leuk dat er nog steeds nieuwe dingen uitkomen voor een console van meer dan 20 jaar oud :-)
op ogXBOX forum zijn er ook een paar mensen die ontzettend negatief zijn over het product want blablabla community blablabla. Het helpt ook niet dat Dustin een enorme ass lijkt te zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:03:
[...]

Een 'standaard' voor Mod-chips? Wat bedoelen die klagers daar toch mee?
Juist mooi dat die dingen niet gemaakt worden rondom een policy of wat dan ook.

Ben trouwens wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wil 'm ook graag gaan bestellen :-) Maar zoveel wensen....

[ Voor 6% gewijzigd door Tux3.14 op 21-04-2023 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
davince72 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:33:
Nieuwe aanwinst, echt retro want MSX games zie ik zelden hier 😊[Afbeelding]
Cool ! Ik heb hem nog liggen uit mijn eigen games van toen, gekocht van zakgeld destijds. Samen met Athletic Land, Monkey Academy en Congo Bongo (cassette). Boh daar heb ik veel gegamed, de VG8020 van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Over een aantal weken ben ik jarig, dus mensen om me heen willen cadeautjes weten. Nu ben ik een beetje idee-loos. Maar wellicht dat jullie me kunnen helpen.

Retrogames lijkt me te "gevaarlijk", de kans dat er een verkeerde game gekocht word is relatief groot :p

Een van de eigen ideeën die ik had is een 8bitdo draadloze snes controller bijvoorbeeld.

Wat zouden jullie me aanraden, voor een bedrag tot ongeveer 50 euro. In de categorie retro, vind ik de snes fantastisch. Maar het hoeft geen retro te zijn, mario is ook altijd favoriet.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
Vrijdag schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:41:
[...]

Hé dat is gaaf! Ik wist niet eens dat MSX spellen een eigen cartridge hadden. Ken het alleen van de 3,5 floppy 🤔
Waarschijnlijk omdat de meeste de spellen alleen maar kopieerde ;-) Ik had ook alle games op diskette, maar wist dat het niet origineel was. Vind de verpakking van Konami ook mooi. MSX had geen standaard verpakking dus elke leverancier deed het anders.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• davince72
Petje72 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:31:
[...]

Cool ! Ik heb hem nog liggen uit mijn eigen games van toen, gekocht van zakgeld destijds. Samen met Athletic Land, Monkey Academy en Congo Bongo (cassette). Boh daar heb ik veel gegamed, de VG8020 van Philips.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOlo4Ip7NndEFL-XhTOiiGgpeVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sc9dMPtHFVx4YCd9if1HdHRA.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zijn bijna al mijn msx games op cartridge ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 15:28:
[...]

Een 'standaard' voor Mod-chips? Wat bedoelen die klagers daar toch mee?
Juist mooi dat die dingen niet gemaakt worden rondom een policy of wat dan ook.

Ben trouwens wel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wil 'm ook graag gaan bestellen :-) Maar zoveel wensen....
ja, een van de klagers had het over dat het de community divide. Hij vergeet even dat er een stuk of 10 main bioses rondgaan die allemaal door andere mensen onderhouden worden, ja het meest is open source, maar toch :D. Ook hebben we openxenium dankzij het werk van ik dacht Ryzee die hem heeft kunnen reverse engineeren. Team executer wilde het design gewoon mee het graf in nemen :D. Denk dat als iemand anders er mee was gekomen dat er niet zo negatief op gereageerd zou worden.

Genoeg geklaag over die paar zure appels. Kan niet wachten om hem te installeren.

Even iets anders, niet helemaal retro maar misschien is dit wel het beste topic. Ik was gisteren begonnen om een stick te verwijderen van mijn PS5 controller. Nu lukte het mij helemaal niet om de stick te desolderen. Het soldeer dat gebruikt is vloeit voor geen meter en blijft redelijk dik. Het wil ook totaal niet in mijn solderwick vloeien. Is dat een bekend probleem dat er "ruk" soldeer samenstellingen zijn voor de hobbyist? Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:14:
[...]

Even iets anders, niet helemaal retro maar misschien is dit wel het beste topic. Ik was gisteren begonnen om een stick te verwijderen van mijn PS5 controller. Nu lukte het mij helemaal niet om de stick te desolderen. Het soldeer dat gebruikt is vloeit voor geen meter en blijft redelijk dik. Het wil ook totaal niet in mijn solderwick vloeien. Is dat een bekend probleem dat er "ruk" soldeer samenstellingen zijn voor de hobbyist? Heb dit nog niet eerder zo meegemaakt
Had ik bij de PS4 controller ook wat moeite mee. Nu met een desoldeerstation veel eenvoudiger. En sowieso, nieuwe soldeer toevoegen en een soldersucker gebruiken, laatste beetje met soldeerlint verwijderen waarbij je eventueel extra flux kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000

LoCuTuS2000

Resistance is futile

[...]

ja, een van de klagers had het over dat het de community divide. Hij vergeet even dat er een stuk of 10 main bioses rondgaan die allemaal door andere mensen onderhouden worden, ja het meest is open source, maar toch :D. Ook hebben we openxenium dankzij het werk van ik dacht Ryzee die hem heeft kunnen reverse engineeren. Team executer wilde het design gewoon mee het graf in nemen :D. Denk dat als iemand anders er mee was gekomen dat er niet zo negatief op gereageerd zou worden.

Genoeg geklaag over die paar zure appels. Kan niet wachten om hem te installeren.

Zoals @Seroczynski zegt, extra loodhoudende soldeer toevoegen, eventueel flux toevoegen voor je de wick er op zet en een beetje soldeer op je bout zetten voor je gaat wicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:45:
De FM sound mod voor de Master System is écht wel een mooie upgrade.

[YouTube: Sega Master System Maze Hunter 3D - Regular audio vs FM Audio]

Dat gezegd zijnde, ik kan de mod voor beide console versies terugvinden en zelfs een third party converter (de PowerBase Mini FM) zodat je de games ook met FM sound op een Mega Drive kunt spelen.

Wat ik echter niet kan terugvinden is een FM mod voor de originele Master System Converter. Als ik de 3D titels (en dan met name Outrun 3D) wil spelen op de MD moet ik de originele SMS Converter gebruiken ivm het cart-slot voor de 3D bril. Het zou leuk zijn mocht ik dan ook kunnen genieten van het betere geluid…

Heeft iemand instructies om die FM mod toe te passen op de originele Powerbase Converter / Master System Converter?

[Afbeelding]

Want ik kan solderen, maar heb geen verstand van elektronica 🙄
Ik heb ook al redelijk wat onderzoek hiernaar gedaan, maar nog steeds niks teruggevonden. Ook overwogen om de mini bij Castle te bestellen, alleen was hij nooit op voorraad als ik keek, en schuw een beetje voor de verzend/import kosten die erbij komen. Blijft jammer dat veel van zulk spul niet op dit continent verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:25:
[...]

Ik heb ook al redelijk wat onderzoek hiernaar gedaan, maar nog steeds niks teruggevonden. Ook overwogen om de mini bij Castle te bestellen, alleen was hij nooit op voorraad als ik keek, en schuw een beetje voor de verzend/import kosten die erbij komen. Blijft jammer dat veel van zulk spul niet op dit continent verkrijgbaar is.
Er lijkt inderdaad geen info over te vinden. Bizar want wij kunnen toch niet de enige zijn met deze wens…? Geen elektronica geleerden hier die dit wel begrijpen?

Die 3th party converter met FM is voor mij geen oplossing doordat het cart-slot ontbreekt, maar dat er geen Europese verdeelpunten voor veel van die zaken zijn is inderdaad enorm irritant. Geen idee of het in Nederland beter is, maar hier in den belchique “mogen“ wij altijd extra in de buidel tasten (we hebben dan natuurlijk ook een veelvoud aan regeringen te onderhouden 🙄)

Daarom probeer ik ook altijd de weinige importeurs die er zijn te steunen en dus binnen de EU te bestellen. Niemand hier die zich geroepen voelt om als distributeur binnen onze hobby te beginnen 🤪

[ Voor 12% gewijzigd door Bruiser op 21-04-2023 18:00 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-V879JD68_LjfvC09ZnYp5s6nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoaPj0BN2GfViTXdt2M1quze.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb 1 MSX game. Kan er alleen niks mee, want ik heb niks om het mee te spelen en ik kan geen Japans :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Raem schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:38:
[Afbeelding]
Ik heb 1 MSX game. Kan er alleen niks mee, want ik heb niks om het mee te spelen en ik kan geen Japans :P
Cool! Je kunt een Engelse translatie vinden hier: https://www.generation-ms...n-quest/translations/804/
Voor veel Japanse MSX games zijn translaties gemaakt btw👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb enkele Gamecube’s met een Viper GC (Extreme?) en Qoob (Pro) modchips erin in de collectie 😎

Nu ken ik niets van deze modchips, maar ga ervan uit dat ze outdated zijn (de bios’sen erop bedoel ik dan). Om het wiel niet opnieuw te moeten uitvinden, iemand hier bekend met deze chips? Welke bios zet ik er het beste op? Andere weetjes?

[ Voor 10% gewijzigd door Bruiser op 22-04-2023 10:52 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:50:
Ik heb enkele Gamecube’s met een Viper GC (Extreme?) en Qoob (Pro) modchips erin in de collectie 😎

Nu ken ik niets van deze modchips, maar ga ervan uit dat ze outdated zijn (de bios’sen erop bedoel ik dan). Om het wiel niet opnieuw te moeten uitvinden, iemand hier bekend met deze chips? Welke bios zet ik er het beste op? Andere weetjes?
Ik heb er eentje met een Viper chip, maar die heb ik laten installeren toen ze net op de markt waren. Samen met een vervangende bovenkant om gewone dvd's te gebruiken. De oude is daar gebleven, en dat was achteraf ook niet al te slim (was de pearl white versie) :X

Tegenwoordig heb je met Swiss al veel mooiere alternatieven, maar als je echt iets verder wil met de modchips zou ik hier even kijken. Zover ik weet heb je voor de viper wel een kabeltje nodig, die ik dan weer niet heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
je zou naar picoboot kunnen kijken, volgens mij is dat de "nieuwste" modchip op basis van een raspberry pico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Ik ben op de hoogte van de nieuwe mogelijkheden zoals de picoboot en nog recenter de kunaiGC:

Maar wil ze dus modden like it’s 2006 😅
Maar dan wel met alles erop en eraan, het beste van dat tijdperk dus. Vandaar mijn vraag of iemand er mee bekend is, anders gaat het researchen worden 😋

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 22-04-2023 12:46 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:02:
[...]

…Samen met een vervangende bovenkant om gewone dvd's te gebruiken…
Zo heb ik er ook, met een full case zelfs, zowel een Viper als een IcedCube 😅

Edit: Snel even wat foto’s gemaakt, want toch wel leuker dan enkel tekst, juist 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGP7hUzQ12QcUQru33Z6YXSbq6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvpacUXG91vIiKcU3Uzdn6sB.jpg?f=fotoalbum_large
De platinum heeft dus zo een top voor full size discs

Dit is de Viper full size case:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5yp51ZuD_0LLkmqCzddSUE9ALU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Thi0kfaA4FMmMdtV5uaW0tFL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1JvQLHClqMsCxh8s1GpKt4dS5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Suq6Ts55FGFTK4InjdSGnxpT.jpg?f=fotoalbum_large

En dan de IcedCube full size:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvBhT5uI2Y3MAuEXeqdiVoPzTuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R4os7UKGXjX6zNYYs9plDCak.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Bruiser op 22-04-2023 13:25 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:02:
[...]
Zover ik weet heb je voor de viper wel een kabeltje nodig, die ik dan weer niet heb...
Programmer voor de Viper heb ik ook, zowel parallel als USB. En voor de Qoob ook een USB.

Van zodra ik weet hoe, wil ik jouw chip ook wel flashen mocht je willen 😉

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Hi, heeft iemand interesse in een boek met logo art van oa Amiga etc?
Ik heb een vorige editie over Amiga demos(ander onderwerp dus) en het is echt een fraai dik boek.
Echter kost 1 exemplaar incl verzenden €55!!
Twee daarentegen kosten €91 is 45,50 pst
Vervolgens stuur ik 1 boek op met dhl a €4 die we delen. Dan komt de prijs op 47,50
3 boeken is niet erg lonend (130:3=44,33 maar dat betekent 2x dhl erbij is wederom circa 47 pst)
Hier linkje…nog 3 dagen om te backen.
Boek verschijnt dec 2023!
https://www.indiegogo.com...e-logo-art#/?perk=5439887

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:21:
[...]

Had ik bij de PS4 controller ook wat moeite mee. Nu met een desoldeerstation veel eenvoudiger. En sowieso, nieuwe soldeer toevoegen en een soldersucker gebruiken, laatste beetje met soldeerlint verwijderen waarbij je eventueel extra flux kan gebruiken.
Soldersucker heb ik nooit handigheid in gekregen, ben altijd te traag ofzo :D

Zijn die goedkope desoldeerstations eigenlijk de moeite waard? Lijkt namelijk dat je of 100 euro of 1000 euro moet neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:50:
[...]

Programmer voor de Viper heb ik ook, zowel parallel als USB. En voor de Qoob ook een USB.

Van zodra ik weet hoe, wil ik jouw chip ook wel flashen mocht je willen 😉
Dat zou top zjin! Ik had wel gelezen dat je dan swiss erop kon zetten? Vind het leuk om import erop te kunnen spellen, en alternatieve software voor de gameboyplayer lijkt mijn ook wel wat.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:28:
[...]

Zijn die goedkope desoldeerstations eigenlijk de moeite waard? Lijkt namelijk dat je of 100 euro of 1000 euro moet neerleggen
Misschien is dat meer een vraag voor in het EL-kroeg topic? Ik zie Bob ook wel met zo'n ding werken, en dat is ook een vrij simpel ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:28:
[...]

Deze doet prima zijn werk: https://www.eleshop.nl/desolderingstation-zd-915.html

Je kan eventueel ook een elektrische soldersucker halen, dan hoef je niet zo snel te zijn. Kosten iets van een tientje ofzo, maar zie ik niet zo snel bij Eleshop.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een paar spelletjes toegevoegd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PNrbH509dHYqci1EGhiobxk9zUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsOzhQH70pAh1tmLnpM0GG1a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• TheBuddha
En ik ook! Klassiekers toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1zgGrcL6hI9tnVihKnxdxa2PR0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNwWsu3ZJ83O8r0andBa0iQy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:38:
[...]

Dat zou top zjin! Ik had wel gelezen dat je dan swiss erop kon zetten? Vind het leuk om import erop te kunnen spellen, en alternatieve software voor de gameboyplayer lijkt mijn ook wel wat.

[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je Swiss enkel op de Viper Extreme en de Qoob Pro kunt zetten ivm beschikbare ruimte in het geheugen van de chips…

Het lijkt erop dat ik nog wel opzoekwerk te doen heb 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:57
Die Wind Waker Limited Edition is nice, hopelijk ook compleet met de Bonus Disc :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
@davince72 je gevraagde video is af en online 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
haha mooi man en mijn naam in de video _/-\o_
De cd-i games van Zelda werden verguist, maar het is toch bijzonder dat jij de complete set hebt! Toch een bijzonder stukje game geschiedenis waar je trots op mag zijn als Zelda fan. Zijn volgens mij ook niet makkelijk te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ben er ook erg blij mee dat ik dit setje heb, enige reden dat ik een cd-i speler heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Linksquest schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:20:
[...]

Die Wind Waker Limited Edition is nice, hopelijk ook compleet met de Bonus Disc :D
Haha, ik weet nog een marktplaats advertentie die hem wel heel limited verkocht. Hij zei namelijk dat hij exemplaar 97 van de 100 had. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
Seroczynski schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 15:49:
[...]

Deze doet prima zijn werk: https://www.eleshop.nl/desolderingstation-zd-915.html

Je kan eventueel ook een elektrische soldersucker halen, dan hoef je niet zo snel te zijn. Kosten iets van een tientje ofzo, maar zie ik niet zo snel bij Eleshop.
Ik kan dit beamen, ik heb net dezelfde en het is een droom om condensators te vervangen met dit apparaat. Ik heb hem trouwens op die site van je link gekocht :P

[ Voor 3% gewijzigd door serial_killa159 op 23-04-2023 14:03 ]

Discogs collection

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Vorige week naar het Nationaal Videogame Museum in Zoetermeer geweest.
Super groot. We zijn maar 2 uurtjes geweest. Veel te kort om alles te kunnen zien/spelen.
We hebben eigenlijk alleen maar gespeeld en niet echt het "museum" gedeelte gedaan.
Daarvoor is Bonami in Zwolle misschien beter.
De kinderen vonden het leuk en willen natuurlijk nog een keer gaan. En ik natuurlijk ook.
Zeer aan te raden.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 10:34
[...]

Ik wil daar even op reageren, Dustin had beter nog de release wat uitgesteld. De software is nog ver van klaar. En er zaten toch enkele bugs in die je als beta tester direct zou moeten opmerken (enkele leden hebben voor de release een stellar gekregen om te testen). Anderzijds ter verdediging van Dustin was het reeds al geweten dat de software nog niet volledig ging af zijn bij de release dat deze nog in beta stage zou zijn, dit heeft Dustin gecommuniceerd via zijn discord. Sommige mensen vergeten dat dit een enkele persoon is die dit product maakt.

Wel zijn er enkele rare beslissingen genomen, vb:
- Het niet ondersteunen van legacy geformatteerde HDD waardoor iedereen zijn schijf moest formatteren om met stellar compatible te kunnen zijn --> Dit wordt met de volgende update opgelost.

- Het dashboard moet geinstalleerd worden in E:\Dashboard\default.xbe --> wat iedereen het liefste zou willen is dat je dit kan aanpassen in de software zodat je ook kan gebruik maken van de dash loader die je op C moet installeren om te werken. (met de dash loader kan je meerdere dashboards op je hdd hebben en bij boot een knop inhouden op je controller om het dash die je wil op te starten)

- Rare combo voor IGR --> Dit zou ook handig zijn om aan te kunnen passen

Ikzelf heb nog geen stellar gekocht maar wacht even af tot de meeste bugs eruit zijn en ze verkrijgbaar zijn bij VGP (Europese store)

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Raem schreef op zondag 23 april 2023 @ 13:29:
[...]

Haha, ik weet nog een marktplaats advertentie die hem wel heel limited verkocht. Hij zei namelijk dat hij exemplaar 97 van de 100 had. _O-
Whahahaha, lol, moet ik eens even kijken welke ik heb 8)7

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
Goede games!

Dan ga ik ook even showen met wat nieuwe aanwinsten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSWflK9HrYCOlv5xUav1hzfmQgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwLr7HjdwGKXbHR4M7KS7VTd.jpg?f=fotoalbum_large

Majoras Mask 3d sealed.
Ik was al een tijdje op zoek naar deze "gewone" versie van Skyward Sword Wii, dus toen ik een sealed Hol versie zag moest ik hem wel kopen. De limited edition is vaak populairder maar volgens mij, na mijn zoektocht, is de Nederlandse normale versie een stuk zeldzamer dan de limited edition.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vandaag een leuke ruildeal gedaan met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sY9zchuCojdyPoK1_OG3OP2WzDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zqm3JMGv1LE3h9o7x75y0CP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63mbnfHVWeOmUbVbJ-pugJRfqbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TAOXTNrrPcvPzsv3W0k4tYn.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBuddha
Linksquest schreef op zondag 23 april 2023 @ 10:20:
[...]

Ja, zit er bij. Ook de audio CD bij Skyword Sword.
martin_v_z schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:38:
[...]

Goede games!

Dan ga ik ook even showen met wat nieuwe aanwinsten.
[Afbeelding]

Majoras Mask 3d sealed.
Ik was al een tijdje op zoek naar deze "gewone" versie van Skyward Sword Wii, dus toen ik een sealed Hol versie zag moest ik hem wel kopen. De limited edition is vaak populairder maar volgens mij, na mijn zoektocht, is de Nederlandse normale versie een stuk zeldzamer dan de limited edition.
Oh heel gaaf! Die DS games zijn heel tof. Moet ik ook nog hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door TheBuddha op 23-04-2023 16:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ingeruild? Je had nog een paar PS5's liggen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:29
TheBuddha schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:59:
[...]

Ja, zit er bij. Ook de audio CD bij Skyword Sword.

[...]

Oh heel gaaf! Die DS games zijn heel tof. Moet ik ook nog hebben.
Niet te lang mee wachten, ze zijn nu nog best goed te betalen. Zeker triforce heroes en between worlds. Majoras Mask is wat duurder.

Triforce heroes en Hyrule warriors zijn trouwens erg interessante titels. Je kan ze voor iets van 10 euro per stuk tweede hands oppikken. Maar als je naar de verkoopcijfers kijkt zijn er minder van verkocht dan bijvoorbeeld twilight princess op de Gamecube. Het zijn misschien niet de beste Zelda titels maar het lijkt mij niet dat ze ooit nog goedkoper gaan worden dan dit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Xyphoid schreef op zondag 23 april 2023 @ 14:03:
Vorige week naar het Nationaal Videogame Museum in Zoetermeer geweest.
Super groot. We zijn maar 2 uurtjes geweest. Veel te kort om alles te kunnen zien/spelen.
We hebben eigenlijk alleen maar gespeeld en niet echt het "museum" gedeelte gedaan.
Daarvoor is Bonami in Zwolle misschien beter.
De kinderen vonden het leuk en willen natuurlijk nog een keer gaan. En ik natuurlijk ook.
Zeer aan te raden.

Nog een keer in de herhaling dan :)

Binnenkort komen de press release reclame foto's waar ik op sta van Nationaal Videogame Museum vrij en zal ik ze uiteraard hier delen.

Tevens zit ik er heel sterk aan te denken om een tweede video reportage te maken over het Nationaal Videogame Museum, gezien er sinds COVID een hele hoop is veranderd..

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Bruiser schreef op zondag 23 april 2023 @ 15:59:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die GameFactory is wel nice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vandaag even de Astebros beta getest. Nog 2 maandjes en dan heb ik de cartridge binnen, nu via steam de rom gedownload. Op de steam deck draait het redelijk, geluid is alleen wat ruk. Valt iedere paar seconden weg, ook doet het kleine geen eer aan de game. Toen maar op de pc gedownload en de ROM op de everdrive gezet. Game draait daar super.
Eerste wat opvalt is de gameloop, die is gewoon goed. Het is zeker geen makkelijke game, maar dat is denk ik rogue lite eigen. Je kan gewoon switchen tussen je class, dus je zit niet vast aan de character die je aan het begin kiest. De wereld is “random” maar heeft voor de bossfight een shortcut, dat geeft dan toch dat progressie gevoel. Je hoeft niet weer opnieuw je route zoeken. Ze hebben leuke details toegevoegd zoals een bestiary. Je moet verder de merchant en smith vrijspelen.
De mindere kanten dan, hij is niet zo mooi als Demons of Asteborg. Nou heeft die game iets van 7 lagen parallax, dus mooier kan bijna niet. Maar hierdoor is het grauwere kleurenpalet wat saai, je mist wat diepgang. De minigame als je doodgaat is wat irritant, nu moet je snel op A rammen om te voorkomen dat je geld en wapens verliest. Dit had met betere balancering volgens mij ook opgelost kunnen worden. Verder gewoon weer een topgame van neofid studio!

Ik zal de everdrive meenemen naar de retro meetup, hij kan met 2 players gespeeld worden. Misschien leuk tussen het ouwehoeren 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las dit bericht op retrorgb:
https://www.retrorgb.com/...e-and-games-overview.html

Dit deed me denken, is het mogelijk om een acade MB te gebruiken als console? Heb namelijk niet de luxe om een arcadekast te plaatsen, dus leek me een leuk alternatief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op zondag 23 april 2023 @ 21:56:
Ik las dit bericht op retrorgb:
https://www.retrorgb.com/...e-and-games-overview.html

Dit deed me denken, is het mogelijk om een acade MB te gebruiken als console? Heb namelijk niet de luxe om een arcadekast te plaatsen, dus leek me een leuk alternatief
Nee, dat kan niet. Je kan bepaalde systemen wel consolizen, doen ze bijv. wel vaker met NG MVS. Maar de normale manier is om een supergun te gebruiken, hierop kun je dan arcade PCB's aansluiten op je TV. Bijvoorbeeld: https://www.retrorgb.com/...gun-mini-full-review.html

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Zondag 30 april is het weer Retro Gaming Beurs tijd in Tilburg.
Hopelijk kan ik wat leuke items scoren tegen 'normale' prijzen. Gaan er nog Tweakers heen toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
jpg97 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:08:
Hopelijk kan ik wat leuke items scoren tegen 'normale' prijzen. Gaan er nog Tweakers heen toevallig?
Ik, en ik zal er waarschijnlijk als een van de eerste zijn. Hele fijne ruimte voor deze beurs ook, zeer veel ruimte waardoor je elkaar nooit voor de voeten loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 25-04-2023 09:15 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Redax schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:14:
[...]

Ik, en ik zal er waarschijnlijk als een van de eerste zijn. Hele fijne ruimte voor deze beurs ook, zeer veel ruimte waardoor je elkaar nooit voor de voeten loopt.
Klopt, hele fijne ruime locatie. Alleen als je als één van de eersten bent dan staat er al een rij vanaf de parkeerplaats dus ik ga iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
jpg97 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:18:
[...]

Klopt, hele fijne ruime locatie. Alleen als je als één van de eersten bent dan staat er al een rij vanaf de parkeerplaats dus ik ga iets later.
Valt wel mee, ik was er de vorige keer een uur voor opening en waren er slechts een handvol mensen voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Redax schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:54:
[...]

Valt wel mee, ik was er de vorige keer een uur voor opening en waren er slechts een handvol mensen voor mij.
Maar dan sta je toch alsnog een uur te wachten? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
Raem schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 10:45:
[...]

Maar dan sta je toch alsnog een uur te wachten? :P
Klopt wel, maar de vorige keer stond er een ontzettend lange rij en volgens mij was de wachttijd daar meer dan een uur. Daarnaast is ook wel fijn als het nog rustig is in de hal, maar ik vrees dat dit meer aan mijn introverte karakter ligt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Redax op 25-04-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Dat is niet de bedoeling

[ Voor 91% gewijzigd door BM op 25-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
jpg97 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:08:
Ik twijfel nog, tot nu toe kunnen de meeste met wie ik normaal ga niet en om alleen van zuid-Limburg naar Tilburg te gaan is ook zo iets, maar even kijken.

Pagina: 1 ... 188 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.