• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
cold_as_ijs schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:44:
@Ricepuppet @Shiny Disco En daarom heb ik de steamdeck :D. Iets groter, krachtiger maar ook comfortabel
Had de Steamdeck ge-preorderd, maar uiteindelijk weer laten gaan.

Ik zag er geen usecase voor mezelf voor: ik speel voornamelijk games tot het PSX/Dreamcast era.

Nintendo Switch games heb ik een originele Switch voor en PC games speel ik alleen retro titels..

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Verwijderd

Die kunnen we nu mooi uitproberen, ik heb weer beeld op mijn snes. Na een vage kabelbreuk een klein stukje na de scart connector een kabel besteld op ebay, linkje via @Seroczynski _/-\o_ hier gepost, en echt top kwaliteit voor een mooie prijs. :)

PS3 issue ook opgelost. Soort van dan ongeveer. Om de één of andere reden werkt het niet via een hdmi switch, of het nu een losse switch is of een ingebouwde in een av receiver een constante signaal verlies. Rechtstreeks in de tv geen problemen...
Shiny Disco schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:53:
[Afbeelding]

Iemand bekend met deze kleine jongen ? Dit is de Miyoo Mini. Een Retro handheld waar je custom software op kan draaien. Hij draait momenteel op Onion OS waarmee je custom roms en themes aan toe kan voegen.
Leuk voor kinderhandjes, maar ik heb een Anbernic RG315MP. Degelijk apparaatje met genoeg power om alles tot ps1 prima te draaien. Ook leuk voor de iets meer exotische handhelds zoals de wonderswan te spelen. :)
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:03:
[...]

Die kunnen we nu mooi uitproberen, ik heb weer beeld op mijn snes. Na een vage kabelbreuk een klein stukje na de scart connector een kabel besteld op ebay, linkje via @Seroczynski _/-\o_ hier gepost, en echt top kwaliteit voor een mooie prijs. :)
Ik ben er vrij zeker van dat ik die link niet geplaatst heb, haal al mijn kabels bij de Britse bakker :+

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:17:
[...]

Ik ben er vrij zeker van dat ik die link niet geplaatst heb, haal al mijn kabels bij de Britse bakker :+
Vergissing van mijn kant, maar mocht je een alternatief zoeken op de Britse dan denk ik dat dit een aardig alternatief is. Scheelt in ieder geval import kosten :P

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Seroczynski schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:17:
[...]

Ik ken die gast wel, wel eens wat besteld daar en maakt goede kabels.

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Sagat schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:40:
[...]

Nope! maar vind dit soort apparaatjes wel geinig, wel eens gedacht om zoiets mee te nemen op vakantie (even met de aanname dat deze niet heel duur is dan) want neem nu mijn ds en zelfs gba mee en ja, zou toch wel zeer vervelend vinden als dat gejat of beschadigd zou worden, met een goedkope handheld zou het niet zo erg boeien, plus veel meer keuze qua games!
Een Miyoo Mini is op AliExpress te koop voor ongeveer tussen de €70 en €80 met een normale verkoopprijs. Het probleem is alleen dat alle Miyoo Mini’s op de officiële Miyoo verkooppagina uitverkocht zijn. Zodra er voorraad is zijn ze vaak binnen no time weer weg omdat ze momenteel zo gewild zijn. Er zijn wel aanbieders die de Miyoo Mini verkopen maar vaak zijn dat verkoopprijzen die 3 x over de kop gaan( €180 voor een Miyoo)

Het is zonde dat het aanbod zo schaars is want het is wel een mooi apparaatje die je volledig zelf kan modden zoals jij het wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:43:
[...]

Had de Steamdeck ge-preorderd, maar uiteindelijk weer laten gaan.

Ik zag er geen usecase voor mezelf voor: ik speel voornamelijk games tot het PSX/Dreamcast era.

Nintendo Switch games heb ik een originele Switch voor en PC games speel ik alleen retro titels..
offtopic:
Tsja persoonlijk maak ik veel gebruik van mister en emulatie zoals jullie weten, maar ik trek de grens bij current gen, waar ik switch ook onder reken. Mocht je daar geen bezwaar tegen hebben, dan kan je op de steamdeck ook je switch games spelen en in sommige gevallen een betere ervaring hebben.

Verder helemaal eens, hoewel je met gamepass en epic games (al weet ik even niet of die uit of the box werken op de SD, maar het kon dacht ik wel (disclaimer, mocht iemand denken 'oh nubestel ik! Check het aub :+ ) natuurlijk ontzettend veel games ter beschikking hebt, en ja ook zeer veel emulatie opties

Ik wil zelf wel eindelijk mijn pc gaan upgraden, en ja ook om games te spelen zoals een god of war ragnarok (wanneer die vroeger of later zullen komen) en met name sf6 en toch ook wel diablo 4 (als dat geen fustercluck van microtransaction word! :( )
Maar toch ook om 4k, enhanced textures blablabal Mario64 en Occarina etc. e kunnen spelen, en gewoon de beste emulator ervaring te hebben, ik heb het idee dat het met 'console retroarch' toch vaak een stapje achterlopen op de pc wereld is. Met name omdat imho altijd eerst voor de pc word ontwikkeld en de rest wel later komt, of niet, of toch met een mindere ervaring.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiny Disco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:03:
[...]

Een Miyoo Mini is op AliExpress te koop voor ongeveer tussen de €70 en €80 met een normale verkoopprijs. Het probleem is alleen dat alle Miyoo Mini’s op de officiële Miyoo verkooppagina uitverkocht zijn. Zodra er voorraad is zijn ze vaak binnen no time weer weg omdat ze momenteel zo gewild zijn. Er zijn wel aanbieders die de Miyoo Mini verkopen maar vaak zijn dat verkoopprijzen die 3 x over de kop gaan( €180 voor een Miyoo)

Het is zonde dat het aanbod zo schaars is want het is wel een mooi apparaatje die je volledig zelf kan modden zoals jij het wilt
Tsja, voor dat geld is het het overwegen waard, waarbij ik me inderdaad wel afvraag hoe dit formfactor bevalt. Wat dat betreft ben ik meer een fan van de snes of meer og gba style van handheld. Maar nee zou hier g een 200 voor overhebben, dan zou ik net zo lief nog een extra switch kopen (wil eigenlijk nog steeds die oled maar euh, speel echt amper op de reguliere switch dus dat vind ik dan ook weer zo onzinnig :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:51
Even een vraag om jullie mening. Ik heb een GBA, een GBA SP (001) en een phat DS om GBA games te spelen. Van de GBA en de SP vind ik het scherm te donker. De DS is een stuk beter, maar daarop is het effectieve speelscherm bij GBA games kleiner dan op de SP.

Ik zoek een oplossing voor eigenlijk max €50,-. M'n eigen originele handhelds modden wil ik niet, dus dat valt af. Dan zou een SP 101 of een DS Lite kunnen, maar geen idee of dat realistisch is binnen dat budget. Weet iemand of het speelscherm bij GBA games op een DS lite wel wat groter is? Ik begrijp dat de resolutie anders is, dus dat daarom GBA games niet over het hele scherm worden getoond, maar vind het op de DS phat net iets te klein als ik het vergelijk met de SP.
Ik hou het ook graag bij handheld, dus een GBA player valt ook af.

Of moet ik maar genoegen nemen met een donker scherm van de SP? :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:02:
Even een vraag om jullie mening. Ik heb een GBA, een GBA SP (001) en een phat DS om GBA games te spelen. Van de GBA en de SP vind ik het scherm te donker. De DS is een stuk beter, maar daarop is het effectieve speelscherm bij GBA games kleiner dan op de SP.

Ik zoek een oplossing voor eigenlijk max €50,-. M'n eigen originele handhelds modden wil ik niet, dus dat valt af. Dan zou een SP 101 of een DS Lite kunnen, maar geen idee of dat realistisch is binnen dat budget. Weet iemand of het speelscherm bij GBA games op een DS lite wel wat groter is? Ik begrijp dat de resolutie anders is, dus dat daarom GBA games niet over het hele scherm worden getoond, maar vind het op de DS phat net iets te klein als ik het vergelijk met de SP.

Een 101 ga je niet vinden voor die prijs, of je moest héél veel geluk hebben…

Wbt je vraag over de DS lite kan ik je helaas geen antwoord geven, maar google ongetwijfeld wel.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Raem schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:02:

Ik heb toevallig laatst een GBA van marktplaats gescoord en via ome ali een IPS scherm i.c.m. een nieuwe shell gekocht. Kosten ongeveer 55,- (goedkoper zonder shell)(exclusief GBA van MP). Alles past perfect en is super simpel. Scherm is fantastisch en je hoeft maar 3 draadjes te solderen, maar zou niet eens nodig zijn. Is meer om de helderheid aan te kunnen passen. Snap dat je je eigen GBA daar niet voor wil gebruiken, maar ik kan het alleen maar aanraden om dat scherm te modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Het eerste wat ik “in de tijd”, toen ik de eerste GBA kocht, gedaan heb is met klamme handjes in mijn splinternieuwe GBA de “Afterburner” geïnstalleerd. De naam is nogal fout, want het is gewoon een frontlit die je inbouwd, maar ik was toen wel de enige met een verlichte GBA. Was best wel speciaal 😄

Nadien heb ik dat bij zowat iedereen in de familie gedaan.

Die GBA heb ik trouwens nog steeds met dezelfde configuratie. Zelfs die wil ik in de “vintage gemodde” staat houden 🤪

Ik begrijp dus zeker dat je je originele eerste GBA origineel wil houden. Gelukkig zijn die (losse) gba’s goedkoop te vinden om die dan te modden met een beter scherm. Imo nog steeds de beste formfactor! Die SP’s zijn eerder voor kleine (kinder)handjes geschikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 11-11-2022 11:33 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Bruiser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:31:
Het eerste wat ik “in de tijd”, toen ik de eerste GBA kocht, gedaan heb is met klamme handjes in mijn splinternieuwe GBA de “Afterburner” geïnstalleerd. De naam is nogal fout, want het is gewoon een frontlit die je inbouwd, maar ik was toen wel de enige met een verlichte GBA. Was best wel speciaal 😄

Nadien heb ik dat bij zowat iedereen in de familie gedaan.

Die GBA heb ik trouwens nog steeds met dezelfde configuratie. Zelfs die wil ik in de “vintage gemodde” staat houden 🤪

Ik begrijp dus zeker dat je je originele eerste GBA origineel wil houden. Gelukkig zijn die (losse) gba’s goedkoop te vinden om die dan te modden met een beter scherm. Imo nog steeds de beste formfactor! Die SP’s zijn eerder voor kleine (kinder)handjes geschikt.
SP is inderdaad weer niet heel comfortabel. Misschien dan toch maar iets meer uitgeven en een tweede GBA kopen om te modden. Zie alleen vaak veel modders tegen elkaar opbieden op marktplaats bij GBAs, dat is dan weer jammer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fMjtI-vfoYnV73R3onTgtA3h2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEBpVMwykOWeYioGedCvpoQR.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag eindelijk de tijd gehad om een ander LED licht in m'n Gamecube te installeren.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ricepuppet schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:44:
[Afbeelding]

Vandaag eindelijk de tijd gehad om een ander LED licht in m'n Gamecube te installeren.
Dat kleurenschema van je Cube is wel héél mooi!

Zelf gemaakt?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricepuppet
Bruiser schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 12:55:
[...]

Dat kleurenschema van je Cube is wel héél mooi!

Zelf gemaakt?
YouTube: Nintendo Gamecube Super Famicom Colouring Customizing Mod and GCLoad...

Yes, een tijdje geleden terug al gepost :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Niet echt Retro, maar ook weer wel, deze mooie Atair collection binnen gekregen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMLkGJz_0sGlZxQoEc5DfOwC9N0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0lxA7XEHjVxeIef7JAKdedV3.jpg?f=user_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
Net nog deze game als Donatie ontvangen 💪👍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q2ZJxOdeei4EdQ5j1OOp4_jxgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PoDi6HSbQPgN7Lt8OuILQFt7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:25:
Net nog deze game als Donatie ontvangen 💪👍

[Afbeelding]
Misschien wel de beste Fightning Game ooit imo :) Zelf helemaal grijs gespeeld.
Good old days.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
weer een aardige toevoeging aan de collectie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZKlgxJ9wQ4XrhfFuv6YE3xsc18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3vgCLnNnQ2quBepLuTFqWh3B.jpg?f=fotoalbum_large

dit soort "special editions" van de 360 zijn nog wel voor een leuke prijs te krijgen en in redelijke tot goede staat. Deze Eilite bundle heeft helaas niets speciaals van FFXIII op het console zelf. Alleen leuke doos verder helemaal standaard. Ongebruikte registratiekaart van de game zit er bij, dat is wel nice, maar of ik er nog iets mee kan, denk het niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-09 09:21
Exorcist schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:34:
Als Singstar fan/verzamelaar is dit een leuke aanwinst:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Boh, media- en presskits zijn altijd super nice en toch wel redelijk moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:00
Ik heb nog wel een jaar aan uitzoek werk te doen van mijn opgeslagen gaming-collectie.
Wat is het meest gezocht / gewild onder jullie om uit te zoeken en op V&A te zetten?
Ik kijk nu naar Nintendo Gameboy (Pocket), SNES, N64 en Gamecube.
Mogelijk gaat (een groot deel van mijn) Dreamcast collectie er ook nog uit.
Saturn volgt later nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:15:
Ik heb nog wel een jaar aan uitzoek werk te doen van mijn opgeslagen gaming-collectie.
Wat is het meest gezocht / gewild onder jullie om uit te zoeken en op V&A te zetten?
Dreamcast spellen heb ik zelf altijd interesse in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
Dreamcast spellen heb ik zelf altijd interesse in.
Weet ik ;-) Ben een eind op weg met uitzoeken...
Veel Hardware staan, maar ook (van jouw lijst) Tokyo Xtreme Racer 2 (Tokyo Highway Challenge 1&2 in EU),
Phantasy Star Online Ver. 2, South Park: Chef's Luv Shack, Planet Ring (met mic boxed) en Virtua Striker 2.
Nieuwe boxed VMU, Rumble Pack etc.

Eerst Nintendo eens op een rijtje zetten 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:15:
Gamecube is nog steeds erg gewild nu. Die zou ik er eerst op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
Gamecube is nog steeds erg gewild nu. Die zou ik er eerst op zetten.
SNES staat erop, nu eens mijn GameCube uitzoeken...
Ik heb een volledige ZGAN boxed console, Konga's in dozen en een 15 games.

Helaas ook wat incompleet nu... Doosje van de broadband adapter, draadloze controller zonder plug, etc. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JoohanDePoohan schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:05:
[...]

Helaas ook wat incompleet nu... Doosje van de broadband adapter, draadloze controller zonder plug, etc. |:(
Het losse random spul kan je altijd nog proberen om als bundel te verkopen, en als dat niet lukt kan je het misschien nog bij een webshop kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:03
@JoohanDePoohan die Fantasy Star Online V2 hou ik me ook voor aanbevolen.
Sowieso alle Sega vanaf Mega drive ben ik altijd voor te porren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 11:50
Mijn collectie consoles dikt aardig aan maar ik zit nu met een heel deel handhelds waar ik graag een mooie nette displaystand voor zou vinden. Enige die ik kan vinden zijn precies in UK.

Iemand een idee waar ik leuke low profile standjes kan vinden in acryl voor oa:
- Gameboy OG
- Gameboy Color
- Gameboy Advance
- Gameboy Advance SP
- Game Gear
- PSP 1000, 2000, 3000 en Vita

Veronderstel dat hier nog wel mensen zo'n dingen zullen hebben?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
JacobsT schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:40:
Mijn collectie consoles dikt aardig aan maar ik zit nu met een heel deel handhelds waar ik graag een mooie nette displaystand voor zou vinden. Enige die ik kan vinden zijn precies in UK.

Iemand een idee waar ik leuke low profile standjes kan vinden in acryl voor oa:
- Gameboy OG
- Gameboy Color
- Gameboy Advance
- Gameboy Advance SP
- Game Gear
- PSP 1000, 2000, 3000 en Vita

Veronderstel dat hier nog wel mensen zo'n dingen zullen hebben?
Denk dat er op AliExpress genoeg te vinden moet zijn, bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/1005004557972775.html

Of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 07:36
JoohanDePoohan schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:05:
[...]

Meldt maar als het er op staat. Dreamcast en Saturn spul steeds interesse in!

Ik ben hier stilaan mijn gamekamer aan het afronden. Hebben jullie tips om de vele kabels weg te werken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Ik zal wel zeurpiet zijn nu, maar houden we ons aan de huisregels?
Tuurlijk is het interessant, maar nu lijkt het alsof een onbekende opeens hier om aandacht vraagt voor zijn koopwaar. Als ik of een ander hier zijn adds gaat promoten dan gaat dit forum wel achteruit denk ik.
Als het nou echt om iets bijzonders gaat en je bent oud gediende in dit forum (dat ben ik niet!) dan lijkt het mij niet zo'n probleem.
Wat denk jij @Sagat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
Is er hier toevallig een Gamecube expert die ik wat vragen mag stellen via DM?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
ChokingHazard schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:01:
Is er hier toevallig een Gamecube expert die ik wat vragen mag stellen via DM?
Ligt eraan wat de vraag is, misschien kunnen wij je/kan ik je hier helpen? Zijn we allemaal misschien geholpen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:16
Ricepuppet schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:25:
[...]

Ligt eraan wat de vraag is, misschien kunnen/kan ik je hier helpen? Zijn we allemaal misschien geholpen 👍
Nou, vandaar dus de DM. Heeft voornamelijk te maken met de waarde en dat mag volgens de regels niet :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JacobsT
Net een PSP terug in het bezit, dan maar eens beginnen aan een collectie.

Eerste hoopje is alvast aangekomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3cPlWd3EeMmSJdRLtdcW1WHuvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5a13rTzcXHCusu18pbRfwAu.jpg?f=fotoalbum_large

PSP spreekt me for some reason toch ook nog altijd enorm aan.
Nu nog een 2000,3000 en vita in handen krijgen en we kunnen nog wat verder gaan prullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JacobsT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:39:

[...]

Nu nog een 2000,3000 en vita in handen krijgen en we kunnen nog wat verder gaan prullen :)
Blijf het een mooi apparaat vinden. Ook erg prettig dat het toegankelijk is via een Vita, al is dat natuurlijk niet hetzelfde. Heb zelf een kleine library van EU en JAP games staan, maar het apparaat is mede zo fijn vanwege CFW.

Ben voor mijzelf op zoek naar een methode om savegames van mijn flashcarts over te zetten naar de originele cartrigdes, aangezien ik de laatste tijd wat meer originele titels erbij heb gekocht. Lijkt volgens mij (correct me if I'm wrong) geen eenvoudige en goedkope methode voor te bestaan.
Dus heb even gekeken naar het open source project van de sanni reader, en denk dat ik er daar een paar van ga maken. Minimale afname bij een PCB boer is vijf, vandaar. Mochten mensen hierin eventueel geïnteresseerd zijn moet je maar even een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

[Afbeelding]

Loco Roco is erg leuk

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 16-11-2022 13:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linksquest
De Tekken serie gaat ook al lang mee kwam ik vandaag achter tijdens het maken van deze video, hoe vinden jullie deze serie? Voor mij nog steeds een van mijn favoriete fighting games :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Ik heb onlangs deze vage third-party PS1-controller teruggevonden, een "Hori ZeroTech" :)

Je kunt er alleen (bepaalde?) racegames mee spelen. Hij kwam samen met de PS1 mee die mijn pa rond '98 uit Hong Kong had meegenomen. De controller was weinig gebruikt geweest, hij werkte met Gran Turismo 1 & 2 die tussen de stapel gekopieerde games zat en ook met de console mee kwam :)

Zowel de controller als de gekopieerde games blijken nog prima te werken :D Overigens, "gekopieerd" was geen gebrande CD-R's maar "echte" geperste zilverkleurige CD-ROM's die houdbaarder zijn, het scheen dat je die destijds daar op de markt kon kopen :P En tussen de games zitten PAL en NTSC door elkaar... vandaar dat vroeger op een bepaalde slaapkamer-TV het beeld z/w werd bij bepaalde spellen :P

Wat weinig tracks hadden die Gran Turismo's trouwens, zeg. De 1 had er 4 stuks en de 2 had er maar 3 :o Maar ik blijk er nog even slecht in te zijn als toen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dzE57F9l.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Josefien op 16-11-2022 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Josefien schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:47:
Ik heb onlangs deze vage third-party PS1-controller teruggevonden, een "Hori ZeroTech" :)

Je kunt er alleen (bepaalde?) racegames mee spelen. Hij kwam samen met de PS1 mee die mijn pa rond '98 uit Hong Kong had meegenomen. De controller was weinig gebruikt geweest, hij werkte met Gran Turismo 1 & 2 die tussen de stapel gekopieerde games zat en ook met de console mee kwam :)

Zowel de controller als de gekopieerde games blijken nog prima te werken :D Overigens, "gekopieerd" was geen gebrande CD-R's maar "echte" geperste zilverkleurige CD-ROM's die houdbaarder zijn, het scheen dat je die destijds daar op de markt kon kopen :P En tussen de games zitten PAL en NTSC door elkaar... vandaar dat vroeger op een bepaalde slaapkamer-TV het beeld z/w werd bij bepaalde spellen :P

Wat weinig tracks hadden die Gran Turismo's trouwens, zeg. De 1 had er 4 stuks en de 2 had er maar 3 :o Maar ik blijk er nog even slecht in te zijn als toen :+

[Afbeelding]
Volgens mij werd deze besproken in een video van Caddicarus 😬

YouTube: The Useless World of PS1 Accessories - Caddicarus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:56:
De Tekken serie gaat ook al lang mee kwam ik vandaag achter tijdens het maken van deze video, hoe vinden jullie deze serie? Voor mij nog steeds een van mijn favoriete fighting games :D

[YouTube: Tekken collection]
Tekken 3 op de PS1 heeft vroeger voor behoorlijk wat dagvulling gezorgd met de vriendenploeg _/-\o_

Blijft echt een heerlijke game, trek misschien dit weekend de PS1 weer eens even van zolder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
In dat filmpje zit alleen een vergelijkbare, bij 39:15 een "Logic 3 Top Drive Reactor" :P Die is uitgebreider qua knoppen, maar werkt volgens het filmpje juist niet met Gran Turismo :o :') Dan is het useless, ja... het heeft de vorm van een R/C auto controller maar je kunt er geen echte racegames mee spelen :')

De Hori die ik heb werkt juist wel met Gran Turismo en verder met weinig andere games :P
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:56:
[...]

Tekken 3 op de PS1 heeft vroeger voor behoorlijk wat dagvulling gezorgd met de vriendenploeg _/-\o_

Blijft echt een heerlijke game, trek misschien dit weekend de PS1 weer eens even van zolder :)
Tekken 3 had/heb ik ook op de PS1, vroeger veel met m'n zus ermee gespeeld. Wel hoog frustratie-niveau, ik kon slecht tegen mijn verlies en mijn zus speelde beter :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raem
Josefien schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:19:
[...]
Tekken 3 had/heb ik ook op de PS1, vroeger veel met m'n zus ermee gespeeld. Wel hoog frustratie-niveau, ik kon slecht tegen mijn verlies en mijn zus speelde beter :P
Eddy Gordo en dan flink button mashen. Kwam je een heel eind tegen gemiddelde tegenstanders. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NAMCO GunCon, NeGcon waren zeker geen useless accessoires. Evenals de ASCII arcade controller.

De NeGcon zou een van de beste Wipeout controllers zijn.

Als je in de jaren 90 de gaming scène niet hebt meegemaakt kan deze video titel best wel misleidend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
didado schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:07:
[...]

NAMCO GunCon, NeGcon waren zeker geen useless accessoires. Evenals de ASCII arcade controller.

De NeGcon zou een van de beste Wipeout controllers zijn.

Als je in de jaren 90 de gaming scène niet hebt meegemaakt kan deze video titel best wel misleidend zijn.
Ik volg Caddicarus al jaren en hij heeft in zijn laatste video zelf al toegegeven dat zijn videos 100% niet serieus bedoeld zijn.

Alles wat hij doet (en wilt) is comedy maken met grappen over games en producten.

Dus niet serieus nemen over hoe 'useless' de producten zijn 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:31:
[...]

Ik volg Caddicarus al jaren en hij heeft in zijn laatste video zelf al toegegeven dat zijn videos 100% niet serieus bedoeld zijn.

Alles wat hij doet (en wilt) is comedy maken met grappen over games en producten.

Dus niet serieus nemen over hoe 'useless' de producten zijn 😉
Ja ik ken hem ook langer en in zijn video beschrijving word het al benoemd.

Maar ik verdedig maar al te graag mijn favoriete console. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
De Namco GunCon heb ik pas een paar maanden is nog best leuk :) De NeGcon (die in het midden gedraaid werd) ken ik alleen van de Game On expo in Groningen destijds en ehmmm... hij maakte Ridge Racer niet makkelijker i.i.g. Ik krijg niet de neiging om er eentje te willen, zeg maar :P
Raem schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:28:
[...]

Eddy Gordo en dan flink button mashen. Kwam je een heel eind tegen gemiddelde tegenstanders. :P
Jup, die Eddy. En toen koos mijn zus die ook (je kon met z'n tweeën dezelfde kiezen) en won ze alsnog meestal }:| Later kwamen 2 gamepads met autofire functie en was het een kwestie van wie eerder de knoppen ingedrukt hield bij de start... en dat was ook vaak m'n zus :')
Josefien schreef op donderdag 17 november 2022 @ 00:22:
De Namco GunCon heb ik pas een paar maanden is nog best leuk :) De NeGcon (die in het midden gedraaid werd) ken ik alleen van de Game On expo in Groningen destijds en ehmmm... hij maakte Ridge Racer niet makkelijker i.i.g. Ik krijg niet de neiging om er eentje te willen, zeg maar :P
Ik ben toch benieuwd naar Wipeout in combinatie met de NeGcon. Ook al was het voor de Ridge Racer serie bedoeld.

Hier een mooie review:

https://forum.digitpress....ogcon-vs-Negcon-(updated)

Zal ook wel wennen zijn in het begin. Maar snap dat je hier je twijfels bij hebt.

Maar kwalitatief goed gebouwde controllers waar NAMCO wel mee te vertrouwen was in die tijd.

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Arno24 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:31:
[...]

Group B: Q4 2022
Hier ook! Over een paar weken vast weer vergeten en dan is het een leuke verrassingen volgend jaar.
Hier de leuke verrassing 250 euro invoerrechten en belastingen.

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:06:
[...]

Gaat toch ook nergens over. Hoeveel was dat ding? 220 dollar? 21% belasting is ongeveer 40 euro? Volgens de website van de belastingdienst zijn de invoerrechten max 17% , dat is net wat minder dan 40 euro. Dan kom ik op een bedrag van 80 euro....

https://www.belastingdien...akket-bestel-buiten-de-eu
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:13:
[...]

Gaat toch ook nergens over. Hoeveel was dat ding? 220 dollar? 21% belasting is ongeveer 40 euro? Volgens de website van de belastingdienst zijn de invoerrechten max 17% , dat is net wat minder dan 40 euro. Dan kom ik op een bedrag van 80 euro....

Misschien nog wat accessoires erbij, en misschien belasting over de absurde verzendkosten heen. Vooruitbetaling door PostNL kost je ook geld, administratiekosten, etc. Al ruikt € 250 wel naar pure oplichting, als je er achteraan zou bellen geef ik je weinig kans van slagen. Heb ik ook wel eens gedaan, maar dan komen ze met een hele lijst van excuusjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]

Misschien nog wat accessoires erbij, en misschien belasting over de absurde verzendkosten heen. Vooruitbetaling door PostNL kost je ook geld, administratiekosten, etc. Al ruikt € 250 wel naar pure oplichting, als je er achteraan zou bellen geef ik je weinig kans van slagen. Heb ik ook wel eens gedaan, maar dan komen ze met een hele lijst van excuusjes.
Ik heb nu ook een discussie met postnl over een aantal bluray's uit engeland. Ik heb gisteren een brief gekregen met een datum van 21 oktober. Of ik binnen 2 weken via de track en trace aanvullende gegevens wil aanleveren anders sturen ze hem terug. Die twee weken is dus al voorbij op het moment dat ik die brief heb binnen gekregen. Nu kan ik dus geen aanvullende gegevens toevoegen door een storing bij postnl. De oplossing die ze bieden is dat ik een brief per post moet sturen, alleen wat er dan in die brief moet staan kunnen ze mij niet aangeven. Echt absurd hoe postnl werkt.
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:22:
[...]

Ik heb nu ook een discussie met postnl over een aantal bluray's uit engeland. Ik heb gisteren een brief gekregen met een datum van 21 oktober. Of ik binnen 2 weken via de track en trace aanvullende gegevens wil aanleveren anders sturen ze hem terug. Die twee weken is dus al voorbij op het moment dat ik die brief heb binnen gekregen. Nu kan ik dus geen aanvullende gegevens toevoegen door een storing bij postnl. De oplossing die ze bieden is dat ik een brief per post moet sturen, alleen wat er dan in die brief moet staan kunnen ze mij niet aangeven. Echt absurd hoe postnl werkt.
Ja, als normale consument kan je er soms echt niet bij hoe het daar in zijn werk gaat. Destijds via Kickstarter de HDRetrovision SNES component kabel gekocht. Meende dat dat ding € 75 incl. verzendkosten vanuit de VS naar NL was. Mocht aan de deur nog eens doodleuk € 44 aftikken. Daar heb ik toen ook over gebeld, maar kreeg niets voor elkaar.

Wel prettig dat dergelijke zaken tegenwoordig vaak vooraf geregeld worden, want als ze eenmaal aan je deur staan ben ik van mening dat je eigenlijk geen keuze meer hebt. Je gaat het ook niet retour afzender doen.

• Raem
Ik heb één keer teveel belasting betaald bij een PS Vita uit Japan. Daar zat toen een brief bij met omschrijving waarop zij het bedrag gebaseerd hadden en wat ik moest doen als ik bezwaar wilde maken. Moest toen inderdaad ook een brief sturen naar PostNL met bewijs dat ik teveel betaald zou hebben. Heb toen wel netjes het geld terug gekregen.
Maar dat was in 2018, dus in die tussentijd zal er ongetwijfeld wel wat gewijzigd zijn hoe PostNL daar nu mee omgaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Raem op 17-11-2022 11:52 ]

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:47:
Ik heb één keer teveel belasting betaald bij een PS Vita uit Japan. Daar zat toen een brief bij met omschrijving waarop zij het bedrag gebaseerd hadden en wat ik moest doen als ik bezwaar wilde maken. Moest toen inderdaad ook een brief sturen naar PostNL met bewijs dat ik teveel betaald zou hebben. Heb toen wel netjes het geld terug gekregen.
Maar dat was in 2018, dus in die tussentijd zal er ongetwijfeld wel wat gewijzigd zijn hoe PostNL daar nu mee omgaat.
Ik vind het hilarisch dat je dan een brief moet sturen. Dat ze daar niet gewoon een online formulier voor hebben.

Ik heb 2x een vita besteld uit Japan. Alleen dan via Amazon. Moet zeggen dat Amazon alles goed van te voren regelt zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Destijds niks aan belasting of invoerrechten hoeven te betalen.
Seroczynski schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]

Je moet inderdaad BTW betalen over het product en de verzendkosten

• Raem
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:02:
[...]

Ik vind het hilarisch dat je dan een brief moet sturen. Dat ze daar niet gewoon een online formulier voor hebben.

Ik heb 2x een vita besteld uit Japan. Alleen dan via Amazon. Moet zeggen dat Amazon alles goed van te voren regelt zodat je niet voor onverwachte verrassingen komt te staan. Destijds niks aan belasting of invoerrechten hoeven te betalen.
In mijn herinnering had ik ook een mail gestuurd, maar kan helemaal niks terugvinden. Dus dan moet het wel een brief geweest zijn. Ook voor 2018 al achterhaald :P
Die van mij kwam toen van Ebay.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:13:
[...]

2x analogue pocket, 1x dock, case geloof ik

Was via FedEx.

• Vrietje
  • Laatst online: 21:43
BarôZZa schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:10:
[...]

Was via FedEx.
kijken ik had 1 dock en 1 pocket, was 80 euro. 65 euro invoerrechten en 15 euro kosten.

• Ekfad
[...]

Ik ben nog bang aan het afwachten, wordt 20 november verzonden.
Heb voor de zekerheid rekening gehouden met invoerkosten van zo'n 150€ (heb case, dock , enz.. er ook bij)

Met welke koerier wordt ie verzonden? Want dat kan nog wel eens schelen. FEDEX, oh boy

[ Voor 3% gewijzigd door Ekfad op 17-11-2022 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:10:
[...]

Was via FedEx.
Dat is dan 540 dollar? Dat is 113 euro aan belasting en 90 euro aan invoerrechten. Dat is dus rond de 200 euro. Zal ook nog wel wat belasting over de verzendkosten gaan. Dus dan lijkt het nog wel redelijk te kloppen. Dacht even dat je er maar 1 had besteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:07:
[...]

In mijn herinnering had ik ook een mail gestuurd, maar kan helemaal niks terugvinden. Dus dan moet het wel een brief geweest zijn. Ook voor 2018 al achterhaald :P
Die van mij kwam toen van Ebay.
Voor iedereen die nog een Vita zoekt, zou ik zeker amazon japan aanraden. Daar worden namelijk nog gewoon nieuwe Vita consoles verkocht voor een normale prijs.

• BarôZZa
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:37:
[...]

Dat is dan 540 dollar? Dat is 113 euro aan belasting en 90 euro aan invoerrechten. Dat is dus rond de 200 euro. Zal ook nog wel wat belasting over de verzendkosten gaan. Dus dan lijkt het nog wel redelijk te kloppen. Dacht even dat je er maar 1 had besteld.
1x Analogue Dock for $99.99 each

1x Pocket Hard Case for $29.99 each

1x Game Gear Cartridge Adapter for $29.99 each

1x Tempered Glass Screen Protector for $15.99 each

2x Analogue Pocket - Black for $219.99 each

Subtotal:

$615.94 USD

Shipping and Handling:

$49.99 USD

Total:

$665.93 USD

Zag dat de overige cartridge adapters ook weer 160 oid kosten met verzendkosten 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JacobsT

I might have a problem :P

Kleine toevoeging aan de collectie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qQ6XnWdBC2RzD__fNfgQywoyB9Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bbAXheyUgM7ejaYQxKLfHvA8.png?f=user_large

4 dagen een PSP, nu al 71 games 8)7

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Auwch… ik zit ook in die groep, maar heb nog geen bericht ontvangen…

Kijk er wel naar uit om hem eindelijk te ontvangen, wacht er al 2 jaar op (eerste gemist)

[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 17-11-2022 18:14 ]

(Retro) Game collectie

• Linksquest
JacobsT schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:15:
[...]

I might have a problem :P

Kleine toevoeging aan de collectie

[Afbeelding]

4 dagen een PSP, nu al 71 games 8)7
Heb je er flink meer dan mij :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

In 2017 een c64 overgenomen via marktplaats. Vandaag al die dozen eens open gemaakt. Enkele verrassingen tegengekomen. Waarom het 5 jaar op zolder lag...? Geen idee. Blijkbaar gaat dat soms zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFHmXrKCVWUOGmoWE9cZvop5x34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8z0xngiNmhJ9Wejjs3RDHF0w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51H84Y_qp5JsBjA5KyBnUcfItbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4a9bH93ZPTNRr0p2ibbtSA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmCmKGqPBJd8qzyXc0qCSowwtq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xwb1TETwtDa3MSdpT7gg1E86.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
OFV schreef op donderdag 17 november 2022 @ 20:01:
In 2017 een c64 overgenomen via marktplaats. Vandaag al die dozen eens open gemaakt. Enkele verrassingen tegengekomen. Waarom het 5 jaar op zolder lag...? Geen idee. Blijkbaar gaat dat soms zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Outlaws! 8) _/-\o_

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
[...]

Ai! Ik heb 1 pocket en 1 dock. Hopelijk blijft het onder de €150.
Ekfad schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:26:
[...]
Ik ben nog bang aan het afwachten, wordt 20 november verzonden.
Wat was je order nummer? Ik heb 105xxx en de status is nu: "Fulfillment Status: Processing". Nog niks gehoord of ontvangen over een verzenddatum.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik kan me herinneren dat er foto's waren van mensen hier met CRT pickups en ik dacht dat ik het nooit ging meemaken.

Ik heb al meer dan 10 jaar geen CRT meer in huis en ik gebruik de OSSC voor de PS1 (RGB), PS2 (RGB) en N64 (RGB + Deblur).

Paar dagen terug kreeg ik interesse in een Sony Trinitron 14 inch, consumer TV pickup als untested voor €10 met RGB SCART aan de achterzijde. De PVMs met RGB/Component zijn erg duur, en de 20+ inch consumer TVs zijn vaak zelfs gratis, maar voor mij neemt dat teveel ruimte in en te zwaar.

Probleem aan deze pickup is dat het untested is en erg stoffig. Uiteindelijk heb ik besloten om de gok te wagen voor de Trinitron.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Sje_Aba3Ab9oRcQyeL1bv8qleM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGP79SqjYtKn60Vo8ofPf6Nv.jpg?f=fotoalbum_large

Eenmaal opgehaald was ik bezig met cleaning en uiteindelijk dus moment van de waarheid om te testen.

De picture quality is op een ander niveau vergeleken met OSSC upscaler op een LCD scherm. Zelfs composite ziet er geweldig uit op deze Trinitron. De 240p/480i switch blackout met de OSSC? Hier is het instantly en je merkt het niet. De imperfecties in game wordt behoorlijk verborgen met de CRT techniek.

En op de PS2 zooo... dat is ècht wat anders. PS2 games zien er heel goed uit. N64 RGB ziet er ook goed uit, en van VI deblur merk ik zeker verschil.

Er zijn wel wat geometry issues en eventueel kan ik dat later nog calibreren, maar overall voor 10 euro ben ik tevreden met deze pickup :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH04B_DzW-hs6bckcnAsA87GRwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1fffcpeaERzZqS2WqurW3zF.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

laugh schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:40:
Ik kan me herinneren dat er foto's waren van mensen hier met CRT pickups en ik dacht dat ik het nooit ging meemaken.

Ik heb al meer dan 10 jaar geen CRT meer in huis en ik gebruik de OSSC voor de PS1 (RGB), PS2 (RGB) en N64 (RGB + Deblur).

Paar dagen terug kreeg ik interesse in een Sony Trinitron 14 inch, consumer TV pickup als untested voor €10 met RGB SCART aan de achterzijde. De PVMs met RGB/Component zijn erg duur, en de 20+ inch consumer TVs zijn vaak zelfs gratis, maar voor mij neemt dat teveel ruimte in en te zwaar.

Probleem aan deze pickup is dat het untested is en erg stoffig. Uiteindelijk heb ik besloten om de gok te wagen voor de Trinitron.

[Afbeelding]

Eenmaal opgehaald was ik bezig met cleaning en uiteindelijk dus moment van de waarheid om te testen.

De picture quality is op een ander niveau vergeleken met OSSC upscaler op een LCD scherm. Zelfs composite ziet er geweldig uit op deze Trinitron. De 240p/480i switch blackout met de OSSC? Hier is het instantly en je merkt het niet. De imperfecties in game wordt behoorlijk verborgen met de CRT techniek.

En op de PS2 zooo... dat is ècht wat anders. PS2 games zien er heel goed uit. N64 RGB ziet er ook goed uit, en van VI deblur merk ik zeker verschil.

Er zijn wel wat geometry issues en eventueel kan ik dat later nog calibreren, maar overall voor 10 euro ben ik tevreden met deze pickup :)

[Afbeelding]
Geef mij maar een CRT t.o.v. een ossc. Prachtig beeld geven ze. Vooral de trinitron beeldbuis is zeer goed. Ook Panasonic maakt erg goede crt's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Arno24 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:06:
[...]

Wat was je order nummer? Ik heb 105xxx en de status is nu: "Fulfillment Status: Processing". Nog niks gehoord of ontvangen over een verzenddatum.
Ik #120xxx maar heb er wel de volledige uitzet besteld. Kreeg begin deze week mail dat ik nog tot vandaag tijd had om adres te wijzigen.

Status staat op preparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno24
Ekfad schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 05:01:
[...]

Ik #120xxx maar heb er wel de volledige uitzet besteld. Kreeg begin deze week mail dat ik nog tot vandaag tijd had om adres te wijzigen.

Status staat op preparing.
Ik had tot 6-11 de tijd om mijn adres te wijzigingen en heb nog geen verzendbevstiging. Ik hoop voor je dat ze het de 20e verzenden :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Arno24 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:06:
[...]

Ai! Ik heb 1 pocket en 1 dock. Hopelijk blijft het onder de €150.

[...]

Ik heb ook #105xxx
Had ook tijd tot 6/11 om adreswijziging door te geven

Momenteel nog steeds “Fulfillment Status: Processing”

Tot nu toe nog geen verzendbevestiging ontvangen. Blijkbaar toch nog wat vertraging…

(Betreft ook een volledige set muv de case.)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Voor de mensen die nog een xbox van de eerste generatie in de kast hebben staan en graag weer eens online willen spelen, is er goed nieuws. Xbox Live is weer terug.

Je kunt dit gaan proberen op:

1) een originele xbox (je dient wel een minimale, tijdelijk softmod uit te voeren om de Insignia Setup te kunnen draaien
2) Een gemodde xbox (hardware en software matig zijn ondersteund)
3) Via de XEMU emulator

Voor meer info: https://insignia.live/ en https://insignia.live/connect

MrMario2011 heeft een paar prima te volgen video's online gezet over de setup:
https://www.youtube.com/c/MrMario2011/videos

En sinds de uitgifte van de codes is er ook veel te vinden op de discord van Insignia.

Gisteravond een korte test gedaan en dat werkte prima. Mochten mensen interesse hebben om een spel te spelen/testen dan hoor ik het graag.

De lijst met ondersteunde spellen zal langzaam aan steeds worden uitgebreid met als doel de gehele library die oorspronkelijk xbox live ondersteuning had werkend te krijgen.

Meer info hierover in het topic op GoT [XBOX] Xbox Live 1.0 weer werkend, project: Insignia.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
DeTjuk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:
Voor de mensen die nog een xbox van de eerste generatie in de kast hebben staan en graag weer eens online willen spelen, is er goed nieuws. Xbox Live is weer terug.

1) een originele xbox (je dient wel een minimale, tijdelijk softmod uit te voeren om de Insignia Setup te kunnen draaien
3) Via de XEMU emulator

En sinds de uitgifte van de codes is er ook veel te vinden op de discord van Insignia.

Gisteravond een korte test gedaan en dat werkte prima. Mochten mensen interesse hebben om een spel te spelen/testen dan hoor ik het graag.

De lijst met ondersteunde spellen zal langzaam aan steeds worden uitgebreid met als doel de gehele library die oorspronkelijk xbox live ondersteuning had werkend te krijgen.

Meer info hierover in het topic op GoT [XBOX] Xbox Live 1.0 weer werkend, project: Insignia.
Dankjewel! Ik ga dit zeker proberen zodra ik mijn Xbox weer aan de gang krijg. De lade hangt vast. :(

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:27
Redax schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:31:
[...]

Dankjewel! Ik ga dit zeker proberen zodra ik mijn Xbox weer aan de gang krijg. De lade hangt vast. :(
Bekend probleem. Genoeg op internet over te vinden hoe te fixen.
Waarschijnlijk combi van schoonmaken, smeren en nieuw rubber. Succes!

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Arno24 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 06:09:
[...]

Ik had tot 6-11 de tijd om mijn adres te wijzigingen en heb nog geen verzendbevstiging. Ik hoop voor je dat ze het de 20e verzenden :) .
Ik hou het in de gaten. Gezien de status van processing naar preparing is gewijzigd blijf ik positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:58

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Hoi, ik heb hier een Gameboy Advance SP uit 2006...AGS-101.
Nu valt ie regelmatig uit en ik kwam op diverse forums en filmpjes op YouTube erachter dat het probleem wel aan een vieze power switch zou kunnen liggen.

In de filmpjes wordt uitgelegd dat er gesoldeerd moet worden, echter ik zie dat niet zitten om dit bij een AGS-101 te doen. Ik heb een soldeerbout van Weller 15 watt 220volt liggen.

Is er een ander alternatief op de power switch van een Gameboy Advance SP schoon te krijgen?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Paypal is een vloek.

Ondertussen vandaag een NIB PSP-3000 ontvangen en zonet PS Vita in nieuwstaat CIB besteld via ebay.

Even genoeg geweest nu haha.

Slaag er wel niet om ergens mooie display standjes te kopen zonder dat deze van buiten de EU komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
MedionAkoya schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:18:
Nu valt ie regelmatig uit en ik kwam op diverse forums en filmpjes op YouTube erachter dat het probleem wel aan een vieze power switch zou kunnen liggen.

In de filmpjes wordt uitgelegd dat er gesoldeerd moet worden, echter ik zie dat niet zitten om dit bij een AGS-101 te doen. Ik heb een soldeerbout van Weller 15 watt 220volt liggen.

Is er een ander alternatief op de power switch schoon te krijgen?
Je kan altijd eens proberen met van die reinigingsalcohol. De switch vervangen is echter niet zo moeilijk maar ik zou alvast eens beginnen met de GBA SP open te gooien en met een wattenstaafje en alcohol alles mooi schoon te maken. Kan al wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

JacobsT schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:21:
[...]

Je kan altijd eens proberen met van die reinigingsalcohol. De switch vervangen is echter niet zo moeilijk maar ik zou alvast eens beginnen met de GBA SP open te gooien en met een wattenstaafje en alcohol alles mooi schoon te maken. Kan al wonderen doen.
Ik zal dan eens proberen.
Ik heb gelukkig hier een tri wing schroevendraaier liggen.
En hopelijk is 96% alchohol van Kruidvat ook goed.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Is er een ander alternatief op de power switch van een Gameboy Advance SP schoon te krijgen?
EDIT: bij mij gaat het op een normale GBA
Wat hierboven ook is gezegd. Je kan hem openmaken met met een tri-wing schroevendraaier. Ik heb de mijne ook schoongemaakt met die alcohol van de kruidvat. met een gedoopt wattenstaafje de contacten voor de batterij afgenomen en 'uitgedrukt' in de power switch en daarna 79827233x rustig van links naar rechts. Of even laten inwerken en weer opnieuw. Dat is bij mij gelukt en hij draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47

Alcohol gaat het probleem voor een korte tijd oplossen, maar komt geheid snel terug helaas. Zelfs na solderen zal het ooit een keer terugkeren, maar dan moet je het wel echt veel gebruiken.

Het solderen hiervan is een koud kunstje als je het al eens gedaan hebt. Als je in de buurt van Alkmaar woont, wil ik het zonder problemen gratis voor je doen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 16:34
Verkeerde topic…

[ Voor 95% gewijzigd door Woodsy op 18-11-2022 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeTjuk schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:

3) Via de XEMU emulator

Volg het al een tijdje en uiteraard ook een code ontvangen. Moet alleen nog even tijd vinden om daadwerkelijk in te loggen met mijn XBox :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Woodsy schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:18:
De Series S is per 21 november 249,- bij Gamemania. Nu al aangekondigd maar helaas nog niet voor die prijs te koop.

Controller gaat ook in de aanbieding.

[Afbeelding]
Wat is hier precies retro aan? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Met de verkoop van mijn laatste console heb ik officieel mijn ruimte-opslokkende hobby opgedoekt :+

Paar dagen terug mijn Sega Megadrive verkocht inclusief 2 controllers, games en hdmi-converter. Ik had er al eerder 1 van de hand gedaan, maar deed er gewoon te weinig mee. Exportje naar België in dit geval, dus wie weet, misschien wel een Tweaker.

Nu nog slechts in collectie voor eigen gebruik :

2 Gameboys uit 1989 (origineel) inclusief vergrootglas en Game Genie plus een kleine 30 spelletjes.
Gelukkig alles helemaal compleet, gezien 1 van deze ik destijds van mijn ouders heb gekregen. De andere is die van mijn vrouw.
Verder nog een enkele Nintendo Wii (al is dat niet zo bijzonder) en nog een Atari 2600 die ik moet opknappen. Helaas bij de Atari geen enkele game meer, deze heb ik eerder al verkocht.

Nu maar op zoek naar wat nieuwere consoles, Xbox One (of Series S), Playstation 4 (of 5) en dan vind ik het wel weer mooi. Kunnen we die toevoegen aan de Switch en dan vind ik het wel weer mooi!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Koldur schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:14:
[...]

Alcohol gaat het probleem voor een korte tijd oplossen, maar komt geheid snel terug helaas. Zelfs na solderen zal het ooit een keer terugkeren, maar dan moet je het wel echt veel gebruiken.

Het solderen hiervan is een koud kunstje als je het al eens gedaan hebt. Als je in de buurt van Alkmaar woont, wil ik het zonder problemen gratis voor je doen.
Ik gebruik mijn Gameboy heel sporadisch. :/
De eerste problemen begonnen al in 2018 (eerste eigenaar, gekocht in 2006).
Het is niet eerder voorgekomen omdat ik voorheen een DS lite pakte. 8)7

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:46:
Met de verkoop van mijn laatste console heb ik officieel mijn ruimte-opslokkende hobby opgedoekt :+

Paar dagen terug mijn Sega Megadrive verkocht inclusief 2 controllers, games en hdmi-converter. Ik had er al eerder 1 van de hand gedaan, maar deed er gewoon te weinig mee. Exportje naar België in dit geval, dus wie weet, misschien wel een Tweaker.

2 Gameboys uit 1989 (origineel) inclusief vergrootglas en Game Genie plus een kleine 30 spelletjes.
Gelukkig alles helemaal compleet, gezien 1 van deze ik destijds van mijn ouders heb gekregen. De andere is die van mijn vrouw.
Verder nog een enkele Nintendo Wii (al is dat niet zo bijzonder) en nog een Atari 2600 die ik moet opknappen. Helaas bij de Atari geen enkele game meer, deze heb ik eerder al verkocht.

Nu maar op zoek naar wat nieuwere consoles, Xbox One (of Series S), Playstation 4 (of 5) en dan vind ik het wel weer mooi. Kunnen we die toevoegen aan de Switch en dan vind ik het wel weer mooi!
Heb je al ideeën welke games je wilt gaan spelen?

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arno24
Ekfad schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:11:
[...]

Ik hou het in de gaten. Gezien de status van processing naar preparing is gewijzigd blijf ik positief :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJUS7kWkVDRr3nKQ0cG2MPprrYg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pp70U76337ef8azRMd7j2Bl9.jpg?f=user_large

Zojuist de bevestiging gekregen. Shipping lijkt me wat aan de snelle kant maar ik ben optimistisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

MedionAkoya schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 17:11:
[...]

Heb je al ideeën welke games je wilt gaan spelen?
Eigenlijk niet, maar het zijn de enige consoles die ik nog nooit gehad heb....dus suggesties zijn altijd welkom!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:12:
[...]

Eigenlijk niet, maar het zijn de enige consoles die ik nog nooit gehad heb....dus suggesties zijn altijd welkom!
Op PS The Last of Us, God of War en Ratchet and Clank. Dat is zowat het enige dat nu de moeite nog is. Library nu bij PS5 is echt om te huilen. Ding pakt stof hier.

Xbox Series X met gamepass abbo en je bent echt lang zoet. Supergoed systeem en mooi complementair met de aparte library van de Switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:46:

Jammer! Helemaal geen interesse meer in retro games? Je kan altijd nog een series s kopen, deze ombouwen als retro machine. Volgens mij heeft @Sagat en @Exorcist hier ervaring mee hoe je dat moet doen.

Als je een backwards compatible ps3 koopt en een ps5 dan kan je games spelen van 5 verschillende generaties.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:15:
[...]

Op PS The Last of Us, God of War en Ratchet and Clank. Dat is zowat het enige dat nu de moeite nog is. Library nu bij PS5 is echt om te huilen. Ding pakt stof hier.

Xbox Series X met gamepass abbo en je bent echt lang zoet. Supergoed systeem en mooi complementair met de aparte library van de Switch.
Heeft denk ik vooral te maken met wat voor soort games je speelt. Volgens mij is de line up van games nog nooit zo groot geweest bij PlayStation in de eerste twee jaar als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:34:
[...]

Heeft denk ik vooral te maken met wat voor soort games je speelt. Volgens mij is de line up van games nog nooit zo groot geweest bij PlayStation in de eerste twee jaar als nu.
Goh ik heb het dan eerder op echte PS5 exclusives. Een game die ontwikkeld wordt voor daarnaast ook de PS4 is geen PS5 exclusive. Eerder een PS4 game met een PS5 patch dan. Zo haal je nooit het potentieel dat in men PS5 zit maar goed, dat is een andere discussie.

Desondanks, Xbox Series X met gamepass is veel betere value nog steeds dan PSN, dat vind ik toch wel redelijk accuraat.

[ Voor 13% gewijzigd door JacobsT op 18-11-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JacobsT schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:56:
[...]

Goh ik heb het dan eerder op echte PS5 exclusives. Een game die ontwikkeld wordt voor daarnaast ook de PS4 is geen PS5 exclusive. Eerder een PS4 game met een PS5 patch dan. Zo haal je nooit het potentieel dat in men PS5 zit maar goed, dat is een andere discussie.

Desondanks, Xbox Series X met gamepass is veel betere value nog steeds dan PSN, dat vind ik toch wel redelijk accuraat.
Dat is toch hetzelfde met Xbox? Alle games zijn ook cross gen.

Bij ps4/Xbox one had je dit het eerste jaar. Nu duurt dat dit keer wat langer dan voorheen door voorraad problemen.

Bij de ps3 en Xbox 360 had je dat deels, alleen veel minder dan nu. Ps2 werd wel nog heel lang ondersteund omdat de ps3 veel te duur was destijds.

Nu gaan we een periode in dat nog veel mensen een Xbox One en ps4 hebben omdat er geen voorraden zijn. Daardoor zal er nog veel langer ondersteuning blijven dan voorheen.

En qua abonnementen daar heb ik geen oordeel over. Ben vooral van fysiek kopen, zoals de meeste hier ;-) zolang het nog kan koop ik alles op disc 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk retro kanaal, zijn vader heeft alles gefilmd toen hij een nieuwe console kreeg. Dit heeft hij allemaal op YouTube gezet. Leuk om te zien:

Pagina: 1 ... 167 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.