Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CodeAsm
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 03-02 12:37
UPDATE MVG, Modern Video gamer heeft ook een video gemaakt over dit onderwerp:

En Kotaku heeft er een artikel aan gewijd
https://kotaku.com/insign...ive-for-the-or-1843600151
Word emerged Wednesday of a new project, called Insignia, that aims to recreate the original Xbox Live service, potentially restoring online play to many dozens of classic Xbox games that fell offline when the original Xbox Live service (hereafter, “Xbox Live”) closed on April 15, 2010.
Oorspronkelijke forum bericht:
Luke Usher, de ontwikkelaar van Cxbx-relouded heeft vannacht toch maar aan de wereld kondig gemaakt dat hij een verbinding met zijn Xbox tot stand heeft gebracht over Xbox live.

bron: https://www.reddit.com/r/...eplacement_for_xbox_live/

Hij beschrijft in de post dat alles aan de server kant gedaan word en alleen een paar unieke per Xbox geldende sleutels nodig zijn. geen modchips, softmods of andere aanpassingen aan een originele Xbox benodigd om met een oorspronkelijke Xbox "terug" op Xbox live te komen.

Uiteraard gaat het hier om een zelfgemaakte server die niet in verbinding staat met Microsofts servers, dus geen online game mogelijkheden met huidige servers en geen bestaande accounts werken.

Hij heeft de meerdere Xbox live services benodigt voor een werkende verbinding tot aan de live server gerecreëerd. Machine account creation, live acount creation en login, Kerberos authenticatie en Quality of service checks van de xbox.

vertaald:
Belangrijke aantekeningen

Xboxen met HDD-sleutel NULLed (ook wel ingesteld op alle 0) werken niet op Live, vanwege de implementatie van Microsoft. Elk ander herhalend patroon (323232 ... enz.) Of uw originele HDD-sleutel werkt prima

Zorg ervoor dat uw serienummer op uw Xbox overeenkomt met het nummer dat is opgeslagen in uw EEPROM, u moet een geldig, uniek serienummer hebben.

Dit is nog niet klaar, maar een privé-bèta volgt wanneer we testers nodig hebben.
Ik vroeg hem veder nog wat dingen en hij beantwoord ze zelf ook nog Reddit, Facebook en Discord. De creditcard gegevens die je ziet zijn (uiteraard) nep, ze zijn nodig voor de MS dashboard, zijn server gooit ze weg (advies is om alsnog niet echte maar wel correct nummer te gebruiken).
  • Je kan nog geen games online spelen, daar zijn nog geen "titel servers" voor. die benodigde nog het enige reverse-engineering en verwacht word dat daar veel hulp bij nodig is.
  • Hij heeft alles cleanroom geprogrammeerd of hij problemen met Microsoft ziet liet hij zich nog niet over uit. (ik ben zelf geen wet kennis kundig in Amerika of zo maar patenten zoude nog een kink in de kabel doen gooien mischien, DMCA uitzondering op reverse-engineren?) veel is gebaseerd op zijn eerdere werk aan Cxbx-Reloaded, een opensource Xbox emulator voor Windows (10).
  • Vooralsnog word er geen geld gevraagd voor wat dan maar ook. Hij heeft al wel langere tijd Patreon voor nieuws updates over zijn voortgang (tot nu toe alleen Cxbx-Reloaded gerelateerd). Het is nog helemaal niet
  • Later dit jaar mischien de eerste spellen ondersteuning. ligt aan de server kant eisen en beveiliging. (EA had naast Xbox live toch ook al EA account eisen? dat word lastig).
  • Er word gekeken naar BC games in 360 en ONE maar mogelijk word dat te ingewikkeld. Die consoles geven niet zomaar een netwerk connectie met een Xbox live 1.0.
  • Op dit moment worden alle nicknames bij aanmaken geaccepteerd. er word nog niet gekeken in een DB of hij al in gebruik is of verkeerde/verboden woorden bevat.
Bij een NULL eeprom word een techniek bedoeld die in de softmod scene gebruikt word, zoals wel bekend, de hardeschijf in een originele Xbox word met een wachtwoord beveiligt, uniek per xbox word deze dan in de eeprom van de xbox geplaatst. Als je nu de sleutel allemaal nullen maak, NULL zeg maar (hex 0x00 dus eigenlijk, niet decimaal nul). dan kan je een hardeschijf ook met dit wachtwoord beveiligen, hiermee weet je altijd welk wachtwoord je gebruikte.
Nadeel is dus kennelijk dat Xbox live hierna niet meer functioneerd.
Mijn eigen speculatie waar hij niet echt op in ging is dat hij zo snel nu publiek wilde met deze informatie omdat bronnen ons vertelde dat er een Xbox source code leak zou hebben plaatsgevonden. Hij zou hier niets mee te maken hebben en daarom voor de publicatie ervan al publiek met zijn werk willen gaan.
dit nieuws: https://www.theverge.com/...ginal-console-windows-3-5
De lek lijkt ook te gaan over een veel oudere lek, die allang in de scene bekend was. https://cs.oberlin.edu/~ctaylor/classes/341F2012/xbox.pdf
Policies#15: SourceKeep your source safe. Find engineers you can trust.The complete Xbox source code has leaked, in-cluding the kernel and libraries source. Groups in-terested in copies could easily modify it to support running games from hard disk, support for hard disks bigger than 137 GB, custom boot logos etc. This had been previously done by patching the bi-nary.
Wat zijn jullie ideeën, dromen en vragen hierbij? Zou je weer als vanouds gaan online gamen in Halo2 of zou Microsoft beter in de nieuwste Xbox de emulatie opschroeven met Xbox live ondersteuning?

DIt is een beetje spannend voor me, een van de eerste grotere posts hier. als er meer bekend word, wil ik deze post best bewerken enzo.

[Voor 8% gewijzigd door CodeAsm op 22-05-2020 20:35. Reden: MVG en Kotaku news.]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07:43
Als ik het zo lees staat alles nog redelijk in de kinderschoenen? Want op het moment dat je daadwerkelijk games kunt spelen over Xbox Live zie ik er wel meerwaarde in. Vroeger had je XBConnect, XLink Kai en OpenXLive zou uit het hoofd, die boden iets soortgelijks aan ten tijde van de eerste Xbox. Dat had zo zijn eigen publiek (vooral de gamers die niet wilden betalen voor Xbox Live), maar ik denk dat je nu nog steeds wel een scene hebt die dit zou omarmen.

Zelf heb ik vorig jaar mijn originele Xbox verkocht en moet toegeven dat met de MCC releases er niet echt een reden voor mij is om terug te gaan. Maar blijf zeker updates delen!
CodeAsm schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:45:
DIt is een beetje spannend voor me, een van de eerste grotere posts hier. als er meer bekend word, wil ik deze post best bewerken enzo.
Prima post hoor. We mochten met zijn allen willen dat elk topic hier dezelfde informatiewaarde had d:)b

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeAsm
Bedankt Wom, ben blij dat er teminste 1 reactie is :P
Erg kinderschoenen inderdaadt, en Xlink, XBconnect waren en zijn voorlopig nog wel het beste alternatief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07:43
Haha, tja, Xbox is in Europa al niet de meest populaire console. En dan een dienst voor de meest oude versie van de Xbox. Ik verwacht niet direct een stormlooptopic.

Maar het is wel interessant, want het biedt eem tegengewicht aan uitgevers die kunnen bepalen of een game wel of niet online gespeeld kan em mag worden. Dus ik ben wel voor, iig!

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Leuk om te lezen en complimenten voor je eerste thread!

Vroeger redelijk wat op Xboxconnect gezeten met de eerste Halo. Vanaf het moment dat Live live ging zat ik daar ook op _/-\o_

• CodeAsm

Luke heeft MechAssault ingame in de live menu gekregen, geen van de menus werken veder omdat deze van Xbox live functies gebruik maken die nog niet geimplementeerd zijn in de server code.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XboxNL
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 25-05-2020
Volg dit project al een jaar en kan niet wachten tot het zover is. Ik stap dan over van me Xbox one naar de oude, miste de online functionaliteit enorm. Gamertag maken, wat vrienden uitnodigen en gaan :-)
Wel vraag ik me af hoe het gaat werken wat betreft title updates en extra maps etc.
Zelf heb ik wat DLC en updates van games, dan lijkt me niet dat je kan match maken met mensen die dat niet hebben. Vraag me af of ze de DLC niet kunnen toevoegen aan het aanbod sinds de meeste DLC gratis te downloaden was voordat live ermee stopte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeAsm
Ben je een tester voor het project? anders lijkt het me sterk dat je insignia al een jaar volgt, ze bestaat maar een paar dagen onder deze naam en daarvoor was ze geheim. Maar mischien volgde je NobleLive of een ander project dat er een tijdje was. doesnt matter tho.

Luke vertelde dat hij geen risicos wil lopen met Microsoft en copyright, geen officiele DLC/Updates via zijn servers. voorbeeld, Halo, update 1.1 kan via een DLC dvd geupdate worden, maar de Online 1.5 update zal je of zelf al moeten hebben, of via "piraten" manieren op je xbox moeten krijgen. Hij zal proberen mensen te matchen van de zelfde versie indien ze niet compatible zijn.

Er zoude ook games zijn waarbij je een map niet nodig hebt zolang de HOST het maar heeft. maar ik weet nog niet welke games dat zijn. Er is een kans dat hij het officieel niet uitspreekt maar via softmod installers als die van Rocky5 je alle DLC en updates wel kan verkrijgen en dat het werkt via Insignia.
Modchipped, Tsopped en softmodded xboxes worden gewoon ondersteund net als Retail normaal, zolang de software live functies niet uitschakeld.

de Max 100 vrienden zou nu alleen een limiet zijn binnen de dashboard, zijn server zou er meer aankunnen. (ik voorzie een optie dat je mischien kan selecteren welke er in je xbox verschijnen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CodeAsm
https://youtu.be/aXkKZdOgCiw unreal en mechassault zijn speelbaar. Dit is nog voor een select groepje maar p2p based multiplayer is dus al supported

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09-06 20:21
Gaaf, gaaf, gaaf!!

2430Wp ZW

• CodeAsm
Midtown Madness 3, multiplayer

Nog heel "even" wachten voor publieke toegang (onbekende release datum).
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True