Acties:
  • +19 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0sdteK4a8_hV1PbQmuA7XWC7ow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wqjrj1dtLMBa6xlXLpPewipm.png?f=fotoalbum_large
Mijn laatste aanwinst
Deze op de kop getikt om mijn ultimo XBOX te bouwen. Dit is een 1.4 XBOX met Crystal behuizing. Deze heeft een geflashte TSOP en 200 GB HDD. Mijn plan is om de internals over te zetten in een zwarte behuizing, nieuwe dash erop en wat games. Deze mag dan naar een nieuw baasje.
Ik zal vanavond de XBOX eens testen. Eerste wat ik gedaan heb is de boel uit elkaar gehaald om te zien hoe hij er intern aan toe is :D

In de behuizing komt dan mijn 1.4 Ghz bord. Eind volgende maand wordt dan mijn Stellar HD+ geshipped.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Wel heel interessant dit. Je kan gewoon een usb 3.0 drive er aan hangen en al je games daar op installeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 25-10-2022 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:23

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:48:
[Afbeelding]
Mijn laatste aanwinst
Deze op de kop getikt om mijn ultimo XBOX te bouwen. Dit is een 1.4 XBOX met Crystal behuizing. Deze heeft een geflashte TSOP en 200 GB HDD. Mijn plan is om de internals over te zetten in een zwarte behuizing, nieuwe dash erop en wat games. Deze mag dan naar een nieuw baasje.
Ik zal vanavond de XBOX eens testen. Eerste wat ik gedaan heb is de boel uit elkaar gehaald om te zien hoe hij er intern aan toe is :D

In de behuizing komt dan mijn 1.4 Ghz bord. Eind volgende maand wordt dan mijn Stellar HD+ geshipped.
Jammer dat ik maar 1x +1 mag geven op deze post, prachtige crystal xbox! Heel benieuwd naar het eindresultaat, ga je hem ook nog reinigen of hoort hij zo mat te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:26
[Afbeelding]
Mijn laatste aanwinst

Toevallig via MP gescoord? Volgens mij zag ik recent een advertentie voorbij komen met een Crystal Xbox + TSOP + 200GB HDD.
Gaaf ding trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]
Mijn laatste aanwinst

Is nog echt een wens van/bij me, een 1,4 GHz Tualatin Xbox. Moet het nog steeds doen met mn Compaq ML310 G2 met 2x 1,4 GHz Tualatin maar zo'n Xbox maakt het af. Heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:25:
[...]

Toevallig via MP gescoord? Volgens mij zag ik recent een advertentie voorbij komen met een Crystal Xbox + TSOP + 200GB HDD.
Gaaf ding trouwens.
Ja via MP gescoord, maar de verkoper wist volgens mij niet echt wat hij had. Stond niet meer vermeld dat er wat games op stonden en kodi.
Ik sprong er vooral op vanwege de originele HD AV pack die er ook bij zat. Ik weet dat daar goed voor betaald wordt op ebay ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:21:
[...]

Jammer dat ik maar 1x +1 mag geven op deze post, prachtige crystal xbox! Heel benieuwd naar het eindresultaat, ga je hem ook nog reinigen of hoort hij zo mat te zijn?
Hij is een beetje mat. Heb hem wel helemaal uit elkaar gehaald en door een sopje gehaald. Zag er meteen een stuk frisser uit. Het originele moederbord wat erin zat moest nog gepoetst worden vanwege lekkende clock cap. De cap meteen verwijderd, dat bord in een zwarte case gestoken, Evox bios erop en XBMC4gamers. Dan kan die naar een nieuwe eigenaar.

Nu hopen dat ik hem snel kwijt raak, want heb ook nog een 1.6 versie staan :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:45:
Wel heel interessant dit. Je kan gewoon een usb 3.0 drive er aan hangen en al je games daar op installeren.

[YouTube: XBSX2 PS2 Emulator is awesome on the Xbox Series S | MVG]
Laten we zeggen dat ik mijn series s niet alleen voor current gen gekocht had O-)

PS2 beviel me initieel niet heel goed, net zoals wii. Maar dreamcast heel behoorlijk en zo'n beetje alles daaronder (wat ik geprobeerd heb) speelde wel vrij goed. Met Duckstation (ps1) en zijn upscale opties, en de saturn als meest gebruikte. (voor 8/16bit heb ik natuurlijk de mister, en ik had de xbss al voordat ik mijn fenrir saturn had)

Mogelijk ps2 dan hertesten, opl op echte hw werkt maar veel nukken. Zou wel mooi zijn om een alternatief te hebben!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weet niet in hoeverre dit al oud nieuws is, ik hoorde het vanochtend op spawnwave maar zie nu dat er maandag (of wellicht eerder?) al een artikeltje was.

Alle USA ps2 game manuals in gescanned en inzichtelijk! Heb zelf niet heel veel behoefte om erin te grasduinen, maar vind het wel tof dat zulke dingen gedaan worden!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit het begin van het einde van de fysieke disc/game:

nieuws: Electronic Arts lijkt te stoppen met verkoop van fysieke games in Dui...

Erg kwalijke zaak vind ik zelf en ook jammer voor preservatie van games in de toekomst. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat andere ook gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:58:
Is dit het begin van het einde van de fysieke disc/game:

nieuws: Electronic Arts lijkt te stoppen met verkoop van fysieke games in Dui...

Erg kwalijke zaak vind ik zelf en ook jammer voor preservatie van games in de toekomst. Hopelijk zorgt dit er niet voor dat andere ook gaan volgen.
Ik denk dat het 'begin van het einde' al wat langer speelt, en dit weer een volgende stap is. Om maar een mooi voorbeeld te noemen: recentelijk dacht ik 2 fysieke games voor de Switch te hebben gekocht. Mooie Switch Game doosje met cover en dergelijke. Doe ik hem open: zit er geen cardridge in maar gewoon een download code. Dat was voor beide games.
Persoonlijk vind ik dat geen heel groot drama; want ik hecht weinig waarde aan fysieke games. Dat heb ik eigenlijk alleen met de hardware zelf. Maar het was wel iets wat opviel. Dat EA dan helemaal virtueel gaat is denk ik de volgende stap.
Het valt me trouwens op dat in vrijwel alle winkels in NL sowieso weinig fysieke games te vinden zijn voor de Xbox consoles. Dat was in het OG Xbox / 360 tijdperk wel anders. Dat terwijl de console zelf wel populair is, heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tux3.14 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:08:
[...]

Ik denk dat het 'begin van het einde' al wat langer speelt, en dit weer een volgende stap is. Om maar een mooi voorbeeld te noemen: recentelijk dacht ik 2 fysieke games voor de Switch te hebben gekocht. Mooie Switch Game doosje met cover en dergelijke. Doe ik hem open: zit er geen cardridge in maar gewoon een download code. Dat was voor beide games.
Persoonlijk vind ik dat geen heel groot drama; want ik hecht weinig waarde aan fysieke games. Dat heb ik eigenlijk alleen met de hardware zelf. Maar het was wel iets wat opviel. Dat EA dan helemaal virtueel gaat is denk ik de volgende stap.
Het valt me trouwens op dat in vrijwel alle winkels in NL sowieso weinig fysieke games te vinden zijn voor de Xbox consoles. Dat was in het OG Xbox / 360 tijdperk wel anders. Dat terwijl de console zelf wel populair is, heb ik het idee.
Voordat je iets koopt kan je het beste altijd even op https://www.budgetgaming.nl/ kijken. Daar staat bijna altijd vermeld of het een code in box is. Vooral bij de switch lijkt dit best vaak voor te komen. Als ik een code in een box krijg dan stuur ik hem zelf retour, dat is echt niet acceptabel voor mij.

Xbox one had volgens mij ook vrij weinig fysiek in NL, vooral omdat Playstation en Nintendo hier enorm populair is. Bij de xbox 360 was het inderdaad wel anders. Maar hier verdwijnen sowieso veel winkels met games, hier is alleen de CEX en de mediamarkt er nog. Nedgame, gamemania etc is allemaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:11
Bij Switch games staat het groot op het doosje als het alleen een downloadcode is, dus bijzonder als je dit gemist hebt. :P

Het bericht over EA is zeker teleurstellend. Ik hoop dat het nog lang gaat duren, maar ik ben ervan overtuigd dat we uiteindelijk overgaan naar alleen nog digitaal en fysieke games zullen verdwijnen. Dat zal voor mij dan het moment worden waarop ik stop met verzamelen van die generatie games. Digitaal hecht ik nul waarde aan en ik koop ook bijna niks digitaal.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raem schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:20:
Bij Switch games staat het groot op het doosje als het alleen een downloadcode is, dus bijzonder als je dit gemist hebt. :P

Het bericht over EA is zeker teleurstellend. Ik hoop dat het nog lang gaat duren, maar ik ben ervan overtuigd dat we uiteindelijk overgaan naar alleen nog digitaal en fysieke games zullen verdwijnen. Dat zal voor mij dan het moment worden waarop ik stop met verzamelen van die generatie games. Digitaal hecht ik nul waarde aan en ik koop ook bijna niks digitaal.
Verkopen van Capcom:

https://twitter.com/NextG...mGj4iG9hrxLRjr8QPKpA&s=19

91,5% digitaal, 8,5% fysiek. Gaat niet lang meer duren ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verhaal blijkt niet waar te zijn:

https://mobile.twitter.co...tatus/1585634627179278338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70904

Anoniem: 306567 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Voordat je iets koopt kan je het beste altijd even op https://www.budgetgaming.nl/ kijken. Daar staat bijna altijd vermeld of het een code in box is. Vooral bij de switch lijkt dit best vaak voor te komen. Als ik een code in een box krijg dan stuur ik hem zelf retour, dat is echt niet acceptabel voor mij.

Xbox one had volgens mij ook vrij weinig fysiek in NL, vooral omdat Playstation en Nintendo hier enorm populair is. Bij de xbox 360 was het inderdaad wel anders. Maar hier verdwijnen sowieso veel winkels met games, hier is alleen de CEX en de mediamarkt er nog. Nedgame, gamemania etc is allemaal verdwenen.
Met de ASIN zou je dat ook terug kunnen vinden.
Raem schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:20:

Switch spelletjes gaan toch veelal via de cloud. Vraag mij af of het complete spel al op het kaartje staat, met alleen een verificatie zouden ze al weg komen, en kleinere/goedkopere opslag kunnen gebruiken.

Maar met al die day one patches van tegenwoordig heb je nog geen compleet spel. Sommige spellen hebben best wat updates nodig om speelbaar te maken..

Op de pc is hier al jaren alles digitaal, voor consoles heb ik er niks mee. Mijn vrouw die heeft bij alle 3 wel een account. Alleen buiten de "gratis" spellen die erbij kwamen nooit iets aangeschaft.
Anoniem: 306567 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:14:
[...]

Verkopen van Capcom:

https://twitter.com/NextG...mGj4iG9hrxLRjr8QPKpA&s=19

91,5% digitaal, 8,5% fysiek. Gaat niet lang meer duren ;w
Zijn deze cijfers ook niet een na golf van het hele corona gebeuren. Op sommige contineten zijn de ene na de andere lock downs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:58
Nice Nice

Ik merk zelf dat ik steeds minder met Retro begin te doen, raar maar waar. 8)7

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Linksquest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:28:
Nice Nice

Ik heb zelfs een paar Wii u games verkocht. Games die veel waard zijn maar waarvan ik weet dat ik die nooit ga spelen. Wil vooral games hebben die ik ook echt leuk vind. Paar Wii u games verkocht en toch weer 600 euro binnen. Leuk bedrag zo, kan ik weer een maand de energierekening van betalen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ja zelfde, ik zie ook wat retro spul die wel leuk zijn. Alleen dan denk ik ook van, hmm toch maar niet aan beginnen.

Leuk om te hebben, maar ook zonde als ik er niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:28:
Nice Nice

Ik ook, maar ligt meer aan m'n privé omstandigheden (relatie en werk) en dus ook dat mn focus elders ligt. En als er vrienden zijn is het heel veel current gen (nou ja, PES 2021 is al bijna retro :+ ). Maar ik snap/herken dat gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-07 13:26
Exorcist schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:31:
M'n zus kwam vrijdagavond weer even buurten, ze nam dit voor me mee <3 :

[Afbeelding]
Zoekt jouw zus nog een nieuwe broer?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

Voor de liefhebber, preorders open voor super nt en mega sg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11bYf9VxsF5sxj7pQ6LZGahQWcI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzAM8khQXDPr1R9PMGSP5MMI.jpg?f=fotoalbum_large

https://store.analogue.co/

Ik hou het bij de mister fpga dit keer (en een originele 1chip snes).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Mini toevoeging, in alles nog kleiner dan de vorige.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y500uGnvJLMoJER1E_rW1_S6zuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6m7RInV4P14fHCM3buz1rGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V2L5z3gukCvnVlRmdR7EvgxhG4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt81phP7f7041MeewapNCj57.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

3style schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 15:24:
Voor de liefhebber, preorders open voor super nt en mega sg.

[Afbeelding]

https://store.analogue.co/

Ik hou het bij de mister fpga dit keer (en een originele 1chip snes).
Ik wilde een Super NT bestellen, maar 70 dollar verzendkosten is me iets te gortig. Wel jammer maar dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Inderdaad, was eerst op het zoeken of hij regio vrij was, en toen ik zo iets had, bestel me eentje, toen zag ik de verzendkosten. Jammer, maar van de andere kant doe ik momenteel toch heel weinig met Retro.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
70 dollar 7(8)7

Vandaag mijn autohertz geïnstalleerd in mijn 32x Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyUyoH_Vew6dsscYPMMvIUEUILA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kj94eOw6cfSHMWLBEU89OV2I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4geFApKCTTDe79b0CA90Lsc8cLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMZiIjV2nIwcAOXF7c9cnoVz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OS2OytmIgvMiYaYMfp4dfswx-bY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DhRFjwIXU8qi4B8bj3b2J341.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zcSDnbnbzEoLgAr2DtDnGxzP4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWnizKgm99qtR9VxVKcFLVaT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYkFvwKawiLQwU6f3BWHsujDAYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BBT3QHONgNeQQeIy0NJEJmSK.jpg?f=fotoalbum_large

Nu switched de 32x automatisch mee met de regio van de MD. Dus nu kan ik mijn 32x genesis ook voor pal gebruiken. Viel me overigens op dat verschillende 32x roms niet goed werken met de everdrive. Eigenlijk moet ik nu nog de genesis sticker vervangen, vind die van de MD 32x mooier :D

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13-07 16:04
Anoniem: 70904 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig is die hier ook binnen gekomen. Zo schattig naast zijn grote broer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQRo06s2nwBS4UlIBvgN9YNzSxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BblgwTpMpF7S6Ox0xtuWDEk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Eymas schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:44:
[...]

Toevallig is die hier ook binnen gekomen. Zo schattig naast zijn grote broer :)
[Afbeelding]
Dacht er ook nog aan om zo'n foto te maken. Was te lui om hem op te graven. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Anoniem: 70904 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 21:10:
[...]

Dacht er ook nog aan om zo'n foto te maken. Was te lui om hem op te graven. :P
Hoezo bewaar jij sega's onder de grond, foei _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Stuurtje binnen gekregen deze week en even met mijn zoon aan het uitproberen, lekkere foute glamour rock en F355 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpIMmvgTLX5q7EeX1EXgMoNQP9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBFjYIIpSDEd7djc37iZXboa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHg3oZWYWhPQWoJc5Uyg0iUvCcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SytKu9MrYlVCKChHgcgQKeyy.jpg?f=fotoalbum_large

Met fanboy Sega stickers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3style schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 22:59:
Stuurtje binnen gekregen deze week en even met mijn zoon aan het uitproberen, lekkere foute glamour rock en F355 :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met fanboy Sega stickers :)
Heel tof! Is dat een sticker op het scherm, of is het een Sega scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Heel tof! Is dat een sticker op het scherm, of is het een Sega scherm?
Ja sticker op scherm idd :) is een iiyama vision master crt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:57
Dit is meer retro sentiment maar afgelopen weekend hebben wij hier ook de 3de editie gedaan bij mij thuis van onze homelan. Nu kan ik echt niet meer mensen meer in de gameruimte proppen. Iedereen had een deftige zitplaats met minstens 90cm ruimte.

Er zijn ook de nodige potjes Street Fighter 2 en Metal Slug geknald op de arcade cabinets.
Blijft toch echt altijd top zo weekends. Glaasje drinken met vrienden en wat leuke games knallen.

De Super Nintendo is doorgaans ook altijd 1 van de favorieten voor tussendoor wat te knallen.
Ben zo enorm fan van die Analogue Super NT. Kan die echt aan iedereen aanraden. Beste SNES out there.

Zonet dan eindelijk toch ook is een Mega SG besteld. Nu nog een Everdrive cart en we zijn weer een tijdje zoet met de backlog :9

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
JacobsT schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:58:

Zonet dan eindelijk toch ook is een Mega SG besteld. Nu nog een Everdrive cart en we zijn weer een tijdje zoet met de backlog :9
Je mag die Everdrive cart annuleren. Zet er de jailbreak software op en je kan alles via de sd kaart regelen van je Mega SG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 22:57
Ekfad schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:05:
[...]

Je mag die Everdrive cart annuleren. Zet er de jailbreak software op en je kan alles via de sd kaart regelen van je Mega SG
Weet ik maar ik heb liever toch een klassiek uitziende cartridge erin zitten. Kan ik ook makkelijk een originele firmware aanpassing/update doorvoeren moest die er ooit komen.

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:39
Die gaat ook via je sd.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik had meer dan 10 jaar geleden een full brick gehad op een PSP 3000. Had dat moederbord toen laten vervangen door een professional, en al die tijd bewaard.

Sinds vorig jaar is het mogelijk voor een unbrick op bepaalde 3000 moederborden, waaronder de mijne. Vandaag lekker bezig geweest om het moederbord terug te swappen naar de originele die gebricked was.

Zo... ik weet niet of jullie deze wel eens uit elkaar hebben gehaald, maar het is gedoe met al die fragiele ribbon cables. Zonder een goede pincet set en handigheid met fragiele en kleine componenten gaat dit makkelijk fout...

Anyway, moederbord swap gedaan. Alles weer keurig in elkaar. Vervolgens succesvol unbricked met zelf gemaakte Baryon Sweeper en alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een GameCube port cover voor de hi-speed port (waar de GameBoy player op aansluit) voor een zilveren GameCube. Is er iemand die er één extra heeft of een webshop weet die er één verkoopt zonder dat ik deze moet importeren van buiten de EU?

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 31-10-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Leuke vergelijkings video van alle versies van doom:

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 31-10-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-07 09:27
JacobsT schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:50:
[...]

Weet ik maar ik heb liever toch een klassiek uitziende cartridge erin zitten. Kan ik ook makkelijk een originele firmware aanpassing/update doorvoeren moest die er ooit komen.
Snap ik, anderzijds de kans dat die er komt is zo goed als nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 14:27
Ike. schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:21:
Ik ben op zoek naar een GameCube port cover voor de hi-speed port (waar de GameBoy player op aansluit) voor een zilveren GameCube. Is er iemand die er één extra heeft of een webshop weet die er één verkoopt zonder dat ik deze moet importeren van buiten de EU?
Ik heb ook destijds een zoektocht gemaakt naar die klepjes onderaan de Gamecube.. zonder succes. Je kan ze tegen een flinke prijs kopen op eBay; het is goedkoper om een tweedehands Gamecube te kopen (en zonodig het onderdeel zilver spuiten)

Zelf heb ik een Gameboy player aan de onderkant geplaatst zodat ik geen van de klepjes nodig heb (ik heb overigens geen klepjes over, helaas..)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 23:34
Anoniem: 70904 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik wil hem ook wel hebben maar ik snap die hoge prijs niet. Voor 60 euro prima maar 110 euro?! Waarom is deze zo duur?

Voor de aziaatischemarkt bestaat er schijnbaar ook een Mega Drive Tower Mini 2:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FUVBY8UUEAAGN5z?format=jpg&name=large

Ziet er wel cool uit 8)

https://www.play-asia.com/mega-drive-mini-tower-2/13/70fhi9

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 01-11-2022 10:30 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sir_Hendro schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:23:
[...]

Ik wil hem ook wel hebben maar ik snap die hoge prijs niet. Voor 60 euro prima maar 110 euro?! Waarom is deze zo duur?

Voor de aziaatischemarkt bestaat er schijnbaar ook een Mega Drive Tower Mini 2:
[YouTube: Chill & Unbox: Mega Drive Mini 2 & Mini Tower 2]

[Afbeelding]

Ziet er wel cool uit 8)

https://www.play-asia.com/mega-drive-mini-tower-2/13/70fhi9
Ja, hij is iets duurder dan de eerste. Die ging voor 70euro over de toonbank, maar deze heeft wel meer spellen, en niet alles uit eigenstal dus licenties zullen ook betaald moeten worden. Daarnaast is alles maar dan ook echt alles veel duurder geworden afgelopen tijd. Grootste minpunt is het gemis van een 2e controller, zeker als je er wat meer versus spellen opzet, dan was het in mijn ogen een standaard dingetje geweest. Het is ook niet dat ze zelf die dingen promoten erbij. Nu kan je er wel eentje van retrobit bij kopen, maar dat drijft de prijs alleen maar nog verderop.

Je kan de controller wel gewoon op pc gebruiken. Hij wordt in windows gewoon herkent, en zelfs in dosbox werkt het aardig.

De mini tower of power is destijds ook voor de eerste mini uitgebracht, en die was ook alleen maar in Japan verkrijgbaar. Deze mini zou ook bijna alleen in Japan verkocht worden, net als de gamegear mini's die wij niet kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 19-03 14:00
Sir_Hendro schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:23:
[...]

Alles (met chips) is duur geworden. Nog knap dat ze geproduceerd konden worden.
Daarnaast zijn er wel minder gemaakt dan eerst, toen leek er bijna overschot en heb ik de eerste voor €50 kunnen kopen.
Deze heeft meer games en support voor Sega-cd. Al met al ben ik blij dat ik last minute nog bestelling heb kunnen doen.
Jammer dat er idd maar 1 controller bij zit, want ik vermoed dat ik deze fijner vind dan die bij de megadrive I zaten. Wel kun je die controllers op de megadrive II gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

PlayStation home werkt weer op de ps3:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Bij het opruimen van de zolder heb ik vanmiddag de SNES Mini maar weer van stal gehaald. Ik vind het zonde om het ding weg te doen dus heeft hij weer een prominente plek gekregen.

Na een speelsessie is het toch wel weer tof om die oude games te spelen naast het huidige game geweld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vond zijn filmpjes erg grappig maar op een gegeven moment beetje klaar met de formule. Ben (met door onderstaande filmpje) groot fan van DF retro. Ik vermoed dat de meesten hier dit wel zullen kennen maar voor de zekerheid :P

Hij/ze maken geen korte filmpjes maar ik vind het echt zo lekker wegkijken, en ja waar bovenstaand video vers is, is deze inmiddels al wat ouder, maar dat zou (helemaal hier :P ) niet veel uit mogen maken.
YouTube: DF Retro: Doom - Every Console Port Tested and Analysed!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas heb ik alleen maar geknipperd beeld op één van de ps3's. Wederom weer een PS3 met een gare hdmi aansluiting. Twijfel nog om een superslim te halen, misschien dat die een betere aansluiting hebben, maar ze zien er niet zo mooi uit, en dat plastic plaatje boven de disc lezer :X

Laatste tijd alleen maar met de hardware kant bezig geweest. Andere speakers erbij gezet, een hdmi switch met vage voeding problemen, en een snes scart kabel met een rare kabel breuk. Leuk man die oude zooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05
Shiny Disco schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:11:
Bij het opruimen van de zolder heb ik vanmiddag de SNES Mini maar weer van stal gehaald. Ik vind het zonde om het ding weg te doen dus heeft hij weer een prominente plek gekregen.

Na een speelsessie is het toch wel weer tof om die oude games te spelen naast het huidige game geweld
Ik moest ooit nog maar eens een tweedehandsje zien te snorren, want het was inderdaad een leuk ding om te hebben / spelen.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdEgnwvfca3pvVYOCnN1-1f9hbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPdYJ3TZuBem21RSjvGykr8g.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren in de buurt een aantal mooie NTSC-U SNES games in de aanbieding gespot. Kon het niet laten om mijn startende collectie van Amerikaanse games uit te breiden met een paar klassiekers. Veel natuurlijk al lang uitgespeeld via de SD2SNES maar het is toch net wat toffer om ze zo te hebben (dat zal waarschijnlijk niemand hier tegenspreken :+). De afbeelding zijn trouwens al mijn Amerikaanse SNES games.
Nu wordt het toch echt eens tijd om die Amerikaanse SNES Mini te fixen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NlDJmpD.jpg

Grappig dat iedereen de Mini haalt, ik heb mijn originele zojuist in de verkoop gezet (en hoogstwaarschijnlijk net verkocht aan een Tweaker :))

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op donderdag 3 november 2022 @ 19:07:
[Afbeelding]

Grappig dat iedereen de Mini haalt, ik heb mijn originele zojuist in de verkoop gezet (en hoogstwaarschijnlijk net verkocht aan een Tweaker :))
Meh even heel lomp gezegd: verzamelaars vs gamers (en voor de zekerheid het een hoef het ander niet uit te sluiten). Maar ik zou verwachten dat als je het puur voor het gamen doet je dan liever voor de echte hardware zou gaan,. of FPGA oplossing, of ja gewoon standaard emulatie.

Hoewel deze om te gamen nog best ok schijnt te zijn. Dus wat dat betreft snap ik dat velen hem hier halen.

Maar juist hier op tweakers had ik meer 'het is een pi (achtig) device met een leuke 3d printed case' opmerkingen verwacht.

Anyways ik haal hem dus zeker niet. Mocht ik hem ooit in een budget bak tegenkomen word het wellicht anders, maar denk dat ze dat met deze run aardig voorkomen hebben!

En op zich heb ik zelf ook 3 mini's haha dus hypocriet much :+
Hoewel 1 van die 3 idd budget ding was (ps1) en die andere 2 ook voor mij meer verzamel objecten waren. Maar heb er zelfs een semi permanent uitgeleend, dus ja........

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Iemand die zich de Atari Flashback Gold 50th Anniversary Console gaat halen? Ik twijfel of ik me die of gewoon de Game pak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfdrvocOSWm3mE-CAsLOgdDBano=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bw3O3u5pK1xD91bTgY05YtaM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:31:
Iemand die zich de Atari Flashback Gold 50th Anniversary Console gaat halen? Ik twijfel of ik me die of gewoon de Game pak.

[Afbeelding]
Gezien vorige post van mij, nee niet echt op de planning ;) Sowieso weinig love voor atari games.
Iets wat ik hier al vaker benoemd heb.

Wel tof dat er zowel de normale sticks als hun analoge controllers bij zitten, dat vind ik zeer netjes en een meerwaarde die lastig te emuleren is! Met een analoge stick op een controller is het toch echt een stukkie anders!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
@Sagat Enige wat ik me afvraag, omdat er ook Jaguar Games erbij zitten, of die wel lekker spelen met die controllers. Ik twijfel nog, ook ik heb weinig met Atari, maar vind sommige spelen leuk. Heb voor nu de Disc versie voor de Xbox Series X gereserveerd.

Heb zelf ook geen Sega meer, mede door plaats gebrek, maar die Sega Mini 2 had ik wel gewild, is me helemaal langs me af gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 12:34:
@Sagat Enige wat ik me afvraag, omdat er ook Jaguar Games erbij zitten, of die wel lekker spelen met die controllers.
Hah dit lijkt me vrij lastig, die controllers hadden al drie 'standaard' actie buttons en nog meer (9 denk ik?) additionele.
Ik twijfel nog, ook ik heb weinig met Atari, maar vind sommige spelen leuk. Heb voor nu de Disc versie voor de Xbox Series X gereserveerd.
Ah dit is gewoon een collectie? Dat het ook een mini console was! Hmmm naar je screenshot kijken is het ook een mini, maar er is ook een collectie met de games dan :? Of ik begrijp je even verkeerd hier.
Heb zelf ook geen Sega meer, mede door plaats gebrek, maar die Sega Mini 2 had ik wel gewild, is me helemaal langs me af gegaan.
Ik moet echt mijn gameroom flink onder handen gaan nemen. Idealiter zou ik ook 'soort bij soort zetten, en nog liefst op chronologische volgorde. Maar idd combinatie ruimte gebrek en welke console ik het meest gebruik is dan ook weer niet zo handig........goed misschien keer weekje vrij nemen en echt los gaan ofzo. Anders komt het er in mijn geval niet heel snel van :')

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
Linksquest schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:31:

[Afbeelding]
Ach ja misschien wel. Ziet er schattig uit. Heb vandaag de Mega Drive II binnen, dus eerst daarmee spelen!
Die lijkt inmiddels ook uitverkocht te zijn. Dat verwacht ik bij die atari niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5QiPpuXHoiOV6LQcYhAZWgsfko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Om0vbUsyB2ZGegPjNqDBZpE8.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwste aanwinst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Sagat schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:15:
[...]

Ah dit is gewoon een collectie? Dat het ook een mini console was! Hmmm naar je screenshot kijken is het ook een mini, maar er is ook een collectie met de games dan :? Of ik begrijp je even verkeerd hier.
Deze is dat, gewoon een disc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V26bN1rz6NJNnMxSwVCF_PVQwi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/7A3L0qkp28p7FRkQIqXWQaKQ.gif?f=user_large
Productbeschrijving
Een van de bekendste merken uit de gamingindustrie viert haar 50ste verjaardag: Atari! Atari 50: The Anniversary Celebration neemt je mee op een interactieve reis door 50 jaar in klassieke games.

Atari 50: The Anniversary Celebration bevat een enorme selectie van meer dan 100 games en omvat zeven verschillende platforms: Arcade, 2600, 5200, 7800, Atari 8-bit computers en, voor het eerst op moderne consoles, Atari Lynx en Jaguar! Speel klassiekers zoals Tempest 2000, Asteroids en Yars' Revenge en meer!

Wissel op elk moment tussen originele en moderne graphics! Van vroege klassiekers, tot zeldzame jaren '80 en ‘90 pareltjes. Speel eindeloze games en raak nooit verveeld met meer dan 90 klassieke games, waaronder games die al tijden niet meer beschikbaar zijn!

Achter elke Atari game zit in een verhaal. Wat gebeurde bij het bedrijf, en wat ging in de creatie van de games en de hardware op? Met ontwerpers en ingenieurs en andere beroemdheden aan het woord in meer dan dan een uur aan exclusieve video-interviews kom je erachter.
Speelbare games in Atari 50: The Anniversary Celebration:

• Akka Arrh (Arcade)
• Asteroids (Arcade)
• Asteroids Deluxe
• Black Widow (Arcade)
• Breakout (Arcade)
• Centipede (Arcade)
• Cloak & Dagger (Arcade)
• Crystal Castles (Arcade)
• Fire Truck (Arcade)
• Food Fight (Arcade)
• Gravitar (Arcade)
• I, Robot (Arcade)
• Liberator (Arcade)
• Lunar Lande (Arcade)
• Major Havoc (Arcade)
• Maze Invaders (Arcade)
• Millipede (Arcade)
• Missile Command (Arcade)
• Pong (Arcade)
• Quantum (Arcade)
• Space Duel (Arcade)
• Sprint 8 (Arcade)
• Super Breakout (Arcade)
• Tempest (Arcade)
• Warlords (Arcade)
• Haunted Houses (Reimagined)
• Neo Breakout (Reimagined)
• Quadratank (Reimagined)
• Swordquest: AirWorld (Reimagined)
• VCTR-SCTR (Reimagined)
• Yars' Revenge Enhanced (Reimagined)
• Bounty Bob Strikes Back! (Reimagined)
• Caverns of Mars (Reimagined)
• Food Fight (Reimagined)
• Miner 2049er (Reimagined)
• Bounty Bob Strikes Back! (5200)
• Millipede (5200)
• Missile Command (5200)
• Star Raiders (+ Enhanced Version) (5200)
• Super Breakout (5200)
• Asteroids (7800)
• Basketbrawl (7800)
• Centipede (7800)
• Dark Chambers (7800)
• Fatal Run (7800)
• Ninja Golf (7800)
• Scrapyard Dog (7800)
• Touch Me (Handheld)
• Atari Karts (Jaguar)
• Club Drive (Jaguar)
• Cybermorph (Jaguar)
• Evolution Dino Dudes (Jaguar)
• Fight For Life (Jaguar)
• Missile Command 3D (Jaguar)
• Ruiner Pinball (Jaguar)
• Tempest 2000 (Jaguar)
• Trevor McFur In The Crescent Galaxy (Jaguar)
• Basketbrawl (Lynx)
• Malibu Bikini Volleyball (Lynx)
• Scrapyard Dog (Lynx)
• Super Asteroids & Missile Command (Lynx)
• Turbo Sub (Lynx)
• Warbirds (Lynx)
• 3-D Tic-Tac-Toe (2600)
• Adventure (2600)
• Air-Sea Battle (2600)
• Asteroids (2600)
• Basic Math (2600)
• Breakout (2600)
• Canyon Bomber (2600)
• Centipede (2600)
• Combat (2600)
• Combat Two (2600)
• Crystal Castles (2600)
• Dark Chambers (2600)
• Demons to Diamonds (2600)
• Dodge 'Em (2600)
• Fatal Run (2600)
• Gravitar (2600)
• Haunted House (2600)
• Millipede (2600)
• Miner 2049er (2600)
• Missile Command (2600)
• Outlaw (2600)
• Quadrun (2600)
• Race 500 (2600)
• RealSports Baseball (2600)
• RealSports Basketball (2600)
• RealSports Boxing (2600)
• RealSports Football (2600)
• RealSports Soccer (2600)
• RealSports Tennis (2600)
• RealSports Volleyball (2600)
• Saboteur (2600)
• Secret Quest (2600)
• Solaris (2600)
• Super Breakout (2600)
• Surround (2600)
• Swordquest: EarthWorld (2600)
• Swordquest: FireWorld (2600)
• Swordquest: WaterWorld (2600)
• Warlords (2600)
• Yars' Revenge (2600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
davince72 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 19:06:
[...]

Ach ja misschien wel. Ziet er schattig uit. Heb vandaag de Mega Drive II binnen, dus eerst daarmee spelen!
Die lijkt inmiddels ook uitverkocht te zijn. Dat verwacht ik bij die atari niet.
Mega Drive Mini 2 is me helemaal langs me af gegaan, en nu vind ik hem nergens helaas, had hem graag gehad, lekker klein en compact. Maar goed, ik heb de Mega Drive Collectie nog voor de PSP, PS3 en PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Dank je! Ik heb de games vroeger nooit gespeeld. Kwam er pas mee in aanraking door de PS4 remake. Ben benieuwd of dit tweede deel net zo goed is als de eerste. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raem schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 22:41:
[...]

Dank je! Ik heb de games vroeger nooit gespeeld. Kwam er pas mee in aanraking door de PS4 remake. Ben benieuwd of dit tweede deel net zo goed is als de eerste. :)
Ik ken het tweede deel niet, heb die niet. Wel de eerste (PS1) en via @Sagat de PS4 remake. Maar sowieso een toffe aanwinst in iedere collectie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Leuk die MD Mini2… maar aan die prijs heb ik hem bewust aan me laten voorbijgaan.

Zeker aangezien ik ook de originele HW (incl Mega-CD en 32X) heb én een Mega Sg + een Everdrive Pro.

Voor een €50 zou ik hem nog wel gekocht hebben, puur als verzamelobject want het ziet er wel leuk uit. Maar €110 is iets te gortig daarvoor…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:02:
Leuk die MD Mini2… maar aan die prijs heb ik hem bewust aan me laten voorbijgaan.

Zeker aangezien ik ook de originele HW (incl Mega-CD en 32X) heb én een Mega Sg + een Everdrive Pro.

Voor een €50 zou ik hem nog wel gekocht hebben, puur als verzamelobject want het ziet er wel leuk uit. Maar €110 is iets te gortig daarvoor…
Ja precies dat. Originele hardware is ongeëvenaard en een mega sg is qua internals natuurlijk beter, maar het is wel leuke package die md mini. Ook niet voor meer dan 100 euro voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 13:46:
[...]

Ja precies dat. Originele hardware is ongeëvenaard en een mega sg is qua internals natuurlijk beter, maar het is wel leuke package die md mini. Ook niet voor meer dan 100 euro voor mij.
Moesten de zaken zoals die nep mega-cd enz… er nog bij geweest zijn had ik het waarschijnlijk wel gedaan voor die prijs (€110), ook weer puur verzameltechnisch. Maar die spullen zijn zelfs niet te krijgen in de EU… jammer maar helaas.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tux3.14

Ik wist niet dat de Dreamcast een broadband adapter had, naast de 56K modem adapter :o
Blijft een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 09:02:

YOLO :o
Ik heb het meeste ook origineel, alleen geen Mega SG, dus mijn mini's zijn enige met native HDMI uitgang, maar wat ik vooral fijn vind zijn de save states. Op die manier speel ik nu bijvoorbeeld ook Demons of Asteborg op mijn eerste Mega Drive mini, via Hakchi te spelen met retroarch en keyboard zodat ik heel makkelijk met F2 en F4 kan saven en loaden. Ja ik word oud maar anders kom ik er niet in verder ;)
En nu is mijn Sega Multi Mega ook redelijk mini te noemen, maar die hangt dus aan een CRT en heeft geen savestates.
En ach ze zijn ook gewoon schattig die sega mini's :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:10:
[...]

YOLO :o
Ik heb het meeste ook origineel, alleen geen Mega SG, dus mijn mini's zijn enige met native HDMI uitgang, maar wat ik vooral fijn vind zijn de save states. Op die manier speel ik nu bijvoorbeeld ook Demons of Asteborg op mijn eerste Mega Drive mini, via Hakchi te spelen met retroarch en keyboard zodat ik heel makkelijk met F2 en F4 kan saven en loaden. Ja ik word oud maar anders kom ik er niet in verder ;)
En nu is mijn Sega Multi Mega ook redelijk mini te noemen, maar die hangt dus aan een CRT en heeft geen savestates.
En ach ze zijn ook gewoon schattig die sega mini's :*)
Het gemis aan savestates is ook op te lossen met een Everdrive (en met een Pro heb je gelijk ook een Mega/Sega-CD “ingebouwd”)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Tux3.14 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:03:
[YouTube: Online with the Sega Dreamcast in 2022 | MVG]

Ik wist niet dat de Dreamcast een broadband adapter had, naast de 56K modem adapter :o
Met de Dreamcast kun je de laatste jaren lekker online gamen inderdaad. Ik heb de bba en sinds kort ook de dreampi die gebruik maakt van de standaard Dreamcast modem. Met een USB modem en een PI kun je relatief goedkoop en snel en makkelijk online.

Hier kun je trouwens de vereiste USB modem / PAL voltage inducer kopen.

https://dreamcastlive.net/shop/

De bba is natuurlijk het makkelijkst met alleen een netwerkkabel, echter is deze setup duur en worden niet alle games ondersteund zoals je ziet:

https://dreamcastlive.net/games/

De laatste jaren zijn er veel netwerkservers weer openbaar gemaakt. Nadeel is dat de ontwikkelaars destijds verschillende technieken hebben gebruikt die niet allemaal makkelijk weer online zijn te brengen.
Zo is het nog wachten op bomberman online en daytona usa.
Maar het is voor mij meer leuk om een keer te testen omdat het kan, dan heel vaak online te gamen. Al is PSO zeker wel de moeite waard op een zaterdagavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:13:
[...]

Met de Dreamcast kun je de laatste jaren lekker online gamen inderdaad. Ik heb de bba en sinds kort ook de dreampi die gebruik maakt van de standaard Dreamcast modem. Met een USB modem en een PI kun je relatief goedkoop en snel en makkelijk online.

Hier kun je trouwens de vereiste USB modem / PAL voltage inducer kopen.

https://dreamcastlive.net/shop/

De bba is natuurlijk het makkelijkst met alleen een netwerkkabel, echter is deze setup duur en worden niet alle games ondersteund zoals je ziet:

https://dreamcastlive.net/games/

De laatste jaren zijn er veel netwerkservers weer openbaar gemaakt. Nadeel is dat de ontwikkelaars destijds verschillende technieken hebben gebruikt die niet allemaal makkelijk weer online zijn te brengen.
Zo is het nog wachten op bomberman online en daytona usa.
Maar het is voor mij meer leuk om een keer te testen omdat het kan, dan heel vaak online te gamen. Al is PSO zeker wel de moeite waard op een zaterdagavond :)
Ik wou dit een tijdje geleden aanschaffen maar volgens mij was niet alles op voorraad toen. De enige zorgen die ik hierbij heb is dat het online spelen op de DC wellicht zodanig niche is dat er geen hond online is. Hoe ervaar jij dat? Je zegt dat zaterdagavond PSO nog wel te doen is, maar zijn er dan vier mensen online of veertig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:29:
[...]

Ik wou dit een tijdje geleden aanschaffen maar volgens mij was niet alles op voorraad toen. De enige zorgen die ik hierbij heb is dat het online spelen op de DC wellicht zodanig niche is dat er geen hond online is. Hoe ervaar jij dat? Je zegt dat zaterdagavond PSO nog wel te doen is, maar zijn er dan vier mensen online of veertig?
Eerder die 4 dan 40, maar het is leuker om met een klein groepje te gaan (wat ik wel eens doe). Zeker als je met goede gelevelde gasten meegaat die je ook spullen geven. Ik heb zo dus ook voor het eerst alle levels en eindbazen gezien, wel tof en je levelt dan zelf ook snel. hmm, wel weer eens zin om pso te doen :)
Ik heb nog niet bba vs dreampi modem vergeleken, maar hij zegt wel dat bba sneller is. Nog geen andere gamers over horen klagen eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door 3style op 07-11-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Tux3.14 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:03:
[YouTube: Online with the Sega Dreamcast in 2022 | MVG]

Leuke video en dan niet eens even die sticky vieze zooi van de shell afhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Bruiser schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:31:
[...]

Het gemis aan savestates is ook op te lossen met een Everdrive (en met een Pro heb je gelijk ook een Mega/Sega-CD “ingebouwd”)
savestates in Everdrive is pas vanaf x7 volgens mij en lijkt niet eens meer te koop, dus dan wordt het everdrive pro voor 259 euro...dat is me dan wel te gortig.
Ik heb slechts een everdrive X3 (40 euro)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
3style schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:34:
[...]

Leuke video en dan niet eens even die sticky vieze zooi van de shell afhalen :)
Haha idd. Kerel heeft een prachtig kanaal en heeft ook ontzettend veel kennis over consoles. Hij is zelf game ontwikkelaar voor zo’n beetje alle consoles, maar is ook actief in de hacking/homebrew scene. Maar blijkbaar boeit het hem verder niet wat de fysieke staat is van zijn consoles. Er zijn ook wel video’s op zijn kanaal te vinden waar die de unboxing laat zien; ff met een doekje er over en aansluiten maar. De stikkers en andere zaken boeit ‘m niet :P

Zelf ben ik daar compleet het tegenovergestelde in. Als het even kan alles weer stofvrij maken, ontbrekende rubbertjes plakken, stikkers er af en eventueel nog bijwerken met wat verf. Desnoods wat nieuwe case onderdelen bestellen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Tux3.14 schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:21:
[...]

Haha idd. Kerel heeft een prachtig kanaal en heeft ook ontzettend veel kennis over consoles. Hij is zelf game ontwikkelaar voor zo’n beetje alle consoles, maar is ook actief in de hacking/homebrew scene. Maar blijkbaar boeit het hem verder niet wat de fysieke staat is van zijn consoles. Er zijn ook wel video’s op zijn kanaal te vinden waar die de unboxing laat zien; ff met een doekje er over en aansluiten maar. De stikkers en andere zaken boeit ‘m niet :P

Zelf ben ik daar compleet het tegenovergestelde in. Als het even kan alles weer stofvrij maken, ontbrekende rubbertjes plakken, stikkers er af en eventueel nog bijwerken met wat verf. Desnoods wat nieuwe case onderdelen bestellen :P
Ja precies. Het heeft ook wel wat, puur functioneel. Ik zou het alleen ook niet kunnen laten :) heb altijd een paar flesjes schoonmaak alcohol, wattenstaafjes etc liggen. Als je soms ziet hoe goor oude consoles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-07 22:23
Ik heb een beetje van beiden.. een console mag er used uit zien, krasje boeit niet, sticker no problem, zolangs ze maar niet vettig vies zijn en gamen maar. Maar van de andere kant wil ik dan ook een near perfect examplaar hebben, liefst zonder krassen (ander zo goed mogelijk herstellen), geen stickers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Petje72 schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:40:
Ik heb een beetje van beiden.. een console mag er used uit zien, krasje boeit niet, sticker no problem, zolangs ze maar niet vettig vies zijn en gamen maar. Maar van de andere kant wil ik dan ook een near perfect examplaar hebben, liefst zonder krassen (ander zo goed mogelijk herstellen), geen stickers.
Het herstellen of schoonmaken heeft ook wel wat. Wat ik irritanter vindt is dat iemand iets mint vindt en dat het dan compleet niet is. Blijft subjectief zou je zeggen (al is mint vrij duidelijk zou ik zeggen), maar zo had ik laatst een mint Dreamcast game gehaald en kon het op de foto’s niet heel goed zien (weer van geleerd), maar dacht ook van zal wel. Disc dus aardig vol met krassen. Uiteindelijk bij Gamemania (top service) gratis deze game en wat andere laten polijsten. Ziet er nu weet “near” mint uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op maandag 7 november 2022 @ 18:51:
[...]

Het herstellen of schoonmaken heeft ook wel wat. Wat ik irritanter vindt is dat iemand iets mint vindt en dat het dan compleet niet is. Blijft subjectief zou je zeggen (al is mint vrij duidelijk zou ik zeggen), maar zo had ik laatst een mint Dreamcast game gehaald en kon het op de foto’s niet heel goed zien (weer van geleerd), maar dacht ook van zal wel. Disc dus aardig vol met krassen. Uiteindelijk bij Gamemania (top service) gratis deze game en wat andere laten polijsten. Ziet er nu weet “near” mint uit :)
Kom het niet zo vaak tegen, maar vind het ook vervelend :) Soms zie je advertenties op Marktplaats waarbij ze *MINT* zeggen en dan is de box gewoon gebruikt... Maar goed, kennelijk heeft niet iedereen dezelfde standaarden. Mijn boxed games zijn allemaal behoorlijk goede staat, maar sommige zijn ook gewoon een beetje gebruikt. Maar ik ben echt geen mint condition verzamelaar, dat is mij de meerprijs niet waard.

Even voor de duidelijkheid: mijn definitie van mint is "als nieuw".

[ Voor 3% gewijzigd door Seroczynski op 07-11-2022 21:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-07 22:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inOpIIy8SlgF25S7Yrecy9SxxsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AnPZJpUDlfqbKsV5g149K0kN.jpg?f=fotoalbum_large

Even een tijdelijke oplossing :9 PS5 op de PS2-TV aangesloten, dat is zelfs nog redelijk te doen haha. Soms even PS2 games spelen op de PS2-TV. De pc die je ziet daar staat RetroArch op en daar kan ik zo nu dan een retro game te spelen. Alle consoles blijven tot na de verbouwing in de verhuizdozen die in de zeecontrainer staan. Is toch wel fun zo af en toe een game te spelen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Raem
Raem schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:56:
[Afbeelding]

Niet echt een retro aankoop, maar de gedachte erachter is wel retro gerelateerd. Ik loop al langer met het idee om alle Zelda games opnieuw uit te spelen volgens de officiële tijdlijn. Alleen deze begint met Skyward Sword en ik vond dit één van de minste uit de reeks vanwege de motion controls, dus vandaar dat ik dit idee steeds heb uitgesteld.

Maar nu ik Skyward Sword zonder motion controls kan spelen ga ik toch eens beginnen aan deze persoonlijke challenge. Met de tijd die ik tegenwoordig kan spenderen aan gamen zal het alleen wel even duren voordat ik alles heb uitgespeeld. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGOtF6E77ir5N5UfDwZp28cVjZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9kUzmfmLPaiBhT0b6uPubol.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NV8bp85uyGOpnf77mdFCpHflVmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Olm5zjAKSkYrm5zLg6IDkmPp.jpg?f=fotoalbum_large

Skyward Sword uitgespeeld. 1 gehad, nog 18 te gaan. :P Minish Cap wordt de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Goed bezig, Minish Cap is ook erg tof, veel speel plezier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Linksquest schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:58:
Goed bezig, Minish Cap is ook erg tof, veel speel plezier.
In mijn herinnering vond ik die ook erg leuk inderdaad. Heb ze allemaal wel gespeeld, maar is zolang geleden dat ik waarschijnlijk meer dan de helft niet meer weet.

Overigens was dit ook de eerste keer dat ik een screenshot van mijn Switch naar mijn mobiel heb gestuurd. Nintendo heeft weer goed hun best gedaan om dit lekker omslachtig te maken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Inderdaad, ik had dit ook met een kleine clip van Mario Kart. kreeg hem niet op de telefoon via de omslachtige manier, telkens een error.

Uit eindelijk naar twitter gestuurd, van daaruit gedownload en toen kon ik hem op Youtube zetten. Kwaliteit is gelukkig wel redelijk gebleven.

[YouTube: Mario Kart 8 Deluxe Very Close Call Win - Mario Kart 8 TV]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:20:
Ander nieuws:
Ultime star fox mod released?
Twitter link

Ben zelf niet de grootste star fox fan, maar moet toegeven dat ze hier wel serieus werk van gemaakt hebben!
Ik lees op Twitter dat de OG game er dus ook in zit, dan ben ik er wel een keer voor te porren. Genoten van Starfox op de SNES, mega-fan van Starfox64 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvVTRTbHmxmtUe0g_KaGta8-0cs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8w7FCarcElNVEl6aJ1LqG8Of.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand bekend met deze kleine jongen ? Dit is de Miyoo Mini. Een Retro handheld waar je custom software op kan draaien. Hij draait momenteel op Onion OS waarmee je custom roms en themes aan toe kan voegen.
Shiny Disco schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:53:
[Afbeelding]

Iemand bekend met deze kleine jongen ? Dit is de Miyoo Mini. Een Retro handheld waar je custom software op kan draaien. Hij draait momenteel op Onion OS waarmee je custom roms en themes aan toe kan voegen.
Nope! maar vind dit soort apparaatjes wel geinig, wel eens gedacht om zoiets mee te nemen op vakantie (even met de aanname dat deze niet heel duur is dan) want neem nu mijn ds en zelfs gba mee en ja, zou toch wel zeer vervelend vinden als dat gejat of beschadigd zou worden, met een goedkope handheld zou het niet zo erg boeien, plus veel meer keuze qua games!

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[Afbeelding]

Ik krijg al kramp in mijn handen als ik er enkel naar kijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricepuppet
[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik dit soort apparaten nu wel passe, nadat ik er meerdere in bezit heb gehad (en weer heb verkocht)

Veelal is met dit soort AIO mobile retro handhelds de CPU slap en gaat het tot en met Dreamcast/PSP games 'net aan' of bizar slecht. Alles 'daaronder' (PS1, SNES, NES, Gameboy, C64 etc.) draait prima. Dan geldt alleen de form factor nog als iets wat telt.

Ik heb een jaar geleden gekozen voor de PocketGo S30; ik vind de form factor prima te doen - het is alsof je een iets grotere SNES controller in je handen houd - het OS is 'gewoon' Batocera - na een OS swap, dus bredere ondersteuning - en de CPU is krachtig genoeg om Dreamcast vloeiend te laten draaien (PSP heb ik niet geprobeerd)

Alleen is de PocketGo al tijden uitverkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYNPFeUHwdc1N5kO3h6F33cwHBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2C0D57LioL6aS7UtMCsJzin.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-07 10:39
Nieuwste aanwinsten 😍

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cpl1YNN4iMMpHXQzRg1v4XrzQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRkFrdNh8Lg4Z3KE9lFjKKVM.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 166 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.