Ik wel, maar in andere vorm. Werd deze niet in het buitenland verkocht?Ronwiel schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:23:
https://www.theverge.com/...e-video-game-preservation
Overigens nog nooit van de NES power glove gehoord.
:strip_exif()/f/image/xQBsefUaqvWAgIJT5pFFtDCz.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet echt heel retro maar ik heb een PS4 gekregen van een 2ehands winkel om te oefenen met het vervangen van HDMI poorten, de poorten zijn ook binnen. Heb ontzettend veel research gedaan en veel geoefend op het verwijderen van poorten op donor PCBs dus fingers crossed. Nu nog een moment vinden dat ik er echt even goed voor kan zitten.
Lachen, waar vinden mensen toch zulke side-jobs? :-P Ben daar wel een beetje jaloers op hoor.LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 07:51:
[Afbeelding]
Niet echt heel retro maar ik heb een PS4 gekregen van een 2ehands winkel om te oefenen met het vervangen van HDMI poorten, de poorten zijn ook binnen. Heb ontzettend veel research gedaan en veel geoefend op het verwijderen van poorten op donor PCBs dus fingers crossed. Nu nog een moment vinden dat ik er echt even goed voor kan zitten.
Goed, met de juiste tools kom je een heel eind. Succes!
Wellicht tijd om een keer een "retro repair" topic te starten..
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Eindelijk eens de Dreamcast arcade stick omgebouwd met nieuwe sanwa stick en buttons.
Veel dremel werk wel om de gaten iets groter te maken en de stick te bevestigen, anders past de 30mm button net niet.
:strip_exif()/f/image/O2hSZ2CXZAHaK85ZIWNh4tu0.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze tutorial als basis gebruikt, ik heb alleen niet hoeven solderen:
YouTube: Sega Dreamcast Agetec (Green Goblin) Mod Guide // ARCADE STICK MODS
Veel dremel werk wel om de gaten iets groter te maken en de stick te bevestigen, anders past de 30mm button net niet.
:strip_exif()/f/image/O2hSZ2CXZAHaK85ZIWNh4tu0.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice, alleen jammer dat je de compatible games in een uurtje hebt doorgespeeld...
* Sp33dFr34k heeft er ook 2
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
En dat het de minste time crisis deel is van de serie. Razing storm wijkt van het genre af omdat je niet kan schuilen en is daardoor veel te makkelijk. Geef mij maar time crisis op de ps1.Sp33dFr34k schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:42:
[...]
Nice, alleen jammer dat je de compatible games in een uurtje hebt doorgespeeld...
* Sp33dFr34k heeft er ook 2
Verwijderd
Bestaan ze serieus nog? Ik dacht dat bol.com er in was gesprongen omdat niemand het meer levert. Maar blijkbaar wel. Bij bol.com staan er overal QR codes bij en geen prijzen.
Volgens mij bedoelen jullie deze 😬
En alles omcirkelen wat ik wilde hebben.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TY0bIsEyBl0mh9YysDX1VQiu.jpg?f=user_large)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Nu ik wat ouder ben, snap ik best wel waarom ik niet alle spelletjes kreeg met kerst die ik omcirkelde
Toch tof dat ik een paar hele toffe games met kerst en Sinterklaar heb mogen ontvangen, waaronder F-Zero (SNES), Lemmings (SNES) en Ocarina of Time (N64).
Ik dacht dat Intertoys er inderdaad mee gestopt was, maar sinds een paar jaar brengen ze het boekje weer uit. Wat fijner is dat in het verleden wel gewoon alle prijzen er in stonden, nu zie ik bij meer producten een qr code wat wel gewoon jammer is.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Bestaan ze serieus nog? Ik dacht dat bol.com er in was gesprongen omdat niemand het meer levert. Maar blijkbaar wel. Bij bol.com staan er overal QR codes bij en geen prijzen.
Inderdaad, ondanks dat de prijzen met aanbiedingen e.d. toch 9 van de 10x niet kloppen, is het wel fijn om een richtlijn te hebben. Ik meen te herinneren dat er een paar jaar geleden wel kleurcodes in stonden? Elke kleur had een prijs in een bepaalde range.cold_as_ijs schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Ik dacht dat Intertoys er inderdaad mee gestopt was, maar sinds een paar jaar brengen ze het boekje weer uit. Wat fijner is dat in het verleden wel gewoon alle prijzen er in stonden, nu zie ik bij meer producten een qr code wat wel gewoon jammer is.
Verwijderd
Was een piramide/stappenboor niet makkelijk geweest? En dan indien nodig het laatste beetje met een rattestaart (kleine ronde vijl)3style schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:39:
Eindelijk eens de Dreamcast arcade stick omgebouwd met nieuwe sanwa stick en buttons.
[Afbeelding]
Ik heb hier ergens nog een arcade pcb liggen die voor meerdere consoles zou werken, en nog een Swanna joystick + knoppen. Ooit het idee gehad om zelf een arcadestick te maken, maar uiteindelijk een kant en klare gekocht, en weer verkocht. Vind een joypad toch veel fijner spelen Het spulletje maar een keer op v&a gooien zal vast nog wel een liefhebber voor zijn, en weggooien is ook weer zonde.
Hier kan je nog wat meer bladzijden van die jaargang zienRicepuppet schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:32:
Volgens mij bedoelen jullie deze 😬
[Afbeelding]
En nog wat meer oude jaargangen:
1997-1998
1998-1999
2000-2001
Ik heb er thuis ook een aantal van de Bart-Smit, Blokker, Wigwam.
Hail to the king baby!
Het boek is er nog wel, maar ze sturen het niet meer thuis volgens mij. Je kan het in de winkel ophalen. Of online bekijkencold_as_ijs schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:48:
[...]
Ik dacht dat Intertoys er inderdaad mee gestopt was, maar sinds een paar jaar brengen ze het boekje weer uit. Wat fijner is dat in het verleden wel gewoon alle prijzen er in stonden, nu zie ik bij meer producten een qr code wat wel gewoon jammer is.
Hail to the king baby!
Verwijderd
Tof! Ocarina of time voor 10 euro. Dat is nu niet meer voor te stellenurk_forever schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:30:
[...]
Hier kan je nog wat meer bladzijden van die jaargang zien![]()
1997-1998
1998-1999
2000-2001
Wauw die van '93 met Atari Lynx erin. Te gek.urk_forever schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:30:
[...]
Hier kan je nog wat meer bladzijden van die jaargang zien![]()
1997-1998
1998-1999
2000-2001
Edit: deze dus https://folder.intertoys....peelboek-1992-1993/page/1
[ Voor 5% gewijzigd door OFV op 14-10-2022 18:14 ]
Nog een flashback : het Nederlandse Club Nintendo Magazine. In deze uitgave stond ik met anderen centraal onder player profiles 
Overigens heb ik weleens de rest van de mensen gezocht op social media, wat een glimlach opleverde.
:strip_exif()/f/image/3WTYFg4h3TN4lUzk3jiGnhMa.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens heb ik weleens de rest van de mensen gezocht op social media, wat een glimlach opleverde.
:strip_exif()/f/image/3WTYFg4h3TN4lUzk3jiGnhMa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zEuScEIati1THEows026LxL4.jpg?f=fotoalbum_large)
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ja, echt he, wat een puin...Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:45:
[...]
En dat het de minste time crisis deel is van de serie. Razing storm wijkt van het genre af omdat je niet kan schuilen en is daardoor veel te makkelijk. Geef mij maar time crisis op de ps1.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
Bionic commando, toffe game!Ricepuppet schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
Nog een flashback : het Nederlandse Club Nintendo Magazine. In deze uitgave stond ik met anderen centraal onder player profiles
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En ben je een cartoonist of engineer geworden?
Eeehhh...Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:52:
[...]
Bionic commando, toffe game!
En ben je een cartoonist of engineer geworden?
Grafische opleiding afgerond (met voorkeur en certificaten voor techniek) maar ben de wereld van veiligheid in gegaan
(en nu bezig om terug de IT in te gaan met hopelijk veiligheid als core)
Bij die ene staat favorite game: TMHT. Ik dacht even dat is een typo maar toen herinnerde ik mij weer dat in sommige landen de term "Ninja" met geweld in verband gebracht werd en daarom TMNT daardoor TMHT geworden is, dus Teenange Mutant Hero Turtles.Ricepuppet schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Net deze gekeken
Super interessant om te zien hoe input lag in die oude games zit geprogrammeerd
Super interessant om te zien hoe input lag in die oude games zit geprogrammeerd
Anoniem: 1032405
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8cr1axmmrpNanHQr7P4GoW6i.jpg?f=user_large)
Zojuist even de Gamecube afgestoft, mooie dag om eens lekker te retrogamen met mijn zoontje.
Daar kunnen die moderne consoles niet tegenop
Ik heb op die dremel ook zulk soort boortjes gebruikt. Werkt wel goed. Op het ijzeren/aluminium gedeelte (de plaat met gaten) ben je wel wat langer bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:09:
[...]
Was een piramide/stappenboor niet makkelijk geweest? En dan indien nodig het laatste beetje met een rattestaart (kleine ronde vijl)
Ik heb hier ergens nog een arcade pcb liggen die voor meerdere consoles zou werken, en nog een Swanna joystick + knoppen. Ooit het idee gehad om zelf een arcadestick te maken, maar uiteindelijk een kant en klare gekocht, en weer verkocht. Vind een joypad toch veel fijner spelen Het spulletje maar een keer op v&a gooien zal vast nog wel een liefhebber voor zijn, en weggooien is ook weer zonde.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Supertof dat je jezelf blijkbaar al heel goed kende en je ambities, wow! Sterk karakter gok ik zo!Ricepuppet schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dank voor de complimenten! Het enige wat ik deed vanaf kleins af aan was (Comic) tekenen. Ook als er pauze was op de basisschool was iedereen aan het knikkeren terwijl ik met een klasgenoot sprak over NASA, ruimtemissies, de nieuwste games (en technologie) en wat we hadden gelezen in de Power Unlimited 😅Exorcist schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:28:
[...]
Supertof dat je jezelf blijkbaar al heel goed kende en je ambities, wow! Sterk karakter gok ik zo!
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Heel leuk, en dus grappig hoe je als kind dus al zo een bepaalde kant opgaat. De PU bespreken is heel herkenbaar ookRicepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:39:
[...]
Dank voor de complimenten! Het enige wat ik deed vanaf kleins af aan was (Comic) tekenen. Ook als er pauze was op de basisschool was iedereen aan het knikkeren terwijl ik met een klasgenoot sprak over NASA, ruimtemissies, de nieuwste games (en technologie) en wat we hadden gelezen in de Power Unlimited 😅
PU, mooie tijd toen. Sowieso de eerste 8/9 jaargangen waren de beste, later wat minder.Ricepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:39:
[...]
Dank voor de complimenten! Het enige wat ik deed vanaf kleins af aan was (Comic) tekenen. Ook als er pauze was op de basisschool was iedereen aan het knikkeren terwijl ik met een klasgenoot sprak over NASA, ruimtemissies, de nieuwste games (en technologie) en wat we hadden gelezen in de Power Unlimited 😅
Je had ook Nintendo Extra, maar die heeft niet erg lang bestaan.
Ik was vorige week nog in een boekenhandel en zag daar de nieuwe Power Unlimited liggen.Daantsjie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
PU, mooie tijd toen. Sowieso de eerste 8/9 jaargangen waren de beste, later wat minder.
Je had ook Nintendo Extra, maar die heeft niet erg lang bestaan.
De kwaliteit is ver te zoeken: ik heb er even doorheen gebladerd en wat dingen gelezen. Echter, ik ben geen 10 jaar meer, dus alles komt super kinderachtig over (en binnen)
Daarnaast is van het oude team niks meer over - behalve Jurjen, enorm afgevallen overigens - en gaat het alleen maar over 'hoe cool en stoer' ze zijn met hun achievements in het leven (eentje was dat hij 205km/h uur heeft gereden met zijn auto, ultra cringe)
Ik kan dat met mijn 40 jarige leeftijd niet meer hebben.
Een jaartje of 10 geleden heb ik nog via Marktplaats een big boxed game over gekocht van oud PU member Ben de Dood. Heb toen nog wat mail verkeer met hem gehad over de mooie tijd van de PU.
De meesten van die periode zijn freelance journalist geworden.
Steven heb ik nog geïnterviewd voor mijn video serie Character Unlocked, die heeft samen met een paar anderen een arcadehal in Amsterdam, Blast Galaxy (hij komt rond 2:40 in beeld om te praten)
Persoonlijk trok mij de PU in die tijd ook niet zo, maar ik was destijds ook iets ouder. Ik las liever de Britse en Amerikaanse bladen (mean machines, EGM later Edge). Retro magazine ben ik de laatste jaren wel gaan waarderen.Ricepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Ik was vorige week nog in een boekenhandel en zag daar de nieuwe Power Unlimited liggen.
De kwaliteit is ver te zoeken: ik heb er even doorheen gebladerd en wat dingen gelezen. Echter, ik ben geen 10 jaar meer, dus alles komt super kinderachtig over (en binnen)
Daarnaast is van het oude team niks meer over - behalve Jurjen, enorm afgevallen overigens - en gaat het alleen maar over 'hoe cool en stoer' ze zijn met hun achievements in het leven (eentje was dat hij 205km/h uur heeft gereden met zijn auto, ultra cringe)
Een jaartje of 10 geleden heb ik nog via Marktplaats een big boxed game over gekocht van oud PU member Ben de Dood. Heb toen nog wat mail verkeer met hem gehad over de mooie tijd van de PU.
Steven heb ik nog geïnterviewd voor mijn video serie Character Unlocked, die heeft samen met een paar anderen een arcadehal in Amsterdam, Blast Galaxy (hij komt rond 2:40 in beeld om te praten)
[YouTube: title]
Ben de Dood? Tof! Hij heeft niet zo heel lang bij PU gezeten geloof ik.Ricepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Ik was vorige week nog in een boekenhandel en zag daar de nieuwe Power Unlimited liggen.
Vroeger kocht ik ook Hoog Spel, maar dat heeft ook niet lang volgehouden.
Tegenwoordig vind ik het leuk om af en toe Retrogamer te kopen
Ik heb deze nog gevonden
:strip_exif()/f/image/1SfPZq9bvg6RMbmqrNBbxiv1.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me wel is af waar de PU / Gamekings zijn inkomsten de laatste jaren uberhoubt vandaan tovert. Ze hebben een website, een Youtube kanaal met misschien een keer 2K hits per video. Volgens mij tikt dat amper aan.Ricepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Heb vroeger zelf de PU ook veel gelezen, en Gamekings ook veel gezien. Aan de ene kant wel vermakelijk, aan de andere kant ook soms wel tenenkrommend slecht en fout. Vooral het onvolwassen taalgebruik kon ik mij destijds als 15 jarige al aan storen, of inderdaad 'patsen' en 'stoer doen' met foute dingen zoals het vermelden dat je een keer de 205km/h hebt aangetikt. Nou, leuk hoor
Verwijderd
Daarnaast zie ik het blad ook nooit ergens liggen. Vaak genoeg op Schiphol even een Bruna ingelopen om te kijken of er een game magazine ligt. Meestal alleen een magazine uit de UK.Tux3.14 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Ik vraag me wel is af waar de PU / Gamekings zijn inkomsten de laatste jaren uberhoubt vandaan tovert. Ze hebben een website, een Youtube kanaal met misschien een keer 2K hits per video. Volgens mij tikt dat amper aan.
Heb vroeger zelf de PU ook veel gelezen, en Gamekings ook veel gezien. Aan de ene kant wel vermakelijk, aan de andere kant ook soms wel tenenkrommend slecht en fout. Vooral het onvolwassen taalgebruik kon ik mij destijds als 15 jarige al aan storen, of inderdaad 'patsen' en 'stoer doen' met foute dingen zoals het vermelden dat je een keer de 205km/h hebt aangetikt. Nou, leuk hoor
Op internet lees ik ook dat ze nu nog maar 10 magazines per jaar uitgeven i.p.v. 12. Zal niet heel lang meer duren voordat dit een keer ophoudt. Sowieso vind ik de Nederlandse game websites/magazines niet van een bijster hoog niveau tegenwoordig.
En de jeugd tegenwoordig koopt denk ik ook geen magazines meer. Die zitten vooral online op o.a. YouTube.
Gamekings heeft toch tegenwoordig dat premium betaalde videos model? Volgens mij loopt dat welTux3.14 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:50:
[...]
Ik vraag me wel is af waar de PU / Gamekings zijn inkomsten de laatste jaren uberhoubt vandaan tovert. Ze hebben een website, een Youtube kanaal met misschien een keer 2K hits per video. Volgens mij tikt dat amper aan.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
@Donny K. heeft ook bij Gamekings tijdelijk gewerkt maar werkt nu hier bij Tweakers voor de mobiele telefoon afdeling
Met als hoogtepunt Boris wat is die afgezakt.........Ricepuppet schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Vond hem vroeger al zo arrogante kwal met die belachelijke Mgs2 review
Je moet zijn review van de PS5 eens kijken. Hij zat echt alles af te zeiken om dan te concluderen dat hij toch alleen maar CoD speelt. Het was tenenkromend, zelfs voor zijn collega's die ook aan het reviewen waren. Voor mij was dat de reden om gamekings gewoon nooit meer te kijken.Amdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
Met als hoogtepunt Boris wat is die afgezakt.........
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 29-07 11:31
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Meh, als je gamekings op tv zag, en het als een serieuze show bekeek, dan hield het niet over. Als je het gewoon als een hmmm top gear maar dan over videogames zag, was het iig een stuk beter.
Hoewel er natuurlijk nog steeds wel 'een beetje' kwaliteitsverschil is
Goed ik snap die gasten volledig, beetje lol trappen en slap ouwehoeren over games, denk dat we dat allemaal wel geinig zouden vinden en toch aardig wat nederlands (en vlamingen) die het iig keken lijkt me.
De humor was meestal te flauw voor mij, maar eerlijk is eerlijk, af en toe moest ik er toch ook wel om lachen. Maar moet zeggen dat ik het aardig uit het oog verloren ben al jaren geleden.
Het magazine kocht ik heel af en toe maar heeft me nooit echt gegrepen (denk dat als ik er in al die jaren totaal 5 vergaart heb, dat het veel is), ik was (ben?) meer fan van de engelse bladen. Hoewel ik tegenwoordig nog weinig de tijd neem voor retrogamer ondanks dat ik dat wel zeer waardeer! Merk dat 2 discordjes bijhouden al vrij veel tijd/moeite kost
Kijk nu regelmatig spawnwave, makkelijke tv bij het ontbijt hoewel ik gezien mijn geringe interesse in modern gaming het vaak achteraf niet zo boeiend vind. Maar die gast doet het leuk met idd beetje humor.
Vind zijn 'using x console now' vaal wel interresant hoewel ik me vaak afvraag hoeveel research hij daar doet. Dan kijk ik toch liever my life in gaming of retrorgb.
Hoewel er natuurlijk nog steeds wel 'een beetje' kwaliteitsverschil is
Goed ik snap die gasten volledig, beetje lol trappen en slap ouwehoeren over games, denk dat we dat allemaal wel geinig zouden vinden en toch aardig wat nederlands (en vlamingen) die het iig keken lijkt me.
De humor was meestal te flauw voor mij, maar eerlijk is eerlijk, af en toe moest ik er toch ook wel om lachen. Maar moet zeggen dat ik het aardig uit het oog verloren ben al jaren geleden.
Het magazine kocht ik heel af en toe maar heeft me nooit echt gegrepen (denk dat als ik er in al die jaren totaal 5 vergaart heb, dat het veel is), ik was (ben?) meer fan van de engelse bladen. Hoewel ik tegenwoordig nog weinig de tijd neem voor retrogamer ondanks dat ik dat wel zeer waardeer! Merk dat 2 discordjes bijhouden al vrij veel tijd/moeite kost

Kijk nu regelmatig spawnwave, makkelijke tv bij het ontbijt hoewel ik gezien mijn geringe interesse in modern gaming het vaak achteraf niet zo boeiend vind. Maar die gast doet het leuk met idd beetje humor.
Vind zijn 'using x console now' vaal wel interresant hoewel ik me vaak afvraag hoeveel research hij daar doet. Dan kijk ik toch liever my life in gaming of retrorgb.
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wow....ja dat is idd wel heel slecht, dan moet je concluderen dat je niet meer geschikt voor het vak bent...cold_as_ijs schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Je moet zijn review van de PS5 eens kijken. Hij zat echt alles af te zeiken om dan te concluderen dat hij toch alleen maar CoD speelt. Het was tenenkromend, zelfs voor zijn collega's die ook aan het reviewen waren. Voor mij was dat de reden om gamekings gewoon nooit meer te kijken.
10 second ninja DONE
Ik herinner mij ineens een stukje van hoofd redacteur Ed met zijn Renault Megane. Dat was zijn pronkstuk : hij had een keertje verkeerd geschakeld (in de verkeerde versnelling volgens mij) en toen brak er een tandwiel af.Amdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
Nou nou, dat ging dus meerdere uitgaven door, dat verhaal. Als ik er nu op terugkijk was het echt allemaal 'geschikt voor een bepaald publiek' - waar de meesten uit zijn gegroeid - maar waar hunzelf in zijn blijven hangen.
Ik weet ook niet wat hun doelgroep is op dit moment, maar het lijkt mij dat je als volwassen persoon op zijn minst een beetje volwassen tekst schrijft.
Als journalist.
De reviews nam ik zowiezo van kleins af aan niet serieus. Zelfs al 9 jarige prikte ik daar doorheen: zeker met reviews van games waarvan ik wist dat het degelijke games waren, doorspekt met kinderlijke argumenten als minpunt.
Moet zeggen dat ik de Gamekings afleveringen met hun tripjes naar de E3 en Tokyo Game Show altijd wel tof vond om te kijken. Ze kregen het altijd wel goed voor elkaar om je mee te nemen in de sfeer daar. Kan mij van een Tokyo Game Show van een jaar of 15 geleden nog wel herinneren dat ze er een paar extra afleveringen er bij deden wat die gasten buiten de show deden, het bezoeken van game hallen, retro gaming shops etc. Vooral Steven was daar goed in en dat deed met veel passie.
De rest moest je soms niet al te serieus nemen
Inderdaad, daar moest ik ook even aan denken. Dat was nog wel leuk gedaan.Tux3.14 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:41:
Moet zeggen dat ik de Gamekings afleveringen met hun tripjes naar de E3 en Tokyo Game Show altijd wel tof vond om te kijken. Ze kregen het altijd wel goed voor elkaar om je mee te nemen in de sfeer daar. Kan mij van een Tokyo Game Show van een jaar of 15 geleden nog wel herinneren dat ze er een paar extra afleveringen er bij deden wat die gasten buiten de show deden, het bezoeken van game hallen, retro gaming shops etc. Vooral Steven was daar goed in en dat deed met veel passie.
Heb je een linkje? Ik had altijd idee dat Boris vooral zichzelf moest bewijzen dat hij nog volwassen moest worden met het afzeiken van kiddy games en altijd tegen de stroming in gaan.cold_as_ijs schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:29:
[...]
Je moet zijn review van de PS5 eens kijken. Hij zat echt alles af te zeiken om dan te concluderen dat hij toch alleen maar CoD speelt. Het was tenenkromend, zelfs voor zijn collega's die ook aan het reviewen waren. Voor mij was dat de reden om gamekings gewoon nooit meer te kijken.
Vroeger met die game beurzen was het inderdaad leuk. Maar Boris heeft blijkbaar een of anderen complot youtube kanaal genaamd V for Valentine. Het bekende wappie kenmerken inbegrepen

Volgens mij was het deze https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=WmR7Utwx6WkAmdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:54:
[...]
Heb je een linkje? Ik had altijd idee dat Boris vooral zichzelf moest bewijzen dat hij nog volwassen moest worden met het afzeiken van kiddy games en altijd tegen de stroming in gaan.
Vroeger met die game beurzen was het inderdaad leuk. Maar Boris heeft blijkbaar een of anderen complot youtube kanaal genaamd V for Valentine. Het bekende wappie kenmerken inbegrepen
@Sagat Top gear van de gaming wereld vind ik nog niet eens zo'n slecht concept. Er is alleen 1 belangrijk ding aan Top Gear, die presentatoren nemen zichzelf ook niet serieus. Daarom werkt het gewoon zo goed en komen ze er gewoon mee weg als ze dan iets anders afzeiken
Toevallig deze vorige week ontdekt en wat een onzin kanaal met mensen die het allemaal "WEL" snappen maar goed dit is off topic voor dit forum.Amdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:54:
[...]
Oh wauw deze was ik helemaal vergeten die boekjes, bedankt voor deze nostalgie. Ook gehad vroeger, heb nog wel mijn Club Nintendo pas.Daantsjie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:34:
[...]
Ben de Dood? Tof! Hij heeft niet zo heel lang bij PU gezeten geloof ik.
Vroeger kocht ik ook Hoog Spel, maar dat heeft ook niet lang volgehouden.
Tegenwoordig vind ik het leuk om af en toe Retrogamer te kopen
Ik heb deze nog gevonden[Afbeelding]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Was dat toen die MGS2 review dat hij veel punten in mindering bracht vanwege dat je maar een kort stukje met Snake kon spelen?Amdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:00:
[...]
We hadden vroeger ook een voorloper van Gamekings:
Deze keer met Martijn Krabbe:
[ Voor 7% gewijzigd door Daantsjie op 17-10-2022 20:59 ]
Jah en 99% van de review zeuren over RaidenDaantsjie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:58:
[...]
Was dat toen die MGS2 review dat hij veel punten in mindering bracht vanwege dat je maar een kort stukje met Snake kon spelen?
Hij had een punt met die cut scenes soms iets teveel waren.
Boris zijn review over Twisted metal black was ik wel enthousiast geworden en spel gekocht bij Free record Shop in Haarlem Centrum
Ik had MGS 2 later toch blindelings gekocht. Deel 1 vond ik sowieso al tof (en zijn voorgangers op de NES)Amdwarrior schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:13:
[...]
Jah en 99% van de review zeuren over Raiden
Hij had een punt met die cut scenes soms iets teveel waren.
Boris zijn review over Twisted metal black was ik wel enthousiast geworden en spel gekocht bij Free record Shop in Haarlem Centrum
Ik vond Andreas behoorlijk irritant overigens.
Kees was wel cool altijd over Mortal Kombat. Later is hij volgens mij naar de platenlabel Top Notch gegaan
Aaah, de PU… Ik vond het leuk back then. Je had Skate, die altijd te laat was met zijn stukjes of op het laatste moment. Dat met die Renault van ED weet ik ook nog en die 10 voor MK 3 volgens mij.
Ik heb die gasten weleens gezien in Keulen, de gamescom en bij een PES press in Amsterdam. Daar was ik een van de spelers (ik was offline en online toernooispeler en kreeg de game altijd weken voor release van Konami) om alle nieuwe dingen aan de pers te laten zien. Mooie tijd, kreeg je een tas vol met games mee. En een shirt natuurlijk. Lelijk groen ding 😂 Was PES 2011 geloof ik.
Ik heb die gasten weleens gezien in Keulen, de gamescom en bij een PES press in Amsterdam. Daar was ik een van de spelers (ik was offline en online toernooispeler en kreeg de game altijd weken voor release van Konami) om alle nieuwe dingen aan de pers te laten zien. Mooie tijd, kreeg je een tas vol met games mee. En een shirt natuurlijk. Lelijk groen ding 😂 Was PES 2011 geloof ik.
Anoniem: 1835258
Vroeger ook abonnee op de PU. Goede herinneringen aan! Las vooral de Nintendo reviews van Jurjen. Destijds mijn absolute held (samen met Miyamoto
). Op de PU Gameplay 2006 samen op de foto.
Die gasten waren een soort Youtubers van nu. Vond de rest van de crew toen al een beetje flauw qua humor, maar kon er wel om lachen. Dat ik zelf nog een jonkie was speelde vast mee.
Stapte over op de N3 magazine (die bestond maar heel kort) en later NGamer.
Vanuit nostalgisch oogpunt onlangs weer eens gekeken naar de PU en Gamekings en net als ik hier al eerder las verbaasde ik mij over het bestaansrecht. Een papieren Nederlandstalig gamemagazine anno 2022? En Gamekings met 2k views per video? Dat haalde ik met mijn console unboxing video ook.
Schrok nog het meest van Boris idd. Die zoekt vooral een podium voor zijn complottheorieën, anti-EU, 9/11 conspiracy, etc.
Vanuit nostalgisch oogpunt onlangs weer eens gekeken naar de PU en Gamekings en net als ik hier al eerder las verbaasde ik mij over het bestaansrecht. Een papieren Nederlandstalig gamemagazine anno 2022? En Gamekings met 2k views per video? Dat haalde ik met mijn console unboxing video ook.
Schrok nog het meest van Boris idd. Die zoekt vooral een podium voor zijn complottheorieën, anti-EU, 9/11 conspiracy, etc.

Mijn score van vandaag in Zuid Limburg.
:strip_exif()/f/image/yNrilNCHhxIP7MZjVCFjyOqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze waren om reeksen compleet te maken. Had wel donkey kong 1 & 2 cib maar 3 nog niet. Zelfde voor Mario 2. Vagrant story heb ik kapot gespeeld op een back up disc en nu orgineel, en het is Square soft en heb bijna alle titels. Deathtrap dungeon is een spel dat ik normaal niet tegen kom en hij had 2 versies liggen, voor €15 kon ik hier geen nee tegen zeggen. De rest van mijn game room zal ik binnenkort posten als die helemaal af is. Hier een voorproefje
:strip_exif()/f/image/1QqvQD0Q7WDFer1Xw94x5UmO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yNrilNCHhxIP7MZjVCFjyOqe.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze waren om reeksen compleet te maken. Had wel donkey kong 1 & 2 cib maar 3 nog niet. Zelfde voor Mario 2. Vagrant story heb ik kapot gespeeld op een back up disc en nu orgineel, en het is Square soft en heb bijna alle titels. Deathtrap dungeon is een spel dat ik normaal niet tegen kom en hij had 2 versies liggen, voor €15 kon ik hier geen nee tegen zeggen. De rest van mijn game room zal ik binnenkort posten als die helemaal af is. Hier een voorproefje
:strip_exif()/f/image/1QqvQD0Q7WDFer1Xw94x5UmO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uOJhxHP79wNYebT0Hu3q46Wy.jpg?f=fotoalbum_large)
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Waar heb je die vandaan? Heb ik ook wel interesse in.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:52:
Vandaag binnen gekomen. Fan made Engelse vertaling van Policenauts. Deze game is officieel nooit in het westen uitgebracht. Er zit een boekje bij en de disc zijn gedrukt (met zwarte achterkant). Erg mooie release moet ik zeggen. Leuk om te hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Marktplaats, voor 30 euro gekocht. Dus geen idee waar deze orgineel vandaan komen.Ekfad schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:25:
[...]
Waar heb je die vandaan? Heb ik ook wel interesse in.
Didi Records in Heerlen toevallig? Veel retro winkels zijn er helaas niet in zuid-limburg, of er moet nog eentje in Maastricht verstopt zitten, maar daar winkel ik nooitboombes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:16:
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Volgens mij sowieso niet echt in Limburg, de enige andere die ik ken is 'Games en zo' in Weert.Linksquest schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:32:
[...]
Didi Records in Heerlen toevallig? Veel retro winkels zijn er helaas niet in zuid-limburg, of er moet nog eentje in Maastricht verstopt zitten, maar daar winkel ik nooit
Dit was toevallig bij didi, ik kom normaal ook bij die in Kerkrade op de markt. In Maastricht ligt een hele grote 2de hands boekhandel die ook een beetje heet: Stichting boeken voor mensen
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
By der Joep bedoel je, toffe gast, heeft alleen laaste tijd wenig, tenminste ik zie er de laatste tijd niks, didi al een lange tijd niet meer geweest.boombes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:38:
Dit was toevallig bij didi, ik kom normaal ook bij die in Kerkrade op de markt. In Maastricht ligt een hele grote 2de hands boekhandel die ook een beetje heet: Stichting boeken voor mensen
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja d'r Joep heet het inderdaad, fantastische zaak en eigenaar. Had hem ooit gevraagd voor zijn Sega spellen maar dat waren er zoveel dat ze niet erbij konden in de winkel dus ik kreeg een lijst. Misschien binnenkort nog een keer vragen
Verwijderd
Daar zijn we dacht ik wel eens geweest, alleen de prijzen waren vrij hoog. Die andere nog nooit van gehoord? Meer informatie is hier altijd welkomChokingHazard schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:46:
[...]
Volgens mij sowieso niet echt in Limburg, de enige andere die ik ken is 'Games en zo' in Weert.
Anoniem: 363533
De 2K per video vond ik ook een eye-opener. Dat is echt...niets. Ik heb twee videos op mijn YouTube kanaal.....en die hebben er meer (terwijl de 1 een gameplay video is en de 1 een unboxing).Anoniem: 1835258 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:19:
Vroeger ook abonnee op de PU. Goede herinneringen aan! Las vooral de Nintendo reviews van Jurjen. Destijds mijn absolute held (samen met Miyamoto). Op de PU Gameplay 2006 samen op de foto.
Die gasten waren een soort Youtubers van nu. Vond de rest van de crew toen al een beetje flauw qua humor, maar kon er wel om lachen. Dat ik zelf nog een jonkie was speelde vast mee.
Stapte over op de N3 magazine (die bestond maar heel kort) en later NGamer.
Maar ze 'kunnen' het wel. Ik heb laatst namelijk (ook even retro on-topic) de documentaire gezien die ze hadden gemaakt over de opkomst en ondergang van Davilex. En eerlijk gezegd: Dat was echt een ZEER goed interview van meer dan een uur (ze zetten dat op hun YouTube kanaal Gamekings Vault, dat zijn oude betaalde items) waar ik echt wat van heb geleerd.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wow mooie aanwinsten hoor! Ik sta behoorlijk droog hier! Wat gratis games bij de vrienden van epic
Wel de cd muziek van pc engine darius 2 in megadrive darius 2 kunnen klussen, vrij onzinnig maar leuk dat het kan!
NB: in de video staat dat het zowel MSU als MD+ is, maar het lijkt erop dat het alleen de laatste is!
Dus check goed of je hard of software compatible is mocht je het ook willen proberen.
Wel de cd muziek van pc engine darius 2 in megadrive darius 2 kunnen klussen, vrij onzinnig maar leuk dat het kan!
NB: in de video staat dat het zowel MSU als MD+ is, maar het lijkt erop dat het alleen de laatste is!
Dus check goed of je hard of software compatible is mocht je het ook willen proberen.
10 second ninja DONE
Ik heb een vraagje betreffende input lag.
Jaren geleden heb ik een arcade kast gebouwd specifiek voor één game serie, Pop'n Music (draaiende op een PS2)
Dit werkt heerlijk, zit een dikke CRT in waardoor lag dus geen probleem is.
Wat wel een probleem is, is dat de kast juist door die CRT behoorlijk fors is.
Ik wil eigenlijk een revisie van de kast maken zodat ik hem een stuk compacter kan maken, maar mijn knelpunt blijft het scherm. Input lag is sowieso niet fijn, maar bij een muziekgame zoals Pop'n Music is het zeker op hogere moeilijkheid killing.
Zou de Retrotink x2 een mogelijke oplossing zijn? Ik lees dat die een zere lage input lage heeft, maar dat de beeldkwaliteit wellicht wel minder kan zijn omdat de games 480i zijn. (en voor de OSSC is het weer andersom?)
Als het echt niet anders kan zal ik op de CRT blijven, maar het zou mij (en voornamelijk mijn vriendin) een stuk fijner zijn als de kast kleiner kan
Jaren geleden heb ik een arcade kast gebouwd specifiek voor één game serie, Pop'n Music (draaiende op een PS2)
Dit werkt heerlijk, zit een dikke CRT in waardoor lag dus geen probleem is.
Wat wel een probleem is, is dat de kast juist door die CRT behoorlijk fors is.
Ik wil eigenlijk een revisie van de kast maken zodat ik hem een stuk compacter kan maken, maar mijn knelpunt blijft het scherm. Input lag is sowieso niet fijn, maar bij een muziekgame zoals Pop'n Music is het zeker op hogere moeilijkheid killing.
Zou de Retrotink x2 een mogelijke oplossing zijn? Ik lees dat die een zere lage input lage heeft, maar dat de beeldkwaliteit wellicht wel minder kan zijn omdat de games 480i zijn. (en voor de OSSC is het weer andersom?)
Als het echt niet anders kan zal ik op de CRT blijven, maar het zou mij (en voornamelijk mijn vriendin) een stuk fijner zijn als de kast kleiner kan
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heb zelf een OSSC mogen testen en ja, ik vond het heerlijk spelen, weliswaar geen rythymn games gespeeld. Maar ik hou wel van actie games (oa 2d fighters, en shmups) waar lag ook zeer irritant en merkbaar is.
Op internet ook eerste 2 hits die zeggen dat het geen lag zou opleveren. Maar er zijn natuurlijk altijd andere factoren,
- wat voor tv/monitor ga je gebruiken?
- belangrijkste, hoe gevoelig ben je voor lag? Als dit hoog is ga je je wellicht ergeren aan alleen al het idee.
Maar goed op papier zou het iig een goede oplossing moeten zijn.
Op internet ook eerste 2 hits die zeggen dat het geen lag zou opleveren. Maar er zijn natuurlijk altijd andere factoren,
- belangrijkste, hoe gevoelig ben je voor lag? Als dit hoog is ga je je wellicht ergeren aan alleen al het idee.
10 second ninja DONE
De monitor zou ik dan nog moeten halen, dus ik kan nog met bepaalde factoren rekening houdenSagat schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 13:21:
Heb zelf een OSSC mogen testen en ja, ik vond het heerlijk spelen, weliswaar geen rythymn games gespeeld. Maar ik hou wel van actie games (oa 2d fighters, en shmups) waar lag ook zeer irritant en merkbaar is.
Qua gevoeligheid: Ik speel vrij veel muziekgames, en zeker bij Pop'n Music is het wel van belang dat de timing nabij perfectie zit (de knoppen maken zelf ook flink herrie en zijn een soort toevoeging op de muziek qua ritme)
Ik zal mij in ieder geval even verdiepen in de OSSC, zou mooi zijn als ik een NL webshop kan vinden ivm WKOA
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als het met name voor ps2 is zou ik GEEN OSSC nemen, tenzij je zeker weet dat er geen resolutie wisselingen zijn. Denk wel dat ze relatief makkelijk 2e hands te krijgen zijn nu doordat veel mensen toch een retrotink 5x willen. Als je per se nieuw en in een nl webshop wil hmmm, goed ik heb me er nog niet verdiept. Mocht de tink 4k uitkomen dan ga ik daar wel serieus naar kijken!Flapperbol schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
De monitor zou ik dan nog moeten halen, dus ik kan nog met bepaalde factoren rekening houden
Qua gevoeligheid: Ik speel vrij veel muziekgames, en zeker bij Pop'n Music is het wel van belang dat de timing nabij perfectie zit (de knoppen maken zelf ook flink herrie en zijn een soort toevoeging op de muziek qua ritme)
Ik zal mij in ieder geval even verdiepen in de OSSC, zou mooi zijn als ik een NL webshop kan vinden ivm WKOA
10 second ninja DONE
er is al een 4K mode voor the retrotink. Is wel 4K30Sagat schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Als het met name voor ps2 is zou ik GEEN OSSC nemen, tenzij je zeker weet dat er geen resolutie wisselingen zijn. Denk wel dat ze relatief makkelijk 2e hands te krijgen zijn nu doordat veel mensen toch een retrotink 5x willen. Als je per se nieuw en in een nl webshop wil hmmm, goed ik heb me er nog niet verdiept. Mocht de tink 4k uitkomen dan ga ik daar wel serieus naar kijken!
Wat is er precies met de resolutie wisselingen?Sagat schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Als het met name voor ps2 is zou ik GEEN OSSC nemen, tenzij je zeker weet dat er geen resolutie wisselingen zijn. Denk wel dat ze relatief makkelijk 2e hands te krijgen zijn nu doordat veel mensen toch een retrotink 5x willen. Als je per se nieuw en in een nl webshop wil hmmm, goed ik heb me er nog niet verdiept. Mocht de tink 4k uitkomen dan ga ik daar wel serieus naar kijken!
Ik zal hem alleen gebruiken voor Pop'n Music deel 7 t/m 14, volgens mij draaien die allemaal op 480i
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Als de spellen vast op de resolutie spelen is er geen probleem, maar de ossc verliest beeld bij resolutie wisselingen. dus dan heb je enkele seconden een zwart scherm. Als je wat googled zou er genoeng over te vinden moeten zijn, ik vind retrorgb & my life in gaming uitstekende bronnen voor dit onderwerp.Flapperbol schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
Wat is er precies met de resolutie wisselingen?
Ik zal hem alleen gebruiken voor Pop'n Music deel 7 t/m 14, volgens mij draaien die allemaal op 480i
10 second ninja DONE
verschillende PS2 games switchen tussen resoluties in de menu's en de game. Op de OSSC krijg je dan even een zwart beeld omdat hij moet switchen intern, R5x gaat dit veel sneller zonder zwart beeld.Flapperbol schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:49:
[...]
Wat is er precies met de resolutie wisselingen?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- 16 bit
- Dreamcast
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
En het is een beta firmware optie volgens mij, nee ik heb geen haast dus wacht vrolijk af wat the rt 4k gaat bieden, en mogelijk daarna nog wat langer om te kijken wat de concurentie gaat doen. RT is mooi spul maar rt5 is dacht ik al 500 piek en de 4k zou zo mogelijk nog duurder zijn.cold_as_ijs schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
er is al een 4K mode voor the retrotink. Is wel 4K30
10 second ninja DONE
300 dollar, plus shipping en BTW. Dus 400 piek ben je sowieso kwijt. Ik had hem eind vorig jaar gekocht, toen stond de dollar wat gunstigerSagat schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:03:
[...]
En het is een beta firmware optie volgens mij, nee ik heb geen haast dus wacht vrolijk af wat the rt 4k gaat bieden, en mogelijk daarna nog wat langer om te kijken wat de concurentie gaat doen. RT is mooi spul maar rt5 is dacht ik al 500 piek en de 4k zou zo mogelijk nog duurder zijn.
Destijds de RT5X in de tweede batch gekocht, was ongeveer € 350 kwijt toen. Als je dat tegenover de OSSC zet, die ik voor ongeveer € 150 heb gekocht, scheelt dat natuurlijk wel een hele boel. Maar ik ben uiterst tevreden over de RT5X. De RT4K, die trouwens nog geen enkele release indicatie heeft en echt een work-in-progress is, zal hoogstwaarschijnlijk wel minimaal $ 500 gaan kosten, dus voor ons nog wat duurder.
Maar goed, Mike Chi (de ontwikkelaar van de RetroTink producten) is nog altijd druk bezig met de firmware updates van de RT5X. Er zijn inmiddels zo veel nieuwe features toegevoegd ná de aankoop van het product, dat ik er alle vertrouwen in heb en waarschijnlijk de RT4K direct aanschaffen ga. Als je retro consoles aansluiten wil op moderne TV's, dan zit je met Mike Chi's producten wel goed.
Er zijn ook alternatieven in de maak. Dergelijke informatie is voornamelijk te vinden op Twitter en enkele Discord servers.
Maar goed, Mike Chi (de ontwikkelaar van de RetroTink producten) is nog altijd druk bezig met de firmware updates van de RT5X. Er zijn inmiddels zo veel nieuwe features toegevoegd ná de aankoop van het product, dat ik er alle vertrouwen in heb en waarschijnlijk de RT4K direct aanschaffen ga. Als je retro consoles aansluiten wil op moderne TV's, dan zit je met Mike Chi's producten wel goed.
Er zijn ook alternatieven in de maak. Dergelijke informatie is voornamelijk te vinden op Twitter en enkele Discord servers.
Verwijderd
Een Retothink5x is een hele mooie oplossing voor plug & play voor meerdere consoles, maar alleen voor wat meer exotische spullen dan is de OSSC ook een leuk apparaat. Je kan zoveel in dat ding instellen dat er bijna altijd wel een mooi resultaat uit te halen valt. Alleen het wisselen van resolutie kan een probleem zijn, voornamelijk bij de ps1/2 spellen, maar ook bij andere consoles komt het wel eens voor. De megadrive heeft bijvoorbeeld soms voor menu's een andere resolutie dan in game.
Voor alleen een ps1/2 is een gbs 82xx ook een optie. Deze kan beter omgaan met de eventuele wisselende resoluties, het eind resultaat kan iets minder zijn, maar dat hangt net als de rest ook af aan de andere onderdelen in de ketting. Het scherm waar alles op uitkomt, hoe die met het beeld omgaat, en ook de kabels die gebruikt worden zal het eind resultaat beïnvloeden.
Voor alleen een ps1/2 is een gbs 82xx ook een optie. Deze kan beter omgaan met de eventuele wisselende resoluties, het eind resultaat kan iets minder zijn, maar dat hangt net als de rest ook af aan de andere onderdelen in de ketting. Het scherm waar alles op uitkomt, hoe die met het beeld omgaat, en ook de kabels die gebruikt worden zal het eind resultaat beïnvloeden.
Woonboulevard Heerlen?boombes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:16:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Je kan de RT5X ook halen bij videogameperfection. Heb je hem sneller en geen last van douane en komt op ongeveer dezelfde prijs dacht ik.Seroczynski schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:16:
Destijds de RT5X in de tweede batch gekocht, was ongeveer € 350 kwijt toen. Als je dat tegenover de OSSC zet, die ik voor ongeveer € 150 heb gekocht, scheelt dat natuurlijk wel een hele boel. Maar ik ben uiterst tevreden over de RT5X. De RT4K, die trouwens nog geen enkele release indicatie heeft en echt een work-in-progress is, zal hoogstwaarschijnlijk wel minimaal $ 500 gaan kosten, dus voor ons nog wat duurder.
Daar is hij helaas out of stock.Ekfad schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:43:
[...]
Je kan de RT5X ook halen bij videogameperfection. Heb je hem sneller en geen last van douane en komt op ongeveer dezelfde prijs dacht ik.
Blijkbaar hadden ze vorige maand nog wel een batch binnen gekregen, maar die is alweer uitverkocht
Klopt, dat was destijds nog niet zo. Prima winkel verder, VGP. Bestel er af en toe wat, had graag gezien dat ze een iets ruimer assortiment hadden met modsEkfad schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:43:
[...]
Je kan de RT5X ook halen bij videogameperfection. Heb je hem sneller en geen last van douane en komt op ongeveer dezelfde prijs dacht ik.
Verkeerde topic
[ Voor 90% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 21-10-2022 11:53 ]
Is het gebruikelijk dat zo'n MotionPlus blokje voor aan een Wii remote defect kan gaan? Er zit bijna niks in, en toch is er eentje bij mij kapot... hij detecteert plotseling verticale bewegingen niet meer goed. Daar kwam ik pas achter toen ik in Wii Play: Motion amper kon springen bij Wind Runner
---
Zijn er verder truukjes om de laatste boss stage in WarioWare: Smooth Moves (Wario's Dance Factory) door te komen? Het gaat om de dansbewegingen op tijd volgen, alleen ben ik dus niet snel genoeg waardoor ik telkens af ga
Je kunt 'm ook niet blijven herhalen, je moet eerst weer 17 microgames door voor je het opnieuw kan proberen...
In het verleden heb ik wel eens van internet een 100% save gehaald, maar ik wilde 'm deze keer eerlijk spelen en ik hoef alleen nog maar deze stage
---
Zijn er verder truukjes om de laatste boss stage in WarioWare: Smooth Moves (Wario's Dance Factory) door te komen? Het gaat om de dansbewegingen op tijd volgen, alleen ben ik dus niet snel genoeg waardoor ik telkens af ga
In het verleden heb ik wel eens van internet een 100% save gehaald, maar ik wilde 'm deze keer eerlijk spelen en ik hoef alleen nog maar deze stage
Mijn eerste collector’s edition ooit is een feit.
:strip_exif()/f/image/wdVR4RhG4OBSJwDUPqK3v6HF.jpg?f=fotoalbum_large)
De reviews van deze game zijn niet zo heel goed, maar ik ben zelf best wel gemakkelijk te entertainen. De case zelf is echt heel erg mooi.
Ik ben nu op zoek naar Dead Or Alive 4 Limited Edition, maar die is gewoon niet te vinden.
:strip_exif()/f/image/wdVR4RhG4OBSJwDUPqK3v6HF.jpg?f=fotoalbum_large)
De reviews van deze game zijn niet zo heel goed, maar ik ben zelf best wel gemakkelijk te entertainen. De case zelf is echt heel erg mooi.
Ik ben nu op zoek naar Dead Or Alive 4 Limited Edition, maar die is gewoon niet te vinden.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Dit spel had ik samen met de Xbox 360 op launchday. De reviews waren inderdaad niet super, ondanks dat had ik mij er destijds enorm mee vermaakt.RazorMaron schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:42:
Mijn eerste collector’s edition ooit is een feit.
[Afbeelding]
Niet echt retro maar voor de geïnteresseerden.
https://store.epicgames.c...-game-of-the-year-edition
Gratis te downloaden voor de pc Fallout 3 Game of the year edition.
https://store.epicgames.c...-game-of-the-year-edition
Gratis te downloaden voor de pc Fallout 3 Game of the year edition.
Mensen hier die The Bard's Tale (aka The Tales of the Unknown) hebben gespeeld? Heb m gekocht via GOG maar ik vind het echt een lastig spel om te spelen. Ben alleen al in Skara Brae 2x doodgegaan en heb geen zin om elke keer een nieuwe party te maken.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Ik neem aan dat er wel wat hardware in zit? Als in, een moederbord en een gyro om die extra bewegingen te registreren?Josefien schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:17:
Is het gebruikelijk dat zo'n MotionPlus blokje voor aan een Wii remote defect kan gaan? Er zit bijna niks in, en toch is er eentje bij mij kapot... hij detecteert plotseling verticale bewegingen niet meer goed. Daar kwam ik pas achter toen ik in Wii Play: Motion amper kon springen bij Wind Runner
Persoonlijk vind ik dat MotionPlus blokje maar irritant; ik klik hem er vaak af - veelal ook niet nodig voor de games die ik speel op de Wii - en de controller word er onnodig bulky van.
Om die reden heb ik bewust Wii controllers met MotionPlus ingebouwd gekocht. Dat werkt een stuk fijner dan zo’n los blokje.Ricepuppet schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:09:
[...]
Ik neem aan dat er wel wat hardware in zit? Als in, een moederbord en een gyro om die extra bewegingen te registreren?
Persoonlijk vind ik dat MotionPlus blokje maar irritant; ik klik hem er vaak af - veelal ook niet nodig voor de games die ik speel op de Wii - en de controller word er onnodig bulky van.
Ja, er zit een klein printplaatje in met o.a. de gyroscoop en microprocessor. Maar het is zo weinig dat ik er niet vanuit ging dat het stuk zou gaan op deze manier.Ricepuppet schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:09:
[...]
Ik neem aan dat er wel wat hardware in zit? Als in, een moederbord en een gyro om die extra bewegingen te registreren?
Hij is onhandig, maar ik heb 'm daarom ook alleen aangekoppeld voor de spelletjes die 'm nodig hebben. Juist daarom verbaasde het me dat 'ie stuk was, hij werd niet vaak gebruikt.
Ik heb ook een Wii remote met gyro ingebouwd, maar dus ook een zonder. Die had ik al en dan is een blokje kopen goedkoper dan een extra remote.Tux3.14 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:24:
[...]
Om die reden heb ik bewust Wii controllers met MotionPlus ingebouwd gekocht. Dat werkt een stuk fijner dan zo’n los blokje.
Misschien is het simpelweg op te lossen met een beetje IPA/Alcohol op de contacten?Josefien schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:17:
Is het gebruikelijk dat zo'n MotionPlus blokje voor aan een Wii remote defect kan gaan?
Ben nu 4 uurtjes bezig met The Bard's Tale (remastered uit 2018, uitgekomen eind 1985) en het begint me nu wel te bevallen.
Deze RPG is echt heel anders dan wat ik gewend ben om te spelen. Dat is ook wel logisch, het spel komt uit 1985. Desalniettemin raak ik niet verveeld door het vele grinden wat ik moet doen. Dit heeft er denk ik mee te maken dat je in zoveel kan verkennen in de map. Tegen de tijd dat de je de map helemaal hebt verkend (lees: huisje voor huisje), ben je ook wel ready om met je team te beginnen aan de eerste dungeon.
Wat ook wel ff wennen was in dit spel is dat je volkomen afgestraft wordt als je te agressief speelt. Punish-gehalte ligt best hoog. Dat maakt het spel lastiger, maar tegelijkertijd erg leuk.
Ik zou het mensen zeker aanraden om te spelen, je bent er echt heel wat uren zoet mee. Als ik 'howlongtobeat' mag geloven rond de 50 uur voor alle drie de delen bij elkaar. Moet wel zeggen dat ik het vrij knap vind hoe ze zoveel content in een game konden proppen.
Deze RPG is echt heel anders dan wat ik gewend ben om te spelen. Dat is ook wel logisch, het spel komt uit 1985. Desalniettemin raak ik niet verveeld door het vele grinden wat ik moet doen. Dit heeft er denk ik mee te maken dat je in zoveel kan verkennen in de map. Tegen de tijd dat de je de map helemaal hebt verkend (lees: huisje voor huisje), ben je ook wel ready om met je team te beginnen aan de eerste dungeon.
Wat ook wel ff wennen was in dit spel is dat je volkomen afgestraft wordt als je te agressief speelt. Punish-gehalte ligt best hoog. Dat maakt het spel lastiger, maar tegelijkertijd erg leuk.
Ik zou het mensen zeker aanraden om te spelen, je bent er echt heel wat uren zoet mee. Als ik 'howlongtobeat' mag geloven rond de 50 uur voor alle drie de delen bij elkaar. Moet wel zeggen dat ik het vrij knap vind hoe ze zoveel content in een game konden proppen.
Zelf de originele 2 delen veel gespeeld man wat een grind en heerlijk als je werd gespinned in een dungeon dus geen idee meer had hoe je verder moest mappen :-) Ja met pen en papier (opa vertelt)RazorMaron schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:04:
Ben nu 4 uurtjes bezig met The Bard's Tale (remastered uit 2018, uitgekomen eind 1985) en het begint me nu wel te bevallen.
Op een gegeven moment heb ik wel eens een hex editor gepakt om de stats iets bij te slijpen.
Ook de spanning als het avond werd en je nog buiten was, dan werd je echt aan alle kanten gepakt door veel te sterke tegenstanders.
Pen en paper zou mij echt te veel moeite kosten. Nu heb je een transparante minimap die je kan uitvergroten, kinderen van tegenwoordig henadd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Zelf de originele 2 delen veel gespeeld man wat een grind en heerlijk als je werd gespinned in een dungeon dus geen idee meer had hoe je verder moest mappen :-) Ja met pen en papier (opa vertelt)
Op een gegeven moment heb ik wel eens een hex editor gepakt om de stats iets bij te slijpen.
Ook de spanning als het avond werd en je nog buiten was, dan werd je echt aan alle kanten gepakt door veel te sterke tegenstanders.
Zelf ben ik constant tussen de dungeon en de temples aan het lopen en zo nu en dan moet ik even gold farmen in Skara Brae om mijn characters weer tot leven te wekken etc.
Avonden ga ik zelf linea recta naar de Guild aangezien bij het verlaten hiervan het gelijk weer ochtend is.
Ik ben nu in de eerste Castle en oh wat loop ik toch vaak naar de Temple aan de overkant.
Ik heb nu trouwens een gedeelte waarin ik door een bepaalde gang loop en opeens damage krijg van alle kanten. De schedel in de kader van het 'beeld' begint dan ook te bewegen en rode ogen te krijgen. Enig idee wat dat betekent?
PS: Op welk apparaat heb jij het gespeeld? Apple II?
MS Dos op mn Olivetti M24 in heerlijk groen monochroom :-)RazorMaron schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:02:
[...]
PS: Op welk apparaat heb jij het gespeeld? Apple II?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.