Leuke game! Maar aan het Nintendo logo en PEGI logo te zien is het wel een repro doosje. Dus hopelijk heb je er niet de hoofdprijs voor betaald.Ivan4you schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:01:
Ik heb een Nintendo DS lite.Dus hier kan ik ook Gameboy Advance spellen op spelen.
Nu heb ik dit game op de kop kunnen tikken:
[Afbeelding]
Zo een kenner ben ik niet.Was inderdaad maar een euro of 10 dat ik betaald heb.Raem schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:06:
[...]
Leuke game! Maar aan het Nintendo logo en PEGI logo te zien is het wel een repro doosje. Dus hopelijk heb je er niet de hoofdprijs voor betaald.
Scherp gezien. Ik moest goed kijken, maar inderdaad "LICENSEDN by" duidt echt op een repro.Raem schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:06:
[...]
Leuke game! Maar aan het Nintendo logo en PEGI logo te zien is het wel een repro doosje. Dus hopelijk heb je er niet de hoofdprijs voor betaald.
hier plaatje origineel: IMDB: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (1995)
Die spelfout had ik dan weer niet gezien.davince72 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:11:
[...]
Scherp gezien. Ik moest goed kijken, maar inderdaad "LICENSEDN by" duidt echt op een repro.
hier plaatje origineel: IMDB: Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest (1995)
Anoniem: 1032405
Veel hier in dit forum draait om originele gamesAnoniem: 1032405 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:07:
Het is dan misschien niet de originele cartridge maar voor een euro of 10 prima game om lekker van te genieten
Lekkere games. Maken X, Fighting Vipers 2, Bedlam en Area 51. Dat zijn allemaal wel games voor de fijnproeverAnoniem: 306567 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:23:
Paar nieuwe toevoegingen, area 51 en fighting vipers 2 zijn gesealed.
Hiermee komt mijn dreamcast collectie op 139 stuks en mijn ps1 collectie op 417 stuks.
[Afbeelding]
Alleen Courier Crisis zegt me niet veel.
De Vectrex en de Virtual Boy zijn voor mij altijd zowel nostalgisch als futuristisch tegelijk. Allebei niet te vergelijken met wat erna is gekomen.davince72 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:25:
[...]
Ik heb woord bij de daad gevoegd. Heb de Vectrex al 20 jaar gok ik maar eigenlijk niet eerder de spellen gespeeld, dus vandaag voor het eerst eens Clean Sweep gespeeld🤣
Van dit spel heb ik het frontje voor zover ik weet niet, zodoende het minestorm frontje..
Leuke Pac-Man clone👍
[Afbeelding]
Stiekem heb ik soms een beetje spijt van dat ik m'n Virtual Boy heb verkocht. Al stond dat ding te verstoffen en zou de Vectrex dat ook doen. Maar hele gave hardware. Heb je een multicart ervoor?
[ Voor 42% gewijzigd door BarôZZa op 05-10-2022 14:55 ]
Ik heb voor de gameboy advanced wel enkele repro's gekocht, lang geleden. Was toen nog niet zo aan het verzamelen. Maar hou het zelf ook liever origineel. Wel een DS in bezit met R4 waar ik ook games op zou kunnen proberen.davince72 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:28:
[...]
Veel hier in dit forum draait om originele gamesDe opmerkingen zijn mijn inziens niet bedoeld om iemand een slecht gevoel te geven over zijn aankoop, maar eerder om de retro fans te waarschuwen. Uiteraard moet iedereen zich vermaken met een spel dat ze graag willen spelen. Persoonlijk zou ik in dit geval een kopie van internet pakken om te spelen via een R4 kaartje en geen geld uitgeven aan een spel dat niet origineel is. Maar dat geldt wellicht alleen voor mij ;-)
Ik vind het wel mooi voor design en ik vond de teksten achterop in verschillende talen altijd interessant. dus Engels, Frans Nederlands etc.
[ Voor 60% gewijzigd door MedionAkoya op 05-10-2022 15:09 ]
Trein?
Anoniem: 306567
Courier crisis had ik vroeger wel eens gespeeld, het is een soort mix van crazy taxi en paper boy. Op zich wel leuk om te spelen.BarôZZa schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Lekkere games. Maken X, Fighting Vipers 2, Bedlam en Area 51. Dat zijn allemaal wel games voor de fijnproever.
Alleen Courier Crisis zegt me niet veel.
[...]
Vooral maken x heeft mij verbaasd, dat is echt wel een solide game.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LCgoyHgevIftDJfRbkfxsgR0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ROu36Yu4blPCxPWqY2hiSZsC.jpg?f=user_large)
Scherm ziet er mooi strak uit en ben te spreken over de backlight, kan ik eindelijk af en toe wat gamen op bed in het donker
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wUkuvoITwpvXbOAtGQVp1Gg.jpg?f=user_large)
Zo eerst maar ff een potje Mariokart.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tzbd4i89b9P9ifzw9FSWReFF.jpg?f=user_large)
Voorlopig mijn laatste aankoop, het is wel weer ff mooi geweest... Alhoewel, misschien moet hier toch nog wel even een USB C aansluiting met accu in

Is dit een Japanse GBA? Zie sticker achterop.Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
Ik heb ook weer een nieuwe aankoop gedaan: een gameboy advance mod met back-lit screen. Wilde eigenlijk zelf een advance gaan modden maar trof deze op marktplaats voor een prijs waarvoor ik zelf niet de benodigdheden voor een mod (gameboy advance, nieuwe case en backlit screen) bij elkaar kon rapen. Dusja dan kan je hem niet laten liggen natuurlijk![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Scherm ziet er mooi strak uit en ben te spreken over de backlight, kan ik eindelijk af en toe wat gamen op bed in het donker![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voorlopig mijn laatste aankoop, het is wel weer ff mooi geweest... Alhoewel, misschien moet hier toch nog wel even een USB C aansluiting met accu in
Trein?
Ik denk het niet, meestal krijg je bij die behuizingen een nieuwe sticker. Zal allemaal reproductie zijn behalve de printplaat zelf.MedionAkoya schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:27:
[...]
Is dit een Japanse GBA? Zie sticker achterop.
Op zich was hij wel aardig, ik wist er niet eens van totdat ik er tegen aan liep bij de speelhal bij mij in de buurt. Ik vind het mooi bedacht gezien de nieuwe concepten die ze in Luigi's Mansion 2 hebben toegevoegd, maar het spel zelf springt er niet echt uit. Wel leuk als je er van houdtSagat schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57:
[...]
Kennen jullie overigens Luigi's mansion Arcade?
Had er nog nooit van gehoord, maar grappig omzetting van het normale concept naar een arcade game, ben niet zo van de light gun games maar deze vind ik wel interresant!
Mooi hoor! Ik wil ook ooit nog eens een GBA modden met een IPS scherm, maar wil er niet mijn originele GBA voor gebruiken. En helaas worden de prijzen op marktplaats redelijk opgedreven door modders die ze weer doorverkopen.Anoniem: 1032405 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:24:
Ik heb ook weer een nieuwe aankoop gedaan: een gameboy advance mod met back-lit screen. Wilde eigenlijk zelf een advance gaan modden maar trof deze op marktplaats voor een prijs waarvoor ik zelf niet de benodigdheden voor een mod (gameboy advance, nieuwe case en backlit screen) bij elkaar kon rapen. Dusja dan kan je hem niet laten liggen natuurlijk![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Scherm ziet er mooi strak uit en ben te spreken over de backlight, kan ik eindelijk af en toe wat gamen op bed in het donker![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dus ik hoop er ooit nog eens eentje op een rommelmarkt of kringloop tegen te komen.
Ja je moet echt even een koopje treffen. Heb hier ook nog een originele advance liggen, met doos en al. Die wilde ik ook niet opofferen. Heb wel een micro maar die speelt weer geen originele gameboy games, evenals de DS. En de color heeft ook weer geen backlight...Raem schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:32:
[...]
Mooi hoor! Ik wil ook ooit nog eens een GBA modden met een IPS scherm, maar wil er niet mijn originele GBA voor gebruiken. En helaas worden de prijzen op marktplaats redelijk opgedreven door modders die ze weer doorverkopen.
Dus ik hoop er ooit nog eens eentje op een rommelmarkt of kringloop tegen te komen.
Dus dan maar zo, lekker om gewoon wat op te gamen
En uiteraard mijn 140ste dreamcast game. Op naar een volledige pal collectie ;-)
:strip_exif()/f/image/iIYh1pL2eg6gLE63dWvYED9c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XbhpTp8ryyEfC83MwMgD3sfq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 05-10-2022 18:55 ]
Nee ik heb geen multicart, alleen 7 spellen waarvan ik er een aantal nog moet spelenBarôZZa schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:48:
[...]
Maar hele gave hardware. Heb je een multicart ervoor?
Welke (kostbare) DC games moet je nog eigenlijk? Ik heb zelf ooit een aardige verzameling PAL games gehad, maar in de loop der jaren veel weer verkocht. Ik denk dat Cannon Spike en Samba (volledige PAL set) de meest waardevolle items waren als ik de prijzen nu zo zie. Het valt me wel op dat de PAL Shenmue versie aardig in waarde is gezakt de laatste jaren door alle cross platform versies. Ik ga overigens nu meer voor Japanse DC games.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:45:
Weer wat toevoegingen. Een bijna nieuwe superslim ps3. En weer een backwards compatible ps3 erbij. Dit is volgens mij mijn 7de cechc04 backwards compatible ps3. Je weet maar nooit wanneer ze kapot gaan he ;-)
En uiteraard mijn 140ste dreamcast game. Op naar een volledige pal collectie ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cannon spike heb ik zelf al. Ik moet deze games nog, waarbij diegene die bovenaan staan volgens mij de meest kostbare games zijn:3style schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:55:
[...]
Welke (kostbare) DC games moet je nog eigenlijk? Ik heb zelf ooit een aardige verzameling PAL games gehad, maar in de loop der jaren veel weer verkocht. Ik denk dat Cannon Spike en Samba (volledige PAL set) de meest waardevolle items waren als ik de prijzen nu zo zie. Het valt me wel op dat de PAL Shenmue versie aardig in waarde is gezakt de laatste jaren door alle cross platform versies. Ik ga overigens nu meer voor Japanse DC games.
Evolution 2
Moho
Rez
Carrier
Dragon Riders: Chronicles of Pern
Sonic Shuffle
Street Fighter III: Double Impact
Tokyo Xtreme Racer 2
Samba de Amigo
Charge 'N Blast
Giga Wing
Power Stone 2
Taxi 2
Phantasy Star Online Ver. 2
Silver
Spider-Man
Psychic Force 2012
Disney's 102 Dalmatians: Puppies to the Rescue
Aqua GT
Coaster Works
Sega Bass Fishing
Plasma Sword: Nightmare of Bilstein
Sno-Cross Championship Racing
Giant Killers
Iron Aces
Spec Ops II: Omega Squad
18 Wheeler: American Pro Trucker
Disney's Donald Duck: Goin' Quackers
KISS: Psycho Circus: The Nightmare Child
Walt Disney World Quest: Magical Racing Tour
Mag Force Racing
NBA Showtime: NBA on NBC
Railroad Tycoon II
90 Minutes: Sega Championship Football
Conflict Zone
Deep Fighter
Disney/Pixar Toy Story 2: Buzz Lightyear to the Rescue
Record of Lodoss War: Advent of Cardice
South Park: Chef's Luv Shack
Star Wars Episode I: Jedi Power Battles
Star Wars: Demolition
Test Drive V-Rally
ECW Anarchy Rulz
Sydney 2000
WWF Attitude
Spirit of Speed 1937
Army Men: Sarge's Heroes
Caesars Palace 2000: Millennium Gold Edition
Exhibition of Speed
F1 Racing Championship
F1 World Grand Prix II
Jeremy McGrath Supercross 2000
Planet Ring
POD: Speedzone
Ready 2 Rumble Boxing: Round 2
Sega Worldwide Soccer 2000 Euro Edition
Speed Devils
Tom Clancy's Rainbow Six
Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear
Virtua Athlete 2000
MTV Sports: Skateboarding Featuring Andy MacDonald
ECW Hardcore Revolution
ESPN International Track & Field
Worms World Party
NFL Blitz 2000
Ultimate Fighting Championship
European Super League
Gauntlet Legends
Pro Pinball Collection
Rippin' Riders
Surf Rocket Racers/ Power Jet Racing
Sword of the Berserk: Guts' Rage
Virtua Striker 2
WWF Royal Rumble
Hele toffe game, blijkbaar uitgebracht in de begin jaren van de ps2 als first party game. Deze game was bedoeld om de kracht van de ps2 te laten zien.
Er zit blijkbaar een enorm verschil tussen de pal en ntsc versie. Waarbij ze een compleet ander hoofdpersoon hebben en ook andere voice actors.
:strip_exif()/f/image/Re3Js9biZR2LCY6do5xq6kH0.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben bezig met alle Zelda spellen uitspelen op volgorde van uitgave. Ben nu pas bij Majora's Mask op de N64 waar ik nog mee moet beginnen. Heb wel gesmokkeld, want heb Breath Of The Wild al uit.Raem schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:56:
[Afbeelding]
Niet echt een retro aankoop, maar de gedachte erachter is wel retro gerelateerd. Ik loop al langer met het idee om alle Zelda games opnieuw uit te spelen volgens de officiële tijdlijn. Alleen deze begint met Skyward Sword en ik vond dit één van de minste uit de reeks vanwege de motion controls, dus vandaar dat ik dit idee steeds heb uitgesteld.
Maar nu ik Skyward Sword zonder motion controls kan spelen ga ik toch eens beginnen aan deze persoonlijke challenge. Met de tijd die ik tegenwoordig kan spenderen aan gamen zal het alleen wel even duren voordat ik alles heb uitgespeeld.
Maar gaat nog wel "even" duren. Ben nu bezig met Sekiro, God Of War, Death Stranding en GTA 5 op de PS4. En Just Cause op de PS3...
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Overlaatst ook een fat gekocht in nette staat, die kosten niks de gewone FAT en 1 van mooiste consoles ooit gemaakt.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-07 14:42
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Haha weet dat ik hier in de minderheid ben maar nopeelsympatico schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:56:
Zalig die PS3 vooral de fat BC, heb nog mijn Launchmodel in perfect werkende staat en optisch.
Overlaatst ook een fat gekocht in nette staat, die kosten niks de gewone FAT en 1 van mooiste consoles ooit gemaakt.
Beetje in het verlengde hiervan, zag laatst de neo geo cd z. Die toch wat interessant was voor mij gezien snellere drive wat het laden en stukje minder tergend zou moeten maken. Maar de looks daarvan vielen me ook wat tegen......en dan druk ik me zeer politiek uit.
(moet gelijk denken aan een sketch van Hans Teeuwen over baby's

Gelukkig voor mij zal ik als ik ooit een echte neo cd haal het gewoon een top of front loader zal worden, want ik gooi er dan toch een ODE in. Games ervoor verzamelen blijft wel top omdat ze natuurlijk erg fijne art hebben!
10 second ninja DONE
Iedereen heeft zijn mening, niks mis mee hoor.Sagat schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:17:
[...]
Haha weet dat ik hier in de minderheid ben maar nopeniet mee eens
Beetje in het verlengde hiervan, zag laatst de neo geo cd z. Die toch wat interessant was voor mij gezien snellere drive wat het laden en stukje minder tergend zou moeten maken. Maar de looks daarvan vielen me ook wat tegen......en dan druk ik me zeer politiek uit.
(moet gelijk denken aan een sketch van Hans Teeuwen over baby's![]()
)
Gelukkig voor mij zal ik als ik ooit een echte neo cd haal het gewoon een top of front loader zal worden, want ik gooi er dan toch een ODE in. Games ervoor verzamelen blijft wel top omdat ze natuurlijk erg fijne art hebben!
De Neogeo CD z heb ik ook willen kopen, maar vind het ook niet zo'n mooie console.Ik heb de top loader gekocht bij Japan Emporium games, leuke site trouwens.
Ik heb ook een RGB kabel mooi beeld, zelfs op men LCD tv.
De laadtijden stoor ik me niet zo erg aan, als die mannen op youtube.
De top Loader vind ik wel een mooi console, die Japanners zijn ook wel heel zuinig op die consoles, zelfs de doos is als nieuw.
De front loader vind ik dan weer de minste kwa uiterlijk, misschien dat ik nog ooit de AES koop met catridges.
Ik ben verliefd geworden op de NeoGeo met cartridges als ik een jaar of 7 was, toen speelden wij op de console van een maat zijn ouder broer, met de arcade sticks, voelde heel magisch en het gevoel is nooit weggegaan.
[ Voor 7% gewijzigd door elsympatico op 06-10-2022 11:26 ]
Ik heb er ook 1 in doos zitten die laat ik daar mooi in zitten ;-) niet volledig nieuw, maar wel de beste versie die ik heb. Ik vind het qua uiterlijk 1 van de mooiste consoles ooit gemaakt. Ook erg tof dat het Spiderman font er op staat. Jammer dat ze daar in het midden van die generatie mee gestopt zijn en overgestapt zijn naar een ander font en PlayStation niet meer volledig schrijven (sindsdien is het ps3 geworden)elsympatico schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:56:
Zalig die PS3 vooral de fat BC, heb nog mijn Launchmodel in perfect werkende staat en optisch.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Zo is dat, is ook allemaal niet serieus hoor, maar in tekst kan het soms toch verkeerd overkomenelsympatico schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:23:
[...]
Iedereen heeft zijn mening, niks mis mee hoor.
Zijn we het daar iig over eens!De Neogeo CD z heb ik ook willen kopen, maar vind het ook niet zo'n mooie console
Alles is relatief, ik merkte laat met een amiga emulator dat de laadtijden daar ook niet super vlot waren, maar dat was al een verademing vergelken met mijn c64....terwijl die ook nog best snel laadde met zijn disc drive ivm cassettes.Ik heb de top loader gekocht bij Japan Emporium games, leuke site trouwens.
Ik heb ook een RGB kabel mooi beeld, zelfs op men LCD tv.
De laadtijden stoor ik me niet zo erg aan, als die mannen op youtube.
Ik heb voor de muziek al wel wat kof95 en 96 gespeeld vanaf ps1 en ja, veel laden maar de muziek maakt het het zeker waard! en zelfs de traagste neo geo cd is nog sneller dan de ps1 met deze games, dus wat wil je nog meer
Ik hoor iid ook 'van een yt meneer' dat de rgb op de ncd beter is dan van (sommige of zelfds de meeste) AES consoles. Dus ik geloof het graag! Ik zal die site eens checken, ik wil deze console al jaren, enige irritante is dat de ode's ervoor schaars zijn. Goed ik heb er zeker geen haast mee en je moet toch ergens beginnen
Ja denk dat voor de nes/snes generatie (waarvan ik dan niet weet of jij hier ook in valt) de neo toch magisch zal zijn. Had gisteren nog dat effect want dus best veel amiga dogs of war gespeeld laatste tijd (commando/ikari warrios achtig, mocht je het niet kennen) en als je daarna dan shock troopers op de neo speelt WOOOOOW.De top Loader vind ik wel een mooi console, die Japanners zijn ook wel heel zuinig op die consoles, zelfs de doos is als nieuw.
De front loader vind ik dan weer de minste kwa uiterlijk, misschien dat ik nog ooit de AES koop met catridges.
Ik ben verliefd geworden op de NeoGeo met cartridges als ik een jaar of 7 was, toen speelden wij op de console van een maat zijn ouder broer, met de arcade sticks, voelde heel magisch en het gevoel is nooit weggegaan.
Zoals laatst hier al gepost zou ik zeker ook graag een AES of MVS hebben. Ik neig dan eigenlijk meer naar consolised mvs want
- die komen vaak al met saturn controller ports
- rgb vaak al gefixed
- qua games zou ik in beide gevallen alleen een alle in cart halen, of dure flashcartrdige dus dat is niet van invloed op de keuze... hoewel mvs games doorgaans wel goedkoper minder duur zijn dan aes
Enige waar je dan nog mee zit is stroom toevoor maar dat zal bij een goede consolised version ook in orde gemaakt zijn lijkt me.......goed itt tot de neo cd is er op mister een zeer goede neo geo aes/mvs core dus hoe daarom staat dit gewoon iets minder hoog op de verlanglijst.
10 second ninja DONE
Ja die NeoGeo (CD) blijft in de lucht hangen voor jouSagat schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:42:
[...]
Zo is dat, is ook allemaal niet serieus hoor, maar in tekst kan het soms toch verkeerd overkomen
[...]
Zijn we het daar iig over eens!
[...]
Alles is relatief, ik merkte laat met een amiga emulator dat de laadtijden daar ook niet super vlot waren, maar dat was al een verademing vergelken met mijn c64....terwijl die ook nog best snel laadde met zijn disc drive ivm cassettes![]()
Ik heb voor de muziek al wel wat kof95 en 96 gespeeld vanaf ps1 en ja, veel laden maar de muziek maakt het het zeker waard! en zelfs de traagste neo geo cd is nog sneller dan de ps1 met deze games, dus wat wil je nog meer![]()
Ik hoor iid ook 'van een yt meneer' dat de rgb op de ncd beter is dan van (sommige of zelfds de meeste) AES consoles. Dus ik geloof het graag! Ik zal die site eens checken, ik wil deze console al jaren, enige irritante is dat de ode's ervoor schaars zijn. Goed ik heb er zeker geen haast mee en je moet toch ergens beginnen
[...]
Ja denk dat voor de nes/snes generatie (waarvan ik dan niet weet of jij hier ook in valt) de neo toch magisch zal zijn. Had gisteren nog dat effect want dus best veel amiga dogs of war gespeeld laatste tijd (commando/ikari warrios achtig, mocht je het niet kennen) en als je daarna dan shock troopers op de neo speelt WOOOOOW.
Zoals laatst hier al gepost zou ik zeker ook graag een AES of MVS hebben. Ik neig dan eigenlijk meer naar consolised mvs want
- die komen vaak al met saturn controller ports
- rgb vaak al gefixed
- qua games zou ik in beide gevallen alleen een alle in cart halen, of dure flashcartrdige dus dat is niet van invloed op de keuze... hoewel mvs games doorgaans wel goedkoper minder duur zijn dan aes
Enige waar je dan nog mee zit is stroom toevoor maar dat zal bij een goede consolised version ook in orde gemaakt zijn lijkt me.......goed itt tot de neo cd is er op mister een zeer goede neo geo aes/mvs core dus hoe daarom staat dit gewoon iets minder hoog op de verlanglijst.
Ik was zelfs wat geschrokken, hoe goed het RGB beeld was van de Neogeo Cd lolIk hoor iid ook 'van een yt meneer' dat de rgb op de ncd beter is dan van (sommige of zelfds de meeste) AES consoles. Dus ik geloof het graag! Ik zal die site eens checken, ik wil deze console al jaren, enige irritante is dat de ode's ervoor schaars zijn. Goed ik heb er zeker geen haast mee en je moet toch ergens beginnen
Aangenaam verrast.
Ik ben van de nes/snes generatie, mijn eerste console was trouwens nog aan Atari 2600 lolJa denk dat voor de nes/snes generatie (waarvan ik dan niet weet of jij hier ook in valt) de neo toch magisch zal zijn. Had gisteren nog dat effect want dus best veel amiga dogs of war gespeeld laatste tijd (commando/ikari warrios achtig, mocht je het niet kennen) en als je daarna dan shock troopers op de neo speelt WOOOOOW.
Ben van 85, had trouwens ook een broer die zot was van alles kwa consoles en die is van de 70's dat helpt natuurlijk ook wel.
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Audio inderdaad, ik vind de cd ost's echt een enorme meerwaarde! dat is 85% procent waarom ik er een wil. 10% omdat het vage/exotische hardware is3style schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:11:
[...]
Ja die NeoGeo (CD) blijft in de lucht hangen voor jousnap het wel qua audio en nostalgie etc. Voor mij heb ik hier aan de Mister voorlopig wel genoeg. Wat voegt de NeoGeo CD eigenlijk qua unieke games nog toe tov MVS/AES?
10 second ninja DONE
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tof, ben benieuwd of ik het ooit zelf ga meemaken!elsympatico schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:41:
[...]
Ik was zelfs wat geschrokken, hoe goed het RGB beeld was van de Neogeo Cd lol
Aangenaam verrast.
ik ben meer zoals jouw broer leeftijdsgewijsIk ben van de nes/snes generatie, mijn eerste console was trouwens nog aan Atari 2600 lol
Ben van 85, had trouwens ook een broer die zot was van alles kwa consoles en die is van de 70's dat helpt natuurlijk ook wel.

10 second ninja DONE
Verwijderd
Mister setup valt tegenwoordig wel mee. Check deze gasten maar eens van my life in gaming:Verwijderd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:53:
Tja, nog meer consoles en zeker de wat meer exotische als een neogeo, cd32 of een pc-engine zou ik graag toevoegen. Alleen om alleen ergens neer te zetten is ook weer niks. Om ze netjes speelbaar aangesloten heb ik simpel weg geen ruimte voor, en dan moet je toch ergens een grens trekken. Wil nog wel een keer zo'n M!ster setup neerzetten, alleen zijn de onderdelen nog altijd moeizaam verkrijgbaar, en het hele instellen van alles houd mij nog een beetje tegen. Mijn ict skills zijn niet zo heel hoog misschien net iets meer dan gemiddeld , maar scripts en github gebeuren is een brug te ver.
YouTube: MiSTer FPGA in 2022: A Primer Guide to Retro Gaming's Hardware Emula...
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mister is idd echt geen rocket science (ook al werk ik zelf wel in itVerwijderd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:53:
Tja, nog meer consoles en zeker de wat meer exotische als een neogeo, cd32 of een pc-engine zou ik graag toevoegen. Alleen om alleen ergens neer te zetten is ook weer niks. Om ze netjes speelbaar aangesloten heb ik simpel weg geen ruimte voor, en dan moet je toch ergens een grens trekken. Wil nog wel een keer zo'n M!ster setup neerzetten, alleen zijn de onderdelen nog altijd moeizaam verkrijgbaar, en het hele instellen van alles houd mij nog een beetje tegen. Mijn ict skills zijn niet zo heel hoog misschien net iets meer dan gemiddeld , maar scripts en github gebeuren is een brug te ver.
10 second ninja DONE
Vond ik een WiiU die ik nog niet eerder aangezet had.
Deze even voorzien van volledig clean install, eerste game erin (Smash Bros), en direct ruimte tekort...
Daarna met USB drive geprobeerd geen probleem, echter was ik verrast dat de downloadable content van Smah Bros 3GB beslaat op een clean install en daarmee zonder USB drive niet vooruit kon...
Of is een WiiU nog niet retro genoeg
Heb je de 8GB versie? Met 32GB moet het makkelijk kunnen namelijk.JoohanDePoohan schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 09:29:
Gisteren weer wat Consoles uitgezocht in mijn garage.
Vond ik een WiiU die ik nog niet eerder aangezet had.
Deze even voorzien van volledig clean install, eerste game erin (Smash Bros), en direct ruimte tekort...
Daarna met USB drive geprobeerd geen probleem, echter was ik verrast dat de downloadable content van Smah Bros 3GB beslaat op een clean install en daarmee zonder USB drive niet vooruit kon...
Of is een WiiU nog niet retro genoeg
Ik weet dat ik het hier al vaker heb gezegd; maar de WiiU is voor mij de ideale Retro machine.
Speelt WiiU, maar ook backwards compatible met de Wii, en met een softmod zelfs Gamecube! Retroarch er op en alles tot aan met de PS1/Nintendo64 generatie doet ie zonder moeite.
Moet zeggen dat ik mij wel enorm verbaas over je eerste zin
Kom langs, en dan fixen we het samen…Verwijderd schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 17:53:
…….. Wil nog wel een keer zo'n M!ster setup neerzetten, alleen zijn de onderdelen nog altijd moeizaam verkrijgbaar, en het hele instellen van alles houd mij nog een beetje tegen. Mijn ict skills zijn niet zo heel hoog misschien net iets meer dan gemiddeld , maar scripts en github gebeuren is een brug te ver.
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik vind het persoonlijk overroepen, het is niet zo erg dat wachten.Wat ik hier lees is het wel aan te raden om voor de Neo Geo CDZ te gaan, aangezien de Neo Geo CD vrij traag was met het laden van games, ze hebben bij de CDZ aanpassingen gedaan:
Ze overdrijven, heb het toch gezegd dat ze op youtube dit ook zeggen.
Zoals reeds aangehaald, moet je op de ps1 langer wachten, daar zit toch ook niet iedereen over te ouwehoeren of hoe zeggen ze dit in dutch lmao
Hier zie ik wat laadtijden van de NEO geo Cd vs de polymega:elsympatico schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:30:
[...]
Ik vind het persoonlijk overroepen, het is niet zo erg dat wachten.
Ze overdrijven, heb het toch gezegd dat ze op youtube dit ook zeggen.
Zoals reeds aangehaald, moet je op de ps1 langer wachten, daar zit toch ook niet iedereen over te ouwehoeren of hoe zeggen ze dit in dutch lmao
Maar laadtijden boven de 2 minuten zie ik niet voorbij komen op de ps1. Ik zie in onderstaand voorbeeld zelfs laadtijden van meer dan 3 minuten. Bij ps1 heb je inderdaad ook laadtijden, maar dan is het meer in de range van 20 a 30 seconden:
Confidential Mission op de dreamcast is ook aan te raden.3style schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:34:
Deze binnen, eigenlijk alleen voor house of the dead 2 gekocht:
[Afbeelding]
Hoe is de emulatie van de n64? Is dat beter dan de (officiële) emulatie op de switch?Tux3.14 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Heb je de 8GB versie? Met 32GB moet het makkelijk kunnen namelijk.
Ik weet dat ik het hier al vaker heb gezegd; maar de WiiU is voor mij de ideale Retro machine.
Speelt WiiU, maar ook backwards compatible met de Wii, en met een softmod zelfs Gamecube! Retroarch er op en alles tot aan met de PS1/Nintendo64 generatie doet ie zonder moeite.
Moet zeggen dat ik mij wel enorm verbaas over je eerste zin'Nintendo Wii U gekocht, wacht zet 'm maar ff in de garage en dan jarenlang vergeten' oid? Wat moet ik mij daarbij voorstellen
https://limitedrungames.c...ed-collectors-edition-ps4
:strip_exif()/f/image/qF5Jv2GURBixRDDOHOyQUtDA.jpg?f=fotoalbum_large)
Koop u dan één met cartridges, das nog sneller.
Als ik zeg dat ik er geen last van heb, waarom blijf jij hier dan zagen, ruziestoken?
[ Voor 55% gewijzigd door elsympatico op 07-10-2022 17:07 ]
Ben ik ruzie aan het stoken omdat ik een filmpje met laadtijden deel? Ik was vooral benieuwd naar de laadtijden omdat jij aangaf dat het niet zo lang was. Daar kwam ik dit filmpje tegen. Ik ben altijd benieuwd naar praktijk testen en dan pak ik YouTube erbij.elsympatico schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:02:
Laat zitten gast en ik heb nog nooit 3minuten moeten wachten.
Koop u dan één met cartridges, das nog sneller.
Als ik zeg dat ik er geen last van heb, waarom blijf jij hier dan zagen, ruziestoken?
Ik wist niet dat je kwaad werd. Ik bedoel het verder goed. Maar goed dan zullen de laadtijden niet zo lang zijn blijkbaar.. .
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 07-10-2022 17:15 ]
Het zal wel zo zijn, maar het voelt niet zo lang.
Althans voor mijn gevoel valt het mee.
Als ik op pc BF2042 wil opstarten dat duurt veel langer.
edit: ff meedelen, de CD Z heeft wel overhitting problemen.
[ Voor 88% gewijzigd door elsympatico op 07-10-2022 17:24 ]
:strip_exif()/f/image/RhVxlRlphzZn42Cimaslm1A7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mQo3BpgjcGB2ZIyXQAZQdtXg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q5yMLRdZZYh9H7jrVkLVWA7x.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door cold_as_ijs op 08-10-2022 00:21 ]
De reden dat ik dit vraag is aangezien ik op zoek ben naar de Collector’s Limited Edition van het spel, maar buiten een paar advertenties kan ik er niks over vinden, geen reviews niks, terwijl het opzich wel een puike editie is (zie foto van internet).
Ik snap de samenhang van omstandigheden gewoon niet helemaal.
Idem dito voor Kingdom Under Fire: Circle of Doom.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LRyKNU5CLsdrqzNWV4Dp1T2W.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door RazorMaron op 08-10-2022 10:00 ]
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
KuF : Circle of Doom was een prachtige game; RPG gecombineerd met RTS/3rd person slasher en die meesterlijke metal soundtrackRazorMaron schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 03:16:
Ik heb zelf een hele specifieke vraag: hoe populair was ‘Ninety Nine Nights’ back in the day? Het spelletje is echt heel goedkoop te vinden op marktplaats, wat voor mij een indicatie is dat er meer aanbod dan vraag is.
De reden dat ik dit vraag is aangezien ik op zoek ben naar de Collector’s Limited Edition van het spel, maar buiten een paar advertenties kan ik er niks over vinden, geen reviews niks, terwijl het opzich wel een puike editie is (zie foto).
[Afbeelding]
N3 sloeg voor mij de plank volledig mis; alles wat KuF uniek maakte, werd met N3 te grabbel gegooid. Weg was de metal muziek, Westerse fantasy setting in voorkeur voor een anime thema en dito karakters.
KuF 2 is ergens rond 2011 gereleased, maar naar mijn weten niet internationaal (alleen in Korea?) maar ziet er beter uit. Ben er nooit aan begonnen though.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ik heb de kans om 250 press releases over te nemen (met verschillende goede titels), zo goed als allemaal enkel promokopie in cd Jewel case. Aan 2€/stuk maar ik twijfel. Is een markt die ik niet verzamel en niet zo goed ken.
Edit: ter verduidelijking allemaal PS1 en PS2 press releases
[ Voor 10% gewijzigd door Ekfad op 08-10-2022 15:12 ]
Verwijderd
Bedankt, het leek op het eerste oog veel complexer dan het in werkelijkheid zal zijn.3style schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:28:
[...]
Mister setup valt tegenwoordig wel mee. Check deze gasten maar eens van my life in gaming:
YouTube: MiSTer FPGA in 2022: A Primer Guide to Retro Gaming's Hardware Emula...
Tenzij je ook de hardware heb liggen? Lijkt het mij handig als ik dat eerst regel, maar in elk geval bedankt voor het aanbod.
Zulke grotere limeted editions zijn altijd iets schaarster. Een winkel wil zoveel mogelijk op zo min mogelijk ruimte, en zo'n grote doos wordt dan niet met grote aantal neergezet.RazorMaron schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 03:16:
Ik heb zelf een hele specifieke vraag: hoe populair was ‘Ninety Nine Nights’ back in the day? Het spelletje is echt heel goedkoop te vinden op marktplaats, wat voor mij een indicatie is dat er meer aanbod dan vraag is.
De reden dat ik dit vraag is aangezien ik op zoek ben naar de Collector’s Limited Edition van het spel, maar buiten een paar advertenties kan ik er niks over vinden, geen reviews niks, terwijl het opzich wel een puike editie is (zie foto van internet).
[Afbeelding]
Het aanbod op marktplaats kan ook een vertekenend beeld geven, als iets populair was, en daarom meer verkocht werd hoeft niet te betekenen dat er meer aanbod voor is. De toppers blijven ook vaak in een collectie zitten, en zullen daardoor ook minder circuleren in de markt
Beter weet ik niet, aangezien ik niet uitvoerig N64 games op de Switch heb gespeeld. Wat ik wel weet is dat het gewoon goed draaitAnoniem: 306567 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:08:
[...]
Hoe is de emulatie van de n64? Is dat beter dan de (officiële) emulatie op de switch?
N3 was destijds niet af en te snel uitgebracht. Had daarom ook veel lage scores op de bekende game sites destijds. Ondanks dat had ik ‘m toen wel helemaal uitgespeeld en prima mee vermaaktRazorMaron schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 03:16:
[Afbeelding]
Tosun schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:10:
Ik heb een jaar geleden een PS2 met OPL / MCboot (1.93v) gekocht via MP. Alleen wil ik andere games op installeren. Kan iemand mij hierbij helpen?
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
PAIN is echt een geweldige titel! Destijds bij (digitale) uitkomst al grijsgespeeld, daarna nog DLC en toen nog de disc
Ik ben er gisteren geweest. Helaas zat er overal een emulator achter en waren de echte consoles niet aangesloten. Beetje jammer ;-)OFV schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:51:
Vandaag in Utrecht bij gameforce beurs geweest. Wat retro gerelateerde foto's :
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooruit.. Deze Nederlandse trots toch ook even laten zien:
[Afbeelding]
Die DC ook niet?Anoniem: 306567 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:03:
[...]
Ik ben er gisteren geweest. Helaas zat er overal een emulator achter en waren de echte consoles niet aangesloten. Beetje jammer ;-)
Nope. Kan je ook op de foto zien. Zitten geen controllers aangesloten op de console. Die console staat er alleen voor de sier.
Ik had er idd al goede verhalen over gehoord. En dit is ook een 3D titel dacht ik (alhoewel het 3D logo ontbreekt op mijn doosje… wordt deze functie dan via DLC toegevoegd of ga ik echt op zoek moeten naar één mét het logo erop?)Exorcist schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:58:
[...]
PAIN is echt een geweldige titel! Destijds bij (digitale) uitkomst al grijsgespeeld, daarna nog DLC en toen nog de disc. Tof!
Pfff hoe suf is dat.Anoniem: 306567 schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 23:55:
[...]
Nope. Kan je ook op de foto zien. Zitten geen controllers aangesloten op de console. Die console staat er alleen voor de sier.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Dit kwam met een update, ik heb volgens mij wel een doosje met 3D logo maar twijfel. Heb het spel ook digitaal.Bruiser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 07:51:
[...]
Ik had er idd al goede verhalen over gehoord. En dit is ook een 3D titel dacht ik (alhoewel het 3D logo ontbreekt op mijn doosje… wordt deze functie dan via DLC toegevoegd of ga ik echt op zoek moeten naar één mét het logo erop?)
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo Game & Watch
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Saturn
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Game boy advance
- 16 bit
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Mooi dat het al opgelost is! Maar jullie hebben beiden een punt.elsympatico schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:18:
Ik ben niet kwaad, maar kwam zo over.
Het zal wel zo zijn, maar het voelt niet zo lang.
Althans voor mijn gevoel valt het mee.
Als ik op pc BF2042 wil opstarten dat duurt veel langer.
edit: ff meedelen, de CD Z heeft wel overhitting problemen.
Het is een feit dat de neo geo cd bekend staat vanwege lange laad tijden. Maar het is natuurlijk, subjectief hoe erg het is, en ook afhankelijk van het spel. Sommige games laden even bij het opstarten en daarna kun je spelen.Dit is volgens mij van toepassing op de meeste shmups bijvoorbeeld. Maar goed, ik heb hem nog niet dus YMMV
Als je van jezelf weet dat je je mogelijk stoort aan laadtijden, ja dan ben ik het volledig met @Anoniem: 306567 eens dat een cd z dan een betere keuze is. Het zal niet letterlijk 50% schelen maar iig een stuk beter, minder erg.
En ja overhittingsproblemen die wil je natuurlijk ook weer niet hebben. Dat lijkt me ook totaal logisch. Voorzichtige aanname van mijn kant is dan weer wel dat hier vast ook wel mods voor zijn.
Maar mijn idee is gewoon het volgende:
ik wil graag een toploader, die vind ik het mooiste. Daar moet dan uiteindelijk wel een ode in. Ze zijn moeilijk te krijgen, maar dat komt uiteindelijk goed, daar ben ik van overtuigd.
En ik moet eerlijk zijn, het is voor mij ook meer 'verzamel object' dan om echt op te gamen. Het een sluit het ander niet uit. Maar de lange laadtijden zijn daarmee iig voor mij ook niet super spanned, zelfs zonder een ode die *googles*
Loading speed is 4 times faster on average (compared to 1x CD drive)
als voordeel heeft.
en fun fact, in deze video worden king of fighters 96 vergeleken, oa op laad tijden, de ps1 IS TRAGER dan de neo geo cd
Door het hele spel heen dan. Initiele load is geloof ik 1-2 seconde verschil op bijna een halve minuut, daar lig ik iig niet wakker van.
(goed over het algemeen genomen zal je op een ps1 minder wachten dan bij een NGCD, maar ik vond het wel humor
10 second ninja DONE
Original PlayStation + 35-foot TV = unmatched satisfaction pic.twitter.com/kZUHqKcx75
— Sony (@Sony) 10 oktober 2022
Tja, letterlijk wat het is, had er 2 gekocht, en 1 aangezet voor de kids, de andere in een krat opgeslagen tot voor een paar dagen terugTux3.14 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:07:
[...]
Heb je de 8GB versie? Met 32GB moet het makkelijk kunnen namelijk.
Moet zeggen dat ik mij wel enorm verbaas over je eerste zin'Nintendo Wii U gekocht, wacht zet 'm maar ff in de garage en dan jarenlang vergeten' oid? Wat moet ik mij daarbij voorstellen
Kan binnenkort de deur uit als ik alle bij elkaar heb
Gebruiker had toch aardig wat goede reviews en was een half jaar actief op MP, maar reageert sinds een anderhalve week niet meer en nog niets ontvangen. Schade valt mee, was een Switch game (Mario Kart) voor de kids maar toch balen en via Ideal betaald.
Iets mee doen via MP of verspilde moeite en uithuilen?
Stond kopersbescherming aan?3style schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:
Ik heb het vermoeden dat ik ben opgelicht op MP. Gebeurt kennelijk eens in de zoveel jaar...
Gebruiker had toch aardig wat goede reviews en was een half jaar actief op MP, maar reageert sinds een anderhalve week niet meer en nog niets ontvangen. Schade valt mee, was een Switch game (Mario Kart) voor de kids maar toch balen en via Ideal betaald.
Gebruikersnaam mag best gedeeld worden.3style schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:
Ik heb het vermoeden dat ik ben opgelicht op MP. Gebeurt kennelijk eens in de zoveel jaar...
Het aantal goede reviews zegt helaas niet alles meer. Het gebeurd vrij vaak dat criminelen gebruik maken van jarenlang bestaande accounts, bijvoorbeeld door de account+ww leaks wat rondzwerven op het internet.3style schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:30:
Net een Stellar besteld via preorder.

Features
- Built-in tools for system troubleshooting, configuration, hard-drive setup, etc.
- Automatic network based system updating.
- Kernel level ODE. (ISO Loading)
- Compressed ISO Loading. (CISO)
- Additional controller support. (Xbox One)
- Network loading of ISOs and virtual HDD images.
- Titan+ support. Supports legacy configured drives and Titan formatted HDDs for up to 16TBs of native storage.
- Auto optimal UDMA timing. Up to UDMA5 autoconfigured, verifed, and tested on boot.
- Native ATA TRIM support.
- True no-DVD drive bypass. No external modifications required.
- Support for 64MB, 128MB, and 256MB RAM configurations.
- Automatic system time updating via network on boot.
- Analog video improvements and fixes with feature parity of the XboxHD+.
- Native boot animation in 720P.
- Native force 480P with HD+ fixes.
- Insignia enhancments.
- Advance fan control.
- Kernel debugger over USB.
- GDB debugger via USB.
- And so much more...
Kan het volgens mij niet meer zien, ga er niet vanuit. Ik zie nu ook dat al zijn "advertenties" weg zijn.
Als je in je berichten kijkt kan je nog wel de transactie zien. Als je dan op de transactie details klikt dan zie je of er kopersbescherming bij zit. Zo niet, dan kan marktplaats verder niks doen. Aangifte doen bij de politie heeft eigenlijk ook geen zin. Ze hebben er toch geen tijd voor om het op te pakken.3style schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:28:
[...]
Kan het volgens mij niet meer zien, ga er niet vanuit. Ik zie nu ook dat al zijn "advertenties" weg zijn.
Helaas deze direct overgemaakt via een overschrijving, weer van geleerd maar zo af en toe neem je het risico. Ik hoop dat ze geld echt nodig hadden, blijft sneu.Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:33:
[...]
Als je in je berichten kijkt kan je nog wel de transactie zien. Als je dan op de transactie details klikt dan zie je of er kopersbescherming bij zit. Zo niet, dan kan marktplaats verder niks doen. Aangifte doen bij de politie heeft eigenlijk ook geen zin. Ze hebben er toch geen tijd voor om het op te pakken.
hmmmm dit is wel heel erg tempting. Als ik het zo goed begrijp is dit een modchip, ogX360 en HDMI in een?LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:23:
https://makemhz.com/blogs...project-stellar-plus-more
[Afbeelding]
Features
- Built-in tools for system troubleshooting, configuration, hard-drive setup, etc.
- Titan+ support. Supports legacy configured drives and Titan formatted HDDs for up to 16TBs of native storage.
- Auto optimal UDMA timing. Up to UDMA5 autoconfigured, verifed, and tested on boot.
- Insignia enhancments.
- Advance fan control.
- GDB debugger via USB.
- And so much more...
Denk dat dit hem dan gaat worden voor mijn killer xbox...alhoewel ik heb maar 128 mb RAM vraag me af hoe ze 256 mb willen installeren.
Voor HDMI moet je nog de losse Xbox HDMI hebben, hoe het zit met Xbox One controllers weet ik nog niet. DIt is een modchip die het originele bios in tact laat en toch alle nieuwe features toevoegt. Nu kun je niet een 16TB, UDMA5, 128MB & XboxHDMI maken omdat niet al die bios patches samen werken. De blogpost verteld alles wat nu bekend is.cold_as_ijs schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
hmmmm dit is wel heel erg tempting. Als ik het zo goed begrijp is dit een modchip, ogX360 en HDMI in een?
Denk dat dit hem dan gaat worden voor mijn killer xbox...alhoewel ik heb maar 128 mb RAM vraag me af hoe ze 256 mb willen installeren.
Edit: https://makemhz.com/products/xboxhd Dit is de complete upgrade kit (modchip + hdmi)
[ Voor 6% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 11-10-2022 11:48 ]
Ja dit is gewoon redelijk k*t. Ik heb voor me zelf de regel dat ik alleen games koop van mensen met een ouder account. Ik check ook altijd andere advertenties van dezelfde persoon. Verzenden doe ik wel standaard meestal, maar dat ligt ook aan de prijs en het product. Een oude retro game voor 50-100 euro zullen ze minder snel oplichten dan een PS5.3style schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
Helaas deze direct overgemaakt via een overschrijving, weer van geleerd maar zo af en toe neem je het risico. Ik hoop dat ze geld echt nodig hadden, blijft sneu.
Gelukkig is het tot nu toe altijd goed gegaan bij mij.
Enige wat je kan doen is melding maken bij MP en aangifte. Gaat niks veranderen op korte termijn, maar misschien lopen ze een keer tegen de lamp en dan helpt het als er meer bewijs is. Wat betreft je geld, uithuilen en door. Voor het geld had je hooguit een uur de verwarming aan kunnen zetten
op 8bitmods spreken ze toch echt over een kit met XBOX HD+ en project stellar https://8bitmods.com/stellar-xboxhd/LoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:44:
[...]
Voor HDMI moet je nog de losse Xbox HDMI hebben, hoe het zit met Xbox One controllers weet ik nog niet. DIt is een modchip die het originele bios in tact laat en toch alle nieuwe features toevoegt. Nu kun je niet een 16TB, UDMA5, 128MB & XboxHDMI maken omdat niet al die bios patches samen werken. De blogpost verteld alles wat nu bekend is.
Edit: https://makemhz.com/products/xboxhd Dit is de complete upgrade kit (modchip + hdmi)
Dan vind ik 140 euro wel een prima prijs!
Wow, dit is wel erg gaafLoCuTuS2000 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:23:
https://makemhz.com/blogs...project-stellar-plus-more
[Afbeelding]
Features
- Insignia enhancments.
- Advance fan control.
- GDB debugger via USB.
- And so much more...
Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd!
Ja ik begreep je verkeerd, ik heb al een Xbox HD+ dus ik heb alleen de stellar besteld.cold_as_ijs schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:51:
[...]
op 8bitmods spreken ze toch echt over een kit met XBOX HD+ en project stellar https://8bitmods.com/stellar-xboxhd/
Dan vind ik 140 euro wel een prima prijs!
Zal ik doen, versturen gebeurt in Januari maar dat neem ik met een korreltje zout, zal wel later worden.Tux3.14 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 12:08:
[...]
Wow, dit is wel erg gaaf![]()
Houd ons op de hoogte, ben erg benieuwd!
https://www.ogxbox.com/fo...ct-stellar/#comment-45843
de opmerking van Rocky was eigenlijk wel interessant:
it’s not a new bios, (per say) it’s essentially a softmod that patches the kernel (must be supplied) in memory dynamically. It uses custom libraries (like DLLs according to Dustin) to patch functions etc…
So it’s tied to hardware and there is no way to use stellar outside of the stellar modchip. (As it’s not a bios, it’s a set of library’s)
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd

Er zit ook IGR functie in de code, maar ik maak daar geen gebruik van, sta gewoon lekker ouderwets op
Mocht je een out of the box oplossing zoeken dan is dit denk ik een goeie:
https://www.consolesunlea...s_per_page=12&url=&page=2
Prijzen zijn best goed met duidelijke manuals online
Een hoop knipwerk later ben ik heel blij met het resultaat, ondanks dat ik nu met een hoop losse bandjes opgescheept zit
:strip_exif()/f/image/TKPveSNa8fAqwNTgMAGS2RF4.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij moet uberhoubt nog op de markt verschijnenSp33dFr34k schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:40:
Nice die Stellar! Install instructions anywhere? Kan er zo snel geen vinden.
Ziet er wel gaaf uit, mooi gedaan.Eymas schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 17:57:
Ik was laatst weer gewezen op een post die het idee deelde om cassettedoosjes te hergebruiken.
Een hoop knipwerk later ben ik heel blij met het resultaat, ondanks dat ik nu met een hoop losse bandjes opgescheept zit
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
https://www.bbc.co.uk/archive/codemasters/zkdfnrd
Haha super nice, Golden Axe, Streets of Rage... Klassiekertjes hoor, die doen het hier ook altijd nog goed voor wat uurtjes speelpleziercold_as_ijs schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 22:20:
Op vriendenweekend, sega mega drive meegenomen met de everdrive en retrothink. Een vriend appte nog nadat ik het voorstelde: “ maar er staat ook een PS3”. Ik wist dat 2d gaming een groter succes zou zijn
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Twee NES prototypes op Ebay. Moet hier vast iemand zijn die nog 5 a 10k heeft liggen
Overigens nog nooit van de NES power glove gehoord.
[ Voor 12% gewijzigd door Ronwiel op 12-10-2022 22:23 ]
Te gek om deze te zien. Dat broertje die de games test dat had ik qua leeftijd destijds zelf kunnen zijn. Moet je nagaan wat er daarna allemaal nog gebeurt is in hun leven.Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:23:
Leuke video van de BBC uit 1988 op bezoek bij Codemasters:
https://www.bbc.co.uk/archive/codemasters/zkdfnrd
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.