Ik merk dat ik toch meestal op mister speel, het gemak is gewoon super hoog!
En ja emulatie is ook erg fijn, helemaal met achievements support waar ik aan de ene kant toch wel gevoelig voor ben, aan de andere kant. Mijn main challenge is kyukyuu tiger op pce en die speel ik zonder...dus het is zeker geen must. Ik wissel af tussen mister, echte pc engine en emulatie (want die heeft save states) en ja, voor dit systeem is het uitwisselbaar!
Bij snes en megadrive via retroarch merk ik toch wel wat emulatie issues....goed die dan op mister of echter hardware, ben dan te lui om dat verder te tweaken met deze alternatieven.
Maar mijn ps1, saturn en ps2 krijgen nog best veel aandacht! Denk dat daarna de x360 meest gebruikt wordt.
Wat niet helpt is dat ik me heel erg stoor (of denk te storen aan

) pal games. Daardoor gebruik ik mijn nes/snes zeer weinig. Ik vind het tweaken meer een noodzakelijk kwaad dan leuk dus ook weinig zin om deze consoles te modden. dus krijg je beetje kip ei verhaal.
Verder is er natuurlijk altijd de vraag waar trek je de grens, zoals @Verwijderd laatst al zei door de prijzen is het niet meer leuk. Helemaal als je zoals ik liefst in winkels koop

en ja het is slecht maar bij ps2 en xbox en zelfs 360 games heb ik nu vaak het idee dat ik het geld niet waard vind voor een hoesje en fysieke disc als ik de games toch al kan spelen.
Dus wat dat betreft ala @
Exorcist af en toe game voor last/cur gen en soms dingen als de retrobit megaman heruitgave.
En op steam toch ook af en toe een spelletje, of retro rereleases of retro inspired doorgaans.
Zou ondanks alles toch nog wel deze dingen aan deze verzameling willen toevoegen:
- mega cd en 32X
- 3do
- neo geo cd
- neo geo AES of MVS
zeg nooit nooit maar met die zou ik qua retro hardware vrijwel klaar zijn, hoewel ik dan wellicht nog voor nog vager spul zou gaan als cd32/jaguar en zelfs cdi.......hoewel die libraries me amper interesseren. cd32 op zich wel maar de meeste games als gespeeld in de standaard amiga vorm....
Ach ja mens heeft een hobby nodig toch?