Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
MedionAkoya schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:39:
Nu ik die custom painted Gamecube zie....zouden er ook cases/shell van GameCube te koop zijn?
Bijv. translucent

Ik zie op AliExpress alleen shells voor een Gamecube-controller.
Nope.

Ik heb ook in het begin rond gekeken naar shells, maar die bestaan niet meer. In de hoogtijden van de Gamecube modding scene had je wel eens custom shells (IcedCube) maar dat is allemaal vergane glorie en ze zijn zeldzaam geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricepuppet op 25-09-2022 20:20 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ricepuppet schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:15:
[...]

Nope.

Ik heb ook in het begin rond gekeken naar shells, maar die bestaan niet meer. In de hoogtijden van de Gamecube modding scene had je wel eens custom shells (IcedCube) maar dat is allemaal vergane glorie en ze zijn zeldzaam geworden.
Die hebben ook een grotere disctray, zodat er fullsize dvd-r schijfjes inpassen (voor backup doeleinden :p)

Buiten Icedcube had je ook nog Viper cases

Ik heb beide hier staan :)
Helaas geen translucent…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:06
Ricepuppet schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]

Een custom Gouden Zelda Gamecube voor een vriend. En de video over het maken van deze Gamecube uiteraard :)

[YouTube: Golden Zelda Themed Nintendo Gamecube Customizing Mod and GCLoader Install!]
Dat ziet er vet uit.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ricepuppet schreef op zondag 25 september 2022 @ 19:00:
[Afbeelding]

Een custom Gouden Zelda Gamecube voor een vriend. En de video over het maken van deze Gamecube uiteraard :)

[YouTube: Golden Zelda Themed Nintendo Gamecube Customizing Mod and GCLoader Install!]
Netjes hoor. Gebruik je een specifiek merk verfspuitbussen of gewoon een eigen merk oid van de bouwmarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Thanks 😁
Tux3.14 schreef op maandag 26 september 2022 @ 10:18:
[...]

Netjes hoor. Gebruik je een specifiek merk verfspuitbussen of gewoon een eigen merk oid van de bouwmarkt?
Ik vermijd in elk geval spuitbussen die meer water dan verf als inhoud hebben. Minder drips is de key om een paintjob goed te krijgen. Dit zijn dan meestal wel spuitbussen van de wat duurdere merken zoals Motip.

Je merkt dan ook tijdens spuiten - als er verf op mijn handen komt - dat het droger is dan bv. goedkope verf van de Action.

Ook hebben de duurdere spuitbussen een betere spreiding (nevel effect) doordat de samenstelling van betere kwaliteit is. Een goedkope spuitbus(verf) 'schiet' direct al zijn inhoud als een sproeier, dat moet je proberen te vermijden.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Laatste aanwinst, een B&O CRT TV waarbij onduidelijk was welk type het nu precies was (ging voor een MX4000), ben hem maar gaan halen en het blijkt een MX7000:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8exQum9kjDZX7h5jJdgBkXiYRc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HGrQA2kGLt8Y0JhJVT8AVICH.jpg?f=user_large

Werkt prima, 2x SCART, 1x s-video, 1x RF. En actieve speakers!

Met Beo4 afstandsbediening en ook nog eens een goede softwarerevisie (4.3), zodat je ook in het verborgen menu kan komen om allerlei instellingen aan te passen.

Is een 66cm model maar de TV is voor een CRT vrij compact, de achterkant is een stuk kleiner dan de meeste CRT's. Weegt zo'n 40kg, nog net te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuiO4cDmDB5WigH4kymDP45Isvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aJ7wBeUXZVdozZcAoVMeTcv1.jpg?f=user_large

Gebruik hem voor Sega Master System II en N64.

[ Voor 14% gewijzigd door Navi op 26-09-2022 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Navi schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:55:
Laatste aanwinst, een B&O CRT TV waarbij onduidelijk was welk type het nu precies was (ging voor een MX4000), ben hem maar gaan halen en het blijkt een MX7000:

[Afbeelding]

Werkt prima, 2x SCART, 1x s-video, 1x RF. En actieve speakers!

Met Beo4 afstandsbediening en ook nog eens een goede softwarerevisie (4.3), zodat je ook in het verborgen menu kan komen om allerlei instellingen aan te passen.

Is een 66cm model maar de TV is voor een CRT vrij compact, de achterkant is een stuk kleiner dan de meeste CRT's. Weegt zo'n 40kg, nog net te doen.

[Afbeelding]

Gebruik hem voor Sega Master System II en N64.
Mooi ding! Ik heb hem ook, vooral in het geluid is die erg goed. Enige nadeel is dat je de kleuren niet kan verstellen in rgb modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Knappe TV!

Hebben beide scart’s RGB?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb vandaag één van mijn Wii’s een nieuwe case gegeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXWOH48MPlklVstRNO3AuHGMvSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pG9Fgo2skuc0HcjzlRqKs92.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYCGB6Q8EYcXtMRWIVeFIviFHAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXBOhbzYFrnoZoDyhJoLvEGu.jpg?f=fotoalbum_large

Ben wel tevreden met het resultaat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgbpSmFH_HcVw8xkqmTNUJNaJ6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KfxrnKGRyWyw4AmhIvoMzqE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZZuFOsj6gsIDBhwUlbQiRDc1Ek=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEzCCS6MChyYeBcYwKw4ylD1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Bruiser op 27-09-2022 07:26 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Bruiser schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:39:
Ik heb vandaag één mijn Wii’s een nieuwe case gegeven:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, mij originele case is flink beschadigd. waar heb je deze gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er gaaf uit. Sowieso heeft dat bij consoles met een disc drive wel zijn charme. Dan zie je mooi de mechanische onderdelen zijn werk doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Bruiser schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:36:
Knappe TV!

Hebben beide scart’s RGB?
Ja RGB op beide poorten.

Hoewel ik met een originele SCART kabel voor de N64 niet zo'n mooi beeld had, was erg fel.

Heb hem nu met een andere kabel aangesloten via s-video en audio via rood/wit in de scart. Schitterend beeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dit soort projecten wil ik nog een keer een everdrive o.i.d. aanschaffen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:54:
[...]

Nice, mij originele case is flink beschadigd. waar heb je deze gekocht?
Ik had deze case al +10 jaar liggen denk ik. Volgens mij kwam die van AliExpress.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Heel gaaf die doorzichtige Wii case. Ik zie ze nog te koop bij AliExpress.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:44
Ricepuppet schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:15:
[...]

Nope.

Oef, vorig jaar een (werkende) GameCube in een IcedCube Blue Transparent case weggegeven |:(
(Zat ook nog een Qoob Pro chip erin)
Dacht dat het een paar tientjes waard zou zijn

Achja, shit happens

[ Voor 5% gewijzigd door Flapperbol op 27-09-2022 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo ondertussen goede voortgang gemaakt met Zelda 2. Ben nu bij de three rock palace aanbeland, het één-na-laatste kasteel. Ben nu max level met max health & magic meters. Moet zeggen zonder guide en save states gewoon niet te doen. Die gamers hadden vroeger geen andere fatsoenlijke games zeker omdat ze dit uitspeelden _O-.
Moet wel zeggen dat ik hem leuk vind, maar hij hoeft van mij echt niet langer te duren. Vooral de muziek is de grootste uitdaging, leuk voor even maar niet voor 20 uur :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:45:
Zo ondertussen goede voortgang gemaakt met Zelda 2. Ben nu bij de three rock palace aanbeland, het één-na-laatste kasteel. Ben nu max level met max health & magic meters. Moet zeggen zonder guide en save states gewoon niet te doen. Die gamers hadden vroeger geen andere fatsoenlijke games zeker omdat ze dit uitspeelden _O-.
Moet wel zeggen dat ik hem leuk vind, maar hij hoeft van mij echt niet langer te duren. Vooral de muziek is de grootste uitdaging, leuk voor even maar niet voor 20 uur :D
Recent nog uitgespeeld zonder save states of guides 8) Had hem wel even weg gelegd toen ik eenmaal naar de final dungeon toe moest, omdat ik redelijk gefrustreerd raakte van de weg daar naar toe.

Toen ik hem eenmaal had uitgespeeld, toen vond ik dat wel een dingetje. Helemaal omdat ik mijzelf als redelijk grote Zelda fan zie en dit de eerste keer was dat ik Zelda 2 had uitgespeeld.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

@Seroczynski petje af, ik beb al lang blij dat ik het met guide en save state kan. Nu moet ik wel zeggen dat met name het 2e kasteel mij frustreerde. Deels ook omdat ik veel mechanics nog niet door had, zoals dat met random encounters op de weg geen tegenstanders geeft en dat je beetje kan kiezen welke encounter je krijgt afhankelijk van welk monster je pakt. Of dat bijna ieder kasteel een red magic jar ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:35
Sinds kort een PS Vita Slim gekocht. Ik heb vroeger een PS Vita 1000 model gehad. In die tijd verkocht ik mijn consoles zodra er iets nieuws kwam, dus helaas had ik die verkocht. Omdat ik toch wel zin heb in games als Tearaway, Metal Gear HD collection, Killzone enz. besloten er toch maar weer eentje op de kop te tikken. Mooie gevonden (echt in perfecte conditie) en die kwam van de week binnen. Tot mijn grote plezier blijkt de PS Store nog te werken en kon ik gewoon games kopen, inclusief PS1 en PSP games. Gelijk MGS gedownload en mijn guilty pleasure Sly Cooper Thieves in Time (ik weet, niet zo geweldig qua reviews, maar ik heb een enorme zwak voor die game gehad). Erg blij mee dus. Toch is de twijfel toegeslagen omdat ik het scherm van de Slim versie echt een heeeeel stuk minder mooi vindt in vergelijking met de OG Vita. Ik kijk het nog even aan, maar anders koop ik het Oled model er ook wel bij.

Hoewel die volgens mij lastig te vinden is in mint conditie (dat is echt een harde eis bij mij als het om handhelds gaat, hij moet er echt gewoon goed uitzien). Al met al is het fijn om weer op dat platform games te kunnen spelen. En wat is MGS HD Collection moeilijk te vinden zeg (is gelukt, maar dat was wel een zoektocht als je er geen 100+ euro voor wil neerleggen), dat had ik niet verwacht.
cold_as_ijs schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:22:
@Seroczynski petje af, ik beb al lang blij dat ik het met guide en save state kan. Nu moet ik wel zeggen dat met name het 2e kasteel mij frustreerde. Deels ook omdat ik veel mechanics nog niet door had, zoals dat met random encounters op de weg geen tegenstanders geeft en dat je beetje kan kiezen welke encounter je krijgt afhankelijk van welk monster je pakt. Of dat bijna ieder kasteel een red magic jar ligt.
Vroeger had je (weliswaar voorin usa vermoed ik :D ) de term 'nintendo hard'
Genoeg games die echt pittig tot zeer pittig waren of zelfs (semi?) broken zoals het turtles onderwater level.

Zelda 2, is grens geval, het is zeker niet zeer toegangkelijk, maar ik heb hem zelf 'back in the day' ook uitgespeeld. Goed mogelijk wel met hulp vanuit club nintendo magazine of zelfs al de engelse bladen.
Normaliter wilde ik dat soort dingen altijd zo veel mogelijk vermijden maar als je echt vast zat.....

Maar idd valide punt, de games waren flink duur dus als je er een had wilde je zeker zo veel mogelijk het geld eruit halen, hoewel ik ook een c64 had en ja, dan heb je 'iets meer' games tot je beschikking en legde je (of iig ik) wel wat makkelijker iets weg en ook waren de meeste games gekraakt dus unlimited lives of die vervelende timer uitzetten.......dan was uitspelen vaak niet zo lastig :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrax0508 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:35:
Sinds kort een PS Vita Slim gekocht. Ik heb vroeger een PS Vita 1000 model gehad. In die tijd verkocht ik mijn consoles zodra er iets nieuws kwam, dus helaas had ik die verkocht. Omdat ik toch wel zin heb in games als Tearaway, Metal Gear HD collection, Killzone enz. besloten er toch maar weer eentje op de kop te tikken. Mooie gevonden (echt in perfecte conditie) en die kwam van de week binnen. Tot mijn grote plezier blijkt de PS Store nog te werken en kon ik gewoon games kopen, inclusief PS1 en PSP games. Gelijk MGS gedownload en mijn guilty pleasure Sly Cooper Thieves in Time (ik weet, niet zo geweldig qua reviews, maar ik heb een enorme zwak voor die game gehad). Erg blij mee dus. Toch is de twijfel toegeslagen omdat ik het scherm van de Slim versie echt een heeeeel stuk minder mooi vindt in vergelijking met de OG Vita. Ik kijk het nog even aan, maar anders koop ik het Oled model er ook wel bij.

Hoewel die volgens mij lastig te vinden is in mint conditie (dat is echt een harde eis bij mij als het om handhelds gaat, hij moet er echt gewoon goed uitzien). Al met al is het fijn om weer op dat platform games te kunnen spelen. En wat is MGS HD Collection moeilijk te vinden zeg (is gelukt, maar dat was wel een zoektocht als je er geen 100+ euro voor wil neerleggen), dat had ik niet verwacht.
De Vita OLED is ook al een stuk ouder en nergens meer nieuw te krijgen, de slim is ook nog steeds bij winkels in Japan nieuw te krijgen. Daardoor zie je ook best veel "Japanse" kleuren op marktplaats voorbij komen. Die zijn gewoon geïmporteerd uit Japan. De Vita OLED is inderdaad vrij beperkt nog in mint conditie te krijgen, hij is alweer bijna 10 jaar oud en de verkoopaantallen zijn ook niet heel hoog geweest. Veel marktplaats en vraag en aanbod in de gaten houden. Er kan altijd een pareltje voorbij komen, sommige mensen zijn heel zuinig op spullen (Sommige ook weer niet).

Wat betreft MGS collection, dat klopt dat deze ineens in prijs is gestegen. 2 jaar geleden was deze rond de 30 euro en nu ineens is die veel duurder geworden. Maar dat vind ik sowieso een issue met retro games, snes spellen zijn onbetaalbaar geworden (Castlevania 4 die 2 jaar geleden CIB rond de 40 euro was is nu ineens tussen de 150 en 300 euro). Dat is ook de reden dat ik niet zoveel retro games meer koop, het is gewoon allemaal veel te duur geworden. En dan is het ook niet meer leuk voor een hobby.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Kan eindelijk lekker de Saturn controller gebruiken op de Dreamcast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1o7Q8WeWPrQDyC3fUomIlNwNNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNtZS8yz7YhlaWl80DkMFPS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest
2 nieuwe Resident Evil games vandaag binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJJpHkJZ8ih2Lm11mlEq-D8v4YQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CdtKoqOSKhb226SnPmV1t1xa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 13:14
De Analogue Pocket is nu echt een heel leuk apparaat aan het worden. Het was al een fijne manier om GB/GBC en GBA games te spelen, maar nu het systeem ook toegankelijk is voor andere developers is de potentie van het apparaat pas echt los gekomen. Heel veel FPGA cores worden nu gepoort naar het systeem. On the go SNES/Mega Drive/Neo Geo/NES fpga cores is echt heel tof.

Nieuwsgierig wat er allemaal aan features nog gaat komen. Een overzicht van alle beschikbare cores kan je hier vinden: https://joshcampbell191.g...tory/analogue-pocket.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6uDDMt5RVYL01Mw8l7Ad2LM0i8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7sN7u30UHqCqb3ICaS5K5g7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rqVnc9EvGyHDT61-4KlwqZ19jqU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7dc2SrrwjLz1wUEb5RoDNmt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yjsCNDBJbHUM3JYJ7zduXVMWTaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJT9toYYdhLMQe7djJtdbCLw.jpg?f=fotoalbum_tile

https://www.gamegeschiedenis.nl

• Tux3.14
  • Niet online
densy schreef op woensdag 28 september 2022 @ 19:07:
De Analogue Pocket is nu echt een heel leuk apparaat aan het worden. Het was al een fijne manier om GB/GBC en GBA games te spelen, maar nu het systeem ook toegankelijk is voor andere developers is de potentie van het apparaat pas echt los gekomen. Heel veel FPGA cores worden nu gepoort naar het systeem. On the go SNES/Mega Drive/Neo Geo/NES fpga cores is echt heel tof.

Nieuwsgierig wat er allemaal aan features nog gaat komen. Een overzicht van alle beschikbare cores kan je hier vinden: https://joshcampbell191.g...tory/analogue-pocket.html

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zag het veel voorbij komen in Youtube video's, het maakt zo'n apparaat wel een stuk toffer. Ben zelf al een tijdje aan het wachten op een Odin Lite voor een all-in-one retro emulator handheld, maar moet zeggen dat ik twijfel om deze ook te kopen :P Ik denk dat vooral Gameboy games op een Analogue Pocket veel beter tot zijn recht komt.

• Bruiser
  • Niet online

Dat is leuk nieuws! Een kwalitatieve, draagbare snes klinkt goed!
Ik kijk ernaar uit om die van mij eindelijk te ontvangen, ik zit in de levering van Q4 van dit jaar. Ben curieus wanneer ergens in Q4 dat dan exact gaat zijn…

(Retro) Game collectie

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Bruiser schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:54:
[...]

Dat is leuk nieuws! Een kwalitatieve, draagbare snes klinkt goed!
Ik kijk ernaar uit om die van mij eindelijk te ontvangen, ik zit in de levering van Q4 van dit jaar. Ben curieus wanneer ergens in Q4 dat dan exact gaat zijn…
Een new 3ds (xl) is voor mij een toffe draagbare snes 😁 En sinds kort ook de Steam Link.

Echt gaaf man, had hem al bijna gekocht toen hij uitkwam maar had zelf maar beperkte interesse in de consoles die initieel werden ondersteund. Uiteindelijk ben ik voor de steamdeck gegaan, waar ik echt supee tevreden mee ben. Batterijduur mocht iets langer, das misschien het enige commentaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gister heb ik een PS Vita gekocht in Japan, moet nog worden verstuurd. Denk dat het een OLED versie is met 4GB Vita geheugen. SD2vita ook besteld, vermoed wel dat ik een USB kabel moet kopen nog want die staat niet op de foto er bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAVcOm54NtykxsEXIfmC7XfU8T0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8oAU0kHB9n2sANhpFA7AryZy.jpg?f=user_large

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:30:
Gister heb ik een PS Vita gekocht in Japan, moet nog worden verstuurd. Denk dat het een OLED versie is met 4GB Vita geheugen. SD2vita ook besteld, vermoed wel dat ik een USB kabel moet kopen nog want die staat niet op de foto er bij:

[Afbeelding]
Hoeveel heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? Heb zelf ook wel interesse in een betaalbare OLED Vita.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

SD5k schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:53:
[...]

Hoeveel heb je ervoor betaald, als ik vragen mag? Heb zelf ook wel interesse in een betaalbare OLED Vita.
65 euro ex verzending naar Nederland, ik had een coupon voor 4000 yen korting op de verzendkosten dus ik vermoed dat het niet veel duurder zal worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb laatst een Vita voorzien van een nieuw touchscreen omdat de vorige defect was. Die kwam laminated dus met de faceplate er aan vast. Zo kan je ook vrij eenvoudig een redelijk mint OLED Vita regelen :P

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:27
Seroczynski schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:13:
Ik heb laatst een Vita voorzien van een nieuw touchscreen omdat de vorige defect was. Die kwam laminated dus met de faceplate er aan vast. Zo kan je ook vrij eenvoudig een redelijk mint OLED Vita regelen :P
Koop je dat via Ali of heb je daar een ander adres voor.
Mijn vita werkt nog prima, maar je weet maar nooit.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Vita is best een mooi apparaat, maar het ontbreekt wat mij betreft toch wel aan games. Er zijn wel wat toppers natuurlijk, maar ik zat laatst nog eens te kijken of ik er een leuke game voor kon scoren, maar je raakt al snel verzeild in obscure japanse novel rpgs.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tux3.14
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:00:
Vita is best een mooi apparaat, maar het ontbreekt wat mij betreft toch wel aan games. Er zijn wel wat toppers natuurlijk, maar ik zat laatst nog eens te kijken of ik er een leuke game voor kon scoren, maar je raakt al snel verzeild in obscure japanse novel rpgs.
Met een softmod op de Vita gaat er een wereld open aan game aanbod. Je kunt er bijvoorbeeld Native PSP games op spelen. En dan komen de emulatoren voor andere game consoles/handhelds er nog bij :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeTjuk schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:55:
[...]

Koop je dat via Ali of heb je daar een ander adres voor.
Mijn vita werkt nog prima, maar je weet maar nooit.
Ik heb een OLED replacement screen zónder frame gekocht via AliExpress en dat kostte nog geen twee tientjes. De reden dat ik er eentje zonder frame had gekocht was om de prijs te drukken, en als je het geen probleem vind om wat te pielen dan is dat erg goed te doen.
De kwaliteit van wat ik heb ontvangen is eigenlijk boven verwachting goed, dus dat is mooi meegenomen. Normaal gesproken sorteer ik op Ali altijd op aantal verkochte exemplaren.

Ik ben het wel met @Raem eens dat er weinig echt goede games voor de Vita zijn uitgebracht. Gravity Rush heb ik mij erg goed mee vermaakt, Uncharted vond ik wat te gimmicky met de rear touch panel enzo. ModRacers Nation was een erg vermakelijke game. Maar het mooiste is inderdaad om het apparaat homebrew enabled te maken.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:27:
[...]

Ik heb een OLED replacement screen zónder frame gekocht via AliExpress en dat kostte nog geen twee tientjes. De reden dat ik er eentje zonder frame had gekocht was om de prijs te drukken, en als je het geen probleem vind om wat te pielen dan is dat erg goed te doen.
De kwaliteit van wat ik heb ontvangen is eigenlijk boven verwachting goed, dus dat is mooi meegenomen. Normaal gesproken sorteer ik op Ali altijd op aantal verkochte exemplaren.

Ik ben het wel met @Raem eens dat er weinig echt goede games voor de Vita zijn uitgebracht. Gravity Rush heb ik mij erg goed mee vermaakt, Uncharted vond ik wat te gimmicky met de rear touch panel enzo. ModRacers Nation was een erg vermakelijke game. Maar het mooiste is inderdaad om het apparaat homebrew enabled te maken.
ja die zijn best ok. Ik heb er ook nog twee liggen (blauw en zwart) die ik nog moet vervangen plus nog een keer die 3g/psvsd mod die er ook nog ligt. En dan is er ook nog die pstv die je leuk kan modden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:18:
Voor dit soort projecten wil ik nog een keer een everdrive o.i.d. aanschaffen. :9
Revo, de maker van dat spel, maakt ook fysieke exemplaren van master system spellen incl. cartridge, box en bookje. Volgens mij heeft hij Duke Nukem nog op voorraad. Misschien is dat iets voor jou.
YouTube: [Unboxing] Duke Nukem SEGA Master System

Mijn Sonic hack kun je ook bij hem pre-orderen :)
YouTube: Sonic Genesis for Master System get Physical!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:55:
[...]

Revo, de maker van dat spel, maakt ook fysieke exemplaren van master system spellen incl. cartridge, box en bookje. Volgens mij heeft hij Duke Nukem nog op voorraad. Misschien is dat iets voor jou.
YouTube: [Unboxing] Duke Nukem SEGA Master System

Mijn Sonic hack kun je ook bij hem pre-orderen :)
YouTube: Sonic Genesis for Master System get Physical!
Hier gaan we ook zekers even naar kijken. Ook jij hebt een geweldig prestatie geleverd. _/-\o_ Zal best de nodige tijd in zo'n project zitten, en daar mag dan wel iets tegenover staan.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Paar nieuwe toevoegingen, area 51 en fighting vipers 2 zijn gesealed.

Hiermee komt mijn dreamcast collectie op 139 stuks en mijn ps1 collectie op 417 stuks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qD6EjfLF8ca3nmgzWgMFcVK9k7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnjRotFvORZW4OpThUv18pBA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 15:19
Goeiemorgen!

Ik lees puur en alleen al jullie berichtjes, heerlijk om al dat retro geweld te zien en de passie.

Nu bedacht ik mij deze ochtend dat ik nog een gamecube had liggen.
Verder geen retro spul in huis, maar wilde deze op mijn moderne tv aansluiten.

Ik krijg geen beeld of geluid als ik dit op deze manier doe? Met een 3.5mm plug die ik nog had liggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L30uKxYGn_Ouuok0wBoAEaUcLZs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DOUOw6kQ6EfRlMUHujJqvIwQ.jpg?f=fotoalbum_large
Heb ik toch een adapter nodig naar hdmi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
b.o.n.s schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:43:
Goeiemorgen!

Ik lees puur en alleen al jullie berichtjes, heerlijk om al dat retro geweld te zien en de passie.

Ik krijg geen beeld of geluid als ik dit op deze manier doe? Met een 3.5mm plug die ik nog had liggen.

[Afbeelding]
AV kanaal wel geselecteerd op je TV? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Tux3.14 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:50:
[...]

AV kanaal wel geselecteerd op je TV? :P
😁😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
Goeiemorgen!

[Afbeelding]
Grappig wat je met een beetje info kunt uitzoeken.
Als ik google op het nummer bij die qr code "4-731-224-31" kom ik uit op de Sony AF8 oled-tv ;-)
Hier zie ik soortgelijke foto met aansluitingen die overeenkomt met die van jou: review: Sony AF8 - Strak design, strak geluid
Op de sony site lees ik dat die aansluiting aan zijkant echt een composiet + audio ingang is.
https://www.sony.nl/elect...s/specifications#features

Dus ondanks dit speurwerk ben ik het eens met @Tux3.14 ...Heb je wel de juiste AV ingang geselecteerd, want het zou gewoon moeten werken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
Goeiemorgen!

[Afbeelding]
Dat is geen originele composiet Gamecube kabel als ik het zo zie (de conversie kabel bedoel ik)

Het lijkt op een 3.5mm kabel die ik wel eens gebruik om 8mm tapes of VHS banden te digitaliseren.

Deze geven alleen output, geen input.

Ik heb nog wel een origineel Gamecube composiet kabel voor je liggen waar ik niks mee doe: tegen verzendkosten stuur ik em naar je op.

Stuur me even een PB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ymXbU86fhPTgNXLuBem8-dMlSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pvTP3YxD1Bo6wK2DjGNVy3I0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Ricepuppet op 01-10-2022 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davince72
Ricepuppet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

Dat is geen originele composiet Gamecube kabel als ik het zo zie.

Het lijkt op een 3.5mm kabel die ik wel eens gebruik om 8mm tapes of VHS banden te digitaliseren.

Deze geven alleen output, geen input.

Ik heb nog wel een origineel Gamecube composiet kabel voor je liggen waar ik niks mee doe: tegen verzendkosten stuur ik em naar je op.

Stuur me even een PB.
Die kabel is wel een echte composiet GameCube kabel, anders zou die niet in zijn GameCube passen😁 de kabelconversie van tulp naar 3,5mm is niet van Nintendo , maar ik neem aan dat die bij de TV hoort. De ingang is een AV-in dus ik verwacht dat die wel klopt.
Dus ik vrees dat jouw aanbod niets gaat veranderen aan zijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
davince72 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Die kabel is wel een echte composiet GameCube kabel, anders zou die niet in zijn GameCube passen😁 de kabelconversie van tulp naar 3,5mm is niet van Nintendo , maar ik neem aan dat die bij de TV hoort. De ingang is een AV-in dus ik verwacht dat die wel klopt.
Dus ik vrees dat jouw aanbod niets gaat veranderen aan zijn situatie.
Sorry,

Ik bedoelde de conversie kabel. Ik heb een daadwerkelijke Nintendo Gamecube AV kabel in de aanbieding, dus als de TV voor de rest een composiet ingang heeft, gaat dat wel lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricepuppet op 01-10-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Sorry,

Ik bedoelde de conversie kabel. Ik heb een daadwerkelijke Nintendo Gamecube AV kabel in de aanbieding, dus als de TV voor de rest een composiet ingang heeft, gaat dat wel lukken.
Ik begrijp je niet helemaal..? De TV heeft een AV-in met een break-out cable, welke zo te zien bij zijn Sony hoort. Daarop aangesloten is een originele (ook zo te zien) GC/SNES AV kabel. Maw zou moeten werken, hij gebruikt al de kabel die jij aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Exorcist schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:44:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal..? De TV heeft een AV-in met een break-out cable, welke zo te zien bij zijn Sony hoort. Daarop aangesloten is een originele (ook zo te zien) GC/SNES AV kabel. Maw zou moeten werken, hij gebruikt al de kabel die jij aanbiedt.
Nogmaals, zoals ik het zie, is dit een conversie kabel welke alleen output geeft (ik gebruik ze voor video capturing van 8mm en VHS tapes) en geen input. Vandaar dat het geen beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Nogmaals, zoals ik het zie, is dit een conversie kabel welke alleen output geeft (ik gebruik ze voor video capturing van 8mm en VHS tapes) en geen input. Vandaar dat het geen beeld geeft.
Die kabel hoort 1) bij de TV en zal dus ook gewoon (en alleen) voor input zijn. Daarop is 2) een GC AV kabel aangesloten.

En dan nog zie ik niet in hoe jouw aangeboden GC kabel hier verandering in zou brengen/wat dat verandert aan de situatie. Of ik word echt helemaal gek en snap je écht niet, ik laat hem ff los in de hoop dat iemand dit verder kan verduidelijken :? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Zo’n pauper kabeltje heb ik ook bij mijn Sony TV’s. Das gewoon voor AV input. Het is alleen wel zo dat 1; AV aan moet staan (stond bij mij default uit), 2; ook op dat kanaal staat; en 3 ook op AV staat ingesteld en geen component. Dat laatste heb ik namelijk bij 1 van mijn TV’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

LoCuTuS2000 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:30:

[Afbeelding]
Dat is een PS Vita Fat met OLED scherm. De USB-kabel is een speciale kabel voor de PS Vita (die worden op AliExpress wel aangeboden voor een paar Euro). De PS Vita Fat heeft namelijk geen USB maar een speciale Sony-aansluiting. Dat heeft de PS Vita Slim dan weer wel (micro-USB). Ik heb beiden en gebruik vooral de Slim. Ik heb de mijne nog voor ronde de €120-140 kunnen kopen. De prijzen liggen tegenwoordig veel hoger.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OFV

OFV

Intertoys (Tilburg). Ik heb hem al maar deze prijs moest ik even delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_iPyf-CkiVI8dv6hAa4YjpVq0QM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GE2Ob0QJQCCJBwSwjeK4Jhxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door OFV op 01-10-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
OFV schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:22:

[Afbeelding]
Das geen geld voor z'n geweldige game :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
Tux3.14 schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:31:
Zo’n pauper kabeltje heb ik ook bij mijn Sony TV’s. Das gewoon voor AV input. Het is alleen wel zo dat 1; AV aan moet staan (stond bij mij default uit), 2; ook op dat kanaal staat; en 3 ook op AV staat ingesteld en geen component. Dat laatste heb ik namelijk bij 1 van mijn TV’s.
Mooie discussie zo 🙂

Waar dat verloopje bij hoort is mij niet bekend, was een poging om beeld te krijgen. Zonder geluk.
Op een andere tv in huis inmiddels wel beeld overigens, via de composiet. Dus we maken stapjes.
Ik had inderdaad de AV bron aanstaan.
Maar ga voor een hdmi adapter zodat ik de GC lekker beneden kan aansluiten

Top dat iedereen zo 'meeleeft' en helpt

Note: het is ee Sony Xf9005 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Soort update:

Toch beeld en (mono) geluid!
Ander kabeltje gevonden en die werkt al is het niet de manier om aan te sluiten.

Leuk zo rommelen haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]
Bij onze intertoys was ik al blij als er ergens een prijs op staat. Ze gooien hier alles zonder prijzen tegen de muur, en kijken wel waar het blijft hangen. :X .Zat soms zelfs nog een verdwaalde ps3 of pc spelletje tussen Waar natuurlijk ook niks opstaat, en bij navraag bij de kassa is alles moeilijk, lastig en te veel gedoe ;w

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Linksquest
Voor mijn mede F-Zero fans, ik heb een leuke collectie video gemaakt van deze toffe race game serie. Speciaal gemaakt op aanvraag van @Exorcist ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Linksquest op 01-10-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11

[Afbeelding]
Welke vestiging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

Aabe fabriek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 22:31
Super leuk om het enthousiasme te lezen (en zien). Ik was even benieuwd: spelen jullie de games ook die jullie kopen, of gaat het meer om het verzamelen? Er zitten echt prachtige collecties tussen <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
pipapaulus schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:39:
Super leuk om het enthousiasme te lezen (en zien). Ik was even benieuwd: spelen jullie de games ook die jullie kopen, of gaat het meer om het verzamelen? Er zitten echt prachtige collecties tussen <3
Ik game zelf vrijwel alles :) Anders koop ik het niet :+ Maar ik heb geen honderden games zoals velen hier. Ik denk dat ik hooguit iets van 150 retro games heb, pure gok. Nooit echt geteld :P Soms verkoop ik het ook wel is door. Een tijdje terug afstand gedaan van ongeveer 25 Gamecube en Wii titels. Dat zijn dan games die ik achteraf nooit speel of gewoon niet mijn ding was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mijn collectie is nog redelijk bescheiden met 9 consoles (sega MD, sega 32x, 2x ogXBOX, 2x ps3, ps4, ps5 en steam deck) en een 150 games. In principe koop ik alles met de intentie om het te spelen. Maar ik bij disc based consoles met een hard disk speel ik ze liever van de hard disk. Dus die zijn dan eigenlijk meer voor het verzamelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In mijn geval beiden, haal uit beiden genot en met wisselende voorkeuren (spelen, zoeken/verzamelen). Momenteel/laatste tijd relatief veel current gen echter (PS5/XSX).

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik verzamel alleen in principe. Ik game/emuleer de spellen op mijn pc. Vind het tweak gehalte er leuk van om de beelden te verbeteren.

Wegens gezin/gezondheid omstandigheden heb ik weinig tijd/geld/ruimte om net als @Exorcist @Verwijderd @Petje72 een complete speelbare omgeving te creëren met prachtige volledige collecties.

Het zoeken tussendoor naar nieuwe pareltjes is voor mij nu het leukste wat er is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raem
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NESyLikQuMlyaorqXGqHEpf-NFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5C5RI4GvUzx6G71ZD8HPBYPb.jpg?f=fotoalbum_large

Niet echt een retro aankoop, maar de gedachte erachter is wel retro gerelateerd. Ik loop al langer met het idee om alle Zelda games opnieuw uit te spelen volgens de officiële tijdlijn. Alleen deze begint met Skyward Sword en ik vond dit één van de minste uit de reeks vanwege de motion controls, dus vandaar dat ik dit idee steeds heb uitgesteld.

Maar nu ik Skyward Sword zonder motion controls kan spelen ga ik toch eens beginnen aan deze persoonlijke challenge. Met de tijd die ik tegenwoordig kan spenderen aan gamen zal het alleen wel even duren voordat ik alles heb uitgespeeld. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie just cause achtige games leuk vindt, mercenaries 2 op de ps3 is een erg vermakelijke game. Alles kan kapot en je kan in heel veel verschillende voertuigen rijden. Vooral veel mayhem veroorzaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ojpWEu5SNnvh--G6LkDOa4y7cGQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsXN4JuQUjFaqOssJI6b9LoB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels veel van de retro games die ik wil hebben. Dus ben niet zoveel meer bezig met het verzamelen. Af en toe kom ik nog wel eens wat tegen. Koop wel geregeld current gen games. Maar ben nu vooral games uit de kast aan het pakken om ze te spelen. Momenteel bezig met mercenaries 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik merk dat ik toch meestal op mister speel, het gemak is gewoon super hoog!
En ja emulatie is ook erg fijn, helemaal met achievements support waar ik aan de ene kant toch wel gevoelig voor ben, aan de andere kant. Mijn main challenge is kyukyuu tiger op pce en die speel ik zonder...dus het is zeker geen must. Ik wissel af tussen mister, echte pc engine en emulatie (want die heeft save states) en ja, voor dit systeem is het uitwisselbaar!

Bij snes en megadrive via retroarch merk ik toch wel wat emulatie issues....goed die dan op mister of echter hardware, ben dan te lui om dat verder te tweaken met deze alternatieven.

Maar mijn ps1, saturn en ps2 krijgen nog best veel aandacht! Denk dat daarna de x360 meest gebruikt wordt.

Wat niet helpt is dat ik me heel erg stoor (of denk te storen aan O-) ) pal games. Daardoor gebruik ik mijn nes/snes zeer weinig. Ik vind het tweaken meer een noodzakelijk kwaad dan leuk dus ook weinig zin om deze consoles te modden. dus krijg je beetje kip ei verhaal.

Verder is er natuurlijk altijd de vraag waar trek je de grens, zoals @Verwijderd laatst al zei door de prijzen is het niet meer leuk. Helemaal als je zoals ik liefst in winkels koop :o en ja het is slecht maar bij ps2 en xbox en zelfs 360 games heb ik nu vaak het idee dat ik het geld niet waard vind voor een hoesje en fysieke disc als ik de games toch al kan spelen.

Dus wat dat betreft ala @Exorcist af en toe game voor last/cur gen en soms dingen als de retrobit megaman heruitgave.

En op steam toch ook af en toe een spelletje, of retro rereleases of retro inspired doorgaans.

Zou ondanks alles toch nog wel deze dingen aan deze verzameling willen toevoegen:
- mega cd en 32X
- 3do
- neo geo cd
- neo geo AES of MVS

zeg nooit nooit maar met die zou ik qua retro hardware vrijwel klaar zijn, hoewel ik dan wellicht nog voor nog vager spul zou gaan als cd32/jaguar en zelfs cdi.......hoewel die libraries me amper interesseren. cd32 op zich wel maar de meeste games als gespeeld in de standaard amiga vorm....

Ach ja mens heeft een hobby nodig toch? :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand goede ervaring met oscilloscopen specifiek voor het debuggen van de console die in dit topic de dienst doen? Ik ben zoekende naar een entry-level scope en heb wat suggesties, maar zou graag even wat sparren/vragen beantwoord krijgen.
Wel een beetje off-topic denk ik, dus gelieve een DM te sturen als je het niet erg vind om deze amateur-debugger te helpen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
Ik wil bepaalde games kunnen spelen, maar dan echt alleen games waar ik nostalgie mee heb. Het liefst wil ik die kunnen spelen op modernere consoles zoals de WiiU/3DS/PS Vita/Nintendo Switch/Evercade en de diverse mini consoles (die heb ik vrijwel allemaal). Ik heb geen zin (meer) om al mijn oude meuk nog aan te sluiten, dat is me teveel moeite. Dus ik ben wel blij met al die remakes/remasters op de Switch :-)

Ik heb een voorkeur voor Nintendo spul, daar ben ik nu eenmaal mee opgegroeid. Na de SNES overgestapt op de PSX, daarna een GC en WiiU. Ik heb de N64 en Wii overgeslagen (ik heb dus echt helemaal niets met motion controls). Ik vind het dan wel weer leuk om alle Mario games te kunnen spelen (ik wil ze wel in bezit hebben, dus niet middels een abonnement zoals NSO en al zeker niet via andere wegen, het moet wel origineel zijn), dus dat ik SM64 kan spelen via Super Mario 3D All Stars op de Switch, dat vind ik dan wel gaaf ook al heb ik die game nooit ten tijde van release gespeeld.

Ik heb een 3DS gekocht omdat ik dan Luigi’s Mansion 1 tm 3 kan spelen. Of een PS Vita omdat ik Metal Gear Solid 1 tm 3 wil kunnen spelen. Ik ben zelf dus altijd wel blij dat ze veel games porten naar de Nintendo Switch bijvoorbeeld. Zo kan ik alle AC games van de PS3/X360 op 1 console spelen.

Zo ben ik er meer mee bezig (gelukkig heb ik een vrij diverse smaak als gamer, dus ik heb wel aardig wat game(series) waar ik nostalgie mee heb) dan dat ik perse alles moet verzamelen wat er maar is. Eigenlijk ben ik dus niet echt een retro verzamelaar, want hoewel ik mijn oude consoles wel allemaal heb, inclusief doos, zal ik mijn GC of Dreamcast nooit aansluiten of daar nu nog games voor aanschaffen.

Wel ben ik uitermate pietluttig als ik een 3DS of Vita aanschaf. Ik zoek dan echt naar een bepaalde release en hij moet in mint conditie, met doos zijn. Helaas verkocht ik vroeger mijn consoles vaak om weer het nieuwst uitgebrachte stukje hardware te kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cyrax0508 op 03-10-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrax0508 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:00:
Ik heb een 3DS gekocht omdat ik dan Luigi’s Mansion 1 tm 3 kan spelen.
Maar LM3 is toch switch exclusive? ik heb zelf 1 op de cube, 2 op de ds en 3 uhm in the virtuele 'to buy' stapel
nintendo is langzaam met afprijzen, maar ik heb geduld :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sagat schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Maar LM3 is toch switch exclusive? ik heb zelf 1 op de cube, 2 op de ds en 3 uhm in the virtuele 'to buy' stapel
nintendo is langzaam met afprijzen, maar ik heb geduld :P
Ja, LM 3 is Switch exclusive inderdaad. Ik kan nu deel 1&2 via de 3DS spelen en deel 3 via mijn Switch. Als er een remaster van die eerste twee op de Switch zou komen, dan double dip ik zonder probleem :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Cyrax0508 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:00:
[...]

Eigenlijk ben ik dus niet echt een retro verzamelaar, want hoewel ik mijn oude consoles wel allemaal heb, inclusief doos, zal ik mijn GC of Dreamcast nooit aansluiten of daar nu nog games voor aanschaffen.
Wat! je Dreamcast niet aansluiten foei >:)
Ieder zijn eigen (nostalgie) ding natuurlijk, maar waarschijnlijk heb je hier ook weinig mee gehad zoals je zelf aangaf.
Nu is de DC wel een apparaat wat je tegenwoordig met of zonder ODE relatief makkelijk kan aansluiten. Voor mij heeft de DC altijd nog een arcade vibe die ik niet heb bij andere consoles. Maar daar ben ik dus mee "besmet" :9 Mijn zoon kijkt altijd nog raar op wanneer ik de DC aansluit op een CRT monitor met VGA, terwijl ik ook nog een dchdmi mod heb. Maar soms wil je even crt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elsympatico
  • Laatst online: 31-08 09:37
Dreamcast 1 van mijn lievelingsconsoles, samen met de Saturn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:01:
Dreamcast 1 van mijn lievelingsconsoles, samen met de Saturn.
Idem. Zeker 1 van mijn favoriete consoles. Helemaal omdat de console qua hardware een 1 op 1 kopie is van de arcade Naomi kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:03:
[...]

Idem. Zeker 1 van mijn favoriete consoles. Helemaal omdat de console qua hardware een 1 op 1 kopie is van de arcade Naomi kast.
Hier spring ik even op in. Is de dreamcast nou de console die gezien kan worden als de ultieme arcade machine? Ik weet dat een sega dat label heeft maar niet meer welke sega.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons is het een gezamenlijke hobby ik ben meer de verzamelaar, en mijn vrouw is meer de gamer. Ik game meer gemakshalve op mijn laptop dan ergens anders. Alles wat er binnenkomt komt wel binnen met het idee om ooit te spelen. Wij hebben ook beide zo goed als geen consoles als kind gehad, en dit hebben we nu een klein beetje gecompenseerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• davince72
Ik heb woord bij de daad gevoegd. Heb de Vectrex al 20 jaar gok ik maar eigenlijk niet eerder de spellen gespeeld, dus vandaag voor het eerst eens Clean Sweep gespeeld🤣
Van dit spel heb ik het frontje voor zover ik weet niet, zodoende het minestorm frontje..
Leuke Pac-Man clone👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcirDG0gh6A_5Rooy3SqYJzZfzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GIdRhKG0PtUJnF3xjDYE2xNY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door davince72 op 03-10-2022 17:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 17:06:
[...]

Hier spring ik even op in. Is de dreamcast nou de console die gezien kan worden als de ultieme arcade machine? Ik weet dat een sega dat label heeft maar niet meer welke sega.
Naast de neo geo kan dat zeker. Aangezien de Naomi (arcadekast) ontworpen is op basis van de dreamcast. Hierdoor zijn er ook veel arcade games geport naar de dreamcast. Omdat deze hardware zo vergelijkbaar is worden dit ook wel perfecte arcade ports genoemd. Daarnaast biedt de dreamcast ook genoeg accessoires zoals een arcade stick waardoor je helemaal die arcade beleving krijgt. Enige is dat de pal games collectie redelijk beperkt is (+/-220 games). Maar in Japan zijn er veel meer games uitgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 18:44:
[...]

Naast de neo geo kan dat zeker. Aangezien de Naomi (arcadekast) ontworpen is op basis van de dreamcast. Hierdoor zijn er ook veel arcade games geport naar de dreamcast. Omdat deze hardware zo vergelijkbaar is worden dit ook wel perfecte arcade ports genoemd. Daarnaast biedt de dreamcast ook genoeg accessoires zoals een arcade stick waardoor je helemaal die arcade beleving krijgt. Enige is dat de pal games collectie redelijk beperkt is (+/-220 games). Maar in Japan zijn er veel meer games uitgekomen.
En dan heb je nog de (arcade) Atomiswave games (project van Sega en Sammy) die je ook kunt spelen op de Dreamcast, omdat die arcade hardware hetzelfde was.

https://www.dreamcasthub.com/atomiswave

Zitten maar een paar echte leuke games tussen overigens. Wel geinig dat de Dreamcast gun ook werkt bij die 2 lightgun games.

[ Voor 9% gewijzigd door 3style op 03-10-2022 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 13:56:
[Afbeelding]

Niet echt een retro aankoop, maar de gedachte erachter is wel retro gerelateerd. Ik loop al langer met het idee om alle Zelda games opnieuw uit te spelen volgens de officiële tijdlijn. Alleen deze begint met Skyward Sword en ik vond dit één van de minste uit de reeks vanwege de motion controls, dus vandaar dat ik dit idee steeds heb uitgesteld.

Maar nu ik Skyward Sword zonder motion controls kan spelen ga ik toch eens beginnen aan deze persoonlijke challenge. Met de tijd die ik tegenwoordig kan spenderen aan gamen zal het alleen wel even duren voordat ik alles heb uitgespeeld. :P
100% eens, heb deze voor de Wii en ben na ongeveer 2 uurtjes spelen compleet afgehaakt op de gameplay met motion control.

Ben wel benieuwd naar je mening over de game zelf buiten de motion conrol om! Dus laat vooral even weten wat je er van vindt als je er met de tijd aan begonnen bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Verwijderd schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

100% eens, heb deze voor de Wii en ben na ongeveer 2 uurtjes spelen compleet afgehaakt op de gameplay met motion control.

Ben wel benieuwd naar je mening over de game zelf buiten de motion conrol om! Dus laat vooral even weten wat je er van vindt als je er met de tijd aan begonnen bent :)
Ik heb hem op de Wii wel uitgespeeld, ondanks de motion controls en vond het toen verder wel een goede game! Maar is inmiddels alweer meer dan 10 jaar geleden.
Is ook de reden waarom ik ze allemaal weer opnieuw wil spelen. Veel dingen weet ik volgens mij niet eens meer. Link to the Past is ook de enige die ik vaker heb uitgespeeld.

Zag alleen wel dat Four Swords ontbrak in m'n collectie. Maar die kun je volgens mij alleen multiplayer doen, dus die sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Die NTSC Jap Dreamcast Kan je die volledig in het Engels zetten, zoals de Neogeo Cd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

elsympatico schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 20:20:
Die NTSC Jap Dreamcast Kan je die volledig in het Engels zetten, zoals de Neogeo Cd?
Console settings wel ja, maar games is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ok bedankt, dacht ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:20:
[...]

Console settings wel ja, maar games is een ander verhaal.
Wellicht is romhacking nog een optie voor sommige games? Ik zag 20 fantranslations?
==============
Kennen jullie overigens Luigi's mansion Arcade?
Had er nog nooit van gehoord, maar grappig omzetting van het normale concept naar een arcade game, ben niet zo van de light gun games maar deze vind ik wel interresant!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik ben aan het kijken naar de intec gaming adapters voor de Nes, SNES en n64 zodat ik de bluetooth controllers van deze consoles welke voor de switch zijn uitgebracht kan gebruiken op de originele consoles. Schijnt goed te werken, maar denk dat ik er dan 2 van ieder nodig heb en 4 voor de n64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:36:
Ik ben aan het kijken naar de intec gaming adapters voor de Nes, SNES en n64 zodat ik de bluetooth controllers van deze consoles welke voor de switch zijn uitgebracht kan gebruiken op de originele consoles. Schijnt goed te werken, maar denk dat ik er dan 2 van ieder nodig heb en 4 voor de n64.
Gebruikt Intec de BlueRetro techniek dan? Volgens mij zijn er inmiddels een aantal goede BlueRetro manieren beschikbaar, de laatste voor de N64 is laatst in de pre-order gegaan.
Sagat schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:57:
[...]

Had er nog nooit van gehoord, maar grappig omzetting van het normale concept naar een arcade game, ben niet zo van de light gun games maar deze vind ik wel interresant!
Gespeeld in two-player co-op mode, vond er niet heel veel aan :P Gaat d.m.v. een vrij onhandige controller in een veel te klein hokje.

[ Voor 30% gewijzigd door Seroczynski op 05-10-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Toevallig gezien in een arcade in Brussel toen ik er een paar maanden geleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Gebruikt Intec de BlueRetro techniek dan? Volgens mij zijn er inmiddels een aantal goede BlueRetro manieren beschikbaar, de laatste voor de N64 is laatst in de pre-order gegaan.

[...]

Gespeeld in two-player co-op mode, vond er niet heel veel aan :P Gaat d.m.v. een vrij onhandige controller in een veel te klein hokje.
Haha yup, hoorde iets over gordijnen en idd controller die op die stofspokenzuiger lijkt. Maar goed, heb hier 'al eens' O-) verteld dat ik dol ben op arcade game play, maar dat ik kasten waar je moet staan maar vervelend vind en stick.....tsja, liever joypad.

Mogelijk toch eens kijken maar zo'n usb light gun....voor dit, operation wolf, en t2 arcade......en goed als we dan toch bezig zijn, zijn er vast nog wel wat andere games die ok zijn.

Grootste probleem is dat ik sinden interresant vind, maar die werkt niet/nauwelijks (Want zeer veel kunst en vlieg werk required en dan nog steeds lag) op mister.

Daar kan je dan wel weer playstation guncon (als ik de naam goed onthouden heb) gebruiken, maar weet weer niet of dat dan beetje op pc werkt.

Zal hopelijk binnenkort ook eens kijken hoe wii light gun gaming bevalt...dat is ook te gebruiken voor mister en pc, en gezien dit niet mijn favo genre is ben ik hier ook niet super veel eisend...maar je weet het pas echt als je het gespeeld hebt natuurlijk.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
[...]

Wellicht is romhacking nog een optie voor sommige games? Ik zag 20 fantranslations?
==============
Staat overigens ook bij een aantal Gamestates. Volgens mij heb ik hem laatst nog gespeeld in Gamestate Westfield (Leidschendam)

Daarnaast is de game ook door middel van Teknoparrot te spelen. Ik heb daar ook een video over gemaakt en de game ook gespeeld.

Persoonlijk vind ik de game vrij weinig aan; in de video zeg ik ook dat je duidelijk ziet dat game developers (bedrijven zoals Raw Thrills) het erom doen om je extra geld in de machine te laten werpen door je bewust op knelpunten af te laten gaan (omstreek 3:40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Seroczynski schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:55:
[...]

Ik heb heel eerlijk geen idee. Was al langere tijd op zoek naar zoiets om die controllers te verbinden en deze was de enige die ik kon vinden. Ga eens kijken naar wat je noemt, kende dat niet.

Ik vond er eentje voor de N64 welke echt wel erg strak is en dat hele blueretro klinkt erg interessant qua concept.
Zal nog eens kijken wat intec gebruikt. Ze komen niet in de lijst voor, maar dat zegt niets.
Intec lijkt gewoon een eigen iets te gebruiken.
Eigenlijk nu nog opzoek naar varianten voor de NES en SNES. Alles van hetzelfde is wel erg prettig.
Interne voor de NES wel gevonden, maar vind extern wel gewoon prima. Kan zijn dat ik zelf iets moet fabrieken, of dat er langzaam wel meer opties komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Arunia op 05-10-2022 10:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 10:14:
[...]

Staat overigens ook bij een aantal Gamestates. Volgens mij heb ik hem laatst nog gespeeld in Gamestate Westfield (Leidschendam)

Daarnaast is de game ook door middel van Teknoparrot te spelen. Ik heb daar ook een video over gemaakt en de game ook gespeeld.

Persoonlijk vind ik de game vrij weinig aan; in de video zeg ik ook dat je duidelijk ziet dat game developers (bedrijven zoals Raw Thrills) het erom doen om je extra geld in de machine te laten werpen door je bewust op knelpunten af te laten gaan (omstreek 3:40)

[YouTube: My Opinion On Teknoparrot as an Arcade Gamer]
Ja, blijft natuurlijk een probleem bij arcade games, helemaal in het shmup genre. Goed heb zelf nog niet veel met TK gedaan. Maar staat zeker op de lijst. Als er geen gekke dingen gebeuren relatief binnenkort een andere pc waar het vast een stuk beter op zal draaien dan op de huidige
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOfIUycHAJdipSMtOd5PXE-8yak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0O5ESeuU0AaSF0fPcWpaFS0K.png?f=fotoalbum_large
:/ ;w

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ben wel benieuwd of meer mensen dit C64 gespeeld hebben. Ik was er destijds flink van onder de indruk. In 1990 uitgekomen wat me verbaasd. Ik dacht dat deze ouder was en het doet me beseffen hoe snel alles in die jaren daarna ging. (Amiga, SNES etc.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FZTyPkgH9yQC3nZXTr_I5g86_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkrUSjfjkXm8es47LWrLedEy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYFON1UhPYTrMJiAe-OICpjcHRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wydfy4tYYg4SYI8sMAyDN3bf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 08:27
OFV schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:22:
Ben wel benieuwd of meer mensen dit C64 gespeeld hebben. Ik was er destijds flink van onder de indruk. In 1990 uitgekomen wat me verbaasd. Ik dacht dat deze ouder was en het doet me beseffen hoe snel alles in die jaren daarna ging. (Amiga, SNES etc.)
Wel gespeeld maar vond het niet bijzonder. Ben enorm fan van The Last Ninja en dit is dezelfde engine, maar ze hebben de enorm atmosferische in-game muziek van TLN vervangen door een paar ook echt suffe geluidseffecten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Sh0ckTr00per schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Wel gespeeld maar vond het niet bijzonder. Ben enorm fan van The Last Ninja en dit is dezelfde engine, maar ze hebben de enorm atmosferische in-game muziek van TLN vervangen door een paar ook echt suffe geluidseffecten helaas.
Ah dat verklaart wellicht waarom ik hier redelijk goed op aansloeg, last ninja had ik ook en de gameplay was waarschijnlijk herkenbaar waardoor ik er nog iets van snapte als jong ventje.
Pagina: 1 ... 163 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.