Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
MedionAkoya schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:18:
Ik zag in de kringloop een aantal games waaronder Resident Evil Code: Veronica X voor de Gamecube.
Ik mis nu alleen nog 2 en 3: Nemenis.... 8)7 Weet iemand of deze ooit in Europa zijn uitgekomen?

RE4 blijft natuurlijk het beste van de RE-serie. maar ik ben toch meer van de Mario. :P
Code Veronica vind ik de meest underrated RE. Eigenlijk moet je hem wel spelen op een blurry CRT en op een Dreamcast ;) . De 3D omgevingen waren destijds heel nice, gameplay clunky, maar daardoor ook spannender.

RE4 vond ik minder spannend, meer actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
MedionAkoya schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 22:18:
Ik zag in de kringloop een aantal games waaronder Resident Evil Code: Veronica X voor de Gamecube.
Ik mis nu alleen nog 2 en 3: Nemenis.... 8)7 Weet iemand of deze ooit in Europa zijn uitgekomen?

RE4 blijft natuurlijk het beste van de RE-serie. maar ik ben toch meer van de Mario. :P
Ja, die zijn beide ook voor de Gamecube in Europa uitgebracht. Wel flink aan de prijs nu. Net als Code Veronica trouwens, dus je hebt flinke mazzel dat je die in de kringloop bent tegen gekomen. Er van uitgaande dat je er niet de hoofdprijs voor hebt betaald in ieder geval.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Wellicht al voorbij gekomen hier maar ik zit te genieten van deze docu:

YouTube: Gamerooms (2021) - een documentaire over de mensen achter de gameroo...

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik vind Resident evil 1 top, de 2 vond ik ook zalig.
Zero stuk gespeelt was ook cool spel.
Maar de Code Veronica was wel een topper op de Dreamcast.
Ik vond persoonlijk de 4 tegenvallen, voelde voor mij niet zo aan als de eerdere delen uit de Resident Evil franchise.
Vond het zeker niet slecht, me niet verkeerd verstaan, maar het was anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Yes is bij mij bekend. Ik ontdekte de docu doordat ik een paar weken geleden zocht naar Dr. Retro omdat ik me afvroeg of hij nog actief was. Uiteindelijk is door hem bij mij het (zeer kleine maar wel aanwezige) balletje met betrekking tot retrogaming gaan rollen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gkGyRmJAC5gakyY74R5GJzM5RI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFw4mjzmnABIfmqnRdMRDpPO.jpg?f=fotoalbum_large
Helaas blijkt die Castlevania “collection” maar 1 game te zijn. De andere zijn van die download crap met een code (die uiteraard maar 1x te gebruiken is) 😞

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:02:
Nieuwe aanwinsten:

[Afbeelding]
Helaas blijkt die Castlevania “collection” maar 1 game te zijn. De andere zijn van die download crap met een code (die uiteraard maar 1x te gebruiken is) 😞
Vind het maar stom gedoe met die cijfers codes. Als ze niet gebruikt zijn, dan zijn ze weer met een houdbaarheidsdatum 8)7

Zou toch genoeg ruimte op een blue-ray moeten zijn, en ander gewoon meerdere discs zoals ze vroeger ook deden. Sommige doen wel netjes alles erop alleen kan je dat soort gegevens ook weer nergens goed terug vinden...

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:50:
[...]

Vind het maar stom gedoe met die cijfers codes. Als ze niet gebruikt zijn, dan zijn ze weer met een houdbaarheidsdatum 8)7

Zou toch genoeg ruimte op een blue-ray moeten zijn, en ander gewoon meerdere discs zoals ze vroeger ook deden. Sommige doen wel netjes alles erop alleen kan je dat soort gegevens ook weer nergens goed terug vinden...
Het gaat niet om ruimte, het gaat om het ontmoedigen van tweedehands kopen/verkopen/uitlenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Je had in dat tijdperk ook dat ze serialkeys gingen toevoegen aan games als CoD zodat online maar eenmalig te activeren was. Wat een ongelofelijk waardeloze tijd was dat, blij dat ze dat nu niet meer hebben.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Redax schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:18:
[Afbeelding]

Helaas is mijn camera niet zo goed maar dit is de buit na 5 uur over de retro beurs te hebben gestruind.
De meeste PS2 games op de foto werden voor 1 euro verkocht.
Verder ben ik heel blij dat ik nu eindelijk de eerste Zelda heb, helaas hoor ik alleen geluid als ik de game afspeel dus ik moet nog even zoeken of dat een kwaal van mijn NES of van de game zelf is.
Die The Legend Of Zelda en Mario Kart. _/-\o_ :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Nog wat leuks binnengekomen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYTVOA60wNTPAxUJcxRrJkA3Lk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNB2xuU2b6l1mVb4zeIhWrM0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 02:35
Thunder Force IV is geweldig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Leuke aanwinsten :)

Dat Home alone is dat een goed spel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Home Alone is heel leuk. Een actie platformer met zelfs wat rpg elementen in de vorm van samenstellen van wapens en vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV

OFV

Die home Alone zou ik voor alleen de hoes al in mijn collectie zetten. Classic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Home alone veel gespeeld op de pc vroegah. Nu is de ene versie niet de andere als ik deze review mag geloven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Josefien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:43:
En dan ook... blijkbaar is het technisch mogelijk om de crosshair live te laten zien (zoals bij Wii games) i.p.v. alleen bij het schieten. Waarom wordt dat dan niet gedaan bij Mighty Hits Special en Point Blank 1, 2 & 3? Daar kunnen alleen gamepad-spelers de crosshair constant zien, guncon-spelers moeten gokken.
Inmiddels 1 PS1-game tegengekomen die wèl een live crosshair laat zien en het scherm niet flitst tijdens het schieten... "Moorhen 3: The Chicken Chase". Dat spel had ik vroeger van m'n moeder gekregen (één v/d weinige originele discs die ik heb), altijd met gamepads gespeeld en nooit eerder geweten dat het lightguns ondersteunde :o

Maar het nadeel van niet flitsen is ook meteen duidelijk: de TV moet erg fel staan wil het goed werken want de lightgun heeft moeite met locatie bepalen in donkere gedeelten, zelfs donkerder bruin is lastig als de helderheid lager staat. Het eerste "probleem" begon al met taalkeuze: standaard was Duits geselecteerd (dus wit). Engels selecteren was met lage helderheid niet mogelijk omdat de knop grijs was en de gun 'm niet kon zien :P

Tijdens het spelen is een iets lagere helderheid ook al funest, want een wat donkere vogel bijv. werd niet gezien en dan denkt het spel dat je off-screen de trekker overhaalt en dat betekent herladen (ofwel -5 punten per keer) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Beeetje off-topic, maar betreft wel een mod van een populaire retro game :+

Vandaag alle afspraken af moeten zeggen want onze dochter was behoorlijk grieperig. Goed, moet toch wat te doen hebben vandaag :+ Ik zat al een tijdje te tobben om eens een ALTTPR run te doen (meer info hier) dus ben rustig aan begonnen met de "beginner settings".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b9XLAvxyEBE0Ymi6xGSJIDVSMCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iHfPM41L4Odmwa0iLdw8a2xq.jpg?f=fotoalbum_large

Zeker niet ontevreden mee, zat ook ongeveer 45 minuten AFK tijd bij. Heb direct na het uitspelen zin in de volgende run. Ditmaal de "default settings" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet wie hier allemaal Retrorgb kijken maar daar ging het idd ook over retrobrighten. Vond het wel een Interessante opmerking dat je ipv brighten ook kan kiezen om een artist de case te laten verven. Zou alleen niet weten wie dat hier in nederland zou kunnen doen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 18 september 2022 @ 07:50:
Weet niet wie hier allemaal Retrorgb kijken maar daar ging het idd ook over retrobrighten. Vond het wel een Interessante opmerking dat je ipv brighten ook kan kiezen om een artist de case te laten verven. Zou alleen niet weten wie dat hier in nederland zou kunnen doen?
Volgens mij doet aan @Ricepuppet consoles van leuke kleurtjes voorzien. Misschien ook wel voor derden ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OFV schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:38:
Die home Alone zou ik voor alleen de hoes al in mijn collectie zetten. Classic.
Heb de meeste ook in mijn collectie, puur omdat Home Alone 1 en 2 de tofste/leukste films zijn (vind ik).
Home Alone op de MD vind ik de beste, geen standaard platformer maar varieert gameplay en heel leuk opgezet dicht tegen het plot van de film aan voor zover mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:58:
[...]

Volgens mij doet aan @Ricepuppet consoles van leuke kleurtjes voorzien. Misschien ook wel voor derden ;)
Hey,

Uh, ik doe het niet commercieel voor anderen meer. Daar ben ik medio 2014 mee gestopt.

Ik doe het nog wel voor mezelf of naasten, sporadisch. Heb vorige week nog een Zelda Gamecube gecustomized voor een vriend, zal binnenkort wel het resultaat posten + de video van het proces op m'n channel.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:04:
[...]

Heb de meeste ook in mijn collectie, puur omdat Home Alone 1 en 2 de tofste/leukste films zijn (vind ik).
Home Alone op de MD vind ik de beste, geen standaard platformer maar varieert gameplay en heel leuk opgezet dicht tegen het plot van de film aan voor zover mogelijk.
Vroeger de PC versie veel gespeeld, lekker vallen zetten en daarna proberen de boeven zoveel mogelijk in de val te laten lopen zonder gepakt te worden

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen voor een leuk prijsje een setje DMG's overgenomen, zullen van de week binnenkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsPmwvfUuuuEMdleheDHHiJTzZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xTO8AceTd8DpRTyDltJt2Aq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YO3xNYL1uyvRB4Uf7EjQ2hk5ZjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67sawbYVXURMrMjvFVsybiML.jpg?f=fotoalbum_large

Nu al zin om ze helemaal schoon te maken en op te lappen, wellicht dat ik 1 ga modden met een backlight. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Ik zit eraan te denken om een 8bitdo (de Pro2) controller te kopen om op de PC retro-games te spelen en soms ook wat moderne games.
De paddles op de achterkant zien er aan de ene kant handig uit, maar ben ook bang dat ik die per ongeluk ingedrukt hou omdat daar meestal mijn vingers rusten.

Weet iemand of je deze paddles ook kan disablen in de Ultimate Software voor op de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eduardtee schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:12:
Ik zit eraan te denken om een 8bitdo (de Pro2) controller te kopen om op de PC retro-games te spelen en soms ook wat moderne games.
De paddles op de achterkant zien er aan de ene kant handig uit, maar ben ook bang dat ik die per ongeluk ingedrukt hou omdat daar meestal mijn vingers rusten.

Weet iemand of je deze paddles ook kan disablen in de Ultimate Software voor op de PC?
Volgens een snelle google moet je ze zelfs eerst activeren door ze een functie toe te wijzen met de Ultimate software.

Moet dus geen enkel probleem zijn lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ricepuppet schreef op zondag 18 september 2022 @ 11:10:
[...]

Hey,

Uh, ik doe het niet commercieel voor anderen meer. Daar ben ik medio 2014 mee gestopt.

Ik doe het nog wel voor mezelf of naasten, sporadisch. Heb vorige week nog een Zelda Gamecube gecustomized voor een vriend, zal binnenkort wel het resultaat posten + de video van het proces op m'n channel.
Naasten oh dus dan zeker ook wel voor je favo spielerij mod toch? O-)
Nah no worries, misschien ooit een retrobrighten proberen, en daarna gaat het dan vermoedelijk toch in een display kabinet, iig mijn pal nes en snes. Mijn DC zou ik nog steeds willen gebruiken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Krikzz is weer bezig geweest, ditmaal eindelijk weer wat liefde voor de PC-Engine. Als ik het goed begrijp, is hij aan het onderzoeken of hij CD games via de HuCard port aan de praat kan krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Fc_SwAeWIAci9xl?format=jpg&name=900x900

Dit zou zo'n uitkomst te zijn, want de laatste keer dat ik bij TerraOnion is besteld had was echt een !@# ramp. En aangezien zij momenteel de troef in handen hebben met de Super SD System 3 is wat concurrent wel gewenst.

[ Voor 7% gewijzigd door Seroczynski op 19-09-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:16:
Krikzz is weer bezig geweest, ditmaal eindelijk weer wat liefde voor de PC-Engine. Als ik het goed begrijp, is hij aan het onderzoeken of hij CD games via de HuCard port aan de praat kan krijgen.

[Twitter][Twitter]
Dit zou zo'n uitkomst te zijn, want de laatste keer dat ik bij TerraOnion is besteld had was echt een !@# ramp. En aangezien zij momenteel de troef in handen hebben met de Super SD System 3 is wat concurrent wel gewenst.
De pce krijgt sowieso what love, ook een usb controller adapter. Ik heb zelf al een brooks adapter, maar ook hier is concurentie goed!

Gisteren nog even wat rondo gespeeld (na mijn standaard gefaalde 1cc tiger heli poging :') )
Blijft een erg vette console!
(zelf overigens geen problemen gehad om mijn (non hdmi/non super gfx compatible) ssds te krijgen, maar dat was voor corona ( en niet goedkoop!)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricepuppet
Sagat schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:11:
[...]

Naasten oh dus dan zeker ook wel voor je favo spielerij mod toch? O-)
Nah no worries, misschien ooit een retrobrighten proberen, en daarna gaat het dan vermoedelijk toch in een display kabinet, iig mijn pal nes en snes. Mijn DC zou ik nog steeds willen gebruiken.
Persoonlijk zou ik gaan voor een nieuwe 'verflaag'. Blijft veel langer zitten. Ik heb nog wat consoles gevonden die ik ooit voor anderen heb gecustomized, zo rond 2012 en die zien er nog steeds hetzelfde uit.

Als je bv. een SNES in de juiste (exacte) kleuren spuit, met daarbovenop decals van een Cricut of Laser UV, ziet het er zo goed als nieuw uit.

Zoki64 is bv. een goede customizer die gebruikt maakt van een combinatie van beiden, maar hij gebruikt bv. automotive lak icm. UV laser printing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9sPfiNrwaaEWYt6NH9AQ7_sACc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPoLWp2Qw6SH2QzJpiJFr1Wa.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn prijzen zijn er dan ook naar :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elsympatico
Ik heb een gameboy color van Zoki64 topkerel.
Die kan er iets van.
Heel content van zijn werk.

Moet wel nog de gameboy zelf kopen lol 8)7Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDuywha3SDocHM4u42-MwpWSmaA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QxMMrz2vHqoHahckrvAaFW1l.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jM1CVXUnZzzDfJqpqmayZfgN86A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ityKItP5IQHlYRQX0h93Mrjs.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCr_KAj6Gn9Ru7L4q-6B7LAQrA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3IvsI6RuPH2F7eqXlP67WB6q.png?f=user_large

[ Voor 111% gewijzigd door elsympatico op 19-09-2022 18:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ik besef dat het geen console is maar ik heb hem zo wel gebruikt in de jaren 80. De C64 II was mijn eerste computer ooit. Wilde hem graag toevoegen in mijn gameroom. Gebruiken ga ik hem niet, puur om naar te kijken en als herinnering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX_hOfD4JlYqShK-WnAOn_3SEJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkfrCkDdSl3DfTAVrlC0GMqo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 10:03
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 06:36:
[...]

Volgens een snelle google moet je ze zelfs eerst activeren door ze een functie toe te wijzen met de Ultimate software.

Moet dus geen enkel probleem zijn lijkt mij.
Super, thanks! Ik heb me serieus suf gegoogeled, maar ik kon letterlijk niks vinden t.a.v. de paddles. Heb de Ultimate Software ook nog gedownload, maar ja, daar kan je pas iets mee als je de controller hebt. Maar bedankt voor de hulp en het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik kwam deze net online te koop tegen. Had ik nog nooit gezien, dus maar uit nieuwsgierigheid gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b26JdSHtOnSiwMYhaOgBDTGE-2M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L3W7b9RiKeBMIEY779vGG3qG.jpg?f=user_large

Kent iemand deze? Meer info over?
Lijken mij kinder controllers te zijn…?

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 20-09-2022 09:51 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bruiser schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:51:
Ik kwam deze net online te koop tegen. Had ik nog nooit gezien, dus maar uit nieuwsgierigheid gekocht:

[Afbeelding]

Kent iemand deze? Meer info over?
Lijken mij kinder controllers te zijn…?
Echt kind vriendelijk zou ik het niet vinden eigenlijk. Jonge kinderen herkennen aan de hand van de knoppen wat in beeld staat (ABXY of vierkant/cirkel/driehoek/kruisje met kleurtjes) wat ze moeten indrukken op hun controller. Dat is hier wel een stuk lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:02:
[...]

Echt kind vriendelijk zou ik het niet vinden eigenlijk. Jonge kinderen herkennen aan de hand van de knoppen wat in beeld staat (ABXY of vierkant/cirkel/driehoek/kruisje met kleurtjes) wat ze moeten indrukken op hun controller. Dat is hier wel een stuk lastiger :P
Die zijn meestal ook iets kleiner van formaat, mijn vrouw gebruikt een hori mini voor de ps1/4. Degelijk dingentje, ja je mist wat functies zoals rumble en voor de ps4 het touchpad gebeuren. Nu is dat laatste bijna nergens voor gebruikt, of in ieder geval verplicht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OFV

OFV

Ik kom net deze reclame tegen op een Youtube account dat vol staat met oude tv beelden:

Edit:

[ Voor 22% gewijzigd door OFV op 22-09-2022 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
Geweldig, leuk die oude reclames nog eens terug zien :P

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:52:
@rikoos Heel herkenbaar van de fan noise. Vond de ogXBOX ook niet aan te horen toen ik hem weer aanzwengelde. Heb hier dan ook meteen een Noctua ingezet. Ik ben misschien verwend met mijn PS5, maar je console amper horen is toch wel een hele vooruitgang :D. ipv die amazon aanbieding kan je ook zelf aan de slag https://www.thingiverse.com/thing:4899513

Er is vast wel iemend die hem voor een paar euro kan printen.
De eerste print is gedaan :-) Moeten nog een blokje printen en dan kunnen we gaan ombouwen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvKzZaZnWOmup9s4YmbcPn-S9uM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t6w9pldNYEvfdhaMF3VjS36q.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind het verhaal wat kort door de bocht. Want eigenlijk is het verhaal nu dat sega verloor eerst vanwege Nintendo en daarna vanwege Sony. Terwijl er daarnaast intern ook veel mis ging, met name rond de saturn release en de 32x. 32x net voor de saturn uitbrengen, vrij snel support laten vallen met maar beperkt aantal games waarna ze snel genoeg voor dumpprijzen over de toonbank gingen. Dat wekt weinig vertrouwen bij de fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:02:
[...]

Vind het verhaal wat kort door de bocht. Want eigenlijk is het verhaal nu dat sega verloor eerst vanwege Nintendo en daarna vanwege Sony. Terwijl er daarnaast intern ook veel mis ging, met name rond de saturn release en de 32x. 32x net voor de saturn uitbrengen, vrij snel support laten vallen met maar beperkt aantal games waarna ze snel genoeg voor dumpprijzen over de toonbank gingen. Dat wekt weinig vertrouwen bij de fans.
Zeker waar. Daarnaast had EA zich ook teruggetrokken omdat ze geen vertrouwen meer hadden. Daarom is er geen EA game op de dreamcast te vinden.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:02:
[...]

De 32x had ook er ook nooit mogen komen. Meeste problemen kwamen door veel verschillende hardware die dan ook nog allemaal ondersteuning nodig hebben. Als je veel werk met weinig mensen probeert te verzetten komt je vroeg of laat altijd in de problemen.

Sega Japan had Sega Amerika ook te veel vrijheid geven, en twee kapiteins op een schip is vragen om problemen. Het is niet gezond als er niet een eenduidige visie en beleid is.

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb één van mijn og xbox’xen nog eens van stal gehaald met het idee hem eens volledig te updaten naar de nieuwste XBMC4Gamers…

Geleden van toen de og xbox uitkwam dat ik hier nog eens mee bezig ben geweest. Blijkt dat ik alles opnieuw moet leren 😅

Betreft een 1.4 met RAM upgrade (128MB) en een Xecuter 3 chip met een oude Avalaunch als dash erop.

Mijn TrueHexen disc boot niet meer, dus maar net de OGXBOX Installer 2021 gedownload. Kijken of ik daarmee de nieuwe XBMX4Gamers kan installeren.

Daarna eens kijken of ik Cerbios kan flashen naar die X3

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:38
OFV schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:05:
Ik besef dat het geen console is maar ik heb hem zo wel gebruikt in de jaren 80. De C64 II was mijn eerste computer ooit. Wilde hem graag toevoegen in mijn gameroom. Gebruiken ga ik hem niet, puur om naar te kijken en als herinnering.

[Afbeelding]
Mooie complete set!

Waarschuwing: ik heb begrepen dat je de originele voeding het beste kan vermijden aangezien die tegenwoordig (schijnbaar) het risico heeft de C64 op te blazen. Dat zou echt zonde zijn.

Liege, liege, liegebeest!

• OFV

OFV

Liegebeest schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:33:
[...]

Mooie complete set!

Waarschuwing: ik heb begrepen dat je de originele voeding het beste kan vermijden aangezien die tegenwoordig (schijnbaar) het risico heeft de C64 op te blazen. Dat zou echt zonde zijn.
Dank je voor de waarschuwing. Ik heb ook nog een C64 I. Die heeft een cassette, diskdrive en zelfs een printer geloof ik. Jaren geleden overgenomen van een liefhebber. Heel veel disks en cassettes erbij. Ooit ga ik ze proberen aan te zetten dus zal dan zeker eerst even op Google zoeken hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op donderdag 22 september 2022 @ 20:07:
[...]

Dank je voor de waarschuwing. Ik heb ook nog een C64 I. Die heeft een cassette, diskdrive en zelfs een printer geloof ik. Jaren geleden overgenomen van een liefhebber. Heel veel disks en cassettes erbij. Ooit ga ik ze proberen aan te zetten dus zal dan zeker eerst even op Google zoeken hoe en wat.
Voeding is idd een dingetje, maar er zijn goede alternatieven voor beschikbaar. Je hoeft ook niet ver te zoeken ook hier op tweakers loopt een c64 draadje. Ondanks dat het mijn eerste liefde voor gamen voortkwam uit de C64, is het toch slecht oud geworden. Zo af en toe een spelletje via Vice/retroarch geeft al snel het gevoel dat sommige dingen niet altijd herbeleeft hoeven te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:06:
[...]

Voeding is idd een dingetje, maar er zijn goede alternatieven voor beschikbaar. Je hoeft ook niet ver te zoeken ook hier op tweakers loopt een c64 draadje. Ondanks dat het mijn eerste liefde voor gamen voortkwam uit de C64, is het toch slecht oud geworden. Zo af en toe een spelletje via Vice/retroarch geeft al snel het gevoel dat sommige dingen niet altijd herbeleeft hoeven te worden.
Vind je het echt "slecht"oud geworden? Sinds ik mijn Steam Deck heb ontdek ik juist dmv emulatie weer hoe leuk de games waren en zeer verbaasd hoe goed eigenlijk de C64 was voor die tijd (met minimale hardware). Ja er is bizar veel troep uitgebracht tov echte consoles maar ook bizar veel goede games! Nu snap ik echt wel dat het veel nostalgie is voor mij aangezien het na de Atari 2600 mijn 2de computer/console was maar toch ;-)

PS dat hele C64 draadje is mij ontgaan op Tweakers, bedankt daarvoor !!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
rikoos schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:40:
[...]

Vind je het echt "slecht"oud geworden? Sinds ik mijn Steam Deck heb ontdek ik juist dmv emulatie weer hoe leuk de games waren
Precies de reden waarom dit 1 van mijn favoriete topics op GoT is. Ik speel zeker ook wel moderne games. Maar de afgelopen jaren, mede door dit topic ook ben ik vooral heel veel retro games gaan spelen. Mijn backlog met retro games groeit harder dan mijn backlog met moderne games :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bruiser schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:27:
Ik heb één van mijn og xbox’xen nog eens van stal gehaald met het idee hem eens volledig te updaten naar de nieuwste XBMC4Gamers…

Geleden van toen de og xbox uitkwam dat ik hier nog eens mee bezig ben geweest. Blijkt dat ik alles opnieuw moet leren 😅

Betreft een 1.4 met RAM upgrade (128MB) en een Xecuter 3 chip met een oude Avalaunch als dash erop.

Mijn TrueHexen disc boot niet meer, dus maar net de OGXBOX Installer 2021 gedownload. Kijken of ik daarmee de nieuwe XBMX4Gamers kan installeren.

Daarna eens kijken of ik Cerbios kan flashen naar die X3
Heb je er al een sata drive in zitten? Want dan kan ik cerbios of titan zeker adviseren. Afhankelijk van je sata2ide adapter kan je namelijk UDMA5 aanzetten, met snellere HDD snelheden tot gevolg. Merkte icm een ssd echt duidelijke verschillen in laadtijd. Op ogxbox forum id de juiste bios wel te vinden. Wel opletten dat je adapter de juiste UDMA standaard ondersteund andere brick je de console.

Maar XBMC4gamers ziet er fantastish en modern uit. Draait best soepel als je niet te veel games erop hebt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rikoos heb in het verleden c64 emulatie geprobeerd om wat gaming uit mijn kindertijd te herbeleven. Ik kon er niet aan wennen. Heb hetzelfde met NES en SMS. Ja er zijn daar wel enkele leuke games op te vinden, maar niet genoeg om me lang mee te vermaken. Bij mij begint 2d gaming pas echt op 16 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 10:12

LoCuTuS2000

Resistance is futile

cold_as_ijs schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:09:
[...]

Heb je er al een sata drive in zitten? Want dan kan ik cerbios of titan zeker adviseren. Afhankelijk van je sata2ide adapter kan je namelijk UDMA5 aanzetten, met snellere HDD snelheden tot gevolg. Merkte icm een ssd echt duidelijke verschillen in laadtijd. Op ogxbox forum id de juiste bios wel te vinden. Wel opletten dat je adapter de juiste UDMA standaard ondersteund andere brick je de console.

Maar XBMC4gamers ziet er fantastish en modern uit. Draait best soepel als je niet te veel games erop hebt staan.
UDMA5 (100MB/s) is alleen mogelijk met de Startech adapter, UDMA4 met de goedkope adapters, maar nog steeds 66MB/s dus een forse verbertering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-08 21:06
Liegebeest schreef op donderdag 22 september 2022 @ 19:33:
[...]
Waarschuwing: ik heb begrepen dat je de originele voeding het beste kan vermijden
Terechte waarschuwing! Met name de 5 volt gaat door jaren heen gevaarlijk omhoog!
Je kunt dit eenvoudig nameten en genoeg artikelen op internet hierover.
Als je geluk hebt kun je je bestaande voeding open maken en er een dc dc converter tussen zetten die bijvoorbeeld de 6v in kan converteren naar 5,1 volt. Kost Max €2 en je behoudt je originele psu: zie https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003512327954.html
Ik heb dit 2 jaar geleden gedaan en werkt al die tijd perfect.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag lekker vrij, mooi een beetje aan het omprutsen met mijn meest recente aanschaf. Wat blijft het toch altijd een bevredigend klusje om die oude gameboys wat aandacht en liefde te geven. Vooral als ze nog nooit open zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yK04UyKBrWg9eOQcUt6Xvhy8JLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9FjeWbyeobgHjuMadjZXg1P1.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/di4ThVn8LML75lAtfpthuANZCSY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3hAL0y4NE55UGzLMlz5nRViq.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tOPUgfz93HAIH2LqtSiM9FWlgdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1xwrq7gsOO1wajiiKQ5ThoiO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWRYjp4fFSuSqR68VVXagTnizys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BO0n3FJIYuVYe5DRAhVg3t5F.jpg?f=user_large

Van die knoppen die amper nog werken al ram je er met mach 5 op, en na schoonmaak met alcohol weer als nieuw reageren _/-\o_

Vanmiddag maar een potje Tetris ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:09:
[...]

Heb je meer info over dat hele UDMA verhaal? Ik zou zelfs niet hoe/waar dit aan te passen…

Op de IDE/sata adapter die ik liggen heb is ook niets vermeld over UDMA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yc53-UA740l3klyhz_djhRQa6PQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m7kRrPmOZzbRVKsGhTcMEJP.jpg?f=fotoalbum_large
(Had specifiek voor dit model gekozen om niet met zo een verlengkabeltje voor de stroom te zitten zoals bij de Startech)

Heb je een betere dash dan XBMC4Gamers in gedachte? Want bedoeling is wel om een volledige library er proberen op te zetten en een hoop emulators :p

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bruiser schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:00:
[...]

Heb je meer info over dat hele UDMA verhaal? Ik zou zelfs niet hoe/waar dit aan te passen…

Op de IDE/sata adapter die ik liggen heb is ook niets vermeld over UDMA:

[Afbeelding]
(Had specifiek voor dit model gekozen om niet met zo een verlengkabeltje voor de stroom te zitten zoals bij de Startech)

Heb je een betere dash dan XBMC4Gamers in gedachte? Want bedoeling is wel om een volledige library er proberen op te zetten en een hoop emulators :p
UDMA is de standaard voor PATA zoals we nu bv SATA 1,2 en 3 hebben voor SATA. De XBOX ondersteund hardwarematig UDMA 5 (100MB/s), maar werd door de bios beperkt tot UDMA2 (33MB/s). Recentelijk met de nieuwe titan bios en cerbios is het gelukt om UDMA5 toe te voegen. Voorwaarde is wel dat je sata to IDE adapter het ondersteund, wat het geval lijkt te zijn. En dat je een 80 wire IDE kabel gebruikt.

Verder gewoon XBMC4gamers proberen of het bevalt. Heb zelf 100-150 games op mijn xbox en daar zijn de laadtijden goed. UDMA5 zal ook helpen met het laden van de dash

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flyyy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 09:56
Nou, na mijn Videopac heb ik een nieuwe aanwinst een Monarch!

Er is wel een dingetje mee, de batterijen zaten er nog in dus die contacten zijn nogal beschadigd.
Nou schijn je deze ook met een adapter kunnen gebruiken, maar is er iemand die weet welke adapter hierop past? Ik heb al wat gezocht, maar nog geen antwoord kunnen vinden.

Hij is verder in hele nette staat, maar zou hem graag willen testen! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iuJbZ-SeQ8tWEi15LlZ_NA0qoVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6aOFHvJEsIwd9IALLK2MIlK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Kon deze niet laten liggen. :) ik ga er zeker mee gamen op zowel de Saturn als de Dreamcast. Op de Dreamcast werkt die ook icm de Total control 3, die komt binnenkort binnen. Werkt niet met alle spellen uiteraard, maar er is wel een leuke lijst om te testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/416xNHBjiJAg8nszE8sPWXTo9jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox5IGeym1jOBnT9dx570EOdH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pazm9HHoUTjSkmY3pC72IruhBrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gdw9sjW0NUaK2CVM6NdoWXBF.jpg?f=fotoalbum_large

De rechter stick voelde wat los, dus even opgemaakt en de veer schoongemaakt en opnieuw geplaatst. Voelt nu perfect. Was een lucky shot denk ik, maar wat een geklooi om die veer met dat ringetje er weer op de krijgen. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adhsxTMPM4oTA_5dpjkQfpRUtKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGfCVPmQkf31zCksguINqWGd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
Die ziet er wel mint uit zeg !!!! gaaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rikoos schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:40:
[...]

Vind je het echt "slecht"oud geworden? Sinds ik mijn Steam Deck heb ontdek ik juist dmv emulatie weer hoe leuk de games waren en zeer verbaasd hoe goed eigenlijk de C64 was voor die tijd (met minimale hardware). Ja er is bizar veel troep uitgebracht tov echte consoles maar ook bizar veel goede games! Nu snap ik echt wel dat het veel nostalgie is voor mij aangezien het na de Atari 2600 mijn 2de computer/console was maar toch ;-)

PS dat hele C64 draadje is mij ontgaan op Tweakers, bedankt daarvoor !!!!
Het was mijn eerste computer, en nostalgie is er genoeg. Alleen start ik nu eerder de nes of sms op dan de c64. Nu staat de c64 ook niet aangesloten, dus het is ook een stukje gemak dat ik de andere voorkeur geef. Het echte werk zal vast meer voldoening geven dan een emulator opstarten, al is het maar de input die totaal andere feedback geeft. Een krakende en piepende joystick in je handen is toch anders dan zo'n moderne controller. Misschien ooit nog eens als ik meer ruimte heb dat hij een mooi plekje krijgt, en weer wat meer liefde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:55:
Kon deze niet laten liggen. :) ik ga er zeker mee gamen op zowel de Saturn als de Dreamcast. Op de Dreamcast werkt die ook icm de Total control 3, die komt binnenkort binnen. Werkt niet met alle spellen uiteraard, maar er is wel een leuke lijst om te testen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De rechter stick voelde wat los, dus even opgemaakt en de veer schoongemaakt en opnieuw geplaatst. Voelt nu perfect. Was een lucky shot denk ik, maar wat een geklooi om die veer met dat ringetje er weer op de krijgen. 8)7

[Afbeelding]
Nice! Altijd virtual on nog eens met deze stick willen spelen!

Deze en de ehm…ik geloof de steel batallion joystick wilde ik vroeger ook, maar ik wist gewoon dat ik het geld er niet uit zou halen.
——
@cold_as_ijs hier hetzelfde hoor. 8bit is ook voor mij gewoon lastig om in te komen. Uiteraard zijn sommige games tijdloos (tetris idd) en speelde net nog even kort castlevania nes.
Maar de reden was doordat ik EINDELIJK msx heb geïnstalleerd op mijn mister. En…laten we zeggen dat het geen love at first sight was! Verwacht nog steeds dat er leuke games te vinden zijn. Maar dat 16 en 32 bit gewoon meer heeft wat ik nu nog leuk vind.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Dit blijft toch een enorm goed kanaal:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:00
Ik heb mijn eerste SNES met originele bekabeling en al binnengekregen! Een relatief goede deal volgens mij voor ongeveer €60.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb1JuDU4r0oz0MbplorHQvgdmH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlhJzbiy0IyhrIn2tbvDQypI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOBdn89zROWVb-6YsZmATZ20nX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPDBUQZbRQ1cZ3qBFSxM0vhU.jpg?f=fotoalbum_large

Er is wel een probleempje met het lezen van de games. Ik dien de cartridges zodra ze in de SNES zitten te duwen voordat ik de SNES aanzet. Dit duwen moet ik blijven doen zodat het spel blijft werken. Als ik loslaat, komt de cartridge iets naar voren en dan leest de SNES het spel niet meer. Het gaan echt om minieme speling.

Iemand enig idee wat ik kan doen, want ik vermoed dat dit een probleempje is in de cartridge slot van de SNES.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 00:56:
Ik heb mijn eerste SNES binnengekregen! Een relatief goede deal volgens mij voor ongeveer €60.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Er is wel een probleempje met het lezen van de games. Ik dien de cartridges zodra ze in de SNES zitten te duwen voordat ik de SNES aanzet. Dit duwen moet ik blijven doen zodat het spel blijft werken. Als ik loslaat, komt de cartridge iets naar voren en dan leest de SNES het spel niet meer. Het gaan echt om minieme speling.

Iemand enig idee wat ik kan doen, want ik vermoed dat dit een probleempje is in de cartridge slot van de SNES.
Zeker een mooie deal zitten best wat leuke spellen tussen. Super mario altijd goed, en Paperboy lekker arcade fun. De Strike serie is ook zekers leuk, alleen de snes versies iets minder, maar dat is zo'n gevalletje eerst gemaakt voor de megadrive en later gepoort naar de snes. Dan krijg je iets in gezoomd beeld met wat kleur afwijking.

De snes werkt met een veer mechanisch, het lijkt erop dat die niet lekker zit. Gewoon even openmaken het is geen complexe machine, en bij twijfel staan er genoeg filmpjes online om te kijken hoe of wat.

• RazorMaron
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 07:43:
[...]

De snes werkt met een veer mechanisch, het lijkt erop dat die niet lekker zit. Gewoon even openmaken het is geen complexe machine, en bij twijfel staan er genoeg filmpjes online om te kijken hoe of wat.
Excuus, ik bedoel niet dat ik moet duwen naar beneden. De cartridge schiet niet omhoog oid. Ik moet naar achter duwen. Er zit horizontale speling in de SNES. Hier is niet veel over te vinden.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Verwijderd

RazorMaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:10:
[...]

Excuus, ik bedoel niet dat ik moet duwen naar beneden. De cartridge schiet niet omhoog oid. Ik moet naar achter duwen. Er zit horizontale speling in de SNES. Hier is niet veel over te vinden.
Dan zit er misschien wat speling in de pinconnector. Je kan ze soms wel wat terug buigen, en anders zijn er wel nieuwe voor te krijgen. Voor het terug buigen is zo'n tandarts haakje wel makkelijk.

Verwijderd

RazorMaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 08:10:
[...]

Persoonlijk zou ik hem ook gewoon open schroeven zoals hierboven ook al aangegeven wordt, en kijken of je het euvel kunt verhelpen. Veel fout doen kun je niet, je hebt alleen ff zo'n speciale schroevendraaier nodig. (Gamebit schroevendraaier 4.5 mm)

Die heb je al voor een paar euro op Aliexpress.
Of voor ongeveer een tientje maandag in huis via sites als bol.com

Als je in de tussentijd toch wilt spelen kun je altijd de game even 'borgen' (met een stukje karton van de juiste dikte bijvoorbeeld of een stuk papier die op de juiste dikte gevouwen wordt). Stop de game erin en doe dat tussen de cartridge en het slot zodat de game geklemd wordt en niet naar achteren kan zakken.

Retrogaming; je moet er soms creatief voor worden :P
Sagat schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:10:
[...]
@cold_as_ijs hier hetzelfde hoor. 8bit is ook voor mij gewoon lastig om in te komen. Uiteraard zijn sommige games tijdloos (tetris idd) en speelde net nog even kort castlevania nes.
Maar de reden was doordat ik EINDELIJK msx heb geïnstalleerd op mijn mister. En…laten we zeggen dat het geen love at first sight was! Verwacht nog steeds dat er leuke games te vinden zijn. Maar dat 16 en 32 bit gewoon meer heeft wat ik nu nog leuk vind.
Had laatst zelda 2 opgestart op mijn steam deck. Die begon vrij goed, redelijk uitdagend en de loop was leuk. Totdat ik bij het 2e kasteel kwam. Je moet dan zover teruglopen als je doodgaat, dat op zich is niet erg maar die irritante beesten die je achtervolgen betekent dat je iedere keer zo’n “minigame” in moet. Zeker in de swamp area, waar er niet aan te ontsnappen viel. Op een gegeven moment begint het irritant te worden en toen maar aan de kant gelegd.
Wel nog even zelda op de SNES opgestart. Die beviel al wat beter, maar toen ik BOTW aan de gang had niet meer naar omgekeken. Ik speel de Wiiu versie dus het is retro >:). Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van BOTW vind. Bij mij begint ook een beetje de open wereld moeheid toe te slaan. Maar BOTW lijkt anders, er zit iets mysterieus in of zo wat me toch wel een beetje trekt. Ben echt blij met de steam deck voor retro!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:38:
[...]

Had laatst zelda 2 opgestart op mijn steam deck. Die begon vrij goed, redelijk uitdagend en de loop was leuk. Totdat ik bij het 2e kasteel kwam. Je moet dan zover teruglopen als je doodgaat, dat op zich is niet erg maar die irritante beesten die je achtervolgen betekent dat je iedere keer zo’n “minigame” in moet. Zeker in de swamp area, waar er niet aan te ontsnappen viel. Op een gegeven moment begint het irritant te worden en toen maar aan de kant gelegd.
Wel nog even zelda op de SNES opgestart. Die beviel al wat beter, maar toen ik BOTW aan de gang had niet meer naar omgekeken. Ik speel de Wiiu versie dus het is retro >:). Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van BOTW vind. Bij mij begint ook een beetje de open wereld moeheid toe te slaan. Maar BOTW lijkt anders, er zit iets mysterieus in of zo wat me toch wel een beetje trekt. Ben echt blij met de steam deck voor retro!
Zelf vond ik Twilight Princess (op de gamecube) echt een toppertje. Die heb ik kapot gespeeld tijdens een week thuiszitten met een fikse keelontsteking.

Een paar jaar later nog Skyward Sword geprobeerd op de Wii, maar ik ben niet compatible met die besturing. Wil gewoon lekker op de bank hangen met een controller, en niet zwaaien met mijn armen _O-

• 3style

3style

...

[...]

Zelda 2 speel ik ook daarom met save states, kan dat niet op de steam deck?
[...]

It's not a bug, it's a feature. Er zal vast een wazig jappanert zijn die met amper levellen zelda 2 uitgespeeld heeft, maar het is gewoon zeer nuttig om de xp te hebben, vandaar dat het spel dit afdwingt IMHO. En wat ik echt geweldig van zelda vind is dat je ze kan zien op de kaart itt tot veel jrpg's of een pokemon waar je gewoon loopt en opeens een battle start. Maar volgens mij herinner ik me het stukje wat je bedoeld erg goed en ja, dat is wel irritant.
Sowieso is het een aparte game, de redelijk matige vertaling helpt er ook niet bij 'i am error' :?
En itt tot snes zelda heb ik ook niet de drang om hem nogmaals uit te spelen.
Wil stiekum zelda 1 loop 2 nog wel eens doen, maar dan met een guide, anders is het teveel random shit bomben en affikken en dat is ook geen leuke gameplay!
Wel nog even zelda op de SNES opgestart. Die beviel al wat beter
Weet niet waarom maar laatst heel kort even snes zelda opgestart en ja wow, vind het echt een super game nog steeds, tuurlijk ook deze game heeft irritante stukken (o.a. vallende rotsen vind ik nasty, ook al in zelda 1 btw) maar nog steeds erg hoog op mijn favo games ever lijst!
, maar toen ik BOTW aan de gang had niet meer naar omgekeken. Ik speel de Wiiu versie dus het is retro >:). Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van BOTW vind. Bij mij begint ook een beetje de open wereld moeheid toe te slaan. Maar BOTW lijkt anders, er zit iets mysterieus in of zo wat me toch wel een beetje trekt. Ben echt blij met de steam deck voor retro!
Goed wat jij dan hebt met de 'random' encounters heb ik met wapen degradation........ik vind het zo irritant als een wapen breekt na paar keer meppen. Goed (ook?) dit is vast prima te behappen als je beetje doorbijt maar het zorgt ervoor dat de game echt blijft steken op mijn pile of shame terwijl veel mensen dit een fantastische game vinden.

10 second ninja DONE

3style schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:50:
[...]

steamdeck is gewoon een pc, dus (met wat moeite i guess?) zou je zelfs je emu moeten kunnen kiezen en dus idd ook beschikking hebben over save states.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
@Verwijderd @Verwijderd Bedankt voor jullie hulp! Ik had hem open gemaakt en de pins even van dichtbij bekeken, leken allemaal wel in orde. Vervolgens een pasje met een doekje eromheen gedept in 99% alcohol en rustig langs de pins gegaan.

Bleek niet zo heel veel te helpen.

Toen ben ik de pins van de games zelf gaan schoonmaken (wat eigenlijk beter stap 1 van de troubleshooting had kunnen zijn) en nu doen ze het allemaal!

Ik ga er dan maar vanuit dat die minimale horizontale speling van de cartridge normaal is? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:44:
@Verwijderd @Verwijderd Bedankt voor jullie hulp! Ik had hem open gemaakt en de pins even van dichtbij bekeken, leken allemaal wel in orde. Vervolgens een pasje met een doekje eromheen gedept in 99% alcohol en rustig langs de pins gegaan.

Toen ben ik de pins van de games zelf gaan schoonmaken (wat eigenlijk beter stap 1 van de troubleshooting had kunnen zijn) en nu doen ze het allemaal!

Ik ga er dan maar vanuit dat die minimale horizontale speling van de cartridge normaal is? :?
Volgens mij kan je ze inderdaad altijd wel een beetje 'wiebelen' en zitten ze niet 100% strak vast. Die pins buigen ietwat terug bij het contact maken met de cartridge pins, dus ook wel logisch dat daar nog minimale speling zit, het heeft tenslotte een soort verende werking.

Maar fijn dat het opgelost is. Die cardridge pins reinigen met alcohol is inderdaad eigenlijk stap 1, nooit aan gedacht die te opperen _O-

Geniet van je mooie aanwinst d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
3style schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:50:
[...]

Yes heb het nu gevonden. L3-R3 indrukken brengt het retr-arch menu omhoog. Net snel naar het kasteel gegaan, daar gesaved. Zal eens kijken of ik vanavond even verder kan spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Orginele cast van resident Evil die de game voor het eerst speelt:

Sagat schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:33:

Goed wat jij dan hebt met de 'random' encounters heb ik met wapen degradation........ik vind het zo irritant als een wapen breekt na paar keer meppen. Goed (ook?) dit is vast prima te behappen als je beetje doorbijt maar het zorgt ervoor dat de game echt blijft steken op mijn pile of shame terwijl veel mensen dit een fantastische game vinden.
Ja die degradation is wel een beetje extreem in BOTW. Hoopte eigenlijk dat dit minder zou worden later in het spel :D. Bedoel het is geen survival game waar alles je dood wil hebben.
Gelukkig speel ik het via een emulator, kan gewoon een durability modifier aanzetten als het me teveel irriteert :D

• Bruiser
  • Niet online
Google maakt me niet veel wijzer (of ik gebruik verkeerde zoektermen) dus vraag ik het hier even.

Eén van mijn Wii U consoles “bevriest” +-10 seconden na het inschakelen. De powerknop 5 seconden inhouden is dan het enige wat ik nog kan doen om hem uit te schakelen. Voor de rest reageert het toestel op niets. (De console is helemaal origineel, niets aan gemod.)

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en/of hoe dit op te lossen?

(Retro) Game collectie

cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:06:
[...]

Ja die degradation is wel een beetje extreem in BOTW. Hoopte eigenlijk dat dit minder zou worden later in het spel :D. Bedoel het is geen survival game waar alles je dood wil hebben.
Gelukkig speel ik het via een emulator, kan gewoon een durability modifier aanzetten als het me teveel irriteert :D
offtopic:
Goed, dit zit ook in mijn achterhoofd, ik wacht nog even af wat amd aan videokaarten gaat doen maar hoop toch echt binnenkort mijn pc te vernieuwen en verwacht dan ook switch/wii u games te kunnen spelen. Dus ja dat soort mods zijn dan interessant, hoewel ik van mezelf wel eigenlijk echt wat langer zou moeten spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

RazorMaron schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:44:

Ja, dat is heel normaal. Schoonmaken hoort ook bij het retrogamen. Hier zelf een standaard setje voor liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSP4b_iDB9zs1jfcHIAe1bFttBc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjaGKHRxt9bwcF7IOIvRkk9U.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricepuppet
Bruiser schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:08:
Google maakt me niet veel wijzer (of ik gebruik verkeerde zoektermen) dus vraag ik het hier even.

Eén van mijn Wii U consoles “bevriest” +-10 seconden na het inschakelen. De powerknop 5 seconden inhouden is dan het enige wat ik nog kan doen om hem uit te schakelen. Voor de rest reageert het toestel op niets. (De console is helemaal origineel, niets aan gemod.)

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is en/of hoe dit op te lossen?
Ik krijg wel een aantal hits als ik wat zoektermen erin gooi.

Ik weet niet of je probleem daartussen zit, maar ik heb sinds een week ook een Wii U. Problemen zijn er wel volop met deze console.

De eerste keer had ik een kabelbreuk in de power adapter voor de Gamepad (en een nieuwe voor retour gekregen) en van de week is de WiFi/Bluetooth kaart in de Gamepad kapot gegaan, waardoor ik om de paar seconden connectie verloor met de console (ook de Gamepad is omgeruild)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Het koffertje was niet voor niets gepakt, er is ook nog een aanvulling bij gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbjP1bUaQDf6dEYod1GvUJGOK8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Syz4KYyLoCfJvNFXq705t3Qo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Ricepuppet schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 15:24:
[...]

Ik krijg wel een aantal hits als ik wat zoektermen erin gooi.

Ik weet niet of je probleem daartussen zit, maar ik heb sinds een week ook een Wii U. Problemen zijn er wel volop met deze console.

De eerste keer had ik een kabelbreuk in de power adapter voor de Gamepad (en een nieuwe voor retour gekregen) en van de week is de WiFi/Bluetooth kaart in de Gamepad kapot gegaan, waardoor ik om de paar seconden connectie verloor met de console (ook de Gamepad is omgeruild)
Ik heb sinds een paar maanden weer een WiiU. Eigenlijk nog geen probleem gehad. Ook niet back in the days toen de WiiU net uit was.

Ik vind hem alleen vreselijk traag, maar als je eenmaal in The windwaker zit ben ik het allemaal weer vergeten. Het ziet er ook nog eens echt goed uit btw.

• Ricepuppet
Cyrax0508 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 19:04:
[...]

Ik heb sinds een paar maanden weer een WiiU. Eigenlijk nog geen probleem gehad. Ook niet back in the days toen de WiiU net uit was.

Ik vind hem alleen vreselijk traag, maar als je eenmaal in The windwaker zit ben ik het allemaal weer vergeten. Het ziet er ook nog eens echt goed uit btw.
Prijs je gelukkig. De WiFI chip die erin zit (MICA2 in de gamepad) is nergens meer (goedkoop) te verkrijgen Het is zelfs goedkoper om een tweedehands Wii U te kopen en die Gamepad dan te salvagen.

Ik heb gewoon twee keer pech gehad met een kabelbreuk; de stroom adapter voor een Wii U Gamepad is gelukkig maar rond de 10-13 euro, dus dat is nog redelijk te doen.

De UI van de Wii U is niet de snelste, maar echt traag vind ik het allemaal niet - en ik heb nog een Series X ernaast staan - het is maar denk ik hoe je zelf de snelheid ervaart :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:16:
[...]

Yes heb het nu gevonden. L3-R3 indrukken brengt het retr-arch menu omhoog. Net snel naar het kasteel gegaan, daar gesaved. Zal eens kijken of ik vanavond even verder kan spelen.
Met save states aan de slag gegaan, man o man wat maakt dat een verschil. Ben nu bij de island castle, bijna op de helft. Nu even genoeg gehad

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:03:
[...]

Met save states aan de slag gegaan, man o man wat maakt dat een verschil. Ben nu bij de island castle, bijna op de helft. Nu even genoeg gehad
Top man. Bij dit soort games heb ik er ook veel meer plezier aan en ook gewoon te weinig tijd en geen zin om continu dezelfde levels te doen door de opzet van destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:48
Ricepuppet schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:09:
[...]

Prijs je gelukkig. De WiFI chip die erin zit (MICA2 in de gamepad) is nergens meer (goedkoop) te verkrijgen Het is zelfs goedkoper om een tweedehands Wii U te kopen en die Gamepad dan te salvagen.

Ik heb gewoon twee keer pech gehad met een kabelbreuk; de stroom adapter voor een Wii U Gamepad is gelukkig maar rond de 10-13 euro, dus dat is nog redelijk te doen.

De UI van de Wii U is niet de snelste, maar echt traag vind ik het allemaal niet - en ik heb nog een Series X ernaast staan - het is maar denk ik hoe je zelf de snelheid ervaart :)
De traagheid komt (deels)omdat de user van de vorige eigenaar er nog op zit en ik mijn eigen heb aangemaakt denk ik zelf. Hij weet zijn ww niet meer dus ik krijg hem er niet af. Sindsdien is de WiiU nog trager.

• Tux3.14
  • Niet online
Ricepuppet schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:09:
[...]

Het nadeel van de WiiU GUI is vooral het trage opstarten. Maar daarna voelt ie gewoon vlot aan :) Hier staat ie ook naast een Series X :P
Hopelijk gaan we hier geen technische issues krijgen. De Wii U word hier dagelijks gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Cyrax0508 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:38:
[...]

De traagheid komt (deels)omdat de user van de vorige eigenaar er nog op zit en ik mijn eigen heb aangemaakt denk ik zelf. Hij weet zijn ww niet meer dus ik krijg hem er niet af. Sindsdien is de WiiU nog trager.
Save games exporteren naar USB en dan een hard reset? Online gaan kan toch niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricepuppet schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:36:
[...]

Save games exporteren naar USB en dan een hard reset? Online gaan kan toch niet meer.
Online kan nog tot maart 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:39:
[...]

Online kan nog tot maart 2023
Het mooie is dat je met een softmod Wii U ook je back-up games online kunt connecten, zoals het binnenhalen van updates en downloadable content :P
Wel apart dat Nintendo dat allemaal toe laat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goed hoe hard kan het gaan...vrijdag zeuren over 8bit (msx, hoewel ik nog zeker wat zaken wil checken, met name space manbow wat zeer vaak genoemd word als erg goede shmup, en toch ook metal gear 1 en 2)
Maar castelvania viel (in eerste instantie, ook iets wat ik langer een kans wil geven) toch wat tegen, wel zin in de nes versie gekregen.
En daar vandaan toch ook weer interesse in het zwarte schaap van de nes cv's, deel 2. Uitgekomen bij een retranslation met ingebouwde map.
En toch even kort getest, eerste indruk WOW wat een dikke 8 bit soundtrack! Geen idee of dit ook een game was waar de FDS versie ook beter geluid heeft of dat ze iets gedaan hadden maar echt zeer goed eerste indruk (muziek van cv1 nes vind ik overigens ook geniaal, maar denk dat dit bijna een feit genoemd mag worden :P )
Gameplay behoorlijk brutal, in de nacht linksaf gaan na de start lijkt vrijwel unwinneable met je default spul...naar recht leeks wel ok, map zit er ook interessant uit! Dus ja denk dat ik deze idd op mister ga zetten en lekker op den crt spelen. Mogelijk old skool met notitie blokje erbij voor alle hints n shit (wat dat betreft misschien toch op pc, notepad bestandje is dan net weer iets gebruikers vriendelijker, helemaal als het echt veel is en je weet dat er iets was, ctrl+f is dan zeker je vriend :D )

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:09:
Goed hoe hard kan het gaan...vrijdag zeuren over 8bit (msx, hoewel ik nog zeker wat zaken wil checken, met name space manbow wat zeer vaak genoemd word als erg goede shmup, en toch ook metal gear 1 en 2)
Maar castelvania viel (in eerste instantie, ook iets wat ik langer een kans wil geven) toch wat tegen, wel zin in de nes versie gekregen.
En daar vandaan toch ook weer interesse in het zwarte schaap van de nes cv's, deel 2. Uitgekomen bij een retranslation met ingebouwde map.
En toch even kort getest, eerste indruk WOW wat een dikke 8 bit soundtrack! Geen idee of dit ook een game was waar de FDS versie ook beter geluid heeft of dat ze iets gedaan hadden maar echt zeer goed eerste indruk (muziek van cv1 nes vind ik overigens ook geniaal, maar denk dat dit bijna een feit genoemd mag worden :P )
Gameplay behoorlijk brutal, in de nacht linksaf gaan na de start lijkt vrijwel unwinneable met je default spul...naar recht leeks wel ok, map zit er ook interessant uit! Dus ja denk dat ik deze idd op mister ga zetten en lekker op den crt spelen. Mogelijk old skool met notitie blokje erbij voor alle hints n shit (wat dat betreft misschien toch op pc, notepad bestandje is dan net weer iets gebruikers vriendelijker, helemaal als het echt veel is en je weet dat er iets was, ctrl+f is dan zeker je vriend :D )
Voor iedereen die Castlevania games tof vindt en de orginele net wat te duur vindt. Er is een castlevania collectie verkrijgbaar voor de current gen consoles. Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:17:
[...]

Voor iedereen die Castlevania games tof vindt en de orginele net wat te duur vindt. Er is een castlevania collectie verkrijgbaar voor de current gen consoles. Zeker een aanrader!
Niet dat ik CV een warm hart toedraag tenzij het Code Veronica is, is die collectie zo te zien niet fysiek (Limited Run uitgezonderd) hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:26:
[...]

Niet dat ik CV een warm hart toedraag tenzij het Code Veronica is, is die collectie zo te zien niet fysiek (Limited Run uitgezonderd) hé?
Klopt. Alleen digitaal, maar wel vaak in de aanbieding voor een paar euro. De switch versie (limited run) is momenteel wel in diverse winkels te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik aas nog wel op de GBA collection, daar hebben ze schijnbaar het geluid verbeterd!

Maar verder helemaal eens, cv collection is erg nice, ook met kid dracula wat best een grappige game is!

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een tijd geleden een FDS gekocht, waar CV volgens mij niet eens zo gek prijzig voor is. Aangezien ik nog geen enkele van de Nintendo CV games uitgespeeld heb moet ik ook maar eens overstag gaan en kijken voor welke prijs de Japanse versie gaan :)

Edit: Ah crap. De enige die momenteel CIB verkrijgbaar is, is toch redelijk aan de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3OFoKKPeLCSXtQloXmk4EdD6KM0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzNzrQ6MHRq7kybAdX9PSYdH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Seroczynski op 25-09-2022 12:40 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eXpR6iQ.png

Een custom Gouden Zelda Gamecube voor een vriend. En de video over het maken van deze Gamecube uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Nu ik die custom painted Gamecube zie....zouden er ook cases/shell van GameCube te koop zijn?
Bijv. translucent

Ik zie op AliExpress alleen shells voor een Gamecube-controller.

[ Voor 6% gewijzigd door MedionAkoya op 25-09-2022 19:42 ]

Trein?

Pagina: 1 ... 162 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.