cold_as_ijs schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:38:
[...]
Had laatst zelda 2 opgestart op mijn steam deck. Die begon vrij goed, redelijk uitdagend en de loop was leuk. Totdat ik bij het 2e kasteel kwam. Je moet dan zover teruglopen als je doodgaat, dat op zich is niet erg maar die irritante beesten die je achtervolgen betekent dat je iedere keer zo’n “minigame” in moet. Zeker in de swamp area, waar er niet aan te ontsnappen viel. Op een gegeven moment begint het irritant te worden en toen maar aan de kant gelegd.
It's not a bug, it's a feature. Er zal vast een wazig jappanert zijn die met amper levellen zelda 2 uitgespeeld heeft, maar het is gewoon zeer nuttig om de xp te hebben, vandaar dat het spel dit afdwingt IMHO. En wat ik echt geweldig van zelda vind is dat je ze kan zien op de kaart itt tot veel jrpg's of een pokemon waar je gewoon loopt en opeens een battle start. Maar volgens mij herinner ik me het stukje wat je bedoeld erg goed en ja, dat is wel irritant.
Sowieso is het een aparte game, de redelijk matige vertaling helpt er ook niet bij 'i am error'
En itt tot snes zelda heb ik ook niet de drang om hem nogmaals uit te spelen.
Wil stiekum zelda 1 loop 2 nog wel eens doen, maar dan met een guide, anders is het teveel random shit bomben en affikken en dat is ook geen leuke gameplay!
Wel nog even zelda op de SNES opgestart. Die beviel al wat beter
Weet niet waarom maar laatst heel kort even snes zelda opgestart en ja wow, vind het echt een super game nog steeds, tuurlijk ook deze game heeft irritante stukken (o.a. vallende rotsen vind ik nasty, ook al in zelda 1 btw) maar nog steeds erg hoog op mijn favo games ever lijst!
, maar toen ik BOTW aan de gang had niet meer naar omgekeken. Ik speel de Wiiu versie dus het is retro

. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van BOTW vind. Bij mij begint ook een beetje de open wereld moeheid toe te slaan. Maar BOTW lijkt anders, er zit iets mysterieus in of zo wat me toch wel een beetje trekt. Ben echt blij met de steam deck voor retro!
Goed wat jij dan hebt met de 'random' encounters heb ik met wapen degradation........ik vind het zo irritant als een wapen breekt na paar keer meppen. Goed (ook?) dit is vast prima te behappen als je beetje doorbijt maar het zorgt ervoor dat de game echt blijft steken op mijn pile of shame terwijl veel mensen dit een fantastische game vinden.