Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Prachtige kast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 02:35
Bruiser schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:02:
[...]

Klinkt leuk. Brengt iedereen dan zijn arcade mee of hoe werkt dat? 🤪
Die van mij is maar de grootte van een luciferdoosje dus dat kan wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:54
Sagat schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:27:
Oh mogelijk interesante rom hack, iig een van mijn favo games vroeger
Golden axe.

Iemand heeft hem enhanced 'geport' naar 32X binnenkort eens kijken of die werkt op mijn mister!
Link naar romhacking
Golden Axe heb ik wel in mijn arcade 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:27:
Oh mogelijk interesante rom hack, iig een van mijn favo games vroeger
Golden axe.

Iemand heeft hem enhanced 'geport' naar 32X binnenkort eens kijken of die werkt op mijn mister!
Link naar romhacking
nice, die ga ik downoaden. Ben nog steeds aan het wachten op mijn kabeltjes om mijn 32x te testen. Hij ligt nu bij de douane, zal binnenkort wel een brief krijgen om een rekening te betalen

Misschien dat ik hem gewoon op mijn deck ga testen, mijn speeltje is vandaag binnengekomen. Emudeck al geinstalleerd :D
Vervelend dat ik ook moet werken vandaag

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Kleine update aan de 32x zijde, vandaag kwamen mijn kabeltjes binnen van castlemania

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Op8OejJLfk-QGemg3Hrgl4MWw_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X39jFE0aeOhVlsQE0jO0xtE8.jpg?f=fotoalbum_large

Eerst getest met een goedkope sega game voordat ik de everdrive erin ging, daar werkte alles naar behoren. Sonic werkte niet, toen kreeg ik het even warm.

Everdrive startte gewoon op, even snel de 32x games erop gezet en gaan met de banaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1JrOamdUMCbyePew2HqRityCcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQKKOM3P6ap4vodJQ2gfAo94.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAnlZO0ajS8ACwOHEHUnjFTAw6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6SomLInM1eNzU5mhqZc1soM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5oNqfku7rtZw3flh4IgpXYVbts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhDk0mFtH8kQ9s0OfE78EgkC.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog SMS converter en een Mega CD en mijn toren is compleet. Die laatste is helaas enorm prijzig, dus weet niet of mijn tower of power ooit compleet gaat zijn ;)

Ooh ja voor ik het vergeet, heb ook meteen een pcb’tje besteld zodat region switchen automatisch gaat, geen gedoe meer met mijn sega eerst goed zetten

[ Voor 22% gewijzigd door cold_as_ijs op 06-09-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:01:

Nu nog SMS converter en een Mega CD en mijn toren is compleet. Die laatste is helaas enorm prijzig, dus weet niet of mijn tower of power ooit compleet gaat zijn ;)
Goed verzameltechnisch erg leuk maar functioneel niet nodig, de ed vind het geen enkel probleem om zonder power base converter master system games af te spelen op de MD :)
Ooh ja voor ik het vergeet, heb ook meteen een pcb’tje besteld zodat region switchen automatisch gaat, geen gedoe meer met mijn sega eerst goed zetten
Dat is wel nice idd! Maar kan je dan nog steeds bijvoorbeeld een pal sonic naar 60hz forceren?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:17:
Is het niet zo dat die Psikyo verzameling enkel op Switch is verschenen binnen Europa? Volgens mij moet je op PS4 sowieso importeren?
Kleine troost de wisselkoers is vrij gunstig, misschien wel iets te gunstig, toch weer meer gekocht dan in eerste instantie de bedoeling was :$ :P
Kleine update aan de 32x zijde, vandaag kwamen mijn kabeltjes binnen van castlemania

[Afbeelding]

Eerst getest met een goedkope sega game voordat ik de everdrive erin ging, daar werkte alles naar behoren. Sonic werkte niet, toen kreeg ik het even warm.

Everdrive startte gewoon op, even snel de 32x games erop gezet en gaan met de banaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De mastersystem converter is ook niet bepaald goedkoop meer. :/ Ik speel nu mijn mastersystem spellen op een mastersystem maar, de ruimte die hij in neemt kan ik voor andere dingen gebruiken en het scheelt weer een input op de scart switches.

Er staan wel schema's online om ze zelf te maken. Ralp heeft zelfs een redelijk complete handleiding geschreven, met allerlei documenten voor de pcb en 3dprint gebeuren. Alleen ben ik een leek in hoe en waar je zoiets in een fysiek product om kan zetten. Misschien dat jij wel er iets mee kan? Als de schema's van castlemania voor de fm versie beschikbaar komen is dat ook wel iets. Of misschien kan die later geïmpliceerd kan worden op de pcb van Ralp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:54:
[...]
Dat is wel nice idd! Maar kan je dan nog steeds bijvoorbeeld een pal sonic naar 60hz forceren?
Ik heb de switchless mod op mijn MD zitten. Dit PCB'tje https://www.consolesunlea...witchless-region-mod-kit/ zorgt er dus voor dat hij automatisch meeschakelt met de MD frequency. Ook niet meer dan 4 soldeerpunten, stuk makkelijk dan de RGB mod en switchless install :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:15:
De mastersystem converter is ook niet bepaald goedkoop meer. :/ Ik speel nu mijn mastersystem spellen op een mastersystem maar, de ruimte die hij in neemt kan ik voor andere dingen gebruiken en het scheelt weer een input op de scart switches.

Er staan wel schema's online om ze zelf te maken. Ralp heeft zelfs een redelijk complete handleiding geschreven, met allerlei documenten voor de pcb en 3dprint gebeuren. Alleen ben ik een leek in hoe en waar je zoiets in een fysiek product om kan zetten. Misschien dat jij wel er iets mee kan? Als de schema's van castlemania voor de fm versie beschikbaar komen is dat ook wel iets. Of misschien kan die later geïmpliceerd kan worden op de pcb van Ralp?
Ja ik zie het nu. Er staat er wel 1 op ebay voor 10 pond, wel kapot. Maar voor die prijs durf ik het wel aan. Zitten maar een paar componenten op die relatief makkelijk te vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Mooie aanwinst die 32X!
Master System converter is technisch gezien niet nodig met een Everdrive en aangezien je een Pro hebt is zelfs een Mega-CD niet nodig.

Maar ik snap het wel, zo’n Tower of Power ziet er wel stoer uit 😄

[ Voor 4% gewijzigd door Bruiser op 06-09-2022 18:37 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik word zo blij van die onderste twee fotos. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Verwijderd schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:15:
[...]

Kleine troost de wisselkoers is vrij gunstig, misschien wel iets te gunstig, toch weer meer gekocht dan in eerste instantie de bedoeling was :$ :P

[...]

Ja of toch digitaal kopen wat ik heb gedaan. Het ging mij met name om gunbird 2 en Sengoku blade. Die zijn iets van 8 euro per stuk.
De switch versie is qua verzamelen leuker door de extra’s. Bij de ps4 alleen een doosje helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Gisteren mijn oude FAT PS2 eindelijk schoongemaakt en weer aangesloten via de retrotink 5x op mijn 4k TV en ik was vergeten hoe leuk deze console was :-) Ik heb de netwerk/sata adapter met een 1TB hdd erin en via free mcboot is alles leuk speelbaar. Vooral de upscale van de retrotink maakt alles opeens VEEL leuker dan het ooit was.

Ik was echter vergeten wat een lawaai die fan maakt, ik las tegen de 65db !!!! Het is ook echt storend. Goed schoongemaakt van honderd jaar oude stof maar nog steeds echt veel lawaai. Dus op zoek gegaan naar een oplossing en kwam de volgende oplossing tegen:

https://www.amazon.com/gp...?smid=AWT7Z8JGB9RUP&psc=1

echter als je hem wilt verzenden naar NL komt dat ding gewoon op 55 euro en dat is wat veel vind ik. Kent iemand toevallig een soort gelijke oplossing in de EU of misschien een goede andere fan die in de PS2 past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

rikoos schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:20:
Gisteren mijn oude FAT PS2 eindelijk schoongemaakt en weer aangesloten via de retrotink 5x op mijn 4k TV en ik was vergeten hoe leuk deze console was :-) Ik heb de netwerk/sata adapter met een 1TB hdd erin en via free mcboot is alles leuk speelbaar. Vooral de upscale van de retrotink maakt alles opeens VEEL leuker dan het ooit was.

Ik was echter vergeten wat een lawaai die fan maakt, ik las tegen de 65db !!!! Het is ook echt storend. Goed schoongemaakt van honderd jaar oude stof maar nog steeds echt veel lawaai. Dus op zoek gegaan naar een oplossing en kwam de volgende oplossing tegen:

echter als je hem wilt verzenden naar NL komt dat ding gewoon op 55 euro en dat is wat veel vind ik. Kent iemand toevallig een soort gelijke oplossing in de EU of misschien een goede andere fan die in de PS2 past?
Heb je games gespeeld in 480p? Ik wil ook nog bepaalde games checken icm de rtx5, maar dan wel in 480, mits supported. Wat foto's zou wel leuk zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikoos schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:20:

@Sagat was hier laatst en hij had zijn PS2 mee. We hadden onze beide PS2 systemen aangesloten, en de fan van mijn systeem was ook veel luider dan die van hem. Ik heb een zwarte phat PS2, en hij had een zilvere. Geen idee wat nou exact het verschil is tussen die twee systemen.
3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:29:
[...]

Heb je games gespeeld in 480p? Ik wil ook nog bepaalde games checken icm de rtx5, maar dan wel in 480, mits supported. Wat foto's zou wel leuk zijn :)
Ik heb laatst de HDRetrovision componentkabel voor de PS2 aangesloten, en het verschil met scart RGB is mij echt wel zichtbaar. Op de OLED gebruik ik nu ook de HDR stand van de RT5x, echt nice functie voor bepaalde systemen. Vind het bij de N64 ook wel wat toevoegen.

[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 07-09-2022 14:31 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:29:
[...]

Hahaha ik was al blij dat ik hem kon opstarten na vele jaren in een doos te hebben gelegen ;-) Ik wacht nu eerst nog totdat mijn nieuwe component kabel binnen is en dan ga ik er echt mee tweaken. Mijn huidige kabel geeft nu nog teveel storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:30:
[...]

@Sagat was hier laatst en hij had zijn PS2 mee. We hadden onze beide PS2 systemen aangesloten, en de fan van mijn systeem was ook veel luider dan die van hem. Ik heb een zwarte phat PS2, en hij had een zilvere. Geen idee wat nou exact het verschil is tussen die twee systemen.

[...]

Ik heb laatst de HDRetrovision componentkabel voor de PS2 aangesloten, en het verschil met scart RGB is mij echt wel zichtbaar. Op de OLED gebruik ik nu ook de HDR stand van de RT5x, echt nice functie voor bepaalde systemen. Vind het bij de N64 ook wel wat toevoegen.
Klopt die component kabel anders geen 480p idd, ik heb die destijds ook besteld was het al weer bijna vergeten :) Nu snel eens GT4 uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Seroczynski is dit onderdeel van de laatste firmware? Had die nog niet geinstalleerd, maar denk dat dit voor mijn XBOX ook veel toegoegd.

@rikoos Heel herkenbaar van de fan noise. Vond de ogXBOX ook niet aan te horen toen ik hem weer aanzwengelde. Heb hier dan ook meteen een Noctua ingezet. Ik ben misschien verwend met mijn PS5, maar je console amper horen is toch wel een hele vooruitgang :D. ipv die amazon aanbieding kan je ook zelf aan de slag https://www.thingiverse.com/thing:4899513

Er is vast wel iemend die hem voor een paar euro kan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
cold_as_ijs schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:52:
@rikoos Heel herkenbaar van de fan noise. Vond de ogXBOX ook niet aan te horen toen ik hem weer aanzwengelde. Heb hier dan ook meteen een Noctua ingezet. Ik ben misschien verwend met mijn PS5, maar je console amper horen is toch wel een hele vooruitgang :D. ipv die amazon aanbieding kan je ook zelf aan de slag https://www.thingiverse.com/thing:4899513

Er is vast wel iemend die hem voor een paar euro kan printen.
Top dat is een leuke om te doen en mijn broer heeft een 3D printer staan waar hij toch veel te weinig mee doet hahaha THNX

Mag ik vragen welke Noctua jij in je Xbox hebt gezet? Wilde die ook gaan vervangen dus dan kan ik beide fans gelijkertijd bestellen (nog modificaties moeten doen op de xbox of was het een goede fit gelijk?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rikoos schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:56:
[...]

Top dat is een leuke om te doen en mijn broer heeft een 3D printer staan waar hij toch veel te weinig mee doet hahaha THNX

Mag ik vragen welke Noctua jij in je Xbox hebt gezet? Wilde die ook gaan vervangen dus dan kan ik beide fans gelijkertijd bestellen (nog modificaties moeten doen op de xbox of was het een goede fit gelijk?)
Heb de Noctua NF-A8 FLX, heb wat hoekjes moeten verwijderen van deze fan. om hem passend te krijgen. Ook kan ik mijn XBOX niet super strak sluiten anders kan de fan niet draaien. Denk dat ik de fan nog een klein beetje moet bijwerken, maar ik draai de schroeven nu gewoon een kwartslag losser dan normaal kan.
Verder begreep ik dat het verwijderen van de mesh van de RF shield voor de fan en een stuk van de HD tray achter de fan ook nog veel helpt met de airflow en dus temp.

Maar heb op dit moment mijn handen vol met mijn andere consoles :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:30:
[...]

Het enige wat ik kan verzinnen is dat het een relatief jong model is? Ik was sowieso laat ingestapt in de ps2 (was gestart met een cube) en deze ps2 was destijds gekocht als vervanger van mijn eerste ps2, die helaas gevallen was (is wel gefixed door sony en heeft daarna nog jaren bij een vriend dienst gedaan :)

We zouden eens kunnen kijken of je kan zien welke hardware revisie we hebben?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De PS2 heeft behoorlijk wat hardware revisies, ik meende wel meer dan 10 stuks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:39:
De PS2 heeft behoorlijk wat hardware revisies, ik meende wel meer dan 10 stuks.
Hier staan ze allemaal:

https://consolemods.org/wiki/PS2:PS2_Model_Differences

Waarbij de laatste revisie volgens mij niet alle games ondersteund.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2022 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik voornamelijk een SCPH-30004 R.

[ Voor 35% gewijzigd door Seroczynski op 07-09-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ik had de “SCPH-90001” (2007-2013), de final slim met ingebouwde PSU. Prachtig ding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Van een reddit topic, helaas alleen niks over het geluid van de fan. Wel interessant dat ze blijkbaar op een gegeven moment de ps1 cpu eruit hebben gehaald en volledig op emulatie over zijn gegaan.
Get a fat PS2 for HDD. SCPH-3000x/3500x have more unreliable lasers, but are otherwise the best for gaming. In particular, the very first SCPH-30001 with a GH-004 or GH-005 motherboard is of high quality, with metal shielding all around. That was only released in North America though. I've also heard that the later PS2s have interference in their component output, though RGB output is the same on all models. The laser could be an issue though.

The SCPH-3900x is where the laser got better, and is very reliable overall. Its only disadvantage is that it's loud, especially with the HDD.

The SCPH-5000x is the best for DVDs. It has a built-in infrared laser, and supports 480p by default for DVDs (older models require a homebrew driver). It's also whisper-quiet. It lacks the i-link port from the older models though, so you'll lose that feature. It also has an issue where the laser coil burns up and stops HDD access, but given the working:broken ratio on eBay, it doesn't seem to be a massive issue.

If you opt for a slim, you'l lose HDD support, but I'd recommend the SCPH-700xx. It has the same support for PS1 games as the fat PS2s. It does have the same laser coil issue as the SCPH-5000x though (every other slim doesn't). It can also be modded for a HDD, but again, if you want that you'd be better off just buying a fat.
Deze is iets uitgebreider:

There's no perfect model, but each one has benefits over others. I'll go through them by their model numbers and explain their issues:

Note - For the list below, replace 'x' with the number for your region - 0=Japan, 1=North America, 2=Australia, 3/4=Europe. So if you are in the US, SCPH-3000x becomes SCPH-30001.

SCPH-10000/15000/18000 - Japan-only. Probably not what you're looking for.

SCPH-3000x/3000xR/3500x/3700x - Loud, especially when using HDD, take time to read discs, may be unreliable. SCPH-30000 needs drivers on a memory card to work with DVD remote (easy to find though). All fat models need network adapter for HDD, LAN and internet access.

SCPH-3900x - Even louder, has a more reliable disc drive. Last version to be 100% compatible with every PS2 game in its region.

SCPH-5000x/5500x - From this model onward, all PS2s are whisper quiet. Removes firewire port, so link features of a small handful of PS2 games don't work. Adds infrared port, so DVD remote's power and eject functions work. Capable of playing DVDs in progressive scan mode. Can play CD-Rs and DVD-Rs. Disc drive reads discs fine but prone to laser coil burning when reading discs, which will also prevent HDD access (was this on purpose to stop modders?). Last model with HDD access (without modding the console).

SCPH-7000x - First slim model. Essentially a smaller SCPH-55000. Still retains HDD connectors, but realistically just assume HDD support is gone at this point. External power supply. Has same laser coil problem as SCPH-5000x/5500x. Network adapter is integrated into the console. Later models remove dial-up connector (in US, other regions never had dial-up support).

SCPH-7500x/7700x/7900x - Laser fault of SCPH-5000x/5500x/7000x finally fixed. CPU clock speed increased from 294 MHz to 299 MHz, though not sure if this has any effect on gameplay. PS1 CPU removed. PS1 games fully emulated from this point onward, so many more PS1 games don't work/have glitches. A few PS2 games don't work properly either, as they used the PS1 CPU. See here for details:

Wikipedia: List of PlayStation games incompatible with PlayStation 2

SCPH-9000x: All models with a datecode of 8C onward don't work with FreeMCBoot. Power supply internal like Fat PS2s. Has a special, expensive vertical stand.

So basically, get a fat PS2 for HDD support, earlier ones are noisier, later ones can have problems if you use discs (especially CD-R/DVD-R discs). Get one before SCPH-7500x for better PS1 compatibility. I've also heard that the earlier the model, the less interference there is onscreen, but I'm not 100% sure on that.

Also, for best graphics, get an RGB Scart cable (if in Europe) for most games and a component cable for games capable of displaying 480p+. All PS2 models are compatible with the same cables.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:07:
Van een reddit topic, helaas alleen niks over het geluid van de fan. Wel interessant dat ze blijkbaar op een gegeven moment de ps1 cpu eruit hebben gehaald en volledig op emulatie over zijn gegaan.

[...]

Deze is iets uitgebreider:

There's no perfect model, but each one has benefits over others. I'll go through them by their model numbers and explain their issues:

Note - For the list below, replace 'x' with the number for your region - 0=Japan, 1=North America, 2=Australia, 3/4=Europe. So if you are in the US, SCPH-3000x becomes SCPH-30001.

SCPH-10000/15000/18000 - Japan-only. Probably not what you're looking for.

SCPH-3000x/3000xR/3500x/3700x - Loud, especially when using HDD, take time to read discs, may be unreliable. SCPH-30000 needs drivers on a memory card to work with DVD remote (easy to find though). All fat models need network adapter for HDD, LAN and internet access.

SCPH-3900x - Even louder, has a more reliable disc drive. Last version to be 100% compatible with every PS2 game in its region.

SCPH-5000x/5500x - From this model onward, all PS2s are whisper quiet. Removes firewire port, so link features of a small handful of PS2 games don't work. Adds infrared port, so DVD remote's power and eject functions work. Capable of playing DVDs in progressive scan mode. Can play CD-Rs and DVD-Rs. Disc drive reads discs fine but prone to laser coil burning when reading discs, which will also prevent HDD access (was this on purpose to stop modders?). Last model with HDD access (without modding the console).

SCPH-7000x - First slim model. Essentially a smaller SCPH-55000. Still retains HDD connectors, but realistically just assume HDD support is gone at this point. External power supply. Has same laser coil problem as SCPH-5000x/5500x. Network adapter is integrated into the console. Later models remove dial-up connector (in US, other regions never had dial-up support).

SCPH-7500x/7700x/7900x - Laser fault of SCPH-5000x/5500x/7000x finally fixed. CPU clock speed increased from 294 MHz to 299 MHz, though not sure if this has any effect on gameplay. PS1 CPU removed. PS1 games fully emulated from this point onward, so many more PS1 games don't work/have glitches. A few PS2 games don't work properly either, as they used the PS1 CPU. See here for details:

Wikipedia: List of PlayStation games incompatible with PlayStation 2

SCPH-9000x: All models with a datecode of 8C onward don't work with FreeMCBoot. Power supply internal like Fat PS2s. Has a special, expensive vertical stand.

So basically, get a fat PS2 for HDD support, earlier ones are noisier, later ones can have problems if you use discs (especially CD-R/DVD-R discs). Get one before SCPH-7500x for better PS1 compatibility. I've also heard that the earlier the model, the less interference there is onscreen, but I'm not 100% sure on that.

Also, for best graphics, get an RGB Scart cable (if in Europe) for most games and a component cable for games capable of displaying 480p+. All PS2 models are compatible with the same cables.
Ik heb de 50004 met een modbo5 chip en destijds zo'n netwerk hdd ide adapter er in gezet. De lens is niet heel betrouwbaar, met name voor ps1 games geloof ik. Maar zal met name games op hdd gaan spelen. Weinig nog mee gedaan, maar nu wel leuk om de rtx5 te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:23:
[...]

Ik heb de 50004 met een modbo5 chip en destijds zo'n netwerk hdd ide adapter er in gezet. De lens is niet heel betrouwbaar, met name voor ps1 games geloof ik. Maar zal met name games op hdd gaan spelen. Weinig nog mee gedaan, maar nu wel leuk om de rtx5 te proberen.
Volgens mij is dat ook wel het beste Phat model. Blijft nog steeds een mooi model. Volgens mij had ik dat model ook in mijn studententijd. Had toen een disc die je er in deed en toen kon je alle games vanaf de HDD spelen. Weet even niet meer zo hoe die heet. Was echt een top systeem, volgens mij zijn die bijna niet meer te krijgen. Enige nadeel was dat je de HDD er elke keer uit moest halen, in de pc hangen en dan de games er op moest zetten. Zou makkelijker zijn als je een externe HDD er aan kan hangen.

Wat ik wel vreemd vind is dat je dvd films niet op RGB kan kijken. Alleen met een modchip is dit mogelijk, blijkbaar een beveiliging zodat je de dvd niet kan kopiëren.

Edit: Dat was dus HD loader: Wikipedia: HD Loader

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2022 16:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe. Over turtles gesproken. De cowabunga collectie is uit. Met alle retro turtles games er op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDwFUmq2XiwF01vWH4SX6El7uJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rR9GQoHWhTP32x5GimjBdg5b.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:27:
[...]

Volgens mij is dat ook wel het beste Phat model. Blijft nog steeds een mooi model. Volgens mij had ik dat model ook in mijn studententijd. Had toen een disc die je er in deed en toen kon je alle games vanaf de HDD spelen. Weet even niet meer zo hoe die heet. Was echt een top systeem, volgens mij zijn die bijna niet meer te krijgen. Enige nadeel was dat je de HDD er elke keer uit moest halen, in de pc hangen en dan de games er op moest zetten. Zou makkelijker zijn als je een externe HDD er aan kan hangen.
Yep, maar enkele opties
1. games kopiëren via netwerk. Gaat niet bijster snel, maar voor 1 of een paar games per keer vind ik het wel te doen (helpt wel dat ik vaak relatief kleine game installeer, 2d fighters, shmups, arcade games :) )
2. Volgens mij kan je games streamen via retronas. Dus gewoon games klaarzetten op nas, en ps2 laten weten waar ik moet kijken en PROFIT! (nb setup filmpje zelf niet gekeken omdat ik momenteel een nas ontbeer, maar zeker interessant concept!)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:27:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat je dvd films niet op RGB kan kijken. Alleen met een modchip is dit mogelijk, blijkbaar een beveiliging zodat je de dvd niet kan kopiëren.

Edit: Dat was dus HD loader: Wikipedia: HD Loader
Bedankt voor de info! :) ik ga hem binnenkort maar eens aansluiten zowel op de bvm en via de rtx5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:57:
[...]

Bedankt voor de info! :) ik ga hem binnenkort maar eens aansluiten zowel op de bvm en via de rtx5.
Denk dat de ps2 mijn meest gebruikte retro console is, na ps1 en saturn. Hoewel ps1 op mister nu eigenlijk het meest gebruikt word door mij.
Megadrive gebruik ik desondanks ook nog wel geregeld. PCE ook nog wel maar moet nog steeds is kijken naar een andere voeding en of dat een crash probleem verhelpt.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 00:47:
[...]

Ja of toch digitaal kopen wat ik heb gedaan. Het ging mij met name om gunbird 2 en Sengoku blade. Die zijn iets van 8 euro per stuk.
De switch versie is qua verzamelen leuker door de extra’s. Bij de ps4 alleen een doosje helaas.
Bij de PS4 versie heb je ook wat uitgebreidere versies, variërend van t-shirts kaartjes en posters. Ik heb geen switch ;) voor de "normale" versies gegaan, zat nog wel iets bij. Iets van postcards o.i.d. Ik vind het een hele leuke genre, en keek al langer met een schuin oog naar de sat/dc versies ervan, maar dit is een leuke set voor een mooie prijs om ze allemaal legaal te kunnen spelen.
Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:43:
Hehehe. Over turtles gesproken. De cowabunga collectie is uit. Met alle retro turtles games er op.

[Afbeelding]
Ze zullen toch wel voor de collectie er iets aan hebben getweakt. De oplossing is in ieder geval al bekend. Ik heb het origineel destijds voor de nostalgie in huis gehaald maar, na paar pogingen het ook opgegeven...

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdapiGKJYYwvBeUGkypywAcCF8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgW2m8APn4JENr6Tunsn4ACz.jpg?f=fotoalbum_large

Even uit de oude doosch, en het is niet om te showen. Maar dit kastje moet weg, die waar alle de consoles in aangesloten staan en de TV op staat.

Iemand die deze wil komen ophalen voor gratis? 't Is in Veenendaal.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
Daar is hij dan, F-Zero 2, of the wel de BS F-Zero

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNYsA0gxYCgNvYU3CXHC29lObvc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWOR5MFNF5gYojkRXuKcPONl.jpg?f=fotoalbum_large

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:29:
[Afbeelding]

Even uit de oude doosch, en het is niet om te showen. Maar dit kastje moet weg, die waar alle de consoles in aangesloten staan en de TV op staat.

Iemand die deze wil komen ophalen voor gratis? 't Is in Veenendaal.
Inclusief inhoud? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noooouuuuu, nee :+ Ik wil overstappen op een verlengde van die stellingskast die ernaast staat. De TV is inmiddels vergeven (maar nog niet opgehaald) aan een vriend van me. Ik wil kleiner en 4K HDR (want RT5x).

Het kastje is echt ideaal voor een dergelijke setup, maar met de hele installatie kan ik mijn aangesloten consoles er niet meer in kwijt. Er staan nu een Atari 2600, NeoGeo AES, PC Engine en Xbox360 naast :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:16:
[...]

Bij de PS4 versie heb je ook wat uitgebreidere versies, variërend van t-shirts kaartjes en posters. Ik heb geen switch ;) voor de "normale" versies gegaan, zat nog wel iets bij. Iets van postcards o.i.d. Ik vind het een hele leuke genre, en keek al langer met een schuin oog naar de sat/dc versies ervan, maar dit is een leuke set voor een mooie prijs om ze allemaal legaal te kunnen spelen.

[...]

Ze zullen toch wel voor de collectie er iets aan hebben getweakt. De oplossing is in ieder geval al bekend. Ik heb het origineel destijds voor de nostalgie in huis gehaald maar, na paar pogingen het ook opgegeven...
Cool, heb je een link voor de ps4 versie?
Hier dus ook legaal hè, maar dan via de psn shop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:38:
[...]

Noooouuuuu, nee :+ Ik wil overstappen op een verlengde van die stellingskast die ernaast staat. De TV is inmiddels vergeven (maar nog niet opgehaald) aan een vriend van me. Ik wil kleiner en 4K HDR (want RT5x).

Het kastje is echt ideaal voor een dergelijke setup, maar met de hele installatie kan ik mijn aangesloten consoles er niet meer in kwijt. Er staan nu een Atari 2600, NeoGeo AES, PC Engine en Xbox360 naast :')
Bekend probleem, hier inmiddels ook al een aantal keren heen en weer in/op de kast gehusseld. Mede hierom (en luiheid) nog niet actief opzoek gegaan naar een PC Engine. Voor de Atari 2600 had ik wel de idealen oplossing gevonden. Die staat er nog wel in alleen niet meer aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrFZVSBKKjcZcdrpFvLNT5Jp608=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0etSCisgQRt4uD11zrXEkeAn.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan het ook zien als "verdekt opgesteld" 8)
3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:46:
[...]

Cool, heb je een link voor de ps4 versie?
Hier dus ook legaal hè, maar dan via de psn shop.
Ik heb hem via Zenmarket bij Amazon Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:59:
@Verwijderd Wat heb jij op je N64 zitten?
Een converter voor de spellen uit andere regio's. Het is dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:33:
[...]

Cool, waar heb je deze gekocht?
Via iemand op discord bij een verkoper op AliExpress, maar heeft hele goede reviews en je kunt kiezen of je hem met batterije of flash geheugen wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sagat schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:06:
[...]

Denk dat de ps2 mijn meest gebruikte retro console is, na ps1 en saturn. Hoewel ps1 op mister nu eigenlijk het meest gebruikt word door mij.
Megadrive gebruik ik desondanks ook nog wel geregeld. PCE ook nog wel maar moet nog steeds is kijken naar een andere voeding en of dat een crash probleem verhelpt.
Zelf heb ik de ps2 vroeger niet gehad, ging eigenlijk van de psx naar de n64 en meteen naar Dreamcast. De laatste jaren ook meer op de Dreamcast eigenlijk dan de ps2. Dat komt ook omdat de Dreamcast er out of the box (door 480p support op bijna de hele game lib) er lekker strak uitziet op een moderne tv (en pc monitor) en veel (capcom) arcade games heeft. Helemaal met de dchdmi mod die ik heb laten toevoegen een paar jaar geleden is het een mooie Sega arcade console.
Daarentegen heeft de ps2 natuurlijk een giga library en dikke exclusieve classics die ik nu wel wil bekijken met nieuwe technieken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:55:
[...]

Zelf heb ik de ps2 vroeger niet gehad, ging eigenlijk van de psx naar de n64 en meteen naar Dreamcast. De laatste jaren ook meer op de Dreamcast eigenlijk dan de ps2. Dat komt ook omdat de Dreamcast er out of the box (door 480p support op bijna de hele game lib) er lekker strak uitziet op een moderne tv (en pc monitor) en veel (capcom) arcade games heeft. Helemaal met de dchdmi mod die ik heb laten toevoegen een paar jaar geleden is het een mooie Sega arcade console.
Daarentegen heeft de ps2 natuurlijk een giga library en dikke exclusieve classics die ik nu wel wil bekijken met nieuwe technieken :)
De ps2 blijft een beetje een wazig beeld houden. Ze gebruiken ook geen anti aliasing volgens mij. De dreamcast is daarom veel scherper. Wel iets minder detail, maar door die scherpte is de dreamcast veel fijner om naar te kijken.

Daarnaast zijn bijna alle games op dreamcast 60fps. Erg fijne console. Enige is dat ik de controller niet heel fijn vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:46:
[...]

Via iemand op discord bij een verkoper op AliExpress, maar heeft hele goede reviews en je kunt kiezen of je hem met batterije of flash geheugen wilt
Kan je mij een linkje doorsturen? Ik ben voornamelijk benieuwd of hij er meer heeft en wat het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:06:
[...]

De ps2 blijft een beetje een wazig beeld houden. Ze gebruiken ook geen anti aliasing volgens mij. De dreamcast is daarom veel scherper. Wel iets minder detail, maar door die scherpte is de dreamcast veel fijner om naar te kijken.

Daarnaast zijn bijna alle games op dreamcast 60fps. Erg fijne console. Enige is dat ik de controller niet heel fijn vindt.
Komt doordat zo ongeveer alles op PS2 480i is t.o.v. de 480P van de Dreamcast. Dat scheelt enorm veel. Dat gezegd hebbende, ik vind de deinterlacer opties van de Retrotink 5X echt super, beste beeld wat ik ooit uit de PS2 heb zien komen. Ik gebruik die met de originele PS3 component kabel.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat scherpte betreft heeft de Dreamcast meer VRAM 8MB vs PS2 4MB. Daarom is de PS2 waziger.

Toevallig een feitje wat ik altijd onthouden heb.

Hier een mooie vergelijking tegenover de PC/consoles van die tijd.

https://segaretro.org/Sega_Dreamcast/Hardware_comparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

didado schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:16:
[...]

Wat scherpte betreft heeft de Dreamcast meer VRAM 8MB vs PS2 4MB. Daarom is de PS2 waziger.

Toevallig een feitje wat ik altijd onthouden heb.

Hier een mooie vergelijking tegenover de PC/consoles van die tijd.

https://segaretro.org/Sega_Dreamcast/Hardware_comparison
Heeft niet zozeer met VRAM te maken, maar meer met interlaced vs progressive. Zie 1 post boven je.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:20:
[...]

Heeft niet zozeer met VRAM te maken, maar meer met interlaced vs progressive. Zie 1 post boven je.
Ik heb een keer dead or Alive 2 op de ps2 en dreamcast vergeleken op 480p. Toen vond ik de dreamcast versie er toch strakker uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:20:
[...]

Ik heb niet alles meegekregen inderdaad maar neem aan dat als games de graphics zelf al scherper weergeven het ook op progressive er beter uit zal zien.

Verder gewoon een verschil in rendering zonder het beter te weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hij had voor mijn ook wel iets breder gemogen. Dan konden er ook gelijk 6 knoppen op i.p.v. de 4. Blijft toch een gemiste kans voor een console die zo gericht was op arcade spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
[...]

Ondanks dat zowel de PS1 en PS2 echt een enorme bak aan titels heeft, blijven dit eigenlijk de enigste 2 consoles waar ik eigenlijk enorm weinig op 'retro game'. Sterker nog; mijn PS1 en PS2 gingen op ten duur zelfs de deur uit :P De PS2 heeft inderdaad een soort van wazig beeld, al zal het by design wel zo kloppen. Ik vond dat bij andere consoles rond die tijd zoals de Gamecube en OG XBox een stuk minder. De Dreamcast (al zie die een beetje tussen de PS1/N64 en XB/PS2/GC gen in), had volgens mij zelfs VGA output. Dat gaf destijds een haarfijn beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:26:
[...]

Ik heb een keer dead or Alive 2 op de ps2 en dreamcast vergeleken op 480p. Toen vond ik de dreamcast versie er toch strakker uitzien
Uiteraard, de DC heeft hardwarematig meer power (door o.a. voorgenoemd VRAM). Maar het "wazige" waar hier op wordt gewezen heeft te maken met het feit dat de PS2 interlaced is. En dat ziet er met de 5X wel een stuk beter uit, helaas kan ie nog steeds niet tippen aan de DC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Seroczynski schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:11:
[...]

Kan je mij een linkje doorsturen? Ik ben voornamelijk benieuwd of hij er meer heeft en wat het kost.
https://m.nl.aliexpress.c...3d-4781-9f52-10b2dd730c3c

En dan pal chip save, is €17,77 zonder verzendkosten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sp33dFr34k schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:51:
[...]

Uiteraard, de DC heeft hardwarematig meer power (door o.a. voorgenoemd VRAM). Maar het "wazige" waar hier op wordt gewezen heeft te maken met het feit dat de PS2 interlaced is. En dat ziet er met de 5X wel een stuk beter uit, helaas kan ie nog steeds niet tippen aan de DC.
Alleen op hele specifieke onderdelen heeft de dreamcast meer power. Maar de ps2 heeft 6,2 gflops vs 1,4 gflops van de dreamcast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zag dat jullie het over PS2 modellen hadden. Ik heb de 39004 PS2 model.

De laser is inderdaad betrouwbaar, deze leest na zo'n ~20 jaar nog steeds CD, DVD en DVD-9 zonder problemen. Er zit een originele Matrix Infinity in, die is zeldzaam. Net zoals de DMS series, Crystal series, Ghost series.

Dit is ook het model waar TonyHax op werkt, maar geen MechaPwn.

Geluid? Zooo, ja dit ding maakt wel geluid ja. Met name als je de interne HDD gebruikt, dan hoor je het luid.

Maar verder zeer reliable console. Het 5000X model is wel superieur als je met name HDD wilt gebruiken en geen discs, met minder geluid. En op 5000X kan MechaPwn gedraaid worden.

39000X is alleen beter als je bereid bent om de soldeerbout erbij te pakken en het geluid niet erg vindt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamcast line up 9-9-1999:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxXVEzBQNseT483pWqfDRLQW9qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDH6vkBOBckN0Tdm9K1KRMuF.jpg?f=fotoalbum_large
Die Noctua mod voor de PS2 klinkt toch steeds aantrekkelijker. Wellicht ook maar die file laten printen.. maar goed, krijg thuis alweer te horen dat ik te veel toevoeg aan de collectie dus wellicht even wachten :+ Krijg vandaag eindelijk een Amerikaanse SNES binnen, kon het (weer) niet laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Seroczynski schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:00:
Die Noctua mod voor de PS2 klinkt toch steeds aantrekkelijker. Wellicht ook maar die file laten printen.. maar goed, krijg thuis alweer te horen dat ik te veel toevoeg aan de collectie dus wellicht even wachten :+ Krijg vandaag eindelijk een Amerikaanse SNES binnen, kon het (weer) niet laten.
Alleen jammer dat die extern is... ik gebruik gewoon een slim, geloof 75xxx serie. Geen problemen mee en is een stuk stiller dan een fat. Games laad ik via retronas en dat gaat ook rap.

Sp33dFr34k schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:39:
[...]

Alleen jammer dat die extern is... ik gebruik gewoon een slim, geloof 75xxx serie. Geen problemen mee en is een stuk stiller dan een fat. Games laad ik via retronas en dat gaat ook rap.
Ik ben -voor de meeste consoles- een sucker voor de eerste versies w.b. het uiterlijk :)

• 3style

3style

...

Aan die line up lag het in 99 niet :) . Ik weet nog goed dat ik in 1999 met een vriend met de trein naar Londen ben gegaan naar de toen nog bekende Sega World met super veel Sega arcade kasten :) sowieso toen nog veel plekken met (fighting games) arcade kasten.
Maar we zagen overal die Dreamcast demo pods met ready 2 rumble wat super tot was.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Seroczynski schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:45:
[...]

Ik ben -voor de meeste consoles- een sucker voor de eerste versies w.b. het uiterlijk :)
Same here, sws vanwege nostalgie. Maar admittedly is de OG PS2 maar een lelijk ding, groot en lawaaierig. Daarom maar overstag gegaan en de PS2 Slim in gebruik. Neemt niet weg dat ik nog 3x de PS2 fat in bezit heb, 1x zilver, 1x zwart en 1x aquablue :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Sp33dFr34k schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:56:
[...]

Same here, sws vanwege nostalgie. Maar admittedly is de OG PS2 maar een lelijk ding, groot en lawaaierig. Daarom maar overstag gegaan en de PS2 Slim in gebruik. Neemt niet weg dat ik nog 3x de PS2 fat in bezit heb, 1x zilver, 1x zwart en 1x aquablue :)
Die aquablue is zo mooi. De moeder van een vriendje waar ik vroeger veel kwam had die gekregen bij een telefoonabonnement, was op slag verliefd op dat ding.

* ChokingHazard vraagt zich af of ze die nog hebben.. :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 19-09 00:13
Verwijderd schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:07:
Dit verklaart wel waarom ik dat lawaaiige van een PS2 nooit opgemerkt had, ik heb een SCPH-50004 in Aqua-blauw. Helaas vorig jaar het IC die de optical aanstuurt zelf vernielt bij het installeren van een modchip 8)7 Gelukkig boot hij wel van USB en gebruik ik 'm nog steeds om spellen van HDD te spelen :')

Hij is ooit nieuw gekocht voor €200,- bij een Media Markt, maar nooit meer dan één spel (Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex) op gehad. Hij had dan ook weinig uren gemaakt.

Vorig jaar haalde ik 'm na +10j weer uit de doos om een modchip te installeren :X De bijhorende controller bleek helaas vanzelf kapot. De chip solderen ging niet netjes, maar werkte. Alleen bij de laatste stap, het pootje v/e IC liften en met 5v verbinden om de laser te sparen, dat ging fout :X Het pootje brak af :( Verder hield ik bij het terug monteren een schroefje over :o Het is het gevolg van zelf doen terwijl bij de chip stond dat het een klus voor gevorderden was 8)7

Sindsdien werkt de optische drive niet meer. Maar de modchip kan gelukkig van USB booten waardoor ik wel spellen vanaf HDD, netwerk en USB kan spelen :D Enige jammere is dat daarmee de hardwarematige PS1-compatibility niet meer bruikbaar is, dat werkt alleen bij booten vanaf optical ;(

Dit was het bord destijds na solderen v/d modchip. Niet netjes, maar werkt wel :$ Het vernielde IC'tje, daar had ik blijkbaar geen foto van gemaakt, waarschijnlijk al te ver gefrustreerd :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UuubS7Ll.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ECt8qiul.jpg

• laugh
  • Niet online
Josefien schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:26:
[...]

Dit verklaart wel waarom ik dat lawaaiige van een PS2 nooit opgemerkt had, ik heb een SCPH-50004 in Aqua-blauw. Helaas vorig jaar het IC die de optical aanstuurt zelf vernielt bij het installeren van een modchip 8)7 Gelukkig boot hij wel van USB en gebruik ik 'm nog steeds om spellen van HDD te spelen :')

Hij is ooit nieuw gekocht voor €200,- bij een Media Markt, maar nooit meer dan één spel (Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex) op gehad. Hij had dan ook weinig uren gemaakt.

Vorig jaar haalde ik 'm na +10j weer uit de doos om een modchip te installeren :X De bijhorende controller bleek helaas vanzelf kapot. De chip solderen ging niet netjes, maar werkte. Alleen bij de laatste stap, het pootje v/e IC liften en met 5v verbinden om de laser te sparen, dat ging fout :X Het pootje brak af :( Verder hield ik bij het terug monteren een schroefje over :o Het is het gevolg van zelf doen terwijl bij de chip stond dat het een klus voor gevorderden was 8)7

Sindsdien werkt de optische drive niet meer. Maar de modchip kan gelukkig van USB booten waardoor ik wel spellen vanaf HDD, netwerk en USB kan spelen :D Enige jammere is dat daarmee de hardwarematige PS1-compatibility niet meer bruikbaar is, dat werkt alleen bij booten vanaf optical ;(

Dit was het bord destijds na solderen v/d modchip. Niet netjes, maar werkt wel :$ Het vernielde IC'tje, daar had ik blijkbaar geen foto van gemaakt, waarschijnlijk al te ver gefrustreerd :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die hot glue maakt het wel een zooitje, was netter geweest zonder.

Het vernielde IC kan je een vervangend exemplaar voor bestellen als het goed is. Dan met hot air is het zo eraf, nieuwe erop en je probleem is gefixt :)

• Josefien
Zonder die hot glue blijft het draad niet vlak liggen (was ook de 1e keer dat ik hot glue gebruikte) :P In filmpjes hebben ze er ander plakspul voor wat de draadjes aan de onderkant plakt, ik weet niet wat dat is. Het helpt ook niet dat het draad wat ik had gebruikt niet ideaal was.

De PS2 laat ik voorlopig even dicht, dan gaat het i.i.g. niet verder kapot :+ Een hot air apparaat is ook niet voorhanden hier.

En als ik dan hier lees dat dit model een zwakke laser heeft en dat als die doorbrandt de HDD ook niet meer gebruikt kan worden, mis ik nu misschien niet heel veel.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

@Josefien zonde, maar kan altijd gebeuren natuurlijk! Als je die kapotte aquablue controller nog kwijt wil hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:35:
[...]

Ondanks dat zowel de PS1 en PS2 echt een enorme bak aan titels heeft, blijven dit eigenlijk de enigste 2 consoles waar ik eigenlijk enorm weinig op 'retro game'.
Ja bij mij zijn het qua ps1 recente vlieguren, ps2 wel veel gebruik van gemaakt maar.....op de amiga was is zwaar sensi fan, dit lang HEEL LANG gespeeld. maar swos 98 was crap en mja in die tijd geen idee hoe de games te refreshen (als ik me niet vergis kan je zelfs nu nog up to date rosters importeren in het spel :o )
En maat van me had een ps1 met pro evo, en ja die was toch wel heel vet. En helemaal toen hij de ps2 versie liet zien. En dat is ook met stip mijn meest gespeelde game...goed eigenlijk games want begonnen met pes 02, toen 4/5 en.........daarna eigenlijk gestopt. Ik speelde zowel sensi als pes vaak met vrienden en rond 2006 stopte dat aardig, iedereen kreeg toch andere verplictingen/relateis etc.

Daarnaast niet echt heel veel gespeeld op mijn eigen ps2. wel bij een andere vriend sf2 en capcom vs snk2 veel gespeeld. Zal straks nog is mijn games doornemen maar heel veel anders kan ik me niet herinneren, oh iig gt concept, voor veel mensen de matige beperkte versie, maar ik zag het als versie zonder grinden voor geld en tunen wat ik toch maar suf vond :P

Wel nog aardig wat wipout 2097 erop gespeeld, die nooit eerder kunnen doen want geen ps1, maar die vond ik toch wel erg tof (wel pittig!)
Sterker nog; mijn PS1 en PS2 gingen op ten duur zelfs de deur uit :P De PS2 heeft inderdaad een soort van wazig beeld, al zal het by design wel zo kloppen.
Ja iedereen hier bevestigd het, zal komen door de vele interlaced games.
Ik vond dat bij andere consoles rond die tijd zoals de Gamecube en OG XBox een stuk minder. De Dreamcast (al zie die een beetje tussen de PS1/N64 en XB/PS2/GC gen in), had volgens mij zelfs VGA output. Dat gaf destijds een haarfijn beeld.
yup, ik ging van de n64 naar dc, daarna naar cube en daarna dus ps2. En ik vond het eigenlijk een stap terug! vond de gfx interface en zelfs responsiveness van de cube veel beter dan de ps2. Maar goed, die library he. Wat een keuze mogelijkheden. Uiteindelijk maar bar weinig van gespeeld, maar de opties waren er zeker, denk dat ik toch wel een gamepje of 30-40 heb? goed ook dat eens checken later ;)

En ja, met opl is het toch vrij makkelijk om uit te breiden, heel bewust probeer ik allen games er op te zetten die ik had of waar ik interesse in heb, maar gaat toch vrij hard!
------------------------
Oh en gisteren mijn pc engine nog even aan het werk gezet, want immers tijdje terug (toen we vol in de hitte golf zaten) een crash na iets van 30-60 mins spelen, dag later binnen 30 mins en daarna binnen 5 mins, vandaar dat ik dacht dat ik toch echt issues had (goed de pce dan, over mezelf is het meer een feit :+ )

Maar gisteren met vlag en wimpel tests gepasseerd
- 60 mins Kyūkyoku Tiger
- 30 mins rondo
- 15 mins valis 3

Dus ik vermoed dat het of toch de hitte was, of mogelijk een kabel issue, gezien gister mijn pce niet eens aan leek te gaan, en de video kabel gewoon los lag 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Sagat op 08-09-2022 14:46 ]

10 second ninja DONE

• Josefien
Sp33dFr34k schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:11:
@Josefien zonde, maar kan altijd gebeuren natuurlijk! Als je die kapotte aquablue controller nog kwijt wil hou ik me aanbevolen.
Die controller heb ik helaas niet meer bewaard ;(

Ruim de helft v/d knoppen reageerden niet meer. Binnenwerk schoonmaken hielp niet en na wat Google'en bleek hij van een revisie te zijn waarbij het geleidend materiaal op het membraan verging. Bij een opruiming is 'ie toen weggegooid :|

Achteraf gezien had ik bepaalde onderdeeltjes kunnen gebruiken voor een andere controller... maar ja... daar dacht ik pas veel later aan |:(

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Sonic adventure launch party 9-9-1999:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uW-RJxf813vs7Dh_7jnx8eC84-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYTEKKUkhrJwiogSBoObl5am.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sfol2Um1FJXQV3gK6ImZp_U9igk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUgcaCHFLfAkDYjYTugNGBrn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_h8db4qlzimPWfUvWVD394SzGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51VYX4NlQ7lRgdLRYQ2gYzc6.jpg?f=fotoalbum_large

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Josefien schreef op donderdag 8 september 2022 @ 15:51:
[...]

Die controller heb ik helaas niet meer bewaard ;(

Ruim de helft v/d knoppen reageerden niet meer. Binnenwerk schoonmaken hielp niet en na wat Google'en bleek hij van een revisie te zijn waarbij het geleidend materiaal op het membraan verging. Bij een opruiming is 'ie toen weggegooid :|

Achteraf gezien had ik bepaalde onderdeeltjes kunnen gebruiken voor een andere controller... maar ja... daar dacht ik pas veel later aan |:(
Jammer, ik had op zijn minst de behuizing nog kunnen gebruiken. Die controllers zie je nog maar weinig helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Exorcist schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:06:
Voor de eigenaren (met bon :P ) van een Cyberpunk Xbox One X :

https://playsense.nl/5110...eelte-van-hun-geld-terug/

Heb die van mij helaas niet nieuw gekocht, wel tof van CD Projekt Red.
Ik heb die dus, met de bon van bol.com, benieuwd wat ik terug krijg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_EYb7E3qAsd4p5DKEGWP7Q8Is0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFrnlohFkmwjiIjLFRPcR2hK.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laugh schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:25:
Ik zag dat jullie het over PS2 modellen hadden. Ik heb de 39004 PS2 model.

De laser is inderdaad betrouwbaar, deze leest na zo'n ~20 jaar nog steeds CD, DVD en DVD-9 zonder problemen. Er zit een originele Matrix Infinity in, die is zeldzaam. Net zoals de DMS series, Crystal series, Ghost series.

Dit is ook het model waar TonyHax op werkt, maar geen MechaPwn.

Geluid? Zooo, ja dit ding maakt wel geluid ja. Met name als je de interne HDD gebruikt, dan hoor je het luid.

Maar verder zeer reliable console. Het 5000X model is wel superieur als je met name HDD wilt gebruiken en geen discs, met minder geluid. En op 5000X kan MechaPwn gedraaid worden.

39000X is alleen beter als je bereid bent om de soldeerbout erbij te pakken en het geluid niet erg vindt.
Leuk man zo'n modchip. Ik heb een tijdje terug sensible soccer 2006 ergens opgepikt maar, ondanks dat er geen zichtbare schade op de disc was blijf hij hangen in intro. Dit in PS2 50004 met een matrix infinity chip erin. Spelletje weggelegd om later eens na te kijken.

Na een paar keer verplaatsen vandaag maar nog een poging gedaan, en om alles uit te sluiten hem in een andere ps2 gedaan. Een 7000x erbij gepakt en warempel alles draai gewoon. Terug in de 50004 gedaan weer vast loper... modchip uitgeschakeld, resetten en ja hoor alles werkt.. :

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:00:
[...]

Leuk man zo'n modchip. Ik heb een tijdje terug sensible soccer 2006 ergens opgepikt maar, ondanks dat er geen zichtbare schade op de disc was blijf hij hangen in intro. Dit in PS2 50004 met een matrix infinity chip erin. Spelletje weggelegd om later eens na te kijken.

Na een paar keer verplaatsen vandaag maar nog een poging gedaan, en om alles uit te sluiten hem in een andere ps2 gedaan. Een 7000x erbij gepakt en warempel alles draai gewoon. Terug in de 50004 gedaan weer vast loper... modchip uitgeschakeld, resetten en ja hoor alles werkt.. :
Kunnen meerdere factoren zijn.

Je noemt een Matrix Infinity, maar er zijn miljoenen clones in de omloop. Clones van clones van clones, sommige beter dan anderen. Kans is groot dat je met 1 van de random clones te maken hebt en niet de originele FPGA Actel die reflashable is.

Kan ook aan de laser liggen of een combinatie van beiden. Maar laten we ervan uit gaan dat het puur aan de chip ligt. Het 5000X model staat bekend om mechacon crashes, dus het kan ook een combinatie zijn van je model + chip.

Mijn ervaring met mijn 3900X model + originele matrix chip is dat alles prima draait. Geen gestotter, freezes, niks. Het is heel stabiel. Dus ik denk dat je gewoon pech hebt :P

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 17:35:
[...]

Kunnen meerdere factoren zijn.

Je noemt een Matrix Infinity, maar er zijn miljoenen clones in de omloop. Clones van clones van clones, sommige beter dan anderen. Kans is groot dat je met 1 van de random clones te maken hebt en niet de originele FPGA Actel die reflashable is.

Kan ook aan de laser liggen of een combinatie van beiden. Maar laten we ervan uit gaan dat het puur aan de chip ligt. Het 5000X model staat bekend om mechacon crashes, dus het kan ook een combinatie zijn van je model + chip.

Mijn ervaring met mijn 3900X model + originele matrix chip is dat alles prima draait. Geen gestotter, freezes, niks. Het is heel stabiel. Dus ik denk dat je gewoon pech hebt :P
Ik zou het nog met een andere slim versie kunnen problemen. Een vriendin heeft mijn eerste ps2 een slim die een 100% zeker originele chip heeft.

Verder op dit spel nul problemen met deze ps2 gehad maar, ik zal hem eens een x open maken om te kijken wat ze erin gestopt hebben.

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• OFV

OFV

Net terug van de retro game beurs in Tilburg. Ruim half uur in de rij gestaan maar eenmaal binnen gelukkig voldoende ruimte en groot opgezet. Enorm veel gezien. Prijzen zoals verwacht pittig. Wel heerlijk rond kunnen kijken en wat Street Fighter en Wii spul gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ma4jkZVe0ylci7Dhe7a0s43ol-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYD8QGpIqI9ABeUTgCc07bJG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBTHvoua0MmJNzJBB0qaza9z8Qk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dsh7Y3aQdTwQY2xTEM8JnTDO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tFXyiVTaqvbcPVBgGIFOwoQw9jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDGus5CPFpGjTPQz0UAp9ubb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2zKWkersgP30bb8-XLX9oReWBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDFGyMnYGZ4SzxJV34mfMglu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FU7DqChbz4dwbMm7494lWcLMXcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/69jIUvx6ZXph6Gzh87cA93oI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHAU9QhuYcibllX4wPTnxy8-xrQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrrhsvWegOQ9xNE9YKcUPPgY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J0_SPFrMVhe3EnuLwB1ZQ9NoyYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qz0QmoWsEPGMLSY21n4GWzC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QlQRZbctepMJdmT5eqNIZAGlYyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs654oCFwq0uYwxUby87Lf5o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiMuSPgm2GcE0gv3kDzTk2fvDaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTvaS0s4Oh0HJCpEXiMgd4Q5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTWpgJA4MG561nINEHmIOEWm3U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9aMVOUEwMBylFR9VRdKoFy7P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EH1I2r9dw7l9IAK3nBs2YwJ3P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxdAgIOjSlwltNTrg3QvHGDC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCVcEtZmznNNuvVQx17LrM3pOs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhqaPXcXPi3DLaqzklSUunwK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GjqaRBWINkVYEKX0hwh2rPgUhL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WxN4aIFcF45bLnQVPcgrOyTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwED5RcUDClV2t8PPl7ahiSsRMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bAZeS9jLK8XCVPSpqjZYfpqb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5q3_S8AAB9OjpuhCajs2LBpIzMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIJ4emMuoelKAC1OisYzEPdL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KrGMaieyfHii3oTbEVjWsAkgNPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqh5SxBIqAPuQM8jyKPVypJE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGM9rSk6UOQC1hE4YwfmlnEoTdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMzQXg3RKlFLKpTC1kvC9Grj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e_Xvl3D8oUaMbU4YnKTd5Kd_y7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3YUWmy5xTCUYcn8DdMoGAZ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW-K9SDTKcf-yXZY7yGZLHr8wE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csgPnw9Ga5cmvG3zAMhxKaCf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand een idee hoe je reproductie game boy color doosjes kunt herkennen?

Ik heb hier namelijk het doosje en handleiding van Pokémon Silver (USA) voor de GBC liggen, maar wil zeker zijn dat het geen reproductie is voordat ik opzoek ga naar de bijhorende game.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:03:
Net terug van de retro game beurs in Tilburg. Ruim half uur in de rij gestaan maar eenmaal binnen gelukkig voldoende ruimte en groot opgezet. Enorm veel gezien. Prijzen zoals verwacht pittig. Wel heerlijk rond kunnen kijken en wat Street Fighter en Wii spul gekocht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vond het kwa prijzen nog wel mee vallen. Ja, er stonden een paar mensen die denken dat het echt goud is maar, over de balk genomen vrij redelijk allemaal. Viel ook altijd over de prijs te praten, en je kan het meteen mee nemen. Ook een voordeel van een beurs, de verzendkosten zitten al bij je eigen vervoer in ;)

Vond de sfeer wel wat minder dan in Zwolle. Wel ruim opgezet en wat ook wel te verwachten was op zo'n locatie lekker koel. Wij hebben ook nog iets mee naar huis genomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcnSYjh9B-iKequQulttGBIyH-U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA4lCC4F5v4awLKFLqtPEPoF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's! Ik was er ook en vond het de beste retro game beurs waar ik geweest ben. Ruim opgezet en een mega aanbod. Ik ben uiteindelijk met twee zakken vol naar huis gekomen. 8)7 Ik zal straks wel wat foto's plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Redax op 12-09-2022 09:33 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aah dat ik dit gemist hebt, is letterlijk 15 minuten fietsen van mijn huis🫣
Had ik misschien eindelijk mijn eerste Dreamcast game weten te vinden.(ik heb er eerder wel wat gezien maar zelden voor een goede prijs, maar goed heb het idee dat dit voor de betere Dreamcast game momenteel ook moeilijk is🫤)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Petje72 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:59:
[...]

het merk IRIS heeft verschillende maten met zo'n verhoging in de deksel en ze zijn luchtdicht (ik heb de 50L boxen voor storage) b.v. https://www.bol.com/nl/nl...t-van-2/9300000052368825/

50L is te groot, ik zag in die video dat hij een kleinere box adviseert om het effectiever te krijgen, 30L lijkt me een mooie maat.

Ik ga het na mijn verbouwing ook eens proberen, volgend jaar ergens...
Even een post van vorige maand opgezocht. Want ik heb nu nog meer plastic dat ik wil gaan retrobrighten via de methode die MachoNacho recent heeft gepost. Daarvoor heb je enkel een passende airtight box voor nodig.

Ik ga het uiteindelijk met de 10 liter varianten proberen. De set van drie (https://www.bol.com/nl/nl...t-van-3/9300000052368827/) lijkt mij prima, want dan zal ik er twee of drie gelijktijdig gaan gebruiken.

Terwijl ik dit post zie ik dat ze ook 30 liter aanbieden (https://www.bol.com/nl/nl...t-van-2/9300000052368825/). Ik denk er nog even over na voordat ik ze bestel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 12-09-2022 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-09 02:35
Seroczynski schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:20:
[...]

Even een post van vorige maand opgezocht. Want ik heb nu nog meer plastic dat ik wil gaan retrobrighten via de methode die MachoNacho recent heeft gepost. Daarvoor heb je enkel een passende airtight box voor nodig.

Ik ga het uiteindelijk met de 10 liter varianten proberen. De set van drie (https://www.bol.com/nl/nl...t-van-3/9300000052368827/) lijkt mij prima, want dan zal ik er twee of drie gelijktijdig gaan gebruiken.

Terwijl ik dit post zie ik dat ze ook 30 liter aanbieden (https://www.bol.com/nl/nl...t-van-2/9300000052368825/). Ik denk er nog even over na voordat ik ze bestel :)
Die moet ik ook maar even bewaren. Het lijkt mij interessant om de resultaten te horen, want ik heb af en toe ook eens de neiging om het retrobrighten te proberen.
En anders kan ik die bakken nog altijd gebruiken voor de opslag van rollen plastic voor het 3D printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
Retrobright werkt, maar is tijdelijk, komt erger terug en zorgt ervoor dat het plastic broos wordt. Dus het is een doekje voor het bloeden helaas.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:26:
Retrobright werkt, maar is tijdelijk, komt erger terug en zorgt ervoor dat het plastic broos wordt. Dus het is een doekje voor het bloeden helaas.
Daar maak ik mij nul zorgen over. Het plastic is vaak al broos, en dat het terugkomt lijkt me logisch. Dat het erger terug komt is volgens mij nergens op gebaseerd.

Het vermoeden is, dat als je het in de damp laat staan in de plaats van onderdompelt of insmeert, het plastic niet zo wordt aangetast als normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 10:54
Seroczynski schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:29:
[...]

Daar maak ik mij nul zorgen over. Het plastic is vaak al broos, en dat het terugkomt lijkt me logisch. Dat het erger terug komt is volgens mij nergens op gebaseerd.

Het vermoeden is, dat als je het in de damp laat staan in de plaats van onderdompelt of insmeert, het plastic niet zo wordt aangetast als normaliter.
Ik heb het al meermaals gezien dat het erger terugkomt en dat is ook logisch ook. Het probleem zit in het brandwerend goedje wat er in het plastic zit. Dat onttrek je waardoor het plastic nog erger reageert met de omgeving.

Ik spreek uit ervaring en die van mensen om mij heen.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Redax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Eb6xlSfv7aTcpTsGHJ_5zN4Va4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PcPGpxK5FJFSaZMY49kUTvy.jpg?f=fotoalbum_large

Excuses voor de slechte kwaliteit foto's, helaas is mijn camera niet zo goed maar dit is de buit na een dagje over Retrogamebeurs Tilburg.

[ Voor 52% gewijzigd door Redax op 19-09-2022 09:24 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGUuHlPrxh2ERyzgWSJQraYbFLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRIdz9rDpmjGJQVurdUfUuhG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 08:23
Bruiser schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:12:
Iemand een idee hoe je reproductie game boy color doosjes kunt herkennen?

Ik heb hier namelijk het doosje en handleiding van Pokémon Silver (USA) voor de GBC liggen, maar wil zeker zijn dat het geen reproductie is voordat ik opzoek ga naar de bijhorende game.
Een mogelijke indicator is de barcode op de achterzijde, deze wil bij repro's nog wel eens minder scherp gedrukt zijn. Andere zaken zijn dikte/kwaliteit van het karton en kwaliteit van de handleiding. Je mag altijd een DM met wat foto's sturen, ik kijk graag met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Redax schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:18:
[Afbeelding]

Helaas is mijn camera niet zo goed maar dit is de buit na 5 uur over Retro game beurs Tilburg struinen.
Erg blij met alle games, de meeste PS2 games op de foto werden door Dutchgameboys voor 1 euro verkocht.
Verder ben ik heel blij dat ik nu eindelijk de eerste Zelda heb, helaas hoor ik alleen geluid als ik de game afspeel dus ik moet nog even zoeken of dat een kwaal van mijn NES of van de game zelf is.
Heerlijke vangst. Die final fatasy ps1 was nog aardig aan de prijs zeker? Ik zag hem heel veel liggen maar vond hem best duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redax
OFV schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:22:
[...]

Heerlijke vangst. Die final fatasy ps1 was nog aardig aan de prijs zeker? Ik zag hem heel veel liggen maar vond hem best duur.
Ik ben Final Fantasy IX zeker 10x tegen gekomen. Vaak waren de doosjes stuk en lagen de prijzen rond de 45-55 euro. Deze was in bijzonder goede staat en men vroeg er 30 euro voor. Die keuze was dus snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterKoblenz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:22
TomBraamhaar schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 10:18:
Mijn PixelFX mod is ook binnen en heb hem samen met de N64 doorgestuurd naar iemand die hem voor mij gaat solderen. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
Hoe bevalt de PixelFX? Ik heb toen achter het net gevist. Nu helaas nergens te krijgen momenteel (of je moet > 1000 euro neertellen voor een modded console).

Je hebt een goede investering in ieder geval gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
DieterKoblenz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 07:52:
[...]

Hoe bevalt de PixelFX? Ik heb toen achter het net gevist. Nu helaas nergens te krijgen momenteel (of je moet > 1000 euro neertellen voor een modded console).

Je hebt een goede investering in ieder geval gedaan..
Eerlijk gezegd heb ik hem nog maar heel weinig gebruikt. Ook nog speciaal een Brawler wireless controller aangeschaft, maar eigenlijk gewoon geen tijd om te spelen. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik zag in de kringloop een aantal games waaronder Resident Evil Code: Veronica X voor de Gamecube.
Ik mis nu alleen nog 2 en 3: Nemenis.... 8)7 Weet iemand of deze ooit in Europa zijn uitgekomen?

RE4 blijft natuurlijk het beste van de RE-serie. maar ik ben toch meer van de Mario. :P

[ Voor 54% gewijzigd door MedionAkoya op 13-09-2022 23:34 ]

Trein?

Pagina: 1 ... 161 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.