i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb vroeger zowel de Move als Wii gehad. Maar ik merkte geen verschil in accurater of dat de 1 vloeiender was.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:24:
[...]
Technisch gezien is de PS Move wel veel meer advanced natuurlijk, veel accurater en vloeiender dan de Wii. Xbox 360 (en One) had overigens ook nog Kinect, ik vond het persoonlijk nix, maar valt in deze categorie I guess.
Wat ik wel merkte was dat de Wii een veel groter aanbod had
Verwijderd
Voor mijn persoonlijk vind ik de Wii lekkerder werken voor schietspellen. De Kinect is ook een apart geval, mijn vrouw is er wel gek van.Sp33dFr34k schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:24:
[...]
Technisch gezien is de PS Move wel veel meer advanced natuurlijk, veel accurater en vloeiender dan de Wii. Xbox 360 (en One) had overigens ook nog Kinect, ik vond het persoonlijk nix, maar valt in deze categorie I guess.
Ik vond het bij de Wii ook maar een gimmick, een licht overclockte GameCube. Daarom hem ook overgeslagen en pas later een Wiiu gekocht.
Verwijderd
Dvds? Ligt het internet erbij jullie uit?Raem schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:53:
Ik was altijd in de veronderstelling dat de PS3 niet regio vrij was als het om DVDs (films) gaat. Maar vanavond deed ik er zowel een regio 2 als een regio 1 film in en beide speelde hij gewoon af. Is dat altijd al zo geweest?
Verwijderd
Nee. Dat is nooit geweest. En je hebt wel de orginele firmware erop staan? Geen cfw?Raem schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:53:
Ik was altijd in de veronderstelling dat de PS3 niet regio vrij was als het om DVDs (films) gaat. Maar vanavond deed ik er zowel een regio 2 als een regio 1 film in en beide speelde hij gewoon af. Is dat altijd al zo geweest?
Haha, ben zolder aan het opruimen en doe mn DVDs weg. Maar wilde van een even checken of het wel een regio 2 dvd was. Voor de zekerheid een dvd erin gedaan waarvan ik zeker weet dat het regio 1 is, maar die speelde dus ook gewoon af.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:55:
[...]
Dvds? Ligt het internet erbij jullie uit?
Nee, gewoon de meest recente firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:55:
[...]
Nee. Dat is nooit geweest. En je hebt wel de orginele firmware erop staan? Geen cfw?
Edit: Nog een andere regio 1 dvd geprobeerd, maar die speelt die dan weer niet af, vreemd.
[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 30-08-2022 20:08 ]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Voor de OG Xbox heb ik House of the dead III liggen. Verder is er ook nog “Silent Scope Complete” en in mindere mate “Starsky & Hutch” als lightgun game.Exorcist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:02:
[...]
Maar welke spellen bedoel jij dan? Want beide platformen die jij noemt hebben geen lightgun games voor zover ik weet, op cabela na (waarvan ik me af vraagt hoe die werkt)?
Wbt de X360 lijk je inderdaad gelijk te hebben wat betreft enkel de Cabela game (alhoewel HotD3 wel backwards compatible is op de 360)
Haha nee, m'n schoonmoeder heeft meer kinderen maar het was van geen van hun. Ze had het ooit van iemand anders gekregen zei ze, maar ze wist niet meer van wie. Als het wel van m'n vrouw was geweest had ze het toch aan mij gekregen want ze heeft niks met die "ouwe meuk"
Dit is stiekem best een guilty pleasure van me. Ik vond het op de PS2 al leuk en op de 3 nog meer. Je hebt ook Buzz Junior, dat is vooral met jongere kinderen heel leuk om te doen. Dan zijn het echter geen quizvragen maar minigames à la Mario Party3style schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:16:
Vandaag binnen, ben benieuwd. Wel leuk met de familie hopelijk
[Afbeelding]
Superleuk. Heb deze zelf nieuw gekocht toen die net uit. Heb toen ook DLC (enkele uitbreidingen) ervoor bijgekocht (SF en horror movie vragen en videogame vragen dacht ik)3style schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:16:
Vandaag binnen, ben benieuwd. Wel leuk met de familie hopelijk
[Afbeelding]
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Bij mij is het geeneens een guilty pleasure. Ik vind Buzz! en Singstar op de PS3 onovertroffen leuk om met vrienden/partner te doen en ik heb in beiden (met name Singstar) heel, heel, heel veel uren (en geldChokingHazard schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:30:
[...]
Dit is stiekem best een guilty pleasure van me. Ik vond het op de PS2 al leuk en op de 3 nog meer. Je hebt ook Buzz Junior, dat is vooral met jongere kinderen heel leuk om te doen. Dan zijn het echter geen quizvragen maar minigames à la Mario Party
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Beste is direct vanuit www.funnyplaying.comjdh009 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 03:09:
Sinds een tijdje de GBA weer uit de kast gehaald maar merk toch dat het ontbreken van een backlight niet echt meer van deze tijd is. Zitten kijken naar opties om dat zelf te plaatsen lijken voor mij haalbaar maar mis een adresje waar je een goede backlight (incl beter scherm?) kan kopen. Via China al reeds aardig wat gevonden maar koop het toch liever wat lokaler als het even mogelijk is.
Hoef je geen verzendkosten te betalen en de btw is al bij voorbaat geregeld. Service is ook direct vanuit de bron.
Ik raad de laminated ITA kit niet aan nog, veel problemen mee bij mensen. De normale ITA kit is wel gewoon goed, alleen moet je zelf nog bepalen of je pixel grid wil of niet, zo niet, dan IPS kit nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door Koldur op 31-08-2022 04:08 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Die heb ik ook even gebookmarked, thanks! Ik probeer zo min mogelijk uit China te bestellen, maar helaas zijn veel retro onderdelen (voor zover ik weet) alleen via sites als Ali te krijgenKoldur schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 04:06:
[...]
Beste is direct vanuit www.funnyplaying.com
Hoef je geen verzendkosten te betalen en de btw is al bij voorbaat geregeld. Service is ook direct vanuit de bron.
Ik raad de laminated ITA kit niet aan nog, veel problemen mee bij mensen. De normale ITA kit is wel gewoon goed, alleen moet je zelf nog bepalen of je pixel grid wil of niet, zo niet, dan IPS kit nemen.
EDIT:
Weet je zeker dat BTW al geregeld is? Hier zie ik dat BTW en invoerbelasting de verantwoordelijkheid van de klant zelf is
[ Voor 12% gewijzigd door Flapperbol op 31-08-2022 08:27 ]
Dacht juist dat de PS3 voor DVD en blu-ray media wel een regio-lock had. Als ik snel rond kijk dan lijkt het grote boze internet dat ook te bevestigen.Raem schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:53:
Enkel games waren regio-vrij, op enkele uitzonderingen na.
FunnyPlaying heeft ook een officiële winkel op AliExpress. Maakt vrij weinig uit of je het daar of op hun eigen website besteld.Flapperbol schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:25:
[...]
Die heb ik ook even gebookmarked, thanks! Ik probeer zo min mogelijk uit China te bestellen, maar helaas zijn veel retro onderdelen (voor zover ik weet) alleen via sites als Ali te krijgen
EDIT:
Weet je zeker dat BTW al geregeld is? Hier zie ik dat BTW en invoerbelasting de verantwoordelijkheid van de klant zelf is
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Ik kan https://www.retromodding.com ook aanraden. Altijd goede ervaring mee gehad. Naar mijn idee is het echt een 'door gamers, voor gamers club'. Support is ook goed.Flapperbol schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:25:
[...]
Die heb ik ook even gebookmarked, thanks! Ik probeer zo min mogelijk uit China te bestellen, maar helaas zijn veel retro onderdelen (voor zover ik weet) alleen via sites als Ali te krijgen
EDIT:
Er zijn een aantal Youtubers die hun onderdelen daar ook weghalen (wat waarschijnlijk sponsorwerk is), maar het is allemaal wel degelijk spul.
Eind deze week of begin volgende week gaan ze de QSB's ook los verkopen, dus bestel gewoon een nieuwe, wellicht eentje voor een ander model PS1. Voel me dan wel bijna verplicht om er een MemCard Pro bij te bestellen, aangezien die nu in de aanbieding zijn.
Soldeerpunten ook allemaal doorgemeten?Seroczynski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:28:
Even wat stoom afblazen.. Net voor de derde keer het xStation QSB (Quick Solder Board) geïnstalleerd in mijn SCPH-1002 (early PU-8). Dit is al de tweede PS1 waarin ik dit QSB installeer, en ik krijg het maar niet goed. Snap niet wat ik verkeerd doe. Soldeerwerk ziet er allemaal keurig uit, xStation is confirmed working, alles zou het gewoon moeten doen, maar nee.
Eind deze week of begin volgende week gaan ze de QSB's ook los verkopen, dus bestel gewoon een nieuwe, wellicht eentje voor een ander model PS1. Voel me dan wel bijna verplicht om er een MemCard Pro bij te bestellen, aangezien die nu in de aanbieding zijn.
Alles gecontroleerd, ook gechecked voor eventuele shorts. Ik kan gewoon niets meer vinden wat het is. Heb ook wat hulp gekregen van de xStation developer (rama) via Discord, en hij heeft mijn xStation gechecked. Precies hetzelfde probleem op twee moederborden. Ondertussen denk ik niet meer dat het aan mij ligt, althans niet aan mijn uitvoering van de instructies die op de Discord staan.Tux3.14 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:30:
[...]
Soldeerpunten ook allemaal doorgemeten?Pak een punt op de PS1 print, en een punt op de SQB print, en dan alles nalopen.
Alleen de allereerste keer dat ik het systeem opstartte werkte het. Ik ben één keer in het xStation menu geweest en heb toen wat settings aangepast. Toen moest ik rebooten en sindsdien nooit meer in het menu kunnen komen. Het beeld en geluid doen wat vreemd, de PS1 wil soms niet doorbooten en herstart dan (zelden), dus rama dacht dat het een short kon wezen. Ik kan echt niets vinden, en omdat het exact hetzelfde is op twee systemen verdenk ik inmiddels het QSB of iets met de instructies voor de early PU-8 moederborden, waarvoor dit de eerste revisie QSB is.
Ik had nog een aantal andere regio 1 dvds getest en die weigerde hij inderdaad allemaal af te spelen. Denk dat de eerste dvd die ik testte dan misschien regio vrij is, ook al staat er regio 1 op de disc.Caayn schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:37:
[...]
Dacht juist dat de PS3 voor DVD en blu-ray media wel een regio-lock had. Als ik snel rond kijk dan lijkt het grote boze internet dat ook te bevestigen.
Enkel games waren regio-vrij, op enkele uitzonderingen na.
Heb je ook je flex kabel gecontroleerd?Seroczynski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:39:
[...]
Alles gecontroleerd, ook gechecked voor eventuele shorts. Ik kan gewoon niets meer vinden wat het is. Heb ook wat hulp gekregen van de xStation developer (rama) via Discord, en hij heeft mijn xStation gechecked. Precies hetzelfde probleem op twee moederborden. Ondertussen denk ik niet meer dat het aan mij ligt, althans niet aan mijn uitvoering van de instructies die op de Discord staan.
Alleen de allereerste keer dat ik het systeem opstartte werkte het. Ik ben één keer in het xStation menu geweest en heb toen wat settings aangepast. Toen moest ik rebooten en sindsdien nooit meer in het menu kunnen komen. Het beeld en geluid doen wat vreemd, de PS1 wil soms niet doorbooten en herstart dan (zelden), dus rama dacht dat het een short kon wezen. Ik kan echt niets vinden, en omdat het exact hetzelfde is op twee systemen verdenk ik inmiddels het QSB of iets met de instructies voor de early PU-8 moederborden, waarvoor dit de eerste revisie QSB is.
Ik moet hier nog starten met het soldeerwerk maar eerst even de gamekamer afwerken. (heb wel al de xstation liggen).
Waar staat de memcard pro momenteel in de aanbieding?
Ja, ik heb er nooit BTW voor hoeven te betalen, al vijf keer daar besteld.Flapperbol schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:25:
[...]
EDIT:
@Seroczynski
Die Ali shop is vaak een stuk duurder, FP site is meestal de beste optie.
@Tux3.14
Die site is veel duurder dan via FP direct, zeker voor een NL persoon. Je betaald een vermogen aan verzendkosten, prijzen zijn veel.hoger en je betaald BTW na.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fd4XmkGm5utONbwtkidiE4jo.jpg?f=user_large)
Mijn nieuwste Retro aanwinst.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Flex kabel is ook gecontroleerd. 8BitMods.com heeft momenteel een aanbieding voor de MemCard Pro.Ekfad schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 12:36:
[...]
Heb je ook je flex kabel gecontroleerd?
Ik moet hier nog starten met het soldeerwerk maar eerst even de gamekamer afwerken. (heb wel al de xstation liggen).
Waar staat de memcard pro momenteel in de aanbieding?
Je hebt gelijk. Ik heb even opgezocht wat ik heb betaald via AliExpress, en ik was idd €5,- meer kwijt. Als je het vandaag de dag naast elkaar legt scheelt het ongeveer een tientje.Koldur schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:10:
[...]
Ja, ik heb er nooit BTW voor hoeven te betalen, al vijf keer daar besteld.
@Seroczynski
Die Ali shop is vaak een stuk duurder, FP site is meestal de beste optie.
@Tux3.14
Die site is veel duurder dan via FP direct, zeker voor een NL persoon. Je betaald een vermogen aan verzendkosten, prijzen zijn veel.hoger en je betaald BTW na.
[ Voor 25% gewijzigd door Seroczynski op 31-08-2022 14:17 ]
Stond nog niet op de planning, maar ga hem nu een keer speciaal voor jouw maken, inclusief je naam erin 😝 maar dat zal pas gebeuren als de BS F-Zero 2 binnen is.Exorcist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:50:
Ik voel een YT video aankomen met alle F-Zero games @Linksquest
[ Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 31-08-2022 14:19 ]
Ah, bij 8BitMods. Gezien hun prijzen zonder tax zijn ben je momenteel nog steeds goedkoper af als je ze binnen Europa koopt. Met Tax en administratie kom je erg snel boven de 70€ uit (in België).Seroczynski schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:16:
[...]
........ 8BitMods.com heeft momenteel een aanbieding voor de MemCard Pro.
Consoles4you en classicgamestor bieden ze aan en ook nog een zweedse winkel bieden ze aan (ik kan even niet op de naam komen).Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:03:
Waar krijg je ze anders dan? Ik heb er net maar een besteld, thanks voor de tip @Seroczynski.
Maar ik zie dat door de zwakke euro momenteel de kostprijs bij de eerste 2 ongeveer op hetzelfde uit komt incl verzending.
Ik dacht dat dragonbox ze ook aanbood maar blijkbaar niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Ekfad op 31-08-2022 15:21 ]
Verwijderd
Ja, maar zo'n guncon werkt toch alleen met crt TV's ? Ik heb nog steeds voornemens om er eentje te nemen, maar dan een kleintje puur voor lichtguns. Ook op de mastersystem zijn er best veel spelen voor uitgebracht. Grootste obstakel is nog waar ik dat ding neerzet... De (game)room is niet zo groot, en er is al langzaam uitbreiding naar andere kamers...Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:13:
@Verwijderd @Tux3.14 de Wii gebruikt geen triangulair systeem, maar dual. Hierdoor zit je bijv. vaak te hoog of te laag, terwijl links en rechts wel redelijk werkt. Ik heb het Wii systeem eens geprobeerd te implementeren voor arcade games bij gebrek aan de echte hardware, maar het werkte daardoor echt voor geen meter en heb het project weer abandoned. De Guncon3 voor PS3 daarentegen (waar iemand laatst een implementatie voor heeft gemaakt op JVS) werkt een stuk beter. Maar dat ding is helemaal een flop geweest, alleen Time Crisis 4/RS is ervoor uitgekomen, de rest van de games werkt alleen met PS Move.
[ Voor 30% gewijzigd door Sp33dFr34k op 31-08-2022 17:47 ]
Nice, heb ik ook nog eentje in de kast liggen. Wat betaal je voor zoiets tegenwoordig?didado schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:18:
Een nieuw in box orginele Super Nintendo.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik praat liever niet over wat ik betaal omdat ik het altijd onaangeraakt nieuw wil hebben.Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:55:
[...]
Nice, heb ik ook nog eentje in de kast liggen. Wat betaal je voor zoiets tegenwoordig?
Maar voor een prijs van onder de €500,- vind je ze niet meer in een gloednieuwe conditie. Maar dat was me toch gelukt. 😉
Nu je het zegt, idd. Maar eerlijk gezegd nog nooit invoerkosten moeten betalen bij hun.Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 16:13:
@Ekfad dankje, maar dat zijn beide Zwitserse winkels en Zwitserland is ook geen EU lid, dus daar betaal je dan ook gewoon invoerrechten...
Gaaf, met Club Nintendo lidmaatschapdidado schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:18:
Cool hoor! Wat zijn jouw grenzen eigenlijk voor wat betreft het openmaken? Deze is natuurlijk niet geseald, maar kun je voor jezelf dan ook even de console uit het plastic halen (en even ruiken aan het nieuwedidado schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Ekfad dan heb je wellicht onder de €25 gezeten, of gewoon geluk gehad
Lekker 50 euro. Ik vind het wel knap als je nieuwe consoles voor zo’n prijs kan scoren. Maar dat zal nu wel moeilijker zijn. Heel veel geduld waarschijnlijk.Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:04:
@didado beetje een vage reden (), maar mag je uiteraard helemaal zelf weten of je het wil zeggen of niet. €500 minimaal dus, duidelijk! Fwiw, ik heb er zelf toendertijd €50 voor betaald op marktplaats, maar dat is alweer een aantal jaar geleden. Die man vertelde dat hij hem vroeger voor zijn kinderen had gekocht, maar had hem niet eens uitgepakt, want ze vonden het niets. Vaag verhaal, maar prima voor mij haha.
@Ekfad dan heb je wellicht onder de €25 gezeten, of gewoon geluk gehad
Geen vage reden maar vind het zelf niet nodig.Sp33dFr34k schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:04:
@didado beetje een vage reden (), maar mag je uiteraard helemaal zelf weten of je het wil zeggen of niet. €500 minimaal dus, duidelijk! Fwiw, ik heb er zelf toendertijd €50 voor betaald op marktplaats, maar dat is alweer een aantal jaar geleden. Die man vertelde dat hij hem vroeger voor zijn kinderen had gekocht, maar had hem niet eens uitgepakt, want ze vonden het niets. Vaag verhaal, maar prima voor mij haha.
Geweldig €50,-!! jij was me voor haha. Maar door de gekte tegenwoordig lukt dat (bijna) niet meer.
En iedereen heeft wel eens geluk met het vinden van nostalgische juweeltjes voor een spotprijsje.
[ Voor 6% gewijzigd door didado op 31-08-2022 21:23 ]
Ik ben eigenlijk in de loop van mijn verzamel jaren strikter geworden met hoe ik het wil verzamelen.3style schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:04:
[...]
Cool hoor! Wat zijn jouw grenzen eigenlijk voor wat betreft het openmaken? Deze is natuurlijk niet geseald, maar kun je voor jezelf dan ook even de console uit het plastic halen (en even ruiken aan het nieuwe) of kan dat niet? Misschien een persoonlijke vraag.
Sealed, nieuw in box, nieuw in plastic in een open box.
Dus als het plastic er nog perfect om heen zit, is dat mijn voorkeur. Deze zal ik dus niet verwijderen.
Maar dit zijn wel de leukste om te fotograferen natuurlijk. Ook voor het vastleggen van hoe het in nieuwstaat hoort te zijn.
Verwijderd
Zitten hier toch wel een paar mensen met arcade kasten @dexx2233 en @Verwijderd hebben er dacht ik een paar staan. Die kunnen je misschien wel helpenBruiser schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:00:
Iemand hier op de hoogte van waardes van oude arcadekasten (de echte dus, geen 1-up toestanden 😅)?
Verwijderd
Yup, thnx @VerwijderdBruiser schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:00:
Iemand hier op de hoogte van waardes van oude arcadekasten (de echte dus, geen 1-up toestanden 😅)?
Kastjes zijn aardig gestegen de laatste jaren. Wat wil je weten?
Stel je vraag maar, dan zie je het vanzelfBruiser schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:00:
😊 Voor arcades is er niet zoiets als pricewatch? Google kon er mij alleszins geen aanwijzen 🤔Sp33dFr34k schreef op donderdag 1 september 2022 @ 00:06:
[...]
Stel je vraag maar, dan zie je het vanzelf
Ik ben curieus naar de waarde van een House of the Dead (1) arcade. In werkende staat met wat gebruikssporen.
Heb net zelf snel lopen zoeken op eBay naar een House of the Dead arcade kast. Geen complete arcade kasten gevonden. Maar wel dat enkel de printplaat 400€ kost, een enkele kabel tussen gun en de kast 100€. Ik denk dat zo’n complete kast wel snel meer dan 1500€ waard is.Bruiser schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:13:
[...]
😊 Voor arcades is er niet zoiets als pricewatch? Google kon er mij alleszins geen aanwijzen 🤔
Ik ben curieus naar de waarde van een House of the Dead (1) arcade. In werkende staat met wat gebruikssporen.
Ik ben zo benieuwd naar het verhaal achter zo'n nieuwe console. Heeft iemand die bewust bewaard om 30 jaar later winst te maken? Is hij ergens onder in een magazijn gevonden in een doos? Heb je daar iets over te horen gekregen?didado schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij was zelf ook een verzamelaar en had deze 10 jaar geleden op eBay gekocht.OFV schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
[...]
Ik ben zo benieuwd naar het verhaal achter zo'n nieuwe console. Heeft iemand die bewust bewaard om 30 jaar later winst te maken? Is hij ergens onder in een magazijn gevonden in een doos? Heb je daar iets over te horen gekregen?
Hoe de eBay verkoper er aan kwam wist hij niet meer.
stuur maar een PMBruiser schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:00:
Was al op je aan het wachten Johandexx2233 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:10:
[...]
stuur maar een PMdan kan ik je wel wat vertellen over de waardes en waar je ze kan kopen.
Ik zag dat Ronnie er laatst een binnen had gekregen, volgens mij is die nog niet verkocht he?
[ Voor 9% gewijzigd door Sp33dFr34k op 01-09-2022 18:14 ]
wat nog niet??Sp33dFr34k schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:14:
[...]
Was al op je aan het wachten Johan
Ik zag dat Ronnie er laatst een binnen had gekregen, volgens mij is die nog niet verkocht he?
Hij vroeg naar een HotD kast
oh die HotD scarlet dawn bedoel je, geen idee of die al verkocht is
Bedoel je dan variant 1 met het IPS scherm, of variant 2 met IPS scherm of variant 3 met het TFT scherm? Kan uit de beschrijving niet echt opmaken welke het beste is, eventuele wijzigen aan de body vind ik niet zo erg, heb meerdere GBA's liggen dus pak dan degene die toch al wel wat minder is.Koldur schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 04:06:
[...]
Beste is direct vanuit www.funnyplaying.com
Die oplaadbare batterij via USB-C lijkt me ook een welkome toevoeging
[ Voor 7% gewijzigd door jdh009 op 01-09-2022 18:34 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Beide IPS kits zijn hetzelfde, prijs is ook hetzelfde. Vaag hoe ze dat soms doen helaas. Die TFT is een scherm met een pixel grid, daar zie je dus een screendoor effect. De IPS is veel smoother, mooi, maar niet erg retro.jdh009 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:32:
[...]
Bedoel je dan variant 1 met het IPS scherm, of variant 2 met IPS scherm of variant 3 met het TFT scherm? Kan uit de beschrijving niet echt opmaken welke het beste is, eventuele wijzigen aan de body vind ik niet zo erg, heb meerdere GBA's liggen dus pak dan degene die toch al wel wat minder is.
Die oplaadbare batterij via USB-C lijkt me ook een welkome toevoeging
De kit die ik bedoel en nog niet goed is, is deze.
Die batterij raad ik af, gaat minder lang mee en wordt warm bij laden en spelen. AA batterijen gaan langer mee en swap je zo even.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
In een doos die ik nog niet had/met Nintendoland. Had de games al maar die ruil ik t.z.t. weer voor ander leuk spul. En een tweede Pro controller kan nooit kwaad
Van het weekend maar even testen of anders zo met een vriend die langskomt nog even.
:strip_exif()/f/image/bQA0Qa02w6A5W29PuZiR8rHV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2lcpTOxzoICMdECLlD2XPufT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Exorcist op 01-09-2022 20:01 ]
Thanks, ondertussen het scherm besteld en kijk er naar uit om straks weer te gaan prutsen.Koldur schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:44:
[...]
Beide IPS kits zijn hetzelfde, prijs is ook hetzelfde. Vaag hoe ze dat soms doen helaas. Die TFT is een scherm met een pixel grid, daar zie je dus een screendoor effect. De IPS is veel smoother, mooi, maar niet erg retro.
De kit die ik bedoel en nog niet goed is, is deze.
Die batterij raad ik af, gaat minder lang mee en wordt warm bij laden en spelen. AA batterijen gaan langer mee en swap je zo even.
IPS of ITA?jdh009 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:34:
[...]
Thanks, ondertussen het scherm besteld en kijk er naar uit om straks weer te gaan prutsen.
Uiteindelijk voor de IPS gegaan. Dat lijkt me toch net wat mooier dan het grid/screendoor effect van die andere.
Edit: en de batterij weggelaten.
[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 01-09-2022 21:54 ]
Al was het niet een prettig avontuurtje. Toen ik de gameboy zelf ontving kwam ik een gestripte schroef of twee tegen en had ik redelijk veel pech toen ik deze probeerde te verwijderen. Bij één moest het helaas op de ruige manier nadat ik alle opties had geprobeerd:
:strip_exif()/f/image/R8m6iZWOCUP6IbwQmWZlMwiT.jpg?f=fotoalbum_large)
Nou ja, niet getreurd en lesjes geleerd. Ik heb maar een nieuwe behuizing besteld in een leuk kleurtje en de display maakt het geheel mooi af.
:strip_exif()/f/image/JrNQLYPdcMf3g7BkYDyYx30H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7XpMaSTRenUNaVRJ1F8MDqHT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Eymas op 01-09-2022 23:20 . Reden: toch wat grammaticafoutjes ontdekt. ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Game boy advance sp
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Dat heb je (heel) netjes gedaan!Eymas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:34:
Per toeval kwam mijn IPS display kit voor de Gameboy Advance vandaag binnen!
Al was het niet een prettig avontuurtje. Toen ik de gameboy zelf ontving kwam ik een gestripte schroef of twee tegen en ik had redelijk veel pech toen ik deze probeerde te verwijderen. Bij een moest het helaas op de ruige manier nadat ik alle opties had geprobeerd:
[Afbeelding]
Nou ja, niet getreurd en lesjes geleerd. Ik heb maar een nieuwe behuizing besteld in een leuk kleurtje en de display maakt het geheel mooi af.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
geek: Verzamelaar verkoopt ‘alle consoles’ op eBay voor bijna miljoen euro
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 21:08
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wat de gek er voor geeft wow.......Sp33dFr34k schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:57:
Iemand hier nog een miljoentje over?![]()
Qua arcade kasten, op de ps1 de strikers 1945-2 game leren kennen en zeker leren te waarderen. In een yt video hoorde ik dat de pcb daarvoor ook nog redelijk betaalbaar was, aan de ene kant was ik hierdoor mild geinteresseerd in het aanschaffen hiervan. Helemaal omdat ze ook nog eens hele mooie custom pcb tsja cases ontwikkeld hadden? Maar ik heb toch wat angst in dat het af en toe onderhoud nodig hebt en ook alle randvoorwaarden...superguns en/of upscalers? voedingen? zaken waar ik nog niet eens van weet?
Dus ik ben maar voor dit gegaan, niet helemaal retro qua platform (ps4) maar de games zeker wel!
:fill(white):strip_exif()/f/image/6MvPGs4r185Q93f7gcdnQAxh.png?f=user_large)
Had deze al bijna op de switch gekocht maar daar hebben ze de reputatie nogal laggy te zijn! Ik kan iig bevestigen dat strikers 1945-2 pirma speelbaar is

Minder voor mij is dat ik door de ps1 versie gewend ben aan een 'squashed' scherm en je hier default in een soort van simulated tate staat, uiteraard vetter en dichterbij aan de arcade game, maar de tradeoff is dat de kogels een versnelling hoger vliegen. (en psikyo games staan er al om bekend om redelijk pittig te zijn, met dan ook nog eens leuke name voor de difficulties:)
1 = monkey
2 = child
3 = very easy
4 = easy
5 = normal
en dan nog 2 levels maar ik heb 4 nog niets eens kunnen 1cc-en op ps1 en dus helemaal nog niet op deze ps4 versies dus vandaar dat mijn kennis over die hogere levels wat achter blijft!
10 second ninja DONE
Ooh, ik wist niet dat deze collecties bestonden! Eens opzoeken. Heb je eerste deel Strikers 1945 ook al geprobeert?Sagat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:31:
[...]
Wat de gek er voor geeft wow.......
Qua arcade kasten, op de ps1 de strikers 1945-2 game leren kennen en zeker leren te waarderen. In een yt video hoorde ik dat de pcb daarvoor ook nog redelijk betaalbaar was, aan de ene kant was ik hierdoor mild geinteresseerd in het aanschaffen hiervan. Helemaal omdat ze ook nog eens hele mooie custom pcb tsja cases ontwikkeld hadden? Maar ik heb toch wat angst in dat het af en toe onderhoud nodig hebt en ook alle randvoorwaarden...superguns en/of upscalers? voedingen? zaken waar ik nog niet eens van weet?
Dus ik ben maar voor dit gegaan, niet helemaal retro qua platform (ps4) maar de games zeker wel!![]()
[Afbeelding]
Had deze al bijna op de switch gekocht maar daar hebben ze de reputatie nogal laggy te zijn! Ik kan iig bevestigen dat strikers 1945-2 pirma speelbaar is![]()
Minder voor mij is dat ik door de ps1 versie gewend ben aan een 'squashed' scherm en je hier default in een soort van simulated tate staat, uiteraard vetter en dichterbij aan de arcade game, maar de tradeoff is dat de kogels een versnelling hoger vliegen. (en psikyo games staan er al om bekend om redelijk pittig te zijn, met dan ook nog eens leuke name voor de difficulties:)
1 = monkey
2 = child
3 = very easy
4 = easy
5 = normal
en dan nog 2 levels maar ik heb 4 nog niets eens kunnen 1cc-en op ps1 en dus helemaal nog niet op deze ps4 versies dus vandaar dat mijn kennis over die hogere levels wat achter blijft!
https://www.gamegeschiedenis.nl
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Van collectie 1 heb ik alle games gespeeld behalve een die ik recentelijk nog op de ps1 geprobeerd had 'Sol Divide'densy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:40:
[...]
Ooh, ik wist niet dat deze collecties bestonden! Eens opzoeken. Heb je eerste deel Strikers 1945 ook al geprobeert?
Maar alleen deel 2 heb ik echt (inmiddels best wel wat

Psy col Deel 2 zit nog in het plastic, maar die heeft oa gunbird en dat vond ik ook een leuke game (al eens met volgens mij @3style gecreditfeed, maar mogelijk ((ook nog)) andere mensen
10 second ninja DONE
Vind deel 2 net iets cooler qua designs en muziek, deel 2 is zeker ook tof. Heb de twee collecties in de bestelling staan nu!Sagat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:41:
[...]
Van collectie 1 heb ik alle games gespeeld behalve een die ik recentelijk nog op de ps1 geprobeerd had 'Sol Divide'
Maar alleen deel 2 heb ik echt (inmiddels best wel wat) uren in gestoken! Vind 1 overigens absoluut ook een leuke game. dat weet ik al wel.
Psy col Deel 2 zit nog in het plastic, maar die heeft oa gunbird en dat vond ik ook een leuke game (al eens met volgens mij @3style gecreditfeed, maar mogelijk ((ook nog)) andere mensen)
Misschien dat je Battle Garegga dan ook wel tof vind. Er is ook een fysieke PS4 versie van, weet niet of die nog makkelijk te vinden is. Moest ik ook importeren.
Ik kon in ieder geval geen Europese versie op PS4 vinden nee, dus het is import geworden.Ekfad schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:17:
Is het niet zo dat die Psikyo verzameling enkel op Switch is verschenen binnen Europa? Volgens mij moet je op PS4 sowieso importeren?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Cool, goed ik verwacht dat deze (striker 1945 1&2 arcade) games wellicht ook nog naar mister komen, en op steam heb je ook nog aardige versies. om nog maar te zwijgen van mame etc.densy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:55:
[...]
Vind deel 2 net iets cooler qua designs en muziek, deel 2 is zeker ook tof. Heb de twee collecties in de bestelling staan nu!
Jazeker! 'helaas' het meeste gespeeld via saturn emulatie op mijn series s, maar inmiddels ook speelbaar op mijn echte saturnMisschien dat je Battle Garegga dan ook wel tof vind.
Ik heb de koreanse besteld tijdje terug, waarschuwing alle tekst is dus in het koreaans, en ja het is een shmup dus als je eenmaal speelt maakt het niet echt uit, maar ik vind het toch vrij irritant. Mogelijk koop ik hem nog digitaal voor xbox of playstation, aas eigenlijk op een kortingsactie want 30 euro ofzo voor digitaal vind ik nog best prijzig. Goed zoals gezegd kan ik de saturn game ook spelen, en via mister ook het arcade orgineelEr is ook een fysieke PS4 versie van, weet niet of die nog makkelijk te vinden is. Moest ik ook importeren.
10 second ninja DONE
Ja, die heb ook ja. Het is niet storend genoeg vind ik. Kan ook het origineel op mijn saturn spelen.Sagat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:27:
[...]
Ik heb de koreanse besteld tijdje terug, waarschuwing alle tekst is dus in het koreaans, en ja het is een shmup dus als je eenmaal speelt maakt het niet echt uit, maar ik vind het toch vrij irritant. Mogelijk koop ik hem nog digitaal voor xbox of playstation, aas eigenlijk op een kortingsactie want 30 euro ofzo voor digitaal vind ik nog best prijzig. Goed zoals gezegd kan ik de saturn game ook spelen, en via mister ook het arcade orgineeldus geen haast.
Voor iedereen die deze opties allemaal niet heeft is de downloadversie wel een goede keuze! Net even zitten zoeken maar lijkt er op dat de discversie nu helemaal nog moeilijk nog te krijgen is.
Verwijderd
Mooie mod hoor, veel speelplezier gewenst. Nice work!Eymas schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:34:
Per toeval kwam mijn IPS display kit voor de Gameboy Advance vandaag binnen!
Al was het niet een prettig avontuurtje. Toen ik de gameboy zelf ontving kwam ik een gestripte schroef of twee tegen en had ik redelijk veel pech toen ik deze probeerde te verwijderen. Bij één moest het helaas op de ruige manier nadat ik alle opties had geprobeerd:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Als je zoiets in 1 keer koopt is de lol er wel vanaf, ook al zou je het makkelijk kunnen missen.Sp33dFr34k schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:57:
Iemand hier nog een miljoentje over?![]()
Juist het (soms erg lang) sneupen en uiteindelijk dat koopje vinden waar je al zo lang naar zoekt is toch ook wel een kick
Wel een prachtige collectie overigens.
Ik dacht eerst dat het voor de positiebepaling was, maar ik heb net Point Blank aangezet en die start met een calibratiescherm waarbij je de crosshair live kunt zien bewegen over het scherm zonder dan hij flitst. Voor positiebepaling is het dus helemaal niet nodig om te flitsen

En dan ook... blijkbaar is het technisch mogelijk om de crosshair live te laten zien (zoals bij Wii games) i.p.v. alleen bij het schieten. Waarom wordt dat dan niet gedaan bij Mighty Hits Special en Point Blank 1, 2 & 3? Daar kunnen alleen gamepad-spelers de crosshair constant zien, guncon-spelers moeten gokken.
Verwijderd
Dat is toch nou juist de hele fun er aan. Je kan door de scope van de guncon richten. Als je een crosshair ziet op het scherm dan wordt het wel heel eenvoudig.Josefien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:43:
Waarom wordt het scherm heel even wit geflitst als je met een lightgun schiet in een PS1 game?
Ik dacht eerst dat het voor de positiebepaling was, maar ik heb net Point Blank aangezet en die start met een calibratiescherm waarbij je de crosshair live kunt zien bewegen over het scherm zonder dan hij flitst. Voor positiebepaling is het dus helemaal niet nodig om te flitsen![]()
En dan ook... blijkbaar is het technisch mogelijk om de crosshair live te laten zien (zoals bij Wii games) i.p.v. alleen bij het schieten. Waarom wordt dat dan niet gedaan bij Mighty Hits Special en Point Blank 1, 2 & 3? Daar kunnen alleen gamepad-spelers de crosshair constant zien, guncon-spelers moeten gokken.

Wat bedoel je met de scope? Op de guncon zit geen kijkgat o.i.d. Het richten is alleen maar schatten
Verwijderd
Dat is nou juist de fun ervan. De games zijn vrij kort, als ze dan te makkelijk zijn dan ben je er ook snel klaar mee.Josefien schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:08:
Het maakt het spel nu soms veel te moeilijk, vooral spelletjes met maar 1 kogel. Terwijl schietspelletjes op de Wii waarbij de crosshair zichtbaar is ook niet makkelijk zijn. Goed... de guncon tegen de beeldbuis aan houden werkt in dat geval vaak ook![]()
Wat bedoel je met de scope? Op de guncon zit geen kijkgat o.i.d. Het richten is alleen maar schatten
In het begin van de loop staat een opstaand stukje waardoor je doorheen kan kijken. Het is heel klein, maar het zit er wel.
Klopt Gunbird 1Sagat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:41:
[...]
Van collectie 1 heb ik alle games gespeeld behalve een die ik recentelijk nog op de ps1 geprobeerd had 'Sol Divide'
Maar alleen deel 2 heb ik echt (inmiddels best wel wat) uren in gestoken! Vind 1 overigens absoluut ook een leuke game. dat weet ik al wel.
Psy col Deel 2 zit nog in het plastic, maar die heeft oa gunbird en dat vond ik ook een leuke game (al eens met volgens mij @3style gecreditfeed, maar mogelijk ((ook nog)) andere mensen)
Psikyo deel 2 is wel interessant o.a. door Sengoku blade en gunbird 2. Ik kan de laatste scherp spelen op de Dreamcast (dchdmi), maar deze heeft super veel slowdown helaas.
@Sagat ondersteunt deze game ook tate mode eigenlijk of een andere modus?
Dit is waarom:Josefien schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:43:
Waarom wordt het scherm heel even wit geflitst als je met een lightgun schiet in een PS1 game?
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- RetroTINK
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- Game boy advance sp
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Vrijwel zeker van wel, maar gezien ik op mijn oled speel daar niet getest. Kan binnenkort wel kijken als je het echt graag zeker wil weten voor bepaalde titels natuurlijk.3style schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 01:00:
[...]
Klopt Gunbird 1
Psikyo deel 2 is wel interessant o.a. door Sengoku blade en gunbird 2. Ik kan de laatste scherp spelen op de Dreamcast (dchdmi), maar deze heeft super veel slowdown helaas.
@Sagat ondersteunt deze game ook tate mode eigenlijk of een andere modus?
GB2 op dc heeft natuurlijk wel Morrigan, buiten de uhm natuurlijk eigenschappen van het personage
10 second ninja DONE
Looks good, maar ik zie er dan liever een duidelijke “repro” notatie opstaan.laugh schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:55:
Ik heb een Canon printer die op een disc kan afdrukken.
Heb nog nooit gebruik gemaakt van de functie, en hier het resultaat van het experiment.
[Afbeelding]
Eigenaar nr 2 of 3 of… is misschien niet zo eerlijk of heeft gewoon de kennis niet mocht hij zoiets opnieuw willen doorverkopen 🙄
Ja dat kan je toevoegen wanneer je in de editor zit voor het afdrukken. Het is ook niet bedoeld voor verkoop. Puur een nieuwsgierige Tweaker die een functie wilde uitproberen van een printerBruiser schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:50:
[...]
Looks good, maar ik zie er dan liever een duidelijke “repro” notatie opstaan.
Eigenaar nr 2 of 3 of… is misschien niet zo eerlijk of heeft gewoon de kennis niet mocht hij zoiets opnieuw willen doorverkopen 🙄
Maar ik snap wel wat je bedoeld ja. Op internet staan er vaak geen repro op of bij de listing zelf bij verkoop, en proberen ze mensen op te lichten. Niet alleen de fysieke games, maar ook controllers...
Aan je disc kun je wel duidelijk zien dat het een copy is, aangezien Verbatim er duidelijk op staat vermeldlaugh schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:57:
[...]
Ja dat kan je toevoegen wanneer je in de editor zit voor het afdrukken. Het is ook niet bedoeld voor verkoop. Puur een nieuwsgierige Tweaker die een functie wilde uitproberen van een printer
Maar ik snap wel wat je bedoeld ja. Op internet staan er vaak geen repro op of bij de listing zelf bij verkoop, en proberen ze mensen op te lichten. Niet alleen de fysieke games, maar ook controllers...
Maar namaak gebeurd helaas erg vaak en lijkt steeds vaker te gebeuren. Of het altijd perse bewust oplichting is weet ik niet, zo heb ik in het verleden namaak controllers gekocht voor de Wii, stond nergens bij dat ze namaak zijn. Op de foto's leken ze ook gewoon origineel. Toen ik ze kreeg leken ze ook wel 'echt', maar voelde wel anders, plus de merkbare latency vergeleken met origineel. Ik had niet het idee dat de verkoopdame in kwestie het bewust deed (het was een huismoeder die gewoon ongebruikte spullen te koop had staan
Ik heb het dus ook een keer meegemaakt toen met een PS2 controller. Was nog in box, en ik meldde het bij de shop (is een fysieke winkel). De eigenaar werd helemaal kwaad en bleef erop hameren dat het 100% geen namaak is, en dat zijn leverancier geen namaak aan hem verkoopt.Tux3.14 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:00:
[...]
Aan je disc kun je wel duidelijk zien dat het een copy is, aangezien Verbatim er duidelijk op staat vermeld![]()
Maar namaak gebeurd helaas erg vaak en lijkt steeds vaker te gebeuren. Of het altijd perse bewust oplichting is weet ik niet, zo heb ik in het verleden namaak controllers gekocht voor de Wii, stond nergens bij dat ze namaak zijn. Op de foto's leken ze ook gewoon origineel. Toen ik ze kreeg leken ze ook wel 'echt', maar voelde wel anders, plus de merkbare latency vergeleken met origineel. Ik had niet het idee dat de verkoopdame in kwestie het bewust deed (het was een huismoeder die gewoon ongebruikte spullen te koop had staan). Maar je wel zo wel bedonderd
Werd een hopeloze discussie. Hij gaf wel de mogelijkheid om het te retourneren maar dan exclusief de verzendkosten. Daar uiteraard niet mee akkoord gegaan en was sowieso niet zo duur.
Uiteindelijk koop ik daar dus nooit meer en heb ik de fake PS2 controller gebruikt als parts, een connector van de ribbon afgesoldeerd en gesoldeerd in mijn originele. En daarmee de originele PS2 controller volledig werkend gekregen die eerst niet functioneerde.
Die gebruik ik nu nog steeds
Volgens mij is de PS1 guncon dan eerder een lightpen dan een NES Zapper. In de uitleg over duckhunt in het filmpje wordt het scherm geflitst zodat de simpele zapper (die de positie überhaupt niet volgt i.t.t. de lightpen eerder in het filmpje) kon zien of er een eend geraakt was, omdat in de flits de eenden 1 voor 1 wit oplichten en de rest zwart bleef. Om het systeem simpel te houden.
De PS1 guncon lijkt meer op de lightpen qua techniek, omdat de guncon blijkbaar wèl de positie kan volgen. Immers, in het kalibratiescherm kan er wèl een live crosshair worden getoond zonder flitsen, net als dat er met de lightpen in het filmpje getekend kan worden zonder flitsen. En ook: als je tijdens de spelletjes mis schiet, wordt er ook heel kort crosshair getoond na de flits om je te laten zien waar je geschoten had.
Maar dan kan de guncon dus net als de lightpen constant de positie bepalen aan de hand van het "tekenen van het beeld door het elektronenkanon v/d beeldbuis", zonder flitsen.
Enige verklaring is dat er ook wordt verteld dat de lightpen moeite heeft met positie op zwarte gedeeltes van het beeld. En omdat er in de games ook zwart voorkomt, wordt dat flitsen gedaan om het beeld even volledig licht te laten geven
Oh, dat opstaand stukje, met een spleet erinVerwijderd schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:32:
[...]
Dat is nou juist de fun ervan. De games zijn vrij kort, als ze dan te makkelijk zijn dan ben je er ook snel klaar mee.
In het begin van de loop staat een opstaand stukje waardoor je doorheen kan kijken. Het is heel klein, maar het zit er wel.
Zo dat heb je snel kunnen regelen zeg!! 3 dagen geleden gevraagd nu al in huis! proficiat!Bruiser schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:16:
Net thuis met mijn nieuwste aanwinst, moest ik toch even delen 😎…
[Afbeelding]
Gaaf apparaat kerel!Bruiser schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:16:
[Afbeelding]
Binnenkort een ‘Tweakers Retro Console topic users’ feestje bij jou thuis dus?
Die is wel vet.Bruiser schreef op zondag 4 september 2022 @ 01:16:
[Afbeelding]
Klinkt leuk. Brengt iedereen dan zijn arcade mee of hoe werkt dat? 🤪Tux3.14 schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:23:
[...]
Gaaf apparaat kerel!
Binnenkort een ‘Tweakers Retro Console topic users’ feestje bij jou thuis dus?
Dit topic is gesloten.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.