Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:22
Flapperbol schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:15:
Weer een defecte game op de kop kunnen tikken voor €2. Deze keer Altered Beast voor de Mega Drive.

[Afbeelding]

Vanavond maar even sleutelen en hopelijk is ie te fixen.

De enige juiste opmerking:
"Riiiise from your grave"
En alweer een update!

Eerst even gekeken wat de cartridge deed: Volledig zwart scherm, geen teken van leven.
Daarna vuil uitgesloten door met alcohol de contacten schoon te maken, maar helaas nog steeds zwart beeld
Had een foto kunnen neerzetten van een zwart scherm, maar dat voegt zo weinig toe :+

Op het eerste oog leek er weinig aan de hand met de cartridge. Klein beetje vies maar geen bijzonderheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRIj25pQ0Ge0bFb9I0O6zM0zHrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHwIZV4jUddyvs0ALKHTvXb3.jpg?f=fotoalbum_large

Op de achterkant was een contactpunt aan het loslaten, maar dat was voor nu nog geen probleem.
Kwam op internet (bron) tegen dat het voor kan komen dat een diode in de IC stuk kan zijn.

Met de multimeter aan de slag gegaan, één kant op de ground, en met de andere langs de andere pinnen van de IC. Alle waardes zijn goed, behalve '1'. Dat is een teken dat zo'n diode stuk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMIlxA0Iz3I3yQ9tETnpc-5Tnkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9QyKCnX2S53fLge9LC3axqYl.jpg?f=fotoalbum_large

En warempel het achtste contactpunt gaf een 1 weer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOjbgoDq5sy5QrHU0M-HGDEqE2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TYqWlTEivUqRPlVg4264MAvQ.jpg?f=fotoalbum_large

De fix hiervoor is een 1K weerstand tussen het contactpunt en de ground te solderen (Geen idee waarom, maar dit gaf mijn bron aan :P)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0C6k-tOBCXOwPSKMWyuA1OfWgU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kh98Hb8qdwE9fc4qsSWzVPpv.jpg?f=fotoalbum_large

Cartridge weer dichtgeschroefd en moment of truth:

Toch nog uit de dood kunnen herrijzen :)

en wat blijft die muziek uit dat tijdperk toch gaaf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flapperbol schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

En alweer een update!

Eerst even gekeken wat de cartridge deed: Volledig zwart scherm, geen teken van leven.
Daarna vuil uitgesloten door met alcohol de contacten schoon te maken, maar helaas nog steeds zwart beeld
Had een foto kunnen neerzetten van een zwart scherm, maar dat voegt zo weinig toe :+

Op het eerste oog leek er weinig aan de hand met de cartridge. Klein beetje vies maar geen bijzonderheden:
[Afbeelding]

Op de achterkant was een contactpunt aan het loslaten, maar dat was voor nu nog geen probleem.
Kwam op internet tegen dat het voor kan komen dat een diode in de IC stuk kan zijn (vraag mij niet naar de technische details...)

Met de multimeter aan de slag gegaan, één kant op de ground, en met de andere langs de andere pinnen van de IC. Alle waardes zijn goed, behalve '1'. Dat is een teken dat zo'n diode stuk is.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

De fix hiervoor is een 1K weerstand tussen het contactpunt en de ground te solderen (again, don't ask why)
[Afbeelding]

[YouTube: Altered Beast - Fixed]

Lekker bezig man, leuk zo. Je schrijft soms dat we niet moeten vragen waarom, maar dat vind ik juist wel interessant. Kan je de bronnen die je hebt gebruikt (erbij) plaatsen?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flapperbol
Seroczynski schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Lekker bezig man, leuk zo. Je schrijft soms dat we niet moeten vragen waarom, maar dat vind ik juist wel interessant. Kan je de bronnen die je hebt gebruikt (erbij) plaatsen?
Dat is meer omdat ik de logica erachter zelf niet snap.
Ik ben absoluut geen expert in elektrotechniek, maar wel in Google'n.

Heb even mijn post geupdate met waar ik de info vandaan had :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik vind dat ook interessant en hier een bron waar ook de 1K resistor wordt toegepast.
https://www.sega-16.com/f...sis-Game-cart-not-working

De verklaring die een persoon hier geeft is dat omdat de ROM verouderd het bepaalde voltages minder goed kan verdragen. Wanneer het dus een voltage binnen krijgt die hoger is dan zijn "accepted" waarde, weigert de chip verder te gaan en loopt het vast. En door de weerstand toe te voegen push je dus in feite die waarde die naar de ROM gaat omlaag waardoor het wel accepted wordt.

@Flapperbol En nice fix btw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:06
Flapperbol schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Dat is meer omdat ik de logica erachter zelf niet snap.
Ik ben absoluut geen expert in elektrotechniek, maar wel in Google'n.

Heb even mijn post geupdate met waar ik de info vandaan had :)
Kijk vaak op YouTube naar die Fix filmpjes, maar zelf best wel 2 linker handen, en vooral geen stabiele handen, misschien dat ik daarom niet kan solderen 🙈

Toffe fix en leuk dat je ze deelt, misschien een leuk idee om een blog hier te beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Linksquest op 24-08-2022 21:59 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Flapperbol nice man, blijft gaaf als je zo oude hardware in de lucht kan houden. Ik herken mezelf er wel een beetje in, niet tegen laten houden door gebrek aan kennis ;).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Nadat ik m'n PS1 en beeldbuis(je) had getest kon ik het toch niet laten om een lightgun te kopen, om Mighty Hits Special te spelen :$ In mijn herinnering kon je de cursor zien als je de gun voor de tv bewoog, maar blijkbaar zie je 'm alleen als de trigger wordt ingedrukt :o Het speelt een stuk moeilijker dan met een gamepad :o

De PS1 kreeg ik rond 1998 van m'n vader. Hij bracht 'm destijds uit Hong Kong mee omdat ze daar standaard waren voorzien van een modchip, samen met een stapel niet-originele games :P Het is wel een PAL console (SCPH-9002). Met m'n zus heb ik er zo'n 10 jaar echt mee gespeeld en daarna goed bewaard omdat ik altijd bang was dat hij stuk ging. Nu werkt hij nog steeds :D

Het 14" TV'tje heeft i.t.t. de PS1 geen geschiedenis bij mij. Ik had 'm in 2019 verregend op straat gevonden, destijds met de intentie om kapot te slaan :$ Daar kwam nooit wat van en zo heeft 'ie jaren in de kelder gestaan, 2x in een laagje water door wateroverlast (printplaat zat net hoog genoeg). Paar maanden terug had ik 'm bij het afval-hoekje gezet, maar nu zocht ik een CRT dus dacht "ik probeer die wel"... tot mijn verbazing werkt hij dus nog prima :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iL35jZul.jpg

De blauwe controller zat destijds bij de console samen met een grijze zonder sticks. Die laatste heeft het niet lang uitgehouden en toen werd er een groene gekocht. Die raakte defect en later kwijt in het garantietraject waarna we deze grijze kregen.

De blauwe is wel al versleten en de originele knoppen zijn weg, ooit vervangen door de exemplaren uit een kapotte third-party controller. Ik was creatief vroeger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
laugh schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:59:
Ik vind dat ook interessant en hier een bron waar ook de 1K resistor wordt toegepast.
https://www.sega-16.com/f...sis-Game-cart-not-working

De verklaring die een persoon hier geeft is dat omdat de ROM verouderd het bepaalde voltages minder goed kan verdragen. Wanneer het dus een voltage binnen krijgt die hoger is dan zijn "accepted" waarde, weigert de chip verder te gaan en loopt het vast. En door de weerstand toe te voegen push je dus in feite die waarde die naar de ROM gaat omlaag waardoor het wel accepted wordt.

@Flapperbol En nice fix btw.
Thanks! Weet ik ook meteen waarom ik het gedaan heb :P
Linksquest schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:58:
[...]

Kijk vaak op YouTube naar die Fix filmpjes, maar zelf best wel 2 linker handen, en vooral geen stabiele handen, misschien dat ik daarom niet kan solderen 🙈

Toffe fix en leuk dat je ze deelt, misschien een leuk idee om een blog hier te beginnen.
Dat is wellicht ook wel een idee. Vandaag weer een defecte NES game binnen gekregen en heb nog twee Mega Drive games met een ander defect, dus we gaan vanavond weer aan de slag. Ik zal even kijken of ik er een blog van kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Flapperbol schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Thanks! Weet ik ook meteen waarom ik het gedaan heb :P

[...]

Dat is wellicht ook wel een idee. Vandaag weer een defecte NES game binnen gekregen en heb nog twee Mega Drive games met een ander defect, dus we gaan vanavond weer aan de slag. Ik zal even kijken of ik er een blog van kan maken
Tweakers heeft een blog functie waar je heel eenvoudig zelf bloggen kunt plaatsen, maak er zelf ook gebruik van.

Missende savegames...argh. Wilde Lollipop Chainsaw weer 's verder spelen, laatste keer is denk vier jaar geleden aan m'n trophies te zien. Had laatst via m'n defecte (alleen HDMI dus kon er nog "bij") PS3 al alles wat nog niet naar de cloud was gesynced, gesynced. En zou zwéren dat ik die PS3 toen ook al gebruikte. Maar nee, niet in de cloud, niet op die PS3, niet op de PS3 in de woonkamer.

Probleem: heb denk ik nog iets van 20 andere PS3's. Kan er aardig wat uitsluiten maar lang niet állemaal, en echt geen zin om alles na te lopen. Zonde want was te ver om overnieuw te beginnen. Nu maar X-Men origins/Wolverine erin gedaan, ondanks dat ik niet van DC of Marvel hou in de regel beviel deze me wel. Had ik ook nooit verwacht van bijv. Enslaved maar die is ook verrassend goed.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:03
Exorcist schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:50:
Missende savegames...argh. Wilde Lollipop Chainsaw weer 's verder spelen, laatste keer is denk vier jaar geleden aan m'n trophies te zien. Had laatst via m'n defecte (alleen HDMI dus kon er nog "bij") PS3 al alles wat nog niet naar de cloud was gesynced, gesynced. En zou zwéren dat ik die PS3 toen ook al gebruikte. Maar nee, niet in de cloud, niet op die PS3, niet op de PS3 in de woonkamer.

Probleem: heb denk ik nog iets van 20 andere PS3's. Kan er aardig wat uitsluiten maar lang niet állemaal, en echt geen zin om alles na te lopen. Zonde want was te ver om overnieuw te beginnen. Nu maar X-Men origins/Wolverine erin gedaan, ondanks dat ik niet van DC of Marvel hou in de regel beviel deze me wel. Had ik ook nooit verwacht van bijv. Enslaved maar die is ook verrassend goed.
Doet de PS3 niet standaard auto sync van trophies? Mijn PS3 springt iedere avond rond dezelfde tijd aan om te syncen. Dus in theorie zou je de 20 PS3s dan alleen aan het stroom hoeven te hangen en de volgende dag kijken of je savegame is geupload, mits je ingelogd bent en een internetverbinding hebt.
Geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 25-08-2022 21:16 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Raem schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:14:
[...]

Doet de PS3 niet standaard auto sync van trophies? Mijn PS3 springt iedere avond rond dezelfde tijd aan om te syncen. Dus in theorie zou je de 20 PS3s dan alleen aan het stroom hoeven te hangen en de volgende dag kijken of je savegame is geupload, mits je ingelogd bent en een internetverbinding hebt.
Geen idee of dit in de praktijk ook zo werkt :P
Nee, zo werkt dat niet want automatisch uploaden van trophies/savegames doet alleen je primaire PS3 ;). Maar mis dus geen trophies, maar de savegame en dat bevreemd me gezien ik wel andere savegames van rond die tijd heb. Ik zal als ik zin en tijd heb nog wat PS3's aansluiten maar m;n motivatie om "even snel" een spel te starten gaat door dit soort dingen wel down the drain :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Is het normaal dat je op zo'n 14" CRT-tv'tje zoals die in een paar posts eerder niet per se een beter beeld ervaart met RGB t.o.v. composiet?

Mijn PS1 is met een RGB-kabel aangesloten waar een schakelaar op zit om te kiezen tussen RGB en composiet. Op het CRT'tje is composiet net zo scherp als RGB. Alleen zijn de kleuren met RGB wat lichter waardoor in de lichtste plekken in beeld details verloren gaan als je heel goed kijkt. En met RGB verschuift het beeld een halve cm naar links, niet meer gecentreerd. De TV heeft geen opties om de beeldpositie in te stellen en de kleurintensiteit-instelling werkt alleen voor composiet, niet voor RGB :P

Met RGB gaat hij wel automatisch naar de AV-in bij inschakelen van de PS1 en bij bepaalde patronen geen artifacts t.o.v. composiet.

Maar overall gezien is het beeld qua beleving met composiet dus beter op de 14" CRT :?

Ik heb ook dezelfde PS1 met dezelfde kabel op een LCD-tv aangesloten gehad en daar is RGB wel duidelijk scherper, aan het signaal lijkt het dus niet te liggen. LCD toont wel dermate veel details dat het lijkt alsof ik naar een lage resolutie JPG aan het kijken ben terwijl dat CRT'tje zo mooi vloeiend is :P
Exorcist schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:51:
[...]

Nee, zo werkt dat niet want automatisch uploaden van trophies/savegames doet alleen je primaire PS3 ;). Maar mis dus geen trophies, maar de savegame en dat bevreemd me gezien ik wel andere savegames van rond die tijd heb. Ik zal als ik zin en tijd heb nog wat PS3's aansluiten maar m;n motivatie om "even snel" een spel te starten gaat door dit soort dingen wel down the drain :+
Ik vind het bij de PS3 zo jammer dat je de save-files niet meer kan uitwisselen tussen PS3's die geen PSN-account hebben :/ Je kunt ze wel exporteren naar een USB-opslag, maar op een andere PS3 niet meer importeren, kwam ik laatst achter. Uiteindelijk wel gelukt via trucjes op de PC, maar veel gedoe, met de oude PS1/PS2 was het veel makkelijker.
Josefien schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:17:
Is het normaal dat je op zo'n 14" CRT-tv'tje zoals die in een paar posts eerder niet per se een beter beeld ervaart met RGB t.o.v. composiet?

Mijn PS1 is met een RGB-kabel aangesloten waar een schakelaar op zit om te kiezen tussen RGB en composiet. Op het CRT'tje is composiet net zo scherp als RGB. Alleen zijn de kleuren met RGB wat lichter waardoor in de lichtste plekken in beeld details verloren gaan als je heel goed kijkt. En met RGB verschuift het beeld een halve cm naar links, niet meer gecentreerd. De TV heeft geen opties om de beeldpositie in te stellen en de kleurintensiteit-instelling werkt alleen voor composiet, niet voor RGB :P

Met RGB gaat hij wel automatisch naar de AV-in bij inschakelen van de PS1 en bij bepaalde patronen geen artifacts t.o.v. composiet.

Maar overall gezien is het beeld qua beleving met composiet dus beter op de 14" CRT :?

Ik heb ook dezelfde PS1 met dezelfde kabel op een LCD-tv aangesloten gehad en daar is RGB wel duidelijk scherper, aan het signaal lijkt het dus niet te liggen. LCD toont wel dermate veel details dat het lijkt alsof ik naar een lage resolutie JPG aan het kijken ben terwijl dat CRT'tje zo mooi vloeiend is :P

[...]

Ik vind het bij de PS3 zo jammer dat je de save-files niet meer kan uitwisselen tussen PS3's die geen PSN-account hebben :/ Je kunt ze wel exporteren naar een USB-opslag, maar op een andere PS3 niet meer importeren, kwam ik laatst achter. Uiteindelijk wel gelukt via trucjes op de PC, maar veel gedoe, met de oude PS1/PS2 was het veel makkelijker.
14" is ook wel echt heel klein om dát verschil te zien, maar met een goede (PVM) zou je het mijns inziens - maar geen ervaring mee - toch wel in positieve zin minimaal moeten zien. Je weet zeker dat dat ding een RGB ingang heeft..? Vrij zeldzaam op oudere kleine CRT's...

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nieuwe video van MachoNacho betreft een alternatieve methode om je consoles te retrobrighten.

Aangezien ik nog niet toegekomen was aan mijn PS1 systemen wil ik dit nog wel een keer proberen.

• Josefien
Exorcist schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

14" is ook wel echt heel klein om dát verschil te zien, maar met een goede (PVM) zou je het mijns inziens - maar geen ervaring mee - toch wel in positieve zin minimaal moeten zien. Je weet zeker dat dat ding een RGB ingang heeft..? Vrij zeldzaam op oudere kleine CRT's...
Op de printplaat staan bij de SCART-pinnen wel R, G en B gelabeld. En omdat er verschil in het beeld (en instelmogelijkheden) is tussen composiet en RGB lijkt me dat hij daadwerkelijk een RGB-ingang heeft.

Dit TV'tje is denk ik van rond '98. Misschien is het dan inderdaad wel het formaat waardoor het niet goed zichtbaar is.

Edit: De randen v/h opstart-logo is ook duidelijk mooier in RGB-stand, dus TV heeft echt RGB-input.

Edit2: Blijkbaar is RGB/composiet verschil ook per spel anders. Als ik Crash Bandicoot 3 erin doe, is RGB merkbaar beter... zowel scherper/geen kartelige randen als iets mooiere kleuren :P Jammer wel van het halve cm naar links schuiven. Sommige TV's hebben bij RGB-input een extra horizontale verstelling, deze heeft dat helaas niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Josefien op 26-08-2022 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Seroczynski schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:15:
Nieuwe video van MachoNacho betreft een alternatieve methode om je consoles te retrobrighten.

[YouTube: New BEST Way To Restore Yellowed Plastic In 2022!?! | RetroBrite Vapor]
Aangezien ik nog niet toegekomen was aan mijn PS1 systemen wil ik dit nog wel een keer proberen.
Dat is wel een interessante video.
Ik doe het zelf ook met waterstofperoxide van 12%, maar onderdompelen kost, zeker bij een NES, behoorlijk wat vloeistof. Even kijken of ik ook een dergelijke deksel kan vinden met verhogingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Wie kent deze Game nog, is helaas bij een Trilogie gebleven, toffe games vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 15:31
Flapperbol schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:15:
[...]

Dat is wel een interessante video.
Ik doe het zelf ook met waterstofperoxide van 12%, maar onderdompelen kost, zeker bij een NES, behoorlijk wat vloeistof. Even kijken of ik ook een dergelijke deksel kan vinden met verhogingen
het merk IRIS heeft verschillende maten met zo'n verhoging in de deksel en ze zijn luchtdicht (ik heb de 50L boxen voor storage) b.v. https://www.bol.com/nl/nl...t-van-2/9300000052368825/

50L is te groot, ik zag in die video dat hij een kleinere box adviseert om het effectiever te krijgen, 30L lijkt me een mooie maat.

Ik ga het na mijn verbouwing ook eens proberen, volgend jaar ergens...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

Deze week dit mooie scherm (PlayStation 3D display) opgehaald. Was een eindje karren na werk naar Rotterdam, maar zeker de moeite waard. Mijn zoon kan op de ps5 en ik lekker hier op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTrAlerzMkct2n5CscUWH6xRi5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pov4xR7SFakRiaLqUk5HoAVu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
Voor mijn gevoel zoek ik of heel verkeerd, of is het een kwestie van toeval, maar ik kom maar geen enkele NES ‘steal’ tegen. Dat is juist waar ik wil beginnen met verzamelen. Ben nu 1,5 week aan het zoeken.

‘Steal’ = Voor een heel zacht prijsje.

[ Voor 6% gewijzigd door RazorMaron op 26-08-2022 21:22 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

RazorMaron schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:21:
Voor mijn gevoel zoek ik of heel verkeerd, of is het een kwestie van toeval, maar ik kom maar geen enkele NES ‘steal’ tegen. Dat is juist waar ik wil beginnen met verzamelen. Ben nu 1,5 week aan het zoeken.

‘Steal’ = Voor een heel zacht prijsje.
Steal is paar cent of paar euro? Geen idee wat je zoekt, maar voor een paar euro vind je wel toch op MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
3style schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:32:
[...]

Steal is paar cent of paar euro? Geen idee wat je zoekt, maar voor een paar euro vind je wel toch op MP?
Een NES (origineel) met controller zie ik niet zo snel tevoorschijn komen (ver) onder de marktconforme prijs.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik kom ze regelmatig tegen voor een euro of 40. Zo heel duur is dat toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
3style schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:12:
Deze week dit mooie scherm (PlayStation 3D display) opgehaald. Was een eindje karren na werk naar Rotterdam, maar zeker de moeite waard. Mijn zoon kan op de ps5 en ik lekker hier op :)

[Afbeelding]
Mooi ding, toen ik de foto in het begin zag, moest ik meteen aan de PSP denken. Super mooi ding, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

3style schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:12:

[Afbeelding]
Nice, is het gewoon een Playstation branded 3D TV, of zitten er nog meer extra features oid op?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sp33dFr34k schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 23:04:
[...]

Nice, is het gewoon een Playstation branded 3D TV, of zitten er nog meer extra features oid op?
Het is in principe een Sony branded tv/monitor, maar is wel speciaal gemaakt voor de PlayStation gaming scene. Het apparaat zit ergens tussen een tv (hdmi en component inputs) en een monitor qua scherm. Het scherm spiegelt wel aardig, maar daar heb ik in mijn donkere kamer geen last van.
Er zitten ook twee Sony 3D brillen bij waarmee je films en games in 3D kan zien/spelen. Dit is ook nu nog steeds een mooie feature. Ik heb dat eigenlijk nooit op mijn tv’s gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

3style schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 01:07:
[...]

Het is in principe een Sony branded tv/monitor, maar is wel speciaal gemaakt voor de PlayStation gaming scene. Het apparaat zit ergens tussen een tv (hdmi en component inputs) en een monitor qua scherm. Het scherm spiegelt wel aardig, maar daar heb ik in mijn donkere kamer geen last van.
Er zitten ook twee Sony 3D brillen bij waarmee je films en games in 3D kan zien/spelen. Dit is ook nu nog steeds een mooie feature. Ik heb dat eigenlijk nooit op mijn tv’s gehad.
En wat deze tv helemaal speciaal maakt is dat je lokaal tegen elkaar games kan spelen via de 3d brillen. Je ziet dan alleen je eigen beeld en niet van je tegenstander.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54

Op aanraden van anderen ben ik een tijdje geleden langs de grootste Sonic verzamelaar van Nederland (Hedgelot) geweest om haar collectie op beeld vast te leggen in de zevende aflevering van Character Unlocked!

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nieuwste aanwinst:

Sonic encyclo-speed-ia, 30 jaar Sonic:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8h6ISmjpWaY6wMUwlbBmKtcCc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpiRQy9rvHagsEsTq6TaHU3I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbkUO27RKP5NuJbV6YDWqBkRRxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HG3AYMc6p5GxeV0e7UYkJv6L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqd6y2YAp7qfL1VvKOHnxxVhl4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9t5dbgTVMpDQ2RRyZrEbHO8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6VX-JV2Y-j3w26K79xbiO65pqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwN8QKG15oPEx6VuLO8SdC53.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Flapperbol
Net terug van de retro beurs in Zwolle

De loot:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_STeWgrO6aXJeBGGTz2P0sfvZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g557YWicZLhyOjjfgun6rTtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Planet ring is inclusief mic (zonder plopkap, maar volgens mij zijn die tegenwoordig allemaal al verbrokkeld)
Kan ik eindelijk Seaman spelen :p

C&C want ik had nog geen Saturn games (heb nog wat Saturns liggen die ik natuurlijk wel moet kunnen testen)

3 jumper packs omdat die vaak ontbreken als je een (defecte) N64 koopt

NBA Jam T.E., had de normale al maar blijft een fantastische game

Pokémon Gold, Japans

Totale schade was zo'n €75, maar wel tevreden over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
NBA Jam is zowat de enige sportgame die ik echt leuk vond. Toen die net uit was vele uren op de snes mee gespeeld. BOOMSHAKALAKA! 😄

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:24:
Net terug van de retro beurs in Zwolle

De loot:
[Afbeelding]

Planet ring is inclusief mic (zonder plopkap, maar volgens mij zijn die tegenwoordig allemaal al verbrokkeld)
Kan ik eindelijk Seaman spelen :p

C&C want ik had nog geen Saturn games (heb nog wat Saturns liggen die ik natuurlijk wel moet kunnen testen)

3 jumper packs omdat die vaak ontbreken als je een (defecte) N64 koopt

NBA Jam T.E., had de normale al maar blijft een fantastische game

Pokémon Gold, Japans

Totale schade was zo'n €75, maar wel tevreden over.
Mis je wel de loterij :o NBA Jam heb ik bijna alle versies wel van. De arcade ook heel veel gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
NBA Jam wat een topgame, had ik ook op de Snes.
Die Resident Evil controller nice!
Leuke vondst, had ik nog niet gezien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 22:48

OFV

Bruiser schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:48:
NBA Jam is zowat de enige sportgame die ik echt leuk vond. Toen die net uit was vele uren op de snes mee gespeeld. BOOMSHAKALAKA! 😄
Hier exact hetzelfde. Bracht voor mij de arcade naar de huiskamer net zoals SF II op de Snes. Enorm goede herinneringen aan. Waarschijnlijk een combinatie van leeftijd en 16 bit waardoor deze tijd bij mij zelf nooit meer geëvenaard is. Vermaak me nog steeds met games en consoles maar wat ik destijds voelde en hoe ik genoot is echt iets aparts geweest. _/-\o_

Edit: HE'S ON FIRE

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flapperbol
Bruiser schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:48:
De Xbox 360 versie is ook erg goed.
Er is een disk versie "NBA Jam", met een vette hele toffe soundtrack
En een XBLA versie "NBA Jam: On Fire Edition met meer content, maar een minder goede sountrack

Naast de bekende "Boomshakalaka" zit daar ook een mooie in: "OBAMA!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Flapperbol schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:39:
[...]

En een XBLA versie "NBA Jam: On Fire Edition met meer content, maar een minder goede sountrack

Ik heb die voor de Xbox 360. Wist het niet van de soundtrack ga het eens checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
OFV schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Ik heb die voor de Xbox 360. Wist het niet van de soundtrack ga het eens checken :)
Het is natuurlijk een beetje subjectief, maar die bass riffs die erin zitten zijn heerlijk.
OFE is wat meer elektronisch

(misschien is het een soundtrack noemen wat vergezocht, het zijn meer korte fragmenten tijdens het laadscherm :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De Saturn versie is bijna Arcade perfect. Als je nog iets dichterbij wil zijn de dos versie is nog net ietsje beter. Ik heb wel de nieuwere versie op de ps3, maar puur de nostalgie maakt die andere voor mijn al veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verdorie, nu moet ik weer opzoek naar de Saturn en X360 versies. Jullie kosten mij handenvol geld 🤪

Edit: welke Saturn versie hebben jullie het over, de Extreme of T.E.?

[ Voor 28% gewijzigd door Bruiser op 27-08-2022 22:17 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Laatst online: 31-08 09:37
Ik heb de ps3 versie en de Xbox 360 versie on fire edition.De xbox versie heeft mijn voorkeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dan ga ik wel op zoek naar de 32x versie, moeten toch niet te eel tegen elkaar gaan opbieden _O-

Wacht nog wel even tot ik zeker weet dat mijn 32x werkt, wacht nog op 2 kabeltjes om hem aan te kunnen sluiten op de power supply. Alleen is de track en trace van castlemania niet heel nauwkeurig, na 10 dagen nog steeds op shipment info received

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:12:
Verdorie, nu moet ik weer opzoek naar de Saturn en X360 versies. Jullie kosten mij handenvol geld 🤪

Edit: welke Saturn versie hebben jullie het over, de Extreme of T.E.?
NBA JAM T.E., Extreme is door een heel ander team gedaan, en bij lange na niet zo goed. Voor de NFL liefhebbers is er ook nog NFL Blitz zelfde concept. Sega Soccer Slam is er ook één, lekker overdreven met de nodige humor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bruiser schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:12:
Volgens mij is het voor iedereen zijn portomonee beter om soms een tijdje dit topic niet te volgen :P. Ik ben deze week ook 140€ lichter :+
Zal morgen wel foto’s uploaden als mijn laatste pakketjes binnen zijn *O* Vooral Nintendo spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flapperbol schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

En alweer een update!

[Afbeelding]

Kwam op internet (bron) tegen dat het voor kan komen dat een diode in de IC stuk kan zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De fix hiervoor is een 1K weerstand tussen het contactpunt en de ground te solderen (Geen idee waarom, maar dit gaf mijn bron aan :P)
[Afbeelding]

[YouTube: Altered Beast - Fixed]

Deze game heb ik vroeger grijs gespeeld bij een jeugdvriend. Lekker op regenachtige koude herfstdagen 2 meter van de tv af _/-\o_

Super vet dat je hem hebt weten te fixen, klassiekertje dit d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:23

S2S

OFV schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Hier exact hetzelfde. Bracht voor mij de arcade naar de huiskamer net zoals SF II op de Snes. Enorm goede herinneringen aan. Waarschijnlijk een combinatie van leeftijd en 16 bit waardoor deze tijd bij mij zelf nooit meer geëvenaard is. Vermaak me nog steeds met games en consoles maar wat ik destijds voelde en hoe ik genoot is echt iets aparts geweest. _/-\o_

Edit: HE'S ON FIRE
Heb ik ook, komt ook door het internet , je kan nu alle ins & outs al maanden soms jaren van te voren al lezen, toen moest je het doen met bladen of Martijn Krabbé 🤣 ik ging regelmatig naar de lokale boekenwinkel om een blad te kopen. Power Unlimited bestond toen nog niet. En toen Street Fighter 2 net uit was, rond die tijd zag je games pas als je ze kon kopen .. wat een tijden.
(Ik heb PU nummer 1 nog wel ergens in een doos)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

S2S schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Heb ik ook, komt ook door het internet , je kan nu alle ins & outs al maanden soms jaren van te voren al lezen, toen moest je het doen met bladen of Martijn Krabbé 🤣 ik ging regelmatig naar de lokale boekenwinkel om een blad te kopen. Power Unlimited bestond toen nog niet. En toen Street Fighter 2 net uit was, rond die tijd zag je games pas als je ze kon kopen .. wat een tijden.
(Ik heb PU nummer 1 nog wel ergens in een doos)
Compleet andere tijden inderdaad. Ook ging je vaker naar een game winkel (hier next level in Arnhem) om meer info te krijgen.
Ik had eigenlijk weinig met de PU in die tijd, ik ging meer voor EGM en de Engelse game magazines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Die “On Fire Edition” (X360/PS3) is niet meer te krijgen?
Of zie ik iets over het hoofd…?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• densy
  • Laatst online: 19-09 13:14
Gisterochtend ook naar de beurs in Zwolle geweest. Het was goed druk, maar gelukkig was er deze keer ook nog wel wat interessants te scoren. Prijzen waren zoals altijd wisselend. Viel vaak nog wel te onderhandelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wpp-gjYbAMliMKgLcyxPEY4V1Jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GX3yMM5Lj4VjTSShpy3oX3QC.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hier nog een video voor de ranking van de beste versie. Vond het wel interessant om te zien wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Bruiser schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:17:
[...]

Die “On Fire Edition” (X360/PS3) is niet meer te krijgen?
Of zie ik iets over het hoofd…?
Het lijkt er inderdaad op dat je hem niet meer kan aanschaffen (via de PC althans)
Als ik in incognito naar de store page ga, staat er "Not available seperately"
Als ik ingelogd ben staat er "Install to"
densy schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:25:
Gisterochtrend ook naar de beurs in Zwolle geweest. Het was goed druk, maar gelukkig was er deze keer ook nog wel wat interessants te scoren. Prijzen waren zoals altijd wisselend. Viel vaak nog wel te onderhandelen.

[Afbeelding]
Helemaal vergeten dat ik Typing of the Dead ook nog wilde! Zag deel 2 wel maar heb (nog) geen DC lightguns, maar die Keyboard versie is heel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Flapperbol schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

Het lijkt er inderdaad op dat je hem niet meer kan aanschaffen (via de PC althans)
Als ik in incognito naar de store page ga, staat er "Not available seperately"
Als ik ingelogd ben staat er "Install to"
Helaas, lijkt idd niet meer beschikbaar te zijn 😞
Mss dan toch maar eens het bekende archief bezoeken, aangezien deze versie de beste (moderne) versie blijkt te zijn als ik de reviews mag geloven…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Helaas, lijkt idd niet meer beschikbaar te zijn 😞
Mss dan toch maar eens het bekende archief bezoeken, aangezien deze versie de beste (moderne) versie blijkt te zijn als ik de reviews mag geloven…
Deze is volgens mij ook gewoon fysiek te krijgen. Laatst nog bij cex gezien.

Volgens mij is die op de PS3 nog wel te krijgen in de online store.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier weer een kleine aanvulling erbij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQwAQDkfKJ0V3VyKKmdBVVquS-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebsZdHLSsZB1QxObPiSK3kDe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

De fysieke release is (X360 & PS3), volgens wat ik gelezen heb, niet hetzelfde als de download-only “On Fire Edition”
Desalniettemin probeer ik deze ook voor de X360 voor een leuke prijs te vinden…

Voor de PS3 zal ik dan eens gaan kijken in de store (moet ik wel eerste terug een PS3 aansluiten 🤪)

Iets anders voor de geïnteresseerden: De volledige Monkey Island collectie is in de aanbieding bij Steam (€4,xx) evenals de volledige Myst collectie (€17,xx) tot vandaag.
Ik heb beide collecties net aangeschaft 😎

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik weet niet goed of het hier besproken mag worden, maar mijn vraag luid:
Ik heb zelf een Halo 3 Console (Xbox 360) en wil graag weten of er nog console reparatie bedrijven zijn die nog met een xbox 360 werken. Met name de hitte die blijft aanhouden zou een thermal paste replacement en evt fan upgrade wel wenselijk zijn. Alleen zoek het meer richting omgeving Spijkenisse/Rotterdam want ik vind versturen van zoiets best eng (heeft emotionele waarde voor me die xbox 360) en zou het graag willen langsbrengen.

Zelf heb ik een beetje in de buurt gekeken, maar dan zie je alleen xbox one en ps4 reparaties maar geen xbox 360. Dus wie weet evt een plek waar ik deze 2 dingen zou kunnen laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:15:
[...]

Net gechecked, niet meer in de PS3 store te vinden (gelijk ook maar even op de X360 nagekeken maar ook daar helaas niet meer terug te vinden) 😞

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb een probleem met de PS3 store, wanneer ik een aankoop probeer te doen (zowel via CC als met Paypal) krijg ik telkens de melding “Your last sign in was on a different console.Please verify a credit card on your account in order to continue”

Na het opnieuw ingeven van deze info krijg ik de melding dat het niet juist is en moet ik het opnieuw doen. Maar het is dus wel zeker wél juist echter geraak ik er niet voorbij

Uiteindelijk dan store credit toegevoegd via de website. Dit credit is ook zichtbaar als ik opnieuw op de PS3 store aanmeld echter moet ik nog steeds dezelfde CC info ingeven wat hij dus nog steeds niet accepteert… 🤬

Ik word er gek van!

Wat doe ik mis? Wie kan me helpen?

Edit: Uiteindelijk gelukt. De oplossing was om de credit card te verwijderen van mijn account (via de website). Paypal wel laten staan.

De aankoop van Motorstorm 3D Rift is dus gelukt 😎 Binnenkort dan toch mijn Playstation 3D scherm ergens zetten en aansluiten 😄

[ Voor 16% gewijzigd door Bruiser op 28-08-2022 17:21 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bruiser schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:32:
[...]

Net gechecked, niet meer in de PS3 store te vinden (gelijk ook maar even op de X360 nagekeken maar ook daar helaas niet meer terug te vinden) 😞
Vreemd. Half jaar geleden of zo nog gekocht op de ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

Vreemd. Half jaar geleden of zo nog gekocht op de ps3
Zal wel een licentie dingetje. Speler, clubs of muziek... en geen interesse vanuit sony omdat te verlengen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:54:
[...]

Zal wel een licentie dingetje. Speler, clubs of muziek... en geen interesse vanuit sony omdat te verlengen. ;)
Dat zou idd kunnen, alleen dat ligt dan denk ik bij EA en niet bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:00:
[...]

Dat zou idd kunnen, alleen dat ligt dan denk ik bij EA en niet bij Sony.
Ja, idd de uitgever is hierin verantwoordelijk. En die zijn ook gewoon commercieel, als de kosten van een vernieuwde licentie niet opwegen tegen de eventuele inkomsten. Dan heb je als consument gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Kan het zijn dat er nooit een fysieke PAL release is geweest van “Ducktales remastered” voor de WiiU noch voor de Xbox 360?

Beide kan ik enkel terugvinden in de USA… Google lijkt ook niets te weten van een fysieke PAL release voor die 2 consoles.

(Voor PS3 heb ik hem wel.)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:09:
[...]

Ja, idd de uitgever is hierin verantwoordelijk. En die zijn ook gewoon commercieel, als de kosten van een vernieuwde licentie niet opwegen tegen de eventuele inkomsten. Dan heb je als consument gewoon pech.
Inderdaad. Ik heb het intussen opgegeven om hem te kunnen aankopen. Dan maar via andere wegen…

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:28:
Ook hier weer een kleine aanvulling erbij :)

[Afbeelding]
Wonderboy en Colin Mc Ray. Echte classics wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:30:
Hier nog een video voor de ranking van de beste versie. Vond het wel interessant om te zien wat de verschillen zijn.
[Video: NBA Jam The Definitive Analysis | 32X Jaguar Genesis Arcade Saturn PSX SNES DOS Comparison.]
Deze wilde ik ook delen! Goed filmpje met veel info.
Zelf ook dol op de game (met name het arcade orgineel maar de snes versie het meest gespeeld natuurlijk).
Toevallig afgelopen week nog even met mijn zoon gespeeld gezien hij veel interesse heeft in basketbal en ook de geschiedenis.

[ Voor 20% gewijzigd door Sagat op 29-08-2022 11:03 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rominick schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:26:
Ik weet niet goed of het hier besproken mag worden, maar
Modbreak:Het algemeen beleid #achteraf
mijn vraag luid:
Ik heb zelf een Halo 3 Console (Xbox 360) en wil graag weten of er nog console reparatie bedrijven zijn die nog met een xbox 360 werken. Met name de hitte die blijft aanhouden zou een thermal paste replacement en evt fan upgrade wel wenselijk zijn. Alleen zoek het meer richting omgeving Spijkenisse/Rotterdam want ik vind versturen van zoiets best eng (heeft emotionele waarde voor me die xbox 360) en zou het graag willen langsbrengen.

Zelf heb ik een beetje in de buurt gekeken, maar dan zie je alleen xbox one en ps4 reparaties maar geen xbox 360. Dus wie weet evt een plek waar ik deze 2 dingen zou kunnen laten uitvoeren?
Je vraag is verder prima on topic, maar nu weet je hoe je bij twijfel kan handelen in de toekomst.

Voor zover ik weet hebben we geen 'Voultar' achtige mensen in nederland. Hiermee bedoel ik iemand die echt een specialist is in retro console repair and modding.

In Belgie is er wel een, maar dan is langsbrengen natuurlijk wel een stukje uitdagender.
@Seroczynski volgens mij had jij de contact gegevens van deze persoon? Kan en wil jij die delen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sagat schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

[Modbreak]
Het algemeen beleid #achteraf
[/Modbreak]

[...]

Je vraag is verder prima on topic, maar nu weet je hoe je bij twijfel kan handelen in de toekomst.

Voor zover ik weet hebben we geen 'Voultar' achtige mensen in nederland. Hiermee bedoel ik iemand die echt een specialist is in retro console repair and modding.

In Belgie is er wel een, maar dan is langsbrengen natuurlijk wel een stukje uitdagender.
@Seroczynski volgens mij had jij de contact gegevens van deze persoon? Kan en wil jij die delen?
Bjorn Collaer uit België heeft mij wel eens uit de brand geholpen, en in het geval dat zelfs hem dat niet lukt dan handelt hij ook dat netjes af met uitgebreide feedback. Zijn contactgegevens zijn te vinden op https://cb-pc.eu

Dat gezegd hebbende, een Xbox 360 openmaken, thermal paste vervangen en een andere fan installeren of een fan mod uitvoeren zijn niet heel lastig mits je enige ervaring hebt met het openmaken van consoles. Je 360 gaat wel veel meer herrie maken als je de fan op een 12V rail aansluit, maar hij blijft wel goed cool :) Mocht je 360 JTAG of RGH hebben dan kan je via een softmod ook de fan speed aanpassen.

[ Voor 18% gewijzigd door Seroczynski op 29-08-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
Over repair gesproken, wie weet waar je in NL of EU voor redelijke prijzen consensator kitjes kan kopen ala console5? Winkels waar je bij langs kon komen zijn er bijna niet meer.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Centauriprime schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:16:
Over repair gesproken, wie weet waar je in NL of EU voor redelijke prijzen consensator kitjes kan kopen ala console5? Winkels waar je bij langs kon komen zijn er bijna niet meer.
Daar heb ik ook naar gezocht. Wat je kan doen is individueel de onderdelen aanschaffen bij bijvb. Conrad of Mouser, maar dat is wel weer een gedoe. Uiteindelijk bestel ik ook gewoon bij console5..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Centauriprime schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:16:
Kitjes niet, maar wij hebben in Venlo een zaak zitten die caps los verkoopt (Baur). Die zit er al sinds jaar en dag, handig als je een keer de goede cap niet op voorraad hebt.

Normaal bestel ik ze gewoon online bij een Mouser, Digikey, Reichelt, RS, etc. Ik heb ondertussen een voorraadje van zo'n 500 caps, door het kopen in bulk wat af en toe verplicht gesteld wordt dus de meest voorkomende waardes heb ik wel liggen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Bjorn Collaer uit België heeft mij wel eens uit de brand geholpen, en in het geval dat zelfs hem dat niet lukt dan handelt hij ook dat netjes af met uitgebreide feedback. Zijn contactgegevens zijn te vinden op https://cb-pc.eu

Dat gezegd hebbende, een Xbox 360 openmaken, thermal paste vervangen en een andere fan installeren of een fan mod uitvoeren zijn niet heel lastig mits je enige ervaring hebt met het openmaken van consoles. Je 360 gaat wel veel meer herrie maken als je de fan op een 12V rail aansluit, maar hij blijft wel goed cool :) Mocht je 360 JTAG of RGH hebben dan kan je via een softmod ook de fan speed aanpassen.
Bjorn Collaer is een pro idd. het kost uiteraard wel wat, maar het kost hem ook tijd en een loodgieter is ook niet goedkoop :) Heeft mijn Dreamcast voorzien van de DCHDMI.

Ik weet niet of hij het nog doet, maar deze gast in Veenendaal heeft ooit mijn PS4 psu gesoldeerd.

https://modmybox.nl/wordpress/microsoft-xbox-360/

[ Voor 7% gewijzigd door 3style op 29-08-2022 12:05 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usiBuY6rNrAiNl6VWFlD8aJqkjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxHJvUmbSiFCdaneO73TTKh2.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn buit van afgelopen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Hebben jullie andere sites dan 2dehands waar je meer collector games kan verhandelen?

Ik heb bvb Shantae Pirate's Curse voor de Nintendo DS in mijn bezit, dat is een game die meer dan 100 euro zou waard zijn volgens Pricecharting. Echter staat hij nu al geruime tijd op 2dehands voor minder dan die prijs en nog geen interesse.

Waar kan ik wel meer terecht, misschien een gamersforum of Ebay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Satangel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:05:
Hebben jullie andere sites dan 2dehands waar je meer collector games kan verhandelen?

Ik heb bvb Shantae Pirate's Curse voor de Nintendo DS in mijn bezit, dat is een game die meer dan 100 euro zou waard zijn volgens Pricecharting. Echter staat hij nu al geruime tijd op 2dehands voor minder dan die prijs en nog geen interesse.

Het is wat de gek ervoor geeft.

Sommige mensen hebben tegenwoordig andere prioriteiten: Inflatie, hogere energie lasten, stijgende hypotheekrente.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Pricecharting is op basis van ebay verkopen, dus de prijs daar hoeft niet de waarde te zijn in NL of BE. De waarde is en blijft subjectief.
Op ebay heb je denk ik wel de meeste kans hebt, maar je krijgt ook te maken met kosten en internationaal versturen. Voor games zit het op bijna 13%, dus in principe Zou je dus 87 euro moeten vragen op tweedehands ipv 100.
Verder is het belangrijk dat je een goede rating hebt, kan lastig zijn om iets te verkopen als je geen historie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

eBay of Marktplaats. Het kan ook gewoon zijn dat de prijs te hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06

Het is wat andere al gezegd hebben. PriceCharting is (helaas) niet de waarheid. Het zegt hooguit iets over de gekken op deze wereld ;-) Ebay heeft een enorm bereik wereldwijd en wij zijn maar een klein (rijk) kikkerlandje, dus die prijzen op pricecharting zijn niet heilig voor ons.
Als je de hoofdprijs wilt zul je het op ebay moeten zetten, maar met alle commissies en risico's dat je het alsnog voor weinig moet verkopen is ebay ook nog steeds onzeker. (ik bied 50 euro :+ oh nee toch niet....is alleen cartridge zie ik)
toevoeging: de prijs die jij ziet (Loose) is gebaseerd op slechts 3 verkopen die niet meer in te zien zijn....wellicht ging het om CIB listings....dat zie ik wel eens vaker op pricecharting en dat maakt de prijs redelijk instabiel. Bij CIB zie ik wel prijzen tussen 90 en 150 euro, maar ja die zijn CIB voor een blijkbaar gewilde zeldzamere game.

[ Voor 16% gewijzigd door davince72 op 29-08-2022 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 01:12:
[...]

Wonderboy en Colin Mc Ray. Echte classics wat mij betreft.
Dat zijn ze in mijn ogen ook. Zijn van die spellen die een bepaalde console ook definiëren. Nu eindelijk de Wonderboy serie compleet kunnen maken, dat geeft ook altijd wat extra voldoening. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Sagat schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:00:
[...]

[Modbreak]
Het algemeen beleid #achteraf
[/Modbreak]

[...]

Seroczynski schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Top bedankt! Ik zal eens een bericht doen als ik echt niks kan vinden. Dan moet ik hem maar heel erg goed inpakken en versturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Wie kan er een goede (maar betaalbare 🤪) lightgun voor de OG Xbox / X360 aanraden?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vXAZEThCaOVr-6FvNbNZen8DXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUjNIkOXjQ8n52jFU9sPNtqf.jpg?f=fotoalbum_large

M'n schoonmoeder heeft in haar vakantie de zolder opgeruimd en kwam dit tegen. Het bestaat dus nog, retrospul op een zolder :9~

[ Voor 3% gewijzigd door ChokingHazard op 29-08-2022 20:35 ]

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
ChokingHazard schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

M'n schoonmoeder heeft in haar vakantie de zolder opgeruimd en kwam dit tegen. Het bestaat dus nog, retrospul op een zolder :9~
Dat zijn gave dingen om te vinden tijdens een opruimbeurt op zolder.
Mocht jij het ook hebben of is je schoonmoeder nu ook helemaal into retro gaming? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Tux3.14 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Dat zijn gave dingen om te vinden tijdens een opruimbeurt op zolder.
Mocht jij het ook hebben of is je schoonmoeder nu ook helemaal into retro gaming? :+
Haha, misschien handig om te vermelden dat ik het mee naar huis mocht nemen ja :P

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:13
ChokingHazard schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:27:
[...]

Haha, misschien handig om te vermelden dat ik het mee naar huis mocht nemen ja :P
Maar eigenlijk is het van je partner...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
cold_as_ijs schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Pricecharting is op basis van ebay verkopen, dus de prijs daar hoeft niet de waarde te zijn in NL of BE. De waarde is en blijft subjectief.
Op ebay heb je denk ik wel de meeste kans hebt, maar je krijgt ook te maken met kosten en internationaal versturen. Voor games zit het op bijna 13%, dus in principe Zou je dus 87 euro moeten vragen op tweedehands ipv 100.
Verder is het belangrijk dat je een goede rating hebt, kan lastig zijn om iets te verkopen als je geen historie hebt.
Bedankt voor de vele reacties

Ik ga het erop wagen op Ebay, de eerste 150 listings zijn gratis dus qua kosten valt dat wel mee. Wellicht als ik effectief iets verkoop dat er wat kosten bijkomen maar we gaan eens proberen.

Heb ook F1 Pole Position voor de GBA terug gevonden, die zou ook ruim 100 euro waard zijn, vraag me niet waarom 8)7
Maar wel een aangename ontdekking

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren mijn nieuwe retro speeltje kunnen bestellen. Was 3 maanden eerder dan verwacht, nu moet die nieuwe telefoon maar 3 maanden wachten, heb toch geen tijd om te bellen als ik zit te gamen ;)
Ga de steam deck vooral inzetten voor consoles die ik niet wil aanschaffen, ondanks dat ik graag iedere console zou willen kopen ben ik realistisch genoeg om te realiseren dat ze vaak stof zullen happen.
Zal vooral 5, 6 en 7e generatie zijn. Tot mijn verbazing werk x360 emulatie er best goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Satangel schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Bedankt voor de vele reacties

Ik ga het erop wagen op Ebay, de eerste 150 listings zijn gratis dus qua kosten valt dat wel mee. Wellicht als ik effectief iets verkoop dat er wat kosten bijkomen maar we gaan eens proberen.

Heb ook F1 Pole Position voor de GBA terug gevonden, die zou ook ruim 100 euro waard zijn, vraag me niet waarom 8)7
Maar wel een aangename ontdekking
De listing mag dan gratis zijn, maar je betaalt nog steeds een fee bij verkoop. Die is 12.9% van de verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:28:
Gisteren mijn nieuwe retro speeltje kunnen bestellen. Was 3 maanden eerder dan verwacht, nu moet die nieuwe telefoon maar 3 maanden wachten, heb toch geen tijd om te bellen als ik zit te gamen ;)
Ga de steam deck vooral inzetten voor consoles die ik niet wil aanschaffen, ondanks dat ik graag iedere console zou willen kopen ben ik realistisch genoeg om te realiseren dat ze vaak stof zullen happen.
Zal vooral 5, 6 en 7e generatie zijn. Tot mijn verbazing werk x360 emulatie er best goed op.
Welke Steamdeck versie heb je besteld? :)
De Steamdeck word ook steeds populairder in de retro-handheld gaming community. Veel Youtube tutorials en video's te vinden over hoe je zo optimaal mogelijk emulators kunt toepassen.
Wellicht dat ik ooit een opvolger koop. Ik wacht al een tijdje op de Odin Lite voor handheld emulatie (en streaming vanaf mijn Xbox), dus dat vind ik voorlopig wel prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online

Ik denk dat als er geen interesse is, het wellicht ook gewoon geen 100 euro waard is of misschien zelfs lager zoals je aangaf.
Mijn ervaring is dat als iets van waarde is, dat ik er ook zo vanaf ben voor een mooi bedrag via MP, V&A, Vinted of eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:48:
Wie kan er een goede (maar betaalbare 🤪) lightgun voor de OG Xbox / X360 aanraden?
Volgens mij heb je alleen Cabela game + geweer voor de 360 en houdt het daar een flink eind op.
De PS3 (en veel meer nog Wii) is daar veel beter en sterker in vertegenwoordigd door de Move controller + PS3 camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Welke Steamdeck versie heb je besteld? :)
De Steamdeck word ook steeds populairder in de retro-handheld gaming community. Veel Youtube tutorials en video's te vinden over hoe je zo optimaal mogelijk emulators kunt toepassen.
Wellicht dat ik ooit een opvolger koop. Ik wacht al een tijdje op de Odin Lite voor handheld emulatie (en streaming vanaf mijn Xbox), dus dat vind ik voorlopig wel prima :P
Heb de 512 GB variant. Achteraf was de 64 GB met SSD upgrade veel voordeliger geweest, maar toen ik hem reserveerde wist ik nog niet dat dit kon. Van de andere kant is 6TB hdd in mijn nas steken altijd nog voordeliger, dat schijnt ook gewoon super te werken voor games als GTA5, dan moet het wel goed komen met oudere retro games.
Verder zal ik hem veel gebruiken voor streamen van mijn PS5. Voordeel is dat de app minder delay geeft dan de standaard ps app op de ipad

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
4 Wii controllers binnen gekregen, House of the Dead: Overkill en een WiiGun.
Als het goed is komen er deze week nog meer games binnen :)

Tip van mij aan iedereen: vermijd 3rd party namaak Wii controllers, deze hebben merkbaar meer latency. Ik dacht dat mijn TV het probleem was, maar kennelijk waren het de controllers zelf. Deze gaan nu ook weg en vandaar dat ik originele Nintendo controllers heb gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUzS5bGNdY3QGFzr_7jh4fLG1K0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/FJrXAKazY5EiGhkISAT5XAgn.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXRNjF8-wBKYS2C0nd3VLR8Id30=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/IvDZd82VkiqZgjTvcUkQjPlO.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Tux3.14 op 30-08-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Volgens mij heb je alleen Cabela game + geweer voor de 360 en houdt het daar een flink eind op.
De PS3 (en veel meer nog Wii) is daar veel beter en sterker in vertegenwoordigd door de Move controller + PS3 camera.
Dat is idd een zeer beperkte keuze 🤪

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Bruiser schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Dat is idd een zeer beperkte keuze 🤪
De keuze bij de Wii is echt enorm. Ik heb er sinds vorige week zelf ook wat gekocht via MP/eBay :+ Hopelijk komen alle schijfjes krasvrij binnen. Heb al wat uurtjes in House of the Dead zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Voor de Wii en de PS3 ben ik al voorzien.

Het is de OG Xbox en de X360 waar ik een lightgun voor nodig heb. Ik weiger lightgun games te spelen met een controller 😅

[ Voor 3% gewijzigd door Bruiser op 30-08-2022 18:26 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tux3.14 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

De keuze bij de Wii is echt enorm. Ik heb er sinds vorige week zelf ook wat gekocht via MP/eBay :+ Hopelijk komen alle schijfjes krasvrij binnen. Heb al wat uurtjes in House of the Dead zitten :)
Voor mij ook een motivatie geweest om een Wiiu erbij te nemen. Dat en de bekende Nintendo/Mario titels. De ps3 move is wel leuk maar, veel minder goed dan de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bruiser schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:25:
Voor de Wii en de PS3 ben ik al voorzien.

Het is de OG Xbox en de X360 waar ik een lightgun voor nodig heb. Ik weiger lightgun games te spelen met een controller 😅
Maar welke spellen bedoel jij dan? Want beide platformen die jij noemt hebben geen lightgun games voor zover ik weet, op cabela na (waarvan ik me af vraagt hoe die werkt)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb me een Reprouction card besteld van F-Zero 2, de BS F-Zero bedoel ik daar mee, en net bij Mario GBA de ontbrekende F-Zero games voor de GBA

Pagina: 1 ... 159 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.