Goede keuze, ik heb zelf de KV-25FX20B, erg fijne tv, zeker nadat ik 'm via het servicemenu had gefinetuned. En ik moest de yoke handmatig recht zetten, beeld stond wat scheef, vandaar dat ie ook gratis was geloof ik (12 jaar geleden). De 60Hz modes van de Wii, chipped PSone en modded Megadrive doen het prima, daar had ik bij een oudere Philips problemen mee.Ghostrider schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:31:
...
Ik heb net een Sony Trinitron KV-25FX30B opgehaald; kwa formaat nog net goed en S-Video + RGB via scart.
...
Dikke dikke like. Heerlijk spel. Was een van mijn eerste spellen op de Xbox 360, denk de tweede. Heb ook de PS2 versie (Canis Canem Edit) gespeeld. Heerlijk spel, ook met al die lessen volgen. Was geweldig dat elk personage (qua scholieren) uniek was. Nostalgie slaat toe.
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
:strip_icc():strip_exif()/u/50793/thumb-exorcist.jpg?f=community)
Ik heb destijds (begintijd 360, 2006) echt enorm genoten van Bully. Staat me nog steeds helder voor de geest, het verhaal. Zou 'm niet zo snel nog een keer spelen, het is echt een one-time experience (net als bij Red Dead Redemption) maar als je het nog niet gespeeld hebt: doen (in het algemeen dus, niet ri, jouZorroberner schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:26:
[...]
Dikke dikke like. Heerlijk spel. Was een van mijn eerste spellen op de Xbox 360, denk de tweede. Heb ook de PS2 versie (Canis Canem Edit) gespeeld. Heerlijk spel, ook met al die lessen volgen. Was geweldig dat elk personage (qua scholieren) uniek was. Nostalgie slaat toe.
Haha ik snap het. Ja ik heb wel hetzelfde met Bully hoor, zit ook zo van, mwah ga ik dat weer eens uitspelen. Denk het niet. RDR heb ik wel twee keer uitgespeeld, zat wel zes jaar tussen, dus was veel vergeten.Exorcist schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Ik heb destijds (begintijd 360, 2006) echt enorm genoten van Bully. Staat me nog steeds helder voor de geest, het verhaal. Zou 'm niet zo snel nog een keer spelen, het is echt een one-time experience (net als bij Red Dead Redemption) maar als je het nog niet gespeeld hebt: doen (in het algemeen dus, niet ri, jou)
Maar goed zeg nooit nooit, ik zie mijzelf nu we het erover hebben het zo weer eens opstarten en er toch in worden gezogen. Zou leuk zijn als R* eens een keer deel maakt. Maarja volgens mij hebben die Devs niet veel creatieve ruimte meer helaas.
Heb bully ook al een keer op de Xbox 360 gespeeld maar had hem niet meer, heb ook de PS2 versie maar wilde deze gewoon heel graag erbij.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Xbox 360 versie is ook uitgebreider. 4 nieuwe klassen, waaronder Biologie (man uitdagend was dat, slow and steady wins the race met dat). Aardrijkskunde en wiskunde vond ik ook lachen, enne muziek was de vierde toch? Daarnaast paar extra missies enz. Nooit meer de behoefte gehad om de PS2 versie te spelen na de Xbox 360 te ontdekken.Linksquest schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:24:
Heb bully ook al een keer op de Xbox 360 gespeeld maar had hem niet meer, heb ook de PS2 versie maar wilde deze gewoon heel graag erbij.
Dat geloof ik graag, heb ik ook met bepaalde titels, meeste houd ik dan ook alleen voor de collectie, maar ook een PS3 game die ik ook maar 1x gespeeld heb en niet meer zal spelen, die nu te koop maar gezet, staat anders ook maar wat te staan
RDR destijds ook in 1 ruk uitgespeeld, in tegenstelling tot deeltje 2. Eigenlijk wel weer zin in deeltje 1.Zorroberner schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:40:
[...]
Haha ik snap het. Ja ik heb wel hetzelfde met Bully hoor, zit ook zo van, mwah ga ik dat weer eens uitspelen. Denk het niet. RDR heb ik wel twee keer uitgespeeld, zat wel zes jaar tussen, dus was veel vergeten.
Maar goed zeg nooit nooit, ik zie mijzelf nu we het erover hebben het zo weer eens opstarten en er toch in worden gezogen. Zou leuk zijn als R* eens een keer deel maakt. Maarja volgens mij hebben die Devs niet veel creatieve ruimte meer helaas.
Ik zie een Saturn cart volgens mij, 4mb backup?BoomSlang schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:17:
Hier ook weer wat binnen maar, voor nu alleen nog een teaser![]()
[Afbeelding]
En een EA mega drive game
[ Voor 3% gewijzigd door 3style op 26-01-2022 18:37 ]
Nice!Linksquest schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:18:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Deze 3 posters net met de post binnen gekregen, mooie oude tijd herleven van de o zo leuke Nintendo 64.
Ik wou ze ook maar niet genoeg coins (vervallen denk ik) 😞
Nog niet opgezocht hoe ik er extra kan “verdienen”, waarschijnlijk tegen dat ik er genoeg heb zijn ze toch niet meer beschikbaar 🙄
Anoniem: 306567
Niet helemaal retro. Maar wie de game nog op de ps3 kent... Het vervolg Deadly premonition 2 is voor een zeer schappelijke prijs te krijgen. @Exorcist was volgens mij ook een fan van de game.
https://www.nedgame.nl/ni...premonition-2/7394859001/
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Klopt! Mooi bedrag inderdaad, gaat deze ook nog op PS4/5 komen toevallig? Want PS/Xbox genieten mn voorkeur ruim boven de Switch?Anoniem: 306567 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:44:
Niet helemaal retro. Maar wie de game nog op de ps3 kent... Het vervolg Deadly premonition 2 is voor een zeer schappelijke prijs te krijgen. @Exorcist was volgens mij ook een fan van de game.
Marktplaats leeg gekocht?Bruiser schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:29:
Hier ook “wat” binnen gekregen vandaag:
[Afbeelding]
Moet het nog uitpakken 😄
Excuses voor mijn grammatica.
1. Animal Crossing en Super Mario Run downloaden op je telefoon.Bruiser schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:28:
[...]
Nice!
Nog niet opgezocht hoe ik er extra kan “verdienen”, waarschijnlijk tegen dat ik er genoeg heb zijn ze toch niet meer beschikbaar 🙄
2. Nintendo Account linken in deze apps.
3. Profit. Je zou nu ruim voldoende coins moeten hebben voor deze posters.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Volgens mij staat dat niet op de planning.Exorcist schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:58:
[...]
Klopt! Mooi bedrag inderdaad, gaat deze ook nog op PS4/5 komen toevallig? Want PS/Xbox genieten mn voorkeur ruim boven de Switch?
Door games te spelen, Animal crossing pocket camp, Mario Run of fire emblem heroes.Bruiser schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:28:
[...]
Nice!
Welke van deze games zijn zelfdzaam/waardevol om te bewaren/spelen/verkopen?
- Mario Kart Double Dash
- Teenage Mutant Ninja Turtles
- Extreme G 3 racing (XGIII)
- SSX On Tour
- Rayman 3
- Need For Speed Underground
- Fifa Street (geen handleiding)
- Fifa Street 2
- Tarzan Freeride
- Shrek Superslam
:strip_exif()/f/image/LSSw5oxRqtQ85JxXECIfnVO2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vSn0GlFEIlKQbMe2xXaWSSmi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Sagat op 27-01-2022 16:56 ]
Ik zou zeggen de bovenste 4.(van de 2e foto)
Mario kart altijd top.
TMNT heeft dacht ik ook de eerste nes versie als extraatje erin.
Extreme G is een leuke serie, WipeOut op soort van motors.
SSX is ook een leuke serie, zit een leuke drijvende factor in, om elke keer te proberen je tijden te verbeteren.
Mario kart altijd top.
TMNT heeft dacht ik ook de eerste nes versie als extraatje erin.
Extreme G is een leuke serie, WipeOut op soort van motors.
SSX is ook een leuke serie, zit een leuke drijvende factor in, om elke keer te proberen je tijden te verbeteren.
Bedankt voor de tip, gelijk maar besteld (samen met nog wat andere spulletjes 🤪)Anoniem: 306567 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:44:
ThxSeroczynski schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:02:
[...]
1. Animal Crossing en Super Mario Run downloaden op je telefoon.
2. Nintendo Account linken in deze apps.
3. Profit. Je zou nu ruim voldoende coins moeten hebben voor deze posters.
Mario run had ik al
Die andere zal ik ook eens installeren
Fire emblem ook eens bekijken dan 👍Linksquest schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:31:
[...]
Door games te spelen, Animal crossing pocket camp, Mario Run of fire emblem heroes.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 21:37
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
mortal kombat 2? nou die heeft echt een super nasty ai! Dus weet niet exact welke versie je speelt maar bereid je voor.....zoek je een iets makkelijkere versie dan raad ik de saturn aan, daar ging ik vrij gemakkelijk door de eerste 10 ofzo enemies heen.........cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:00:
@laugh de xbox had ik “gratis” bij een telefoon abonnement. Nooit gigantisch veel mee gespeeld. Controller design was wel stukken beter, alleen locatie van zwarte en witte knopje is wat raar op de S controller. Ben nu wel blij dat ik hem gewoon altijd op zolder heb laten liggen, niet dat ik hem veel gebruik maar voor af en toe een topper te spelen uit de generatie.
Heb overigens gewoon de component kabel van ebay besteld. Zelf maken kon maar dan moest ik sowieso nog die 360 component kabel kopen dat was met shipping en import een besparing van 2 tientjes ofzo. Schat dat ik hier zo een uur pielen bespaar.
10 second ninja DONE
Sega megadrive versie. Heb die als kind ook gehad, heb daar toch echt enkele keren Shao Khan verslagen. Nu had ik ook een game genie, en cheaten was meer de standaard in die tijdSagat schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:07:
[...]
mortal kombat 2? nou die heeft echt een super nasty ai! Dus weet niet exact welke versie je speelt maar bereid je voor.....zoek je een iets makkelijkere versie dan raad ik de saturn aan, daar ging ik vrij gemakkelijk door de eerste 10 ofzo enemies heen.........
Maar ben op very easy begonnen maar merkte ook nauwelijks verschil met very hard om eerlijk te zijn. Nu blijkt er een jump back en kick truuk te zijn en anders moet ik maar een game genie op de kop tikken
Spoiler, geen enkel van deze game is zeldzaamMr. Jackson schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:24:
- Mario Kart Double Dash
- SSX On Tour
- Rayman 3
- Fifa Street 2
- Tarzan Freeride
- Shrek Superslam
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet zeldzaam, maar wel enorm goede herinneringen aan NFS Underground en SSX On TourMr. Jackson schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 00:24:
- Mario Kart Double Dash
- SSX On Tour
- Rayman 3
- Fifa Street 2
- Tarzan Freeride
- Shrek Superslam
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Teenage Mutant Ninja Turtles was ook erg tof!
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ah ok, die heb ik (nog) niet veel gespeeld...eneuh zal ik ook niet al te veel gaan doen verwacht ikcold_as_ijs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:41:
[...]
Sega megadrive versie. Heb die als kind ook gehad, heb daar toch echt enkele keren Shao Khan verslagen. Nu had ik ook een game genie, en cheaten was meer de standaard in die tijd.
Maar ben op very easy begonnen maar merkte ook nauwelijks verschil met very hard om eerlijk te zijn. Nu blijkt er een jump back en kick truuk te zijn en anders moet ik maar een game genie op de kop tikken
als ik me niet vergis was er wel een restoration rom hack uitgekomen die het veel dichter naar de arcade maakt?
ah nm dat was deel 1 zo te zien
https://www.retrorgb.com/...-arcade-presentation.html
Maar wel de snes versie en die vond ik pittiger dan de saturn versie (goed heb ze niet echt naast elkaar gelegd, kan zijn dat memories me hier in de steek laten) ik heb ook op pc een 'kollection' met deel 1-2-3 en die was voor mijn gevoel wel lastiger
oh en mocht je bij shoa kahn komen, hij is niet heel erg moeilijk als:
spoiler:
Je met liu kang laag blijft schieten
zeg maar niet de meest briljante ai 

10 second ninja DONE
Voor iemand die nog geïnteresseerd is in een Anbernic RG351P ik heb nog een groepskoop op Banggood voor een witte voor 75 euro 😎
https://m.banggood.com/groupshopping-detail-2934772.html
GullyTM is protected by copyright laws since 1978.
Net geprobeerd
Animal Crossing en Fire Emblem niet beschikbaar in de store, dus maar even aangemeld met mijn andere login. Beide apps kunnen downloaden en installeren, echter linken met mijn (Belgische) Nintendo account is niet mogelijk… waarschijnlijk omdat er lootboxes in te koop zijn ofzo? Dit is verboden in ons Belgenland, bedankt overheid… 🙄
Ah jammer man, ik vraag mij sterk af of je uberhaubt punten kan verzamelen via de mobiele games als je het Nintendo Account niet gelinked krijgtBruiser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Net geprobeerd
Animal Crossing en Fire Emblem niet beschikbaar in de store, dus maar even aangemeld met mijn andere login. Beide apps kunnen downloaden en installeren, echter linken met mijn (Belgische) Nintendo account is niet mogelijk… waarschijnlijk omdat er lootboxes in te koop zijn ofzo? Dit is verboden in ons Belgenland, bedankt overheid… 🙄

Ik verwacht de posters binnenkort ook te ontvangen. Grappig genoeg heb ik de Zelda poster hier al jaren ingelijst aan de muur hangen
Super Mario Run is wel gelinkt 😎Seroczynski schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:05:
[...]
Ah jammer man, ik vraag mij sterk af of je uberhaubt punten kan verzamelen via de mobiele games als je het Nintendo Account niet gelinked krijgt![]()
Ik verwacht de posters binnenkort ook te ontvangen. Grappig genoeg heb ik de Zelda poster hier al jaren ingelijst aan de muur hangen
Als ik 5 vrienden toevoeg heb ik voldoende punten voor de posters… wie hier kan me helpen? 😉
Mijn Nintendo FC staat in mijn forum signature, of heb je wat anders nodig? Anders stuur je maar een DM.Bruiser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Super Mario Run is wel gelinkt 😎
Als ik 5 vrienden toevoeg heb ik voldoende punten voor de posters… wie hier kan me helpen? 😉
Misschien handiger als ik alvast mijn ID deel 😄Bruiser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]
6737-6954-6174
Vreemd, er staat "pre-order".Anoniem: 306567 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:44:
We kunnen geen vrienden wordenBruiser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]

ik heb geen nintendo id
😅BoomSlang schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:26:
[...]
We kunnen geen vrienden worden![]()
ik heb geen nintendo id![]()
Nette prijs. Maar ik wacht nog even geduldig af op mijn Retroid Pocket 2+Gully schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:52:
Voor iemand die nog geïnteresseerd is in een Anbernic RG351P ik heb nog een groepskoop op Banggood voor een witte voor 75 euro 😎
Ding is al in NL... maar nog steeds niet bezorgd
Woohoo!Bruiser schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Paar keer gewonnen met Super Mario Run en op die manier voldoende coins kunnen verzamelen 😄
6,99€ Later (verzendkosten) en de posters zijn besteld 😎
Netjes, ze worden vanuit Duitsland verstuurd, zitten mooi een degelijk verpakt.
Lang geleden dat ik nog eens iets fysiek in ruil voor punten heb gekregen. Laatste was een tas van “Club Nintendo” ten tijde van de Gamecube denk ik 😂
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is... mijn zoontje heeft zijn el-cheapo Kruidvat retrogaming fake gameboy kapot laten vallen, zo'n ding met 200+ verschillende spelletjes. Ik ben op zoek naar een replacement tot een bedrag van ongeveer 15-20 euro, heeft iemand hier een suggestie? Ik zie er wel wat bij de Intertoys maar die zijn fors duurder; ik verwacht geen hoge kwaliteit maar wil er dan ook niet 30+ euro voor neertellen.
Deze lijkt wel interessant, screenshot suggereert dat er licensed games op staan wat me nogal discutabel lijkt echter.
https://www.fruugo.nl/han...-toy/p-64747964-130657284
Deze lijkt wel interessant, screenshot suggereert dat er licensed games op staan wat me nogal discutabel lijkt echter.
[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-01-2022 10:57 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Er zijn er heel veel uitgekomen de laatste jaren, als je ook in China wilt bestellen heb je ook veel keus in die prijsklasse.Ze draaien allemaal emulators en sommige komen met veel (illegale) spellen zoals die uit je link, andere moet je zelf spellen nog op zetten.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:53:
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is...
...
Maar dit is een beter topic daarvoor denk ik: Het grote open-source handheld topic
[ Voor 36% gewijzigd door W1LL3M op 28-01-2022 11:07 ]
Dank je wel, daar een berichtje gepost. Vanaf 40-45 euro is er wel wat mogelijk zie ik, daar kan je dan ook ROMs op zetten.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik had een tijdje terug mijn Game Boy cartridge batterij vervangen met een houder, die hadden jullie langs zien komen ( hier).
Ik nam een kijkje op Marktplaats, en dan zie je veel advertenties met "batterij is vervangen". Dat kan eng zijn, omdat iemand anders intern er geknoeid mee heeft.
En toen zag ik deze...
Ik nam een kijkje op Marktplaats, en dan zie je veel advertenties met "batterij is vervangen". Dat kan eng zijn, omdat iemand anders intern er geknoeid mee heeft.
En toen zag ik deze...

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dOrf5XPemiJTtNsNfgVzPJ7z.jpg?f=user_large)
In die tijd was het ook nog eens gratis verzending, wat een tijd was dat met die Nintendo punten, toen nog die fysieke Game & Watch collection voor de DS gescoord.Bruiser schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:14:
Lang geleden dat ik nog eens iets fysiek in ruil voor punten heb gekregen. Laatste was een tas van “Club Nintendo” ten tijde van de Gamecube denk ik 😂
Stonden mooie dingen in de VIP store inderdaad. Ik heb onder andere de munten van Xenoblade, Last Story en Pandora's Tower, een figurine van Mario, de club nintendo afscheidsmunt, de DS Vip pack en een aantal soundtracks besteld destijds.
Veelal opereren ze in een grijsgebied, en wordt de term abandonware ook wel gebruikt. Die van de kruidvat is volgens mij, de zelfde als Bolletje verkoopt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:53:
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic is... mijn zoontje heeft zijn el-cheapo Kruidvat retrogaming fake gameboy kapot laten vallen, zo'n ding met 200+ verschillende spelletjes. Ik ben op zoek naar een replacement tot een bedrag van ongeveer 15-20 euro, heeft iemand hier een suggestie? Ik zie er wel wat bij de Intertoys maar die zijn fors duurder; ik verwacht geen hoge kwaliteit maar wil er dan ook niet 30+ euro voor neertellen.
Die afscheidsmunt heb ik inderdaad ook.Raem schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:55:
Stonden mooie dingen in de VIP store inderdaad. Ik heb onder andere de munten van Xenoblade, Last Story en Pandora's Tower, een figurine van Mario, de club nintendo afscheidsmunt, de DS Vip pack en een aantal soundtracks besteld destijds.
Klopt! Was ik al vergeten, die G&W Collectie heb ik toen ook verkregen. Ik heb die zelfs sealed gelaten als ik het mij goed herinner 🤪Linksquest schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:44:
[...]
In die tijd was het ook nog eens gratis verzending, wat een tijd was dat met die Nintendo punten, toen nog die fysieke Game & Watch collection voor de DS gescoord.
Good times…
Vandaag eindelijk de tijd gehad om alles uit te pakken. Testen zal voor dit weekend zijn…Bruiser schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:29:
Hier ook “wat” binnen gekregen vandaag:
[Afbeelding]
Moet het nog uitpakken 😄
:strip_exif()/f/image/08FhVq52Ieg53LbM4wAsGIsy.jpg?f=fotoalbum_large)
Een dergelijk moto-stuurwiel had ik nog nooit gezien, ben nieuwsgierig naar hoe het zich in de praktijk laat bedienen. Die 5 moto games ben ik wel even zoet mee. Verder 3 JAP Saturn games, enkele Video-CD’s (nooit gehad, ook wel curieus naar) en een 10-tal GBA games. Totale prijs: 75€
:strip_exif()/f/image/YiV3NxYM3ctW9l4G51XIs50x.jpg?f=fotoalbum_large)
DMG Game Boy, vergeeld maar verder in topstaat + een aantal games en een hele stapel Xbox/X360 games. Totaal prijs: 150€
:strip_exif()/f/image/fzExBdD5MBB0bIYsoNQv0CjD.jpg?f=fotoalbum_large)
Een eerste model DS helemaal compleet en in uitzonderlijk goede staat + een CIB game ervoor en een CIB Gamecube game. Totaal: 35€
:strip_exif()/f/image/O7xIC5YXgv0YZdR0nHuk0oWN.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn derde 3-D titel voor de Master System. In mint conditie. Prijs: 60€
:strip_exif()/f/image/WGvN1TfweXEWVDF0sghqeriZ.jpg?f=fotoalbum_large)
De Dreamcast Collection voor de X360, CIB en in nette staat. Prijs: 5€
En als laatste een sleutelsetje voor mijn Super Famicom Box + mijn origineel programmaslotje dat een andere retro-liefhebber voor mij opnieuw heeft voorzien van de interne elementen (kwam uit Japan met het binnenste verwijderd):
:strip_exif()/f/image/mbrk09MfmPSBt2owVoN5Enht.jpg?f=fotoalbum_large)
Is er iemand die ervaring heeft met het maken van SNES repro's, en dan bij voorkeur door gebruik te maken van de originele Japanse SFC carts? Ik zoek online wat informatie over dit proces maar ik vind het nog vrij onduidelijk, dus hoop via deze weg een goede link ofzo te vinden.
Mijn beste resultaat tot dusver is dit artikel, maar ben er nog doorheen aan het gaan: How to Make a SNES Cartridge
Edit: Alright, eigenlijk lijkt deze link wel alle informatie te bevatten die ik zocht
Mijn beste resultaat tot dusver is dit artikel, maar ben er nog doorheen aan het gaan: How to Make a SNES Cartridge
Edit: Alright, eigenlijk lijkt deze link wel alle informatie te bevatten die ik zocht

[ Voor 36% gewijzigd door Seroczynski op 28-01-2022 18:35 ]
En vandaag zijn er ook nog 3 pakjes aangekomen:
:strip_exif()/f/image/CMFpPg9MgueRXDjDEjecUThg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bestelling van Nedgame (die beltbuckles zijn geweldig 😎). Bedankt nogmaals voor de tip ivm de Switch game!
:strip_exif()/f/image/KEKtpW99M5V7Fo9lRnQl0JGI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een 2DS Pokemon versie met tasje en 6 games. Een 2DS ontbrak nog in de collectie, enkel nog even opzoek naar een origineel blauw pennetje en een inlay voor de doos.
:strip_exif()/f/image/bP3aKc6cFc5A52PL0TyUdV54.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vierde 3-D game voor de Master System! Nog maar 4 te gaan 😅
:strip_exif()/f/image/CMFpPg9MgueRXDjDEjecUThg.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bestelling van Nedgame (die beltbuckles zijn geweldig 😎). Bedankt nogmaals voor de tip ivm de Switch game!
:strip_exif()/f/image/KEKtpW99M5V7Fo9lRnQl0JGI.jpg?f=fotoalbum_large)
Een 2DS Pokemon versie met tasje en 6 games. Een 2DS ontbrak nog in de collectie, enkel nog even opzoek naar een origineel blauw pennetje en een inlay voor de doos.
:strip_exif()/f/image/bP3aKc6cFc5A52PL0TyUdV54.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vierde 3-D game voor de Master System! Nog maar 4 te gaan 😅
Mijn Retroid Pocket 2+ is eindelijk binnen
Helaas een druk weekend voor de deur... dus kan er nog maar weinig mee doen
Zal volgende week wat foto's posten en mijn bevindingen delen. Heb 'm al wel aan gehad en wat basic dingen doorgelopen. Tof scherm, lekker licht, voelt degelijk aan en zit super fijn in de handen. De knoppen zijn ook van het niveau wat je bij de betere controllers ziet.

Helaas een druk weekend voor de deur... dus kan er nog maar weinig mee doen

Zal volgende week wat foto's posten en mijn bevindingen delen. Heb 'm al wel aan gehad en wat basic dingen doorgelopen. Tof scherm, lekker licht, voelt degelijk aan en zit super fijn in de handen. De knoppen zijn ook van het niveau wat je bij de betere controllers ziet.
Die van fruugo laat toch duidelijk Super Mario zien in de afbeeldingen, een merknaam die toch nog erg goed verdedigd wordt door Nintendo, die dit spel nog steeds verkoopt! Daar is geen grijs gebied bij.BoomSlang schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 16:56:
[...]
Veelal opereren ze in een grijsgebied, en wordt de term abandonware ook wel gebruikt. Die van de kruidvat is volgens mij, de zelfde als Bolletje verkoopt.
Ik moet nog even wachten op de mijne!
Maar voor beide: in dit topic gaat het volgens mij meer om de originele consoles en games, geen emulators met roms, en deze handhelds hebben al een eigen topic: Het grote open-source handheld topic
Lees je bevindingen graag. Ik ga zelf voor de steam deck, heb hem deze week gereserveerd dus dat gaat nog even duren helaas. Nog genoeg tijd om mijn twijfels weg te nemenTux3.14 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 22:00:
Mijn Retroid Pocket 2+ is eindelijk binnen![]()
Helaas een druk weekend voor de deur... dus kan er nog maar weinig mee doen![]()
Ik heb ook de steam deck in pre order staan, nu de eerste echte reviews afwachten. Dan beslis ik of ik hem koop of niet.cold_as_ijs schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:46:
[...]
Lees je bevindingen graag. Ik ga zelf voor de steam deck, heb hem deze week gereserveerd dus dat gaat nog even duren helaas. Nog genoeg tijd om mijn twijfels weg te nemen
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
F*ck, in de nasleep van de PS3's die kortsluiting veroorzaakte blijkt nu dat m'n twee andere op dat moment aangesloten PS3's de geest hebben gegeven
Normaal gesproken geen wereldramp, maar één daarvan was de net die week aangesloten BC PS3's...
Gelukkig heb ik er nog één, wel echt doodzonde. De andere is een reguliere slim. Ook jammer maar niet onoverkomelijk. Denk dat ze met component nog wel werken dus die van de week maar 's testen op die manier. Het zou iets zijn.
Even een waarschuwing voor een ieder want het komt met name voor bij PS3's, hier ben ik destijds al 's voor gewaarschuwd door een monteur die zei dat veel TV's/versterkers of andere aangesloten apparaten defect kunnen raken als je een PS3 koppelt met HDMI en de stroom er op staat (dus niet per sé aan, wel standby). Staat me inderdaad ook bij dat er continu spanning op de HDMI poort staat waar dat bij andere devices niet normaal is.
Normaal gesproken geen wereldramp, maar één daarvan was de net die week aangesloten BC PS3's...
Gelukkig heb ik er nog één, wel echt doodzonde. De andere is een reguliere slim. Ook jammer maar niet onoverkomelijk. Denk dat ze met component nog wel werken dus die van de week maar 's testen op die manier. Het zou iets zijn.
Even een waarschuwing voor een ieder want het komt met name voor bij PS3's, hier ben ik destijds al 's voor gewaarschuwd door een monteur die zei dat veel TV's/versterkers of andere aangesloten apparaten defect kunnen raken als je een PS3 koppelt met HDMI en de stroom er op staat (dus niet per sé aan, wel standby). Staat me inderdaad ook bij dat er continu spanning op de HDMI poort staat waar dat bij andere devices niet normaal is.
Er zijn best wel wat apparaten die je moet uitschakelen wanneer je een audio/video kabel er op aansluit. 20 jaar geleden in de winkel kreeg ik al vaak apparatuur terug die op die manier overleden waren. Daarom sluit ik eigenlijk niks aan als een apparaat aan staat. Ik zet hem altijd volledig uit, want er kan inderdaad op bepaalde aansluitingen stroom staan. Voor andere apparatuur zou ik dus ook aanraden om hem helemaal uit te schakelen voordat je iets aansluit.Exorcist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:36:
F*ck, in de nasleep van de PS3's die kortsluiting veroorzaakte blijkt nu dat m'n twee andere op dat moment aangesloten PS3's de geest hebben gegeven![]()
![]()
Maar erg balen dat dit je overkomt! Helemaal doordat je zoveel schade hebt, meerdere consoles, receiver etc. Volgens mij kan je er wel een nieuwe hdmi aansluiting op solderen. Is altijd nog goedkoper dan een nieuwe kopen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het probleem zal hem neem ik aan nu niet zitten in een HDMI poort an sich maar de chip(s) erachter? Heb hem voor nu omgewisseld (de BC dan), SSD overgezet..dan straks m'n defecte slim omruilen, die wil ik eigenlijk nog wel aanzetten deze week om een transfer van data te bewerkstelligen. Één voordeel van te veel consoles hebben, even uithuilen en gelijk door. De versterker is wel echt een duur grapje maar goed..twijfel nog even of ik die tijdelijk aanhou/laat repareren maar het gehele HDMI board zal mijns inziens vervangen moeten worden.Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Er zijn best wel wat apparaten die je moet uitschakelen wanneer je een audio/video kabel er op aansluit. 20 jaar geleden in de winkel kreeg ik al vaak apparatuur terug die op die manier overleden waren. Daarom sluit ik eigenlijk niks aan als een apparaat aan staat. Ik zet hem altijd volledig uit, want er kan inderdaad op bepaalde aansluitingen stroom staan. Voor andere apparatuur zou ik dus ook aanraden om hem helemaal uit te schakelen voordat je iets aansluit.
Maar erg balen dat dit je overkomt! Helemaal doordat je zoveel schade hebt, meerdere consoles, receiver etc. Volgens mij kan je er wel een nieuwe hdmi aansluiting op solderen. Is altijd nog goedkoper dan een nieuwe kopen.
En ja, alles uitschakelen/stekker er evt uit als je, zeker HDMI, video/audio aansluit.
Hoeft niet direct aan de chips te liggen, de hdmi aansluiting zelf kan ook gewoon door branden. Of de weerstand die kapot is gegaan. Hier wat tips:Exorcist schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:57:
[...]
Het probleem zal hem neem ik aan nu niet zitten in een HDMI poort an sich maar de chip(s) erachter? Heb hem voor nu omgewisseld (de BC dan), SSD overgezet..dan straks m'n defecte slim omruilen, die wil ik eigenlijk nog wel aanzetten deze week om een transfer van data te bewerkstelligen. Één voordeel van te veel consoles hebben, even uithuilen en gelijk door. De versterker is wel echt een duur grapje maar goed..twijfel nog even of ik die tijdelijk aanhou/laat repareren maar het gehele HDMI board zal mijns inziens vervangen moeten worden.
En ja, alles uitschakelen/stekker er evt uit als je, zeker HDMI, video/audio aansluit.
Troubleshooting HDMI issues should be done by focusing first on the HDMI port itself. Check for loose or broken pins inside the port itself. Change the port if so.
Next check that each pin inside the HDMI port has continuity with the component it leads to. A cut open HDMI cable mapped for each wire is a great tool. Re establish the connection if a trace is broken.
Next check the ICS and filters close to the HDMI port. Check the 22ohm resistor. Its known to blown with a lightning or power surge. Filters have to have continuity on both sides. Diodes have to only allow current in one direction. If bad, change diodes.
Last step is change the encoder IC if all above turns out fine.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Thanks, dat is wel goede info..kan ik eerst 's proberen op wat andere PS3's die ook een niet werkende HDMI aansluiting hebbenAnoniem: 306567 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Hoeft niet direct aan de chips te liggen, de hdmi aansluiting zelf kan ook gewoon door branden. Of de weerstand die kapot is gegaan. Hier wat tips:
Troubleshooting HDMI issues should be done by focusing first on the HDMI port itself. Check for loose or broken pins inside the port itself. Change the port if so.
Next check that each pin inside the HDMI port has continuity with the component it leads to. A cut open HDMI cable mapped for each wire is a great tool. Re establish the connection if a trace is broken.
Next check the ICS and filters close to the HDMI port. Check the 22ohm resistor. Its known to blown with a lightning or power surge. Filters have to have continuity on both sides. Diodes have to only allow current in one direction. If bad, change diodes.
Last step is change the encoder IC if all above turns out fine.
Geen Saturn backup, die had ik al liggen maar, ook een action replay. Die zit er permanent in3style schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:36:
[...]
Ik zie een Saturn cart volgens mij, 4mb backup?
En een EA mega drive game
Zat wel een EA game tussen General Chaos.
:strip_exif()/f/image/nCBwxVTtyxLTRpldSR3d5XUj.jpg?f=fotoalbum_large)
Nog niet helemaal retro maar wel iets voor de gameliefhebber/verzamelaar. Een kennis van me is aan het opruimen en heeft een uniek stuk wat hij moet opruimen (wegens verhuizing). Het is een metalen"poster" van Dishonored 2 die in een museum(pje) heeft gehangen tijdens Launchparty. Hij heeft ook cosplay kostuums gemaakt en daarmee prijzen gewonnen.
Afmeting is ongeveer 1,50 bij 1 meter. Opsturen is wat lastig daarom liefst ophalen (Noord Holland). Hij heeft het liefst dat naar een liefhebber gaat, vandaar dat ik het namens hem post hier. Als het niet toegestaan is laat t effe weten dan verwijder ik deze post.
![]() | ![]() | ![]() |
Afmeting is ongeveer 1,50 bij 1 meter. Opsturen is wat lastig daarom liefst ophalen (Noord Holland). Hij heeft het liefst dat naar een liefhebber gaat, vandaar dat ik het namens hem post hier. Als het niet toegestaan is laat t effe weten dan verwijder ik deze post.
Volgens mij mag het eigenlijk niet, maar ik ben wel voorstander van "Hij heeft het liefst dat naar een liefhebber gaat", want dan zit je in dit topic gewoon op de goede plek. En aangezien jij hier ook wel een regular bent, denk ik dat Sagat het wel een keertje door de vingers kan zienPetje72 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:43:
Nog niet helemaal retro maar wel iets voor de gameliefhebber/verzamelaar. Een kennis van me is aan het opruimen en heeft een uniek stuk wat hij moet opruimen (wegens verhuizing). Het is een metalen"poster" van Dishonored 2 die in een museum(pje) heeft gehangen tijdens Launchparty. Hij heeft ook cosplay kostuums gemaakt en daarmee prijzen gewonnen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Legends is een leuke coop game.BoomSlang schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Geen Saturn backup, die had ik al liggen maar, ook een action replay. Die zit er permanent in![]()
Zat wel een EA game tussen General Chaos.
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Als verjaardagscadeau onze oude GBA sp gisteravond nieuw leven ingeblazen met een ips scherm en een nieuwe case. Op YouTube zijn goede tutorials te vinden.
De mod is goed te doen en best leuk ook, soldeerwerk is optioneel maar dan kun je de helderheid ook aanpassen. De kwaliteit van de case is redelijk goed, ik vind dat bij een transparante case wat minder opvallen. Ik heb als aandenken aan de oude blauwe sp wat kleine blauwe knoppen terug laten brengen.
:strip_exif()/f/image/i7sMYZyrpnvJlAWgERNQJdWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rBTKjD74PgyGVVFHUAlOtl0f.jpg?f=fotoalbum_large)
Simpel soldeerwerkje, maar zorg dat je een kleine soldeer pen hebt:
:strip_exif()/f/image/h9vKCsETmJubjyxJic8DVzj1.jpg?f=fotoalbum_large)
Scherm is super mooi, maar kon er maar even van genieten want de batterij was leeg en kon geen lader vinden
nieuwe lader besteld en meteen maar een nieuwe batterij. Everdrive x5 is ook onderweg
De mod is goed te doen en best leuk ook, soldeerwerk is optioneel maar dan kun je de helderheid ook aanpassen. De kwaliteit van de case is redelijk goed, ik vind dat bij een transparante case wat minder opvallen. Ik heb als aandenken aan de oude blauwe sp wat kleine blauwe knoppen terug laten brengen.
:strip_exif()/f/image/i7sMYZyrpnvJlAWgERNQJdWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rBTKjD74PgyGVVFHUAlOtl0f.jpg?f=fotoalbum_large)
Simpel soldeerwerkje, maar zorg dat je een kleine soldeer pen hebt:
:strip_exif()/f/image/h9vKCsETmJubjyxJic8DVzj1.jpg?f=fotoalbum_large)
Scherm is super mooi, maar kon er maar even van genieten want de batterij was leeg en kon geen lader vinden
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Daar zitten toch wel zeker een aantal leuke tussen!Exorcist schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:07:
Dit weekend van m'n zus nog wat spellen gekregen, had er zelf al iets van (Tetris, Lion King, FIFA 14 (maar geen steelbook) ) dus ondanks dat het niets bijzonders is leuk om toe te voegen
[Afbeelding]
Oa een boxed GBC Indiana Jones! Sommige van die PS2 games zien er ook leuk uit.
Ik heb jammer genoeg geen zus 🤪
Indiana Jones, altijd leuk
Dan ben ik nu wel benieuwd hoeveel Tetris games je hebtExorcist schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:07:
Dit weekend van m'n zus nog wat spellen gekregen, had er zelf al iets van (Tetris, Lion King, FIFA 14 (maar geen steelbook) ) dus ondanks dat het niets bijzonders is leuk om toe te voegen
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Valt tegen, drie3style schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Dan ben ik nu wel benieuwd hoeveel Tetris games je hebt
Heb er sowieso twee nodig omdat ik het nog vaak doe met een maat tegen elkaar, een reserve is altijd handig
Je zou toch zeggen dat als je al zoveel jaar verzameld je je zus toch eerder naar de zolder had gestuurd om te zoekenExorcist schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:07:
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Ze koopt zo nu en dan ook wat oude meuk en geeft dan wat ik nog niet heb aan mijChokingHazard schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:34:
[...]
Je zou toch zeggen dat als je al zoveel jaar verzameld je je zus toch eerder naar de zolder had gestuurd om te zoeken
Oh dat verklaart. Ik had mijn zus toen ik begon met verzamelen gevraagd naar haar SNES, maar die had ze naar de kringloop gebrachtExorcist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 11:12:
[...]
Ze koopt zo nu en dan ook wat oude meuk en geeft dan wat ik nog niet heb aan mij

@ChokingHazard had hetzelfde met mijn zus en haar N64. Had haar nog gevraagd of ze die nog had, maar ze gaf aan dat hij "kapot" was en daarom weg had gegooid. Nu weet ik dat dit mogelijk ook de jumper pack kan komen, maar helaas was alles al weg inclusief een stuk of 10 spellen
Dat valt dat tegen iddExorcist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:20:
[...]
Valt tegen, drie
Heb er sowieso twee nodig omdat ik het nog vaak doe met een maat tegen elkaar, een reserve is altijd handig
Alleen nog even een kwartiertje gespeelt, maar wel vermaakt er mee.
Speel alles altijd een kort rondje na de grote schoonmaak.
Moet nog steeds de rubbertjes van één controller vervangen, voordat er coop gespeelt kan worden.
Niks vervelender dan dat je input niet geregisseerd wordt.

- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Moet nog binnenkomen maar deal gesloten: een Zelda Windwaker WiiU (helaas zonder doos, dat wel) maar met Pro controller (die zocht ik nog), Mario Kart 8 (op disc, had ik alleen digitaal en die tel ik niet mee), Rayman, Mario 3D World en Smash Bros voor 100 Euro. Mooi geld voor een console die ik nog niet had (althans die editie
).
De doos wil ik tzt nog wel ergens zien op te vissen.
De doos wil ik tzt nog wel ergens zien op te vissen.
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Toch ook maar Deadly premonition 2 besteld ;-) Hoe is de kaart bij jou? Bij mij kwam hij redelijk gekreukeld binnen.Exorcist schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:37:
En nog wat met de post mee, in het witte doosje een Wii laser..maar 's kijken of ik één van de Wii's kan fixen hiermee.
[Afbeelding]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Had hem 2x besteld (levering duurde erg lang), eentje voor een maat. Maar geen kreukje of iets gelukkig..!Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:43:
[...]
Toch ook maar Deadly premonition 2 besteld ;-) Hoe is de kaart bij jou? Bij mij kwam hij redelijk gekreukeld binnen.
Je kan tegenwoordig Warhawk weer spelen door je DNS in de ps3 aan te passen:Raem schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:52:
[Afbeelding]
Weer wat gevonden bij de kringloop. R&C had ik de platinum versies van, dus nu kunnen vervangen voor de normale. Warhawk is alleen voor in de collectie.
Bravely Default van Nedgame.
https://techraptor.net/ga...station-3-servers-warhawk
Enige waar je denk ik wel op moet letten is als je bij die game trophies haalt dan zal psnprofiles dit zien als cheaten of dat dit eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Je kan de game uitsluiten van je trophy lijst zodat deze niet doorgezet wordt naar psnprofiles.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 01-02-2022 11:55 ]
Had ik gelezen inderdaad. Misschien dat ik dat nog eens probeer op een alt account.Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:54:
[...]
Je kan tegenwoordig Warhawk weer spelen door je DNS in de ps3 aan te passen:
https://techraptor.net/ga...station-3-servers-warhawk
Enige waar je denk ik wel op moet letten is als je bij die game trophies haalt dan zal psnprofiles dit zien als cheaten of dat dit eigenlijk niet mogelijk zou moeten zijn. Je kan de game uitsluiten van je trophy lijst zodat deze niet doorgezet wordt naar psnprofiles.
Zitten hele leuke titels tussen.Raem schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:52:
[Afbeelding]
Weer wat gevonden bij de kringloop. R&C had ik de platinum versies van, dus nu kunnen vervangen voor de normale. Warhawk is alleen voor in de collectie.
Bravely Default van Nedgame.
Ik kwam gisteren een leuk artikel tegen en dat ging over een Duitse muzikant die zijn muziek op een bijzondere manier maakt. Als retrogramer zijn we natuurlijk verzot op dikke gametunes en muziek uit de games. Moderne artietsen maken ook nieuwe muziek in dit genre en brengen dit uit als mp3, op cd, vinyl soms of op spotify. Maar.... zeer wonderbaarlijk, deze artiest Remute brengt zijn muziek uit op een N64 cartridge !! en nog mooier, geen geconverteerde mp3 o.i.d. die via een mediaplayer wordt afgespeeld op je N64 nee de muziek wordt realtime afgespeeld. Dit vond ik zo cool en demo track op zijn site klinkt zo vet dat ik er een besteld heb. Eind maart kan ik er live van gaan genieten.
https://remute.bandcamp.com/album/r64

Dan ga je deze misschien ook wel leuk vinden. Persoonlijk vind ik het maar niks, maar smaken verschillen dus mocht je het nog niet kennen 😉Petje72 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:32:
Ik kwam gisteren een leuk artikel tegen en dat ging over een Duitse muzikant die zijn muziek op een bijzondere manier maakt. Als retrogramer zijn we natuurlijk verzot op dikke gametunes en muziek uit de games. Moderne artietsen maken ook nieuwe muziek in dit genre en brengen dit uit als mp3, op cd, vinyl soms of op spotify. Maar.... zeer wonderbaarlijk, deze artiest Remute brengt zijn muziek uit op een N64 cartridge !! en nog mooier, geen geconverteerde mp3 o.i.d. die via een mediaplayer wordt afgespeeld op je N64 nee de muziek wordt realtime afgespeeld. Dit vond ik zo cool en demo track op zijn site klinkt zo vet dat ik er een besteld heb. Eind maart kan ik er live van gaan genieten.
[Afbeelding]
Hier mijn vader die zijn oude ZX Spectrum (waar ik mee opgegroeid ben en mooie herinneringen aan heb) weg heeft gedaan. Sterker nog, hij weet dat dat ding weg is, maar hoe of wat er mee gebeurd is, geen idee.
Heel jammer, maar ja. Dat is met meer spullen.
NES verkocht om de SNES te kopen, SNES verkocht om andere reden. Alles wat daarna kwam is wel nog gewoon van mij en gaat ook nooit weg. In ieder geval, ik zou dat niet doen en mijn vrouw ook zeker niet.
Die speelt er verder weinig op, maar zou het zeker niet weg doen.
C64 is toen ook weg gegaan, maar heb later op de rommelmarkt er eentje gekocht, maar nooit lekker aan de praat gekregen. Toen hier verkocht aan een Tweaker en heb met Kerst de The C64 Maxi gekregen. Nu alleen daar nog mee klooien om er eigen spellen op te kunnen spelen.
Wellicht dat ik ooit de ZX Spectrum variant nog kan vinden (Kickstarter geweest, maar a) duur en b) slecht aan te komen. Maar staat nog wel op mijn lijstje ondanks dat ik de oude spellen toch niet super veel speel.
Vanaf de 16-bit is het een beetje qua besturing te pruimen (8-bit uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).
Heb voor de Switch ook al die retro controllers gekocht. Nu alleen kijken of ik ze op de originele consoles met adapters werkend krijg. Kleine kans dat ik ze ga gebruiken op de Switch zelf.
Zeker die van de N64, want heb nog ergens vervangende joystickjes liggen, maar echt een porem is het niet. Moet ze ook nog eens vervangen, nooit aan toe gekomen.
Als iemand overigens een idee heeft voor adapters voor de oudere consoles waar je dus als het goed is met bluetooth dan controllers kunt verbinden, graag.
Bedenk me net dat ik eigenlijk niet weet of 8bitdo die dingen heeft.
NES, SNES, Megadrive, N64 gaat het om.
Als dit werkt haal ik er nog wel 2 N64 controllers bij. Heb ik er 4.
Heel jammer, maar ja. Dat is met meer spullen.
NES verkocht om de SNES te kopen, SNES verkocht om andere reden. Alles wat daarna kwam is wel nog gewoon van mij en gaat ook nooit weg. In ieder geval, ik zou dat niet doen en mijn vrouw ook zeker niet.
Die speelt er verder weinig op, maar zou het zeker niet weg doen.
C64 is toen ook weg gegaan, maar heb later op de rommelmarkt er eentje gekocht, maar nooit lekker aan de praat gekregen. Toen hier verkocht aan een Tweaker en heb met Kerst de The C64 Maxi gekregen. Nu alleen daar nog mee klooien om er eigen spellen op te kunnen spelen.
Wellicht dat ik ooit de ZX Spectrum variant nog kan vinden (Kickstarter geweest, maar a) duur en b) slecht aan te komen. Maar staat nog wel op mijn lijstje ondanks dat ik de oude spellen toch niet super veel speel.
Vanaf de 16-bit is het een beetje qua besturing te pruimen (8-bit uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).
Heb voor de Switch ook al die retro controllers gekocht. Nu alleen kijken of ik ze op de originele consoles met adapters werkend krijg. Kleine kans dat ik ze ga gebruiken op de Switch zelf.
Als iemand overigens een idee heeft voor adapters voor de oudere consoles waar je dus als het goed is met bluetooth dan controllers kunt verbinden, graag.
Bedenk me net dat ik eigenlijk niet weet of 8bitdo die dingen heeft.
NES, SNES, Megadrive, N64 gaat het om.
Als dit werkt haal ik er nog wel 2 N64 controllers bij. Heb ik er 4.
@Arunia check 8bitdo zou ik zeggen. Voor de sega hebben ze sowieso BT adapters, vermoed voor de andere consoles ook wel
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Het is - voor wat ik nu hoor - mijn stijl muziek niet (meer van dance/trance en niet zozeer electric) maar het concept vind ik wel echt heeeel tof!Petje72 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:32:
[Afbeelding]
- Sagat
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo GameBoy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Dreamcast
- Nintendo 64
- Saturn
- Consoles
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Sony PlayStation
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Denk dat dit voor mij ook van toepassing is, maar idd megatof concept, Bob van Retrorgb is ook groot fan en heeft interview gedaan.Exorcist schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:41:
[...]
Het is - voor wat ik nu hoor - mijn stijl muziek niet (meer van dance/trance en niet zozeer electric) maar het concept vind ik wel echt heeeel tof!
10 second ninja DONE
Weer wat inkopen gedaan. Volgens mij is de Rambo game echt heel slecht, maar dat mag de pret niet drukken.
Weer twee aanwinsten voor de dreamcast. Waarbij ik beide voor een hele goede prijs heb gekocht.
Ik ben zelf star wars fan, dus wil dan ook een keer disney infinity star wars proberen. (Geen idee of het wat is)
Beyond a steel sky is niet helemaal retro. Maar wel een remake van een retro game. Erg benieuwd naar, voor diegene die interesse hebben. Hij staat nu in de outlet bij bol.com. Dus een goede prijs!
Weer twee aanwinsten voor de dreamcast. Waarbij ik beide voor een hele goede prijs heb gekocht.
Ik ben zelf star wars fan, dus wil dan ook een keer disney infinity star wars proberen. (Geen idee of het wat is)
Beyond a steel sky is niet helemaal retro. Maar wel een remake van een retro game. Erg benieuwd naar, voor diegene die interesse hebben. Hij staat nu in de outlet bij bol.com. Dus een goede prijs!
:strip_exif()/f/image/lBuIVmlf7FQcfmvu6Vtegjlz.jpg?f=fotoalbum_large)
Zat ik vorige week te browsen op Facebook, kom ik op een verkoophoek iets tofs tegen.
Ik dacht dat moet ik hebben, een G7000!
:strip_exif()/f/image/VUPgUdpTpzH3nlZlcz2BkvFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBzRv117vcnU8gJtUZa39Z50.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij werkt perfect en ziet er nog heel netjes uit!
Twee controllers en een aantal games.
Nou weet ik er niet veel vanaf behalve dat het behoorlijk oud is.
Zijn er meer met een g7000 en zo ja welke spellen zijn echt een aanrader?
Ik dacht dat moet ik hebben, een G7000!
:strip_exif()/f/image/VUPgUdpTpzH3nlZlcz2BkvFF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pBzRv117vcnU8gJtUZa39Z50.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij werkt perfect en ziet er nog heel netjes uit!
Twee controllers en een aantal games.
Nou weet ik er niet veel vanaf behalve dat het behoorlijk oud is.
Zijn er meer met een g7000 en zo ja welke spellen zijn echt een aanrader?
[ Voor 20% gewijzigd door flyyy op 02-02-2022 21:03 ]
- Exorcist
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Commodore
- Zx spectrum
- Amiga
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Sony
- Sony PlayStation 3
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- RetroTINK
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- 16 bit
- Game boy advance
- Nintendo 64
- Saturn
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
En bedankt....Anoniem: 306567 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:46:

Is een vervolg op het origineel.Anoniem: 306567 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:46:
Ik heb laatst nog het origineel uitgespeeld lekker op de bank op een tablet. Wat is het toch een fantastische mooie futuristische game.
Daarna het vervolg opgestart. Helaas heeft de nieuwe 3D omgeving niet dezelfde magie, het voelt een beetje te steriel, kan ook zijn door de keus van shell-shaded graphics stijl. Het is een leuk spel maar is niet zo sfeervol als het origineel, heeft natuurlijk ook te maken met de nostalgische gevoelens van het eerste deel.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.