Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:51
Mea culpa ik heb even wat dingen door elkaar gehaald. Weet niet waarom maar wist dat er iets was met de ossc waardoor deze niet ideaal was voor PS1-2 en heb de lagtesten van retrorgb vaak genoeg gezien. Het is dus de resolution switching waar de ossc moeite mee heeft, maar dat geld dan ook voor de rad2x/retrotink 2x toch?

Wat betreft N64 wist ik niet dat S-video er ook op zit, tenminste bij de meeste consoles. Was bewust al op zoek naar een NTSC console voor de RGB mod. Scheelt dat het qua prijs niet zoveel verschil maakt NTSC op Ebay of PAL via MP. HDMI mod was ook een optie maar die zijn bijna niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:25:
Mea culpa ik heb even wat dingen door elkaar gehaald. Weet niet waarom maar wist dat er iets was met de ossc waardoor deze niet ideaal was voor PS1-2 en heb de lagtesten van retrorgb vaak genoeg gezien. Het is dus de resolution switching waar de ossc moeite mee heeft, maar dat geld dan ook voor de rad2x/retrotink 2x toch?

Wat betreft N64 wist ik niet dat S-video er ook op zit, tenminste bij de meeste consoles. Was bewust al op zoek naar een NTSC console voor de RGB mod. Scheelt dat het qua prijs niet zoveel verschil maakt NTSC op Ebay of PAL via MP. HDMI mod was ook een optie maar die zijn bijna niet te krijgen.
De OSSC is op zich prima hoor voor PS1. Meeste games zijn gewoon 240p, en er bestaan wel games zoals Chrono Cross waar de resolutie tussen 240p en 480i zit te switchen. Dan ben je paar seconden sync kwijt.

Bij de PS2 zijn de meeste games 480i. En bob deinterlacing vinden veel mensen niet fijn met het trillende beeld. Speelbaar? Zeker. Is het ideaal? Nee. Hoe erg is het precies? Hangt van de persoon af. Sommigen merken het, maar vergeten het als ze eenmaal in de game zitten. Anderen kunnen echt niet tegen bob.

Dat bij elkaar maakt OSSC niet ideaal voor PS2. Voor PS1 is het beter, maar ook daar niet 100% ideaal door resolution switch + 480i in bijvoorbeeld een menu (denk aan Dino Crisis).

Dan heb je dus en sync loss, en ook nog trillend beeld 8)7 .

Conlusie is dus dat zolang een upscaler geen motion adaptive deinterlacer heeft + frame buffer, is het sowieso niet ideal voor consoles met 480i content en resolution switch games.

Wat betreft de N64. Tsja, dat hangt van de mod kit af, Maar op het moment dat je een TW bord of N64 digital erin gooit maakt het ook niet zoveel uit meer. Of het een NTSC of PAL is, maakt de installatie niet makkelijker.

Wat misschien belangrijker is wat je ermee wilt gaan doen. Wil je voornamelijk NTSC games erop af spelen? Dan kan je beter voor een NTSC N64 gaan, want er is een ~1-2% speed verschil, wanneer je een NTSC game gooit in een PAL systeem (bijvoorbeeld via Everdrive).

Een NTSC N64 kan zowel NTSC-J als NTSC-U games afspelen wanneer er gesleuteld is aan de cartridge slot. Een PAL kan geen NTSC games afspelen, en andersom ook niet (tenzij aanschaf extra hardware).

Wat heb ik gedaan? Ik had gewoon een NTSC-J N64 uit Japan toen besteld. Ik was niet helemaal tevreden over de condities die ik zag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 14:44
3style schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:27:
[...]

Goede ervaringen met Bjorn Collaer uit België. Paar jaar geleden een dchdmi mod laten doen:

https://www.cb-pc.be/DREAMCAST.html
Dankjewel! Ik ga hem benaderen. Ik zie alleen een telefoonnummer op zijn site en helaas geen email. Is hij wel Nederlandstalig? Mijn Frans is niet echt denderend, zeg maar gewoon slecht 😁😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
rikoos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Dankjewel! Ik ga hem benaderen. Ik zie alleen een telefoonnummer op zijn site en helaas geen email. Is hij wel Nederlandstalig? Mijn Frans is niet echt denderend, zeg maar gewoon slecht 😁😉
De email staat onderaan, naast het telefoon nummer. Je ziet ook een @ teken. Voor de overige vragen zal of een mede tweaker je antwoorden die ervaring mee heeft, of kom je vanzelf achter als je contact neemt ;). Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24

3style

...

rikoos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:26:
[...]

Moest het even checken in oude mail, maar hij spreekt gewoon Nederlands :) Je kunt ook vragen of hij wat foto’s maakt tijdens de installatie van de mod, heb ik destijds ook gegaan. Is allemaal heel netjes profi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@laugh had met region lock nog geen rekening gehouden en moet ook bedenken hoe ik het met de PSU ga doen. Maar dat vind ik verder wel leuk om uit te zoeken. Moet eerst wat voortgang maken op mijn andere consoles qua gaming voordat ik me ga verdiepen. Mijn doel is in ieder geval een N64 met grafische de beste output en nu zullen s-video en rgb niet gigantisch verschillen, maar dan kies ik voor de optie waar ik lekker mag solderen ;). HDMI mod zou ook kunnen maar zoals eerder aangegeven ze zijn duur en niet te krijgen en aangezien ik toch al een retrotink heb waarschijnlijk ook niet heel veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Kom je nu mee ;) Gelukkig wist ik wel een ander trucje dat je keuze had naar welke wereld je kon gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Anoniem: 306567 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:01:
[...]

Kom je nu mee ;) Gelukkig wist ik wel een ander trucje dat je keuze had naar welke wereld je kon gaan.
Ja die kende ik ook. Deze wist ik ook niet trouwens:

YouTube: Super Mario Bros Infinite 1-Ups trick

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb gisteren voor de miljoenste keer geprobeerd mijn mening te herzien maar helaas.

Ik vind Super Mario Kart op de SNES een rukspel. Daarmee bedoel ik dus dat ik het gewoon écht niet (goed) kan, kan niet wennen aan de besturing.

Zo, dat is er ook uit. Nog andere onpopulaire meningen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:15:
Ik heb gisteren voor de miljoenste keer geprobeerd mijn mening te herzien maar helaas.

Ik vind Super Mario Kart op de SNES een rukspel. Daarmee bedoel ik dus dat ik het gewoon écht niet (goed) kan, kan niet wennen aan de besturing.

Hahaha, heb je die game vroeger gespeeld? Of is dit de eerste keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:19:
[...]

Hahaha, heb je die game vroeger gespeeld? Of is dit de eerste keer?
Ik had hem niet in die tijd (wel een SNES). Toen dus weinig gespeeld, maar heb 'm gekocht in...2000 denk ik of iets. En geloof me, genoeg gespeeld met vrienden en stuk voor stuk waren zij (veel) beter dan ik terwijl "racegames" me heel goed liggen in de regel. Het sturen vind ik gewoon echt, echt heel ruk. Misschien als ik het dag in dag uit zou gaan doen dat ik het trucje leer maar meh, het gaat 'm niet meer worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:45

Je bent niet de enigste. Ik vind zelf ook de besturing maar niks :P Vanaf de Nintendo 64 werd het pas echt een leuke game!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:14
Nog andere onpopulaire meningen? :+
Ik vond Shadow of the Colossus op de PS2 niks en heb hem op de PS3 ook met moeite uitgespeeld.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:36:
[...]

Je bent niet de enigste. Ik vind zelf ook de besturing maar niks :P Vanaf de Nintendo 64 werd het pas echt een leuke game!
Die delen kan ik dus wel goed handelen inderdaad. In hetzelfde kader ook (wéér) Sensible Soccer geprobeerd, en ondanks dat ik die vroeger bij een vriend op de Amiga speelde worden dat spel en ik ook echt geen vrienden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Ik vond Shadow of the Colossus op de PS2 niks en heb hem op de PS3 ook met moeite uitgespeeld.
Moet ook maar net je ding zijn..vind het heel tof (het concept) maar echt gegrepen heeft het me verder niet door een combinatie aan factoren. Wat ging er bij jou "mis"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:27:
[...]

Ik had hem niet in die tijd (wel een SNES). Toen dus weinig gespeeld, maar heb 'm gekocht in...2000 denk ik of iets. En geloof me, genoeg gespeeld met vrienden en stuk voor stuk waren zij (veel) beter dan ik terwijl "racegames" me heel goed liggen in de regel. Het sturen vind ik gewoon echt, echt heel ruk. Misschien als ik het dag in dag uit zou gaan doen dat ik het trucje leer maar meh, het gaat 'm niet meer worden :+
Komt dat niet omdat de baan draait als je stuurt i.p.v. dat je auto draait. Daardoor stuurt het heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
Exorcist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:40:
[...]

Moet ook maar net je ding zijn..vind het heel tof (het concept) maar echt gegrepen heeft het me verder niet door een combinatie aan factoren. Wat ging er bij jou "mis"?
Ik vond hem vooral saai. Het gevecht met de colossi was tof (al was ik maar tot de 3e gekomen ofzo op de PS2 :P), maar alles daartussen vond ik gewoon heel saai. De besturing werkte ook niet echt lekker mee.
Ico viel me ook tegen trouwens, maar die speelde ik op de PS3 voor het eerst.
The Last Guardian vond ik dan wel weer erg goed. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Raem op 23-01-2022 21:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:44:
[...]

Ik vond hem vooral saai. Het gevecht met de colossi was tof (al was ik maar tot de 3e gekomen ofzo op de PS2 :P), maar alles daartussen vond ik gewoon heel saai. De besturing werkte ook niet echt lekker mee.
Vind het net als met Journey ook wat overrated, al vind ik het spel voor de PS2 wel grafisch heel indrukwekkend (SotC met name).

Hier nog maar wat verder doorgevoerd wat ik al een tijdje een meer permanent karakter wilde geven: naast m'n "normale" (slim) PS3 ook één van m'n BC PS3's permanent geplaatst. Met name om SACD's te kunnen afspelen wanneer ik het wil maar wellicht ook meer voor PS1/PS2 games gemakshalve (al zijn de PS1 en PS2 ook aangesloten). Nu nog meer op zoek naar goede SACD's, heb er een paar (drie) maar meer is altijd welkom (en prijzig...).

Verder m'n Xbox koelkast een plekje gegeven al is het niet wat ik voor ogen had, maar in de gameroom zelf kan ik het echt niet meer kwijt. Zo is het ook prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vNmA3c1ha-WnAqXL7NaZNHLm6o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rD77smu9HuQ61GwxuZvUdoO4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PD8MAUG-Hk8wJhlLeJQLewMxLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eX4CziDbu5KygmT1D85jGOXj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sScBWvY8LcrPHCQRQmwqcsT-ggY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f4DGQefoeDsFkmgKBJVDF9UP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gast7
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-05 12:43
Raem schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:44:
[...]

ico maar met name shadow of the collosus zijn voor mij de betere games op de ps2. shadow of the collosus is mijn favoriet

De slechte controls kan ik mij zelf niet echt in vinden.

The last guardian vond ik juist wat minder dan de ps2 originals.

[ Voor 60% gewijzigd door gast7 op 23-01-2022 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:02:
[...]

Vind het net als met Journey ook wat overrated, al vind ik het spel voor de PS2 wel grafisch heel indrukwekkend (SotC met name).

Hier nog maar wat verder doorgevoerd wat ik al een tijdje een meer permanent karakter wilde geven: naast m'n "normale" (slim) PS3 ook één van m'n BC PS3's permanent geplaatst. Met name om SACD's te kunnen afspelen wanneer ik het wil maar wellicht ook meer voor PS1/PS2 games gemakshalve (al zijn de PS1 en PS2 ook aangesloten). Nu nog meer op zoek naar goede SACD's, heb er een paar (drie) maar meer is altijd welkom (en prijzig...).

Verder m'n Xbox koelkast een plekje gegeven al is het niet wat ik voor ogen had, maar in de gameroom zelf kan ik het echt niet meer kwijt. Zo is het ook prima.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Nu nog een ps2 vertical stand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gast7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:05:
[...]

ico maar met name shadow of the collosus zijn voor mij de betere games op de ps2. shadow of the collosus is mijn favoriet

Ik wil nog beginnen aan the shadow of the colossus. Welke versie is de beste? Ps2, ps3 of ps4 versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Raem schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:38:
[...]

Heb Shadow niet geprobeerd, maar heb wel een serieuze poging gewaagd met The Last Guardian. En hoewel er die interessante relatie in zat met dat beest was het in mijn ogen verder ruk. Vooral de controls maakte het vervelend. Had het na een uur of 4 aan de kant gelegd. Voor mij een indicatie dat ik Shadow en Ico aan me voorbij moet laten gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gast7
Anoniem: 306567 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:08:
[...]

Ik wil nog beginnen aan the shadow of the colossus. Welke versie is de beste? Ps2, ps3 of ps4 versie?
objectief gezien wint de ps4 versie qua visuals ook wat extra content.

persoonlijk vind ik echter de ps2 versie het beste vanwege de fog en mindere details de game heeft overal een veel betere atmospheer. Mede een resultaat door de limitaties van de ps2. less is sometimes more _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

gast7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:19:
[...]

objectief gezien wint de ps4 versie qua visuals ook wat extra content.

persoonlijk vind ik echter de ps2 versie het beste vanwege de fog en mindere details de game heeft overal een veel betere atmospheer. Mede een resultaat door de limitaties van de ps2. less is sometimes more _/-\o_
Beetje hetzelfde als dat je met de gta trilogy remastered veel te ver kan kijken. Als je over de stad vliegt kan je het einde van de map zien 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
gast7 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:05:
[...]

Ik weet niet of het perse onder slechte controls valt, maar ik had zovaak dat ik van een colossi afviel, omdat je dan net ergens naast sprong, of omdat hij zich dan niet vastpakte terwijl dat wel zou moeten. Kan ook in combinatie met de camera zijn geweest.
cold_as_ijs schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:09:
[...]

Heb Shadow niet geprobeerd, maar heb wel een serieuze poging gewaagd met The Last Guardian. En hoewel er die interessante relatie in zat met dat beest was het in mijn ogen verder ruk. Vooral de controls maakte het vervelend. Had het na een uur of 4 aan de kant gelegd. Voor mij een indicatie dat ik Shadow en Ico aan me voorbij moet laten gaan
Ik vond de relatie met Trico goed gedaan. Volgens mij was het een veel gehoord stukje kritiek dat hij niet goed luisterde en reageerde op je commandos. Maar ik vond dat juist wel wat hebben. Alsof ik mijn eigen hond vraag wat te doen en die me dan aankijkt van: 'doe het lekker zelf'. Zo voelde mijn speelsessies met Trico een beetje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Doordat ik de modernere versies intussen gewoon ben moet ik er altijd even terug inkomen, maar na enkele rondjes lukt dit toch terug redelijk goed. Het is dan ook de game die ik het meeste heb gespeeld om mijn snes vroeger en wat mij betreft een klassieker!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Gaaf hoor. Ook mooi om te zien dat de oudere generaties console op een CRT TV zijn aangesloten. Blijft toch wel zijn charme hebben (en in sommige gevallen zelfs mooier). Ik vind het alleen wel pijnlijk om te zien dat design-technisch de mooiste console ooit (OG Xbox) rechtop staat, dat hoort niet :P Leg plat! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Raem schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:25:
[...]

Ik vond de relatie met Trico goed gedaan. Volgens mij was het een veel gehoord stukje kritiek dat hij niet goed luisterde en reageerde op je commandos. Maar ik vond dat juist wel wat hebben. Alsof ik mijn eigen hond vraag wat te doen en die me dan aankijkt van: 'doe het lekker zelf'. Zo voelde mijn speelsessies met Trico een beetje. :P
Ja dat klopt, als hondenbezitter zie je inderdaad wel heel veel overeenkomsten. Bij mij stoorde de controls vooral, voelde niet logisch. Drukte steeds op de verkeerde knoppen. Misschien waren het de puzzels zelf die mij niet zo boeide waardoor ik me ging irriteren aan de controls. Geen spel voor mij blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:01:
[...]

Gaaf hoor. Ook mooi om te zien dat de oudere generaties console op een CRT TV zijn aangesloten. Blijft toch wel zijn charme hebben (en in sommige gevallen zelfs mooier). Ik vind het alleen wel pijnlijk om te zien dat design-technisch de mooiste console ooit (OG Xbox) rechtop staat, dat hoort niet :P Leg plat! :+
Dat hoekje in de bijkeuken is echt mijn dumpplek voor consoles die ook al elders staan aangesloten :P
Maar ja, mee eens hoor. Moet wel ergens lukken daar, komt goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Dat hoekje in de bijkeuken is echt mijn dumpplek voor consoles die ook al elders staan aangesloten :P
Maar ja, mee eens hoor. Moet wel ergens lukken daar, komt goed :+
Goedzo :+ Overweeg je ook wel is om retro brighting toe te passen op je consoles? Je SNES zit er best geel uit, zeg maar :P
Tegenwoordig genoeg kant en klare kitjes voor te vinden met tig howto's op Youtube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Goedzo :+ Overweeg je ook wel is om retro brighting toe te passen op je consoles? Je SNES zit er best geel uit, zeg maar :P
Tegenwoordig genoeg kant en klare kitjes voor te vinden met tig howto's op Youtube :)
Ja en nee. De NES, SNES en DC die daar staan zijn allemaal tweede of derde exemplaren en staan daar omdat de andere consoles niet (of veel minder) verkleurd zijn. De andere consoles staan in het donker, altijd. Deze hebben ooit in een ruimte gestaan waar er licht op scheen (al dan niet deels).

Heb van de acht Cubes er ook nog twee of drie die wat vergelen (onderzijde). Maar vind het eigenlijk de moeite niet waard voor nu, hooguit een keer voor de leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tux3.14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:19:
[...]

Retrobright is volgens mij ook tijdelijk. Die gele kleur komt gewoon terug door het materiaal wat er gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Anoniem: 306567 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:41:
[...]

Retrobright is volgens mij ook tijdelijk. Die gele kleur komt gewoon terug door het materiaal wat er gebruikt is.
Hangt van de methode af, je moet er niet alleen spul opsmeren en dan een paar uur wachten. Je moet o.a. ook UV licht gebruiken. Dan heb je er weer een paar jaar profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7

Ben het met deze mening eens. Ook voor mij is mario kart in 2d niet mijn ding.

Het is een totaal ander spel heb er respect voor maar dat is dan ook het enige. Het spelen gaat prima maar het is niet wat ik in een mario kart game zoek.

Mijn onpopulaire game meningen

Ik heb echt niks met tetris, pacman en ik ben niet zo van de survival horror games >:)

Survival Horror genre heb ik zat kansen gegeven met series als silent hill en resident evil zat vrienden en familie die daar helemaal gek op zijn. zelfs in het ps1 ps2 tijdperk destijds maar ik vind het drie keer niks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Bruiser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:57:
Philips CD-i…

Iemand daar ervaringen mee?
Is dit een leuke console?

Was aan het kijken om er misschien eens één aan te schaffen (vooral uit nieuwsgierigheid) maar zijn blijkbaar een pak duurder geworden intussen?
Je kan er idd beter mogelijk even mee wachten... Marktplaats heeft ze zo nu en dan voor prima prijzen nog, maar er lijkt een beetje een run op gekomen te zijn vanuit kopers die ze doorverkopen naar de US voor absurde prijzen.

Het heeft wel een paar leuke games (maar dat is deels mijn roze bril, vanuit m'n jeugd) en het voordeel is dat het geen copy protection heeft. Dus als je iets als Zelda's Adventure wilt proberen, dan kan dat zonder een idioot bedrag neer te leggen (en dat is het ook zeker niet waard).

Mocht je uiteindelijk voor een gaan, geef dan de andere 2 Zelda games wel een eerlijke kans. De cutscenes zijn (logischerwijs) slecht, maar dat maakt ze goed. En de gameplay zelf is echt niet zo beroerd als het internet je doet geloven.

Verder zijn games als Mutant Rampage Bodyslam, The Apprentice, Lucky Luke en Christmas Crisis best vermakelijk. Maar blijf ver weg van Dark Castle ;(

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:11
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Heb je een compacte console, zet je er een koelkast naast. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Grumpmeister schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Je kan er idd beter mogelijk even mee wachten... Marktplaats heeft ze zo nu en dan voor prima prijzen nog, maar er lijkt een beetje een run op gekomen te zijn vanuit kopers die ze doorverkopen naar de US voor absurde prijzen.

Het heeft wel een paar leuke games (maar dat is deels mijn roze bril, vanuit m'n jeugd) en het voordeel is dat het geen copy protection heeft. Dus als je iets als Zelda's Adventure wilt proberen, dan kan dat zonder een idioot bedrag neer te leggen (en dat is het ook zeker niet waard).

Mocht je uiteindelijk voor een gaan, geef dan de andere 2 Zelda games wel een eerlijke kans. De cutscenes zijn (logischerwijs) slecht, maar dat maakt ze goed. En de gameplay zelf is echt niet zo beroerd als het internet je doet geloven.

Verder zijn games als Mutant Rampage Bodyslam, The Apprentice, Lucky Luke en Christmas Crisis best vermakelijk. Maar blijf ver weg van Dark Castle ;(
Bedankt voor je reactie.

Als ik er eens eentje tegenkom voor een leuke prijs ga ik het wel eens proberen.

Er zijn verschillende modellen zag ik, is er één dat speficiek aan te raden (of af te raden) is?

En hoezo verkopen aan de US? Hadden ze dat daar niet?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Bruiser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Als ik er eens eentje tegenkom voor een leuke prijs ga ik het wel eens proberen.

Er zijn verschillende modellen zag ik, is er één dat speficiek aan te raden (of af te raden) is?

het is extreem zeldzaam in de us. dus veel amerikanen halen ze in europa.

Than again als dat hun zeldzame console is hebben ze niet veel te klagen.

turbo grafx neo geo en nes zijn daar een heel stuk meer common dan hier.

[ Voor 14% gewijzigd door gast7 op 24-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
gast7 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:52:
[...]

het is extreem zeldzaam in de us. dus veel amerikanen halen ze in europa.

Than again als dat hun zeldzame console is hebben ze niet veel te klagen.

Lol, idd… dat valt dan goed mee 🤪

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:30
Grumpmeister schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Daar denkt The Angry Viideo Game Nerd toch echt anders over :P

Ik heb ze zelf gelukkig alle 3, heb de CD-I slechts voor 4 games, 3 Zelda games en Hotel Mario :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm..denk, ik ga m'n PS3's weer 's stuk voor stuk koppelen om te zien wat de status is (ondanks dat ik dit redelijk heb bijgehouden in een document). Had van de vier back, comp. PS3's er nog twee die discutabel waren. Sluit de eerste aan (stekker erin) gelijk aardlek eruit. OK..gek, stond niet in mijn document, had dat anders écht wel genoteerd.

Kan gebeuren. Pak de tweede, sluit de HDMI kabel aan: vonken en aardlek eruit. Uhhh OK, die zal ook wel niet zo fris meer zijn dan.

Pak een derde, deze had zo te lezen wel wat issues maar zoals geen disc kunnen lezen, zou verder werken/met Linux. Sluit hem aan, ding start op...ik zet een lamp aan: paf, aardlek eruit.

Schiet mij maar lek: alles draait hier altijd zonder problemen en nu dit? Het kan niet een teveel aan vermogen zijn, dan zou de aardlek niet mogen klappen, hooguit de groep. Nu een beetje huiverig om de rest te gaan proberen, was al even bang dat ik mijn versterker nog weggooien :+

/vierde: idem. Iets triggered het, die dingen zijn echt niet allemaal zo rot dat gelijk de aardlek zou moeten klappen. Hou het wel even voor gezien voor nu in ieder geval...

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 24-01-2022 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:13:
Hmm..denk, ik ga m'n PS3's weer 's stuk voor stuk koppelen om te zien wat de status is (ondanks dat ik dit redelijk heb bijgehouden in een document). Had van de vier back, comp. PS3's er nog twee die discutabel waren. Sluit de eerste aan (stekker erin) gelijk aardlek eruit. OK..gek, stond niet in mijn document, had dat anders écht wel genoteerd.

Kan gebeuren. Pak de tweede, sluit de HDMI kabel aan: vonken en aardlek eruit. Uhhh OK, die zal ook wel niet zo fris meer zijn dan.

Pak een derde, deze had zo te lezen wel wat issues maar zoals geen disc kunnen lezen, zou verder werken/met Linux. Sluit hem aan, ding start op...ik zet een lamp aan: paf, aardlek eruit.

Schiet mij maar lek: alles draait hier altijd zonder problemen en nu dit? Het kan niet een teveel aan vermogen zijn, dan zou de aardlek niet mogen klappen, hooguit de groep. Nu een beetje huiverig om de rest te gaan proberen, was al even bang dat ik mijn versterker nog weggooien :+

/vierde: idem. Iets triggered het, die dingen zijn echt niet allemaal zo rot dat gelijk de aardlek zou moeten klappen. Hou het wel even voor gezien voor nu in ieder geval...
3 keer een aardlek eruit met verschillende apparaten kan geen toeval meer zijn. Waar sluit je de consoles op aan? Heb je al een andere stekkerdoos geprobeerd? Of een ander stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 306567 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:28:
[...]

3 keer een aardlek eruit met verschillende apparaten kan geen toeval meer zijn. Waar sluit je de consoles op aan? Heb je al een andere stekkerdoos geprobeerd? Of een ander stopcontact?
Nee, toeval zeker niet. Ik heb tijdelijk een haspel daar liggen (ivm een elektrische oliekachel (stond uit overigens) . Die ligt er nu al maanden (sinds het iets kouder is geworden) en ik heb daar bijv. ook alle 360's destijds op aangesloten toen ik deze allemaal afgelopen ben.

Verder met een HDMI kabel naar de front-ingang van mijn Denon x2500H. En hier zit misschien de crux maar dat kan eigenlijk niet (zo'n kortsluiting door HDMI) lijkt me. Maar, bij drie had ik de HDMI kabel erin gedaan en toen de stekker erin; twee lieten de aardlek direct klappen toen de (stroom)stekker erin ging (met de schakelaar nog op de uit-stand!). 1 toen de HDMI kabel wel in de Denon zat maar nog niet in de PS3 (vonken uit de HDMI poort van de PS3 en aardlek eruit) en de ander stond gewoon aan (maar gaf geen beeld) en de aardlek sprong na een minuut of twee.

Kan er niet echt heel veel logica in vinden iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:35:
[...]

Nee, toeval zeker niet. Ik heb tijdelijk een haspel daar liggen (ivm een elektrische oliekachel (stond uit overigens) . Die ligt er nu al maanden (sinds het iets kouder is geworden) en ik heb daar bijv. ook alle 360's destijds op aangesloten toen ik deze allemaal afgelopen ben.

Verder met een HDMI kabel naar de front-ingang van mijn Denon x2500H. En hier zit misschien de crux maar dat kan eigenlijk niet (zo'n kortsluiting door HDMI) lijkt me. Maar, bij drie had ik de HDMI kabel erin gedaan en toen de stekker erin; twee lieten de aardlek direct klappen toen de (stroom)stekker erin ging (met de schakelaar nog op de uit-stand!). 1 toen de HDMI kabel wel in de Denon zat maar nog niet in de PS3 (vonken uit de HDMI poort van de PS3 en aardlek eruit) en de ander stond gewoon aan (maar gaf geen beeld) en de aardlek sprong na een minuut of twee.

Kan er niet echt heel veel logica in vinden iig.
Gebruik je elke keer de zelfde voedingskabel?

Excuses voor mijn grammatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BoomSlang schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:37:
[...]

Gebruik je elke keer de zelfde voedingskabel?
Ja, eentje van een 360. Zat daar ook nog aan te denken. Zie er verder niets vreemds aan maar ben wat huiverig om nu lukraak te gaan testen, echt heel goed voor m;'n spullen is het ook niet zo vaak achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Andere stop contact en stroom kabel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Ja, eentje van een 360. Zat daar ook nog aan te denken. Zie er verder niets vreemds aan maar ben wat huiverig om nu lukraak te gaan testen, echt heel goed voor m;'n spullen is het ook niet zo vaak achter elkaar.
Wellicht proberen de ps3 aan te sluiten met een scart of composite kabel? Kijken of dat werkt. Hebben andere apparaten nu ook problemen met die Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:51:
Ik ga even niets meer...versterker lijkt overleden na de vierde PS3 :(
Ohh dat is balen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:38:
[...]

Je aardlek kan ook getrikerd worden door maar, een klein beetje lekstroom van het apparaat wat je er op dat moment in doet afgeeft. Als er al wat lekstroom loopt, iets wat oudere apparatuur al sneller doet, dan kan het net de spreekwoordelijke emmer zijn.

Als je zeker wil weten, dan wordt het meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:51:
Ik ga even niets meer...versterker lijkt overleden na de vierde PS3 :(
Oef, dat is kloten ja. Gaat ie helemaal niet meer aan? Met een beetje geluk is het gewoon de zekering van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tux3.14 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:26:
[...]

Oef, dat is kloten ja. Gaat ie helemaal niet meer aan? Met een beetje geluk is het gewoon de zekering van de voeding.
Jawel, maar geen beeld en geen geluid meer op alle HDMI poorten. Einde verhaal. Nieuwe besteld (Denon S960H). Gelukkig in de "aanbieding" bij MediaMarkt maar door de achterlijke prijzen nog steeds 240 euro duurder dan mijn X2500H's in 2019/2020 moesten kosten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@Exorcist balen zeg. Zou raar zijn als er 4 ps3 hetzelfde probleem veroorzaken, je zou bijna denken dat of je versterker of je HDMI kabel kapot is. Maar goed doormeten voor je het weer gaat aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:35:
@Exorcist balen zeg. Zou raar zijn als er 4 ps3 hetzelfde probleem veroorzaken, je zou bijna denken dat of je versterker of je HDMI kabel kapot is. Maar goed doormeten voor je het weer gaat aansluiten
Ik ga voor dit soort dingen (discutabele consoles aansluiten) voortaan een oude TV of monitor gebruiken die ik gewoon kan missen, dat is wel wat ik geleerd heb. Scheelt dat m'n nieuwe versterker straks geen front HDMI meer heeft :+

Helaas maar goed, had ook niet zo moeten drammen toen het overduidelijk niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Ik hoop dat de NTSC-J Dreamcast die ik gekocht heb een VA1 is zodat ik deze kan gebruiken met de GDEMU. Jammer genoeg is het bij een NTSC-J DC veel lastiger te zien om het een VA1 is (staat geen 1 of 2 op de onderkant zoals bij een NTSC- U en PAL DC). Hopelijk is de informatie die ik gevonden heb of een NTSC-J DC VA1 is, wel accuraat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Vandaag is mijn retrotink aangekomen.
Net even snel getest met de sega voordat mijn vriendin de PC moest gebruiken(zelfde scherm).
Inputlag voelt lager als mijn poundkabel. Niet direct met elkaar kunnen vergelijken maar het voelde allemaal redelijk strak.
Ben toch overtuigd geraakt van scanlines ;). 25% setting is meer dan voldoende om het er gedetailleerder uit te laten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlFS_dQJ4xGINoyggZzQEne8VD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lxxlv36PJegWEeBRsDLk3YO.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog een rgb scart scoren voor mijn xbox om hem erop te testen. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:19:
Vandaag is mijn retrotink aangekomen.
Net even snel getest met de sega voordat mijn vriendin de PC moest gebruiken(zelfde scherm).
Inputlag voelt lager als mijn poundkabel. Niet direct met elkaar kunnen vergelijken maar het voelde allemaal redelijk strak.
Ben toch overtuigd geraakt van scanlines ;). 25% setting is meer dan voldoende om het er gedetailleerder uit te laten zien.

[Afbeelding]

Nu nog een rgb scart scoren voor mijn xbox om hem erop te testen. Tips zijn welkom.
Check of je de laatste firmware hebt. Scanlines en masks zijn zo goed inmiddels, dat 25% integer scanlines (neem ik dan even aan uit je bericht) wel tot de minst aantrekkelijke behoren :D

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Had even zin om mijn Dreamcast weer aan te sluiten op de Sony BVM en dan met name in 240p, vandaar de GBS control er tussen voor descaling 480p naar 240p.

Ik dacht ik deel wat foto’s voor die dat interessant vinden.

Dreamcast > RGB scart > GBS control > VGA naar UMSA > scart naar BNC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4pu7vJUpeOQflGOQpIxzXUmtUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxKzA3OgPYtCzeIXlIANAL55.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1RzTxVfRz5_DwnlWfbxZLCioTeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJweThEgSUt2XJJ5f6xUULfQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-0GcMvN3tP4CBB1dxho6ahfseY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivwkQelxsoukSfi1MVXPJbVf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_GTe4S784HYHqxbl2ItQvMcnp_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HzSno8FX6CigFLki9DdJifNB.jpg?f=fotoalbum_large

En wat scanline porn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI2tgWaQya-cRDA_2btNfKNNHD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KZKBxcqLiwvTndOl6obkRcoh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV4JtQxqEEhcUMRXQglGwS9HT78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AaK3LYPVfFvsUe1hkYdMJ8JP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-WMypO932thca6Yjqqj_uV2oZEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TbT7S2AiwbOtx1soqW9H4SG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Seroczynski schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Check of je de laatste firmware hebt. Scanlines en masks zijn zo goed inmiddels, dat 25% integer scanlines (neem ik dan even aan uit je bericht) wel tot de minst aantrekkelijke behoren :D
25% integer heb ik niet eens _O-
Had nu op 25% polyphase staan, hoger percentage wordt te donker.

Moet nog firmware updaten idd, letterlijk alleen ingeplugd. Ergens voelt het apparaat als een teleurstelling, het werkt allemaal te makkelijk meteen out of the box. Retro gaming hoort moeilijk te zijn met veel tweaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
cold_as_ijs schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:19:
...
Voor de original xbox zijn van die omgebouwde xbox360 component kabels te krijgen. Die schijnen heel goed te zijn. Zelf geen ervaring mee.
ebay link

Als andere optie heb je nog de originele HD AV pack maar die is heel prijzig.
ebay link

Indien je scart wil heb je nog de originele advanced scart pack
ebay link

Ik denk persoonlijk dat de component kabel de beste optie is.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serial_killa159 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:39:
[...]

Voor de original xbox zijn van die omgebouwde xbox360 component kabels te krijgen. Die schijnen heel goed te zijn. Zelf geen ervaring mee.
ebay link
Ik heb ook een DIY componentkabel en het beeld is echt awesome. Hiervoor had ik een third-party componentkabel en daarbij had ik mega veel last van ghosting. Waarom die kabel zo slecht was weet ik niet.

Het zelf maken van een componentkabel is een avondje werk. Als je secuur te werk gaat is het best leuk om te doen :) En het kost je ook bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 22:06
Seroczynski schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:42:
[...]

Ik heb ook een DIY componentkabel en het beeld is echt awesome. Hiervoor had ik een third-party componentkabel en daarbij had ik mega veel last van ghosting. Waarom die kabel zo slecht was weet ik niet.

Het zelf maken van een componentkabel is een avondje werk. Als je secuur te werk gaat is het best leuk om te doen :) En het kost je ook bijna niets.
Ik zit hier al langere tijd over na te denken. Ik had een guide gevonden om van een 360 component een OG component te maken. Is dat een beetje te doen met weinig tot geen soldeerervaring? :+

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3style schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:07:
Had even zin om mijn Dreamcast weer aan te sluiten op de Sony BVM en dan met name in 240p, vandaar de GBS control er tussen voor descaling 480p naar 240p.

Ik dacht ik deel wat foto’s voor die dat interessant vinden.

Dreamcast > RGB scart > GBS control > VGA naar UMSA > scart naar BNC

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En wat scanline porn:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ziet er netjes uit. Welke bvm gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gast7 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Ben het met deze mening eens. Ook voor mij is mario kart in 2d niet mijn ding.
Nou dan het tegengeluid, al hoewel @Bruiser ook al bij de supporters hoorde ;)
I LOVE mariokart snes, en juist door de controle! het slippen vind ik super tof. Want je moet echt wel kunnen sturen, wapens helpens maar bepalen zeker niet alles.

Juist vanaf de n64 ging het mis het 'snaken' vond ik zo raar? je gaat je kart bewuste tegendraads laten slippen om meer snelheid te krijgen?! Nee hoewel ik absoluut nog lol heb gehad (zeker leuk om met 3 of 4 spelers tegelijk te spelen ook!) van de vervolgen is er geen een gekomen die ik zo leuk vond als de og.
Current gen kart dus ook maar zeer mondjes maat gespeeld, daar dus het gevoel dat racen iets is wat je allemaal maar doet van power up naar power up en dat dit 90% bepaald wat er in het spel gebeurd.
Het is een totaal ander spel heb er respect voor maar dat is dan ook het enige. Het spelen gaat prima maar het is niet wat ik in een mario kart game zoek.

Mijn onpopulaire game meningen

Ik heb echt niks met tetris, pacman en ik ben niet zo van de survival horror games >:)

Survival Horror genre heb ik zat kansen gegeven met series als silent hill en resident evil zat vrienden en familie die daar helemaal gek op zijn. zelfs in het ps1 ps2 tijdperk destijds maar ik vind het drie keer niks.
Verdere reactie op de opinions:

Tetris: :o
haha ook dit vind ik heerlijk, enige is dat ik het al zo veel en zo vaak gespeeld heb ik dingen als tetris effect dan maar mondjesmaat speel omdat het toch meer van hetzelfde is (en wel heel snel vergeleken met og gb tetris O+ )

pacman
Maar dat is de og.......ha nee hier ga ik wel met je mee, enige wat ik wel zou willen meegeven is pac man championships, dat vind ik zeer vermakelijke game, de eerste zelfs gemaxed qua cheevo's. dat overkomt me niet vaak gezien ik meestal 20 games in een uur speel vs 1 game langer ;)

survival horror:
haha ook hier ga ik met je mee, ben te chicken shit! En vind het ook frusti als ik afga! Vond resident evil remake 2 op cur/last gen wel heel vet als demo, ook meegenomen vanuit de budget bak voor het magistrale bedrag van 2,50 ofzo 8)7 _/-\o_ maar zit volgens mij nog in het plastic zelfs! Verder misschien nog beginnen met deel 1 ps1, maar dan wel duckstation en flink upscalen :*)

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ChokingHazard schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Ik zit hier al langere tijd over na te denken. Ik had een guide gevonden om van een 360 component een OG component te maken. Is dat een beetje te doen met weinig tot geen soldeerervaring? :+
Ik heb deze pagina gebruikt als handleiding: https://www.ogxbox.com/fo...lity-diy-component-cable/

Het is wel even priegelen, maar uiteindelijk is het gewoon een nieuwe connector aan een kabel maken. Het is ook geen duur project, dus als je eens wil kijken hoe of wat met solderen dan kan dit daar een prima project voor zijn. Neem gewoon lekker de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-05 22:06
Seroczynski schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Ik heb deze pagina gebruikt als handleiding: https://www.ogxbox.com/fo...lity-diy-component-cable/

Het is wel even priegelen, maar uiteindelijk is het gewoon een nieuwe connector aan een kabel maken. Het is ook geen duur project, dus als je eens wil kijken hoe of wat met solderen dan kan dit daar een prima project voor zijn. Neem gewoon lekker de tijd.
Helemaal top, dat is volgens mij dezelfde guide die ik gevonden had. Ik heb (uiteraard :P) beide kabels liggen dus waarschijnlijk kost het me alleen ergernis. Bedankt!

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Ziet er netjes uit. Welke bvm gebruik je?
Thanks, Sony bvm-20f1e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Bruiser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Persoonlijk zou ik voor de 220 gaan. Daar zit nog verdere onderscheid in, maar aangezien het een andere methode voor de timekeeper gebruikte, is de kans groter dat deze nog werkt (en je dus games op kan slaan).

Een dode timekeeper batterij is een grotere kans op problemen met het toestel, maar met wat geluk is het enige wat je niet kan je data opslaan.

Als je niet zo'n groot, log geval wilt hebben, dan is een 470 model ook wel prima. Alleen dus zeer waarschijnlijk problemen met de batterij. Dit is verder te vervangen, maar nogal een priegelwerkje.
Linksquest schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:49:
[...]

Daar denkt The Angry Viideo Game Nerd toch echt anders over :P

Ik heb ze zelf gelukkig alle 3, heb de CD-I slechts voor 4 games, 3 Zelda games en Hotel Mario :D
Klopt, maar dat is natuurlijk z'n persona, en dat verkoopt. Maar ook wel deels de reden waarom er veel negativiteit over te vinden is, wat ik persoonlijk onterecht vind.

En dan helemaal die figuren die Faces of Evil en Wand of Gamelon slechte games vinden dan in dezelfde zin zeggen dat Zelda's Adventure het beter deed. Dan heb je ze overduidelijk niet gespeeld (of zelfs gezien) :D

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb ze gelukkig alle 3 zelf gespeeld, net als Hotel Mario, vind het geen top games, maar heb ook vele malen slechtere gespeeld. Dingen die de Nerd noemt zoals de controller heeft hij wel een punt, maar goed hij acteert dat ook, dat heeft hij ook al vaker gezegd, maar kan er niks aan doen, al fan sinds 2006 met de Turtles aflevering 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Linksquest schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
Ik heb ze gelukkig alle 3 zelf gespeeld, net als Hotel Mario, vind het geen top games, maar heb ook vele malen slechtere gespeeld. Dingen die de Nerd noemt zoals de controller heeft hij wel een punt, maar goed hij acteert dat ook, dat heeft hij ook al vaker gezegd, maar kan er niks aan doen, al fan sinds 2006 met de Turtles aflevering 😝
Zeker! Maar ook de controller is een beetje afhankelijk van welke je hebt. De 3 button controller die op de Genesis/Megadrive variant lijkt, of de Gravis 4 button controllers zijn allebei echt prima en fijn in gebruik. Zodra je de remote stijl controllers pakt, dan ja, die zijn eigenlijk al niet gemaakt voor games :P

Verder vind ik het ook gewoon leuke video's hoor, maar je moet het vaak even met een korreltje zout nemen :D
De games zijn idd geen top games, maar spelen prima weg (waarbij Zelda's Adventure wel echt de minste is). Maar als je die vergelijkt met Dark Castle op de CD-i, dan ben je blij dat je ook Faces of Evil kan spelen :D

Goede oude tijd ook waarbij z'n video's nog op GameTrailers stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Redax schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:39:
[...]

Wat ik mij dan afvraag is welke oudere tv goed genoeg is voor de gemiddelde Snes/Megadrive. Er staan zat ouderwetse tv's op Marktplaats die gratis of voor weinig te krijgen zijn. Weet iemand of er bepaalde tv's of opties op oude tv's zijn die duidelijk beter zijn? Ik zie door de bomen het bos niet meer. 8)7
Op fb heb je "the crt collective" die hebben hier veel info over.

Kort gezegd:

-Niet te groot
-4:3
-Scart met RGB support (zie website fabrikant; vooral sony heeft dat duidelijk in beeld op de website.
-Trinitron / plat beeld heeft vaak minder geometrie
-Geometrie; kan je vaak nog bijstellen.
-Kleurenweergave ivm draaiuren; draaiuren kan je via het servicemenu opvragen.

Ik heb net een Sony Trinitron KV-25FX30B opgehaald; kwa formaat nog net goed en S-Video + RGB via scart.

Mooiste lijkt vaak de WEGA; die hebben HDMI en Composit ingang; maar vaak ook gelijk vertragingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghostrider op 25-01-2022 13:32 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Ghostrider schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Op fb heb je "the crt collective" die hebben hier veel info over.

Kort gezegd:

-Niet te groot
-4:3
-Scart met RGB support (zie website fabrikant; vooral sony heeft dat duidelijk in beeld op de website.
-Trinitron / plat beeld heeft vaak minder geometrie
-Geometrie; kan je vaak nog bijstellen.
-Kleurenweergave ivm draaiuren; draaiuren kan je via het servicemenu opvragen.

Ik heb net een Sony Trinitron KV-25FX30B opgehaald; kwa formaat nog net goed en S-Video + RGB via scart.

Mooiste lijkt vaak de WEGA; die hebben HDMI en Composit ingang; maar vaak ook gelijk vertragingen.
toon volledige bericht
De Sony trinitron is iets scherper misschien, maar de B&O MX 4x / 7x zijn ook leuke crt tv's
Staan er genoeg op MP, maar worden wel steeds duuder zie ik.

MX4000 is een bolle Philips buis, MX4002 is een platte Panasonic

Let hierbij wel op de juiste firmware, zodat je met de remote de geometry kan aanpassen. Dacht hoger dan SW 3.1, staat achter op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
serial_killa159 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:39:
[...]

ebay link

Als andere optie heb je nog de originele HD AV pack maar die is heel prijzig.
ebay link

Indien je scart wil heb je nog de originele advanced scart pack
ebay link

Ik denk persoonlijk dat de component kabel de beste optie is.
Reden voor scart was vooral de prijs en beschikbaarheid. Had de alternatieve component kabels niet gevonden op ebay, dank daarvoor. Maar wat ik tot nu toe tegen kwam was gewoon veel te duur. 100 dollar voor die originele xbox component kabel slaat nergens op.

Kwam bv op retrogamingcables al 2 types tegen, namelijk component over scart en rgb scart met sync over composite https://www.retrogamingcables.co.uk/xbox. Die laatste kan ook nog met Csync, maar daar ben ik al achter dat het een no-go is voor de retrotink. De RGB scart is wel beschikbaar en kost met shipping 32 pond. Daar komt dan als het goed is nog btw en "adminkosten" bij, dus grofweg 40-45 euro.
De RGB scart moet gewoon werken op mijn retrotink, maar ik weet niet hoe het zit met de HD video opties van de XBOX zelf. Ik zou zeggen dat die wel gewoon 720p over RGB moet uitsturen, zoals component dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Hmm laat maar volgens dit topic doet XBOX alleen HD over component en niet over RGB scart
https://www.ogxbox.com/fo...mes-issues/#comment-36683
Is daar een logische reden voor?

Ja blijkbaar :D
https://www.reddit.com/r/...able_480p_720p_and_1080i/
Like some people already mentioned, SCART or composite cables don't support those resolutions. If you got a SCART cable and your TV supports YPbPr, there is a little hack you could apply on the cable. There are threee pins (17, 18 and 19) which are soldered to ground. This tells the Xbox to output RGB, meaning you are limited to 480i.

If you unsolder just pin 17 on the cable's AV plug, you can tell the Xbox to use component output, enabling 480p and higher resolutions. BUT like I said, your TV has to support YPbPr on it's SCART input, which is unlikely and there is probably no documentation on it in your TV's manual. The OSSC however supports this, but you'd have to pay around 200€ to get one on Video Game Perfection. But if you got more consoles than the Xbox, getting an OSSC is really worth it.

The only thing you can probably do right now is to unsolder pin 17 from ground and hope your TV supports YPbPr on it's SCART output. Otherwise you'd have to get your hands on an HD AV pack, which is quite rare in Germany or import one from the US, where you'd have to pay 50-60$ and add a customs fee of 19%.

If you can wait you should put yourself on the list for the XOSVP though, it's cheaper than the overpriced HD AV pack and should provide an even better picture.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Reden voor scart was vooral de prijs en beschikbaarheid. Had de alternatieve component kabels niet gevonden op ebay, dank daarvoor. Maar wat ik tot nu toe tegen kwam was gewoon veel te duur. 100 dollar voor die originele xbox component kabel slaat nergens op.

Kwam bv op retrogamingcables al 2 types tegen, namelijk component over scart en rgb scart met sync over composite https://www.retrogamingcables.co.uk/xbox. Die laatste kan ook nog met Csync, maar daar ben ik al achter dat het een no-go is voor de retrotink. De RGB scart is wel beschikbaar en kost met shipping 32 pond. Daar komt dan als het goed is nog btw en "adminkosten" bij, dus grofweg 40-45 euro.
De RGB scart moet gewoon werken op mijn retrotink, maar ik weet niet hoe het zit met de HD video opties van de XBOX zelf. Ik zou zeggen dat die wel gewoon 720p over RGB moet uitsturen, zoals component dat doet.
Dat kan ook gewoon. In theorie kan scart 1080p verwerken, maar er is niks zo strak als met backward compatibel met de series X. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
BoomSlang schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:08:
[...]

Dat kan ook gewoon. In theorie kan scart 1080p verwerken, maar er is niks zo strak als met backward compatibel met de series X. :9
Probleem is dat de XsX meer kost dan een component kabel en moeilijker aan te komen is 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Voor wat betreft de Xbox OG games, daar zijn volgens mij maar iets van 30 56 stuks die backwards compatible zijn. Dus als je alle xbox OG games wilt spelen moet je altijd terugvallen naar een xbox OG console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:10:
[...]

Probleem is dat de XsX meer kost dan een component kabel en moeilijker aan te komen is 7(8)7
Ja, de prijs is iets duurder. Wij hadden toevallig ook een andere mediaplayer nodig, en deze speelt ook nog spelletjes af :P
Ik heb het advies van @Anoniem: 306567 gevolgd, en gewoon wat winkels binnen gelopen. Deze methode werkt vrij goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:02
Anoniem: 306567 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Voor wat betreft de Xbox OG games, daar zijn volgens mij maar iets van 30 stuks die backwards compatible zijn. Dus als je alle xbox OG games wilt spelen moet je altijd terugvallen naar een xbox OG console.
Volgens die lijst zijn er 63 games BC. Er ontbreken dus veel games, ook grote bekende games die er niet op staan. Dus voor mij is de BC op de xbox series x geen goed alternatief.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

serial_killa159 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Volgens die lijst zijn er 63 games BC. Er ontbreken dus veel games, ook grote bekende games die er niet op staan. Dus voor mij is de BC op de xbox series x geen goed alternatief.
Check, ik gebruik altijd deze website van Microsoft:

https://www.xbox.com/nl-n...-compatibility?cat=xboxOG

Daar zie ik er 56 op staan, dus weet niet waar het verschil zit. Hahaha. Maar het is inderdaad dan geen goed alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
serial_killa159 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:24:
[...]

Ja maar ik heb er ook maar 93 org Xbox spellen, dus cumulatief zijn 63 nog best aardig. Nee, een echt alternatief is het natuurlijk niet maar, het is wel erg leuk dat het kan, en er zitten veel toppers die wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
Hangt er vanaf, de meeste toppers lijken er wel tussen te staan

en qua exclusives die de moeite waard zijn qua og xbox was de lijst al niet al te groot. veel van de toppers waren multi plat.

als we het over Halo hebben die op deze lijsten ontbreekt, daar hebben ze een remaster van, wellicht dat die titels er daarom niet opstaan.

Als je echt hardcore qua og xbox zit zal het niet goed genoeg zijn, maar de vele killers staan er echter wel in waarbij het toch best aardig zal zijn voor velen vermoedt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
[...]

Inderdaad. Die gene in de Reddit comment heeft het mis. 480p, 720p, 1080i werkt prima over SCART. Ik doe dat met de PS2 en ziet er prima uit. Het ligt niet aan SCART zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gast7
laugh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:
[...]

Inderdaad. Die gene in de Reddit comment heeft het mis. 480p, 720p, 1080i werkt prima over SCART. Ik doe dat met de PS2 en ziet er prima uit. Het ligt niet aan SCART zelf.
Kan ook een mening zijn natuurlijk. de een vind het er mooit uitzien de ander niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tux3.14

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
I've Waited Two Years for This Moment - Odin Pro First Look

De nieuwe ODIN Pro handheld. 1920x1080 6" scherm. Wat een bizar mooi apparaat voor retro emulators.
Prijzen variëren van 175 tot ongeveer 250 euro. De duurste 'Pro' heeft een Snapdragon 845.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 10:31
Tux3.14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:37:
[YouTube: I've Waited Two Years for This Moment]

De nieuwe ODIN Pro handheld. 1920x1080 6" scherm. Wat een bizar mooi apparaat voor retro emulators.
Prijzen variëren van 175 tot ongeveer 250 euro. De duurste 'Pro' heeft een Snapdragon 845.
Helaas (nog) niet los te bestellen, enkel via de IndieGoGo actie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
JoohanDePoohan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Helaas (nog) niet los te bestellen, enkel via de IndieGoGo actie... :P
Maar dat is toch ook gewoon bestellen, of heb ik dat mis? :P
Zie 'm trouwens inderdaad nog niet op sites als eBay of Aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gast7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 19:48:
Hangt er vanaf, de meeste toppers lijken er wel tussen te staan

en qua exclusives die de moeite waard zijn qua og xbox was de lijst al niet al te groot. veel van de toppers waren multi plat.

als we het over Halo hebben die op deze lijsten ontbreekt, daar hebben ze een remaster van, wellicht dat die titels er daarom niet opstaan.

Als je echt hardcore qua og xbox zit zal het niet goed genoeg zijn, maar de vele killers staan er echter wel in waarbij het toch best aardig zal zijn voor velen vermoedt ik.
Een groot gemis is Jet Set Radio Future, dat is de hoofdreden waarom ik de Xbox aangesloten heb staan. Iedere keer dat er meer op de backwards compatible lijst kwam, had ik wat hoop. Maar waarschijnlijk geen optie vanwege licensing.

Edit: Oh, en Phantom Dust. Nou is die wel op de PC te downloaden tegenwoordig (als goedmakertje dat PD2 geannuleerd was), maar ik heb de nostalgie voor de Xbox versie :P

[ Voor 9% gewijzigd door Grumpmeister op 25-01-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-05 10:31
Tux3.14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:47:
[...]

Maar dat is toch ook gewoon bestellen, of heb ik dat mis? :P
Zie 'm trouwens inderdaad nog niet op sites als eBay of Aliexpress.
Correct, Net geen EUR 400,- met alle opties (256GB en verzenden), echter staat bij de Super Dock (non EU) :| Welk stekkertje mist dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@laugh volgens mij is het in dit geval meer een beperking van de XBOX zelf en niet zozeer SCART. Ze hebben de HD opties alleen gelimiteerd tot component output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
JoohanDePoohan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:54:
[...]

Correct, Net geen EUR 400,- met alle opties (256GB en verzenden), echter staat bij de Super Dock (non EU) :| Welk stekkertje mist dan?
400 euro zou mij ook te gek zijn. Had net de lite geselecteerd, die kost 176 euro, dat is acceptabel. Sterker nog, dat vind ik een zeer nette prijs voor wat je krijgt. Komt nog wel ongeveer 30 euro aan verzendkosten bij naar NL.

Anyway, hopelijk komt morgen mijn Retroid Pocket 2+ binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:54:
@laugh volgens mij is het in dit geval meer een beperking van de XBOX zelf en niet zozeer SCART. Ze hebben de HD opties alleen gelimiteerd tot component output
Klopt, al was het (vooral in Europa / PAL gebied) vrij ongebruikelijk om HD signalen over scart te versturen. Daarvoor moest je toch component gebruiken. Waarschijnlijk dan ook de reden dat de Xbox geen HD over scart doet, maar enkel over component. Dat geld ook voor de PS2 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
gast7 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:33:
[...]

Kan ook een mening zijn natuurlijk. de een vind het er mooit uitzien de ander niet
Uh, ja? Dat is altijd een mening. De kern zat hem ook niet in het wel of niet mooi uit zien. Maar meer dat het geen beperking zelf is van SCART om 480p of hoger als output te hebben.
cold_as_ijs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:54:
Yep daar dacht ik ook aan. Heb zelf verder geen ervaring met XBox.

Weet niet waarom, op de één of andere manier interesseert consoles van Microsoft mij weinig. En ook dat is weer iets persoonlijks, de één vindt het wel wat en de ander niet ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@laugh de xbox had ik “gratis” bij een telefoon abonnement. Nooit gigantisch veel mee gespeeld. Controller design was wel stukken beter, alleen locatie van zwarte en witte knopje is wat raar op de S controller. Ben nu wel blij dat ik hem gewoon altijd op zolder heb laten liggen, niet dat ik hem veel gebruik maar voor af en toe een topper te spelen uit de generatie.

Heb overigens gewoon de component kabel van ebay besteld. Zelf maken kon maar dan moest ik sowieso nog die 360 component kabel kopen dat was met shipping en import een besparing van 2 tientjes ofzo. Schat dat ik hier zo een uur pielen bespaar ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Net MK2 getest, hoopte door lagere lag ik wel voorbij de eerste tegenstander zou komen. Maar helaas. Heb ook het idee dat de difficulty setting niet heel veel doet. Weet niet waarom ik het vroeger wel gewoon kon uitspelen.schijnen wel wat truukjes te zijn. Iets voor de volgende keer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouaJj6Qrf81bvxlkTy1hdy5kJdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kyNI17cwL5qcFj7qqQ8poN5L.jpg?f=fotoalbum_large

Deze moest ik gewoon hebben 🤪

Pagina: 1 ... 129 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.