Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vandaag weer een pakketje toegekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaIOWSK29WIv6fvNZ19It0g6ZLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jj4f8uUvJP6v1YzNz4BCf9we.jpg?f=fotoalbum_large

En voor 7,50€ kon ik deze toch niet laten liggen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDBI8LHL0f49xYzWGGKVA1MyIaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FVfiCsZd2M5rVv6e7WHEC9Tj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Bruiser op 14-01-2022 18:46 ]

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:46:
Vandaag weer een pakketje toegekomen:

[Afbeelding]

En voor 7,50€ kon ik deze toch niet laten liggen:

[Afbeelding]
Nintendo Ds rumble pack? Die ken ik niet eens. Nooit geweten dat dit mogelijk was hahaha. Werkt dat ook op de 3ds xl?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Nintendo Ds rumble pack? Die ken ik niet eens. Nooit geweten dat dit mogelijk was hahaha. Werkt dat ook op de 3ds xl?
Nee, want de 3DS XL heeft geen GBA slot, alleen de DS en DS Lite hadden deze nog.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Verwijderd

Linksquest schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:51:
[...]

Nee, want de 3DS XL heeft geen GBA slot, alleen de DS en DS Lite hadden deze nog.
Nu geef je mij weer een reden om een DS lite te kopen >:)

Maar ik heb ook al een gba met accu en backlit liggen. Maar de DS lite blijft een leuk apparaat. Vroeger nog een keer resident evil helemaal uitgespeeld op dat ding. Volgens mij was dat in het vliegtuig hahaha.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:54:
[...]

Nu geef je mij weer een reden om een DS lite te kopen >:)

Maar ik heb ook al een gba met accu en backlit liggen. Maar de DS lite blijft een leuk apparaat. Vroeger nog een keer resident evil helemaal uitgespeeld op dat ding. Volgens mij was dat in het vliegtuig hahaha.
Sorry man 8)7 Was niet de bedoeling je weer in de kosten te brengen :9~

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:16:
Zijn er hier nog mensen die aan goede voornemens doen? En dan natuurlijk de nadruk op retro gamen.
Bepaalde doelen die dit je dit jaar bereikt wil zien worden?

Ik ben nog opzoek naar een handje vol megadrive spellen, en verder zal het waarschijnlijk alleen wat PS3,4 en Xbox360 zijn, maar een goede deal op iets anders zeg ik ook geen nee tegen.
Mijn goede voornemen was om een retrotink 5x of een ossc pro te kopen. Dat heb ik vandaag gedaan.

Verder wil ik nog een N64 aan de verzameling toevoegen, ogx360 bouwen en een paar megadrive games sparen. Maar dat zullen er max een handvol zijn.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:25:
@Verwijderd wat zoek je nog voor de PS4?
Voor PS4 niet naar specifieke titels opzoek,, maar meer in de trent van wat mij leuk lijkt om te spelen, en eventueel later veel duurder wordt om als nog toe te voegen.

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die aan goede voornemens doen? En dan natuurlijk de nadruk op retro gamen.

Ik ben nog opzoek naar een handje vol megadrive spellen, en verder zal het waarschijnlijk alleen wat PS3,4 en Xbox360 zijn, maar een goede deal op iets anders zeg ik ook geen nee tegen.
Niet echt eigenlijk. Wellicht een DS lite ;-)

Als dreamcast games voorbij komen die ik niet heb dan koop ik die meestal wel.

Wellicht soms nog een keer een vita game.

Voor de rest zal het voornamelijk last gen en current gen zijn. Wil nog wel wat accessoires voor last gen kopen nu ze nog nieuw te koop zijn. Controllers voor last gen worden ook al schaars.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:48:
[...]

Die zat bij Metroid Prime Pinball. Leuke accessoire. :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Wat games daadwerkelijk uitspelen. Ik ben nu bezig met Zelda 2. Met save states voor mij prima te doen :)
Die tempel soundtrack is epic.

Verwijderd

3style schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Wat games daadwerkelijk uitspelen. Ik ben nu bezig met Zelda 2. Met save states voor mij prima te doen :)
Die tempel soundtrack is epic.
Is die zonder save states niet te doen? Ik heb laatst die game & watch gekocht. Mijn plan was ook om die zelda games te spelen.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:46:
[...]

Is die zonder save states niet te doen? Ik heb laatst die game & watch gekocht. Mijn plan was ook om die zelda games te spelen.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar met save states maakt deze game een stuk leuker imo.

Ik lees trouwens dat die game & watch ook een manual save optie heeft.

https://www.nintendo.com/...lda-secret-series-part-3/

Die andere cheats (alles full) zou ik wel skippen.
Iedereen moet zelf weten hoe die speelt :) Ik speel Zelda 2 zonder save states, en dat is best goed te doen. Ik meen dat de game telkens saved nadat je een temple beat hebt.

Ben nu bij de laatste temple, en dan moet je eerst een heel eind afleggen. Ik ga telkens dood dus dat is wel wat lastig, maar moet ik gewoon even doorzetten. Heb de game al even niet aangeraakt :P

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 15-01-2022 09:40 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-11 21:57
Eindelijk eens werk gemaakt van men geimproviseerde cabinet voor de consoles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMpQ3ziuhi39KkjdLPJQwbKGZwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W43TjhOml2Nx7HafN4l4wjWr.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteraard nog wel wat werk maar collectie begint aardig te groeien en ik mis nog wel wat dingen die ik wil:

- OG Xbox
- Xbox Series X (plaatsje voorzien naast de PS5 want die passen anders niet)
- Dreamcast
- Saturn
- Master System

Dan heb ik zowat alles wat ik wil. Nu nog hopelijk de nodige HDMI conversies te pakken te krijgen. Hopelijk ASAP eentje voor de N64.

Momenteel geniet ik enorm van de Super NT Analogue met een FXpak Pro, toch echt wel een gemak tov fysieke cartridges. Wil naar een punt dat ik zoveel mogelijk games op de consoles kan krijgen en dat alles daadwerkelijk aangesloten is. Echter, de hdmi mods zijn echt niet simpel om vast te krijgen helaas :(

Vermaak me momenteel wel prima met Super Mario World en Secret of Mana.
Heb nooit een Super Nintendo gehad dus nog wel wat backlog weg te werken daar 8)7

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Lekker bezig @JacobsT, begint er goed uit te zien.

Ik ben bijna jaloers dat je nog zo'n backlog aan Super Nintendo games hebt weg te werken. En zelfs al heb je die backlog nog niet, naar mijn idee is de SNES zo'n beetje de 'golden pinacle' van gaming en het 16-bit era het 'golden era of gaming', dus die backlog gaat er wel komen :+

Succes met het behalen van alle exits in Super Mario World! Ben zelf op 1/3e van Secret of Mana maar moet eerlijk toegeven dat ik de game helaas niet zo indrukwekkend vind als velen.. Ga hem uiteraard wel uitspelen, want dan kan ik pas echt zeggen wat ik er van vond, maar heb niet die echte druk om direct door te spelen. Daarintegen, recent heb ik Final Fantasy VI uitgespeeld op de SNES (patched translation) waardoor ik nu wel weer wat vrije tijd over heb :9

• JacobsT
Ben vooral bezig met men gemodde GBA en SNES momenteel. Beide consoles nooit gehad en hebben beiden een prachtige library.

Ben wel heel benieuwd om de mega drive library is uit te spitten. In mijn jeugd was ik een NES en gameboy kid maar vrij snel geswitcht maar PC en pas bij de Xbox 360 opnieuw een console gekocht. Heel veel in te halen dus 😎

Verwijderd

Seroczynski schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:24:
Lekker bezig @JacobsT, begint er goed uit te zien.

Ik ben bijna jaloers dat je nog zo'n backlog aan Super Nintendo games hebt weg te werken. En zelfs al heb je die backlog nog niet, naar mijn idee is de SNES zo'n beetje de 'golden pinacle' van gaming en het 16-bit era het 'golden era of gaming', dus die backlog gaat er wel komen :+

Succes met het behalen van alle exits in Super Mario World! Ben zelf op 1/3e van Secret of Mana maar moet eerlijk toegeven dat ik de game helaas niet zo indrukwekkend vind als velen.. Ga hem uiteraard wel uitspelen, want dan kan ik pas echt zeggen wat ik er van vond, maar heb niet die echte druk om direct door te spelen. Daarintegen, recent heb ik Final Fantasy VI uitgespeeld op de SNES (patched translation) waardoor ik nu wel weer wat vrije tijd over heb :9
Hoeveel uur ben je aan FF VI kwijt op de SNES? Ik ben zelf pas begonnen bij VII op de Playstation. Maar nooit de versies daarvoor. Al staan ze wel op mijn backlog…al jaren :+ Mijn backlog lijst groeit alleen maar :P

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Hoeveel uur ben je aan FF VI kwijt op de SNES? Ik ben zelf pas begonnen bij VII op de Playstation. Maar nooit de versies daarvoor. Al staan ze wel op mijn backlog…al jaren :+ Mijn backlog lijst groeit alleen maar :P
Nice! Veel plezier met FF VII op de PS1. Die heb ik ook aantal jaren geleden toen completed op de PS1. Heb zelf VII, VIII, IX, X, XIII, XIII-2, XV uitgespeeld. En VI wil ik nog een keer doen en dan vind ik het wel mooi zo. Ik kijk ook uit naar XVI.
Ik heb juist Final Fantasy I t/m VI uitgespeeld, en verder ooit XIII geprobeerd maar die vind ik echt waardeloos.

Ben zo'n kleine 50 uur bezig geweest met VI, maar heb aan het einde heel hard lopen grinden. Het kan wel wat sneller allemaal. Save game geeft ook veel minder aan, maar die rekent volgens mij niet de tijd mee die je kwijt bent tussen je laatste save en een game over.

Ben van plan om nog VII, VIII, X en XII te doen. Daarna stop ik met deze reeks.

• 3style

3style

...

Seroczynski schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:26:
Ik heb juist Final Fantasy I t/m VI uitgespeeld, en verder ooit XIII geprobeerd maar die vind ik echt waardeloos.

Ben zo'n kleine 50 uur bezig geweest met VI, maar heb aan het einde heel hard lopen grinden. Het kan wel wat sneller allemaal. Save game geeft ook veel minder aan, maar die rekent volgens mij niet de tijd mee die je kwijt bent tussen je laatste save en een game over.

Ben van plan om nog VII, VIII, X en XII te doen. Daarna stop ik met deze reeks.
Goed bezig! Ik ben weer met teveel rpgs bezig. Ben met chrono trigger ergens op 10% denk ik en met Terranigma aardig onderweg maar even weer laten liggen. Hierna (wellicht of eerder :) ) ga ik zeker FF6 checken.

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:01

Minder spullen kopen en meer spelen met de spullen die ik al heb.

Ik heb me er nu al niet aan gehouden :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:26:
[...]

FF VI is ook uitgebracht voor de ps1, inclusief fmv video. Daarnaast is de ps1 versie uncensored t.o.v. de snes versie. De ps1 versie heeft wel soms last van wat slow down.

Goede vergelijkingsvideo:

YouTube: [Battle of the Ports] - Final Fantasy VI Super Nintendo Vs Playstation!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2022 01:04 ]

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11 14:48
Vraagje. Waar kopen of laten jullie je console modden?
Zelf interesse in een Ps1, N64, Dreamcast, SNES, NES met HDMI mod.

Een originele Gameboy met IPS screen en GBA advance zou ik graag later ook willen.

Liefst EU shop gezien UK nu extra kosten met zich meebrengen.

Verwijderd

walterg schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:43:
[...]
Minder spullen kopen en meer spelen met de spullen die ik al heb.

Ik heb me er nu al niet aan gehouden :*)
Tja gister een Serie X bundel opgepikt bij de MM, de FH5 bundel voor de prijs van een FMS5 bundel 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsIrLmTa3mictSI2K8cfFUJOTgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VE70iKPeaPxZ49ZDvkVa9JGl.jpg?f=fotoalbum_large

De one geskipt, en short list met wat spellen is dan snel gemaakt. Gelukkig ook nog een paar backward compatibel titels liggen om te spelen :9
Sunz schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:10:

Een originele Gameboy met IPS screen en GBA advance zou ik graag later ook willen.

Ik houd het graag origineel maar, op ebay staan wel wat verkopers die buiten onderdelen ook complete oplossingen aanbieden.

• walterg
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 08:54:
[...]

Tja gister een Serie X bundel opgepikt bij de MM, de FH5 bundel voor de prijs van een FMS5 bundel 8)

[Afbeelding]

De one geskipt, en short list met wat spellen is dan snel gemaakt. Gelukkig ook nog een paar backward compatibel titels liggen om te spelen :9
Dat is de enige aankoop die ik nog af heb weten te wenden! Ik heb wel voor zo’n 250 a 300 euro aan controllers en adapters voor onder andere mijn MiSTer en “echte” consoles gekocht :'(

• 3style

3style

...

Dit is ook wel een goede professionele eu shop geloof ik. Niet veel op voorraad op moment, maar je kunt hiervan op de hoogte gehouden worden.

https://www.otakus-store.net/fr/

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online

Ik had bijna een GBA SP 101 gekocht om een gb(c/a) met de beste originele schermen te hebben, maar tegen een gemod IPS scherm kan ook die versie simpelweg niet op. De normale GBA vind ik ook fijner in de hand liggen, dus ik kwam uit bij https://www.boysmods.com/ voor mijn ultieme console die alle game boy (color/advance) spellen kan spelen.

Dit is een Nederlandse modder dus geen import kosten, en hier kun je de shell en allerlei mods zelf configureren. Hij gaf ook goed advies wat handig was voor mijn keuzes. Ik heb voor de kleuren uiteindelijk een zwarte shell met een SNES button color scheme uitgezocht, gezien ik zowel een voorkeur heb voor zwarte cleane consoles als dat SNES button kleuren me erg aanspreken. Naast de IPS een batterij upgrade met usbc poort, audio upgrade en TV out gekozen. Erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHXZctJ31Y6Ze52_4aYzdaG6yjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ipy3JTmIb1aIeVkqRsnD1lu0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4PrE9ivUhHZzOW83veh9EI3V14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4v7VxX3Hh1B6yfdp3ZqD5rZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1RwyYXQG0DDi1iIS3DgOKzqCgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtCYAJNLFgsGdWYrHT3q80iP.jpg?f=fotoalbum_large

ik vind hem ook mooier dan degene met 100% SNES kleuren, maar beide koester ik. Je moet immers ook met 2 personen kunnen tetrissen, dus heb je minimaal 2 van deze consoles nodig! ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hnTR-RsMhozbvKGy1PQW-8nOvBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5b9uuCBv1EytdciW8acPGA1.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

walterg schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:10:
[...]
Dat is de enige aankoop die ik nog af heb weten te wenden! Ik heb wel voor zo’n 250 a 300 euro aan controllers en adapters voor onder andere mijn MiSTer en “echte” consoles gekocht :'(
We hadden toch een nieuwe mediaplayer nodig, en deze heeft wat extra's. ;)
Heb je onder tussen je consoles uit Amerika al binnen?

• walterg
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:12:
[...]

We hadden toch een nieuwe mediaplayer nodig, en deze heeft wat extra's. ;)
Heb je onder tussen je consoles uit Amerika al binnen?
Nog steeds niet :'(

Die liggen nog steeds in waarde te vermeerderen in de Bay Area :)

Er ligt (op een Neo Geo Pocket Color game na) niets dat ik niet nu al kan spelen, maar toch, zou fijn zijn om het eindelijk allemaal hier te hebben.

Aan de andere kant... ik heb toch geen plek momenteel :*)

• laugh
  • Niet online

Ik had vorig jaar een N64 RGB Advanced modkit besteld bij https://shop.modinfrance.fr/en/
Deze franse webwinkel biedt ook installatie services aan als je zelf bijvoorbeeld een N64Digital ergens hebt aangeschaft. Ik heb geen ervaring met hun installatie service want ik heb zelf de N64 gemod, maar hij heeft wel een Youtube channel en zo te zien doet ie prima z'n werk.
Sanny1987 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:27:
[...]

Ik had bijna een GBA SP 101 gekocht om een gb(c/a) met de beste originele schermen te hebben, maar tegen een gemod IPS scherm kan ook die versie simpelweg niet op. De normale GBA vind ik ook fijner in de hand liggen, dus ik kwam uit bij https://www.boysmods.com/ voor mijn ultieme console die alle game boy (color/advance) spellen kan spelen.

Dit is een Nederlandse modder dus geen import kosten, en hier kun je de shell en allerlei mods zelf configureren. Hij gaf ook goed advies wat handig was voor mijn keuzes. Ik heb voor de kleuren uiteindelijk een zwarte shell met een SNES button color scheme uitgezocht, gezien ik zowel een voorkeur heb voor zwarte cleane consoles als dat SNES button kleuren me erg aanspreken. Naast de IPS een batterij upgrade met usbc poort, audio upgrade en TV out gekozen. Erg blij mee!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik vind hem ook mooier dan degene met 100% SNES kleuren, maar beide koester ik. Je moet immers ook met 2 personen kunnen tetrissen, dus heb je minimaal 2 van deze consoles nodig! ;)

[Afbeelding]
Wel nice dat het kant en klaar is! Ziet er goed uit. Enige wat ik wel wat minder vind is dat het logo van z'n shop dan op de achterkant zit geplakt.

• JacobsT
Vraagje, hoe stalt iedereen hier zijn controllers uit? Eventueel wat foto voorbeelden zijn zeker welkom!

Zelf doen, zo leer je ook je oude consoles te onderhouden.

En anders even rondkijken op Instagram of Twitter.

Verwijderd

laugh schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:44:
[...]

Nice! Veel plezier met FF VII op de PS1. Die heb ik ook aantal jaren geleden toen completed op de PS1. Heb zelf VII, VIII, IX, X, XIII, XIII-2, XV uitgespeeld. En VI wil ik nog een keer doen en dan vind ik het wel mooi zo. Ik kijk ook uit naar XVI.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik jaaaaren geleden begonnen ben met FF VII. Ergens in 2003 ofzo :P Daarna deel 8 en 9... maar moet zeggen dat ik beiden nooit helemaal heb uitgespeeld. Duurde mij destijds iets te lang denk ik en ik had gewoon weer is zin aan de andere game :P
Ben nooit begonnen vanaf deel 1. Maar twijfel wel is om de delen die zijn uitgebracht op de SNES is te proberen.

Verwijderd

Seroczynski schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Precies dat. En anders zijn er heel veel mooie Youtube tutorials te vinden. The Retro Future heeft behoorlijk wat Gameboy mods online staan en tot in de details uitgelegd. Iedereen met weinig elektronica kennis kan dat zelfs nog wel volgen :)
En mocht je mods doen waar solderen of knipwerk bij komt en je hebt dit nog nooit eerder gedaan, probeer het anders te oefenen op een oude of kapotte apparaat. Bijvoorbeeld een oud moederbord.

• laugh
  • Niet online
Seroczynski schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:51:
[...]

Dat hangt ervan af wat voor soort mod. Ik snap ook wel dat niet iedereen er tijd en geld in wilt steken om het zelf te doen.

Een N64 advanced kit, N64Digital, XStation install of een PS2 modchip vereist wel veel meer ervaring dan een RGB amp mod op een N64 bijvoorbeeld.

Het is zo klein dat met de verkeerde tools en geen ervaring je grote kans hebt dat je console nooit meer aan gaat. Het is ook niet alleen de install zelf, maar ook problem solving mocht er problemen op treden, en daarbij is kennis en het gebruik van de multimeter vereist.

N64 UltraPIF zou ik ook niet aanraden zonder een SMD rework station. Dit zijn allemaal niet dingen die je effetjes doet.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11 14:48
laugh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Dat hangt ervan af wat voor soort mod. Ik snap ook wel dat niet iedereen er tijd en geld in wilt steken om het zelf te doen.

Een N64 advanced kit, N64Digital, XStation install of een PS2 modchip vereist wel veel meer ervaring dan een RGB amp mod op een N64 bijvoorbeeld.

Het is zo klein dat met de verkeerde tools en geen ervaring je grote kans hebt dat je console nooit meer aan gaat. Het is ook niet alleen de install zelf, maar ook problem solving mocht er problemen op treden, en daarbij is kennis en het gebruik van de multimeter vereist.

N64 UltraPIF zou ik ook niet aanraden zonder een SMD rework station. Dit zijn allemaal niet dingen die je effetjes doet.
Bedankt. Met 2 jonge kids waaronder 1 baby van 8 maand oud ben ik al blij als ik eens een uurtje kan gamen in de week 8)7 Alleszins bedankt voor die sites door te geven _/-\o_

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:59:
Ooh ja ik heb Demons of asteborg gewoon gekocht. Vind het mooi dat er zo’n initiatieven nog bestaan en een mooie game in box is en blijft gaaf
Heb je de game al binnen? Is dit trouwens een shop in de EU?
3style schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:11:
[...]

Heb je de game al binnen? Is dit trouwens een shop in de EU?
Heb de ROM wel al ontvangen maar nog niet getest. De cartridge wordt binnen 8-10 weken verstuurd na bestelling. Was hem bijna alweer vergeten haha. Nu heb je mijn verassing verpest :+
De studio komt uit Frankrijk, dus verwacht dat de shop ook direct vanuit Frankrijk opereert, verzendkosten waren in ieder maar 10 euro.

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
laugh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:49:
[...]
[...]

Wel nice dat het kant en klaar is! Ziet er goed uit. Enige wat ik wel wat minder vind is dat het logo van z'n shop dan op de achterkant zit geplakt.
Ach, het is een custom shell, dus de originele sticker zou het sowieso niet worden. Een sticker eventueel vervangen is een kleine moeite ten opzichte van de mods een beetje goed uitvoeren, met mooi uitgelijnde schermen e.d. ;)

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38

'Level UP! mods' schijnt ook goed spul te leveren, heb ze al diverse keren op beurzen gezien maar nooit zelf gekocht. Kijk maar eens op hun Marktplaats account, daar staat vanalles.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Paar dreamcast games binnen gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAylxIqBqQhIA_-vKhUAff0EYGk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nTMbc3QcMnbvpwQZAsQHMAKL.jpg?f=fotoalbum_large

• Vetzak
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Hé collectors, kleine tip voor de mensen die games in ladekasten bewaren of gewoon een iets overzichtelijkere manier zoeken om oude cartridges neer te zetten: bij IKEA heb je nu een simpel zwart afdruiprek (https://www.ikea.com/nl/nl/p/rinnig-bordenrek-70387258/) voor 4 euro waar bijna alle games perfect in passen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AIBG3eE8l-pKb7lAOKdlt5Yabw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gJ7GNjdqexgFzajXcmJDiEi4.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan nu duidelijker zien waar welke game staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-CLDp4owUn8bM14nfpMELj4zUA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lHhfe60YQtC9wicWcTqgCBy1.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet passen jewel cases van de PSX/Dreamcast er ook in, al heb je daar waarschijnlijk minder aan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:29:
Net een pre-order geplaatst voor de nieuwe Retroid Pocket 2+ *O*
Blijft wel een gokje, maar de reviews zijn erg positief! Word over ongeveer 35 dagen uitgeleverd. Ik hou wel rekening met 2 maanden. :P

[Afbeelding]

https://www.goretroid.com...dheld-retro-gaming-system

Retroid Pocket 2+ Features:
Unisoc Quad-core Tiger T310
1 x A75 + 3 x A55 + PowerVR GE8300
2GB LPDDR4x + 32GB EMMC
Android 9
WiFi 2.4G/5G + BT 5.0
Battery 4000mAh
3.5 inch 480p touch screen with aspect ratio of 4:3
Integrated rumble motor for better gaming experience
Conductive rubber design for D-pad and face buttons
Left/Right Analog Joystick
Built-in official game launcher and frontend
Built-in official OTA support for incremental upgrading
Zojuist een mail gekregen dat mijn Retroid Pocket 2+ is verstuurd *O*

• Bruiser
  • Niet online
Weer enkele nieuwe aanwinsten:

PSP-1004 Van mijn neefje gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aqgWTWO1CTxBNJSfyaVdF04pFEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbzLIvvzpXhhqyZFr0ZbHftx.jpg?f=fotoalbum_large

Een indigo Gameboy Player
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jz3Tk7PXmXok_ZFUmOH5C2FEFGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QrJjlKOvIxEJgkVrJW0dP392.jpg?f=fotoalbum_large

Die komt onder mijn Icedcube Full case mod incl Qoob Pro modchip 😎
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyacitUIiY7-jjAci0LwMp0EM5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkaQ4V2wLlfqcu9Vbhhlbn7X.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Heb je ook de cd voor de gameboy player? Want ik weet uit ervaring dat die best prijzig kan zijn.

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:54:
[...]

Nice! Heb je ook de cd voor de gameboy player? Want ik weet uit ervaring dat die best prijzig kan zijn.
Ik heb wel enkele van die cd’s, maar die zijn niet nodig door de Game Boy Interface homebrew in combinatie met een mod

Meer zelfs, de GBi is veel beter dan de originele disc!

[ Voor 6% gewijzigd door Bruiser op 18-01-2022 17:54 ]

(Retro) Game collectie

• Eymas
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21:11
Volgens mij waren de bubbelenveloppen op :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L4ihMRJlFtu6YNxSNsHYsZt5De0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW0ET1830bdLZZ13996ilGs2.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b54BCrCgObkmLrkcF6FQ8Cm9wL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0mpDSPgqtikVEuzT4w0QuuG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLppM_iiboKdIE1bzs4cCmOrIUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zoh8XqgtLSG8XfxBPWtAVPuM.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag binnengekomen, een van de weinige originele NES games die ik heb. De rest speel ik met name op een ED of mister met save states.
Dit is overigens een ntsc cart en toevallig een 5 screw voor wat wel geinig is.

[ Voor 9% gewijzigd door 3style op 19-01-2022 18:39 ]

Verwijderd

Derde en laatste Bleemcast is ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCOq1RsPsJeOmiPDnSr97AX7XZA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTpSu0vqLjgTIwQuM6fFO442.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Bruiser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:51:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice:)
Heb vandaag mn secure bits binnengekregen en eindelijk mn niet lekker werkende gamecube full case kunnen vervangen met het origineel.

Bitjes had ik veel eerder moeten hebben.
Gebruiknde cube meeste voor region free en originele media dus voor mij weer netjes zo.

Alleen nog een keer voor een hdmi oplossing kijken maar dat komt wel :)

• Bruiser
  • Niet online
Henkje.doc schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Nice:)
Heb vandaag mn secure bits binnengekregen en eindelijk mn niet lekker werkende gamecube full case kunnen vervangen met het origineel.

Bitjes had ik veel eerder moeten hebben.
Gebruiknde cube meeste voor region free en originele media dus voor mij weer netjes zo.

Alleen nog een keer voor een hdmi oplossing kijken maar dat komt wel :)
Je had een case mod en hebt die nu vervangen door een originele shell of lees ik het verkeerd?

Als HDMI oplossing ga ik zelf voor een GCHD gaan. Wanneer er terug budget is… 🙄

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:57:

[Afbeelding]
Nice

Die heb ik vroeger allemaal sealed gehad.
Geen idee waarom ik die ooit verkocht heb… zoals ik wel met meer zaken heb achteraf bekeken 😞

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
3style schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag binnengekomen, een van de weinige originele NES games die ik heb. De rest speel ik met name op een ED of mister met save states.
NTSC? Hadden die vroeger dan wel een ronde Nintendo seal (itt tot de ovale die gangbaar is voor NTSC games)?

(Retro) Game collectie

• Henkje.doc
  • Nu online
Bruiser schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 01:20:
[...]

Je had een case mod en hebt die nu vervangen door een originele shell of lees ik het verkeerd?

Als HDMI oplossing ga ik zelf voor een GCHD gaan. Wanneer er terug budget is… 🙄
Klopt helemaal. De mod had ik al sinds 2006 of 2007. Qoob Sx chip.
Daar zat een full size case bij, maar die was na jaren niet meer mooi geworden. Verf liet los.
Daarnaast functioneerde de klep niet meer.

Bij het opruimen van de zolder kwam ik de originele case tegen. En 1 bitje en 4 schroeven later was hij weer in orde :)

Voor de Hdmi zag ik tegenwoordig dat er meerdere gc video oplossingen zijn zoals de prism hd. Deze is netjes in prijs en klikt in de digital output port van de cube.

[ Voor 11% gewijzigd door Henkje.doc op 20-01-2022 06:06 ]

• 3style

3style

...

Bruiser schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 01:25:
[...]

NTSC? Hadden die vroeger dan wel een ronde Nintendo seal (itt tot de ovale die gangbaar is voor NTSC games)?
Ja klopt, viel mij ook op. Oudere nes games hebben dat voornamelijk:

https://www.google.com/am...seal-guide%3Fformat%3Damp
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:57:

[Afbeelding]
Ik dacht dat ik er ook 2 had (metal gear en tekken 3) maar mogelijk alleen tekken gekocht om te testen ofzo, of dat er destijds iets misgegaan was met verzending......man ik moet echt is flink gaan opruimen en dit soort zaken netjes opruimen :'(

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Ik dacht dat ik er ook 2 had (metal gear en tekken 3) maar mogelijk alleen tekken gekocht om te testen ofzo, of dat er destijds iets misgegaan was met verzending......man ik moet echt is flink gaan opruimen en dit soort zaken netjes opruimen :'(
Als je ze nog zoekt, momenteel staat bleemcast voor gran turismo en tekken 3 nog op marktplaats...
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Als je ze nog zoekt, momenteel staat bleemcast voor gran turismo en tekken 3 nog op marktplaats...
Thanks, tekken heb (had?) ik dus, en mja, je weet ik ben meer gamer dan verzamelaar dus nu dan op echte ps1 of duckstation voor upscaling en enventueel achievements.

10 second ninja DONE

• laugh
  • Niet online
We zien vaak leuke aanschaf plaatjes, maar het is ook leuk voor wat meer 'Tweakers'. Het is tijd om de batterij van mijn Pokémon Yellow Game Boy cartridge te vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/lpyqk849hvc81.jpg?width=320&crop=smart&auto=webp&s=1001469ec4964c2b5665ccf66cae57275e7eb1f7

Op internet zie je al snel videos waarin sommige mensen de batterij van de tabs eruit forceren en/of afbreken, om daar vervolgens hun eigen batterij in te zetten en vast te plakken met tape.

Dit is uiteraard NIET de bedoeling. Dit vraagt om problemen en je hebt kans op schade aan je board, aan de pads of dat je tabs afbreken... (Hoe die videos zoveel likes krijgen is mij een raadsel).

Als je dan verder kijkt, dan heb je mensen die een kant en klare batterij kopen met tabs. Dit is een veel betere manier, en men vervangt het met behulp van een soldeerbout. Het enige probleem is dat de kwaliteit van de batterij onbekend is, het is merkloos. Of je moet speciaal eentje bestellen van bekende electronica webshops zoals mouser, maar dan lopen de kosten te hoog op.

Uiteindelijk heb ik besloten om zelf een batterij houder te installeren en daar een Duracell batterij in te zetten. De houder zit heel stevig vast, en de batterij kan er niet uit vallen. Ik heb mijn Save ook terug gezet met behulp van de Everdrive + Transfer Pak, en alles werkt super :).

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/m51dupt9hvc81.jpg?width=320&crop=smart&auto=webp&s=af5ce1f3dd24caff16c3c3f2867481ae74d9b2bc

[ Voor 10% gewijzigd door laugh op 20-01-2022 22:01 ]

• Bruiser
  • Niet online
laugh schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:21:
We zien vaak leuke aanschaf plaatjes, maar het is ook leuk voor wat meer 'Tweakers'. Het is tijd om de batterij van mijn Pokémon Yellow Game Boy cartridge te vervangen.

[Afbeelding]

Op internet zie je al snel videos waarin sommige mensen de batterij van de tabs eruit forceren en/of afbreken, om daar vervolgens hun eigen batterij in te zetten en vast te plakken met tape.

Dit is uiteraard NIET de bedoeling. Dit vraagt om problemen en je hebt kans op schade aan je board, aan de pads of dat je tabs afbreken... (Hoe die videos zoveel likes krijgen is mij een raadsel).

Als je dan verder kijkt, dan heb je mensen die een kant en klare batterij kopen met tabs. Dit is een veel betere manier, en men vervangt het met behulp van een soldeerbout. Het enige probleem is dat de kwaliteit van de batterij onbekend is, het is merkloos. Of je moet speciaal eentje bestellen van bekende electronica webshops zoals mouser, maar dan lopen de kosten te hoog op.

Uiteindelijk heb ik besloten om zelf een batterij houder te installeren en daar een Duracell batterij in te zetten. De houder zit heel stevig vast, en de batterij kan er niet uit vallen. Ik heb mijn Save ook terug gezet met behulp van de Everdrive + Transfer Pak, en alles werkt super :).

[Afbeelding]
Voor de volledigheid dan misschien gelijk het linkje naar de batterijhouder en batterij ook delen? 😉

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Bruiser op 20-01-2022 21:57 ]

(Retro) Game collectie

• laugh
  • Niet online
Bruiser schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:56:
[...]

Voor de volledigheid dan misschien gelijk het linkje naar de batterijhouder ook delen? 😉
Yes die geef ik je zo. Zit nu even die foto te fixen. Want het was eerst wat lage resolutie, maar bij te hoog dan krijg je een warning dat er een thumbnail gebruikt moet worden. Even fixen.

Edit: Oke het is opgelost. Na een klik op de foto, krijg ik eindelijk de originele resolutie te zien (3024x4032).

Zoals beloofd hier de link voor de holder (CR1616): https://www.aliexpress.co...r_list.0.0.21ef79d20in6Xj

Je krijgt 5 stuks. Deze is misschien te klein voor Game Boy Cartridges die origineel CR2025 gebruiken. Voor Pokémon Yellow zit er origineel een CR1616 in, dus vandaar dat ik het ook vervangen heb met dezelfde size.

Als je die grotere zoekt zijn er ook battery holders daarvoor. Moet je zoeken op SMD CR2025 holder. Ik weet alleen niet of die er goed in passen in de case.

Heb gezien op internet dat deze wel past voor CR2025 mocht je die zoeken: https://oshpark.com/shared_projects/XSjucPvH

Heb trouwens nog even rondgekeken. Ik vermoed dat de CR1616 holder ook gewoon in de CR2025 past, maar ga dit zelf ook even na, en double checken of dat zo is. Ze gebruiken beiden 3V, dus daar zal het probleem iniedergeval niet in zitten.

En voor de volledigheid hier de link voor de batterij zelf: https://www.bax-shop.nl/k...lithium-knoopcel-batterij

[ Voor 78% gewijzigd door laugh op 20-01-2022 22:55 ]

• JacobsT
Nog een kleine update van de room. Had wat leuke posters gevonden en deze eindelijk ingekaderd. Die Super Mario Bros 3 ❤️
De game van men jeugd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diQX78FG26voDztvWJAUpGSjVQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5VemGz9zpCO2NjKuNUgq9OXu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhGoqMSjj6doJlrIhqZXuwACCIE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0187hC3cZduURkW3cUOKgx72.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmdsby2VmHMfWkpFLGpC28DCX4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ekh37HZrbcXp116JKwhRD3OM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coiZErjQyTZdJZ5H8unwjOOXehU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZIi2L3JGzoKq1yMHrGRnutK.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn retrotink 5x is onderweg, dinsdag komt hij binnen. Dus 10 dagen sinds de order is geplaatst.
Totale kosten komt op 375 euro met invoerrechten etc..
Gunstige wisselkoers wil hier wel bij helpen, ook geleerd om niet blind de wisselkoers van paypal te nemen, want die is vooral gunstig voor paypal.

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 09:27:
Mijn retrotink 5x is onderweg, dinsdag komt hij binnen. Dus 10 dagen sinds de order is geplaatst.
Totale kosten komt op 375 euro met invoerrechten etc..
Gunstige wisselkoers wil hier wel bij helpen, ook geleerd om niet blind de wisselkoers van paypal te nemen, want die is vooral gunstig voor paypal.
Welke consoles ga je aansluiten?
3style schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Welke consoles ga je aansluiten?
Sowieso mijn sega MD, ondanks dat hij overkill is. Ben nog aan het kijken of er toegevoegde waarde is voor mijn XBOX. Nadeel is wel dat de meeste kwaliteit kabels voor de XBOX vrij duur zijn. Ik sta ook nog op de waitlist voor een chimeric xbox to HDMI kabel, maar dat gaat wel een jaar duren ben ik bang.
In de toekomst wil ik nog een N64 aanschaffen. En misschien als ik iets anders leuks tegenkom zoals een PS2 of een SNES.

Maar heb nu al gigantische backlog op mijn PS5, PS3, ogXBOX en SEGA, dus moet wat rustig aan doen met aankopen. Eerst focussen om de huidige games waar ik mee bezig ben af te ronden (GoW, RDR, GTA SA, TMNT HH)

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Maar heb nu al gigantische backlog op mijn PS5, PS3, ogXBOX en SEGA, dus moet wat rustig aan doen met aankopen. Eerst focussen om de huidige games waar ik mee bezig ben af te ronden (GoW, RDR, GTA SA, TMNT HH)
Same here. Als ik soms in de kast kijk dan denk ik, die wil ik spelen, die wil ik spelen, ohh ja die ook. Pff. Gisteren trouwens begonnen aan Final Fantasy 13 op de ps3. Wat ziet die game er nog steeds enorm mooi uit. Die cutscenes zijn van dezelfde kwaliteit die we nu nog op de current gen zien.

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Sowieso mijn sega MD, ondanks dat hij overkill is. Ben nog aan het kijken of er toegevoegde waarde is voor mijn XBOX. Nadeel is wel dat de meeste kwaliteit kabels voor de XBOX vrij duur zijn. Ik sta ook nog op de waitlist voor een chimeric xbox to HDMI kabel, maar dat gaat wel een jaar duren ben ik bang.
In de toekomst wil ik nog een N64 aanschaffen. En misschien als ik iets anders leuks tegenkom zoals een PS2 of een SNES.

Klinkt goed. Ik heb nog een OSSC en die zal bij 2d consoles denk ik niet zoveel anders zijn, maar is ook minder plug and play dan die 5x.
Ja idd backlog, heb dezelfde games zo'n beetje liggen. Veel games begin ik aan, maar ik mis dan de wil om het af te maken. Nu maar even gestart met Detroid become human als afwisseling :)

[ Voor 9% gewijzigd door 3style op 21-01-2022 11:06 ]

3style schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Klinkt goed. Ik heb nog een OSSC en die zal bij 2d consoles denk ik niet zoveel anders zijn, maar is ook minder plug and play dan die 5x.
Ja idd backlog, heb dezelfde games zo'n beetje liggen. Veel games begin ik aan, maar ik mis dan de wil om het af te maken. Nu maar even gestart met Detroid become human als afwisseling :)
Ik ga vooral weer focussen. Ik had enorm veel moeite om in GoW te komen en daarnaast ben ik met andere consoles gaan hobbyen waardoor ik parallel nog meer games ben gaan spelen. Dus Sega RGB amp upgrade, XBOX SSD upgrade, PS3 alle CFW features installeren en de 2e PS3 HEN installeren.

GoW begint eindelijk beter te klikken bij mij, de gevechten beginnen steeds lekkerder te lopen. Vind het vechten nog wat te complex met meerdere attacks. Verder is het level design ruk in mijn ogen waardoor de flow er enorm uit gaat heel de tijd. Je hebt namelijk een open locatie waar je x aantal vijanden moet verslaan, dan moet je puzzelen, dan krijg je laadschermen verstopt als tunneltjes en boten en begint het weer van voor af aan. Die laadschermen zijn wel nodig omdat het visueel voor de PS4 generatie echt prachtig is. Verder skilltree en upgrades veel te uitgebreid. Teveel allegaartje van games als je het mij vraagt. Deze game zit nog op de grens van Retro dus zal er niet te lang over uitweiden :D

Verwijderd

Al een lange tijd op zoek naar geweest, maar dit maakt mijn metal gear solid collectie wel compleet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8af2wNfQbnZcLZUn0gDY815o-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZaKvwGDvLhEoPhmFUxSAvLC.jpg?f=fotoalbum_large

• 3style

3style

...

cold_as_ijs schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik ga vooral weer focussen. Ik had enorm veel moeite om in GoW te komen en daarnaast ben ik met andere consoles gaan hobbyen waardoor ik parallel nog meer games ben gaan spelen. Dus Sega RGB amp upgrade, XBOX SSD upgrade, PS3 alle CFW features installeren en de 2e PS3 HEN installeren.

GoW begint eindelijk beter te klikken bij mij, de gevechten beginnen steeds lekkerder te lopen. Vind het vechten nog wat te complex met meerdere attacks. Verder is het level design ruk in mijn ogen waardoor de flow er enorm uit gaat heel de tijd. Je hebt namelijk een open locatie waar je x aantal vijanden moet verslaan, dan moet je puzzelen, dan krijg je laadschermen verstopt als tunneltjes en boten en begint het weer van voor af aan. Die laadschermen zijn wel nodig omdat het visueel voor de PS4 generatie echt prachtig is. Verder skilltree en upgrades veel te uitgebreid. Teveel allegaartje van games als je het mij vraagt. Deze game zit nog op de grens van Retro dus zal er niet te lang over uitweiden :D
Beetje zelfde ervaring idd. Had er zelf wel wat meer van verwacht, maar op zich wel weer zin in nu je er over begint :) Wel zo'n game waar mijn pro continu aan het blazen is.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:35
3style schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:36:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice een oudje dus. Ik weet niet of het met de Mario carts ook zo was. Maar bij oude blackbox spellen zat soms een convertor ingebouwd. Kan je famicom spellen spelen. :)

Verwijderd

martin_v_z schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Nice een oudje dus. Ik weet niet of het met de Mario carts ook zo was. Maar bij oude blackbox spellen zat soms een convertor ingebouwd. Kan je famicom spellen spelen. :)
En dan voornamelijk bij de 5 schroef cartridge is dit het geval. Door te veel vraag en, te weinig productie hebben ze dat gedaan.

• 3style

3style

...

martin_v_z schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Klopt, ik weet niet precies tot wanneer ze deze hebben gemaakt, maar het zit dichter bij 1985 dan er meeste NES games die dat standaard achterop hebben staan.
Deze versie zit ook vast met andere schroeven. Had even geen zin om het verder open te maken. De pins zagen er schoon uit en waar ik bij kon alleen schoongemaakt met alcohol.

• Bruiser
  • Niet online
Philips CD-i…

Iemand daar ervaringen mee?
Is dit een leuke console?

Was aan het kijken om er misschien eens één aan te schaffen (vooral uit nieuwsgierigheid) maar zijn blijkbaar een pak duurder geworden intussen?

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:57:
Philips CD-i…

Was aan het kijken om er misschien eens één aan te schaffen (vooral uit nieuwsgierigheid) maar zijn blijkbaar een pak duurder geworden intussen?
@Grumpmeister is volgens mij wel een CD-i expert, die kan je vast beter adviseren.

Ik zou er niet aan beginnen en, bijna alles is intussen duurder geworden ;)

Wil misschien nog een pc-engine toevoegen, zit een beetje tussen de 8 en 16bit in, en dat is in mijn ogen de mooiste periode.

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:35
Hoe sluiten jullie je retroconsoles aan op je nieuwe tv? Uiteraard al in t topic gezocht maar t meeste lees ik over modden/solderen van je console.

Daar ben ik niet zo handig in, en wil enkel zo af en toe mijn SNES/N64/Gamecube aansluiten via HDMI.

Op bol.com 2 adapters gevonden:

https://www.bol.com/nl/p/...ar-zwart/9200000059034751?

https://www.bol.com/nl/p/...1080p-hd/9300000043961863?

Recensies van de eerste zijn niet allemaal al te best. Van de 2e zijn geen recensies maar die is ook n stukkie duurder.

Aanraders?

Verwijderd

DCNY schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:32:
Hoe sluiten jullie je retroconsoles aan op je nieuwe tv? Uiteraard al in t topic gezocht maar t meeste lees ik over modden/solderen van je console.

Daar ben ik niet zo handig in, en wil enkel zo af en toe mijn SNES/N64/Gamecube aansluiten via HDMI.

Recensies van de eerste zijn niet allemaal al te best. Van de 2e zijn geen recensies maar die is ook n stukkie duurder.

Aanraders?
Ik zou die zelf niet aanraden, je kan het beste op ossc of retrotink zoeken in dit topic.

• martin_v_z
Bruiser schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 18:57:
Philips CD-i…

Aantal jaar geleden voor een paar tientjes er een gekocht. Eigenlijk alleen voor de zelda spellen, maar het is echt een slecht apparaat. De spellen die het waard zijn zijn ook wel op de pc te spelen. Het was best een tegenvaller. Ik weet nog hoe ik als klein jongetje in een winkel naar de demo van CDI met Zelda stond te kijken. Al die jaren later kwam ik er achter dat het allemaal alleen mooie plaatjes waren zonder goede gameplay.

Ondertussen het apparaat al lang weer weg gedaan.

• Bruiser
  • Niet online
DCNY schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:32:

Aanraders?
RAD2X zal veruit het simpelste zijn. Kun je voor alledrie gebruiken.

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
@Verwijderd
@martin_v_z

Bedankt voor de reacties.
Dan ga ik het denkelijk maar zo laten, zeker gezien de prijzen die ze ervoor vragen…

(Retro) Game collectie

martin_v_z schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:43:
[...]
Al die jaren later kwam ik er achter dat het allemaal alleen mooie plaatjes waren zonder goede gameplay.

Ondertussen het apparaat al lang weer weg gedaan.
Cd technologie was zo spannend maar ook heel duur. In de winkels was de ‘fmv’ redelijk indrukwekkend, maar zowel de cdi als de cd tv misten games. Dus nee die vielen beiden af voor mij. De reviews over de cdi waren ook vernietigend. En bij de sporadische redelijke game las je dan ook nog dat de controllers niet best waren.

De mega cd vond ik soms wel interessant maar een gewone md zag ik niet in de winkels.
Pc engine met cd techniek al helemaal niet. Dus die vielen af.

Enige die overbleven waren 3do maar te duur en te weinig goede games. Als laatste was er nog de cd32. En het deed mijn commodore hard pijn maar aan alles zag je dat het een aflopende zaak was. 1-2 jaar later(ofzo?) kwam doom, en dus een pc met ook een cd rom spelertje en had ik alsnog die crappy fmv ervaring met rebel assault en mega race….maar met CnC kwam alles goed! Oh en dark forces en full throttle hoewel beides niet mijn lievelings games waren zeker wel een hele leuke ervaring!

Oh fuuuu retro consoles… :X

10 second ninja DONE

• martin_v_z
Sagat schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:07:
[...]

Cd technologie was zo spannend maar ook heel duur. In de winkels was de ‘fmv’ redelijk indrukwekkend, maar zowel de cdi als de cd tv misten games. Dus nee die vielen beiden af voor mij. De reviews over de cdi waren ook vernietigend. En bij de sporadische redelijke game las je dan ook nog dat de controllers niet best waren.

De mega cd vond ik soms wel interessant maar een gewone md zag ik niet in de winkels.
Pc engine met cd techniek al helemaal niet. Dus die vielen af.

Enige die overbleven waren 3do maar te duur en te weinig goede games. Als laatste was er nog de cd32. En het deed mijn commodore hard pijn maar aan alles zag je dat het een aflopende zaak was. 1-2 jaar later(ofzo?) kwam doom, en dus een pc met ook een cd rom spelertje en had ik alsnog die crappy fmv ervaring met rebel assault en mega race….maar met CnC kwam alles goed! Oh en dark forces en full throttle hoewel beides niet mijn lievelings games waren zeker wel een hele leuke ervaring!

Oh fuuuu retro consoles… :X
Rebel assault en mega race! Ik heb mijn originele cds van toen nog liggen. Ik had ook mad dog mcree. Super slecht geacteerd maar toch wel lol aan beleeft. Het was wel echt een aanvulling voor adventure games zoals leisure suit Larry of de day of the tentacle. Alles gesproken.

Mooie tijd. Ben achteraf ook blij dat mijn vader toen een cd rom kocht ipv een cdi speler.
Vandaag gaat een reserve Nintendo Nes, PS2 en GameCube naar een goede doel organisatie, maar eerst 2 nes controllers nog schoonmaken 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cQJw7vYRGoDqTisMxCWiexARKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9lL5W621Eq2q2qZvZ72vv1C.jpg?f=fotoalbum_large

@DCNY retro consoles aansluiten op een moderne tv’s is een dingetje. Er zijn goedkope oplossingen met beperkingen en er zijn dure oplossing die perfect werken en alles daartussen in. Dan heb je daarnaast kabels en eventuele mods voor RGB. Dat laatste kan nodig zijn omdat verschillende consoles alleen composiet uitgang hebben waardoor je veel moet inleveren op beeldkwaliteit. Vooral op grote moderne tv’s schijnt het drama te zijn. SNES en Gamecube hebben standaard RGB out met de juiste kabel. Die laatste alleen in geval van pal. N64 is volgens mij alleen composiet, dus die zou je moeten modden. Grappig genoeg is dat redelijk makkelijk voor NTSC consoles en lastig voor PAL. Dan moet je afhankelijk van de keuze nog kijken welke kabels je gaat gebruiken om de boel aan te sluiten aan je upscaler (rgb scart, component of toch composiet).

Ik heb de pound kabels van amazon gebruikt voor zowel sega als xbox. Op sega zijn de highlights opgeblazen, ogXBOX zit er een kleur afwijking op. Verder geven ze variabele inputlag. Maar voor 35 euro kan je wel aan de slag. Dus sls je niet te critisch bent is het een oplossing, ik zou persoonlijk iets meer geld uitgeven voor een fatsoenlijk resultaat.

Ik heb vorige week de retrotink 5x besteld. Om gewoon out of the box het beste resultaat te krijgen, maar ja daar hangt wel een prijskaartje aan (375 incl importkosten). Deze is meteen ook super flexibel qua consoles, hij heeft voor iedere console wel een oplossing.

Verder heb je nog een ossc, volgens mij is die minder goed met deinterlacen (480i omzetten naar 480p). In dit geval krijg je wat inputlag meende ik. Dat zal alleen iets zijn op n64 en gamecube aangezien SNES 240p heeft (ja eigenlijk 288p in geval van pal)

Rad2x wat eigenlijk een retrotink 2x is in kabel vorm, volgens mij geld hetzelfde commentaar als voor de ossc. Prijs is wel heel goed. Er komt ook nog een 5x variant maar die zal aanzienlijk duurder zijn.

Als laatste heb je nog de GBS control. Prijs kwaliteit verhouding is veruit het best. Je krijgt goede kwaliteit voor een klein prijsje. Deze kan met 1 frame lage deinterlacen, wat knap is voor iets wat 30-35 euro kost. Je moet wel gaan solderen en instellen gaat via je telefoon.

Ik zou zeggen doe zelf goed onderzoek voor je iets koopt. Ik heb dus bv de pound kabels gekocht om er later achter te komen dat het eigenlijk niet zo’n goeie oplossing was voor mij. Ook andere kabels heb ik achteraf spijt van. Op basis van je vraag vermoed ik dat de rad2x de beste oplossing gaat zijn voor jou. Je levert wat in op N64, maar dat zal voor alle keuzes zo zijn zolang je de console niet mod.

• Bruiser
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:58:
@DCNY retro consoles aansluiten op een moderne tv’s is een dingetje. Er zijn goedkope oplossingen met beperkingen en er zijn dure oplossing die perfect werken en alles daartussen in. Dan heb je daarnaast kabels en eventuele mods voor RGB. Dat laatste kan nodig zijn omdat verschillende consoles alleen composiet uitgang hebben waardoor je veel moet inleveren op beeldkwaliteit. Vooral op grote moderne tv’s schijnt het drama te zijn. SNES en Gamecube hebben standaard RGB out met de juiste kabel. Die laatste alleen in geval van pal. N64 is volgens mij alleen composiet, dus die zou je moeten modden. Grappig genoeg is dat redelijk makkelijk voor NTSC consoles en lastig voor PAL. Dan moet je afhankelijk van de keuze nog kijken welke kabels je gaat gebruiken om de boel aan te sluiten aan je upscaler (rgb scart, component of toch composiet).

Ik heb de pound kabels van amazon gebruikt voor zowel sega als xbox. Op sega zijn de highlights opgeblazen, ogXBOX zit er een kleur afwijking op. Verder geven ze variabele inputlag. Maar voor 35 euro kan je wel aan de slag. Dus sls je niet te critisch bent is het een oplossing, ik zou persoonlijk iets meer geld uitgeven voor een fatsoenlijk resultaat.

Ik heb vorige week de retrotink 5x besteld. Om gewoon out of the box het beste resultaat te krijgen, maar ja daar hangt wel een prijskaartje aan (375 incl importkosten). Deze is meteen ook super flexibel qua consoles, hij heeft voor iedere console wel een oplossing.

Verder heb je nog een ossc, volgens mij is die minder goed met deinterlacen (480i omzetten naar 480p). In dit geval krijg je wat inputlag meende ik. Dat zal alleen iets zijn op n64 en gamecube aangezien SNES 240p heeft (ja eigenlijk 288p in geval van pal)

Rad2x wat eigenlijk een retrotink 2x is in kabel vorm, volgens mij geld hetzelfde commentaar als voor de ossc. Prijs is wel heel goed. Er komt ook nog een 5x variant maar die zal aanzienlijk duurder zijn.

Als laatste heb je nog de GBS control. Prijs kwaliteit verhouding is veruit het best. Je krijgt goede kwaliteit voor een klein prijsje. Deze kan met 1 frame lage deinterlacen, wat knap is voor iets wat 30-35 euro kost. Je moet wel gaan solderen en instellen gaat via je telefoon.

Ik zou zeggen doe zelf goed onderzoek voor je iets koopt. Ik heb dus bv de pound kabels gekocht om er later achter te komen dat het eigenlijk niet zo’n goeie oplossing was voor mij. Ook andere kabels heb ik achteraf spijt van. Op basis van je vraag vermoed ik dat de rad2x de beste oplossing gaat zijn voor jou. Je levert wat in op N64, maar dat zal voor alle keuzes zo zijn zolang je de console niet mod.
Mooie samenvatting!

Lijkt me goede info voor in de eerste post

(Retro) Game collectie

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:35

Wat een helder verhaal, dank! Had de retrotink 5x ook al gespot in t topic, dus had al n vermoeden dat een kastje van €9,- t niet goed zou doen. Nu hoef ik niet het allerallerbeste resultaat, maar moet wel een beetje fijn kunnen gamen.

Ik ga dus voor de rad2x. En dan zie ik wel verder :)

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EOFUrDfZZjnmMimIfp_5_zKvRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRPmd7j1nmForCYygXo6iU3A.jpg?f=fotoalbum_large
Wat nieuwe aanwinsten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Verwijderd

De N64 ondersteunt ook S-video (alleen de transparante versies niet allemaal). En de ossc doet bob prima, het heeft alleen wat meer gepruts met instellingen nodig. Daarmee is hij ook iets beter geschikt voor de exotische consoles, en oude computers (C64, Spectrum etc) Grootse nadeel van de ossc is het omschakelen tussen verschillende in game resoluties. Dit ervaar ik met name bij de ps1 spellen, dan blijft het beeld even hangen. Bij een rpg vervelend, maar bij sommige spellen is het gelijk game over..

• 3style

3style

...

Goed verwoord. De GBS control heeft trouwens ook nog een en coole deinterlace functie waarmee je een 480i/480p signaal kan omzetten naar 240p. Zo kun je bijvoorbeeld games van de x360/Dreamcast spelen in progressive 240p ipv flickery 480i. Blijft smaak natuurlijk en niet alle games lenen zich hiervoor, maar ik vind dat wel mooi er uitzien op een Sony BVM :)
De ossc pro zou deze feature ook krijgen geloof ik.

• laugh
  • Niet online

Aardig stuk tekst, maar dan moeten we wel een aantal zaken recht zetten die niet helemaal kloppen.

Zoals @Verwijderd al aangaf kan de N64 meer dan alleen composiet. Het kan ook RF en S-Video. Bij NTSC N64 ondersteunen ze allemaal S-Video, en bij PAL niet allemaal zonder een mod. Maar de meesten kunnen wel gewoon S-Video outputten. S-Video is een grote vooruitgang tov composiet en komt dichtbij de kwaliteit van RGB op de N64. Dus als dat werkt en als men tevreden daarmee is, dan hoef je zelfs helemaal niet te modden.

Makkelijk of moeilijk voor RGB modding is afhankelijk van je model, ik weet niet of dit specifiek over de N64 ging. Maar zo begreep ik dat met die context. NTSC kan net zo moeilijk zijn als PAL om te modden.

De OSSC heeft juist weinig input lag door bob-deinterlacing. Die juist hoger is met motion adaptive deinterlacing. N64 heeft inderdaad wel wat 480i content, maar voor een grote speler van 480i neem je de PS2 als beter voorbeeld. Daar gaat het bijna alleen maar om 480i content op PS2 games. Ja bijna, want er is ook 240p en 240p/480i resolution switch games. Dus als het om een PS2 gaat, is de OSSC niet de beste oplossing.

GBS Control is inderdaad een goedkope oplossing, maar heeft hier en daar toch wat min punten. Eerste is inderdaad zoals jezelf aangaf dat je het zelf moet installeren. Maar ik heb ook begrepen van users die het zelf hadden, dat er toch wel wat noise in het beeld kwam of andere problemen (zelfs met de extra mods).
Zag er in mijn ogen ook wel wat hit or miss uit.

Edit: Sommigen zouden zich waarschijnlijk af vragen waarom niet de OSSC voor de PS2? Minder input lag toch dan motion adaptive deinterlacing? Het probleem zit hem in de techniek van bob-deinterlacing. Het scherm trilt een beetje als het ware. Dit vinden veel mensen niet zo prettig. Voor een klein beetje extra input lag, krijg je een veel mooier beeld met motion adaptive deinterlace zoals bij de Retrotink 5x, GBS Control, toekomstige OSSC Pro en ook toekomstige Pixel FX Morph.

[ Voor 6% gewijzigd door laugh op 22-01-2022 14:11 ]

Verwijderd

Een PS2 kan ook nog geforceerd worden om progressief signaal uit te sturen. Dit kan een knoppen combinatie zijn, of via een mod. Hoeft geen modchip aan te pas te komen, het kan ook via een soft-mod bv de mcfree of action replay bereikt worden.

Hier ook nog wat spelletje toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yiZzGsrffFV69tfHyrsAKeHvH4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ltXdX820EgMTQwQvGhTpYr9.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals misschien wel verwacht wat xbox-one spul maar, zijn ook wel blij met Dig. Was nog het laatste wonderboek spel wat ontbrak. Nog best een grappig concept voor dat we vr kregen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:59:
Een PS2 kan ook nog geforceerd worden om progressief signaal uit te sturen. Dit kan een knoppen combinatie zijn, of via een mod. Hoeft geen modchip aan te pas te komen, het kan ook via een soft-mod bv de mcfree of action replay bereikt worden.
Wat betreft die knoppen combinatie, dan moet de game wel progressive ondersteunen. Hier een lijst van games die het ondersteunen:

https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Via een mod is het hit or miss. Veel games kunnen daar slecht mee omgaan.

• laugh
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:05:
[...]

Wat betreft die knoppen combinatie, dan moet de game wel progressive ondersteunen. Hier een lijst van games die het ondersteunen:

https://en.everybodywiki....alternative_display_modes

Via een mod is het hit or miss. Veel games kunnen daar slecht mee omgaan.
De hit or miss is exact de reden waarom PS2 altijd al vervelend was met die 480i resolutie. OPL en 480p forceren kan voor problemen zorgen. Vandaar dat je het liefst met motion adaptive deinterlacing aan de gang wilt gaan op de PS2 met moderne schermen. En als je tegen bob kan, dan neem je bob deinterlacing.

Gebruik je een SCART kabel? Dan krijg je Sync On Green wanneer je op 480p of hoger omschakelt op de PS2. De meeste televisies ondersteunen dit niet standaard.

Zelfs de Retrotink 5x ondersteunt dit signaal niet, maar de OSSC wel... Als alternatief moet je een component kabel gebruiken. Maar daar heb je weer kans dat 240p niet ondersteunt wordt over component, wanneer je rechtstreeks op je TV aansluit.

Zoals je ziet, heel veel gedoe. Doe vooral veel research voordat je een aankoop doet.

• Henkje.doc
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:59:

Hier ook nog wat spelletje toegevoegd.
[Afbeelding]

Zoals misschien wel verwacht wat xbox-one spul maar, zijn ook wel blij met Dig. Was nog het laatste wonderboek spel wat ontbrak. Nog best een grappig concept voor dat we vr kregen.
Dirt en Wartech zijn twee leuke aanraders. Dirt zit veel content in waaronder zelfs truckracen.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:15:
[...]

Dirt en Wartech zijn twee leuke aanraders. Dirt zit veel content in waaronder zelfs truckracen.
Ja, de Dirt serie is zeker leuk. Veel voertuigen en leuke circuits, niet zo sim als de rally reeks. Wartech was voor mij een onbekende maar, de hoes zag er interessant uit, en de paar minuten (tot zover) speeltijd was goed :)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Weet iemand een goede Dreamcast DCHDMI installatie service in de EU? Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken want ik durf het zelf niet te installeren.

Ik heb een echt aftandse dreamcast gratis op de kop kunnen tikken. Gdemu module gekocht en een dreamcase gekocht als nieuwe behuizing. Ziet er echt prima uit maar het ultieme lijkt mij nog een Dreamcast DCHDMI module erbij te zetten. Hiermee zou ik de ultieme dreamcast hebben. Dus heb ik er één gekocht maar het is wel heel erg precies solderen en modden van het moederboard. Stiekem voor mij echt een jongensdroom die uit komt als deze erin zit😁

Dus kent iemand een goede betrouwbare service? Liefst in NL natuurlijk!

• 3style

3style

...

rikoos schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:06:
Weet iemand een goede Dreamcast DCHDMI installatie service in de EU? Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken want ik durf het zelf niet te installeren.

Ik heb een echt aftandse dreamcast gratis op de kop kunnen tikken. Gdemu module gekocht en een dreamcase gekocht als nieuwe behuizing. Ziet er echt prima uit maar het ultieme lijkt mij nog een Dreamcast DCHDMI module erbij te zetten. Hiermee zou ik de ultieme dreamcast hebben. Dus heb ik er één gekocht maar het is wel heel erg precies solderen en modden van het moederboard. Stiekem voor mij echt een jongensdroom die uit komt als deze erin zit😁

Dus kent iemand een goede betrouwbare service? Liefst in NL natuurlijk!
Goede ervaringen met Bjorn Collaer uit België. Paar jaar geleden een dchdmi mod laten doen:

https://www.cb-pc.be/DREAMCAST.html
Pagina: 1 ... 128 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.