Bruiser schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:40:
[...]
Dat was ook mijn gedacht…
In ieder geval goed dat ze het ongedaan maken
Maar dit maakt ook weer pijnlijk duidelijk dat je met moderne (online) apparaten dus niet meer kunt doen wat je wil. Je koopt ze, maar ze zijn nooit echt jouw eigendom blijkbaar, de fabrikant kan eruit slopen wat ze willen vanop afstand.
Functionaliteit in dit voorbeeld, maar zelfs games kunnen inhoudelijk worden aangepast, bv een muziektrack of bepaalde DLC waar ze geen rechten meer voor willen betalen…
Geef mij maar de oude offline gameconsoles dan 😎
Helemaal eens met offline consoles.
Qua dev mode, mja zou het vervelend gevonden hebben maar vind dit wel een risico van het vak, ik heb mijn xbox dan ook zeker niet alleen gekocht voor dev mode (was wel groot deel van de beslissing geef ik gelijk toe

)
verder gaf MVG al mooi aan, als ze dit echt doen, dan zijn ze natuurlijk mooi doelwit voor 'the scene'. Dat is dat tegen mijn persoonlijke principes (voor current en last gen geen mods/hack etc voor back ups) MAAR dan ga ik zeker wel de alternatieve methode voor retroarch proberen.
En ja zouden ze ook die disablen mja dan nemen ze iets af en ga ik zeker wel alle mogelijkheden onderzoeken om dat terug te krijgen.
Ik ben dan wel weer zo snugger/hypocriet om die xbox dan totaal los te maken van mijn account, ik wil toch sowieso nog een series x, en tot die tijd speel ik mijn moderne games dan maar noodgedongen op mijn one x...... (en in deze hypothetische situatie moet ik dan ook erg hard nadenken welke dan dedicated emu back word.....want ik maak er niet super veel gebruik van momenteel....de consoles die ik het interessant vind werken niet zo lekker n64/wii en in iets mindere mate DC) en eht geen wel fijn werkt kan ik ook nog op de echte hardware spelen, eigen zou ik op dit moment alleen duck station flink gaan missen. Hoewel ik ook nog wel wil kijken naar psp emulatie, en misschien nog is RA flink updaten naar meest recente versie en dan is checken of met name wii beter speelt.
Goed gelukkig nu allemaal nog niet aan den orde.
offtopic:
Verder word het door mij geoffset door gamepass, dat is gewoon zo'n leuke deal om van alles en nogwat te kunnen testen waardoor ik er heel vrolijk van word, de ene game die ik dan echt super tof vind en er uit gaat koop ik dan wel, dat boeit niet zo veel. Maar das hiet dus ot