Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-11 19:31
Oeff... dat is stiekem wel leuk ja :o

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:52
Exorcist schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:54:
[...]

Goede tip! Deze ga ik in de gaten houden :o
Ik begrijp dat je natuurlijk wel andere zaken aan je kop hebt op 1 januari, maar misschien moet je toch een linkje open laten staan op die dag want kans dat deze snel uitverkocht is is aanwezig.
Aardappel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik begrijp dat je natuurlijk wel andere zaken aan je kop hebt op 1 januari, maar misschien moet je toch een linkje open laten staan op die dag want kans dat deze snel uitverkocht is is aanwezig.
Ik heb een agenda-reminder aangemaakt om met m'n brakke hoofd - hopelijk - deze set te kunnen bestellen :+
Aardappel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:02:
[...]

Ik geloof niet dat dergelijke sets (snel) uitverkocht raken, dat was met de NES ook niet. Volgens mij kan je die gewoon nog bestellen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:52
Seroczynski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:26:
[...]

Ik geloof niet dat dergelijke sets (snel) uitverkocht raken, dat was met de NES ook niet. Volgens mij kan je die gewoon nog bestellen.
Klopt, sommige sets zijn gewoon snel weg (zoals de Titanic), andere sets niet en kun je soms goedkoper in de winkel vinden.
NES kun je nu inderdaad nog kopen. Soms weet je het ook niet.

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Wellicht leuk voor de fanatieke NES en/of SNES verzamelaar hier:

https://limitedrungames.c...-guide-to-the-nes-library
https://limitedrungames.c...guide-to-the-snes-library

Nee ik heb geen aandelen bij Limited Run maar deze boeken kunnen voor fanatieke NES of SNES verzamelaars een leuke toevoeging zijn. :)

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:09:
[...]

Ja, ik zag hem al voorbij komen bij Jhon. Ziet er er gaaf uit, denk alleen niet dat ik hem fysiek aanschaf.
80 euro of een tientje via steam.... Met de Retrobit Saturn controller speelt dat ook wel erg lekker weg. :)
Yup, steam versie kopen en dan of ook daar spelen of via mister of met de everdrive. De rom zit er dan gewoon in namelijk :)

En over prijzen ik ben er echt zo klaar mee. Kocht al weinig maar verwacht dat het nu echt minimaal zal zijn. Steun liever diverse indie games dan tientallen of honderden 8)7 euro’s uit te geven aan retro games.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Aardappel schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:47:
Zitten hier ook lego-fans?

Binnenkort komt er een lego set van Sonic uit (Green Hill Zone thema).
https://www.lego.com/nl-n...hog-green-hill-zone-21331

Kost je 70 euro, maar dan heb je wel iets unieks.
Set gaat waarschijnlijk ook alleen maar in waarde stijgen.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vk3G2HrfQd-GXeMNOW6-RXUs84I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hmFyQ8FOqtrWkfKZIyomhkKX.jpg?f=user_large

Verwijderd

Sagat schreef op woensdag 29 december 2021 @ 08:38:
[...]

En over prijzen ik ben er echt zo klaar mee. Kocht al weinig maar verwacht dat het nu echt minimaal zal zijn. Steun liever diverse indie games dan tientallen of honderden 8)7 euro’s uit te geven aan retro games.
Eens, gelukkig heb ik het meeste wat ik wil hebben en vul ik alleen soms Dreamcast aan. Verder vooral current en last gen. Als zelfs de last gen controllers bij nedgame verkocht worden voor 80 euro..... Terwijl ze gewoon te krijgen zijn bij Playstation direct voor 59 euro :| De winkels maken er ook vaak misbruik van.

Verwijderd

Redax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:58:

Nee ik heb geen aandelen bij Limited Run maar deze boeken kunnen voor fanatieke NES of SNES verzamelaars een leuke toevoeging zijn. :)
Deze zijn ook aan te raden:

https://www.bol.com/nl/nl...bxP0w.2_9.10.ProductImage

https://www.bol.com/nl/nl...9G8w.2_17.20.ProductImage
[...]

Yup, steam versie kopen en dan of ook daar spelen of via mister of met de everdrive. De rom zit er dan gewoon in namelijk :)

Mee eens. Heb ik nog nooit gedaan, overigens...(te) veel betalen voor retrogames. Vroeg ingestapt of soms door snel en/of slim handelen, maar nooit de volle mep betaald (al is volle mep relatief en aan inflatie onderhevig). Richt me momenteel op het retro van morgen, PS4/Xbox One. Voor de PS4 zijn er zoveel titels te vinden die én leuk zijn om te spelen én potentie hebben om later wat meer waard te worden. De Xbox daarentegen..het is en blijft jammer dat MS geen low-print runs toestaat waardoor indiegames (bijv.) nooit fysiek het daglicht zien voor dat platform.

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als zelfs de hardcore retrogame fanaten in dit topic het kopen van retrogames hebben opgegeven door de alsmaar stijgende prijzen… zou dit dan het begin zijn van de crash van de markt (zoals al jaren wordt geroepen dat dat zou gebeuren) en mogelijks het nakende einde van de vele retro(web)shops…?

Dat zou namelijk goed nieuws voor de -gewone- verzamelaar.

Of… vindt de gemiddelde retro verzamelaar het stiekem wel leuk om zijn collectie alsmaar te zien stijgen in waarde?

[ Voor 14% gewijzigd door Bruiser op 29-12-2021 11:07 ]

(Retro) Game collectie

• davince72
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 10:44
[...]

Die rom van Demons of Asgards is wel groot (de demo is al 15mb) en die krijg je niet geladen op mijn Everdrive X3 helaas. Ik overweeg daarom ook de originele cartridge (totaal 80 euro). Misschien dat iemand nog een discount code weet? ;-)
De fysieke versie heeft als nadeel volgens mij dat er geen savestates zijn.

• davince72
Bruiser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:05:

Of… vindt de gemiddelde retro verzamelaar het stiekem wel leuk om zijn collectie alsmaar te zien stijgen in waarde?
Stiekem is dat wel leuk inderdaad, maar ik koop al jaren geen retro games eigenlijk vanwege de bizarre prijzen. Tuurlijk is het leuk om een spel als Demon's Crest CIB voor SNES te hebben die een waarde zou hebben van meer dan 400 euro, maar zou ik hem daarom verkopen? Nee!
Redax schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 23:58:

Wat apart dat ze die nu bij LR verkopen, die boeken kan je ook op zijn eigen website bestellen, niets limiteds aan. Verder kan je daar ook kiezen voor de Famicom-style SNES cover en niet de US-style SNES.

https://the-punk-effect.myshopify.com/

Uiteindelijk zelf nooit deze boeken besteld. Lijkt me wel geinig, maar ik vind ze vrij prijzig en hoogstwaarschijnlijk weet ik 90% van de content zelf ook wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door Seroczynski op 29-12-2021 11:34 ]

Verwijderd

Als zelfs de hardcore retrogame fanaten in dit topic het kopen van retrogames hebben opgegeven door de alsmaar stijgende prijzen… zou dit dan het begin zijn van de crash van de markt (zoals al jaren wordt geroepen dat dat zou gebeuren) en mogelijks het nakende einde van de vele retro(web)shops…?

Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven, als ik dan zie dat ik vandaag Nioh 2 en Dreams samen voor 15 euro nieuw kan kopen in de winkel...

Daarnaast zat ik al op een punt dat ik het meeste wel heb. Als ik dan nog games zou willen dan is het Nintendo, maar laten daar de prijzen enorm hoog zijn. Dus daar blijf ik dan ook vanaf.

Of de markt binnenkort crasht... Geen idee, volgens mij zijn de prijzen omhoog gegaan toen al die mini consoles geïntroduceerd werden omdat er ineens heel veel mensen gingen verzamelen. Zal ook deels door corona komen, mensen hebben niks te doen en gaan een hobby zoeken.

Vraag is wat de huidige prijzen omhoog heeft gedreven, is het corona en dus meer particulieren die in zijn gestapt? Of was deze tendens al veel langer gaande en zijn de “investeerders” ingestapt?

Ik vermoed het laatste want diezelfde personen vind je in steeds meer markten. NFT’s zijn daar de nieuwe bubbel waiting to pop.

Vermoed dat de markt pas gaat crashen als de centrale banken de rente gaan verhogen. Er is zoveel geld in de markt dat op zoek is naar investeringen om maar rendement te maken. En als prijzen stijgen stappen meer mensen in etc.. Zaken als WATA maken het dan alleen maar erger. Ze zitten misschien in een andere markt, maar ze lokken meer kopers de markt in, die gaan natuurlijk niet allemaal gesealde games sparen. De vraag is alleen hoe lang dit alles gaat duren, want als het lang duurt krijg je vanzelf prijsinflatie en zullen de prijzen niet meer zover terugzakken als voor de bubbel.

Ik ben zelf vrij laat ingestapt, maar wat vinden jullie “normale” prijzen?
Ik zit bijvoorbeeld nog te azen op golden axe 2 voor de sega. Die is nu te koop voor 35 euro te koop bij een aanbieder (handelaar) terwijl de meeste hobby handelaren/verzamelaars nog op 45 zitten.
Naar mijn weten is hij niet heel zeldzaam, hoewel aanbod niet super groot is, maar vermoed dat dit meer komt omdat het gewoon een goede game is. Zou 30 euro er wel voor neertellen want kan er over zijn levensduur wel voor minder dan een tientje per uur van genieten. Heb hem overigens gewoon op de everdrive staan 😉
Ooh ja ik heb Demons of asteborg gewoon gekocht. Vind het mooi dat er zo’n initiatieven nog bestaan en een mooie game in box is en blijft gaaf

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:58:
[...]

Vraag is wat de huidige prijzen omhoog heeft gedreven, is het corona en dus meer particulieren die in zijn gestapt? Of was deze tendens al veel langer gaande en zijn de “investeerders” ingestapt?

Ik vermoed het laatste want diezelfde personen vind je in steeds meer markten. NFT’s zijn daar de nieuwe bubbel waiting to pop.

Vermoed dat de markt pas gaat crashen als de centrale banken de rente gaan verhogen. Er is zoveel geld in de markt dat op zoek is naar investeringen om maar rendement te maken. En als prijzen stijgen stappen meer mensen in etc.. Zaken als WATA maken het dan alleen maar erger. Ze zitten misschien in een andere markt, maar ze lokken meer kopers de markt in, die gaan natuurlijk niet allemaal gesealde games sparen. De vraag is alleen hoe lang dit alles gaat duren, want als het lang duurt krijg je vanzelf prijsinflatie en zullen de prijzen niet meer zover terugzakken als voor de bubbel.

Ik ben zelf vrij laat ingestapt, maar wat vinden jullie “normale” prijzen?
Ik zit bijvoorbeeld nog te azen op golden axe 2 voor de sega. Die is nu te koop voor 35 euro te koop bij een aanbieder (handelaar) terwijl de meeste hobby handelaren/verzamelaars nog op 45 zitten.
Naar mijn weten is hij niet heel zeldzaam, hoewel aanbod niet super groot is, maar vermoed dat dit meer komt omdat het gewoon een goede game is. Zou 30 euro er wel voor neertellen want kan er over zijn levensduur wel voor minder dan een tientje per uur van genieten. Heb hem overigens gewoon op de everdrive staan 😉
Ik gebruik vaak pricecharting om de waarde te bepalen. Deze geeft de verkochte listings op ebay weer:

https://www.pricecharting...-mega-drive/golden-axe-ii

Alleen de staat van de game zegt ook iets over de waarde, dus een gemiddelde hoeft niet altijd juist te zijn. Echter kan je wel de laatst verkochte listings openen om te kijken wat de staat is van de game.

Ik vind daadwerkelijk verkochte games iets meer over de waarde zeggen dan de prijs waar ze het voor aanbieden.

Wat betreft golden axe 2, daar zie ik in de laatst verkochte listings op ebay een aantal keer de game CIB in perfecte staat voor 30 euro staan.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:39

jdh009

FP ProMod
Hebben jullie ervaring met Scart naar HDMI connectors om oude consoles aan te sluiten op TV's die geen Scart meer hebben? Heb o.a. een NES, SNES en N64 die ik graag zou willen aansluiten op mijn LG C1 TV.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

davince72 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:11:
[...]

Die rom van Demons of Asgards is wel groot (de demo is al 15mb) en die krijg je niet geladen op mijn Everdrive X3 helaas. Ik overweeg daarom ook de originele cartridge (totaal 80 euro). Misschien dat iemand nog een discount code weet? ;-)
De fysieke versie heeft als nadeel volgens mij dat er geen savestates zijn.
Ik heb een x7, maar nog degene voordat je er mega/sega cd games mee kon afspelen :(

Mocht ik idd ook nog tegen dat probleem aanlopen is het wellicht interessant om te kijken naar een upgrade, al hoewel de mister er vermoeddelijk geen problemen mee zal hebben. (en mister al sega cd doet en...ik niet bepaald heel veel van die optie gebruik maak :> )

[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 29-12-2021 14:43 ]

10 second ninja DONE

jdh009 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:31:
Hebben jullie ervaring met Scart naar HDMI connectors om oude consoles aan te sluiten op TV's die geen Scart meer hebben? Heb o.a. een NES, SNES en N64 die ik graag zou willen aansluiten op mijn LG C1 TV.
Lees svp even enkele pagina's terug, het is vrij recent al gevraagd. :)

@Seroczynski
is het een idee om wat tekst toe te voegen aan de op hierover? Ik kan daar dan weer naar verwijzen in een topic warning die zichtbaar is bij het plaatsen van nieuwe berichten.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:46:
[...]

Lees svp even enkele pagina's terug, het is vrij recent al gevraagd. :)

@Seroczynski
is het een idee om wat tekst toe te voegen aan de op hierover? Ik kan daar dan weer naar verwijzen in een topic warning die zichtbaar is bij het plaatsen van nieuwe berichten.
Ik heb momenteel vakantie, dus misschien dat dat nog wel lukken kan :+

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52
Exorcist schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:35:
[...]

Mee eens. Heb ik nog nooit gedaan, overigens...(te) veel betalen voor retrogames. Vroeg ingestapt of soms door snel en/of slim handelen, maar nooit de volle mep betaald (al is volle mep relatief en aan inflatie onderhevig). Richt me momenteel op het retro van morgen, PS4/Xbox One. Voor de PS4 zijn er zoveel titels te vinden die én leuk zijn om te spelen én potentie hebben om later wat meer waard te worden. De Xbox daarentegen..het is en blijft jammer dat MS geen low-print runs toestaat waardoor indiegames (bijv.) nooit fysiek het daglicht zien voor dat platform.
Dat is dus het dilemma waar ik mee zit momenteel. De collectie die ik eventueel mag overnemen, daar zitten echt wel een paar kanjers tussen. Spellen die ik niet heb. Maar waar ik wel geen honderden euro’s aan wil uitgeven. Het zal dus vooral van de andere kant afhangen of ze de volle pot willen krijgen of niet (al merk ik wel dat veel van de prijzige games zelden snel of helemaal niet verkocht worden).

• Bruiser
  • Niet online
Mijn nieuwste aanwinst, net afgehaald…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8n8FEudKspPf-lrr8RC8cSFpt0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhntBBNBwaCHpOJixPRZUYWv.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk absurd duur voor “een NES”… maar kon het toch niet laten 🤪

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Seroczynski schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:47:
[...]

Ik heb momenteel vakantie, dus misschien dat dat nog wel lukken kan :+
Je kan ook altijd nog hulp erbij vragen, en dan moet je niet aan mijn denken. Ik ben niet zo handig met zulke dingen. Maar misschien dat andere een bijdrage willen doen?

Verwijderd

Bruiser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:

[Afbeelding]

Wat voor clone is dit?

• Bruiser
  • Niet online
Analogue Nt Mini Noir

(Retro) Game collectie

• davince72
Bruiser schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:21:

Is zoiets serieus 500 dollar? Ik mis wellicht een heleboel info, maar wat is de toegevoegde waarde boven een echte NES gekoppeld aan een upscaler tbv hdmi? Ik zie wel dat een RGB-mod voor NES niet een kwestie is van paar draadjes, maar ruim 100 euro kost :'(
Hij ziet er wel mooi strak uit _/-\o_

• Bruiser
  • Niet online
davince72 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:26:
[...]

Is zoiets serieus 500 dollar? Ik mis wellicht een heleboel info, maar wat is de toegevoegde waarde boven een echte NES gekoppeld aan een upscaler tbv hdmi? Ik zie wel dat een RGB-mod voor NES niet een kwestie is van paar draadjes, maar ruim 100 euro kost :'(
Hij ziet er wel mooi strak uit _/-\o_
Wel… tel alles eens op, een goedwerkende NES, een RGB-mod (als deze al te krijgen is niet zoals bij veel van die dingen “sold out” is), een goede RGB kabel, een upscaler, een draadloze 8bitdo controller, een Everdrive en dan voor al die dingen nog eens aparte verzendkosten + eventuele importheffingen en “adminstratie”kosten die worden aangerekend.

Op het einde van de rit ook niet goedkoop en in essentie heb je dan nog steeds maar gewoon “een NES”…

Maar ook gewoon omdat het kan en omdat het mooi past bij de Super Nt, Mega Sg en (binnenkort) de Pocket 😎

[ Voor 5% gewijzigd door Bruiser op 29-12-2021 21:19 ]

(Retro) Game collectie

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Blijft een mooi ding...
Was ook analogue fanboy, maar uiteindelijk, heeft het plaats moeten maken voor de MISTer.
Heb de MISTer gekocht voor het NES gebeuren, als tussendoortje, wachtend totdat de NT mini (noir) beschikbaar .

Heb meteen de full packets gekocht, want je weet maar nooit,.. De snes kant viel me tegen, maar na wat testen en SNAC, was dit ook over... veel getest, en kwam tot de conclusie dat ik beneden toch enkel roms speel, en boven het echte werk. Heb toen de 2 analogue uitgebreide sets verkocht... .. en enkel de MISTer beneden, met og crystal xbox.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Mooi apparaat! Dit is wel NES next level. Veel plezier er mee! :)
Ekfad schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:37:
[...]

Dat is dus het dilemma waar ik mee zit momenteel. De collectie die ik eventueel mag overnemen, daar zitten echt wel een paar kanjers tussen. Spellen die ik niet heb. Maar waar ik wel geen honderden euro’s aan wil uitgeven. Het zal dus vooral van de andere kant afhangen of ze de volle pot willen krijgen of niet (al merk ik wel dat veel van de prijzige games zelden snel of helemaal niet verkocht worden).
Daar wringt de schoen, wat geef je uit (wat wil je uitgeven) en wat wil de ander ontvangen of meebuigen. Zolang daar beiden partijen een middenweg in kunnen vinden, prima. Het is maar net wat je iets zelf waard vindt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m7Ez3hUr7bWpaM8quwuNaiSbunc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0OqW1EhAYwvyvcGSYU1g58F.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje een mengelmoesje. N64 boek heb ik van m'n ex gekregen voor kerst. De PSP heb ik vanavond bij m'n zus meegenomen om er dingen mee te doen die het daglicht niet kunnen verdragen :+ . De vier PS4 spellen zijn in het verlengde wat ik gisteren riep over mogelijke games met "potentie" in de toekomst, maar ik heb ze wel uitgekozen omdat ze me leuk lijken. En niet al te prijzig waren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 30-12-2021 01:38 ]

Beiden, kan dat ook? Ik heb zoals ik eerder nooit iets of vrijwel nooit iets voor de volle mep gekocht, ondanks dat de volle mep - ook al zoals ik eerder zei - relatief is. Bij wijze van was Zelda II voor de NES in 2003 10 Euro en nu 40 (ik roep maar wat) en het blijft een "wat de gek ervoor geeft" concept. Ik heb de meeste spellen wel die ik wil(de) hebben. Wat ik nu nog tegenkom zijn vaak relatief excentrieke games die niet echt heel prijzig zijn en (mede) daardoor leuk om op te snorren.

Maar ik mis nog genoeg aan games wat eigenlijk de meeste verzamelaars wel hebben. Bij mij missen bijv. Zelda I, II, Link to the Past. Suikoden. Snatcher. Een CD32. Ik denk dat iedereen hier wel iets kan noemen wat hij/zij ooit gemist heeft of bewust nooit aangeschaft wat nu, wederom relatief, veel te duur is geworden. Dan zij het maar zo. Des te leuker zijn de gelukjes, hoe sporadisch ze nu ook mogen zijn. Daarom was ik laatst ook vrij blij met een Funtastic Purple N64 met oa RE2 (die ik al had) en Majora's Mask, die ik nog niet had. Nog anderen games die ik al bezat evenals de console zelf. Heb er een redelijke winst op kunnen maken.

Niet om de verkoper te kakken te zetten, had een aardig bod gedaan..maar ja, ik hield het wel in mn achterhoofd dat ik mn collectie kon aanvullen zonder extra kosten of mogelijk dus zelfs nog met wat winst. Ik doe het er niet voor, maar als het 's een keer voorkomt...mja, dan ben ik extra blij.

• Bruiser
  • Niet online
PsYgHo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 23:28:
Blijft een mooi ding...
Was ook analogue fanboy, maar uiteindelijk, heeft het plaats moeten maken voor de MISTer.
Heb de MISTer gekocht voor het NES gebeuren, als tussendoortje, wachtend totdat de NT mini (noir) beschikbaar .

Heb meteen de full packets gekocht, want je weet maar nooit,.. De snes kant viel me tegen, maar na wat testen en SNAC, was dit ook over... veel getest, en kwam tot de conclusie dat ik beneden toch enkel roms speel, en boven het echte werk. Heb toen de 2 analogue uitgebreide sets verkocht... .. en enkel de MISTer beneden, met og crystal xbox.
“Full packets”? Ik veronderstel dat je daarmee de MISTer bedoeld? Maar exact zijn dan de full packets?

En met de Analogue uitgebreide sets bedoel je dan een Super Nt/Mega Sg + controllers + Everdrive vermoed ik?

Nog geen spijt van gehad dat je die hebt weggedaan? Het blijven toch mooie en fijne apparaten, ongeacht hoe goed de MISTer het ook doet…

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:42:
[...]

Ik heb een x7, maar nog degene voordat je er mega/sega cd games mee kon afspelen :(

Mocht ik idd ook nog tegen dat probleem aanlopen is het wellicht interessant om te kijken naar een upgrade, al hoewel de mister er vermoeddelijk geen problemen mee zal hebben. (en mister al sega cd doet en...ik niet bepaald heel veel van die optie gebruik maak :> )
De X7 is toch een ander model dan de “Pro”? Het is die laatste die ook Mega-CD kan emuleren.

(Retro) Game collectie

• Bruiser
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 30 december 2021 @ 01:45:
[...]

Beiden, kan dat ook? Ik heb zoals ik eerder nooit iets of vrijwel nooit iets voor de volle mep gekocht, ondanks dat de volle mep - ook al zoals ik eerder zei - relatief is. Bij wijze van was Zelda II voor de NES in 2003 10 Euro en nu 40 (ik roep maar wat) en het blijft een "wat de gek ervoor geeft" concept. Ik heb de meeste spellen wel die ik wil(de) hebben. Wat ik nu nog tegenkom zijn vaak relatief excentrieke games die niet echt heel prijzig zijn en (mede) daardoor leuk om op te snorren.

Maar ik mis nog genoeg aan games wat eigenlijk de meeste verzamelaars wel hebben. Bij mij missen bijv. Zelda I, II, Link to the Past. Suikoden. Snatcher. Een CD32. Ik denk dat iedereen hier wel iets kan noemen wat hij/zij ooit gemist heeft of bewust nooit aangeschaft wat nu, wederom relatief, veel te duur is geworden. Dan zij het maar zo. Des te leuker zijn de gelukjes, hoe sporadisch ze nu ook mogen zijn. Daarom was ik laatst ook vrij blij met een Funtastic Purple N64 met oa RE2 (die ik al had) en Majora's Mask, die ik nog niet had. Nog anderen games die ik al bezat evenals de console zelf. Heb er een redelijke winst op kunnen maken.

Niet om de verkoper te kakken te zetten, had een aardig bod gedaan..maar ja, ik hield het wel in mn achterhoofd dat ik mn collectie kon aanvullen zonder extra kosten of mogelijk dus zelfs nog met wat winst. Ik doe het er niet voor, maar als het 's een keer voorkomt...mja, dan ben ik extra blij.
Tuurlijk kan beide, ik denk dat er velen hier daaronder vallen :)

Het is vervelend dat sommige dingen die ik zou (terug)willen nu té duur zijn (of: veel duurder zijn dan wat ik ervoor over heb).
Langs de andere kant vind ik het wel leuk om te zien dat “item x” uit mijn collectie volgens pricecharting toch wel stevig wat aan waarde heeft gewonnen…

Ik heb er me intussen bij neergelegd dat ik niet ALLES zal bezitten wat ik wil en inderdaad, die (uitzonderlijke) vondsten voor een leuk prijsje zijn dan ook dubbel zo leuk.
Meest recente voorbeeld hiervan in mijn geval was “Out Run 3-D” voor de Master System. De prijzen die daarvoor worden gevraagd zou ik NOOIT betalen, toen ik het spel dus vond voor 20€ was ik dan ook enorm happy 😄

(Retro) Game collectie

Bruiser schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:22:
[...]

De X7 is toch een ander model dan de “Pro”? Het is die laatste die ook Mega-CD kan emuleren.
Ja correct, ik had de modellen even niet meer helder, dacht ook dat er inmiddels een vernieuwde x7 uitgekomen was (x7 pro ofzo?). Maar boeit dus weinig, tot nu toe speelt het alles wat ik er op geprobeerd heb.

En vwb mister. Het is heel simpel (imho uiteraard) speel jij graag je eigen carts dan heb je weinig aan een mister, speel je vanaf everdrive dan is een mister vrijwel even goed als een analogue, er zijn enkele dingen die de analogue wel speelt en mister niet, ik geloof msu1 hack? maar laten we zeggen dat ze 99% hetzelfde kunnen op snes vlak.

Neem niet weg wat je zegt, analogue is echt HEEL leuk spul. In een ideale wereld zou ik met name de snes variant ook willen hebben, want ik heb idd een kleine verzameling snes carts. En mij eigen snes is pal, niet de latere one chip, en ik heb daar dus geen ED en ook alleen nog maar de composiet kabel. Allemaal zaken die met de super nt opgelost worden.

Kijk je je echter verder dan dan snes, dan is het no contest. En ik geloof dat er ook wat extra cores zijn voor de super nt maar.....mister doet
- ontzettend veel arcade games
- ontzettend veel retro computers (ik heb daar zelf minder mee, en ook nog niet heel veel mee gepruts, muv van amiga en c64 die exact zo aanvoelen als wat ik me herinner buiten het gebrek aan de laadtijden) maar msx, sharp x68k, een 486 core.. amstrad of spectrum waarvan geregeld games voorbij komen in retro gamer magazine. En echt een enorme berg vage zut zoals de coco ofzo? ook oudere apples....goed the list is endless is wat overdreven, maar grote kans dat wat je interessant vind erbij zit. Grote afwezige is wel cd32, hoewel ik me daar niet echt meer in verdiept heb.
- en als laatste consoles. het is makkelijker om te noemen wat de mister niet speelt dan wel speelt, niet speelbaar of 'af' jaguar, 32x, neo geo cd.
Verder dan de bovenkant.....n64 word genoemd als de harde grens die mister niet aan kan, maar zowel ps1 als saturn zijn ver gevorded, met name ps1 is speelbaar met een nadeel en dat is dat er nog geen geluid is. Maar verder zijn er mensen die al games uitgespeeld hebben! _/-\o_
Neo geo pocket wordt nog ontwikkeld, maar verder alle major consoles ouder dan ps1 of saturn het werkt en op heel behoorlijk tot extreem goed niveau. atari 2600 schijnt bijvoorbeeld niet geweldig te zijn vergeleken met anderen, maar ook hier voelt het voor mij exact aan zoals ik me herinner, en mocht je dit echt belangrijk vinden, via de atari 7800 core kan je de games wel near perfect spelen....

Dus ja, TLDR analogue is mooi spul, maar ik snap @PsYgHo volkomen.

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde, het zou hier anders nogal saai zijn 😄

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Bruiser schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:40:
Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde, het zou hier anders nogal saai zijn 😄
Als we allemaal hetzelfde zouden willen dan worden de prijzen nog hoger :*)

• RJL86
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 17:58
Vraagje:

Zit er een verschil tussen officiële Nintendo scart kabels en 3rd party?

• RJL86
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SeOqMI8TjlOtZzKJtPM5Ng9gInc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSXbInePxyz8nWWW4hg3KsEM.jpg?f=fotoalbum_large

Tijdje te druk gehad met andere dingen dan gamen, voor het eerst sinds maanden weer eens wat games gekocht.

[ Voor 28% gewijzigd door RJL86 op 30-12-2021 13:04 ]

Verwijderd

RJL86 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:03:
Vraagje:

Zit er een verschil tussen officiële Nintendo scart kabels en 3rd party?
Als je een goede third party hebt niet. Maar zonder enige extra info kunnen wij hier lastig wat van zeggen. Een scart kabel op zich is alleen een aansluiting. Het is belangrijk om te weten hoe het van binnen aangesloten is, composite, RGB etc. Daarnaast maakt shielding in een kabel heel erg uit. Dunne kabels hebben weinig shielding dus meer kans op interferentie. De ene third party kabel is de andere niet.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
@Bruiser

Ik bedoelde de full packets, voor de MISTer.
Ioboard, USB hub, 128mb ram, voeding, case, WiFi dongle, etc.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RJL86
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:06:
[...]

Als je een goede third party hebt niet. Maar zonder enige extra info kunnen wij hier lastig wat van zeggen. Een scart kabel op zich is alleen een aansluiting. Het is belangrijk om te weten hoe het van binnen aangesloten is, composite, RGB etc. Daarnaast maakt shielding in een kabel heel erg uit. Dunne kabels hebben weinig shielding dus meer kans op interferentie. De ene third party kabel is de andere niet.
https://www.onlinekabelsh...kndoor5uSrzRoCQioQAvD_BwE dit bijvoorbeeld

Verwijderd

Ik zie dat dit een scart kabel van dolphix is, als ik daar even op zoek dan kom ik bij bol.com terecht:

https://www.bol.com/nl/nl...8-meter/9200000081298428/

Eerste review die ik daar lees is dat dit geen Rgb kabel is. Dus deze is composite aangesloten. Die zou ik niet aanraden. Zal echt op zoek gaan naar een rgb scart kabel.

Edit: hier geven ze aan dat het een rgb scart kabel is: https://www.gameshop-twen...2&&staat2ehands_id=330583

Als het niet zo blijkt te zijn kan je hem altijd terug sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2021 14:23 ]

• RJL86
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:19:
[...]

Ik zie dat dit een scart kabel van dolphix is, als ik daar even op zoek dan kom ik bij bol.com terecht:

https://www.bol.com/nl/nl...8-meter/9200000081298428/

Eerste review die ik daar lees is dat dit geen Rgb kabel is. Dus deze is composite aangesloten. Die zou ik niet aanraden. Zal echt op zoek gaan naar een rgb scart kabel.

Edit: hier geven ze aan dat het een rgb scart kabel is: https://www.gameshop-twen...2&&staat2ehands_id=330583

Als het niet zo blijkt te zijn kan je hem altijd terug sturen.
Top, dank je

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 14:29
Heeft er iemand ervaring met (web)shops welke retro consoles en games opkopen? Ik ben van plan mijn gehele collectie te verkopen (Nintendo, Sega, Sony Playstation) en zoek hiervoor een betrouwbare winkel die reële prijzen betaald.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:18
Wormzz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:01:
Heeft er iemand ervaring met (web)shops welke retro consoles en games opkopen? Ik ben van plan mijn gehele collectie te verkopen (Nintendo, Sega, Sony Playstation) en zoek hiervoor een betrouwbare winkel die reële prijzen betaald.
Bedenk vooral wat jij ook een reële prijs vindt. Een winkel zal natuurlijk nooit voor bepaalde dure items de hoofdprijs betalen. Ik denk dat je geluk hebt als je 50 procent krijgt voor wat de marktprijs is voor de meeste games.

Zelf zou ik de echte toppers misschien los proberen te verkopen. Denk aan items van 100+ euro per stuk. Dan is het meestal je tijd waard.

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 16:42
Ik heb nooit aan inkopers verkocht maar zie ze wel eens voorbij komen en hetgeen wat mij opvalt is dat ze nooit reële prijzen geven voor je product. Neem zoiets als https://www.nintendoverkopen.nl/.

Paper mario: the thousand-year door. Marktplaats +/- €100 - €120. Hun website: €32,20
Fire Emblem: Radiant Dawn: Marktplaats +/- €60 - €90. Hun website: €24,75
Pokemon Sapphire (met doosje) Marktplaats +/- €100 - €150. Hun website €23,10 (Zonder doosje kopen ze voor €16,15, verkopen ze dan weer voor €57,95).

Ik heb nog geen handelaar gezien welke je enigszins een redelijke prijs geeft. Beste kans heb je op marktplaats. De duurdere spellen los verkopen, de rest verkopen als bulk tegen een wat gereduceerd tarief.

Verwijderd

In het verleden nog wel eens wat verkocht aan Presstart, en geruild met Madgames op een beurs.
Je zal idd niet de hoofdprijs krijgen, maar dat is logisch met een winkel. Die mensen willen er zelf ook nog iets aan verdienen. Onderaan de streep zijn het ook handelaren.

Verwijderd

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik denk dat je ook van een groot deel af komt door het op Tweakers te delen (wellicht via V&A een lijst / foto dumpen). Het meerendeel in dit topic en ook andere Tweakers hebben wel een goed idee van wat het waard is en betalen er ook wel naar.
Mijn ervaring is dat game shops je maximaal gaan uitknijpen. Je bent soms behoorlijk wat berichten heen en weer aan het sturen om uiteindelijk tot een acceptabel bedrag te komen. Ik doe daar niet meer aan, tenzij ze direct met een fatsoenlijk bod komen. Marktplaats moet je geluk mee hebben om realistische kopers te vinden.

• Wormzz
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:37:
[...]

Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik denk dat je ook van een groot deel af komt door het op Tweakers te delen (wellicht via V&A een lijst / foto dumpen). Het meerendeel in dit topic en ook andere Tweakers hebben wel een goed idee van wat het waard is en betalen er ook wel naar.
Mijn ervaring is dat game shops je maximaal gaan uitknijpen. Je bent soms behoorlijk wat berichten heen en weer aan het sturen om uiteindelijk tot een acceptabel bedrag te komen. Ik doe daar niet meer aan, tenzij ze direct met een fatsoenlijk bod komen. Marktplaats moet je geluk mee hebben om realistische kopers te vinden.
Daar was ik al een beetje bang voor, ben vanaf vandaag ook begonnen met als de eerste Nintendo spellen op V&A te plaatsen om te kijken of ik ze op deze manier kan verkopen. Dan kan ik daarna verder met alle Sega en Playstation spellen en al laatste alle consoles. Al met al nog best wat werk met > 50 consoles en > 500 spellen :)

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:18
Wormzz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:42:
[...]

Daar was ik al een beetje bang voor, ben vanaf vandaag ook begonnen met als de eerste Nintendo spellen op V&A te plaatsen om te kijken of ik ze op deze manier kan verkopen. Dan kan ik daarna verder met alle Sega en Playstation spellen en al laatste alle consoles. Al met al nog best wat werk met > 50 consoles en > 500 spellen :)
Ik zou er even bij zetten of het cart only is of boxed. Ik zag een paar leuke gba games maar gezien de prijs denk ik dat het zonder doosje is.

Verwijderd

Wormzz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:42:
[...]

Mocht je Xbox consoles/accessoires hebben dan mag je me altijd DM'en :9 Geen handelaar hoor, ik zoek nog wat Xbox dingen, maar niet echt actief op zoek. (Tux3.14 is een Xbox fan O+ )

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Ik heb met gameland groningen wel goede ervaringen, maar hou inderdaad rekening met 50-70% van de marktwaarde. Het ligt er ook helemaal aan of je gewilde /waardevolle games hebt die interessant zijn, maar in een hele deal kun je wel wat regelen vaak.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 17:00
Zelf geen ervaring met het verkopen van games. In het verleden (20 jaar geleden ofzo) wat dingen verkocht en daar spijt van gehad, dus daarna nooit meer gedaan (inmiddels het meeste hiervan alweer terug kunnen vinden.

Over kopen:
Gisteren voor de switch een semi retro game in de vorm Alex Kid in Miracle World.
Leuke feature: de cover kun je omdraaien en dan heb je een master system look alike :)

Verwijderd

Henkje.doc schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:48:
[...]

Zelf geen ervaring met het verkopen van games. In het verleden (20 jaar geleden ofzo) wat dingen verkocht en daar spijt van gehad, dus daarna nooit meer gedaan (inmiddels het meeste hiervan alweer terug kunnen vinden.

Over kopen:
Gisteren voor de switch een semi retro game in de vorm Alex Kid in Miracle World.
Leuke feature: de cover kun je omdraaien en dan heb je een master system look alike :)
Ik had alexx kind voor de ps5 gehaald ;-) helaas beschadigd binnen gekomen. Dus moet omgeruild worden

• Wormzz
martin_v_z schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:15:
[...]

Ik zou er even bij zetten of het cart only is of boxed. Ik zag een paar leuke gba games maar gezien de prijs denk ik dat het zonder doosje is.
Goede tip, staat inmiddels in de advertenties erbij vermeld. :)

• davince72
Dat kun je dan beter toch hier eerst aanbieden? Dan komt het terecht bij een liefhebber. De liefhebbers hier bieden je absoluut meer dan de handelaar/inkoper.
Hoe heb je nu je prijzen bepaalt als ik vragen mag?
ps: ik woon niet ver van je vandaan trouwens(Arnhem) :)

• Wormzz
davince72 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:42:
[...]

Dat kun je dan beter toch hier eerst aanbieden? Dan komt het terecht bij een liefhebber. De liefhebbers hier bieden je absoluut meer dan de handelaar/inkoper.
Hoe heb je nu je prijzen bepaalt als ik vragen mag?
ps: ik woon niet ver van je vandaan trouwens(Arnhem) :)
Ben inmiddels ook begonnen aan de lijsten hier op V&A te plaatsten om te kijken of er hier interesse is. De eerste spellen zijn zelfs al verkocht vandaag. Prijzen bepalen is altijd lastig, ik heb hiervoor gebruik gemaakt van pricecharting en particulieren op Marktplaats waarbij ik de prijzen naar beneden heb afgerond. Mocht je ergens interesse in hebben stuur me maar een DM, over de prijzen kunnen we altijd praten :). Ik heb liever dat de verzameling naar Tweakers gaan dan dat een handelaar het tegen woekerprijzen gaat verkopen.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Naja op Tweakers kan je ook handelaren hebben natuurlijk. Iedereen kan een account maken op Tweakers. Dat is ook niet iets dat je kan weten wat de koper ermee gaat doen. Maar met woekerprijzen dan koopt men de games gewoon niet, en zoekt men alternatieven.

Anyway, stop je nu volledig met Retro gaming of verkoop je alleen een deel van je collectie?

• Wormzz
laugh schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 14:26:
Naja op Tweakers kan je ook handelaren hebben natuurlijk. Iedereen kan een account maken op Tweakers. Dat is ook niet iets dat je kan weten wat de koper ermee gaat doen. Maar met woekerprijzen dan koopt men de games gewoon niet, en zoekt men alternatieven.

Anyway, stop je nu volledig met Retro gaming of verkoop je alleen een deel van je collectie?
Ik stop er helemaal mee op een RetroPie na. Ik heb er gewoon niet meer de ruimte voor om alles neer te zetten en aan te sluiten en het blijft zonde om alles zo maar in de kast te laten liggen terwijl andere het graag willen hebben in hun collectie.

Verwijderd

Nog een laatste aanvulling voor dit jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3UE71k98wOVhB55D6-PtdfqUBOQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3tqRWa1EEIgvMs1jJ4LCERP.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Beste ReTr0 GaMers ! ik ga dadelijk offline en genieten van lekker (bbq)eten, oliebollen, biertje en het nieuwe jaar inluiden. Uiteraard nog chill paar potjes gamen met mijn maat (en zijn kids).

2021 was (voor mij) een zeer leuk retro-game jaar, veel leuke aanwinsten en genoten van het gamen op die oude bakken. Laat 2022 net zo'n mooi jaar worden, dat wens ik jullie allen ook en bedankt voor de retrogamegezelligheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSxfYSlzLZXxUoCjELWCzEJ9ajI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xT0PECE28nXWX19qUKBJvzKf.jpg?f=fotoalbum_large
@Wormzz MiSTeR geen oplossing voor jou? Op zich niks mis mee als je wil inkrimpen en overstapt op emulatie.

Heb wel interesse wat je allemaal in je sega collectie hebt, inclusief consoles. Mis nog wat dingen in mijn collectie ;)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 17:00
2021 was wat betreft uitbreiden van de Xbox 360 verzameling een aardig jaar. Bijna alle nstc region free varianten kunnen vervangen door pal varianten.

Verder nog wa classics. Eindstand is op 1430 unieke xbox 360 uitgaves/releases en edities. Demo discs e.d. niet meegerekend.

Iedereen een voorspoedig 2022 toegewenst.

• Bruiser
  • Niet online
2021 was ook voor mij een leuk jaar wat betreft retrogaming. Toffe aanwinsten gedaan en nieuwe kennis vergaard.

De beste wensen voor het nieuwe jaar aan iedereen!

(Retro) Game collectie

Verwijderd

Beste wensen en hopelijk een jaar met eerlijke prijzen!

Ik heb afgelopen jaar meer last en current gen gekocht dan retro games. De retro games die ik voornamelijk heb gekocht waren voor dreamcast.

Huidige stand van aantal games zit op 2487. Paar leuke cijfers:

Ps1: 411
Ps2: 495
PS3: 404
PS4: 236
PS5: 21
Psp: 103
Vita: 49

Megadrive: 71
Dreamcast: 121
Saturn: 25
32x: 2

Xbox: 145
Xbox 360: 63
Xbox One: 18

Nes: 23
Snes: 41
N64: 9
Gamecube: 19
Wii: 21
Wii u: 137
Switch: 12
3ds: 14

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2022 13:02 ]

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
In 2021 veel leuke foto's in dit topic langs zien komen. Ook discussies langs zien komen hier over upscalers, kabels en ga zo maar door.

Ben zelf helemaal geen grote collector vergeleken met vele anderen hier. Voor mij was 2021 de toevoeging van een Clear Red Nintendo 64 + RGB mod + Everdrive 64 x7 de grootste aanschaf. Zeer blij mee als je dan zo'n 20 jaar later eindelijk zelf een N64 bezit.

Beste wensen allemaal!

Verwijderd

Misschien een beetje on/off topic (ik heb ook enkele oude PS3 games)...maar ik ben op zoek naar een app of website waar ik mijn verzameling in kan registreren. Het zijn voornamelijk oude boxed PC games. Er zijn echter zoveel apps en websites dat het nogal lastig te zien is wat nu een goede is. Ik ben naar het volgende op zoek:
- Verzameling van games toevoegen (duh!).
- Leuke visuele weergave (Darkadia ziet er leuk uit bijvoorbeeld).
- Aangeven of je de game hebt uitgespeeld of niet.
- Een 'indicatie van de waarde' e.g. wat is het gemiddelde verkoopwaarde op eBay bijvoorbeeld.
- Exporteerbaar naar een algemeen formaat (e.g. Excel/CSV) voor het geval de website of app stopt
- Liefst zowel desktop website als mobile app.
- Liefst gratis maar als ik 1x moet betalen is het ook OK.

Grouvee en Darkadia lijken mij op dit moment de betere opties maar wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:43:
Misschien een beetje on/off topic (ik heb ook enkele oude PS3 games)...maar ik ben op zoek naar een app of website waar ik mijn verzameling in kan registreren. Het zijn voornamelijk oude boxed PC games. Er zijn echter zoveel apps en websites dat het nogal lastig te zien is wat nu een goede is. Ik ben naar het volgende op zoek:
- Een 'indicatie van de waarde' e.g. wat is het gemiddelde verkoopwaarde op eBay bijvoorbeeld.
- Exporteerbaar naar een algemeen formaat (e.g. Excel/CSV) voor het geval de website of app stopt

Grouvee en Darkadia lijken mij op dit moment de betere opties maar wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik zelf deze:

https://play.google.com/s....tuyware.mygamecollection

Erg tevreden mee. Dit is overigens alleen een mobile app. Meeste punten die je wilt zit in deze app, er zit een koppeling in met pricecharting en alles is te exporteren in een formaat waar andere apps ook mee kunnen werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Ik gebruik zelf deze:

https://play.google.com/s....tuyware.mygamecollection

Erg tevreden mee. Dit is overigens alleen een mobile app. Meeste punten die je wilt zit in deze app, er zit een koppeling in met pricecharting en alles is te exporteren in een formaat waar andere apps ook mee kunnen werken.
Die ziet er goed uit maar....ik heb alleen een iOS apparaat. :)

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:51:
Deze net besteld. Is vanaf vandaag beschikbaar:

[Afbeelding]
Ik heb hem ook maar besteld ;-)

• Bruiser
  • Niet online

[Afbeelding]
Potver, die moet ik ook nog aanschaffen!
De Mario lego sets heb ik aan mij laten voorbijgaan, maar deze is echt gewoon mooi!

(Retro) Game collectie

Vet, maar ik heb die NES gekocht en opgebouwd, en nu staat hij te staan :D Laat deze ondanks dat ik hem wel ruig vind aan mij voorbij gaan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Petje72 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:44:
Beste ReTr0 GaMers ! ik ga dadelijk offline en genieten van lekker (bbq)eten, oliebollen, biertje en het nieuwe jaar inluiden. Uiteraard nog chill paar potjes gamen met mijn maat (en zijn kids).

2021 was (voor mij) een zeer leuk retro-game jaar, veel leuke aanwinsten en genoten van het gamen op die oude bakken. Laat 2022 net zo'n mooi jaar worden, dat wens ik jullie allen ook en bedankt voor de retrogamegezelligheid.

[Afbeelding]
Allereerst, wat een heerlijke kamer. Wou ik even snel mee beginnen.

Heb zelf een PS2 aangesloten op een oude breedbeeld SD tv. Heerlijk. Afgelopen anderhalf jaar GTA VC en San Andreas en Scarface the World is Yours erop gespeeld. De Ace Combat PS2 trilogie ook. En de afgelopen dagen weer heerlijk verslaafd bezig met GTA Liberty City Stories. Had die eerst op PSP, ging kapot maar nu mooi op de PS2. (In 2014 al, en toen voor het laatst 100% uitgespeeld).

Heerlijk die afwisseling met de current gen consoles en dan deze gouden oude klassiekers. (en in het geval van GTA, voordat er een rare remaster kwam).

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Zorroberner schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Allereerst, wat een heerlijke kamer. Wou ik even snel mee beginnen.

Heb zelf een PS2 aangesloten op een oude breedbeeld SD tv. Heerlijk. Afgelopen anderhalf jaar GTA VC en San Andreas en Scarface the World is Yours erop gespeeld. De Ace Combat PS2 trilogie ook. En de afgelopen dagen weer heerlijk verslaafd bezig met GTA Liberty City Stories. Had die eerst op PSP, ging kapot maar nu mooi op de PS2. (In 2014 al, en toen voor het laatst 100% uitgespeeld).

Heerlijk die afwisseling met de current gen consoles en dan deze gouden oude klassiekers. (en in het geval van GTA, voordat er een rare remaster kwam).
Maakt dat echt zoveel uit? Ben ook af en toe aan het denken om een oude tv erbij te kopen want die oude games zien er niet wonderlijk mooi uit op een moderne tv.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

Redax schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Maakt dat echt zoveel uit? Ben ook af en toe aan het denken om een oude tv erbij te kopen want die oude games zien er niet wonderlijk mooi uit op een moderne tv.
Als je geen goede upscaler gebruikt dan maakt het enorm veel uit. Een moderne tv kan slecht omgaan met die lage resoluties.

Sommige imperfecties vallen ook eerder op als je een moderne tv gebruikt. Ik vind het een wereld van verschil.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:45
Vandaag een Nintendo 64 op de kop getikt… ik zie dat er bijna geen koopjes meer zijn vwb goede games, best prijzig alllemaal. Ligt dat aan de tijd van het jaar of?

Verwijderd

Arend_Akelig schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:59:
Vandaag een Nintendo 64 op de kop getikt… ik zie dat er bijna geen koopjes meer zijn vwb goede games, best prijzig alllemaal. Ligt dat aan de tijd van het jaar of?
Ligt er een beetje aan wat jij een koopje vindt. Zoek je alleen de cart of cib? Nintendo games zijn sowieso waarde vast en vaak aan de prijs. Al zijn de prijzen door corona enorm gestegen.

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:33
Redax schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:33:
[...]

Naja het is bij mij ook gebrek aan alternatieven hoor. Heb nog een 4k tv maar die heeft geen scart aansluiting. Die sd tv had ik nog van vroeger.

Die 4k tv staat beneden. En zolder soort mancave van gemaakt met de ps2 ^^
Arend_Akelig schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:59:
Meer aan de tijd van de eeuw of op z'n minst van de laatste twee decennia ;). Maar goede games hoeven niet duur te zijn. Mario 64 zal niet duurder zijn dan 10/15 Euro bijv. en is één van de toppers voor het systeem. Mario Kart 64 rond de 30, al weer een stuk prijziger maar alsnog wel OK. GoldenEye is - denk ik - nog steeds niet prijzig en een (ik haat deze twee woorden) must have. Perfect Dark, idem. Blast Corps, Pilot Wings...ook niet meer dan een tientje. Ik moet toegeven dat ik dit baseer op kennis over de afgelopen jaren en net geen check gedaan, maar kan me niet voorstellen dat ook dat soort spellen enorm veel duurder zijn geworden.

/semi off-topic maar mag ik iedereen die van beat 'm ups houdt deze aanraden?

Afbeeldingslocatie: https://images.wehkamp.nl/i/wehkamp/16824261_pb_01/asterix-amp-obelix-slap-them-all-limited-edition-playstation-4-3760156487946.jpg?w=2048

Vd week met een maat gespeeld en het is echt kwaliteit. Als je ook nog 's van Asterix & Obelix houdt (ik niet per sé) dan is het helemaal een spel wat je moet hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 02-01-2022 21:19 ]

Exorcist schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:17:
[...]

Vd week met een maat gespeeld en het is echt kwaliteit. Als je ook nog 's van Asterix & Obelix houdt (ik niet per sé) dan is het helemaal een spel wat je moet hebben.
Deze kwam afgelopen week ook op mijn vizier, maar ik zie bij verschillende bronnen dat de game wat langdradig en repetitief is, dus ik denk dat ik hem ooit later een keer voor een tientje opraap.

Oh, ben maar eens begonnen met het opschonen van de TS :+ Beter laat dan nooit (en ik heb vakantie).

Seroczynski schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:52:
Ik heb voor nu even de originele topic gekopieerd, maar vind het wel leuk om er wat tijd en moeite in te steken om het geheel te updaten en ook up to date te houden.

Gaat alleen wat tijd in zitten, en ben pas net klaar met werken :+ Komt goed. Aanvullingen zijn altijd welkom.
Eindelijk! _/-\o_ :>

Verwijderd

[...]

Meer aan de tijd van de eeuw of op z'n minst van de laatste twee decennia ;). Maar goede games hoeven niet duur te zijn. Mario 64 zal niet duurder zijn dan 10/15 Euro bijv. en is één van de toppers voor het systeem. Mario Kart 64 rond de 30, al weer een stuk prijziger maar alsnog wel OK. GoldenEye is - denk ik - nog steeds niet prijzig en een (ik haat deze twee woorden) must have. Perfect Dark, idem. Blast Corps, Pilot Wings...ook niet meer dan een tientje. Ik moet toegeven dat ik dit baseer op kennis over de afgelopen jaren en net geen check gedaan, maar kan me niet voorstellen dat ook dat soort spellen enorm veel duurder zijn geworden.

[Afbeelding]

Ik houd hem in de gaten, vind hem nu nog niet de volle prijs waard. Ik wacht zelf al lang op de opvolger van de snes game turtles in time. Die moet dit jaar komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgoSg98hn-EYSWzZzijTnna1aIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yLGmelKfNvWLaj7gtISrMGZa.jpg?f=user_large
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:03:
[...]

Ik houd hem in de gaten, vind hem nu nog niet de volle prijs waard. Ik wacht zelf al lang op de opvolger van de snes game turtles in time. Die moet dit jaar komen:

[Afbeelding]
Goede, stond nog niet op mijn radar. Als liefhebber van Turtles II/Turtles in Time denk ik wel een leuke om te hebben.

Verwijderd

Seroczynski schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Deze kwam afgelopen week ook op mijn vizier, maar ik zie bij verschillende bronnen dat de game wat langdradig en repetitief is, dus ik denk dat ik hem ooit later een keer voor een tientje opraap.

Oh, ben maar eens begonnen met het opschonen van de TS :+ Beter laat dan nooit (en ik heb vakantie).
Goed bezig! Wellicht wat extra informatie er in over retro FPGA / emulator consoles? Dat is een hot item in retro gaming community heb ik het idee.
Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 22:41:
[...]

Goed bezig! Wellicht wat extra informatie er in over retro FPGA / emulator consoles? Dat is een hot item in retro gaming community heb ik het idee.
Daar is zelfs een eigen topic voor, het MiSTer en andere FPGA hardware topic. Maar goed punt, ik zal er een verwijzing naar gaan maken.

Uiteindelijk was het onze friendly moderator @Sagat die de boel weer eens heeft aangeslingerd omdat we de laatste tijd weer vaker vragen krijgen over hoe je de boel kan aansluiten op moderne hardware. Daar ben ik nu even een stukje voor aan het schrijven.
Ja en bedankt hè :+ Ik zal de aankomende paar avonden kijken of ik wat kan verzinnen voor de ontbrekende consoles. De Xbox heeft inmiddels zijn intreden gemaakt. Met de PSD's die ik nu heb kan ik ook heel eenvoudig banners e.d. toe gaan voegen, scheelt een hoop moeite.

Over het algemeen ga ik ook nog even kijken naar de volgorde van content in de TS, maar dat heeft nu niet de prioriteit. Eerst wat meer consoles en handhelds toevoegen, samen met wat relevante informatie over het aansluiten en wellicht zelf iets om mensen op weg te helpen met reparaties.

Ik heb onder water ook de basisopmaak flink verbeterd, al zal dat waarschijnlijk nog altijd een beetje outdated blijven is het nu flink wat eenvoudiger om nieuwe content toe te voegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Seroczynski op 02-01-2022 22:48 ]

@Exorcist ziet er goed uit. Was als kind altijd enorme fan van Asterix, dus ga deze wel in de gaten houden. Prijs is alleen te hoog op dit moment.
Volgens howlongtobeat duurt hij 5-6 uur, klinkt mij als te lang. Misschien komt het omdat al een ouwe lul ben maar ik denk dat voor beat’em ups 1.5-2 uur ideaal is. Dan kan je namelijk makkelijker besluiten hem even aan te zwengelen. Verhaal kan dan wat meer naar de achtergrond en zal het vechten minder langdradig worden. Je kan dan makkelijker uitdagende game mechanics invoeren zoals beperkt aantal levens/continues etc.. beetje ouderwetse arcade strategie.

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11 14:48
*dubbelpost*

[ Voor 98% gewijzigd door Sunz op 03-01-2022 12:22 ]

cold_as_ijs schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:55:
@Exorcist ziet er goed uit. Was als kind altijd enorme fan van Asterix, dus ga deze wel in de gaten houden. Prijs is alleen te hoog op dit moment.
Volgens howlongtobeat duurt hij 5-6 uur, klinkt mij als te lang. Misschien komt het omdat al een ouwe lul ben maar ik denk dat voor beat’em ups 1.5-2 uur ideaal is. Dan kan je namelijk makkelijker besluiten hem even aan te zwengelen. Verhaal kan dan wat meer naar de achtergrond en zal het vechten minder langdradig worden. Je kan dan makkelijker uitdagende game mechanics invoeren zoals beperkt aantal levens/continues etc.. beetje ouderwetse arcade strategie.
Ik speel dit soort spellen altijd met vrienden. Ik vind 1/1,5 uur per sessie ook wel een limiet, daarna ben ik wat klaar mee. Maar dan smeer je het gewoon uit over meerdere avonden, prima. Beperkt aantal levens/continues vind ik niet van deze tijd (en persoonlijk onprettig, als ik iets van vroeger haatte aan games was het van meets af aan weer moeten starten). Maar als het een keuze is, prima.
Exorcist schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Ik speel dit soort spellen altijd met vrienden. Ik vind 1/1,5 uur per sessie ook wel een limiet, daarna ben ik wat klaar mee. Maar dan smeer je het gewoon uit over meerdere avonden, prima. Beperkt aantal levens/continues vind ik niet van deze tijd (en persoonlijk onprettig, als ik iets van vroeger haatte aan games was het van meets af aan weer moeten starten). Maar als het een keuze is, prima.
Probleem met langere games vind ik voornamelijk dat je erbij na moeten denken voordat je er aan begint, hierdoor is de replay waarde in mijn ogen lager. Want miet dan afweeging maken voor meerdere game avonden. Het is wel een luxe probleem ;)
Mijn laatste aanwinst. Was op zoek naar een controller voor mijn ps3 SS. Kwam tot de conclusie dat het voordeliger was om hem icm een andere ps3 te kopen. Nu een slim kunnen scoren met CFW en 30 games voorgeïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OppvTCfyW1wKgIOdB-XqN0auR0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UhNwFVnyziXHDdyZhsj3KtJl.jpg?f=fotoalbum_large

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:47

[Afbeelding]
Lego Ideas, dus waarschijnlijk een one-off?

Liege, liege, liegebeest!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-11 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 13:43:

*Sorry voor dubbelpost*

Ook op zoek. Met app (iOS) liefst. Heb CLZ games op proefversie momenteel. Bevalt me heel erg goed maar is enkel als abo (15 eur per jaar!) beschikbaar. Weet niet of ik er dat voor over heb…Eenmalige aankoop is wél ok.

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06:45
[...]

Thanx, zal binnenkort eens een lijstje maken wat mij leukt lijkt. Inderdaad: mariokart en mario64 is wel een musthave, deze ken ik ook nog wel van vroeger. Aanbod is er wel op MP zag ik ;)
Pagina: 1 ... 126 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.