Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-11 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:48:
Ik heb er eindelijk 1 *O*
Blijft 1 van de beste controllers ooit.
Jammer dat ze zo slecht verkrijgbaar zijn.

Discogs collection

Deze kwam net in mijn YT lijst voorbij. Is een livesessie van retrorgb met Mike Chi over de nieuwe firmware voor de retrotink 5x. Alles wordt vrij gedetailleerd besproken, dus zeker interessant voor bezitters van de 5x.
https://www.youtube.com/watch?v=e6GFw-6ypLM

Verwijderd

serial_killa159 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:20:
[...]

Jammer dat ze zo slecht verkrijgbaar zijn.
Ja, het heeft ook behoorlijk wat moeite gekost on er 1 te vinden. In Europa vind je ze praktisch niet meer. Uiteindelijk in Amerika gevonden en gekocht. 90€ lichter, maar ik vind het elke cent waard.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:14

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:53:
@Verwijderd @Verwijderd Eerst moet er een upscaler komen, dan komt er een N64. Ga dan voor een US of JP model zodat ik hem makkelijker kan rgb modden. HDMI mod is ook mogelijk maar die zijn moeilijk aan te komen.
Als ik dan mijn backlog weer onder controle heb, dan zal ik een saturn overwegen :D
De franse N64 is nog makkelijker te RGB modden, die heeft RGB support al klaar op de printplaat maar mist alleen wat onderdelen die je er op moet solderen, daarna werkt een gewone Super Nintendo RGB scart kabel er op. Als je dit gaat doen dan heb ik nog steeds een voorraadje van die smd transistor (BC818-16) liggen ergens.
https://nfggames.com/forum2/index.php?msg=46373

Zelf ooit gedaan dus, het lastigste was nog wel om een NUS-001(FRA) N64 te vinden :D

[ Voor 12% gewijzigd door W1LL3M op 22-12-2021 00:35 ]

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
W1LL3M schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 23:59:
[...]

De franse N64 is nog makkelijker te RGB modden, die heeft RGB support al klaar op de printplaat maar mist alleen wat onderdelen die je er op moet solderen, daarna werkt een gewone Super Nintendo RGB scart kabel er op. Als je dit gaat doen dan heb ik nog steeds een voorraadje van die smd transistor (BC818-16) liggen ergens.

Zelf ooit gedaan dus, het lastigste was nog wel om een NUS-001(FRA) N64 te vinden :D
Ja maar dan heb je geen IGR en VI-Deblur. In mijn ogen zijn die toch wel waard op lang termijn. Ik kon me trouwens ook herinneren van mensen die problemen ervaarden met die Franse versie.

Afhankelijk van hoe je de mod uitvoert werkt een SNES kabel ook prima zonder de franse mod bij de advanced kits.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

RGB mod haalt alleen de niet bedoelde storing weg uit het beeld, maar VI-Deblur gaat me net wat te ver, dat past de games gewoon aan. Als je destijds niet blurry games wilde had je wel een playstation gehaald :D

VI-Deblur en IGR doen daardoor ook behoorlijk af aan het authentieke n64 gevoel lijkt me, installeer dan meteen een emulator op pc en draai n64 op 120Hz op 4k met 16x msaa ;)

• laugh
  • Niet online
W1LL3M schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:11:
RGB mod haalt alleen de niet bedoelde storing weg uit het beeld, maar VI-Deblur gaat me net wat te ver, dat past de games gewoon aan. Als je destijds niet blurry games wilde had je wel een playstation gehaald :D

VI-Deblur en IGR doen daardoor ook behoorlijk af aan het authentieke n64 gevoel lijkt me, installeer dan meteen een emulator op pc en draai n64 op 120Hz op 4k met 16x msaa ;)
Als we op deze manier redeneren dan zouden we helemaal geen wireless controllers, upscalers, Everdrives en moderne televisies moeten gebruiken omdat we niet de authentieke ervaring krijgen. We kunnen dan net zo goed een emulator op PC draaien.

Ben ik oneens mee maar uiteraard kan iedereen zijn eigen mening hebben.

Als je kijkt naar de vraag en interesse naar upscalers, HDMI mods etc. icm de oude retro console, dan vertelt dit juist een ander verhaal. Mensen zoeken nu juist dé manier om oude consoles op een zo goed mogelijke manier af te spelen. Zo kan men alsnog de authentieke ervaring van originele hardware krijgen zonder dat het beeld er verschrikkelijk slecht uit ziet met moderne schermen.

Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe IGR behoorlijk af zit van een authentieke ervaring maar prima, ieder heeft andere eisen. VI-Deblur maakt het beeld iets beter dat helpt voor een moderne TV of monitor maar het verschil is weer niet zo groot als dat je beweert. Een upscaler maakt een veel groter verschil uit dan VI-Deblur.

Ik ben juist van mening dat we de originele console gebruiken voor de authentieke ervaring op originele hardware. Met een emulator zit je juist nog verder weg van die authentieke ervaring die jij zo belangrijk vindt, en krijg je zelfs te maken met graphical glitches, compatibility issues of andere problemen. Dat is juist de hele reden waarom men een oude console wilt gebruiken en niet de emulator.
W1LL3M schreef op woensdag 22 december 2021 @ 01:11:

Emulators hebben natuurlijk hun eigen problemen. Hoewel 4k met RT wel aanlokkelijk klinkt, ben ik bang dat het eruit gaat zien als GTA DE ;).
Denk dat de definitie van “originele ervaring” ook verder heel persoonlijk is. Want voor de een is dat natuurlijk op CRT via composiet of zelfs RF. Dan kan je overigens nog discussiëren of de best trinitron dan ook nog origineel is. Voor andere gaat puur om de gameplay zelf en is een emulator het summum.

Ik zelf heb wel de behoefte aan een oplossing die werkt op moderne TV’s, zonder extra lag, maar die ook originele cartridges accepteert. Voor mij zit er veel nostalgische waarde in de cartridges. Het slaat ook verder nergens op natuurlijk, want gamen van CD’s/DVD/BR wil ik liever niet. Het is een stuk anoniemer als een cartridge die je aan zit te staren, ook de herrie is een stuk minder. Als Analogue vandaag een N64 variant aankondigt zal ik een van de eerste zijn die hem besteld.

Wat betreft blur denk ik dat dat je dit niet kan gebruiken zonder scanlines, zonder ziet het er niet uit. Die zitten niet op minn lcd/oled ;)
n64 Blur:
Ik moet terugdenken aan de vergelijkingen van n64 en de versie op de switch, die vond ik toch beduidend minder mooi/sfeervol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1BwoBEGW387Mo-8HNxNneEcKANI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ep57jjXYdoot4PymM6qPPq8U.png?f=user_large

Helemaal omdat sommige dingen dan gameplay elementen spoilen......maar ook hier is persoonlijke voorkeur erg belangrijk en het feit dat er deblurring opties zijn betekent dat vele dit dus ook waarderen.

In anders news, analogue pocket dpad issues?
https://twitter.com/senti.../1473549095662931971?s=20

Hoop dat het meevalt maar, op zich is het dan een voordeel als je pas laat je eigen exemplaar ontvangt. Dan is het mogelijk al gefixt. Maar wel iets om in de gaten te houden!

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:04:
n64 Blur:
Ik moet terugdenken aan de vergelijkingen van n64 en de versie op de switch, die vond ik toch beduidend minder mooi/sfeervol
[Afbeelding]

Helemaal omdat sommige dingen dan gameplay elementen spoilen......maar ook hier is persoonlijke voorkeur erg belangrijk en het feit dat er deblurring opties zijn betekent dat vele dit dus ook waarderen.
Volgens mij is blur en fog niet hetzelfde, maargoed. Blur op de N64 uitschakelen heeft ook mijn voorkeur, ik houd gewoon van scherpe pixels.

Ben ook mega enthousiast over Mike Chi's update voor de RetroTink x5. Met deze instellingen kan je nu toch net even wat meer instellen zonder dat je verstand hoeft te hebben van beeldfrequenties en whatnot. Het zijn voornamelijk instellingen voor de presentatie van het beeld, dus positionering, formaat en scanlines. Een nieuwe feature is dat je het beeld kan "inzoomen" zonder kwaliteitsverlies, dat is echt héél erg gaaf. Nuttig voor als je bijvb. gebruik maakt van de Super Game Boy of de officiële Game Boy Player (al moet je dat laatste sowieso niet willen).

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Seroczynski schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:11:
[...]

Volgens mij is blur en fog niet hetzelfde, maargoed. Blur op de N64 uitschakelen heeft ook mijn voorkeur, ik houd gewoon van scherpe pixels.

Ben ook mega enthousiast over Mike Chi's update voor de RetroTink x5. Met deze instellingen kan je nu toch net even wat meer instellen zonder dat je verstand hoeft te hebben van beeldfrequenties en whatnot. Het zijn voornamelijk instellingen voor de presentatie van het beeld, dus positionering, formaat en scanlines. Een nieuwe feature is dat je het beeld kan "inzoomen" zonder kwaliteitsverlies, dat is echt héél erg gaaf. Nuttig voor als je bijvb. gebruik maakt van de Super Game Boy of de officiële Game Boy Player (al moet je dat laatste sowieso niet willen).
Goed punt, misschien leuk om te vergelijken. op mijn everdrive zou ik vast wel ook gepatche versies van games kunnen spelen.....of zijn de deblurring opties alleen via hardware zoals n64 digital? (heb me er dus nooit heel erg in verdiept :P )

10 second ninja DONE

Sagat schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:22:
[...]

Goed punt, misschien leuk om te vergelijken. op mijn everdrive zou ik vast wel ook gepatche versies van games kunnen spelen.....of zijn de deblurring opties alleen via hardware zoals n64 digital? (heb me er dus nooit heel erg in verdiept :P )
https://www.youtube.com/watch?v=QDiHgKil8AQ&t=4s

• laugh
  • Niet online
Sagat schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:22:
[...]

Ja dat is een andere blur. De VI-Deblur is alleen via hardware mod beschikbaar.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:04
[...]

Zelf heb ik (helaas) een Nus-001(EUR) met NUP serie nummer. Maar ik moet zeggen dat ik die s-video kabel geen tegenvaller vind. Goh er lijkt nu zelfs een wat scherpte in de n64 te zitten met behulp van de retrothink.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:04
Hier n64 via s-video op de Retrotink 5x
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gj_CWlh1MCMap-qnaUuH3wNFK-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WH6kC69UuIIGTldW4D8gpZVs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYXHUnMB5laQEDvQzkjXRWOo1J8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rj7x0TVGrviHQ640VyiNWZMk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0oY3zvwQPYVd6x52n-dlC0Yva_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5d159nKSlwOCjhKBT65YfhXd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJfeNPEjEE_VxYSKCXdW4p62PsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QTpC3CZPkE04CSaAFhLL6ad0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeBtQypnChi_D4-HyWY6OVvj7_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SQSZuzkD9aP9bACYmoZTDpkY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBvvIWbWlYj-_sVt47sBX5IT8E0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FBbe9ao5uEG5RfViZYeD162K.jpg?f=fotoalbum_large

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Je scherm heeft een curve de verkeerde kant op voor retro-gaming :+

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 14:05
Nieuwe troep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP7qmqhg2wh_6eiQmNOYBeP6rpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y2E6aQlDzq0KDPhXYSvKJLR2.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

[...]

Oef, m'n zeer lange termijn project...De (Franse) RGB modded N64 al enige jaren in huis. Tijd daarna een RGB kabel gekocht. Werkte niet, wel op m'n SNES (RGB). Tweede kabel gekocht jaar daarna, ook issues, wel beeld maar blauw/zwart (wederom prima werkend op m'n GC en SNES). Weet gewoon niet welke kabel ik (blijkbaar) nodig heb en zit nog steeds met een dure N64 die zijn potentie niet kwijt kan.
Nice, wist niet dat die RE delen ook met "gun" kwamen en zo'n doos. Als RE verzamelaar ergens wel een must.... :9~

Eternal Darkness paar jaar geleden mee begonnen en toen weggelegd, maar typisch zo'n spel wat je ooit écht verder moet (uit)spelen. Geniaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Exorcist op 23-12-2021 23:54 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 17:16
Sagat schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:04:
n64 Blur:
[Afbeelding]

In anders news, analogue pocket dpad issues?
https://twitter.com/senti.../1473549095662931971?s=20

Hoop dat het meevalt maar, op zich is het dan een voordeel als je pas laat je eigen exemplaar ontvangt. Dan is het mogelijk al gefixt. Maar wel iets om in de gaten te houden!
Exact hiervan hebben de GTA remasters ook last (en nog wat meer ;) ).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 14:05
Exorcist schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:53:
[...]

Nice, wist niet dat die RE delen ook met "gun" kwamen en zo'n doos. Als RE verzamelaar ergens wel een must.... :9~
Wist ik ook niet.
Maar broertje van een vriendin van mij deed dit weg en ik moest deze gewoon hebben, omdat ik het nog nooit gezien had.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Exorcist schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:52:
wel beeld maar blauw/zwart (wederom prima werkend op m'n GC en SNES
GC en SNES kabels zijn niet dezelfde, en er zit zelfs verschil tussen SNES PAL en NTSC kabels: W1LL3M in "Goeie oude (retro) consoles deel 12"

Weet je zeker dat de mod verder goed gedaan is en er niet een SMD ergens minder goed contact maakt?
W1LL3M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:03:
[...]

GC en SNES kabels zijn niet dezelfde, en er zit zelfs verschil tussen SNES PAL en NTSC kabels: W1LL3M in "Goeie oude (retro) consoles deel 12"

Weet je zeker dat de mod verder goed gedaan is en er niet een SMD ergens minder goed contact maakt?
Weet ik nog steeds niet zeker, nee. De verkoper had heel veel goede reviews en was een "bekende" in de scene dus op zich vertrouw ik dat wel. Tijdje terug nog een foto gemaakt van het mainboard, moet ik even zoeken.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt 'm toch zeker niet van mij gekocht he? :+
Ik heb 'm verkocht via tweakers V&A, maar werkend en inclusief de juiste kabel, dus dat zal wel niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4w9rxRo2sIzojK3LzoNHo5DxGo=/288x238/filters:strip_icc():strip_exif()/m/31998/1K3ODN1t8DLA82bptNtkFPTq3HBc1KyqwN5gJxmIPmsfpFEYch.jpeg?f=imagemedium

[ Voor 63% gewijzigd door W1LL3M op 24-12-2021 00:18 ]

• laugh
  • Niet online
Je moet weten hoe het intern is aangesloten zodat je de juiste kabel gebruikt. Zag laatst nog een persoon die leuk TTL CSYNC rechtstreeks doorstuurde naar eigen apparatuur, dat wil je dus niet hebben. Zal wat zijn om zo je dure Retrotink 5X te beschadigen.
W1LL3M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:11:
Je hebt 'm toch zeker niet van mij gekocht he? :+
Ik heb 'm verkocht via tweakers, maar werkend en inclusief de juiste kabel, dus dat zal wel niet.
[Afbeelding]
Ik? Nee, via eBay en een echte Franse verkoper. Dat stuk vertrouw ik dan nog wel. Welke mod het is/welke kabel ik nodig heb minder :+

(en zie post bovenstaand, icm een Hydra RGB switch aangesloten op een OSSC)

[ Voor 6% gewijzigd door Exorcist op 24-12-2021 00:16 ]

• laugh
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:16:
[...]

Ik? Nee, via eBay en een echte Franse verkoper. Dat stuk vertrouw ik dan nog wel. Welke mod het is/welke kabel ik nodig heb minder :+

(en zie post bovenstaand, icm een Hydra RGB switch aangesloten op een OSSC)
Ja intern bedoelde ik met de gesoldeerde draden en het type mod board zodat je weet wat voor modkit je hebt en wat de modder gedaan heeft. Leuk projectje om het een keertje uit te zoeken ;) . Daarvoor moet je wel zo'n speciale schroevendraaier hebben om de console te openen.

Ik ga er ook vanuit dat de mod gewoon werkt. Ik denk dat een modder (meestal) wel even een kabel erin steekt om te controleren of het werkt en geshipped kan worden naar een klant.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

laugh schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:35:
Ja intern bedoelde ik met de gesoldeerde draden en het type mod board
Het is juist een franse N64 zonder mod board of gesoldeerde draden...
Zo een met RGB al voorbereid op de printplaat.
Maar inderdaad wel een onderzoekje waard, dus @Exorcist als je die foto van de printplaat nog hebt?

[ Voor 14% gewijzigd door W1LL3M op 24-12-2021 00:55 ]

• laugh
  • Niet online
W1LL3M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:53:
[...]

Het is juist een franse N64 zonder mod board of gesoldeerde draden...
Zo een met RGB al voorbereid op de printplaat.
Ik snap wat je bedoelt maar op een Franse N64 hoef je niet persé voor die mod te gaan. Je kan ook andere kits erin zetten. Vandaar dat je de console open moet maken om te zien wat er daadwerkelijk in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door laugh op 24-12-2021 01:39 ]

laugh schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:35:
[...]

Ja intern bedoelde ik met de gesoldeerde draden en het type mod board zodat je weet wat voor modkit je hebt en wat de modder gedaan heeft. Leuk projectje om het een keertje uit te zoeken ;) . Daarvoor moet je wel zo'n speciale schroevendraaier hebben om de console te openen.

Ik ga er ook vanuit dat de mod gewoon werkt. Ik denk dat een modder (meestal) wel even een kabel erin steekt om te controleren of het werkt en geshipped kan worden naar een klant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXfJzZhKqbOEWS2sB_bM4SLC2-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAgzpebo4QPHUfkbFyfi4Hcs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90SDNr5IpmCrJW7DaVoI-2_3_FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kW8UpIwZkIST4bmQWDWvSo7X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v2Bf0a0Jer7hUFRCfFyAKaadAQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZgwhIKbulSgPlv8OrsJxGEy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vZXe6aBTGXz7fujffRMrchLdww=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpM0NfHOUCgZ5NcBcSaCWx50.jpg?f=fotoalbum_large

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjK-QdEfgsT8ZQYIFR7CdetmxJw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luCKqSmyDKzuFLaB3FGIXTAO.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had een scartkabel voor de Megadrive (1) besteld, niet echt goed gekeken/opgelet en deze past dus niet. Het is de C-PIN versie die niet past op 2 van mijn megadrive's model 1600-18 en 1600-20. Je moet dus de V-PIN versie hebben, daarvan zijn de pinnetjes wat dunner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BpyzUJuCuug1_MYOQCtW2q7zmvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/q2Q5nnFvBBLtf9psRyocXRwT.png?f=user_large

Lesson learned en de juiste versie maar bestelt :9
https://www.onlinekabelsh...re-v-pin-versie-1-8-meter

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Een Sega Megadrive vraagje. de 1600-20 heeft een extra poort: EXT , lijkt op vga-connector. Weten jullie waarvoor deze dient?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETJ2ObHtyO_E8ebqDiFa6__2jSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EuXfTjaACYuBvoJlPUC3UonH.jpg?f=fotoalbum_large

de 1600-18 heeft deze poort niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2lDKkLGxMJ4DZn_gmd2MKPHINM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g16HWrnTT9FRotcQZw68Qvpp.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

De extend poort was voor de modem. Die hebben wij hier nooit gezien. In Amerika & Japan wel gebruikt voor Sega MegaNet

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2021 11:25 ]

• laugh
  • Niet online
Dit is de mod die @W1LL3M bedoelde. Zover ik weet is de PAL SNES RGB kabel de correcte kabel.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

De onderdelen kloppen zo te zien, en het soldeerwerk ziet er netjes uit. De volgende stap zou zijn om ze door te meten, het kan zomaar zijn dat ie werkend is verstuurd, maar dat tijdens transport er een haarscheurtje in een van de soldeerverbindingen is gekomen die een slecht contact veroorzaakt waardoor je geen/slecht beeld krijgt.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Exorcist schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:53:
[...]

Eternal Darkness paar jaar geleden mee begonnen en toen weggelegd, maar typisch zo'n spel wat je ooit écht verder moet (uit)spelen. Geniaal.
Eternal darkness gekocht toen die net uit kwam. Maar inderdaad nooit uitgespeeld. Ook nog eens doen.
Wel een heel eind gekomen.
W1LL3M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:32:
[...]

De onderdelen kloppen zo te zien, en het soldeerwerk ziet er netjes uit. De volgende stap zou zijn om ze door te meten, het kan zomaar zijn dat ie werkend is verstuurd, maar dat tijdens transport er een haarscheurtje in een van de soldeerverbindingen is gekomen die een slecht contact veroorzaakt waardoor je geen/slecht beeld krijgt.
Ik vermoed echt dat ik een RGB kabel gebruik die niet geheel compatible is. Weet bijv. niet of een CSYNC of sync on luma of hoe het ook heet kabel nodig heb, dat valt net buiten m'n kennisgebied. Weet je zo een linkje naar een kabel die met deze mod zou moeten werken?

• laugh
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:35:
[...]

Ik vermoed echt dat ik een RGB kabel gebruik die niet geheel compatible is. Weet bijv. niet of een CSYNC of sync on luma of hoe het ook heet kabel nodig heb, dat valt net buiten m'n kennisgebied. Weet je zo een linkje naar een kabel die met deze mod zou moeten werken?
https://www.retrogamingca...es-rgb-av-scart-cable-pal

En dan in de selectie kiezen voor CSYNC (Built in video sync seperator). Dit is dus niet een kabel die direct CSYNC haalt uit de console zoals we zien bij de NTSC varianten, maar haalt sync uit composite video. Sync on luma zal denk ik niet werken omdat deze niet standaard een connectie heeft van S-Video naar de multi-out op de Franse N64, tenzij de modder extra werk heeft verricht.

Verwijderd

laugh schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:52:
[...]

En dan in de selectie kiezen voor CSYNC (Built in video sync seperator). Dit is dus niet een kabel die direct CSYNC haalt uit de console zoals we zien bij de NTSC varianten, maar haalt sync uit composite video. Sync on luma zal denk ik niet werken omdat deze niet standaard een connectie heeft van S-Video naar de multi-out op de Franse N64, tenzij de modder extra werk heeft verricht.
Denk alleen dat het laatste niet goed gaat met de Hydra. Die heeft het liefst alles zo simpel mogelijk omdat hij intern van alles regelt.

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Exorcist schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:35:
[...] Weet je zo een linkje naar een kabel die met deze mod zou moeten werken?
Ik heb destijds een standaard PAL SNES RGB kabel gebruikt, volgens mij een echte van Nintendo zelfs.

Daarin zou dit moeten zitten:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/uXgCrEyKxlE92XBZdu56XOCY/full.png
bron
"Sync over Luma" of "CSYNC" zou ik niet weten, ze gebruiken allemaal SCART pin 20, hier staat er meer informatie over:
https://www.retrogamingca...e-video-vs-composite-sync
Mijn oude Trinitron slikt het allemaal wel waarschijnlijk :D

[ Voor 8% gewijzigd door W1LL3M op 24-12-2021 16:09 ]

• laugh
  • Niet online
W1LL3M schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:58:
[...]

Ik heb destijds een standaard PAL SNES RGB kabel gebruikt, volgens mij een echte van Nintendo zelfs.

Daarin zou dit moeten zitten:
[Afbeelding]
"Sync over Luma" of "CSYNC" zou ik niet weten, maar hier staat er meer informatie over:
https://www.retrogamingca...e-video-vs-composite-sync
Mijn oude Trinitron slikt het allemaal wel waarschijnlijk :D
Het klopt ook, hij moet ook de PAL SNES RGB kabel waarbij sync gehaald wordt uit composite video . Op internet zie je ook dat mensen die van RGC gebruikt hebben en dat het prima werkt.

Maar dan komen we op een ander probleem zoals @Verwijderd aan geeft. Scherp trouwens want die hydra was ik vergeten. Die van RGC heeft een sync seperator, en dat gaat dus conflicten opleveren met die hydra. Andere shops zie ik meestal sync on luma.

Momenteel zie ik eigenlijk geen oplossing icm die hydra switch, tenzij je de console verder gaat modden om sync on luma wel terug te krijgen. Of dat je de juiste kabel kan vinden, maar die heb ik niet gezien bij de bekende sites.

[ Voor 3% gewijzigd door laugh op 24-12-2021 16:19 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 15:48:
[...]

Denk alleen dat het laatste niet goed gaat met de Hydra. Die heeft het liefst alles zo simpel mogelijk omdat hij intern van alles regelt.
Hmm, ik heb een Hydra...op een OSSC. Die geeft dus geen beeld. Op m'n Trinitron krijg ik beeld, maar is het blauw/zwart (cheapo RGB kabel). Zal die andere 's bestellen tijdens de vakantie :)
laugh schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:52:
[...]

Heel veel dank! Al moet ik dus blijkbaar nu weer uitkijken met een Hydra, maar goed..dan kan ik het in principe op m'n Trinitron aansluiten. Geniet niet de voorkeur (staat in een andere ruimte, wel naast m'n gameroom maar toch). Thanks! :>

Verwijderd

Nog wat foto's... dit topic kan altijd meer foto's gebruiken :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VkuRUkD56yrqj1UykMkGJ2H7yI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsYlkbdmclteQMNqrA42qmM1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3FSWxnSMIZSc5y6wk2CYqSRAf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tIJXTkJKkOGQXNYDgX5X2k1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y7O-7f-OvGkNgyXsneVyvJPhwoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvss9clokvmvBPTFdDwGgnSM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NYEX0_CBjLoWx4rJx91T3VpTGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLCpj5Eru0vkepja5NvzSDBd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHOgAfxCgXwIbQ0YqZm4m-knBGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gk6ICuI5j6JIv0b5PY9Rzwdt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Dy1dDJaDMeP-5CSr4XoGSCyB3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lg0zEfRIAPD1tu5cmw7kfot2.jpg?f=fotoalbum_large

De bovenste bakjes zijn voor de GB/GG spellen, en wat ander grut.
Rest vol met nes, snes en n64 carts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hE1Nl69vHT0WspmowlBziZeFbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ffQqxA9gcYTl5jHkE97xP8s7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhSDzr3JQI7kdI7qUdMZlAlk5oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHKv5Uj3zAx9ReJOK4bhHti7.jpg?f=fotoalbum_large

PS3 om het hoekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPyCR3j7PdJw4WwW1nokugxlGrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XvO2Ma0VTrxi9JhFifuUwfi.jpg?f=fotoalbum_large

Op de Udraw, wonderboek na dan. Die staan ergens anders

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzUkKCuXBvG28KHbiwxnTM6gJTE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnPxLyla9tjMQHakIxSclmiA.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de GBA en PSP spellen heeft vriendin opberg hoesjes gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYHKnr6HjjOxrmLmv_yrl7Q4nsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVizhWdwlwX1BFLE8bfshSYY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtBLqgA49P9YeqmUUQHFDF5IQ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfpHlo59ri6qMeNdbfVQNMlN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P3gSXyG4mhUsE4BQlVSN4qKMreM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1h9L9aMBG2t2rjeQAUg0TiBz.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:35:
Nog wat foto's... dit topic kan altijd meer foto's gebruiken :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De bovenste bakjes zijn voor de GB/GG spellen, en wat ander grut.
Rest vol met nes, snes en n64 carts.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

PS3 om het hoekje

[Afbeelding]

Op de Udraw, wonderboek na dan. Die staan ergens anders

[Afbeelding]

Voor de GBA en PSP spellen heeft vriendin opberg hoesjes gemaakt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Supergaaf kerel! Mooie verzameling :Y Grappig dat je vriendin ook meedenkt in oplossingen voor je verzameling.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:57:
[...]

Supergaaf kerel! Mooie verzameling :Y Grappig dat je vriendin ook meedenkt in oplossingen voor je verzameling.
Zij speelt ook net zoveel, of wel meer dan ik doe.
In elk geval meer PS4/Wii(U)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oqHpLipsExqYLGct5wr3Jku7E4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hr8LXovtNDKjOlYt2gaflN0i.jpg?f=fotoalbum_large

• Vetzak
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Man man man, wat een verzamelingen staan hier tussen...

Een vraagje van iemand die net pas begonnen is met een kleine verzameling (PSX, PS2, PS3, Wii, N64, met Gamecube en SNES op het oog...)

Wat voor switch kunnen jullie aanraden? Althans, ik ga er vanuit dat iedereen hier wel een switch gebruikt met het aantal consoles dat ik hier voorbij zie komen...

De oudste generatie die ik waarschijnlijk zal halen is de SNES, met dezelfde AV aansluiting als de N64 en Gamecube. In principe alleen RCA nodig dus lijkt me, met de PS3 op één van m'n HDMI poorten en klaar...

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Petje72 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:17:
Een Sega Megadrive vraagje. de 1600-20 heeft een extra poort: EXT , lijkt op vga-connector. Weten jullie waarvoor deze dient?

[Afbeelding]

de 1600-18 heeft deze poort niet.

[Afbeelding]
Die met die connector is het eerste model (de eerste revisie?). Deze geeft het beste beeld en geluid

(Retro) Game collectie

Vetzak schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:00:

Een vraagje van iemand die net pas begonnen is met een kleine verzameling (PSX, PS2, PS3, Wii, N64, met Gamecube en SNES op het oog...)

Wat voor switch kunnen jullie aanraden? Althans, ik ga er vanuit dat iedereen hier wel een switch gebruikt met het aantal consoles dat ik hier voorbij zie komen...

De oudste generatie die ik waarschijnlijk zal halen is de SNES, met dezelfde AV aansluiting als de N64 en Gamecube. In principe alleen RCA nodig dus lijkt me, met de PS3 op één van m'n HDMI poorten en klaar...
Dat verschilt heel erg per persoon. Persoonlijk heb ik aan dit onderdeel veel te veel uitgegeven, maar dat vind ik het waard. Echter zou mijn advies voor iemand die net begint zijn om te beginnen met een relatief goedkope SCART switch, of eventueel een component switch. Ik zou wel zo snel mogelijk overgaan op RGB.

Volgens mijn kan ~@Sagat of iemand anders wel een suggestie doen voor een scartbox.

• Bruiser
  • Niet online
Vetzak schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:00:

Sommige zijn dan ook al +20 jaar aan het verzamelen 🙄😋

Met uitzondering van je N64 kunnen al de consoles die je opnoemt standaard RGB outputten. Kwestie van later de juiste kabel te kopen en klaar.

Best om dan dan nu gelijk een scart switch aan te schaffen die RGB ondersteunt.
Tijdje terug is er hier zo eentje aangeraden geweest die nog goedkoop was ook. Straks/morgen zal ik eens kijken of ik een linkje kan terugvinden…

(Retro) Game collectie

~@Vetzak Dit is de meest recent scart switch die in dit topic werd aangeraden. Niet de goedkoopste, maar als je even verder zoekt in dit topic zie je dat meerdere mensen deze gebruiken en er tevreden over zijn:

https://www.allekabels.nl...ama-av-selector-100s.html

Verwijderd

Seroczynski schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:32:
~@Vetzak Dit is de meest recent scart switch die in dit topic werd aangeraden. Niet de goedkoopste, maar als je even verder zoekt in dit topic zie je dat meerdere mensen deze gebruiken en er tevreden over zijn:

https://www.allekabels.nl...ama-av-selector-100s.html
Zijn alleen niet leverbaar. Ik zie er hier ook een paar (merkloos) voor prima prijzen:

http://www.mcsnet.nl/cont...gb-schakel-splitters.html

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:24:
[...]

Sommige zijn dan ook al +20 jaar aan het verzamelen 🙄😋

Met uitzondering van je N64 kunnen al de consoles die je opnoemt standaard RGB outputten. Kwestie van later de juiste kabel te kopen en klaar.

Best om dan dan nu gelijk een scart switch aan te schaffen die RGB ondersteunt.
Tijdje terug is er hier zo eentje aangeraden geweest die nog goedkoop was ook. Straks/morgen zal ik eens kijken of ik een linkje kan terugvinden…
Post teruggevonden:
Helaas is de switch waarover het ging niet meer terug te vinden in de webshop.

Was deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-aQVeib224hLLfEz0y0WFwFvG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7TlMWFOdxVtSqKAebIzxlj2.jpg?f=fotoalbum_large

(Retro) Game collectie

• Vetzak
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Bedankt voor de tips allemaal 👍

Ik heb dit uiteindelijk gehaald bij onlinekabelshop:
https://www.onlinekabelsh...nes-en-gamecube-1-8-meter
https://www.onlinekabelsh...tation-1-2-en-3-1-8-meter
https://www.onlinekabelsh...ngen-en-3-uitgangen-zwart

Misschien niet 100% de switch die ik wou hebben, maar wel zo makkelijk in huis.
Ben benieuwd hoe goed het werkt allemaal... Fijne feestdagen in ieder geval o<:)
Ik heb idd 2 van de switches gekocht die @Bruiser vermelde (en waar @Verwijderd volgens mij ooit als tip kwam). Hele fijne devices, zeker voor die prijs.

Mogelijk dat ik ooit nog upgrade naar een gscart of otoku variant, waarbij de major wins dan zijn dat die auto switching zijn. 2x out hebben en ik dan van 2 of 3 devices naar 1 zou gaan.
Nadeel is dat die fudgers niet goedkoop zijn!

Fijne dagen allen! o<:)

10 second ninja DONE

Verwijderd

Vetzak schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 02:37:
Bedankt voor de tips allemaal 👍

Ik heb dit uiteindelijk gehaald bij onlinekabelshop:
https://www.onlinekabelsh...nes-en-gamecube-1-8-meter
https://www.onlinekabelsh...tation-1-2-en-3-1-8-meter
https://www.onlinekabelsh...ngen-en-3-uitgangen-zwart

Misschien niet 100% de switch die ik wou hebben, maar wel zo makkelijk in huis.
Ben benieuwd hoe goed het werkt allemaal... Fijne feestdagen in ieder geval o<:)
Op een crt zal het allemaal wel aardig werken. Als je op een moderne scherm wil spelen, dan komen er nog andere dingen zoals upscalers etc bij kijken.
Aardig bron voor info is nog steeds RetroRGB , en voor kabels is dit ook wel handige overzicht.

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:53:
[...]

en voor kabels is dit ook wel handige overzicht.
Deze link komt me bekend voor. Wat me opvalt is dat pin 8 op de SCART bij de Wii wordt gevoed met 12v en bij de PS2 slechts 5v.

Ik heb een Playstation 2 en een Wii aangesloten via SCART-RGB op een oudere SD LCD-TV (Sony KLV-27HR3), dat werkt prima. Wat me echter opvalt is dat bij het aanzetten van de Wii de TV automatisch overschakelt naar de SCART-ingang, maar bij de PS2 dat niet gebeurt. Van wat ik heb begrepen wordt dit schakelen door de spanning op pin 8 geregeld. Dat het bij de PS2 niet werkt kan naar mijn idee liggen aan het feit dat die bij de PS2 slechts 5v is (5v is echt, met multimeter gecheckt)?

Hier (Wikipedia: Scart) staat dat pin 8 op 0V=geen signaal, 6V=breedbeeld en 12V=4:3 signaal. Op de Engelse Wikipedia staat "4.5 V–7 V (nominal 6 V)" voor breedbeeld. Zou het kunnen dat mijn TV er weinig tolerantie voor heeft en 5V als "geen signaal" ziet? En zo ja, is dat makkelijk op te lossen?

Sowieso lijkt 5V/breedbeeld mij raar voor een PS2. Daar breedbeeld-ondersteuning in PS2-spellen niet standaard is :?

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 26 december 2021 @ 01:35:
[...]

Deze link komt me bekend voor. Wat me opvalt is dat pin 8 op de SCART bij de Wii wordt gevoed met 12v en bij de PS2 slechts 5v.

Ik heb een Playstation 2 en een Wii aangesloten via SCART-RGB op een oudere SD LCD-TV (Sony KLV-27HR3), dat werkt prima. Wat me echter opvalt is dat bij het aanzetten van de Wii de TV automatisch overschakelt naar de SCART-ingang, maar bij de PS2 dat niet gebeurt. Van wat ik heb begrepen wordt dit schakelen door de spanning op pin 8 geregeld. Dat het bij de PS2 niet werkt kan naar mijn idee liggen aan het feit dat die bij de PS2 slechts 5v is (5v is echt, met multimeter gecheckt)?

Hier (Wikipedia: Scart) staat dat pin 8 op 0V=geen signaal, 6V=breedbeeld en 12V=4:3 signaal. Op de Engelse Wikipedia staat "4.5 V–7 V (nominal 6 V)" voor breedbeeld. Zou het kunnen dat mijn TV er weinig tolerantie voor heeft en 5V als "geen signaal" ziet? En zo ja, is dat makkelijk op te lossen?

Sowieso lijkt 5V/breedbeeld mij raar voor een PS2. Daar breedbeeld-ondersteuning in PS2-spellen niet standaard is :?
De PS2 kan dan ook in het menu op breedbeeld gezet worden. Er zijn best wel wat spellen met breedbeeld ondersteuning, maar of het eind resultaaat mooi is, hangt ook van de tv, en de ontwikkelaar af. Niet elke studio gaf het genoeg tijd/aandacht om alles netjes geschikt ervoor te maken. Rare uitgerekte onleesbare menu's etc...

Het kan ook een scart kabel van een PS1 gebruikt wordt, en dat is nog pre breedbeeld. Een PS2 zou ik ook eerder via component aansluiten, deze vorm gaat makkelijker met wisselen van signalen om. Zie ik ook bv MLiG op YT. let wel het nasale stemgeluid van Corry wordt niet door iedereen gewaardeerd :X

• Josefien
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 07:17:
[...]

De PS2 kan dan ook in het menu op breedbeeld gezet worden. Er zijn best wel wat spellen met breedbeeld ondersteuning, maar of het eind resultaaat mooi is, hangt ook van de tv, en de ontwikkelaar af. Niet elke studio gaf het genoeg tijd/aandacht om alles netjes geschikt ervoor te maken. Rare uitgerekte onleesbare menu's etc...

Het kan ook een scart kabel van een PS1 gebruikt wordt, en dat is nog pre breedbeeld. Een PS2 zou ik ook eerder via component aansluiten, deze vorm gaat makkelijker met wisselen van signalen om. Zie ik ook bv MLiG op YT. let wel het nasale stemgeluid van Corry wordt niet door iedereen gewaardeerd :X
De instelling in het menu staat al op breedbeeld. Maar ook terugzetten naar 4:3 of "Fullscreen" zorgt niet voor verandering van die 5v op pin 8 v/d SCART.

De kabel is een PS2-exemplaar. In een PS1 RGB-kabel zitten namelijk elco's die bij een PS2 al in de console zitten. En de 5v komt uit de console vandaan, zelfs met een PS1-kabel zou dat 5v zijn.

De TV waar hij op aangesloten is heeft geen component-ingang, dus da's geen optie.

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:11:
[...]

De instelling in het menu staat al op breedbeeld. Maar ook terugzetten naar 4:3 of "Fullscreen" zorgt niet voor verandering van die 5v op pin 8 v/d SCART.

De kabel is een PS2-exemplaar. In een PS1 RGB-kabel zitten namelijk elco's die bij een PS2 al in de console zitten. En de 5v komt uit de console vandaan, zelfs met een PS1-kabel zou dat 5v zijn.

De TV waar hij op aangesloten is heeft geen component-ingang, dus da's geen optie.
Die breedbeeld optie in het menu van de ps2 doet niet heel veel. Een game moet echt voor breedbeeld gemaakt zijn, dan zal het beeld zich automatisch aanpassen aan het scherm. Je moet dus een game opstarten die breedbeeld ondersteunt. Ik vraag mij echter af of ps2 pin 8 wel gebruikt. Volgens mij niet eerlijk gezegd.

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:11:
[...]

Zoals @Verwijderd al aangeeft het spel moet wel ondersteunen. Dit staat ook meestal onderop aan de achterkant. Het kan wel geforceerd worden doormiddels van een modchip, of een action replay.

Het pin 8 verhaal kan ook niet geïmpliceerd zijn door Sony. In ieder geval bij ons niet.
Meeste mensen hadden nog geen breedbeeld, en composiet was de standaard.
Scart en component kabels kwamen ook pas later op de markt.

• Josefien
Op die pin 8 staat echter wel daadwerkelijk 5v wat vanuit de console komt.

Maar als die pin 8 niet werkt op een PS2, hoe kan ik er dan op een andere manier voor zorgen dat de TV automatisch naar de SCART-ingang gaat zodra de console wordt ingeschakeld, net zoals bij de Wii gebeurt?

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:39:

Maar als die pin 8 niet werkt op een PS2, hoe kan ik er dan op een andere manier voor zorgen dat de TV automatisch naar de SCART-ingang gaat zodra de console wordt ingeschakeld, net zoals bij de Wii gebeurt?
Geloof ook wel dat er 5v op staat, alleen je concludeerde zelf al dat het niet genoeg is volgens de scart specificaties. Hoe je dan een automatisch ingeschakeld commando op je tv krijgt, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb hier 3 wisselaars liggen waar handmatig het knopje voor ingedrukt moet worden. Hoort een beetje de retro ervaring. ;)

Verwijderd

Josefien schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:39:

Heb je de ps2 ook geprobeerd op de andere scart aansluiting waar de wii nu op aangesloten zit? Ik lees in het boekje van de tv, dat de eerste scart aansluiting alleen rgb ondersteund. De tweede scart aansluiting alleen s-video. Hoogstwaarschijnlijk gebruikt de tv niet alle pins op de tweede scart aansluiting. Nu zoek je het probleem bij de ps2, maar wellicht zit het in de tv.

• Josefien
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:06:
[...]

Heb je de ps2 ook geprobeerd op de andere scart aansluiting waar de wii nu op aangesloten zit? Ik lees in het boekje van de tv, dat de eerste scart aansluiting alleen rgb ondersteund. De tweede scart aansluiting alleen s-video. Hoogstwaarschijnlijk gebruikt de tv niet alle pins op de tweede scart aansluiting. Nu zoek je het probleem bij de ps2, maar wellicht zit het in de tv.
Ja, dat is al geprobeerd. En het klopt dat de TV alleen op SCART1 RGB ondersteunt. Een tijdje is de kabel handmatig elke keer omgeplugd geweest om met beide consoles RGB te kunnen gebruiken. Sinds 2 weken zit er een automatische switch tussen die alle pinnen incl. RGB en die pin 8 schakelt.

Zowel rechtstreeks als met de switch ertussen doet de PS2 de TV niet automatisch naar de SCART-ingang gaan, wat met de Wii wel gebeurt.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 14:57:
[...]

Geloof ook wel dat er 5v op staat, alleen je concludeerde zelf al dat het niet genoeg is volgens de scart specificaties. Hoe je dan een automatisch ingeschakeld commando op je tv krijgt, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Ik heb hier 3 wisselaars liggen waar handmatig het knopje voor ingedrukt moet worden. Hoort een beetje de retro ervaring. ;)
Dat laatste is wel wat irritant bij deze TV... hij gaat standaard aan naar TV-stand, ondanks dat je 'm uitzet terwijl hij op SCART staat. En nog irritanter... er zit een bug in dat als je te snel na aanzetten (=het scherm nog niet aan is) het AV-knopje indrukt het beeld wel van de SCART wordt getoond, maar het TV-geluid wordt afgespeeld en dat is harde ruis (want geen analoge zenders) :P

Verwijderd

@Josefien al een andere kabel geprobeerd? De ps2 moet het wel ondersteunen dat je tv automatisch naar het juiste kanaal schakelt.
Zo, ik kan weer een systeem (sort of) toevoegen aan mijn collectie. Ik had al een PSP-1004 in mijn bezit, maar kwam laatst ineens op het idee om de PSP op het grote scherm aan te sluiten. Voor een prima prijs een PSP Go aangeschaft, en met kerst voor mijzelf de PSP Go component kabels besteld.

Nu kan ik de PSP Go via component aansluiten op de RetroTink, en een DualShock3 controller gebruiken om mijn games te spelen op het grote scherm :9 Moet eerlijk toegeven dat ik niet echt een lijst kan verzinnen met PSP games die ik nog spelen wil, maar het gaat natuurlijk om het hebben van de mogelijkheid 8)

Hier weer even een crapfoto uit de WhatsApp geschiedenis getrokken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG_zhRKTLJi8-Gj6OhOyVTGKIA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSklgc9J13q9NqRcjDRMRdGR.jpg?f=fotoalbum_large

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53
Seroczynski schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:11:
Zo, ik kan weer een systeem (sort of) toevoegen aan mijn collectie. Ik had al een PSP-1004 in mijn bezit, maar kwam laatst ineens op het idee om de PSP op het grote scherm aan te sluiten. Voor een prima prijs een PSP Go aangeschaft, en met kerst voor mijzelf de PSP Go component kabels besteld.

Nu kan ik de PSP Go via component aansluiten op de RetroTink, en een DualShock3 controller gebruiken om mijn games te spelen op het grote scherm :9 Moet eerlijk toegeven dat ik niet echt een lijst kan verzinnen met PSP games die ik nog spelen wil, maar het gaat natuurlijk om het hebben van de mogelijkheid 8)

Hier weer even een crapfoto uit de WhatsApp geschiedenis getrokken:

[Afbeelding]
Koel, ik heb geen idee waarom je hebt gekozen voor deze omslachtige route ipv een gehackte Playstation TV (PSP Go heeft geen UMD drive, dus zal ook gehackt zijn vermoed ik), maar toch koel.
BarôZZa schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:25:
[...]

Koel, ik heb geen idee waarom je hebt gekozen voor deze omslachtige route ipv een gehackte Playstation TV (PSP Go heeft geen UMD drive, dus zal ook gehackt zijn vermoed ik), maar toch koel.
Omdat ik graag het portable aspect van de PSP wil kunnen gebruiken.

Edit: Ik zie ook dat een PSTV vrij fors duurder is. Vind het ook lang niet zo cool 8) Maybe later..

[ Voor 11% gewijzigd door Seroczynski op 27-12-2021 12:15 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPkFOx0XzjcqQHMwkZhpwyKFdws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZddezLaRdYDcIJrP7mmiqMlz.jpg?f=fotoalbum_large

Een tijdje terug via Marktplaats een OG Xbox Duke controller voor een paar euro op de kop getikt. Heb 'm vanmiddag helemaal uit elkaar gehaald en alles flink gereinigd & opgeknapt met alcohol, lucht, een heatgun en dergelijke. Door 'm voorzichtig te verhitten kunnen kleine krasjes verdwijnen en komt het diepere zwarte weer terug. Heb er ook een 'plastic restore' middeltje bij gebruikt.
Ik vind 'm goed gelukt, ik moet alleen nog een keer dat plastic ding voor de Xbox logo polijsten zodat daar de krasjes ook weg zijn :) Helaas geen foto voor de operatie gemaakt.. dus geen voor, alleen een na foto.

• Josefien
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:51:
@Josefien al een andere kabel geprobeerd? De ps2 moet het wel ondersteunen dat je tv automatisch naar het juiste kanaal schakelt.
Nee, ik heb maar 1 RGB-kabel en PS2 voorhanden. De andere kabel is zo'n composiet exemplaar die bij de console zat, daarmee schakelt hij zeker weten niet automatisch.
Seroczynski schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:59:
[...]

Omdat ik graag het portable aspect van de PSP wil kunnen gebruiken.

Edit: Ik zie ook dat een PSTV vrij fors duurder is. Vind het ook lang niet zo cool 8) Maybe later..
Moest eerst even denken over het waarom per sé nodig zijn van een Go..maar bluetooth en de DS3 dus.
Heb zelf al wat jaren een PSP met component aangesloten (gewoon omdat het kan) maar moet ooit nog 's verder met de Go..die geeft internal storage meldingen, ik vermoed corrupt geheugen en eigenlijk einde verhaal. Of je moet met een externe Memory Stick gaan werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXbiuva1Gk6zD-3HYyV_uxbKoT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCluF37tNv3n62diLl3GVtxT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uM67QZhUVZvOqMdctP3sWFUyjko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKQmmN8Bvq3f0xOr2K8Tt1LT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 27-12-2021 21:01 ]

Exorcist schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:47:
[...]

Moest eerst even denken over het waarom per sé nodig zijn van een Go..maar bluetooth en de DS3 dus.
Heb zelf al wat jaren een PSP met component aangesloten (gewoon omdat het kan) maar moet ooit nog 's verder met de Go..die geeft internal storage meldingen, ik vermoed corrupt geheugen en eigenlijk einde verhaal. Of je moet met een externe Memory Stick gaan werken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik krijg binnenkort wat spulletjes binnen om de external storage om te bouwen naar internal storage. Uiteraard ben ik gegaan voor de DIY oplossing, maar wellicht is dit ook wel interessant voor jou dan.

https://www.etsy.com/list...4d15569c77b9%3A1115522548

https://www.etsy.com/list...0560b8c01538%3A1026943068

https://www.etsy.com/list...4535290a2652%3A1039763473

Wat betreft de PSP Go vs. een PSTV. Heel eerlijk gezegd is dat ook wat persoonlijke voorkeur. Ik heb de PSTV altijd een beetje als een mislukt apparaat gezien, maar ik heb hem dan ook geen eerlijke kans gegeven. Net zoals de Vita, vond ik dat Sony de marketing rondom het apparaat helemaal verpest heeft.
Zelf speel ik graag op handhelds, en uiteraard had ik de PSP en Vita al sinds de release in bezit. Daardoor had een PSTV voor mij nog minder nut.

Ik zou eerder een PSP Go Cradle dan een PSTV aanschaffen, zodat je een soort Nintendo Switch effect krijgt met de PSP Go. Maar als ik een keertje niet weet wat ik moet aanschaffen kijk ik wellicht eens opnieuw naar de PSTV.

[ Voor 17% gewijzigd door Seroczynski op 27-12-2021 22:27 ]

Seroczynski schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:25:
[...]

Ik krijg binnenkort wat spulletjes binnen om de external storage om te bouwen naar internal storage. Uiteraard ben ik gegaan voor de DIY oplossing, maar wellicht is dit ook wel interessant voor jou dan.

https://www.etsy.com/list...4d15569c77b9%3A1115522548

https://www.etsy.com/list...0560b8c01538%3A1026943068

https://www.etsy.com/list...4535290a2652%3A1039763473

Wat betreft de PSP Go vs. een PSTV. Heel eerlijk gezegd is dat ook wat persoonlijke voorkeur. Ik heb de PSTV altijd een beetje als een mislukt apparaat gezien, maar ik heb hem dan ook geen eerlijke kans gegeven. Net zoals de Vita, vond ik dat Sony de marketing rondom het apparaat helemaal verpest heeft.
Zelf speel ik graag op handhelds, en uiteraard had ik de PSP en Vita al sinds de release in bezit. Daardoor had een PSTV voor mij nog minder nut.

Ik zou eerder een PSP Go Cradle dan een PSTV aanschaffen, zodat je een soort Nintendo Switch effect krijgt met de PSP Go. Maar als ik een keertje niet weet wat ik moet aanschaffen kijk ik wellicht eens opnieuw naar de PSTV.
Waardevolle links, thanks. Voor mij zou het meer voor het "moet kunnen" zijn. Ik heb dan weer wel twee PSTV's dus ik kan ook met die dingen (één daarvan is CFW) m'n ding doen. M'n Go berg ik weer op :+

Wel nog een laser besteld voor een Wii. Heb er nu drie, eentje heeft een defecte laser. Voor die 5 Euro een leuk projectje om 's met een maat te doen op een avondje.

Verwijderd

Net een pre-order geplaatst voor de nieuwe Retroid Pocket 2+ *O*
Blijft wel een gokje, maar de reviews zijn erg positief! Word over ongeveer 35 dagen uitgeleverd. Ik hou wel rekening met 2 maanden. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suVvWbTCjHiVyt9S8IX-FZngZmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVHlRxwrsiXcTBdBwMAekZ5u.webp?f=fotoalbum_large

https://www.goretroid.com...dheld-retro-gaming-system

Retroid Pocket 2+ Features:
Unisoc Quad-core Tiger T310
1 x A75 + 3 x A55 + PowerVR GE8300
2GB LPDDR4x + 32GB EMMC
Android 9
WiFi 2.4G/5G + BT 5.0
Battery 4000mAh
3.5 inch 480p touch screen with aspect ratio of 4:3
Integrated rumble motor for better gaming experience
Conductive rubber design for D-pad and face buttons
Left/Right Analog Joystick
Built-in official game launcher and frontend
Built-in official OTA support for incremental upgrading

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:29:
Blijft wel een gokje, maar de reviews zijn erg positief! Word over ongeveer 35 dagen uitgeleverd. Ik hou wel rekening met 2 maanden. :P

[Afbeelding]

2GB LPDDR4x + 32GB EMMC
Android 9
WiFi 2.4G/5G + BT 5.0
Battery 4000mAh
Ik zie niet direct welke games je er op kan draaien, of kan je er gewoon meerdere emulators op draaien?

Ziet er wel leuk goed uit. Ik zit dan te denken, kan je dan niet beter een Vita Oled gebruiken? Dan heb je ook direct een OLED scherm, zeker een toevoeging bij retro games.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
[...]

Ik zie niet direct welke games je er op kan draaien, of kan je er gewoon meerdere emulators op draaien?

Ziet er wel leuk goed uit. Ik zit dan te denken, kan je dan niet beter een Vita Oled gebruiken? Dan heb je ook direct een OLED scherm, zeker een toevoeging bij retro games.
Ik krijg vaak de indruk dat de emulatie op dergelijke apparaten als hierboven beter is dan de homebrew die op de Vita draait. Laatste keer dat ik keek speelde je nog steeds de SNES emulator in PSP mode (met de nodige emulatie issues) op de Vita. Weet je of dat al wat verbeterd is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:36:
[...]

Meerdere Emulators inderdaad. Zelfs Dreamcast en Gamecube :)
Een Vita heb ik gehad, maar vond dat niet een heel fijn device voor emulators.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:18:
[...]

Meerdere Emulators inderdaad. Zelfs Dreamcast en Gamecube :)
Een Vita heb ik gehad, maar vond dat niet een heel fijn device voor emulators.
Dreamcast en Gamecube is wel erg nice! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Verwijderd

Seroczynski schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ik krijg vaak de indruk dat de emulatie op dergelijke apparaten als hierboven beter is dan de homebrew die op de Vita draait. Laatste keer dat ik keek speelde je nog steeds de SNES emulator in PSP mode (met de nodige emulatie issues) op de Vita. Weet je of dat al wat verbeterd is?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik speel overigens nog steeds de SNES en NES emulatoren op mijn psp ;-) Ik heb twee Vita's liggen, maar daar heb ik geen CFW op draaien.

Als ik even snel op youtube kijk kom ik deze tegen:

• laugh
  • Niet online
Ik ook wat tweedehands spul opgehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tliMo6yVdGb7YRkT60GilgsMnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVIMP7KGMQCV23mulX2QtxxL.jpg?f=fotoalbum_large

De Rumble Pak werkte niet :'(

Daarna opengemaakt met de Security Bit Tool en multimeter erbij. Was wat corrosie door een lekkende batterij van de vorige eigenaar. Toen alles schoon gemaakt, inclusief de PCB pins en alles werkt prima nu :D

Het voegt wel wat toe aan de ervaring bij een game als Star Fox 64, wel aan te raden.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:18
laugh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:47:
Ik ook wat tweedehands spul opgehaald.

[Afbeelding]

De Rumble Pak werkte niet :'(

Daarna opengemaakt met de Security Bit Tool en multimeter erbij. Was wat corrosie door een lekkende batterij van de vorige eigenaar. Toen alles schoon gemaakt, inclusief de PCB pins en alles werkt prima nu :D

Het voegt wel wat toe aan de ervaring bij een game als Star Fox 64, wel aan te raden.
Volgens mij was er 1 heart piece in Zelda Oot waarbij je de rumble pack nodig had. Nooit gevonden want ik had hem niet.

Memory card is natuurlijk een must have voor de n64.

• laugh
  • Niet online
martin_v_z schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:00:
[...]

Volgens mij was er 1 heart piece in Zelda Oot waarbij je de rumble pack nodig had. Nooit gevonden want ik had hem niet.

Memory card is natuurlijk een must have voor de n64.
Nice! Toevallig ben ik ook bezig met Ocarina Of Time. Nu kan ik eindelijk gebruik maken van de hints van Stone of Agony. Die waarschuwt je met trillingen als je dichtbij de plek zit van een verborgen ondergrondse grot.

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik heb uit de krochten van mijn zolder mijn oude PS1 tevoorschijn getoverd.

Hebben jullie tips om deze (tulp/scart) aan te sluiten op moderne tv’s die alleen HDMI hebben?

Ik heb natuurlijk gezocht naar verloopjes, maar het aanbod is zo divers dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast dank!

Verwijderd

Ethiron schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:59:
Ik heb uit de krochten van mijn zolder mijn oude PS1 tevoorschijn getoverd.

Hebben jullie tips om deze (tulp/scart) aan te sluiten op moderne tv’s die alleen HDMI hebben?

Ik heb natuurlijk gezocht naar verloopjes, maar het aanbod is zo divers dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast dank!
Even in het topic zoeken, is al heel vaak voorbij gekomen. Veel verschillende dingen mogelijk met o.a. upscalers (retrotink).

Bijvoorbeeld:

Verwijderd in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"

MeZZiN in "Goeie oude (retro) consoles deel 13"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2021 15:02 ]

Verwijderd

Iemand dit al gezien, nieuwe megadrive game:

https://www.demonsofasteborg.com/

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:18
laugh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:11:
[...]

Nice! Toevallig ben ik ook bezig met Ocarina Of Time. Nu kan ik eindelijk gebruik maken van de hints van Stone of Agony. Die waarschuwt je met trillingen als je dichtbij de plek zit van een verborgen ondergrondse grot.
Ja nice! En af en toe even een potje vissen om te ontstressen van de water tempel.

Verwijderd

Ja, ik zag hem al voorbij komen bij Jhon. Ziet er er gaaf uit, denk alleen niet dat ik hem fysiek aanschaf.
80 euro of een tientje via steam.... Met de Retrobit Saturn controller speelt dat ook wel erg lekker weg. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:19:
[...]

Dreamcast en Gamecube is wel erg nice! Ben benieuwd naar je ervaringen.
Een uitgebreide review van de Retroid Pocket 2+:

Verwijderd

Ligt het aan mij of zijn mensen helemaal krankzinnig geworden op marktplaats? Ik zit er even doorheen te scrollen, maar ik zie prijzen voorbij komen van games.... Voorbeeld: silent hill voor de ps1 voor 175 euro. (volgens mij ligt de waarde meer rond de 40 euro), nightmare creatures 2 voor 150 euro.... Overblood voor ps1 voor 45 euro (half jaar geleden was die game nog 5 euro waard)

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-11 17:15
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:29:

[Afbeelding]

2GB LPDDR4x + 32GB EMMC
Android 9
WiFi 2.4G/5G + BT 5.0
Battery 4000mAh
Ik heb deze toevallig ook vandaag gepreordered ;-) Zag de review van Taki Udon. Mooie gadget voor 120 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:09:
[...]

Ja, ik zag hem al voorbij komen bij Jhon. Ziet er er gaaf uit, denk alleen niet dat ik hem fysiek aanschaf.
80 euro of een tientje via steam.... Met de Retrobit Saturn controller speelt dat ook wel erg lekker weg. :)
Ik overweeg om de switch versie te kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:18:
[...]

Ik overweeg om de switch versie te kopen.
Die heb ik niet maar, dat is ook manier om te spelen. Gaat om de spelervaring, hoe en met wat je doet mag iedereen voor zich zelf bepalen. :)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:14:
Ligt het aan mij of zijn mensen helemaal krankzinnig geworden op marktplaats? Ik zit er even doorheen te scrollen, maar ik zie prijzen voorbij komen van games.... Voorbeeld: silent hill voor de ps1 voor 175 euro. (volgens mij ligt de waarde meer rond de 40 euro), nightmare creatures 2 voor 150 euro.... Overblood voor ps1 voor 45 euro (half jaar geleden was die game nog 5 euro waard)
Ze denken dat ze in Amerika wonen |:( Gelukkig van het weekend nog wel een dealtje weten te scoren, en die krijgen jullie hier ook nog wel te zien :P
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:14:
Ik zie grote fifa collecties voor de ps3 ook nog voor 15 euro per spel voorbij komen. Ik geef er nog geen euro voor. Los van dat ik er niet zoveel aan vind is er niet heel veel verschil tussen FIFA 2000 en 22 op wat andere graphics na dan. Totaal geen collectors waarde en ook nog eens een overaanbod van op de markt.

Bij SEGA MD zie ik overigens de prijzen weer lijken te dalen. Hier is de markt ook iets meer in handen van handelaars en verzamelaars. Maar goedkoop een paar toptitels

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:52
Zitten hier ook lego-fans?

Binnenkort komt er een lego set van Sonic uit (Green Hill Zone thema).
https://www.lego.com/nl-n...hog-green-hill-zone-21331

Kost je 70 euro, maar dan heb je wel iets unieks.
Set gaat waarschijnlijk ook alleen maar in waarde stijgen.

Afbeeldingslocatie: https://www.bricktastic.nl/wp-content/uploads/2021/12/LEGO-Ideas-21331-Sonic-The-Hedgehog-1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Aardappel op 28-12-2021 22:48 ]

Pagina: 1 ... 125 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.