Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je nu gaat kijken in de Analogue store staat er bij de Pocket expliciet “Fulfillment Group C” bij vermeld.

Fingers crossed dat alle eerdere orders dus sowieso in A of B zitten

(Retro) Game collectie

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:04
Arno24 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]

Mijn bestelling gedaan om 17:05, bevestiging gekregen om 17:15. Mijn ordernummer is 1058XX dus het is niet zo extreem al is het nog steeds een verschil van 14,000. Of er moeten 21,000 orders zijn geweest in de eerste 5 minuten.
Mijn order bevestiging kwam om 17:10 en ik heb nummer 942xx maar goed ik ben begonnen om 17 uur en moest even 2-3 minuten wachten om binnen te komen. Dus ik denk dat ik hem gedaan rond dezelfde tijd als jij.
Ook geen case gedaan. Maar goed
Gisteren weer even de sega opgestart. Even samen met mijn zoontje de spiderman spelletjes doorlopen. Achtergekomen dat Maximum Carnage een leuke beat'em up is. Daarna TMNT hyperstone heist gestart, man wat speelt die lekker zeg. Ik speel hem wel op 60Hz, maar er zit een lekker tempo in. Ik vermoed dat hij op PAL snelheid ook nog goed te doen is. Jammer dat de originele spellen gewoon niet te betalen zijn, of anders gezegd het is mij geen 200 dollar waard :D.

Ook nog even de 240p testsuite geprobeerd om te zien of mijn RGB mod goed is gegaan. Ik had even foto's moeten maken, maar zag er allemaal goed uit op 1 ding na. Highlight zijn geclipped. Dat komt door de pound kabel die ik gebruik, dus dat is prima voor nu. Verder geen problemen kunnen spotten. Nu maar wachten tot er of meer nieuws over de OSSC pro komt.

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:23:
Gisteren weer even de sega opgestart. Even samen met mijn zoontje de spiderman spelletjes doorlopen. Achtergekomen dat Maximum Carnage een leuke beat'em up is. Daarna TMNT hyperstone heist gestart, man wat speelt die lekker zeg. Ik speel hem wel op 60Hz, maar er zit een lekker tempo in. Ik vermoed dat hij op PAL snelheid ook nog goed te doen is. Jammer dat de originele spellen gewoon niet te betalen zijn, of anders gezegd het is mij geen 200 dollar waard :D.

Ook nog even de 240p testsuite geprobeerd om te zien of mijn RGB mod goed is gegaan. Ik had even foto's moeten maken, maar zag er allemaal goed uit op 1 ding na. Highlight zijn geclipped. Dat komt door de pound kabel die ik gebruik, dus dat is prima voor nu. Verder geen problemen kunnen spotten. Nu maar wachten tot er of meer nieuws over de OSSC pro komt.
Als je hyperstone heist tof vindt dan vind je Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time ook goed. Dit is de SNES tegenhanger van die game.
Disfigured schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:01:
[...]

De twee knoppen zijn inderdaad karig voor fighters, maar toch kom je een heel eind. Maar ik speel liever de Metal Slugs en Sonic. Ik zoek ook nog Dark Arms: Beast Buster nog, maar die is... heel duur.

Er is een Neo Geo Pocket Collection voor de Switch trouwens. :)
Nou het schijnt dus echt leuk te zijn
YouTube: SNK vs. Capcom|Match of the Millennium [Steam] - Review

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:51:
[...]

Als je hyperstone heist tof vindt dan vind je Teenage Mutant Ninja Turtles: Turtles in Time ook goed. Dit is de SNES tegenhanger van die game.
Thanks voor de tip. Ik heb verder geen plannen om een SNES aan te schaffen, maar misschien als de OSSC pro een SNES core krijgt dat dit een leuke manier is om hem te spelen

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:14:
Laatste tijd weer in een Hitman-bui dus nog twee delen gekocht die ik nog niet had (voor die console(s) dan) :+

[Afbeelding]
En gelijk home alone voor de kerst gekocht zie ik ;-)
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:16:
[...]

En gelijk home alone voor de kerst gekocht zie ik ;-)
Haha, dat is hier een traditie ja..van bioscoop naar VHS, VHS naar DVD, DVD naar BR en nu UHD. Heb 'm ook op UMD :+. Kijken het ieder jaar, de eerste twee delen that is ;)

Deze blijft ook goud:

YouTube: Home Alone Games with Macaulay Culkin - Angry Video Game Nerd (AVGN)

[ Voor 18% gewijzigd door Exorcist op 16-12-2021 20:20 ]

Gisteren de andere functies van de everdrive getest, namelijk NES, SMS en Sega CD. Zou mooi zijn als ze 32x console nog kunnen implementeren, maar de cyclone IV zal wel niet krachtig genoeg zijn ben ik bang.
NES alleen even super mario 3 gespeeld. Deze had meerdere grafische glitches maar liep verder lekker. Op zich geen ramp want dit staat gewoon netjes aangegeven in de handleiding dat NES games bugs en glitches kunnen bevatten.
Daarna even SMS geprobeerd. Had even Golden Axe en Sonic 2 opgestart. Op zich kon ik geen glitches spotten. Grafisch was het prima voor 8 bit. Verder lopen de games slechter als de 16 bit tegenhangers. Sonic 2, wat overigens een andere game is dan zijn 16bit tegenhanger was nog redelijk goed te doen. Maar je merkt echt dat zijn grotere broertje veel lekkerder loopt. Bijvoorbeeld ringen moet je precies door het midden springen om ze te pakken.
Golden axe is wat mij betreft een drama. Lijkt directe port van de 16bit variant. Loopt niet lekker controls reageren op momenten niet goed.

Uiteindelijk sega cd. Moest eerst nog bios gaan zoeken, want de everdrive draait geen sega cd games zonder bios files. Nu had ik ze wel, maar alleen in md format ipv bin. Gelukkig zijn ze in een bekend archief te vinden. Had amazing spiderman, Jurassic Park en Final fight geprobeerd. Eerste wat me opviel in spiderman was de muziek en het vele gebruik van cutscenes. De muziek matchte niet in mijn hoofd met de graphics. De muziek was gewoon veelste goed 😊. De cutscenes met “kwaliteit” voice acting deden mij een beetje denken aan ontwikkelaars die ineens een nieuwe feature konden gebruiken die cutting edge was voor die tijd en dus maar te pas en te onpas gingen toepassen.
Final fight was voor mij een mindere brawler met goed geluid. Hier botste het geluid veel minder met de graphics. Vind wel dat Street of rages gewoon lekkerder speelt.

Ben super tevreden met mijn everdrive pro. Kan iedere sega MD/gen eigenaar hem aanraden. Zeker handig om een paar zeldzame games te kunnen spelen. Krijg wel keuze stress als ik wil gamen nu met ~6000 games om uit te kiezen 🤣

• Bruiser
  • Niet online
YouTube: Building a new SEGA GAME GEAR in 2021! | Reverse Engineering And Mak...

Volledig nieuw custom Game Gear moederbord + sound en power boards.

Nice!

(Retro) Game collectie

Ook leuk om te zien dat het door een Nederlander is ontwikkeld. Ik ben hem gaan volgen op eBay, ben benieuwd hoe zijn verdere productie verlopen gaat.

Op zich speel ik veel liever op echte OG hardware, maar als oplossing door anders non-repairable Game Gears is dit natuurlijk geweldig.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Seroczynski schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ook leuk om te zien dat het door een Nederlander is ontwikkeld. Ik ben hem gaan volgen op eBay, ben benieuwd hoe zijn verdere productie verlopen gaat.

Op zich speel ik veel liever op echte OG hardware, maar als oplossing door anders non-repairable Game Gears is dit natuurlijk geweldig.
Anderzijds is de analogue pocket ook een mooie optie :)
https://www.analogue.co/pocket

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VwX3KmOpoY3Vroazn7atZkJPTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzVgv3DX03EU3jiNgS8OFdKW.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinst

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Bruiser
  • Niet online
Net een pickup kunnen doen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_F3koWo1xxxvTy7zXESHofpaDc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tz70V5AoVfWZGk5TTeRnRm9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4xHe_VK-ScA3wgglGbfYcTx9-QU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETmFN2q3cugtnRKgxii4cPjT.jpg?f=fotoalbum_large
Op Skate 3 na allemaal CIB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOGajVA5rLR8D0A31cj3WFjPxgY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioVMAfZGaU84jOlD8eWaKgpX.jpg?f=fotoalbum_large
Een doosje in goede staat mét handleiding erin

Én… nog een Outrun gevonden die ik nog niet had 😄

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGxSRoZfNE1AqJDx-1A0j9oKfQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I3QzPD22Y1daKfLRFdf4h41.jpg?f=fotoalbum_large
Beide CIB en in zeer goede staat. De Outrun is zelfs zo goed als nieuw!

2 Van de 6 Sega Master System 3-D games in de collectie, nog 4 te gaan 😋

Today was a good day 😎

(Retro) Game collectie

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
Mooie vondst.
Outrun leuke tijden in lunapark!
Bruiser schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:36:
Net een pickup kunnen doen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op Skate 3 na allemaal CIB

[Afbeelding]
Een doosje in goede staat mét handleiding erin

Én… nog een Outrun gevonden die ik nog niet had 😄

[Afbeelding]
Beide CIB en in zeer goede staat. De Outrun is zelfs zo goed als nieuw!

2 Van de 6 Sega Master System 3-D games in de collectie, nog 4 te gaan 😋

Today was a good day 😎
Netjes, vriend van mij vond dat ik een fysieke Xbox 360 moest kopen en niet via de Xbox One X moest spelen 8)7 Ben eens het zoeken naar een leuk model, iemand misschien een suggestie voor me :D

• Bruiser
  • Niet online
Linksquest schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:48:
[...]

Netjes, vriend van mij vond dat ik een fysieke Xbox 360 moest kopen en niet via de Xbox One X moest spelen 8)7 Ben eens het zoeken naar een leuk model, iemand misschien een suggestie voor me :D
De Star Wars variant staat bij mij nog op het wanted lijstje… maar die is dus prijzig.

Als je voor een gewone fat zou gaan let er dan op dat de productiedatum op de achterzijde minstens 2009-09 vermeld. Dan heb je zo goed als geen kans op een RRoD.

(Retro) Game collectie

Was zelf het kijken voor de Halo editie, en dan de Halo 4 editie omdat het een slim model is. maar die is ook bijna niet te vinden.

Die Star Wars staat nu op marktplaats.

• elsympatico
Ik heb een mat zwarte slim , kost bijna niks en heel betrouwbaar.
Zag eentje hier op Tweakers met games voor €65, denk dat ik morgen even contact op neem met de verkoper.

[...]

Geen slechte suggestie, gezien er maar relatief weinig spellen backwards compatible zijn en het toch leuker is om te spelen op de originele console :+

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 22:35
Exorcist schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:12:
[...]

Geen slechte suggestie, gezien er maar relatief weinig spellen backwards compatible zijn en het toch leuker is om te spelen op de originele console :+
gamen op de 360 is echt leuk, heb er zelf ook eentje aangesloten en dat is de Star Wars versie, die vind ik persoonlijk de coolste. Zeker met de 3CPO controller erbij is het een mooie combi.

Verwijderd

Inderdaad de xbox 360 is een leuk systeem.
Hier ook nog wat spellen toegevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikBQpGCIVOqOOpV7jCFv4BELy24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FIn1Rf7UEPx9Kb2MlnPz0PPb.jpg?f=fotoalbum_large

• Bruiser
  • Niet online
(Iemand al een bericht ontvangen van Analogue over de groep waar ze in terecht zijn gekomen voor de Pocket? Ik had dit gisteren al verwacht eigenlijk…)

(Retro) Game collectie

• Petje72
nog net voor de lockdown naar de winkel geweest :9 einde jaars "present-for-myself"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwyG7ye3K3_A41IOMftRFFEWWMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cdyfJiam5z5lAXgjUn2Ynuqo.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Einde van het jaar en dan zijn lijstjes altijd wel leuk. Welke retro games heb je dit jaar veel gespeeld?

Mijn lijst:

Gran turismo 4 ps2
San andreas ps2
Enter the matrix xbox
Revolution x ps1
Hitman go definitive edition ps vita
Just ignore them ps vita
Resistance burning skies ps vita
Uncharted golden abyss ps vita
God of war ascension ps3
Max payne 3 ps3
Alien colonial marines ps3
Streets of rage 2 megadrive
Aladdin megadrive
Starwing snes
Street fighter 3 Third strike dreamcast
Cannon spike dreamcast

• Petje72
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:58:
Einde van het jaar en dan zijn lijstjes altijd wel leuk. Welke retro games heb je dit jaar veel gespeeld?

Mijn lijst:

Gran turismo 4 ps2
San andreas ps2
Enter the matrix xbox
Revolution x ps1
Just ignore them ps vita
God of war ascension ps3
Max payne 3 ps3
Aladdin megadrive
Starwing snes
Cannon spike dreamcast
Guitar Hero World Tour - PS3
Street Fighter II Turbo - SNES
Bad Dudes vs. DragonNinja - NES
Mario Bros - NES
Mario Kart 64 - N64
Burnout 3 - Xbox
Blur - Xbox360
Tetris - Gameboy
Sonic Adventure 2 - Dreamcast
Sega Rally - Dreamcast
Robocop 3 - Megadrive

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52
Bruiser schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:49:
(Iemand al een bericht ontvangen van Analogue over de groep waar ze in terecht zijn gekomen voor de Pocket? Ik had dit gisteren al verwacht eigenlijk…)
Er was een melding op Twitter dat ze het erg druk hebben met beantwoorden van mails. Nog even wachten dus.

Verwijderd

Mijn lijst:

Gran turismo 4 ps2
San andreas ps2
Enter the matrix xbox
Revolution x ps1
Just ignore them ps vita
God of war ascension ps3
Max payne 3 ps3
Aladdin megadrive
Starwing snes
Cannon spike dreamcast
Castlevania IV snes
Sonic 2 megadrive
Batman megadrive
Ghouls 'n ghost megadrive
KOF 2002 ps2
Mario kart ds
Ducktales nes
Net eindelijk eens mijn ps3 super slim aangeslingerd. Had hem gekocht in de vorige lockdown met de intentie om RDR te spelen, was goedkoper dan ps now. Was bezig om mijn pc te fixen, RAM issue lijkt het nu. Dus nu eindelijk RDR opgestart.
Realiseren me dat ik nu iets teveel games door elkaar speel: GoW op de PS5, RDR op de PS3, GTA SA op de ogXBOX en TMNT HH op de Sega MD. Maar goed dat de lockdown er is, heb ik tenminste tijd om wat dingen af te ronden _O-

Mijn lijst:

Gran turismo 4 ps2
San andreas ps2
Enter the matrix xbox
Revolution x ps1
Just ignore them ps vita
God of war ascension ps3
Max payne 3 ps3
Aladdin megadrive
Starwing snes
Cannon spike dreamcast
Ik heb dit jaar tov vorige jaren relatief weinig gespeeld, meer current gen door de komst van de PS5/XSX/XSS eind 2020. Maar:

Tetris - Gameboy (met een vriend/link cable alle keren)
Sim City - SNES
Burnout Revenge - Xbox 360
James Bond Nightfire - Gamecube (local split screen)
The X-Files Resist or Serve - PS2
Hitman: Absolution - Xbox 360
Discworld - PS1
Broken Sword - PS1
Manian Mansion - NES
Shadowrun - SNES

En ik ga hem toch lekker meetellen, de Mafia remake op de XSX. Wat een geweldig spel was dat, wat een geweldig spel is dat.
cold_as_ijs schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:06:
Net eindelijk eens mijn ps3 super slim aangeslingerd. Had hem gekocht in de vorige lockdown met de intentie om RDR te spelen, was goedkoper dan ps now. Was bezig om mijn pc te fixen, RAM issue lijkt het nu. Dus nu eindelijk RDR opgestart.
Realiseren me dat ik nu iets teveel games door elkaar speel: GoW op de PS5, RDR op de PS3, GTA SA op de ogXBOX en TMNT HH op de Sega MD. Maar goed dat de lockdown er is, heb ik tenminste tijd om wat dingen af te ronden _O-
RDR...ik ben gewoon jaloers dat jij er blanco (denk ik?) ingaat, heb zo genoten van dat spel in de zomer van '10.. O+

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:32:
[...]

Red Dead Revolver? OK, maar dat is geen Redemption. Dat is andere koek :)
Red dead redemption 2 is de prequel van deel 1 ;-)
Exorcist schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:12:
[...]

Ga morgen even kijken en reactie sturen, vandaag zo druk gehad. Mocht iemand een suggestie hebben, dan hoor ik het graag, mag via PM.

Linksquest schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:14:
[...]

Ga morgen even kijken en reactie sturen, vandaag zo druk gehad. Mocht iemand een suggestie hebben, dan hoor ik het graag, mag via PM.
Zonder even (nu) te zoeken naar modellen op MP, maar als je een 360 zoekt en niet per sé een variant wil (de Halo versie, Star Wars etc.) raad ik je aan (net zoals iemand anders al riep) om voor een slim te gaan. De phats zijn een hit or miss (met een bepaalde productiedatum) en zijn vaak goedkoper, maar een slim kost je niet heel veel meer. Zoek dan ook een 250GB model; je kunt spellen vanaf disc kopiëren naar HDD en dat maakt het laden sneller. Als je gevoelige oren hebt, het maakt op die manier ook minder lawaai.

Voor rond de 50 Euro moet je een degelijke slim met wat games kunnen vinden, en dan hopelijk niet louter FIFA's of Call of Duty's want daar word je nog net niet mee doodgegooid. Ik heb nu een 360 of... 17? en mede daardoor ook letterlijk bijv. 6x Call of Duty Modern Warfare 3. Als er voor die 50 Euro nog een spel bij zit wat ook nog de moeite waard is (en de waarde rechtvaardigt) dan is het helemaal simpel. Een Kinect is een mooie pré, maar het was en is redelijk niche.
@Exorcist Revolver staat helemaal los van de redemption serie, die moet ik sowieso nog spelen. Hij staat op mijn XBOX geïnstalleerd net als een paar honderd anderen ;). Zover ik het begrepen heb is die meer red dead in de naam dan een echte voorloper van redemption. Komt ook omdat de game ontwikkeld werd voor CAPCOM, die het project had stilgelegd. Ondertussen had Rockstar de studio overgenomen die de game ontwikkelde en hebben ze besloten hem alsnog uit te brengen.

Na paar uur op mijn ps3 te hebben gespeeld ben ik er wel achter dat dit mijn volgende mod project wordt. Op zich is hij best stil of in ieder geval stil genoeg, maar het feit dat de diskdrive continu loopt te rammelen is toch wel een afleiding, hij loopt continu te zoeken op de schijf en van draaisnelheid te veranderen. Mijn plan is nu om hem te jailbreaken zodat games vanaf de interne drive gespeeld kunnen worden. Als ik dan toch bezig ben zet ik er meteen een SSD in. Schijnt met laadtijden wat te helpen en ook enkele games lopen dan soepeler.

• Petje72
Vraag over aansluiten van meerdere consoles met RF uitgang, voornamelijk Sega. RF switchboxen bestaan volgens mij niet echt, althans ik kan geen geschikte vinden. Nu zat ik te denken aan dit:

https://www.onlinekabelsh...-1x-receiver-900-2400-mhz

4 verschillende consoles op de IN en de OUT uiteraard naar de TV. Aangezien de consoles niet allemaal tegelijk aan staan neem ik aan dat als ik er 1 aanzet de TV gewoon dat signaal op pikt. Tevens met de hoop dat het signaal goed is.

Of heeft iemand nog andere oplossingen?

Ik wil graag een Sega hoekje bouwen:
- Mastersystem
- Megadrive
- Saturn
- Dreamcast

als TV heb ik een MX4000 of MX7000 en ik heb ook nog een Retrotink 5X liggen... dus zou ook op de OLED kunnen maar de MX7000 geniet mijn voorkeur.

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:35:
Vraag over aansluiten van meerdere consoles met RF uitgang, voornamelijk Sega. RF switchboxen bestaan volgens mij niet echt, althans ik kan geen geschikte vinden. Nu zat ik te denken aan dit:

https://www.onlinekabelsh...-1x-receiver-900-2400-mhz

4 verschillende consoles op de IN en de OUT uiteraard naar de TV. Aangezien de consoles niet allemaal tegelijk aan staan neem ik aan dat als ik er 1 aanzet de TV gewoon dat signaal op pikt. Tevens met de hoop dat het signaal goed is.

Of heeft iemand nog andere oplossingen?

Ik wil graag een Sega hoekje bouwen:
- Mastersystem
- Megadrive
- Saturn
- Dreamcast

als TV heb ik een MX4000 of MX7000 en ik heb ook nog een Retrotink 5X liggen... dus zou ook op de OLED kunnen maar de MX7000 geniet mijn voorkeur.
Waarom sluit je ze niet gewoon met scart aan? De mx7000 heeft gewoon rgb scart en een scart switch is erg makkelijk te krijgen. Heb je ook direct beter beeld.

• Petje72
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:39:
[...]

Waarom sluit je ze niet gewoon met scart aan? De mx7000 heeft gewoon rgb scart en een scart switch is erg makkelijk te krijgen. Heb je ook direct beter beeld.
Maar dan ik heb speciale kabels nodig toch? RF -> Scart ?

Scart switchboxen zijn inderdaad makkelijk te vinden, dus scart zou handig zijn

edit: aha, dit soort kabels dus: https://www.onlinekabelsh...ZWmyud10xUBIaAig7EALw_wcB

nog tips voor shops met kwaliteit kabels, of is alles wel goed over het algemeen?

[ Voor 27% gewijzigd door Petje72 op 19-12-2021 13:43 ]

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:41:
[...]

Maar dan ik heb speciale kabels nodig toch? RF -> Scart ?

Scart switchboxen zijn inderdaad makkelijk te vinden, dus scart zou handig zijn
Nee, je hebt een scart kabel voor de betreffende console nodig. Ik weet niet of je md1 of 2 hebt (die aansluiting is namelijk anders), maar dan heb je dit soort kabels nodig:

https://www.onlinekabelsh...n-master-system-1-8-meter

Dit is de c pin, je hebt ook nog een v pin versie.

Zelfde voor dreamcast. Daar is gewoon een scart kabel voor de console te krijgen.

Edit: deze bijvoorbeeld https://www.gamesellers.n...kabel-voor-sega-dreamcast

Qua tips, scart is alleen een aansluiting. Dus je moet goed kijken of ze wel rgb ondersteunen. Sommige scart kabels kunnen ook composite aangesloten zijn. Staat niet altijd bij de kabel vermeld. Zelfde met de scart switch. Die moet ook rgb ondersteunen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2021 13:47 ]

• Petje72
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:45:
[...]

Nee, je hebt een scart kabel voor de betreffende console nodig. Ik weet niet of je md1 of 2 hebt (die aansluiting is namelijk anders), maar dan heb je dit soort kabels nodig:

Zelfde voor dreamcast. Daar is gewoon een scart kabel voor de console te krijgen.

Qua tips, scart is alleen een aansluiting. Dus je moet goed kijken of ze wel rgb ondersteunen. Sommige scart kabels kunnen ook composite aangesloten zijn. Staat niet altijd bij de kabel vermeld. Zelfde met de scart switch. Die moet ook rgb ondersteunen.
thanks voor de tips, ik ga op onderzoek uit.

Ik had deze shop al gevonden maar die is best duur en (d*mn) brexit dus + BTW en invoerkosten.
https://www.retrogamingca...CART-CABLE-PACKAPUNCH-PRO

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:49:
[...]

Ik had deze shop al gevonden maar die is best duur en (d*mn) brexit dus + BTW en invoerkosten.
Ik ken ze, het zijn prima kabels. Maar er zijn ook genoeg kabels in de EU te krijgen voor een fractie van de prijs.

Verwijderd

Petje72 schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:49:
[...]

Zolang je de videokabels goed gescheiden houd met voedingskabels, en met name de adapters, heb je zulke kabels niet nodig. Ik heb deze er tussen hangen en een mooi beeldje :)
Je hebt dan alleen nog een kabeltje voor audio nodig. Die gaat op de MD1 via de voorzijde om stereo er uit te krijgen. Bij de MD2 zit het wel aan de achterzijde erbij, maar is de algemene kwaliteit weer wat minder.
cold_as_ijs schreef op zondag 19 december 2021 @ 12:11:
@Exorcist Revolver staat helemaal los van de redemption serie, die moet ik sowieso nog spelen. Hij staat op mijn XBOX geïnstalleerd net als een paar honderd anderen ;). Zover ik het begrepen heb is die meer red dead in de naam dan een echte voorloper van redemption. Komt ook omdat de game ontwikkeld werd voor CAPCOM, die het project had stilgelegd. Ondertussen had Rockstar de studio overgenomen die de game ontwikkelde en hebben ze besloten hem alsnog uit te brengen.

Na paar uur op mijn ps3 te hebben gespeeld ben ik er wel achter dat dit mijn volgende mod project wordt. Op zich is hij best stil of in ieder geval stil genoeg, maar het feit dat de diskdrive continu loopt te rammelen is toch wel een afleiding, hij loopt continu te zoeken op de schijf en van draaisnelheid te veranderen. Mijn plan is nu om hem te jailbreaken zodat games vanaf de interne drive gespeeld kunnen worden. Als ik dan toch bezig ben zet ik er meteen een SSD in. Schijnt met laadtijden wat te helpen en ook enkele games lopen dan soepeler.
Let wel, de SSD maakt wel wat verschil maar redelijk marginaal. Heb er eentje in een BC PS3 zitten (160GB Intel), maar het resultaat is mwa. Maar er is wel resultaat dus als je er toch eentje hebt liggen, why not :)

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:12:
[...]

Let wel, de SSD maakt wel wat verschil maar redelijk marginaal. Heb er eentje in een BC PS3 zitten (160GB Intel), maar het resultaat is mwa. Maar er is wel resultaat dus als je er toch eentje hebt liggen, why not :)
Het verschil is inderdaad marginaal. Maar bij sommige games kan het echt helpen in het streamen van textures, o.a. Rage en spec ops the line draaien erg slecht op een hdd. Textures die heel laat pas ingeladen worden, de ssd lost dit probleem op.

Qua laadtijden zal je marginaal wat merken verder. Maar het is per game verschillend.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:14:
[...]

Het verschil is inderdaad marginaal. Maar bij sommige games kan het echt helpen in het streamen van textures, o.a. Rage en spec ops the line draaien erg slecht op een hdd. Textures die heel laat pas ingeladen worden, de ssd lost dit probleem op.

Qua laadtijden zal je marginaal wat merken verder. Maar het is per game verschillend.
Jij had dit (met Spec Ops) toch getest en met screenshots hier geplaatst meen ik, tijdje terug. Maar ja, zal verschillen per geval en dat met name spellen met veel kleine textures vanwege de vele malen lagere seek-time die erg hoog is bij mechanische disks.

Verwijderd

Exorcist schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:15:
[...]

Jij had dit (met Spec Ops) toch getest en met screenshots hier geplaatst meen ik, tijdje terug. Maar ja, zal verschillen per geval en dat met name spellen met veel kleine textures vanwege de vele malen lagere seek-time die erg hoog is bij mechanische disks.
Klopt, daar zal inderdaad het verschil in zitten.
Exorcist schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:24:
[...]

Zonder even (nu) te zoeken naar modellen op MP, maar als je een 360 zoekt en niet per sé een variant wil (de Halo versie, Star Wars etc.) raad ik je aan (net zoals iemand anders al riep) om voor een slim te gaan. De phats zijn een hit or miss (met een bepaalde productiedatum) en zijn vaak goedkoper, maar een slim kost je niet heel veel meer. Zoek dan ook een 250GB model; je kunt spellen vanaf disc kopiëren naar HDD en dat maakt het laden sneller. Als je gevoelige oren hebt, het maakt op die manier ook minder lawaai.

Voor rond de 50 Euro moet je een degelijke slim met wat games kunnen vinden, en dan hopelijk niet louter FIFA's of Call of Duty's want daar word je nog net niet mee doodgegooid. Ik heb nu een 360 of... 17? en mede daardoor ook letterlijk bijv. 6x Call of Duty Modern Warfare 3. Als er voor die 50 Euro nog een spel bij zit wat ook nog de moeite waard is (en de waarde rechtvaardigt) dan is het helemaal simpel. Een Kinect is een mooie pré, maar het was en is redelijk niche.
Bendankt voor de tip, ik houd jullie op de hoogte wat ik gekocht heb :D

Exorcist schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:12:
[...]

Moet sowieso eentje bestellen. Maar overweging voor ssd is 2 ledig. Je krijgt iets meer performance, hoewel de sata 1 bus hier de limiterende factor is. Verder zijn ze stiller en betrouwbaarder op de lange termijn vanwege het ontbreken van bewegende delen. Prijsverschil is tegenwoordig niet zo groot meer, hoewel de samsung QVO nu weer een stuk duurder is. In de aanbieding gaan ze vaak voor 60-70 euro.

Heb in mijn ogxbox ook een ssd gestoken voor dezelfde redenen.

• Ekfad
cold_as_ijs schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:58:
[...]

Moet sowieso eentje bestellen. Maar overweging voor ssd is 2 ledig. Je krijgt iets meer performance, hoewel de sata 1 bus hier de limiterende factor is. Verder zijn ze stiller en betrouwbaarder op de lange termijn vanwege het ontbreken van bewegende delen. Prijsverschil is tegenwoordig niet zo groot meer, hoewel de samsung QVO nu weer een stuk duurder is. In de aanbieding gaan ze vaak voor 60-70 euro.

Heb in mijn ogxbox ook een ssd gestoken voor dezelfde redenen.
Hou er ook rekening mee dat je een ssd eens om het half jaar even moet laten 'werken', anders verlies je geleidelijk aan wat data. Kan een factor zijn als je niet van plan bent veel te gamen op die console.
[...]

Oh ja? Waarom dan? Meeste games zullen op zijn minst even goed zo niet beter draaien zou ik verwachten?

10 second ninja DONE

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:45:
[...]

Dit!
(en voor de zekerheid dit is voor @Petje72 maar ik reageer even op de post van ghost om verder te gaan op hetgeen hij aangaf)

RF wil je niet! composite is ook technish niet de beste optie maar kan dus voordelen hebben (zie een paar eerdere posts van me), maar rf is echt de slechste optie! Ik zou idd op mijn gemakkie op zoek gaan naar scart kabels.
En voor de master system kan je composite overwegen, maar voor de rest wil je idd rgb scart.

Zelf idd kabels geregeld via de uk voor de brexit maar je bent niet de enige die hier tegenaanloopt dus ik geloof @Verwijderd dat er absoluut ook opties zijn binnen europa.

En even voor de zekerheid, je bedoeld, RF als in antenne? Voor de MS en MD snap ik dat je die hebt maar voor de saturn en helemaal DC heb je daar die kabel? Die heb ik zelf niet gezien (of ik ben ze alweer vergeten dat kan ook nog ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1ermTjyAYY6louDQXPnRSTBfzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pWbbBzZyxVe7Y4pTjNOE9CBn.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 20-12-2021 09:12 ]

10 second ninja DONE

Sagat schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:29:
[...]

Oh ja? Waarom dan? Meeste games zullen op zijn minst even goed zo niet beter draaien zou ik verwachten?
Was ik zelf ook van mening, heb een paar digitale games die niet verschijnen op de one, maar heb niet meer zo veel Xbox en Xbox 360 games meer.

Linksquest schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:46:
[...]

Was ik zelf ook van mening, heb een paar digitale games die niet verschijnen op de one, maar heb niet meer zo veel Xbox en Xbox 360 games meer.
Tsja, weet niet of dit beetje ouwe lullen stand punt is, maar denk dat veel games al remake krijgen of in nieuwere delen beter te spelen zijn? Realiseer me wel dat dit zeer subjectief is.

Verder is in 'mijn' genre van shmups op de 360 al eea wat idd niet in bc zit dus dan is het altijd we leuk om dat alsnog te kunnen spelen.

En waar ik me bij een assasins creed niet kan voorstellen dat je niet liever remakes speelt of met name enhanced bc meepikt, vind ik zelfs sf2 leuker dan sf4 terwijl ik sf4 absoluut de betere en uitgebreidere game vind :+ (we praten niet over sf5 :( :P )

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
[...]

Enkel al om de Outrun titels te kunnen spelen zou je een X360 moeten aanschaffen 😄

Heel jammer dat deze niet in de BC zitten… zal ook wel weer met (Ferrari) licenties te maken hebben 😞

(Retro) Game collectie

Ik had deze Xbox 360 gezien, kan hem alleen nergens vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9o_SqWDh1Vt1NZZH48O0AydOH-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XWqPOGepkUJKBWajxNnrEmbZ.jpg?f=user_large

Bruiser schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:21:
[...]

Enkel al om de Outrun titels te kunnen spelen zou je een X360 moeten aanschaffen 😄

Heel jammer dat deze niet in de BC zitten… zal ook wel weer met (Ferrari) licenties te maken hebben 😞
Hoor tegenwoordig vaak 'hot take'

Mijn hot take, de out run vervolgen zijn 'overrated' :P
Ik vind de og outrun echt geweldig, de moderne delen op ps2 en xbox/ xbox360 heb ik een stuk minder mee.

Maar heb het desondanks wel klaar gezet op mijn 'open' xboxjes :>

10 second ninja DONE

• Bruiser
  • Niet online
Sagat schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:28:
[...]

Hoor tegenwoordig vaak 'hot take'

Mijn hot take, de out run vervolgen zijn 'overrated' :P
Ik vind de og outrun echt geweldig, de moderne delen op ps2 en xbox/ xbox360 heb ik een stuk minder mee.

Maar heb het desondanks wel klaar gezet op mijn 'open' xboxjes :>
Die voor de Saturn (JAP) staat nog hoog op mijn verlanglijstje. Dit zou één van, zoniet dé, beste zijn… Helaas ook behoorlijk duur. Kost je >100€ om hem hier geïmporteerd te krijgen 🙄

En ja, er is ook een Outrun voor Saturn voor de Europese markt, op zo een “collectie”, maar dit zou een stripped-down versie zijn van de JAP release.

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 20-12-2021 12:24 ]

(Retro) Game collectie

• Ekfad
cold_as_ijs schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:36:
@Ekfad thanks, ik was hier niet bekend mee. Denk dat 1x in de 6 maanden wel lukken.
Ik ook niet, ben er ook maar per toeval achter gekomen. Meestal heb je ongeveer een jaar voordat de degeneratie (of hoe je het ook moet noemen) zich inzet maar ik bouw graag wat zekerheid in. :)

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:10

3style

...

Bruiser schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:10:
[...]

Die voor de Saturn (JAP) staat nog hoog op mijn verlanglijstje. Dit zou één van, zoniet dé, beste zijn… Helaas ook behoorlijk duur. Kost je >100€ om hem hier geïmporteerd te krijgen 🙄

En ja, er is ook een Outrun voor Saturn voor de Europese markt, op zo een “collectie”, maar dit zou een stripped-down versie zijn van de JAP release.
De Saturn versie is idd de beste versie.

Er is ook ook nog een Outrun versie voor de Dreamcast, die zat als game bij het boek van Yu Suzuki Game Works Vol. 1. Heeft wel wat kleine aanpassingen tov de arcade versie:

https://www.thedreamcastj...yu-suzuki-game-works.html
[...]

Yup, die speelde ik in eerste instantie via retroarch op mijn xbss, en nu dus lekker via de ode! Mijn kast vind het wel jammer dat hij geen mooi doosje weer te geven heeft :+
3style schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:15:
[...]

De Saturn versie is idd de beste versie.

Er is ook ook nog een Outrun versie voor de Dreamcast, die zat als game bij het boek van Yu Suzuki Game Works Vol. 1. Heeft wel wat kleine aanpassingen tov de arcade versie:

https://www.thedreamcastj...yu-suzuki-game-works.html
Er is nu ook een mod genaamd 'cannonball' op pc. Deze is misschien nog beter dan de saturn versie, ook 60hz en meer soundtracks! En widescreen! (saturn versie toch niet?) Verder wat meer opties om difficulty te tweaken.
Ikzelf nu dus sinds kort de arc versie via Finalburn neo, want achievement support! :*)

Maar van de officiele versies is het idd denk ik de beste (one up arcade cab misschien nog? hoewel de hardware nogal klein en relatief broos was gepreep ik?)

En die yu suzuki collection versie van outrun deed het dacht ik niet op mijn xbss/ra combo :/ Misschien is voor de gein kijken of ik die op mijn dc zelf kan spelen.

Vond (non super) hang on nog wel geinig om is te spelen! Die deed het dan weer wel goed (of iig ik zag niets geks, maar weinig ervaring met de arcade machine.)

[ Voor 48% gewijzigd door Sagat op 20-12-2021 13:24 ]

10 second ninja DONE

• Petje72
Sagat schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:05:
[...]

Dit!
(en voor de zekerheid dit is voor @Petje72 maar ik reageer even op de post van ghost om verder te gaan op hetgeen hij aangaf)

RF wil je niet! composite is ook technish niet de beste optie maar kan dus voordelen hebben (zie een paar eerdere posts van me), maar rf is echt de slechste optie! Ik zou idd op mijn gemakkie op zoek gaan naar scart kabels.
En voor de master system kan je composite overwegen, maar voor de rest wil je idd rgb scart.

Zelf idd kabels geregeld via de uk voor de brexit maar je bent niet de enige die hier tegenaanloopt dus ik geloof @Verwijderd dat er absoluut ook opties zijn binnen europa.

En even voor de zekerheid, je bedoeld, RF als in antenne? Voor de MS en MD snap ik dat je die hebt maar voor de saturn en helemaal DC heb je daar die kabel? Die heb ik zelf niet gezien (of ik ben ze alweer vergeten dat kan ook nog ;) )

[Afbeelding]
RF als in Antenne, weet zo ook die exacte termen niet, haha. Saturn en Dreamcast hebben idd andere aansluiting dan RF maar ik wil graag alles op 1 swtichbox. Maar dat gaat goed komen nu, scart it is.

• Petje72
meanwhile.. leuke XBOX binnen gekomen vandaag. Nu nog op zoek naar de heldere groene voor een aardige prijs :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKU5ZK4MQ3YOwvr48WB8ZlLOh20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZVND2is0q39xRRvPrHbullp.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Petje72 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:24:
meanwhile.. leuke XBOX binnen gekomen vandaag. Nu nog op zoek naar de heldere groene voor een aardige prijs :)

[Afbeelding]
Nice kerel! De Crystal vind ik een erg gave OG Xbox. Nu nog even aansluiten met een RGB scart. Volgens mij kan je TV brightness ook wel ietsjes omlaag :P Geintje, veel plezier er mee. Ook mooi om te zien dat je hem daadwerkelijk hebt aangesloten en gaat gebruiken.

Ik twijfel wel is om zelf ook een collectie Xbox'en op te bouwen, van OG Xbox tot aan de huidige generatie. Ben wel altijd loyaal en fan geweest van de Xbox, ondanks dat ik ook wel Playstation's en Nintendo consoles heb gehad (al ga ik de PS5 skippen... denk ik... :+ ). De OG Xbox heeft gek genoeg een hele belangrijke rol gespeeld in mijn carrière, omdat ik er zoveel van geleerd heb als 14 jarige (met name op modding, Linux, etc.)

Verwijderd

[...]

Maar via Yahoo veilingen is het mij ook voor veel minder gelukt. ;)
De Japanse versie schijnt beter/uitgebreidere muziek, en iets soepeler te lopen. In mijn beleving de best Outrun. Vervolgd door 2006 coast 2 coast is ook wel een topper, en Outrun 2019 geeft er ook wel een leuke draai aan. Zeker als je kijkt hoe ze toen naar 2019 keken, met zwevende auto's etc.
Sagat schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:18:
[...]

Er is nu ook een mod genaamd 'cannonball' op pc. Deze is misschien nog beter dan de saturn versie, ook 60hz en meer soundtracks! En widescreen! (saturn versie toch niet?) Verder wat meer opties om difficulty te tweaken.
Ikzelf nu dus sinds kort de arc versie via Finalburn neo, want achievement support! :*)

Maar van de officiele versies is het idd denk ik de beste (one up arcade cab misschien nog? hoewel de hardware nogal klein en relatief broos was gepreep ik?)

En die yu suzuki collection versie van outrun deed het dacht ik niet op mijn xbss/ra combo :/ Misschien is voor de gein kijken of ik die op mijn dc zelf kan spelen.

Vond (non super) hang on nog wel geinig om is te spelen! Die deed het dan weer wel goed (of iig ik zag niets geks, maar weinig ervaring met de arcade machine.)
Satrun versie is idd niet widescreen maar, is Cannonball niet meer een verwijzing naar de film met de zelfde naam?

• Vrietje
Q4 2022 voor de analogue pocket hier.

Even wat anders wat is een goede s-video kabel voor de n64?

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:42:

Ik twijfelde nog voor een pre-order, maar als het een jaar duurt dan wacht ik nog wel even. :|

Verwijderd

Deze bevat mij wel :)
Vandaag PS3HEN op mijn ps3 geïnstalleerd, kwam er ook achter dat ik een 500GB versie heb van de super slim. Brengt me aan het twijfelen of ik wel moet upgraden. Voorlopig is er in ieder geval geen haast bij. Zojuist RDR naar de HDD gekopieerd en nu opgestart, man wat scheelt dat een bak herrie zeg.
PS3HEN is wel een beetje een gedoe om het te draaien, namelijk na iedere herstart moet ps3hen weer opgestart worden, multiman, game opstarten in multiman waardoor multiman weer afsluit en dan in het normale menu de game starten.
Kom er overigens achter dat het ontbreken van een ps3 controller wel vervelend is, de ps4 en 5 controllers worden niet herkend als ps controllers, hierdoor werkt de ps knop niet. Toch maar een ps3 controller op de kop tikken

• Arno24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 16:42
Group B: Q4 2022
Hier ook! Over een paar weken vast weer vergeten en dan is het een leuke verrassingen volgend jaar.
cold_as_ijs schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:46:
Vandaag PS3HEN op mijn ps3 geïnstalleerd, kwam er ook achter dat ik een 500GB versie heb van de super slim. Brengt me aan het twijfelen of ik wel moet upgraden. Voorlopig is er in ieder geval geen haast bij. Zojuist RDR naar de HDD gekopieerd en nu opgestart, man wat scheelt dat een bak herrie zeg.
PS3HEN is wel een beetje een gedoe om het te draaien, namelijk na iedere herstart moet ps3hen weer opgestart worden, multiman, game opstarten in multiman waardoor multiman weer afsluit en dan in het normale menu de game starten.
Kom er overigens achter dat het ontbreken van een ps3 controller wel vervelend is, de ps4 en 5 controllers worden niet herkend als ps controllers, hierdoor werkt de ps knop niet. Toch maar een ps3 controller op de kop tikken
Grijs, misschien donkergrijs gebied hier..maar ja, dit soort exploits hebben naast voordelen ook de nadelen. Heb mijn HEN PS3 rust gegeven na een Xbox One met Retroarch en inmiddels Series S met Retroarch. Maar voor puur PS3 games doen (en zonder herrie als je er idd last van hebt) dan zit je er redelijk aan vast ja :)
Exorcist schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:34:
[...]

Grijs, misschien donkergrijs gebied hier..maar ja, dit soort exploits hebben naast voordelen ook de nadelen. Heb mijn HEN PS3 rust gegeven na een Xbox One met Retroarch en inmiddels Series S met Retroarch. Maar voor puur PS3 games doen (en zonder herrie als je er idd last van hebt) dan zit je er redelijk aan vast ja :)
Ja snap ik, had liever een modchip erin geduwd zoals op mijn og xbox. Maar helaas heeft Sony die superslim iets te goed ontworpen. Zou een phat model kunnen zoeken of een early model slim, maar dat vind ik ook weer zo'n gedoe en echt goedkoop zijn ze nu ook weer niet, al gauw een tientje of 5. Ik ben ook niet van plan meerdere van dezelfde console te gaan sparen. Misschien als ik in de toekomst de PS3 game collectie ga uitbreiden, tot die tijd blijf ik wel lekker omslachtig mijn games opstarten. RDR laadtijd is sowieso al te lang, dus dat minuutje extra gaat het verschil niet maken in laad frustratie :D. Is overigens de schuld van de PS5 dat het lange laden mij irriteerd :P
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:46:
[...]

Maar via Yahoo veilingen is het mij ook voor veel minder gelukt. ;)
De Japanse versie schijnt beter/uitgebreidere muziek, en iets soepeler te lopen. In mijn beleving de best Outrun. Vervolgd door 2006 coast 2 coast is ook wel een topper, en Outrun 2019 geeft er ook wel een leuke draai aan. Zeker als je kijkt hoe ze toen naar 2019 keken, met zwevende auto's etc.

[...]

Satrun versie is idd niet widescreen maar, is Cannonball niet meer een verwijzing naar de film met de zelfde naam?
Vermoed dat ze daar idd inspiratie vandaan hebben voor de naam. Maar het is simpelweg een mod op outrun. Misschien wel een serie van mods want schijnbaar hebben ze ook iets gedaan met de amiga versie.

Edit:
Ha gedaan door onze grote vriend mvg zelfs!
YouTube: CannonBall - The Enhanced OutRun Engine, now on the Amiga !

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 21-12-2021 07:02 ]

10 second ninja DONE

• Petje72
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:44:
[...]

Nice kerel! De Crystal vind ik een erg gave OG Xbox. Nu nog even aansluiten met een RGB scart. Volgens mij kan je TV brightness ook wel ietsjes omlaag :P Geintje, veel plezier er mee. Ook mooi om te zien dat je hem daadwerkelijk hebt aangesloten en gaat gebruiken.

Ik twijfel wel is om zelf ook een collectie Xbox'en op te bouwen, van OG Xbox tot aan de huidige generatie. Ben wel altijd loyaal en fan geweest van de Xbox, ondanks dat ik ook wel Playstation's en Nintendo consoles heb gehad (al ga ik de PS5 skippen... denk ik... :+ ). De OG Xbox heeft gek genoeg een hele belangrijke rol gespeeld in mijn carrière, omdat ik er zoveel van geleerd heb als 14 jarige (met name op modding, Linux, etc.)
Brightness TV staat goed, camera van phone gaat gewoon over de flos. Scartkabels ben ik mee bezig en ik krijg binnenkort een composite AV (met 5 stekkers) van een maat die hij heeft liggen, eens kijken wat dat doet.

Xboxcollectie opbouwen is zeker leuk en aanrader maar let op, kan verslavend zijn >:) ik zit nu op 14 stuks en dat is niet eens heel erg veel als je ziet wat er ooit allemaal is uitgebracht.
Petje72 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:58:
[...]

Brightness TV staat goed, camera van phone gaat gewoon over de flos. Scartkabels ben ik mee bezig en ik krijg binnenkort een composite AV (met 5 stekkers) van een maat die hij heeft liggen, eens kijken wat dat doet.

Xboxcollectie opbouwen is zeker leuk en aanrader maar let op, kan verslavend zijn >:) ik zit nu op 14 stuks en dat is niet eens heel erg veel als je ziet wat er ooit allemaal is uitgebracht.
Bedoel je component? Dat is 3+2. Composiet is 3 en is van veel mindere kwaliteit.

• Petje72
Seroczynski schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:35:
[...]

Bedoel je component? Dat is 3+2. Composiet is 3 en is van veel mindere kwaliteit.
yes component, excuseer, all die termen haha, tis nog vroeg ben nog niet wakker blijkbaar :9

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Arno24 schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:31:
[...]

Group B: Q4 2022
Hier ook! Over een paar weken vast weer vergeten en dan is het een leuke verrassingen volgend jaar.
2023 hier .. :/

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Kwam dit filmpje tegen bij toeval. Enorm interessant, gaat over hoe de saturn is “gekraakt”. Vermoedelijk hier sl wel eens voorbij gekomen.
https://m.youtube.com/wat...Zex7B3E&feature=emb_title

Kreeg al de urge om een saturn te kopen haha

[ Voor 9% gewijzigd door cold_as_ijs op 21-12-2021 09:54 ]

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:53:
Kwam dit filmpje tegen bij toeval. Enorm interessant, gaat over hoe de saturn is “gekraakt”. Vermoedelijk hier sl wel eens voorbij gekomen.

Genoeg saturn exclusives die de moeite waard zijn! Als je van Kojima games houdt is Policenauts een aanrader.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn Saturn weinig aan doe. Ik moet hem in mijn collectie hebben, maar als ik retro speel is het nog altijd vaak de SNES.
Ben nu in de final grind van Final Fantasy VI. Als ik dit voor elkaar krijg heb ik, op chronologische volgorde, FF 1 t/m 6 uitgespeeld :P

Seroczynski schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:57:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn Saturn weinig aan doe. Ik moet hem in mijn collectie hebben, maar als ik retro speel is het nog altijd vaak de SNES.
Ben nu in de final grind van Final Fantasy VI. Als ik dit voor elkaar krijg heb ik, op chronologische volgorde, FF 1 t/m 6 uitgespeeld :P
Ja ik herken dit wel, zeer goed herinneringen aan de saturn maar hij heeft het nog rustig :P

Wellicht doordat ik dus een saturn had back in the day en veel wat ik wilde spelen destijds gekocht had, en het geen ik niet kon spelen vooral neo geo conversies waren en capcom fighters.
En die kan ik ook spelen op mister........

Er zijn ook zeer veel goed shmups, alleen dit gaat vaag klinken :+ maar ze zijn TE NIEUW.......op de ps1 speel ik raiden, strikers 1945 en gradius gaiden.....en die vind ik leuker dan een batsugun of battle garegga......beide vind ik erg tof maar ze vallen (of mjah zo goed als i guess) in het bullethell genre....en ik ben dus meer van de classic shmups (hoewel strikers ook aardig wat spul op het scherm kan gooien! )

Sowieso even wat rustiger met retro gaming hoewel ik in de vakantie mogelijk een serieuze poging ga doen om mega man 1 van de backlog af te krijgen.......Gaat niet makkelijk worden, maar ik wil iig kijken hoever ik kan komen, ga het absoluut wel doen met saves states, want nes aanlaten vind ik irritant en de eerste 6 levels kan ik bijna dromen.........

Nu alleen al geen zin in die yellow devil, HET schoolvoorbeeld van trial&error/memo gameplay....

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:44:
[...]

Sowieso even wat rustiger met retro gaming hoewel ik in de vakantie mogelijk een serieuze poging ga doen om mega man 1 van de backlog af te krijgen.......Gaat niet makkelijk worden, maar ik wil iig kijken hoever ik kan komen, ga het absoluut wel doen met saves states, want nes aanlaten vind ik irritant en de eerste 6 levels kan ik bijna dromen.........

Nu alleen al geen zin in die yellow devil, HET schoolvoorbeeld van trial&error/memo gameplay....
Mega Man gebruikt een password systeem, dan zou je geen save states nodig hebben ;)

Seroczynski schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:46:
[...]

Mega Man gebruikt een password systeem, dan zou je geen save states nodig hebben ;)
hrmmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit vergeten was/ben, MAAR denk gelijk terug aan Metal gear op de nes, bepaalde stats werden daar niet meegenomen volgens mij, dus begin je waar je gebleven was alleen geen kogels/rations etc.........volgens mij heeft MM daar ook last van......

Hoewel ik echt twijfel, had deel 2 niet pas die feature? Zo even checken.

10 second ninja DONE

Sagat schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:28:
[...]

hrmmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit vergeten was/ben, MAAR denk gelijk terug aan Metal gear op de nes, bepaalde stats werden daar niet meegenomen volgens mij, dus begin je waar je gebleven was alleen geen kogels/rations etc.........volgens mij heeft MM daar ook last van......

Hoewel ik echt twijfel, had deel 2 niet pas die feature? Zo even checken.
Hmm, ik denk dat je gelijk hebt. My bad! Sowieso, lekker save states gebruiken als je dat wil :)

Seroczynski schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:32:
[...]

Hmm, ik denk dat je gelijk hebt. My bad! Sowieso, lekker save states gebruiken als je dat wil :)
Op dit moment wil ik dat, mocht me dat lukken dat ben ik ook wel weer zo dat ik dit dan ook wil doen
https://retroachievements.org/achievement/29633
En in hardcore mode zijn save states dan disabled.

Dus dan 'moet' je het in zijn geheel spelen. Voor nu ben ik al blij als ik kan starten bij het laatste level en dan bij voorkeur steeds verder komen tot het klaar is.

10 second ninja DONE

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:53

Hier ook en ik had dat ding binnen 5 min na openen van de pre-orders afgerekend :/

• Vrietje
BarôZZa schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:45:
[...]

Hier ook en ik had dat ding binnen 5 min na openen van de pre-orders afgerekend :/
Ja ik ook alleen was ie pas 5 minuten later verwerkt plus ik moest 2 minuten in de wachtrij staan.

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Krikzz heeft wat te zeggen over de compatibiltiy van de Analogue Pocket met de GB Everdrive x5 en x7.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FHFTf4OXwAIUqsr?format=jpg&name=small

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 21-12-2021 14:35 ]

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:53:

De beste Outrun is al een reden voor een Saturn. :Y)
Zijn verder ook best wat leuke spellen vooruit gebracht.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lD9fQNaHisqq7xD17PktBb0vkxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czwEg4jQeYY0DipaUHphAKAC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrW6pQIk3sb5T8odQAkRXbt2X1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1VooDhUjGBhtJ1HE0Yrn8IB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xAtTnVMeFRCiZ9EzeJdCZvAWBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tLynsXbsyx6Z0Vjlbac9pR26.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er eindelijk 1 *O*
Blijft 1 van de beste controllers ooit.

• elsympatico
Prachtig en ja die Xbox controllers top !
@Verwijderd @Verwijderd Eerst moet er een upscaler komen, dan komt er een N64. Ga dan voor een US of JP model zodat ik hem makkelijker kan rgb modden. HDMI mod is ook mogelijk maar die zijn moeilijk aan te komen.
Als ik dan mijn backlog weer onder controle heb, dan zal ik een saturn overwegen :D
Pagina: 1 ... 124 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.